Tékozló Homár

A biztonság kedvéért kétszer is leszedi a pénzt a Citibank

2010.03.10. 10:29 | szily | 307 komment

Nem is tudom, mikor hoztunk utoljára ennyi nagybetűvel és szenvedélyes írásjellel tarkított levelet, mint a citibankos Krisztináét. Olvasónk azért tombol, mert egyszer késett a hitele törlesztésével a Citinél, mire a bank a számlájára mégis beérkező pénzből két nap eltérésssel egymás után kétszer leemelte a tartozását, zicher, ami zicher alapon. Krisztina azt mondja, nem tud kenyeret benni két hétig a gyerekeinek. Anyai és fogyasztói szenvedélyek alant, azt azért sosem hittem volna, hogy valaha olyan zárómondatot olvashatok egy levélben, hogy "csókoltatom a bankvezetést".


CitiBankos tapasztalataimat szeretném megosztani a nagyvilággal.
 
Személyi hitelem van a CitiBanknál, melynek beszedésére megbízást adtam a banknak. A folyószámlám egy másik banknál van. Mivel február végén pár forint híjján kevesebb volt a számlámon, nem tudták levenni a törlesztést. Múlt héten  megjött a számlámra a GYED. Pénteken /6-án/ meg is kaptam az sms-t, hogy csoportos beszedés keretében levonták a személyi hitelemet. A mai napon /9-e/ ismét jött egy sms, hogy újra leszedték a törlesztést. Hozzáteszem, a múlt havi megcsúszáson kívül egy fillér elmaradásom nincs. Telefonáltam. Az ügyfélszolgálatos hölgyike szerint ezt az autómata intézi. Állítólag még nem látható, hogy a 6-án levont összeg beérkezett-e, ezért újra levonták. A hölgy szerint majd pénteken látják, milyen pénzek érkeztek be, és ha jogtalan a levonás, akkor majd utána 8napon belül utalják vissza nekem!!!! JÓ VICC!!!!!!!!! Két hétig ki fog kenyeret venni a gyerekeimnek????? Ki fizeti ki a számláimat, fizetnivalóimat? Ki fizeti ki a fizetnivalóimra keletkezett kamatokat, a késedelmes befizetés miatt????????
HOGY A FENÉBE JÖNNEK AHHOZ, HOGY AMÍG NEM TUDJÁK, HOGY AZ ELÕZÕ BESZEDÉS SIKERES VOLT-E ÚJRA LESZEDJÉK??????????? ENNYI ERÕVEL MIÉRT NEM SZEDTÉK LE MÉG VAGY 6SZOR????? UGY SOKKAL ÉRDEKESEBB LETT VOLNA!!!!!!!!!!!!
 
R. Krisztina
 
Természetesen a banknak is elküldtem egy kedves levelet. Melyet csatolok.

Uzenet: Tisztelt Citibank!!!!

Beszedési megbízást adtam Önöknek, hogy a személyi hitelem törlesztését leemelhessék ErsteBankos számlámról A múlt hónapban nem maradt elég pénz a leemeléshez. Azonban most 6-án és 8-án is leemelték az összeget.

ÁRULJÁK EL, HOGY A FENÉBE JÖNNEK MAGUK AHHOZ, HOGY AMÍG NEM TUDJÁK, HOGY AZ ELÕZÕ BESZEDÉS SIKERES VOLT-E ÚJRA LESZEDJÉK??????????? ENNYI ERÕVEL MIÉRT NEM SZEDTÉK LE MÉG VAGY 6SZOR????? UGY SOKKAL ÉRDEKESEBB LETT VOLNA, NEM GONDOLJÁK????

A telefonos hölgyike szerint majd pénteken látják, milyen pénzek érkeztek be, és ha jogtalan a levonás, akkor majd utána 8napon belül utalják vissza nekem!!!! JÓ VICC!!!!!!!!! Két hétig ki fog kenyeret venni a gyerekeimnek????? Ha valamit elbarmoltak, nem kéne minél hamarabb jóvá tenni?????

Az fenemód nem érdekli magukat, hogy nem tudom megvenni a gyereknek a gyógyszert, ugye????

MELLÉKESEN MEGJEGYZEM, HOGY A FOGYASZTÓVÉDELEMHEZ FORDULOK AZ ÜGYBEN, ILLETVE A TÉKOZLÓ  HOMÁR OLDALÁRA IS KÖZZÉTESZEM, AZ ÖNÖK SELEJTES ÜZLETPOLITIKÁJÁT!!!!!

CSÓKOLTATOM A BANKVEZETÉST!!!!!!!!!!!
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.03.10. 15:03:38

@Csigorin: A lengyeleknél korántsem olyan rózsás a helyzet, mint azt sokan hiszik.

mamek77 2010.03.10. 15:03:51

@Dariengo:
Igazad van. Nem tanultam eleget. De jelenleg potolom. Tudod ha az ember szar családi helyzetből indul útnak, akkor nem fenékig tejfel az élete, és nem ingyen osztogatják a diplomát se!

Alikam 2010.03.10. 15:04:38

@Csigorin: lehet hogy nem, de lehet hogy igen. Persze kár ezen agonizálni, viszont az elvitathatatlan tény, hogy azért ülnek ott, mert a többség engedte.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.10. 15:06:21

@mamek77: ... vagy ha nem üt be egy baleset, betegség, természeti csapás, bűncselekmény...
Mi is borotvaélen táncolunk.

Alikam 2010.03.10. 15:06:51

@Magg: nem akarok politizálni, de nem értek egyet azegy kalap alá vonással.

A jólét - nevezzük inkább életszínvonalnak -, az egy komplex gazdasági szerkezet egyik(!) hatása.

