Tékozló Homár

Elrabolták a parlagfűellenes állami testület tagjait?

2010.08.19. 13:31 | szily | komment

Lehet, hogy életveszélyben van egy rakás jól képzett köztisztviselő? Akikért aggódunk, azok a "Parlagfűmentes Magyarországért" tárcaközi bizottság tagjai. Olvasónk, Márk és barátnője allergiások. A szomszédos önkormányzati bérházban a lakók buja parlagfűtenyészetet növesztettek, ami napok óta kínozza Márkékat. Bejelentést szerettek volna tenni a vonatkozó kormányzati testület weboldalán található telefonszámon, csakhogy kiderült, egyetlen megadott számon sem válaszol senki. Amikor kipróbáltuk, mi magunk is ugyanezt tapasztaltuk. Vagyis ha jelenleg valaki pollentől szenved, a költségvetésből fentartott állami szervtől ki is folyhat a szeme. Levél, illetve a tárcaközi bizottság tagjainak listája alant.



Két napja alig tudunk a párommal dolgozni olyan allergiások vagyunk(szoba-festenénk itthon). A szomszéd önkormányzati bérházban a kedves bérlőnek egész parlagfű tenyészete van, nem foglalkoznak ilyen maradi dolgokkal, mint mi, hogy kertészkedés. Szóval gondoltam bejelentem ezt a kedves, nálunk néhány évvel öregebb, 35 körüli párt a parlagfű-bejelentő vonalon: http://www.nepegeszseg.net/kapcsolat.php.
Ők "a parlagfűmentes Magyaroroszágért" vannak. Ehhez képest a budapesti "forródrót" nem veszi fel, a pest-megyei sem, a Hajdú-biharit csak tőlük lehet hívni, és a csúcs, hogy a borsodi telefonszámon az önkormányzati parkoló kapujának a portása veszi fel a telefont!!!!
Szóval honlap és szlogenek vannak, máskülönben meg mind megfulladhatunk az adóforintjainkból fizetett állami gépezettől... Népegészségügy!!! Ha-ha-ha!


A "Parlagfűmentes Magyrországért" Tárcaközi Bizottság tagjai

Delegáló Minisztérium
    
Egészségügyi Minisztérium
   
Péterfia Éva

Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
   
Dr. Gólya Gellért

Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
   
Mészáros Imre

Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium
   
Dr. Dobi Bálint

Miniszterelnöki Hivatal

Tihanyi Krisztina

Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium
  
Prutkay János

Oktatási és Kulturális Minisztérium
   
Tompa Ferenc

Pénzügyminisztérium
 
Dr. Molnár János

Szociális és Munkaügyi Minisztérium
 
Barabás Györgyi
---------------------------------------------------------------------------
A "Parlagfűmentes Magyarországért" Tárcaközi Bizottság civil tanácsadó testületének tagjai

Velencei-tó - Vértes Baráti Társaság
  
Szabó Gábor

Next Klubhálózat Alapítvány
   
Dr. Haris Éva

Balló Dóra

Életmód- és Egészségvédő Egyesület
 
Dr. Vékony Irma

Körlánc Egyesület
  
Ádám Ferenc

Karancs-Völgye Vidékfejlesztő és Faluszépítő Egyesület
 
Illésné Sipos Jolán

Zöld Szigetkör Természetvizsgáló Közhasznú Egyesület
 
Liszt András

Tolbuhin Horgász Egyesület

Donkó Rajmund

Nők a Balatonért Egyesület
   
dr. Károly Gabriella

Dombóvári Önkéntes Polgári Természetőr Egyesület
   
Dávid Gyula

Magyar Védőnők Egyesülete Békés Megyei Szakosztálya
   
Sinkóné Rück Ilona

Pécsi Zöld Kör
   
Márcz Éva

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yippyupp 2010.08.19. 13:59:08

hát a fűbiznic veszélyes mulatság. nagy a konkurenciaharc

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.19. 14:00:40

@enamel: Ne az biz'! Minden tulajdon kötelezettségekkel jár. Az állatot etetni-itatni-mozgatni stb. kell, a járműveket előírás szerint elhelyezni, az épületeket karbantartani, akkor is, ha nem használjuk. A parlagfű miatt ne aggódj, sokan csak 60 éves koruk körül lesznek rá allergiások, egy menetben az inkontinencia kialakulásával...

elwood 2010.08.19. 14:07:03

"Vagyis ha jelenleg valaki pollentől szenved, a költségvetésből fentartott állami szervtől ki is folyhat a szeme."

Pontosítanék, ha felvennék a telefont attól ugyanúgy kifolyhatna szemünk, szarnának rá.

VinSpark 2010.08.19. 14:07:35

A Jegyzőt kell ilyenkor megkeresni, úgyanis többek között ez is a feladatai közé tartozik.

A 221/2008. (VIII.30.) Korm. rendelet értelmében külterületen a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal, belterületen a települési önkormányzat jegyzője rendeli el a közérdekű védekezést.

Amúgy ilyen esetben automatikus birság is jár, csak a mérték kérdéses: 15.000-15.000.000-ig.

Irány a jegyző!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.19. 14:11:31

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Akkor mé' nem az önkorinál kopogtat? Talán ott nincs mindenki szabaccságon.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.19. 14:13:17

@elwood: "ha felvennék a telefont attól ugyanúgy kifolyhatna szemünk, szarnának rá."

Az meg hogy csíp! Jobb is hogy nem veszik fel.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 14:13:43

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Én egyes kisebbségekre vagyok allergiás, akik alkalmasint késpengével is rásegítenek a szemkifolyásra. 60 éves kor előtt, meg néha azután is. Több rendőrt szeretnék az utcákra, és mégis mindenki leszarja ezt az óhajomat.
Innentől bocsásd meg nekem, ha nem hatódom meg a parlagfűtől.
Egyébként valahol mintha azt olvastam volna, hogy az allergia (mindegyik) elfojtott neurózis. Szóval inkább kezeltessétek magatokat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.19. 14:14:55

@Rosszindulatú Vászka: Egyszer pedig már válaszoltam (személyesen is ismerve a testület tagjainak nagy részét) Igen, van joguk.

Tanácsadásra - ha kérdezik őket...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.19. 14:17:27

@enamel: Óvatosan az ilyen egészégbabonákkal! Egyébként ma, aki nem neurotikus, az nem is normális...

Spirál Dénes 2010.08.19. 14:25:26

@enamel: Szerintem meg a kisebbségimániád neurózis. Ha nem gondolsz rájuk minden nap, akkor nem mész szándékosan kiraboltatni meg megveretni magad, mint az elvtársaid.

