Szabi az alábbi történettel tanulta meg a Homár-klub első szabályát: mindig keress rá, mielőtt veszel valamit! (Vagy az a "Nem beszélünk a Homár-klubról"?) Vesztére ekkor már Barcelonában volt édesapjával, de a Barca-Inter meccset csak tévén tudta nézni, mert a neten vásárolt jegyek nem voltak sehol:
Ne bízz az onlineticketexpress.com-ban! CSALÓK! Édesapám 68. születésnapjára találtam ki, hogy leszervezek kettőnknek egy közös utat Barcelonába a Barca-Internazionale meccsre. Meg is vettem kettőt az egyik legdrágább kategóriájú jegyből az onlineticketexpress.com-on keresztül. Bár a jegyekre kiadott 192.000 Ft súlyos csapást mért mikrogazdaságunkra, de egyszer lesz az ember apja 68 éves! Csak a meccs jegy visszaigazolását (04.09.) követően szereztem be a repülőjegyet és foglaltam szállást. Papám hetekig olyan volt, mint a karácsonyt váró gyerek, amihez talál nagyban hozzájárul, hogy ő valaha profi focista volt.
Az onlineticketexpress 3-5 nappal a meccs előtt való futárszolgálattal való kiszállítást ígért (az oldalukon és a visszaigazoló levélben). Arra a kérdésemre, hogy biztos meg fog-e érkezni a jegy Magyarországra már azt válaszolták, hogy Barcelonában vehetem át a jegyet, amit a szállodába fognak kivinni (ez egyébként bevett szokás online jegyirodáknál). Ehhez elkérték a foglalásomat és a szálloda összes adatát.
28-án reggel megérkeztünk és a kötelező Gaudi csodák megtekintése után a szállodába bejelentkezve várt az első furaság. Nem volt ott a jegy. Felhívtam a céget (7 országban, köztük Spanyolországban is van helyi tarifával hívható ügyfélszolgálatuk). Azt mondták semmi gond, 5-ig megjön a jegy. 5-kor 6-ot mondtak. 6-kor 7-et. 7-kor azt, hogy fél órán belül hívnak, hogy hol vehetem át a jegyeket. (Korábban megadtam a mobilszámom és a szálloda számát, amit ekkor felolvastattam velük, tehát tudták.) 7.30-kor 10 perc várakozás után letették. 3/4 8-kor, vagyis 1 órával a meccs kezdete előtt megint sikerült elérnem őket és közölték, hogy nincs jegyem, de majd visszakapom a pénzt. Amikor kértem, hogy beszélhessek a legmagasabb beosztású dolgozóval, letették a kagylót.
Nagyon szomorú voltam, de a szülinapos papám megölelt és azt mondta: "2 napot vagyunk együtt egy ilyen szép városban. Ennek nagyon örülök! Ráadásul az, hogy a 2 napból 2 órát nem pontosan úgy töltünk el, ahogy elterveztük, az olyan lényegtelen. Sőt, ha most lemegyünk egy kocsmába meccset nézni még a távcsövet és a fényképezőgépet sem kell magunkkal vinnünk és a meccs után sem kell megküzdeni a 98.000 focidrukkerrel, hogy hazajussunk. Egyszerűen hazasétálunk majd!" Igazi tündér az apukám!
Egy barátom tanácsolta később, hogy minden ismeretlen cégre rá kell keresni és tényleg: Az onlineticketexpress+fraud szavakra is érdekes találatokat ad. Úgy néz ki, hogy több weboldalt üzemeltető lehúzó-csapatról van szó! De az onlineticketexpress névre való keresés első 5 találatából is 3 csalónak minősíti az oldalt (a másik 2 találat maga az oldal). Még videó is van a munkásságukról.
Komoly leckét tanultam meg és egy egyszerű fogást (google) és nagyon remélem, hogy a hazai és nemzetközi fogyasztóvédelmi és rendőrségi fel- és bejelentéseim megóvják majd embertársaimat a hasonló helyzetektől!
Akkor még egyszer leírom, hogy világos legyen:
Ne bízz az onlineticketexpress.com-ban!
CSALÓK!
Üdv!
Szabi
PS: A feleségem ma reggel nagyon sok boldogságot okozott azzal, hogy elmerengett arról, milyen lehet a telefonos szolgálat eligazítása ennél a cégnél...
Az utolsó 100 komment: