Tékozló Homár

Kegyeletsértő fizetési felszólítás a Főtávtól

2010.03.08. 07:59 | ge | komment

A Főtáv az ilyen ügyeit nyilván valami olyasmivel magyarázza, hogy hát így működik a rendszerük. Ezt mi el is hisszük, a kérdés, hogy miért? Vagy hogy miért nincs egy ügyintéző sem, aki ilyenkor plusz félóra munkával átcímezné a durván kegyeletsértő értesítőket? Mert szarnak rá?

Nagymamám tavaly júniusban hunyt el. Mivel a lakásába én költöztem be, így a számlákat is átírattam tulajdoni lap és a halotti anyakönyvi kivonat segítségével, valamint lemondtam a nekem nem kellő előfizetéseket. Minden rendben zajlott, pl. UPC-től, T-Home-tól kedves levelet kaptam, amelyben „T. Hozzátartozó”-ként lettem megszólítva.

Ezzel szemben novemberben érkezett nagymamám nevére a Főtávtól levél, amelyben értesítik őt, hogy az elhalálozása miatt megvonják tőle a támogatást (bocsánat, nem tudom, mi a pontos neve a tételnek), azonban 8 napon belül fellebbezhet ellene. Ezen már rendesen kiakadtam, mert megvallom őszintén, nekem még mindig fáj az elvesztése, és pont nem egy ilyen idióta levélben szeretném viszontlátni a nevét. És nem cinikus egy kicsit, hogy még a fellebbezés lehetőségét is megadják neki?!

Nem reagáltam a levélre.

2 hét múlva újabb boríték várt a postaládámban fent nevezett szolgáltatótól, ismételten nagymamám nevére. Újra jött a szívszorító érzés, nevezzük gyásznak. Majd amikor kibontom, látom, hogy egy sárga csekk lapul benne, egy kedves, ugyancsak nagyi nevére szóló levéllel: fizesse vissza a júniustól novemberig igénybe vett támogatást, mert ahogy az előző levélből kiderült, már nem jogosult rá, valamint nem is fellebbezett a határozat ellen.

Gusztustalan, felháborító  és bunkó eljárás.

Megtörten elballagtam a Postára, befizettem az csekket.

Azóta sem térek napirendre felette.

Üdv:

Anna 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Énbagoly 2010.03.08. 08:04:28

Rendben, hozzászólok!

Na, a Főtáv menjen el a p@csába.

Pitta2 2010.03.08. 08:05:04

Valóban gusztustalan az eljárás, de ami nem jár azt vissza kell fizetni. Persze ezt lehetne emberibb módon is.

Megdobbent 2010.03.08. 08:12:53

Ah, az onkormanyzatok es az apeh is tud olyat vigan irkalni, hogy "oszinten sajnaljuk, hogy on folyo ho ...-(a)n elhalalozott"

Miert pont a geciszaju fotav ne lenne bunkogyoker?

sargarigo 2010.03.08. 08:13:30

AZ egyik behajtócég küldött egy igen sértő hangú levelet miszerint azonnal fizessek be sok-sok pénzt amit már rég befizettem hónapokkal azelőtt.
Felhívtam Őket és még nekik állt feljebb,hogy majd ellenőrzik,de elnézést senki nem kért.

Kasya 2010.03.08. 08:14:39

"Megtörten elballagtam a Postára, befizettem az csekket."

Azért felhívta e a Főtávot?
Ez a másik véglet...vagy nem fizet, vagy fizet...de érdeklődni nem tud.

Miss Marple 2010.03.08. 08:20:54

Apám és nagyapám halála után még évekig jött minden ősszel a nevükre tüdőszűrési behívó, aztán a szemrehányó felszólítás néhány hét múlva, hogy még mindig nem mentek el a vizsgálatra. Pedig minden évben betelefonáltunk, hogy kissé késő már.

AlexWolf 2010.03.08. 08:24:45

Má' meghalni sem lehet nyugodtan ebben az országban?

batmann 2010.03.08. 08:34:45

"A Főtáv az ilyen ügyeit nyilván valami olyasmivel magyarázza, hogy hát így működik a rendszerük."

Kicsit egyoldalú. Nem kérdezünk, lövünk. A FŐTÁV helyett megmondjuk mi. Semmi gond mi tudjuk helyette, hogy mekkora … Talán illene az ügy részleteit megismerni mielőtt minősítünk.

Mint az átkosban előbb felakasztjuk a vádlottat, majd lefolytatjuk a per, mert a formaságokra figyelni kell 

kicsimancs 2010.03.08. 08:34:56

@AlexWolf: Nem, mert ha meghaltál, a szolgáltató már nem tud több lóvét leakasztani tőled. Ezért nem akarnak elengedni...

Harlequin 2010.03.08. 08:36:03

Ezért tart itt a zország!

MC leeroy 2010.03.08. 08:36:55

Na tudod mikor láttak volna tőlem ezek egy forintot is. B@sszák meg egymást ha ennyire gerinctelenek. Édesapám alig fél éve hunyt el, de ha részemre egy, a tiédhez hasonló levél érkezne, nem hogy befizetném, én perelnék, kegyeletsértés, és pofátlanság. Ez megy ebben az országban, sz@rni bele mindenbe, csak a pénz legyen elég, nehogy már szegény milliós cég, bukjon pár forintot a "jó modora" miatt....

littlesue 2010.03.08. 08:38:36

taplók a droidok a főtáv-nál

_John_Doe_ 2010.03.08. 08:56:58

Gondolom visszafizetni az örökösöknek kell. De a főtáv nem tudja ki az örökös, gondolom ezért küldte a levelet az elhunyt nevére.

