Tékozló Homár

Majd beleőrült, olyan büdösbe ült a vonaton

2010.07.05. 01:43 | szily | komment

Filmszerűen látom magam előtt, ahogy Szabi az idegességtől, a megalázottságtól és a hányingertől remegve nekiáll megírni, mit tett vele a MÁV. Nem nehéz elképzelni, ő maga írta le végtelen szövegromahának dereka táján a jelenséget: "ilyenkor csak a kar izmai feszülnek meg, a kéz ökölbe szorul, egy-egy ér megrándul a halánték környékén, a szemhéj rángatózni kezd és csak egy vérnyomásmérő lenne képes számszerűleg kijelezni a felgyülemlett düh mértékét." Mondjuk ki ne káromkodna nagyokat, ha egész nap undorító vécétisztítószaga lenne? A Homár azzal büntetné a MÁV vezetőit, hogy az irodájukba a nemzeti együttműködési nyilatkozat helyett Szabi levelét kelljen kifüggeszteniük, és azt naponta kétszer fel is olvassák. A szöveg, a lélek háborgása miatt rettenetesen hosszú, a lényegi részt ezért megkövérítettem, akinek nincs rengeteg ideje, szkrollozzon odáig.


Vonattal Európába… vagy legalábbis Veresegyházról a fővárosba…
Azon már meg sem lepődik az emberek nagy része, ha olyasmit lát a menetrendben, amit már az általános iskolás fizika-tananyag birtokában is erősen korszerűtlennek és nevetségesnek lehet mondani. Az út-idő- sebesség összefüggés ismeretében ugyanis elgondolkodtató, hogy 27 km megtételéhez miért kell már a menetrend szerint is 48 perc? Ez durván 34 km/órás átlagsebességet jelent, itt és most, 2010-ben! Hogyan is jön ki ez az eredmény? Egyszerű: a pálya a kezdetektől fogva egyvágányos és a MÁV-nál eltűnt milliárdokat bizony nem itt költötték el. Ha néhol el is éri a 60 km/h-t a vonat sebessége, a következő állomások valamelyikén megáll várni az ellenvonatot, vagy csak úgy megáll valahol a pusztában, mert az álló szerelvények ugye sokkal biztonságosabbak, mint a valamilyen sebességgel haladók. Nyílván ez bonyolult szakmai kérdés, amit a MÁVos szakemberek többsége biztosan ügyesen meg tudna magyarázni, viszont ezért a szolgáltatásért havonta 21000 Forintot kérnek el, ami már felvet egy-két további kérdést is. A „szolgáltatásról” mint kifejezésről viszont érdemes bővebben is értekezni. Kezdjük a tisztasággal: Pár év vonatozás után úgy hittem, a MÁV nem tud már újat mutatni. De bizony, tud! Mert arra ugye már fel sem emeli a fejét a megfáradt utazó, ha megáll, nem jön, késik, avagy az egybites fűtésrendszerrel (be/ki – köztes állás nincs) néha úgy fűtik, mint Belzebub a pokol legmélyebb kemencéjét. Az sem új, hogy többnyire olyan szagú a kocsi WC felőli vége, hogy a vágóhídi dögkútról ide járnak szakmai tanácsért… Vagy a másik kedvenc, a direkt hányásmintás üléshuzat se okoz már fejtörést sokaknak, hiszen a minta kinézete és neve rögtön utal az átlagos felhasználási módra és az alapos tisztításának feleslegességére. Hiszen a kétes színű foltok eredetét már senki sem vizsgálja, hogy azok vajon a minta művész által megálmodott koncepciójának részét képezik-e vagy valamiféle későbbi tevékenység nyomán kerültek csak oda... No, de az egyik átlagosnak induló estén mégis reményt hozó fény csillant a MÁV szürke égboltján. Egy higiéniai szakmunkatárs segítségével olyan katarzist élhettünk át sokadmagammal, amilyenre egyikünk se számított. Történt ugyanis, hogy a Nyugatiban, indulás előtt 7 perccel egy láthatósági-mellényes fiatalember ugrott fel a már utasokkal tömött kocsira és a kezében szorongatott - valamikor jobb létre érdemes seprűnek látszó - tisztítószerszámmal végigvágtatott a folyosón, maga előtt széles nagy mozdulatokkal lökdösve a padlóra rakódott szennyet, olyan porfelhőt gerjesztve ezzel, mint amilyet a Párizs-Dakar rallye sivatagi szakaszain láthat a kedves szemlélő. Az egész művelet nem tartott egy percnél tovább, ám a kialakult fojtogató porfelhőben nullára csökkent a látótávolság és az utasok többsége köhögésbe és tüsszögésbe fojtotta a hirtelen felindulásból elkövetett gyilkosság gondolatát. Férfitársaim bizonyára ismerik azt az érzést, amikor a neveltetésből és a társadalmi törvények által magunkon viselt korlátokból adódóan ilyenkor csak a kar izmai feszülnek meg, a kéz ökölbe szorul, egy-egy ér megrándul a halánték környékén, a szemhéj rángatózni kezd és csak egy vérnyomásmérő lenne képes számszerűleg kijelezni a felgyülemlett düh mértékét. A MÁVnak piszok nagy szerencséje van! Az emberek tűrőképességének határán táncolni évekig?! Ezt biztosan nem lehet büntetlenül csinálni, legalábbis hosszútávon nem. Főleg úgy, hogy néhol sikerül megmutatni, hogy rendesen is tudják csinálni, csak akarni kell. Ez így még rosszabb, hiszen az a diák, amelyik mindig egyest hoz haza, nem okoz nagy meglepetést. De az, amelyik néha ötöst is hoz, annál ott a kérdés, hogyha megy úgy is, akkor miért nem úgy csinálod mindig édes fiam?! A bérlet megvásárlásával egy szerződés köttetik az utazó és az utaztató között. Ezt már annyi formában sikerült a MÁV-nak megszegnie, hogy érdemes volna időnként az utasoknak fizetni azért, hogy még mindig hajlandóak használni a kitűnő szolgáltatást.

