Tékozló Homár

Re: MÁV-os idiotizmus extra: túl kevés kedvezmény kellett neki, ezért megbüntették - A MÁV-Start válaszol

2010.05.07. 00:05 | szily | 119 komment

B.A.-nak hiába volt Az Érd-Budapest-Gödöllő útvonalon belül Érdtől Pestig érvényes teljesárú vasúti bérlete, mellette pedig diákigazolványa, a Budapest-Gödöllő szakaszra vett diákjegye miatt megbüntették. Az indok: ha hosszabb távon jogosult a kedvezményre, rövidebb távon azt nem veheti igénybe. A részleteket előző posztunkban írtuk le, alant olvasható  avasúttársaság reakciója:


A társaságunkat érintő bejegyzésre az alábbiakban szeretnénk reagálni, kérve, hogy ha van rá mód, ismertessék a reakciónkat.

Az utazási kedvezmények, például a diákkedvezmény igénybevételi feltételeit a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló 85/2007. (IV. 25.) Korm. rendelet (a továbbiakban kedvezményrendelet) határozza meg. A MÁV-START Zrt. a közszolgáltatási szerződésében foglaltak alapján köteles a jogszabályban foglaltakat maradéktalanul betartani, az üzletszabályzatát a hatályos jogszabályok alapján elkészíteni. A levelező oktatásban részt vevő tanuló az őt megillető kedvezményt a kedvezményrendelet a 3. §-a szerinti feltételekkel veheti igénybe.

3. § (1) Tanulói, hallgatói, doktorjelölti jogviszonya alapján az 1. mellékletben meghatározott kedvezményre jogosult:

[…]

b) ha állandó vagy ideiglenes diákigazolvánnyal (a továbbiakban együtt: diákigazolvány) rendelkezik,

[…]

bd) a felsőoktatási intézmények levelező oktatás munkarendje szerint folyó oktatásban részt vevő hallgatója, illetve doktorjelöltje a lakóhely és az oktatási intézmény között megváltható kedvezményes menetjeggyel;

A jogalkotó szándéka az volt, hogy az iskolába járást támogassa, tehát a kedvezmény a lakóhely és az iskola helye között jár kizárólag. Ha valaki Érden lakik és Gödöllőn jár iskolába levelező tagozaton, az a jogszabály betűje szerint sem veheti igénybe a kedvezményt ezen útvonal rövidebb szakaszain. Amennyiben a diákigazolványban szereplő utazási viszonylattól eltérő viszonylaton kívánja igénybe venni a tanuló a kedvezményt, azt külön igazolással teheti meg a jogszabály alapján (3. § (3) bekezdés), ez a lehetőség azonban a felsőoktatásban levelező képzés keretében tanulókat nem is illeti meg.

A MÁV-START Zrt. jogalkalmazóként és a közszolgáltatási szerződés kötelezettjeként nem jogosult a fenti jogszabály kiterjesztő értelmezésére. Általánosságban elmondható, hogy a kedvezmények igénybe vételi feltételeinek alakításában nem vesz részt, az jogalkotói kérdés. Az utas tehát tévedésben van akkor, amikor a MÁV-START Zrt-t hibáztatja a leírt esetben.

Üdvözlettel,

Somodi László

marketing és fejlesztési vezető

MÁV-START Zrt.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BBG76 2010.05.07. 00:46:20

Figyu, a Hagyó szólt, hogy fel kellene mérni a MÁV kedvezmények állapotát.

romesz 2010.05.07. 00:50:41

@hagyma: mondjuk az osszes kedvezmenyt meg kellene szuntetni. Felesleges az adofizetok penzet ilyen dolgokra kolteni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.07. 00:59:03

@romesz: en tovabbra is meghagynam 18 alatt es 70 folott

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.07. 01:01:38

@hagyma: no, amerikában kezdődik a délutáni/esti blogszezon?
csatlakozhatsz az agymenéshez :)

én lelépek aludni mert megdöglök ha tovább maradok. aztán hajnalban kelek és folytatom a munkáimat. zsííír

jóccakát

romesz 2010.05.07. 01:05:18

@hagyma: en nem hagynek meg semmilyen allami tamogatast, semilyen segelyt. Ezek csak arra jok, hogy a kormany kiosszon olyan penzeket ami nem az ove es olyanoknak adja akik elhetetlenek. Viszont igy rengeteg szavazot tudnak szerezni pont azoktol akik egyaltalan nem hasznosak az orszag gazdasaganak. Csak eloskodnek azokon akik valoban dolgoznak.

Megdobbent 2010.05.07. 01:05:52

@atpijkamo: Siman ertem a bikfa nyelvet, de a kizarolag szo kurvara nem lehet mondat vegen anelkul, hogy szenne-ekeznek a mondat alkotojat. Eloszor a kizarolag, aztan az, amire vonatkozik.

De ha csak ennyi gond lenne osszesen a mavval, akkor egy boldog orszagban tengetnenk napjaink :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.07. 01:10:17

- Peti, mondj egy kérdőszót, és egy személyes névmást!
- Ki? Én?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.07. 01:12:31

- Excuse me, where is the library at?
- Here at Harward, we never end a sentence with a preposition.
- Okay. Excuse me, where is the library at, asshole?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.07. 01:12:53

@romesz:
hat az en edesanyam ledolgozott 45 evet
nem hiszem, hogy elhetetlen lenne
talan arrol sem tehet hogy abban az idoben 2-3 ezer forintos fizetesek voltak
es ha egyszer egy evben felvonatozik pestre meg a balatonhoz a csaladba akkor tlan megerdemli
merhogy nem tudna kifizetni
hat igy

azon meg lehetne pedalozni, hogy akik valoban dolgoznak mennyi adot csalnak

magyaran 18 alatt es 70 folott nincs eloskodo
az egyik a jovo, a masik a multunk es szueink tisztelete
egyetemistaknak lofax, tessek melozni
en mar gimiben ujsagot hordtam hajnalban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.07. 01:16:29

haverjaim hetvegenkent vqgont pqkoltqk
es annyira oreg nem vagyok, ea nem a rakosi rendszer
785-85 kozott
nyaron 1 honap komuves mellett,hogy legyen mibol balcsizni
es qkor meg az ingyen melok
szuret epitotabor stb
a maiak elfelejtettek a fizikai munkat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.07. 01:17:25

75-85-
kozben baseball meccset nezek ezert sok az elutes

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.07. 01:35:49

@Bikicsunáj Vicsáj:
ah en i vegzek csak meg befejezem a basaball meccset
meg a gepemet kene kicsit renbetenni
de lehet csak vasarnap
akkor off
meg hetfon

romesz 2010.05.07. 02:09:18

@hagyma: nem csak a tied dolgozta le azt az idot. Azt ugy kell megoldani, hogy a jelenlegi nyugdijasok kapnak segitseget es az elkovetkezo idoszakban pedig egyre kevesebb segely lesz mindenkinek. Az emberek szepen megtanulnak elore tervezni es felkeszulni arra az idore mikor mar nem lesz olyan magas a jovedelmuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.07. 04:54:05

@romesz:
nagyon szepen lehet tervezni
felveszlek
de csak minimalberrel leszl bejelentve, sot ha gondolod be se jelentelek, akkor kicsit tobb a love
hat igy
valami 10 %-os munkanelkulisegrol olvastam

rozsomak007 2010.05.07. 05:20:12

Sajna igaza van a Máv-nak ebben az esetben, én személy szerint az éves BKV bérlettel jártam így(mondjuk rám rendőrt hívott az ellenőr okirathamisításnak beállítva a tévedésemet.)

Tökiböki 2010.05.07. 05:55:42

Zsírfóka...Ez az abszurdum kategória. Viszont azt sose tudtam, hogy a marketing foglalkozik utaspanasszal.
Minden esetre azt mondom, az eredeti panaszos vegyen tanuló bérletet Érd és Gödöllő között, tuti, hogy nem kerül többe mint Érd Budapest közötti felnőtt bérlet. A MÁV Start meg..........

foto háber 2010.05.07. 07:02:25

Somodi László marketing és fejlesztési vezető beszarok és a Hagyo megtalált már különben is bikicsunáj

É2I 2010.05.07. 07:22:03

A bérletek és a (általában)jegyek _viszonylatra_ szólnak. Aki ezt érti, közép iskolás korban nem tudja, nem kéne diplomáznia. Nem érett rá.
(Nem bőcsésznek se jó!)

É2I 2010.05.07. 07:23:05

@É2I: Aki ezt nem érti,...
Reggel van még, sorry.

Harlequin 2010.05.07. 07:24:31

Katering és fejvesztési nevető?

rókarudi 2010.05.07. 07:30:31

Marketing és fejlesztési vezető.

