Tékozló Homár

Tartósítószert nem tartalmaz, csak egy kicsit

2010.02.23. 11:06 | hdzs | 121 komment

A Homár nem ért a tartósítószerekhez, de ha valamire az van írva hogy nincs benne,akkor ne legyen benne semmilyen, még olyan sem, amire azt mondják az ezzel foglalkozó okosok, hogy nem ártalmas. Papplaciék ugyanis épp azért vásárolták meg a Pesti Reform Konyha termékét, mert nem akartak kálium-szorbátot enni és bíztak a feliratban. Későn olvasták el a hátulját.

Tisztelt Homár!

Tegnap úgy döntöttünk kedves barátnőmmel, hogy kipróbáljuk a Pesti Reform Konyha mikrózható, csomagolt hortobágyi húsos palacsintáját. Tudatos vásárló lévén nagyon megörültünk, hogy a csomagoláson kiemelt helyen szerepelt a "Hozzáadott tartósítószert nem tartalmaz" felirat.

Eszegetés közben azonban egy érdekes ellentmondásra leltünk a csomag hátoldalán: tekintsük csak meg a legutolsó összetevőt!

üdv,
papplaci
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Editor Bob 2010.02.23. 11:08:27

Mondjuk a mikró állítólag úgyis nagyon elrontja a kajákat, így tulajdonképp egy kis tartósítószer már nem oszt vagy szoroz szerintem. Ettől még persze nem szép dolog a csalás, az igaz.

Neménvótam 2010.02.23. 11:10:12

Ez van, ha valaki mindenféle bio meg reform cuccot vesz aranyárban, aztán a végén kiderül, hogy ugyanazt eszi, amit a többi.

bakter012 2010.02.23. 11:11:28

Hozzáadott tartósítószert nem tartalmaz.Nem is adták hozzá.Már benne volt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.23. 11:11:47

Bionak nevezik azt, amit éjjel permeteznek.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.23. 11:12:15

Hortobágyi húsos palacsintát vagy az Aldiból, vagy sehonnan.

AlexWolf 2010.02.23. 11:14:56

"Tudatos vásárló lévén nagyon megörültünk, hogy a csomagoláson kiemelt helyen szerepelt a "Hozzáadott tartósítószert nem tartalmaz" felirat."
Amikor meglátták, hogy mégis van benne tartósítószer, akkor tudatos vásárlóként kivágták a szemétbe?

Egyéves Önkéntes 2010.02.23. 11:15:03

ehhez a kajához jól csúszik a mikrózható sotlvadkerti domperinyon

Sákif za morro? 2010.02.23. 11:15:08

Tudjátok ki enné ezt a szart meg....

Bálnavadász 2010.02.23. 11:15:28

"Tudatos vásárló" Hangosan felnevettem.

MosoMasa 2010.02.23. 11:16:40

@bakter012: Így van, már benne volt az összetevőkben - külön nem adtak hozzá.

Azért kíváncsi vagyok milyen elképzelései vannak a kedves posztírónak az iparilag előállított élelmezésről és a tudatos vásárlásról.
Kicsit gondolkodhatna meg egy kicsit beleáshatná magát az élelmiszeriparba, ha már ennyire tudatos.

Egyéves Önkéntes 2010.02.23. 11:16:43

@AlexWolf: pont az ilyen egybites tudatos vásárlók miatt trükköznek ezzel a felirattal, mert tudják, hogy annyira azért mégsem tudatos, hogy a hátoldalt is elolvassa.

Eric_Cartman 2010.02.23. 11:16:44

Ezt benézted Homár. Papp Laci meghalt pár éve. Nem olvastad ?

Bálnavadász 2010.02.23. 11:17:52

@AlexWolf: Tudatos vásárlóként sírva ették tovább a palacsintát...

szita szita péntek 2010.02.23. 11:19:05

Nem értek hozzá, de pld a só igen jól tartósít - kvázi tartósítószer. Ugyanakkor nem a szó elrettentő értelmében. Szóval most akkor az abált szalonna tartalmaz vagy sem tartósítószert? És a füstölt kolbász? Az is jórészt a fűszereknek köszönheti, hogy elég szépen eláll - no meg persze annak, hogy füstölték. Most abban akkor van tartósítószer?

szita szita péntek 2010.02.23. 11:20:09

Nem értek hozzá, de pld a só igen jól tartósít - kvázi tartósítószer. Ugyanakkor nem a szó elrettentő értelmében. Szóval most akkor az abált szalonna tartalmaz vagy sem tartósítószert? És a füstölt kolbász? Az is jórészt a fűszereknek köszönheti, hogy elég szépen eláll - no meg persze annak, hogy füstölték. Most abban akkor van tartósítószer?