Az allergiásokat meg hagyd békén.

Secnir 2010.08.19. 14:28:08

"A "Parlagfűmentes Magyrországért" Tárcaközi Bizottság tagjai
[...]Egészségügyi Minisztérium
[...]Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
[...]Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
[...]Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium
[...]Miniszterelnöki Hivatal
[...]Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium
[...]Oktatási és Kulturális Minisztérium
[...]Pénzügyminisztérium
[...]Szociális és Munkaügyi Minisztérium

na ez itt a gond. a következő minisztériumok vannak:
Vidékfejlesztési Minisztérium
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Honvédelmi Minisztérium
Külügyminisztérium
Nemzetgazdasági Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Belügyminisztérium
Nemzeti Erőforrás Minisztérium
Miniszterelnökség

ergo írhatsz nekik, ezek már nem fognak válaszolni...

É2I 2010.08.19. 14:39:36

@enamel: Csak remélem, hogy elkapod ezt a "neurózist". Majd akkor legyen nagy a szád amikor csak azon keresztül tudsz levegőt venni alvás közben. Majd arra ébredsz, hogy nem tudod becsukni, annyira kiszáradt.
Örülhetsz bazzeg, hogy nem vagy allergiás.
A cigányok megjavulhatnak és nem mindegyikük szemét, ugyanakkor ha allergiás leszel a tünetek csak enyhíthetők, ám de nem szabadulsz meg tőle csak a koporsódban.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 14:48:04

@É2I: Volt már ilyen, de eszembe sem jutott elvárni, hogy valaki majd közpénzen megoldja. Vettem neocitránt, és elmúlt.
Te láthatólag jóindulatú és kedves ember vagy. :)

elwood 2010.08.19. 14:50:05

@enamel: "Egyébként valahol mintha azt olvastam volna, hogy az allergia (mindegyik) elfojtott neurózis. Szóval inkább kezeltessétek magatokat. "

neked milyen betegséged van ? én azt olvastam róla, hogy az okozza, hogy lovat szopsz. hagyd abba és elmúlik.

elwood 2010.08.19. 14:54:02

@enamel: jó van na, húsz éve tüsszögök, és nekem még viszonylag enyhe allergiám van. van aki gyógyszer nélkül alig tudja kinyitni a szemét is ... és akkor jön valaki ilyen neurózis dumával ...

nakiazaki 2010.08.19. 14:56:52

Én pontosan 1 éve és egy hónapja próbálom kiírtatni a parlagfüvet a szomszéd telekről. Önkormányzat, Parlagfűkommandó, mindenhol, többször és többféle módon is bejelentettem a problémát, nagy ívben szarnak a fejünkre. A Parlagfűkommandó mögött egyébként egy MSZP közeli szervezet, a KlubNext áll, akik csak igérgetésig és hitegetésig jutottak - bár, tekintve hogy az önkormányzat illetékes osztályától még ennyit sem kaptunk, ennek is örülni kéne. A telken továbbra is sűrűn nő a két méteres magasságot is meghaladó parlagfű úgy, hogy a közelben iskola, óvoda, kórház, társasházak és lakótelep is van. Ez egy ilyen ország :((

É2I 2010.08.19. 14:57:40

@enamel: Izé a neocitrán az megfázásra való. Az allergia teljesen más terület. A nátha nem keverendő a szénanáthával, bár a külső tünetei hasonlók (lehetnek), az ég világon semmi közük egymáshoz.
És igen, viszonylag kedves ember vagyok. Az hogy beszóltam annak köszönhető, hogy láthatólag teljesen tudatlan vagy a témában (és most finom voltam ;), azért megpróbálod osztani az észt. Lehetni, lehet csak nem érdemes...A zinternet már csak ilyen ;P

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 14:59:58

@elwood: Mindenkinek a saját problémája a hatalmas, nekem pl most az, hogy nem találok tiszta zoknit. A hozzászólásom lényege annyi volt, hogy nem ez az egyetlen probléma, és az összes többire miért nem mozdul rá ilyen dicséretes szervezettséggel a jónép.
Elnézését, ha nem volt elég egyértelmű. :)

É2I 2010.08.19. 15:01:03

@nakiazaki: Jegyzőnél próbálkoztál? Ajánlott levél és akkor kutya kötelessége. Azt nem mondom, hogy azután rendőrségi feljelentés a jegyző ellen, mert macera, de az a következő lépés.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 15:01:41

@É2I: A tüneteket kezeli. A betegséged meg nem fog tőle elmúlni, de kapsz levegőt. Mondjuk előfordulhat hogy más bajod lesz tőle, de ha olyan súlyos, amilyennek elmondtad, szerintem ez nem fog érdekelni.

É2I 2010.08.19. 15:11:13

@enamel: Jó, leírom még egyszer - aztán vagy felfogod, vagy keresed tovább a tiszta zoknit - a neocitrán _nem_hat_semmilyen_allergiára, megfázásra való.

nakiazaki 2010.08.19. 15:11:42

@É2I: ez a következő lépés. El fogok menni, ameddig csak lehet, nem nyugodok bele a mostani helyzetbe, az biztos.

gelsystem 2010.08.19. 15:24:48

dasz iz ungarise vircsaft..........
1. télen imádkozni, hogy minnél előbb jöjjön a tavasz, és akkor nem kell havat lapátolni: elolvad magától....
2. nyáron imádkozni, hogy jöjjenek az első fagyok, hogy ne kelljen szúnyogot írtani......
3. parlagfűnél szintén zenész......

bozobreak 2010.08.19. 15:33:25

Szóval akkor mi is a megfejtés a parlagfű tüsszögés ellen? A tegnap beindult nálam is, azóta taknyom nyálam összefolyt...

lomposfarkas 2010.08.19. 15:42:26

Beszarás. Te is rossz évtizedben születtél. Elsőre bevamzerolod a szomszédot. Esetleg szólnál neki előtte, hogy rövidesen megy a feljelentés, ha nem ragad kaszát? Pedig azt hittem, jobban megy ez a rendszer: szomszéd feljelent >> bírságot kiszab. Nagy üzletnek tűnik, és mégis leszarják?

kód 2010.08.19. 15:47:48

@enamel: a neocitránban paracetamol van, a talán legveszélyesebb recept nélkül kapható szer. Aki ezt szedné a teljes allergiás időszakában, ami ugye több hónap is lehet, annak egészen biztosan nem az allergia és nem is az azt követő asztma lesz a legfőbb problémája. Szerintem nem kellene gyógyszereket javasolnod, úgy hogy se a gyógyszerekről se az illető betegségről sincs halvány lövésed se. Ami a neurotikus felvetésedet illeti, először nézz magadba, mert amit itt előadsz, az a tipikus dögöljön meg a szomszéd tehene gondolkodásmód. Amúgy az allergia és az esetleges következménye, az asztma, nagyon sok pénzbe kerül az országnak. Neked is. Úgyhogy a te tehenedd is döglik keményen. Ebből talán értesz.

