Mostmár tényleg tele van a Homár ivarszerve a mobiltelefonok mellé adott előfizetés nélküli internettel. Mint tudjuk, ilyen nem létezik. A Telenornál viszont még mindig alapból minden előfizető megkapja a sötét középkori 13 Ft/10kB-os tarifájú wap-csomagot (ilyen hogyan létezhet egyáltalán?), amivel elég gyorsan el lehet érni a százezres nagyságrendet. Ehelyett kínálgatják újabban a csak az első hónapban ingyenes előfizetés nélkülinek hívott 20mb-os internetet. Krisztiánnak sikerült ilyen előnyös konstrukciók között elvesznie, amiból az első kört még jóváírták neki, másodjára már nem:
Egy érdekes ügyben fordulok hozzád, ami sajnos igen kellemetlenül érintett engem. Idén márciusban vásároltam egy készüléket a Pannonnál a meglévő előfizetésemre, igen kedvezményes áron, de aztán jött a fekete leves. Ez egy érintőképernyős internethasználtra is alkalmas készülék, az ügyintéző kisasszony elmondta, hogy az előfizetésemhez tartozik egy 20 mb-os ingyen felhasználható internet csomag, amit ha túllépnék sms-ben értesítenek erről. Mindezek után májusban jött egy számla 46.533 ft értékben, de mivel elég sokat telefonálok nem tulajdonítottam jelentőséget neki, s jóhiszeműen, a számlarészletezés megviszgálása nélkül rendeztem. Aztán a következő hónapban kaptam egy 74.533 ft-ról szóló számlát, na ez már meglepett, s megnézve a részletes számlát, kiderült, hogy az összeg egy tekintélyes része Wap használatból ered, amit nem is vettem igénybe. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, s panasszal éltem, amire az alábbi válaszokat kaptam.
„2010.06.09-én, telefonos ügyfélszolgálatunkon jelezte jóváírási kérelmét.
Adminisztrációs rendszerünk alapján a +36-20/ GSM számú előfizetéséhez kapcsolódóan 2010.06.14-én a xxx számlából 27.950 Ft-ot, majd 2010.07.01-jén a xxx, xxx számlákban 22.050 Ft-ot jóváírtunk. Reméljük, sikerült megfelelő megoldással szolgálnunk és a jövőben is elégedett Ügyfeleink között tarthatjuk számon.
Tisztelettel,
Egyedi Igénykezelési Csoport
Köszönjük levelét, melyben kérésével hozzánk fordult.
Jelezte felénk, hogy a xxx-as (46.533 Ft) sorszámú számlában feltüntetett GPRS forgalommal nem ért egyet.
A rugalmas megoldás érdekében bruttó 27.950 Ft összeget jóváírtunk.
A mobil készülék funkciótól, beállítástól függően alkalmas az Internet, WAP kapcsolat létesítésére, illetve az ilyen kapcsolatot igénylő alkalmazások kiszolgálására. A beállítások módosítása, vagy a megfelelő szolgáltatás megrendelése jelent hosszú távú költség hatékony megoldást. Amennyiben a készülék meghibásodása eredményezte a problémát, akkor a jótállási jegy, a személyazonosító igazolvány és a lakcímet igazoló hatósági igazolvány birtokában kérhető üzleteinkben (http://www.telenor.hu/elerhetoseg/uzletkereso/) a készülék javítása.
A jövőre való tekintettel szeretnénk a figyelmébe ajánlani, hogy a jelenlegi akcióinknak köszönhetően már 0 Ft összegért (http://www.telenor.hu/internet/mobiltelefon/akcio/0ft/) is böngészhet a világhálón. A szolgáltatásokkal kapcsolatosan a nap 24 órájában késséggel állunk (http://www.telenor.hu/ugyfelszolgalat/) a rendelkezésére. Az ügyintézés során szükség lehet az érintett telefonszámra és a hozzá tartozó jelszóra (http://www.telenor.hu/ugyintezes/tudnivalok/adatmodositas/elofizetoi-jelszo/).
Bár részünkről nem történt mulasztás, tekintettel arra, hogy Ön régóta hűséges ügyfelünk, a rugalmas megoldás érdekében, egyszeri alkalommal bruttó 27.950 Ft összeget jóváírtunk. Bármelyik Telenor üzletben (http://www.telenor.hu/elerhetoseg/uzletkereso/) lehetőséget biztosítunk a különbözet (46.533 Ft) befizetésére. Értékesítési pontjainkon befizetett számla esetén bruttó 125 Ft adminisztrációs díjat terhelünk, melyet a befizetést követő számlában tüntetünk fel. Segítségként szeretnénk jelezni, hogy a számlák befizetésére egyre több és kényelmesebb megoldást (http://www.telenor.hu/ugyintezes/tudnivalok/szamlabefizetes/atm/) biztosítunk.”
Telefonon is kapcsolatba léptek velem, nem igazán értettem egyet ezzel a megoldással, hogy csak részben írják jóvá azt a szolgáltatást amit igénybe sem vettem, de nem akartam értelmetlen huzavonába kezdeni, s rossz szájízzel ugyan, de kifizettem a számlát. Rákérdeztem, hogy a következő számlában, amit még addig nem kaptam kézhez, de már le volt zárva, nem fogok találni wap használatra vonatkozó részt, s azt a megnyugtató választ kaptam, hogy ezzel minden rendezve lett. Ehhez képest sikerült kiszámlázniuk még egy hasonló 74690 ft összegűt. Ismét panasszal éltem és ezt a választ kaptam:
„2010. július 1-jén, rögzített beszélgetésben tájékoztattuk Önt a korábbi jóváírások mértékéről.
Mivel a személyes ügyfélszolgálatunkon elhangzottakat utólag nem tudjuk kivizsgálni, sajnos további jóváírást nem áll módunkban elvégezni az előfizetésén.
Egyenlegének rendezésére 2010. szeptember 2-ig haladékot biztosítottunk. Amennyiben a megadott időpontig nem rendezi elmaradását, előfizetésének kimenő forgalmát korlátozzuk.
Üzletszabályzatunk értelmében a számlák lejáratától a befizetés napjáig késedelmi kamatot terhelünk. A késedelmi kamat mértéke évi 14%.
Figyelmébe ajánljuk, hogy a számlazárást követően elkészülő új számláira a haladék nem vonatkozik, azokat a számlában megadott határidőig szükséges rendeznie.”
Ami érdekes, hogy kipróbáltam, tudok e egyáltalán internet kapcsolatot létesíteni, s egy alkalommal sem sikerült. S ha két esetben jóváírták, tehát valamilyen módon elismerték felelősségüket, akkor a harmadik esetben mi változhatott meg….A legnagyobb vicc az egészben, hogy egy 480 ft-os internet csomaggal, ha valami hiba is volt a rendszerben elkerülhető lett volna az egész, mert ez tényleg 20 mb adatforgalmat biztosít, míg a sima wap használat 10 kb/13 forint ami szerintem egyenlő a rablással…
Tehát érdemes Telenor /pannon/ előfizetőnek lenni, én már 10 éve vagyok hűséges hozzájuk, lehet elgondolkodom a további kapcsolatról.
Tisztelettel:
Krisztián
Az utolsó 100 komment: