Tékozló Homár

MÁV-os idiotizmus extra: túl kevés kedvezmény kellett neki, ezért megbüntették

2010.05.03. 00:08 | szily | 277 komment

B. A. túlképezte magát, nyilván ezért nem érti a MÁV logikáját. B.A. Érden lakik, Pesten dolgozik és Gödöllőn tanul tovább. Hiába van vasúti bérlete Érd és Pest között és hiába van érvényes diákigazolványa, mégis megbüntették, amiért a Budapest-Gödöllő szakaszra diákjegyet vásárolt. Az indok világbajnok: a kedvezménye ennél hosszabb szakaszra szól, ezért rövidebb etapra nem vehet kedvezményes jegyet. Izgatottan várjuk a közlekedési cég logikus magyarázatát.


A szituáció: Érden lakom, Budapesten dolgozom, Gödöllőre járok levelezőn egyetemre. Van érvényes diákigazolványom érdi lakcímmel, illetve egészárú vasúti bérletem Érd-Budapest között. Mivel Budapestről, a munkahelyemről mentem Gödöllőre, Bp-Gödöllő 50%-os jegyet vettem. Az ellenőrzéskor a kalauznő figyelmeztetett, hogy ez így nem érvényes, csakis Érd-Gödöllő között vehetek diákjegyet. Mutattam az Érd-Bp vasúti havibérletemet, hogy tessék. Nem, ez így akkor sem érvényes. Megjegyzem két éve járok ugyanilyen jeggyel, eddig még egy kalauz sem szólt, hogy ez így nem megfelelő.

A következő megállónál felszállt négy verőember külsejű további ellenőr, akiknek ugyanezt, ugyanígy elmagyaráztam, megmutattam a bérletemet, jegyemet, mégis írtak nekem egy csekket 6000 ft-ra. Hiába magyaráztam, hogy:
1. A teljes távolságra van érvényes jegyem, bérletem.
2. Nem hosszabb távon utaztam, mint a lakóhelyem, és az egyetem, hanem éppen hogy rövidebben, tehát semmiféleképpen nem károsítottam meg senkit.

Azt javasolták,  hogy bármelyik jegypénztárnál állíttassak ki egy igazolást arról, hogy én nem a viszonylatomon veszem igénybe a kedvezmény, és akkor "csak" 1100 ft kezelési költséget kell fizetnem. Az ún. utasleadási lapot ugyan aláírtam, de azzal a megjegyzéssel, hogy az utánfizetés megállapításával nem értek egyet. Azt is nevetségesnek tartom, hogy kérelmet írjak azért, hogy egy kedvezményt ne vegyek a teljes távon igénybe. Maximum azt lenne értelme kérvényezni, hogy a lakóhely és az egyetemnél hosszabb távolságon vegyem igénybe.

Felháborítónak tartom, hogy bliccelőkhöz hasonlóan zaklatnak, pedig az út teljes hosszára rendelkeztem érvényes jeggyel, bérlettel. A szabályozást értelmetlennek, és logikátlannak tartom.

B. A. (teljes név)
főiskolai tanársegéd, PhD hallgató

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krj 2010.05.03. 10:52:10

a homár meg miért rak ki minden posztot gondolkodás nélkül? ez olyan, mint amikor a szemét bkv nem adott számlát a nyugtaként funkcionáló jegyről.

Phrascarica 2010.05.03. 10:52:32

@záporjózsi: és Bp-Gödöllö az nincs benne az Érd-Gödöllö halmazban?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.03. 10:52:42

Érd ás Gödöllő között lehet nem Bp.-en keresztül menni???

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.03. 10:53:27

Érdekes, hogy én is BP és Gödöllő közt utazok, és engem sosem büntet meg a kalauz. Mondjuk én nem trükközök diákigazolvánnyal.

Phrascarica 2010.05.03. 10:53:59

@krj: de a nyugta nem számolható el, az APEHnek számla kell, a nyugta semmire sem jó, csak hogy a szomszédnak megmutasd, ennyibe kerül a jegy!

záporjózsi 2010.05.03. 10:55:06

@phrascarica: Nincs. Ugyanis ez a kedvezmény nem egy adott útvonalon belül bármilyen viszonylatra, hanem egy adott viszonylatra szól. A lakóhely és az oktatási intézmény közötti utazásra szolgál, ezért csak abban a viszonylatban vehető igénybe.
@atpijkamo: Lehet, de a jegyen Érd-Gödöllő viszonylatnak kell szerepelnie. Úgy sem jó, ha Érden vesz egy Érd-Bp és egy Bp-Gödöllő jegyet.

Phrascarica 2010.05.03. 10:57:28

@záporjózsi: és ez így le van írva valahol? Dobjál már egy linket és akkor úgy valóban van értelme, de addig csak játék a betűkkel.

fakof 2010.05.03. 10:59:00

a post-tolónak:
Használt suzuki 200-ér?

krj 2010.05.03. 10:59:03

@phrascarica: ezúton tájékoztatlak, hogy az érvényben lévő és korábbi kormányrendeletek alapján a munkábajárás költségeinek igazolására és elszámolására elég a jegy ill. a bérletszelvény (a munkáltató vagy magánszemély nevére szóló áfa-s számla nem szükséges). a kiküldetésnél is így van.