Ám a ma reggeli élményem mindennél jobban kicsapta a biztosítékot, mivel ez még véletlenül sem a vonatot használók számlájára írható, hanem a MÁV remekül szervezett és a bérlet árával köszönőviszonyban sem álló munkavégzési hozzáállásból származott. Amikor az emberfia felszáll egy ilyen csodajárműre és mondjuk a civilizált lakosság egy jelentős részére jellemző fejlettségű higiéniai érzékkel van megáldva, nem ül le csak úgy egy székbe, hanem erősen keresni kezdi, hogy melyik is lehet az, amire minden veszély nélkül leülhet. A korábban említett hányásmintás üléshuzat bizony sok mindent képes elrejteni a vizslató tekintetek elől, így valóban szemfülesnek kell lenni, hogy a komolyabb veszélyeket még a beleülés előtt észrevegyük. Bár a legtöbb ülés állapota olyan, hogy nem is kell behatóan vizsgálni, a huzat színének barna-eltolódása ugyanis még a legedzettebb utasoknak is a vegyvédelmi öltözetet juttatja eszébe. Az ülés amelyet ma reggel választottam az átlagos koszosságúak halmazába tartozott, ezért a szokásos ellenérzés kíséretében végül csak leültem rá. Van pár elszánt utazó – főleg nők – akik a ruhájuk védelmében egy kis textíliát hordanak maguknál, és az ülésre azt leterítve próbálják magukat távol tartani a MÁV ülések sejtelmes világától. Ám a mai élményem ellen még a kis rongydarabka sem segített volna… Bizonyára minden vonaton utazó ismeri azt az édeskés, de rendkívül kellemetlen szagú folyadékot, amit a tisztításnak és takarításnak csúfolt tevékenység során használnak. A WC-k környékén ettől nem lehet megmaradni, vagyis a kocsik WC felőli kisebbik vége ettől a szagtól bűzlik, de olyan durván, hogy mindenféle más szagot elnyomva a leszállás utáni időszakban is még az ember orrában maradva percekig emlékezteti az utazás csodálatos emlékeire. Ma reggel felszállás után a kisebbik kocsi-szakaszba vezetett az utam és a szabadon álló ülések közül az egyik kevésbé koszosnak látszóba leültem. Bedöcögtünk a Nyugatiba (az erről szóló véleményemet lásd a levél elején) majd miután sikerül leszállnom és kijutnom a „jegyellenőrző kerítésen” át, gyalog nekivágtam a munkahelyemig még fennmaradó távolságnak. Menetszélben is éreztem, hogy valahogy még mindig velem van ez a rettentő kellemetlen büdösség. Gondoltam csak valahogy benne maradt az orromban, mint máskor. A munkahelyemre beérve még mindig egyre éreztem, így végül a felsőmet levéve megszagoltam… Egyetlen pillanat alatt elöntött a düh. A MÁVra nukleáris csapást mérő lopakodó vadászgépeket láttam magam előtt elsuhanni és a gombafelhőben egymás után elenyésző vagonokat vizionáltam… Valamelyik kretén tisztítómunkás letörölhette az ülés háttámláját ugyanazzal a ronggyal, amelyiket előtte a WC ülőke fedelén húzott végig és a hónap eleje óta nem öblítette ki… Az a rohadék vegyszer, amit használnak beleivódott a ruhámba, a bőrömbe és az idegrendszerembe. Elegem van! Az egész büdös, koszos, drága pénzen megvásárolt vonatozásból, a mindennapos szívásból és úgy általában ebből a reggeli-esti ámokfutásból, amit a MÁV kegyesen elővárosi közlekedésnek titulál... A jövőbe(n) utazunk…

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cicmen (törölt) 2010.07.05. 09:25:36

@Manci néni, a szomszéd: B-ből A-ba pl. Boraborai illetőségű inuit menekült, de még megvan az alaszkai fókapásztori állása!

RobinGood 2010.07.05. 09:25:45

@Fehérszakál: na az ilyeneket de bírom. Menjél már be Bp belvárosba dolgozni mindennap autóval és fizess nepi 3600 Ft-ot a parkolásra. Na majd akkor beszélj arról, hogy kijössz ugyanannyiból mint vonattal.

Amúgy meg szerintem az utasok a hibásak. Mindenki csak puffog magában, de sosem lázadunk fel. Polgáriu engedetlenségi mozgalmat kellene hirdetni. Senki ne vegyen jegyet, se bérletet. Az első néhány nap után megérezné a MÁV és nem tudnának büntetni. Ehhez persze összefogás meg szolidalitás kellene meg szervezés. Úgyhogy marad minden a régiben.

Ooorsi 2010.07.05. 09:27:19

A volán sem jobb sokkal, bár tisztább,de havi 50 ropiért állhatom végig naponta kétszer a Pest-Fehérvár távolságot.
Sőt olyan is volt, hogy szakadó esőben beázott a szellőztető rendszer és egész úton folyt ránk a víz.

cicmen (törölt) 2010.07.05. 09:27:56

@Flaggx: Most sajna a nagyapádat (innen is tiszteltetem) kipenderítenék.

RobinGood 2010.07.05. 09:31:59

@cicmen: ja tényleg igazad van. F@sznak nem takarít minden utas maga után. Kisseprű, felmosóronyg, ablaktisztító (hiszen a nézéstől koszolódik azaz üveg)
Én is inkább festékszoró helyett vihetnék magammal Clean-t, mert ugye az utasok fújják össze a vonatokat kívül belül.
Még jó hogy itt voltál ezt elmondani.

JuveKrisz 2010.07.05. 09:33:38

Rékuc · rekafoto.com 2010.07.05. 02:42:01

És szerinted a Volánbusz különb?
NEM!