É2I 2010.08.19. 15:49:48

@enamel: Mondom: nem. A kurva kis polleneket békén hagyja a nemjócitrán. Ellenben hamarabb elalszol, ez igaz :) De erre jó a vodka is, annál maradok :D

@bozobreak: Hmmm. Passz piros. Huszon+ éve nincs (bevált)megoldás. Ami az egyik évben hat a másikban nem. Kivizsgáltatod magad és kapsz a "modern" gyógyszerekből vagy homeopátia vagy népi ráolvasás vagy imádkozás. Sajna ideig-óráig hat bármelyik, de ha szerencséd van akár el is múlhat. (Nem ismerek ilyen embert, már hogy vigasztaljalak ;P)

kód 2010.08.19. 15:51:49

@bozobreak: csukd be az ablakot, lehetőleg ne menj utcára, lakásban/munkahelyen használj normális(!) légtisztítót (némelyik légkondiban is van, többé-kevésbé az is jó lehet).

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 15:53:57

@kód: Mi anno használtunk paracetamolt, egészen más célokra, de az nem ide tartozik..
Nem értem, hol láttál szomszéd tehenét a hozzászólásaimban, ugyanis sehol nem volt szó ilyenről. Nem, képletesen sem.

Neurózissal kapcsolatban, ahogy elnézem a véleményedet, nem biztos, hogy nekem kéne magamba nézni, de ettől függetlenül szoktam... nekem nincs. :)

Asztmás embert meg láttam én már bagózni, úgy is, hogy kartávolságon belül volt neki az én (meg a te) pénzemből finanszírozott oxigénpalack.

Szóval nem érdemes általánosítani.

kód 2010.08.19. 15:54:24

Parlagfű ügyben önkormányzatnak kell szólni. Némelyik nagyon komolyan veszi, azonnal megy felszólítás, büntetés, kényszerkaszálás, némelyik nem. Ha komoly a probléma, személyesen keresném meg az ügyintézőt. Persze legjobb szólni először, már ha tárgyalóképes a szomszéd.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 15:55:13

@É2I: Jólvanna, akkor nem. Nincs egy tiszta zoknid?

kód 2010.08.19. 15:57:35

@enamel: "Nem értem, hol láttál szomszéd tehenét a hozzászólásaimban, ugyanis sehol nem volt szó ilyenről."

talán mégis:

"Több rendőrt szeretnék az utcákra, és mégis mindenki leszarja ezt az óhajomat.
Innentől bocsásd meg nekem, ha nem hatódom meg a parlagfűtől."

comment3 2010.08.19. 15:59:50

Ennek a blognak csak annyi haszna van... már hogyha annak nevezhető, hogy amíg olvassuk, írunk, kevésbé koncentrálunk arra, hogy majd megfulladunk. Nekem ugyan nem könnyeznek a szemeim, nem folyik a taknyom-nyálam (bocsika :), csak éppen nem kapok levegőt, legalább is nem annyit, amennyire szükségem lenne.
Persze aki ilyet nem érzett, az csak azért írkál ide, hogy kötözködjön, okoskodjon, fontoskodjon... vagy mit tudom én :)), de hogy együttérzés nincs benne, az tuti.
Inkább tanácsokat kellene adni, hogy milyen megoldást lehetne találni arra vonatkozóan, hogy ne nekünk kelljen kideríteni, hogy hol van a parlagfű, mert én biztosan nem fogom bejárni a kerületet azért, hogy azt nézzem, hol és kiket lehet megbüntetni.
Hogyha a közterület felügyeletek az önkormányzatokhoz tartoznak, akkor az önkormányzatoknak KUTYA KÖTELESSÉGÜK lenne a közterületfelügyeleteket utasítani arra, hogy ezeket a helyeket felkutassák, és SOS kiirtsák a parlagfüvet, vagy kötelezzék azokat, akiknek ez lett volna a dolguk.
És hogyha már blogolunk :), hol van ilyenkor a "zöld párt"??? Ugyanis "zöld" pártként jutottak a Parlamentbe, hogyha jól emlékszem.
A nyár a nyaralások ideje, és aki teheti - különösen, hogyha allergiás -, ilyenkor megy el nyaralni, de gondolom azért az egész ország nincs szabadságon.

Tehát: ÖNKORMÁNYZATOK, LMP !!! ÉBRESZTŐŐŐŐŐŐŐ !!!!!!!!!!!!

comment3 2010.08.19. 16:05:03

@enamel: A büdös életben nem fogod megtalálni a zoknidat... úgy látom :)))))

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 16:05:59

@kód: Ez esetben az allergia mellett szövegértési problémáid is lehetnek. :(
Vannak, akikkel kegyetlenül elbánik az élet, értem én.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 16:12:56

@comment3: Nézd, múltkor doki ismerős mondta, hogy bejött egy hajléktalan, és félig le volt rohadva a bal lába, ott hancúroztak benne a kukacok. Ahhoz képest a saját lábán jött.

Együtt éreztem vele (legalább másfél percig), a srác is, de senki nem ment semmire vele, és az öregnek nem lett tőle új lába. Aztán közösen felháborodtunk, hogy milyen szar ez a somlói, már megint avas benne a dió.

Ennyit az együttérzés hasznáról.

comment3 2010.08.19. 16:27:27

@enamel: Szerintem Neked kezeltetned kellene magad... hogyha doki ismerősöd van, talán még idejében orvoshoz is kerülhetsz.
Gondoltam írok még, de meggondoltam magam :) Amellett, hogy agyilag zokni vagy, unatkozol is.
Hoppá !!! :), megvan, hogy hol keresd a zoknidat :)))

Themisz 2010.08.19. 16:41:46

@comment3: Az LMP már nyár elején figyelmeztette a Fideszt arra, hogy az időjárás miatt több lesz a parlagfű és kormánynak illene valamit AZONNAL és MOST tenni, mert augusztusban az irtást elkezdeni már késő. A teljes beszélgetést itt találod:
www.parlament.hu/internet/insurl/ogy_naplo.naplo_fadat?p_ckl=39&p_uln=26&p_felsz=98&p_szoveg=&p_felszig=100
www.parlament.hu/internet/insurl/ogy_naplo.naplo_fadat?p_ckl=39&p_uln=26&p_felsz=102&p_szoveg=&p_felszig=102
www.parlament.hu/internet/insurl/ogy_naplo.naplo_fadat?p_ckl=39&p_uln=26&p_felsz=104&p_szoveg=&p_felszig=104
www.parlament.hu/internet/insurl/ogy_naplo.naplo_fadat?p_ckl=39&p_uln=26&p_felsz=106&p_szoveg=&p_felszig=106

Úgy tűnik,hogy ez a bizonyos parlagfű-ellenes bizottság fel sem állt végül. Megoldást sajnos én sem tudok, pedig kertes övezetben élek és sok parlagfüves ház, az önkormáyzat meg nem csinál semmit.

