Tékozló Homár

MKB: befizetés helyett eltüntették a pénzt

2010.08.04. 18:26 | jackyll | 209 komment

BDBY barátnője hagyta magát rádumálni egy számlanyitásra, pedig eredetileg egy cégnek szeretett volna befizetni. Vesztére az immár saját számlájáról online indított utalás egy avatatlan kollegina kezébe került, aki sikeresen elküldte a pénzt egy ismeretlen számlájára:

Pénteken 2010.07.31.-én a nagykanizsai MKB Bankba tértem be, hogy befizessek egy cég számlájára 208 eFt-ot. Érkezéskor az ügyfélkezelő automatánál lakossági befizetés 2.000. 000Ft alatt-i gombot nyomtam meg. Egy fiatal ügyintézőhöz kerültem és mondom, hogy erre a számlaszámra, ennek a cégnek szeretnék ennyi pénzt befizetni. Ez lett volna a feladat! Ennyi nem több! Akkor nem tűnt fel, de az ügyintéző elkezdett más bankos dolgokról beszélni nekem, – figyelem elterelés – majd egyszer csak egy cseles fordulattal nekem szegezte a kérdést, hogy miért nem nyitok számlát náluk. Mondom neki, hogy Én csak befizetni szeretnék és ennek a pénznek ma jóvá kell íródnia a cég MKB-nál vezetett számláján.  Ó az nem gond, mert ha nyitok egy számlát, akkor azt még ma elutalhatom, valamint ma jóvá lesz írva a cég számláján. Mert nincs gyorsabb és jobb megoldás és különben is milyen jól járok, mert nincs semmilyen költsége! Mivel e-kivonatot kapok majd és non-stop lehet utalni és a bankon belüli utalás azonnal jóváírásra kerül, 24-órában! Talán ennél a pontnál követtem el hibát, már ha követtem el, ahhoz képest, hogy csak befizetni akartam, de mivel úgysem volt számlám, gondoltam mi baj lehet, nyitok egy számlát.
 

Számla megnyitva, haza mentem és online elutaltam a pénzt, meg is jött az sms- kinek a számlájára mennyi pénz került átutalásra, leellenőriztem a számlámat is, ott is azt láttam leemelték a pénzt, minden OK gondoltam. Nagyon örültem neki, hisz e tételek, határidőben történő átutalása több száz euró jelentett! Jelentett volna, ha a pénz valóban átutalásra került volna!

Hétfőn hívnak a cégtől, hogy mivel határidőben a pénz nem érkezett meg, így az akcióban megrendelt termékeket nem szállítják ki! No ez volt a hideg zuhany, de hát nem fordulhat ilyen elő 2010-ben, mikor én a saját szememmel láttam, hogy leemelték. Az igazi sokk ma ért, amikor bementem a nagykanizsai fiókba megtudakolni, hogy mi is van. Persze az ügyintéző hölgy mossa kezeit, ő nem tehet semmiről, jó akkor kértem a fiókvezetőt.

A vezető tisztességesen, ám egy kicsit kioktató hangnemben, úgy forgatta ezt az egészet, hogy még Én éreztem magam kellemetlenül, mit reklamálok itt, ő semmiről nem tehet. Különben is van itt egy reklamációs lap, töltsem ki és 30 nap alatt kivizsgálják az ügyet, hogy a kolléga nő hibázott e? Mert biztos ki lesz rúgva, hisz úgy is csak próbaidős, mondta ezt úgy, hogy Én azt érezzem, hogy én miattam lesz kirúgva. Kértem, hogy vegyen fel egy jegyzőkönyvet erről az esetről, ő ezt is megtagadta, nem hajlandó semmi ilyesmire.

Természetesen az ominózus utalás óta 6 nap telt el, és a pénzem a 208.000.-Ft lóg a levegőben, semmi hír róla vajon hol van a pénzem, ki és mit tesz vele?  Továbbá azt szeretném megtudni, hogy az MKB Banknál ki döntötte el azt és ki adta utasításba, hogy ilyen agresszív értékesítési politikát kell folytatni?  Miért a pultban ülő ügyintéző lesz a felelős, hisz biztos nem ő találta ki, hogy aki befizet, azzal nyittassunk számlát?  Ki engedi, meg hogy egy kezdő (próbaidős) munkatárs, képzés, oktatás nélkül kezelje az ügyfelek pénzét, jelen esetben rosszul!  Miért kell nekem 30 napot várnom arra, hogy visszakapjam a pénzem?  Miért nem veszik fel 3 órán keresztül a telefont a központi hívószámon? Miért nekem kell több oldalas leveleket, kérvényeket írogatnom, holott a napnál is világosabb a történet?! És ha ingyenes miért kapok már 400Ft-os költség levonást?  Miért nem adnak arról ki egy jegyzőkönyvet, hogy mi történt? Hol van a pénzem?  Miért néznek hülyének?

Ui.: 3 óra után felvette a központ a telefont, - amihez ezúton is szeretnék gratulálni – és mit mondtak? Írjam le! Hát vettem a fáradságot tisztelt MKB Bank és leírtam, ezt a levelet most megkapják ráadás egy időben a Tékozló Homár fogyasztóvédő bloggal!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Abd 2010.08.05. 09:26:00

@Xezs: és legalább belekerül neked egy 100-asba, ha tüzetesen megnézed majd a kivonatot.

legalábbis én így járat. Abank. mindenre rászámolta a díjat, így hamarabb elfogyott a pénzem, majd szépen lassan a fordulónapkor jóváírták mindet. Így lettem valóban nullás.

Xezs 2010.08.05. 09:28:39

@egy atlag: Tehát ha valakinek van 200 ezer Ft-ja az dögöljön meg mert neked nincs annyid? Jó kis proli mentalitás ez :)

Doubledeceker 2010.08.05. 09:29:13

@hatesz:

Azért erről tolhatnál majd egy posztot, mondjuk kicsit feltúpirozhatod.

Ott álltál a váróban 3 órát, a végén csorgó könnyel üdvözlés nélkül, és így tovább...