Én naponta Szigethalomról járok be dolgozni Budapestre.
Tudni kell rólam, hogy abszolút izzadós típus vagyok és emiatt rendszerint kis törölközővel közlekedek, hogy ne vegye át az izzadságomat a pólóm, és még véletlenül se legyen tőle vizes az ülés.
De mivel a buszokon is szokás nyáron fűteni, előfordul, hogy bizony kicsit megizzad az ember.
Ne tudd meg, hogy ilyenkor milyen szagokat old ki a nedvesség az ülésekből.
Furcsa mód ugyan olyat mint a vonatokon a plüss üléshuzatból. Egyszóval csesznek takarítani.
Reggelente ami buszo jön befelé Budapestre, egy koszos csuklós busz.
Hátul rendszerint pókhálók vannak, és nem egyszer kosztól összeállt pókháló lóg a busz tetején lévő szellőzőfedélról.
Az ülések között olyan kosz van, hogy egyszer fehér nadrágban utaztam a buszon, és azóta sem lehet kimosni belőle a koszt. Valami olajos folt került rá.
Sok diákot oktattam már ki azért is hogy a kis hátizsákját az ülésre teszi. De mi van akkor ha előtte a busz padlóján volt, ami sokszor olajtartalmú valamivel van felkenve. Nos ekkor az olaj rákerül a szövetre, amibe egy óvatlan utas beleül. Hát így jártam én is.

Szóval nem kell itt fényezni a Volánbuszt, vagy akármelyik volán társaságot.

Javaslom egyszer próbáld ki a Népligetből hétköznap 17:55-kor a 30-as kocsiállásról induló ultramodern Neoplán autóbuszt.
Csak néhány paraméter: nyáron légkondi mellett 40 fok, télen fűtés mellett 5 fok.
Nyitható ablak két darab, egyenként kb 50 cm X 20 cm.
Férőhely kevés.
Csomagtartó az utastérben nincs.
Egy utazótáska elhelyezésére nincs mód.
A négyszemélyes helyeken két ember sem fér el kényelmesen, nemhogy 4.
És akkor még nem beszéltem a koszról.
Szóval magyarországon vagyunk. Ne feledjük.

RobinGood 2010.07.05. 09:35:46

@a Lojalista: "Az elmúlt télen a MÁVnak sikerült sok emlékezes pillanatot szereznie, kezdve a Nyugati információs szolgáltatásával. Mert ha gond is van a közlekedéssel, legalább vegyenek minket utasokat emberszámba és tegyék meg azt a szívességet, hogy tájékoztatnak."

Így van. Ha már gáz van legalább tudjam mi a helyzet, mire számítsak, mi a terv. Ja hogy ők se tudják. Az más kérdés.
Azt meg nem értem, hogy miért nem lehet megoldani, hogy a valóban információt tartalmazó közléseket ugyan olyan hangerővel lehessen hallani mint az álatlános indulási infókat.

JuveKrisz 2010.07.05. 09:40:08

Egyébként sokan írják hogy az utasok piszkítják be a járműveket. Ezzel tökéletesen egyetértek. Hiszen "hangsúlyozom" belülről a kedves utasok azok akik szétszórják a csokipapírt, ők azok akik a sörös vagy energiaitalos dobozt az ülések közé préselik, ők azok akik a zsíros hajukkal nekidőlnek az ablaküvegnek, ők azok akik a cigifüstöt nem a megállóban fújják ki hanem a járművön, ők azok akik a a járműveken táplálkoznak, ők azok akik összehányják, levizelik (stb.) az üléshuzatot. Sőt ők azok akik a különféle kerti szerszámok és egyéb dolgok szállítása közben összekoszolják vagy szétszaggatják az üléshuzatot.
Ők azok (főként tizenéves diákok) akik összefirkálják az ablakokat, vagy az ülséek háttámláját.
Az hogy kívülről ki meg hogyan festékszórózza le a járműveket azt nagy ívben letojom, attól még utazhatnék kényelmesen, ha a járművek belül tiszták lennének.
Mondjuk azt is meg kell említeni, hogy azért takarítani is lehetne a járműveket, és erről tényleg nem az utasok tehetnek.

upci 2010.07.05. 09:40:49

ma se lesz új poszt? :S

Netuddki. 2010.07.05. 09:46:36

Fogyvéd?

Állategészségügy?

Bejelentetted vagy csak ide írogatsz?

JuveKrisz 2010.07.05. 09:48:53

RobinGood 2010.07.05. 09:35:46

Még jó hogy a MÁV állomásokon van hangosbeszélő. Ott valóban illendő lenne a tájékoztatás, hiszen azért van.
De a buszok esetében mi van?
Állok a puszta közepén a megállóban és a busz vagy jön vagy nem.
Szigethalom térségében pl a következőt kell tudni a buszokról.
Hétvégén azok a járatok amelyek messziről érkeznek rendszerint 5-10 perccel korábban érkeznek Szigethalomra mint ahogy a menetrendben fel van tüntetve. A közel (pl szomszéd településről) érkező járatok késnek sokszor 5-10 percet. És ez sajnos rendszer.
Arról nem is beszélve hogy hétvégéken azon a vonalon ahová a bérletem érvényes 10-ed annyi busz közlekedik mint hétköznap. Vagyis szombaton reggel 9 órától vasárnap délután 2 óráig mindössze 2 busz van, amivel be lehet jutni Budapestre. Erre mondják hogy van HÉV, meg csepel felé is busz.
Hát kösz, akkor mi a szarnak van bérletem, ha arra még külön jegyet kell vennem.
És a bérlettel nem spórol az ember, ha legalább egy napot nem dolgozik le a munkanapok közül. Ugyanis mindössze egy napnyi jegy árával kerül kevesebbe a bérlet, ahhoz képest, mintha jegyet vennél.
Csakhogy jegyet nem szoktan téríteni a munkelyeken, hanem csak bérletet.

Netuddki. 2010.07.05. 09:50:42

@RobinGood: "Senki ne vegyen jegyet, se bérletet. Az első néhány nap után megérezné a MÁV és nem tudnának büntetni."

Lófszt! Megállna a pusztába veletek a vonat, aztán szépen megkérdeznék vagy fizettek vagy gyalogoltok. XD

cicmen (törölt) 2010.07.05. 09:52:36

@RobinGood: Na akkor nem fogsz hülyén meghalni!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 09:53:06

@RobinGood: "Senki ne vegyen jegyet, se bérletet. Az első néhány nap után megérezné a MÁV"

Alapvető tévedés. A MÁV költségvetésében nem szerepel döntő súllyal a jegyárbevétel. A jegykiadás-ellenőrzés költségével van egy nagyságrendben.