Jó lenne tudni, hogy a MÁV esetében ez a munkakör jár-e valamilyen munkavégzéssel?
Szerintem nem.

opati666 2010.05.07. 08:07:43

@Megdobbent: Sajnos nincs igazad: nem néhány bliccelő ússza meg, hanem nagyon sok... Mi meg fizetünk helyettük is

VinszentVega 2010.05.07. 08:18:25

Nekem csak az lenne a kérdésem, hogyha már a parlamentben ennyi idióta ül, és ilyen ostoba törvényeket hoznak, akkor az okos vasutasok miért nem szolnak, hogy ez így nem lesz jó, nem életszerű, rossz törvény született. Nem, nem ezt teszik, hanem mint a birka, alkalmazzák a rossz szabályozást. Ezáltal ők is felelőssé válnak, szerintem.

telepata 2010.05.07. 08:18:33

Lám-lám, a káder nem vész el csak átalakul újabb ékes példája. Szerencsejáték marketing-MÁV marketing.
A beollózott szabályazton kívül 1, azaz eyg darab emberi nyelven írt mondat hasznos lett volna.

gftamas 2010.05.07. 08:18:48

Valami hiba miatt nem tudom az eredeti cikket megnyitni, de nem igazán értem, hogyha valakinek az adott szakaszra van teljes árú bérlete, akkor miért vesz még pluszban diák jegyet is? Itt valami nem stimmel.

opati666 2010.05.07. 08:21:16

@opati666: Bocs, most nézem, hogy Bikicsunáj helyett Megdöbbentnek válaszoltam

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.07. 08:28:16

@telepata: hát ja, ezeket nem ember írta, és nem embereknek szánták...

papugaja 2010.05.07. 08:39:11

"Amennyiben a diákigazolványban szereplő utazási viszonylattól eltérő viszonylaton kívánja igénybe venni a tanuló a kedvezményt, azt külön igazolással teheti meg a jogszabály alapján (3. § (3) bekezdés), ez a lehetőség azonban a felsőoktatásban levelező képzés keretében tanulókat nem is illeti meg."

Ez a jogszabályozott idiotizmus.

az a másik eb 2010.05.07. 08:47:25

az idiotizmus kánóánya

Kenderice 2010.05.07. 08:52:09

Tipikus állami cég válasz. Bemásolják az erről szóló szabályzatot és kész.
Nem a konkrét esettel foglalkoznak.
Az illetékes marhára nem tudja értelmezni a szabályzatot. Abban ugye az van, hogy a lakóhely és az iskola KÖZÖTT veheti igénybe a kedvezményt, HOSSZABB útvonalon vagy más szakaszon nem. Arról nem szól a szabály, hogy RÖVIDEBB úton, de a két végcél KÖZÖTT nem lehet igénybe venni a kedvezményt.
Ezzel az erővel a rendőr is megbüntethet, ha 50-es sebességkorlátozás alá eső útszakaszon 40-nel haladok. Máv mentalitással: csak ötvennel lehet menni, negyvennel nem.
Legközelebb már az lesz, hogy ha veszek egy jegyet bp-székesfehérvár között és le akarok szállni agárdon, nem fognak leengedni a vonatról, mert fehérvárig szól a jegyem?
Nincs igaza a mávnak ebben az esetben, én nem fizetnék nekik egy vasat sem. Menjenek bíróságra, ott majd megmagyarázzák nekik a saját szabályzatukat.

krj 2010.05.07. 08:52:58

nem nehéz ezt felfogni, akárhogy is rinyált a posztoló. a kedvezmény arra szól, hogy otthonról bemenjen az egyetemre phd-zni és nem másra, mintha iskolába menne. mert a phd, kérem szépen, az fontos, lehet még jó pár évig heppázni az "egyin" és biztos nagy szüksége lesz rá. valószínűleg nagyobb, mint a nemzetgazdaságnak, aki ezt fizeti. továbbá még kedvezményt is kap, és a munkáltatója is nagyon boldog, hogy ilyen okos és ambíciózus emberke dolgozik nála.

remélem, felfogja a lényeget a máv válaszában, mert phd-hallgatóként ennél bonyolultabb feladatok is várnak még rá.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.07. 09:01:50

Elvileg érthető, de mi van azokkal, akiknek a lakhely-iskola között busz-vonat átszállás szükséges? Ők akkor ha levelezősök, nem vehetnek diákjegyet, ha nappalisok, diákbérletet a lakhelyük és az iskola között.

attackama 2010.05.07. 09:04:56

hajhaj, beidult a bullshit generátor... és csak azt nem értem, hogy mért kell mindig jogszabályokba takarózni? mért nem lehet azt mondani, hogy no gyerekek, gondolju végig, igaza van az utasnak, elcsesztük.... mért kell direkt kiszúrni vele? én nem általánositanák a mávra, inkább egyes felsővezetőire... nekem szintén a diákom miatt balhéztak, annak ellenére hogy feketén fehéren kezükbe kaptak hogy nappali tagozatos diák vagyok... de ez nem elég: hol a diákigazolvány???:D talán azt kéne átgondolni, hogy a tanulói kedvezmény a tanulóknak jár-e vagy a diákigazolvánnyal rendelkezőknek, mert ez nem ugyanaz...