Themisz 2010.08.19. 16:44:33

Ja és a civil szervezeteket nem kéne berakni a felsorolásba mint feketebárányokat, ebben nem ők a hibásak, hiszen ez a bizottság jelenleg nem is létezik,

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2010.08.19. 16:51:42

@enamel: Fasznak picsogsz itt bazdmeg a hülye problémáiddal, amit mindenki leszar.

immobull 2010.08.19. 16:54:02

ha a pénzt kaszára meg munkásokra költenék, nem bizottságok fenntartására meg marketingre, meg szakértőkre, akik aztán megállapítják, hogy megint több a parlagfüves terület, előbb lenne parlagfűmentes magyarország...meg ha mindenki venné a fáradságot és legalább a saját (kerítésen kívüli) környékét rendben tartaná...persze telefonálni meg szitkozódni könnyebb, mint lehajonli és egy kis munka csökkentené a túlsúlyt is :)

Themisz 2010.08.19. 16:57:31

@XABI: A jogi feltételek sajnos igen szükségesek, mert hiába gazolok ki a saját kertemben ha a szomszéd nem teszi ugyanezt. Most törjek be hozzá hogy aztán feljelentsen?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 17:20:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
ez mifelenk is igy van es nemcsak a parlagfure vonatkozik
ha a sima fu is magasabb x incsnel akkor bedobnak egy papirt, hogy kicsit hosszunak talaljuk a gyepet az udvarban
es x nap
ha nem nyirod vagy nyiratod akkor odamennek es lenyirjak, meg azse baj ha nem vagy otthon
behatolnak
azutan megy a szamla
ami igen szep osszeg
viszont ennek fejeben minden haz udvara gondozott
es a kozteruleteken a "varos" rendszeresn nyirja es gondozza a fuvet-fakat-bokrokat

kényszerbagoly 2010.08.19. 17:29:44

elwood! olvasni aránylag korán megtanul az ember, érteni van aki sosem, a szelektálás hülyeség és értelmes írások között pedig már csak a homo sapiens tulajdonsága.Majd écmilliók múlva utódaid megértik, mit írtam.Ennyit a parlagfű allergia és a neurosis kapcsolatáról...

kényszerbagoly 2010.08.19. 17:35:03

különben most virágzik a parlagfű, az allergiásoknak borzalmas tüneteket okozva:
orrdugulás, könnyezés, köhögés, fuldoklás, ezért alvási képtelenség...
A kétkedőknek, a bagatellizálóknak szívből kívánom....

rondakutya 2010.08.19. 17:59:33

Szerintem az allergia magánügy. Ha útban van az a parlagfű fizesd meg "RENDESEN" azt akivel le akarod kaszáltatni. Hidd el van az a pénz amiért már le is kaszálja, de ingyen miért tenné ha neki nincs útban. Ha nem tetszik lehet költözni, és vagy szedni a gyógyszereket. Az allergiád a te dolgod a magánügyed nehogy már egy egész ország igazodjon néhány allergiáshoz. Old meg és ne másnak kellemetlenkedj.

Munkát csinálni valakinek mert lusta a nyavalyás gyógyszereit beszedni. És mint írtam ha nem tetszik lehet költözni pl hegyvidékre, sóbányába, vagy a Holttengerhez. Esetleg főbe is lőheti magát ha már írtátok, hogy csak a halál szabadít meg tőle.
Nyavalygó népség na ez a magyar. Tenni semmit, de feljelentgetni azt igen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.19. 18:13:21

@rondakutya:
mer az udvaran van es azt rendbe kell tartani
mindenkinek
vagy kene
tenni meg a szomszednak kene valamit
persze vannak igenytelen emberek
khm

ceenee 2010.08.19. 18:19:28

Mielőtt ilyeneket kiírnak ILLENE a tisztelt szerkesztőségnek utána nézni, hogy mi is a helyzet valójában.
A Tárcaközi Bizottságot megszüntették pénzhiányra hivatkozva. De ha ezt nem is sikerült kideríteni, azért a Minisztériumok neveit sokat mondták már a TV-ben, rádióban MINDENHOL. Egyet sem sikerült helyesen ideírni.
Én meg ide beilleszteném kormányunk tagjainak listáját és névsorát, Márknak javaslom hozzájuk forduljon, ők voltak a döntéshozók.

Orbán Viktor - miniszterelnök
Orbán Viktor
miniszterelnök
Fazekas Sándor - Vidékfejlesztési Minisztérium
Fazekas Sándor
Vidékfejlesztési Minisztérium
Fellegi Tamás - Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Fellegi Tamás
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Hende Csaba - Honvédelmi Minisztérium
Hende Csaba
Honvédelmi Minisztérium
Martonyi János - Külügyminisztérium
Martonyi János
Külügyminisztérium
Matolcsy György - Nemzetgazdasági Minisztérium
Matolcsy György
Nemzetgazdasági Minisztérium
Navracsics Tibor - Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Navracsics Tibor
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Pintér Sándor - Belügyminisztérium
Pintér Sándor
Belügyminisztérium
Réthelyi Miklós - Nemzeti Erőforrás Minisztérium
Réthelyi Miklós
Nemzeti Erőforrás Minisztérium
Semjén Zsolt - Miniszterelnökség
Semjén Zsolt
Miniszterelnöks

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.19. 18:27:45

Mivel bizonyitja a posztos, hogy a szomszéd, feltételezetten parlagfű, okoz neki problémát?

Pest belváros,nem sok parlagf.van de van ismerősom aki szintén kinlódik
Vagy az a fiákerek után nem összetakaritott lószartol?

Hirdetett gyógyszerek nem?
Mi van ha kasza után is kinlócc, kit fogsz bemártani?

