Cemeteryman azt mondja, hogy a DVD-lejátszójához fénymásolt garanciajegyet kapott a kecskeméti kis Tescóban. Akkor nem is gondolt bele, hogy ezt, ha a készülék elromolna, nem fogja elfogadni a szervíz. Nem is fogadta el, és Cemeterymannek csak heves vita árán sikerült szereznie egy eredeti papírt. Meghatóan vevőbarát viselkedés volt a bolttól olyan papírral ellátni a lejátszót, amelyikről pontosan tudniuk kellett, hogy semmire sem jogosít. Sztori hajtás után:
Tavalyi év októberében vettem egy mindenevő, LG DVX492H tipusú DVD-lejátszót, mely a napokban úgy gondolta, hogy nem olvas be semmilyen korongot. Igaz, palacsintával, lángossal nem próbáltam. Na mindegy.
Garanciás létére elvittem a Kecskeméten kijelölt szervizbe, ahol a jótállási jegyet meglátva a pultnál felhörögtek, milyen ócska fénymásolat ez, ők csak eredetit fogadhatnak el. Akkor esett le, hogy tényleg, a szelvényeken lévő nagybetűknek (A, B, C) pirosnak illene lenniük, nem feketének. Kár, hogy erre vásárláskor nem figyeltem oda, pedig még emlékszem is, hogy ilyen szükségmegoldást kellett tenni, mert az én lejátszóm mellett nem volt a garanciajegyből. Na, erre már természetesen figyelni fogok legközelebb.
Nosza, ki a vásárlás helyére, Kecskemétre, a Target Centerben található "kis"-Tescóba, ahol közlöm a vevőszolgálatos leányzóval, hogy lyenből most azonnal kérek egy eredeti példányt. Máris lép a telefonhoz, beszél valakivel, hümmög kettőt, majd visszalép, hogy most nem tud ilyet adni, nekik is meg kell rendelniük az LG-től. "Meg az apátok f*szát" - gondoltam magamban, majd közöltem, ezt nem vagyok hajlandó elfogadni, hívja ide azt, akivel beszélt. Ott is termett a műszaki osztályvezető, igen arrogáns, "mit akadékoskodik, nem megüzentem?"-tipusú fejjel, és elismételte a választ. Közöltem, hogy itt vagyunk a vevőszolgálaton, tegyünk már róla, hogy e tényt érezzem is, úgyhogy ha akkor el tudtak engem engedni, amikor pénzt hagytam itt, ilyen ócska szükségmegoldással, akkor most is érezzen egy kis kényszert - szedje ki egy másik LG termékből a jegyet, amit addig nem rak ki a vevőtérbe, és ha megjön a megrendelt papír az LG-től, azt rakja vissza helyette. No ekkor felgyúlt a kislámpa, és kis idő múlva előállt egy ilyen megoldással - persze ilyen "neszeb*zmeg" fejjel.
Nem szereztem új barátot, de láss csodát: nem is ezért mentem oda, viszont így már nem volt akadálya annak, hogy a szervizbe kerülhessen a lejátszó. A szerviz kommentárja szerint ez nem először fordul elő pont a Tesco kapcsán, "nagyon jól tudják, hogy ez szabályellenes" - fogalmazott a hölgy.
A tanulság:
1, a Tesco nem átall okiratot hamisítani (a következő a fénymásolt ötszázas lesz tán, amikor elfogy a bankjegy?)
2, a vevőszolgálaton magának a vásárlónak kell kitalálnia a megoldást a problémájára, ha már az éppen ekkor szolgálatban lévők egyszerűen alkalmatlanok, vagy ez nem elég kényelmes nekik
3, de mindenekelőtt tudni, hogy jótállási jegyből fénymásolatot nem fogadunk el, és ebből kiindulva, nem árt a világ dolgaival jobban képben lenni azoknál, akiknek dolguk lenne, különben átcsesznek (ezzel gondolom újat nem mondtam)
Persze ne általánosítsunk, hisz a Talfájánál található "nagy"-Tesco vevőszolgálatával is volt nemegyszer dolgom, ahol nemcsak gyors és szakszerű ügyintézésben volt részem minden alkalommal, hanem kifejezetten kedves és segítőkész hozzáállású dolgozó fogadott. Van tehát mihez idomulnia a kistes(c)ónak, amit mellesleg ezentúl inkább kerülök.
Kellemes napot, tudatos vásárlást mindenkinek!
cemeteryman
eml 2010.05.13. 00:30:48
A pecsét ne legyen fénymásolt. Szerintem.
Megdobbent 2010.05.13. 00:35:24
Megdobbent 2010.05.13. 00:39:34
A szerviznek meg az LG persze megkoszoni, hogy ilyenen kekeckedik es majd integet a tesconak, ha 6 honapig nem lesz rendelese :)
GentleSpecter 2010.05.13. 01:15:25
Olvassatok utána, most nincs kedvem keresgélni!
Zsola777 2010.05.13. 01:19:53
Vagy az, hogy általában hova tűnnek el azok a garanciajegyek, amiket nem együtt tárolnak a készülékekkel?
Ha meg X balek benyelte a fénymásoltat, a helyére a gyárból érkezővel mi lesz?
romesz 2010.05.13. 01:38:29
SKY 2010.05.13. 01:44:18
Ott pattog a labda.
Számla v. lepecsételt bedátumozott garijegy.
Vagy az egyik v. a másikat meglétével át kell vegye garanciális javításra a bikicsunájt.
RaSHaWeRaKH 2010.05.13. 02:02:43
Ha a számla megvan és a termék a vásárlás dátuma és a vállalt garancia idő alapján megfelel a garanciális feltételeknek, a szerviz köteles megjavítani a terméket.
EGYÉBKÉNT az LG, a műszaki cikk forgalmazó helyeknek - a dobozra ragasztott kis tasakban lévő gari mellé - leporelló formában százasával dobálja a sorszámozott eredeti garleveleket.
POÉN, hogy a fénymásolása simán elképzelhető, (és megengedhető) mert hiába a sorszámozás, a gari sorszáma és a termék azonosítója nem központilag egymáshoz rendelt érték.
A garancialevél lényege csak annyi lenne, hogy a szerviznek legyen egy "sajtpapírja", amire az első szervizeseménynél felrögzíti a készülék gyártási számát és rögzíteni tudja az addigi javítások tényét, jellegét amivel természetesen hosszabbodhat a garanciaidő.
Fent említett Tesco műszaki osztályának vezetője és a szerviz is a tudása alapján nyugodtan leülhet egy egyessel, ahelyett, hogy szerencsétlen vevőt futtatják maguk között ide-oda.
Bonaparte 2010.05.13. 02:21:21
Ezúttal a szerviz volt a hülye, nem a Tesco.
Egyébként még (akár fénymásolt) garanciajegy sem szükséges a garanciához, ha a vásárlás helyét és időpontját bizonyítani tudod (pl. számlával, nyugtával).
pamacsetta 2010.05.13. 02:37:23
mokas_gizi 2010.05.13. 02:48:09
+ az eladók sincsenek a helyzet magaslatán, bár havi 80.000Ft-ért nem igen csodálkozom ezen...
mokas_gizi 2010.05.13. 02:51:02
Szerintem érdemes drágább lesjátszót vásárolni, azokban más chip van szebb a kép és saját és baráti kör tapasztalatai alapján általában többet bírnak...
De alapjába saját és ismerőseim tapasztalata alapján, asztali DVD helyet inkább egy media lejátszót javaslok:
WD TV 30.000 FT kb
Düne 80.000Ft kb
Én egy WD TV-t vettem pár hete, ezek mindent visznek az összes formátumot...
Megdobbent 2010.05.13. 03:16:25
Jaja, szerintem is vegyem meg pl. a szamszung barmely termeket 6x annyiert egy markaboltban, azonos vagy rosszabb garanciaval, mert nehogymar ramsussek a "teszkoban vasarolt" belyeget :)
Igy van jo okos emberek, csinaljatok igy, de konyorgom: ARUHITELRE, szakadva a plazma alatt, had lassam mar mindig, hogy milyen fasza valsagkezelok is a magyarok, jah, es utana orditsunk mar a jobbikert, hogy nyirja ki a bankokat es multikat, mert hitelt vettunk fel, es segghujen azt sem lattuk elore, hogy fel ev mulva lesz-e melonk es/vagy penzunk :)
Tetszik!
