Tékozló Homár

Fantomwapozás a Telenornál

2010.09.09. 14:11 | jackyll | komment

Mostmár tényleg tele van a Homár ivarszerve a mobiltelefonok mellé adott előfizetés nélküli internettel. Mint tudjuk, ilyen nem létezik. A Telenornál viszont még mindig alapból minden előfizető megkapja a sötét középkori 13 Ft/10kB-os tarifájú wap-csomagot (ilyen hogyan létezhet egyáltalán?), amivel elég gyorsan el lehet érni a százezres nagyságrendet. Ehelyett kínálgatják újabban a csak az első hónapban ingyenes előfizetés nélkülinek hívott 20mb-os internetet. Krisztiánnak sikerült ilyen előnyös konstrukciók között elvesznie, amiból az első kört még jóváírták neki, másodjára már nem:

Egy érdekes ügyben fordulok hozzád, ami sajnos igen kellemetlenül érintett engem. Idén márciusban vásároltam egy készüléket a Pannonnál a meglévő előfizetésemre, igen kedvezményes áron, de aztán jött a fekete leves. Ez egy érintőképernyős internethasználtra is alkalmas készülék, az ügyintéző kisasszony elmondta, hogy az előfizetésemhez tartozik egy 20 mb-os ingyen felhasználható internet csomag, amit ha túllépnék sms-ben értesítenek erről. Mindezek után májusban jött egy számla 46.533 ft értékben, de mivel elég sokat telefonálok nem tulajdonítottam jelentőséget neki, s jóhiszeműen, a számlarészletezés megviszgálása nélkül rendeztem. Aztán a következő hónapban kaptam egy 74.533 ft-ról szóló számlát, na ez már meglepett, s megnézve a részletes számlát, kiderült, hogy az összeg egy tekintélyes része Wap használatból ered, amit nem is vettem igénybe. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, s panasszal éltem, amire az alábbi válaszokat kaptam.
 

„2010.06.09-én, telefonos ügyfélszolgálatunkon jelezte jóváírási kérelmét.
Adminisztrációs rendszerünk alapján a +36-20/ GSM számú előfizetéséhez kapcsolódóan 2010.06.14-én a xxx számlából 27.950 Ft-ot, majd 2010.07.01-jén a xxx, xxx számlákban 22.050 Ft-ot jóváírtunk. Reméljük, sikerült megfelelő megoldással szolgálnunk és a jövőben is elégedett Ügyfeleink között tarthatjuk számon.

Tisztelettel,
Egyedi Igénykezelési Csoport

Köszönjük levelét, melyben kérésével hozzánk fordult.

Jelezte felénk, hogy a xxx-as (46.533 Ft) sorszámú számlában feltüntetett GPRS forgalommal nem ért egyet.

A rugalmas megoldás érdekében bruttó 27.950 Ft összeget jóváírtunk.

A mobil készülék funkciótól, beállítástól függően alkalmas az Internet, WAP kapcsolat létesítésére, illetve az ilyen kapcsolatot igénylő alkalmazások kiszolgálására. A beállítások módosítása, vagy a megfelelő szolgáltatás megrendelése jelent hosszú távú költség hatékony megoldást. Amennyiben a készülék meghibásodása eredményezte a problémát, akkor a jótállási jegy, a személyazonosító igazolvány és a lakcímet igazoló hatósági igazolvány birtokában kérhető üzleteinkben (http://www.telenor.hu/elerhetoseg/uzletkereso/) a készülék javítása.

A jövőre való tekintettel szeretnénk a figyelmébe ajánlani, hogy a jelenlegi akcióinknak köszönhetően már 0 Ft összegért (http://www.telenor.hu/internet/mobiltelefon/akcio/0ft/) is böngészhet a világhálón. A szolgáltatásokkal kapcsolatosan a nap 24 órájában késséggel állunk (http://www.telenor.hu/ugyfelszolgalat/) a rendelkezésére. Az ügyintézés során szükség lehet az érintett telefonszámra és a hozzá tartozó jelszóra (http://www.telenor.hu/ugyintezes/tudnivalok/adatmodositas/elofizetoi-jelszo/).

Bár részünkről nem történt mulasztás, tekintettel arra, hogy Ön régóta hűséges ügyfelünk, a rugalmas megoldás érdekében, egyszeri alkalommal bruttó 27.950 Ft összeget jóváírtunk. Bármelyik Telenor üzletben (http://www.telenor.hu/elerhetoseg/uzletkereso/) lehetőséget biztosítunk a különbözet (46.533 Ft) befizetésére. Értékesítési pontjainkon befizetett számla esetén bruttó 125 Ft adminisztrációs díjat terhelünk, melyet a befizetést követő számlában tüntetünk fel. Segítségként szeretnénk jelezni, hogy a számlák befizetésére egyre több és kényelmesebb megoldást (http://www.telenor.hu/ugyintezes/tudnivalok/szamlabefizetes/atm/) biztosítunk.”

Telefonon is kapcsolatba léptek velem, nem igazán értettem egyet ezzel a megoldással, hogy csak részben írják jóvá azt a szolgáltatást amit igénybe sem vettem, de nem akartam értelmetlen huzavonába kezdeni, s rossz szájízzel ugyan, de kifizettem a számlát. Rákérdeztem, hogy a következő számlában, amit még addig nem kaptam kézhez, de már le volt zárva, nem fogok találni wap használatra vonatkozó részt, s azt a megnyugtató választ kaptam, hogy ezzel minden rendezve lett. Ehhez képest sikerült kiszámlázniuk még egy hasonló 74690 ft összegűt. Ismét panasszal éltem és ezt a választ kaptam:

„2010. július 1-jén, rögzített beszélgetésben tájékoztattuk Önt a korábbi jóváírások mértékéről.

Mivel a személyes ügyfélszolgálatunkon elhangzottakat utólag nem tudjuk kivizsgálni, sajnos további jóváírást nem áll módunkban elvégezni az előfizetésén.

Egyenlegének rendezésére 2010. szeptember 2-ig haladékot biztosítottunk. Amennyiben a megadott időpontig nem rendezi elmaradását, előfizetésének kimenő forgalmát korlátozzuk.

