Tékozló Homár

Azt hitte az APEH, hogy 50 milliárdba került a ház (18+)

2010.10.05. 09:20 | szily | 420 komment

A korhatárkarika az alant olvasható levél néhány trágár kiszólásának köszönhető, a történet nem horroros vagy szexes, hanem nagyszámos. Viszont parádés. Levélírónk egy középvállalat egykori vezetője, aki regnálása alatt 50 millió forintért eladott egy ingatlant. Most behívták az adóhivatalba, ahol leesett az álla. Kiderült, hogy a cég könyvelőjének ezerszeres elírása nem tűnt fel az APEH-nek, és úgy vették, hogy a vállalat 50 milliárd forintért adott el egy házat. Nem lett volna rossz épület. Lendületes történetvezetés hajtás után.


Mi a különbség ötvenmillió és ötvenmilliárd között? Hát egy kisebb
adócsökkentés bazmeg!!!

Kedvenc adóhivatalunkról rengeteg rémtörténetet hallani. Amiről viszont
most itt szó lesz, az annyira extrém és annyira eltér a szokásostól, hogy
úgy vélem, tudnia kell róla mindenkinek. Előrebocsátom, nem arról fogok keseregni, hogy mennyire szemetek és embertelenek voltak a revizorok, mert egyáltalán nem voltak, azok, sőt... Ilyen sztorikat amúgy tonnaszámra ont az internet, úgyhogy most történetesen a rendszer alapjait képező balfaszságra és generális inkompetenciára hívnám föl a figyelmet.

Nos... pár éve egy közepes méretű vállalat vezetője voltam. Volt egy-
két komoly vagyont érő ingatlan, az egyiket el is adtuk 2008-ban.
A vételár 50 millió forint volt, amiből annak rendje és módja szerint
adózott a cég. Szerepelt az áfa- és a társaságiadó-bevallásban is.
Eltelt két és fél év. Közben én eljöttem a cégtől, történt több tulajváltás,
átalakulás, névváltozás stb.
Idén nyár közepén hív a jelenlegi vezető, hogy APEH bácsi berendelte
a céget revízióra, és legyek szíves őt elkísérni, mert az értesítő szerint
azt a negyedévet vizsgálják, amikor az ingatlaneladás volt. Mivel
akkoriban én igazgattam a vállalatot, mindenhol az én aláírásom
szerepelt, természetesnek vettem, hogy az APEH-meghívó rám is
vonatkozik. Volt pár nehéz napom, hiszen nem volt kérdéses, hogy az
ingatlanügyletet piszkálják. Újra meg újra átrágtam magam a papírokon,
számlákon, hogy minden oké volt-e, még szakemberekkel is átnézettem
így utólag is az ügyet.
Hanem aztán elérkezett a nagy nap. Bevonultunk az APEH-be,
ahol a középkorú revizorasszony annyira kedvesen fogadott minket,
hogy egész eloszlatta azokat a sötét sztereotípiákat, amiket az
adóellenőrökről és úgy általában az adóhivatalról sikerült az embernek
felhalmoznia az elmúlt két évtizedben.
Az ellenőr néni előveszi az adott negyedévi bevallást, és úgy indít: "Hát
itt van egy igen szép, kiugró szám". Mosolyogva mondjuk: "Tudjuk"!
És amikor venném a levegőt, hogy kimondjam, ötvenmillió, a revizor
meglelőz: "ötvenmilliárd". Mosolygok, "neeem, az ötvenmillió." A néni
azonban hajthatatlan: ÖTVENMILLIÁRD!!!
Ránézek a papírra, tényleg. A könyvelő anno elbaszta a bevallást.
Röhögünk egy jót, majd az adóellenőr mosolyogva megjegyzi, hogy
akkor sürgősen kér szépen egy önrevíziót. Ügy lezárva... mármint az
APEH részéről.
Én viszont a mai napig kapkodok levegő után, ha ez a sztori eszembe
jut. Az egy dolog, hogy a könyvelő orbitális picsánrúgást érdemel az
elcseszett bevallásért, bár aprócska mentsége, hogy éppen akkoriban
vezették be azt, hogy a nyomtatványon minden tételhez egy ezres
szorzót kell hozzágondolni. Ez nyilván elkerülte a figyelmét, így jött ki három nullával több.
Na de kérem tisztelettel, ezt az adóhivatalban csont nélkül
felkönyvelték. Droid módjára, cseppet sem gondolkodva APEH-es
Mancika odaírta, hogy 50.000.000.000. Két és fél év kellett ahhoz,
hogy valaki észrevegye, hogy itt kibaszott sok nulla van. Úristen!!!
Visszaolvasva, "KÉT ÉS FÉL ÉV" a hátam borsózik! A kurva anyátok,
ez egy makrogazdaságilag igencsak számottevő tétel!!! A Demján-félék
sem seftelnek minden nap 50 milliárddal, mi ez a kibaszott lazaság ott
az APEH-ban???
Az egészben az a legszomorúbb, hogy tudomásom szerint az APEH
a számokat elküldi a Pénzügyminisztériumba meg a KSH-ba, ahol a
nagyokos közgazdászok ez alapján számolják a nemzetgazdasági
matematikát. Ez a nyilvánvalóan fiktív 50 milliárd pedig minden
bizonnyal ott szerepel a magyar gazdaság 2008-as teljesítményében.
Gratulálok basszameg!
Ezért (is) tart itt ez az ország, ezen pedig nemigen változtathatunk a
szavazófülkékben.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 18:02:02

