Magyarországon extrém nehéz dolga van annak, aki a közegellenállással szembemenve online akar bizniszelni. A legfrissebb áldozat a Cinterip uszodai partisorozatot szervező társaság, akik naiv módra azt gondolták, jó ötlet lenne neten is árulni a jegyeket. A szolgáltatás el is indult, és azonnal felpörgött, ez is lett a vesztük. A CIB ugyanis egyszer csak letiltotta a számlát, mert gyanús volt, hogy egymáshoz közeli bankszámlaszámokról érkezet jó néhány átutalás. Ez persze dícséretes óvatosságra vall. Azóta viszont hetek teltek el, és a cinetripesek hiába magyarázták el azonnal a közeli számlaszámok valószínű magyarázatát (az Erasmus ösztöndíjasoknak szóló kedvezményes jegyeket sokan az egyetemük által adott erasmusos kártyáról fizették, ezek sorszáma a csoportos kiváltás miatt gyakran egymás melletti), a szolgáltatás továbbra sem működhet. A bank és a MasterCard kommunikációja pedig erősen magyarosnak tűnik az ügyben. Szenvedélyes levél, telefonos szópárbajjal és lecsapott készülékkel alant.
Elég furcsa érzéseink vannak mostanában: vajon elért-e már a 21. század a magyar bankokhoz és kártyaszolgáltatókhoz? Itt egy szép történet, hogyan szivatja a jólfizető ügyfelet a CIB Bank a MasterCarddal közösen.
Röviden a szitu:
Évek óta terveztük, hogy a Cinetrip-jegyeket online értékesítjük. Közel egy hónapja - több havi bankos és mindenféle tökölés után - végre sikerült elindítani.
Az első két hétben ment is minden rendben, felül is múlta várakozásainkat. Kétféle csomaggal mentünk, egy normál, és egy kimondottan Erasmusos diákoknak szóló jegyárral. A legutóbbi rendezvényünk előtti napon telefonhívás érkezett a CIB banktól, hogy leállítják a szolgáltatást, mert a kártyás fizetések kapcsán visszaélések gyanuja merült fel, így leállították a szolgáltatást, felfüggesztették a kártyafogadó hely számláját.
A bank munkatársa jelezte számunkra, hogy azért tiltották le, mert gyanús volt nekik az, hogy sok egymás melletti kártyaszámról próbáltak tranzakciókat lebonyolítani, és ez biztos valami kártyás csalás. Mi jeleztük, hogy ne szívják fel magukat, valószínűleg azért kezdeményezett sok spanyol kártyatulajdonos kártyájáról tranzakciót, mert nagyon sok spanyol fiatal látogatja a rendezvényeinket, és máshogy nem tudják megvenni a jegyeket, csak online. Valamint Erasmusos diákokról lévén szó, azért vannak egymáshoz olyan közel a kártyaszámok, mert erre kapják az ösztöndíjukat, és amikor számukra kiadták a kártyát, gyakran előfordul, hogy sorrendben kapják.
Erre a CIB bank munkatársa jelezte, hogy ők már kiadták a Master Cardnak kivizsgálásra az ügyet, és ez valószínüleg két hétig fog tartani! Mondtuk, hogy ez nagyon szép, éljen a bankba vetett bizalom, és mi sem szeretnénk kártyacsalások részesévé válni, de nem bánnánk, ha gyorsabban menne. Eltelt egy pár nap, és felhívtuk újra a bankot, hogy mire számíthatunk. Nem tudták megmondani, de azt ígérték, megpróbálják ezt az időt lerövidíteni. Na ez volt a múlt héten.
Eltelt azóta megint egy hét, felhívtuk a bankot, hogy megromlik a tej, megposhad a zöldség, ha nem adjuk el.