Üzletszabályzatunk értelmében a számlák lejáratától a befizetés napjáig késedelmi kamatot terhelünk. A késedelmi kamat mértéke évi 14%.

Figyelmébe ajánljuk, hogy a számlazárást követően elkészülő új számláira a haladék nem vonatkozik, azokat a számlában megadott határidőig szükséges rendeznie.”

Ami érdekes, hogy kipróbáltam, tudok e egyáltalán internet kapcsolatot létesíteni, s egy alkalommal sem sikerült.  S ha két esetben jóváírták, tehát valamilyen módon elismerték felelősségüket, akkor a harmadik esetben mi változhatott meg….A legnagyobb vicc az egészben, hogy egy 480 ft-os internet csomaggal, ha valami hiba is volt a rendszerben elkerülhető lett volna az egész, mert ez tényleg 20 mb adatforgalmat biztosít, míg a sima wap használat 10 kb/13 forint ami szerintem egyenlő a rablással…

Tehát érdemes Telenor /pannon/ előfizetőnek lenni, én már 10 éve vagyok hűséges hozzájuk, lehet elgondolkodom a további kapcsolatról.

Tisztelettel:

Krisztián

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyűjtőjegyes 2010.09.09. 15:43:00

Én is beszívtam, a telefon szotvere frissíteni akarta magát. Gondolom, haddszóljon. Következő hónapban +4500 forint. Kiváncsi vagyok, hogy e hónapban lesz-e valami rajta ilyen finomság ezek után... nem, ebben a hónapban semmiféle wapkapcsolat nem volt :)

Ajve 2010.09.09. 15:43:20

Ki kell kapcsolni az okostelefonon az hálózati adatforgalmat, azért okostelefon.
Aki azt hiszi van ingyen internet, az nem naív, hanem szimplán hülye.
Ahogy előttem már írták, minek vesz okostelefont ha fingja sincs róla? Vegyen alapkészüléket azzal nem lesz ilyen gondja.
40k-s számla fel se tűnik neki akkor miről is beszélünk? Szarja le csak le, nehogy vegyen mobil internet előfizetést, mert a végén még alapdíjat kellene fizetnie.
Aki hülye az hülyén is hal meg tartja a mondás, sznob meg sznobul?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.09. 15:46:58

@homár molla:
Pl. azért, hogy wifin keresztül netezzen vele. Még otthon is hasznos ha valamit nagyon gyorsan meg kell nézni, gyorsabb mint gépet bekapcsolni, ezen kívül elég sok helyen van ingyenes wifi hotspot, nem csak mekiben(pl. kocsmát is ismerek ahol van, volt már hogy vitát döntött a wikipedia). Aztán még ezer más oka lehet, mert elég sok hasznos offline program lehet, pl. szótár, navigáció, stb.

Hozzá Szóló 2010.09.09. 15:48:33

Én mindig is mondtam, hogy az előfizetés egy időzített bomba :D

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.09. 15:48:52

@Ajve:
Egyszerű telefonnal is meg lehet szívni, ha rossz helyen van a wap gomb. Nem azon van a hangsúly szerintem, hogy okostelefon.

igazságos 2010.09.09. 15:54:43

Mondjuk, nem értem, minek mobilon internetezni. Teljesen felesleges. A wap gomb meg minden telefonon rossz helyen van. Hiába, sokan vannak, akik véletlenül megnyomják, és már vonják is le a számláról a pénzt.

Én remekül elvagyok wap nélkül, bőven elég nekem az otthoni laptopom, és a szemem sem romlik el.

Ajve 2010.09.09. 15:56:21

@Zabalint:
Igen, de akkor eléggé mellé kell nyúlni.
Az újabb telefonok (pl Android készülékek) folyamatosan szinkronizálnak, mailt töltenek le a fiókodból, időjárást frissít és még mást is, már készüléknél is írják, hogy folyamatos adatforgalmat bonyolítanak ezért ajánlott mobil internet előfizetést venni hozzá, egy sima telefon nem fog neked adatforgalmat bonyolítani és elég sokszor a wapra kell másznod, hogy kimerítsd a 20 MB adatforgalmat (véletlen wapra lépésből gyakorlatilag ki se tudod meríteni, vagy tényleg nagyon gyakran kell véletlen rálépned), wapra igazából még elég is a 20 MB, még okostelefonok normál oldalakra lépnek fel, így gyorsan el lehet érni a 20 MB-os határt.

Rejtélyes 2010.09.09. 16:10:19

A világ legegyszerűbb dolga letiltani a netezést wapon: meg kellkeresni a beállításokban hogy mihez akar kapcsolódni, ez pl vodánál: wap.vodafone.net . Ha ezt átírjuk, pl a t betűt a legvégéről letöröljük, effektíve kiheréljül a wapos netezési lehetőséget, mivel csak egy dolgot fog kiírni ilyenkor: kapcsolódás sikertelen. Ezzel védtem meg az összes telefonomat :) Emellett nyugodtan megy a wlan, BT és egyéb formája a netezésnek. Azért csak a t betűt ajánlott törölni, mert ha netalántán mégis kell net, ott a full beállítás, csak egy T-t kell beírni :)

Ha pontosabb infó kell, akkor a saját szolgáltatói weboldal wap-beállításoknál kell megnézni, hogy milyen webcímhez akar kapcsolódni. Vagy bevinni ÜF-re és az előbb leírtat kérni.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.09.09. 16:19:59

Bazzmeg, eztn nem hiszem el!
Még mindig / már megint ezzel a szarakodással próbálkozik a telenor? Megszüntetem mostmár ezt a kis idióta céget, kolyan mondom!

Velem ugyanezt bepróbálták kb 10 éve, persze visszavertem őket, mint pala az esőt.
Azt még okoskodtak, hogy egyszeri jófejség alapján jóváírják a dolgot - kiokosítottam őket, hogy ez nem az ő jófejségük, hanem azért történik úgy, mert én aztn akarom.

Máig őrizgetem a leveleket, amikkel térdre kényszerítettem mind a 3 kis szaros céget (vodafon, T-com, Pannon).