Phrascarica 2010.05.03. 10:59:30

@Starlark: "De így szól a szabályozás lakóhely és iskola közt."
Tehát ami közte van az mind jó!

záporjózsi 2010.05.03. 10:59:49

@phrascarica: Nem tudok, mert a magyarorszag.hu lehalt. Elvileg ott lenne, az előbb megtaláltam, hogy 85/2007., de azóta ismét döglött. Na ez az igazi homár...

záporjózsi 2010.05.03. 11:02:48

@phrascarica: Próbáld meg, nem fog menni. Max. pontosítják a szövegezést. Eddig evidens volt mindenkinek. Néhány fogalmatlan ember számára persze lehet folyamatosan pontosítani.
Ja, és a SZÜSZ-t is érdemes hozzáolvasni.

szita szita péntek 2010.05.03. 11:04:36

@krj: És itt visszatérek a vesszőparipámhoz. 3 kolléga összefog és kocsival szeretne bejárni dolgozni, mert kényelmesebb, gyorsabb. Az ótó annyiért viszi el őket dolgozni, mint 1 teljes árú jegy. Mégis vonatozni/buszozni kényszerülnek, mer' az ótóra nem jár a támogatás. Mér?
Haverom pár éve kigondolta, hogy ő motorral fog bejárni. Nos - támogatás hiányában - ő is tömegközlekedni volt kénytelen.

lilly.alien 2010.05.03. 11:05:07

@Brannagh: Na, figyu, én is olyan száraz leszek, mint a szabályzat:

- A kedvezményes jegy nappalisoknak bármilyen viszonylatra, levelezősöknek kizárólag iskola és lakóhely között jár, független attól, hogy most te tanulni mész, vagy leinni magadat, ahogy ezt az előttem szólók leírták.

- Amennyiben a bérlet/jegy kiállítása meghiúsul: bérletet nem tud kiadni a pénztár, jegyet nem tud kiadni a pénztár, netán zárva a pénztár stb., jegyet lehet venni a kallernál, a probléma jelzése mellett. Bérletet értelemszerűen nála nem tudsz.

- Az előzőt folytatva: amennyiben lakóhelyen a bérlet kiállítása nem megoldott, akkor a legközelebbi állomáson megteszik ezt neked, ha jelzed a pénztárban a problémádat.

Igen, ez mind benne van. Ha te ezt nem fizetnéd, te bajod, továbbra is állítom, hogy teljesen jogosan büntetett.

+ A jegyét nem Érd-Gödöllő viszonylatra kérte, hanem Bp.-Gödöllő távolságra, nem tudom miért az, hogy "hosszabb távra kérte a jegyét".

lilly.alien 2010.05.03. 11:07:42

@phrascarica: Kiscsillag, ha a jegyre ráírattatta volna, hogy "Érd - Bp. - Gödöllő", akkor jó lett volna. Még akkor is, ha evidens. Érd-Gödöllő bármilyen viszonylatban elérhető, pl. Érd-Kukutyinfalva-Zabhegyező-Gödöllő, értem? ;-)

záporjózsi 2010.05.03. 11:11:33

@szita szita péntek: Az állam a közlekedéspolitikának megfelelően az egyéni közlekedést nem kívánja támogatni. Ha 3 ember összeáll és nekik úgy jobb, tegyék. Ha megéri nekik, joguk van hozzá.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 11:11:33

@kpityu2: vasutas-e vagy?

A MÁV és a logika egymást kizáró fogalmak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 11:14:19

@záporjózsi: Tudom, mi a szűz, tudom, mi a szösz, de nem is érdekel, mi a SZÜSZ. Gondolom valami agypótló a metanoltól és/vagy egyéb szájon át vagy inhaláció útján elfogyasztott oldószertől zombivá vált vasutasok számára.

záporjózsi 2010.05.03. 11:16:55

@Kitalátor feljegyzetei: Nem is kell érdekeljen. A vasutast sem érdekli majd, ha téged nem érdekel, viszont a SZÜSZ-nek nem megfelelően teszel valamit.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.03. 11:17:25

@Kitalátor feljegyzetei: Fokozatok: hülye, hülyébb, leghülyébb, postás, rendőr, vasutas.

krj 2010.05.03. 11:17:50

@szita szita péntek: de jár, a szja 25 (2) b alapján nem jövedelem, és a munkáltató kérheti a menetjegy helyett a 9 Ft/km térítését, ráadásul mindannyian, akik a kocsiban ülnek és a munkáltató nem tagadhatja meg. csak ezt általában 1. az emberek nem tudják, 2. a munkáltatók meg leszarják. egyébként a munkáltató jobban jár, mert a jegy átlagosan 15-16 Ft/km, ráadásul a bérletet egész hónapra megveszik, a km-pénz meg csak a munkában töltött napokra jár.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2010.05.03. 11:20:33

Nem oda Buda!
Tekintve, hogy a kedvezmény az iskola és a lakhely között van, így az Érd-Bp bérletet mutatni felesleges, mert Érd-Bp között lehet utazni BUSZ-al is, így ez nem megszakítás, hanem kombinálás, és ezt a jogszbály nem tiltja. Könyörgöm, a MÁV-os f@szok, nem tudják, hogy nem csak ez az egy gittegylet létezik, aki személyszállítást végez, hanem a Volán társaságok is???

egerészölyv 2010.05.03. 11:21:01

Kedves tan.seg., ilyen helyzetben előszöris legfőbb az őszinteség. Remélem, bevallottad, hogy Zápor Józsefnek hívnak, lakcímed pedig Érd, Kakukk sétány 22/c.

Picsasereghajtó 2010.05.03. 11:23:24

Akinek van munkahelye és így jövedelme, az ne kapjon semmilyen vasúti kedvezményt, és el van intézve az otthon-suli-munkahely háromszög közötti összes utazási probléma.