Egész pontosan X G.-t, a CIB bank munkatársát, aki egy levelet küldött nekünk előzetesen, hogy mégis derüljön ki, hogy mi van, mert ez egyre cikibb. Erre ő azt mondta, hogy ők nem kötelesek semmilyen információt adni nekünk, és nem is hajlandó erre. Amikor megkérdeztük, hogy meddig tart egy ilyen ügy, azt válaszolta, hogy neki nincs üveggömbje, hogy itt jósolgasson nekünk. Őszintén megmondom, itt már kezdett elpattanni a cérna. A kérdésünkre, hogy mi van akkor, ha egyszerre 10 Erasmusos diák szeretne a Wizzairnél jegyet vásárolni közeli kártyaszámokkal, ki is fizetik a tranzakciót, a pénz átkerül a bankba, ahogy nálunk is történt, akkor mi történik? Bezár a Wizzair légiközlekedési vállalat és megszűnik a fapados közlekedés 20 %-a európában? És erre azt mondta, hogy igen, ez természetesen bármikor megtörténhet. (Akár ironikus, akár komoly megjegyzésnek szánta, hozzáállását egyáltalán nem éreztük helyénvalónak).
Ezekután felhívtuk az E-számla nevű céget, amely a bankközi tranzakciók számlázását intézi, ahol azt a tájékoztatást kaptuk, hogy mindegyik normálisan megtörtént vásárlás volt.
Náluk tisztán látszódik, hogy ki-mit-mikor fizetett, és ezek a tranzakciók fizetésre kerültek.
Majd elérkezett a mai nap fénypontja, felhívtuk a MasterCard magyarországi központját, ahol egy nagyon kedves magyar hölgy vette fel a telefont, aki se köszönni, se bemutatkozni nem tudott, de ezen még túltettem magam, nem zavart már annyira, egészen megszoktam ezeket a viszonyokat, és kértem, hogy szeretnék beszélni egy olyan emberrel, aki a Master Cardnál ezeket az ügyeket intézi, mivel bebizonyosodott, hogy a CIB-bank túlhúzta magát ezen a dolgon, és kvázi fel vagyunk jelentve a MasterCardnál, mint csaló helyszín (csalás-gyanús tranzakciók ügyében).
A hölgy nem volt hajlandó senkihez kapcsolni, majd azt mondta, hogy küldjek neki egy e-mailt. Mire jeleztem számára, hogy annyi e-mailt küldtünk és telefonálgattunk, és az idő csak telik, hogy tényleg szeretnénk a megfelelő emberrel kommunikálni, és csak neki szeretnénk megadni a tranzakció számokat, bankszámlaszámokat és egyéb adatokat. Igyekeztem kedvesen a tudtára hozni, hogy nem szeretnék egy recepcióssal levelezni banktitkokról. Erre rámbaszta a telefont.
Na itt járunk most. Mi értjük, hogy nagyon fontos a bankbiztonság, és a mi érdekünket is védi, de nem értjük, hogy a 21. században ezt hogyan engedheti meg magának egy magát banki szolgáltatónak nevező pénzügyi intézmény. Nem értjük hogy kommunikálhatnak így banki alkalmazottak. A Master Card kedves recepciósának azóta megtudtuk a nevét: Y. É.
Kedves G. és É.! Kedves Cib bank vezetőség! Kedves MasterCard illetékesek! Meddig kell nekünk kőtáblába vésett, környezetszennyező jegyeket árulunk ahhoz, hogy kimondottan a mi bulijainkra érkező, éves szinten több ezer partiturista ne azt érezze, hogy szép-szép ez a Magyarország, jó-jó ez a buli, de azért mégiscsak a 80-as években járunk.
Ui a bejövő pénzt zárolták. Mikor megkérdeztük mennyi pénzt zároltak, a következő választ kaptuk: nem kötelesek információt adni róla. Ismételten. Ezeket a jegyeket már eladtuk. Milyen szolgáltatás ez?
Akkor Önök szerint bezárhat az eBay, és legközelebb bezárják a Wizzairt, a Malévot, a Vaterát? Ez előfordulhat? Hajlandó lesz valaki kifizetni a kárunkat? Fordulhatunk ezzel valakihez?
Ne aggódjatok, offline jegyeket természetesen árulunk.