JuveKrisz 2010.07.05. 09:56:58

Flaggx 2010.07.05. 08:40:27
A budapest bérlet értelme a következő:
A hagyományos BKV bérleteket anno megemelték kb 1000 forinttal, így a bérletet nemcsak BKV járműveken használhatod hanem Budapest közigazgatási határain belül közlekedő Volán és MÁV járatokon. Persze nem mindegyiken. A járatok rendszerint csak akkor állnak meg egy megállóban ha van leszálló utas, tehát azért mert van felszálló nem biztos hogy megfog állni. Ezért tüntetik fel sok helyen a menetrendben hogy az adott megálló csak leszállóhely.
Tehát hába jön busz nem biztos hogy fel tudsz rá szállni.

Távolsági járatokon elvileg csak az elővárosi közlekedésben résztvevő járatokon lehet rá kiegészítő menetjegyet vásárolni. Ami minden esetben Budapest közigazgatási határától érvényes, mert addig a BEB bérletet használod. Ezért olcsóbb a jegy.
De ezt nem használhatod minden járaton.
Ugyanis ami pl Pest megyén kívülre megy tutira nem érvényes. Bár vannak kivételek, főleg a Kunság volán járatai.
A BEB bérletet elméletileg az elővárosi közlekedés elősegítésére találták ki. Hiszen a korábbi BKV bérlet és a MÁV vagy VOLÁN bérlet bármelyike érvényes volt párhuzamosan a városhatáron belül. Így ezt szüntették meg. Bár árban nem változott. Ugyanis olcsóbb a MÁV vagy VOLÁN bérlet, mivel kevesebb kilómétert kell fizetni, de anno jól megemleték a BKV bérletek árát emiatt.

morden2 2010.07.05. 09:57:53

12 éve mávozok ,de meg tudnak lepni a kallerek. Tegnap haverom kereste táskájába a jegyet és a kezébe akadt a cigisdoboz és kivette a táskájából, tovább kutatva, erre kaller már is mondta hogy 8000 a büntetés ha rá mer gyújtani :D kb 10 perc és a kaller félig nyitott ajtóban már nyomatta is a szivarkát :D

upci 2010.07.05. 10:01:50

hát kérem 5 régi-új vonalon lehet mától takarítani

Kulminaator 2010.07.05. 10:01:55

@JuveKrisz: Van igazság abban amit mondasz.Se!Az említett GySEV vonatokat vajon miért nem basszák szét az utasok?Ugyan azok utaznak vele akik előtte a koszos, büdös máv vonatokon.
Talán van abban valami, hogy ha valami normálisan néz ki, ki van takarítva, stb akkor az ember nem szívesen "rondít" oda.Nem gondolod?De ezen felül kérdezem én, hogy a GySEV ellenőrei és kallerei miért vannak normálisan felöltözve?Miért tiszták?Miért néznek ki kulturembernek?Miért kedveskednek a kisgyerekeknek olyan jeggyel ami az összes GySEV vonalon beváltható és ingyen utazást biztosít?A GySEV-nek miért éri meg villamosítani a Szombathely - Szentgotthárd vonalat, miért éri meg felújítani az állomásokat amiken hovatovább 56-os, golyóütötte lyukak voltak ( persze ez túlzás, csak szemléltetni akartam az állapotokat )?
A mellékhelyiségben a csapból folyik a víz, a szappantartóban szappan van és a törülközőtartóban papírtörülköző leledzik.
A máv-nál elértünk oda, hogy az IC-k is koszosak, pontatlanok, egy kalap szar az összes.

(megjegyzem, hogy sem én sem semelyik rokonom nincs alkalmazásban egyik vasúttársaságnál sem)

cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:03:52

Beleőrülni a büdösbe?
Nem semmi látvány lehet!

cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:07:23

@morden2: 12 év alatt az első cigiző kallert láttad? Te nem figyelsz!
Lehet, hogy te is büdös vonaton utaztál, csak nem vetted észre?

Picsasereghajtó 2010.07.05. 10:13:12

@lomotómia: "havi 20ból már fenn lehet tartani egy 15-20 éves kocsit"

Tényleg?

Én kb egy-másfél hétig tudnék csak parkolni ennyiből (BP, belváros) Plusz benzin, plusz szervizköltség, ami egy ilyen öreg autónál már fennáll.

Arról nem is beszélve, hogy a belvárosba autóval bejutni kész kalandtúra, nekem pl metróval fél óra az út, kocsival egyszer próbáltam, akkor 50 perc volt. Bicajjal pont a fele, úgyhogy azzal járok.

morden2 2010.07.05. 10:15:03

@cicmen: De láttam cigiző kallert már, csak nem ilyen vérmes cigiért büntető kallert, aki maga is láncdohányos :D

JuveKrisz 2010.07.05. 10:15:42

@Kulminaator:
Egyetértek, és engem is foglalkoztat a kérdés.
Egyébként meg nem véletlenül beszéltünk MÁV-ról. A GySEV az más. De nem tudom mitől?
Bár gondolom valamikor talán 100 évvel ezelőtt a MÁV is kultúráltabb volt.
Gondolom néhány ember úgy gondolkodik, hogy ha már úgyis koszos, akkor nem mindegy hogy én is teszek oda még egy kis koszt?
Gondolom az is közrejátszik, hogy az emberek általában úgy viselkednek, ahogy velük is bánnak. Mivel a GySEV alkalmazottai tisztességesek, illemtudóak, így az emberek velük szemben ugyan úgy viselkednek. De a MÁV alkalmazottak (tisztelet a kivételnek) tényleg máshogy viselkednek.
Találkoztam más mindkét véglettel. Olyannal is aki miatt a bicska bizony kinyílt a zsebemben, de olyannal is, hogy azt kívántam bárcsak minden kaller ilyen lenne.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.07.05. 10:16:22

szerencsére engem a BLV-n és a Balaton-Budapesti szakasz MÁV vonatain kívül nem szokott más sorscsapás érni.

a poszt toló miért ül a bűzben? hosszú még a vonat, menjen tovább. üljön nyitott ablak mellé, a huzat még 30kmh-nál is hatásos.

cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:16:44

@Sün! Balázs: Úgy meg elgázolnak!
Nem jó ez sehogy sem!
A 20 éves autó havi 20000-ből kb 200 km.

