Tékozló Homár

A UPC válaszol a 29-es körzet rejtélyére

2010.09.13. 15:15 | jackyll | 82 komment

Múlt héten egy olvasónk azt szerette volna kideríteni, miért kerül nála 15x többe az internet, mint az ország többi területén. A UPC egy másik olvasónk hasonló kérdésére válaszolt. Kiderült, hogy helyi hagyományok és jellegzetességek is befolyásolják a hálózat bővítését, azaz továbbra sem tudni, 10 ezer előfizető miatt hajlandóak-e hálózatot bővíteni:

A 29-es körzetről írt poszthoz szeretném csatolni az alábbi levelet, amit anno a UPC-től kaptam hasonló megkeresésem eredményeképpen.

"Magunk is teljességgel méltánylandónak gondoljuk azt a fogyasztói igényt, hogy egy adott szolgáltató mindegyik szolgáltatási területén azonos vagy legalább hasonló szolgáltatásokat biztosítson és azokat mindenütt azonos díjazásért lehessen igénybe venni. A UPC is erre az egységesítésre törekszik.

Az elmúlt évek során felülvizsgáltuk az eltérő helyi hagyományokból és jellegzetességekből fakadó különbségeket, illetve nagy léptékű fejlesztésekkel igyekeztünk kiküszöbölni az egyes hálózatok különböző életkorából és műszaki fejlettségéből adódó eltéréseket. Ennek köszönhetően az elmúlt időszakban a csak kábeltelevíziós hálózattal ellátott területeken a szolgáltatásaink kínálata és az árazásuk is egységessé vált, ám egyes területeken a még mindig fennálló technológiai különbségek miatt a teljes egységesítés egyelőre nem volt megoldható.

Ahogy a kizárólag kábelhálózattal ellátott szolgáltatási területeinken is - bár már csekély mértékben - található még olyan település vagy településrész, ahol valamilyen okból kifolyólag nem volt megoldható a hálózat műszaki szempontú egységesítése, és ennek következtében a szolgáltatáskínálat azonossá tétele a többi területtel, úgy a monori központú 29-es távközlési körzetben sem megoldható ma még, hogy pontosan ugyanazokat a szolgáltatásokat nyújtsuk, ugyanolyan árakon, mint máshol.

Az ebben a körzetben alkalmazott távközlési technológia ugyanis alapvetően eltér az ország többi részén alkalmazott műszaki megoldásoktól. A monori körzetben a UPC párhuzamosan két hálózattal rendelkezik, egy telefonos (sodrott rézérpáras) és egy kábeltelevíziós (hibrid üvegszálas-koaxiális) infrastruktúrával, egymás mellett két hálózatot kellett tehát kiépíteni, majd folyamatosan üzemeltetni és karbantartani. Míg az összes többi szolgáltatási területen egyetlen egységes kábeltelevíziós hálózatot építettünk ki és tartunk fent. Ez a műszaki különbözőség alapvetően meghatározza az eltérő beruházási, üzemeltetési és karbantartási költségeket, az iparágra különösen jellemző, nagyobb méret révén elérhető megtakarítások lehetőségét (méretgazdaságosság), és még azt is, hogy pontosan milyen jellegű szolgáltatásokat tudunk biztosítani. A monori körzetben a kábelhálózat csak televíziós jeltovábbításra használható, míg az internet- és telefon-szolgáltatásokat csak a telefonhálózaton tudjuk biztosítani. Ennek megfelelően pl. csak ADSL-internet és csak hagyományos kapcsolt vonali telefon szolgáltatás nyújtása áll módunkban, kábeles internet és kábeles digitális telefon szolgáltatás ebben a körzetben, a műszaki sajátosságok miatt nem biztosítható.

Ezek a különböző szolgáltatások teljesen eltérő hálózati struktúrán és eltérő működési elven alapulnak. A kábeles telefon például a világon mindenütt alapvetően kisebb költségvonzatú és ezért a felhasználók számára is olcsóbb technológiának számít, mint a hagyományos rézérpár-alapú kapcsolt vonali telefonszolgáltatás. Továbbá ugyancsak a műszaki sajátosságaiból adódó jellegzetessége a kábeltelefon-technológiának a saját hálózaton belüli hívásdíj-mentes használat lehetősége, szemben a hagyományos telefon-szolgáltatással. A két telefonszolgáltatás azonban nem is azonos értékű, tekintettel arra, hogy a kábeles telefon nem teljesen szünetmentes szolgáltatás, hiszen hiányzik belőle az elektromos távtáplálás, szemben a tradicionális távbeszélő szolgáltatással, amely az áramszolgáltatóktól függetlenül biztosít folyamatos, megbízható, vészhelyzetben is mindig rendelkezésre álló elérhetőséget és telefonálási lehetőséget. Hasonlóképpen, az ADSL internet maximálisan elérhető adatátviteli sebessége jelentősen függ a vonal hosszától (az alközpont és az előfizető lakásának távolságától), míg a kábeles internetet ez a tényező nem befolyásolja. Egy sor egyéb műszaki különbözőség is tetten érhető az eltérő technológiák által kínált lehetőségekben, nem beszélve az üzemeltetés és a karbantartás különbségeiről.

