Milán szerint a 137-es busz a város legnonszenszebb járata, pláne amióta bevezették az első ajtós felszállást. Ennek a rendszernek és egy lerobbanó busznak köszönhető, hogy legutóbb 1 óra alatt tette meg a 15 perces utat. De tényleg, ha két ellenőr is van a buszon, miért a sofőrnek kell átnézni a jegyeket?
Az a helyzet, hogy ideiglenesen Óbudára kell járnom dolgozni hetente egyszer, így pedig módomban állt utazni a szenzációs 137-es busszal. Már az elején szeretném leszögezni, hogy ez a járat a legnagyobb nókomment amin valaha utaztam, kb egysávos hegyi utakon közlekedik és 3 végállomása van, így hogyismondjam elég érdekes a vele való közlekedés. No de sebaj, ezt is meg lehet szokni, bár Hűvösvölgyön túlról odáig kibumlizni nem egy leányálom…
Történt azonban, hogy nemrégiben a szokásosnál is keményebb viszontagságokat kellett átélnem, ami a BKV úgy jegyellenőrzési gyakorlatának köszönhető. A 137-es buszt egyszerre kb 8 db utas használja, akik nyilvánvalóan szigorú felügyeletet igényelnek, nehogy elkanászodjanak, ezért innovációként bevezetésre került az első ajtónál való felszállás gyakorlata, ahol a buszvezető elvileg leellenőrzi a bérletet és mindenki boldogságban utazhat tovább.
Odaútban ebből nem is volt semmi probléma, na de visszafelé sikerült az amúgy kb 15 perces utat 1 azaz EGY óra alatt megtennünk. Kétségkívül a csillagok balszerencsés együttállása is közrejátszott a megnövekedett menetidőben, ugyanis az első busz miután beállt közölte hogy elromlott és mindenki szálljon le. A buszvezető hosszas telefonhívások után arra a következtetésre jutott, hogy a busz olyan súlyosan el van romolva, hogy csak utasok nélkül tud visszatérni az Árpád hídhoz, így otthagyta a nyakunkon a többi pórul járt utast is. Egy elúszott, gondoltam de amíg bírja az iPod és van cigim, nagy baj nem érhet…
Itt egy kb 20 perces intermezzo következett, olybá tűnt hogy a következő busz is kimarad. Végül 40 perc ácsorgás és önmarcangoló szentségelés után megjött a megváltó (AMEN) és fel is lehetett szállni. Itt térnék rá levelem valódi indítékára, hiszen ki lepődik meg azon h csak simán kimarad két busz…
A buszon a buszvezetőn kívül még volt 2 biztonsági szolgálatos arc is, ellenőr karszalaggal. Gondoltuk végre megjött a busz, majd megnézi az ellenőr a jegyeket… NEM! A buszvezetőnek kell ellenőriznie őket, mondja a security és a buszvezető már kezdi is átfésülni a bérleteket… Nekem nem volt beírva a diákom száma és a BUSZVEZETŐ AKARTA BEÍRNI mert hogy én majd biztos jól elfelejtem (WTF??) már megint elment 5 perc, mondanom sem kell… Megígértem neki, hogy itt és most beírom, csak induljunk már el… A Neo-napszemüveges buszvezető nehezen viselte, hogy e ponton elveszíti az irányítást az események felett, de beadta a derekát és elindult a busz. Az eseménysor minden megállóban megismétlődött… Hiába állt ott a KÉT ellenőr a buszon, addig egy megállóból sem indultunk tovább amíg a buszvezető minden szerencsétlen felszállónak le nem ellenőrizte a bérletét, a matricáját, a nyugdíjas igazolványát meg faszomtuggyamijét. Ez megállónként további 2-5 percet jelentett, a sofőr láthatóan nagyon élvezte, hogy végre kiélheti a teljhatalmát és megmutathatja, hogy ki a faszagyerek Óbudán.
