Tékozló Homár

Kidobják a Mongolian Barbecue-ból, aki túl sokat eszik (frissítve)

2010.09.02. 13:23 | jackyll | 881 komment

Nehéz ügy, amikor a Naiv Ügyfél úgy érzi, hogy a pincérek kinézik egy étteremből és megjegyzéseket tesznek rá, majd erről levelet ír a Homárnak. Nem voltunk ott ugye, nagyon konkrét vádak nem hangoznak el, az egész ügy hiperszubjektív és ellenőrizhetetlen. Sziszi például "vacsora a pokolban" subjecttel mesélte el, milyen sandán kerülgette a személyzet a Márvány utcai Mongolian Barbecue-ban. A Homár évekkel ezelőtt járt ott utoljára, és akkor semmi ilyesmit nem tapasztalt. Azóta viszont befutott még két panasz, akik közül az egyik társaság 3 óráig tartotta a frontot, de mostanában már másfél óra után kidobják az embert az étteremből, ha úgy gondolták eleget fogyasztott az 5000 forintért. A jelek szerint az étterem tulajdonosának specialiása, hogy ha a helyszínen nem sikerül, a hazafelé tartó vendégeket telefonon hajtja el melegebb éghajlatra, amiért olyan sokat ettek:

UPDATE 2012. 08. 28.: Az új tulajdonos utólagosan is elnézést kért a vendégektől, és új tesztelésre invitálta őket.

Nemrég jártunk a Mongolian Barbecue étteremben. Nagyon jókat hallottunk róluk, ezért úgy gondoltuk kipróbáljuk, ezért utaztunk oda-vissza kb. 140 kilómétert. Hírdetésükben az szerepelt, hogy egy fix összegért korlátlan étel, és italfogyasztást biztosítanak. "Péntektől vasárnapig: 4 990,- HUF ár megfizetése ellenében annyi Drehert, HB Lagert, házibort, rostos Tropicana üdítőt, szénsavas Pepsi üdítőket, sangriát, kávét, cappuccinót, levest, desszertet és főételt ehet, ihat amennyit óhajt." Ez mind szép és jó, csak nincs köze az igazsághoz.
 

Kb. 1,5 órája tartózkodunk az étteremben, ebből kb. 30-40 perc azzal telt el, hogy az italjainkra, illetve az előételeinkre várakoztunk. Az egész étteremre (kb 20 fő) jutó 1 pincérlány nagyon nem ált a helyzet magaslatán. A társaság fele a főételnél tartott, a másik fele a desszertnél, mikor megjelent egy ránézésre unszimpatikus férfi felszolgáló, aki bunkó módon közölte, hogy fejezzük be az étkezést és távozzunk. Én visszakérdeztem, hogy mi a problémája, nameg miért nem fejezhejük be normálisan az étkezést, amire választ nem kaptunk. Még a desszertet sem tudták többen elfogyasztani.

Értetlenkedve, fizettük, és sértődötten, de kultúráltan távoztunk, lehetett volna panaszkönyvvel, esetleg az üzletvezetővel szórakozni, de már így is nagyon kellemetlen volt az egész. Nagyon nem azt kaptuk, amire számítottunk, és amit az oldalukon hírdettek. A slusszpoén azonban még várattatott magára. A hazaúton megcsörrent a telefonom. Az étteremből hívtak. Az úriember az üzletvezetőként mutatkozott be, és közölte velem, hogy visszaéltünk a vendégszeretetükkel, és nem szeretnék, hogy a továbbiakban náluk vacsorázzunk.

Felsorolta, hogy hány előételt, főételt, és desszertet fogyasztott a 7 fős asztaltársaság, és azt is közölte, hogy a korlálan étel és italfogyasztás nem erről szól. Nem értettem, hogy mi nem tetszett nekik, mikor nem mértékteled zabálásról volt itt szó, az tény és való, hogy volt aki 3 előételt próbált ki, nameg volt olyan is, aki 2-szer állt sorban, hogy húst süttessen, de szerintem ez még jócskán belefér, ha már korlátlan fogyasztásról van szó. Visszakérdeztem, hogy akkor mi náluk a korlátlan fogyasztás, de a kérdéseimre választ nem kaptam.

Először, meg azt hiszem utoljára tettem tiszteletem náluk.

Kérlek jelentesd meg a levelet az oldalon, hogy más ne döljön be nekik!
(Csatoltam egy képet a hírdetésükről.)

 

Lajos

Szisziék története:

1 héttel ezelőtt voltunk egy 8 fős asztaltársasággal a Mongolian Barbecue étteremben ami a XII. kerületben található, a Márvány utcában. Nagy kíváncsisággal vártuk ezt az estét, mert sok jót hallottunk erről az étteremről. Korlátlan étel- és italfogyasztást kínálnak 4990 Ft ellenében. Na dehát ez a baj, hogy nem éppen korrektek. Rengeteg svédasztalos étteremben jártunk már, de ilyen dolgokat, mint itt, még nem tapasztaltunk. Az elején minden jól ment, egy kedves fiatal högy az asztalunkhoz vezetett, megkaptuk az  étlapokat, amiről az előételeket és a desszerteket lehetett megrendelni, illetve felvette az italrendelést. Úgy gondoltuk, hogy, ha már ennyit rászántunk, akkor amit lehet, kóstoljunk meg. Többen is több előételt megkóstoltunk (a többség 1-2-t, de többen is 2-3-at, amiben a levesek is benne voltak), ami szemmel láthatólag nem igazán tetszett a pincérnek, elég fancsali pofával írta fel a rendelést a végén hozzátéve egy erősen gúnyosan hangzó "Még valamit?" kérdést. Az előételeket nagyon lassan hozták ki, kb 15-20 percet is vártunk a mire mindenki megkapta.

Az előételek után mindenki elindult, hogy felfedezze a svédasztalt, és elkészíttesse a látványkonyhával a főételét. Természetesen itt is mindenki arra törekedett, hogy többfélét is kipróbáljon, így voltunk páran, akik több alkalommal is meglátogatták a svédasztalt, de ezt szemmel láthatólag a személyzet több tagja is rosszallóan nézte, sőt az asztaltársaság egyik tagja egy kósza beszólast is elcsípett. A deszertrendeléseknél a pincér már úgy nézett ránk, mint a véres rogyra, hogy mit képzelünk, hogy desszertet is merészelünk rendelni. Úgy érzem a társaság minden tagja, nagyon jól viszonyult az alkalmazottakhoz, és kellően udvariasan viselkedett, de ezért cserébe az első pillanattól kezdve az volt az érzésünk, hogy még őket háborítja fel az, hogy azt szeretnénk kapni az otthagyott pénzünkért, amit ígértek: korlátlan étel, és italfogyasztást. A asztaltársaság több tagja is észrevette a desszertek körül, hogy állandóan valaki leskelődött a pincérek küzül, és mikor látták, hogy kiszúrták őket gyorsan elillantak. Az embernek az volt az érzése, hogy azt várták, mikor húzzuk el a csíkot.

És a slusszpoén még ezután jött fizetés után az édesapám jött ki utoljára, mert fel kelett keresnie az illemhelyet, és kifele jövet tisztán hallotta, hogy a pincérek felháborodottan arról diskuráltak, hogy 21 előételt és 23 desszertet "felzabáltunk" (egész pontosan ezt a szót használta a pincér). Ez volt az első és utolsó is, hogy oda betettük a lábunkat. Egyszerűen el sem tudom képzelni mit gondoltak ezek? Beefizetek majdnem 5000 Ft-ot, csipegetek annyit mint egy veréb, aztán elmegyek? Így sem fogyasztottunk fejenként 2000 Ft-nál többet nyersanyagban az tuti. Mi nem tetszett akkor nekik??? Egyszerüen nem tudom felfogni. A történteket átbeszélve próbáltam volna választ kapni a kérdéseimre, ezért többször is felhívtam őket, és kértem az üzletvezetőt, akit az eddigi kb 20 hívásom során nem sikerült elérnem. Több, mint valószínű, hogy letagadtatja magát.


Egy biztos, aki egy jót akar enni ne a Mongolian Barbecue-ba menjen, mert nem igazán látják szívesen a vendéget, és nagyon kellemetlen perceket fog átélni!
 
Üdv.
 
