Tékozló Homár

Fantomtartozás már az OTP-nél is?

2010.07.15. 13:03 | jackyll | 95 komment

Most, hogy már mindenki elfelejtette a válságot, a bankok elkezdhetik szépen adagolni a bankadót a lakosságnak. Keynes legalábbis egy 10 éve rendezett 8000 forintos "tartozása" után a napokban kapott behajtási felszólítást 37 ezer forintról:

Kaptam egy levelet az Alpha Financial Services-től, hogy az OTP faktoring felé fennálló tartozásom miatt sürgősen fizessek, vagy ügyvéd és behajtás, ismeritek a fenyegető szöveget. Mivel nem tudtam a fennálló tartozásról, gondoltam felhívom őket, az alábbiakat tudtam meg: 1996-ban nyitottam egy OTP lakossági folyószámlát, amit az OTP 2000-ben megszüntetett. Azon fennállt 8155 Ft tartozás, amiről az évben tértivevényes levélben átvettem a tájékoztatást. Minden mást kerestessek elő az OTP archívumából.

A történet egyébként a következő: 1996-ban lakást vettem ifjúsági takarékbetét felhasználásával, amire az összegyűjtött 300.000 Ft-om mellé még 300.000 Ft hitelt is biztosítottak. Ezt úgy lehetett törleszteni, hogy lakossági folyószámlát nyitok és arról rendszeresen (automatikusan) utaltatom a hitelszámlára (más bankból nem lehetett utalni!). A hitelt 2000-ben visszafizettem: bementem a fiókba, megkérdeztem mennyivel tartozom, és annyit fizettem, amit a néni kiszámolt (persze előtörlesztési díjat is kértek, pedig előbb a kamatrészt törleszted, utána a tőkerészt, vagyis semmit sem buknak soha). A számlát mivel volt még rajta némi pénz nem szüntettem meg.


Na, pár hónap múlva jelentkeztek is, hogy a lakossági folyószámlámon tartozás van: egy havi törlesztőrészletet átutaltak ugyanis még maguknak, amire már nem érkezett pénz a lakossági folyószámlára. Kérdeztem ez hogy lehetséges, hiszen a hitelt visszafizettem, tehát akkor nem állt fenn tartozás, ha a rendszeres átutalást ők később is szüntették is meg, annak ott kell lennie náluk. Végül addig ment az ügy, hogy el kellett látogatnom az OTP archívumába, onnan előszedetni a papírokat, de nem tudtam igazolni, hogy amikor visszafizettem a hitelt, akkor annyit fizettem vissza, amennyit kértek, nem egyhavi részlettel kevesebbet, így végül (megfogadva hogy soha többé OTP) befizettem a 8155 forintot.

Erre ma, tíz évvel később itt vannak újra! Gondolhatjátok, mennyi irat van meg az akkori papírokból... Most kamatokkal együtt 36800 forintot akarnak a már visszafizetett hitelre. Most ugrott be, lehet, hogy arról van szó, hogy azt ígérték ugyan, hogy a jelenlegi ügyfelekre nem terhelik a bankadót, de azt nem, hogy a volt ügyfelekre sem?

Üdv,
Keynes

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almaspite 2010.07.15. 13:13:46

Itt nincs elévülési idő?

Dr. Kix 2010.07.15. 13:20:45

Elkövetsz egy hibát az életedben és az örökké kísért. Én is voltam OTP-s, remélem engem nem találnak meg...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.15. 13:29:11

Namost az a kérdés nem tisztázódott, hogy a zótépében lerhet-e vajon diszkréten szoptatni?
Vagy csak a zótépé szoptathatja diszkréten a kuncsaftokat-e?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.15. 13:29:36

... pedig 1996-ban már más bankok is voltak, akkor már túl voltunk a "mennek a tankok, jönnek a bankok" korszakán. Természetesen a többi sem jobb, szerintem egyetlen banknál sem lehet korrekt, kulturált módon, egyenleget lenullázva számlát megszüntetni, de szerencséd is lehetett volna, ha valamelyik azóta többször becsődölt, átvett, végelszámolt bankhoz kerülsz, akik nem dolgozzák fel visszamenőleg az archívumot; sőt, praktikus okokból fel is számolták azt.
Ilyen bármelyik banknál bármikor előfordulhat, "élő" számla (amin bármilyen, 0-tól különböző egyenleg marad) nem évül el. A betét sem, de arról max. az örököseink kapnak értesítést...

babel 2010.07.15. 13:36:29

10 év alatt egy fél gyilok is elévül, nem hogy egy számlatartozás. Ha lenne is tartozásod, akkor is bukták. Mindent nekik kell bizonyítaniuk, azt is, hogy te személyesen átvettél mindenféle leveleket, amik miatt az elévülés kitolódott.