@cicmen: Csak a volt férje. Neki már úgysem kell. Nekünk meg mindig jól jöhet egy jóismerős az apehnél. :DDD

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 18:07:53

@drowmage: :(

@cicmen: @enamel: Mondjuk a franctudja, lehet hogy a csaj rúgta ki, eléggé felkapta a vizet egy ártatlan kis mancikázásra.

drowmage 2010.10.05. 18:16:09

@enamel: Estére mindig rosszabbul leszek. Na mindegy, majd kilábalok belőle.

májgeriberi 2010.10.05. 18:17:48

ez a basszameg miatt 18 karikás?

tisztára olyan mint az apekk...inkább számalmas

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 18:19:24

Megyek dógomra.. opera, te meg biztos ismered azt a mondást, hogy aki ribancnak megy, ne sírjon, ha basszák.. értelmezd a fenti helyzetre.

Csókolom mancikát, meg a nagyérdeműt.

@drowmage: Jobbulást, majd a cicmen szórakoztat.

ehja 2010.10.05. 18:24:10

A könyvelő könyvel. Mint tudjuk Matolcsy miniszter úr is hadilábon áll a számokkal akkor egy sima könyvelőnek miért kellene tudnia a millió és a milliárd közti különbséget.

BTW, ki is volt az aki az adóbevallást cégszerűen aláírta? Csak nem a posztoló?
És ki is volt aki könyvelő fönöke volt, netán felvette az adott matematikai zsenit a céghez? Ki is volt az a magyar menedzser aki elmulasztotta ellenőrizni a beosztotja munkáját?

Akkor a könyvelő és a posztoló Matolcsy miniszter úrral együtt esélyes az idei közgazdasági Nobel-díjra.

májgeriberi 2010.10.05. 18:26:39

@opera kapitány: "inkompetencia"???

lehet "inkontinencia" XD

na jó ez nem vicces

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2010.10.05. 18:30:32

bevallást ezer forintra kell kerekíteni. így volt ez 2 éve, 5 éve, 10 éve. tehát könyvelőt seggbe rúgni

@t.o.d.: legalább az éves adófolyószámla közlésekor ki kellett volna derülni, jobb helyeken meg havonta nézik az adófolyószámlát, mert hát tényleg képesek hülyeséget felvezetni.

a poszthoz még annyit, hogy amikor mi ingatlant vettünk a cégnek, az illetékről a helyi önkormányzat adóirodája csekket állított ki. csekket! 64 millió forintról! majd megkeresem, mert beszkenneltem :DDD
biztos örültek volna a postán, ha nekiállok befizetni :)
szóval van hülyeség a rendszerben :)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2010.10.05. 18:32:00

@ehja: hülye vagy, édes fiam. egyes, leülhetsz!

ehja 2010.10.05. 18:37:10

@Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono): Aztán miért is kedves tanár úr? Nálunk csak a hatóságok hibázhatnak?