Nagyon várjuk már, és előre is kurva anyját a T-mobilnak.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 09:29:35

@Abd: ha rossz szám, a rendszer ellenőrzi. A 8. a 16. és a 24. szám ellenőrző szám, ha bármelyik rossz, a rendszer be se fogadja az utalási kérelmet.

Ja ezen kívül az első 3 szám magát a bankot jelőli (pl. 173 OTP)

Akkor van gebasz, ha valaki egy rossz cég létező számlaszámát adja meg, mint szerintem a posztíró, aki nyílván rossz lapról olvasta a számlaszámot.

Elég esélytelen, hogy valaki tévedésből létező számot ad meg egy létező bankban, de persze előfordulhat, de ahhoz legalább 3 számot el kell írni és nem mindegy, mire.

Xezs 2010.08.05. 09:30:59

@Abd: Nemnem. Régóta van ilyen csomagom, egy fillért sem fizetek. Tényleg. A bank csak annyit kér hogy legyen egy havi x Ft értékű utalás a számládra (fizetés ha úgy tetszik), semmi több. Ha ez teljesül akkor hozzádvágják ingyen.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 09:32:32

@hatesz: ennek semmi köze az alkalmazottnak, a posztíró utalta otthonról rossz helyre a pénzt!!!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.05. 09:33:44

BDBY azt állítja, hogy mindent jól csinált, és a bank is elismerte a saját hibáját. Higgyük már el neki!

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 09:35:00

@atpijkamo: Egy banki alkalmazott 50 milió fog sikasztani, nem csoffadt 200 ezret.

Főleg nem egy internetes utalásnál, amihez semmi köze....

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.05. 09:38:31

@Dersu Uzala-38: "Egy banki alkalmazott 50 milió fog sikasztani, nem csoffadt 200 ezret."

Volt aki a kerekítési összegeket sikkasztotta csak, abból is összejött sok millió, és nagyon nehezen bukott le.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 09:40:19

@atpijkamo: igen most olvastam, teljesen másról van szó, mint leírta.

Nyitott egy számlát, amiről egy helyes címre elutalt egy összeget, de akinek utalta, azt állítja, nem kapta meg.

Lehetőségek száma végtelen:

-Inkasszó van a cég számláján és ahogy megérkezett a pénze, már el is vitte az APEH.

-Több számlája van a cégnek és másikra várták a pénzt (pl. EU, dollár, Ft számlája is van, vagy több banknál is van számlája)

-A cég hazudik.

-Az MKB online rendszerében valami hiba van. Ezt a Back Office azzonal látja.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 09:41:44

@atpijkamo: igen, ezt a városi legendát én is hallottam már, jó nagy hülyeség.

Ha majd egyszer dolgozol bankban, te is rájössz.

tictac 2010.08.05. 09:42:10

@Dersu Uzala-38: Pont ezt akartam írni. Elgépeléssel kizárható, hogy rossz helyre utaljon, ezt egy algoritmus ellenőrzi a számból. Az lehet, hogy egy létező, jó formátumú számot adott meg, de az nem azé volt akinek utalni akart. Hülyebiztos védelem nincs.

egerészölyv 2010.08.05. 09:42:10

A történet tipikus, jó, hogy megírtad, de máskor alkalmazz egy anyanyelvi lektort. Úgy ütősebb, sőt hitelesebb.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.05. 09:44:01

@Dersu Uzala-38: "Lehetőségek száma végtelen"

Ezért kéne azonnal és nem 30 nap alatt kivizsgálni.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 09:45:14

Mivel a nevezett cég bankszámlája is az MKB-nél van, kb. 3 perc kideríteni mi történt.

A fiókvezető nézzen bele a számlák számlatörténetébe és láthatja, hogy ha az egyik helyről elindult és a másikra nem érkezett meg. (Erre kb. nulla az esély. Inkább az inkasszó játszhat)

Ha mégis, akkor back office felhívása és a naplóból seperc alatt kiderül, mi is történt.

deadmike 2010.08.05. 09:49:47

Mindenki dobálózik itt azzal, hogy rossz helyre lett utalva. Ha online utalod, de még ha kézzel is töltöd ki az utaláshoz a papírt, be kell írnod a kedvezményezett nevét (cég) és a hozzá tartozó számlaszámot. A bank ellenőrzi, hogy a kettő stimmel-e. Ha rossz a számlaszám, vagy a kedvezményezett neve, akkor nem teljesül az átutalás és szól a rendszer (vagy ha személyesen csinálod, akkor az ügyintéző), hogy ehhez a névhez nem ez a számlaszám tartozik. Ez kérem szépen így működik!

2010.08.05. 09:49:58

Van szerencsém huzamosabb ideje k.féle bankoknál dolgozni már egy ideje (az MKB-nál eddig még pont nem, na mindegy), de ez tényleg nem ennyire véletlenszerű. Egy bankszámlára történő átutalásnál, ahogy feljebb már többen írtátok a bankszámlaszámot több soron ellenőrzi a rendszer, amelyből a második 8-as csoport pl. tele van ellnőrző karakterekkel. Hogy valaki elüssön a teljes 3x8 hosszú számlaszámból egy-egy számot persze előfordulhat, de azt vissza is utasítja így a rendszer. Annak az esélye pedig, hogy valaki tök véletlen beletaláljon egy létező számlaszámba, amihez még el is találja az ellenőrző karaktereket, kb. 1 a millióhoz. Szóval javaslom először a saját házad táján néz körül, mielőtt ilyen "kultúrált" hangvételű és alpári stílusú levelekkel mozdítod előrébb az ügyed megoldását.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 09:51:57

@BDBY: nem devizás utalás volt ez? Azt a fiókvezetőnek vagy az egyéb ellenőrnek engedélyezni kell, egyébként nem teljesül, ha ő nem teszi be a pipát.

Attól tőled még a pénzt fedezetbe veszik, nehogy elköltsd, mielőtt még útnak indítják.

De ez csak akkor igaz, ha a fiókban intézed!!!

Ha neten csinálod, max. a back office tud hibázni.

Devizás utalás volt ez?

2010.08.05. 09:52:55

A "néz" az természetesen "nézz" lenne. Most aztán jól nézek ki... :)

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 09:56:29

@deadmike: ez még nem kizáró ok, főleg nem internetes utalásnál. Gondolj arra, hogy te egy ismerősödnek akarsz pénzt utalni, de nem tudtad, hogy a felesége számlaszámát adta meg, aki a lánykori nevén nyitotta a számlát. Ettől még csont nélkül megkapja.