Most már igencsak ráférne erre az országra egy olyan egyszerű, világos törvényi szabályozás, ami büntetni rendeli az ilyesfajta lehúzási kísérleteket. Mondjuk a követelt összeg 50-szeresét kellene megfizetnie a nem bizonyítható követelés után a próbálkozónak a meghurcoltnak. Rögtön meggondolná a sok szerencselovag, hogy belekezdjen-e ebbe a bizniszbe???

Jokkura 2010.07.15. 13:37:57

@Kitalátor feljegyzetei: Hát akkor nekem eddig sikerült már 3 banknál is felszámolódnom.:) ( postabank,erste,mkb) az MKB volt a legkulturáltabb.Viszont én minden "0"-s papírt elteszek,ami néha nagyon is jól jöhet hasonló esetekre.skrizofén vagyok-e ?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.07.15. 13:38:08

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): don't panic
a zótépé diszkréten és indiszkréten szop(t)atja a (volt) ügyfeleit

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.15. 13:44:04

@donfuligjimmy:
Nó para!
NO CSIPP!
NYEMA CSIPA!
Nó OTP!
Nó mani!

mortalwombat 2010.07.15. 13:47:33

Bankos, szívatós szolgáltatós, parkolós, rendőrös, bíróságos, apehes papírokat eltenni oda, ahol meglesz még 20 év múlva is. Egy dosszié nem kér enni, kis helyen elfér, és egy diszkrét szopatásnál mindig jól jön.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.15. 13:48:59

Nagyon jók a hozzászólások, de nem űberelik a poszt tolót:

"azt ígérték ugyan, hogy a jelenlegi ügyfelekre nem terhelik a bankadót, de azt nem, hogy a volt ügyfelekre sem"

elwood 2010.07.15. 13:49:51

na ugye hogy csontvázak vannak a szekrényben

hirtelendi 2010.07.15. 13:51:46

Kit érdekel, pereljenek, elévült. Amikor lesz az első tárgyalás élj elévülési kifogással, és dögöljenek meg.

babel 2010.07.15. 13:58:00

@hirtelendi: Csak jó lenne büntetni azokat, akik ilyen nyilvánvaló dolgokkal terhelik a bíróságokat, zaklatják az embereket. Mert ez társadalmilag igen káros. Nem akarok olyan országban élni, ahol nekem kell megőrizni mindent a nagyapámig visszamenőleg, "mert zaklathatnak". Olyanban szeretnék élni, ahol ha én rendesen befizettem mindent, fel sem merül ilyen, különben lehúzhatják a rolót, akkora kártérítést kell fizetniük. Ezek csak a pénzből értenek. Semmi másból. Hát azzal kell őket megfogni. Törvényesen. Ne legyen már kifizetődő az ilyesfajta bepróbálkozás. De nagyon ne!!!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.15. 14:00:53

@Jokkura: Nem vagy skizofrén. Paranoiás vagy. De attól még elkaphatnak!

asdf 2010.07.15. 14:04:43

Amennyiben jol remlik, ha nem tudnak egy 5 even beluli papirt mutatni, miszerint teged ertesitettek a tartozasrol, akkor ez mar elevult. (elkoltoztel idokozben amugy, van ez az elmebeteg kezbesitesi velelem, ha a regi cimedre kultdtek ket tertiset, hiaba nem laksz mar ott, nem kerested, az jogilag kezbesitettnek minosul, hello abszurdisztan)

elwood 2010.07.15. 14:18:48

@babel: teljesen jogos.

(bár ha mindenre amire azt mondhatnám, hogy "nem akarok olyan országban élni" komolyan gondolnám ... már rég nem lennék itt)

Koholmány 2010.07.15. 14:26:04

10 éve :D
Azalatt 2 gyereket összehozol, akik meg azóta már megtanultak írni olvasni :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.15. 14:34:04

10 éve -ha minden igaz- kereken 2000 volt.
Tehát ez még a múlt évezredben történt.
Tehát nem ér.

radio100jozsi 2010.07.15. 14:40:43

Sajnos tényleg egy megoldás van, ezeket a papírokat 20 évre visszamenőleg is gyűjtögetni sajnos. Nekem mai napig megvan minden bankkapcsolati szerződésem/papírom amióta van ilyenem, ugyan ez az összes eddigi gépkocsimra, és közüzemi szolgáltatásra számlákkal, sőt a telefon/mobil/internet szolgáltatásra is. Tavaly pedig milyen jól jött, mikor 12 év után rám akart verni az önkormi egy akkor eladott gépkocsi súlyadóját. Aztán csodálkoztak amikor a saját eredi határozatukat dugtam az orruk elé, hogy itt van, hogy bejelentettem a gépkocsi eladást, és ez alapján törölték a súlyadót. Érdekes, nekik ez nem volt már meg :-) Így jöhet bármelyik mobilcég is a tartozásokkal, nekem megvannak a papírok, hogy mindent kirendeztem, de ugyan ez a gépkocsi hitelekre is. Sajnos ilyen országban élünk, csak az emberek hibázhatnak a számítógép nem.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.15. 14:53:18

@Jokkura: kaphatsz még az utolsó számlanullázásod pénztári költsége miatt felszólítást 30 év múlva...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.15. 14:56:24

Kiváncsi lennék, hogy Csányi úr hogyan éli meg ezt a (π)csányi problémát!?

