Tékozló Homár

Rendkívüli bunkóság az István kórházban

2010.08.06. 10:49 | szily | komment

A magyar egészségügyi dolgozók hajlamosak őszintén nem érteni az ügyfeleik egyik leggyakoribb panaszát, miszerint igen gyakran bunkók és lekezelők a betegekkel. Az egészségügyi dolgozók ilyenkor a sanyarú körülményeikre meg a stresszre és a felelősségre szoktak mutogatni. Csakhogy magyarok millió élnek és dolgoznak legalább annyira rohadó vakolat alatt, sokkal kevesebb pénzből és ugyanolyan stresszes feladatokon, és nem mindegyik akkora tahó, mint mondjuk az asszisztensek. Elkeseredett olvasónkat például még a magyar kórházi bunkósághoz képest is kirívó módon próbálják megalázni: az Istvánban rezzenéstelen arccal bemondták neki, hogy mivel elvesztették az oda beszállított édesanyja TAJ-kártyáját, a családnak ki kell fizetnie az ellátást. Mindenki, aki életében vett igénybe ellátást, pontosan tudja, hogy a TAJ-kártya fizikai mivoltában egyáltalán nem kell semmihez, nem egy személyi igazolványról van szó, a lényeg, hogy az érvényes TAJ-szám meglegyen, amit akár a fenekünkre is tetoválhatunk. A hölgy ráadásul többedszerre járt az Istvánban és az adatai természetesen benne voltak a rendszerben, vagyis az ügy homeopátiás mennyiségű jóindulattal is rendezhető lett volna. Ehelyett harc van, idegesség és feljelentéssel fenyegetés. Szomorú igénytelenség alant.


Először is azzal kezdeném történetem, hogy sajnos megint fikáznom kell a magyar egészségügyet, és az ott dolgozó roppant "kedves" embereket.
Anyukám többször került az István korház neurológiai osztályára, már az első alkalom is felejthetetlen volt, de a mostani túlszárnyal mindent. A mentő beszállítja a korházba péntek este. 1 teljes órába telt amíg egyáltalán oda ért az orvos a kórterembe, vizsgálatok stb. Az iratait és zárójelentéseit odaadják az ügyeletes orvosnak, aki nem sokkal később hazamegy, mivel lejár a műszakja. A másik doktornő átveszi a betegeket. Mi ártatlan állampolgárok persze bízunk benne, hogy minden rendben van es lesz, majd jön a hideg zuhany szombaton, eltűnt anyukám személyi igazolványa, benne a taj-ill. adó kártyával együtt. Természetesen azonnal telefonálgatás, személyesen mentünk a mentőkhöz is, akik megesküdve mondják, ők az orvos kezébe adtak mindent. A korházba tagadás, nemtörődömség fogad, undorító magatartás, es elutasítás. Más papír is elveszett, tehát nem lehet, hogy esetleg más beteg kinyúlta az orvosi, vagy nővérszobából. Miután telefonon a 3. megkeresés után is ránk rakták a készüleket, személyesen mentünk a dolgok után.(Nem kell mondanom, hogy milyen nehéz újra beszerezni az iratokat, es mennyibe kerül mindez, főleg, hogy anyukám nemigen tud hosszabb ideig sehol várni!) Ezek után megint csak falakba ütköztünk, pluszba ki lettünk oktatva, hogy ezt az ellátást bizony ki kell fizetni, ha nem mutatjuk be az iratokat. 2010-ben nem hinnem, hogy a 3. befekvés után a számítógépben nincsenek bent az adatok, es ezt feltétlenül látnia kell az osztályos irodában dolgozó kb. 70 eves arrogáns, es modortalan irodistának! Ezek után mérgünkbe elakartunk jutni a kórház igazgatójához, de hirtelen senki nem tudta ki is az a személy, es hol találjuk. Végül az udvaron szembejövő első fehér köpenyes úrhoz lépve végre kapunk eligazítást. En meg soha nem mentem senkihez panasszal, de ez mindennek a legteteje. Ők vesztik el, es mi fizessük ki a 100.000-et a korház javára a semmilyen ellátásért? Hisz meg a gyógyszereket is mi vittük be???
Ezek után beszeltünk az orvos igazgatóval, mert természetesen a korház igazgatója általában nem tartózkodik bent. Az úr kedves es részben segítőkész volt, bár kétlem, hogy a gusztustalan magatartásért bármilyen retorziót kapnának az említett személyek. Ezek után közöltük, hogy nem fogjuk kifizetni az ellátást, mert a taj szám a gépben, az oepnek erre van csak szüksége, nem az egész irattömbre. Több hetes, egész családos herce-hurcába kerültünk ezzel miattuk. Már csak az igazgató ur telefonjára várunk, hogy vajon mit intézett, ha ez sem segít, kénytelenek leszünk feljelentést tenni a rendőrsegen, mert felünk, hogy valaki visszaél az iratokkal.
Mérgemben írtam nektek, mert kíváncsi vagyok a vélemenyekre.
 
Egy elkeseredett hozzátartozó

 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VinszentVega 2010.08.06. 13:29:04

Tégy be/feljelentést az Egészségbiztosítási Felügyeletnél! (www.ebf.hu/) De gyorsan, mert azt hallottam, hogy a fityisz be akarja szüntetni a hivatalt!
Ezenkívül keress meg egy betegjogi képviselőt! A kórházban kötelező legalább egynek az elérhetőségét kifüggeszteni.
Állj ki az igazadért, ne hagyd hogy lerázzanak, mert különben ezt fogják csinálni tovább!!

kenya5 2010.08.06. 13:32:06

@DrCsernus: igazad van tapasztaltam.Csak sokan vannak akik nem estek át a tüzkeresztségen bevesznek mindent.Bezzeg ha megszopják őkis reklamálnak,a betegség és az eü kapcsolat nem életkor függvénye.

Zsencike 2010.08.06. 13:37:20

Nézzünk magunkba, mert véleményem szerint a társadalom tagjainak a viselkedése tükröződik az eü dolgozókéban. Vagyis mi is ilyenek vagyunk a magunk helyén.