Az egyszerre többféle technológiát alkalmazó más távközlési szolgáltatóknál is megfigyelhető, hogy a fenti okok miatt eltérő árakon és gyakorta akár eltérő tartalommal, eltérő műszaki minőséggel tudják csak kínálni különböző szolgáltatásaikat.

Mindezekre való tekintettel jelenleg sajnos nem megoldható, hogy a UPC minden egyes szolgáltatási területén pontosan azonos szolgáltatásokat nyújtson pontosan azonos árakon, de továbbra is arra törekszünk, hogy a lehetőségekhez képest országszerte minél inkább egységesüljenek szolgáltatásaink és áraink is, hiszen ez előfizetőinkkel közös érdekünk.

Amennyiben további kérdése van, várjuk webes megkeresését a www.upc.hu/email címen, vagy kérjük, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz a TeleUPC-hez, a 1221-es telefonszámon, ahol munkatársaink hétfőtől péntekig 7 és 21 óra között készséggel állnak a rendelkezésére.

Tisztelettel:

UPC Magyarország Kft.
ügyfélszolgálat"

Szeretném továbbá jelezni, h a monori kirendeltség, mely korábban Monortel néven működött, még mindig a színvonalnak megfelelő szolgáltatást nyújt. Személy szerint 15 éve veszem tőlük az internetet, s a helyzet nem rosszabb, mint a legtöbb helyen. Idővel majd nálunk is lesz jobb-gyorsabb net, de mint a levél is mutatja, ez most a UPC-nek nem primér.

A postíró alulinformált - s ez most a saját hibájából, mert ha olvasni is tudna, akkor láthatná, - amit csak a vak nem lát, - h a honlapon külön szekció van a 29-eseknek pont a fent említett okoknál fogva.


Tisztelettel: hű olvasótok
ZsiNor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elwood 2010.09.13. 15:25:39

A UPC Nevada-ban megvásárolt egy ottani telco céget. A hagyományok miatt füstjelekkel kommunkálnak, de törekszenek a szolgáltatások azonos színvonalára.

Egyelőre sávszélesség növelés érdekében nagyobb tüzet raktak.

k/m 2010.09.13. 15:38:06

Azért hozzá kell tenni, az UPC fejleszt a 29 esben elég rendesen, és az új kiépítéseknél már az egységes rendszert telepíti. Bár ezek még egyelőre pontszerűek, így nem kapcsolhatóak be közvetlenül a fiber vagy mittomén milyen rendszerbe, elvileg 2011 végéig itt is befejezik a felújítást.
Mellesleg hivatalosan 256Ks internetet fizetek otthon (nem olcsón, tény) de 4M alatt még sosem mértem...
(hsz írója községi főmérnök a 29-es szolgáltatási területén)

nakiazaki 2010.09.13. 15:40:45

Az eddigi évek szartologatásából arra következtetek, hogy a 29-es körzetben soha nem lesz normális ADSL szolgáltatása a UPC-nek. Azt hiszem, meg kell várniuk az ottélőknek, amíg egy ezen a téren gyakorlottabb és elhivatottabb szolgáltató megveszi ezt az üzletágat tőlük. A UPC-nek nem éri meg normálisra kalapálni az ottani rezes hálózatát, a nagyvárosokban lényegesen kevesebb pénzből lényegesen több felhasználót tudnak elérni. Üzletileg elhanyagolható a a régi Monorteles körzet volumene a teljes hálózatukhoz képest. Pénzük lenne rá, hogy rendbetegyék, de egyszerűen nincs semmi ami motiválná őket ebben...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.13. 15:52:33

"A UPC is erre az egységesítésre törekszik."
Akkor mi a faszért nem teszik.
Amúgy ha a 10 ezer ügyfél mind lelépne, hát nemtom észrevennék-e.

Az ügyfeleket meg alapvetően nem érdekli, hogy a szolgáltató hogy oldja meg a belső ügyeit, de ha ugyanaz nála drágább, mint 10km-el odébb, az jóhogy kiveri a biztit.

Pukker 2010.09.13. 16:17:41

@ColT: hova tudnak lelépni? elköltöznek 10km-mel arrébb? A fejlesztések drágák, nyilván ott fog fejleszteni ahol van versenytárs.
Érthető, hogy a user olcsóbban akar jobbat, de erre nehéz fejlesztést indítani. ha majd készek lesztek előfizetni ip tvre meg a kapcsolódó szolgáltatásokra, akkor lesz jelentősebb fejlesztés. A másik ok egy versenytárs megjelenése, nyilván nem véletlen hogy eddig elkerültek benneteket.

Te befektetnél 100millert azért hogy a meglevő userek fele annyiért tudjanak netezni? mikor térülne meg?

k/m: nyilván jót mérsz ha kevesen vagytok a dróton...

nakiazaki 2010.09.13. 16:25:02

@Pukker: "ha majd készek lesztek előfizetni ip tvre meg a kapcsolódó szolgáltatásokra, akkor lesz jelentősebb fejlesztés." Fordítva ülsz a lovon, ember! Normális szolgáltatóknál az üzletfejlesztés pont arról szól, hogy pénzt ölünk a műszakilag lemaradt területeken a hálózatunkba, hogy 10 ezer előfizető helyett 80 ezer legyen (random számok, csak a példa kedvéért), ami x éven belül megtérül és onnantól kezdve hasznot termel, ráadásul egy jobb hálózattal prémium szolgáltatásokat is el lehet adni. Egyetlen szolgáltató se várhatja el, hogy a szar termékére jó drágán mindenki fizessen elő, ami pluszbevételből majd ESETLEG hajlandó lesz a hálózatát kikupálni.

