Tékozló Homár

Miért a buszvezető végzi az ellenőr munkáját is?

2010.04.20. 10:00 | ge | 64 komment

Milán szerint a 137-es busz a város legnonszenszebb járata, pláne amióta bevezették az első ajtós felszállást. Ennek a rendszernek és egy lerobbanó busznak köszönhető, hogy legutóbb 1 óra alatt tette meg a 15 perces utat. De tényleg, ha két ellenőr is van a buszon, miért a sofőrnek kell átnézni a jegyeket?

Az a helyzet, hogy ideiglenesen Óbudára kell járnom dolgozni hetente egyszer, így pedig módomban állt utazni a szenzációs 137-es busszal. Már az elején szeretném leszögezni, hogy ez a járat a legnagyobb nókomment amin valaha utaztam, kb egysávos hegyi utakon közlekedik és 3 végállomása van, így hogyismondjam elég érdekes a vele való közlekedés. No de sebaj, ezt is meg lehet szokni, bár Hűvösvölgyön túlról odáig kibumlizni nem egy leányálom…

Történt azonban, hogy nemrégiben a szokásosnál is keményebb viszontagságokat kellett átélnem, ami a BKV úgy jegyellenőrzési gyakorlatának köszönhető. A 137-es buszt egyszerre kb 8 db utas használja, akik nyilvánvalóan szigorú felügyeletet igényelnek, nehogy elkanászodjanak, ezért innovációként bevezetésre került az első ajtónál való felszállás gyakorlata, ahol a buszvezető elvileg leellenőrzi a bérletet és mindenki boldogságban utazhat tovább.

Odaútban ebből nem is volt semmi probléma, na de visszafelé sikerült az amúgy kb 15 perces utat 1 azaz EGY óra alatt megtennünk. Kétségkívül a csillagok balszerencsés együttállása is közrejátszott a megnövekedett menetidőben, ugyanis az első busz miután beállt közölte hogy elromlott és mindenki szálljon le. A buszvezető hosszas telefonhívások után arra a következtetésre jutott, hogy a busz olyan súlyosan el van romolva, hogy csak utasok nélkül tud visszatérni az Árpád hídhoz, így otthagyta a nyakunkon a többi pórul járt utast is. Egy elúszott, gondoltam de amíg bírja az iPod és van cigim, nagy baj nem érhet…

Itt egy kb 20 perces intermezzo következett, olybá tűnt hogy a következő busz is kimarad. Végül 40 perc ácsorgás és önmarcangoló szentségelés után megjött a megváltó (AMEN) és fel is lehetett szállni. Itt térnék rá levelem valódi indítékára, hiszen ki lepődik meg azon h csak simán kimarad két busz…

A buszon a buszvezetőn kívül még volt 2 biztonsági szolgálatos arc is, ellenőr karszalaggal. Gondoltuk végre megjött a busz, majd megnézi az ellenőr a jegyeket… NEM! A buszvezetőnek kell ellenőriznie őket, mondja a security és a buszvezető már kezdi is átfésülni a bérleteket… Nekem nem volt beírva a diákom száma és a BUSZVEZETŐ AKARTA BEÍRNI mert hogy én majd biztos jól elfelejtem (WTF??) már megint elment 5 perc, mondanom sem kell… Megígértem neki, hogy itt és most beírom, csak induljunk már el… A Neo-napszemüveges buszvezető nehezen viselte, hogy e ponton elveszíti az irányítást az események felett, de beadta a derekát és elindult a busz. Az eseménysor minden megállóban megismétlődött… Hiába állt ott a KÉT ellenőr a buszon, addig egy megállóból sem indultunk tovább amíg a buszvezető minden szerencsétlen felszállónak le nem ellenőrizte a bérletét, a matricáját, a nyugdíjas igazolványát meg faszomtuggyamijét. Ez megállónként további 2-5 percet jelentett, a sofőr láthatóan nagyon élvezte, hogy végre kiélheti a teljhatalmát és megmutathatja, hogy ki a faszagyerek Óbudán.