RobinGood 2010.07.05. 10:19:54

@kovi1970: ne hiszem. De ez így meddő vita lesz :-)
Ha a vonat a szokásosnál is többet késik (mondjuk 10 perc helyett 20 percet) a kaller már nem megy végig, mert nincs kedve hallgatni az anyázást, pedig az többnyire nem neki szól csak az általa képviselt cégnek.

milike47 2010.07.05. 10:20:10

Ki mondja, hogy nem takarítanak ? Az esztergomi vonaton általában kb. 15 percet tartózkodik egy takarító az utolsó kocsiban...természetesen bóbiskol az ülésen.Aztán leszáll és ennyi.Meg néha jönnek a kiskefével és körbesöprik az utasokat. Aránylag tiszták az ülések de a wc szag érezhető alkalmanként. Télen hűtenek, nyáron fűtenek. Kár, hogy nem én vagyok a MÁV vezér havi néhány milláért. De lehet, akkor nem vonattal járnék.

cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:21:21

@morden2: Barátságtalan ember lehetett!
Inkább kért volna egy szál spanglit fenyegetőzés helyett és hárman dohányoztatok volna a klotyón, mint a suliban!

Kerámia_53 2010.07.05. 10:22:18

Arról, hogy a vonaton bűz van, kivételesen(!) nen a MÁV tehet, hanem azok a fajvédő zsidrákok, akik(?) a cigányállatokat felengedik (persze jegy nélkül, mert a kalauzt ledobják a cigánytetvek, ha kérni meri!)

Krogshöj 2010.07.05. 10:23:35

Nyáron a tiszta ülésű vonatok is büdösek, áthatja őket az izzadságszag. A legújabb piros vonatok kivételével egyiken sincs légkondi, ezért délutánra, estére az egész nap a napon közlekedő vonatok annyira felforrósodnak, hogy a belső hőmérséklet több fokkal meghaladja a külsőt is. Ehhez jön még az ablakon egyenesen betűző nap (a 7 órás vonaton), ami ellen sötétítőfüggönyök hiányában szintén nem lehet védekezni.

cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:23:53

@Don Bandi: Brit Királyi Vízirendőrség!

morden2 2010.07.05. 10:25:46

Gyesev-Máv: Anno mentünk Volt fesztre néhány száz( vagy ezer ) társammal együtt, késve megérkezik a vonat a keletibe mivel akkor még tapasztalatlanok voltunk hoszzútávú mávozásban ( elővárosba nyomtam 12 évig)hallgattunk a hangosbemondóra így első 3 kocsiba szálltunk Sopronig, jó kis hering party volt, Győrbe megérkezve láttam az ablakból, hogy a Gyeseves forgalomirányítónak elkerekedett a szeme berohant az irodába és öt percen belül plussz kocsikat kaptunk Sopronig és kényelmesen ültünk míg a keletibe a mávos még azt se mondta el, hogy tökmindegy hova ülünk mert Győrbe átszállhatunk majd... ( néha az az érzésem, hogy az utasok felesleges nyűg csak a mávnak :P)

Herlock Sholmes 2010.07.05. 10:27:27

Írj erről az iszonyatosan hosszú, 27 km-es utazásról egy folytatásos teleregényt.
Ennyi élményből simán kijön 10 rész.
Minimum.

cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:30:11

@Kerámia_53: 6-8 szotyolázó telefont üvöltető rétinéger undorító társaság!

ember a holdon? 2010.07.05. 10:31:16

Sineket felszedni, a helyét sóval behinteni.

Egyébként átérzem a problémát.. néhanapján legrosszabb rémálmaimban még felbukkannak az emlékek, de szerencsére én 6 éve ültem utoljára vonaton és a következő 10-15 évben nem is tervezem utazni hőn szeretett MÁV-unk vonatain.

Xezs 2010.07.05. 10:32:55

Ez az írás kurva szar. Le lehetett volna írni 10 mondatban is, nem értem minek a fölösleges körítés.

Ja, megjegyzem nem büdösbe ült, hanem büdösbeN.

RobinGood 2010.07.05. 10:34:16

@atpijkamo: Szerinted a MÁV-Start mit csinál még az utasszállításon kívül?

Amúgy ha igaz lenne a felvetéset (pár éve még az volt), akkor sem állja meg a helyét, mert ha jegybevétel=utasszállítás költségei, akkor az elmaradó jegybevétel a költségek növekedésében jelentkezik. Elvben ez egy cégnél fontos lenne. A MÁV viszont egy szocialista nagyvállalat itt ez nem fontos. Majd a központi költségvetés állja a hiányt.

Csatmar (törölt) 2010.07.05. 10:37:20

Egyszer volt egy haverom, aki a tömött távolsági buszon, rengeteg álldogáló ember mellett talált egy szem ülőhelyet. Le volt hugyozva:)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.05. 10:37:26

@JuveKrisz: ajaj nem kell bemutatni a volánbuszokat :D télen tenyérnyi réseken süvít be a jeges menetszél az ajtóknál-ablakoknál, jégvirágos az ablak, a lehelleted megfagy a levegőben és egy órán át dideregsz :D nyáron persze kánikula, én a kis törölközőt azért vittem nyáron, hogy a vinilin üléshez ne ragadjon oda a hátsó fertályom.
DE. A buszon valamiért soha nem láttam randalírozó bandákat és az öt év alatt soha egyetlen percet sem késett a járat. Szóval kényelem a buszon sincs, de legalább megérkezik, és sztrájk is ritkábban van...

milike47 2010.07.05. 10:39:06

@Krogshöj: Ne irígyeld a piros, légkondis vonatokat. Általában csak egy fokozat van : Szibéria vagy Szahara. Valahol egyszer beállítják,- szerintem a Siemensnél a németek- és aztán úgy marad, míg a rozsda meg nem eszi.