(aki a lakásba beköltözik lehet akár bérlő is)

batmann 2010.03.08. 08:58:46

A levél csakis a fogyasztó nevére szólhat, hiszen a postás csak akkor tudja kézbesíteni, ha ismeri a címzettet. A „T. Hozzátartozó” megszólítás valószínű nem segít a postásnak abban, hogy melyik postaládába dobja be a levelet.

A levélen már valóban szerencsésebb lett volna a „T. Hozzátartozó megszólítás”

elwood 2010.03.08. 09:10:43

most ha átiratta a posztoló a nevére akkor miért jött novemberig a régi névre a számla ?

vagy csak november ben iratta át, és így tényleg nem járt már a támogatás

kinek kellett volna címezni a levelet ?

hopp-hopp 2010.03.08. 09:14:44

ha elhalalozott - akkor megis hogyan lehetne fellebezni? hogyan lehet megadni a lehetoseget a fellebezesre? megis?
nahh ezert viragzik ebben az orszagban a saman es mindenfele voodooo kultura - hogy az ilyen tipusu fellebezeseket elintezzek.

majd gyartok en is EGY FOTAVOS - voodoo babat es 1oo szogggel intezem a szamlaimat. hatha sikerul. a dolog.

amugy oszinte reszvetem, a posztolonak.

batmann 2010.03.08. 09:16:44

@elwood: Lényegében mindegy. Nem a szolgáltatóhoz fordult az érintett, hogy tisztázza az ügyet stb., hanem rögtön felháborodva, majd én megmutatom, kirakom, szégyenbe hozom …
Hát ezért tart itt ez az ország…

Secnir 2010.03.08. 09:19:56

én simán visszaküldtem volna a levelet, a 'Címzett elköltözött' rubrika beikszelésével, és megadtam volna a farkasréti temető címét...

SarahConnor 2010.03.08. 09:27:55

Én jártam így, pont így, de másik szolgáltatóval. Halott nagyapámnak írták, hogy értesültek a halálhíréről, de legyen már szíves... És egyre bunkóbbak lettek. Kitöltöttem a csekket, elmentem a címzettként megjelölt ügyfélszolgálatra és kivertem a bazmeget, hogy hogy merészelnek ilyen nyelvezetet és hangnemet megengedni maguknak. Előjött valami fejes, sűrűn kérték a bocsit, hogy a levelek egy sablon alapján készülnek. Elküldtem őket a jó kurva anyjukba, a csekket otthagytam, dugják fel.
Tudom, hogy nem megoldás rémülten csipogó ügyfélszolgálatis nőkre borogatni az asztalt, meg anyázni, de ebben a helyzetben megnyugatott, helyretette egy kicsit bennem a dolgokat, hogy megmondtam a magamét. Alalpból nem vagyok iylen, de az ilyesmi tényleg annyira fájdalmas egy hozzátartozónak.
Szóval én a posztoló helyében lesikítottam volna a haját valakinek. Mindegy kinek. Mégha nem is Homárra való viselkedés... :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.08. 09:32:33

"a számlákat is átírattam tulajdoni lap és a halotti anyakönyvi kivonat segítségével,"
Innentől kezdve még átcímkézni sem kéne, mertha tírattad, akkor mi a f*ért nem tudják átvezetni a nyilvántartásukat?

"Megtörten elballagtam a Postára, befizettem az csekket."
Nem nagyon kellett volna.
Jöhetek volna perelni, aztán megmutatod a halotti anyakönyvi kivonatot.
Avagy elküldeni nekik egy kis levélke kíséretében, hogy ez a helyzet, és hát ha nem hagyják abba akkor azt te zaklatásnak veszed.

pizsama 2010.03.08. 09:35:49

Kezdünk abba az irányba tendálni, hogy az ember végül elveszti identitását és csak egy számsor marad. Egyetemen viccelődtünk azzal, hogy a nevem XY, de a tanáraim/csoporttársaim csak QWE123-nak szólítanak. Következő lépés a chip (esetleg vonalkód tetkó?)

fazzoletti 2010.03.08. 09:44:17

Felhívnám a figyelmet a Ptk. 679§-ra:
Felelősség a hagyatéki tartozásokért
679. § (1) Az örökös a hagyatéki tartozásokért a hagyaték tárgyaival és annak hasznaival felel a hitelezőknek. Amennyiben a követelés érvényesítésekor a hagyaték tárgyai vagy hasznai nincsenek az örökös birtokában, annyiban az örökös öröksége erejéig egyéb vagyonával is felel.

Magyarul: Ha az unoka nem volt örököse a nagymamának, akkor nem lehet vele szemben követelése egyetlen szolgáltatónak sem. Követelést egyébként a hagyatéki eljárásban lehet bejelenteni, ha ezt nem tette meg adott esetben a Főtáv, akkor csókolom. Ajánlom ezt a jogi tényt mindenki szíves figyelmébe.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.08. 09:44:40

óóóóóóóóó... az ELMÜ 1 év után is még 2007 májusában elhunyt Apám nevére küldte a számlát, melyet természetesen nem voltam hajlandó befizetni.
tavaly előtt a tahóm küldött szerződést Apám nevére, amikor át akartam íratni a vonalat a saját nevemre.
perre mentünk. azóta egyik ügyfélkapcsolatis sem dolgozik már ott, egyiket sem hagytam annyiban! magasról leszarom GÉPET. az ember irányít!
jóédesanyjukat...
Te is elmehetsz a végsőkig. talán így "kihalnak" ezek a parasztok.

koszi 2010.03.08. 09:47:02

Főtáv = mocskos rohadt zsidó banda...!
Mit lehet várni ezektől a mocsok férgektől?!Sajnos ilyen a fajtája ennek a szemét bandának...még a halottakból is pénzt akarnak kisajtolni!!!!!...okádékok!

elwood 2010.03.08. 09:47:14

"Nem reagáltam a levélre."

ez általában segít, a problémák maguktól meg szoktak oldódni

BBG76 2010.03.08. 09:47:49

@salapapa: riszpekt! :) csak így lehet, keményen...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.08. 09:48:44

"Nem reagáltam a levélre."