É2I 2010.07.15. 14:59:13

@radio100jozsi: A számlák befizetését öt évig kell megőrizni, azután jöhetnek. Kivéve, ha folyamatosan cseszegtetnek levélben.
De az igaz, nullás vagy bármilyen igazolást, szerződést, jegyzőkönyvet, stb. az életed végéig. Mióta átvette a pc az irányítást, mindig akad a szar adatbázis, papírokat meg ők nem őriznek meg "Nincs előírva.", "Elúszott az alaksori pincében.", stb. Persze a pc-ben tárolt adat az nem lehet hibás. WTF.

Lobelt Letfold 2010.07.15. 14:59:23

Minden ilyen iratot 5évig vagy köteles őrizni. Amennyiben nem kaptál közben felszólítást ez az ügy elévült már 2x.

99% valószínűséggel ez bíróságra sem fog kerülni, mert többe kerül a végrehajtási kérelem stb költsége, mint maga a tartozás.

Szoktak a bankok és hasonló intézmények nagy betűkkel "peres eljárás előtti utolsó figyelmeztetés" című leveleket küldeni, de ez egy pszichikai manőver hogy gyorsan befizesd. Ne fizesd be. Ha elköltöztél és azt bejelentetted (feléjük nem kell hiszen ate álláspontod szerint nem voltál velük jogviszonyban) akkor megtalálhattak volna, ugyanúgy ahogy most megtaláltak. Biztos van családban baráti körben ügyvéd aki egy levelet megfogalmaz nekik és abba fogják hagyni a zaklatást.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.07.15. 14:59:28

üdülésijog-vámpír? fantomtartozás? boszorkánytörlesztés? mi jöhet még?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.15. 15:00:53

@Nigab: Egy dosszié nem is, de lassan évi 15-20 cm vastag szerokat kell elrakni, legalább 5+2 évre.

EvilHedgehog 2010.07.15. 15:01:18

Nekünk 3-4 évente előszed az OTP egy 1999-ben lejárt kölcsönt. Mindig elküldjük nekik az öszes csekknek a másolatát. Aztán kussolnak...tavaly megint előszedték...megint elküldtük...megint kuss.. majd talán 2013-ban újra jelentkeznek. :)

Ilyenkor tudom értékelni, hogy minden csekket 20 éves intervallumban megőrzünk... :)

É2I 2010.07.15. 15:04:12

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Úgy, hogy újabb prémiumot ad magának. Ugyanis ezek a "tévedések" rendszeresek. Sokan meg be is fizetik. Csak én halottan vagy tucatnyi hasonlót az otp részéről. Nem beszélve arról, hogy egynek részese is voltam.
Rákérdezésemre egy olyan válaszlevelet kaptam, amiben gyak. az volt, hogy a rendszerükben ez van és kész. Kifizettem, nem volt túl nagy pénz. Viszont elváltak útjaink, több folyószámlát számoltam fel emiatt náluk. Biztos megérte nekik. ;P

.lll. 2010.07.15. 15:20:10

dédapám volt bár listás még 1906 ban,szerencsére megőríztük a nullás igazolást,mer ükanyám befizette a 32 pengő 86 krajcár tartozást még 1907 november msodikán

vatamadafaka 2010.07.15. 15:20:55

Küldd el őket a picsába, 5 év az elévülési idő. Semmit nem tehetnek, csak sok ember ezzel nincs tisztában és fizet nekik. Hasonló esetem volt az egyik mobilszolgáltatóval anno, felszólítottak hogy van 42 000!!! Ft tartozásom 2002-ből. Természetesen nem lehetett, lejárt a hűségem, megszűntettem velük a szerződést. A számlákat rendeztem, anélkül nem is adhattam volna vissza az előfizetést. Erre tavaly küldték a papírt, elmentem egy ügyvédtől tanácsot kérni. Aki azt mondta ne is foglakozzak vele, mert rég elévült. Javaslom Neked is ugyanezt, fogalmazzátok meg szépen a levelet és küldjétek be nekik. Semmit nem tehetnek, még akkor sem ha tényleg tartozott valaki.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.15. 15:38:13

@vatamadafaka: A bank nem mobilszolgáltató. A bankszféra vezetői is "különös fából vannak faragva" (by Dszugasvili, alias Sztalin)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.07.15. 15:44:40

Nekem a 97-ben eladott kocsimmal 3-al ezelőtti lakcímemen talált meg 2008-tól a:
-pesti és
-dunakeszi súlyadós osztály
-centrum parkoló 2001-es parkolásról
-intrum justicia ugyanebből az okból

mindnek elfaxoltam/el-emaileztem/személyesen benyújtottam egy példányát az adásvételinek.