Xezs 2010.07.05. 10:43:27

@cicmen: Van egy-két jól behatárolható közösség, akik előszeretettel basszák szét a vonatokat. Na azokat kellene kiiktatni.

@RobinGood: Ha te festékszóróval jársz vonatozni, akkor az a minimum, hogy mélyen kussolsz róla. Cicmen nyilván nem felseprésről beszél, hanem olyan apróságokról, hogy a szemetet a szemetesbe tesszük és nem lebasszuk a földre. Sokan erre se képesek.

cicmen (törölt) 2010.07.05. 10:45:24

@Xezs: Valamiért érintve érezte magát.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 10:45:46

@Xezs: "Ja, megjegyzem nem büdösbe ült, hanem büdösbeN."

Nekem se tetszik a cím, de nem feltétlenül hibás.

>>Szaglott a kocsi, de nem volt más választása, beleült a büdösbe.<<

>>Büdösben ült végig az úton.<<

De eleve rossz, mert büdösben nem lehet ülni, csak büdös kupéban.

Persze, lehet, hogy olyan büdös volt, hogy vágni lehetett, és szabott magának egy ülőhelyet bele a büdösbe.

Kulminaator 2010.07.05. 10:46:13

@morden2: Megvettük a jegyet a MÁV pénztárban ( Szombathely - Körmend ).
A lányom palija mondja, hogy mintha hallotta volna, hogy a GySEV vonalon valami családi kedvezmény van.A nejem rákérdezett a pénztárostó de azt mondta a drága hölgy, hogy semmi ilyenről nem tud.

Vonat elindult, jött a kaller.Nézi, hogy hatan utazunk nagyjából egy kupacban.Rövid érdeklődés után kiderült, hogy bizony van ilyen kedvezményük és a rühedék mávos már MEGINT szart az egészbe.Szegény még Ő érezte megát kellemetlenül amiért a mávos buxxa elbaszta szokás szerint.
Hát költse patikára az édes.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 10:47:17

@RobinGood: "Szerinted a MÁV-Start mit csinál még az utasszállításon kívül?"

Miért érdekes?

RobinGood 2010.07.05. 10:47:17

@Xezs: Baszki a szövegértés nem az erősséget. :-)

Kerámia_53 2010.07.05. 10:48:33

@cicmen: Amíg "csak" a vonaton, még elviseli valahogy az ember a tetves cigányállatokat (sebészmaszk, zajvédő, sötét szemüveg) - de gondolj bele: mivan, ha úgy köszönnek: "szomszéd"! :-))) Ki kellene az összes tetves állatot telepíteni (a fajvédő retkeikkel együtt!!!!) valahová, ahol 10 km-es körzetben nincs ember,, csak cigányállat!

RobinGood 2010.07.05. 10:49:00

@atpijkamo:

Mert ezt írtad.

"Alapvető tévedés. A MÁV költségvetésében nem szerepel döntő súllyal a jegyárbevétel. A jegykiadás-ellenőrzés költségével van egy nagyságrendben."

Xezs 2010.07.05. 10:50:56

@RobinGood: Pontosan mit értettem félre, mesélj.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 10:52:31

@RobinGood: Igen, ezt írtam. Egy mávos vezető nyilatkozta valamikor a közelmúltban. Nem izgatják őket különösen a jegybeételek, az egész fizetősdit el is lehetne törölni.

Xezs 2010.07.05. 10:52:48

@atpijkamo: Igen, el lehet játszadozni a szavakkal és én is gondoltam arra amit írsz, de nekem akkor se tetszik így :) De ez legyen egy poszt legnagyobb problémája, én azt mondom.

Fesse mindenki házszínűre a MÁV-os szerelvényeket, hátha kijönnek a gázművektől, megírják a büntetést Palkovicsné laptopján, aztán a vonat addigra odaér Ede panziójához :)

belekotyogok 2010.07.05. 10:54:38

@Krogshöj: de amúgy tudja valaki, hogy hova tűntek a sötétítők?

Egyéves Önkéntes 2010.07.05. 10:55:18

@atpijkamo: nekem egyik sem adatik meg, mert én őstermelővel utazok. :)

RobinGood 2010.07.05. 10:58:42

@Xezs: olvsd el szépen lassan azt a mondatot, próbáld meg értelmezni és rájössz. Ha nem megy akkor úgyis mindegy.
Látom nem csak a metafora, hanem az irónia sem értelmezhető számodra.

RobinGood 2010.07.05. 11:01:22

@atpijkamo: Igen ilyesmit én is hallottam már tőlük, de miután a MÁV-Start az utasszállítással foglalkozik ezért ez egy igen aljas megjegyzés a részükről. Ráadásul a MÁV közszolgáltatóként nem eredményszemléletű és mindez működne is, ha nem olyan vezetők lennének a cégnél, mint akik ilyesmit nyilatkoznak.

2010.07.05. 11:01:45

Ide offolok egy komentet a Deutsche Reisebahnról is, nehogy azt higgyétek, hogy máshol olyan könnyű.
Paderból jöttem haza - nem először, már volt keserű tapasztalatom, ezért a Kasseli átszállásnál nagyon örültem, hogy jön a vonat időben (a múltkor fékhiba miatt késett, utána még a rendőrség is átkutatta, és pont elég volt, hogy e miatt ne érjem el a müncheni csatlakozást.)
Most azonban itt volt, jaj, nagy öröm!
Egészen Fuldáig. Ott már bemondták, hogy késni fogunk, de később azzal módosították, hogy a szerelvény "Technische Panne" miatt nem megy tovább, szálljunk le.
És?
Mindenki nézze meg a menetrendet, és a következő vonattal menjen tovább amerre akar.
Ennyi.
Münchebe már rutinosan irattam át a jegyemet, allig 1 órát kellett sorba állni 2 helyen.
Kértem, hogy csak is és kizárólag a 2 órával később induló Railjetre kérem, mert már tudtam, hogy ha előbb akarok haza érni az azzal jár, hogy Salzburgban és Bécsben is át kell szállni. Salzburgot épp átépítik, és a multkor is késtünk, Bécsben meg csak 10 perc van a csatlakozásig, ha kések akkor még mindig csak a Rail-lel fogok tudni tovább menni.Tehát ugyan ott vagyok vele.
Kezembe nyomtak még egy félméteres folmulárét, hogy tötlsem ki, majd utalnak valami pénzt, no meg egy kis zsacskó só mogyorót az idegekre.
Hát B+ a mogyorójukat.

cicmen (törölt) 2010.07.05. 11:03:34

@RobinGood: Értelmezhető! Már hogy ne volna! Metaforával ironizálod össze a vagonok oldalát!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.05. 11:06:12

@cicmen: "ironizálod össze a vagonok oldalát"

Szerzel egy bazi nagy iront (vidéken: vasat), és összeironizálod.

