Tékozló Homár

Újra próbálkozik a BKV a behajtási hullámmal?

2010.03.03. 09:10 | szily | 60 komment

Ferencen egy ügyvéd olyan, sok éves BKV-tartozást akar behajtani, ami olvasónk szerint nem létező. Ferenc akár lódíthat is, de én mégis együttéreztem vele, ugyanis velem is hasonló módon szórakozik a BKV egyik követelésbehajtója. Az az iroda egy 7-es buszon történt meg nem történt lebukásom miatt izmozik, jó hosszú ideje. Egyszer annyit üzentem vissza, hogy ha tényleg ott van az aláírásom, akkor szívesen adok mintát, hogy összehasonlíthassák. Sistergés alant:


Talán még mindannyian emlékeztek a BKV 2008-as gyakorlatára, amikor is tömegesen próbáltak behajtani 5 évnél régebbi büntetéseket is egyéb plusz költségekkel/ késedelmi összegekkel(sok esetben több száz ezer forintot egy összegben vártak el vagy maximum tényleg magas összegeknél 2-3 részletbe és persze 5-8 napon belül a semmiből!). (..)  A minap immár 2 év után a behajtási hadjáratot követően újra kaptam egy felszólítást (ezúttal Dr. Fodor Katalin ügyvédtől)  egy szerintük 2005-ös bírságról (amikor már rég nem használtam BKV -s közlekedési járműveket mivel közel 6 éve csak biciklivel közlekedek mindenhova télen-nyáron; esőben-hóban; fagyban-50 fokban) melynek tétele 13000 forint körüli összeg. (ami ha jogos lenne rendezném ,ha nem tudnám, hogy a befizetést követően biztos kapnék még folyamatosan csekkeket valószínűleg az idő végezetéig)
Sima postai levélként jött mint felszólítás (tehát nem ajánlott levél), jegyzőkönyv nélkül valamiféle kimutatással és a szövege az eddigieknél sokkal meredekebb, konkrétan fenyegetődző. Nem tudom ez mennyire lesz tömeges jelenség és mit várnak ettől. Talán most megpróbálják ezt bujtatottan előadni (a régi tapasztalatokból merítve) és azokra hatni akik nem tudják, hogy ombudsmani döntés született arról, hogy a BKV-s bírságok elévülési ideje 1 év ( ha jól emlékszek a BKV eddigi belső gyakorlata szerint a polgári törvénykönyvi rendeletbe foglaltak alapján számította az 5 év elévülést, de rájuk a személyszállításra szabott rendelet az érvényes tehát 1 év az elévülés).
Persze továbbra is kikötném. Bliccelni, jegy vagy bérlet nélkül utazni nem tisztességes, büszkeségre okot adó dolog és ha időben kapom a jogos büntetésemet jegyzőkönyvvel bizonyítva biztos nem jegyzem meg ezt a gyakorlatot és tisztességesen rendezem tartozásom főleg ha tényleg blicceltem volna. Így hogy küldtek egy fenyegető levelet egy valamilyen nem hivatalos kimutatással majdnem 5 év után, 5 napos befizetési határidővel, ráadásul tudom, hogy az adott időpontban én biztosan nem vettem igénybe a BKV szolgáltatásait így én ezt nem érzem jogosnak és a levélben alkalmazott fenyegetődző szöveg kifejezetten dühítő. Jelezni pedig nem fogom és semmi fajta reakciót nem teszek feléjük, mert tudom, hogy az egy végeláthatatlan folyamatot indukálna.

Üdvözlettel: Ferenc

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.03.03. 09:11:37

Hajrá, elsőként mondom nekik, hogy szarjanak sünt!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.03. 09:13:07

Sima postai levelet kidobni!

Ajánlottnak ellentmondani!

Havert, aki bemondta a nevedet, címedet megkeresni, és megfenyíteni!