Sziszi

És még egy bónusz, Sasfiókától:

Bizonyára te is szeretsz alkalmanként kicsit "kirúgni a hámból" és alaposan belakmározni rákból, csigából. Mi is ezt terveztük (igaz nekünk nem csigára és rákra fájt a fogunk). Már többször jártunk olyan étteremben, ahol fix összegért annyit ehetünk, amennyi "belénk fér", így ezen a csendes vasárnapi estén is elhatároztuk, hogy meglátogatunk egy ilyen éttermet. Fő a változatosság, valami újat szerettünk volna kipróbálni. Nevezetesen a budapesti Mongolian Barbecue Éttermet (Cider Kft. üzemeltetésében). Sok szépet és jót is olvastunk róla az interneten, elég nagy múltra tekint vissza, úgy gondoltuk, hogy egy kellemes vacsora után mindenki szép élménnyel tér haza. Nem így lett.


A Márvány utcában található étterembe este hat óra magasságában érkeztünk meg, alig két asztal volt foglalt, kényelmesen helyet foglaltunk hatan, majd elkezdődött a vacsora. Kellemesen töltöttük el az estét, majd fizettünk (több, mint 30e Ft-ot) és távoztunk. Apróbb negatív észrevételek mellett itt teljesen hepiend lehetne a történet. Azonban hazaafelé menet csörgött a telefon, az étterem tulajdonosa hívta fel az asztalt foglaló tagunkat (mert asztalfoglaláskor a számot is elkérik). A telefonbeszélgetés kb. az alábbi volt. (A telefonhívás az étteremből való távozást követően, kb. 22 órakor volt).
- Jó estét kívánok!
- Jó estét kívánok xy* vagyok a Mongol étterem üzletvezetője. zx-et keresem.
- Zx. vagyok, miben segíthetek.
- Önök visszaéltek a vendégszeretetünkkel és a továbbiakban nem szeretnénk vendégként üdvözölni Önöket az éttermünkben.
- Mivel éltünk vissza?
- Önök az est folyamán 30 desszertet fogyasztottak meg stb. és ez nem erről szól. És ezért Önök visszaéltek a vendégszeretetünkkel.
Apró zárójelben: Hat főre a 30 desszert az 5 desszert / fő. Az étlapjukon 5 féle desszert volt, tehát ha meg szerettük volna kóstolni mindegyik desszertjüket, akkor pontosan ennyit kellett volna kérni.
 
Az első döbbenet után én nevettem, miután megtudtam ezt a telefonhívást. Idézet a Mondol étterem honlapjáról:
"Péntektől vasárnapig 4 990,- HUF ár megfizetése ellenében annyi Drehert, HB Lagert, házibort, rostos Tropicana üdítőt, szénsavas Pepsi üdítőket, sangriát, kávét, cappuccinót, levest, desszertet és főételt ehet, ihat amennyit óhajt. "
Valószínűleg a mongoloknál az "annyit ehet, amennyit óhajt" kifejezés egész mást jelent, mint a magyaroknál.


Csak mellékesen, amit ettem:
Egy eperkrémlevest, majd egy frankfurtilevest. Ezt követte egy meleg előétel: kacsamellfalat. Majd ettem KETTŐ szelet húst rizibizivel, fokhagymás mártással. Továbbá ettem kb. tíz "kisháromszögnyi" füstölt karaván sajtot, tökmagot, és egy tányér sült krumplit (álánatúr). Ezt követte kb. három dinnyefalat (kb. két harapásnyira voltak felvágva). Megettem egy banánt (kettőt vittem el, de egyet elcsórtak az asztaltársaim), valamint apránként egy pár kanál pirított tökmagot. Végezetül desszertként megettem két madártejet (kb. két deci volt egy), egy sárgadinnyés-túróhabos fagyit (egy gombóc fagyi, egy gombóc sárgadinnyés túróhab), meg még további két gombóc vaníliafagyit. Megittam 2 x 2 dl őszilét, egy fél pohár sangriát, két pohár kólát valamint egy kapuccsínót. [Igény esetén asztaltársaim étkezését is "rendelkezésre bocsátom", de jellemzően az enyémhez hasonló, sőt volt aki ennyit sem evett.]


Való igaz, hogy "sok desszertet" fogyasztottam, hiszen az egy gombóc fagyit nem nevezném adagnak egy olyan helyen, ahol "annyit ehetek, amennyit óhajtok." Ezért valóban "kellemetlen", ha a pincér ötször szaladgál a gombócos fagyiadaggal.


Az étteremben az ilyen svédasztalos éttermekre amúgy szokásos három óránál többet nem töltöttünk el. (Kb. kilenckor hagytuk el az éttermet).
Én úgy gondolom, hogy nem tudtunk visszaélni a vendégszeretettel, hiszen az étteremben nem igazán tapasztaltuk meg ezt. Az apróbb - de talán még tolerálható - hibák mellett nem értékeltem volna negatívra az ominózus telefonhívás előtt. Bár felmerült bennem a kérdés, hogy mi akadályozta meg az étteremvezetőt* abban, hogy a helyszínen tájékoztasson a "problémájáról". (Lehet, hogy a desszertes kelyheket számolta egy órát?)


Mindenesetre úgy gondolom, hogy ha egy "annyit ehet és ihat, amennyit akar" étteremben megyek, akkor a korlátlanság azt jelenti, hogy "amennyi belém fér". A Mongol Étterem vendégszeretetből (amelyet állítólagosan előtte élvezhettünk volna) nálam mínusz egyre vizsgázott, és kicsit áttúrva az internetet bizony elég sok negatív tapasztalatot olvashatunk. Nem voltam az asztalfoglalás előtt elég alapos...


Megjegyzendő, hogy egy tulajdonosi köre van a Mongol Étteremnek a Rézkakas étteremmel. Valószínűleg ez a mentalitásban is megmutatkozik.
 
A homározók véleményére is kíváncsi lennék, hogy "az annyit ehet és ihat, amennyit csak óhajt" az mennyire "korlátos"? Amennyi belénk fér a "jóllakás határain túl", vagy a szokásos "leves-előétel-főétel-desszert" összeállítás?
 
Ja és aki szereti a késő esti telefonhívásokat, bátran egyet öt desszertet a Mongol Étteremben, a hívás szinte borítékolható!
 
Sasfióka

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.09.03. 14:45:02

@Rosszindulatú Vászka: újdonság a kommentekben: minden vízbe mártott test a súlyából annyit veszt, amennyi az általa kiszorított víz súlya, kisangyalom.

Vagy ez is volt már?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.09.03. 14:54:47

@Andie: :-)A megszokás. Alapértelmezésben így szoktam írni.Az is megkapja néha, aki nem érdemli meg.:-)

DaM 2010.09.03. 14:55:30

@hiénaf1: osztozom a hozzászólásodban..

Bűzlik ez a hirtelen jött sztorizás, fake-gyanús, mert:

1. az elmúlt 5 évben rendszeresen (minimum 3-4 havonta 1 alkalom) látogatok el a Mongolba, sokszor üzleti ebéd keretében. igaz, hétköznapokon voltam mindig. én 1 vagy 2 előételt és desszertet, plusz 2 vagy 3 tálnyi húst, néhány fürjtojást és 1-1 tál köretet és salátát tolok be. partnereim nagy része szintén lelkesen kaját, eddig mindegyiküknek tetszett a hely, noha nem túl puccos. SOHA NEM TÖRTÉNT VELEM MÉGCSAK HASONLÓ SEM!! Kollégáim közül is többen visszatérő vendégeik, furcsa módon ők is mindig elégedetten jöttek vissza.

2. 15 percet várt 8 ember a fejenként 1-3 előételre (=kb. 15 előétel elkészítése)? BORZASZTÓ, HOGY BÍRTÁK KI?! 20 főre 1 pincér? Erősen kamuszagú, én még üresjáratban is mindig 2 felszolgálót találtam náluk, minimum.

3. Bunkó pincér, üzletvezető meg tulaj titkos telefonja? Kb. annyira lehet igaz, mint hazugság.

Egy szó, mint száz, sok év és legalább féltucat odalátogatás alatt sem korábban, sem mostanság (idén utoljára tavasszal voltam ott) átlagos vagy átlagon felüli élményekkel és nulla negatívummal találkoztam az étterem részéről. Pedig szerintem tudok annyit zabálni, mint ezek a fake-posterek (csak mondjuk mindent meg is eszek és igaz, hogy én a HÚSÉRT megyek oda, nem azért, hogy 6 előételbe belenyalogassak.