Antalbaba 2010.08.06. 13:43:21

@kenya5: De mintha...
...nem arra írtam volna. Csak azt próbáltam megvilágítani, hogy a "túloldalnak" is van oka arra, hogy ragaszkodjon az előírásokhoz. A TB TÁMOGATOTT RENDELÉS - ELLÁTÁS IGÉNYBEVÉTELÉHEZ IGAZOLNI KELL A JOGOSULTSÁGOT. Nem nagy kérés azért, hogy ne kelljen 10-100 ezreket kicsengetni.

Trackback 2010.08.06. 13:44:22

A kórházaknak azzal kéne foglalkozniuk a betegek b*sztatása helyett, hogy legyen WC papír meg szappan a mellékhelyiségben, tiszta függöny az ablakokon, és ne legyenek döglött bogarak minden sarokban. Röhej, hogy egy gyorsétterem tisztább, mint a magyar kórházak. Röhej, hogy úgy fel tudsz menni mondjuk a negyedikre, és ötven centire meg tudsz közelíteni egy tetszőleges steril műtőt, civil ruhában, hogy akárki is hozzád szólna. Röhej, hogy miközben százezrekbe kerül egy műtét, feketén, zsebbe, nincs pénz kifesteni egy rohadó kórtermet. Röhej ez az egész magyar "egészségügy".

kenya5 2010.08.06. 13:45:01

@Antalbaba: csak amikor a szegény beteget már nészerint ismeri a kórház akkor minek a kekeckedés kérdem én!

ifo2 2010.08.06. 13:45:53

Aki jár külföldön esetleg kelet felé is elmerészkedik az miután visszajön, gyakran gyorsan megszereti ezt a kis országot. nem kell messzire menni hogy ez megtörténjen csak egy gyors példa: Romániában (EU...) ha nem fizetsz az orvos zsebébe, hiába van biztosításod, rád sem néz. és ott is kemény pénzeket fizetnek ki tb-re az emberek, tehát minden relatív

esef 2010.08.06. 13:46:21

Elmenni az illetékes kapitányságra, feljelentést tenni, a személyi körözéséről a határozatot meglengetni a kórházban és 5 perc múlva "véletlen" mégis csak ott lesz a személyi...

Bableves 2010.08.06. 13:48:38

Neurológia - rémálom

Egy rövid történet M.-ről, tényleg dióhéjban:

15 éve diagnosztizáltak nála Sclerosis Multiplexet, gyógyíthatatlan betegség, talán lassítani tudják kissé. "Szerencséjére" hamar kapott gyógyszert minden másnap injekció formájában beadandó típust, amire akkor még várólista volt. 15 éve adja magának (kb. 2800 injekció), mellékhatások garmada, tönkrement bőrfelületek, stb. A gyógyszer kb. havi 400 ezer egyébként, vagy már jóval több. Kezdődtek a megszorítások: Közgyógy igazolvány megvonása, rokkantsági felülvizsgálat legutóbb is megalázó, derékig levetkőztetik, vérnyomás méréshez, oszt annyi. Aztán kitalálják, hogy hátha depressziót okoz a gyógyszer (15 évig nem jutott eszükbe!), és elküldik pszichiáterhez, aki futószalagon gyártja más hasonló betegnek is, hogy "lehet hogy de igen". Erre hivatkozva elveszik tőle a gyógyszert! (Ez olyan, mint rákostól megtagadni a sugárkezelést, mert jaj, kihullik a haja!)Ennyi, nem kap mást, túl jól van, mondják! Legalább egy súlyos rosszullétet produkálna! Aki ismeri kicsit ezt a betegséget, tudja, hogy mekkora szemétség ilyet mondani egy orvosnak. Ha megtagadják a gyógyszert, majd biztosan fog is produkálni...

Végül mégis kap egy gyengébb (és olcsóbb) szert, igaz azt naponta kell immár szurkálni. Majdnem lebénul, fullad, fogsor feldagad, bőrkiütés, ezernyi mellékhatás - alkalmatlan a szerhez. Panaszolja az orvosnak, aki nem hiszi, annak a gyógyszernek nincs ilyen mellékhatása. Végül kiderül, rosszul emlékszik, nem is azt a gyógyszert akarta, csak összekeverte! Jaaaa, bocs, majdnem tolószékbe kerültél, sorry. (Papírt persze nem akar adni róla) Most azzal hitegeti M.-et, hogy beveszi valami új programba majd, ha visszajön a három hetes szabadságáról. Addig nincs semmilyen gyógyszer.

Eddig adott volt egy hatalmas akaraterővel rendelkező beteg, aki kapott gyógyszert, állapota stabil volt, nem is zaklatta sokat az orvosokat, sőt munkát vállalt, hogy hasznos tagja maradjon a társadalomnak. Ezután majd lesz egy összetört ember, akinek se nyugdíja, se gyógyszere, és a munkáját se tudja majd emiatt vállalni, mert előbb-utóbb egészségileg még jobban tönkremegy. Végül majd tényleg megvalósul a depresszió is.

kenya5 2010.08.06. 13:48:47

@Antalbaba: Csak kiváncsiság egészségügyben dolgozol? ha igen beszélhetünk a témáról mert 3 öreget cipeltem élete végén kórházba hát lesujtó véleményemvan.Nemcsak nekem hanem akik velem egyidőben sztén szüleiket rokonukat cipelték a ragyogó eü ellátásra.

Ooorsi 2010.08.06. 13:51:50

@Zsencike: vagy csak jól meg kéne szűrni, hogy kik dolgozhatnak az egészségügyben.
Pl szerintem szociopaták nem annyira alkalmasak.
A hatalommániások sem.
3-5 évemte egy pszicho szűrés (nem tudom van-e, ha nincs kéne, hogy legyen)

Zelefánt 2010.08.06. 13:52:11

Combnyaktöréssel feküdtem a Balesetiben, a műtét után mozdulni is alig tudtam, de sajnos mégiscsak sikerült ránehezednem a nővérhívó csengő gombjára.
Szinte azon nyomban bevágtázott az ügyeletes nővér(?)(őrmester(?) és ránkförmedt: "Melyikük csengetett?!!"
A kórteremben minden szem felém fordult, mert CSAK AZ ÉN ÁGYAM FELETT LÓGOTT működőképes jelző.
(Utóbbi azért baj, mert így vagy úgy a teremben mindenki mozgásképtelen volt.)
Mit mondjak, csúnya vita kerekedett.

efi 2010.08.06. 14:00:20

Baromság ez a sok papíros.
Fizikailag EGY darab szám mindenkinek (és semmi más) 1 fényképes, ujjlenyomatos chipkártyán, meg egy pótkártya. Minden más egy adatbázisban (lakcím, jogsi van-e, tb-t fizet-e)
Elkérik, számot beütik, gép köpi (amihez jogosultsága van a lekérőnek), hogy mi újság, kártya visszaad. Mellesleg Sóhivatalok 90%-a megszüntet.
Mert mi van most? Talicskával betoljuk: személyi, lakcím, taj, leletek miegymás. Átveszik, meguzsonnáznak rajta, aztán kidobják a rohadt paradicsommal együtt.

hawkeye 2010.08.06. 14:01:08

István?