Felmerül a kérdés, hogy ha egy ilyen derék buszvezető van a fedélzeten mi szükség van a 2 ellenőrre, akik az utat elállva asszisztálnak a jegyellenőrzési procedúrához? Hát bizony nekik is megvolt ám a feladatuk! A hegyen sok idős ember él, akik a busz magas lépcsőjére szeretnének valahogy saját erejükből felkecmeregni. Itt lépnek közbe a securityk. Látványosan kitépik a nénikék kezéből a szatyrukat, lebasszák az egyik ülésre, majd a karuknál fogva elkezdik felcibálni szerencsétlen öregeket, mert az bizonyára hatalmas segítség lesz a számukra… Én nagyon sajnáltam őket, hiszen hála helyett inkább a kétségbeesést láttam arcukra fagyni, amikor a rágcsáló-fejű biztonságis nő és a kollégája felrángatta őket a buszra, majd vérlázítóan pofátlanul képes volt a buszvezető ezek után a láthatóan 65 éven felüli mamikáktól is a nyugdíjas igazolványt kérni…

Végre valahára leértünk az Árpád hídhoz, kerek egy órámba és néhány elpattant idegembe került, de MEGCSINÁLTUK!!

Mielőtt zárnám soraimat, felteszem a kérdést: Kedves BKV! Minek van 2 ellenőr a buszon, ha úgyis a buszvezető ellenőrzi a jegyeket? Vagy még jobb, miért a buszvezetőnek kell ellenőriznie minden kurva jegyet, ha ezáltal duplájára nő a menetidő és párhuzamosan vele 2 ellenőr is tartózkodik a buszon? Ha már a Heathrow-t megszégyenítő biztonsági intézkedéseket alkalmazunk a város legnonszenszebb buszjáratán, legalább hadd ellenőrizze már a jól bevált ellenőr a bérleteket. Az idősek megalázásáról és arról a pofátlan arroganciáról már ne is beszéljek, amit több mint fél óra várakozás után el kellett viselnünk… Én értem, hogy hú akkor most jól visszaszorítjuk a bliccelést, de haver! Amíg az ellenőr a metró bejáratánál csak a nyálát csorgatja, örökké el tudok ingyen BKVzni mindenfajta stressz nélkül... Ez a terror a hegyi buszocskákon meg egy felesleges faszság...

Egy szó mint száz: én nagyon örülök ennek az új rendszernek, de ha ezt valami illetékes esetleg olvassa, üzenem neki, hogy még dolgozzanak kicsit rajta, mert nem egészen kóser…

P.S.: Néhány munkatársamtól korábban hallottam h taxival szoktak fel-le menni az Árpád hídtól, még így ferdén is néztem rájuk h mekkora sznobság már taxival dolgozni járni… hát most már meg tudom érteni. Még szerencse, hogy nekem csak hetente egyszer kell, hatalmas RISZPEKT az ott lakóknak! :)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

telepata 2010.04.20. 10:03:40

Fú, de ráértél öreg, na de viszont ugyanakkor ezzel szemben én is, mert végigolvastam...

VilMarci 2010.04.20. 10:03:43

Végül is, beírtad a diákigazolványod számát vagy nem?

Eric_Cartman 2010.04.20. 10:03:44

Ezek ilyenek voltak mindig.

Eric_Cartman 2010.04.20. 10:07:56

"amíg bírja az iPod és van cigim, nagy baj nem érhet…"
Látjátok ostobák, ti meg görcsöltök holmi vulkán meg válság miatt. Ájpod meg szofi, oszt jóvan.

esef 2010.04.20. 10:09:46

Egy óra alatt oda-vissza meglett volna gyalog. Minek vártál annyit?