Én is rábólintottam most erre az ingyenes 20 MB-ra, de ha velem trükköznek, fizikia retorzió is lesz a jogi mellett. Kis hülyék.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.09.09. 16:21:18

@mityu: a "kolyan" komolyan akar lenni persze, úgy láccik, kihagy a billentyűzet.

n-ből viszont több van a Keletinél, bocs.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.09.09. 16:24:51

Miért tűnt el a hozzászólásom??!!

Secnir 2010.09.09. 16:32:41

hát gratulálok a poszt tolónak.
én 76e forintos számla esetén rotációs kapával mennék be az ügyfélszolgálatra, és beszántanám az egészet.

kérd azt (elvileg lehet, mert logolják), hogy listázzák ki, mely weboldalakat látogattad meg. illetve milyen időpontokban.

amúgy ezen a 0ft-os linken ezt olvastam:
"20 MB-ból egy népszerű hírportál főoldala körülbelül 150-szer tölthető le"
mutassák meg pls. melyik az a népszerű hírportál? ráadásul úgy, hogy "Forgalmi díj a forgalmi keret túllépése esetén 32 Ft/MB"
b+
"Az első hónapot követően [...] automatikusan díjkötelessé válik, [...] bármikor lemondhatod, mivel nincs hűségnyilatkozat"

na ez az.
20 megánként le kell mondani és kész. majd mehet az sms újra, hogy regisztrálsz :-)

"A mobiltelefonon történő internetezéshez az ingyenes Opera Mini böngészőt ajánljuk, mert a kifejezetten mobil készülékekre fejlesztett böngésző a weboldalakat a mobiltelefon kijelzőjére szabott formában jeleníti meg, így azok jól láthatóak és olvashatóak, kényelmesen használhatóak, valamint akár 90%-kal kisebb adatforgalmat generálnak."

na aki ezt a bullshitet legenerálta, azzal a hátralévő életében csak mobilon neteztetném...

Rejtélyes 2010.09.09. 16:42:15

@Secnir: Anyni izazság , mivel az opera mini az erre kialakított saját opera szerveren, mint proxyn keresztül tömörítve küldi a telefonra az adatot... Picivel kisebb forgalmat generál, persze terheltségtől függő lassulásért cserébe.

Secnir 2010.09.09. 16:50:36

@Rejtélyes:
áh
mobilomra feltettem. wifit bekapcsoltam, feljelentkeztem otthon.
mondom neki index.hu
ááááááh
gyalázat
vicc

2010.09.09. 16:53:48

@Secnir: "én 76e forintos számla esetén rotációs kapával mennék be az ügyfélszolgálatra, és beszántanám az egészet"
Bemehetsz, de azt az összeget az ügyfél telefonálta/netezte el, mert buta volt.
Ezt ne feledd el rotációs kapálás közben sem.
Az tény, hogy a pannon szemét módon viselkedik ezzel a díjcsomaggal.

neet 2010.09.09. 16:55:16

Mityu,
kemény vagy, vazze, de tetszik! :D

Poszthoz: sose mertem túl okos telefont/kütyüt venni. Egy időben az mms-től is féltem, mivel az ára 3 db sms volt... de ettől még nem a posztoló hülye, mert 40ezres számla nem gyanús neki, lehet, h simán 35000 szokik lenni neki.
Annál a résznél csak én érzem rosszul magam, ahol az addig nyájaskodó (2x is említi, milyen fasza legény a cég, h jóváírnak egy húszast kb) szóval a cég elkezd fenyegetőzni a korlátozással?
Én továbbra sem merek mobilról netezni, nem tudom, mi mennyi, és szinte biztos, h találnának okos költségeket...

A másik meg: ha rendszeresen sokat telefonálsz (nekem a 10 körüli vagy feletti számlák nagyon soknak számítanak a magam 6000 körüli havi számlájával), simán megesik, hogy rádobnak havonta mondjuk csak egy ezrest. 40 ezres számlánál nem valszín, h utána számol a tulaj. Persze, biztosan lehetetlen, meg a szoftver meg a felügyelet meg ellenőrzés.. csak én találtam ki...

Secnir 2010.09.09. 17:08:14

@Kulics:
"de azt az összeget az ügyfél telefonálta/netezte el, mert buta volt."

olvas, szövegért:

"kiderült, hogy az összeg egy tekintélyes része Wap használatból ered, amit nem is vettem igénybe."

Integrált Szerverterror 2010.09.09. 17:15:08

Az okostelefonon levő programok kérés nélkül is képesek felmászni a netre(GPS,egyéb). Az első dolog, hogy minden egyes simkártya behelyezéskor törölni kell a hozzáférési pontokat.

sertésmájkrém 2010.09.09. 17:18:38

@elwood: A t-mobilnál is alapból aktiválva van.

Szólni persze elfelejtenek róla, feleségem véletlenül rányomott a netes ikonra, bejött valami kezdőlap, 1 nap múlva meg kapott egy sms-t hogy az internet forgalma elérte a 3 mb ot... váltson kedvezőbb díjcsomagra...

És láss csodát alapból aktiválták a 13ft/10kb-ot itt is. Ez az egy nyitólap került neki majd 4000 ft ba, nevetséges.
A 1430-ban persze csak szenvtelenül mondják a mantrát, gondolom szerintük ez tök korrekt dolog. Aztán ajánlgatják a többi netes csomagjukat. Bakker még jó hogy nem nézett semmi mást. Ahogy lehet koccolunk is le a t-szartól is.

Anti Anyag (törölt) 2010.09.09. 17:19:51

Ez abból fakad, hogy a Pannonnál (Telenornál) előfizetés mellé adott kedvezményes díjú telefonnál simán véletlenül is lehet wapolni, mert alapra teszi ki az elérést.

KI kell szedni, vagy inkább kell venni egy független készüléket. (Vagy oda kell figyelni).

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.09. 17:26:58

@neet: A néhai matáv rendszeresen játszott olyat, hogy bocsika, félreütött az operátor, 200 ft helyett kétezret. Nem is szóltunk sokáig, csak egyszer 40 ft helyett 40 ezret talált beütni, hogyegyemmeg.