Lawliet- Ryuuzaki 2010.08.19. 18:37:03

Kedves "parlagfű allergiások"! Gondolom titeket is hipóval mosott anyátok. Az,hogy ez ember taknyanyála pár héten keresztül összefolyik, csak egy kellemtelenség... Az igazi baj akkor van, amikor azért nem kaptok tőle levegőt, mert ödémát kapott a szervezetetek, és van 5! percetek a túlélésre. Nem használhattok szinte semmilyen krémet, és minden nyári szezon szinte egy merő rettegés, hogy ne csípjen meg semmilyen kis dög, mert az betegszabi rögtön, ha épp túléled. Na, az betegség...
@enamel: Teljesen egyetértek veled...

phaszfej 2010.08.19. 18:51:31

Elmész te a geci kurva anyádba, te, retkes, allergiás, genetikai hulladék. Mi a fasz közöm van nekem és a drága adóforintjaimnak ahhoz, hogy folyik a taknyod? Bazmeg, ha beteg állat vagy, akkor kezeltesd magad, ne pedig egy ártatlan növényt írcsá! És a sok kibaszott tüdőrákos mit szóljon akkor? Vagy akkor holnaptól lehet autókat lekaszálni? Az igazságosabb lenne! Nem kéne annyi szart zabálnod, és akkor elkerülne a takonykór. Eszem megáll.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 19:40:12

@Lawliet- Ryuuzaki: Látod, ennyit ér itt a jószándékú tanmese. :(

:D

Der Beste 2010.08.19. 20:00:29

@phaszfej: A stílusod hagy némi kívánnivalót maga után, de a kommented érdemi részével maximálisan egyet tudok érteni.

comment3 2010.08.19. 20:11:51

@Themisz: Köszönöm szépen a linkeket. Remélem később lesz időm megnézni.
Hát hogyha figyelmeztette, akkor figyelmeztesse újra, meg újra, meg újra. Nem beszélni kell a dolgokról, hanem csinálni. Hogyha látom, hogy muszáj valamit megtenni, és süket fülekre találok, akkor megszervezem, hogy történjen valami sokak érdekében, történetesen a parlagfű allergiáról van szó... merem remélni :)) Habár igen kellemetlen, nálam már 10 éve kimutatták, de csak ezen a nyáron szenvedek tőle ennyire. Lehet, hogy nem is a parlagfűtől vagyunk ennyien ilyen vacakul? Ki tudja?

kód 2010.08.19. 20:23:08

@rondakutya: "a magánügyed nehogy már egy egész ország igazodjon néhány allergiáshoz."

jóember, egymillió az nem néhány. És növekszik. Ahány évesnek tűnsz a hozzászólásod alapján, jó esélyed van rá, hogy te is az leszel.

É2I 2010.08.19. 20:31:05

@enamel: Hogyne lenne, én szoktam mosni ;P

kód 2010.08.19. 20:38:56

@enamel: "És 9 milliót ugráltattok miatta...."

hát igen, vannak ilyen együttélésre vonatkozó szabályok, amit néhány embernek nehéz felfognia. Mint például hogy a kertünk sem úgy néz ki mint egy cigányputrié. Milyen irónikus, hogy éppen te emlegeted a cigányokat, mint együttélésre képtelen csoportot.

fzs.1933 2010.08.19. 20:41:25

@enamel:
Ha esetleg el tudsz vonatkoztatni a neurotikus eredettől, ajánlom figyelmedbe az alábbiakat:

2005. évi XXXVIII. törvény és

A Magyar Köztársaság Alkotmánya

18. § A Magyar Köztársaság elismeri és érvényesíti mindenki jogát az egészséges környezethez
70/D. § (1) A Magyar Köztársaság területén élőknek joguk van a lehető legmagasabbszintű testi és lelki egészséghez.

Ezek, bár törvények, nem ostobák annyira, hogy ne lehessen elfogadni.
És ha már valaki hibás abban, hogy az allergiások költik az adóforintjainkat, hát nem azok, akik szenvednek, hanem azok, akik nem tudják kikényszeríteni a törvényt.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 20:52:16

@fzs.1933: Jogom nekem is van egy mauritiusi luxusvillához, csak pénzem nincs rá. Nem tudom, érted-e....

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 20:55:33

@kód: Az hogy rákényszeríted a hisztidet másokra, nem együttélés, hanem önkény. Nekem ugyan teljesen mindegy, mire lopják az adómat, akár ez is belefér... de pampogás helyett legalább hálásak lennétek.

Lawliet- Ryuuzaki 2010.08.19. 21:08:05

Na jó! Tiltsuk be a darazsakat, hangyákat, és minden dögöt, ami hangyasavval dolgozik... Ja, de ki mondja meg nekik?

fzs.1933 2010.08.19. 21:08:49

@enamel:
Nem, nem értem a hasonlatodat.
De akkor Te sem értesz.
Kevesebb dohányos, kevesebb kezelés, kevesebb pénz az adóforintokból.
Kevesebb parlagfű, kevesebb allergiás, kevesebb pénz az adóforintokból.

kód 2010.08.19. 21:11:51

@enamel: A parlagfűvel kapcsolatos egészségügyi kiadás bőven 10 milliárd forint felett van évente. Ha már lopást emlegetsz: Te vagy a tolvaj, te pazarlod a mi TB járulékunkat, amikor a kertedet nem vagy képes kultúrember módjára tisztán tartani.

Amúgy nyilván hálásak lennének az allergiások, ha mindenki becsülettel rendben tartaná az ingatlanát, de nem mindenki teszi ezt. És mindenki más is hálás lenne, mert végre az ország nem úgy nézne ki mint egy szemétdomb.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.19. 21:23:39

Jól van gyerekek, én ebből kiszálltam, uncsi már. Gyógyulást mindenkinek. :)

subbazoo 2010.08.19. 22:03:05

csak annyit üzennék a sok nem allergiásnak, hogy annyira ne üljenek a seggükön. 3 évvel ezelőtt még engem sem zavart a parlagfű, bár itthon sose nőtt az udvarunkon, ápolva van a kert rendszeresen. aztán mint derült égből a csapás, fullos allergiás lettem. 4+ a parlagfűre. gyógyszer nem is enyhít rajta, max a szemcsepp segít kicsit.

abban reménykedem, hogy a kedves genetikai hulladéknak tartó kommentelő(k) is így fog(nak) járni.

mondjuk az is igaz, hogy tavaly amikor hasonló cipőben jártam (szomszédnál nőtt parlagfű) én megkértem ő elsőre megcsinálta. sőt még elnézést is kért. ENNYI. kommunikáció, környezetünk és honfitársaink kölcsönös tiszteletben tartása és működik a dolog normálisan.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.08.19. 22:30:38

ilyen központi izék csak időlegesen működnek (évente egyszer-kétszer üléseznek, pogácsáznak - figyelem, parlagfű esetében /is/ vége felé; valamint utólag), ahol régiószinten meghallgatják erdőgazdálkodóktól, önkormányzatoktól, társszervektől, társult civil szervezetektől (állattartók érdekében pl.), hogy hogyan áll a parlagfű helyzet. megállapítják, hogy áll, és a keménységi fokát (amit jogosan kapnának a parlagfűt nem irtók külön büntetésként. erről pár oldalas jelentést is összedobnak. aztán meg süket csönd.