Persze, ha nagyon bűdös, az ügyintéző rákérdezhet, hogy biztos-e, hogy az X kft számlájára akarja utalni a TB járulékot?

Doubledeceker 2010.08.05. 09:57:20

@deadmike:

A név és a bankszámlaszám párosítása tapasztalatom szerint on-line utalásnál nem működik.

Ez tapasztalat, mert ha rokonoknak útalgatok (ami elég sűrün előfordul), mindig baromságokat írok (pl. Édes testvérkémnek, meg ilyenek.)

Papír alapú utalásnál ellenőrzik a csajok. (régen ezt használtam, akkor felhívtak a bankból (ja igen, mert be lehet dobni gyűjtőládába az utalási papírt), hogy ez miez???

Persze a fennt írt számellenőrzés mindig játszik.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 10:03:18

@donfuligjimmy: ha egyszer ülnél a másik oldalon csak egy napot, mindjárt másként beszélnél.

Nem egy ügyfél olyan sötét, mint a föld, olyan dolgokat nem ért meg, ami egy óvódásnak sem okozna gondot.

Meg némelyik olyan rondán ír, hogy ki se lehet olvasni, aztán meg bunkózik, ha nem ment el az utalása, mert olvashatatlan szemetet dobott be a ládába....

dzsedi 2010.08.05. 10:03:25

sima balfasz majom a kedves panaszos.

hatesz 2010.08.05. 10:04:42

@Nandi29: Nem akarom feltépni a lelkemen még jobban ezt a fájó sebet :)))

OFF(?)
Amúgy meg a poszt toló tipikus hárító. Mindenki hibás csak ö nem.
Erröl eszembe jutott a hétvégi Forma1 futam. Ahogy Vettel ígyúgy felháborodva magyarázta hogy miért maradt le annyira Webber mögött, amiért meg is büntették. Mert nem látta a Safety Car tetején hogy kikapcsolták a fényjelzést (ami azt jelenit hogy be fog menni a kör végén a boxba), mert nem müködött a rádiója stb. Aztán a végén kinyögte, hogy egyszerüen bealudt (ez sem igaz, mert elönyt akart ezzel a trükkel nyerni csak elfelejtette hogy a Safety Car mögött autózva 2 versenyautó között max 10 autónyi távolságot lehet tartani). De akkor is valahogy így mondta, hogy "a célegyenes ráfordító kanyarban bealudtam, de..."
Erre a jóöreg Niki Lauda beszólt (jogosan), hogy ezek a mai fiatalok már csak ilyenek. Elöször nem akarják elismerni, hogy hibáztak, mindenki más a hibás. Majd amikor már egyértelmüen látszik, hogy csakis ök hibáztak, akkor elismerik, de mindig ott van, hogy "igen, elcssztem, de..." Nincs de, elkúrtad, ennyi slussz, pont. (Nem kicsit, nagyon)
ON

hatesz 2010.08.05. 10:07:52

@Dersu Uzala-38: akkor olvasd el még egyszer amit írtam. Alkalmazott(am) nálam a posztoló! Szövegértés megy?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.05. 10:10:46

@hatesz: "a Safety Car mögött autózva 2 versenyautó között max 10 autónyi távolságot lehet tartani"

Legfeljebb 4 autó távolságot szabad tartani.

De hogy jön ez ide?

Doubledeceker 2010.08.05. 10:15:18

@hatesz:

Ha öntudatos vásárló lennél, mondjuk olyan, mint a post toló, akkor nem hagynád annyiban.

Talán még a leleki megrászkodtatásért is perelhetnél.

Vagy legalább egy szervert megküldenének sokolóval büntiből....

deadmike 2010.08.05. 10:18:01

@Nandi29: Hát pedig ahol dolgozom, anno direkt megkérdeztem, mikor elkezdtem dolgozni és megadtam a számlaszámot, hogy mi történik abban az esetben, ha rossz számlaszámot adnék meg, vagy időközben megváltozik olyan szerencsétlenül, hogy fizetésnap körül és nem vezették még át. Erre az volt a válasz, hogy az átutalás során a banknál minden esetben ellenőrzik, hogy a megadott névhez tartozik-e a számlaszám. Mindenesetre én biztos hogy nem irogatnék be olyanokat hogy "édes testvérkém", stb. No de mindegy is. Ne a mi fejünk fájjon más hülyesége miatt.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 10:19:41

@hatesz:

Hát, nem egyszerű összerakni a történetet, pedig minden ilyen teszten 90% feletti a szövegértésem. Illetve 90 centilis, de ez most mindegy.

A sztori by Sherlock Holmes:

A posztíró a te alkalmazottad, akit elküldtél az MKB-ba, hogy fizessen be egy számlára pénzt egy kft-nek.

Ehelyett nyitott egy számlát saját magának, amire befizette az összeget, majd otthonról elutalta a kft.-nek, amiről sms-t is kapott.

A kft. viszont nem kapta meg, erre bement a bankba, ahol állítólag valamit elcsináltak a számla rögzítésekor, ezért nem mükődött az utalás.ű

Szerinted csak símán hazudik, szerinte mindent jól csinált, csak a bank tévedett.

Jól értem?

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 10:25:30

@hatesz:

Ha a fentiek szerint történt, mint (nem MKB-s) bankfiókvezető, az alábbi a véleményem:

A sztori elég sánta, hiszen miért a saját számlájára fizette be, amikor ugyanazzal a lendülettel befizethette volna a kft számlájára is, és még az átutalás költségét sem kellett volna saját zsebéből fizetni.

Ez elég nagy marhaság.

Viszont elképzelhető (bár kicsi az esélye), hogy tényleg valamit nem állítottak be az MKB-nél és ezért nem müködött valami rendesen. Ekkor csak símán balfék volt, nem tolvaj (már ha jól értelmezem a történteket)

Pl. Ha nálunk utalsz külföldre, de én elfelejtem engedélyezni az utalást, akkor az megy a levesbe. Igaz, másnap reggel szól a nemzetközi utalások osztály, hogy ez a függő tétel mi a viharért volt ott.