Dr Kangörény 2010.05.03. 11:26:35

Konklúzió: faszé' kell vonattal járni?

Hagy a picsába, kedves tanársegéd a vonatot, menj busszal!

A máv és rajongói pedig baszódjanak meg a szabályozásukkal egyetemben.

lilly.alien 2010.05.03. 11:27:30

@Sün! balázs: Vegyük számba, hogy egyre több az INGYEN utazó nyugdíjas, aki SEMMIT sem fizet. A MÁV sztem lehúzhatja a rollert! ;-)

lilly.alien 2010.05.03. 11:28:35

@Kangörény_: Ki az aki rajongója? Itt mindenkinek alternatív (valahol egyetlen) közlekedési eszköz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.03. 11:30:50

@lilly.alien:
persze a nyugdijasok szorakozasbol vonatozgatnak mert sok idejuk van
- hova megy szomszedasszony
- elugrok Sifokra, mer ingyer van, az esti szemllyel , meg jovok haza
- ah en a multkor debrecenybe votam, de oljan draga vot a Heinecken, hogy holnap kiprobalom a csabai gyorsot

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 11:39:41

@záporjózsi: Szerintem nincs egyetlen olyan emberi vagy isteni eredetű szabályzat sem, aminek a MÁV képes lenne megfelelni, kivéve Murphy törvényeit, de a (szabályzatokba vetett vak) hit sokat segít a tudathasadásos állapot elviselésében...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 11:41:41

@atpijkamo: Az utolsó kettőt még Zápor József kommunikációs MÁV-főmunkatárs megnyilatkozásai ellenére is megcserélném...

2010.05.03. 11:51:55

Győri vagyok, Debrecenben tanulok. Ha mondjuk Bp.-ig busszal mennék, utána meg vonattal, akkor megbüntetnének, csak mert a vonatjegyemet a Nyugatiban vettem és nem Győrben? Ezt csak valami szellemi fogyatékos találhatta ki a mávnál. Miért van az, hogy Magyarországon a debilitás feltétel az íróasztalhoz jutáshoz?
Eszemben sincs egyébként buszt igénybevenni, mert szők, kényelmetlen, és nem biztos még a hely sem. Tehát elvi jellegű a kérdés.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.05.03. 11:52:10

orvosok... mindent jobban tudnak... (??)

különbenmeg SÜN! elzargathatná az összes jegyellenőrre a rokonyságát!

További magyar hang 2010.05.03. 11:55:23

Érd és Gödöllő közt nincs közvetlen járat, Bp-en mindenképpen át kell szállnia. Ezért ha Érdről megy Gödöllőre Bp-i átszállással, akkor bőségesen elegendő, ha csak Bp-Gödöllő közt vált jogosan neki járó diákjegyet, mivel az utazás első szakaszára, Érd-Bp közt már van érvényes bérlete.
A MÁV meg ne már a bérletet és jegyet is becsületes megvásárlókról akarjon még egy bőrt lehúzni.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.05.03. 12:05:09

@lilly.alien: Mint irta, teljes aru mav berlete van es levelezos. A buntetes nem jogos, mert nyilvan nem ez volt a szabaly szandeka. A levelezosoknek tamogatni akartak az iskola megkozeliteset, de a nyaralasi utazast es egyebeket nem. Az ertelmezes zavarossaga miatt egyertelmuen penzbeveteli lehetosegnek tekintik. Ocsmany, retek, kekeckedes. Egyszer kobozta el egy kalauz a MAV berletemet, mert nem volt rairva a szam, voltam 16 eves. A szotyolazo ciganyokkal erdekes, hogy sohasem szorakoznak, csak a vedtelennek tunovel. Azota soha nem adok ki a kezembol semmit. En nem irtam volna ala semmit, szallitsanak le, rendort hivok. 6an vannak? Hurra, elo a fenykepezogepet, orditok, hogy kirabolnak, tolvajok akarmi. Nem szabad aldozatnak tunni!!

2010.05.03. 12:05:28

@Sün! balázs: Azért találták ki, hogy ezzel segítsék azokat, akik vannak olyan elszántak, hogy kifizetik a minimálbér mellett azt a 300.000, egyes helyeken több forintot az éves tandíjra, plusz azt a 25-30000 vagy több forintot tankönyvre ugyancsak évente, plusz a még 25-30000 forintot amit egyéb címen húz le az egyetem az ember fiáról. Persze, tudom, ez teszi tönkre az országot, és azt is gyakran megkapja az ember, hogy a 300000 kevés, többet kellene fizettetni azzal, aki tanulni akar, meg különben is, rohadjon meg. Az olyanoktól, mit pl. te.

Kifordított kacagány 2010.05.03. 12:06:21

@További magyar hang: jahogyígy? akkor tényleg a jó anyjukat

Tomasz_a_gozmozdony 2010.05.03. 12:09:11

En nem ertem ezt, valaki elmagyarazhatna igazan :)
Ha volt berlete, mi a fasznak vett jegyet is? Vagy en nem ertem csak? Ti ertitek?

A Gyula 2010.05.03. 12:09:14

Szokásos értetlenkedés. Levelezős diákigazolvánnyal csak a lakhely és az oktatás székhelye (telephelye) között válthat 50%-os menetjegyet, hiába értetlen számára, a szabály akkor is ezt írja. A szabályzatban viszont az is le van írva, hogy tudja feloldani azt az ellentmondást, hogy arra a szakaszra, amelyre teljesárú havibérlete van, ne kelljen pluszban 50%-os jegyet is vásárolnia, még pedig a pénztárban ha jól emlékszem 60 vagy 80 Ft-ért kiállítják számára a Tanulók vasúti kedvezménye igénybevételére jogosító igazolást feltüntetve benne jelen esetben a Budapest - Gödöllő viszonylatot és így máris szabályosan használja a teljesárú bérletét is, meg a levelezős diákigazolvánnyal az 50%-os menetjegyét a rövidebb szakaszon.