És abban bizoy van különbség, hogy ki milyen gazdasági irányvonalat követ.

Magg (törölt) 2010.03.10. 15:10:26

@Alikam: én sem akarok politizálni, mert nem itt van a helye, de emlékezz csak vissza a mostani 8 év előtti 4 év hangos botrányaira (Vegyépszer, apuka, feleség bizniszei, stb).

Mindegyik egykutya, ha a saját zseb töméséről van szó.

utort 2010.03.10. 15:12:25

Sok érzelemteljes bejegyzés után szeretném megjegyezni, hogy tőlünk az egy nagyon frankó bank 21.000 Ft helyett 21.000 Eurót vont le....ami azért is szép, mert volt a számlán vagy 100.000 Ft összesen. A számlát zárolták. 3 hónapig húzódott a dolog, míg visszaállították a számlaegyenleget, és visszautaltak rá ugyanannyi eurót (megjegyzem tényleg csak 100.000 ft volt a számlán, de csak úgy repkedtek az eurók rajta)No, de mivel addig a forint már erősödött árfolyam különbözettel hozták helyre a számlát, ami azt jelentette, hogy a téves ide-oda utalásokon buktunk 180.000Ft-ot... több hét volt mire azt a maradék pénzt is visszautalták a számlára, addig mínusz 80.000Ft volt az egyenleg...mindez egy téves foglalás miatt...kártérítés??? semmi...

Doubledeceker 2010.03.10. 15:15:05

Hát ez ilyen bicikli, nekem a szentesi önkormányzta lerántott 300.000 ft IPA ként a számlámról, amit természetsen megfizettem korábban nekik, de nem könyvelték.

Ezzel akkor szembesültem, amikor valami bútor vagy mi faszt toltam kifelé az IKEA-ból....

Mindegy nem haltam éhen, az incaso költségét, persze nem térítették meg, viszont gyorsak voltak 2 nap és visszadobták a pénzem.....

Csinján kell bánni a csoportos beszedési megbizásokkal.

Személyi kölcsönt pedig ne vegyen fel senki, pláne az akinek szüksége volna rá.

Sajnos ez van.

Én nem hiszem, hogy a következő kormány jobb lesz, de reménykedni még lehet.

elwood 2010.03.10. 15:22:39

hány négy év kell ahhoz, hogy valaki ne a négyévenkénti új rablóbanda választásban leljen magyarázatot minden negatív dolgra ?

mamek77 2010.03.10. 15:25:29

@Dariengo:
Arra azért kiváncsi lennék, hogy szerinted mi az a minden, amit az anyukák megvesznek a gyereknek....
Ja, és hogy téged otthon esz a fene a gyerekkel...Hát engem nem esz a fene, mert nekem minden pillanat élmény, amit a gyerekeimmel töltök.

bunndda 2010.03.10. 15:25:52

Most már csak régi rablóbandák vannak :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.10. 15:28:26

@Nandi29: "Én nem hiszem, hogy a következő kormány jobb lesz, de reménykedni még lehet. "
Egy hatalmas előnyük továbbra is meglesz: ha egy fideszes lop, és lebukik, azon a magyar média ~ 80%-a hetekig csámcsog és minden apropóból előhúzza, továbbá a lapcsaládok külföldön is megjelentetik.

Ha egy "szocialista" vagy (még szintén) szabad (lábon lévő) demokrata bukik le lopással, korrupcióval, arról a magyar média ~20%-a ad hírt, egy-két napig, és a tetteseket külföldi jog- és fajvédő szervezetek mossák hófehérre a közvélemény előtt.

Arról nem is beszélve, hogy nemzeti kormány esetén még a Hócipő is visszaváltozhat humorossá, hiszen ahogy a boldogult elméjű egykori humorista, főszerkesztő-férj Farkasházy Tivadar oly gyönyörűen leírta a '90-es évek elején, ~"nincs olyan, hogy kormánypárti humor"...

mamek77 2010.03.10. 15:28:35

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!:
Ja, hogy neked nem kottyan meg egy 20-as.... Én igenis megérzem. Na jó, kenyérre nyilván így is futja, de a tej már kérdéses. A nettel pedig pénzt keresek!

Majmász Gedeon 2010.03.10. 15:28:59

Volt már?
Felhívás banki adósoknak:
nkp.hu/
!!!!!!!!

Majmász Gedeon 2010.03.10. 15:33:18

@mamek77: Tejet ne igyál, ha aszondom, hogy egészségtelen, akkor nagyon enyhén fejeztem ki magam.
www.tenyek-tevhitek.hu/tej.htm

mamek77 2010.03.10. 15:34:52

@Majmász Gedeon:
A tej és a vese kimaradt. :D

mamek77 2010.03.10. 15:37:30

@Majmász Gedeon:
Bakker, akkor mérgezem a gyereket....?... :D

Ferlategla (törölt) 2010.03.10. 15:44:04

Megértem a posztoló helyzetét, de ennyi erővel a bank is visszakérdezhetne, h "és hogy jön maga ahhoz, h ne fizesse ki határidőre a törlesztőrészletet"? és nem, nem vagyok érzéketlen tuskó, csak az éremnek két oldala van. értem én, h feldúlt, de fogalmazhatna kultúráltabban is

MosoMasa 2010.03.10. 15:52:20

@mamek77: Hagyjuk már ezt a nyűglődést, meg önsajnálgatást, meg nem jut tejre. Pfff!
Én is megérzem ha kiesik egy 20-as, de semmi nem történik ha egy befizetéssel kések 1-2 hetet, főleg amennyiről itt szó lehet.
Csak nyavajgás ez, meg egy komplexusos ember hisztije, hogy őt elnyomja a nagy csúnya multi, meg az a pénzéhes bank.... Hagyjuk már!
Nem akarok már cifrákat mondani az efféle hozzáállásra.
Más lenne a helyzet, ha el is veszne az a pénz, de hát egy tévedés miatt,- vagy nem is biztos hogy tévedés, lehet hogy csak nem olvastad el a szerződésed -ekkora patáliát csapni, úgy hogy az a pénz végülis megvan. Hááát.