Szocsi88 2010.07.05. 11:10:56

A MÁV-nál az IC még elég jó, nekem azzal nincs bajom, csak az a baj, hogy nincs mindenhol ilyen szintű járat. Amúgy ez a GySeV nem akar terjeszkedni? Egy verseny lehet jót tenne nekünk, utasoknak.

Aki meg azt mondja, hogy miért nem jár mindenki kocsival, az szálljon már kicsit magába,
1; nem mindenki engedheti meg magának, hogy kocsikázzon.
2; a tömegközlekedést kellene fejleszteni, nem pedig az autókázást, néha úgy érzem, direkt ilyen alacsony a színvonal, hogy autópályát lehessen építeni, nem pedig villamosítani.

01020304 2010.07.05. 11:15:26

Majd beleőrült, olyan büdösbe->N<-(!) ült a vonaton

vagy

Majd beleőrült, olyan büdösbe ült BE a vonaton

RobinGood 2010.07.05. 11:18:52

@Frengi: 1. Sehol sincs kolbászból a kerítés.
2. Kaptál tájékoztatást. Ez nálunk annyira nem dívik. Nyílván ettől nem jutottál előrébb, de legalább tudod mi van.
3. Ez azért nem egy 30 km-es út volt.
4. Koszban és mocsokban utaztál-e?

Xezs 2010.07.05. 11:20:18

@RobinGood: Melyik mondatot?

Úgy szeretem, mikor valaki balfasz a neten és védekezésképp az iróniára fogja a dolgokat, mintha ezzel el lenne intézve a dolog.

RobinGood 2010.07.05. 11:30:53

@Xezs: Talán ha amőbázás helyett figyeltél volna magyar órán, akkor meg tudnád érteni az összetett mondatokat is. Balfasz

cicmen (törölt) 2010.07.05. 11:35:48

@Xezs: Szerintem arra utalt, hogy a földhözragadt gondolkodásunkkal nem érünk fel az ő szinvonalához!
Én mondjuk nem is akarok.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.07.05. 12:32:34

Kb. 15 éve nem ültem vonaton. És a jelek szerint ha most megtenném, akár nosztalgiázhatnék is könnyedén...

utasbarát 2010.07.05. 12:46:04

Az utóbbi időben kiállhatatlan tisztítószerszag, és a takarítás időzítése, minősége igenis, a MÁV-Start hatásköre.
A vandál mocskos utasok ellen pedig ott lenne a videokamera és az álvideó kamera. Néhány vasútbarát, aki társadalmi munkában igyekszik rendet tartani egy-egy megállót, esküszik rá, hogy használ.
Vazul néni

morden2 2010.07.05. 12:46:54

Aki a keletibe vonatozik, az hallja ( és érti) a hangósbemondót ha nem a géphang mondja be hanem egy ismeretlen talán női hang? ( mostanában szinte minden vonat késik és be is mondanak valamit és jól értem a magyar, de valahogy a hangfoszlányokból nem értem ki mit mond a hang ha valami különleges esemény történik ) azért lehetne már a hangosbemondót is cserélni már.

Ooorsi 2010.07.05. 14:00:46

@Kitalátor feljegyzetei: szerencsére az még nem volt, de nem is kívánom senkinek.

Roy 2010.07.05. 15:16:01

@Flaggx: Utazz Sárbogárd, és Mohács között. Ott is piros vonat jár. Egy kicsit régebbi. Büdös, huzatos, koszos, és zajos.
A déli pályaudvarról eleve csak átszállással tudsz Mohácsra jutni, mert az onnan induló vonat Pécs felé közlekedik, és Sárbogárd az átszállóhely.

Karipapa01 2010.07.05. 16:27:06

Tudvalevő, hogy a vagongyárban már eleve úgy gyártják le a kocsikat a MÁV részére, hogy össze vannak hányva, össze van törve a mosdó-WC. Külön brigád hasogatja fel az üléseket és firkálja össze a kocsi belsejét, sőt egy nyugdíjas élemedett hölgy (Őt tudják a legkisebb bérért alkalmazni) van arra megbízva, hogy az átadás előtt a WC mellé szarjon. Mindezt teszik azért, hogy ne térjünk el a megszokott környezettől. Én ezt így tudom,de lehet, hogy másképpen van.

Rong 2010.07.05. 16:35:39

@Ooorsi: Én már ültem olyan buszon ahol a mögöttem ülő vagy még felszálás előtt, vagy az út elején összecsinálta magát és úgy mentünk Fehérvárig. A vonaton odébb lehet menni. De a tömött buszon? Mindezek ellenére még mindig kultúráltabb a Volán (legalább is Fehérvárés Bp. között). A reggeli utasok legalább nem büdösek és általában max meleg van a buszon. De a vonat alapból büdös. És miután leszáll az ember még órákig (szerencsés esetben csak) fém szaga van az embernek.

hunsly 2010.07.05. 17:04:07

@Szocsi88: Szerencsére sokszor sikerül utaznom GyeSeV-Horvát vonatokkal. Nagyon korrektek, bár múltkor későn jutott eszükbe bekapcsolni a kondit. Meg ritkán a kaller nincs tisztában azzal, hogy be lehet bekapcsolni a noti konnektorok tápellátását. :)

hunsly 2010.07.05. 17:16:34

@Karipapa01: "egy nyugdíjas élemedett hölgy (Őt tudják a legkisebb bérért alkalmazni) van arra megbízva" ... hogy kitakarítsa a vonatot (ez a valóság volt) "Tip-top"-ra (Véletlenül se a cég neve :).