Ezek itten kérem kamugépek lesznek, vagy lejáratókampányolók.. IMHO.

BéLóg 2010.09.03. 15:09:36

@DaM: Mivel három KÜLÖNBÖZŐ posztoló három KÜLÖNBÖZŐ sztorija AZONOS körülményeket írt le, én erősen arra gyanaxom hogy te a mongol étterem alkalmazottjha vagy aki a szerecsenyt mosdatja.

Tecumseh 2010.09.03. 15:32:30

Látom eljutott a hír a mongolokhoz is, és utasították a droidokat, hogy mentsék ami menthető, cáfolják a cáfolhatatlant. Amúgy nem újkeletű a hely rossz híre, nemrég baráti vacsorát terveztünk, és ez a hely lett volna az egyik potenciális célpont. Több ismerősöm is a fentiekhez hasonlók sztorikkal bombázott, és megpróbáltak - hozzáteszem sikeresen - lebeszélni erről. Végül a Wasabi lett a kiválasztott, és feledhetetlen estét sikerült ott eltölteni. Szóval jó eséllyel nem lejárató akcióról lehet szó, egész egyszerűen az étterem vezetése úgy döntött, a továbbiakban kizárólag kis étkű, anorexiás és/vagy fogyókúrás turistacsoportok étkeztetésével kíván foglalkozni.

inci-finci (törölt) 2010.09.03. 18:53:15

@hiénaf1: ne hazudj! aki elolvassa a kommenteket a régi mongolról jót, az új vezetésről szinte csak rosszat olvas. ne hazudj mocsok

inci-finci (törölt) 2010.09.03. 18:55:17

@anarchoid: a trófea tényleg bejött nekem is, bár ennek leírását idáig próbáltam mellőzni. én nem tudok sokat enni így rajtam rengeteget nyernek, de társasággal voltam. rosszat nem mondhatok

rolls 2010.09.03. 19:21:10

(nem olvastam végig minden hozzászólást, - de!)
Nincs min csodálkozni.
Ha sokat zabálsz, ferde szemmel nézünk!
Kinn a cégér: Mongolian!

Hisztis Mirtill (törölt) 2010.09.03. 20:54:25

@frontember876: ja persze magyar mentalitás. én itt amerikában szoktam járni kínai all-you-can-eat kajáldákba, mert itt ez a gyakori kínaiból, kb 3-4 ezer ft-ba kerül egy evés, bennevan az ital is, igaz alkohol nincs. és önkiszolgáló végig, a pincér csak tányért visz el, de ittis ugyanúgy felpúpozzák a tányért kajával és fordulnak vagy 5-6x. 8féle főétel, 5 saláta, 8 desszert... üdítőt újratöltik, és még visznek is el egy pohárral. és az amerikai úgy bír enni, mint a magyar inni.. :D
rajtam mondjuk keresnek, mert én eszek egy tányérnyi főételt meg egy kistányér desszertet, mert én nem tudok sokat enni. de akinek nem bírja az idegrendszere, hogy az emberek szó szerint veszik az akciót, az ne hirdessen ilyesmit.
hozzáteszem ez itt elképzelhetetlen, hogy akár éreztessék veled hogy már sokat ettél, nem hogy szóljanak...
a magyar vendéglős mentalitásról megint annyit: mikor otthonvoltam, ettem a westendben egy helyen, kértem egy levest meg egy bolognait, a tésztához hozzá se tudtam érni mert jóllaktam a levessel, gondoltam elviszem. eleve már ilyen kisdobozban kaptam, el akartam kérni a doboz tetejét, hogy elvigyem. hát úgy néztek rám, mint a véres rongy és valami őrült keverékére, alig akarták megérteni, végül szájhuzva a kezembe nyomott egyet a srác, 50 ft-ot akart érte kérni, de a pénztáros csaj mondta hogy nemkell. itt totál természetes hogy annál sokkal jobb éttermekben is ha nem bírod megenni még ők ajánlják a dobozt hogy vidd el, szerintem rosszul is esne nekik ha nem vinnéd. otthon meg nemhogy bóknak venné, hogy olyan finom, hogy nem akarom kidobni, még huzogatja a száját.
valamiért otthon divat meg elvárás az, hogy kimutasd, hogy te megteheted, hogy pazarolsz, telik rá. aki meg vigyáz a pénzére az biztos sz@rrágó vagy csóró vagy bolond.

stulek 2010.09.03. 21:45:05

Aki 5 gurigát kiad ezért az meg is érdemli most már én sem mennék ide
a Trófea tök jó ott már voltam
és rendesek.
Amúgy mitől Mongol ez??
Lehet hogy a mongolok ilyen parasztok
és a show része
amúgy én 1200 ból eszek pacal pörit
sörrel olyan adagot hogy nem tudok még desszertet sem enni utána

Mackósajt66 2010.09.03. 22:52:16

Trófea és Trófea között is van különbség.

A budai Szerémi úti szerintem a legszuperebb, ott iszonyatos nagy választék van mindenből, húst is lehet süttetni, de van rengeteg készkaja is (ebben több a mongolnál).

Ilyen szempontból az Mexikói úti is jó, viszont az nagyon pici, kicsit zavaró, amikor a szomszéd asztalnál ülő könyöke az oldaladban van, meg mindenüttmegy a tolakodás.

Viszont legutóbb a Király utcaiban voltunk, hát ott készkajában elég gyér volt a választék, és vasárnap délben alig volt vendég, és egész más volt a feelingje, mint a Szerémi útinak.

Állítólag ezeknél is volt valami szakadás a tulajdonosi körben (legalább is, amikor a Király utcában megkérdeztük, hogy itt miért nincs ez, meg az, ami a Szerémi úton, a pincérnő nem tudott róla, hogy nekik ott is lenne éttermük, szerinte az egy más cég), de a nevet mindkét fél használhatja.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.03. 23:30:16

@DaM:
20 fot en ala carte megcsinalok egyedul
jo, kiss busseri segitseggel
buffe rendszerben tok siman
magamban
40-et is
perfektul

kihanemén 2010.09.04. 00:05:33

158 cm és 55 kiló vagyok, ennyit én is megeszem simán bármikor, amennyit a posztoló- ja és nő. nem tudom, mit kell csodálkozni...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.04. 00:18:13

@Hisztis Mirtill: "valamiért otthon divat meg elvárás az, hogy kimutasd, hogy te megteheted, hogy pazarolsz, telik rá. aki meg vigyáz a pénzére az biztos sz@rrágó vagy csóró vagy bolond. "

Ez kurvanagy igazság.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.04. 02:01:27

@Hisztis Mirtill:
ba meg egy feketemunkas
ezert tart irr az orszag
akiket a kinaiban pupozott tanyerral latsz az ugyanolyan feketemunkas

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.04. 02:27:50

@hagyma: biztos boldogan lenne fehérmunkás, csak nem tud az lenni.

MegaTT 2010.09.04. 09:52:22

evek ota kulfoldon elek, nagyon nagyon ritkan eszembe jut, hogy valami magyarosat akarok enni, elmenni egy forro furdobe, es akkor megyek az orszagba. Nem vagyok a Trofea media embere, de ott en meg nem csalodtam es tenyleg mindenbol lehet enni. Ket ora alatt lehet vegezni, ezalatt az osszes levest vegig probaltam es a foetel, salatak sem maradtak ki, plusz a grill konyha. A desszertekre altalaban mar nem marad hely. Etterembe elmenni nem szeretek, mert ott ha meg nem jartam nem tudom, hogy mekkora adagokat fogok kapni, es az elso rendeles utan maris viszik el az etlapokat valami szamomra ismeretlen ok miatt. All you can eat helyeken legalabb en merem az adagokat is.

phylloceras 2010.09.04. 10:48:55

Tisztelt hozzászólók!
Én évekkel ezelőtt nyitottam egy önkormányzati irodaházban - az irodistáknak - egy éttermet.
A nyitás napjára szerveztem egy -ingyen
reggelit.
Volt tojásétel, felvágott, kávé, tea, stb.
Mit látok: Egy női hölgy táskába pakolja a pult melletti nagyméretű kólás vitrinből az üveges kólát, több másik pedig hozott tányérba pakolja a reggeliket! Amikor szóltam, hogy bocsánat de nem kellene ezt csinálni, még én voltam a szar alak.

phylloceras 2010.09.04. 10:55:52

Egy csipet neveléspolitikát szeretnék ehhez a témához fűzni.
A magyar emberek 50 évig ingyen kaptak "mindent". A közösből azt vittek haza amit akartak. 20 évvel a rendszerváltás után semmi sem változott: az a párt nyer, aki több ingyen dolgot ígér, és el is várja a nép, hogy ingyen kapjon mindent, (adó fizetés nélkül).
Mert ma Magyarországon már nem csak úri huncutság az adócsalás, tíz millió ember űzi ezt a "huncutságot", én is.
Van aki nagyon sokat, van aki kevesebbet, de mindenki!