Amúgy meg az a tipikus főiskolai tanársegéd, PhD hallgató, felsőfokú "értelmiségi", aki értetlenkedik az értelmetlen szabályokon, amit a hozzá hasonló nagy tudásúak alkottak meg.

Abd 2010.05.03. 12:19:13

én is igy jártam böböböbö.
pedig nincs is sok végzettségem.
6000 ftos leadás, majd kunyerálás a pénztárnál 1100 forintos potdijért.
de tuléltem.

Abd 2010.05.03. 12:20:25

@kermi: a kérdésedre a válasz: igen.
ki kellett váltanom egy igazolást, kb 500 forintért, hogy pl. Budapesten megszakíthassam a folyamatos csodálatos szép mávos utjaimat.

A Gyula 2010.05.03. 12:20:40

@Abd: Az utólagos bemutatás kezelési költsége 1000 Ft, nem tudom honnan veszitek ezt az 1100 Ft-os tételt?

Logic 2010.05.03. 12:23:09

szerintem jogos a bünti

Abd 2010.05.03. 12:25:23

@A Gyula: lehet hogy borravallót adtam. baj?????????

A Gyula 2010.05.03. 12:34:31

@Abd: Írtam valahol, hogy baj? Nekem is adott már utas borravaló pár száz Ft-ot is mert kedves voltam meg stbstb. Bár ezt is már csak ( )-ben lehet leírni, mert se a jegyvizsgáló, se a pénztáros nem fogadhat el hivatalosan borravalót, mert azt korrupt gyanúsnak találta a felsővezetés ezért megtiltotta ennek elfogadását!

DePassant 2010.05.03. 12:36:04

@phrascarica: Nem. milliószor le van írva az előző kommentekben, hogy miért nem. Ha ennyire nehéz a felfogásod akkor őszintén sajnálom.

2010.05.03. 12:36:43

@Abd: De miért ülsz te buszra? :) Én próbáltam, de mikor helyre szólt a jegyem, akkor is közelharcot kellett vívni érte, és még úgy is állni kellett 120 km-en keresztül. A volán egy inkorrekt cég, és egy helyre több jegyet is elad. Az ülőhely amúgy is szűk, kényelmetlen. A szellőzés meg gyakran nem elégséges.
Lehetne írni egy tanulmány a tömegközlekedés ergonómiájáról is. Mo.-n a buszokon, vonatokon a 150 cm-s embert tekintik etalonnak. Az annál magasabbak nem tudnak kényelmesen elhelyezkedni. Vagy nem tudnak könyökölni, vagy le kell csússzanak az ülésen, vagy féloldalasan kell ülni, csak kényelmesen nem lehet. Gondolom, aki kipróbálta őket, az ráült egyre és egyből fel is pattant, hogy o.k. Másfél órát biztos nem ült rajtuk. Vagy csak lesz@rta. :(

A Gyula 2010.05.03. 12:38:02

@A Gyula: Elfelejtettem leírni, hogy az elfogadás következményeinek egyike a felmondás is lehet. Mondjuk ennyi erővel minden pincért, orvost stb. ki lehetne rúgni az állásából, aki borravalót, hálapénzt fogad el.Hiába ilyen világot élünk.

Abd 2010.05.03. 12:38:47

@A Gyula: huu ezt nem tudtam. nem vagyok egy gazdag csávó, de ha valami jó, néha szoktam borravalózni. :-) bocsánat. de tényleg eszetlen szabályozások vannak nagyon a vasutnál.

A Gyula 2010.05.03. 12:47:41

@ninimimi: És az oda nem illő élőlények mégis a vonaton kötnek ki, ez a legszomorúbb az egészben.

záporjózsi 2010.05.03. 12:58:35

@ninimimi: A marhakarám mint olyan elvileg nem hülyeség. Az, hogy gyakorlatilag a menetjegy-értékesítésbben és a menetjegy ellenőrzésben ott tartunk ahol, az a hülyeség. Mennyivel egyserűbblett volna pl ennek a szerencsétlennek egy automatából úgy jegyet venni, hogy a diákját beledugja, az alapján az automata kiállítja az akár kombinált menetjegyet is. Persze az sem lenne baj, ha SMS-ben is tudna jegyet venni...

záporjózsi 2010.05.03. 12:59:37

@A Gyula: Tehát a kivitelezés rossz. A zsebre dolgozó jegyvágókat nem eléggé szűri ki, az oda nem valókat nem eléggé szűri ki, viszont az utasokat bosszantja.

kps 2010.05.03. 13:01:15

Én Cegléden lakom, Győrben tanultam. Cegléd-Győr viszonylatban volt 50%-os kedvezmény, amivel sajna nem tudtam élni, ha Ceglédről csak Pestig mentem, bulizni, rokontlátogatni, miegyebek. Aztán egy ismerős javaslatára kértem egy igazolást a MÁV-tól, arra ráirattam, hogy Cegléd-Bp és vissza utazom suliügyben, pecsét rá, onnatól erre a viszonylatra is volt kedvezményem. Azóta se tudom hogy mi alapján, néha hümmögtek a kallerok, valószínűleg nem értették egészen, ahogy én sem, de évekig működött, meg is hoszabbították féévente.