Ez a helyes eljárás.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.08. 10:00:02

@pizsama:
Ne engedjétek megcsippeltetni magatokat!

NO CSIPP!

AlexWolf 2010.03.08. 10:04:30

@Sün‼: Ezek szerint mégsem vittek el fekete autón vagy megCSIPPelni! Megnyugodtam...
Csak tudnám mi a neve poziciója.......

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.08. 10:11:08

@AlexWolf:
Engem?
Fekete autón?
Hát ez így most akkor hogy?

juhaszvik 2010.03.08. 10:16:30

emberek, de most komolyan.

látom sok ember agyáig nem jutott el, hogy a Főtáv követelése jogos volt (ezért is fizette be írónk a csekket).
ahol hibáztak (mert ugye a megszületésükről nem ők döntöttek) az az volt, hogy az egyébként zseniális körlevél-használat nem épp a legemberibb, legfőképp ilyen esetekben. mivel az átírás nem történt meg elég gyorsan, ezért felteszem a rendszerben novemberig még posztolónk elhunyt nagymamája szerepelt, így úgymond a tartozást is neki könyvelték el. a fellebezés lehetősége pedig már szinte viccbe hajló lenne, ha nem volna sértő. de az.

részvétem Anna.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.08. 10:21:15

@batmann: nekem 2007 május közepén hunyt el Apám és június legelején jelentettem be mindenhová, amikor megvoltak a hivatalos papírok is.
bescanneltem és eljuttattam mindenhová. majd' mindenhol el is fogadták, csak az értetlenebbek nem.
pl 2008.04.28-án küldtem az utolsó mélt a tahómnak. vagyis akkor még t-ököm. mert kivolt tőlük rendesen. addig nyúzták a dolgot és jöttek folyamatosan a levelek Apám nevére.
szerinted elég toleráns voltam?
természetesen ezek után kirúgattam az értetlenebbjét. tökömet sem érdekel, melyik nem tette a dolgát. oldják meg!

ne kívánd, hogy a 10millió birka országa legyünk!

2010.03.08. 10:23:03

ezek a dolgok csak személyesen intézhetők el: Bemenni a főtávhoz, konkrétan név szerint az ügyintézőt megkeresni és emelt hangon az összes munkatársa füle hallatára kioktatni. Máshogy nem megy.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.08. 10:24:37

@BBG76: köszi. :)
az ilyenek menjenek el répát egyelni vagy kertet dudvázni.
ezzel nem a vidéki mamócákat akarom megsérteni, degradálni... őket százszor többre tartom.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.08. 10:28:28

@Kulics: 2007 év végén voltam az óbudacenterben is meg a dunaplacában is. kezdtem egy "kezitcsókolomszépnapot!"-tal. 5 perc értetlenség után csaptam pultra, nem kicsit. placában a nyunyó biztonságiőr hívta a társait, de megértették hogy fegyver nélkül semmit sem érnek viszont én ezt az ügyet el akarom intézni.

mégsem intéződött el a fent említett ügyem.
hmmmm?

Stellamateuse (törölt) 2010.03.08. 10:44:34

Nekem nagyapám mikor a kórházból megkapta mama halálának a hírét a kórház V.Sné (!) nak címezte a levelet, tehát lényegében mamámat értesítették a saját haláláról...

europeer12 2010.03.08. 11:07:19

Tragikomédia ez az egész ország. A szervezetlenség és rendezetlenség netovábbja.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.08. 11:19:39

Megmondom a frankót: sokszor csak az asztalcsapkodás segít. Múltkor a vodafosnál nem akartak velem szóbaállni a boltban, mert nem tudtam azt a rohadt jelszót, amit 2 évvel azelőtt adtak, és sosem használtam. A személyim, a telefonszám, számlalevél stb. alapján nem tudnak megnézni semmit, közölte velem a nagyképű kis ribanc kurva. Miután leüvöltöttem a fejét, nagyon érdekes módon azonnal meg tudta nézni.

Kell a rohadékoknak egy kis motiváció, ennyi.

szépjuhászné 2010.03.08. 11:33:05

@pizsama: Ez nem új! Az férjem személyijében anno ez szerepelt: Feleség házasságkötés utáni neve 1047/78. A nevemet megtartottam, de nem ez volt az !

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.08. 11:48:33

@salapapa: Inkább a kátyúkat kellene, hogy betöltsék. Kutyaszarral...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.08. 11:51:11

@Stellamateuse: Rákosi Mátyás elvtársat meg meghívták Rákosi Mátyás elvtárs születésnapi ünnepségére (egyesek alaptalan állítása szerint Tóta W nagyapja írta azt a meghívót. Nem hiszem el...)
Na és?!
Ez az az ország, nem?

vernarancs 2010.03.08. 12:04:21

Ha az atiras es a szolgaltato fele a bejelentes megtortent akkor a nagyszulonek cimzett level semmisnek tekintheto. Teves cimzes.

vernarancs 2010.03.08. 12:12:06

Ha az atiras es a szolgaltato fele a bejelentes megtortent akkor a nagyszulonek cimzett level semmisnek tekintheto. Teves cimzes.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.08. 12:26:10

@juhaszvik: Mi az hogy nem elég gyorsan?
Mi a franc tart 2 hónapig átírni azt a szart?
Miért adják tovább a kedvezményt, ha már be lett jelentve?
Szarnak bele, hülyék, nem dolgoznak rendesen, teljesen jogtalan a dolog.