Oda többet be nem teszem a lábam.

Speciális pajzsmirigy röntgen (a proszektúra mellett), az egyeztetett időponthoz képest háromnegyed órás csúszás, szólítanak, be az 1 nm-es, fűtés nélküli vetkőzőbe, ott várok több mint fél órát egy szál gatyában. Fázom, ráadásul le sem lehet ülni, hipoglikémiás roham, kezdődő hiperventilláció, benyitok a röntgenszobába, csak az asszisztensnő üldögél ott.
Hol az orvos? Hát a főorvosasszony elment futni.
Na jó, akkor írja rá a beutalómra, hogy a vizsglatot nem végezték el.
Erre a szomszéd szobából (nyilván hallgatózott) beront egy, láthatóan a bodzaszedők nemzetségéből való, veres arcú némber, és elkezd üvöltözni, hogy semmi nem írhat rá az asszisztens a papíromra.
Jó, felöltözöm, közben a satrafa tovább mondja a magáét.
Kimegyek, kijön utánam a recepcióra, ott levő mintegy száz ember füle hallatára alpári módon, ordítva szidalmaz.
Nos, ez volt az István.

Pár nap múlva a Péterfiben elvégezték a vizsgálatot, gördülékenyen, udvariasan, egy rossz szó nélkül....

kenya5 2010.08.06. 14:06:50

@hawkeye: Egyszer ilyen alpári megnyilvánulás után megjegyeztem én kötelezővé tenném a hangrögzitést az orvosi rendelőben.Na netudmeg milyen arcot vágtak hozzá.:))))

kiskacsus 2010.08.06. 14:21:48

István kórház, neurológia...Isten ments!másfél óra várakozás, osztályvezető dr.nő a folyosón kérdezett ki a tünetekről,majd miután nem vagyok akut eset, orvoshiányra hivatkozik, nem tud megvizsgálni, jöjjek vissza később. Az épület akár egy háborús rom, botrányos közöny az orvosok, nővérek részéről...Ja, és miután megtudta, hogy bejelentkeztem a betegfelvételen, felsóhajtott, majd közölte minden szemrebbenés nélkül, hogy majd kitörli, vagy majd átírja az időpontot, mikor visszajövök. Ennél még az is jobb, ha bezárják az intézményt, mert ez így jelen állapotában működésképtelen.

zitoka 2010.08.06. 14:24:54

Személyi nélkül nem vesznek fel kórházi osztályra, nem kezdik meg a szakrendeléseken a gyógykezeléseket. Kell a TAJ kártya, mert másolni jobban tudnak az asszisztensek/felvételi irodásak, de jelentősége nincsen, mivel minden OEP-el szerződött egészségügyi szolgáltató online TAJ szám-ellenőrző rendszerre van csatlakozva. Ha azt mondja a rendszer, hogy igen, van biztosítása a delikvensnek, akkor kezdik meg a felvételt/ellátást. Szóval a kórház kavarta el. De a posztíró anyukájának semmilyen körülmények között nem kell fizetnie.

hubertusz 2010.08.06. 14:28:41

Sajnos ez a fajta bunkóságot már én is sokszor megtapasztaltam.
Az én gyakorlatomban inkább a nyugdíj felé, vagy a nyugdíjat elért és még állományban lévő női eü dolgozóknál (főleg közékáder, de sajnos orvos is) voltak az érintettek.
A legutóbbi élményem a segíteni nem akarásról a szintén IX. kerületi Tüdőgondozónál volt. Azért megkérdezném, hogy muszáj nekik ilyen munkakörben dogozni, ha ennyire nem érzik a betegeket, illetőleg ebben a munkakörben jól magukat?

Wonder Deer Hunter 2010.08.06. 14:43:02

Sajnálom az poszt írót...

Ha az én édesanyámról lett volna szó, akkor kirángatom az aszisztenst (akkor is ha nő) ököllel elmagyarázom neki, hogy ez miért fontos az ő számára...

Sajnálom, de a ló f@szának is vége van egyszer...

ebben a jogállambam pedig csak próbáljon rámbizonyítani valamit, a végén még azt is bebizonyítanám, hogy kirabolt...Csak lehívom az edzésről a kollégákat és azt mondunk a rendőrnek amit csak szeretnénk...Mert az igazság nem számít, csak az, hogy kinek van tanúja, alibije, stb...

Én azt mondom, hogy az ilyen embereket verni kell!!!

Viviparus 2010.08.06. 14:56:11

neveket
minden ilyen esetnél neveket
aztán majd leszoknak róla

Advocatus Diaboli 2010.08.06. 14:56:46

Vegyétek már észre, hogy az egészségügy lezüllesztése is arra megy ki, hogy pusztuljon a magyar, kell az ország másnak!

tbb 2010.08.06. 15:03:38

Elég egyértelmű az ügy. Az OEP miatt ne izgasd magad. De az iratokat sajnos saját büdzsédre kell pótolnod.

csak john 2010.08.06. 15:06:13

Egy ismerősöm hozzátartozóját átvitték egy másik osztályra/kórházba. Másnapra sikerült kideríteniük, hogy hova tették a rokont! Sajnos minden rábeszélésem ellenére nem tett feljelentést emberrablás miatt.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.06. 15:07:26

@DrCsernus:
Még időben váltsál, annyi jó szakma van
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.06. 15:14:34

@Zsencike:
A francokat
Bár olvastunk itt a szemét cégek szemétkedéseiröl.
De nem mindegy hogy valami ügyfélszolga szivat egy egészséges embert, vagy az egészségügyi szolga egy szerencsétlen beteget.
Ez utóbbihoz személyes emberi szemétség kell, mondhatnám élvezi a dolgot
Ez bizony nem függ attol mennyi pénz nincs az eü-ben és mennyi a fizetése

drowmage 2010.08.06. 15:21:24

Már régebben elhatároztam, ha lesz elég pénzem, csináltatok egy pólót, a következő szöveggel:
Magyar egészségügy - NE!!!! (Nagyívben Elkerülni!!!!)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.06. 15:29:40

Azért érdemes olvasgatni a "lezárt ügyeink" rovatot,miket utasitott el a felügyelet
ebf.hu/index.php?m=5.201004

Pofátlanság azért van egy felügyeletnél is

Mária néni 2010.08.06. 15:29:56

Föl kell jelenteni a szemétládákat.

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2010.08.06. 15:31:38

Pajzsmirigy szakambulancia Máv kórház. Időpontot csak félévvel későbbre kapsz. Mindenkit - értsd mindenkit - reggel 8-ra rendelnek oda. Reggel 8-kor 200-an tolakszunk. Nincs sorszám, nincs bejelentkezés! Ilyet még nem láttatok, de most komolyan. Legutolsó alkalommal mikor ott voltam megkérdeztem az időpontot adó hölgyikét, hogy esetleg nagy gond lenne, ha negyedórás beosztásokkal kapnánk időpontot??? Csak egy sima excel! Semmi extra! Minősíthetetlen stílusban közölte, hogy erre nincs emberük (ő akkor mi a fenét csinál), és mit képzelek magamról, hogy bele merek pofázni!??? Aztán - ha már úgy is összevesztünk - még rákérdeztem, hogy mekkora beruházás, hogy legalább sorszámot osszanak??? Ha kell kinyomtatom, de az felháborító, hogy 200 ember ül a folyosón (már akinek jut hely), és gyakorlatilag senki sem tudja, hogy ki után ki következik. Ez ma Magyarország! 4 órás várakozás alatt sosem úsztam meg... pedig reggel 8-ra időpontom volt...

drowmage 2010.08.06. 15:32:06

Amúgy, amikor belefutok egy ilyen történetbe, mindig eszembe jut egy kérdés.
- Miért megy valaki egészségügybe dolgozni, ha annyi emberség szorult bele, ami az utcasepréshez is kevés?!

drowmage 2010.08.06. 15:35:29

Kedves Sün!

Javasolhatnék a blogmotornak egy mindenre kiterjedő altesti vizsgálatot?

Benyelte a hozzászólásomat.

McLoad 2010.08.06. 15:35:49

Hasonló eset velem is történt, és ekkor egy OEP-es ismerősöm azt mondta, hogy ez tényleg úgy van, hogy a TAJ kártyát be kell mutatni, legalább a másolatát. S mindezt 15 napon belűl, különben tényleg kifizettetik.

drowmage 2010.08.06. 15:36:45

Kedves Blogmotor!

Elnézést kívánok. Most megjelent.

phaszfej 2010.08.06. 15:38:51

Örüljünk, hogy nem a fél veséjét lopták el a nagymamának.

phaszfej 2010.08.06. 15:40:16

Egyébként nuklearista vagyok. Mindent le kell köpni atommal és hidrogénnel, ami nem tetszik.

phaszfej 2010.08.06. 15:42:41

@Borstörő:

A fasznak vagy pajzsmirigyes? Nyeszlett vagy, alkalmatlan az életre, hát szívj. De legalább annyi tartás lehetne benned, ha már egy kórbajos emberi csonk vagy, hogy nem rinyálsz.

Secnir 2010.08.06. 15:43:04

bocsi, hogy beleugatok, a helyi orvosi rendelő egyik gépét tartom karban (doki engem választott).
naszóval.
azon fut egy DOS-os foxproban írt csodaprogram. XP alatt.
nehezen, de fut.
amikor a nővérke kiválasztja, hogy ki jelent meg a doktor úrnál (Kovács Béla, Vadmező u. 1.), akkor a program interneten keresztül fellép az OEP-hez, oszt villámgyors kommunikáció keretében megkérdi, hogy Béla bácsi TAJ száma az aktítv-e vagy sem?
OEP válaszol: igen, akkor kirja, hogy Béla bácsi TAJ száma: 123-456-789, és aktív.
ha nem, akkor meg azt írja ki, és a program (ami tárolja az aktuális gyógyszerárakat) átáll a nem támogatott áru üzemmódba.

Következtetések:
1. a magyar programozók fasza gyerekek. (habár a DOS-os felületről lehetne má
r ugrani egyet)
2. bárki számára hozzáférhető ez az program: magánszemélynek fizetős (pl. gyógyszertár, orvos magánrendelése stb.), cégeknek (pl kórházak stb. pedig nagy tételben megvásárolva állam bácsi aáltal ingyé van)

ergo, ha a kórházban a dokik azt mondják, hogy személyi meg ilyenek alapján nem tudják megmondani, hogy van-e érvényes TAJ, akkor hazudnak. Nem mellesleg nem kötelező magunkkal hordani, csak érvényesnek kell lenni.

phaszfej 2010.08.06. 15:44:10

@drowmage:

Azért mennek egészségügybe dolgozni, mert oda csak emberi selejtek járnak, akik még egy jó szót sem érdemelnek. Egyedül a hadisértültek az igazi betegek. A többiek csak szimuláns hulladékok.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.06. 15:45:18

@McLoad: Ki és hogy ellenőrzi ha én bemondom az évényes TAJ-omat, hogy be is mutattam , vagy csak mondtam
Ezek után milyen alapon büntetik meg az aszisztenst?

Mária néni 2010.08.06. 15:46:52

Nem kell kártya, hiszen csak a számot írják be a számítógépbe és onnan látható, hogy érvényes-e a biztosítás.
Van akinek még nem tűnt fel, hogy a TAJ-kártya egy papírfecni, és nem chip-kártya?