Ezt követően félévente újra jelentkeztek. Idén kaptam a súlyadósoktól egy határozatot, hogy feldolgozták a papírom és eladtam az autómat, de az általa megjelölt tulaj is eladta valakinek, de nem "emlékszik" kinek, így megszüntetik az eljárást a "gépjárművet" (1981-es Trabantról beszélünk) kivonják a forgalomból...

Justícia küldött 5-6 szívhezszóló levelet, különböző ügyvédekkel, gáláns elengedési ajánlatokkal - tökéletesen figyelmen kívül hagyták, hogy nem az enyém a kocsi, nem én követtem el a vétséget...

Gondolom az egész abból adódott, hogy az új tulaj nem íratta át a kocsit, esetleg hamisított valami üzembentartóit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.15. 15:53:08

@sambalabammbumbumm:
mondtam mar, mi erre a pogon egyszeu megoldas?
a nem atirasra
szerintem igen

hirtelendi 2010.07.15. 15:53:16

@babel: Az elévült követelés nem jogszerűtlen követelés, csak kifogás esetén bíróság előt nem kényszeríthető ki, de pl. minden további nélkül beszámítható, vagy akár az önkéntes teljesítés is szóba jöhet. Alapvetően semmi baj azzal, ha valaki egy jogos elévült követelést próbál érvényesíteni, nyilvánvalóan sokkal inkább az a csaló, aki az elévülés mögé bújik a nemfizetés következményei elől.

Persze esetünkben szó sincs jogos követelésről, ez a szokásos kupleráj a mocskos kis kvázimonopóliumainknál, mint az OTP, a villany és gázszolgáltatók, vagy a mocskok mocska, a T csoport.

De ugye azt nem lehet bíróság nélkül eldönteni, hogy ki akar jogszerűtlen követelést behajtani. Nem tehetünk még egy bíróságot a bíróság elé. A büntetést a rendszer magában hordozza, a pervesztes fél fizeti a perköltséget.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.07.15. 16:12:25

nekem eddig 2 számlám szünt meg azért mert nem nyúltam hozzá és negatívba ment át az egyenleg (erste -3000 huf, bb -700 huf-fal). sztem semmilyen papírt nem kaptam egyik esetben sem.
félnem kell-e?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.07.15. 16:14:06

Bizonyos papirokat közel 40évig el kell rakni
Eljött a nyugdij és nem is hittem, hogy miket kérnek
Merpersze ilyenkor az "államnak" semmi nincs a kezében, ha te nem bizonyitod, hol-meddig melóztál
pl. a szakmunkás iskola befejezése és a szakmunkás oklevél kiadása közti időt, csak a szakmnukás oklevéllel tudod bizonyitani
Az nem érdekes, hogy az év szeptembertöl már "igazi" munkahelyed volt.

Hány cédula egy élet
www.youtube.com/watch?v=eVspMV0LWI4&feature=PlayList&p=BE81DA19BF340C50&playnext_from=PL&playnext=1&index=12

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.15. 16:46:48

@fghjk: Félni? Minek. Kamatos kamat számítás gyakorlása a mindenkor hatályos ÁSZF alapján, + havi számlaveztési díjak + hozzá havonta a bank rendszere által kiküldöttnek vett értesítések költsége + valami az ÁSZF apróbetűs szövegéből. Évente általában megduplázódik a tartozás, de akkor is, ha pozitív volt az egyenleged, mert az el tud fogyni...
Ha sikeresen bujkálsz előlük (pl. elköltöztél), nem fognak megkeresni, amíg nem kell vagy 10000Ft-ot fizetned. Ha szerencséd van, akkor meg az örököseidtől kapják lew, nem a Te plazmatévédet, kocsidat viszik el...