Mackósajt66 2010.09.04. 12:20:58

@phylloceras: Tőlünk az egyik kolléga kiment fél évre Dániába, és amikor visszajött az volt az egyik ötlete, hogy dán mintára az üzemi étkező legyen svédasztalos rendszerű (állítólag ott vannak ilyenek), azaz ilyen "Trófea-jellegű", mert hogy ez Dániában milyen szuperül működik.

Két ok miatt került elvetésre az ötlet:

Egyrészről félő lenne, hogy a 30 perces ebédidő sokaknak meghosszabbodna, másfél-két órára, mert addig zabálnának össze vissza, amíg vagy összefossák magukat, vagy leesnek a székről.

A másik probléma, hogy aggályos volt, az első 20-30 étkező kolléga annyit szedne, hogy a további 250-nek nem jutott volna semmi, vélhetően sokaknak lett volna az az ötlete, hogy akkor innen ellátják a családot, meg a kutyát is...:))

Úgy hogy szerintem egy magyar üzemi konyhán ne próbálkozz a svédasztallal:)))

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.04. 12:56:52

@phylloceras: Nem sokat élhettél te abban az 50 évben, meg a húszban sem utána. Nem egészen olyan volt minden, ahogy most a tévében elmesélik.
Nyugodj meg, most jóval több a szarrágó ember. Most meg még importáljuk is. :)

Hisztis Mirtill (törölt) 2010.09.04. 13:08:33

@hagyma: "ba meg egy feketemunkas" - ezt kire értetted? :)

Hisztis Mirtill (törölt) 2010.09.04. 13:11:47

@hagyma: nemtudom legközelebb ha gondolod megkérdezem neked ki feketemunkás fehérmunkás zöldmunkás vagy munkanélküli vagy anyámtyúkja. :) nem volt magyar egyikse, a példa lényege ez lett volna. :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.04. 13:14:40

Megettem 3 mignont. Azt hiszem, hányni fogok.

phylloceras 2010.09.04. 15:00:16

@enamel: Hidd el éltem abban a korban, és azt mondtam, hogy akkor is loptak a közösből és most is ezt csinálják az emberek.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.09.04. 19:25:00

Nem olvastam végig, csak kb az első 100 kommentet, de mivel beszélgettem a pincérekkel és a szakácsokkal, illetve egy ismerősöm ott is dolgozott hallottam pár dolgot.
A Pasta Dost (PD) és a Mongolian BBQ azonos vezetés alá tartozott. Ezt az azonos betűtípus is mutatta a nevükben. Akkoriban mindkét hely egész jó volt, a mongol kicsit drágább, de egzotikusabb volt, a PD egyszerűbb, de nagyon jó tésztáik voltak. Részben az én javaslatomra lett a PD-ben hűtőpult az édességeknek, ami hatalmas ötletnek bizonyult, és akkoriban még megállt a kanál a tejszínhabjukban.
Aztán a színvonal egyre lejjebb esett, mert a két étterem szétment. Próbálkoztam még párszor aztán végleg letettem a PD-ről. Azóta már Rákóczi Grillháznak hívják, egyszer voltam bent, hát ne javult a színvonal, de egynek jó hétköznap délben 3000-ért.
A mongolban nem voltam sok éve, de gondolom ők is megsínylették a tulajdonos váltást.
Azt javaslom azoknak akik szeretik az ilyen éttermeket, hogy nézzenek be a Trófeába, de ne a 11-ik kerületibe, mert az inkább egy önkiszolgáló menzára hasonlít. (Mondjuk a az eredeti 14-ik kerületi előtte Night Club volt:))
Ha pedig szeretik a keleti ízeket, ott a Wasabi, ahol ugyan csak a kaja van az árban, de nagyon jókat lehet enni, illetve a Váci úton a Lótuszt a Duna Plázától egy sarokra vissza, ami egy klasszikus kínai étterem, csak all you can eat stílusban. Érdemes legalább egyszer kipróbálni.

Szívesen meghallgatok egyéb véleményeket is.

chiper 2010.09.05. 00:14:11

Pont az asztalfoglalás után olvastam itt a Mongol lehúzását. Nem örültem neki. Ma voltunk ott a barátainkkal, semmi probléma nem volt, pedig ettünk-ittunk rendesen, a srác egyszerre három desszertet hozatott ki. Mert az előző három nem volt neki elég. A pincéreken halvány jelét sem láttam, hogy a főnök már épp a telefonszámomat keresi. Korrekt, kedves kiszolgálás, full kajaválaszték. A kommentelők menjenek el, aztán lehet megírni a valós véleményt.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.05. 05:04:03

@chiper: Szóval erről szólt az egész, negatív reklám... Okkos hommár.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.05. 05:15:49

@Tzimisce: Melyik irányba? Újabban rákaptam a kínaira.

okinova 2010.09.05. 12:08:43

Ezek a pincérek akkor tuti hanyatt esnének néhány német meg orosz vendégtől, hogy mit fel tudnak "zabálni" az All Inclusive ellátás kapcsán mondjuk Törökországban az AI hazájában:) valamint inni természetesen... Itthon viszont máshol emlékeim szerint tényleg annyit ehettünk amennyit akartunk pl. Meriott Sunday Bruch vagy Wasabi.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 12:09:35

Üdv.
Későn kapcsolódok, lehet már a posztolót?

" "Péntektől vasárnapig: 4 990,- HUF ár megfizetése ellenében annyi Drehert, HB Lagert, házibort, rostos Tropicana üdítőt, szénsavas Pepsi üdítőket, sangriát, kávét, cappuccinót, levest, desszertet és főételt ehet, ihat amennyit óhajt." "

Mit gondolt, beül a család pénteken és vasárnapig eszik amennyit bír?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 12:12:28

Jaaj, mongyátok má meg,honyn tutt az uzletvezető a poszttoló tel.számát??

+öl a kiváncsiság!

xclusiv 2010.09.05. 12:16:57

Néhányszor voltunk már a mongolban, általában vacsorázni megyünk, 8-10 ember.
Enni tudunk és szeretünk, 1-2 előételt mindenki megeszik, levesből kértünk már repetát, főételből is süttetünk többet, sörözünk (vagy sangria), ez eddig mind az árban van. 1-2 pálinkát is szoktunk inni, ezt már áron felül.

Utoljára tavaly decemberben voltam, akkor is korrekt volt a kiszolgálás, semmi beszólogatás. Volt aki hagyott valamennyit a tányérján (persze nem egy fél disznót), de azért se szóltak be, nem is éreztették, hogy ez probléma lenne.

Trófeában még nem voltam, arról nincs tapasztalatom. Egyszer lett volna ott egy céges hepaj, de pont gyomorrontásom volt, szóval kihagytam, wc-n ülni jobb otthon

xclusiv 2010.09.05. 12:25:58

@horex: gondolom úgy hogy a poszttoló foglalt asztalt, aztán szerintem elkérik a telszámot, hogy ha pl. 20 perccel a foglalt időpont után még mindig nincs ott senki a társaságból, akkor rákérdezzenek, hogy foglalják-e még az asztalt nekik, vagy csak nem szóltak, hogy mégse mennek

Tecumseh 2010.09.05. 15:22:35

Látom kezdenek megjelenni a fizetett hirdetések is..:-))

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.05. 15:32:30

@horex: "Jaaj, mongyátok má meg,honyn tutt az uzletvezető a poszttoló tel.számát??"

Bele van írva a cikkbe, hogy foglaláskor elkérik a telefonszámot. Olvasd már el végre!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.05. 15:35:33

@horex: "Mit gondolt, beül a család pénteken és vasárnapig eszik amennyit bír?"

Helyesen: Mit gondolt, beül a család, és péntektől vasárnapig eszik amennyit bír?

Nem, mert zárástól nyitásig hazaküldik őket. :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.05. 16:13:56

@Tecumseh: Egy jó ideje arról szól az egész. A többi csak töltelék, hogy ne legyen annyira feltűnő.