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.05.13. 04:38:25
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.13. 04:49:12
ha a masolataon rajta a bolt eredeti pecsetje, le van datumozva es szerepel rajta az alairas, es ami kell a nem fenymasoltra, onnantol az nem masolat, hanem ugyanolyan okirat, mintha piros az A B C
egyebSy meg fenymasolattal is lehet lehet varialni, ha valaki hitelesiti, hogy megegyezik az eredetivel
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.13. 05:12:44
romesz 2010.05.13. 05:20:07
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.13. 05:33:51
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.13. 05:35:16
Vajmaci 2010.05.13. 05:57:56
:P
Látványpékség 2010.05.13. 06:01:46
Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.05.13. 06:09:19
A vitapartnered nem volt szimpatikus az affektáló, buzoid kiejtésével; neked drukkoltam! :))
Hát csak én hallgatok itt Kossuth rádiót??
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.13. 06:35:00
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.13. 06:47:08
azt javaslom, soha többé ne vegyél lg-t főleg ha lejátszóra vagy hangszóróra van szükséged.
@atpijkamo: sonyból még az írható dvd-k is megbízhatóak. egy sima verbatim lemezről 2-3 év után elpárolog a felírt adat, a sonyról nem. és a lejátszójuk is jó, meg a tv-jük is. van nálunk egy ezeréves sony tv, talán az első színesek egyike lehet. tök jól működik.
Kovács I 2010.05.13. 06:51:08
Teljesen mindegy hol veszed meg a műszaki cikket. Mind fos kínai meg koreai alkatrészekből vannak összehányva. (Tudom, ilyen cégnél dolgozom.) Ha Neked megér a polcra kirakott ugyanazon áruért, meg a mosolygósabb eladóért jóval többet fizetni, hát tedd. A posztoló remélem azóta már utánaolvasott a garanciális dolgoknak. Elegendő a vásárlás tényének hitelt érdemlő igazolása számlával. Aki a tecsóba jár vásárolni sikeres ember nem lehet... Kedves szily! A szerviz szót rövid i-vel kell írni...
Kovács I 2010.05.13. 06:54:15
Kezeltetned kéne magad. :-)
Körömcsiga 2010.05.13. 07:15:32
- Elmondták, hogy nem az első - ennek ellenére Téged ugráltatnak vele.
- A vásárlás tényét a számla is igazolja, ezt is el kell fogadni
Én szervízben dolgozom (nem LG) és érdekes módon nálunk elég a gépről leolvasni a gyáriszámot, nem kérünk se számlát se garjegyet. Jahogy másoknak nincs rendes nyilvántartási rendszere? Ez nem a vevő problémája...
A garanciajegy nem okirat, de ez már mellékes...
indapass90210 2010.05.13. 07:20:10
www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.13. 07:24:16
Picsasereghajtó 2010.05.13. 07:31:26
Ilyen alapon én is írhatnék posztot arról, hogy vacsorázni szerettem volna a Nyugati aluljáró nyilvános WC-jében, és tök szar volt a kaja.
Hiba a kapcsolatban 2010.05.13. 07:34:10
Itt a Homáron már többször lefikázták a Média Markt-ot, Saturnt, bármelyiket. Akkor most hol is vásároljak?
schawo2 2010.05.13. 07:41:47
A TESCO teljesen szabályosan járt el, semmilyen szabályozás nem szól arról, hogyan kell kinézni a vásárlást igazoló iratnak.
lilly.alien 2010.05.13. 07:43:25
Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2010.05.13. 07:47:00
Dr Kangörény 2010.05.13. 07:49:52
Legalábbis egyesek szerint.
Igaz magyar ember csak magyar üzeltben vásárol ilyen termékeket, ugye?
Hülyék.