Tökös Veréb 2010.03.10. 15:55:24

tipikus vihar a biliben poszt

elwood 2010.03.10. 15:58:03

a tej egészségetelen, igyatok sört

További magyar hang 2010.03.10. 16:00:19

Na, megjött a gyereknek gyógyszert kell venni dolog! És az elveszett kiskutya is mindig gyógykezelés alatt áll és kisgyerek várja haza.

Your browser may not support display of this image.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.03.10. 16:03:17

Az még hagyján, de a holnapi kuponakció után micsoda posztok lesznek.

Majmász Gedeon 2010.03.10. 16:06:43

@mamek77: A Te dolgod, a Te felelősséged. Anyatejet adhatsz neki, sőt, az kell is, de a tehéntejet hagyd meg a bociknak. És fluoros fogkrémet se használj. Már ha jót akarsz magadnak meg a gyerekednek.

Tökös Veréb 2010.03.10. 16:08:49

ökölszabály : a bevételeid 1/3-ig szabad eladósodni és akkor nincs csodálkozás. A hitel nem segély.

GatyaPityu 2010.03.10. 16:09:00

Kíváncsi lennék, hogy mennyire valós ez a történet, és mi az ami esetleg kimaradt belőle...? Nekem gyanús ez az egész, hadd ne mondjam, kik szoktak az "éhező, beteg" gyerekeire hivatkozni és kik szoktak előszeretettel személyi kölcsönöket felvenni? A helyesírásról pedig már nem is beszélve... Nem szeretnék ítélkezni így nem is állítottam semmit, csak hangosan gondolkodtam. :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 16:11:37

@Nandi29: igy van csoportos fizetesi izet adni annak, aki honaprol honapra el
az baromsag
Ok ugy saakkoznak a penzzel
lsd itt
es lehet tudni mi nem eletveszely ha kesik 3-4 napot es mi az
es sajnos nekik is kell szemelyi kolcson neha, ha, mint remelem nem tuneziai nyralasra koltotte

Ferlategla (törölt) 2010.03.10. 16:15:52

@Tökös Veréb: ismerek egy 32 éves csajt, aki 21 évesen hozzáment egy kiscsákóhoz a faluból. A szülei irgalmatlan nagy hitelt vettek fel, hogy a lányuknak világraszóló lakodalma lehessen. A fiatalok meg egy év után már ordítoztak, két év után már csalták is egymást, három év után meg elváltak. A házassának rég vége, már nem is beszélnek egymással, de a hitel csak két éve járt le. Ez b+ mindent elmond, szerintem (nincs köze a posztolóhoz)

mamek77 2010.03.10. 16:16:24

@Atro:
Hát ne gondolkozz hangosan! Főleg ne baromságokat!

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.10. 16:25:12

@europeer12:
Miért csürhe attól valaki, ha bántja a szemét a millió felkiáltójel, kérdőjel. s legfőképp az ordenáré stílus, Sokkal többen adnának igazat az anyukának, ha normálisan írta volna le, mi történt vele, vagy legalább egy hivatali levelet nem fikablog-stílben hajítana össze.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.10. 16:30:31

@Ferlategla: Ehhehe! Jellemző a sztori.
én csak irigykedek, hogy őt elvették, de legalább hitelt nem kell fizetnem, na ki járt jobban?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.10. 16:30:45

@Majmász Gedeon: Szeretettel köszöntöm a szcientológiai egyház hittérítőit!
Végbélöblítés-reklám is lesz a pszichiátriáról szököttektől?

hátsó szándék 2010.03.10. 16:42:59

Abszolút egyetértek a posztolóval, nekünk is megvolt a magunk citibank-os sztorija, de végül, szívós és kemény küzdelemmel csak legyőztük őket.

Úgy kezdődött, hogy a cégünk megvett egy franchise-jogot (Helen Doron gyermek angoloktatás, megérne pár posztot a Homáron az is önmagában, meg az egész mo.-i franchise-helyzet), és a master franchisor ránkszabadított egy citis üzletkötőt, hogy nyissunk nála számlát. Az üzletkötő maga egy jó fej srác volt, és fűt-fát ígért, hogy azonnal 500 E folyószámlahitelt kapunk, és egy év múlva pedig könnyített feltételekkel 3M-t. Ez tetszett, mert a másik cégünk élelmiszernagyker, a folyószámlahitelekből pedig jó kis árukészletet tudunk forgatni. Megnyitottuk, rögtön mindkét cégre, bevásároltunk áruból, forgattuk, stb. Egy év múlva nemhogy nem kaptunk 3M további hitelt, de 8 napon belül visszakövetelték az 500E-t is, persze ha nem fizetünk, inkasszó, csőd-felszámolás, minden. Kértünk részletfizetést, nem kaptunk. (Persze mondanom sem kell, hogy előtte mi voltunk a legjobbfej, legmegbecsültebb szuper gyémántkártyás VIP ügyfelek.)

Kb. két hónap alatt visszafizettük az egyiket, utána a másikat. Gondoltuk ezzel vége az életünk citibankos korszakának, de ezután jött a számlamegszüntetés tortúrája. Biztosan tudjátok, hogy alig van bankfiókjuk, nagyjából az ország másik végébe kell elzarándokolni, ha személyesen akarsz valamit elintézni.

Egy délután elindultunk, kb. fél ötre értünk a bankfiókba, két kisgyerekkel ünnepek előtt a Mammutban. akkor mi most megszüntetnénk.

-De van rajta 8000 Ft díjtartozás számlavezetési díjból.
-Semmi gond, befizetjük.
-azt nem lehet.
-?
-Fél öt van, és bezárt a pénztár. (bár a fiók ötig van)
-Semmi baj, akkor tessék lezárni, holnap átutaljuk.
-Azt nem lehet, mert előbb be kell fizetni, vissza kéne fáradni.

Ezután persze átutaltuk, de még mindig felszólítottak minket, hogy most már a következő havi díjat, plusz kamatokat is felszámolták, tartozásunk 20E Ft.

Ezután számos telefonálgatás, fogyasztóvédelemmel, GVH-val, PSZÁF-el, illetve az ügyintéző név szerint való feljelentésével való fenyegetés után kb. egy hónap múlva megkaptuk a számlazáró határozatot.

A legjobb, hogy azóta kb. 5x hívtak, hogy "ön valaha VIP ügyfelünk volt, és látjuk, hogy elment tőlünk, de nem érdekelné-e:

-hitelkártya
-személyi kölcsön
-hitelkiváltó hitel
-akciós repülőjegy
-akciós utazás
-minden faszom.

Nem érdekelne, b'meg.

Bikicsunáj Bój 2010.03.10. 16:48:52

@the hammer:
Ha írsz valamit, légy pontos!

Csekk 250
személyesen befizetés 350
utalás ingyenes.

A 3500 meg fix késedelmi díj, 1000 huftól ennyi. De megnyugtatlak, ez minden bank minden CC konstrukciójánál hasonló összeg!

Britte 2010.03.10. 16:55:44

Na én ezért szüntettem meg anno a csoportos beszedési megbízást. Nincs az az isten hogy még egyszer így intézzek bármit is. Inkább állok fél órát havonta a postán a csekkemmel!

Ferlategla (törölt) 2010.03.10. 16:55:49

@megélhetési sünöző, a MEGAconsult ügyvezetője: szép-szép a házasság, de nem mindenáron (és nem mindenkinek) :)

T3raYon 2010.03.10. 17:02:57

Mennyi indulatot vált ki egy ilyen sztori - fantasztikus. Politika, minden bejött.

Személy szerint én is sajnálom a posztolót, mert ha minden úgy történt ahogy írta most nagyon kellemetlen helyzetbe került.

DE!

Azért érdemes végiggondolni, hogy ha valaki hitelt vesz fel és automatikus beszedéshez hozzájárul, akkor arra oda kell figyelni, hogy legyen pénz a számlán. Olyan könnyen és gyorsan felmentjünk magunkat az ilyen felelősségek alól, hogy ehhez "nem kell érteni". Ez egyértelműen rossz.

Nyilván rosszul hangzik, hogy a post szerint "csak pár forinttal volt kevesebb a számlán" mint kellett volna. No és?

Szerintem a nem sikerült beszedésekről is van info a számlatulaj fele és már a következő percben a banknál kellett volna kopogtatni, hogy ugyan már elnézést, nem sikerült a beszedés, TARTOZOM!, de itt vagyok, fizetőképes, megoldom, mit tegyek? Aki arra vár, hogy majd kvázi magától megoldódik a dolog az rosszul jár! Mindenki ideges a válság miatt, szegénység és nyomor van, igaz, nehéz helyzet, de gondoljunk bele -NEM! sajnálatból- hogy a bank is ideges lesz, ha neki nem fizetnek. Válságban pláne. Kettőn áll a vásár!

Aki nem akarja, nem szereti, nem ért hozzá, stb (megfelelő aláhúzandó) a bankszámlája egyenlegét figyelni az ne adjon automatikus csoportos beszedési megbízást, hanem menjen és álljon sorba sárga csekkel a postán - ahhoz kevesebb ész viszont több idő kell... Nem igaz?

Ferlategla (törölt) 2010.03.10. 17:07:44

@T3raYon: itt minden sztori indulatokat vált ki, és témától függetlenül, pöccintésre indul a jobbos, balos pofozkodás, a vallás, a bőrszín, a bezzeg másutt... :( de azért van értelmes hozzászólás is.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.03.10. 17:19:15

"Az fenemód nem érdekli magukat, hogy nem tudom megvenni a gyereknek a gyógyszert, ugye????"

az emberi faj egyedei, de különösen a magyarok fordítva tudják a sorrendet. a helyes eljárási rend:
1) hosszas gondolkodás a gyerekvállalásról. esélylatolgatás, kalkuláció, átrágva ezerszer.
2) nyomás gyereket csinálni.

gyerekcsinálást követően reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

ugyanott hitelfelvételi tanácsadás.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 17:25:54

@idelle:
engedd mar meg a szegeny embereknek is hogy legyen gyerekuk
thx

Matiz Papa (törölt) 2010.03.10. 17:30:38

Ejjj, ebböl holnap milyen Re: poszt lesz.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.03.10. 17:31:55

@hátsó szándék: én egyelőre a hosszas gondolkodás fázisában vagyok, nem utolsósorban az anyagi természetű kilátásaim miatt.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.03.10. 17:33:37

@hagyma: minek? a szegénység csak újratermeli magát.

egyébként nem azzal van bajom, hogy valaki anyagi vagy szellemi erején felül vállal gyereket, hiszen az utódnemzés ösztön, az ember meg köztudomásúan csak papíron tudati, az élete nagy részét tekintve ösztönlény.

a baj a siránkozással van.

hátsó szándék 2010.03.10. 17:38:42

Jó, akkor mielőtt úgy döntenél, hogy "nyomás gyereket csinálni", ne felejtsd el letölteni a KSH honlapjáról a külkereskedelmi fizetési mérleg hiányának alakulását, a jegybanki alapkamatot, a kötelező banki tartalékrátát, a külső-belső államadósság alakulását, az arany, a kőolaj stb. világpiaci árát...