Jokkura 2010.09.13. 16:26:19

magyar szemlélet : megmagyarázzuk,egymásra mutogatunk ,de nem lépünk/dolgozunk.
Az UPc is inkább magyaráz,de nem igyekszik kielégiteni az ott élők reális igényeit.Monopolium.Persze,hogy nem éri meg ,mert nem tudja forintosítani az elégett ügyfeleket.
Miért nincs "chintel":sok kicsi kina rohangálna fel-le a bitekkel,lehet hogy gyorsabb lenne :) ,:) ?

Pukker 2010.09.13. 16:30:44

@nakiazaki: ha majd úgy látják hogy több előfizető lesz és a prémium szolgáltatásokra is lesz vevő akkor majd gyorsítanak a fejlesztés tempóján.
Gondolod ott ülnek a központban a pénzen és direkte ki akarnak tolni monorral?

mohopasi 2010.09.13. 16:36:42

Ez a legjobb rész - "várjuk webes megkeresését a www.upc.hu/email címen, vagy kérjük, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz a TeleUPC-hez, a 1221-es telefonszámon, ahol " - általánosságban írom, webes megkeresésre a reakcióidő saccra 3 hónap, telefonálni meg az telefonáljon az ilyen cégeknek, akik szeretik minimum 20 percben a für elise-t, vagy SCOTT JOPLIN . " The Entertainer " című örökbecsűjét hallgatni...

Jokkura 2010.09.13. 16:37:51

@Pukker: A mai piac fordítva müködik ,mint a Te álláspontod.Ha valamit el akarok adni akkor kínálnom kell.Volt egy jó mondás: "A majdra a zsidó sem ád!" .Ha befiztem ,és jó sokat ,akkor talán egyszer lesz.NEM! Kínálja ,van akkor veszik.Már jó pár "majdra elkészül" cég bukott ebbe bele. AZ UPC meg nagy cég,tehát "meghitelezheti" a beruházást.
Nem direkte szurnak ki az ott lekókkal,hanem kényelemből. Az igazgató uraknak sűrűn kell autót cserélni,kezd egyre kényelmetlenné válni a régi (ti.:kihízta).De ez minden multi/monopolista cégre igaz.

.lll. 2010.09.13. 16:41:21

a 29 es körzetbe a domolykók éppen most ívnak

Taurusz 2010.09.13. 16:44:26

Fiber power 15: 4750
adsl start (29): 3000 helyett 316 ft/hó. Lenne. Ha tényleg egységesíteni akarnának. "helyi hagyományokból és jellegzetességekből fakadó különbségeket," magyarán hagyomány, hogy meg vagyunk szívatva, és ez így is marad, mert: "Az ebben a körzetben alkalmazott távközlési technológia ugyanis alapvetően eltér az ország többi részén alkalmazott műszaki megoldásoktól" És erről természetesen az itt lakók tehetnek, akik nem jó kábelezési rendszert választottak annak idején. Ők a hülyék, hogy a pénzért fejlesztést várnának el, ugye...
Ja, nem.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.09.13. 16:46:49

Összefoglalva: Akkor lesznek a 29-es körzetben a többivel azonos feltételek, ha Rostás Leoncijó jogtalan használatra kölcsön vesz egy jó nagy traktort, levágja a rézérpár végét, ráköti a hátuljára "sikerített" TLT-hatású orsóra (unokatféltestvére, Orsós Dzsoki találmánya és készítménye) illetve kábeldobra, és feltekeri az összeset (a kidőlő oszlopok afféle szociális tűzifa-juttatásnak minősülhetnek ilyenkor, választások előtt), leégeti, majd leadja V. János ex-miniszter legközelebbi telephelyén...

Pukker 2010.09.13. 16:52:23

@Jokkura: nem is ezt mondtam. hanem azt ha majd úgy látják hogy megtérül jól, akkor fejlesztenek. van x összegük fejlesztésre és nagyon leegyszerűsítve oda rakják ahonnan elöbb jön vissza a pénz, amit aztán megint befektethetnek valamibe.

Taurusz 2010.09.13. 16:58:10

@Pukker: "aztán megint befektethetnek valamibe. "
Valamibe, amiből előbb jön vissza a pénz, ugye? Itt meg csak fizessünk... vagy hogy?

2010.09.13. 17:02:41

@Taurusz: igen. Nyilván a befektetés/megtérülés arányt ki tudja számolni az upc is. Ha nem éri meg nem fog pénzt belefektetni. Mi olyan érthetetlen ezen ?

Pukker 2010.09.13. 17:05:10

@Taurusz: Igy van!
Te is oda viszed a pénzed, ahol a legtöbbet kapsz érte. vehetnél ADSLt, mobilnetet is, de ehelyett az UPC-t fizeted. Ők is így csinálnak.

Taurusz 2010.09.13. 17:06:30

@Kulics: @Pukker: Ok, értem én. Csak fizessek, és pofa be. :) Csak jön valaki, és akkor sokan mennek. (Már csak egy 50 év...)

upc on-line · http://www.upc.hu 2010.09.13. 17:09:20

Kedves kommentelők!