Szepikutya 2010.03.08. 12:47:06

Sikeres ember nem lakik távfűtéses lakásban, hanem fával fűt a kandallókályhájában. ( 100 négyzetméter fűtése 23-25 fok celsiuson egy ilyen erős télben kb. 75-80 E. Ft.)

Komolyra fordítva: a zsidókat EGY valami érdekli: a PROFIT. Hívhatjuk "állami" cégnek, mszp közeli vállalkozásnak, az mszp vezette önkormányzat cégének, a lényeg: nincs kegyelem, minden apró forint pénz. Amit erköcstelenül be fognak hajtani.

Ők célszámokban és tervekben tudnak gondolkozni. Amit hozni kell. Ki fogják rúgni az egyszerű dolgozóikat, ha nem teljesül a tervszámuk. Szarnak rá, hogy válság van. Neki ez az érdekük.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.08. 13:03:05

@gyökérgumó:
Komolyra fordítva"

Komolyra fordítva, ez a topik nem az a topik

balogr 2010.03.08. 13:06:34

Balog Róbert vagyok, a FŐTÁV szóvivője. A leírt módon kiküldött levelek tényén magam is nagyon felháborodtam, és azonnal nyomozni kezdtem, hogy fordulhat ilyen elő.

Úgy gondolom, mindenképpen meg kell változtatni a rendszert, ha ilyen, és természetesen elnézést kell kérni az érintettektől.

Csakhogy eddig az derült ki számomra, hogy a leírt módon és tartalommal levet a Főtáv nem küld ki az ügyfeleinek.

Az ügyet mindenképpen szeretném tisztázni, elsősorban azért, hogy a Főtáv hibájából ne történhessen hasonló eset. Ehhez kérem a szerző segítségét.

Balog Róbert

Hekikutya 2010.03.08. 13:10:06

Anyámnak lassan 3 éve tartozik a Főtáv
16000 Ft-tal. Nem fizetik vissza, egymásra mutogat a lakószövetkezet, a Főtáv és az elszámolást végző cégük a Főtáv Komfort. Felajánlottam nekik, hogy majd egy havi számlát csökkentek a visszajáró összeggel és ezzel részemről lezárva a dolog. Azonnal felhívtak telefonon, hogy ez nem jó ötlet, mert a három hónapon túli tartozásokat átadják behajtásra. Én kivel hajthatom be tőlük a visszajáró 16000 ft-t, amire 3 éve vár egy nyugdíjas?

Hekikutya 2010.03.08. 13:12:32

@balogr: Kedves Balogh Róbert!
remélem az én kommentemre is reagál!
Meddig kell várni a visszajáró pénzre?
Kivel hajtathatom be?

balogr 2010.03.08. 13:34:56

@Hekikutya: Szívesen. Erről speciel tudom, hogy létezik ilyen probléma és valós. Az ilyen ügyekben az van, hogy a házon belül a lakók tartoznak egymásnak. Másként fogalmazva, nem tartozik a FŐTÁV, csak a lakásszövetkezeten belül tartoznak egymásnak az emberek.
Ebből következően rendezni is csak Ők tudják egymással az ügyet.
Ezzel természetsen nem mondom, hogy nincs igazságtalanság a rendszerben, csak azt, hogy a probléma nem az, hogy a FŐTÁV nem adja vissza a pénzt.
A behajtást egyébként ugyan úgy lehet - szélsőséges esetben - intézni, ahogy a FŐTÁV teszi: bíróságon. Ki tartozik és az fizessen.

^LutheR^ 2010.03.08. 14:20:57

Sajnos megint nem értem a posztolót.

A fellebbezés ebben az esetben olyasmit jelent, hogy ha történetesen szar az adatbázisuk (pl. tévesen van rögzítve a halálozás ténye), akkor legyen mód korrigálni. Ez miért kegyeletsértő? Hogyan lehet másképp fogalmazni hogy hivatalos és jogszerű maradjon?

Másik meg: elhalálozás napjától nem jár a támogatás. Miért járna? Az azóta igénybe vett támogatást sajnos vissza kell fizetni. Alapesetben a polgárjogi szerződések automatikusan megszűnnek valamelyik fél halálával.

Egyáltalán nem kedvelem a nagyvállalatokat, monopóliumokat meg hivatalokat, de nem logikus amit írsz.

j311 2010.03.08. 14:47:51

@Hekikutya: Attól hajthatod be, akinek kifizetted. Kinek a neve szerepel a számlán vagy a csekken?
Elmész szépen egy ügyvédhez és beadja helyetted a cégnek a fizetési meghagyást. Ha elég ügyes vagy, te is megteheted.

Hekikutya 2010.03.08. 15:02:12

@balogr: Kedves Róbert!
A fogyasztó a Főtávnak fizet szolgáltatásért. A Főtáv tájékoztatta, hogy egy bizonyos összeg visszajár, tehát jogosan a Főtávtól várja a visszajáró összeget. Ön csúsztat, amikor azt mondja, hogy az emberek a lakásszövetkezeten belül egymásnak tartoznak. Éppen az a probléma, hogy Önök a valószínűleg jogos követeléseiket a túlfizetésekből akarják kompenzálni, illetve a követelések behajtásához kötni. Ezért mondja, hogy a lakók egymásnak tartoznak és sajnos ezért nem sikerül megoldani a problémát. Mindennek a becsületesen fizető fogyasztók látják a kárát. Szerintem több tíz milló forint lehet, amit nem kapnak vissza a fogyasztók és úgy tűnik a Főtávnak nem áll érdekében rendezni a problémát. Olcsóbb lett a távfűtés? Nem nekünk!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 15:16:06

juniustol novemberig igenybe vettel egy neked nem jaro kedvezmenyt
es most azon agyalsz, hogy miert nem a Te nevedre ment, hogy fizesd vissza, es a lelkedet osszetortek
haggyuk mar arankat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 15:20:04

@BBG76:
muhhaha:)
sala a magyar James Bond

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.08. 15:37:10

@hagyma: hé! paraszt! megint bebasztál?
másodszor égeted be magad a felesleges hazugságoddal.
tess:

web.t-online.hu/sala1967/aa/tcom_szerzodes.jpg

Nakedape 2010.03.08. 15:38:05

na, de például, amikor bejelentem édesapám halálát és a szerződésfelmondást azt ajánlva küldik ki az ő nevére , mivel más címen lakott, az nem egyszerűsíti az intézkedést.
nem főtáv, autó hitel

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.08. 15:43:15

@salapapa:
mar mondtam, hogy soha nem foglalkoztam foldmuvelessel, de gondolkodunk Maryvel hogy oregsegunkre veszunk egy kisebb farmot
csak par tiknak egy lonak, meg kutya
en gondolok libara is
bebaszva sem voltam vagyolyan 12 eve

buuuuuuuuuuuut
annyi asztal nincs Magyarorszgon amennyit Te mar szetvertel/csapkodtal/
gondolom megbizast is elvallalsz
amugyis azt mondtad ignoraltal
ezert is nem neked irtam

na megyek megnezem a bebortonzott lanyt

balogr 2010.03.08. 15:44:40

@Hekikutya: Bocsánat, nem lesz népszerű, amit írok, de ez van. A díjat fizető nem fogyasztója a távhőszolgáltatónak. A szolgáltató a lakóközösséggel köt szerződést, de a szolgáltatót arra kötelezi a törvény, hogy tulajdonosonként számlázzon. Ez az első lépés. Ezt követetően minden hónapban elszámol egymással a szolgáltató és a teljes közösség, vagyis Főtáv és lakóközösség (mint fogyasztóü) között nincs tartozik és követel.
Van azonban vízóra, amivel utólag lehet elszámolni - ha közös képviselő jól végzi dolgát persze akár havonta is elvégezhető az elszámolás és akkor nincs ez a probléma. Az a gond, hogy az egyik lakó többet fogyasztott, mint amyannit fizetett, a másik meg kevesebbet. Az elszámolás meg hónapokat csúszik, mert a közös képviselő nem adja le a szolgáltatónk az elszámoláshoz szükséges adatot. Következmény: hónapok múlva derül ki az ügy, akkor egyik lakó nem akar fizetni, amásik nem kapja vissza pénzét. Egymásnak tartoznak.
Abban igazan van, hogy becsületes fogyasztó látja a kárát. De ennek oka, az, hogy az épület kezelője nem rendesen adta le a vízóra datait - mondom , akár nete is, és akár havonta is. Illetve a másik lakó, akinek tartozása van, az meg nem fizet.
Az csak a szép hangzatos de hamis gondolat, hogy a pénz a FŐTÁV-nál van. Valójában a szomszédnál van.
Ebben az ügyben van egy szabály, amit ha rendesen betart mindenki, akkor nem keletkezik tartozás.
Hát ez van összeesküvéselmélet, meg minde egyéb nélkül.
A távfűtés meg tényleg olcsóbb lett, de ennek ehhez az elszámolási ügyhöz semmi köze. Az egy másik történet, más okokkal.
Nem tudok mást mondani: ha vissza akarja kapni a pénzt, akkor attól kell kérni, akinél van, és elérni, hogy a képviselő ne teremtsen ilyen helyzetet.

GyéBen 2010.03.08. 16:08:44

"Ezzel szemben novemberben érkezett nagymamám nevére a Főtávtól levél, amelyben értesítik őt, hogy az elhalálozása miatt megvonják tőle a támogatást (bocsánat, nem tudom, mi a pontos neve a tételnek), azonban 8 napon belül fellebbezhet ellene."

Nem lehetne esetleg, mondjuk plusz 10 embert felvenni, akik a leveleket ellenőrzik postázás előtt? Az nem jó kifogás, hogy nincs pénz, mert a szolgáltatóknak IGENIS van, és jelentős hasznuk van. Szóval nem hiszem el, hogy ilyenek megtörténhetnek.

Hekikutya 2010.03.08. 16:11:15

@balogr: Kedves Róbert!
Ez a nyílvános fórum nem alkalmas arra, hogy ezt a problémát megvitassuk.
Ismét veszem a fáradtságot és levelet fogok írni cégüknek, akár Önnek címezve.
egyébként úgy tudom, hogy a pénz valahol a Főtáv, Főtáv Komfort és a lakásszövetkezett alkotta bermuda háromszögben mozog. Ide-oda utalgatják, csak éppen nem jut el ahoz, akit megillet.
Tisztelettel!

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.03.08. 16:54:10

Namost megmondom az eredetit és az őszintét. Először azért tartunk itt mer volt ugy Trianon.A Főtávnak az alkalmazottja tuti zsidó mer csak azok ennyire érzéketlenek hogy a ahalottról akarnak pénzt lenyúzni. A másik meghogy a főtávosnak aki Írta a levelet mi a neve és pozícíoja? Esetleg a főtáv a világ Cionistáival át akarja venni a hatalmat a temetők felett? Ez egy konspiranszi téma...

romesz 2010.03.08. 21:55:57

Hivatalos helyrol mindig erkeztek es fognak erkezni hasonlo levelek az elhunytak nevere. Nem kell olyan erzekenyen venni ezeket es foleg a hivatalos leveleket amilyen gyorsan lehet valaszoljuk meg. Ha eesetleg tul nagy fajdalmat okoz az ilyesmi akkor lehet esetleg ertesiteni a postat, hogy az elhunytak leveleit ezentul valaki olyan nevere kezbesitsek aki nem kap ideg osszeroppanast ilyen leveltol.