Nehogy a végén elkövess valami meggondolatlanságot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 17:43:22

@idelle:
tudod a gyerekvallalas nem feltetlen egyenlo a dugassal
szar lenne ha a Pazmany Peter Tudomanyegyetem Bolcseszkari diplomajahoz es felsofoku nyelvvizsgahoz kotnek
az oszton, az tulzas, bar kicsit lehet
az ember ha normalis es nem buzi/sot neha aok is/ akar gyereket
es igen neha jogosan sirankozik
bizony bizony az allam es a bankok gepiesse valtak
regen azert meg lehetett beszelni dolgokat
tudtad mit miert
es akiknek arnylag jol megy azok tapsolnak ehhez
meg a milliardos bankelnokoknek
hat rajta
azok legalabb mar nem dugnak

Ferlategla (törölt) 2010.03.10. 17:45:34

@idelle: értelmiséginek próbálsz látszani, de nekem szimplán csak lelketlennek tűnsz. az intelligens embereknek is vannak érzései (sőt) - ahogy a "szegényeknek" is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 17:46:21

@hátsó szándék:
elotte 3 diploma
megvasarolt lakas es gepjarmu
atombiztos munkahely
alapos orvosi kivizsgalas
josno, hogy el hagy-e a ferjed?
stb.
na ezek utan 1 gyerek maximum
de nagy a riziko meg ekkor is

Ferlategla (törölt) 2010.03.10. 18:00:36

@hagyma: a rizikó óriási, mivel tuti elmúltál 40 és nem biztos, h sikerül. ha mégis, a gyereked osztálytársai azt hiszik majd, h te a nagyanyja vagy (mert az ő oktondi szüleik fiatalon üzekedtek, mint a nyulak :), és akkor mész nyugdíjba, amikor ő gimibe...

Dark Countryman 2010.03.10. 18:04:52

A normális kamattal adott hitel, a világ fejlettebb, és történelmileg szerencsésebb részén jó a banknak, jó a gazdaságnak, és nem utolsó sorban jó az ügyfélnek is. Nem hiszem például, hogy lakáshitel helyett inkább 20 évig kéne spórolni.
A Magyarországon lévő külföldi bankok a töredékét nem merik megtenni a fejlettebb országokban, amit itt a nagyon Kelet-Európában.
Itt a bankok extraprofitot termelnek, és sokkal alacsonyabb színvonalú szolgáltatást nyújtanak mint anyaországukban.Mondjuk ez elvárás is velük szemben. Magyarországon az érdekérvényesítésre politikai és társadalmi okok miatt nemigazán van lehetőség.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 18:12:29

@Ferlategla:
elmultam
gyerekem sem lesz mar
Mary erre mar biologiailag is keptelen, es Ot sose cserelem le
tok nem zavar mit hisz a gyerekem osztalytarsa
az elet nem errol szol
es semmi rossz nincs ha a gimnazista apja nyugdijas
haggyuk mar ezt
gyerek kell
mindenkinek
Marynek 8 testvere van es 100 nm-es hazban eltek

hátsó szándék 2010.03.10. 18:15:08

Jajj, nekem a kedvencem az az érvelés, hogy "minek szül gyereket, ha nem tudja eltartani", nem kérdés, kikre gondolnak itt a sopánkodók elsősorban.

Oké, persze kell, hogy legyen az emberben felelősségtudat, de én ugyanígy, ha nem jobban elítélem azt is, aki fel tudná nevelni, de nem szül.

A nagyszüleim a nagy gazdasági válság alatt születtek, a szüleim a kőkemény Rákosi-korszakban, én a gusztustalan Kádár-korszakban, az én gyerekeim meg a mostani válság alatt.

Még jó, hogy az összes felmenőm, meg én is ilyen felelőtlenek voltunk, különben most akkor elmaradna a hétvégi családi ebéd.

kpityu2 2010.03.10. 18:15:37

Beszedési megbízás adni bármilyen jogi személynek ősi román szokás. A hivatalnok, ügyintéző, automata, magasról tesz a személyes problémáidra. Ha az érdekeik úgy kívánják, ledarálnak, kimérnek kilóra és a bevételt elosztják bónuszként.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 18:18:05

@hátsó szándék:
az otthoni gondolkodas gyerekugyben felhaborito
de a sopankodas megy, hogy fogy a magyar
/nana hogy fogy bazmeg mer' lusta vagy gyereket nevelni/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 18:20:14

@kpityu2:
thats all
@hátsó szándék:
az utolso mondat nem neked szolt, csak altalanositas, nemi alappal/

Ferlategla (törölt) 2010.03.10. 18:26:19

@hagyma:

alapvetően egyetértek, de néhány dologban vitatkoznék veled

gyerek nem kell mindenkinek. vannak, akik tényleg nem akarnak, nekik ne is legyen, mindenki másnak simán

nem dől össze a világ, ha a gimis gyereknek nyugdíjasak a szülei, de rengeteg dolgoban nem tudnak már osztozni: pl nem fog 55 évesen úgy futkosni a 10 éves gyerekkel, mint 35 évesen tenné. mert már másik életszakaszban van és hidd el, ez neki is és a gyereknek is rosszabb