Gest anyó férje 2010.10.05. 18:48:15

Ilyen barmot! És még ő akarja az APEHot leiskolázni. Vagy kamu vagy még rosszabb, valami nagy svindli

cicmen (törölt) 2010.10.05. 18:52:07

@májgeriberi: Inpotenkontipetencia
Ez az, akinek már nem áll fel viszont bepisál és nem érti mi történt. Nem azonos a lorem ipsummal.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 18:59:50

@cicmen: De nagy barom vagy te, bazmeg:D
Megfullasztasz itt a röhögéssel...

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.10.05. 19:13:17

a történet híven tükrözi a mai magyar közállapotokat. 0. eladják az 50 millás házat. (nem kis tétel az. bár tudom, aki kevesli az 100 milliókat oszt és szoroz minden egyes nap az élettel..) 1. könyvelő elrontja a bevallást. (egy számot, a sok-sok másik szám közül.) 3. az apeh szokás szerint több év után felfedezi, hogyhát mégsenem jó az úgy. (a "mancikák bevallások idején bele-belekapnak a bithalmazba, úgyhogy lehet, hogy tényleg leokézta valaki közülük, ergo eredendően sem vette észre a "kis" hibát. néhány év múlva újrafeldogozás idején kibukott az összeg. pozitívum, hogy legalább az értelmes ov. humoránál volt. mert mondhatta volna azt is, hogy "akkor kedves cég: szopóág!") 4. az állam ezekkel a számokkal dolgozott/dolgozik! valahol megjelent 49mrd950m plusz! és tényleg rohadt gáz az is, hogy ezt a hivatal, ami 1 ft-ért megbasz (amit még ők is rontanak el az általuk kiszámolt "bevallásban"! felelősség zéró-1..) ilyet csak 2 év után vesz észre.

azt pedig értem, hogy a szerkesztők, kommentelők közül páran valami szekta tagjai és fontosnak tartják úgy viselkedni mint valami elsőáldozós "kislányok" a rákóczi téri templomhoz tartozó nyájból, de ne akarjátok már állandóan azt bizonygatni, hogy fúúú de csúnyán káromkodott a posztoló. (biztos pokolra kerül mi? ..) elég rohadt helyzetet írt le, és ilyen a "kibebaszott" valóság. life is not PG-d, you, idiots!

Baldrick68 2010.10.05. 19:15:04

A posztolónak jó nagy mákja van.
Nekem a negyed éves EVA bevallásomat cseszte el a könyvelő.
Azt szoktam csinálni hogy a könyvelőnek elküldöm hogy mennyi a negyed éves árbevételem én meg utalom a pénzt az APEH-nek, a könyvelő meg beküldi elektronikusan a bevallást.
A lényeg az hogy a könyvelő elcseszett egy dolgot és a TB járulék rovatba a fizetendő 3000 helyett 300 000 lett.
Az APEH szó nélkül beinkasszálta a különbözetet.
Amikor remegő térdekkel bementem az apehbe hogy mégis mi ez az inkasszó?
A kiscsaj ránéz a bevallásra kb 1 másodperc után kinyögi, magának elrontotta a bevallását a könyvelő.
Mondom neki, oké oké, de nem kellett volna először egy felszólító levelet küldeni nekem hogy kedves uram önnek 300 000 forintos hátraléka van?
Nem kell mert nem írja elő a törvény, meg különben is akkor a vállalkozók eltüntetnék a pénzt.
Mondom erre, remek, hogy kapom vissza a pénzem?
Hát azt sehogy, mert már a pénzt "felosztották"... , addig ne fizessen amíg egálba nem kerül.

Nos ennek a dolognak a számomra az volt a tanulsága hogy ha valahol elcsesznek egy számot az mindenféle ellenőrzés nélkül végigfut a rendszeren mint kés a vajban.
Mostmár minden negyedéves bevallásnál imádkozok hogy jó passzban legyen a könyvelő csaj nehogy legközelebb 30 milliárdot írjon be , én meg magyarázkodhatok a kommandósoknak hogy nem is tartozok ennyi pénzzel.