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2010.08.06. 15:46:57

phaszfej 2010.08.06. 15:42:41
Ha ez most cinizmus volt, akkor hahahaha.
Ha meg nem annak szántad, akkor meg no comment.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.06. 15:47:04

@phaszfej: Rokonaid és tenmagad Lyól vannak?

efi 2010.08.06. 15:49:41

@Borstörő:
Ilyen helyekre kapásból délre kell menni.

phaszfej 2010.08.06. 15:50:29

@Borstörő:

na, mi van, a pajzsmirigyed ráhúzódott az agyadra, hogy már gondolkodni se tudsz? Pofozd föl magad és változtass a hozzáállásodon, mert nem szeretném, ha az adómat ilyen magadfajta gennytasakokra költenék.

drowmage 2010.08.06. 15:50:35

@phaszfej: És én erre nem is gondoltam még???? :-)))
A hadisérültek akkor jobb kezelést kapnak?
Erről mondjuk mást olvastam. Igaz, az világháborús történet.

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.06. 15:51:55

@Antalbaba: Én ehhez nem értek, de akkor miért a taj kártyán szereplő nevemet mondják mindig, nem az újat, amit bemondok?

phaszfej 2010.08.06. 15:52:45

Elegem van már a sok panaszkodó beteges emberi bélsárból. Itt fáj, ott fáj. Há, bazmeg, nem kötelező élni, de mindenestre ne előttem hörögjetek, mocsadékok.

Borstörő · http://gyerekmonopoly.blog.hu/ 2010.08.06. 15:52:51

@phaszfej: erre a szintre nem vagyok hajlandó lealacsonyodni.
Kiléptem.

Ugyandehogy (törölt) 2010.08.06. 15:53:37

@Kicsi Kacsa: mert bejelenteni mentél, nem feljelentést tenni, nem? mit csinálsz, ha a személyiddel csinálnak egy céget pénzmosásra és jön a végrehajtó?

phaszfej 2010.08.06. 15:58:05

@drowmage: A hadisebesültek nem nyavalyognak, meg nem a kibaszott félresiklott életüket jelenítik meg testi tünetekben, hanem a közösségért adják a vérüket. Ezért ők, csakis ők érdemelnek emberhez méltó ellátást a kórházakban. Nomeg azok, akik szintén a közösségért végzett feladataik közben sérülnek. Ezért kizárólag csak az Országos Baleseti Intézetet szabad meghagyni, a többi kórházból pedig kuplerájt kell csinálni, és akkor lesz hol legálisan levezetni helyrehozni az elbaszott házasságokat és rossz döntéseket napi 3-4 szaftos punci segedelmével. A többi baszadék meg tejeljen, ha kín gyötri, ne az én lóvémból nyaralgasson hévízen, meg tündérhegyen szimulálja a pszichés halált fél évekig, miközben én tisztességes ember módjára dolgozom. Az összes kórházi ápoltat kényszermunkára!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.06. 15:58:29

@Secnir: Most gyösz a DOS-sal amikor már kitárgyaltuk egy banki rovatban, hogy nem DOS?
Hameg DOS, hogy bóklászik az egérrel, COM1-en?

phaszfej 2010.08.06. 15:59:11

@Borstörő: Erre a szintre nem vagyképes felemelkedni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.06. 16:07:43

@phaszfej: Én is morbid hunornak gondoltam a posztod, de most
MENNY A PICSÁBA! és kerülj minél elöbb egy hasonló kórházba

phaszfej 2010.08.06. 16:08:59

Csak abba gondoljanak bele, ha mindenki szipi-szupi ellátást kapna egy kórházban, még a seggét is külön nővér nyalná szó szerint, akkor hová züllene az emberiség? Az egész emberi nem egy kocsonyaszerű, bűzös biomasszává változna. és ezt tudják az egészségügyisek is, még akkor is, ha nem fogalmazzák meg maguknak. Ha sírós-rívós szarként mész be, úgyis kezelnek. De ha van benned tartás, akkor emberként kezelnek.

Turboanyu 2010.08.06. 16:09:23

Hasonló velem is előfordult. Rendelés, kérik a személyit és a TAJ kártyát is. Beadom, kifelé jövet kaptam beutalót és a személyit. Kértem vissza a TAJ kártyát, a nő közölte, hogy ő azt márpedig visszaadta. Mutattam, hogy nálam nincs, csak ott kell lennie az asztalán, nézze meg hátha becsúszott valahová. Úgy basztak ki mint azt a bizonyos macskát...
Megcsináltattam az újat, rá két nappal később postán jött egy boríték, benne a régi TAJ kártyám, a feladó pedig a kórház, az a bizonyos rendelése...

phaszfej 2010.08.06. 16:10:06

@horex:

Mér vagy gonosz? Kívántam én neked bármi rosszat?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.06. 16:10:51

hat felenk eleg csak bemondani a "TAJ" itt SSN-t es persze kell a jogositvany
ha elvesztem a jogsimat rendelek ujat az interneten
par nap es itt van
az teny valami fenykepes izet mindenhol be kell mutatni

Mária néni 2010.08.06. 16:11:11

nem kell a TAJ-kártyát mindenkinek a kezébe adni. Fel kell írni a számát egy cetlire és kész.

Egyébként van abban valami, amit phaszfej mond: kicsit már sok a siránkozás.

drowmage 2010.08.06. 16:11:17

@phaszfej: Mostantól hozzászólásaid részemről OFF-nak minősülnek.

phaszfej 2010.08.06. 16:15:32

@drowmage:"Mostantól hozzászólásaid részemről OFF-nak minősülnek. "

Most vérig vagyok sértve, mimózám. De ha állandóan behunyod a szemed, amikor valami nem tetszik, akkor mi a faszért hagydat abba anyád csecsének szopogatását? Mert amit csinálsz, az az anyaméhbe vezet vissza és lesz belőled egy véres tampon megy zsebkendőn egy gecifolt. Bár, szerintem hokizásnál a vécépapír praktikusabb.

PuruttyaIrto (törölt) 2010.08.06. 16:23:58

Nem hiszem el! A Kispesti rendelőintézetben a múlt rendszerből ittmaradt, tróger recepciós nyannyer ugyanezen lovagolt, hogy nem elég bediktálni, a kártyát kell felmutatni.