Laska 2010.05.03. 13:12:10

@kovi1970: Nem leendő doktorandusz, hanem leendő doktor, jelenleg doktorandusz. Nézz már kicsit utána, mielőtt ész nélkül hozzászólsz és lököd a hülyeséget.

gyárvárosi 2010.05.03. 13:18:25

Olaszországban Mestre és Velence között jártam vonattal.Egyik alakalommal a megváltott jegyem a vonat indulása miatt nem volt időm érvényesíteni. Természetesen ekkor jött a kalauz.
Összeszedtem minden angol tudásom, és elmondtam a problémát. Ő is nagyjából úgy beszélt angolul mint én, mégis szót értettünk, és egy barátságos mosollyal, és "no problem senor" -ral elköszönt.Pedig biztos megbüntethetett volna a helyi akármilyen szabályzat megszegése miatt. Lehet a MÁV vezetőinek és alkalmazottainak sem ártana néha az európai vonatokon utazni?

Abd 2010.05.03. 13:23:18

@záporjózsi: ez csak álom. Itthon. Eléggé merész elképzeléseid vannak, amikor a gépesített jegy mellé kézzel ír kp-s számlát a drágalátos pénztáros.

ennél már csak a bankkártyás fizetés a jobb: mielőtt kiadja a jegyet a terminál által nyomtatott igazolásra is irogat.. de minek?? az is idő . minek csináljaaaa??? vagy miért nem utolag? HOl marad itt a szolgáltatás minősége? amibe az időtényező is beletartozik.
undorító... a lázongóknak: menjek ki hamarabb. DE ha valaki már utazott tudja hogy nem mindig van idő mindenre.
ja és a kioszk vagy mi a szaron is szoktam jegyet venni...

záporjózsi 2010.05.03. 13:51:06

@Abd: Jó kérdés, hogy mi a merész. Persze ez MÁV, de ma már annyi mindent lehet SMS-ben venni, hogy ez talán nem gond...

nyünyőke 2010.05.03. 14:14:15

@krj: hát ez egy jó nagy hülyeség.
Akkor kérhetsz a munkáltatótól üzemanyagpénzt, ha a lakhelyed és a munkahely közötti útvonalon nem lehet tömegközlekedni (se busz, se vonat).

subbazoo 2010.05.03. 14:14:40

@phrascarica: A kedvezményes árú menetjegy kizárólag a diákigazolványban, a tanintézeti igazolásban vagy az „Igazolás a tanulók
vasúti kedvezménye igénybevételéhez” nyomtatványban tételesen feltüntetett vasútállomások közötti utazásra váltható.
Elı nem jegyzett viszonylatra, közbeesı állomásra vagy közbeesı állomástól kedvezményes árú menetjegy nem adható ki.
Az elıjegyzett viszonylatra megváltott menetjeggyel a közbeesı állomáson a fel- és a leszállás megengedett. Közbeesı
állomáson történı fel- és leszállás esetében a menetdíj-különbözet visszatérítése nem igényelhetı.

kb 2 perc keresés interneten és megvan a válasz rá...

csak a Te kedvedért, www.mav-start.hu/res/mAv-start_szUsz_ii_a4_09_11_15.pdf
38. oldal.

ugyanakkor nem feltétlen értek egyet a máv politikájával, de ez van. Ha nem így lenne, rengeteg trükközésre adhatna okot. Nem a Gödöllő-Érd viszonlatban, de mondjuk egy miskolc, aki Pécsen tanul gyakorlatilag mindenhova vehetne jegyet a Te elméleted szerint. Magyarok vagyunk, meg is tennénk sokan. (sztem én is)

nyünyőke 2010.05.03. 14:18:19

@krj: ezúton tájékoztatlak, hogy ezt sem tudod teljesen jól, mert a jegy valóban elég ugyan, a bérletről számla kell.

subbazoo 2010.05.03. 14:24:04

"B. A.
főiskolai tanársegéd, PhD hallgató"

na ebből lesz kö..ög a vizsgákon pár év múlva...

MÁVon utazás közben megtanulhatná használni a fokozatait(mikor, miért, hogyan) :)

nyünyőke 2010.05.03. 14:29:44

@Sün! balázs: Egyébként nekem az egy csöppet vicces, hogy minden ingyenélő kap valamiféle kedvezményt, az egyetlen, aki nem, az az, aki a munkába járás miatt vonatozik. Az én adómból kapja mindenki más a szaros kedvezményét. Nekem havi 60.000 ft az, hogy eljárjak dolgozni. Illetve nekem szerencsére csak 10 körül van, mert a munkáltató fizet 86%-ot. Nekem még annyi kedvezményem sincs, hogy mondjuk ha bérletet veszek, az jobban megérje, mert mondjuk olcsóbban adnák, mint a jegyeket. Nem. Pont annyi a bérlet, mintha minden munkanapra jegyét vennék.

A legröhejesebb az egészben, hogy az első 3 hónapban én fizettem az egész bérletet. Megvettem a start klub kártyát 15.000ért fél évre, hogy féláron utazhassak. Erre mikor lebeszéltem a munkáltatóval, hogy térítsenek, mondtam, hogy nekem még úgy is jó lenne, hogy én félévente megvenném a start-klub kártyát, ők meg mondjuk akkor térítik a félárú jegyeket. De nemám, olyat nem lehet. A munkáltató kedvezményes jegyet nem téríthet. Remek.

krj 2010.05.03. 15:01:03

@nyünyőke: nem kell számla, nézd meg a 39/2010-es korm.rendet. (3.§ (2)).