Gastroger 2010.09.09. 17:31:49

"...számlában feltüntetett GPRS forgalommal nem ért egyet.
A rugalmas megoldás érdekében bruttó 27.950 Ft összeget jóváírtunk."

Ez így most, hogy mert valami sántít...

- Halló TeleOrr? Jónapot kívánok, Tele Nóra vagyok, és kijött a számlám 6987.- Ft. Én szerintem ennyit nem is telefonáltam.
- Tisztelt Ügyfelünk. Mivel Ön ezzel nem ért egyet, a rugalmas megoldás érdekében 3124.- Ft-ot számláján jóváírtunk. Maradhat?

Hábazz, ez így működik??? Volt wap, vagy nem? Ha nem, akkor részletes - időpont, meglátogatott oldalak, melyik cella, melyik hálózát, stb. bekér. Ha volt wap, akkor ugyanez a lista, és tessék befizetni.

A posztoló védelmében: Ez a 13Ft/10kB wap vs. havi 400 Ft.-ért 20 MB Net, az aránytalan, ugye? Hacsak be nem bizonyítja, a szolgáltató, hogy neki a WAP forgalom 5500%-al nagyobb költségbe kerül, DE még ezt sem kell szerintem bizonyítania, csak azt, hogy a teljesítés wapon 5500%-al magasabb, mint a net.
Fentiek alapján a szerződés minimum semmis, de megtámadható:
- az egyik fél a másik helyzetét használná ki, a szolgáltatás és az ellenszolgáltatás között az egyenértékűség elve lényeges sérelmet szenved.
- az értékkülönbség a felek szándékától függetlenül feltűnően nagy, a sérelmet szenvedő fél a szerződést megtámadhatja.
- Általános szerződési feltételek használata (blankettaszerződések) esetén - nem fogyasztói szerződéseknél - a szerződés részévé vált tisztességtelen kikötést a sérelmet szenvedett fél megtamadhatja
-Megtévesztés címén támadható meg a szerződés akkor, ha az egyik fél tévedését nem akaratlanul, hanem nagyon is akarva, tudatosan okozza a másik fél
(wap elérés automatikus, vagy gyorsgombbal egyből bejelentkezik)
De akár semmis is lehet:
- a jóerkölcsbe ütköző szerződések..

Csigorin 2010.09.09. 17:34:04

"kipróbáltam, tudok e egyáltalán internet kapcsolatot létesíteni, s egy alkalommal sem sikerült"

ahogy te azt hitted... ezek szerint mégiscsak :)

Amúgy meg: ha neked a 46ezres telefonszámla nem ügy, a hetvenezreket meg csengeted be a "békesség kedvéért" akkor fizess csak szépen továbbra is.

Rohadt burzsuj.

Pash 2010.09.09. 17:39:16

Hasonló eset volt velem is. Vettem okostelót és kértem a tarifacsomagváltást is hogy legyen internet az alapcsomagban. A csomagváltás persze csak a számlázási időszak vége után történik meg. De gondoltam addig is letöltögetek rá az otthoni wifin programokat meg frissítem a térképeket (pont nyaralni készültünk). Beállítottam a telefont, hogy ne használja a wapot, csak a wifit, ennek ellenére kb 5000 forint wapot számláztak ki. Írtam az ügyfélszolgálatnak, és egy hasonló levélben megírták hogy én vagyok a hibás mert hülye vagyok és a telefont nem jól állítottam be, de azért jóváírják az 5 rongyot. Ha én vagyok a hibás akkor miért is írták jóvá? Nekem sántít...

sertésmájkrém 2010.09.09. 17:47:36

@Rejtélyes: Na akkor lg gd880 mini-n hogy lehet? Nekem nem sikerült, meg lehet nézni és annyi.

Az internet profilokban még csak a kezdőoldalt sem lehet átírni. Lehet új böngészőprofilt készíteni de az internet profil részénél csak T-mobile net, wap, mms meg web n walk van, a wifi-t lefelejtették.
A szolgáltatónál kell letiltani bakker a netcsomagot, ahol mellékesen szólnak, hogy a következő frissítésnél visszaállhat az eredeti net start csomag. :) Hátha mégegyszer beleszalad a marhája a lehúzásukba. Beszarás ez az ország.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.09.09. 17:55:51

Akartam venni egy Omnia II-t. Kérdeztem a bódban, hogy Linux-szal lehet-e kérni, mer' f.0.$. win nem kell.
Nem értették...
Mondom nem akarok fizetni a M$ licencé, amikor van ingyenes...
Nem értették...
Lehet, hogy nincs olyan programozójuk, aki Linuxra összedobja a WAP csaló progikat?
Na mindegy, megvettem, kicsomagoltam, majd raktam rá egy főzött fw-t.
Azóta 3 percenként Bangladesh-be akar telefonálni, de nem tud, mert a teló ki van kapcsolva rajta.
Szerintetek reklamáljak?

Rejtélyes 2010.09.09. 17:59:25

@sertésmájkrém: Írj egy privátot, ha pesti vagy, megnézem, mit tehetek :)

Lakatos Dezső (törölt) 2010.09.09. 18:06:17

Ilyesmi horror volt a TMobilenál is. Csak azzal a különbséggel, hogy ott semmi jóváírás nem történt.

Gastroger 2010.09.09. 18:16:50

@Turk Hava Yollari: Szerintem reklamálj, kérdezd meg a Bangladeshieket, mijafaszt akarnak annyira. :)))

Batkinz 2010.09.09. 18:20:34

Én a "Facebook Zero" nevű T-Mobile-os csodával fürödtem be így. Igaz, hogy maga a Facebookozás ingyenes, de a 1430-as csaj szerint, míg fölkapcsolódik a netre, azt kiszámlázzák. Sikerült 6,7 MB-ért 9000 ft feletti összeget kiszámlázniuk... Bár erről lehetne írni egy egész cikket akár... Valaki hasonló cipőben esetleg?

JohnHenry 2010.09.09. 18:20:47

szvsz a posztoló valamit nagyon elbénázott.