De mondom ez nem okirat, ez egy mindenféle biztonsági azonosító nélküli fostos papírra nyomtatott szar, ha akarja nyomtatok magának egy A4-es lapra hamisakat 5 perc alatt, és nem fogja megkülönböztetni az eredetitől olyan könnyű hamisítani, akkor mi a bánatos droid agyáért ragaszkodik hozzá mégis?

Mert ő ragaszkodik. Jó mondom akkor szarjál sünt!

Antalbaba 2010.08.06. 17:04:17

Rendelőben dolgozom /régebbi kérdésre/, tehát állandóan a nyomorult TAJ-kártyákkal sz@r@kszunk.
@PuruttyaIrto:
Ez még nem merült fel bennünk, hogy megérné bármiért hamisítani, de írok 2 példát, amiért kérjük a papírt:
- tudom fejből, itt egy cetlire írva, benne van a telefonomban... B@sszus, én is tudok 9 számjegyet egymás után írni, attól az még nem hivatalos:-(((
- bejön Végh Béla pl. egy szál TAJ-kártyával. Esetleg elhiszem, hogy ez az övé. De nem! A halott unokatesóé, a segítőkész szomszédé... Tök mindegy, a végén mi leszünk lecseszve. Ha hullát kezeltünk, azért, ha olyan ellátást számolunk el, amit a tulajnak pl. előző héten számoltak el, akkor azért...
A francnak sem hiányzik, hogy ezért az ócska finanszírozásért még az OEP is kommandózzon nála:-(((

vovin 2010.08.06. 17:14:53

Antalbabának igaza van! Gondoljatok már bele! A TAJ kártya köti hozzátok a taj számot! A taj kártyát pedig hozzád a személyid! Én pl. már tapasztaltam visszaélést a taj számommal és ez úgy lehetséges, hogy a drága doki/asszisztens simán elfogadta bediktálásra...
A rendszer nem ellenőrzi, hogy kié a TAJ! A rendszer csak a taj szám valódiságát ellenőrzi, és azt, hogy érvényes-e?! Azt a rendszer nem tudja, hogy az a 70 éves Kovács Gézához tartozik, vagy az 5 éves Horváth Laurához!!! Na ez a kemény! És ezért kérik! És nagyon helyes, kérjék is! Akik úgy gondolkodnak, hogy elég ha bemondom, azok megtudják, ha nem kapják meg az orvosi ellátást/gyógyszert/gyógyászati segédeszközt mert már igénybe vette valaki az ő taj számuk alapján...

drowmage 2010.08.06. 17:21:56

@vovin: A történet viszont arról szól, hogy a TAJ kártya már a kórháznál volt, s ők "tüntették el". Ők persze mosták kezeiket.
Ez ellen hogyan védekezzünk?

vovin 2010.08.06. 17:31:36

@drowmage: Ez ellen igazán nem lehet sajnos. Viszont mindenképp jelezze az OEP-nél!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.08.06. 17:34:27

Sztem a poszt toló gyorsan vigye el onnan az édesanyját, hacsak nincs valami ismerős:

Tavaly kollégáméknál (nagyon vallásosak) született ott kisbaba nyáron. Nagyon meleg volt, anyának még nem volt teje, infúziózni nem akarták, hát jó szándékkal cumisüvegből teát itattak vele, hiszen 10-es Apgar indexes baba, fejlett, fogyaszthat ilyet (?!).

Csakhogy büfiztetni "elfelejtették" így szegény gyerek belefulladt a hányadékába...

Orvos mondja: baleset
Szülők mondják: Isten döntése
Én mondom: foglalkozás körében elkövetett halált okozó gondatlanság...

A poszthoz: én lefénymásoltam és kinyomtattam színesben. Nem hamisítok, de ha veszni akar vesszen ez. Sajnos személyit még jogsit nem lehet másolni..

drowmage 2010.08.06. 17:34:47

@vovin: Ebben egyetértünk. Különben most nem az egészségügyet ekézzük??? :-)))
Vagy a posztolót?

vovin 2010.08.06. 17:41:15

@drowmage: Az egészségügyet, meg a ratyin kitalált/kivitelezett rendszert. :)

drowmage 2010.08.06. 17:43:03

@vovin: Meg akit csak tudunk.... :-))

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.06. 18:05:24

@sambalabammbumbumm: "Sajnos személyit meg jogsit nem lehet másolni."

Dehogynem. Sőt, még szabad is. Mármint neked a sajátodat, de más ezt nem követelheti.

laskagomba 2010.08.06. 19:21:04

Azt volt már, hogy nincs olyan, hogy TAJ-szám, meg TAJ-kártya?

Van TB kártya, és TAJ.

A TAJ ugyanis a Társadalombiztosítási Azonosítási Jel. Ha nagyon számot akar valaki mondani, legyen TB szám. Annak úgy még értelme is van.

Kicsi Kacsa 2010.08.06. 19:43:37

@Babette_: Nekifutok mégegyszer: elvesztettem a személyimet a Teve utcában a Pest megyei egészségbiztosítási pénztárban. Amikor hazaértem akkor vettem észre.
Telefon, nem találták-e meg? - Nem.
Másnap reggel irány vissza, hátha meglett. Nem.
Átslattyogtam szembe a rendőrségre (Teve utca). Bejelentettem, ott azt mondta a rend éber őre, hogy ballagjak át a Visegrádi utcába az okmányirodába.
Átballagtam. Jegyzőkönyv, elveszett a személyim.
Elzarándokoltam 3 önkormányzat anyakönyvi részlegébe, kiváltottam a szükséges iratokat, visszamentem a Visegrádi utcába, fénykép, új személyi csináltatása.
Hazajöttem és meglett a személyim.
Persze érvénytelen, mert az ügyintéző a jegyzőkönyvvel együtt azonnal érvénytelenítette.

Kielégítő választ adtam?

juhaszcs 2010.08.06. 20:15:29

Szerintem rúgd fejbe a kórházban az összes mocsadékot.
Undoritó az egész egészségügy és a benne dolgozók többsége,tisztelet a kivételnek.
Szarjanak sündisznócsaládot!