@atpijkamo: Egy családnak, pláne nagyobbnak (két felnőtt, 2 gyerek, nagyszülők)26000 forintba kerül. Otthon ennyiért tényleg minőségi alapanyagokból, tisztán, annyit tudsz főzni, hogy simán ehet vagy zabálhat egy család egész hétvégén.

bonesteve · http://www.bernepper.hu/ 2010.09.05. 16:17:58

Fura.
Az all-you-can-eat éttermekben tényleg annyit eszel, amennyi beléd fér.
Ha nem, így van, akkor nem korlátlan a fogyasztás.

phylloceras 2010.09.05. 18:30:38

Nemrég abban a kis panzióban, ahol dolgozom 13 (!) főre büféreggelit adtunk, hogy kedveskedjünk a vendégeknek (hivatalosan felszolgált reggeli van).
Mindent kikészítettünk az asztalokra:
rostos üdítők, kávé, tea, felvágottak sajtok vaj jam, dzsem,lekvár (sic), főtt tojás, sült bacon, tojásrántotta.
A végén a szakács közölte, hogy összesen 60, azaz hatvan tojásból sütött rántottát. 13 embernek! Természetesen a többi kaja sem maradt a tányéron.

petix 2010.09.05. 18:45:07

@Énbagoly: nem tudom, hogy most milyenek, csak leírtam a véleményem.

Xezs 2010.09.05. 22:01:05

Több mint 800 komment? Mi a picsa történt itt?

cso zsi 2010.09.05. 22:21:22

@phylloceras: Nem tudom, hogy mennyi fér a reggeli + büféreggelibe, de azért nálam 6 ember 40 tojásból vacsorál, meg némi sült kolbász (úgy egy kiló), és zöldségfélék is belekeverednek. 3 ember esetén a tojás redukálódott 20-ra, vagy tükörtojásból 15-re.

Xezs 2010.09.05. 22:27:42

Pár kérdés még mindig tisztázatlan.

A 3 poszt vajon különböző személyektől van-e és fizetett-e neki(k) a konkurencia a hely lejáratására?

A mosdató kommentek különböző személyektől vannak-e és fizetett-e értük a kérdéses hely tulajdonosa?

Kérdéseimre sosem fogok kielégítő választ kapni, ezt érzem.

Xezs 2010.09.05. 22:32:07

@phylloceras: A 60-at pontosan miért is írod? Az szerinted sok vagy kevés? Egy felnőtt szerintem simán bevág 4 tojást ha nő, férfi esetében meg 6-8 a minimum (a buzikat most ne számítsuk ide).

Szóval a 60 nekem még kevésnek is tűnik, bár attól függ hogy milyen összetételű a társaság.

Xezs 2010.09.05. 22:36:23

Ja és még egy kérdésem van utána befejezem az önmagammal folytatott beszélgetést.

Az ide írogató frissen regisztráltak különböző személyek-e és kapnak-e pénzt a hely mosdatásáért?

chiper 2010.09.05. 22:54:44

@Xezs: Csak hogy ne magaddal beszélgess (bár néha ennek is megvan a maga előnye)... friss reges, egyszemély, továbbá nem mosdató vagyok. Csak kedvem szottyant írni ide, mert mint írtam, pont előtte nap foglaltam asztalt. Akkor halvány gondolatként az is felmerült bennem, hogy lemondom a retekbe az egészet. Ha ezért pénzt kaptam volna tőlük ezért, akkor Istenuccse befizetnélek oda. Legyen saját tapasztalatod is.

chiper 2010.09.05. 22:56:01

Egy "ezért" utsóelőtti mondatból törlendő.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.05. 23:07:49

@Xezs: "A 3 poszt vajon különböző személyektől van-e"

Lehet, hogy nem.

"A mosdató kommentek különböző személyektől vannak-e és fizetett-e értük a kérdéses hely tulajdonosa?"

Én a pozitív kommenteket őszintének érzem.

Sákif za morro? 2010.09.06. 00:14:33

Nomármost.... Ha az üzleti koncepció az, hogy fix összegért a kedves vendég annyit ehet amennyit akar, akkor ne hőbörögjenek!

Aki meg felhánytorgatja hogy a "magyarok" hogy viselkednek all inclusive ellátásnál, az elmegy a kurva annnnyába! AI-nél mindenki annyit eszik amennyit akar. Kifizette az árát, onnantól senkinek semmi köze hozzá hogy mennyit eszik. Ha sokat akar, akkor sokat eszik. A hogyan, az már más kérdés. A tolakodás, tipikus forgóajtó effektus sajnos erősen jellemző népünkre.

Sákif za morro? 2010.09.06. 00:16:22

@Xezs: Ezek a kérdések engem is kínoznak. Azért is, mert eddig nem volt velük gondom, igaz, 4-5 éve nem voltam.

tintamin 2010.09.06. 09:04:05

SPORT! SPORT! SPORT!

Mindenki zabál, mint a disznó, mindenki dagadt, hájas, zsírtestű, nagyseggű, tohonya állat!

Az egész ország el van hízva, az emberek szarul néznek ki és ezért szarul is érzik magukat, ettől olyan depresszívszar ez az ország!

Senki nem sportol, max. fotelből csipszet meg pacalt zabálva.

Csak végig kell menni az utcán, meg lehet nézni, hány kövér ember "rohangál", és a fiatalok még csak most "fejlődnek", akik a buszig nem képesek elszaladni.

Zéróakaraterejeű, lusta, dagadt banda, tessék felkelni a fotelből, nem annyit enni, amennyi fér!

(Zárójelben: kurvára megéri sportolni. Kurvára nem éri meg zabálni. Tessék megnézni az USA-t, mi másodikok vagyunk, de közel a dobogó dagadtember-arányban, szép...)

szekertabor · provo.blog.hu 2010.09.06. 09:33:23

Ha nem éri meg az üzletvezetőnek a korlátlan fogyasztás 5000,-ért,és mégis csinálja, akkor hülye.

Ha megéri, és mégis akadékoskodik a többet fogyasztó vendégekkel, akkor inkorrekt tahó.

Ha nem vállalja a honlapján és egyéb hirdetésekben vállalt feltételeket, akkor rá kell küldeni a fogyasztóvédelmet meg a GVH-t megtévesztő reklámért.

Ha legközelebb is oda akartok menni, másik telefonról foglaljatok asztalt.

cso zsi 2010.09.06. 09:39:08

@tintamin: Persze, kell a mozgás. De ne zavarjon az a tény, hogy egyre több a "hirtelen" haláleset a sportolók között. A hazai elhízás a fiatalok között látványnak borzalmas. Lehet, hogy trendi. De az is lehet, hogy csak raktároznak a szűkebb évekre.

dylan73 2010.09.06. 11:30:08

Izé, a reklámban nincs benne az előétel...
tehát lehet, hogy arra nem vonatkozik?

Akkor viszont szar a reklám...

Ha ilyen sok az előételt "felzabáló" vendég, talán elgondolkodnék, hogy elszúrtam valamit a reklámmal...
és persze minimum öngól a tulaj viselkedése...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.06. 12:35:32

@cso zsi: A sportolók nem egészséges életmódot folytatnak, hanem agyonhajtott, versennyerésre tenyésztett, feldoppingolt példányok, akik vagy nyernek pár olimpiát, és 30 éves koruk után mennek a levesbe, vagy még ennyi sem jut nekik.

tintamin 2010.09.06. 16:48:00

@cso zsi: @enamel:

MUHAHAHA!!:))
Mert sportolni csak versenyszerűen lehet, gratulálok, bakker, ti se tegyétek, ne hogy bajotok legyen, bánnám nagyon!

Otthon szabad csak (kell) ülni a fotelban és pörköltet zabálni (all-you-can-eat), mert az elhízásba még soha senki nem halt bele (közvetlenül).

Congrats!

BéLóg 2010.09.06. 17:07:59

@horex: Például hogy a mongolba' nem mehetsz be az utcáról, hanem foglalni kell, azt meg esetleg nem levélben hanem telefonon teszed?

(Kent is szerecsenyt akarna mosdatni?)