De azért sajnos lehet emberi mulasztás is az oka.

Hümüzhümümüz 2010.08.05. 10:26:55

@deadmike:

Nem feltétlen.
Nem rég volt a tévében, hogy Micimackónak, Tapsi Hapsinak meg Kojaknek utaltak pénzt, mármint ezeket a neveket írták be a név mezőbe valós számlaszám mellé és bezony elment a pénz... Micimackónak, Tapsi Hapsinak, Kojaknek.

Szóval a rendszer nem egyezteti a nevet és a számlaszámot.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.05. 10:28:03

@hatesz:
Tegye fel a kezét, aki céges ..."

Ezt emlitettem ippeg tegnap
Lyól nézne ki, ha pl egy bolt bevételét parkolatnám kicsit a bankszámlámon,mielött a kozpontba utalom
Bár itt nem pont ez történt, de a fogadó fél hova könyveli?
Te Gizikém, kiez a BDBY barátnője?
Ezt hova könyveljem?

hatesz 2010.08.05. 10:30:48

@Dersu Uzala-38: Az egész nem tiszta, nem látod?
A pénztáros beszélte rá, hogy nyisson egy bankszámlát és önála meg is csinálta? A pénztásban ilyenre nincs lehetöség, csak pénz ki- és befizetésre.
Ahelyett hogy 2 perc alatt befizethette volna, nyitott magának egy bankszámlát, majd bár tudta, hogy fontos elutalni a péntz (azért ment be a bankba), mégis szart rá, és este otthonról utalt?
Szerinted ez így kerek?
Erre mondtam, hogy én, mint a 208e Ft-ot az alkalmazottam kezébe adó, nem elégednék meg ezzel a harmatgyenge "ha már itt vagyok nyitok egy számlát és arról utalom át a cég pénzét" dolgot.
Nem írtam hogy hazudik, csak teljesen logikátlan hogy egy 2 perc alat elintézhetö dolgoz minek bonyolít meg valaki ennyire, meg minek rakja a cégem pénzét akár csak 1 percre a saját privát bankszámlájára?!? Én kirúgnám azonnal ha az én cégem pénzével büvészkedne így (értsd felelötlenül és értelmetlenül).I

Doubledeceker 2010.08.05. 10:33:01

@deadmike:

Nem azért írom, mert hülye vagyok, csak mert az gondolom, hogy ez póén, de mivel nem az, mégiscsak hülye vagyok!!

:(

hatesz 2010.08.05. 10:33:20

@Hümüzhümümüz: Ellentmondásos amit írsz. Hiszen a végén leírod, hogy a pénzt T. Hapsi, M. Macko és K. Jak kapta meg:))))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.05. 10:35:21

@Megdobbent:
A NagyTestvér elöl nem tucc elrejtőzni!
Volt-e már és tuttad-e?

2006.1-click.jp/

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 10:35:23

@hatesz: a pénztárosnak is ajánlani kell a termékeket és rá kell beszélni a csak tranzaktáló (ki-be fizető) ügyfeleket, hogy nyissanak számlát, ez eddig teljesen rendben van, ez nálunk is így megy.

Nyitott egy magánszámlát, ez is rendben van, ha még nincs neki.

Amit, nem értek, hogy miért a sajátjára fizette be, miért nem mindjárt a cégnek.

Akkor ezek szerint nem nálad dolgozik, csak ha nálad dolgozna.

Akkor szövegértésből mégse ötös... :)

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 10:40:41

@hatesz: ha ez a saját pénze volt, nem másé, akkor nincs itt gebasz.

Rábeszélték, nyitott egy számlát, majd onnan utalta, csak ez nem érkezett meg.

Lehet, hogy emberi mulasztás miatt, mint írtam, kicsi az esélye, de lehetséges.

Azt miből gondolod, hogy nem a saját pénze volt?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.05. 10:41:02

@Dersu Uzala-38:
Igaz, másnap reggel szól a nemzetközi utalások osztály, hogy ez a függő tétel mi a viharért volt ott."

Vagy nem szól!
Beragadt egy utalás,amikor egy hét mulva sem érkezett meg érdeklődtem
Kezdődött a kapkodás
"Némá' hát ez beragadt,de miért nem szóltak" mondta az ügyintéző
Bizony nem mindig szólnak

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 10:43:42

Az is simán lehet, hogy a napi zárás után (mondjuk 16 óra pénteken) akart utalni, ahol a rendszer beveszi az utalást, zárolja az összeget a számláján (erről kapta az sms-t), de csak majd a hétfői záráskor teljesül az utalás, amit kedden kap meg a címzett.

És akkor sehol semmi rejtély.

Ppix 2010.08.05. 10:45:05

A levélíró segghülye, ez rendben van, de miért kerül be egy ilyen cikk a Homárba???

Ha befizette a saját számlájára a pénzt, hazament, és online el tudta utalni, akkor a pénz még megvolt, ezért tudta elutalni egy másik számlára.
Ha nem kapta meg a másik fél a pénzt, akkor:
A) rossz számlaszámot írt be
B) még nem ért oda, később kapja meg.
C) el sem utalta, csak bénázott valamit

Egyik estben az ügyintéző a hibás. Ha meg a kedves ügyfél olyan hülye, hogy egy pénztári befizetés kapcsán hagyja magát bepalizni és nyittatnak vele egy számlát, akkor nézzen kicsit magába, hogy minden rendben van-e arrafelé...

szőketisza 2010.08.05. 10:45:43

@deadmike: Nincs igazad. A rendszer nem ellenőrzi, hogy egy létező cimzett és egy valós bankszámlaszám összetartozik-e. Velem előfordult, hogy a listán nem a számlaszámhoz tartozó kedvezményezettet választottam ki, nevezetesen az autóm törlesztő részlete a Reader's Digest számlájára került, akik készségesen intézkedtek a visszautalásról, miután a közlemény rovatból kitűnt, hogy nem ők az tgazi címzettek.