Rosszindulatú Vászka 2010.05.07. 09:08:02

Hüje, hüjébb, leghüjéb, rendőr, póstás vasutas.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.05.07. 09:13:44

@attackama:
Én anno mikor még iskolaköteles korú voltam, azaz 16 év alatti, egyáltalán nem jártam tömegközlekedéssel sehova, de egyszer kivételesen mégis vonatoztam. Retúr diákjegyem volt, de a diákigazolványt otthon felejtettem, amúgy más igazolvány sem volt nálam. Odafelé rendes akart lenni a kaller, és nem büntetett meg, de áthúzta a jegyemet, mondván, vegyek 26 éven aluli jegyet(akkoriban 2/3-os kedvezmény volt diákoknak, 1/3-os 26 éven aluliaknak). Hát vettem, visszafelé meg a kaller egy kollégája büntetett meg azzal. Természetesen elvben igaza volt, csakhogy azért nehogy már egy 15 évest nézzen 26 éven felülinek, ez egyértelműen arra ment ki, hogy prémiumot kap, ezért geciskedik ahol lehet. Érdekes módon a GYSEV kalerrei sokkal normálisabbak, nem tapló mávos kallerrel viszont szökő évente találkozok, pedig mostanában gyakran vonatozok. Ezeket gyártják, hogy mind ugyanaz a stílus?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.07. 09:17:59

Azt leszögezhetjük, hogy a svédeknél ez másképp van.

anarch 2010.05.07. 09:19:36

Az honnan jön, hogy levelezős, mert nekem ez nem rémlik. Doktoranduszok pedig általában dolgoznak, ha máshol nem hát az egyetemen. Eredeti cikkben csak ennyi van, ugyan a homár már eltüntette, de ugye G még tárolja. Itt:

webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:TgQeprVKEMcJ:homar.blog.hu/2010/05/03/mav_os_idiotizmus_extra_tul_keves_kedvezmeny_kellett_neki_ezert_megbuntettek

Rosszindulatú Vászka 2010.05.07. 09:20:04

Ez egy klasszikus példája a hiába van igaza akkor is hüje minősített tényállás fennforgásának.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.07. 09:32:56

Azt a gyakorlatot me ne is emlegessük "elvtársak", hogy egy-egy konkrét ágazati jogszabály úgy születik (legalábbis eddig, az utóbbi 50-60 évben ált. úgy született), hogy kiadják az ukázt az oda tartozó állami (nemi) szerveknek, azok összedobnak egy-egy tervezetet, amelyek közül egy-kettőből a minisztérium jogászai által felkért külső jogi szakértők ügyvédjelölt gyakornokai és titkárnői összeállítanak valamit, amit már nincs idő alaposan átgondolni, aztán valódi egyeztetés és hatástanulmány nélkül hatályba léptetik.

asdf 2010.05.07. 09:34:38

Tehat ha egy maskepp valo utazast nezunk, akkor az Erd-Godollo jegy szabalyos utazasnak minosul, egy Erd-Deli pu., Keleti pu.-Godollo jegy combo pedig buntetest von maga utan. Ertem... (csak azt nem, hogy mi a pocs kulonbseg van a ketto kozott :D, ugyanaz, csak nem egy cetli, hanem ketto). Nyilvan pestre jar dolgozni, a munkaltatoja az Erd-Bp. haviberlet nyolcvanvalahany szazalekat a torvenyben eloirtaknak megfeleloen fizeti, akkor ha melo utan atmegy az egyetemre, akkor mi a halalert kene neki az Erd-Bp utszakaszra is jegyet vennie, ha mar ugyis rendelkezik oda berlettel? Vagy ha a -mav szerint- szabalyosan jar a keletiben milyen hulyen nezne ra du 3-kor a penztaros, hogy egy Erd-Godollo jegyet ker a mai napra? ;)
Tipikus abszurdisztan, az allamnak is kevesebbe kerul (itt raadasul vonattal mas modon nem is lehet mas utvonalon menni, ha nem tevedek), de azert ragaszkodunk a hulye jogszabalyhoz. Es meg abban sem vagyok biztos, hogy jogosan, leven ha az adott utvonal csak utmegszakitassal utazhato be, akkor mi alapjan vagyok en arra kotelezve, hogy ezt nekem egy jegyen kell megvasarolnom? Erre mutassanak paragrafust ;)

©sumpika© · http://globalicum.blog.hu 2010.05.07. 09:40:07

Tud valaki Érd és Gödöllő közötti közvetlen busz- vagy vonatjáratról? Mert csak akkor lehet jogos a büntetés, ha az illető nem ezt vette igénybe. Egyéb esetben: az érdi buszsofőrnél nem lehet Budapest-Gödöllő közötti vonatjegyet váltani. Így viszont a jogalkotók igen elcseszték....
Én is levelezős, sőt költségtérítéses hallgató vagyok. Félévente 200.000 Ft-ba kerül a tudás. Természetesen a nappalis, állami finanszírozásúaknak jár az összes létező diákkedvezmény, függetlenül a tanulmányi eredménytől. Én belefeszülök, hogy több legyek, dolgozom és tanulok párhuzamosan - nekem miért nincs legalább annyi könnyítés, hogy akár egy könyvtárban igénybe tudjam venni a diákoknak járó kedvezményeket?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.07. 09:43:09

@©sumpika©: Ahogy az avaratodat elnézem, te túlképzett vagy.