Jokkura 2010.07.15. 16:59:31

@Kitalátor feljegyzetei:
A postabank bilibe borult ,átvett az erste ( nagy buli volt , bankfelügyeletig ment a dolog ),onnan az MKB. Az a 0-s szlámra kadásának a kifizetéséről is megvan a papír,továbbá a az erste elbocsájtó "szép" üzije is megvan,miszerint örülnek,hogy elmegyek,nincs nekik semmiféle követelésük velem szembe. kelt ,mint fennt 2003.
Azóta egy árva kukk sem jött tőlűk,sőt az a bankfiók is megszünt .Tudom jöhet kutyára dér és rám a bank ,... remélem annyira "megszerettek",hogy a bankszla-m helyét is sóval hintették be :)
@atpijkamo: igazad van ,erre gondoltam ,de mást írtam :(

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.15. 17:03:00

@Jokkura: Ja, ha az 3 bank 1 szerződéssel volt meg neked, akkor jóóóóó!

rezsöatya 2010.07.15. 17:31:14

@É2I: Nekem tavaly jött ki súlyadó a PC-03-93 rendszámú kb.'86-ban használt, majd (bontóba!) eladott gépkocsimra. Bementem a Zügyintézőhöz a "tanácsházára", hogy nem tűnt fel, hogy régi típusú a rendszám? Na, ott elmondta, hogy elveszett az adatbázisuk, és betöltötték a régit. Na, így lesznek új ügyek a régen lezártakból...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.15. 17:35:34

@rezsöatya:
hogy az istenbe veszhet el egy adatbazis?
megy haza jozsi es bemegy egy froccsre es ott felejti a kocsmaban?
vagy hogy?

BBG76 2010.07.15. 17:40:33

Bírom azokat a bejegyzéseket miszerint az OTP-nek (ami az első negyedévben 42,4 milliárd forint adózott nyereséget ért el) pont az illető 8 ezer forintja kell.

Gyerekek, ez nem az OTP gonoszsága. Ezek adminisztrációs hibák. A résztartalékos bankrendszerrel és ekkora ügyfélkörrel szinte szabadon gyártható a pénz, nincs szükség ilyen lehúzásokra.

Jokkura 2010.07.15. 17:40:45

@Kitalátor feljegyzetei:
Egy hitel volt ,havi 130 000.- törlesztővel. de mindegyik bank a saját szerődést kötött velem .Abban igazad van ,hogy egy "ügylet" volt.hál istennek az egész ,kompletten ki van fizetve.Ritka ember vagyok ,nincs banki hitelem :) és szerintem jó ideig nem is lesz !!

Jokkura 2010.07.15. 17:45:05

@hagyma: Az adatbázis elvesztésének az egyik tipizált formája,mikor a rendszergizda ,mentés nélkül "okoskodik" és frissítés címén belebarmol a dolgokba.Régen a kartoték idején a tűzvész,meg az árvíz volt képes ilyen károkat okozni.Ma elég egy "túlképzett" számtech végzettségű majom is hozzá.Elnézést a normálisabbjától,de az nem megy közalkalmazotti rendszermajomnak.

Jokkura 2010.07.15. 17:52:52

@rezsöatya: ilyen velem is el akartak játszani,de mint fentebb is írtam paranoiás vagyok :) ( köszi a kiigazításért : atpijkamo!).megvolt mindem papírom egy IZ-s skoda 100-ró ,sőt a bontó számlájáról is .Kérték,hogy küldjem a paparírokat ,iktatják,stb.Bevittem sk,.,és kértem egy igazolást ,hogy milyen papírt ki,mikor milyen ügyiratszámmal iktatott. Rögtön nem kellett nekik,megnézték, bólintottak 2-t és törölték a rendszerből,arról is kértem egy papírt.Lehet ,hogy tényleg paranoiás vagyok ? (egyébként a pincében még megvan az a két rendszám tábla is ,meg a szürke forgalmi könyv is --emlék)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.15. 17:55:03

csak en ilyen nem magyarazkodos tipus vagyok, aki erti erti aki nem nem
egy adatbazis normalis adatkezelessel eleg ritkan tunhet el
ezt akartam en is mondani
na megyek szetnezek hol ekeznek meg mert ma nagyon raertem
valahol meg az indexen

Metal Dog · http://haladjunk.net 2010.07.15. 19:25:25

Nekem is ugyanez a cég küldött egy 13 éve befizetett OTP folyószámla hitelről ugyanilyen dörgedelmet. Jogi segítséget kértem. Azt tanácsolta nagyon hiteles forrás, hogy írjam meg nekik a visszafizetés részleteit (nekem megvannak a régi papírjaim), és hívjam fel a figyelmüket az 5 éves elévülésre írásban. Merthogy létezik az elévülés, de csak akkor, ha hivatkozol rá. Ha nem hivatkozol rá, akkor fizethetsz, ha már fizettél, hiába hivatkozol rá. Megtettem faxon és tértivevényes levélben, várom a fejleményeket.

Inquisitor 2010.07.15. 20:02:17

Velem a K&H játszik ugyanilyet, csak nekem fogalmam sincs, hogy mire fel, ugyanis soha nem vettem fel tőlük hitelt.

Öreg Sam 2010.07.15. 20:35:42

@horex:
Te is fiam Brutus? ))
A nyugdijasklubbal én is akkorát szivtam,hogy a fal adta másikat )
42 év után kellett volna valami sajtpapirokkal bizonyitanom!

chop 2010.07.15. 20:37:23

@hagyma: "A résztartalékos bankrendszerrel és ekkora ügyfélkörrel szinte szabadon gyártható a pénz, nincs szükség ilyen lehúzásokra."