Gastroger 2010.10.05. 19:22:51

na már 350 felett ez a poszt... Sok adószagértő, apehes, meg posztoló toló,
Végig nem olvasom ezt a sok fasságot, hanem összefoglalnám (szerintem):
(és egyúttal kérem a poszt feloszlatását, nincs itt semmi látnivaló):

- Könyvelők, számvitelrajongók, és egyén öntevékeny közgazdászok vélelmei, hogy akkor az adót hogyan fizette be, és mennyi a különbözet, és mennyi a mérleg szerinti eredmény
- Magyarisztánozók: ezért tart itt az ország, nem képesek észrevenni, persze a GDP-be beleszámít, köszönje meg a Gyurcsány.
- A posztTolók: a posztoló egy fasz, hol volt akkor, hol van most, miért nem tudta, miért adta ki, miért írta alá, mit hőbörög, ő (is) a hibás.
- Informatikai segédlet: már régóta 5.25-ös floppy lemezen kell beadni, a program szar, a könyvelő ennyire nem lehet hülye a program figyelmeztet, a beadás elektronikus
- Kétkedők: kamu, fake, hogy, hogy nem vették észre, ekkora összeg, ugyanmár, biztos, de nem, letagadja, részleteket kérünk, ugyanmár.
- Nyelvészek: egy igazgató nem beszélhet így, mi ez a stílus, helyesírási hiba, értelmezési hiba, stb.
- Törzsvendégek: Az ingatlan csakis Ede nyaralója lehetett, és bevitte a vállalkozásba a kékszalagot. Amúgy pina, voltmár? Foschpumpa, és szarjon sünt a könyvelő/igazgató/tulaj. Dél van, és az aldiban az őstermelő fűszoknyás lányokra kell bízni a bevallást.

Mit hagytam ki? :)

dontals 2010.10.05. 19:29:52

Nem értem a problémát. Az illető elkúrt valamit a bevallásban. Az irreálisan nagy összeget az APEH a bevallásfeldolgozás során nagyon helyesen nem írta felül (mert akkor nem is nézi a bevallás tartalmát) és mellesleg nincs is joga hozzá a nagynak tűnő összegeket csökkentgetni. A hiba a bevallások vizsgálatakor kibukott az irreális összeg, ezért elévülési időn belül ellenőrzést kezdeményeztek, ami során (és csak e során) van joga vizsgálni az APEH-nak a bevallás tényleges adattartalmát. Udvarisak voltak veled. Akkor tul. képpen mi a gondod az APEH-hel?

cicmen (törölt) 2010.10.05. 19:30:11

@Gastroger: Persze hogy 350 feltt van ha nem raknak ki mást.

homér 2010.10.05. 19:38:13

röhejes a post, egy kamu, tele alapvető hibával....

1) évek óta elektronikusan kell beküldeni a bevallásokat
2) időtlen idők óta 1000-re kerekítünk mindent
3) ha elírja a könyvelő, akkor az megjelenik a fizetendő adóknál a bevallásban. mivel ezt szoftver számolja, ezért az azonnal kiböki, hogy be kellene fizetni 10 milliárdos nagyságrendű adót... nem tűnt fel valakinek????
4) az APEH ha nem kap helyette csak pár mmilliót, akkor pár héten belül inkasszál
5) több, mint 10 éve cégvezető vagyok, ez alatt legalább 10 alkalommal volt a cégnél APEH ellenőrzés, 1 alkalommal se kellett személyesen megjelennem. Majd pont akkor mennék be, amikor már évek óta nem is vagyok a cégnél....

KAMU az egész.

ehja 2010.10.05. 19:40:16

@dontals: A posztoló problémája az, hogy ő és könyvelője elemi számtani hibát vétett amit az APEH észrevett és udvariasan szóvátett. Mert az APEH egy ilyen gonosz hatóság. Még csak nem is azonnali inkasszóval emelte le a hibából adódó különbséget. Hát nem egy szemét társaság?

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.10.05. 19:41:07

@Gastroger: "Amúgy pina, voltmár?" ez nem az az oldal..