©sumpika© · http://globalicum.blog.hu 2010.05.07. 09:48:55

@atpijkamo: :) Köszi. Akkor akár meg is dögölhetek?
Még egy gondolat az állami támogatású képzéshez: a gyerek jelentkezik egyetemre/főiskolára. Apu-anyu megkapja még pár évig a családi pótlékot, az ifjú ellébecol hetente pár órácskát az alma materben, télen kifejezetten jó, mert legalább ott fűtenek, bulizni jár a haverokkal, aztán három-négy-öt év múlva elkezd azon gondolkodni, hogy is diplomázzon le. Aki levelező tagozatra jár, az már feltételezhetően dolgozik. De tanulni akar!!! Viszont jelen felfogásban vagy dolgozzon, vagy tanuljon?!

lófasz 2010.05.07. 10:04:05

Igazad van sumpika, ezt elcseszték. Nem kicsit, nagyon. Máskor inkább ne dolgozz, csak élősködj az államon, és akkor kinyalják a kicsit hátsódat is. Thx MO, we love you!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.07. 10:06:28

@©sumpika©: Kapaszkodj meg! Az avatarod egy halott ember képe.

asdf 2010.05.07. 10:09:02

Tenyleg, erdrol van busz is. Akkor meg plane nem ertem, mi a baja a mavnak a bp-godollo kedvezmenyes jeggyel. Busszal jott pestre, es 99%, hogy erd-bp-godollo a hivatalos utvonal (aminel nem kell vmi hulye papiros, hogy te ezert es ezert ezen az utvonalon mesz iskolaba). Szoval mirol beszelunk?

XCat 2010.05.07. 10:20:56

Kedves Máv, nem kell itt jogalkotózni, nyugodtan mondjátok, hogy apátokat is kiáásátok a sírből, ha a temetési öltönye belső zsebében ott maradt 200 forint.....
nincs ezzel semmi baj, az összes ilyen félállami csökevény ilyen.

De azokat a pondró kis karámos majmokat, rúgjátok már ki a picsába a keletiből.

XCat 2010.05.07. 10:23:06

@CatMother: ássátok
tökömbe, ha frusztrált vagyok, nem tudok írni.

2010.05.07. 10:23:38

@Bikicsunáj Vicsáj: fizetett, de kevesebben mint kellett volna. A 90%os kedvezmény azért van hogy iskolába járjon, nem a helyi diszkóba, vagy pirinéni barackoskertjébe. Mit nem lehet ezen érteni ?

©sumpika© · http://globalicum.blog.hu 2010.05.07. 10:23:43

Egyébiránt két évvel ezelőtt engem is meg akartak büntetni a gödöllői héven, igaz, ott BKV van.... Szintén oda jártam egyetemre. A lakcímkártyán egy Sz-Sz-B megyei cím volt feltüntetve állandó lakcímként, míg a tart. hely Bp-i volt. Namármost a kedves ellenőr bácsi aszonta, hogy az állandó lakcímhez képest miért csak Bp-Gödöllő között váltottam jegyet? Természetesen meggyőztem támadhatatlan érvekkel, hogy nekem van igazam :)

2010.05.07. 10:26:21

@©sumpika©: te dolgozol, tehát van jövedelmed, ergó ki tudod fizetni az utazási költséget is. A nappali tagozatos nem tudja mert nem dolgozik. Érted a különbséget ?
Azzal hogy dolgozol ráadásul más ember elől veszed el a munkahelyet is, tehát neked duplán jó.

©sumpika© · http://globalicum.blog.hu 2010.05.07. 10:27:44

@Kulics: Itt szeretném felhívni becses személyed figyelmét arra a tényre, hogy a diákkedvezmény csupán 50%...