Hiba a kapcsolatban 2010.05.13. 07:58:02
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.05.13. 08:01:30
Ha elmész egy normális üzletbe, amely erre szakosodott, ott ért hozzá az eladó, tud segíteni, és nem nyűgnek tekintik a vásárlót, hanem tudják, hogy ha ő nem lenne, akkor éhen pusztulnának.
A Pick szalámival meg annyi a különbség, hogy normális helyen nincs lejárva. Auchanban dolgozó ismerőstől tudom: a dolgozók féláron megvehették az 1-2 napja lejárt szalámikat (és más tartós élelmiszereket), ezért folyamatosan azt csinálták, hogy az 1-2 napja lejártat kirakták a polcra, a frisset pedig lejártként hazavitték féláron. Amióta ezt tudom, egyszerűen nem vagyok hajlandó hipermarketben vásárolni, sem élelmiszert, se mást. Műszaki cikket egyébként én pár éve kizárólag a neten vásárolok, a Tesco-nál lényegesen kedvezőbb áron.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.13. 08:28:19
mancsos 2010.05.13. 08:33:01
A számla is elég a garancia hitelesítéséhez, ha egyértelműen a készüléket be lehet azonosítani azaz VAN RAJTA GYÁRISZÁM!
teszkós sajtcetlin pedig nincs, és általában egyik műszaki áruháznál sincs ezért nem tudjuk elfogadni, üdv: egy másik szervizes.
akos147 2010.05.13. 08:34:30
Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2010.05.13. 08:36:03
cso zsi 2010.05.13. 08:41:33
A leggyengébb láncszem maga a termék. Annak ellenére, hogy tele vannak az üzeletek ismert márkanevű szórakoztató-elektronikai, és számtech cuccokkal, az ott kapható eszközök típusszámára kereséskor:
vagy nem találunk adatot,
vagy csak "hasonlót" találunk,
vagy csak és kizárólag a KGST-országokban forgalmazzák, vagy csak és kizárólag Nyugat-Európában forgalmazzák, és a multicég nem árulja el, hogy az itthoni szervizháttérrel nem csereszabatos alkatrészek vannak a látszólag ugyanolyan, de kelet-európai gyártásúban.
2010.05.13. 08:43:40
A gyártók meg nem gyártanak külön dvd-lejátszót a Tesconak, tehát egy adott dvd-lejátszó (és sok más műszaki cucc), tök ugyanolyan, bárhol is vetted.
Netről lehet, hogy még olcsóbb, én még soha nem vásároltam, és nem is fogok a netről, nem bízom az ilyen utakban.
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.05.13. 08:44:02
Így igaz. Sőt, ha belevesszük, hogy a gyártóé a felelősség ilyenkor, akkor elég lenne maga a készülék is és az, hogy elromlott. Ennyi. Keressék ki a gy szám alapján.
Valószínűbb, hogy az ilyen cégek mint tecsó és mások, megváltják a garit és ilyenkor ők állnak helyt a gyári gari helyett
erdomester2 2010.05.13. 08:46:30
cso zsi 2010.05.13. 08:47:52
Anno a upc által adott lejátszó ma is működne, ha nem csapta volna agyon egy villám. De addig minden akkor ismert formátumot lejátszott, és pár gombnyomással régiókód-mentesíthető volt. Az ismeretségi körömben optikai író-olvasóként Samuk, Pio-k hullottak, míg nálam csak azért kellett dvd-írót cserélni, mert nem ismert újabb lemezformátumot. Az is tény, hogy kerültem a "zacskós" verziókat. Más meg úgy gondolta: 500 forinttal olcsóbbat vesz.
cso zsi 2010.05.13. 08:49:52
fda 2010.05.13. 08:54:10
A papírnak nullához közeli információtartalma miatt egyre több cég nem is törődik vele, elég ha megmutatod a vásárlás számláját és kész. Egyébként miért ne lehetne lefénymásolni, ha van rajta pecsét és aláírás? (Ja meg mellé egy számla, azt mindig kérik...)
Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.05.13. 09:09:00
SOHA.