Felmerül a kérdés, hogy ha egy ilyen derék buszvezető van a fedélzeten mi szükség van a 2 ellenőrre, akik az utat elállva asszisztálnak a jegyellenőrzési procedúrához? Hát bizony nekik is megvolt ám a feladatuk! A hegyen sok idős ember él, akik a busz magas lépcsőjére szeretnének valahogy saját erejükből felkecmeregni. Itt lépnek közbe a securityk. Látványosan kitépik a nénikék kezéből a szatyrukat, lebasszák az egyik ülésre, majd a karuknál fogva elkezdik felcibálni szerencsétlen öregeket, mert az bizonyára hatalmas segítség lesz a számukra… Én nagyon sajnáltam őket, hiszen hála helyett inkább a kétségbeesést láttam arcukra fagyni, amikor a rágcsáló-fejű biztonságis nő és a kollégája felrángatta őket a buszra, majd vérlázítóan pofátlanul képes volt a buszvezető ezek után a láthatóan 65 éven felüli mamikáktól is a nyugdíjas igazolványt kérni…
Végre valahára leértünk az Árpád hídhoz, kerek egy órámba és néhány elpattant idegembe került, de MEGCSINÁLTUK!!
Mielőtt zárnám soraimat, felteszem a kérdést: Kedves BKV! Minek van 2 ellenőr a buszon, ha úgyis a buszvezető ellenőrzi a jegyeket? Vagy még jobb, miért a buszvezetőnek kell ellenőriznie minden kurva jegyet, ha ezáltal duplájára nő a menetidő és párhuzamosan vele 2 ellenőr is tartózkodik a buszon? Ha már a Heathrow-t megszégyenítő biztonsági intézkedéseket alkalmazunk a város legnonszenszebb buszjáratán, legalább hadd ellenőrizze már a jól bevált ellenőr a bérleteket. Az idősek megalázásáról és arról a pofátlan arroganciáról már ne is beszéljek, amit több mint fél óra várakozás után el kellett viselnünk… Én értem, hogy hú akkor most jól visszaszorítjuk a bliccelést, de haver! Amíg az ellenőr a metró bejáratánál csak a nyálát csorgatja, örökké el tudok ingyen BKVzni mindenfajta stressz nélkül... Ez a terror a hegyi buszocskákon meg egy felesleges faszság...
Egy szó mint száz: én nagyon örülök ennek az új rendszernek, de ha ezt valami illetékes esetleg olvassa, üzenem neki, hogy még dolgozzanak kicsit rajta, mert nem egészen kóser…
P.S.: Néhány munkatársamtól korábban hallottam h taxival szoktak fel-le menni az Árpád hídtól, még így ferdén is néztem rájuk h mekkora sznobság már taxival dolgozni járni… hát most már meg tudom érteni. Még szerencse, hogy nekem csak hetente egyszer kell, hatalmas RISZPEKT az ott lakóknak! :)
telepata 2010.04.20. 10:03:40
VilMarci 2010.04.20. 10:03:43
Eric_Cartman 2010.04.20. 10:03:44
Eric_Cartman 2010.04.20. 10:07:56
Látjátok ostobák, ti meg görcsöltök holmi vulkán meg válság miatt. Ájpod meg szofi, oszt jóvan.
esef 2010.04.20. 10:09:46
m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2010.04.20. 10:12:43
vape 2010.04.20. 10:14:07
A buszvezető helyében inkább lezavartalak volna a buszról. Aztán míg várod a következő buszt, lett volna időd beírni azt a nyomorult számot oda, ahová kell.
kcse 2010.04.20. 10:18:30
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.20. 10:20:14
Milyen a nókomment járat???
Örülj, hogy a szar szűk utcákon hajlandó közlekedni, különben mehetnél gyalog a dombra.
Miért nem lehet a rohadt igazolványszámot beírni???
Grg76 2010.04.20. 10:22:11
B@nális coitus 2010.04.20. 10:23:06
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.20. 10:23:25
Grg76 2010.04.20. 10:23:30
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.20. 10:24:43
Dr Gregory House 2010.04.20. 10:25:53
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.20. 10:27:35
Harlequin 2010.04.20. 10:28:15
Grg76 2010.04.20. 10:28:39
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.20. 10:30:31
homár molla 2010.04.20. 10:35:04
Lacika81 2010.04.20. 10:37:32
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.20. 10:40:17
2,) A biztonsági őrök azért vannak ott, hogy míg te elől állsz a bérleteddel más ne szálljon fel hátul. Hiába a kiragasztott kurva nagy matrica és a figyelmeztető szöveg, a bambák csak néznek és felszállnak, ha nyílik az ajtó.
3,) Van olyan műszaki hiba, amikor a busz nem szállíthat utast, de a te érdekedben. Lehet, hogy a hiba nem olyan súlyos, a busz még tud menni, de utast már nem szállíthat. (Kitört egy ülés pl.)