©sumpika© · http://globalicum.blog.hu 2010.05.07. 10:31:42

@Kulics: Akkor mondd, miért van az, hogy a diákmunka-ajánlatok kizárólag a nappali tagozatos hallgatóknak szólnak? Én sem az utazási kedvezmény miatt tanulok... Még jó, hogy dolgozok. Nehogy az is gond legyen, hogy adót fizetek, elfoglalom az engem megillető helyet a társadalomban és igyexem annak hasznos tagja lenni. Senkitől nem veszem el a helyet. Az pedig, hogy saját költségemen képzem magam, elvileg szintén ennek a szép országnak válik többek között a javára...

©sumpika© · http://globalicum.blog.hu 2010.05.07. 10:33:08

Ja, az kimaradt, hogy én a szombatjaimat (tehát a szabadidőmet) áldozom a tanulásra.

Sluck Ödön 2010.05.07. 10:37:51

Ahogy elnézem ezt a MÁV szabályrendszert valamikor az ősidőkben egy vogon űrhajó járhatott itt a Földön.

XCat 2010.05.07. 10:54:49

@atpijkamo: Ugye milyen realisztikus? :)

beros 2010.05.07. 10:56:01

"Az utas tehát tévedésben van akkor, amikor a MÁV-START Zrt-t hibáztatja a leírt esetben."

Aki a fenti mondatot leírta, azzal büntetésként nyolcezerszer leíratnám az alábbi mondatot:

"Megtanulok helyesen fogalmazni, akkor is ha beledöglök."

Táblára, krétával.

beros 2010.05.07. 11:06:37

Mindig elámulok, milyen primitíven írnak, na.

persze tudom rendőr,postás,vasutas...:)

NICKTELEN 2010.05.07. 11:10:53

Mondjuk ezt egy PhD tudhatta volna. Még ha esetleg bölcsész, akkor is.

Kifordított kacagány 2010.05.07. 11:13:30

az idézett törvény nem azt mondja "a lakóhely és az oktatási intézmény között megváltható kedvezményes menetjeggyel", nem részletezi, hogy ez a teljes távolságra értendő-e, vagy csak egy szakaszára. nagyon helyesen, mert nem lenne túl szerencsés bárkinek is megtiltani, hogy az út egy részét a máv közreműködése nélkül tehesse meg.
ha jól tudom arra is van passzus, hogy ugyanazért a szolgáltatásért csak egyszer kell fizetni. márpedig ha a kedves utasnak más jogcímen már van érvényes menetjegye az érintett útvonal egy részére, akkor arra bizony törvénybe ütköző lesz újra fizettetni. nem ártott volna, ha a marketingidióta ezt a jogszabályt is előásatja a titkárnőjével, mielőtt előáll a farbával.

Kifordított kacagány 2010.05.07. 11:14:49

izé, "azt mondja", és nem "nem azt mondja".
de mindegy

Kifordított kacagány 2010.05.07. 11:15:54

@beros: mikor törtek fel ennyire a rendőrök?

beros 2010.05.07. 11:22:58

LOL. Lehet, hogy fordítva van. Postás, rendőr, vasutas?

Mongyuk minálunk csak bakter, oszt jó'van.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.07. 11:34:32

Végiggondoltam, iagaz volt a MÁV-nak
TAnulo kedvezményt kap Bp-Debrecen vonalra, de 1 napon el akar utazni pl.
Gyöngyösre a barátnőjéhez egy kufircra
Nehogymá' az állam ebben is támogassa!

Vigyen igazolást, hogy aznap ott lesz iskolai dolga, akkor igen

szita szita péntek 2010.05.07. 12:04:12

Az értelmesebb kommentek már az előző postban is ezt mondták.

horex: A helyzet még a témádnál is érdekesebb. Mondjuk én Mályiban lakom és Miskolcon tanulok. A táv kb 20 km. Ugyanakkor állandóra bejelentkezem a tántikámhoz Sopronba. No ekkor (ha nem lenne a szabály, amit most szid a jónép) egész évben kedvezményesen utazhatnék a Miskolc-Budapest-Sporton táv tetszőleges szakaszán, akármiért is.

Nem azt mondom, hogy ne lehetne így is támogatni a diákokat, de a jogalkotónak nem ez volt a szándéka. Ennyi.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.07. 12:12:58

@©sumpika©: Nem kap senki csp-t egyetemista után, nem igaz. Annyi van, hogy a 3+X gyereket (és ezzel Mo-on ma a szegénységet is) vállalók akkor is a "magasabb" csp-t kapják, amikor már "csak" két, 18 éven aluli gyermekük van, amíg a nagytesó nappalis egyemista.

Ha viszont érettségi után - akár egyetem mellett is - ~26 v.23 éves korig szakképzésben (is) részt vesz, az kapja a csp-t.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.07. 12:14:20

@horex: Akkor kufircolj legközelebb, amikor papíron engedélyt kapsz rá a MÁV-tól!