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2010.04.20. 10:12:43

Nem is értem, annyi a baj ezzel a bkv-vel. Miért nem költözik mindenki inkább vidékre?!

vape 2010.04.20. 10:14:07

Írtad volna már rá korábban a diákod számát a bérletre, 5 perccel hamarabb odaérsz a célállomásra. Ehelyett inkább a buszvezetővel üvöltöztél meg itt osztod az észt.
A buszvezető helyében inkább lezavartalak volna a buszról. Aztán míg várod a következő buszt, lett volna időd beírni azt a nyomorult számot oda, ahová kell.

kcse 2010.04.20. 10:18:30

@vape: látom megértetted a lényeget :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.20. 10:20:14

"ez a járat a legnagyobb nókomment amin valaha utaztam, kb egysávos hegyi utakon közlekedik"

Milyen a nókomment járat???

Örülj, hogy a szar szűk utcákon hajlandó közlekedni, különben mehetnél gyalog a dombra.

Miért nem lehet a rohadt igazolványszámot beírni???

Grg76 2010.04.20. 10:22:11

Szvsz az ellenőrök a járművezetőt ellenőrizték.

B@nális coitus 2010.04.20. 10:23:06

Mi volt a busz rendszáma? És milyen típus volt? És milyen színű? És hogy hívták a bácsit?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.20. 10:23:25

@Grg76: Csak az egyik ellenőr. A másik ellenőr az egyik ellenőrt ellenőrizte.

Grg76 2010.04.20. 10:23:30

Javaslom a postolónak pl. a 39-es buszt, az is egysávos hegyi utakon jár. :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.20. 10:24:43

@B@nális coitus: És van-e az esetről fénykép és videó. De vágatlan!

Dr Gregory House 2010.04.20. 10:25:53

A két arc nem azért volt a járaton, hogy a te jegyedet/bérletedet ellenőrizze, hanem hogy a soför ténykedését ellenőrizze. Ment is minden szabályszerűen, mit pampogsz? Amúgy vegyél repülőjegyet és akkor napokig se jutsz el sehova!

Harlequin 2010.04.20. 10:28:15

Uncsi, jöhet a kövi...

Grg76 2010.04.20. 10:28:39

Jut eszembe, köszönd ezt meg bkvfigyelőnek, miatta van ez, mert ő járkált tesztelni hogy betartják-e az elsőajtózást. :)))

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.20. 10:30:31

@m e o w: Mert akkor vidéken laknának kétmillióan, és akkor kellene oda egy VidékiKV, és azt szidnánk. És elneveznénk Budapestnek, Budapestet meg vidéknek.

homár molla 2010.04.20. 10:35:04

már nincs fent a két kaller a buszon, csak az elején volt, amíg az utasok megszokják a rendszert. a középső és a hátsó ajtóra felragasztott benganagy behajtani tilos tábla és a 'Felszállás az első ajtón' felirat ugyanis szemmel láthatólag nem volt elegendő a bamba utasoknak, ezért a szekuricsik fordították őket vissza a lépcsőről, hogy húzzanak előre. egyébként pont a kb 8 db utas miatt működőképes az elsőajtón felszállás, a 7-es buszon nyilván nem vezetik be. azt meg hogy milyen erőkifejtéssel segítenek felszállni a nyugdíjasoknak, a legnagyobb nókomment amit valaha hallottam. valójában tehát azért tartott a 15 perces út 1 óráig, mert egy busz elromlott, egy meg kimaradt, és egyébként 20 percenként közlekedik, tehát 40 percet vártál. szarjon sünt a bkv, mert nincsenek rendes buszai, de a te panaszodnak semmi köze az elsőajtós rendszerhez.

Lacika81 2010.04.20. 10:37:32

Angliában élek és a buszokon csak a sofőr ellenőrzi a bérleteket. Jegyet csak náluk tudsz venni és mégis megy minden jól, senki nem morgolódik. Ellenőrökre nincs szükség, mert a buszok tele vannak kamerákkal. Ja és a sofőr a nyugdíjasoktól is elkéri az igazolványt, jobban mondva már mindenki kinyitott igazolvánnyal, bérlettel lép a buszra. Most jöhetnek a beszólások, hogy Anglia így meg úgy, de elhihetitek nincs a buszokon bliccelés, elfelejtett igazolványszám beírás. Csak az első ajtón szállhatsz fel és még sincsenek késések.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.20. 10:40:17

1,) A bérlet a beírt szám nélkül érvénytelen. Tetszik, nem tetszik ez van.