Xezs 2010.09.06. 19:53:52

@tintamin: Bár egyetértek azzal hogy sportolni kell, de amilyen vehemenciával kezeled ezt a témát, hajlamos vagyok feltételezni, hogy te vagy Buzinorbi vagy valamelyik haverja.

tintamin 2010.09.06. 23:48:32

@Xezs: Nem, én egy vagyok a dagadtak közül a fogyiműsorból, de szalontüdőt kanalazva nagyon bele tudom élni magam a dolgokba.
Na, bontok egy Nutellát, mert megérdemlem.

floyddebarber · http://simpsons.hu 2010.09.07. 01:54:23

A Mongoloknál volt a ballagási bankettünk, noha eleinte kedvesnek tűntek, de később többször ránk szóltak (egy 40 fős csaoportra!), hogy ne zajongjunk. Rajtunk kívül talán 2 pár volt az étteremben egész este, ráadásul abszolút nem voltunk hangosabbak, mint bármelyik többfős asztaltársaság.
A szemrehányásokat fizetéskor kaptuk meg, miután több, mint 200ezer Ft-ot hagytunk ott.
Telefonhívásról nem tudok, de ez nagyon elegáns módja, hogy ánuszt csináljunk a szánkból.

alfa.orionis 2010.09.07. 10:28:46

Ezek a telefonhívások...!
És senki nem ment vissza????

(a nyakkendőket még félbevágják?)

grin 2010.09.07. 12:35:07

Egy helyi kis ételbárban láttam, korrekt: "A kenyér ingyen van, minden meghagyott szelet után 100Ft-ot számolunk fel."

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.09.07. 16:39:47

Még 1000 sem lett? Szoptatás is kellett volna bele, meg celeb.

bunkokiller2 2010.09.07. 17:47:30

@BéLóg: Ahogy teccik mondani:-) A cég embere:-)

Elanor_ 2010.09.07. 21:13:13

beindult a fantáziám...

nem lehetne, h akik kaptak már hívást ettől a jóembertől, azok közkinccsé tennék a számát, és megkérnének mindenkit szeretettel, h éjjel 11-kor hívogassák a tulajt és közöljék vele, h súlyosan visszaélt a magyar fogyasztói társadalom bizalmával? :D

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2010.09.08. 12:41:59

Erősen fake gyanús, és Trófe-szagú a történet.
áruld mán el, honnan a picsából tudta az étterem vezető a számodat? Minek adtad meg?
Én voltam többször is, engem fel nem hívott, a foglalást meg vonalasról adat.

Ez vmi Trófea féle hitelrontós buli???

BéLóg 2010.09.08. 16:04:55

@don brada: Legalább vetted volna a fáradtságot és nagyjából ötven kommentet visszanézhettél volna.
A mongoloknál telefonon van a bejelentkezés/asztalfoglalás és a SZÓBANFORGÓ emberek a MOBILJUKRÓL intézték ezt.

Attól hogy TE vonalasról rendelsz asztalt, szerinted a poszt tolókat nem lehet felhívni?

Gondolom egyszer postán is rendeltél asztalt aztán szó se volt olyasmiről hogy másnap jött egy express tértivevényes levél hogy "visszaéltél a vendégxeretettel többet ne gyere". Így aztán minden rendben is van.

Te is afféle egyén vagy hogy mert engem még sosem vertek meg rendőrök, biztonságiak, arabok, cigányok, bőrfejűek, magyarok, külföldiek, satöbbik, ha valakivel ilyen történik az trófeaszagú kamu.

Olyan átlátszó ez a rakjunkbeutolsónakegymentegetős beírást, hogy már röhejes.

A trófeás példák x darabbal az eredeti sztori után jöttek és azt hiszem (én is ilyet írtam) nem kell elhinned egy szót sem, menj el és győződj meg róla magad, aztán írjá' a Homárnak.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.09.09. 01:58:54

Képtelenség végigolvasni a kommenteket, és valószínűleg nem mondok újat, de számtalanszor jártam ebben az étteremben, és mindig kifogástalan volt. De csak a desszertet és az italt kellett pincértől rendelni. Furcsa ez az új rendszer. Nekem hihető a sztori, hogy bunkók, változhatnak a dolgok. Olyanra, hogy egy büféasztalos all-you-can-eat hely felhívjon valakit, hogy Ő A DEFICIT, még életemben nem láttam példát. Ráadásul valószínű, hogy jó ideig nem jön, hiszen most volt...

Pont ez a lényege, hogy a többség aluleszi, és aki olyan paraszt, mint feljebb láttam ("egy hete nem eszünk, mert oda készülünk"), AZ IS jól érezheti magát.

Volt itt pár háznyira egy nagyon jó olasz étterem, évekig jártam oda. Tulajdonosváltás volt, utána már fogalmuk nem volt az udvariasságról, a borokról, és a konyha is szarabb lett. Már nem megyek.

Mellékszál: Amerikában dívik, hogy szilveszterre vesznek a prosztók egy szép ruhát, majd másodikán visszaviszik, hogy "á, felpróbáltam otthon, és kicsi" vagy "nem megy a cipőmhöz". Az áruház szó nélkül visszaveszi, visszafizeti az árát. Majd amikor ez (hitelkártya alapján) harmadszor fordul elő, akkor megkérik a vevőt, hogy ne vásároljon ott többet. Ez amúgy teljesen oké. De hangsúlyozom, itt első 2-re teljesen jó képet vágnak a full bunkósághoz, nem pedig teljesen elsőre a vitatható túlevéshez, ami bele kellene férjen.

Az egyik érettségi találkozónk is a Mongolban volt jópár éve, és pont azért, mert ott talán nem volt időkorlát, ezért tudtunk maradni beszélgetni (és hívtuk a rövideket, ami nincs az árban természetesen). Nagyon jól sikerült. De ha nincs időkorlát, akkor inkább azt kell bevezetni, mint a tapintatlanságot, bárki részéről.

ritamaya 2010.09.13. 14:50:19

Jo lenne ha aki az elso cikket megirta ezt is elolvasna.
Ha minositenenk a Pesten etterembe jarok etkezesi kulturajat, azt kell mondjam javulunk... De, valoban meg mindig vannak akik azt hiszik hogy a korlatlan fogyasztas korlatlan PUSZTITAST jelent. Ha valaki megeszik 5 desszertet, egeszsegere. De ha valaki "kiprobal" 5 desszertet az mas.Csak belekostol, majd ez nem tetszik, "hozzal mast" ugyis korlatlanul kell hogy kiszolgalj!
Kerdezem en, a Mc Donald-ban ( bocs lehet hogy nem irom helyesen), mennyibe kerul egy menu? desszerttel uditovel? En nem tudom mert elkerulom a helyeket, de remlik a reklamokbol, es elmondasok alapjan hogy ott hagyhatsz 2000 ft fejenkent siman. Mit kapsz erte ? Szemetet.2 leves 3 eloetel, husok tomege,korettel 3 desszert udito es kave, 5000, es meg reklamal? Egy szoval sem emlitette hogy az etel milyen volt.Valoszinu hogy jo volt, kulonben biztos vagyok benne hogy szova tettek volna.
A kerdes az hogy a berendelt etelekbol mennyit boritottak ki a moslekosba? Nem arrol van szo hogy sajnaljak az etelt, de ne POCSEKOLJ.Tiszteld a szakacsot, kiszolgalot, az etelt magat!! Nehez lehet jo arcot vagni a szemelyzet reszerol, amikor azt latjak hogy a tisztelet egyoldalu.
Miert irok annak tudataban hogy igazam van? Mert 3 evig dolgoztam ebben az etteremben,es tisztaban vagyok a jelenseggel. Igaz akkor mas volt az uzletvezeto, akit kritikaval illetni nem lehetett, mert a munkajat kifogastalanul vegezte. Ma is szeretettel gondolok ra. Akkoriban meg nem voltak telefonhivasok,es a jelenlegi uzletvezetot sem ismerem, nem tudom hogy valoban megtortentek-e ezek a hivasok. Am ha igen, meg az idezetek alapjan is az uzletvezeto illedelmesen fogalmazott. Az ilyen ettermek "vendegul latnak", illik vendegkent viselkedni, es nem ugy mint malacok a vajunal.Bar par eve ott dolgoztam, nincs semmilyen felhatalmazasom ebben a helyzetben kepviselni az ettermet. Mint volt felszolgalo, privat emberkent fogalmaztam meg a velemenyem.
T. Rita