BDBY 2010.08.05. 10:50:01

@Dersu Uzala-38: Nem deviza átutalás volt, hanem forint benkon belüli átvezetés lett volna, de a mai napig nincs átvezetve a pénz!!! Le van ellenőrizve minden, dokumentumok a kezünkben. 3 órás személyes ügyintézéssel az eredmény annyi, hogy megtudtuk az ügyfeles hölgy valamilyen kódot nem küldött valahová ezért nem teljesült az utalás!

deadmike 2010.08.05. 10:58:27

Azoknak, akik szerint nincs igazam:
Ezekután a példák után elismerem a dolgot. Úgy tűnik mégsem működik ez a rendszer. Ami viszont valljuk meg (legalábbis szerintem) elég gáz. Ezek után tényleg csak mások jóindulatán múlik, mikor kapod vissza a rossz helyre küldött pénzedet.

Doubledeceker 2010.08.05. 11:03:46

@deadmike:

Kicsit olvass figyelmesebben.

A számot nem lehet elkúrni, mert önellenörző.

Így a név mellete irreleváns.

Da ha ügyintéző csinálja lehet ránéz, a netes bank meg nem nagyon tud, persze lehetne csinálni szoftvert, hogy egyezőségeket vizsgáljon az általad beírt kedvezményezett meg a gép szerintivel.

DE akkor kurva sokszor dobálná vissza a rendszer, vagy olyans szinten le kellene egyszerűsíteni, hoyg sohasem....

hatesz 2010.08.05. 11:06:12

@Dersu Uzala-38: Jogos, saját pénze. Ott a pont. Mea Culpa. Leülhetek, 1es.
De poszt toló logikáját még mindig nem értem, bár ez nyilván a nöi logikával magyarázható...
Na ma már inkább nem dolgozom többet, zavar a posztolvasásban-kommentelésben.

Xezs 2010.08.05. 11:07:01

@Dersu Uzala-38: A kerekítéses lopás nem városi legenda, nézz utána. Segítek, arra keress, hogy "salami attack".

Manapság persze védve vannak a banki rendszerek ez ellen a támadás ellen, de gondolkodj 20-30 évvel visszamenőlegesen és rájössz hogy ez valóban létezett.

hatesz 2010.08.05. 11:08:55

Az utóbbi kommentemen látom, hogy felnöttem. A Niki Laudás megállapítás rám már nem vonatkozik. Beláttam, hogy tévedtem "...,de..." nélkül.
A fenébe. Visszaolvastam, ott van "De poszt toló logikáját..." Akkkor fiatal vagyok. Az se rossz:)
Azt nem tudom miért magammal beszélgetek...

dzsaszper 2010.08.05. 11:13:15

@Ppix:
illetve D) hűtlen kezelés -- bár ez talán valószínűtlen.

Először rutinból a számlaszámot kellene összevetni (a papírról, amiről másolta/másolni akarta illetve a netbank számlatörténetből. Ezzel kapásból kiderül, hogy A) vagy C) fennáll-e.
Ha ezek mind stimmelnek, és 3 munkanap alatt nem érkezett meg az összeg, akkor lehet választani, hogy
- panasz a PSZÁF-nál azonnal
- feljelentés hűtlen kezelés miatt.

stuccer (törölt) 2010.08.05. 11:20:17

pszáf pszáf pszáf! bankoknál mindig pszáf + médiával fenyegetés, az mindig beválik :) nem csak a posztítónak, mindenkinek mondom, a jelszó:
pszáf + média!
ha ezt a kombót meghallja a bank péniszkezlése fénysebességgel intéződik el minden!

stuccer (törölt) 2010.08.05. 11:21:38

@dzsaszper: 3 munkanap?? lófasz és esti fények. ha jól vettem ki a posztból, akkor a cég számlája is mkb-s (nem is lehet más, ha mkb fiókba ment befizetni), akkor délután 18:00ig leadott netbankos utalások esetén AZONNAL meg kell hogy történjen a tranzakció, a 6 után leadottak pedig másnap reggel.

Viktus 2010.08.05. 11:30:36

@Hümüzhümümüz:

Persze a számlaszám számít!

Hipper 2010.08.05. 11:34:43

hülye lesz a főnök kirúgni az 1 hónapos alkalmazottját, mikor az máris ilyen ügyesen szerez balekot. Multkorjában éz OTP-be mentem be 20 ezer HUFfal megemelni a számlahitelkeretemet. Kaptam vagy 5-féle hitelajánlatot (persze minimum 200 ezer HUFtól), de mivel nekem sürgősen 20K kellett csak mindet elutasítottam. Mikor felálltam a székből a kislány még megkérdezte, hogy nem akarok-e lakást venni:) Itt már azért nem csak én röhögtem, hanem Ő is elmosolyodott:)

dr. Trebitsch 2010.08.05. 11:46:32

1. Épeszű ember magyar bankban nem nyit számlát, csak Európában (pl. Ausztria, Németország, de akár Szlovákia is. Lehet forintban is!)
2. Ha mégis erre okvetlenül szükség van, akkor semmiképpen sem az MKB-nál, mert oda állandóan be kell mászkálni, telefonon elérhetőség nincs, ill. ha valaki 3-4 órán át próbálkozik, esetleg felveszik, de akkor is olyan számot kapcsolnak, ahol nem veszik fel.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.05. 11:48:22

@Trebitsch: Aztán fizeti a drága és lassú átutalásokat?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.05. 11:50:07

@stuccer: "18:00ig leadott netbankos utalások esetén AZONNAL meg kell hogy történjen a tranzakció, a 6 után leadottak pedig másnap reggel."

Biztos elmegy a bank számítógépe aludni, kell neki fél nap pihenés egy átdolgoztott fél nap után.

dr. Trebitsch 2010.08.05. 11:54:53

@atpijkamo: én egy napon utaltam Ausztriából, és az MKB-ból az MKB-ba. Ausztriából hamarabb megérkezett, mint bankon belül. De persze ez EUR utalás, ami a SEPA rendszeren keresztül Ausztriából ingyenes... forintot legjobb készpénzben intézni.

dr. Trebitsch 2010.08.05. 11:56:45

@atpijkamo: ja és Ausztriából, mint írtam, ingyenes volt, bankon belül viszont jó drága, mert valuta...

dr. Trebitsch 2010.08.05. 11:58:06

@atpijkamo: van olyan bank Ausztriában is, ahol a kártyahasználat ingyenes. Tehát fel lehet itthon venni a pénzt, és befizetni ahová kell.