2010.07.05. 17:18:02

@RobinGood: Nem, kosz az nem volt.

De még egy érdekesség:
Kasselben felszált egy kis csapat, 3 50-es házaspár, nyaralni indultak. Már Kasselben be voltak baszva, ott is pezsgőztek, a vonaton folytatták, előkerült a snapsz, meg a kaja is. (itt lehet a közterületen inni, csak dohányozni nem)

Zengett tőlük a vonat, de senki még csak egy rosszalló pillantást sem vetett rájuk, mert az hogy URLAUB az minden norma alól felmentést ad.

Karipapa01 2010.07.05. 17:27:47

@hunsly: Igen! és úgy hívják, hogy Eleonóra! Előbb odaszarik, aztán takarít. Hogy csak a munka ELSŐ felét végezte el? Ezért a kis pénzért mit akarunk? KATICABOGARAT?

Karipapa01 2010.07.05. 17:45:52

@Frengi: Gondolom, a menetjegy árában már realizálódott a takarítás költsége is. A rongálásokat viszont nem lehet realizálni, mert ez igazságtalan lenne a nem rongáló utasokkal szemben. Az utasok nem akadályozhatják meg a rongálást, mert az a rongáló személyességi jogait sérti, ezért a törvény nem engedi a fizikai beavatkozást. A rábeszélés viszont sok esetben hatástalan, sőt még veszélyes is lehet. Tehát kénytelenek vagyunk elviselni és tudomásul venni a hasonló eseteket. Mi lehet a megoldás?

hunsly 2010.07.05. 18:13:51

@Karipapa01: Érdemes megnézni: www.youtube.com/watch?v=UPHCBGhlhl0
WC-n nagyon durván látszik a különbség.

neurotikk! (törölt) 2010.07.05. 18:33:58

@belekotyogok:
Arra a MAV-nal mar nincs szukseg. ; )))

neurotikk! (törölt) 2010.07.05. 18:39:01

@hunsly:
Nebassz! A vonatokon feher a wc kagylo??!!! Eletemben nem lattam meg ilyet!

neurotikk! (törölt) 2010.07.05. 18:40:33

@Kulminaator:
"A mellékhelyiségben a csapból folyik a víz, a szappantartóban szappan van és a törülközőtartóban papírtörülköző leledzik."

Na neeee?! Ilyen tenyleg van?!?

Karipapa01 2010.07.05. 19:00:48

@hunsly: Megnéztem! 3'38" RETEK KOMMANDÓ! Mindenkinek csak ajánlani tudom, megéri! Képzelhetjük, mekkora lenne a vonatjegy ára, ha minden kocsit ilyen létszámmal, ennyi idő alatt, így takarítanának! Ehhez a költséghez képest Eleonóra néni csak kismiska. AMATŐR! Sajnos nem lehet mit tenni, mert MI utasok teremtjük meg ezt az áldatlan helyzetet! Talán jobb jenne, ha a MÁV a jegyvizsgálók helyett kalauzokat alkalmaznának, az állam pedig az intoleráns egyedeket egy kicsit jobban kérdezgetné. El tudnám képzelni pl. azt, hogy a nagy kocsiszennyezőkkel kifizettetnék a teljes takarítási költséget, ha meg nem tudja, akkor kötelezni arra, hogy 1-2-3 hónapon keresztül takarítsa a kocsikat.

hunsly 2010.07.05. 19:15:06

@Karipapa01: Ha havonta egyszer így ki lennének takarítva, akkor tényleg elég egy gyors törlés. De jelenleg csak elkenik, szagosítják ami már ott van.

A rája szarik rája 2010.07.05. 20:32:04

Két rendőr fáradtan ér az őrsre.
- Te, én már nem érzem a lábamat.
- Akkor szagold az enyémet!

Narratív komplexitás 2010.07.07. 10:44:01

Én a hajléktalanokat nem engedném fel egyik közlekedési járműre sem. Nem egyszer fordult elő, hogy a lakásba érve még mindig éreztem az erős húgyszagot, ami fővárosunk jellegzetes szagát képezi. A nadrágom ülepéről jött a szag, ritka undorító, hogy más szarába ülsz bele.

zozo6296 2010.07.07. 22:13:26

azt a hülye N betűt rakják mán bele a poszt címébe!

Xezs 2010.07.08. 04:08:12

@Narratív komplexitás: LOL, én egyszer kíváncsiságból írtam a BKV-nak egy levelet, hogy akarnak-e kezdeni valamit a hajléktalanokkal a járataikon. Kedves hangnemben közölték hogy nekik ezt a problémát nincs és nem is lesz kapacitásuk kezelni.

Mille38 2010.07.13. 12:45:24

Múlt héten kényelmes távolsági buszon utaztam. Pontosan érkezett (több mint 100 km-ről), volt rajta hely, működött a légkondi, 18 foknál kikapcsolt a hűtés, 20-nál ismét be (kis panel mutatta a sofőr háta megett a hőmérsékletet és az időt is), ülésenként állítható légbefúvást is használhattunk ad libitum. Ja, 2010. Lengyelország, Hel-félsziget.

(Megj: koncessziós buszok járnak, azaz kisebb-nagyobb vállalkozások üzemeltetik ezeket, a megállóban kiírások, hogy mikor melyik jön. 33 km-re fejenként kb. 420 Ft volt.)

Lehet, hogy mégis GYF-re kellett volna hallgatni és költözni, el innen...

sorica123 (törölt) 2010.07.24. 17:21:14

@arphetamin: hogy van az, hogy én értettem? Büdösbe ült (bele).
'olyan szagú a kocsi WC felőli vége, hogy a vágóhídi dögkútról ide járnak szakmai tanácsért…' - avagy az oroszlán megemeli a sörényét:)))
Zsidózóknak viszont üzenem, hogy ragadjanak fel a tükörre, és ne itt rontsák a levegőt. Hogy a tükröt miért ajánlom figyelmükbe, azt talán még fel bírják nagyratörő nekrofil árja agyukkal fogni...
süti beállítások módosítása