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.08.06. 20:58:25

Nekem meg semmi bajom nem volt a korhazakkal, orvosokkal:) Pedig zsebbe dugodt penzt eddig nem lattak tolem:)))
Csaszarozas kozben is jokat viccelodtunk:)

Viszont nem kapok, EU-s tajkartyat! Mer nem vagyok benne a rendszerben, kozben meg megis:) Meg igazabol mar atvettem az ugyfelszolgalaton, kozben meg megsem, aztan rajottek ok is, hogy tenyleg nem, de a rendszerben akkor sem vagyok benne:)))))))
Magyarorszag ezert hagytalak el:)))))

Shinjuku 2010.08.06. 22:00:30

@olvasó - Bikicsunáj Bój: pont ezt a rendszert szeretnék kicsit emberibbé tenni amerikában... itt a dokinak fell kell hívnia a biztosítódat mielőtt felírja a gyógyszert vagy eldönti a kezelést, hogy melyiket fizetik ki... nagyon gáz...

Shinjuku 2010.08.06. 22:02:07

@horex: Én Weiner elvtársra várok...

Mille38 2010.08.06. 22:09:53

@vovin:
"Azt a rendszer nem tudja, hogy az a 70 éves Kovács Gézához tartozik, vagy az 5 éves Horváth Laurához!!! "

Dehogyisnem, a 9 számjegybe bele van kódolva a születési dátum! Még a bérelszámoló progim is vissza tudja fejteni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.07. 09:31:31

@Shinjuku: Weiner elvtárs házon kivül, én a vonalvizsgáló vagyok.
:)

zeugma 2010.08.07. 11:03:51

Az egyik rendelőintézet vérvételi laborjában, ahol gyakran megfordulok, megszűnt a sorszám-húzás, ami elég nagy kavarodásokat okozott és jelentősen megnövelte a várakozási időt. (Mert az emberek marhák, azért. Ahelyett, hogy szépen kivárnák a sorukat, nekiesnek a papírokat begyűjtő nővérkének, és bizonygatják, hogy ők voltak itt a leghamarabb... Valóságos közelharc van, hogy ki fér hozzá jobban a nővérkéhez, komolyan elkeserítő.)

Megkérdeztem tőlük, miért szűnt meg a sorszám. Mert valaki ellopott három-négy sorszámkártyát (kb. 50 van összesen). Pótolni nem lehetne? Nem. Akkor felajánlottam, hogy legközelebbre nyomtatok nekik, még lamináltatom is, hogy ne kopjon, aztán hadd álljon helyre a világbéke. Köszönték, de sajnos ezt nem lehet megcsinálni, mert a rendelőnek egységes arculata van (???), pályáztatás alapján egy cég csinálta az összes rendelésiidő-kiíró táblát meg sorszámot, spéci dizájnnal, és pótlást csak ettől a cégtől lehet rendelni, amire persze nincs pénz. Ha házilag nyomtatnak új sorszámkártyákat, és erre jár a cég egy alkalmazottja, észreveszi, beperelik őket szerződésszegésért(!). Ha egy rendelési idő megváltozik, filccel javítgatják a meglévő táblákat. Röhej.

nashira 2010.08.07. 11:15:00

Eszembe jut erről a legutóbbi élményem a magyer egészségüggyel (és az emberekkel általában a bajban).
Fiam nagyot esett a játszótéren, csúnyán megsérült a karja. Egyik anyuka rögtön átvitt mindket kocsival a szomszéd városba a szakrendelőbe, ahol már nem volt sebészet (6 után), továbbá a gyereken kívül még egy taknyos zsebkendő volt nálam összvissz. Mivel korábban már jártunk ott, a gyerek benne volt a "rendszerben", név-cím bemondására el is látta egy éppen ráérő felnőtt háziorvos, majd továbbküldött minket Budára összevarratni, ahol 7ig volt sebészet.
Anyuka nem ért rá tovább abajgatni minket, adott kölcsön pénzt buszra, a buszos pedig kérésre megállt a rendelő előtt, noha az pont két megállója közt van félúton (ekkor már majdnem 7 óra volt). A rendelőben simán megelégedtek a másik helyen kapott "beutalóval", és a sebész pontban 7kor viccelődve, ráérősen ellátta a betojt szutykos gyerekemet aki hősnek érezte magát kifele jövet.
Hát így is lehet éppen.

zeugma 2010.08.07. 11:47:07

@nashira: És ugye, hogy nem kell több állami pénz a kedves és segítőkész ellátáshoz, mint amennyiből a bunkó és modortalan ellátás kijön?

Antalbaba 2010.08.07. 13:17:53

@Mille38:
Nekem speckó a személyi szám is megfelelne, azt én is visszakódolom. De a /pl./ 012345678 megfejtése ne a nővérekre - asszisztensekre várjon már:-(((
Basszus, olyan hülyeség ez az egész. A rendőrnek sem magyarázat, félcédula, anyám iratai... kellenek, ha igazoltat, hanem a hivatalos iratok.
A támogatott ellátásért pedig a TAJ kártyával kell "fizetni". Nem kifogásokkal, egyebekkel;-)

HideousGenius (törölt) 2010.08.07. 15:49:08

@phaszfej:

Ha csak a hadisérültek az igazi betegek, akkor kívánom, hogy a te fél karodat vágják le, aztán sütögessenek egy kicsit, meg mindenféle kínzást hajtsanak rajtad végre, gondolom még büszke is leszel. Aztán ha Mari nővér undorodva cseréli alattad az ágytálat, majd elgondolkodsz remélhetőleg.

Amúgymeg a prostituált nőrokonod tedd magadévá szerencsétlen idióta tahó.

drowmage 2010.08.07. 15:58:14

@HideousGenius: Hagyd, nem éri meg. Lehet, hogy csak vki szórakozik. Ha pedig komolyan gondolja, főleg nem tudunk vele szót érteni, mert annyira messzire vagyunk tőle.
@nashira: És ugye, hogy nem kell több állami pénz a kedves és segítőkész ellátáshoz, mint amennyiből a bunkó és modortalan ellátás kijön? - Ez nagyon találó!!

drowmage 2010.08.07. 16:07:45

@drowmage:
Hopp, ezt elrontottam...
Így helyes.
@zeugma:
@nashira: És ugye, hogy nem kell több állami pénz a kedves és segítőkész ellátáshoz, mint amennyiből a bunkó és modortalan ellátás kijön? - Ez nagyon találó!!!