Ooorsi 2010.08.05. 12:05:57

"meg is jött az sms- kinek a számlájára mennyi pénz került átutalásra, leellenőriztem a számlámat is, ott is azt láttam leemelték a pénzt, minden OK gondoltam."

A csaj jó helyre (legalábbis a cég által megadott helyre utalta a pénzt), szóval csak nem az ő hibája.

Komolyan mondom, néha úgy tűnik, hogy ez már nem is "fogyasztóvédő" hanem fogyasztótámadó blog.

moonclown 2010.08.05. 12:08:52

@bounty123: Leírod hogy hazamentél elutaltad!!!!!

"Számla megnyitva, haza mentem és online elutaltam a pénzt, meg is jött az sms- kinek a számlájára mennyi pénz került átutalásra, leellenőriztem a számlámat is, ott is azt láttam leemelték a pénzt, minden OK gondoltam."

Ezek után furcsa hogy az MKB-n keresed a pénzed.Azt meg miért várod hogy szóban válaszoljanak?Ez egy bank, ha te téves számlára utaltad így jártál.meg kell keresni a célzottat a bank segítségével és visszakérni.

moonclown 2010.08.05. 12:10:49

@Trebitsch: Kérni kell a fiókban az ügyintézőtől egy telefonszámot.Csodákra képes ám az emberi elme:)

Sasfióka 2010.08.05. 12:42:09

Azért egy "D" eset is lehetséges.
Amennyiben a fogadó fél számlája hitelkeret nélkül mínuszos, akkor a bank jogosult a számla blokkolására. Ekkor a számlára semmilyen tranzakció nem indítható. (Még készpénz BEFIZETÉS is csak a blokkolás feloldása után).
Tehát a számlaszám a modulo7 és modulo12 rendszerben helyes számnak bizonyul (hiszen valamikor "élt"), de az utalások a számláról vissza fognak pattanni. Már én is jártam úgy - igaz ez CIB Bank volt -, hogy nem tudtam egy megfelelőnek "vélt" számlaszámra utalni.
Itt valószínűleg a véletlenek közjátéka lehetett, hiszen CIB esetén azonnal van számlaellenőrzés, nincs sorban tartás (tehát 365/24 teljesül azonnal a tranzakció, nincs banki "zárás és nyitás" bankon belül), tehát az online rendszerben nem tudok létező, de blokkolt számlára utalni (hibával nem fogadja el a tranzakciót.)
MKB esetén, ahol zárás utáni indításnál sorban tartás van, ott viszont lehet szopóálarc, mert másnap reggel pattanna vissza, de ugye tudjuk, hogy a visszapattanó utalások esetén elég "érdekes" eljárást lehet követni.

Ami helyzet pikantériája az, hogy 2010. július 1-től a teljesülés a jóváíráshoz kötött (míg előtte magánszemélyek esetén a befizetés, utalás indításának időpontjához volt ez kötve), tehát ha a cég még mindig nem kapta meg a pénzt, akkor a cég függetlenül attól, hogy mikor indították a tranzakciót, jogosan utasítja el az akciós áras igényt. Mert az ő számláján még NINCS JÓVÁÍRVA az összeg.

Szintén kezdenek multifunkciósodni a pénztárak és az ügyintézők (OTP esetén mindig is az volt, hogy mindegyik ügyintéző pénztár is), de legutóbb egy másik bankban - ahol volt "önálló pénztár - jártam úgy, hogy számlanyitást követően akartam pénzt befizetni, és annál az ügyintézőnél megtehettem, aki a számlát megnyitotta. Sőt, ez két bankban is így volt!

Tehát a történet az annyira nem négyszögletes, akár kerek is lehet, de sok tényező nem ismert.
Leginkább nem értem, hogy a banknak nincs válasza arról, hogy hol a pénz.
Szintén nem értem, hogy amennyiben a számlán teljesült tranzakció látszik, akkor miért nem kér az ügyfél egy banki igazolást az utalás megtörténtéről, és miért nem nyújtja be a cégnek? A cég meg keresse meg a másik oldalon...

Úgyhogy ez még kicsit X-akta.

moonclown 2010.08.05. 12:54:52

@BDBY: Továbbra se értem.Ha te utaltad online mit keres a képben az ügyfeles hölgy???

Pierr Kardán 2010.08.05. 12:57:38

BDBY ragaszkodik hozzá, hogy az ügyfélszolgálatos banki alaklmazott nem küldött el egy kódot valahova...

Milyen kód lehet az, aminek a hiányában egy létező bankszámláról egy SMS-ben visszaigazolt utalást nem teljesít a bank, hanem a DEVNULL-ba küldi a pénzt?!?!

moonclown 2010.08.05. 12:58:21

@Trebitsch: az MKB-nál meg alegtöbb banknál deviza esetén van lehetőség azonnal terhelésre.utalásnál klatty és pár perc ott apénz.nekme legalább is műkszik:)

58múltam 2010.08.05. 13:03:44

Nekem a Homár cikkekben az a legszórakoztatóbb, ahogyan mindenféle "csacska" hozzászólók - boldog örömmel, hogy végre van valami, amihez ők értenek - beírnak, hogy ez hülye, meg az nem lehetett úgy. Alig látok olyat, hogy "bocs, erre nem gondoltam, én vagyok a bugyuta" (most épp volt ilyen). Azt mondják, a világban az ész van a legigazságosabban elosztva: senki se szokott panaszkodni, hogy neki nem jutott...

BDBY 2010.08.05. 13:14:28

@hatesz: abszolúte félreértésben vagy, saját pénzről és annak befizetéséről van szó, a cég az akitől az akciós árút rendeltem meg!
De ez le van írva, légyszi olvasd el :)

BDBY 2010.08.05. 13:20:32

@moonclown: Le lett ellenőrizve, láttam hogy leemelték a pénzt, ez pénteken történt. Kedden mentem be a fiókba megkérdezni, hogy mi is történt mert a céghez nem érkezett meg, nálam nincs a pénz hol van? Csak nem kaptam választ, csak kioktatást! Erre pöccentem be, rá egy napra, hogy akkor mégis mi van az azonnali utalásommal?De ez el van írva :?)