Dr. Kix 2010.03.03. 09:15:32

Micsoda post-dömping!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.03.03. 09:19:01

A posztolót lehet már? Nagy a hagyománya itt a Homáron...

elwood 2010.03.03. 09:20:18

nekem fogalmam sincs mit csináltam pont 5 éve.

mindenesetre szólok a szomszédnak, tegye el az ezüstöt, hátha jönnek a bkv behajtói

konyvelomo 2010.03.03. 09:20:59

Túl sok jogi eszköz nem áll rendelkezésükre, ezért marad a levélküldözgetés, hátha elunod és a pszichikai nyomás - már aki fogékony erre és hagyja.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.03. 09:21:43

be akarjak hajtani a szil yhullajat?
felhaborito
haza se megyek iden

Fausto(tm) 2010.03.03. 09:22:32

Az öcsémnek is küldött ez az iroda egy felszólítót (egy 2008-as utazásról), valami 24000,- Ft-os összegről (azt hiszem ajánlva)
Írtam nekik a nevében, hogy jó, akkor kérem a helyszíni jegyzőkönyvet, plusz az eddig kiküldött leveleknek az ajánlott szelvényét.
Rá két hétre küldtek egy "választ", hogy najó, akkor TÍZ EGÉSZ SZÁZALÉKOT elengednek a büntiből, csak fizesse be öt napon belül :)
Komolytalan banda...

Bubu99 2010.03.03. 09:22:54

Nos egy jó tanács mindenkinek!

Egyszer régen, jó régen (már nem BKV-zom), kaptam egy büntetést, illetve felszólítást, hogy fizessek. Húha, pedig nem is blicceltem. Elballagtam az Akácfa utcába, hogy ezt közöljem, meg azt is, hogy biztosan nem írtam alá, mert nem voltam ott. Biztosan valaki bemondta a nevem, vagy ki tudja. Nem érdekelte őket, fizessek. Nem fizettem. Ekkor jött a felszólítás egy már jó nagyra dagadt összeggel, hogy fizessek 8 napon belül, vagy megy az ügy a bíróságra. Nos, papírt ragadtam, leírtam, hogy én egész nap egy barátomnál voltam a születésnapját ünnepelni, (ami igaz is volt), ki nem tettem onnan a lábamat. És alá is irattam 5 hiteles tanúval. Leírtam, hogy, ha ezek után perelni szeretnének, csak tessék. Tértivevényes ajánlva feladtam a levelet. Többé nem jött semmi.

Ha valaki valóban nem sáros, ezt javaslom neki. A tanúit úgy is ismeri. Ennyi az egész. Persze, ha valaki ott volt, vagy ott a szig. száma az más...

Koholmány 2010.03.03. 09:25:40

Az ombudsmani döntés nem mérvadó :S
Imserjük ezt a metró mizériát...

Pocócicó 2010.03.03. 09:27:41

Sebestyén már nem praktizál? Átadta az ügyeit Katalinnak?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.03. 09:28:56

"Az az iroda egy 7-es buszon történt meg nem történt lebukásom miatt izmozik"

Szily, ezt azért én átgondolnám mégegyszer!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.03. 09:32:04

@Sün‼:
minusz 50-ben bringazik
ez egy szarazfoldi sirilla

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.03. 09:39:45

@hagyma:
Szerintem annak idején a játszótéren pelenkázták februárban.
Aztán diszkréten megszoptatták.
Azért bírja ilyen jól.

juhaszvik 2010.03.03. 09:43:05

nem értem, hogy miről szólnak azok a posztok, amik meg nem történt esetek utáni behajtást emlegetnek. téves levél, téves próbálkozás. pont.
most komolyan elhiszi valaki, hogy olyan emberekre vadásznak, akik ártatlanok, de hátha mégis fizetnek? nem hiszem.

Pocócicó 2010.03.03. 09:46:06

@juhaszvik:
Jó neked, hogy ennyire naív vagy. Olvassgass BKVfigyelőt néha, ott van egy halom ilyen poszt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.03. 09:46:52

"hogy ha tényleg ott van az aláírásom, akkor szívesen adok mintát, hogy összehasonlíthassák"
Hm, lehet, hogy odahamisították... bár ilyen észt nem nézek ki...

Amúgy meg ki kéne nekik tenni egy "behajtani tilos" táblát... Ki is próbálom...

"Sima postai levélként jött mint felszólítás (tehát nem ajánlott levél), jegyzőkönyv nélkül valamiféle kimutatással"
Hát ezt nyilván komolyan kell venni...

A BKV nagy szarban lehet, ha már erre szorulnak! Vagy lehet, hogy nem is a BKV nyomja ezt?
Esetleg mi lenne, ha ez kikerülne a TV-ben?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.03. 09:48:38

@juhaszvik: Téveees? Pontos adatokkal? Névvel, címmel, stb.?

Nagyon is célzott az. Ha már 5-6 fizet, egész jó kis lóvé az.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.03. 09:50:48

@juhaszvik: majd elhiszed, ha halmazon belülre kerülsz.

Annak idején anyai jogon kaptam ingyenes utazási igazolványt, egészen a középiskola végéig. Mivel gyalog jártamm iskolába, nem is használtam szinte soha, és mégis küldtek büntetést, hogy földalattin büntettek, 6-os villamoson etc. Pedig akkor még nem volt ennyire tele aljanéppel a szakma, és mégis képes volt kikeresni a saját adatbázisukból neveket, címeket. Nem zavarta, hogy milyen vonatkozásban szerepelek ott.

2010.03.03. 09:50:54

@elwood: "nekem fogalmam sincs mit csináltam pont 5 éve."
Régi vicc:
Bíró: Mit csinált 1987.január.5én 17:10kor ?
Vádlott: egyik szemmel a naptárat, másikkal az órát figyeltem.

reunalla 2010.03.03. 09:55:12

@ColT: persze, hogy szarban van, mert kifizette végkielégítésekre a nagy pénzeket, azt valahonnan finanszírozni kell...

amúgy komolytalanok, simán lehetne ebből a kócerájból még akár nyereséges vállalkozást is csinálni...persze ahhoz nem Magyarországon kéne legyen

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.03.03. 10:03:54

még, még, még, ez így kibaszottul nem elég...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.03. 10:14:31

Olyan nagy kérés lenne, ha a tisztes behajtó cégek valamiféle bizonyítékot mellékelnének? Pl. jegyzőkönyv, csomagküldés tértivevénye, fénykép a kocsiról (hab a tortán: gps koordinátával és időbélyegzővel ;-) )parkolójegy nélkül...

így szvsz esélytelen kategória.. az, hogy a név-cím adatbázisból talál valakit, vagy lát egy rendszám/kocsi párosítást valahol és beírja, mert unatkozik az nagyon gyenge...

Mileston3 2010.03.03. 10:16:28

Nekem is küldtek a gyökszik, a semmiből előrántottak valami 2003-as (???) és 2008-as időpontot, meg egy ügyvédi felszólítást, jöjjenek. Állok elébe. És sünt is szarhatnak.

Akár 1 év az elévülés, akár 5, az egyik biztos hogy nem érvényes. De a másik se biztos, mert hogy 2008-ban engem sehol sem találtak meg, az megint ziher. Bekaphatják.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.03. 10:18:56

@sambalabammbumbumm: Akkor nem lenne mit követelniük az esetek egy nagy részében :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.03. 10:19:04

Bánki Péter ezt másképp intézné el.

AlexWolf 2010.03.03. 10:24:24

@Sün‼: Megkérdezné, hogy mi a pozíciója?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.03.03. 10:26:36

Az ilyen, helyből elévült ügyeknél, ahol a cégnek semmi esélye nincs, lehet kukázni, az a legegyszerűbb. De lehet azt is csinálni, mint a kollégám:
Valami teljesen fal parkolási bírságot kergettek rajta, mire telefonált. Telefonon megbeszélték, hogy lópikula, különben is elévült. Erre kapott egy levelet, hogy ügyintézési időben lenne kedves befáradni, és személyesen is tisztázni az ügyet. Erre visszaírt, hogy olyankor sajnos ő dolgozik, de az út a lakásától az irodáig pont annyi az út, mint fordítva, fogadóórák minden nap (hétvégén is) délután 5 és este 8 közt, iratok előkészítve, úgyhogy időpontot sem kell kérniük, csak jöjjenek nyugodtan. Semmi ravatal, és mégsem kapott több levelet.

reunalla 2010.03.03. 10:26:55

@AlexWolf: és Bánki Péternek mi a pozíciója gps koordinátákkal?

sannya 2010.03.03. 10:35:03

bánki pétert csak őstermelőtől...

Harlequin 2010.03.03. 10:42:48

1 fecske nem csinál nyarat. Hol itt a hullám?

AlexWolf 2010.03.03. 10:49:21

@reunalla: Sajna nemtom a GPS koordinátáit. nincs ájfonom. Nem vagyok sikeres ügyvezető igazgató. De valszeg jelenleg a munkahelyén tartózkodik, ami az Alkotás utcában van :P

Grg76 2010.03.03. 10:55:38

@Bubu99: Az 5 tanú mire kellett? A közhiedelemmel -legalábbis sokan igy hiszik- ellentétben ugyanis, a tanúk nem azt tanúsítják, hogy amit aláirnak az tényleg úgy volt, stb., hanem azt tanúsítják, hogy valóban te irtad alá.
Ezért is van valahogy úgy a szöveg, hogy "előttünk mint tanúk előtt...".

Sluck Ödön 2010.03.03. 11:05:02

@Grg76: És ha az van a szövegben, hogy tanusítjuk, minden pontosan úgy történt ahogy előzőleg írva vagyon?

Harlequin 2010.03.03. 11:12:14

@Sün‼: Banyek, mekkora ötlet, megyek is levédetem. Hullámmegnemtörőhajó...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.03. 11:16:50

@Harlequin:
Mondhatni álhullám.
Avagy délibábhullám.

kreakció 2010.03.03. 11:24:34

És mióta biciklivel jársz kiszolgálnak McDonald's-ban? Mert sajnos ez nem derül ki, amiből könnyen arra lehet következtetni, hogy te egy jegyszedő vagy a Gellértben. Vagy a Széchenyiben!

kreakció 2010.03.03. 11:26:23

pontosabban pénztáros

opati666 2010.03.03. 11:28:30

Én egy tavaly májusi állítólagos bliccelésről kaptam ügyvédi felszólítást. Mivel azon a napon még csak nem is utaztam BKV-n, meg egyébként is állandóan van havi bérletem, kértem, hogy ugyan küldjék már meg a jegyzőkönyvet, amit aláírtam, hogy tényleg elkaptak. Jött is a levél a jegyzőkönyvvel, amin a személyes adataim szerepeltek!!! Kérdem én hogyan?
Eddig egyszer vette el ellenőr a személyim, de akkor sem lett semmi belőle, mert a táskám aljából előkerült az akkor is meglévő bérletem. Megköszönte és lezártuk az ügyet (ami ugye nem is volt).
De lehet, hogy az akkor felírt adataimmal később visszaéltek? Ilyen biztosan nincs ugye?
Az ügyvéddel közöltem, hogy nem fizetek, mivel biztosan tudom, hogy nem blicceltem. Megnyugtatott, hogy bírósági eljárás lesz alighanem belőle. Van ilyen? 7 hónapig nem szólnak hozzám, majd egyszer csak hipp-hopp küldenek egy 24 ezer forintos csekket, hogy fizessek, mert ha nem akkor per?

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.03.03. 11:31:44

Én tavalyi bliccelésről kaptam levelet. Elküldtem őket a kurvaanyjukba azóta kuss van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.03. 11:40:06

@Harlequin: Azoknál, akik nem postoltak a Homárnak ez ügyben, vagy nem tették ki a potjukat...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.03. 12:07:32

@ColT: Nálatok még "a tévé"van? Rákérdezhetek? KNDK?

gftamas 2010.03.03. 12:17:41

A BKV ellenőrök nem szoktak címeket kitalálni, elkérik a jegy nélkül utazó személyijét és megírják a cetlit a benne lévő adatok alapján. Ezen kívül nekem kissé gyanús, ha valaki ennyire biztosan emlékszik arra, hogy mit csinált vagy éppen mit nem csinált egy bizonyos napon 5 éve. Amikor az ember arre se emlékszik normálisan, hogy mit csinált pontosan 2 hónnapal ezelőtt.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.03. 12:18:22

JAJJ! Egy biciklis. Még jó, hogy nem anyuka.

Bubu99 2010.03.03. 12:25:37

@Grg76: A félreértés elkerülése végett: A TANÚK AZT IGAZOLTÁK, HOGY EGÉSZ NAP EGY CSALÁDI HÁZBAN TARTÓZKODTAM, KÖVETKEZÉSKÉPPEN NEM LEHETTEM BUSZON ÉS NEM BÜNTETHETTEK MEG.

Erre kellettek a tanúk.

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2010.03.03. 12:32:50

@gftamas: arra nem, de arra talán emlékszel, hogy 5 év alatt megbüntetett-e a rendőr, vagy igazoltattak-e az utcán, vagy hogy megbüntetett-e egy ellenőr. vagy nem?

Charles63 2010.03.03. 12:42:10

Nekem 1 éve eladott autóm után küldözgetett a parkolótársaság hasonló felszólító és fenyegetőző leveleket. Én meg vártam! Minden levélben egyre nagyobb összeg, végül bírósági idézés. Ekkor lefénymásoltam az adásvételi és elküldtem a bírónőnek. Csak annyit kérdeztek, hogy miért vártam, hogy idáig fajuljon a dolog?
Válaszom: korábban megbüntettek, amíg az automatánál voltam jegyet venni.Most gyúrjanak egy kicsit a saját pénzükön. Nem lett az ügyből semmi!

opati666 2010.03.03. 13:35:49

@gftamas: Mondjuk az én esetemben a lakcímhez az volt írva, hogy lekérdezendő. Pedig a lakcímkártyám a személyimmel együtt van a tokjában. Miért is nem írták volna fel akkor nyomban azt is?