4,) Mi az hogy nókomment mert hegyi utakon közlekedik? Hogy menjen a busz arra, ha nem a kis hegyi utakon?
vaczakka 2010.04.20. 10:42:50
Mellesleg pont a te kis fasságod miatt is állt a busz saját bevallásod szerint 5 percet, szóval néhány magadfajtából simán összejöhetett a plusz menetidő.
A sofőr meg a dolgát végezte. Nem engedhet fel utast érvényes jeg/bérlet nélkül, ha megteszi, őt büntetik meg.
Ekkora egy gyökér embert...
Grg76 2010.04.20. 10:42:54
Csak mi magyarok "enyhén" rugalmatlanok vagyunk bármiféle változással szemben. Lásd pl. villamosok automatikus ajtóvisszazárása. Ugye a hannoverieknél megszüntették, a Combiba nem is kérték, aztán mégiscsak rájöttek, és még lehetne sorolni...de ami máshol bevált meg minden az itthon valamiért tutira nem fog :(
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.20. 10:45:19
A posztoló azt írja, hogy a 15 perces utat egy óra alatt tették meg, és ez nagyrészt az elsőajtós felszállásnak köszönhető. De ha 40 percet várt a lerobbant busz miatt, akkor maga az út 20 percig tartott, ergo az elsőajtózás csak 5 perccel növelte meg a megszokott menetidőt.
Akkor most 5 perc miatt megy a szájtépés?
És már az is baj, ha a biztonsági őrök segítenek a felszállásnál?
És ha nókomment a járat, akkor hogy írhatott mégis posztnyi kommentet hozzá?
homár molla 2010.04.20. 10:47:55
Sancee 2010.04.20. 10:48:41
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.20. 10:54:14
Egyáltalán miért nem lehet bevezetni azt, hogy kedvezményes bérletet csak az vásárolhat, aki a pénztárnál felmutatja az igazolását? Akkor csak egyszer, a pénztárnál kellene ellenőrizni a jogosultságot.
kaosz 2010.04.20. 10:57:18
Pécsett mindenféle műszaki hiba nélkül képes egy busz 15 perc menetidő helyett 50 percet produkálni. Hajlamosak akkor kimaradni amikor igazán sietni kellene munkába, és az a legjobb amikor egyszerre 6!! busz vonatozik egymás után úgy a menetrendhez nagyjából a Szaturnuszról nézve igazodnak.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.20. 11:01:40
Connie 2010.04.20. 11:08:06
Az ellenőrnek is megvan az értelme, hogy miért kell az még oda. Ugyanis a birka magyarnak be kell idomítani, hogy nemsokára ellenőr nélkül is be kell mutatni a sofőrnek a bérletet, jegyet, kinek mi van! Ennyi! Távolsági busznál betanítva, csak a városi járatnál kell még.
Tényleg nem értem, hogy mi a rákért vagy kiakadva. A stílustól eltekintve.
Píter 2010.04.20. 11:09:01
uni1002 2010.04.20. 11:10:11
A postoló nézett már tükörbe?
Lacika81 2010.04.20. 11:12:05
Connie 2010.04.20. 11:19:56
Azért elég kettős dolog. Ugyanis, amilyen állapotban vannak a magyar buszok, amilyen disznóól van rajtuk, azért én sem vagyok hajlandó fizetni. Mivel bárki bárhol felszállhat, annyi rohadt büdös csöves van rajtuk, hogy nagyon. Le se merek ülni, mert a tiszta, frissen mosott ruhámat még aznap moshatom újra. A kapaszkodókat nem merem megfogni, mert ki tudja, milyen kézzel fogták meg előttem. Semmi kedvem TBC-t meg hasonlót összeszedni.
Ahhoz, hogy ezt jogosan be lehessen vezetni, előtte mind műszakilag, mind higiéniailag is rendbe kell tenni. Le kell róluk pucolni azt a sok rühes csövest, vissza kell tenni az utazási szabályzatba, hogy aki mocskos ruhájával, szagával zavarja a többi utas kulturált utazását, leszállítható a járműről....és amikor szólok a sofőrnek, hogy vagy szállítsa le a csövest vagy az ölébe hányok, még neki áll feljebb. Ilyenért nem fizetek. Kulturált, tiszta járműért, normális utazásért (és nem azért, hogy úgy érezzem magam, mint a hering) minden további nélkül fizetek.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.20. 11:23:41
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.20. 11:28:30
spulni 2010.04.20. 11:39:25
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.20. 11:42:31
mr.guargumi 2010.04.20. 11:43:18
yippyupp 2010.04.20. 11:43:44
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.20. 11:43:51
mr.guargumi 2010.04.20. 11:45:22
Connie 2010.04.20. 12:13:00
Itt, mivel normálisan tudok utazni, ha a sok ökör 1 ajtóban támaszkodik a vezető vonyít, hogy ugyan húzzák a valagukat beljebb, hogy másnak is legyen hely, ha tele a busz fel sem vesz új utast, amíg ki nem ürül újra, sokkal inkább felteszem a pénzt a kártyámra és sokkal inkább fizetek érte.