és az sem igaz, hogy csak akkor kérhetsz benzinpénzt, ha nincs tömegközlekedés. a korm.rend. csak a min. kötelező eseteket sorolja fel, (nincs közösségi közl. vagy sokáig kellene várni vagy mozgáskorlátozott) csak értelmezni kell. ha a munkáltató erre hivatkozik, rosszul teszi.

nyünyőke 2010.05.03. 15:09:47

@krj: Jó, ok, én nem nézegettem meg konktétan, viszont a könyvelőcégünknél ezt mondták (jegyről nem kell számla, hanem a jegyet adjam le, bérletről kérjek számlát. Amúgy nekem tökmindegy, plusz 2 perc, és inkább azt csinálom, amit ők kérnek).

A benzinpénzes magyarázatodat nem értem. Mi az, hogy csak a min. kötelező eseteket sorolja fel? Ha egyszer fel van sorolva, hogy mikor lehet benzinpénzt kérni, akkor nem kérhetek csak azért, mert nekem úgy kényelmesebb bejárni, vagy mert csak, nem? Mondjuk ez engem nem értint. Eszem ágában sincs a reggeli csúcsforgalomban baszakodni pesten az autóval, több idő lenne, mint a vonat+villamos. Bár pénzben még ezek mellett az üzemanyagárak mellett is, még ha csak egyedül utazok is, ugyanannyi, vagy kicsit olcsóbb.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 15:14:54

@A Gyula: A felső vezetésetekkel meg mi lenne, ha nem korrumpálná őket senki?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 15:20:03

@subbazoo: Tönkre is tenné a MÁVot meg a nemzetgazdaságot, ha az önköltséges, sötétben vagy postán vizsgázó egyetemisták féláron utazhatnának szanaszét az országban, nemdebár! Az csak a korkedvezményes nyugdíjasoknak jár. Az öregségi nyugdíjasok meg ingyen hordhatják a drogot Szegedről Győrbe...

krj 2010.05.03. 15:20:24

@nyünyőke: a számlával azért vagy beljebb, mert pl. ha elveszted a bérleted, tudod igazolni, hogy vettél. vagy ha azzal vegzálnak az ellenőrök, hogy hamis a szelvény. harmadrészt hó elején leadhatod a számlát és megkapod a pénzed, míg a bérletet csak a hó végén tudod leadni. de a könyvelőkkel nehéz, tudom.

a benzinpénznél kértünk jogászi értelmezést és arra jutottunk, hogy a rendelet a minimumot határozza meg, az szja szerint meg adómentesen adható a munkavállaló választása esetén munkábajárásra (tehát alapesetben helyközi viszonylatban).

mondjuk a poszt szempontjából ez mind-mind érdektelen...:-)

nyünyőke 2010.05.03. 15:29:16

@krj: jó-jó, de a poszt már úgy is ki lett vesézve:D amúgy meg érdekes dolgok ezek:)

krj 2010.05.03. 15:33:38

@nyünyőke: zárom is soraim...kíváncsian várom viszont a poszt utóéletét.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 15:36:19

@krj: Kirúgnak kilenc kerékkopogtatót, hogy ne verjék szét a méregdrágán megvett veszélyes hulladékok futóművét...

LJP 2010.05.03. 15:53:13

@subbazoo: Ez így van, a posztolónak a feladata a hasonlók elkerülése végett, hogy bemenjen egy tetszőleges MÁV pénztárhoz, ott kérjen egy papírt a levelező tagozatos hallgatók hazautazásáról (A4-es lap) amire felvezetheti a kívánt viszonylatokat (Bp-Érd, Bp-Gödöllő) majd visszamegy egy nyugodtabb időszakban s akkor ott 70 ft ellenében elkészítik neki a "Levelező tagozatos hallgatók hazautazási kedvezménye" c leporellót, amire akár 20 különböző relációt is felvehet.

Nekem is van ilyen, régóta használom valamelyest hosszabb távon (Győr-Bp-Baja viszonylatban), én is egy büntetés után szereztem tudomást róla [kellemetlen eset volt], de akkor nekem egy kedves szolgálaton kívüli máv-os hölgy elmagyarázta a mikéntjét ennek a levelezős "kedvezmények".

kiskapuk:
mivel a posztolónak a lakhely és a suli között rövid az út, igazán alternatív útvonalat nem vehet fel , nekem viszont teljesen irreális viszonylatokat is megengedtek felvenni, azaz nem csak a legrövidebb útvonalat, hanem a köztes nagyobb városok által felszabdalt utat. (bp-kecskemét, kecskemét- kkfélegyháza stb.). Az A4-es bianko papírt nem kell a MÁV-on kívül érvényesíteni (pl. suliban) így jóformán a beszélőkéden és a mávos pénztáros jóhiszeműségén múlik, hogy mi kerül a papírra. Persze ésszel kell csinálni, nekem sem engedtek volna meg egy bp-miskolcot.

Alikam 2010.05.03. 15:55:56

MIt nem lehet ezen érteni? A Diákkedvezmény ez esetben csak a lakóhely és iskola közöttre szól.

Nem lehet bemenni Budatétényre bevásárolni kedvezménnyel, hiába rövidebb a táv.

Egyesek annyira nehéz felfogásúak.

Az más kérdés, hogy már a pénztárosnak sem lett volna szabad kiadni a jegyet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.03. 15:58:40

@LJP: Könyörgöm: pont ezért faszság. Egy teljesen felesleges papírpusztító-íróasztalfenntartó aktus, amely révén nem szarhatunk a kútba, csak a kávájára, de belelökhetjük, ha Gizike rálehel a pöcs(öm)éttel.
WC-pucolóra, víztartályfeltöltőre meg ablakmosóra viszont nem fussa...