Egyéves Önkéntes 2010.02.23. 11:21:42

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: no igen, vajon mitől áll el a húsos palacsinta a dobozban??

Egyéves Önkéntes 2010.02.23. 11:22:57

Svédországban például a jégkockákat is sóval tartósítják.

reunalla 2010.02.23. 11:23:17

nem akarok senkit bántani, de a szövegértés nem a posztoló erőssége: "Hozzáadott tartósítószert nem tartalmaz" - vagyis nyilván az egyik alapanyag tartalmazza, ja mi is ERŐS PISTA ;) --- vissza az általános iskolába sicc ....amúgy normális poszt nem lesz vagy legalább olyan aminek a valóságtartalma legalább részben ellenőrizve van? ....

magaslabda 2010.02.23. 11:23:21

Azt mondják az okosok, hogy még a legjobb éttermekben is pálinkával ajánlott "megágyazni" a gyomrunkat, ha erre a fogásra vetemednénk...
Tudatos vásárlók! Ha legközelebb meglátjuk ezt a terméket, ugyanígy vagy még feltünőbben, piros tollal emeljük ki ezt a kis csúsztatást!!!!!!

akikaztmondjákni 2010.02.23. 11:24:40

"A kálium-szorbátot a penész- és élesztőgombák szaporodásának gátlására használják a sajtban, borban, joghurtban, szárított húsokban és péksüteményekben"

reunalla 2010.02.23. 11:24:47

@reunalla: itt vannak a kimaradt írásjelek ; , ? ;

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.23. 11:25:51

Az egy érdekes szitu lehet, mikor egy romantikus vacsora közben a csomagolás hátoldalát olvasgatja valaki.

akikaztmondjákni 2010.02.23. 11:25:59

@faqtya: Na, gyorsabb voltál:)

Van új poszt!

akikaztmondjákni 2010.02.23. 11:27:30

tudatosvasarlo.hu/eszam/mutat/90

Na, tessék!Ezt a tudatos vásárlóknak ajánlom.

Egyéves Önkéntes 2010.02.23. 11:27:33

lehet megkóstolom.
ma volt csőcsere a mikrómban.

reunalla 2010.02.23. 11:27:35

Nem mellesleg: ennyi pénzből 8 adag hortobágyi palacsintát süthetett volna:

pipicombiból, paprikáscsirkét tejfölösen, főtt húsit csontozni és darálni/aprítani,

sütni sós palacsintát

húsival és kevés paprikás-tejfölös lével tölteni, sütőben átsütni, + szósszal tálalni

nyami és nincs ócska poszt

övön alul 2010.02.23. 11:29:17

@reunalla: a hozzáadottat nem tartalmaz: szerintem meg azt jelenti hogy a technológia pl. a hőkezelés nem teszi szükségessé hogy tartósítószert adjanak hozzá. A kálium-szorbát talán belerepült? Mielőtt osztjuk az észt, vegyünk már elő egy értelmező szótárt, aztán nyelvészkedjünk!

Zorro2007 2010.02.23. 11:30:13

Egy hortobágyi palacsinta meg az étteremben is kétesélyes, beledarálnak mindent.
Egy ilyen nagyipari adag pedig...lehet, hogy orülni kell annak a tartósítószernek.

B@nális coitus 2010.02.23. 11:30:30

Inkább a barátnőddel palacsintáztatok volna egyet otthon, mint hogy ezt a szart eszitek. Mit gondolsz, milyen hús van ebben a szarban?

reunalla 2010.02.23. 11:31:53

@övön alul: akkor vedd ki az Erős Pistából a kálium-szorbátot, mielőtt pörköltet főzöl belőle :P - az értelmező szótárat meg tanuld meg értelmezni

reunalla 2010.02.23. 11:33:59

@reunalla: vagy jobbat tudok, termelj mindent magadnak és csinálj te fűszerpaprika darálmányt, bár mondjuk minimum fagyasztva tárold, vagy hamar kukába dobhatod ;)

reunalla 2010.02.23. 11:37:46

amúgy, ha az ERŐS Pista utáni zárójeleket megnézte volna a posztoló látná, hogy a kálium-szorbát, mint az Erős Pista összetevője van felsorolva ;)

reunalla 2010.02.23. 11:39:10

@Sün‼: csak ha szórólapon van és csütörtökön torkos volt

AlexWolf 2010.02.23. 11:40:10

A nátrium-klorid a konyhasó nem a Kálium-szorbát.