HideousGenius (törölt) 2010.08.07. 18:27:15

@drowmage:

Igazad van, csak "picit" felhúzott. Nem is annyira a mondanivalója, mert van igazsága, hogy egyes emberek állandóan sírnak, de az, hogy egy teljesen normális kommentbe ilyen minősíthetetlen stílusban válaszoljon, ráadásul a másik embert ilyen neveken nevezze, mint hulladék és társai... édesanyját nevezze így.

drowmage 2010.08.07. 19:38:54

@HideousGenius: A gond ott van,hogy nem lehet kiszűrni, hogy ki az aki jogosan sír. Én általános iskola utolsó évétől rendszeresen jártam a térdem miatt orvosoknál. Soha semmit nem találtak, sőt volt orvos, aki kioktatott, hogy ne "hipoconderkedjek". Már lassan én is elhittem, hogy tényleg nincs semmi, de egy rheumatológus érdekes módon minden röntgen, stb nélkül (csak szemmel és kézzel vizsgált) megmondta, hogy igenis komoly gond van. Műtét s kiderült,hogy tényleg. - Ezért én így nem általánosítanék. A magyar emberekre inkább jellemző, hogy későn mennek orvoshoz, mikor már nincs vagy nagyon nehéz a segítség. Persze biztos vannak nyavalygók és táppénzcsalók, de az egészségügy nem miattuk van gondban.

HideousGenius (törölt) 2010.08.07. 20:09:49

@drowmage:

Nem elsősorban orvosi értelemben értettem a sírást. Általában egy-két ember annyira pesszimista, hogy már személy szerint nekem fáj.

Aki beteg, én egy percig sem vitatom, hogy az lenne, csak legfeljebb nem találják a diagnózist rendesen. Apukám gyógymasszőr. Tudnék rengeteget mesélni, hogy apa vendégei közül kinek mit mondott a drága doktor úr :(

drowmage 2010.08.07. 20:16:11

@HideousGenius: OK, csak a kedves "barátunk" megnyilvánulása a betegek ellen irányult. Ezért gondoltam, hogy Te is erre utalsz.
A pesszimizmus más. Tudod ki a pesszimista? - A jól értesült optimista.

HideousGenius (törölt) 2010.08.07. 20:21:29

@drowmage:

:D Ezt én is szoktam hallani.

Nem, nekem a betegekkel semmi bajom, nekem is van egy pár betegségem, holott még húszas éveim elején járok :( Ennek ellenére fenntartom, hogy bármi bajból van kiút (ami persze nem az öngyilkosságot jelenti) de ez már csak az én életfelfogásom, amivel nem szeretnélek untatni. :)

drowmage 2010.08.07. 20:28:59

@HideousGenius: Én egy "kicsit" öregebb vagyok, s keserűbb. Viszont semmikép nem szeretnélek lelombozni, így ezzel kapcsolatban tényleg ne "untassuk egymást". :))

drowmage 2010.08.07. 20:30:18

Mellesleg ez a poszt úgy tűnik, meghalt.

drowmage 2010.08.07. 20:44:45

Két, csak két legény van talpon a vidéken...

HideousGenius (törölt) 2010.08.07. 20:46:29

@drowmage:

:) Aranyos vagy.

Igen, úgy tűnik, kihaltunk. Pedig hosszú még a hétvége :D

drowmage 2010.08.07. 20:50:51

@HideousGenius: És lassan én is elteszem magam holnapra. Tudod, az öregséggel jár...

Börönd Ödön 2010.08.11. 14:50:41

ezt mindenkeppen le kell irnom: kislanyom elesett a strandon, felrepedt a homlokan a bör, dölt belöle a ver. Mentö kint volt 5 perc alatt, az uton kitöltöttük a kocsiban a papirokat. Megerkeztünk, soron kivül be az ambulanciara, összevarrtak, kedvesek voltak, felirtak a gyogyszert, ellatak tanacsokkal, adtak neki egy szölöcukrot (mint majd minden korhazban vagy gyogyszertarban), kedvesen elköszöntek, es mint minden korhazban, itt is kint volt a tabla a falon, hogy halapenzröl hallani sem akarnak. Ausztriaban.
Tanulsag: nem azt kellene nezni, hogy mi az aminel jobbak vagyunk (Romania, Kongo, Zaire, Timbuktu), hanem hogy milyen iranyba kellene menni. Elismerem sok mulik a penzen (pl szölöcukor), de nagyon sok mulik a hozzaallason is (kedvesseg, segitökeszseg, es emberseg).
Amig ez a különbseg megvan, mindent meg fogok tenni a csaladom erdekeben, hogy magyar korhaznak meg csak a közelebe se kenyszerüljenek menni - akar azon az aron, hogy soha nem költözöm haza. Lehet ezert magyartalannak nevezni, beismerem, megalkuvo vagyok. Pl. nem segitettem Reka reCordjat sem a repülönapon.

NemesekErnyo 2010.08.12. 00:46:26

@Antalbaba: Valahol érthető ez a parázás, hiszen a bemondás alapú biztosítási rendszer könnyen kicselezhető. Állítólag vannak tervek a mágneskártya bevezetésére. Nem tudom, hol lakik hagyma olvtárs, azt írja, hogy náluk arcképes igazolványt kell mindenütt felmutatni. Véletlenül éppen néhány hete esett egy történet Amerikából hazajött, itthon nem biztosított pácienssel, hogy csípőműtétet szeretett volna csináltatni. Nálunk. Az OEP nem állított ki számára kártyát, mert bizonyos feltételek nem teljesültek. Államközi szerződésnek akkor lehet értelme, ha odakint élő biztosítása van, sanda gyanú, hogy nincs.
Amúgy utálom a trehány dolgozókat, akik elhányják a betegek és kollégák iratait, az ilyenek után folyton a rendes tagok pakolásznak és lakolnak többnyire.

Behajtó70 2010.08.18. 16:49:48

Csak a TAJ szám kell a vizsgálatokhoz. NEM ÍRTAD FEL SEHOVÁ te balfék??????
süti beállítások módosítása