MÉG HA OLCSÓBB AKKOR SE
asdf 2010.05.13. 09:09:16
asdf 2010.05.13. 09:13:16
Nem nyert.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
cemeteryman 2010.05.13. 09:18:31
Sokat lehet tanulni a hozzászólásaitokból, igazából sokkal jobb dolgom is lett volna rohangászni jobbra-balra, mellesleg az egyik tipp beletalált: az optikai olvasó hibásodott meg. Maga a szerviz, ha leszámítjuk, mit kellett volna elfogadniuk és mit nem, eddig teljesen korrekt volt, már azért is felhívtak, hogy tájékoztassanak, megállapították a lejátszó hibáját, és várhatóan mikor lesz kész.
Úgy gondolom, az az életszerű, hogy a bolt eredeti példányt ad ki a garanciajegyből (ha mindenki gond nélkül elfogadna mindenféle fénymásolatot, akkor a gyártó minek mellékel mindegyik termékhez külön eredeti példányt?) - kár, hogy a vásárlást követően (vagyis amikor már nem a pénzem kell) inkább számukra, mintsem számomra kényelmes megoldást választana inkább. Már ha hagytam volna. :)
Hümüzhümümüz 2010.05.13. 09:21:43
Samsung, LG, Panasonic a teszkóban is ugyanaz, mint a MediaMarktban, vagy máshol. Ha olcsóbb, akkor miért ne venné a teszkóban? :S ElectroWorld gyártat csak magának olcsó, szar cuccokat (pl.: Avent laptop, Philips DVD 5000-ért).
Egyébként a garancia teljes időtartama alatt viheted meghibásodás esetén a cucot a vásárlás helyére. Köteles az üzlet szervizeltetni. Persze az üzletek nem szeretnek ezzel foglalkozni, de ez jogszabály.
DVD, CD lejátszók esetén meg tartsunk már otthon lézerfejtisztító lemezt, mert attól, hogy nem olvassa be a 600x warezolt, karcos Avatar lemezt még nem biztos, hogy elromlott.
sonance · http://www.sonance.hu 2010.05.13. 09:25:45
schawo2 = hüje
2010.05.13. 09:28:29
Miért is?
Mert a tescós Sonyt idomított majmok rakták össze, a márkaboltosat meg hímzett párnán lótuszülésben meditáló buddhista szerzetesek, akik a végén meg is áldották a terméket?
Low-budget műszaki cikket ott kell venni, ahol olcsóbb, de a gari megbízható. Na ez pont a Tesco, és társai.
Persze attól óva intek mindenkit, hogy Bang & Olufsen cuccot tescoban vegyen:)
Zoltan895 2010.05.13. 10:14:02
nincs igazad. Nem az volt a gond, hogy hitelt vettek fel az emberek, még az sem hogy soakt. Hanem az, hogy amikor felvették a HUF-nak volt egy sávja, és AZT az árfoylamkockázatot, ami a sávok megléte miatt minimális volt (ki akarja kilendíteni, ha ugyis megfogja a sáv-meg sem próbálják) vállaltuk. De aztán a szovjet(ja, nem, most európai) Unió-ba minket bekényszeritő politikusokkal az eu eltöröltette a HUF sávjait, és lett is olyan árfolyamkockázat, amit a hitel aláirásakor NEM vállaltunk...
4TUN3 2010.05.13. 10:28:00
Viszont, ha nincs meg az eredeti egy termékhez, akkor az elsö blikkre két dolgot vet fel nálam:
1. a cucc szürkeimportból származik, tehát nem járt a magyar márkaképviseletnél, akik a garijegyet hozzácsapják.
2. már volt javítva, és ezt nem akatrák a kedves vevö tudtára adni.
toreki 2010.05.13. 10:40:47
Picsasereghajtó 2010.05.13. 10:45:37
Low budget műszaki cikket nem veszünk sehol.
Ismerősöm vett valami noname teszkós DVD lejátszót évekkel ezelőtt, a garancia lejárta után pár hónappal elfüstölt, és egyszerűen lehetetlenség volt megtalálni hogy mégis hova lehetne javításra elvinni. Kuka, és vett egy másik ugyanolyan szart, ami még működik. Kérdés, hogy meddig...