megoldás. az a posztbéli esetben el van késve. egyrészt, mert nagy biztonsággal most sem tudják megmondani, hogy kihez tartozik a "parlagfű". korábban önkormányzat felelt érte belterületen teljesen, külterületen (kertek pl.) csak felmérésben, bírságolásban, de kényszerkaszálást elrendelni csak belterületen (ahol akadhatott rá ember is) lehetett, kellett. aztán kitalálták fm rendeletileg talán (de lehet tv. is volt), hogy az mgszh felel érte (ami az egységes neve az éllemiszerbiztonsági + növényvédelmi + állategészségügyi szekcióknak - amiket forrásmegvonás miatt egységesítettek - forrást nem adtak hozzá továbbra sem, a bírságokért ment a harc az önkormányzatokkal, hogy ki szabhatja ki. az önkormányzatok ugyanis először csak figyelmeztetik a parlagfű tulajdonost, aztán ha sokáig nem ért a szóból megy a bünti. -> lényeges a következő: mikorra az állampolgár már tüsszög, azaz észleli, hogy amiről azt hitte, hogy csak rendezetlen terep, arról egyszer csak tapasztalja, hogy parlagfű-nevelő telep, addigra már csak büntetés lehet - kényszerkaszálni ugyanis csak akkor gazdaságos hivatalosan, ha a spóraszórást megelőzően kerül sor rá. közben és utólag csak figyelmeztetés-büntetés van.) ja igen. olyan okosak voltak fent, hogy sikerült a vitát még nagyobb mélységekbe is vinni, mint egy elszabott jogszabály esetén szokásos; azzal, hogy a területileg illetékes önkormányzatok (fellélegezve) a szöveg alapján joggal azt gondolták, hogy a központi(!) mgszh-hoz ők bejelentik a hozzájuk beérkezett eseteket (mert az emberek még annyira sem értik az eleve érthetelent) és a központi mgszh kiadja a területileg illetékes megyei mgszh-knak.. pont annyira működőképes, amennyire annak látszik első olvasatra.. ;-) paripa nincs elvégezni a munkát csak egy részén rágódhatnak.

másrészt. a központi hivatalok, bizottságok dísznek vannak. tényleg. beszámolók hallgatása, meteorológiai adatok összevetése a parlagfűhelyzettel. reklámfeladatok (vetélkedők, médiamegjelenések)! ülepítik a fost szarrá. ennyi.

nade megoldást írtam. önkormányzathoz beballag egyikőtök fogadási időben (előzetes tájékozódás!) - míg másikótok védőmaszkban, védőszemüvegben fest - közli a helyzetet. önkormányzathoz azért, mert ha mégis eldöntötték már, hogy kihez tartozik a téma (ha van rá ingerenciájuk - ha övék a feladat, akkor ki is mennek valóban) ők jobban és gyorsabban el is végzik a helyszíni szemlét, mint mondjuk a még jobban legatyásított, még emberhiányosabb növényvédelmisek. ott megállapítják pl. mekkora mértékben van a növényzetben allergiát kiváltó növény (területileg arányosan). megtudják ki a hunyó. azt felszólítják. (virágzás után legfeljebb büntetik - nem fizet -> jelzálog (addig, amíg fel nem emészti a tulajdonjogát a vétkesnek - bár akkor meg megint "gazdátlan" lesz a terület - de jó hír, hogyha van gazdája a területnek, akkor inkább nem várja meg a fizetést (megjegyzem ezért jobb ha először figyelmeztetik a bűnösöket - máskülönben szarnak rá és legfeljebb eladják egy másik link alaknak /esetetekben bérlő miatt látszatra rosszabb a helyzet - de elhihetitek, ha befigyel akár egy kis büntetés is, mégha addig is tudott a helyzetről a tulaj, akkor is lépni fog/).

alternatív megoldás, hogyha nem nagy területről van szó, inkább, vágassátok le ti magatok (talán a bérlő sem ellenzi majd - !ti a közelébe se menjetek, egy allergiás embernek pláne ront az állapotán!), mert az allergiától megszabadulni minden pénzt megér.

az olcsó verzió a mostani festős esetre: csukott ablak; félóránként szellőztetés, amíg lakásból kimentek egy szellősebb helyre. esős időt kellene kifognotok. napsütésben, dögmelegben a parlagfű hatása sokszorozódik.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.08.19. 22:52:08

posztra reagáltam előbb, most a kommentekre, abból is azokéra akik szerint a parlagfű csak hiszti, meg pár túlérzékeny ugráltatja a többséget:

1. a parlagfű sem válogat! 2. pocsék a helyzet. 3. különösen meleg, szélmentes időben, nagyobb közlekedésű városokban pár év alatt érzékeny lesz rá bárki (kilóméterekre a parlagfüves területektől). (tüsszögtetek már, bántotta a szemeteket a "por"? - az a parlagfű hatása és nem egy agyonpacsulizott rokoné, ismerősé, szomszédé! a portól, kipufogógáztól is kaparhat a torkotok, viszkethet a szemetek, de inkább arról van szó, hogy a hely ahol éltek, élünk parlagű pollen-koncentrációs táborrá lett.) 4. folyamatos szenvedés július közepétől szeptember végéig (most még fokozódni fog!). 5. rohadt sok pénz, munkaidő elmegy ezzel (olyan ez, mint mikor az azonnali gerincműtét igénylő emberre több év várakozási időt szabnak ki a várólistán, ami alatt szenved, rosszabbodik a helyzete - parlagfű szinten most tartunk ott, hogy már ismerjük a várólistát, és hogy évekig nem lesz rendben, sőt rosszabb lesz, talán nem is kerülünk asztalra.. mikor a távoli jövőben mégis, addigra már ti is, én is, majd mindenki teljesen allergiások leszünk, a fiatalabbak meg asztmások.. és akkor persze már azért fogunk küzdeni a levegő mellett, hogy bár olyan szar lenne csak a helyzet, mint most.. és most is pocsék. már nektek is, csak még nem ismeritek fel és talán be, hogy a parlagfű már titeket is elért.)

Xezs 2010.08.20. 11:24:21

Látom az együttérzés már megint megvan. Még szerencse hogy én nem vagyok allergiás. A parlagfüvet igenis irtani kell és punktum. Nem csak azért, mert vannak allergiások, hanem azért, mert bárkiből lehet az, ha túl nagy a pollenkoncentráció. Úgyhogy aki itt genetikai hulladékozik az gondolja át egy kicsit még egyszer.