LJP 2010.05.03. 16:08:17

@Kitalátor feljegyzetei: én nem mondtam hogy nem faszság :-)))) de hát a MÁV ilyen és amíg ilyen is marad, addig túl kell élni vhogy, ha használni akarod. Nem én vagy te fogod megreformálni, de a posztolónak valszeg májusban is el kell utaznia Gödöllőre; fogadja ezt túlélési tanácsként ;-).

subbazoo 2010.05.03. 16:16:32

@Kitalátor feljegyzetei: nem akarok ebből vitát nyitni nagyon. Igazából a kedvezmény lényege, hogy be tudjon járni ócsóér az iskolába.

A másodképzésem így végeztem én is, én IC-ztem sokat. Nem az tenné tönkre a nemzetgazdaságot (van olyan itt?), de nézd a dolgot a másik oldalról. Az iskolába tud féláron járni. Miért nem elég ez?

tudod, pont ez a hozzáállás a legnagyobb baj az országban.

"ha az önköltséges, sötétben vagy postán vizsgázó egyetemisták féláron utazhatnának szanaszét az országban, nemdebár"
Ne utazzanak féláron bárhová. Aki levelezőn munka mellett tanul elégedjen meg azzal, hogy legalább iskola-lakóhely között kap kedvezményt. Akkor már inkább menjenek az aktívan DOLGOZÓ nagycsaládosok még nagyobb kedvezménnyel.

Korkedvezményes nyugdíjasok hogy jönnek most ide?
Látod, nekem leginkább ez nem tetszik az átlag honfitársaimban. Nem azt nézi, hogy vazz, mehet a levelezős 50%-ért suliba. Azt nézi, hogy a korkedvezményes mehet bárhová.

Elfelejti, hogy nyilván van annak oka, hogy mehet. Én nem lennék tűzszerész még a 1.5 vagy 2 szorzóért sem. Hiába nem robbantottak itthon bombát, mégsem vállalnám. Ha meg vállalja, abban benne van hogy 35 évesen nyugdíjas. ugyanakkor ne felejtsük el, hogy benne van az is, hogy darabokra szakadhat bármikor.

ez viszont egy másik téma, amihez elvből nem szólnék hozzá, itt is csak azért mert felhúztam magam. :)

worldpeace :)

eszembe is jutott az ördög, amikor kérdezik tőle, hogy a magyarok üstje mellett miért nincs őr. - Hát ha egy kijutna a többi úgyis visszarántja.

zengo682 2010.05.03. 16:21:40

Ki kell néhány értetlenkedőt ábrándítanom,a Diák urak-hölgyeknek a kedvezményt nem a MÁV Start adja hanem a mindenkori Oktatási kormányzat,aki meg is szabja hogy mikor ki,milyen formában,honnan hová veheti igénybe.Persze ugyan ez vonatkozik a Volán vállalatokon végzett utazásokra is.

záporjózsi 2010.05.03. 16:33:32

@zengo682: Gondolom ezért is szabályozzák Kormányrendeletben. Vagy nem?

tocibacsi 2010.05.03. 16:39:19

nekem az átrulja el valaki, hogy ha a kedvezmény csak a suliba járásra érvényes (érd-gödöllő) de valaki rendszeresen jár máshova is (érd-bp, meló), de néha megy gödöllőre is, akkor hogyan tudja a kedvezményét ésszerűen érvényesíteni?! Gondolom, ha vesz egy érd-gödöllő 50%-ot, akkor az nagyságrendben a BP-gödöllő 100% körül fog mozogni... Magyarul az illető nem élhet a jogos kedvezményével csak azért, mert van más bélrlete plusszban?! Csak mert elvégre egy érd-gödöllő utat megszakíthat, míg bemegy melózni...

zengo682 2010.05.03. 16:42:05

Pontosan. A MÁV Start üzletpolitikai cimen csak néhány kedvezményt ad,az összes többi az mind Állami kedvezmény,ezt is tartalmazza a SzÜSz.@záporjózsi:

zengo682 2010.05.03. 16:47:57

@tocibacsi: Úgy hogy kiváltja az igazolás ...címü formanyomtatványt,ami pár forintba kerül,beiratja az igénybe veendő utvonalat és akkor használja utazásra amikor akarja.

dzsaszper 2010.05.03. 18:06:22

1. Emlékeim szerint a diákkedvezményt a lakóhely és a munkahely közötti szakaszon érvényesíteni tilos, a posztoló csupán ezt hajtotta végre korrektül. Mivel most nem megy a jogszabálykereső a magyarorszag.hu-n, ezért nem tudom kikeresni.

2. A posztoló utazhatna Érdről Budapestre diákkal busszal is, azt senki se tiltja, hogy Budapesten szálljon át buszról vonatra diákjeggyel. Eldobhatta a buszjegyét, nem volt köteles megőrizni.

Szóval szerintem panaszkönyv, és ha nem kedvező a panasz elbírálása, akkor érdemes lehet megkeresni egy ügyvédet, hogy reális-e a fizetési meghagyás.

záporjózsi 2010.05.03. 19:42:22

@zengo682: Igen, viszont külföldön a kedvezmények szerkezete gyökeresen eltér.

zengo682 2010.05.03. 20:18:27

@záporjózsi: Valóban,de ott nincs Államilag kötelező kedvezmény (ún. szociálpolitikai)hanem csak üzleti kedvezmények vannak,ez nálunk nem sok létezik ilyen pl. 26 év alattiak hétvégi kedvezménye is.

záporjózsi 2010.05.03. 20:36:18

@zengo682: Van ott is. Főleg a diákokra és a gyerekekre. De a kedvezmények szerteákazó "rendszere" (kuszasága) ott nem jellemző.