BDBY 2010.08.05. 13:23:29

@BDBY: mmint le van írva :)

BDBY 2010.08.05. 13:27:10

@moonclown: Ő a nyitásakor valamilyen érvényesítési kódot nem küldött el, vagy nem kapcsolt be kapcsol, vagy a búbánat tudja mit nem csinált mivel,ezt a bank fiókvezetője mondta nekem.
De akkor is furcsa, mert a pénzt leemelték és ma reggeli állapot szerint SEHOL NINCS

BDBY 2010.08.05. 13:34:15

@moonclown: Könyörgöm ki mondta, hogy tévesen lett elutalva!?Jó helyre lett utalva, arról jött 4 db sms, hogy kinek és mennyi pénz lett elutalva, tehát sms-ben arról tájékoztattak, hogy xy cégnek x ft utalásra került!Ebből 4 db sms jött mert összesen 4 tételről beszélünk! Ezt ellenőriztem le online is a számlatörténetemben!Ott is azt láttam, hogy leemelték tőlem a pénzt! Mi ezen az, amit nem lehet érteni? :)

himpellér 2010.08.05. 13:46:03

Csesszék csak meg a bankokat az adóval!!!

Pittykapitány 2010.08.05. 13:53:35

@BDBY: Most Te csináltad a balgaságot, vagy a barátosnéd? :)

Gyanús nekem ez az ügyfélszolga elfelejtett valami kódot bepötyögni duma, szerintem csak le akartak rázni, és ráverni szegény pultosra a balhét. Ugyan én Citis vagyok, de onnan, hogy megkaptam a netbankos azonosítómat, és be tudtam lépni, láttam az egyenlegem, bármit tudtam csinálni. Nem tudom elképzelni, hogy ha már utalást tudsz kezdeményezni (tehát akkor pénzis volt a számládon) akkor mi a lófüttyöt kell még bárkinek is elküldeni, aktivláni, stb...

Amúgy mit vettetek? :)

szalonnás palacsinta 2010.08.05. 13:56:35

@stuccer: "pszáf pszáf pszáf! bankoknál mindig pszáf + médiával fenyegetés, az mindig beválik :) nem csak a posztítónak, mindenkinek mondom, a jelszó:
pszáf + média!
ha ezt a kombót meghallja a bank péniszkezlése fénysebességgel intéződik el minden! "
A BpBanknál a homár a varázsszó. Egy ismerősömmel egyszer b@szakodtak, erre megpendítette, hogy jó, akkor ő most hazamegy és ír egy szerelmes levelet a homárnak, na 1 percen belül a seggét is kinyalták :)

BDBY 2010.08.05. 14:11:01

@Pittykapitány:A bnőm! De qvára nem lehet azt érteni, hogy OK elcsesz valamit a pultos, de ha elcseszett, akkor miért enged utalni, miért emeli le a pénzt és ha már leemelte, miért nem írja jóvá? ? Nekem is van egy ilyen érzésem, hogy a próbaidős pultosra akarja a fiókvezető ráverni a balhét és ezért adta azt az információt, hogy legyen kit szidni!

BDBY 2010.08.05. 14:25:43

@Pittykapitány: A Bnőm! Ez az egész érthetetlen, mert ha pl. tényleg elcseszett valamit a pultos, akkor miért engedett utalni a rendszer? Miért terhelték be a számlám és miért nem írták jóvá, ha már egyszer leemelték a pénzt? De nekem is van egy ilyen érzésem, hogy a fiókvezető ráakarja nyomni a balhét a próbaidős ügyfélszolgálatosra és azért nyomta ki ezt az infót, hogy legyen kit szidni!

Majmász Gedeon 2010.08.05. 14:42:26

10+3 banki trükk az ügyfél lehúzására:
bankitrukkok.nolblog.hu/

Tsitso 2010.08.05. 18:16:56

egy nagy kamu az egész.

Viktus 2010.08.05. 19:10:54

@BDBY:

Te is olyan hülye vagy, mint a nőd jó egymásra találtatok csak szaporodni ne kezdjetek ...

mea 2010.08.05. 21:07:24

Nincs energiám végigolvasni a sok kommentet, ezért bocsi, ha már kiderült... de én még egyet nem értek. Ha a több száz eurót akartál megspórolni, akkor nem lehet, hogy HUF számláról indítottál EUR utalást esetleg egy külföldi bankba? Ha így van, akkor az tényleg eltart jó néhány napig, attól függően hány bankon fog keresztül menni a pénzed. Ha esetleg már kiderült, hogy tényleg egy MKB által vezetett HUF számlára utaltál, akkor bocsi az észrevételért. De ebben a sztoriban valami nagyon nem stimmel, és itt nem a Bankot bántom, sőt. Nem túl életszerű a helyzet.. Képzeljük el, hogy hősünk, akinek 2010-ig még sosem volt bankszámlája bebattyog egy bankba és ott egy kb 3 perces művelet helyett belemegy abba, hogy több fél órán keresztül megnyitják a számláját, nyomtatgatja a próbaidős kolléga az ezerféle szerződéskupacot, töltögetik az aláírókartont és másolgatják a személyit, majd befizet a pénztárba, a saját, már meg is nyílt vadiúj számlájára.. ami szintén néhány percecskét igénybe szokott venni.. ezután hazamegy, bekapcsolja a gépét, be tud lépni a Netbankba, veszi a rendszer, hogy az új számlán már rögtön tranzaktálni akar, berögzíti az utalást, arról visszaigazolást kap sms-ben és hátradől. Mindezt 1 nap alatt, semmi gikszer nélkül... :):) és ha elrontotta a számlaszámot az sem jelentene semmit, mert ha a címzett neve és a számlaszáma nem stimmel, akkor a bank visszautasítja a jóváírást. Tehát az nem fordulhat elő, hogy valaki máshoz ment a pénz. Inkább a partnernél kellene utána nézni, mert tuti, hogy ők nyúlták le a pénzt... Ha tényleg elindult tőle az utalás és nem a 400 Ft minusz miatt nem ment el a pénz, csak lóg az utalása, várva a fedezetet...

mea 2010.08.05. 21:17:21

Áh' rájöttem, biztos vmi demo programban csinálta az utalást és nem ment élesbe :):):)

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.05. 21:25:34

Egy: hülye vagy, hogy hagytad magad rábeszélni. Mindenki a saját döntéséért felelős.
Kettő: a cég azt írta, határidőben nem érkezett meg a lóvé. Vagyis megérkezett, csak későn. Kérd vissza tőlük nemteljesítés miatt.
Három: pénz nem tűnik el csak úgy. Adj be hivatalos panaszt, ha mégis.