Amúgy a poszttoló átment már a szomszédhoz beszélni erről? Extrém esetben még azt is felajánljhatja, hogy ő maga kiszedi csak engedje be. Tudom, nem az ő dolga de magának csinálna jót. Bár vannak olyan eszeveszett barmok (mint keresztapám szomszédja) akik ezt is megtagadják.

Xezs 2010.08.20. 11:26:22

Ja meg izé, nem levágni kell hanem gyökerestül kitépni. Ez fontosch!

napalm 2010.08.20. 11:40:28

@Xezs:
akkor ajánlom figyelmedbe ezt a területet amit hétfőn kaszáltam.
mire kitépkeded az összeset alighanem mehetsz haza karácsonyozni.
kepfeltoltes.hu/view/100820/IMG_3666_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/100820/IMG_3669_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.20. 12:05:07

@napalm: Szépek a gyümölcsfáid. A parlagfüvek is szépek voltak, kár értük.

Xezs 2010.08.20. 16:06:57

@napalm: Az egy dolog hogy a legtöbb ember lusta normálisan megcsinálni, csak az a baj a levágással hogy baromi gyorsan újranő. Nem én találtam ki hogy ki kell húzni, elhiheted.

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2010.08.20. 16:29:08

Hát ööö, tudom engem nem fogtok szeretni, de: Régen hogyan élték túl az emberek a parlagfüvet? vagy ez a növény, (amit maga az ördög teremthetett) az utolsó 10 évben jelent meg? Egy fenét.

Elméleti síkon tételezzük fel, hogy ki tudjuk irtani az összes parlagfüvet. Szóval akkor egy csapásra megszűnik az allergia? Sajna nem, ugyanis azoknak, akik allergiások rá rá, azok, nagy eséllyel valami más pollenre is immunválaszt fognak adni. Szóval utána kiírtjuk a fűzfát, minden füvet (egy ismerősöm például a pázsitfélék pollenjére allergiás), a mogyorót, meg hát minden mást is, ami pollent termel, és a szél terjeszti. Vagyis a természet úgy 40%-kát. Utána kiírtjuk a bogarakat, mindenféle élősködőt. Akiket követni fognak a madarak, hüllők, majd végül, hosszas agónia után mi is.

Na, de picit elkanyarodtam. Én is voltam allergiás, mindenhonnan folyt minden. Rettegek a tűtől, de nagyon, szóval nem tudtam meg, hogy mitől. Vettem be rá a kalciumot. Nem javított sokat, de azért segített. Aztán mikor a szüleim abbahagyták a dohányzást, jövőre már alig-alig jött ki. És most, hogy több mint 5 éve alig füstölnek, tüsszögök még, meg néha orrot fújok, de ennek sok köze nincs az allergiához. Szóval, saját történetem alapján követelem, hogy minden dohányterméket tiltsanak be, lévén a fenn idézet törvény alapján jogom van az egészséges élethez. (És mielőtt valaki megkérdezi: mikor összeköltöztem a barátnőmmel, a lánya erős dohány volt. Két hét múlva kiújult, szóval erős a gyanúm, hogy köze volt hozzá. Immáron pesten élünk, és allergia nuku. Persze lehet, hogy véletlen egybeesés.)

Talán inkább azon kéne módosítani, hogy ne tegyük a szervezetünket hiperérzékennyé, nem kéne ezerféle mérget tömnünk magunka, nem kéne mindent szupersterillre takarítanunk. Nem kell mocsokba élni, de az ecet jobban takarít mint az ultra szuper domestos.

napalm 2010.08.20. 16:41:29

@enamel:
nem az én gyümölcsfáim, ez a telek "csak" egy munka volt.

napalm 2010.08.20. 16:42:43

@Xezs:
a levágás megoldás lehet ha jól tőből vágod el.
évi 2-3x virágzás előtt és már meg is akadályoztad a pollenszórást.
a tuti a vegyszeres gyomirtás lenne de igen költséges és azt nem fizetik meg az emberek.

Mialee 2010.08.20. 17:54:07

A parlagfu igenis csak par eve jutott be Europaba, es azert ilyen baromi hatekony, mert nagyon gyorsan no, es elnyomja az itteni honos fajokat.
Es ahogy mondtak, ujrano ha kaszaljak, ezert kell(ene) kitepni. Bar sztem ha rendesen 1-2 hetente lenyirnak a fuvet, az a parlagfu-problemat is megoldhatna.

Annak meg, aki azt irta, hogy szedjen inkabb gyogyszert: miert kellene valakinek vegyszerekkel tomnie magat azert, mert masok nem kepesek rendet tartani maguk korul? Egy ido utan a gyogyszer se fog hatni, mert megszokja a szervezete, vagy epp arra lesz allergias.
Megelozes, megelozes, megelozes. Mindig hatekonyabb, mint a tuneti kezeles.

Xezs 2010.08.20. 18:46:54

@Sir Butcher: A parlagfűvel az a baj hogy nagy területen van jelen. Nem lenne ennyi allergiás ha kevesebb lenne a pollenből. És hogy miért van ennyi belőle? Mert nem őshonos nálunk (csak az utóbbi 20-30 évben szaporodott el igazán) és gyakorlatilag minden más gyomot elnyom (mivel ezek még nem tudtak alkalmazkodni hozzá és felvenni vele a harcot). Senkit nem érdekelne ha mondjuk tizedennyi területen lenne elszaporodva, nem lenne ilyen magas a pollenkoncentráció a levegőben ergo nem lenne ennyi allergiás sem (és enyhébb tünetekkel folyna le).

datoja55 2010.08.20. 20:00:27

Ahelyett,hogy mindenkire mutogatnak az allergiások,alapíthatnának egy parlagfűellenes egyesületet,/az elnöki tisztet havi két milláért,jobb szolgálati autóval,sofőrrel én is vállalom/,dobjanak össze benne annyi pénzt,amennyit csak bírnak.Hozzanak létre egy nonprofit szervezetet,mely a parlagfű irtást végzi./felügy.biz.elnöki tisztjét szintén vállalom,fentiek szerint/.Ha valaki bejelenti,hogy egy magánterületen parlagfű van,ők megkeresik a tulajdonost,felajánlanak egy visszautasíthatatlan összeget,amiért gyökeresen kiirthatják a parlagfüvet.

datoja55 2010.08.20. 20:19:23

Bár a gyökeres kiirtás demokráciában nem igazán megoldható ugyanis felveti a rasszizmus,a kollektív büntetés és a parlagfű holokauszt gondolatát.A helyes megoldás az allergiát közvetlenül okozó növény elpusztítása lenne,azt pedig,hogy melyik növény,vagy növények okozták az allergiát,az allergia rendőrség nyomozná ki,vagy a károsult,illetve ügyvédje bizonyítaná,konkrétan,hogy a károkozásban részt nem vevő növényeket ne érje sérelem.