Cinetrip szervezőbizottság illetékes osztálya
tudomcsunyadolog 2010.03.16. 16:46:29
rexter 2010.03.16. 16:47:37
cromer 2010.03.16. 16:51:03
Libelle · http://penzeszsak.blog.hu/ 2010.03.16. 16:54:15
misc · http://misc.blog.hu 2010.03.16. 16:58:26
fajitas 2010.03.16. 16:59:37
schnee 2010.03.16. 16:59:50
PuruttyaIrto (törölt) 2010.03.16. 17:00:10
Ki a CIB bank elnöke? Nem kéne kicsit megpiszkálni a hátsó felét, egy motorosfűrésszel?
dzsaszper 2010.03.16. 17:02:55
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.16. 17:09:31
zsirfeka2 2010.03.16. 17:18:24
Kisruszki 2010.03.16. 17:19:00
Szekszkazan (törölt) 2010.03.16. 17:19:09
- a kártyámmal vásárolhassak online
- kártya tranzakciókor sms
- telebank
- céges és privát számla egy netbank acc alá hozása
A pénzemen ülnek, a levegővételnek is jutaléka van, de hónapok kellenek, mire közelítőleg úgy férhetek hozzá a pénzemhez, ahogy akarok. Kedves CIB Bank, ha a lekötéseim lejárnak, akkor könnyes búcsút veszünk.
A kedvencem: számlavezetési díj 299 forint, plusz a token 200 forintos bérleti díja. Oké, de nekem nem kell token. Hádde az Ön biztonsága érdekében... kötelező... oké, tehát mivel ők "vigyáznak" az én biztonságomra, ezért ez nekem plusz 200 forintba kerül havonta. Nem érdekel a kétszáz forint, az elv érdekel. Mért nem lehet leírni, hogy 499 a számlavezetési díj? Töketlen, nulla banda.
SiKom 2010.03.16. 17:23:26
Igaz, az az OTP bank feldolgozója volt.
De érdekes, hogy egy másik ügyfelet pedig kisebb ügyért is szivatnak. Ki ez a PPO.hu?
SiKom 2010.03.16. 17:25:07
"A CIB Bank nulla. Zéró. Vállalkozást indítottam, és 2 hónap illetve 5 személyes bemenetel után tudták azt elintézni, hogy:
- a kártyámmal vásárolhassak online
- kártya tranzakciókor sms
- telebank
- céges és privát számla egy netbank acc alá hozása"
Mondjuk nekem ezt egy nap (kb. fél óra a fiókban) után sikerült.
+1 telefon volt az, hogy a bankkártya inkább legyen alszámlán, mert úgy jobb szeretem.
A CIB messze veri a többi magyar bankot, ha nem is tökéletes.
kékazég 2010.03.16. 17:29:40
llyes Edit (törölt) 2010.03.16. 17:52:24
Ha szerencsém van, és a beküldött több dossziéra való dokumentum alapján elhiszik, hogy én vagyok én, és nem vagyok pénzmosodás, akkor pár hét múlva elengedik.
Ha nincs, akkor 180 nap után férek hozzá az egyeleghez, ennyi ideig kell várniuk valami előírás szerint, de új számlát soha nem nyithatok náluk.
Ez van sajnos az online fizetési világban mindenütt, felesleges a CIB-eseket szidni. Persze lehetnének udvariasak is, de itt legalább van valaki, aki felveszi a telefont, és nem csak bálnazene megy, meg "minden ügyintézőnk foglalt".
Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2010.03.16. 17:52:46
gonosz1hal 2010.03.16. 17:58:18
Jönne be egy utalás, állatira kell, mert nem akarok APEH-nél magyarázkodni és kéne nekik utalni, szeretnek inkasszózni, ugye... Nem jön a pénz, nem jön a pénz. Hívom az ügyfél pénzügyesét, állítja, átutalták. Nem, mondom, tényleg nincs rajta. Azt mondja a csaj, hogy három napja ment át.
Hívom a nagyfőnököt két nap múlva a cégnél, mondom neki, ne haragudjon már meg, de gondom van a pénzüggyel. Nem utal a pénzügyes tyúk, de telefonon azt mondja, már utalt. Csávó kicsit ideges, de aránylag jó a viszonyunk, utánanéz. Visszahív, elküld a k@@@@va anyámba, hogy utaltak már, mit b@@@szogatom őket.