A posztban hivatkozott, a témával előbb foglalkozó bejegyzésre igaz már reagáltunk, de ha netán valaki lemaradt volna a kommentünkről, szeretnénk itt is jelezni, hogy a közösség felvetése megértésre talált a UPC részéről. Egyelőre a kábeltévére vonatkozóan tudtunk gyorsan lépni, amely már most is egységes a 29-esben és az ország más területein.
Múlt hét péntek óta a 29-es körzet előfizetői is élhetnek a hiányolt online kedvezményekkel analóg és digitális kábeltévé szolgáltatás rendelése esetén, sőt, az eredetileg szeptember 15-ig tartó kedvezményes időszakot miattuk meghosszabbítottuk szeptember 23-ig.

Üdvözlettel:
upc on-line

Kenderice 2010.09.13. 17:14:44

Én is a 29-es körzetben lakok. Az akkor még monortel-nek köszönhetően ide jött be legutoljára az ADSL technológia. Akkor 14e volt a 384/64 sebesség listaáron. Akciók meg nem voltak, mert ugye monopolhelyzet...
Utána szépen elkezdtek csökkenni az árak más körzetekben, meg tele voltak akciókkal. Akciósan 6-7e volt a gyorsabb net máshol, mint itt.
Ekkor írtam egy panaszt a GVH-nak. Az ügyet ki is vizsgálták. Az eredmény az lett, hogy teljesen OK a monortel árképzése, ugyanis a LISTAÁRAKat kell figyelembe venni ilyenkor, nem az AKCIÓS árakat.
Pár év múlva, amikor már itt is csökkentek az árak és valamelyest nőtt a sebesség is azt figyeltem meg, hogy a listaárakat figyelembe véve majdnem a duplája az ár minden csomagnál, mint a hasonló sebességű csomagok más körzetekben.
Na ekkor ismét tollat ragadtam és írtam a GVH-nak (tanulva az első indoklásukból), hogy nézzenek már rájuk, mert bizony több mint kétszeres az eltérés a listaárak között.
Nem hiszitek el mi volt a válasz!
A GVH állásfoglalása szerint nem a LISTAÁRAKat, hanem az AKCIÓS árakat kell figyelembe venni ilyenkor.
Fel is hívtam a határozat aláíróját és elküldtem melegebb éghajlatra a sóhivatalával együtt.
Nagy kár, hogy az első levelüket akkorra már kidobtam, mert a két indoklás egymás mellett még a tv képernyőjén is jól mutatott volna...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.13. 17:32:55

@upc on-line: Azt reagálták már nektek, hogy szarjatok sünt úgy enblokk?
Ritkakurva undorító cég vagytok.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.13. 17:38:08

UPC?!!!!

Ma, "Zugló körzet": internet: NO. telefon: NO. TV: NO. A hónapban már harmadszor! Egész nap! Otthon dolgozom/nék. Köszönöm, UPC. A telefonos ügyfélszolgálatukat lehetetlen elérni, hosszú, többperces, parttalan géphang dumálás után 10-15 perc várakoztatás, ezer forint ugrik a mobilról! Egy cég, amely szarik rád és kapcsolatba sem tudsz velük lépni! Ezek után keresek más kiszolgálót.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.09.13. 17:48:08

Lenyelte a rendszer, újra:

Ma "Zugló körzet". Internet: NO, Telefon: NO. Tv: NO. Egész nap. Az ügyfélszolgálat elérhetetlen, a mobilon egy géphang parttalanul karattyol, lehúz legalább egy ezressel. Otthon dolgozom/nék. Ebben a hónapban harmadszor állnak le. Köszönöm: UPC! Rohadnátok meg!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.13. 18:10:45

@Pukker:
Te befektetnél 100millert azért hogy a meglevő userek fele annyiért tudjanak netezni? mikor térülne meg?"

Kis számolgatás a ceruzával
10,000 ügyfél, legyen a net 5000/hó?
2 hónap alatt visszatérül

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.09.13. 18:12:14

Nekem semmi bajom a 29-es korzetben az ADSL-lel.
Arra amire nekem kell kelloen gyors a 8Mbit.

Jokkura 2010.09.13. 18:16:00

@Pukker: ha meg úgy látják,hogy nem térül meg ,nem fejlesztenek.Az ott lakók meg le vannak vastagon....
Országos cég/hálozat nem ?Akkor az ott lakók a kátrányos megkülönbözteteés címén meg ...találjanak ki valamit!
Ha én egy használt autót veszek ,számolok azzal is ,hogy "hibákat" is veszek,amit majd nekem kell kijavítattnom (persze nem eltitkolt hibákról van szó) ,Az UPC mikor megvette a jogot,hogy ebben az országban legyen nem csak Budapestet vette meg,hanem a "29"-t is. vagy ha nem akarja az elavult hálózatot fejleszteni ,akkor mi a fenének dugta oda az orrát?
Egyébként tipikus multi nézet,csak oda nyúlunk ahol kevés/semmi munkával sok pénz van ,ahol meg fordítva van azt szépen elfelejtjük,aztán meg kiadjuk gebinbe ,szidják csak a gebinest ,ne a multit.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.13. 18:28:27

@Jokkura: "mi a fenének dugta oda az orrát?"