JohnHenry 2010.09.09. 18:22:07

@Turk Hava Yollari: most te viccelsz? lemaradt a smiley:-)

AutosVilli 2010.09.09. 18:38:32

aki telenoros és témobilos az szerencsés ember nem lehet.

brand_boy 2010.09.09. 18:44:06

@Főúr1127:
Valójában már csak azt nem értem, hogy ezt a wapos dolgot miért tartják még benn a szolgáltatók, ráadásul ezen az áron.

Jajhát,miért miért, nem is tudom pontosan én sem. Azért hogy a jó kurva anyuknak legyen a sírján koszorú.

Mocskos Világ 2010.09.09. 18:48:41

Én azt gondolom, hogy egy okostelefon mellé mindenképpen kell valamilyen internetes díjcsomag, nekem is így van, 500M van az előfizetés mellé (nem is szoktam túllépni), így is csak 5-6ezer az előfizetési díj, ami még lebeszélhető... mondjuk nem telenornál vagyok, most ehelyett ezt a kurva drága wap -ot használni... akár akaratlanul is.

De nem is értem mért ennyire drága a wap? Nem ugyanazt a sávszélességet használja, mint a normális netes kapcsolat?

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.09.09. 18:53:40

Nekem most az nincs meg, hogy a posztoló akkor most netezett-é vagy sem, mert ezt kurvára nem írja.

Mert, ha a mobilod önálló életre kelt és netezik magától 20MB fölött az elég para.

Ha meg a posztoló annyira hülye, hogy fingja nincs arról, hogy netezik-e vagy sem, 20MB fölött, akkor meg is érdemli.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.09.09. 18:57:03

@Integrált Szerverterror - Bikinicsunáj!:
Ebből, amúgy simán lehet baj. Bár, aki nem tudja, hogy GPS-hez a gép internetről szedi a google mapset, az match boxot vegyen, ne okos-telefont.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.09.09. 18:58:31

@d.z.: Mondjuk el bírom képzelni a posztolót, amint Csehországban nézegeti GPS-en, hogy hol van, oszt csodálkozik, hogy jön kétszázezres számla.

Mylady 2010.09.09. 19:05:21

Nemrég nagyon meg akartam valamit nézni a neten, de nem volt hozzáférésem. Gondoltam, ránézek wapon. 3x próbáltam egy órán belül, egyszer sem töltötte be teljesen az oldalt, mert 5 perc után meguntam és lelőttem. Nem néztem meg, amit akartam.
A havi számlám kb ezer forinttal volt magasabb, mint szokott*. Amiatt, hogy megpróbáltam megnézni. Pedig nem is sikerült.

*általában 2,2 ezer forint a számla. Azon azért feltűnik a +1 ezer :)

igazságos 2010.09.09. 19:06:22

@d.z.: Ki tudja, lehet a gyerek csinált dugi számlát a telefonjával, amikor elcsente, mondván, apuka majd úgyis fizeti.
Az alatta levőben is tutira igazad van. Nem tudok elképzelni ekkora sötét embert, aki ezt ne tudná.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.09. 19:18:57

@d.z.: "aki nem tudja, hogy GPS-hez a gép internetről szedi a google mapset"

Én nem tudom. A Mapdroyd-hoz letöltöttem a világtérképet, és vígan GPS-ezem akár SIM kártya nélkül is.

HetedikEnVagyok 2010.09.09. 19:23:38

A wap az én mobilomon is a gyors gombra van kötve. Viszont a beállításoknál minden ip címet gateway-t átírtam valami baromságra, így nem tud a telefonom garázdálkodni.

Robis 2010.09.09. 19:25:08

Eleve lúzer aki a Telenor-Pannon-PannonGSM-nél telefonál. Egy cég aki ennyiszer vált nevet, nem lehet őszinte. gyorsan húzz el onnan.

Imaloser 2010.09.09. 19:32:54

@Ajve: Neked tudod mi a bajod? Hogy vidéken nőttél fel és nem fejlődött ki az agyad. Ez a wap olyan drága, hogy az már rablás, mindegy ki használja, miylen telefonja van és mit csinál. Szidjad már kicsit a Telenort, banyek, vagy ott dolgozol? Mert akkor meg azért :P

littlerock 2010.09.09. 19:38:47

Spica-m van... a legelső dolgom volt olyan programot telepíteni, ami lezárja az aktuális csatornákat, hogy csak akkor használjam a netet, ha én akarom...a Wifi előnyeit nem kell ecsetelnem, de az össz adatforgalmam pár-száz ft havonta... Aki hagyja, azt kirabolják... ennyi

lionking 2010.09.09. 19:45:35

@homár molla: Azért Bogaram, mert nekem pl kell, hogy okos legyen, tudok ugye rajta azaz általa PDF word vagy egyéb doksikat olvasni meg excell táblákat nézni, amire szükségem szokott lenni, néha, intelligensen lehet szinkronizálni a pc-vel, és nem a telefonba kell bebigyóznom a dolgaim, hanem szépen megírom billentyű+egér segítségével aztán szépen összeszinkronizál a pc meg teló. Akár naptár akár telefonszám, akár jegyzet a dolog, mind szépen egyesül a kettő között. Az a hab a tortán, ha netezni kell, de szerte a városban annyi free wifi van (privát és nem meki) hogy ez se gond, vagy mondjam azt, hogy hülye aki ezért fizet is :) de enm mondom. Nekem nem kell net csak ritkán. A többi sokkal fontosabb

.lll. 2010.09.09. 20:04:11

hogy a csicsembe lehet valakinek 50 ezres telefonszámlája??

Metal_Storm 2010.09.09. 20:28:55

nem nehéz 50 ropit összetelefonálni...
kell néhány ügyfél, és napi 4-6 óra telefonálás.
néha külföldre vagy külföldről...

csak néhányat kell pislogni és már meg is van az 50 ropi

Xezs 2010.09.09. 20:39:40

Nekem nem teljesen tiszta itt a kép. A telefon valamilyen program hatására kimászkált automatikusan WAP-ra, vagy egyáltalán nem történt adatkapcsolat? Ezt kellene legelőször is megtudni.