666E 2010.05.03. 20:49:58

a máv mindíg tartja a markát amikor tudja. de a logikus válasz a következő (lehet már valaki belegondolt és leírta előttem) :
a támogatás, csak konkrétan a munkába járáshoz jár, hogy a dolgozónak ne kelljen már az oda meg visszautat is fizetnie amíg eljut a munkahelyére. viszont ha úgy döntene, hogy szabadidejében vasárnap kiruccan a mittudomén, vidámparkba vattacukorért (ami most pont egy állomás mellett van), akkor ne várja el a munkaadójától, hogy ezt is támogassa anyagilag. mert ez magánügy. mintahogy az ember nem kér a főnökétől pénzt benzinre amikor le akar menni nyaralni a balatonra.

zengo682 2010.05.03. 21:26:57

@záporjózsi: Az ott sem Állami hanem üzleti.

zengo682 2010.05.03. 21:28:13

@zengo682: Az úgy szerepel hogy 26- stb.stb.

GegeWarrior 2010.05.04. 09:17:49

Ne hülyüljünk már meg!Ki a fasz mondja meg, hogy most éppen hova megyek? Akkor a pesti bérlet is csak iskola és a lakás között érvényes? Vicceltek, ugye? Megvettem oda megyek ahova akarok, örüljön a MÁV, hogy luk van seggén, ilyen szar szolgáltatásért ilyen sok pénzt elkérni nem lenne pofám, de nekik van.

zengo682 2010.05.04. 13:23:11

@GegeWarrior: KI beszélt itt pesti bérletről, itt egy Állam által adott kedvezményről,és annak szabályozásárol volt szó.Egyébként az árakat sem a közlekedési cég határozza meg,csak azokét amelyiket ők adják,ilyen pl.külömböző rendezvényre adottak

záporjózsi 2010.05.04. 20:54:53

@zengo682: De, állami. A 26--os nem, de van más, több fajta, ami igen.
@GegeWarrior: Tanulmányozd a "helyi" és a "helyközi" utazás fogalmait...

Gezuka 2010.05.05. 13:45:20

Nem tudom írta-e valaki, de ha Mr. PHD szeretne BP és Gödöllő között kedvezménnyel utazni, kérnie kell egy igazolást a máv-starttól. A kérelem hozzá itt van: www.mav-start.hu/res/a4_kerelem_tanulok_hazautazasi_kedvezmenyenek_igenybevetelehez.pdf
Ezt kitöltöd és elmész vagy a gödöllői vagy az érdi vasútállomásra, és cc. 60 Ft-ért megvan a papírod, amit félévente pecsételtetni kell.

lófasz 2010.05.07. 09:54:46

Kurva egyszerű a helyzet: nem kell a MÁV szolgáltatásait igénybe venni. Lehet, hogy kényelmetlenebb a busz, meg állni kell (ez kit érdekel amúgy? nyifi-nyafik társasága, akik nem bírnak végigállni egy 1-4 órás utat), de nem dugnak seggbe, ha jegyet vagy bérletet merészelsz venni. Vannak persze beszólós buszsofőrök is, de eddig velük sem volt problémás a jegyvásárlás, az ellenőrökről nem is beszélve. Aki pedig csak azért is vonatozik, az szenvedjen csak továbbra is.

zengo682 2010.05.11. 14:38:57

@lófasz: Nem akarlak elkeseriteni,de a buszon is ugyanez a szabály van érvényben.

Leontinus 2012.06.07. 11:32:12

Ez régen (1990~) is így volt.
Vajdaságiként Budapestről Szegedre vonatoztam és ott felültem egy buszra, ami átvitt a határon túlra.
Na de mi történt! Nagyokosék kitalálták, hogy én ha a Röszke nevű határátkelőhelyen megyek át, akkor nekem a Budapest-Röszke jár csak féláron, Budapest-Szeged nem! Az, hogy a Röszkén átmenő vonat nekem nem volt jó - mert nem Szabadka felé utaztam és amúgy is nagyon ritkán járt - az senkit sem érdekelt. Tehát amíg az a néhány kalauz, aki a "törvényt" betartotta működött, Budapest-Röszke vonalra voltam kénytelen a félárú jegyet venni. Hála Istennek, nem tartott sokáig a működésük. Az én esetemben igazából nem sokat veszítettem, de bosszantó volt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.06.07. 12:31:11

@Leontinus: Most már csak az érdekelne, hogy téged vajdaságiként miért illet meg 50%-os kedvezmény.

Adani 2012.06.07. 17:54:58

@Leontinus:

Ez sima ügy, veszel Röszkéig kedvezményeset és csak Szegedig mész, olcsóbb egy kedvezményes jegy +13 km-re mint teljes árút venni.

Leontinus 2012.06.07. 18:04:16

@agresszív kismalac: Bárki a Földről aki egy magyarországi felsőoktatási intézmény hallgatója (gondolom a középiskolára és az általánosra is igaz) törvény szerint jogosult az 50%-os kedvezményre - ugyanúgy mint egy belföldi diák.

Leontinus 2012.06.07. 18:06:04

@Adani: Igen, így tettem, ahogy a kommentemben is írtam.
" ... Tehát amíg az a néhány kalauz, aki a "törvényt" betartotta működött, Budapest-Röszke vonalra voltam kénytelen a félárú jegyet venni. ... "
süti beállítások módosítása