Multiéknál nagy divat piacot venni. Lásd magyar cukorgyárak, vagy a Győri keksz...

É nem azért veszik, hogy legyen hol jótékonykodni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.13. 18:32:20

Egyébként a UPC ocsmányabb cég a matávnál is. Anno nálunk egy helyi cég kezében volt a kábeltv, aztán megvette a upc, utána mindennapossá vált az adásszünet. Később mivel az adsl drágább és szarabb volt, ezért náluk fizettünk elő netre. Érdekes módon mikor megjelent a digi, hirtelen 2/3-ára csökkent az ár, és 20-szorosára a sebesség. De csak azoknál a lakóházaknál, ahol a digi is elérhető, a többinél egy ideig maradt a régi ár, valamint aki nem ment a upc-hez az új kedvezményes csomagokra áttérni, annak a régi ár maradt. Természetesen mindezt abból a megfontolásból, hogy akik épp a digihez lépnének át, azoknak szóljanak, hogy "figyelj öreg, kaphatod ám olcsóbban is". Undorító ez az üzletpolitika!(Aki azt mondja az üzletben ne keressek etikát, annak üzenem egyrészt, hogy akkor az életben se keressünk sehol, másrészt pedig bizonyos helyeken monopólium helyzetben lévő szolgáltatóról van szó, amit pofátlanul ki is használ, ilyenkor államilag kellene jól seggbe rúgni őket)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.13. 18:48:14

Én bölcsész vagxok, magyarázzatok el valamit

100Mbps netem van 3100-ért, a UPC kinál
"hihetetlen dupla sávszél fél évig!"
30Mbps netet 3000-ért a széditő
120Mbps-t 6000-ért

Ki a hulye, én mert nem tudok számolni, vagy a UPC?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.13. 19:13:47

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Ilyen esetekre érdemes mobilnetet tartani. Vagy fogod magad, és keresel ey wifi zónát.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.13. 19:14:51

@horex: Nézd, pár éve még a 36 kb/secnek is örültünk nagyon, és boldogan fizettünk ki érte 30-40 ezreket egy hónapban. Ehhez képest...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.13. 19:20:18

@donfuligjimmy:
Mos' hulyéskecc?
Tényleg nem értem,pláne sokszor keverik a bit és bytokat

2010.09.13. 19:34:54

@horex: 100 mbps-ed van? közvetlenül rá vagy kötve a körgyűrűre? vagyezakkorhogy ? elírtál egy nullát ?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.13. 19:42:57

@Kulics:
Azt irja ki Sebesség: 100Mbps
Akkor ez mit jelent

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.13. 19:47:36

@horex: 100megaBIT az 100 millió osztva 8-cal, annyi megaBYTE. Me' egy byte az 8 bit.
Egy 100 megabites LAN-on jó esetben 10megabyte/sec-cel tudsz másolni.

Egy 10Mbites neten meg 1megabyte-el nyomsz át adatot.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.13. 19:56:13

@ColT:
Akkor mi a lényeges kulonbség az én 10Mbps és a UPC 120Mbps közt?
Nem a 20Mb kulonbségre gondolok

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.13. 20:05:05

@horex: Egyiket valamivel jobban nem tudod kihasználni, mint a másikat.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.13. 20:19:21

@ColT: 100 Mbps-es pont-pont adatvonalon kb. olyan 100/8,1*1000/1024*1000/1024, azaz 11.8 MByte-ot tudsz átnyomni. A vonal sávszélességét 10 hatványaként adják meg, a Byte-oknál meg 1024 szokott a váltószám lenni. (Kivéve a köcsög merevlemez gyártókat.)

Az Ethernetnél még egy csomó veszteség van, de jóval 10 fölé lehet menni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.13. 20:34:18

Na legyen csak egy poszt a mélyművelésű bányák szellőzési problémáirol,majd adok én nektek magyarázatot
:)
Szoval akkor az én netem sokal jobb,mert csak 3000et fizetek.
Ennyit kellett volna csak, nem bitek-bájtok meg 1024+ethernet

zozo6296 2010.09.13. 20:34:34

29-es körzet:
hhhúúúúúúúú =O Milyen rejtélyesn hangzik! =D

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.13. 20:42:55

Tudod mi lesz azzal a gyerekkel, aki hazudik? - kérdezi a pap hittan órán.
- Pokolra jut - hangzik a gyerek felelete.
- Tudod mi az a pokol? - A pokol az egy szörnyű hely, ahol az ember megég.
- És mit kell tenned azért, hogy ne juss a pokolba?
- Vigyázni kell az egészségemre, nehogy meghaljak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.13. 21:11:50

@horex: Nem 20mbps, hanem 110... :D
Különség? Milyen értelemben? Kábelnet, vagy ADSL? Vagy mi?
Használati értékét tekintve, otthoni nettel 10mbit/s fölött már nem sok külömbség van...