Gastroger 2010.10.05. 19:41:56

@cicmen: Régóta érlelődik bennem egy kamuposzt... :) De el ne áruld senkinek. :)
Tervezett témák:
- Marketinges/ Áruházas: Az akciós táblán 389 Ft.- volt, eredeti ár alatta kisbetűvel 387.- Ft.
- Bankos: a kártyahasználat után a svájcifrank devizaárfolyamon számolt el a bankom, 4 hét után !
- Kulináris: nem az volt ami a csomagolásban, átcímkézték a szavatosságot szerintem, különben is találtam egy söröskupakot a tofumban.(étteremben, mélyhűtöttben, kiszállításkor)
- Internetes: a szolgáltatóm nem bontott szerződést, sőt a webhasználatot is kiszámlázta, és fantom cég ajánlott web oldalt!
- Spamos: levélszekrényben, e-mailben Rolex karórát ajánlottak, akkor ha lekaparok egy T-Mobil feltöltőkártyát!
- Backdoor kommunikáció: Tisztelt lakók, a rezsifizetés a liftbe hugyozás miatt ma elmarad.
- Egyéb:
Na az leszek én. :D

drowmage 2010.10.05. 19:42:15

@Gastroger: Má' elnéhzést kélhek, dehol van ez 350 felett? Nézd csak meg jobban.

Gastroger 2010.10.05. 19:44:27

@fogsunder: akkor a Subba? Valahol csak kell pinának lenni? (Már elnézést, de úgy értem posztügyileg).

májgeriberi 2010.10.05. 19:46:30

@cicmen: vastagság és minta?

figyi, ha vkinek feláll az nem tud pisilni

egyről beszélünk? :)

májgeriberi 2010.10.05. 19:47:27

@Gastroger: ne is mond.. kimaradt a héten a vasérnapina..ehh

Gastroger 2010.10.05. 19:48:52

@drowmage: Jogos.
Na, de a trollkodás vádja alól mentesülve legyek, érdemi hozzászólás.
Több gondolat is megfogalmazódott bennem... amit már biztos írtak.. hogy egy 50 milliárdos biznic, az ugye bevétel, ergo nyereség.. vagyhogy van valami olyasmi, hogy mérleg.. Ottan közel stimmőni kellet volna a kettőnek, ami nem, az a profit.. szóval az eladásból származó profittal mi lett? meg ilyenek..

Gastroger 2010.10.05. 19:50:17

@májgeriberi: kampánycsend volt. Najah kirak Daddy egy szaftos koituszt, holnap meg kiderül, hogy jobbikos, oszt oda a renoménak..
Éberség Uraim Éberség ! :D

májgeriberi 2010.10.05. 19:52:09

@Gastroger: ugyan már és a jobboskifli?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 19:53:29

@Gastroger: Mi dugtunk volna mancikával, de nem kaptunk hozzá telószámot.
És gyógyítgattuk a drowmage-et is. (Asszem talán túlélte.)

Cicmnennel élve az OfferBrigádot ne felejtsd ki.

drowmage 2010.10.05. 19:56:28

Azt nem tudom megmondani, hogy ez a történet mennyire igaz avagy sem. Annyit azonban magyar államigazgatásban eltöltött évek tapasztalatai alapján mondhatok, hogy az eset egyáltalán nem hihetetlen. Nem iljen, nem pénzügyes dolgoknál többször is láttam, hogy ordító hibák sikkadnak el évekre. És hiába állítják, hogy lehetetlen, a rendszeren nem mehetett keresztül, valahogy mégis sikerül. Óvatosan azokkal a véleményekkel, hogy hazugság, stb.

cicmen (törölt) 2010.10.05. 19:58:20

@Gastroger: Miért nem vitt egy kamuszámlát, hogy 60 millárdért vette, így tizet bukott és most kéri vissza az áfát. Egyébként nem Stadlernek hívják a posztolót?

cicmen (törölt) 2010.10.05. 20:00:01

@májgeriberi: Nekem egyszer sikerült, de célozni nem lehetett vele.
Amúgy miről van szó?

Gastroger 2010.10.05. 20:01:37

@enamel: OfferBrigád az kimaradt az adóbevallásomból. Mennyiér nyomta el a szili? Meg kijazhogy?
Drowmage meg az áll még a zászló, egy tábor, egy a lidli?

drowmage 2010.10.05. 20:05:12

@Gastroger: Én kéhlek haldoklom, engem ne váhj semilen zászló alá. Én csak golyófogónak lennék most jó. Vagy annak sem. A menetszéltől eldőlnék előle.