Arra pedig ilehet emlékezni, hogy mit csináltál. Szabin voltál, vagy dolgoztál? ez már meghatározza azt, hogy merre mozogsz a városban, pláne ha nem vagy budapesti.

Arra is emlékezhetsz, hogy megbüntettek-e. Ha saras vagy, akkor gondolom nem érdemes ellenállni, de ha igazad van és tényleg valami BKV-s turpisság áldozata vagy, akkor igen is védekezni kell minden fórumon...

Moisee 2010.03.03. 14:51:21

Velem is bepróbálkoztak,még tavaly. Időpontot egyeztettem velük,bementem,megnéztem a jegyzőkönyvet amelyen nem az én aláírásom volt,ráadásul a nevemet is rosszul írták fel.Ennek ellenére kiakarták fizettetni velem a közel 40.000 forintot egy 2004-es és egy 2006-os büntetésért.Úgy,hogy a 2004-es alkalomkor konkrétan nem hogy a városban,de még az országban sem voltam,amit az útlevelem is igazolt.(Érdekes,mindkettőnél ugyanaz az ellenőr)

Elmentem a rendőrségre,feljelentést tettem ismeretlen tettes ellen,mivel visszaélnek az adataimmal.Úgy volt,hogy majd behívnak majd írásazonosításra,hogy megnézzék tényleg más írta e alá. Ebből az lett,hogy 30 nap múlva kaptam az értesítőt,amiben felfüggesztik az eljárást bizonyítékok hiányában,és nem kell fizetnem.

Az egész procedúra alatt a BKV-nál 1,a rendőrségnél 2 órát töltöttem,azt a 30 napot pedig a Balatonnál töltöttem.

Ezt bárki megteheti aki valóban ártatlan,persze a ludasok is megtehetik, de nem tudom mennyire éri meg a rendőrségen hamisan feljelentgetni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.03. 15:24:15

@opati666:
??
Most tetszett Ó-Zálandbol repatriálni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.03. 15:26:17

@Moisee: Én megvártam volna a birósági pert, eltöltök egy órát és annyi
Mint feljebb valamelyik olvtárs irta

lindalight 2010.03.03. 18:04:33

20/1981 MT rendelet: 3§ (2) A személyszállítási szerződésekből eredő igények egy év alatt évülnek el.

Ez NEM vonatkozik a hév és metrón megbüntetett emberekre. És ebben foglalt állást az ombudsman, miszerint sérti az alkotmány egyes rendelkezéseit a megkülönböztetés és javasolja hogy az egy év elévülési időt alkalmazzák a hév/metró büntetésekre is és ne a Ptk szerinti 5 évet.
Viszont az ombudsmani állásfoglalás az semmit sem jelent, egy javaslat és nem több, a bíróságon ki törölheted vele a segged.

teendők:
-ha nem tértivevényes, összegyűrni és kidobni.
-ha a levél nem tartalmazza a bkv megbízólevelét (az ügyvéd felé), a büntetés jegyzőkönyvét ne foglalkozz vele..nem hivatalos. Ha foglalkozol vele, úgy hogy nyoma marad megszakad az elévülési idő.
-ha fizetési meghagyást kapsz bíróságtól, írj ellentmondást nyugodtan és menj el a tárgyalásra bátran.

Persze csak abban az esetben, ha biztos vagy benne, hogy nem büntettek meg és jogszerűtlen az eljárás vagy letelt az egy év elévülési idő.

Temegesen fordulnak elő a mai napig ilyen esetek, csak kevés a nyilvánosság plusz sajnos az emberek nincsenek tisztában a jogaikkal.
HAJRÁ!

szöszmöszmackó 2010.03.03. 19:43:02

szerintem valaki bemondta a címed meg a neved amikor elkapták, talán még alá is írta helyetted...szopás

DW73 2010.03.09. 13:00:42

Megint bégkielégítése gyűjtenek?

DW73 2010.03.09. 13:02:33

bégkielégítése = végkielégítésre
süti beállítások módosítása