2,) A biztonsági őrök azért vannak ott, hogy míg te elől állsz a bérleteddel más ne szálljon fel hátul. Hiába a kiragasztott kurva nagy matrica és a figyelmeztető szöveg, a bambák csak néznek és felszállnak, ha nyílik az ajtó.

3,) Van olyan műszaki hiba, amikor a busz nem szállíthat utast, de a te érdekedben. Lehet, hogy a hiba nem olyan súlyos, a busz még tud menni, de utast már nem szállíthat. (Kitört egy ülés pl.)

4,) Mi az hogy nókomment mert hegyi utakon közlekedik? Hogy menjen a busz arra, ha nem a kis hegyi utakon?

vaczakka 2010.04.20. 10:42:50

Akár be is vonhatta volna a bérletedet, kedves posztoló, ugyanis érvénytelen bérlettel akartál utazni. Örülj neki, hogy olyan jófej volt, hogy engedte ráírni, és nem megbüntetett.

Mellesleg pont a te kis fasságod miatt is állt a busz saját bevallásod szerint 5 percet, szóval néhány magadfajtából simán összejöhetett a plusz menetidő.

A sofőr meg a dolgát végezte. Nem engedhet fel utast érvényes jeg/bérlet nélkül, ha megteszi, őt büntetik meg.

Ekkora egy gyökér embert...

Grg76 2010.04.20. 10:42:54

@Lacika81: De az ott más kultúra, meg már ezer éve ez van, ez a megszokott.
Csak mi magyarok "enyhén" rugalmatlanok vagyunk bármiféle változással szemben. Lásd pl. villamosok automatikus ajtóvisszazárása. Ugye a hannoverieknél megszüntették, a Combiba nem is kérték, aztán mégiscsak rájöttek, és még lehetne sorolni...de ami máshol bevált meg minden az itthon valamiért tutira nem fog :(

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.20. 10:45:19

Itt valami időeltolódás van.
A posztoló azt írja, hogy a 15 perces utat egy óra alatt tették meg, és ez nagyrészt az elsőajtós felszállásnak köszönhető. De ha 40 percet várt a lerobbant busz miatt, akkor maga az út 20 percig tartott, ergo az elsőajtózás csak 5 perccel növelte meg a megszokott menetidőt.
Akkor most 5 perc miatt megy a szájtépés?
És már az is baj, ha a biztonsági őrök segítenek a felszállásnál?
És ha nókomment a járat, akkor hogy írhatott mégis posztnyi kommentet hozzá?

homár molla 2010.04.20. 10:47:55

@Rékuc: ja. az a +5 perc pedig ugye azért volt, mert nem írta rá a diákigazolvány számát a bérletre.

Sancee 2010.04.20. 10:48:41

Na akkor képzeld te f*sz már bocs a profán módú kifejezésért, de a 2 BKV arc a buszon azért van hogy ellenőrzi a sofőrt, az a szerencsétlen meg azért teszi amit tesz hogy ne basszák ki mert nagyjából a bkv-törvénykönyv szerint ez a bkv elvárása. Kb ennyi. De ahogy látom ezt nagyjából már páran előttem is kifejtették. Egyéb kérdés?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.20. 10:54:14

egyébként ez az egész elsőajtózás is egy elfuserált bevezetés volt. Lehet elsőajtózni, meg a sofőrre bízni a jegyek ellenőrzését, de akkor minimum az kellene, hogy mindegyik fajta bérlet érintőkártyás legyen és a jegyeket is gyorsan le lehessen bélyegezni vagy lyukasztani, akkor működne a rendszer, de így, hogy minden igazolványt és anyámtyúkját le kell ellenőrizni, ez abszurdum.
Egyáltalán miért nem lehet bevezetni azt, hogy kedvezményes bérletet csak az vásárolhat, aki a pénztárnál felmutatja az igazolását? Akkor csak egyszer, a pénztárnál kellene ellenőrizni a jogosultságot.