+ szintén a kora miatt nagyobb eséllyel nem lesz része abban az élményben, ahogy a gyereke családot alapít, és gyerekei lesznek (főleg, ha követi a szülei példáját és nála is kitolódik).

csak ennyit akartam mondani ezzel, nem többet. és nem is neked, bár neked címeztem. kényelmi szempontok miatt. könnybb így fogalmazni.

hogy hogy vagytok Maryvel ahhoz meg semmi, közöm, de örülök, hogy jól

hátsó szándék 2010.03.10. 18:32:35

@Ferlategla: Bár nem nekem szólt, egyetértek!

egyébként meg mi azon szoktunk gondolkodni, hogy

1. mi a francot csináltunk egész nap, amikor nem voltak gyerekeink

2. mi a francot csinálnak azok egész nap, akik 35 évesek, és nincs gyerekük

3. mi a francért csinálnak bármit is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 18:34:20

@Ferlategla:
fiatal lehetsz
en majdnem 50 vagyok
tokeletesen fel tudnek nevelni gyereket, sooooot tokeletsebben mint anno
labdarugni is tudok meg
a gyereknek a szeretet a fontos nem hogy hany eves a szulei
amikor felno tudomasul veszi hogy lehet az O gyerekei elott eltavozna a szulei de ez kozel sem biztos
gimnazista gyerek nyugdijas apja lehet 64, es utana meg boven belefer az unoka

Maryvel tokeletesen jol vagyunk, a masodik felesegem, neki en a masodik ferj es kepzeld el ebben a korban is letezik szerelem
ez fiataloknak hihetetlen
tudom
en is igy gondoltam annak idejen

az viszont mindig nagyon felhaborit ha olvasom, nade miert szul gyereket?
bazmeg mert akar
es szegeny es tanulatlan de akar
ne kossuk mar diplomahoz
a cseledeknek volt 6
merre haladtok?

hátsó szándék 2010.03.10. 18:37:05

Ja igen, és követelem, hogy vezessék be a szingliadót!

Állítólag Ceausescu Romániájában volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 18:37:26

hat az eet nem feltetlen arrol szol hogy milyen a kocsim, meg veszek -e kibaszott plazmatevet
arrol inkabb hogy felnevelek 3 gyereket
de ez mar nem fontos most
otthon
lelketek rajta

Ferlategla (törölt) 2010.03.10. 18:44:10

@hagyma:

"az viszont mindig nagyon felhaborit ha olvasom, nade miert szul gyereket?"

olvass vissza, és kiderül, nem gondolom így. épp ellenkezőleg

honnan veszed, hogy azt hiszem, idős korban nincs szerelem? - nem gondolom így, épp ellenkezőleg

azt hiszem, elbeszélünk egymás mellett.

az utolós kérdésre nem tudok válaszolni, csak a saját életemról tudok dönteni, a magyarságról unblokk nem. én fogok vállalni gyereket. többet is. ha ez megnyugtat :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 18:52:19

@Ferlategla:
nem hiszem hogy felreertettelek
az idosebb korban szuletendo gyerekek kapcsan volt nemi nezetkulonbseg annak ellener, hogy en 22 evesen apa voltam
a fiam stramm srac es tudom nem lesz tobb gyerekem
lehetne
fel is tudnam nevelni boven
pont nyugdijas lennek mire O gimnazista
meg igy is gondolkodunk az orokbefogadason
de azt hiszem csak almodozunk effelol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 18:54:13

megnyugtat
egyszeruen idegesit hogy mindenhol olvasom, fogy a magyar
hova szuljek
mire
es ertem miert irjak, de hat konyorgom, ezen valtoztatni kell
en idomben 2 gyerek volt a minimum, emlekszem nem is volt egyke osztalytarsam

Laciii 2010.03.10. 18:58:31

Nem olvastam csak az első hozzászólások egy részét. Ennyi köcsög parasztot.

Mi van ha a gyerek gyógyítására kellett a kölcsön, nem plazmaTVre?

Ez a minek szült gyereket meg a legundorítóbb duma, talán mert a férje jól keresett, aztán egyszer csak azt mondták neki, hogy a férjének van még egy hónapja, kemóval három, dobja a 3 éves gyereket meg az egy éves csecsemőt a Dunába? Igen, ez konkrét példa.

ohmyFgod 2010.03.10. 19:01:44

@FeroxX: utolsó bekezdést leszámítva teljesen egyetértek

sünsámuelné 2010.03.10. 19:04:26

Örülök neki, hogy a kommentelők nagy része remek gazdasági helyzetben van. Nem érintett őket a gazdasági válság. ugyanúgy kapják a havi fizetésüket, sőt még többet, mint eddig és mélyen megvetik azt, aki kiakad azon, hogy 20.000 ft-jától megfosztották, akár néhán napig is. Én egy másik világot látok, összeomlott és tönkre ment, valaha jól menő vállalkozásokkal, és én messze megéretem a posztíró felháborodását. Akinek ugyanis a jó gazda gondosságán felüli - Ptk. felelősségi kritérium - felelőssége van azt nem terhelhet meg számlát csak úgy.

mamek77 2010.03.10. 19:14:09

@idelle:
Ennek semmi köze a "gyerekcsináláshoz". Ha a bank nem kavarja a szart, nincs gond.

mamek77 2010.03.10. 19:16:09

@idelle:
Te is akkor születtél a családba, amikor minden stimm volt? Lakás, kocsi, exisztencia?

mamek77 2010.03.10. 19:17:52

@Ferlategla:
oktondi szüleik fiatalon üzekedtek, mint a nyulak :),
:D :D D:

mamek77 2010.03.10. 19:21:49

@hagyma:
Csak mellékesen, még 3hónap, és a gyerekek mellé társul a diploma is. :)

BigTom 2010.03.10. 19:29:43

Az ilyen leveleket nem a homárnak kell küldeni, hanem a PSZAF-nek. Ilyet ugyanis nem tehet egy bank.