Secnir 2010.02.23. 11:40:49

@reunalla:
"az értelmező szótárat meg tanuld meg értelmezni"

nem. az értelmező szótárat tanulmányozni kell...

reunalla 2010.02.23. 11:45:12

@Secnir: ja, de ésszel ;)

és most írom le utoljára, az írásjelek nagyban megkönnyítik a szövegértelmezést, sőt néha teljesen más értelmet adnak a szövegnek: a felsorolásnál Erős Pista majd zárójelben az Erős Pista összetevői - és igen az Erős Pistának van tartósítószer (kálium-szorbát) tartalma - de ez nem jelenti azt, hogy magához a készételhez tettek volna tartósítószert.

Hányadikos tananyag vajon a szövegértés?

staropramen 2010.02.23. 11:47:23

Sztrovacsekek!
elgondolkodott már valaki azon, hogy milyen gyermekkori trauma érte papplacit, hogy nem szereti a káliumszorbátot?
Engem pl az oviban két markos dadus lefogott a harmadik pedig pakolta az arcomba a káposztástésztát.
Megértem szegény posztolót.

szita szita péntek 2010.02.23. 11:49:31

A tudatos "bio" vásárlóknak mondanám, hogy bár üdvös az erőfeszítésük az egészséges táplálkozásra -> teljes kirekesztésre való törekvésük esélytelen.

Addig ok, hogy minimalizálni kellene a hozzáadott adalékokat (pld. színezék, aminek csak esztétikai funkciója van), de a növényvédőszer, tartósítószer az ipari léptékű előállítás egyenes következménye. Ennek mértékét is érdemes "kordában tartani", de megszüntetni nem lehet. Illetve hát lehetne, ha az emberiség 70%-a ismét kisparcellás mezőgazdasági termelésbe kezdene és mindenki csak azt fogyasztaná, ami a környékén megterem.

Folyamat:
nagy egybefüggő mező -> fajra jellemző kártevők, betegségek mekkája -> vegyi védelem -> sok termék -> nagybani feldolgozás és szállítás -> nő a romlás fertőződés veszélye -> vegyi védelem -> kereskedelem igénye az eltarthatóságra -> ismét csak vegyi védelem.

Ha valaki tud jobb alternatívát szóljon!

reunalla 2010.02.23. 12:00:16

@szita szita péntek: elég kínos a csend...ezek szerint senki nem tud alternatívát :P :D

szita szita péntek 2010.02.23. 12:01:51

@reunalla: Hát ja. Vagy csak unalmas voltam! :D

vernarancs 2010.02.23. 12:10:43

Namost akkor a husban, a palacsintaban, vagy Hortobagyban van eredetileg is tartosito szer?

Legalabb annyiert vettek mint ami a polcra ki volt irva?

AlexWolf 2010.02.23. 12:10:56

@szita szita péntek: Együnk fényt és higgyünk Astar Seranban!

Nanemá 2010.02.23. 12:11:33

@reunalla: A vetésforgóról hallottál már? Pl. idén kukoricát termelülk a földben, jövőre meg pl. napraforgót. (A másik birtokon meg fordítva.) + Biológiai növényvédelem, ez mond valamit?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.23. 12:12:01

Ne engedjétek megcsippeltetni magatokat!

NO CSIPP!