kaosz 2010.04.20. 10:57:18

Öcsém, gyere le Pécsre. Itt már jóideje elsőajtós felszállás van, senki se hőbörög, csak egy két önérzetes nyugger önérzete nem tudja olykor elfogadni a dolgot. Ha meg nem bírsz magaddal indulj el gyalog egy két megállónyit sétálsz aztán vagy jön egy busz vagy odaérsz gyalog, néha nem árt egy kis séta.
Pécsett mindenféle műszaki hiba nélkül képes egy busz 15 perc menetidő helyett 50 percet produkálni. Hajlamosak akkor kimaradni amikor igazán sietni kellene munkába, és az a legjobb amikor egyszerre 6!! busz vonatozik egymás után úgy a menetrendhez nagyjából a Szaturnuszról nézve igazodnak.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.20. 11:01:40

@Rékuc: Augusztus 15-től a pénztáros fogja ráírni a bérletekre az igazolványszámot. Vagy az igazolványt kell magaddal vinni vagy a számát kell felírni egy lapra és azt kell odaadni a pénztárosnak. Talán az ilyen vitákat megelőzik majd.

Connie 2010.04.20. 11:08:06

Nem értem, miért vagytok kiakadva. Ki lehet jönni Angliába. Itt, 1 darab ellenőr nincs a buszra pakolva állandó jelleggel, viszont! Itt is járnak. Nem olyan sűrűn, mint Magyarországon, de járnak. Itt senki nincs kiakadva, hogy a buszvezető ellenőrzi a jegyet, senki nem kezd el vinnyogni, amikor nem enged felszállni, ha üres az Oyster kártyád.
Az ellenőrnek is megvan az értelme, hogy miért kell az még oda. Ugyanis a birka magyarnak be kell idomítani, hogy nemsokára ellenőr nélkül is be kell mutatni a sofőrnek a bérletet, jegyet, kinek mi van! Ennyi! Távolsági busznál betanítva, csak a városi járatnál kell még.
Tényleg nem értem, hogy mi a rákért vagy kiakadva. A stílustól eltekintve.

Píter 2010.04.20. 11:09:01

Az elsőajtózást minden bkv buszon be kéne vezetni, a gázabb buszonknál annyi ellenőrrel, ahány hátsó ajtó van, hogy a bliccelők ne tudjanak ott felszállni. Plusz szúrópróba szerűen a lightosabb járatokon is. A posztoló egyébként 1 idegbeteg, a sztorinak se füle, se farka.

uni1002 2010.04.20. 11:10:11

"rágcsáló-fejű biztonságis nő"...
A postoló nézett már tükörbe?

Lacika81 2010.04.20. 11:12:05

@Rékuc: az első ajtózás egyáltalán nem elfuserált dolog. Pár hozzászólással ezelőtt írtam erről, nincsenek késések, nincsenek szidások, csak meg kellene tanulni alkalmazkodni, nem a sofőr előtt keresgetni mindent, hanem előkészítve felszállni a buszra, aztán nem lennének problémák, csak ez pár embernek nehezére esik és ezért akadnak a késések meg születnek a hasonló kommentek és bejegyzések. Képzeld Angliában mindent a buszsofőr intéz, adja ki a jegyeket, heti bérleteket, ellenőrzi még a nyugdíjasokat is és a diákoktól is elvárja a bérlet és az igazolvány egyidejű felmutatását vagy mehet haza gyalog, vagy ahogy akar ha nem tudja mindegyiket felmutatni és ez így van rendjén. Ez kellene itthon is, aztán egy kis idő után minden menne jól.