Agyam eldobom. Közben Apeh inkasszózik. Felhívom a bankot, mi történhetett. És ez mindennek a teteje: a görények LETILTOTTÁK A SZÁMLÁMAT, mert volt rajta 1500 forint mínusz, a pénz pedig egy gyűjtőszámlán várta a... mit is? Nem derült ki, mert üvöltve hörögtem, hogy hogy a pébe képzelik ezt az egészet. Mániákusan ismételgettem, hogy péeszáef, péeszáef, fél órán belül rákerült a pénzem a számlára.
Az ügyfél nem rendel meg azóta, az apehes büntit én állom, a CIB meg szarik az egészbe. No mindegy, sok sikert a nagyvállalattá alakult, otp-t megszégyenítően elbunkult banknak, de én éppen viszem onnan a számlámat.
rezo_O 2010.03.16. 17:59:38
Most nem Titeket akarlak ezzel minositeni, de hat Ti sem ma kezdtetek es nagyon jol vagjatok mi megy itt.
rezo_O 2010.03.16. 18:02:05
a) szopassatok az ugyfeleket
b) ha valami mukodik akkor azt el kell kurni
c) random felfoghatatlan hibak szamat novelni kell
llyes Edit (törölt) 2010.03.16. 18:03:33
pause 2010.03.16. 18:14:15
allitolag van 1000ft tartozasom vmi regi ieb-s szlarol,lovesem sincs honnan,telefonaltam 4 szer,mindig igertek h visszahivak,nem hivtak,hat ha jogos lenne kifizetnem,de ha nem kell nekik a penzem,nem erdekel.
hitelkerelem elutasitasrol az irast 1.5 honapja varom,meg semmi.allitolag az elutasitas napjan kikuldtek,aztan jaj nem,megis 2 hete keszult el a dokumentum.ma telefonaltam.o jaj kikuldjuk biztos valami gond van a rendszerben...szalmasak.es dragak.
mike gorgon 2010.03.16. 18:16:51
a) addig, amíg ők vizsgálják ezt a lószar ügyet, addig nektek nem megy az értékesítés: ez üzleti kárt jelent.
b) amíg nem fizetik ki nektek azon jegyek árát, amiket ti közben ki kell, hogy adjatok (mert "zárolták az összeget"), addig konkrétan fizetési nehézségeket okoznak nektek (remélem nem): ez ismét kárt jelent.
Fentiek után jelezzétek, hogy őszintén remélitek, hogy tényleg találnak valami szabálytalanságot és nem csak vaklárma volt az egész, ugyanis ha kiderül, hogy árnyékra vetődtek, akkor nem csak bankot váltotok, hanem az ügyvédeteknek kell majd elmagyarázniuk, hogy ezt most hogy tették. Menjetek a főnökéhez egyúttal (és az főnöke főnökéhez, meg feljebb) miközben adjátok a tudtára, hogy ezek szerint ő is az utcára akar kerülni a közeljövőben. A CIB-ből pár hónapja gyakorlatilag mindenkit kirúgtak, ha indokolatlanul baszogatott benneteket és még udvariatlan is, akkor rosszul végzi a munkáját, ami - egy ilyen közegben - nem túl nagy életbiztosítás arra, hogy sokáig ottmarad, ahol most van.
gonosz1hal 2010.03.16. 18:25:50
dr. Aullah 2010.03.16. 18:26:13
"Röviden a szitu:"
Aztán lejjebb scrolloztam. Nem sokára az ügyvédem levelet fog küldeni Önnek!
tzi 2010.03.16. 19:04:20
amugy meg ja, tessek vegre magyarban is perelni a bankokat, hatha eszbe kapnak.
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.03.16. 19:06:02
villanás 2010.03.16. 19:06:08
Különben a történet okés, csak nagy a fertőzésveszély.
Jocóó 2010.03.16. 19:18:57
RaveAcE 2010.03.16. 19:30:43
zoli76 2010.03.16. 19:40:18
Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2010.03.16. 19:46:15
Számlavezetési díj 299, KÉT token 2 x 200. Vagy írják rögtön, hogy számlavezetés 699, de kapsz két tokent?