2010.09.09. 21:02:37

@Secnir: az ügyfél hazudik. Minden mobiltársaságnál nagyon komoly biztonsági hálózati cuccok vannak, magától nem számláz a rendszer. Max nem akarattal vette igénybe az ügyfél, hanem a telefonja önállósította magát.

Xezs 2010.09.09. 21:03:12

Egy kérdés: Nekem nincs okostelefonom. Nincsen ezekben egy olyan beálítás, ahol megmondja az ember a telefonnak, hogy wifit használhat, wapot meg soha?

2010.09.09. 21:04:59

@Robis: gratulálok a meglátásodhoz... vazz most lebuktak, nem szeretnék a helyükben lenni.

banpepe 2010.09.09. 21:11:36

Vagy wapozott ennyit, csak nem akarja elismerni. Volt ilyen is, aztán elérakták, hogy mikor wapozott, akkor meglepődött az ügyfél, és egyből elismerte. Wapot amúgy meg a kutya nem használ. Faternak is be van állítva, és mégsem fizet érte, pedig a kezdő 20 megát lewapoztam.

Ajve 2010.09.09. 21:45:31

@Integrált Szerverterror - Bikinicsunáj!:
Ki kell kapcsolni a Mobil netet és a GPS-t (GPS mondjuk nem fizetős éppen) akkor nem fog semmi sehova kapcsolódni.

Ajve 2010.09.09. 21:50:48

@Imaloser:
Wapra elég akár ez is, wapon nincs nagy adatforgalom és ne keverd össze a normál oldalakkal, mert ott tényleg semmi a 20MB, min 100MB szerintem amivel lehet normál oldalakat huzamos ideig böngészni (vedd azt is számításba, hogy első oldal látogatás során sok mindent letölt és ha beállítottad meg is őrzi vagyis alapba is, így következő alkalmakkor már jóval kisebb lesz az adatforgalom), az a hülye aki okostelefon mellé ilyen 20MB-os csomagot használ.
Az összes szolgáltató geci, ez nem kérdés, mind a pénzedre utazik, ilyen a biznisz, de az élet minden területén így van, csak azt kell mérlegelni melyik éri meg még ill. melyik kedvezőbb vagy jobb neked.
Vidéki vagyok, de nálad jóval tájékozottabb ahogy elnézem.

Ajve 2010.09.09. 21:52:58

@atpijkamo:
Google maps csak folyamatos adatforgalom mellett megy, még más GPS programok így teszem azt iGO simán megy GPS kapcsolattal nem igényel adatforgalmat, de a Google maps az igen.

Ajve 2010.09.09. 21:56:27

@littlerock:
Mit tettél fel? Setting->Wireless&networks->Mobile network itt kinyomod a pipát vagyis továbbiakban nem fog kapcsolódni az internetre és adatforgalmat se bonyolít, normál mobil hálózaton viszont fent marad vagyis tudsz telefonálni.
Most komolyan nem egyszerűbb???

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2010.09.09. 22:10:29

A 70 éves nagymamám is szokott wapolni (még SMS-ezni sem tud), mert a buzi voda wap gombot csinált a telefonján (természetesen nem okos telefon, mert neki teljesen felesleges) a jobb felső nagy gombból, ami közvetlenül a hívást megszakító gomb felett van.
Mivel eddig nem került ez semmibe, még nem jutott eszembe az ő telefonján is elállítani a kiszolgálót, de ezek után meg fogom tenni, hátha egyszer mi is kapunk valami horror számlát.

Nálunk feltűnne a 40e Ft-os számla. :)

igazságos 2010.09.09. 22:36:17

@Josephine B.: Ugye? Nálam is ez van, úgy idegesít, ha véletlenül megnyomom a jobb felső wap gombot, aztán mindig kapcsolódni akar. Azt gondolod, hogy kiléptél, de közben a kis forgó gömb mutatja, hogy megy a net. Kikapcsolni meg elég nehéz, de akkor is idegesítő ez a kapcsolódás, ha utána ki is írja, hogy sikertelen.

Mellesleg nálunk is feltűnne a 40 ezres számla, de már a 20-as is.

Manci néni, a szomszéd 2010.09.09. 22:40:38

Pedig nagyon egyszerű letiltani a wap-ot!

Telenor Online és TÖRÖL a szolgáltatásokból.

vértintanyúl 2010.09.09. 23:25:39

-kérek 20Mb internetet.
-65 Mb lett, maradhat?
amúgy meg neve, beosztása? van-e mándrucprémes kötött kisrobot és diszkrét szoptatókendő a történetben?
ha nincs, nem érdekel.

cicmen (törölt) 2010.09.09. 23:32:13

Jó estét kívánok!
Ja! Ezt mondta a rendőr is amikor kifogta az aranyhalat, és kívánhatott valamit.

Mokrivtsák Pónika (törölt) 2010.09.09. 23:42:11

@igazságos: Mellesleg nálunk is feltűnne a 40 ezres számla, de már a 20-as is.
Na ne sajnáltasd magad! Ennyire filléres vagy? Látod, mások 70 rugós számlánál kezdenek enyhén gyanakodni.
Élni tudni kell!
Másik bölcsesség: Úrnak születni kell, paraszt meg terem magától.
Hát, te sem a történelem főutcáján korzózol.
Most jut eszembe! Én sem!
Figyelj! Megmutatom, hogy szomorodok el!
:) :I :(

Mokrivtsák Pónika (törölt) 2010.09.09. 23:46:55

Bocs blogmotor! Türelmetlen vagyok.

Cloroform 2010.09.09. 23:52:10

az a helyzet, hogy nincs a posztoló ezel egyedül, hogy beszopta ezt, viszont azért az Darwin-díjas, hogy 3x egymás után belelép. Én is megszívtam egyszer, mikor új telefont vettem wlan tudománnyal. Felcsatlakozott otthoni wlanra, neteztem nagyban, aztán mivel szerencsére feltöltőkártyát használok, kiírta, hogy elfogyott a pénzem :D Mondom mi a fasz?! Hát az van, hogy a telefonon az egyes kapcsolatokhoz vannak prioritások rendelve: gprs -> 3g -> wlan. Így hiába voltam wlanhoz csatlakozva, ennek ellenére nem azt a kapcsolatot használta, hanem wapon zúzatta le a sok szart, amit néztem. Az egész tartott kb. 30 másodpercig. Szerencsém, hogy csak 3000-es feltöltőkártyát vettem. Ezek után viszont töröltem az összes prekonfigurált T-umor szervert és egyebet a telefonból (ami egyébként független, csak a SIM T-s). Szal óvatosan!