Lacika81 2010.04.20. 12:14:14
spulni 2010.04.20. 12:18:08
Connie 2010.04.20. 12:20:13
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.20. 12:31:06
@Rékuc: retinaszkenner kéne, mint a minority reportban.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.20. 12:45:20
eml 2010.04.20. 12:59:05
Amúgy ha diákod van hogy dolgozol?
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.20. 13:05:56
@eml: A poszttoló az aki a posztot tolja?;) Van neked téma odaát, gyere!:D
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.20. 13:53:49
KecskeDotyi 2010.04.20. 15:00:42
cooper82 2010.04.20. 15:11:34
Veszprémben a mai napig működik az "elsőajtózás", még a legtömöttebb járatokon is. Ja, és érintőkártya sem kell hozzá, rendesen működik a hagyományos jeggyel/bérlettel. Csak "nevelés/szoktatás" kérdése, ahogy a mozgólépcsőn jobboldalt-állás is. Bár ez utóbbit lehetne szankcionálva is erőltetni (e.g. fentről figyelik kamerán, hogy ki szarozik a baloldalt vagy áll meg terpeszben a mozgólépcső tetején, fent meg kiszedik a szekuritttyok).
Mondjuk az "elsőajtós" rendszert elég nehéz lenne bevezetni pl. a 99-es dzsungeljárón. :)
cooper82 2010.04.20. 15:12:52
mozgólépcső tetején = mozgólépcső közepén
bocccs
Montezuma 2010.04.20. 15:29:56
Kecskeméten is már évek óta működik az elsőajtós rendszer.
Majd a pestiek most megtudják, hogy mi a helyzet:-]
Igazából nem azzal van a probléma, hogy a sofőr meglesi a bérletet, hanem azzal, hogy a sok barom felszáll a buszra lép 4 et és ott meg is áll mint aki betonfalba ütközött. A busz hátsó részében meg sokszor tekézni lehetne annyi hely van de elöl meg megáll a sok baromarcú és nem lehet felférni tőle.
Amade (törölt) 2010.04.20. 15:38:46
Magyarországon egyszerűen semmi sem működik... ...
silent76 2010.04.20. 15:48:58
Adót fizetsz?
666E 2010.04.20. 18:44:08
amúgy meg ha a menetidő miatt pityergünk, menj egyszer a 32-essel egy kört a reggeli órákban. ott nincs elsóajtózás, és nem robban le a busz, de a kassai út után (jó előtte is) iszonyatmód beáll a forgalom. szerencsés esetben az is egy óra alatt jut el a célhoz. de általában több.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.04.20. 20:22:58
moli 2010.04.20. 23:37:02
volt az akar 10-25 masodperc is, hidd el.
vagyok59 2010.04.21. 19:40:09
Nem véletlen, hogy a Kőbányán a Hős utca környékén ahol az elit lakik, egyet sem látsz az 1-es villamoson:)
Sajtkukac 2010.04.22. 23:56:45
Ja, és persze a hókotrók is oda mennek először, amint leesik az első centi hó...
Én már csak azt várom, hogy mikor állnak neki lebontani a III. kerületi panelokat, hogy ne zavarják fentről a szép kilátást. Ja, nem lebontják, felújítják őket, szép színesek lesznek. Mi naív panelpatkányok meg azt hisszük, hogy az elvtársak csak nekünk akarnak jót, a mi életkörülményeinket akarják feljavítani... Hahaha :D
Egyébként meg gyalog lejönni a hegyről az 1-es villamosig kb 15 perc...
No comment...
andihu_ 2010.04.23. 14:00:04
Persze tudom, hogy kisebb város, kevesebb ember, nem sietnek úgy, mint te. De talán nem kéne annyira ezt a "hűdemegintnekemvanigazamésmegismondomennekaköcsögnek" hozzáállást tanúsítani.