Nanemá 2010.02.23. 12:13:17

@Nanemá: Bocsánat, az előzőt erre szántam: szita szita péntek 2010.02.23. 11:49:31

Szomfa Károly · http://szomfa.blog.hu 2010.02.23. 12:14:31

Egyed azt a kálium-szorbátot! Attól nősz nagyra! :D

Páneurópai Harci Kos 2010.02.23. 12:15:10

"Tudatos vásárló lévén nagyon megörültünk,"

Muhaha :D
na ne:)

szita szita péntek 2010.02.23. 12:15:55

@AlexWolf: Basszus, hogy erre nem gondoltam! De melyik fény az egészséges? A délelőtti, vagy a délutáni? Számít a mesterséges fény? Naaaa, legalább a szolárium, naaa....
Számít a fény "szennyezettsége"? Hisz már átjött a légkörön, abban meg mindenféle sz*r van! Gurmanoknak eseteleg csillagfény? Fogadjunk perceken belül megjelennének az okosok, hogy "most ne együnk fényt, mert épp napkitörés van és felb*ssza a koleszterin szintünket"! Norbi meg elkezdené árulni az update zsákot, ami hangsúlyozottan csak az eglszséges mennyiségű, megtisztított bio fényt engedné át, ha a fejünkre húzzuk! :D

Nanemá 2010.02.23. 12:16:22

Érdemes ráguglizni erre: "Biológiai növényvédelem"
"A növényvédelemnek (integrált vagy komplex növényvédelem) az az ága, amely a védekezést a kártevők ellen azok biológiai visszaszorításával kívánja megoldani a kártevők ragadozóinak szaporítása, illetve megkímélése révén." - Tehát NO vegyszeres permet.

reunalla 2010.02.23. 12:18:48

@Nanemá: te meg láttál már kukacos fokhagymát? mert én igen...ennyit a biológiai növényvédelemről...nem mellesleg az utoljára normálisan kb 150 éve működött

szita szita péntek 2010.02.23. 12:19:25

@Nanemá: Mond persze. Bizonyos határok között működik is, de konkrétan a vetésforgó olyan sokat szerintem nem számít. Van egy szép nagy 100 hektáros parcellám. Elvetem benne a rozsot. Kialakul valamennyi kártevő. Jövőre itt ugyan nem rozsot vetek, de a szomszéd mezőn mégiscsak rozsot kéne, mer' azt veszi a piac. Igazából térben nem túl nagy távolság... Van szél is, meg ilyesmi... Az igazi megoldás az lenne, ha egy helyen semmiből sem ültetnék sokat, de sokféle termékem lenne.

szita szita péntek 2010.02.23. 12:23:41

@Nanemá: Ez is szép és üdvös. Mondjuk nem tudom, hogy milyen természetes ellensége lehet pld. egy gombának. (Hülye vagyok bilógiából, legyen mondjuk peronoszpóra) Azt nem fogja nekem a katicabogár összeszedni...

Sokorai_Atala 2010.02.23. 12:23:51

@vernarancs: Hortobágyban a kilenc lyukú híd van. Ez tuti.

Krisztina (törölt) 2010.02.23. 12:24:10

Az a tudatos vasarlo, aki KONZERV reformetelt vesz TUDATOSAN, meg is erdemli, hogy atbasszak. Vagy legyen tudatos fogyaszto es fozzon maganak otthon olyan alapanyagbol, amit nem a bioboltban, hanem a neniktol vesz a piacon vagy ne jatsza az agyat a reformkajakkal. nevetseges

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.23. 12:26:10

Nálunk a hortobágyi palacsintát mindig vetésforgóban vetik.

Nanemá 2010.02.23. 12:27:06

@reunalla: Tudod mitől lesz pl. kukacos a fokhagyma? Attól, hogy nem csak mi eszünk szarokat, hanem már a növényeket is azzal etetik. Régen a földeket istállótrágyával javították fel, ezzel minden szükséges anyagot visszaforgattak a földbe. Ma műtrágyáznak, tehát a növények sem kapják meg a fejlődésükhöz szükséges összes tápanyagot. (Ezért is olyan izetlen manapság sok gyümölcs.) Ezáltal legyengül a kártevőkkel szembeni természetes védekezőképességük, amit ráadásul a vegyszerezés még tovább csökkent. Te szerinted meddíg élnél, ha csak kristálycukrot és Aszpirint ennél?