XCat 2010.05.07. 12:25:58

@Kitalátor feljegyzetei: de teljes áron akármikor kufircolhatsz a kalauzzal, akármilyen viszonylatban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.07. 12:46:26

@CatMother: Már láttam ollan tűzről pattant kalauz-menyecskét, amelyikkel megérte volna egy teljes árú menetjegy Szalonnától Szendrő felsőig...

Kifordított kacagány 2010.05.07. 12:49:53

@Kitalátor feljegyzetei: és minden menet után ellenőrizte volna a jegyedet?

Kifordított kacagány 2010.05.07. 12:51:39

@horex: igaza lett volna, ha nem lett volna másik érvényes passzusa a vitatott szakaszra.

Blád_ 2010.05.07. 13:11:15

A jogszabáyl itt:
www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700085.KOR
Elolvashatná egy jogász is náluk, nem egy marketinges:
"3. § (1) Tanulói, hallgatói, doktorjelölti jogviszonya alapján az 1. mellékletben meghatározott kedvezményre jogosult:

a) a 6 éven felüli óvodás a szolgáltató által - az óvoda igazolása alapján - a részére kiállított igazolvány felmutatásával;

b) ha állandó vagy ideiglenes diákigazolvánnyal (a továbbiakban együtt: diákigazolvány) rendelkezik,

ba) az oktatási intézmények nappali oktatás munkarendje és esti oktatás munkarendje szerint folyó oktatásában részt vevő tanulója 18 éves korig, vagy a középiskolai tanulói jogviszonyt igazoló diákigazolvány érvényességének lejártáig:

1. bármely viszonylatban korlátlan számú kedvezményes menetjeggyel...."
A bármely viszonylat szerintem nem ugyan az mint a keco->suli.
De javítsatok ki ha tévedek...

kispista5 2010.05.07. 13:22:02

bezzeg a cargot eladtátok

Silverf@x 2010.05.07. 16:23:12

MAGYARORSZÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.07. 16:39:13

@kispista5: Persze, mert nyereséges. Valaki jól járt vele.

vaczakka 2010.05.07. 17:38:03

@Blád_: Az 50%-os kedvezményt nappali és esti tagozatos diák veheti igénybe, levelezős nem.

www.mav-start.hu/utazas/kedvezmenyek_20100201.php
(A táblázat legalján)

Csak 3 sorral kellett volna lejjebb olvasnod a jogszabályt, hogy megtudd a levelezősökre vonatkozó passzust:

"bb) az oktatási intézmények levelező oktatás munkarendje szerint folyó oktatásában részt vevő tanulója a lakóhely és az oktatási intézmény között megváltható kedvezményes menetjeggyel,"

Értelmezni tudni kell.

MosoMasa 2010.05.07. 17:38:37

@Blád_: Husi! Levelezőn jár. Ott meg csak a bejárásra adnak, tehát lakhely-isi.

romesz 2010.05.07. 18:32:53

@vaczakka: nem kellene senkinek kedvezmenyt adni es maris ertelmetlen lenne ez az eloiras is.
Ezek a kedvezmenyek csak arra jok, hogy az adofizetok penzet olyanoknak adjak akik nem dolgoztak meg erte.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.07. 19:16:20

Kedves Somodi úr! Köszönjük hasznos sorait. Ezeket az eredeti poszter is leírta, csak paragrafus jelek nélkül.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.08. 01:44:05

@hagyma: hagyma én meg neked adnék azt...
Oda , ámerikába...
A magyar meg maradjon csak hülye azon elv alapján amit leírsz...
Jahm dolgozik, ja... Meg ha levelezős akkor többnyire fizet tandíjat is... Ennyi legalább, hogy az iskolába tudjon járni, akkor is ha van bevétele, megilleti....

Lehet nem vagy tisztában a viszonyokkal , ahogyan a mávos sem.

Az én mávos papírosom, levelezősként így szólt:
Budapest- Szolnok, illetve Budapest - Újszász - Szolnok .
És rendszeresen Újszászig utaztam, néha Szolnokig. a lakhelyem ugyanis Szolnokról jobban elérhető tömegközlekedéssel, de úkszászr ameg ki tudtak jönni elém kocsival.Soha egy kaller meg nem büntetett, igaz lehet amiatt, mert meglátta, hol lakom.
Ja oké, oda nem jár vonat....