@atpijkamo: Hát, ha megvan a 10Mbyte, akkor már örülök :) Főleg ha útközben van pár router, stb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.13. 21:18:06

@horex: Ja, most látom.
Akkor gyak. észre se veszed, hogy van külömbség.

nakiazaki 2010.09.13. 22:44:08

@Pukker: nem, egyszerűen arról van szó, hogy nyűg nekik olyan területet fejleszteni, ami nem hoz azonnali hasznot. persze addig semmilyet nem fog növekedni az ottani piac, amíg ilyen árakat produkálnak a Moniriaknak. 22-es csapdája...

cicmen (törölt) 2010.09.14. 00:15:30

@atpijkamo: Korrekt.
Azt ne mondd,hogy végigolvastad!

daniferi 2010.09.14. 02:18:45

Az vicces, hogy 10-12 évvel ezelőtt, amikor még csak betárcsázós internet volt mindenhol és a matávnál se volt még az éjszakai kedvezmény, hogy kapcsolódásonként 150 Ft (vagy később havi 4000 Ft átalány az éjszakákra), sokan vágyakozva néztünk a monorteles emberekre, akiknél már régen bevezették ezt és ezáltal töredék áron lehetett internetezni, míg mi minden egyes percért súlyos forintokat fizettünk.

Úgy látszik, az akkori technológiai fejlődést most fizetik meg :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.14. 08:05:19

@daniferi: Lehet, hogy a Monortel normálisbban állt hozzá a dolgokhoz...

esef 2010.09.14. 08:27:50

@horex:
A 3. hónaptól meg ügyfelenként már csak fele bevétele lenne az UPC-nek, ráadásul előtte eltapsol 100 milliót fejlesztésre. Na ezért nem fog fejleszteni, mert a szart is el tudja adni drágán, az ügyfeleknek meg nincs hova lelépniük...

Mialee 2010.09.14. 08:32:37

nehany dolog ami eszembe jutott a poszt olvasasa kozben

1. mit erdekel engem mint vasarlot, hogy a cegnek milyen problemai vannak? az a dolga hogy rendesen szolgaltasson, nem pedig hogy magyarazza, miert nem teszi

2. a monoriak oruljenek, mert naluk dupla annyi halozat mukodiik, mint mashol, ugyhogy tulajdonkeppen naluk sokkal jobb a helyzet, szoval kuss es fizess

3. "méltánylandó" ??????
meltanyoljak az igenyem, hogy nem akarok szarert sokszorosat fizetni? de aranyosak erte... legalabb "meltanyossagbol" mar igazan europaban vagyunk

4. ha egy teruleten nem tudnak olyan jol szolgaltatni, legalabb legyenek olcsobbak, mint a jobb korzetekben. en meg ezt meltanyolnam.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.09.14. 10:36:50

@Taurusz:
"Fiber power 15: 4750
adsl start (29): 3000 helyett 316 ft/hó. Lenne."

Gratulálok, sikerült összehasonlítnai a repülőt a biciklivel.

(ez ugyanolyan példa: ha bankigazgató 8 óra munkáért ~100000Ft-ot kap akkor én miért nem???)

nincs ott kábel, csak vacak rézdrótos telefonmadzag. azon drágább vinni a jelet. kissebb a sávszél, stb.
miért kéne ugyanolyat adnia mint máshol az országban?

ha van fejlesztés azon lázadsz, hogy miért nem ott kezdték ahol te laksz. ha ott kezdték volna, most gipsz jakab lázadna...
szerinted egy 29-es körzetben mennyi kábet kell cserélni? kb 5000 km földkábelt. ez azzal jár hogy minden centiméter miatt utat, járdát kell törni, ásni kell, normálisan berakni, temetni, betonozni, stb.
szerintem is köcsög a UPC hogy ezt nem csinálja meg 1 év alatt fullra az ügyfél miatt! pedig ha felvenne 3472324 indiai segédmunkást akkor simán menne, ha 0/24-ben dolgoznának.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.09.14. 10:46:18

@horex: na ne keverjük össze a szezont a faszommal!

semmilyen netkapcsolat sem írja ki magától hogy milyen gyors, pláne nem a választott csomagod maximális sávszélességét.

ha bekapcsolod a géped, és jön jel a hálókártyán akkor a windóws alapból kiírja hoyg csatlakoztatva, sebesség: 100Mbps.

ez kurvára nem az interneted sebessége, hanem a hálókártyádé.

Taurusz 2010.09.14. 11:28:53

@Hurrá Torpedó: Héhéhé... nem én mondtam:

"Magunk is teljességgel méltánylandónak gondoljuk azt a fogyasztói igényt, hogy egy adott szolgáltató mindegyik szolgáltatási területén azonos vagy legalább hasonló szolgáltatásokat biztosítson és azokat mindenütt azonos díjazásért lehessen igénybe venni."

Én csak számoltam.

alx 2010.09.14. 14:09:00

Én megrendeltem Gyömrőre a kábelnetet és tévét, igaz a T-től. Náluk ez egyben elérhető!! Jövő héten kötik be, már a bekötési időpont miatt is hívtak.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.09.14. 15:04:44

@Taurusz:

éppen ezért írtam, hogy az ADSL-t ne hasonlítsad a kábeles árakhoz.