Mé' nem lehet kicsit másként is nézni a dolgokat?
Egyébként a CIB-nél pontosan 27 másodperc a telebankon beazonosítanom magam, a 32. másodpercben már emberrel beszélek. Egy átvezetés a folyószámlámról a kártyaszámlámra 59 másodpercig tart.
Anyázzatok, bérkommentelőzzetek.
És kerüljétek a Szent István körúti CIB fiókot, mert az tényleg gáz .... :)
Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2010.03.16. 19:47:49
Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2010.03.16. 19:48:56
Végigolvasva a kommenteket, lehet, hogy én vagyok az egyetlen elégedett CIB ügyfél.
Bár, amint már jeleztem, a Szent István körúti fiókot szerintem is be kellene zárni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.16. 19:49:16
a hur pattan
hirtelen
woodland 2010.03.16. 20:41:16
woodland 2010.03.16. 20:48:25
halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.03.16. 21:04:42
llyes Edit (törölt) 2010.03.16. 21:17:58
laskagomba 2010.03.16. 21:20:29
Ne izgulj, nem vagy egyedül. nekem semmi bajom velük, céges- és magánszámla is ott van, gyorsak és korrektek (voltak eddig).
Mint minden nagy cégnél, itt is tuti szopatnak meg ügyfeleket, és logikus, hogy ilyenkor ők hallatják is a hangjukat (én is ezt tenném). A 99 százalék elégedett ember meg nem áll le őket védeni, mert egyrészt minek (bár a pozitív vélemények megosztása igazi tudatos fogyasztóra vallana), másrészt meg ciki, sajnos.
Ebben az ügyben keresni kéne egy értelmes főnököt, aki felfogná az Erasmusos bankkártya-sorozatot, és gyorsan lezárná a dolgot.
lukit 2010.03.16. 21:47:05
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.16. 23:48:46
Remélem, nem...
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.16. 23:49:58
Tomasz_a_gozmozdony 2010.03.17. 00:27:39
rezo_O 2010.03.17. 05:42:45
amit linkeltel, ott leszamitva par indiai pacakot a legujabb hozzaszolas is ket eves, de elhiszem, hogy naluk is van sema.
viszont: hany online boltnal lehet fizetni paypallal es hanynal cibbel/stb? lehet hogy azert megiscsak rugalmasabbak egy kicsit.. ;)
rezo_O 2010.03.17. 05:52:53
rezo_O 2010.03.17. 05:55:23
Én lennék terrorista! 2010.03.17. 07:34:57
tugezőőr uuuii uuillö 2010.03.17. 09:15:26
anarch 2010.03.17. 09:27:23
SiKom 2010.03.17. 10:39:36
Erste = szar
Citi = vicc
A CIB viszont még az élmezőnyben van, bár lefele megy sajnos.
gázolajsejk 2010.03.17. 14:31:25
Képzelem, milyen kedves lehettél, ha - idézlek - rádb@szták a telefont.
Nem értelek. Ha szeretnél egy illetékessel "kommunikálni", majd közlik veled, hogy ezt írásban teheted meg (van nyoma) miért vagy felháborodva? Ha a recepciós megmondja neked az illetékes e-mail címét, abból milyen banktitkokat fog megtudni?
Silent Bob 2010.03.17. 15:29:06
"Mire jeleztem számára, hogy annyi e-mailt küldtünk és telefonálgattunk, és az idő csak telik"
Gondolom ezt már hallotta. Szokásos lerázó szöveg.
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.03.18. 16:33:38
Ez két ok miatt lehet:
a) Volt valami hűhabzmeg náluk nemrég, ami nem kifejezeten publikus, és most bemorcultak mindenkire aki kicsit is gyanús.
b) Új főnököt kapott a GanúsSzámaKivizsgálái Szakosztály, aki spórolásként kirúgta az emberek felét, így mindenki két ember munkáját végzi, kicsitsem hatékonyan, és totál széthajtva.