Én 4 éve vettem egy közepesen drága dvd+hangrendszer csomagot, igaz, dupla áron mint a Tesco-ban levő dzsunka szar, de legalább működik, még csak hiba sem volt vele (LG amúgy)
"Nem vagyok én olyan gazdag hogy megengedhessem magamnak azt a luxust, hogy olcsón vásárolok..."
Logan Grimnar 2010.05.13. 10:46:23
Logan Grimnar 2010.05.13. 10:49:38
Hegyirablo 2010.05.13. 10:52:36
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.13. 10:57:35
cso zsi 2010.05.13. 11:04:10
A MM-ban vásárolt Samsung rádiósmagnó (egy régebbi konstrukció megbízhatósága miatt vettem a többet tudó újat) Made in Russia, és akinek van, mindenkinél ugyanaz a típushiba. Hiába van benne memóriavédő és időkijelzésre/ébresztésre elem, áramszünet után programozhatod újra az egészet.
Electroworldös Whirlpool mosogatógép Made in Germany. a benne lévő alkatrészre rácsodálkoztak a szervizben, hogy a náluk tartott szórófej nem kompatibilis vele.
Istenített Magnat házimozi, szintén német (vagy mégsem??). Egy bálásruha nagyker állta a garanciát. Azóta Dimarson (óccsósamsung) néven volt egy darabig forgalomban, töredékáron. Aiwa mikrohifi a Metro-ból: 12 hónap 1 hetes koráig hibátlanul üzemelt, szervizt nem látott. ekkor viszont álló helyében kigyulladt, és hamvába hullt.
cso zsi 2010.05.13. 11:09:27
Valamelyik barkácsáruház adott "átcímkézett" Bosch ütvefúrót Hyunday néven, mert hogy ne ütötte meg a Bosch minőséget. Avatott szem már a táskától elhányta magát, de sebaj, "óccsó!!!" (12k) legyen ilyen. A fúrószárak lágyvasból, az sds-tokmány "üt" 4-es szárral 6-os lukat fúrsz betonba, az átalakítót tokmányt hiába húzod meg a saját kulcsával, csőfogókkal, hidraulikus préssel, az akkor is elengedte a belerakott csigafúrót.
2010.05.13. 11:19:30
@Sün! balázs: Low budget alatt nem feltétlen a noname szart értem, beletartozik abba az olcsó, de márkás, a leárazott kifutó modell is.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.13. 12:49:09
Mér, a kiscsaj gondolatolvasó volt?
Vagy te vagy gondolatolvasó, hogy kiolvastad a kiscsaj gondolatait, hogy ő gondolatolvasó?
Mekkeversz!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.13. 12:54:42
Sok termék van amit csak szakszervizzel szerződött szerelő helyezhet üzembe
Ez a lejátszó em olyan, hogy elöször egy szerelőnek kell bedugni a konektorba?
Csakkérdem.
Mer' a piezó gyújtós gáztuzhelyre a villásdugót én mint villanyász nem szerelhetem fel, mert ugrik a garancia.
Tajszon 2010.05.13. 13:01:06
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.13. 13:07:26
Szakszerviz szerelő nem adott garijegyet és üzembehelyezsi nyilatkozatott a barátnőmnél tegnap felszerelt gázcirkórol
Telefon-csak nagy hallgatás, mintha nem tudná miröl van szó
Majd jön
Megirattam egy átvételit a garijegyröl, merthogy elviszilepecsételtetni és egy üzembehelyezési nyilatkozatot, hogy pecsét aláirás legyen rajta
Meglátom mi lesz, ha nyűgöskodik emil a központjuknak és a Homarnak
:)
www.SexHell.hu 2010.05.13. 13:12:15
romesz 2010.05.13. 13:36:55
neked ugatok 2010.05.13. 15:52:33
2. a kérdés jogos.. ahol én dolgozom, ott nekem is és a kollégáimnak is előbb jut az eszébe A Megoldás, mint a vevőnek. nekik inkább csak simán fasz kérdéseik szoktak lenni :)
3. szerintem be kéne szüntetni a jótállási jegyet, ahogy van. fejlettebb informatikai rendszer kéne a gyártóknak, hogy tudják követni, mi garanciás, mi az amit elloptak szállítás közben, stb, és egy számlával lehetne igazolni a legális vásárlást...
nálunk ugyanis hegyekben állnak az üres, kitöltetlen garancialevelek, ahoz adok amihez akarok, mégsem lesz a lopott készülék garanciás, mert a szerviz nyomonköveti az eltűnt készülékek számait is...