Neked sincs átmosva az agyad...javaslom, nézz még egy kis Zeitgeistet, hátha újabb fantazmagóriákat leszel képes gyártani!

Ilyet...

chop 2010.07.15. 20:39:18

Bocs, az előző BBG76-nak ment.

pakesz (törölt) 2010.07.15. 20:50:02

@Nigab: "Bankos, szívatós szolgáltatós, parkolós, rendőrös, bíróságos, apehes papírokat eltenni oda, ahol meglesz még 20 év múlva is. Egy dosszié nem kér enni, kis helyen elfér, és egy diszkrét szopatásnál mindig jól jön. "

eppen gondoltam hogy rendet rakok es kidobalom a 2-3 evesnel regebi cuccokat
hat akkor nem fogom

Rainbow_ 2010.07.15. 20:55:07

akinek az otepénél van számlája sikeres ember nem lehet...

zoli_ 2010.07.15. 21:04:10

@Metal Dog: Bocs, de ez marhaság....

A követelés követelés marad. Ha 5 évig nem szólítanak fel, akkor a BÍRÓSÁGON hivatkozhatsz az elévülésre, amelyet viszont a bíróság hivatalból nem vehet figyelembe, szóval a fizetési meghagyásra írott elentmondásba kell írni, hogy elévült. És ha az ellenfél bizonyítani tudja, hogy elévülési időn belül felszólított, akkor is neki kell bizonyítania a követelés jogosságát.

fun-csocso 2010.07.15. 21:18:01

Engem még a BAR listára is feltett az ótyipi egy hasonló 2-3 ezres nullásra lezárt, aztán mégsem nullás lakossági folyószámla miatt. És még felszólítást, értesítést sem küldött. Valamikor 2000-ben. Pedig már akkor is valami 50ezer és több hónap kellett volna hozzá. Aztán amikor számomra kiderült, csak nagyon-nagyon nehezen, végül ismeretség útján egy valami b. alelnök töröltetett ki.

Metal Dog · http://haladjunk.net 2010.07.15. 21:43:16

@zoli_: Egy csónakban evezünk, csak te szépen meg tudod fogalmazni, én meg nem. :-)

Bedi 2010.07.15. 21:52:48

"persze előtörlesztési díjat is kértek, pedig előbb a kamatrészt törleszted, utána a tőkerészt, vagyis semmit sem buknak soha"

Ezt a hülyeséget nem lehet kiírtani a fejekből. NEM, nem a kamatot fizetjük előre, hanem a mindenkori tőketartozás jelenlegi kamatát kell megfizetni. Fix törlesztőrészlet esetén ezért a kamat/tőketörlesztés aránya eleinte rossz, majd folyamatosan javul.

Maga az előtörlesztési dij nem az ördögtől való, a banknak számos azonnali költsége van egy hitel létrejöttével, ha idő előtt visszaadjuk, ezek egy részét bukhatja. A mértéke persze lehet vita tárgya.

Ringlósztár 2010.07.15. 22:03:36

Sőt, vettem egy feltöltőkártyás előfizetést a T-homár mobil üzletágától kb. 2,5 éve, de nem volt rá szükség, ezért odaadtam a lányomnak játszani.
Egyszer izgatottan hív a feleségem, hogy valami behajtó cég küldött egy SMS-t erre a számra, hogy azonnal fizessek tizenhuszonezret, mert bíróság stb.
Feleségem is felhívta őket én is tartottam egy elbeszélgetést az ügyfélszolgálattal.
A lényeg: valamikor 6-7 éve ezt a számot más birtokolta és kötelezettsége keletkezett a t-mobile felé, amit ezen a viszonylag egyszerű és olcsó módon próbáltak behajtani.
Folyamatosan arra hivatkozott az ügyfélszolgálat, hogy ők nem tudták, hogy az előfizető nem azonos azzal, aki tartozik, ami persze nem igaz, hiszen az eltelt időszak alatt az eredeti megbízó kísérletet tett a behajtásra, ezeket csak akkor adják át külső cégnek, ha a szabályzataik által előírt és megengedett módszerekkel már csődöt vallottak.

galicius 2010.07.15. 22:58:55

Azt nem értem,ha egyszer megszüntetted a számládat,hogy a faszba került rá ez az összeg.Mivel engem is ma-holnap érinteni fog a dolog,ezért elmentem a PSZAF-hoz.Meglepő módon kedvesek és segítőkészek voltak.Nagyon.Elmondta az ügyfélszolgálatos,ha teljesen ki akarom fizetni a tartozásomat akkor csináljam, de amikor a kezembe kapom a nullás igazolást, és azt a papírt,amivel elmehetek a Földhivatalhoz,hogy töröljék a jelzálogot,úgy egy laza mozdulattal szüntessem meg a számlaszámomat is,mert a bank egy nagy geci,aki a még teljesen tiszta számlát is képes mindenféle pénzzel megterhelni.Valószínűleg ezt fogom tenni.

avram iancu 2010.07.15. 23:55:34

A megoldas. Be kell tenni x millio ft-ot a draga bankba, masnap pedig ki kell venni. Jo 10 ev mulva meg verni kell az asztalt lobogtatva a befizetesi papirt, hogy hol a penzem.

werno 2010.07.16. 00:13:47

5 év az általános elévülési idő !!!!

gitáros 2010.07.16. 00:38:27

@werno:
Ami minden egyes hivatalos irattal újrakezdődik, ugyebár. Amelyeket még csak át se kell venned, mert amíg lakcímed van, él a kézbesítési vélelem intézméyne. (Adótartozásnál pl. egy sima egyenlegközlő levél is megszakítja az elévülést.)

Lépes Elek 2010.07.16. 06:00:57

@avram iancu: Ez amolyan osi roman szokas :-))

kpityu2 2010.07.16. 06:26:04

Ezért kell megszüntetni a számlát. Sohasem lehetsz biztos benne, hogy utólag milyen rejtett költségeket számolnak fel. Ha pedig bármit is elcsesznek, garantáltan első dolguk hogy felszólítást küldenek: fizess ennyit és ennyit különben megnézheted magad.

kpityu2 2010.07.16. 06:32:28

@Bedi: "Maga az előtörlesztési dij nem az ördögtől való, a banknak számos azonnali költsége van egy hitel létrejöttével, ha idő előtt visszaadjuk, ezek egy részét bukhatja."
Ez érdekelne. Milyen azonnali költségei is vannak a banknak? Ezek mekkora összeget tesznek ki?

Babajaga (törölt) 2010.07.16. 07:38:43

"...de nem tudtam igazolni, hogy amikor visszafizettem a hitelt, akkor annyit fizettem vissza, amennyit kértek,..."

Mi van???
Átutalással fizeted a hitelt, de nem tudod igazolni?

Dr Keynes 2010.07.16. 07:42:08

@Bedi:
Egyrészt ebben biztosan igazad van: "NEM, nem a kamatot fizetjük előre" - bár az első években gyanúsan keveset csökken a tőkerész. Nem tudom matematikailag alátámasztani, de gyanús, hogy az egész futamidőre számolt kamatot kezded el törleszteni.

Ebben viszont biztosan nincs: "Maga az előtörlesztési dij nem az ördögtől való, a banknak számos azonnali költsége van egy hitel létrejöttével, ha idő előtt visszaadjuk, ezek egy részét bukhatja"
A bank sohasem bukja az azonnali költségeket, hanem ezeket rád terheli azonnal. Hitelbírálati díj, ügyleti kamat, kezelési költség, rendelkezésre tartási jutalék - ezek szerepelnek a hitelszerződésben. Amit nem terhel rád, azt a hitel árában, a kamatban érvényesíti. A kamatot arra az időszakra amíg nálad a pénz kifizeted - vagyis a költségek teljes mértékben lefedezettek. Kivéve talán egyet: a visszafizetéssel kapcsolatosakat. Hogy a pénz átvétele mennyibe kerül a banknak nem tudom, de nem lehet nagyon sok. A hitellel kapcsolatos ügyintézésbe bele kellene, hogy férjen (kezelési költség), amit az adott időszakra szintén megfizetsz.

Az előtörlesztés díja a szerződés szerint a bank "jogosult az elmaradt hasznát érvényesíteni". Vagyis azért fizetsz ilyet, mert a bank hasznot remélt tőled, és ezt elbukja. A költségein felüli részt kellene kiszámolnia, az az elmaradt haszon (de ilyet nem tesz, mert pillanatok alatt földig rombolnák az összes bankot :). Természetesen a kockázat csökkensét is bele kell számolni a költségekbe, hiszen az elmaradt haszon része az elmaradó kockázat (és annak költsége) is. Mivel a pénzt újra ki tudja helyezni, ezért az ebből adódó hasznot is le kellene vonni, hiszen az nem marad el (ugye, ha drágábban tudja újra kihelyezni, akkor akár fizethetne ő is azért...)

Vagyis szerintem: de igen, az előtörlesztési díj igenis ördögtől való. :)

Dr Keynes 2010.07.16. 07:46:25

@Babajaga:
Rendszeres átutalással fizettem minden hónapban. Majd előtörlesztettem, a hitelszámla megszűnt, de a folyószámlámról még egyszer átutaltak rá egy részletet. Ez az, ami a tartozás alapja. A bankon belüli átutalás, ami az előtörlesztés UTÁN, de a rendszeres átutalási megbízás megszüntetése ELŐTT még kiment.

steve85a 2010.07.16. 07:50:31

Szerencsére már 5 éve megszabadultam ettől a bagázstól.

