Tékozló Homár

Másfél hónapig zárolt foglaló a Hertznél

2010.03.09. 12:51 | jackyll | komment

Naiv ügyfél nem volt elég rafkós és egy közvetítőn keresztül a Hertztől bérelt autót Angliában. A kocsival nem volt baj, de a foglaláshoz zárolt 65 ezer forintját még hetekig várhatja:

2010.02.21.-én Bristolba kellett utaznom és szükségem volt egy autóra. Autót béreltem a a carhire3000.com weblobdalon, mivel ez volt a számomra a legkedvezőbb. Az érkezést követően szembesültem azzal a ténnyel, hogy sajnálatos módon a Hertz autókölcsönzőtől származik az autó. A foglalás megtörtént, a szolgáltatás ellenértékét a számlámról leemelték, tehát visszamondani már csak a díj elvesztésével tudtam volna. Nem véletlenül kerülöm a Hertz céget, minden bérlés alkalmával  problémák merülnek föl, jelen esetben is történt egy apróság.

Hazaérkezve egy kedves banki operátor felhívott, és közölte, hogy számlámról nem tudták leemelni a kötelezettségeim, és legyek szíves befáradni a fiókba rendezni a dolgot. A neten megnéztem a  bankszámlám, és azt tapasztaltam, hogy a Hertz cég a számlámon zárolt 65.135forintot. Ez teljesen normális dolog, mindenhol így működik, azonban a gépkocsi visszaszolgáltatása után ezt a terhelést megszüntetik. Kivétel a Hertz autókölcsönző. A bérleti idő lejárta után két héttel még mindig zárolja az összeget.

Felhívtam a Hertz Bristoli irodáját, ahol azt a választ kaptam, hogy ameddig az autót nem adom le, ez így is marad. ????? Az autó vissza lett időben, teletankolva, sérülés mentesen szolgáltatva. Akkor írjak egy kérvényt. Elküldtem, válaszra sem méltattak. Megkerestem a carhire3000-et, panaszommal, ahol azt a választ adták, hogy keressem a céget, aki zárolja a számlám, ők ebben nem tudnak segíteni. Ismét a  Hertz Bristoli irodáját hívtam, ahol nem tudtak segíteni a problémán.

Ekkor költség kímélés miatt a magyar irodával próbálkoztam, ahol egy kedves operátor hölgy meghallgatta panaszáradatom, majd azt kérte, írjak egy levelet, hogy mi történt pontosan, és utánajár, hogy tudjuk a leggyorsabban megoldani a problémát. A levelet elküldtem, válasz, megoldás sehol.

Ma ismét a magyar irodával próbálkoztam, ahol ismét végighallgattak, és elküldtek a carhire3000-hez a panaszommal,valamint  közölte, hogy ne aggódjak, a terhelés megszűnik automatikusan 2010.03.28.án, és nem leemelték csupán zárolták...
A különbséget értem, de nem megoldás, mivel úgy váltam fizetésképtelenné, hogy van pénz a számlámon......  Magyarázat képpen még elmondta, hogy a banki ügyintézés lassúsága..... Íme a lassúság mintapéldánya:
   

Bankkártya tranzakció  Zárolás (009)
2010. Február 19., Péntek
2010. Március 28., Vasárnap
Zárolási sorszám:003     -65 135,00 HUF   
HERTZ UK LIMITED MIDDLESEX
TRAN ÖSSZEG 65.135,00 HUF

Az autót 02.21.-én 18:17 kor vettem át a terhelés már 19.én pénteken rajta volt a Hertz részéről, míg a szolgáltató csak 22.én terhelt....

Ugyan ez visszafelé nem működik? Miért csak addig vagyok kedves ügyfél, ameddig nem fizettem? Még egy apróság: bérelt kocsinál az üzemanyagszint-mutató miért esik hanyatt 10 kilométer után? Mert órára tankolnak, nem tele...... Most már én is.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.09. 12:55:10

Az volt már, hogy unalmas?

Igen, zárolják. Igen, nem veszik le. Igen, igen, igen...