MosoMasa 2010.03.10. 19:49:49

@sünsámuelné: Ne menjünk már bele ilyen messzemenő következtetésekbe egy hiszti miatt!
Jóhogy már nem egyből cunami hegyeket jósolsz ebből, meg jégkorszakot.
Megáll az ész.

Gigoló (törölt) 2010.03.10. 20:47:28

Citybankról még jót soha nem hallottam. Pár hónapja vagyok velük kapcsolatban egy ránkerőszakolt hitelkártya miatt de már kétszer volt velük probléma. Egyszer még a törlesztés napja előtt ráterhelték a számlára a késedelmi büntetést, nem tudom miért gondolták azt hogy nem lesz befizetve a részlet. Ami persze be lett fizetve rendes időben így a büntetést stornozták. Milyen eljárás ez?

Ferlategla (törölt) 2010.03.10. 20:57:51

@hátsó szándék: csak óvatosan. vannak akik egyfolytában próbálkoznak, de 35 éves korukig sem sikerül. ők, asszem utána is azt csinálják :). ez sajnos nem gombnyomásra

mamek77 2010.03.11. 10:54:29

Csak mellékesen jegyzem meg, ma ismét megkaptam az sms-t. Sikertelen csoportos beszed.......
Ezek után telefonon jeleztem az ügyfélszolgálatos hölgynek, hogy amennyiben a napokban érkező gyerektartásra is ráteszik a kezüket, a Homáros galery javaslatára kiülök a bankfiók elé szoptatni.

Majmász Gedeon 2010.03.11. 12:41:30

@mamek77: Fényképet, videófelvételt majd készíts! :)

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.11. 18:11:38

@mamek77: Méltó büntetés lenne. Kendőben, de ne diszkréten!

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 01:09:17

@elwood: sztem rablóbanda nélkül egy is elég lenne

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 01:42:50

@Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár: mindig bele lehet kötni vmibe.
mellesleg különböző embereknek különböző a tűrésküszöbük. lehet, hogy te attól nem akadnál ki, ha hónapról hónapra élnél havi 70-ből és ebből 20-at 1 hétig nélkülöznöd kéne, de hidd el, ha nem vagy a belső kör tagja, te sem vagy 100%-ig védve egy olyan jövőbeli hatástól, ami belőled is kihozza a sok felkiáltójelet.

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 01:52:26

@hagyma: először megjegyzem, igazat adok a témanyitónak. de...
"engedd mar meg a szegeny embereknek is hogy legyen gyerekuk"
erről talán a gyereket is meg kéne kérdezni, ha lehetne. tehát sok hozzászólásra reagálva: engedjék már meg a szegény embernek is, hogy legyen plazmatévéje internete lakása stb. 100% jogos. de a gyerek az egy ember. a gyerek életéhez elsősorban a gyereknek van joga, nem a szülőnek.
a gyerek nem szükség, vagy luxus kérdése, ő egy külön ember. ez az egy, amiben nem értek egyet, hogy itt van sajnos ez a "csináljunk gyereket, mert az a trendi".
először követeljük ki a jogunkat a saját (megfelelő színvonalú) életünkhöz és utána, ha ez országos szinten mindenkinek realizálódik, akkor már joggal feltételezhetjük, hogy az új ember is élhet itt, nem pedig csak túlélhet (vagy még azt sem).

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 02:01:08

@hátsó szándék: ezek tényleg őszinte kiváncsiságból fakadó komoly kérdések?
ha azok, akkor itt az alapvető probléma.
vajon mivel töltheti az idejét a 21. században egy pár?
és vajon mennyivel értelmetlenebb, mintha tudatosság nélkül, reflexből folytatja a reprodukálást, hogy majd az utódok is ezt folytassák és... és... és...
vajon mi a francért?

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 02:05:27

@ohmyFgod: mi baj az utolsó bekezdéssel?

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 02:13:17

@BigTom: de a homárnak is kell. mert talán a sok ilyen sztoritól végre kinyílik a nép sok demagógiától homályos szeme és esetleg rájön, hogy a vagyonnál picikét feljebbvaló az ember.

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 02:15:42

@mamek77: egy jó kis tüntetés kéne ezek ellen.

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 02:18:50

az a baj, hogy amíg nem kerül mindenki ilyen helyzetben, addig azt hiszik, hogy alapvetően minden jó és helyesen működik.
pedig nem.
egészséges értékrendű igazi társadalomban nem is lenne szükség hitelekre, meg adósrabszolgaságra.