BDBY 2010.08.05. 21:27:06

@mea: Szia! Pedig minden úgy van ahogy mondtam és ahogy le lett írva, sajna az ügy ott tart, hogy hétfőn fel kell utazni Budapestre a panaszkezelő osztály vezetőjéhez. A pénz időközben meglett, és ami eddig biztos az az, hogy 6 napon keresztül a pénz valahol "lebegett", hogy hol, azt eddig még élő ember nem tudta elmondani az MKB banknál. Gondolom ezért kell utazni Kanizsáról Bp.-re. Egyszerűen nem értem én ezt az egészet, de kell nekem mindent értenem? :)))De az is biztos, hogy ez nem eljárás egy bank részéről, hisz hibázni lehet, mert emberek vagyunk, de 2010-ben ne lehessen tudni, hogy hol van 208eFt az nem semmi. Egyébként megnéztem úgy, hogy még most is lebeg a pénz valahol, az egyenleg bőséges. Ja és forint lett utalva és jó helyre és mint elítettem az egyenleg (fedezet) is rendben! Szóval abszolúte érthetetlen.

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.05. 21:27:45

@Darth Revan: BBnél 1 percen belül csörög a másik számlán, napközben.

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.05. 21:30:53

@atpijkamo: ha sorban állna, látná a számláján.

Viktus 2010.08.05. 21:30:58

@Babette_:

MKB-nál is bankon belül ... de ezek biz csúnyán elkúrtak v.micskét aztán a bankot baszogatja. Lehet a nője rendelt rajta pár chipendale fiút ...

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.05. 21:35:36

@BDBY: legalábbis azt mondják. lehet, hgy a címzett csak letagadja.

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.05. 21:40:07

@Viktus: csak sipos F tamást idézném, "nincs baj bébi, úgy érzem, így is megéri, fő, hogy mindig forró az ágy+

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.05. 21:47:28

@Abd:
a számlaszámokban van ellenőrző kód, ha rossz a szám, visszadobja. ha létező szám, de nincs gazdája, akkor rendszere válogatja, de leginkább bekerül egy központi számlára, ahol humánok kezdik nyomoni, hova tartozhat, ha nincs meg, visszaküldik.
ha létező szám és van gazdája, akkor jóváírják, és a posztoló kérvényezheti, hogy adják vissza, de ha ő bacta el, akkor a bank semmi felelőséget nem vállal.
azt nem tudom, hogy a bank kiadja-e az elrontott számlaszám tulajdonosát, ezt a folyamatot nem ismerem.

mea 2010.08.05. 21:49:52

@BDBY: Hát akkor reméljük hétfőn okosabb leszel.. De ez is fura, hogy Bpre kell ezért utazni.. face to face akarják elrendezni? Nem lenne elég, ha írnának egy pár sort és visszakapnád a pénzedet vmi kamattal együtt? Nagyon ráérnek... De ezek szerint azért hivatalosan is jelentetted, és nem csak ide írtad ki tegnap este.. Nem hiszem, hogy az MKBban olvasgatják a netet és ilyen gyorsan reagálnak... :):):)

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.05. 21:59:22

@Babette_: pontosabban nem adják ki(banktitok), de azt nem tudom, hogy máshol kell kinyomoznia a számlatulajdonost, vagy segít a bank felvenni a kapcsolatot.

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.05. 22:03:08

@Dersu Uzala-38: az otp 107.
a bb 101, a citi 108.
a többit nem tudom fejből:)

mea 2010.08.05. 22:04:02

@Babette_: A banknak joga van levenni a téves utalást a számláról. Már "csak" az a kérdés, hogy mi számít tévesnek :):) elég, ha küldő azt mondja, vagy a címzettnek is "be kell vallania" vagy csak akkor téves egy utalás, ha a bankban egy adminisztrációs hiba folytán került rossz helyre a pénz. És vajon azzal az összeggel mínuszba is tehet számlát?

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.05. 22:19:17

@mea: akkor van joga levenni, ha a bank hibázott.
egyébként nem.

szalonnás palacsinta 2010.08.05. 22:44:37

@Babette_: módosítanám: otp 117. A 107 asszem cib.

puffancs 2010.08.07. 13:48:04

en nem ertem, hogy miert az ugyintezo hibaja, hogy elbaszott egy online utalast az utalo maga?

nagyazistenállatkertje 2010.08.07. 19:39:30

Sztori a következő!
Elmegyek az mkb bankba kétszáz X ezer forinttal, hogy ezt az összeget egy mkb-s számlára befizessem.
Erre én nyitok magamnak egy számlát, és inkább arra fizetem be a pénzt.
Lehet én nem értem, valaki segítsen!!!
Olcsóbb ha mkb-s számlára fizetek be pénzt, mintha egy mkb-s számlára fizetném...MKB mindkettő! Nem mindegy???
Hazamegyek, a megkötött számlaszerződésemmel és netbankárszerződésemmel, amihez majd csak másnap fogok sms-ben jelszót kapni :) és várom a jelszót, hogy elutalhassam a pénzt, amit 1 perc alatt be is fizethettem volna! Szóval fel vagyok háborodva, mekkora hülye vagyok. Jah és javaslom magamnak, hogy ne nézzek reklámokat mert könnyű engem rábeszélni olyan dolgokra, amire semmi szükségem.

Én vagyok Töhötöm! (törölt) 2010.08.15. 10:07:17

Kiscsajt elutasitani 3x, ha nem tágít főnökét hívni, majd mindkettőt pofánvágni.
süti beállítások módosítása