AlexWolf 2010.02.23. 12:27:49

@szita szita péntek: a piros fény a jó, esetleg a lila.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.02.23. 12:29:53

@szita szita péntek: Nem nézed a hüvelyGOMBA elleni reklámokat?
Másfelöl meg az ember is szedi/irtja a gombát

Nanemá 2010.02.23. 12:35:00

@szita szita péntek 2010.02.23. 12:23:41: Erre is megadtam a választ. De hogy te is értsd: Hiányos táplálkozás+mérgek=legyengült immunrendszer=kórokozók, kártevők, gombák, élősködők elszaporodása. És ez minden élőlényre igaz. Növényre is, emberre is. Pl.: A "jóféle" antibiotikum kigyilkolja az emésztőrendszeredből a létfontosságú bélbaktériumokat, és a helyükön rögtön elszaporodik a Candida gomba. Aztán csodálkozol, hogy mitől fosol, és miért betegedsz meg állandóan.

reunalla 2010.02.23. 12:36:59

@Nanemá: speciel a kukacos fokhagymát a saját kertünkben láttam, először kb 15 éve, el se hittük (bár az előtte lévő 5 évben kukacos vöröshagymát már láttunk)...a kert semmilyen növényvédő szert és műtrágyát nem látott addig és utána még vagy 2-3 évig, amikor már a teljes fokhagyma és hagymatermést a kukacok rágták szét, szóval muszáj volt permetezni - a trágyázás saját gyártmányú komposzt volt ;) csak sajnos a kukacok már megedződtek ...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.23. 12:37:50

@horex:
Csakis a frissen szedett hüvelygomba az igazi!

reunalla 2010.02.23. 12:39:52

@Nanemá: mondjuk megemlíteném, hogy a Candida alaptartozék a bélrendszerben és az ún. Candida-fertőzések 99,9 %-a nem Candida, csak senki nem csinál tenyésztést

Krisztina (törölt) 2010.02.23. 12:42:17

@reunalla: na ja. es ha most valaki elkezdi ecsetelni, hogy a candidat ugy kell kezelni, hogy kieheztetjuk es majd ettol futva menekul, akkor javasolnek egy hosszabb latogatast valami agydoktorhoz. meg egy mikrobiologia tankonyvet

Nanemá 2010.02.23. 12:42:56

@reunalla: Alaptartozék -ez így igaz. És nem is burjánzik el, és nem is betegít meg, amíg a természetes egyensúlyt fel nem borítod - pl. mérgekkel, antibiotikumokkal. Pont erről beszéltem eddig is: IMMUNRENDSZER, illetve annak a gyengítése.

reunalla 2010.02.23. 12:43:24

@Sün‼: egyes sünőgyógyászok véleménye szerint az orális sünszex az oka a hüvelygombának...

Nanemá 2010.02.23. 12:47:03

@reunalla: A kukacos foghagymáddal kapcsolatban: lehet, hogy attól kukacos, hogy pl. kínai fokhagymát (amit előtte ki tudja, hogyan termesztettek) ültettél el. Ilyet mamár akár "Makói" néven is kapsz a Tescoban. (Meg aztán, attól, hogy te nem vegyszerezel, még az esővíz - savaseső formájában - megteszi helyetted...)

reunalla 2010.02.23. 12:47:06

@Nanemá: igazad van halál Flemmingre! fúj, fúj penicillin...

@Krisztina: pedig lesz olyan :S - s sok idióta nő és PASI (aki mondjuk alapból nem kezelteti magát, mert az a nő dolga), meg elhiszi és majd pár évvel később csodálkozik, hogy a lombikprogram se jár nála sikerrel

reunalla 2010.02.23. 12:49:08

@Nanemá: 15 éve itt nem volt kínai fokhagyma - de tök mindegy, mert mindig saját fokhagymát ültettünk vissza - nem mellesleg, valószínűnek tartom, hogy a kínai fokhagymák kevesebb vegyszert látnak termesztés közben, mint a magyarok, ugyanis ott olcsóbb a tehéntrágya ;)

reunalla 2010.02.23. 12:52:23

@Nanemá: amúgy te foglalkoztál már akár hobbiszinten is növénytermesztéssel?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.23. 13:00:05

@reunalla:
Elképzelhető.
Sajnos erre vonatkozóan nem végeztem kutatásokat.
Az análvizit a szakterületem.

reunalla 2010.02.23. 13:04:14

@Sün‼: és ott van Candida? :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.23. 13:08:25

@reunalla:
Hóóógyne.
Sőőőőőőt!
Nősténydida is van.

reunalla 2010.02.23. 13:09:33

@Sün‼: szuper és egy normális posztot nem tudsz onnét előhúzni? :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.23. 13:17:04

@reunalla:
Na ez az ami még nekem se megy.
Szilyyyyyyyy!!!
Normalis postot kérünk!
Most!