Panaszkönyvbe írál? Ombuccmannál próbálkoztál? Ha nem teszel semmit, nem történik semmi,

zsok 2010.03.09. 12:56:01

nem vagy sikeres ember, ha 65ezer Forinton múlik a likviditásod.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.09. 13:03:39

Erre mondja majd Sün ,kocsit csak az Alditól :))

juhaszvik 2010.03.09. 13:03:51

ha ez az eljárás (mármint, hogy ennyi ideig zárolják), akkor nem értem mi a probléma, ha pedig nem, akkor megint nem értem.
ha benne van a szerződésben, akkor miért mentél bele, ha meg nincs, akkor pedig szólok, hogy itt a homáron nincs senki, aki sünt tol bárki hátsójába a ködös Albionban.

Dr. Kix 2010.03.09. 13:08:06

Már csak azt nem értem, hogy egy szalámigyár minek foglalkozik autókölcsönzéssel. Nem csoda, ha nem értenek hozzá. Biztos meg akarják várni az érlelési idő végét.

KÁJZERSZÓZE 2010.03.09. 13:10:34

egy szalámigyár alanyai jogon foglalkozhat kocsik bérbe adásával is. ezt mindenki tuggya :D :D :D

Dr Gregory House 2010.03.09. 13:11:36

A zárolás 30 nap után oldódik fel. Türelem!

konyvelomo 2010.03.09. 13:16:13

A viszonteladókkal mindig gond van. A carhire3000.com is addig érdekelt míg beszedi a pénzt, aztán vess magadra. Egy carhire3000.com bármikor megszűnhet, eltűnhet, a Hertz nem olyan egyszerűen. Persze ők sem jobbak, csak könnyebb rajtuk fogást találni...

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.09. 13:28:06

Vajon ez a poszt a homar.com-on is megjelent?
Különben én meg a Janitól szoktam külföldön autót bérelni, aki hasitasiból dolgozik, és nem jön rá a kárhozat még egy hónap múltán se.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.03.09. 13:32:51

Az milyen orara tankolni? Labujjal huzod a slagon a ravaszt kozben hatsoajton behajolsz es tavcsovel skubizod az orat? Vagy hogy kell ezt elkepzelni?
En is hanyatt esek, nem csak a mutato.
Amugy meg kocsogseg ez igy. Miert nem kpben kaucioznak?

joetaylor 2010.03.09. 13:35:33

Nekem az ég világon semmi problémám nem volt a kocsibérléssel sehol. Az egy hónapnál tovább zárolt deposit is néha előfordult. Nem kell kocsit bérelni ha ez valakit zavar. Van ahol 1500 EUR a deposit. A bankot kell megkérni, hogy oldja fel a zárolást, mert már nincs jogalapja.
Ahol 65000 forint hiánya már fizetésképtelenséget okoz ott nem szabad autót bérelni, mert előfordulhat olyan eset amikor ennél jóval többet kell fizetni.

elwood 2010.03.09. 13:38:04

tipikus magyar mentalitás
ebben az országban ez mindenhol így megy
majd áprilistól más lesz

Káposztakukac 2010.03.09. 13:38:37

@joetaylor: pont én is erre gondoltam. 65 ezret zárolnak és fizetésképtelen????

europeer12 2010.03.09. 13:38:37

Magyarisztánok!

1. Nem mindenkinek egy bankszámlája van.
Logikus, hogy valaki olyan számláról intézi egyéb dolgait -hiteltörlesztés, közmű-díjak-, amellyel fizetett egy igénybe vett szolgáltatás után -esetünkben autóbérlés-.
2. Senkinek nincs semmi köze a másik fél "likviditásához", ha az tisztességes rendezi a kötelezettségeit.
3. Nekem hosszúnak tűnik ez a zárolási idő, de szerződése válogatja.

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.03.09. 13:40:05

Kérhettél volna az autó visszaadása után egy nyilatkozatot arról, hogy követlelésük nincs feléd, és az autót rendben találták. Van, ahol kiadják, de pl egy gyorshajtás, vagy piroson áthajtás, tilosban parkolás szinezheti a történetet... Ez próbálják megfogni.

joetaylor 2010.03.09. 13:41:19

@vazsmegyeigerdezsház: Megtankolod a kocsit fullra és még mész vele egy ötven-száz kilómétert. Ez mindenhol normális. Ki az aki a leadás előtt még kutat megy vadászni? Van mikor tele van van olyan mikor nem, ha visszaviszed sem fogják lefejteni a tankot megnézni, hogy tényleg 100% tele van. A szerződés is az óra szerinti állást nézi és nem a valós töltöttséget.