Connie 2010.04.20. 11:19:56

Píter 2010.04.20. 11:09:01

Azért elég kettős dolog. Ugyanis, amilyen állapotban vannak a magyar buszok, amilyen disznóól van rajtuk, azért én sem vagyok hajlandó fizetni. Mivel bárki bárhol felszállhat, annyi rohadt büdös csöves van rajtuk, hogy nagyon. Le se merek ülni, mert a tiszta, frissen mosott ruhámat még aznap moshatom újra. A kapaszkodókat nem merem megfogni, mert ki tudja, milyen kézzel fogták meg előttem. Semmi kedvem TBC-t meg hasonlót összeszedni.

Ahhoz, hogy ezt jogosan be lehessen vezetni, előtte mind műszakilag, mind higiéniailag is rendbe kell tenni. Le kell róluk pucolni azt a sok rühes csövest, vissza kell tenni az utazási szabályzatba, hogy aki mocskos ruhájával, szagával zavarja a többi utas kulturált utazását, leszállítható a járműről....és amikor szólok a sofőrnek, hogy vagy szállítsa le a csövest vagy az ölébe hányok, még neki áll feljebb. Ilyenért nem fizetek. Kulturált, tiszta járműért, normális utazásért (és nem azért, hogy úgy érezzem magam, mint a hering) minden további nélkül fizetek.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.20. 11:28:30

@Don Bandi: ...de rájöttem, hogy felesleges. Néhány értelmes hozzászólón kívül úgyse érti meg más a lényeget:)

spulni 2010.04.20. 11:39:25

Miért végzi a Homár a BKVfigyelő munkáját is? :o)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.20. 11:42:31

@Lacika81: ha jól tudom, Londolnban is van érintőkártya tehát a felszállók nagy részét egy pittyenéssel be lehet azonosítani és nem kell idétlen cetliket lobogtatni.

mr.guargumi 2010.04.20. 11:43:18

@Connie: Ha nem fizetsz, szólni sincs jogod. A BKV nem alanyi jogon jár, se neked, se a csöveseknek, se senkinek. A BKV egy szolgáltatás, a szolgáltatásért pedig fizetni kell. Nem eszel fagyit az édes mackó cukrászdában, mert szerinted víz ízű a fagylalt és drága. Nem utazol a BKV járataival, mert szerinted ótvar és drága. A kettő egy és ugyanaz. Annyi különbséggel, hogy te mégis utazol, ingyen, és aztán még panaszkodsz is..

yippyupp 2010.04.20. 11:43:44

elkezdtem olvasni, de nem tudtam elképzelni a kb. egysávos utat, így fel kellett adnom

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.20. 11:43:51

@spulni: Mert olyan panaszok, ahol egyértelműen az utas a hülye az én blogomra (már) nem kerülnek fel, főleg ha ilyen a stílusuk:)

mr.guargumi 2010.04.20. 11:45:22

@mr.guargumi: Félreértés ne essék, szerintem is ótvar és drága a BKV, plusz az irányítás, személyzet, egyszóval minden ami BKV, hagy kívánnivalót maga után, csak általában pont azok bírálják a leghangosabban, akiknek se jegye, se bérlete nincs.

Connie 2010.04.20. 12:13:00

Igen drágám, csak hogy akkor is leugat a sofőr, ha van érvényes jegyem vagy bérletem, ewrgo tök mindegy, hogy van-e vagy nincs. És ha már fizetek, nekem alanyi jogon jár a kultúrált utazás. Ha neked az a normális, hogy a busz /villamos/metró hátuljában ül egy csöves, te meg elöl a beledet széthányod, olyan büdös, csak fizess érte nyugodtan. Én, a pénzemért MINŐSÉGET akarok, nem szart. Ha meg fizetek a bérletért/jegyért, ugyan fogja be a vezető a pofáját és zavarja le a csövest. Eleve fel se engedje. NEM vagyok köteles a pénzemért (AZ ÉN PÉNZEMÉRT, AMIÉRT ÉN DOLGOZOM) semmit sem tűrni. Ha fizetek, normálisan akarok utazni. Ha nem kapom meg ezt a színvonalat a pénzemért, nem fizetek. Ilyen egyszerű. Ha te pénzt adsz ki azért, hogy szagolhasd a csövest és a tiszta ruhádat újra moshasd, csak nyugodtan. Én nem teszem.
Itt, mivel normálisan tudok utazni, ha a sok ökör 1 ajtóban támaszkodik a vezető vonyít, hogy ugyan húzzák a valagukat beljebb, hogy másnak is legyen hely, ha tele a busz fel sem vesz új utast, amíg ki nem ürül újra, sokkal inkább felteszem a pénzt a kártyámra és sokkal inkább fizetek érte.