Egyéves Önkéntes 2010.02.23. 13:18:07

@Sün‼: most mondta be a kosút, hogy a PSZÁF leszop@tta a Capital partners-t.
ebből poszt lesz, úgy érzem.

selymesszőrű tejbegríz 2010.02.23. 13:19:56

"HOZZÁADOTT tartósítószert nem tartalmaz"
Köztudott, hogy a kálium szorbát nagy mennyiségben termelődik a hortobágyi palacsinta hús részéből, mint a bőrlégzés mellékterméke.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.23. 13:23:11

szerintem ebben a tartósítószer a legegészségesebb összetevő

reunalla 2010.02.23. 13:23:14

@selymesszőrű tejbegríz: meg az Erős Pistában, aminek az alkotórészeit sorolja fel az a szerencsétlen papírdoboz, csak senki nem tudja, hogy mire való az a rohadt zárójel - vagy csak az én magyar tanáraim fordítottak különös hangsúlyt az értelmező olvasás/szövegértés gyakorlására?

vernarancs 2010.02.23. 13:24:38

@Sokorai_Atala: Az meg eleg tartos. Akkor az a ludas! :)

fruitella 2010.02.23. 13:36:47

Bírom, mikor valaki "tudatos vásárló"-nak titulálja magát, aztán hamargyorsan megvesz mindent, ami első ránézésre neki megfelel. Aztán otthon jön a sírásrívás...
Biztos forrásból alapanyagot venni, otthon elkészíteni... Így tuti az van benne, amit te beleteszel.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.23. 13:55:09

@szita szita péntek: Azt úgy hívják, hogy őserdő, vagy ősgyep. A legtöbb mesterséges kultúránál nagyobb és értékesebb biomassza-tömeget, különösen teljes értékű fehérjét termel. Amíg le nem aratják...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.23. 13:56:23

@szita szita péntek: Másik - nem kártevő és nem készletkárosító parazita gomba, vagy baktérium, esetleg vírus.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.23. 13:57:44

@Nanemá: Az istállótrágya alapanyaga - légy erős - a szar.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.23. 14:01:27

@reunalla: Nem orális, anális...
Meg a H-Turul előre törlés.

AlexWolf 2010.02.23. 14:03:52

@reunalla: ŐŐŐŐ a zárojel nem erre való :) :( ?

AlulírottFentemlített 2010.02.23. 14:04:09

Nem is igazán jó az a kaja amiben nincs egy kis nitrites pácsó.

dover 2010.02.23. 14:10:30

az nem hozzáadott, az már bennevan :D
úgy érik a palacsinta.. nemtuttad? :D

Kiskertes · http://elefantakiskertben.blog.hu 2010.02.23. 14:25:09

Ha megnézitek a zárójeleket, láthatjátok, hogy a tartósítószer az Erős Pistában van. Vagyis a felirat nem vezet félre, hozzáadott tartósítószert tényleg nem tartalmaz, de azt az egyik összetevő - amit nem ők gyártottak - tartalmazza.

reunalla 2010.02.23. 16:22:26

@Kitalátor feljegyzetei: most, hogy mondod tényleg, kampányidőszak van ;) ...

váj mí 2010.02.23. 16:26:53

Az már volt, hogy ki a lúzerebb? Aki étteremben rendel húsos palacsintát, vagy aki mélyhűtött, mindenféle izéből összedobott terméket vesz?
Sikeres ember hortobáhgyit, csak otthon. Max. őstermelőtől, vagy az Aldiból (mert ott mosolyognak is hozzá).
Tudatos vásárló, he? Tudatosan vesz szart ...

szita szita péntek 2010.02.23. 17:17:00

@váj mí: Méne lenne tudatos? Tudta, hogy vásárol nem?

kugel2 2010.02.23. 17:19:17

Kotelezo LISP tanfolyamot minden allampolgarnak!

váj mí 2010.02.23. 17:31:56

@szita szita péntek: Azt igen csak azt nem, hogy mit ;)

találjatokkivalamit 2010.02.23. 17:41:43

@AlulírottFentemlített: nitrites pácsó az ősi Pacho de Nitritos mehihói falu máig kedvelt fűszere.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2010.02.23. 20:02:50

Van vmi hasonló kókuszos rúd is, rá van írva, hogy nem tartalmaz színezéket meg tartósítószert, majd tartalomjegyzékben: ... színezék (karamel), ... kén-dioxidot tartalmaz.

kapdbeabalbokám 2010.02.23. 20:09:49

@reunalla: Halkan jegyzem meg, hogy a nagy betű alkalmazása és a kis betű kerülése a mondatok kezdetén illetve az és kötőszó használatának mellőzése a mondat elején, szintén sokat segít az érthetőségen.

labi 2010.02.23. 20:42:16

Mond meg a barátnődnek hogy tanuljon meg főzni, és akkor nem kell szar dobozos kaját vadásznod.