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.10. 01:04:37

Ennyi butaságot! Minden telefon vagy a telóra telepített program beállítható úgy, h ne generáljon felesleges adatforgalmat. A pc-n is soxor van telepítés közben h a kedves prog már kipipálja nekünk előre a 'Toolbart',meg hírlevelet de a figyelmes júzer kiírtja ezeket. A Netképes telefonokat lehet okosan használni,nem kell a push-email,minek a fészbúk,a GPSnek sem kell feltétlen hálózati segítség, hagyni kell had dolgozzon offline,úgyis talál jelet. Okostelefont okos ember tudja okosan használni!
Nem a reklám kedvéért: médiamánia 'S' díjcsomag nemsokatpofázóknak: havi 5e ft,ami 500MB adatforgalmat is tartalmaz! BALCSINÁL jól jött, küldtem a 2-3megás emaileket para nélkül!

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.09.10. 04:57:00

Én egyszer gyorshajtás gombot találtam az autómon.. valami kikkdán, megrugod a gázt, felpörög a motor, és máris jön a bünti.. bementem a szervibe, felborítottam 8 satupadot, rögtön átvállalták a felét, a kocsiból meg kiszedtek vmi gyertyát vagy mit, azóta nem lehet vele gyorshajtani.. de megnyugtattak, hogy maradt benne még 5, szóval no para.

Integrált Szerverterror 2010.09.10. 05:16:01

Utolsó kapcsolatom Pannon nal: wifizés közben merült le az egyenlegem. Mínusz négyezer. Kértem részletes számlát az adott napról (plusz-mínusz egy nap) küldtek egy üres lapot. Pannonos kártya ment a kukába.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.10. 05:28:16

Kedves posztoló, fogod a gépet, leírod öccászszor, hogy homárra nem posztolunk, mert a csőcselék széjjeltép. Aztán feltöltöd a zinternetre, és letöltöd wapon. Után kifizeted, és nem posztolod.
Na eridj, csináljjad.

(Valaki magyarázza meg nekem, minek selypegek.)

tsimike 2010.09.10. 06:28:54

Én annyit kértem hogy minden ilyen forgalmat tiltsanak az előfizetésemhez. Nem is érkeznek brutál számlák. A telefonomon ráadásul még le is tiltottam hogy még csak ne is próbálkozzon.

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.09.10. 07:18:08

@TBone: a wapot le lehet tiltani a szolgáltatás listából! online/telenor.hu

online felületeten is , személyesen is , és telefonon is le lehet tiltani. Több sim kártyám van, és a többségén le van tiltva, mert nincs ott rá szükség. ugyanúgy le van tiltva az összes EDSZ (emelt díjas szolgáltatás) kártyán. Igénybe kell venni az ügyfélszolgálatot.

Mielőtt kikezdene valaki, igen: Telenoros vagyok!!! és már 1998 óta.

esef 2010.09.10. 07:31:59

@Robis:
Westel900-Westel-TMobile :) (Sőt, ha lazábban nézzük, volt Westel450 is...)

esef 2010.09.10. 07:33:55

@tsimike:
Én szintén ezt kérem. A telefonos ügyfélszolgálaton nem értette a csaj, hogy miért kérem. Elmagyaráztam a rablás tényét.
Sőt, még az emelt díjas sms-t és hívásokat is letiltattam.

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.09.10. 07:34:27

@esef: hátizsákos telefonnal?
rég láttam olyat... :P

esef 2010.09.10. 07:45:13

@richy0609:
Melyik hátizsákos? A Westel450?
Emlékszem, amikor anyám először hazahozta az aktatáska méretű vállalati "rádiótelefont" kb. '92-ben. (valami Philips gyártmányt) Vicces volt, mert a mágneses autós antennát nem tudtuk felrakni a tetőre. Akkor még Trabant kombink volt...

A rája szarik rája 2010.09.10. 07:59:07

Akkor ezek szerint wapozunk a hétvégén?

igazságos 2010.09.10. 08:33:42

@Mokrivtsák Pónika: Hát, ha neked ebből a sajnáltatás jött le, akkor valamit nagyon benéztél. :D

Itt nem erről van szó, hanem arról, hogy a hülyéket verik át, akiknek kivétel nélkül sok pénzük van. Nem is irigylem őket, én elégedett vagyok a saját helyzetemmel.

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.09.10. 08:40:36

@esef: mostanság láttam egy boltban egy kisebb példányt, és MŰKÖDÖTT!!!
nem hittem el, de megengedték hogy kiprobáljam :D

anarch 2010.09.10. 10:10:28

Valaki csekkolja már le, hogy TÉNYLEG volt-e forgalom. Poszt-toló szerint be sincs konfigva neki a WAP, nem tud csatlakozni. Ugye minimum 4-5 hülyeséget be kell állítani ehhez, hogy egyáltalán elinduljon.

Mert így most csak annyi történt, hogy szolgáltató szerint az ügyfél hülye és képtelen kordában tartani a telefonján a programokat, de most az egyszer elnézzük, az ügyfél meg azt mondja be sincs állítva a net és az egész forgalom hazugság...

Szóval valaki nézzen már rá a telefonjára és a szolgáltató meg ugyanmár nyomtasson egy forgalmi logot, hamár úgyis 5 évig meg kell őriznie.