hbe 2010.03.09. 13:47:05

Azért tartják tovább zárolva a deposit-ot, hogyha kijön valami büntetés nekik utólag, például gyorshajtás, parkolás, akkor legyen rá fedezetük.
Külföldön nem divat ennyire a debit kártya, mint itthon, a hitelkártyánál meg csak a hitelkereted lesz kisebb, debit kártyánál viszont nem tudsz rendelkezni a pénzed felett. Aki külföldön kocsit bérel, az lehetőleg fizessen hitelkártyával, ne debittel, és legyen kb. két és félszer annyi keret rajta, mint ami a kocsibérlés költsége, mert simán előfordulhat, hogy a deposit zárolva, de a tényleges költséget meg beterhelik, mielőtt a másik zárolást feloldják.
Nem csak a Hertz-nél van így, hanem Europcar, Sixt, szinte mindnél.

labi 2010.03.09. 14:06:12

Nem tom mi a baj a Hertz-el... Most kalkuláltam költséget a honlapjukon. Egy napra 14000 Ft, na de ha két napra kérem!

Felvétel helye:
Budapest - Hotel Marriott

Leadás helye:
Budapest - Hotel Marriott

Felvétel ideje:
2010.3.11 15:00

Leadás ideje:
2010.3.13 08:00

Kategória:
(U) Intermediate, áruszállító (Pl. VW Transporter)

Tarifa:
WEB11

Bérleti díj:
-2 Ft +ÁFA

Na most nem azért, de ha mindezért még én kapok 2 Ft-ot azért azért megéri... Még ott is hagyom jattnak...

Dani fighter 2010.03.09. 14:08:20

Angliában 350 fontért lehet kocsit venni. Az mai árfolyamon kb. 103.000 Ft. Hazahozod, eladod ócskavasnak, és már jobban jártál, mintha hetekig a lóvédra várnál :)

2010.03.09. 14:35:26

én 150kHUFot szoktam otthagyni foglalónak. Ma én nyertem bebebeeee.

Deuce Bigalow 2010.03.09. 15:27:45

"MIDDLESEX"??
na ne b@ssszzz!!!
középkorúak szerelmi fészke lehet ez a kis falucska....

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.09. 15:30:28

Micsoda HERTZehurca.

Szalámit csak a Picktől.

Bandi a hegyről 2010.03.09. 15:41:18

Semmikor semmilyen problémám nem volt autókölcsönzővel, pedig sokszor és sok országban béreltünk. Illetve egyszer az ír Budget Chevy Kalos szedánt adott "középkategóriás autó" címen. Azt mondták azért, mert nagy a csomagtere. :)

cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2010.03.09. 17:12:28

Angliában béreltem már autót úgy, hogy egy hónapig nem adták vissza a depozitot, mert meg kellett várni, hogy jön-e értesítés gyorshajtásról, szabálytalan parkolásról... Szerencsére nem jött, de azér külön rájuk kellett telefonálni, hogy adják mostmár vissza.

2010.03.09. 17:46:18

Haha, ez alap, hogy berelt autot addig tankolunk vissza, amig a mutato telit nem mutat :)
Kb 40-50 km-rel visszaadas elott tele kell rakni 2-3 kattanasig, utana nem lesz gond. Ha megis, akkor meg 1-2 litert ratankolni az utolso kutnal, hogy a mutato meg telit mutasson.

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2010.03.09. 17:59:43

Nekem az USA-ban zároltak 100 ezer HUF-ot bringakölcsönzésre az American Expressen! A feloldásig 3 hét telt el...vicc az egész-

neos 2010.03.09. 21:13:49

Sajnos ez ilyen, ha a bank alapból 180 napig zárol akkor 180 napot kell várni, ha 2 napot, akkor 2-őt. Nem fogják külön kérni a zárolás megszüntetését, akkor sem ha kéred.