Garantálom, hogy ennél a műpalacsintánál még a maradékanyagfelhasználós házi palacsinta is ezerszer jobb lesz.
A kálium szorbát adagolása meg opcionális.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2010.02.23. 20:52:15

Miből gondolja bárki is, hogy egy készétel tartósítás nélkül (vagy csak a sótol) eláll hetekig?
Aki porokat, készkajákat, húsdarálmányból készült elősütött-előhűtött izéket vesz, meg is érdemli.

Vagy főzz otthon, vagy viseld csendben, hogy eszed a profitmaximalizáló élelmiszeripar mócsingját. Milyen húscafatok lehetnek abban a Hortobágyiban???

Ui.: Minek erős pista a Hortobágyiba?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.23. 21:06:56

odamenni a gyártóhoz és pofánbaszni.
de csak egy kicsit.

bár aki szószos-húsos palacsintát eszik...........

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.23. 22:58:22

hat
semmi
a feliratok korrektek
en amugy ennek etteremben is
nem mindegyikben az tuti
de fagyasztva nem vennek
akkor mar hideg kaja, vagy soletkonzerv, ilyesmi
de ez csak maganvelemeny
@Josephine B.:

mert semmi ize nem lenne, igy csipos oszt jonapot
/ez a mirelitre vonatkozik/

most latom ez nem is fagyasztott
hat akkor plane kell sok sok erospista

Chapell 2010.02.24. 00:42:01

Én pont a múltkor ettem ilyet. Féláron volt valamelyik Sparban vagy miben, mert másnap lejárt a szavatossága. Került vagy 400 Ft-ba. Annyit sem ért.

virus 2010.02.24. 10:08:53

Tanuljon meg az asszony főzni sütni :)

reunalla 2010.02.24. 10:26:54

@kapdbeabalbokám: hangosan is megjegyezheted :P

alfa.orionis 2010.02.24. 14:12:11

Egy tojás, némi liszt, tej, szóda(bubis víz)só, összekevered-1 perc, kisütöd-5 perc(ha lassú vagy, 10)
1 csirkemell filé, 1 vöröshagyma, némi pirospaprika, só= pöri-20 perc, trancsír+ tejföl, palacsintába bele= hortobágyi.

Az igaz, hogy mosogatni kell, de még másnapra is marad! :)

BBG76 2010.02.24. 14:30:50

A gyártónak igaza van. Ő nem adta hozzá, mert valaki más adta hozzá, aki az egyik alapanyagot gyártotta, tehát van benne, csak nem ők tették bele. Ez szerintük akkora bravúr és annyira jó színben tünteti fel az ételt, hogy mindenképp ki kell írni a dobozra.

A legtöbben úgyse értik ott azt a hülye "hozzáadott" szót, és szinte mindenki azt fogja hinni, hogy nincs benne. Átlagos marketinges bűvésztrükk.

Ficak 2010.02.24. 16:07:06

@BBG76: Nem akarok nyelvészkedin, de szerintem itt kifejezetten hozzádott tartósítószerről van szó. Lásd az erős pista után zárójelben felsorolta az erős pista lakatrészeit.

Ficak 2010.02.24. 16:09:05

@Josephine B.: Minden kaja (kivéve a desszertet és a tejes cuccok) elvisel egy kis erős pistát. Csak javítani tud raja.

Fábry idézet: Nincs olyan rossz leves, amit egy kis erős pistával ehetővé nem lehet tenni (vagy valami hasonlót mondott)

Tipikusbalek 2010.02.25. 16:45:42

Én személy szerint a posternek adok igazat végül is. Mert ki volt írva nagy betűkkel tehát egyértelmű átverés.

De azért aki Hortobágyi !!!!"zacskós"!!!! palacsintát akar enni, ne csodálkozzon hogy van benne minden sz@ar a házi alapanyagokon kívül.
süti beállítások módosítása