Ffranky (törölt) 2010.03.08. 23:29:09

@salapapa: ebből is kiviláglik mennyire sötét vagy. keménykedsz, csapkodod az asztalt, meg te vagy a menőcsávó meg a majdénmegmondom aztán mire mész vele. eggyel többen rühellik a fejedet. Nem tom észrevetted e de a kőbaltás korszak már véget ért, létezik egy fogalom, úgy hívják kultúra. ismerkedj meg vele, csodákra képes. pár kommentedet már láttam te az az igazi netharcos fajta vagy. olyan mindenki által elnyomott lúzer akinek a héköznapokban kuss a neve és itt éled ki a beteges hajlamaidat.

balogr 2010.03.09. 07:52:46

@Hekikutya: Egyetértek. A FŐTÁV hónlapján van egy e-mailcím a sajtó oldalon (szovivo@, ott közvetlenül nekem lehet mailt küldeni, és én azt azonnal, látom.
Várom a levelet.
Üdv: B.R.

balogr 2010.03.09. 07:56:09

Kedves MIndenki!

Tegnap ota zajlik a fórumon a vita, de megismételném hozzászólásom, amire nem érkezett válasz!
Balog Róbert vagyok, a FŐTÁV szóvivője. A leírt módon kiküldött levelek tényén magam is nagyon felháborodtam, és azonnal nyomozni kezdtem, hogy fordulhat ilyen elő.

Úgy gondolom, mindenképpen meg kell változtatni a rendszert, ha ilyen, és természetesen elnézést kell kérni az érintettektől.

Csakhogy eddig az derült ki számomra, hogy a leírt módon és tartalommal levet a Főtáv nem küld ki az ügyfeleinek.

Az ügyet mindenképpen szeretném tisztázni, elsősorban azért, hogy a Főtáv hibájából ne történhessen hasonló eset. Ehhez kérem a szerző segítségét.

Balog Róbert

Megismételve a lényeget: Elvileg ilyen levelet a FŐTÁV nem küldött ki. ILYEN LEVÉL SZERINTÜNK NINCS A FŐTÁV ALÁÍRÁSÁVAL!
Kérem, a szerzőt, vagy aki már látott ehhez hasonló levelet Jelenetkezzen!!!

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.09. 10:45:25

@Ffranky: köszönöm a jelzőzést, gondolj ki magadnak valami nagyon nem szépet tőlem. :D
tényleg kíváncsivá teszel, hogy mindezt miből is vontad le? ismersz? tudod miken mentem keresztül mások balfaszsága miatt? állítom, ha csak negyedennyi barommal hozna össze a jósors mint engem, már a diliházban lennél. nem akarhatod, hogy hasonlót kívánjak neked...
eleinte mindig, mindenkinek megadom az esélyt. mitöbb! adok mégegyet. harmadik nincs. akkor eldurran az agyam és magasról leszarom a lelkét, ahogy tette velem ő maga is. vége a jópofinak, vége a kultúrának, vége a cinizmusnak.

tudod mi a borzasztó? hogy amíg normálisan KÉR az ember, addig huzavona ide, huzavona oda, hülyének néznek mert neki kitelik a munkaideje. az, hogy nekem kellemetlenségem (gyengébb idegzetűeknek sírógörcse), roszabb esetben károm van valamiből? nem érdekli.
aztán jön a bunkózás, akkor mindenki csak hátrahőköl, hogy "nahát! ilyet még nem láttam! :O" és tesz. érdemben.
hogy mindezt miért nem lehet elsőre? ne tőlem kérdezd... több éve elteszem a levelezéseimet, felveszem a beszélgetéseket a szolgáltatókkal épp az ilyenek esetleges tisztázására.

nem vagyok rá büszke hogy büdös parasztként kell néha megnyilvánulnom, de ha másképp nem megy, rajtam ne múljon!

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.09. 10:50:14

@balogr: szerintem elég ha bescanneli és a szerinte nem publikus (teljes név, cím, szerződészszám és egyéb az ügyfél beazonosítására alkalmas részek) kitakarva közzéteszi ugyenezen az oldalon.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.09. 10:56:22

@hagyma: jól betanultad a szöveget. muszáj volt mert annyian mondták?

szelektív a látásom.

balogr 2010.03.09. 11:35:26

@salapapa: Úgy gondolom, hogy még erre sincs szükség. Mondjuk ide irja, hogy milyen hivatkozási számon, kinek az aláírásával, milyeszervezettől jött a levél.
Persze ha lehet szkennelni személyes adatok nélkül az már jó, csak az derüljön ki, hogy a levelet ki küldte.

Ffranky (törölt) 2010.03.09. 15:36:53

@salapapa: nem ismerlek szerencsére csak látom pár helyen amiket írogatsz. láttalak egy fundis postnál ott durrant el az agyam tőled. bunkózás nélkül is meg lehet oldani sokmindent, ennél nagyobb bajokat is. nekem nem az jött le hogy tudsz normális lenni.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.09. 18:25:36

@Ffranky: a szerencse hidd el, kölcsönös.
nem mintha ki akarnék törni a tiedből mert annyira nem izgat, de rühellem a skatulyákat. persze ha neked így jó, meghagyom ezt az örömöt. legalább ennyi legyen. 8) nekem is sokmindentől eldurran az agyam, mégsem reagálok rájuk feleslegesen mert tudom, hasonló lenne a reakció.
tudod, valamivel többet adok a környezetem véleményére mint egy idegenére.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.09. 18:29:10

@balogr: szerintem többen nyálcsorgatva várjuk a fejleményeket, hogy ő maga vagy a főtáv írt valótlant.

sajnos személy szerint engem az elmúlt időkben tapasztaltak (lásd fentebb az elmüs és a t-comos tapasztalataim) arra engednek következtetni, hogy a pószter nem hazudik...

Ffranky (törölt) 2010.03.09. 22:27:51

@salapapa: elhiszem, bár túlzottan nem érdekel. láttam a fundis okoskodásodnál is hogy te mindenkinek jobban hiszel mint a legilletékesebnek. parnoiára utal.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.10. 00:33:17

@Ffranky: te is vagy akkora paraszt, hidd el. olvass csak vissza! velem ellentétben végig jelzőzöl de nálam is elérkezik egy pont. itt van.
vagy csak simán próbálsz kihozni -sikertelenül- a sodromból, vagy csak azt hiszed, Te vagy az a megmondóember aki végülis ok nélkül simán leparasztozhatsz, bunkózhatsz, lúzerezhetsz, stb. bárkit. ez pedig bunkóságra utal ;)
így jó? lökött....
csak nem akarom szétqrni ezt a posztot most épp Veled... miért van majd' mindenhol egy álszemérmes, de ugyanakkora tahó akit csak a kötözködés éltet ahelyett hogy inkább a leírt/megosztott esetekből netán azok lehetséges kezeléséből tanulna?
hmmmmmmm.... nnna, jójjccakát! :)

csak úgy mellékesen:
tavaly október óta próbálom elérni a pémobilnál, hogy a számlákat ne ide haza, hanem a műhelybe küldjék. elsőre mail, aztán telefon, végül személyes kérés. szerinted hová küldték az utolsót is?
és még legyen az ember toleráns...

Ffranky (törölt) 2010.03.10. 07:46:41

@salapapa: látom elérkezett a pont. és ilyenkor jön a szófosás.
nem vagyok álszent csak rendelkezem annyi IQval hogy egy ilyen szitut két tollvonással meg tudok oldani bunkózás nélkül és még az asztalt sem kell csapkodnom. biztos azért mert én ilyen kezdő vagyok.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.10. 08:32:00

@Ffranky: kifinomult szemtelenséged fordítottan arányos az értelmezőképességeddel.
biztos azért, mert Te ilyen kezdő vagy.

Ffranky (törölt) 2010.03.10. 09:46:31

@salapapa: örülök hogy így érzed. a tények pedig önmagukért beszélnek. én ha bemegyek elintézni egy ilyen ügyet az el van intézve. neked meg csapkodnod kell az asztalt. akkor ki a lúzer? úgy látom te direkt élvezed ha lealáznak. ezért tipliztél le az allianz kontra fundi postról is mi?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.10. 15:21:58

@Ffranky: szerencsés vagy.
nem szokásom a megfutamodás, de ha értetlenséggel esetleg parasztsággal állok szemközt, az utóbbi időben a magam érdekében inkább hanyagolom.
merthogy beleestél az egyik skatulyába, így téged is ezek után.
van nekem jobb dolgom is, ami örömet okoz. :)

Ffranky (törölt) 2010.03.10. 23:16:04

@salapapa: megmagyarázni mindent meg lehet, de nekem inkább olyan érzésem van hogy szembesítve lettél a saját hülyeségeddel és emiatt másra vagy dühös. nem kell bevallanod ezt a te egód sosem bírná el, sérülne az imidzsed. ne félj nem fogok könnyeket ejteni miattad. na pá

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.11. 08:02:50

@Ffranky: regiztél 2010.03.08-án.
van összesen 7 bejegyzésed, ebből 4 ami lázható és ez mind nekem szól.
blog.hu/user/416522/tab/activity
édesdrága Róbertem! :)

részben reagálnék az alienes topicban kérdezettre:
nem bújok el. az összes adatom -ÜGYESEBBEKNEK- fellelhető, csak rá kellene klikkelni az adataimra lúzerkém.
viszont itt rontottad el!
véletlenül pont akkor regizté és véletlenül pont rám előzményeztél. mitöbb, véletlenül egyetlen másik bejegyzésed sincs, csak ami rólam szól.
belémszerettél? rühellem a buzikat.
na hagyjuk egymást apukám. :D

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.11. 08:13:19

@Ffranky: gyorsan ránéztem és kissé meglepődtem... még egy apróság, de érdekesség:
blog.hu/user/414687/tab/activity
a fundis NICeddel van 10 bejegyzésed, ebből 3 nekem.
mi ez ha nem szerelem?
láttad hogy arra a NICre nem reagálok többet, hát regiztél másikat csak hogy velem foglalkozhass? LOL!
gyerekes vagy, bár kitartásod tiszteletreméltó.

KCicó 2010.03.11. 13:36:31

Tisztelt Elhunyt!.....

Ffranky (törölt) 2010.03.11. 17:31:13

@salapapa: jaj most jön a több nicknévvel regelő hozzászólókról szóló városi legenda. tudsz még szánalmasabb lenni?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.11. 18:19:12

@Ffranky: kedves baszogatóNIC! úgy hiszem, nme én vagyok a szánalmas.