Sasfióka 2010.03.09. 22:13:01

A készpénzes kaució az egyik "legveszélyesebb" dolog :) Egyszer megjárták magyar sorstársaim.
Én kártyára béreltem autót (egy Seat Cordoba volt a bérelt kocsi), egy forintnyi depozitot nem vontak le, csak a bérleti díjat kellett előre kifizetnem (hozzáteszem, hogy egy hétre volt 25e Ft összesen) és semmi több. Eddig sikeresnek éreztem magam.
Aztán ugye az utolsó nap jött a telefon, hogy a repülő indulása módosult, és az eredetileg tervezett reggeli indulás hajnali fél háromra módosult. Első reakcióm az volt, hogy mi lesz a kocsival, gyors telefon a cégnek, megnyugtattak, hogy ott hajnali fél háromkor SENKI nem lesz, mert ők reggel hatkor nyitnak, de álljak be a kocsival a helyére, a kulcsot meg "valahogy" dobjam be az irodájukba :)
Na de igen ám... Volt ott bizony olyan, aki depositot kp-ben hagyott (mert ha nem dombornyomott kártyával fizetett, akkor kértek kauciót)... A reptéren meg ment a jajveszékelés, hogy most mi lesz, "ki marad ott", vagy "mi lesz a pénzükkel"... Végül mindenki felszállt a repülőre, így a kaució további sorsáról nincs információm. Az biztos, hogy mikor hazaértünk, az még ott csücsült az autókölcsönző cég irodájában... :)

cbc 2010.03.09. 22:47:34

Pontosan az ilyen esetekre kell hitelkártyát használni, ott a bank pénzét zárolja a szolgáltató.

(Egyébként megdöbbentő, hogy sokszor nagyítóval vizsgálgatják az aláírást, de zárolni akármennyit lehet, bemondásra).

Amúgy még jól is jártál, előfordul extrém esetben, hogy az autó egész vételárát zárolják.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 00:00:32

@Mr. Ray:
muhhaha
jo vicc volt
ha kocsit berlek olyan 2 nap es kinyilik a zarolt osszeg
nem kell megvarniuk hogy jon -e feljelentes gyorshajtasert vagy tilosban parkolasert
es miert?
mert elobbit akkor kovetem el ha a rendor utanamjon es jol megbuntet
utobbi eseteben a kocsit elviszik
hat igy

mondjuk valoban csak debiten zarolnak
a creditet, problema eseten, siman lehuzzak
es harcolhatunk a bankkal

thinker_ 2010.03.10. 00:14:58

ha autóbérlés akkor AVIS. kétszer béreltem már tőlük, és egyetlen fillér kauciót sem fizettem. mikor átvettem a kocsit, levonták a kártyámról a bérleti díjat és kész.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 00:56:33

@thinker_: itt sem kell kauciot fizetned
de ha debites vagy, nem credites, akkor visszaviheted a kocsit szaraz tankkal 3 nap utan es kozben minden penzt eltuntethetsz a szamladrol, meg koszosan hagyod a gepet
erre tartanak vissza errefele olyan 60-80 dollart nem tobbet
ilyen gyorshajtas, tilos parkolas, kocsitores, az mas tema
ha megesik azt neked kell lejatszani, biztositoval, rendorseggel stb
tehat zarolnak egy kisebb osszeget
nem masra
erre
benzin, mosas

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 00:59:31

nem is kocsimosasra gondoltam, hanem ne legyen belul szemet

romesz 2010.03.10. 05:30:47

hitelkartyaval kell fizetni es akor nincs semmi gond. Bankkartyaval soha semmit nem szabsd venni.

vernarancs 2010.03.10. 09:36:21

@romesz: masfel honap eseten mar kamatot is szamitana fel a bank ha hitelbe foglaloztatsz. Nem tul jo megoldas.

Amugy meg Petofit idezve:

"Foglalod a kurvanyadat"

Joniz · http://www.myspace.com/cogitamusic 2011.10.11. 11:34:14

A sok pöffeszkedő nagyképű pöts, aki úgy gondolja égő az, ha valakinek 65.000 Ft hiánya gondot okoz... pf. Ezért tartunk ott ahol. Tele vagyunk ilyen faszjancsikkal! Végül is tök természetes az, hogy ilyen-olyan cégek, bankok, stb. csak úgy lenyúlják a pénzünket... Ha meg valaki szóvá teszi, hát jön a sok sznob nagypofájú hülyegyerek és leoltja...
süti beállítások módosítása