Lacika81 2010.04.20. 12:14:14

@Rékuc: Igazad van, ott a buszokon vannak ilyen megoldások, de én nem Londonban lakom, hanem egy Győr méretű városban és azokon a buszokon tényleg a buszsofőr csinál mindent.

spulni 2010.04.20. 12:18:08

@BKV figyelő.hu: OK, értem. Itt legalább jól kiosztják őket. :o)

Connie 2010.04.20. 12:20:13

Lacika81: de itt az emberek hozzá vannak szokva, hogy ez a rendszer. Hogy nem az ajtóban kell kotorászni a pénztárca/oyster kártya után, hanem előre előveszik, így nem 1 óra a 15 perces út, mert az utasok maguk is megkönnyítik az utazást. Persze hülyék mindenhol vannak.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.20. 12:31:06

BKV Figyelő VS Tékozló Homár. döntsétek el kukacharcban, hogy ki a jobb.
@Rékuc: retinaszkenner kéne, mint a minority reportban.

eml 2010.04.20. 12:59:05

Poszttoló még nem utazott sárga buszon? Pedig Hűvösvölgyön túl lakik, ott már jár Volán, ott is elsőajtózni kell, csak ott senki nem ugat érte.

Amúgy ha diákod van hogy dolgozol?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.04.20. 13:05:56

@Don Bandi: Hajnali 3-kor fél órán át olvastam a Subbán a "miért lettünk kitiltva?" kommenteket. Mondjuk nem is vagyok normális.

@eml: A poszttoló az aki a posztot tolja?;) Van neked téma odaát, gyere!:D

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.20. 13:53:49

Ugyanmár. A repülőkön is csak elsőajtós felszállás van, aztán mégsem repül egyik sem. Mit hőbörögtök.

KecskeDotyi 2010.04.20. 15:00:42

Gyere el egyszer ide Miskolcra. Itt MINDEN buszon csak az első ajtón lehet felszállni. Pestre meg szarok.

cooper82 2010.04.20. 15:11:34

@Rékuc:

Veszprémben a mai napig működik az "elsőajtózás", még a legtömöttebb járatokon is. Ja, és érintőkártya sem kell hozzá, rendesen működik a hagyományos jeggyel/bérlettel. Csak "nevelés/szoktatás" kérdése, ahogy a mozgólépcsőn jobboldalt-állás is. Bár ez utóbbit lehetne szankcionálva is erőltetni (e.g. fentről figyelik kamerán, hogy ki szarozik a baloldalt vagy áll meg terpeszben a mozgólépcső tetején, fent meg kiszedik a szekuritttyok).

Mondjuk az "elsőajtós" rendszert elég nehéz lenne bevezetni pl. a 99-es dzsungeljárón. :)

cooper82 2010.04.20. 15:12:52

@cooper82:
mozgólépcső tetején = mozgólépcső közepén

bocccs

Montezuma 2010.04.20. 15:29:56

Ez a legnagyobb nokomment poszt amit valaha láttam.