Bár 2010.09.10. 10:27:10

@Rejtélyes: Én it trükköztem már ezzel, nem jött be. Adatforgalmat generált azzal, hogy próbált az internetre csatlakozni...

mohopasi 2010.09.10. 11:58:37

Na az ilyenek miatt van az, hogy a telefont kizárólag arra használom, amire eredetileg kitalálták. Telefonálok rajta. Azt is csak amennyi feltétlenül szükséges.

dr. HáziMacska 2010.09.10. 14:45:22

Nekem beleette magat a mobilomba a vodafone draga csomagjanak a kapcsolata, de ugy, hogy ki sem lehet torolni.
Mondjuk, nekem csak 250ft-om banta, felig letoltottem a nyitolapjukat egy szerencsetlen kattintas miatt) es mar le is mondtam a verbe, de nem tudok megszabadulni a beallitott kapcsolattol. Meg jo, hogy kartyas. A kovetkezo ilyennel dobom bele a mikroba. (a telefont is)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.10. 15:27:00

@igazságos: Megboldogult nagyapám mondogatta, hogy az Úristen az észt osztotta el a legjobban. Mindenki elégedett annyival, amennyi jutott neki.

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.09.10. 17:57:31

Aki hülye, haljon meg. A T-Mobile havi 5.000 Ft-ért fél gigát ad (500MB), de a teljes összeg lebeszélhetö. Plusz 10 óra ingyen Mobil TV és 50 sms. Ez így összesen havi 5 (azaz öt) ezer forint. (MédiaMánia ,S' csomag)

Deviáns 2010.09.11. 21:38:41

Ha telefont veszek, én is azzal kezdem, hogy beállítom az összes netes kapcsolatra, hogy kérjen jelszót, ne kapcsolódjon automatikusan.
Erre akkor szoktam rá, amikor asszem siemens C35-öm volt, és a vonalbontás gomb a wap gomb is volt egyben, és ha telefonálás után a másik fél előbb tette le, már nem a hívásbontás volt a funkciója, ment is a netre... tuti nem véletlen volt így beállítva.
Volt olyan is, (talán siemens c55?) hogy a menü gomb dupla megnyomásával kezdett egyből netezni, magyarán a menü első almenüje a kapcsolódás volt.

(egyébként az automatikus hálózatválasztást is kikapcsolom, gyakran fordulok elő határ közelében)

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.09.13. 08:20:19

„Timeo Danaos et dona ferentes”
gugli a barátod...

Akos75 2010.09.14. 11:42:22

Ha otthon és a melóhelyen is van wifi, akkor a mobilnet nem akkora szükség ám.

spotty 2010.09.14. 12:39:16

Én is jártam így pont 2 hónapja. 46ezres telefonszámla és csak egyszer kétszer néztem meg az emaileimet, mert próbálgattam az új telefonom. :(

Tünde87 2010.09.16. 05:42:58

Pannon még mindig buzi banda. Meg se lepődök

DW73 2010.09.21. 13:14:14

Az ilyen barmok biztosítják a pénzt ezeknek a tolvaj tetveknek, hogy a TV tele legyen a fos, undormány reklámjaikkal.

Egyébként a mb = MB, a ft = Ft, az internet = Internet

sjoe 2010.09.21. 23:22:55

Mobil Online Start csomag - Netezz a mobilodon 0 Ft havidíjért, 1000 -szeres díjért

A Telenor minden előfizetőnek automatikusan bekapcsolja a Mobil Online Start csomagot. Hurrá, ez szuper.
Viszont ha forgalmat bonyolítasz a "Fantom w@p"-on, akkor a határ a csillagos ég.

A díjak 10 KB adatforgalomra összehasonlítva:

13 Ft - Mobil Online Start
0,2 Ft - Napi jegy = Mobil Online Start ennek 65x
0,24 Ft - Mobil Online S = a Mobil Online Start ennek 54x
0,099 Ft - Mobil Online M = a Mobil Online Start ennek 130x
0,099 Ft - Mobil Online L = a Mobil Online Start ennek 130x
0,012 Ft - Mobil Online 5 GB = a Mobil Online Start ennek 1083x

Rózsika 2010.09.28. 14:37:36

Tesóm T-mobilos. Vett egy notebookot, de az otthoni gyalázatos net helyett a mobiljáról bluetooth-szal átvitt nettel nézte meg az e-mailjeit, meg egy youtube videót. 10 perc. 32000-be fájt neki. Tanulj-a-károdon-paraszt! típusú tájékoztatás van ezeknél is.

Töki4 2010.10.01. 12:09:00

Most akkor miben maradtunk? Ha veszek egy telót,a gyártó oldalán kiderítem, hogy milyen képességekkel bír és hogy tudok ezen urrá lenni, valamint a szolgáltatóm oldalán tájékozódom az általam választott tarifa paramétereiről, amit ezt követően megkísérlek szinkronba hozni az igényeimmel a rendelkezésre álló szolgáltatások segítségével. A felháborodás csak ezután ér. Blogolni tudunk de tájékozódni nem? Ha máshonnan nem, hát innen. Ahogy olvastam, a harmadik panasznál már a szolgáltató rájött, hogy ezt az eszetlen embert sajnos nem tudja önmagától megvédeni és feladta. Üdv

Ja! Még annyit, hogy az adott panasz nem szolgáltató függő, hanem országos érvényű. Persze ez nem jelenti azt, hogy üzletileg tisztességes vagy korrekt. Sajnos a külföldi multiknak kis hazánk rendesen balkán, ahol az ilyen sztorik beleférnek az életbe. Ezért, ha az étteremben rendelünk, mindig nézzük meg, hogy a köret benne van e az árban.

pottyosgulu 2011.04.25. 20:26:13

Csatlakozom a bepörgetett, majd korrigált-számlásokhoz. (8000.- Ftos attrakció) Egyébként Zabalinttal értek egyet. A az ingyen wifihez ne csapkodjon már a telenor pluszköltséget egy gagyi- soha nem kért- szolgáltatással. A telenor online-on sem volt jele, hogy lett volna bármilyen internet előfizetésem. Így hát kikapcsolták azt a szolgáltatást, amelyet soha nem is kértem. És wifi-zni még mindig tudok, szutyok-percdíj nélkül.

agiika9 2011.07.05. 14:04:20

Akkor ezek szerint én is így szívtam meg most. Jött a 39ezres számla a 4ezres helyett. Holott első dolgom volt kikapcsolni a létező összes módját az adatforgalomnak. Nem is tudtam használni, kipróbáltam, csak wifivel. De a telónak csak sikerült 605 alkalommal neteznie a tudtom nélkül.
süti beállítások módosítása