Sir Butcher · http://survivedev.blog.hu/ 2010.08.20. 20:53:05

Nem nyom el más gyomot, csupán jobban alkalmazkodik. Erdős, vaqy természetesen gyomos területen nem él meg, tehát legelők, mezők, erdők területén nincs parlagfű. Elsősorban olyan helyen nő, ahol a természetes növényzetet kiírották, vagy leszedték a földtakaró felső részét. Ha egy földterület regenerálódik, az őshonos növényfajok 5-10 éven belüle eltüntetik a parlagfüvet. Mi adjok neki a terepet, tehát már megint emberi hiba van. csak a gáz, amíg írtjuk a parlagfüvet, addig általában csak jobb helyet adunk neki, lévén szaporább, mint az őshonos növényzet. Talán a természetet kéne helyreállítani.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.08.20. 22:52:29

"Nem nyom el más gyomot, csupán jobban alkalmazkodik."

Hű ez mekkora jelszó lehetne. :))

kód 2010.08.22. 00:01:01

@datoja55: a lakásod mellé telepítek egy gumiégetű üzemet. Ha jó pénzt fizetsz abbahagyom.

Dereng már valami?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.22. 12:58:56

@Mialee: "A parlagfu igenis csak par eve jutott be Europaba"

Az Ambrosia artemisiifolia 1878-ban tűnt fel először Svájcban. Az I. világháború környékén kezdett elterjedni Európában. Magyarország területén az 1920-as években Somogy déli részén tűnt fel először.

hu.wikipedia.org/wiki/Parlagf%C5%B1

datoja55 2010.08.23. 07:27:50

@enamel: Sántít a hasonlat.A parlagfüvet nem telepíti senki.

2010.08.23. 11:48:43

A parlagfű senkit nem bánt, békésen élő növény. Az allergia a szervezet hibás vészreakciója. A posztoló magával beszélje meg miért működik szarul a szervezete.
Erre minisztériumot alakítani idiótaság.

Ennyi erővel például be kéne fagyasztani a tengereket, hisz mennyi rengeteg ember fullad bele a vízbe. A jégen meg simán elcsúszkálnának minden baj nélkül.

2010.08.23. 12:00:55

@hagyma: ez is beteg dolog azért lássuk be.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.23. 18:52:31

@Kulics: nem igazan
egyreszt szep az udvar kert ha nem 2 meteres gaz van az udvaarban
masreszt/nem elhanyagolhato/ kicsit mas a vadalomany errefele
a kigyok pl kifejezetten kedvelik a magas fuvet pl Floridaban sok van
szoval esztetikai es biztonsagi szempontok

Xezs 2010.08.23. 21:06:27

@Kulics: Persze hogy hibás vészreakció, de mit csináljon szerencsétlen szervezet ha milliószám kapja a pollent? Nem a pollen a probléma hanem a mennyisége. És rohadt sok van belőle, ez pedig probléma. Ráadásul a te szervezeted is adhat még hibás vészreakciót, ez bármikor kialakulhat.

kód 2010.08.24. 02:20:01

@Kulics: nem, a tengertől nem lesz beteg az emberek 10+ százaléka. Ellenben tengerek nélkül éhenhalna kb. ugyanennyi. Arról nem beszélve, hogy a tenger az adott, alkalmazkodtunk is hozzá, a parlagfű viszont emberi tevékenység következménye. Csak megbojgatott, elhanyagolt területen nő.

2010.08.24. 09:02:23

@hagyma: és ezt hívják Land of Freedom-nak, hogy ha 5 centivel magasabb a fű nálam akkor betörnek és levágják? Amúgy meg nem lehet egy nőnek a ruháját megdicsérni, mert az sexual harrassment. Hehe vicces sztrovacsekek maguk ott a nagy vizen túl :)

@Xezs: például oldja meg azokat a lelki problémáit amik miatt kialakult az allergia. Mert minden betegség egy jelzés a szervezet részéről.

@kód: a tengeri példa csak irónia volt. Valóban a parlagfű elszaporodása az ember hibája. A kiirtása a jelenlegi módon reménytelen.

Majmász Gedeon 2010.08.24. 12:47:10

@Xezs: "A parlagfüvet igenis irtani kell és punktum."

A parlagfüvet nem kell irtani, kipusztul az magától, amikor eljön az ideje. Inkább az allergiásoknak kellene magukba nézniük, hogy mi okozza a betegségüket, és utána kezdhetnék meggyógyítani magukat (mert más nem fogja megtenni helyettük).
Egy kis segítség:
www.natursziget.com/test-lelek-szellem/20100525-allergia-a-test-szirenaja

antalvali.com/hirek/parlagfu-vedelmeben.html

Xezs 2010.08.24. 23:12:02

De nagyon okosak vagytok ti itt mindketten, tán orvosok vagytok? Sem apámnak, sem húgomnak semmiféle lelkibaja nincsen, köszönik szépen élvezik az életet. Mégis allergiások. Na ez hogy van?

Fasznak kell itt okoskodni.

Xezs 2010.08.24. 23:16:06

Meg milyen dolog már ez hogy védjük meg a parlagfüvet. Ki a halálnak hiányzik? Ronda is, sok is, akkor meg?

Xezs 2010.08.24. 23:18:45

@Majmász Gedeon: Ezeket a hókuszpókusz linkeket pedig hadd ne minősítsem már. Aki ilyet elhisz azzal nekem nem sok beszédem van.

DW73 2010.09.06. 13:05:38

@É2I: Azért arra kíváncsi vagyok, hogy mitől lett ennyi allergiás ember. Talán az okot kellene végre megkeresni és nem a növényeket irtani.

Xezs 2010.09.06. 21:02:02

@DW73: LOL talán attól hogy mostanra szaporodott el az a szar kritikus mennyiségben?

Mialee 2010.09.16. 07:26:29

amikor egy gyerek, neadjisten kisbaba allergias a tejre vagy liszterzekeny, akkor azt megis milyen lelki baj okozza? anyuci nem adta idoben a szajaba a cumit??? ok hova nezzenek magukba, mit csinalnak rosszul, amitol allergiasak lesznek?

@atpijkamo: evolucios leptekben nezve az csak egy pillanat
süti beállítások módosítása