Csirke72 2010.07.16. 07:58:42

5 év elévülés miatt lejárt:)
Csak a hatósági sztorik nem évülnek el:)

Csirke72 2010.07.16. 07:59:45

Esetleg ha a Csányi haverja lennél, el lehetne ezt "hivatalosan" tussolni:)))

Nem mindenki lehet Mrd-os a bank pénzéböl:)

kpityu2 2010.07.16. 08:04:06

Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy egy banknál mi alapján számolják a nyereséget, amiből fizetik a bónuszokat. A lezárt ügyletek nyeresége után, vagy a bank által kezelt tőke növekedése után?

Harlequin 2010.07.16. 08:06:00

5év után elévült, úgyhogy no para!

Babajaga (törölt) 2010.07.16. 08:29:48

@Dr Keynes: és egy bankon belüli utalásnak nem marad semmilyen nyoma?
:-oo

Hümüzhümümüz 2010.07.16. 08:32:33

Nahh, OTP! Az év bankja... :S

Én sosem voltam igazi ügyfelük, mégis tartozom nekik. :) 2 éve igényeltem online számlát, de találtam jobbat, másik banknál, ezért be sem mentem az OTP-be aláírni. Később jött egy levél, hogy megszűntetik, ha x napig nem megyek be. Ezután kuss, majd idén tavasszal kaptam egy felszólítást, hogy 3890 forint számlatartozásom van úgy, hogy alá sem írtam semmit, be sem mentem. :( Nagyon buzik!

Pipas 2010.07.16. 08:41:10

@Hümüzhümümüz: Aláírni? Én pölö PayPal-t használok, nincs aláírás, de eszembe nem jutna, hogy hiányzik.

És amikor átutalok az interneten keresztül? Ott sincs aláírás mégis leveszik a pénzt a számlámról. Sőt, a villanycég pölö meg egyszerűen leveszi a számlámról, mert megengedtem nekik... ja, az apeh meg akkor is, ha kimondottan tiltakozol...

EvilHedgehog 2010.07.16. 09:43:00

@Pipas: Amikor neten utalsz akkor is aláírod. Amikor a szerződést megkötötted akkor aláírtad, hogy az internetes felületen az azonosítást követően kiadott átutalási megbízást a bank hajtsa végre.

Sőt...több banknál utalásnál kér egy ún. aláírószót is még extrában...szóval aláírod te azt... :)

erdomester2 2010.07.16. 09:59:21

Az OTP-ről jut eszembe. A Magyar Posta elfelejt szólni arról, hogy a bankkártyás fizetés OTP-n keresztüli kp felvételnek minősül, azaz olyan, mintha kp-t vennénk fel egy OTP automatából! Ezt az átbaszást...

stars7726 2010.07.16. 10:39:24

ez itten kérem,a bürokrácia országa.bank,apeh,önkormányzat,biztosító,stb-stb.itt kéerem,soha nem lesz rend.soha.nem lesznek tiszta,egyértelmű,átlátható,szabályos állapotok,mert akkor sokkal nehezebb lenne a pénzlehúzás.az otpről pedig annyit,hogy eddig is játszotta az államot az államban,de most -mivel itt nincsenek olichgarhák-még nagyobb teret kapott.köszönjük emese.

Tücsimücsi 2010.07.16. 10:44:39

erdomester2: a postai alkalmazottak engem minden esetben figyelmeztetettek előre, hogy készpénzfelvételnek minősül, ha a csekket bankkártyával egyenlítem ki, meg ki is van plakátolva.

venszivar 2010.07.16. 10:45:07

@stars7726: Olyan melegem van,hogy külön nem is írok. ÍGY VAN S LESZ.Kevés pénze van még a csányinak .

egerészölyv 2010.07.16. 11:36:24

és leperkáltad nekik, te szegény? Mentetek volna inkább perre!

qqcqqc 2010.07.16. 17:32:26

@EvilHedgehog: az az erste, ők nyújtanak banki szolgáltatást a postán keresztül.
ezt fizették ki a postabank megvételénél, hogy még pár évig más bank nem teheti be a lábát a postákba.

hóanyó 2010.07.29. 12:45:47

Itt az ideje, hogy észrevegye mindenki: az OTP már a múltté, a múlt rendszerből a népre ragadt senkiházi bank. Abból él, hogy sok buta magyar ember EGYETLEN MAGYAR BANKNAK hiszi..... Pedig már régóta nem az.... El kéne mindenkinek menni tőle, észhez térne!
süti beállítások módosítása