Mávos zsenikémet , aki a levelet írta, szívesen megkérdezném az esetemről, bár tuti azt mondaná, ha nem jár hozzánk vonat, nincs vasút, akkor szopó....

romesz 2010.05.08. 01:53:57

Nem lenne semmilyen kedvezmeny akkor nem lenne olyan aki meg ott is a kiskaput keresi.
Kulonben is, ha mindenki beiratkozik iskolaba akkor ezekszerint mindenkinek jar a kedvezmeny? Esetleg a diak BKV berlet :D

Meg kell szuntetni az osszeskedvezmenyt mindenki fizessen teljes arat. Ha nem lesz eleg utas akkor majd az arakat lejjebb viszik az utasszallito cegek, hogy az emberek igenybe vegyek oket.

deputy sheriff 2010.05.08. 07:23:59

@tildy:):
Pedig ritkan talalkozol errefele olyan diakkal, aki fosuli vagy egyetem mellett ne melozna legalabb 20-25 orat hetente es a szuleivel elne. Ebben egyetertek apammal, 18 ev alatt es 70 felett legyen kedvezmeny, amugy meg tessek csak fizetni, ugy ahogy mindenki mas.

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.08. 09:41:23

@romesz: a főiskola/egyetem nem könyvtár, ahová beiratkozol. Akkor vagy aktív hallgató, ha félév elején kicsengeted a tandíjat és felveszed az aktuális tárgyakat. A diákig. egyszerre csak 1 félévre érvényes. Érdekes elgondolás diákig. miatt egyetemre menni. Számold ki, hogy ha kifizeted a cca. 150-200ezer Ft-os tandíjat, megéri-e a csupán az egy viszonylatra szóló 50%-os kedvezmény.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.05.08. 09:54:04

@deputy sheriff: Ez azért nem feltétlen kell , hogy így működjön. Szétnézel külföldön, nagyon sok helyen van buszra, vonatra kedvezmény diákoknak.

Ha egy főiskolás nem kap diákot( a nappalis), akkor vagy elmegy koleszba , és félévente egyszer jár haza, vagy nem megy iskolába.
A diákok kedvezménye tipikusan befektetés...

Levelezős meg ki tudja fizetni persze, csak a tandíjján felül fizessen teljesárú jegyet ? .... Én is meggondoltam ám , hova utazom, ha teljesárú jegyet kellett vennem. Ez van. Olyan szinten drága a teljesárú, hogy egyszerűen inkább az ember nem utazik.

LEvelezős hallgatónak pedig nem jár kedvezményes bérlet.Sem BKV-s, sem másmilyen.

Moszkvicsslusszkulllcs 2010.05.10. 02:30:51

Nem értem, miért azt a MÁVost kell ütni, aki vette a fáradságot, vette a bátorságot, és válaszolt itt a Homáron? (Vagy az a cél, hogy többet senki ne válaszoljon?)

Miből gondoljátok, hogy a MÁV már réges-régen ne kért volna jogszabályértelmezést a rendelet kibocsátójától? (Nyilvánvalóan kért.)

És szerintetek a válaszadónak volt lehetősége mást írni, mint a hivatalos jogértelmezés (függetlenül az esetleges magánvéleményétől)? (Nyilvánvalóan nem.)

A kommentelők helyett is égett a pofám ezt a száz fölötti primitív barbár beszólást olvasva (tisztelet a kivételeknek).

tomfix4 2010.05.10. 06:42:22

Köhm.. több ismerősöm is rövidebb távon utazott diákjeggyel, őket nem bűntették meg.. de érdekes is ez, ugye? Válasz: MÁV

tomfix4 2010.05.10. 06:44:00

(iskolába járó ismerős) csak a pontosítás végett, hogy ne lehessen belekötni..

tomfix4 2010.05.10. 06:47:08

Kérdés: Most akkor MI VAN???

encir 2010.05.10. 13:33:58

Én ugyanígy jártam, Ecseren lakom, de mivel Budapestig van bérletem, ezért csak Bp-Miskolc között vettem jegyet. Megbüntettek, azt nem fizettem ki, hanem írtam egy levelet a MÁV-nak, hogy nem logikus számomra a szabályuk, erre ők elengedték a büntit. Utána kértem 60 Ft-ért egy igazolást, hogy én Bp-Miskolc között veszem igénybe a kedvezményt - és onnantól nem volt már semmi gond. Hülye szabály, de szabály. És most már nem adnak ilyen igazolást?

KolomparVinetu 2010.05.11. 13:22:03

Nem, DRÁGA MÁV nem! Lehetett volna normálisan, emberhez méltó módon is kezelni a helyzetet. Az egy dolog, hogy a törvényalkotó egy semmirekellő féreg, de ez nem jogosítja fel a MÁV-ot hogy az még saját magán is túltéve még nagyobb féreg legyen. És végső soron lényeg mégis csak az marad, hogy az utast érvényes jeggyel megbasztátok. Van pofátok törvényeket emlegetni? N E K T E K ? ? ? Nem sül le a pofátokról a bőr? Nem szégyellitek magatok? Börtönbe veletek szemetek!
süti beállítások módosítása