ritamaya 2010.09.13. 14:58:57

Jo lenne ha aki az elso cikket megirta ezt is elolvasna.
Ha minositenenk a Pesten etterembe jarok etkezesi kulturajat, azt kell mondjam javulunk... De, valoban meg mindig vannak akik azt hiszik hogy a korlatlan fogyasztas korlatlan PUSZTITAST jelent. Ha valaki megeszik 5 desszertet, egeszsegere. De ha valaki "kiprobal" 5 desszertet az mas.Csak belekostol, majd ez nem tetszik, "hozzal mast" ugyis korlatlanul kell hogy kiszolgalj!
Kerdezem en, a Mc Donald-ban ( bocs lehet hogy nem irom helyesen), mennyibe kerul egy menu? desszerttel uditovel? En nem tudom mert elkerulom a helyeket, de remlik a reklamokbol, es elmondasok alapjan hogy ott hagyhatsz 2000 ft fejenkent siman. Mit kapsz erte ? Szemetet.2 leves 3 eloetel, husok tomege,korettel 3 desszert udito es kave, 5000, es meg reklamal? Egy szoval sem emlitette hogy az etel milyen volt.Valoszinu hogy jo volt, kulonben biztos vagyok benne hogy szova tettek volna.
A kerdes az hogy a berendelt etelekbol mennyit boritottak ki a moslekosba? Nem arrol van szo hogy sajnaljak az etelt, de ne POCSEKOLJ.Tiszteld a szakacsot, kiszolgalot, az etelt magat!! Nehez lehet jo arcot vagni a szemelyzet reszerol, amikor azt latjak hogy a tisztelet egyoldalu.
Miert irok annak tudataban hogy igazam van? Mert 3 evig dolgoztam ebben az etteremben,es tisztaban vagyok a jelenseggel. Igaz akkor mas volt az uzletvezeto, akit kritikaval illetni nem lehetett, mert a munkajat kifogastalanul vegezte. Ma is szeretettel gondolok ra. Akkoriban meg nem voltak telefonhivasok,es a jelenlegi uzletvezetot sem ismerem, nem tudom hogy valoban megtortentek-e ezek a hivasok. Am ha igen, meg az idezetek alapjan is az uzletvezeto illedelmesen fogalmazott. Az ilyen ettermek "vendegul latnak", illik vendegkent viselkedni, es nem ugy mint malacok a vajunal.Bar par eve ott dolgoztam, nincs semmilyen felhatalmazasom ebben a helyzetben kepviselni az ettermet. Mint volt felszolgalo, privat emberkent fogalmaztam meg a velemenyem.
T. Rita

Xezs 2010.09.14. 20:15:06

@ritamaya: A pazarlás (ahogy te nevezted pusztítás) rohadt undorító egy szokás. Én nagyon sajnálok bármiféle kaját kidobni, de gondolom ezzel azért sokan vannak így és kisebbségben vannak a pusztítók. Remélem :)

Szaruszerű Lány 2010.10.13. 09:38:15

Bár már régi poszt:

Az All you can eat, azt jelenti, annyit eszel, amennyit birsz.
Aki csak kikéri és nem eszi meg, az sem bunkó, ez tévhit. Ha valami jól hangzik, és kikérem, de szar az íze, nem fogom megenni.
A vendégnek mindig igaza van, és kedvesnek kell vele lenni.
Aki az all you can eat-ért sokat akar enni, az nem "Bunkó Paraszt Magyar", hanem normális, élelmes ember.
Két értelmes ilyen étterem van: Trófea, Wasabi.
Én egy ilyen után panaszkönyv, fogyasztóvédelem stb-vel élnék. Egyrészt megtésvesztő hirdetés, ha nem ehetsz annyit, amennyit akarsz, másrészt telefonos zaklatás.

margoka 2010.11.09. 08:55:31

Én még soha semmi ilyennem tapasztaltam az étteremmel kapcsolatban. 10 év járok oda, csak kedves aranyos emberekkel találkoztam., és bármennyit ehettem.

margoka 2010.11.09. 08:57:00

BOCSÁNAT HA VALAKI NEM TUDNÁ AKKOR A MONGOL ÉTTEREMRŐL VAN SZÓ!!!! ÉN CSAK A LEGJOBBAKAT TUDOM RÓLA MONDANI.

margoka 2010.11.09. 09:02:35

@DaM: Én is azt hiszem, hogy itt valami lejáratás folyik., sajnálom az olyan embereket akik hazugságokat irogatnak. A MONGOL egy tökéletes étterem.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.11.17. 19:51:54

@margoka: a poszt címén kívül magában az írásban ez 10x hangzik el, ha valaki ez után sem tudná, az igen geci hülye. Egyébként én is mindig elégedett voltam.

OftF 2010.11.18. 11:13:18

Jé ez még mindig megy :)
Nekem volt már mindenféle tapasztalatom. Ha a társaságban vannak kisétkűek, akkor nagyon iparkodik a személyzet. De sajnos ez nem így van, ha úgy látják, hogy nem sok haszon lesz a bandán, utoljára pont ez történt, pedig nem akartuk őket kienni a vagyonukból, csak pont úgy jött ki. Pincér nagyritkán jött csak, és akkor meg szinte megsétődött, hogy mindenki kér még italt. Most már nem szervezek oda több vacsit, csak akkor megyek, ha meghívnak, udvariasságból.

clipper 2010.11.19. 14:52:33

ezt sajnos nem tudom elhinni. Vagy ha valóban ez történt akkor több példa nem fordult elő. Szerintem tévedés áldozatai lettek a kedves panaszkodók. Van hogy valakinek 7szer is sütök ott egy nap és egyáltalán nem zavar. (más kérdés ha tizesével kérik a fürj tojást :) )

Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2010.12.16. 18:30:00

Nem kell oda menni, menjetek a Trofea Grill-be, ott mar sokszor voltam, de meg sosem tortent velem ilyesmi, ettunk, ittunk es nem voltak a pincerek sem morcosak. :)

Pang.hu · http://www.pang.hu 2011.01.11. 21:09:36

Akinek van pozitív véleménye vagy további saját tapasztalata, az megoszthatja a Pang.hu-n is:
pang.hu/biz/mongolian-barbecue-budapest

serci 2011.02.12. 14:20:11

Én még amongolian étteremben nem jártam,de olvasva a cikkeket nem is megyej! Viszont a trófeába(nem fizetett reklámemeberr vok)holnap megyek 9-edszerre! Házassági évfordulónk lesz,amit évek óta a trófeában ünneplünk. Jártam már éttermekben,budapesten,de van sok rossz tapasztalat is a jók mellett! Az arany kaviár nagyon jó volt,de ma már rettenet drága(legalábbis nekem) Voltam olyan helyen is ahol én bélszínt kértem,az asszony szűzérmét,és ugyanolyan húst hoztak ki.....A trófeában még sosem vertek át,sosem néztek csúnyán mikor a hatodik tányért vitték el,és mindíg fullra kajáltam magam,pedig 125 kiló vok,és még nem hívtak,hogy többet ne menjek viszont holnap is oda foglaltam,és ha lehet másfelé nem is tendálok! Amúgy a címem serovics@gmail.com és tényleg nem vok egy fizetett ügynök!

serci 2011.02.12. 14:22:00

Elnézést a helyesírási hibákért

cavaletta 2011.10.04. 16:31:24

Évek óta járunk a Mongolba. Igaz ritkán, mert anyagilag nem bírnánk, de azért a házassági évfordulóinkat általában ott ünnepeljük. Az idén kissé félve mentünk, mivel előtte olvastam a negatív hozzászólásokat, amik olyan meggyőzőnek tűntek, hogy feltettük a kérdést magunknak, olyan nagy változások történtek a Mongol vezetésében? Elmentünk, lesz, ami lesz alapon. Nos, nem csalódtunk, a Mongol most is azt az élményt nyújtotta, mint évek óta mindig. A tisztaság, udvariasság, az ételek fantasztikusan finom íze nem változott, sőt, ha lehet, még jobb volt mint azelőtt. A pincérek valóban lesték az asztalokat, de csak azért, hogy ott sose legyen piszkos tányér, evőeszköz, kiürült pohár. Minden alkalommal, ha elvittek valamit megkérdezték, hogy mit kérünk, ajánlották az ételeket, desszerteket. Pillanatok alatt hoztak ki mindent, nem tolakodtak, de úgy szolgáltak ki, hogy királynak érezhessük magunkat.
Tüzijátékkal díszitett tortával köszöntöttek a házassági évfordulónk alkalmából és fényképet is készítettek ajándékba számunkra, amit keretben perceken belül az asztalunkra is helyeztek.
Nem tudom, milyen indíttatásból készültek a negatív hozzászólások, de csak azt tudom mondani, hogy akit hasonló módon vendégül láttak,mint bennünket és van képe utána ilyen hozzászólást tenni, az szégyellje magát. Most én mondom, hogy az visszaélt a vendéglátókkal és a jövőben kerülje el messzire a Mongolt.
Örömmel tapasztaltam, hogy ezen a véleményen vannak, akik megtöltötték a vendéglőt, nem hatott rájuk a negatív hozzászólás. A vendéglő szombat este tömve volt.
Megköszöntük és köszönjük a vendéglátást és ígérjük,hogy a jövőben is, amikor csak tehetjük a Mongol vendégei leszünk.