Hasonlítsad ADSL árakhoz.
UPC Business ADSL 1280/128 kbps = 8625 (igaz ez biznisz csomag, de lassabb is mint a tied)
innen nézve jó ár a 3 rugó

Enternet (T körzetben) 5000/500 kbps = 2599 Ft
Enternet (invitel körzet) 4480/256 kbps = 6406 Ft
T-home (DSL alap) 5000/500 kbps = 3850 Ft
Az ADSL ennyibe kerül, nem lehet adni kábelnet árban. A többi ADSL szolgáltatóhoz viszonyítva meg okés az a 3000/hó.

nálunk csak upc van, vagy adsl (invitel körzet)

két netvonalunk van:
FP120 (120/10 Mbps) havi 6000
Business ADSL (1280/128 kbps) havi 8625

szerinted nem érzem köcsögségnek? DE! miért kell ez nekem? a fix IP miatt amit csak az ADSL ad. (vagy business kábel havi 30-ért)
egyéb ADSL szolgáltatók az invitel körzet miatt még drágábban adják ugyanezt a lassú fix IP-s csomagot.

Taurusz 2010.09.14. 16:07:40

@Hurrá Torpedó: Ok, az természetes, hogy nem adhatják ilyen árban, én csak arányosítottam. Mert most két választás van itt net ügyileg: igen, és nem. És, mint látod, sokan úgy vannak vele, hogy mit ugrálok, van net, és régen is milyen jó volt itt a betárcsázós korszakban. Múltkor is jöttek, hogy miért nem választok másik net szolgáltatót, és nem akarta elhinni, hogy nincs. A megtérülést számolókról nem is beszélve...

(A fix ip-t nem tudom mire használod, de nem lehet kiváltani dinamikus dns-el? Nekem sikerült. Igaz, hogy nem nagyüzemi, csak "házi" célokra.)

Laomi 2010.09.14. 16:51:29

Én személy szerint örömmel olvasom, hogy vannak cégek, akik még ha csak amiatt is, hogy a hírnevüket megvédjék tesznek valamit az elégedetlen ügyfelekért.Szerintem korrektek.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.09.14. 22:56:48

a 2 vonal a cégnél van. terepi cuccok jelentkeznek be a telephelyi szerverre gprs-en. dindnst használtunk egy ideig mi is, aztán egyszer csak szónélkül kedves T megváltoztatta a DNS szerver címét. a kütyü onnantól nem tudott kapcsolódni a szerverre, mert nem tudta feloldani a no-ip-s címet... patthelyzet, átállítani vagy neten, vagy helyszínen, és mivel a net nem ment...

na ezóta kell a fix IP :) akkor még kevés kütyü volt kinnt, tesztfázisban voltunk, de így is macerás volt, de mostmár 500+ van, nem megengedhető ilyen malőr.

Taurusz 2010.09.15. 08:20:17

@Hurrá Torpedó: Ja, bocsi, tegnap kicsit nyomott voltam, a lényeg lemaradt:
1024 / 256 kbit/s : 3000 Ft.
És nem üzleti, és kötelező telefon mellé, ami minimum 2500, ha nem vagy 70 felett. Akkor ki is jön a havi 5500 egy 1024/256 -is csomagért.
Vagy vehetsz meztelen adsl-t 4400-ért. És igen, ez nem üzleti, ez csak magán, mert az üzleti 10625. Kicsit drágább, mint felétek, és persze lassabb is. És persze vehetsz fix ip-t havi 3000-ért.
Köszi. 8625 nálatok, 13625 a 29-es körzetben.
Szóval érted, hogy miért utálom az üzletpolitikájukat?

Xezs 2010.09.15. 13:41:02

Gyakorlatilag oldalakon keresztül taglalták a technikai akadályokat.

Ezzel az a baj, hogy az ügyfelet nem illik ezzel untatni.

Jó ügyfélszolgálatos nem azzal traktál, hogy miért nem lehet megoldani a problémát, hanem azt mondja el, hogy mit tettek a probléma megoldása érdekében és hogy várhatóan mikorra valósul ez meg.

Én technikai beállítottságú vagyok, engem érdekelnek a technikai részletek, de ügyfélként magasról leszarnám és csak a megoldás érdekelne. Örülök hogy nem a bullshitkörzetben vagyok :)

Xezs 2010.09.15. 13:54:48

@Hurrá Torpedó: Pontosabban: nem a hálókártya sebessége, hanem az a sebesség, amin a hálókártya a helyi hálózati eszközökkel kommunikál.

A helyi hálózati eszköz lehet:

- router
- switch
- kábelmodom
- ADSL modem

stb.

Egy 11Mbps-es Wifi routerre (b szabvány) csatlakoztatott wireless hálókártya esetében 11Mbps-et fog kiírni, pedig a hálókártya 100Mbps-es.

Trunkel 2010.09.16. 15:21:55

Csak csendben megjegyezném, hogy én is a 29-es körzetben lakom és két hónapja konkrétan bekopogott egy üzletkötő magentáéktól, hogy fullextrás (TV, telefon, mobil, net) csomagot adjon ócsóért, ugyanis - legalábbis Maglód körül - szép csendben kiépítették a hálózatukat. Még arra is kaptam tippeket, miként lehet a szerződött hűségidőt kijátszani...
Lehet ennek kellene utánanéznie a posztolónak, én azért kivárom a hűségidő végét és meglátom mit lép erre a júpíszí.