Klubos 2010.03.12. 09:19:46

Előkerült a pro/kontra gyerektéma, amiről nekem is van véleményem. Én személy szerint a saját szememmel látok olyan családokat, ahol egy 21 négyzetméteres lakásban sokadmagukkal (gyerekekkel, természetesen) élnek, ahol a gyereknek nincs egy helye, ahová félrehúzódjon, apuval/anyuval lakik egy szobában, annak minden kényelmetlenségével együtt. A "mindenképpen szüljünk gyereket, mielőtt mérlegeljük a lehetőségeinket, és a szegényeknek is joguk van a gyerekhez" kántálóktól kérdezem: ez mennyire jó? Tényleg kell ilyen körülmények közé a gyerek?? Felfordul a gyomrom nevű kommentelővel értek egyet: ezt hívják tudatosságnak, és ez nem egyenlő azzal, hogy a jövő évi BUX indexet is lekérem, ha szülni akarok. Tudatosan lehet úgy is gondolkodni, hogy van-e reális esélyem arra, hogy megfelelő életkörülményeket biztosítsak mind a magunk, mind pedig a gyerek számára, és ha van, akkor tegyem meg érte a szükséges lépéseket. Mennyire egészséges vajon egy kis helyen, feszült légkörben élni/felnőni? Mennyire teszi kiegyensúlyozottá az embert az, ha kenyérre nem telik?? Sebaj, de van egy gyerek legalább, aki velünk együtt szenved. Hát nem. Gyereket a mai világban tényleg az vállaljon, aki egészséges körülményeket tud a világrajött életnek biztosítani. És ebbe az is beletartozik, hogy ne legyen gond az, hogy most gyógyszert veszek a gyereknek, vagy kenyeret. Aki így bevállalja a gyereket, az meg is érdemli, bár a gyereket akkor is sajnálom. Ja, és a legviccesebb az egészben: az általam példának felhozott emberek, akik huszonx négyzetméteren nyomorognak, természetesen BMW-vel és egyéb gépjárművekkel járnak. Arra telik. Arra nem, hogy tartalékot képezzenek és normális helyen lakjanak x év múlva. Ja, mert a kocsira előbb összejött, mint egy lakásravaló, akkor verjünk az összeg seggére. Na, itt a baj!!! Ennyit a tudatosságról, a gyermekvállalásról és úgy amúgy az egészről.

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 12:20:57

off
egy blog addig se tart, mint egy csoda?
(ti. 3 napig:D)
on

mamek77 2010.03.12. 14:15:46

@Majmász Gedeon:
Hát, el kell szomorítsalak. Nem kamerázott senki. :D
A mai napon reggel a pénzt visszautalták a számlámra, majd egy óra múlva ismét levették csoportos beszedés keretében.
Szóval mentem szoptatni a bankba. :D :D

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.12. 15:52:53

@mamek77:
A csoportos beszedés előnye... ;-) Asszem még a feleségem életbiztosítása van úgy, a többit kinyírtam ütemezett átutalásra.

Amúgy elégedett vok a Citivel, na de ha egyszer elkap a gépszíj...

Máshol írtam, hogy amikor a lakás árát be akartam tenni az átutaláshoz és megjelentem pár millával a zsebemben időpontkérésre kaptam kávét, ásványvizet amíg leszámolták a lóvét. Nem egészen 2 óra múlva utaltam az összeget az eladónak, szóval sokáig nem örülhettek neki :)

mamek77 2010.03.12. 16:28:41

@sambalabammbumbumm:
Vittem a gyerek tízóraiját, és leültem, hogy jöttem a pénzemért, és a csoportos beszedést megszüntető papírért. Az etetés és a szopi után elkezdtek égni a vonalak. Még teával is megkínáltak....

hatesz 2010.03.15. 17:03:16

@hátsó szándék: "Ja igen, és követelem, hogy vezessék be a szingliadót!

Állítólag Ceausescu Romániájában volt."

Nevetni fogsz, de burkoltan ez ma is létezik, csak nem Romániában, hanem pl. itt ahol élek, Németországban.
Ugyanaz a pozíció, ugyanakkora bruttó bér, csak én majdnem a felét viszem csak haza a fizunak mert nincs feleségem, nem úgy mint a nös kollégám aki ugyanannyi bruttóból sokkal többet visz haza (söt ha állami a betegbiztosítása, akkor az vonatkozik az egész családjára)!
Nem szingliadó, itt úgy mondják, hogy családalapíttásra ösztönzö adózás

hatesz 2010.03.15. 17:09:44

azért kiváncsi lennék mire ment a személyi kölcsön meg hogy mennyi a havi törlesztöje... Vagy akkor nem tetszett elöre gondolni arra, hogy miböl vesz kenyeret a gyereknek???
Hol az apa? Gyerektartás vagy valami ilyesmi?
A sztori nem kerek de valaki nagyon fel van háborodva mert "pár forint híjján kevesebb volt a számlámon"...
Ezaz, éljünk bele a nagyvilagba semmit megtakarítással, de azért vegyünk fel személyi kölcsönt és vállaljunk gyereket...

hatesz 2010.03.15. 17:22:31

@Madárjós: "egy ránkerőszakolt hitelkártya miatt"
na erre a "pisztolyt_a_fejemhez_tartva_vállaltam_a_hitelt" sztorira kiváncsi lennék!
Amugy meg ha van hitelkártya (mármintha egy hitel törlesztéshez nyitott számlához kéretlenül is adták, vagyis muszájvót elfogadni), attól még NEM KÖTELEZÖ A HITELKÁRTYÁT HASZNÁLNI...

Gigoló (törölt) 2010.03.16. 12:25:48

egy tankolás után valaki kérdezett pár adatot, pl dolgozok-e, hogy hol az már senkit nem érdekelt. Gondoltam küldenek valami pontgyűjtöt vagy ilyesmit. Erre jött a postán a citybank hitelkártya. Az igaz hogy nem kellett volna használni. Saját hülyeségem majd megoldom.Nem is ezért sírok.

kicsirigo36 2010.05.20. 19:48:37

szerintem nem csak utólag kellene a gyerekekre gondolni hanem akkor is nem marad a számlán elegendő pénz a törlesztésre! aki hitelt vállal kötelezettséget vállal aki nem tartja így jár hozzáteszem jogosan...
süti beállítások módosítása