Kecskeméten is már évek óta működik az elsőajtós rendszer.
Majd a pestiek most megtudják, hogy mi a helyzet:-]
Igazából nem azzal van a probléma, hogy a sofőr meglesi a bérletet, hanem azzal, hogy a sok barom felszáll a buszra lép 4 et és ott meg is áll mint aki betonfalba ütközött. A busz hátsó részében meg sokszor tekézni lehetne annyi hely van de elöl meg megáll a sok baromarcú és nem lehet felférni tőle.

Amade (törölt) 2010.04.20. 15:38:46

@Lacika81: Meg fogtok lepődni, de ez még Szlovákiában is így van!!! (Jó, a kamerákat kivéve.)
Magyarországon egyszerűen semmi sem működik... ...

silent76 2010.04.20. 15:48:58

I-pod, cigi, diákigazolvany, munkahely...

Adót fizetsz?

666E 2010.04.20. 18:44:08

de legalább REND van a buszokon. amúgy szerintem a két másik bkv alkalmazottnak inkább az volt a feladata, hogy ne engedje felszállni az embereket a többi ajtón. bizonyára nem ellenőrizte a bérleted ha már a sofőr beengedett.
amúgy meg ha a menetidő miatt pityergünk, menj egyszer a 32-essel egy kört a reggeli órákban. ott nincs elsóajtózás, és nem robban le a busz, de a kassai út után (jó előtte is) iszonyatmód beáll a forgalom. szerencsés esetben az is egy óra alatt jut el a célhoz. de általában több.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.04.20. 20:22:58

137-esen nincs olyan, hogy következő busz. Egy busz köröz a vonalon, ha az lerobban, akkor szívás van, amíg a diszpécser talál tartalékot.

moli 2010.04.20. 23:37:02

@Milán: """Ez megállónként további 2-5 percet jelentett"""

volt az akar 10-25 masodperc is, hidd el.

vagyok59 2010.04.21. 19:40:09

Csomó hajlékony lakik budán, azért kell a sok ellenőr.

Nem véletlen, hogy a Kőbányán a Hős utca környékén ahol az elit lakik, egyet sem látsz az 1-es villamoson:)

Sajtkukac 2010.04.22. 23:56:45

Én meg azon vagyok felháborodva, hogy egyáltalán jár a 137-es busz. 8 utassal. Egy olyan környéken, ahol a legolcsóbb ház is 50 milla. Biztos valamelyik "elvtárs" bejárónőjének nincsen autója (mint a poszt írójának)... Gazdagabb házak bejárónői meg taxival járnak...
Ja, és persze a hókotrók is oda mennek először, amint leesik az első centi hó...
Én már csak azt várom, hogy mikor állnak neki lebontani a III. kerületi panelokat, hogy ne zavarják fentről a szép kilátást. Ja, nem lebontják, felújítják őket, szép színesek lesznek. Mi naív panelpatkányok meg azt hisszük, hogy az elvtársak csak nekünk akarnak jót, a mi életkörülményeinket akarják feljavítani... Hahaha :D
Egyébként meg gyalog lejönni a hegyről az 1-es villamosig kb 15 perc...
No comment...

andihu_ 2010.04.23. 14:00:04

Ehhez egy nagyon friss élmény kedves író: Angliában a buszokon szintén a sofőr ellenőrzi a bérleteket. (Kivéve akinek chipkártyás van, mert arra van egy külön kütyü) Tudom, hogy fejlettebb a társadalom, na meg a kultúrájuk is és a sofőr se bunkózik veled, de ez nem egy olyan módszer, ami aztán annyira elnehezíti az emberek életét, mert ha nem is mész Angliáig, de már Magyarországon is egy csomó vidéki városban és nagyvárosban is bevett szokás az első ajtós felszállás. Konkrétan az biztos, hogy Zalaegerszegen pl. már vagy 10 éve biztosan így működnek a dolgok.
Persze tudom, hogy kisebb város, kevesebb ember, nem sietnek úgy, mint te. De talán nem kéne annyira ezt a "hűdemegintnekemvanigazamésmegismondomennekaköcsögnek" hozzáállást tanúsítani.
süti beállítások módosítása