Ffranky (törölt) 2010.03.11. 23:09:18

@salapapa: nem kell hinned ettől még tény. de tisztázzuk: elég régi olvasója vagyok a homárnak. amikor a fundis postot olvasam és láttam hogy milyen idióta kommenteket kreáltál ráadásul bekóstoltál egy fundást, regeltem és leugattam a fejed. kibaszott nagyra vagy magadtól cak azzal nem számoltál hogy olyan fórumosra akadsz aki simán berak a hintába. ja és még valótlanságokat is hordtál össze. én ügyfele vagyok a fundinak és kibaszottul rühellem ha ilyen magadfajta seggarc olyat terjeszt ami hazugság. berágattál és mocskosul rühellni kezdem a pofád. erre idejövök és itt is az agyad játszod. igazi nagypofájú netharcos vagy magas egó kontra IQ light.
Na csá kiskancsó, gyártsad a buzi elméleteidet tovább.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.12. 06:28:49

@Ffranky: nem csak sértegetsz, még egy mocskos hazug is vagy a buziságod mellé. méghogy értelem... csak így tovább!
szánalomharcos. LOL!

Ffranky (törölt) 2010.03.12. 07:35:02

@salapapa: nem sértegetlek te alulfejlett csak közlöm a tényt. és miben hazudtam te kis gyökér? rühellni kezdtem a pofád ez valóság. régi olvasó vagyok de friss regelő ez is valóság. fundis ügyfél vagyok 9 éve. ez is valóság. amit állítottál az hazugság. ez is valóság. akkor a mocskos hazug is te vagy. ez is valóság. egy bújkáló kis nethuszár vagy. ez is valóság. elképzelek ahogy reggel kinyílik a csipád és futsz a gép elé fröcsögni, mert anya mellett megint nem jutottál szóhoz. Bólogatsz mint egy papucs, kiviszd a szemetet ha anya rádförmed, aztán alig várod hogy elmenjen dolgozni és jöhess a homárra előadni hogy te mekkora laza csávó vagy. ez az igazi szánalom :D :D :D :D :D
a hivatalokban is tuti azért csapkodod az asztalt, hogy legalább ott férfinek mutatkozhass hehe. na nem pazarlom rád tovább a betűket. élj a magad kis fotelharcos álomvilágában és örülj hogy vannak ilyen oldlak ahol a magadajta levezetheti a feszültségét és előadhatod a menőt. talán itt még van aki elhiszi. pfff

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.12. 08:43:31

@Ffranky: ugye visszaolvasva látod, hogy egyre szánalmasabban rúgkapálsz? :)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.12. 10:02:03

@Ffranky: mars vissza randizni! talán találsz egy olyan lányt mint nekem sikerült és nem leszel ennyire frusztrált. :)
ha nem, hát ne csodálkozz...

Ffranky (törölt) 2010.03.12. 10:04:25

@salapapa: hehe és még én vagyok a szánalmas. gyorsan felejtesz. de igazad van, legyőztél, mert elfelejtettem egy fontos szabályt: "sose vitatkozz idiótákkal! lesüllyedsz a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal"

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.12. 10:18:19

@Ffranky: bizony, bizony. :)
bunkóságod és hazug voltod mellett még feledékeny is vagy.
ha valóban oly rég itt lennél, akkor olvashattad volna több reakciómat is és
1) ha annyira intelligens lennél mint írod, nem álltál volna szóba velem
2) már rég tudnád az összes adatot rólam és nem neveznél magadhoz hasonló nethuszárnak
ez van.
mondta a sün és lemászott a drótkeféről.
én pedig erről a NICedről IS. élvezd jól magad! :)

Ffranky (törölt) 2010.03.12. 10:29:41

@salapapa: öcsém és még mindig nem adja fel.
ne gondold már magad akkora valakinek, hogy majd miattad bárki is ilyen gyerekes játéba fog kezdeni ez ilyen netfórumos üldözési mánia. ez ugyanolyn baromság mint a fizetett hozzászólós baromság a politikai fórumokon meg a többi. úgy emlékszem a fundás srác valahol a nevét is leírta. ha a te beteg agyad szerint ő meg én ugyanaz vagyunk, akkor hol itt a bújkálás? ezt megint beszoptad. ááá most esik le. basszus te azt akarod hogy a tied legyen az utolsó szó. na egye fene írj valami hatalmasat megigérem nem reagálok rá

Ffranky (törölt) 2010.03.13. 22:45:52

ehehe ez ám a szívás. ha reagál akkor még nagyobb hülyét csinál magából, a szájából meg akkora segget hogy rá se fér a buci fejére. ha meg nem reagál akkor belegebed hogy nem tud visszavágni.
azé bevallom az oldalon vagy 85 néven vagyok fenn sőt tulajdonképpen az összes kommentező én vagyok. te. üldözési mániás primitív iparosbarom te...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.14. 09:27:26

@Ffranky: úgy hiszem, az ultolsó 2 bejegyzés SEM engem minősít, én pedig nem megyek le a szintedre.
de hagylak rúgkapálni, önmagadat alázni. legalább itt éld ki magad ha más szórakozásod nincs. :)

Ffranky (törölt) 2010.03.14. 12:06:29

@salapapa: olyan elgondolkodtató hogy ha te valóban olyan komoly gyerek vagy mint ahogy el akarod hitetni ugyan mi lehet az oka hogy annak ellenére is visszatolod ide a pofád hogy napok óta arról akarod meggyőzni leginkább saját magad hogy te egy fensőbbrendű menőcsávó vagy. gyönyörű segget csináltál a szádból innentől kezdve bármit is mondasz, nálam elkapáltad magad. semmibe veszlek, le se szarlak mert még annyit se érsz. további jó önfényezést.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.14. 12:41:43

@Ffranky: :) látod, nem tanulsz. ezért vagy és leszel világ életedben luser.
lóraáll. :P
süti beállítások módosítása