WildBear 2011.10.05. 09:57:30

@cavaletta: Szia !
Mennyibe kerül (/fő) egy ilyen rendezvény ?

Üdv; Bear

cavaletta 2011.10.05. 10:25:01

Hello! Ez nem külön rendezvény, a vacsorához díjmentesen adják a tortát és fotót, ha bejelenti a vendég,hogy ünnepel valamit. És meg kell mondjam,hogy nagyon jól esett a kedvesség.

Kupcsulik 2012.01.04. 19:35:48

Helló!
Véletlenül keveredtem ide, de elolvastam jó sok megjegyzést. Szerintem a Mongol jó hely, a múltkor remekül elbeszélgettem a sütögető emberrel. Aki kételkedik abban, hogy jól érezheti magát, próbáljon asztalt találni előzetes foglalás nélkül. Aligha sikerül. Kevés olyan étterem van Budapesten, ahol egy hétköznap este zsúfoltságot találsz. Ez magáért beszél, nem kell találgatni, ki és milyen tartalmú blogért fizet!

Aranka7 2012.01.09. 11:58:22

Sziasztok. Mi már tizenvalahány éve járunk a Mongol vendéglőbe, általában 1 évben 2x. Kicsit félve, a sok negatív beírás miatt készültünk a 2012.01.07.szombati ebédre a Mongol étteremben. A pozítív véleményeket miért nem írtok be? Mi a családban össze gyűjtjük a szüli és névnapokat, egyeztetünk és megyünk a Mongol étterembe. Majdnem mindenki kb. 40-60 kilométert utazik csak oda, de eddig minden alkalommal megérte. A lényeg ebédre mentünk, valaki már 11 órára odaért, de őket egyből beinvitálták, leültették, itallal ellátták és felvették az előétel rendelést is. Az asztalra hoztak friss pogácsát, kenyeret és különböző önteteket az étkezésekhez. Nagyon udvarias volt végig a kiszolgálás, 3 pincér forgott az asztalunknál, akár hányszor arra jöttek kérdezték hozhatnak-e valamit, ha a pohár aljában, vagy a kancsó aljában kicsi ital volt, már kérdezték, hogy hozhatnak-e másikat. Az étkezések alkalmával, amint befejeztük az étel elfogyasztását, már vitték is el a szennyes tányért. A teraszon volt egy dohányzó boksz kijelölve, ahol termoszban forró forralt bort lehetett inni, amint látták, hogy valaki kimegy dohányozni egyből bekapcsolták a hősugárzós fűtést, valamint plédet terítettek a vállukra, hogy nehogy fázzanak. Sőt amikor egyszer nyáron voltunk és teraszra foglaltunk asztalt, de arra a napra hűvösebb lett az idő, akkor végig ment a hősugárzó a bokszban és akkor is kaptunk plédeket, hogy nehogy fázzunk. Szóval szerintünk semmit se változott az évek alatt a színvonal, a kiszolgálás és mindent maximálisan elkövetnek azért, hogy jó érezzük magunkat. 12-től 17 óráig voltunk, mi is több előételt ettünk, folyamatosan kóstolgattuk egész idő alatt a főételeket, és desszertet is többet kértünk, ital is bőven fogyott. Az ét és itallapon fel van tüntetve, hogy miért kell pluszban fizetni, mi ilyet nem kértünk, a számla annyi amiről írnak, 4990/fő, nem több. Természetesen ehhez jön a borravaló, de inkább itt adjon az ember, mint az orvosnak az meg főleg elvárja. A foglaláskor én is megadtam a telefonszámomat, ami nem kötelező, melyen éjjel-nappal elérhető vagyok. 3 napja voltunk ott, de engem nem hívtak és nem is kerestek az étteremből. Továbbra is mindenkinek merem ajánlani a Mongol éttermet. Jó étvágyat és jó szórakozást kívánok! Sziasztok: Aranka és családja

Rosszindulatú Vászka 2012.08.28. 10:31:58

Én voltam! Meg a feleségem is.

Mikor mehetünk zabálni?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.28. 12:10:31

@Aranka7: "A pozítív véleményeket miért nem írtok be? "
Eltekintve attól, hogy vagy a mondatkezdő "A" nem kellene, vagy "írtok" helyett 'írjátok' kellene, föltehetően azért, mert az egységsugarú homározók nagy része nem jár oda. Még most sem, pedig állítólag új a stáb.
Majd ha küldenek meghívót a törzstagoknak egy ingyenes vendéglátásra!

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2012.08.29. 09:23:46

Mongolok? Tatárok? Kinek kell egy új tatárjárás?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.09.03. 11:23:14

@l4c1: Ha lehet választani, inkább ők, mint egy-két délebbi népcsoport...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.09.03. 11:50:26

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "@l4c1: Ha lehet választani, inkább ők,"

Szerintem is kéne egy tatárjárás. Az elmútnyócévet már elég ciki hibáztatni.

mr. Mick 2012.09.18. 12:37:27

nem zörög a haraszt...

Tbc 2013.04.07. 17:45:43

Tavaj karácsony előtt szerveztünk oda egy baráti focicsapat "buliját"
Remek volt a konyha, ha jó idő lett volna még az étterem kialakítása is jó lett volna, de így legalább volt forralt bor a kert-helyiségben.
Nem kevés fogyasztás után is vidáman hozták a kikért italokat, nem "fancsali arccal".
A kiszolgálásról mindent elmond ez az eset: Ugye van egy előre lefixált létszám (foglalót is kell fizetni, de ez természetes 24 főnél is ami nem olyan kis összeg). Nos mi ezt 2 fővel alulteljesítettük. Mikor az este kifizetéséhez értünk, már nem voltam szomjas, így a foglalóról elfelejtkeztem, kifizettem az egészet. 10 perc múlva jön a főpincér, hogy el lett számolva, és itt a pénz!
Le a kalappal, simán lenyelhették volna!

Csak dicséretet érdemel!

Joe80 2013.04.20. 23:47:28

Sziasztok!

Most értem haza a mongolból. Szombat 19-22 -ig turnus. Átlagos, semmi extra, ezt bármelyik étterem hozza. Én abban reménykedtem, hogy különleges ízekkel fogok találkozni de nem.

pácolt husok grillezve: vegyes. a vékony száraz rágós cipőtalp és a véres nyers rágós is megtalálható a palettán. fúszerezés nuku.

kétféle hal grillezve: mindkettő semmi izű.

sör: vizezett

desszert: amiket kinéztem az étlapról: képviselőfánk, tiramisu, somlói egyik sem volt!

mindez szombat este csúcsidőben, szégyen gyalázat szerintem.

Dééééé 2016.12.05. 15:19:30

Félreértés ne essék, én nem védeni akarom őket, de én már többször ettem a fent említett éttteremben, a születésnapom is 2x ott volt, és mindig ezt a korlátlan fogyasztást vettük igénybe. Érdekes módon, velünk soha nem esett meg még hasonló se.. Az más kérdés hogy a vendéglátó nem teheti meg hogy így reagál akármire is, de az is egy másik lapra tartozik ha valaki valóban visszaél ezzel a lehetőséggel, és ami létezik az étlapon azt kihozatja.. Pofátlan dolog ez azt kell mondjam, és ezek után lehet nem háborodnék fel annyira mint ahogy itt páran megtették..

Szluk Zsolt 2017.04.14. 07:18:36

Régi a cikk ugyan. De azért hozzá szólok. Látom, hogy mik az eljárások, 5000 forintért fél napig bent ülni, és 20000 forintot felzabálni :D egy normál 3 fogásos ebéd max 40 perc, egy órát ad minden étterem. Illetve, nem mindenbe belezabálni kell, amit kiszed az ember egye is meg...
süti beállítások módosítása