Mocskos Világ 2010.05.13. 16:21:07
Csak úgy kérdezem, nem biztos hogy nem az, de abban se vagyok biztos, hogy igen.
Egyébként nem tudom előírja-e valami az ABC betűk színeit...
Nővérem tavaly visszavitt egy dvd lejátszót a győri teszkóba, 3 percen belül adták helyette a pénzt.
Két óra múlva megkért nővérem, hogy menjek be, mert benne maradt egy dvd lemez, kérjem el, addigra már bezúzták a lejátszót is.
Ennyit erről.
Kb. ennyit is érnek ezek a vacakok, amíg ki nem találnak egy másik formátumot, aztán lesznek helyette másik vacakok, a környezetszennyezésre meg baszik mindenki.
A gyártó szervize meg olyan amilyen. Ha jó nekik xezer ipari hulladékot xmilliárd profit mellett elnyomni a teszkón keresztül, akkor lesznek szivesek az értékesítő partner által (na és ha másolva volt, akkor meg mi van?), bélyegzett és aláírt garanciapapírt is elfogadni.
Egy két éven belül úgyis mind ipari hulladék lesz.
Szerintem érdemes lenne a helyén kezelni a dolgokat.
Amúgy ezeken a dvd lejátszókon nincs is mit javítani. Az optika csere drágább, mint egy új készülék, a mechanikus biz-bazokkal meg senki nem fog órákat szarakodni 5.000 Ft -os reszi óradíj mellett, más meg nincs benne. Na jó, még egy trafó.
shoessale 2010.05.13. 17:34:59
nálunk ugyanis hegyekben állnak az üres, kitöltetlen garancialevelek, ahoz adok amihez akarok, mégsem lesz a lopott készülék garanciás, mert a szerviz nyomonköveti az eltűnt készülékek számait is...
www.shape-upsskechers.com/mbt-chapain-white-mix-blue-p-2517.html
asdf 2010.05.13. 19:49:59
"Sok termék van amit csak szakszervizzel szerződött szerelő helyezhet üzembe."
Modanal parat a gazkeszulekeken kivul? Jogszabalyilag kotelezoen uzembehelyezesikoteles keszulek igy elso blikkre mas nem jut eszembe...
"Mer' a piezó gyújtós gáztuzhelyre a villásdugót én mint villanyász nem szerelhetem fel, mert ugrik a garancia."
Na ez egy jo nagy bullshit. NFH elott termeszetesen nem allna meg. A garancia nem tud ugrani, a jotallasi kotelezettseg a megvasarlastol szamitott 1 even belul a szavatossag tovabbi 2 even belul megvonhatatlanul el, adott hiba tekinteteben fuggetlen szakvelemennyel (a marka sajat szakszervizenek velemenye nem az!) lehet mentesulni a jotallasi kotelezettseg alol. Ennyi. Mas kerdes, hogy a forgalmazo a kotelezoen eloirt jotallast es szavatossagot nem erintve, annal kedvezobb, vagy kesobb ervenyes jotallast/ingyenes szervizszolgaltatast alkatreszt ajanlhat (az eloirtaktol csak a fogyaszto javara lehet elterni, hatranyara tett kikotes semmis), es ezt feltetelekhez is kotheti (pl. 5 ev garit adunk ha szakszervizunk uzemeli be a keszuleket).
Megjelolt szakszerviz altali beuzemelest meg mar csak azert sem lehetne eloirni szerintem, mivel GVH pozitiv, versenykorlatozo cselekedet.
Anomalocaris (törölt) 2013.02.17. 21:18:58