hagymalevy 2010.09.24. 14:59:28

@Trunkel:
Köszi a tippet. Én is 29-es vagyok, végre letelik a hűségidőm. A monortel vagy UPC a 29-es körzetben abszolút monopol helyzetben van és ezt ki is használják. Az új, gyorsabb technológia üzemeltetési költsége magasabb, mint a régi elavulté, sőt az sem csak úgy kinőtt a földből, úgyhogy a beruházásért is fizetni kellett valakinek, szóval senki ne mondja nekem, hogy azért ilyen magas az ára. Lehúzás az egész, csak Mi birkák fizetünk, mint a katonatiszt, mert nincs hova menni.
Az előfizetők átverése és lehúzása megy itt, példa erre:
lejárt a hűségidőm tavaly 1M/4000HUF fizettem érte. Közben a 2M került már 4000HUF-ba, de a szolgáltató a hűségidő letelte után nem tett át abba a kategóriába automatikusan -de nem is értesített az új lehetőségről és, hogy lejárt a hűségidőm, mert ugye az nem az érdeke- tehát vagyis míg az új belépők ugyanazon az áron dupla sebességet kaptak, addig én, mint több éve meglévő ügyfelük a felét. Mikor betelefonáltam szintén hebegés habogás, de még egy "elnézést kérünk" sem volt. Ezekről ennyit. Na most megyek és megnézem magentáékat:-)
Várom a kedves upc-s hozzászólást is!

grgczy 2011.06.26. 18:23:59

nem tom mit rinyáltok. Pesten még most is 3500at fizetünk a kábelnetért Digiéknél, 4/1Mbitesért. Reméljük nemsoká hozzák az üvegszálast. Amúgy meg most néztem a UPC oldalát, felezve van a havidíj júli 31ig, az amúgy se vészes 2600rólra 1300ra.. és mondom ez ADSL, a digi a kábelnetet árulja 2500ért (2/0,5öst)..

Taurusz 2011.07.04. 06:06:27

@grgczy: Meg ne hatódjak, hogy egy havi díjat megfeleznek, ha aláírsz egy év hűséget... De elfelejted, hogy mellé még kell telefon, vagy 3800 az a 2600. És igen, ez csak 1024/256-os adsl. Tehát 3800-ért megkapjuk a felét annak amiért te 2500-at fizetsz. Mit rinyálok? Nem is értem...

Musss 2011.07.18. 21:07:58

Én is válaszolok a upc rejtélyére! Költsék gyógyszerre a beszedett hatalmas pénzeket az előfizetésekért! Remélem előbb-utóbb eléri őket a piaci verseny, és lesz több szolgáltató is ebben a körzetben!

pecsio 2011.07.21. 16:06:37

Én is a rejtélyes 29-es körzetben lakom. Felháborítónak tartom, hogy ugyanannyi pénzért töredékét kapom, mint 20 km-el arréb ugyanaz a szolgáltató ad. Remélem nagyon hamar lesz konkurencia, és még ha drágább is biztosra veheti a "kedves" UPC, hogy nem tőlük fogom venni a szolgáltatást. Nemcsak akkor kell az emberekkel foglalkozni, ha van versenytárs, hanem talán az elmúlt években is tehettek volna már valamit. Állítólag július 01-től hihetetlen gyors minden UPC előfizetőnek a kezdő sebessége, hát valahogy én nem vettem észre, sőt azóta rosszabb, természetesen ebből megintcsak nem kaptunk:(((

Koncz István 2013.10.04. 01:04:07

egyetlen kérdés:
Mért nem a kiválasztott infrastruktúrát választották? ja és akkor a régi rendszert le lehetett volna bontani akár.....
Ja hogy a UPC-nél a tervezők fatális barmok.... sorry...
Nem monori vagyok de részvétem a UPC hülyesége miatt....:(

RepÜlő 2014.12.03. 22:42:43

@horex: Csak máshol fele annyit fizetnek gyorsabb net-ért! Te 1 kilobájtért kétszer annyit fizetsz mint máshol az országban!

töprengőtörp 2016.03.10. 21:02:27

a vicc az, hogy még ma se fejlesztett semmit, ugyan az a helyzet, csak az árak mentek feljebb az inflácioval.

Csaba12345 2016.04.30. 17:45:04

Mindenki figyelmébe szeretném ajánlani hogy a körzet döntő nagy részében már van alternatíva, Digi/Telekom vagy mindkettő szolgáltató részéről. A Telekom több fajta technológiát alkalmaz, de mivel a körzetben nincs kiindulási alap (azaz Telekomos ADSL), így ők is fejlett üvegszálat húznak egészen a lakásig, azaz optikai internetet.

Az hogy melyik városban milyen szolgáltatók érhetőek el, itt ezen a listán megtalálhatóak:
29-eskorzet.l2-media.eu/

Tovább a Telekom az egész körzet lefedésére törekszik, így folyamatosan újabb és újabb településeken épít, illetve, a Digi is néha-néha bekukkant a körzetbe, most is két településen épít hálózatot.

kharubdisz 2016.09.12. 17:18:48

Jelentem hat (!!!) évvel később annyi változás történt, hogy 2.5 Mbites elérés az elmúlt 1-2 hétben már csak 2 Mbitet produkál.

Talán meg kellene kérni Mr. Zuckerberget, hogy ide is lőjenek fele pár műholdat, nehogy Fekete-Afrika beelőzzön.

Guinea, Szomália, Burundi, Eritrea, 29-es Körzet
süti beállítások módosítása