Gastroger 2010.10.05. 20:06:00

@cicmen: lehet, hogy az Utolsó vacsora van fölfestve az ingatlan plafonjára. Háromdében, mindenjátszik, tetszik-e érteni, kúl, akciós. Országimázsos- számlás van róla referencia, teccikérteni? Mi csak jót akartunk.
Ami nem baj, csakhogy sör is szerepelt a búcsúbulis számlán, csakhogy az uccsó vacsin bort fogyasztottak. Ez bazta ki a biztosítékot Apehes Néni oltárán. No meg a Noémi "Laptopless Dance Kft. " 2x 1,5 szolgáltatás tétele.

májgeriberi 2010.10.05. 20:06:41

@cicmen: háthogy minél vastagabb annál kevésbé fog a tinta?!

ÖÖÖÖÖ....asszem pont ezt akartam mondani

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 20:11:09

@Gastroger: Az OfferBrigád az itt alakult meg, spontán, és tagdíjmentesen. Gyakorlatilag állandóan offoló emberekből áll.

Többek között benne vagyok én, és én is, jah meg még én. Meg még egy csomóan, de őket nem merem leírni, nehogy kiderüljön, hogy nem is akartak benne lenni.

Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy bejelentsem az offer.blog.hu létrejöttét, ami 5 perce alakult hirdeteln felindulásból, és azt leszámítva hogy van, nincs rajta semmi. Akinek van kedve, küldjön posztokat.

saclos (törölt) 2010.10.05. 20:11:12

ÁFA nyomtatványkitöltő, és még pár másik nyomtatványkitöltő sárga "gyanús" jelzéssel jelzi, ellenőrzéskor (pipa) rá is kérdez a túl hosszú számokra, hogy biztos ezer forintban tetszett gondolni?

Adót úgy szoktak csalni, hogy nem vallják be, és csak utólag jön rá az APEH, hogy X milliárdot nem fizettek be. Aki bevallja, de nem fizeti be, azt gyors inkasszó, behajtó éri, mint fentebb írták tapasztalt? :) kommentelők.

Könyvelőirodában láttam olyat, hogy EHO-t eFt helyett forintban írtak be, volt pár izgatott telefon, hogy mikor dolgozzák már fel, és azonnal mehessen az önrevi :)

Gastroger 2010.10.05. 20:12:24

@drowmage: Hábazz, ezzel ne takarózz, mindenki haldoklik, csak idő kérdése. Asszem le is százalékoltatom magam, de jegybanki meg svácifrank alapon.
Amúgy én simán elhiszem, hogy átcsúszik a renceren. Múltkor árajánlatokat hasonlítottam össze, mikor visszaesett a tálba a zsemlegombóc, begányolva mártással a nyakkkkendőm. Ilyedtemben nyomtam egy entert, máris egy sorral lejjebb kerültem, oszt kimaradtak az ezres szorzók.
Komolyan: hmm.. Mancika lehet nem veszi észre, Főosztályvezető úr sem, deeee IT támogatással valahol csak lehetne valami "ez biza necces" pop up ablakot csinálni, nem?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 20:14:35

@enamel: Jah a posztokat az enamel@freemail.hu-re lehet küldni.

drowmage 2010.10.05. 20:18:45

@Gastroger: OK. Igazad van. Csak én előrehoztam, és felgyorsítottam a folyamatot. Így sem? Jó, akkor itt vagyok, ide lőjetek!!!
Ámítástechnikus vagyok, van némi rálátásom. Hidd el, nagyon komolyan mondom, NEM TUDSZ oljan rencert összerakni (szoftver+hardver), amit egy kezdő felhasználó némi nemtörődömséggel és kellő hozzánemértéssel ne fektetne rövid időn belül két vállra. Nem lehet mindenre felkészíteni a rencert.

Gastroger 2010.10.05. 20:18:46

@enamel: én beleférek-e, meg adóból jóváírható-é, he? Vagy még tepernem kell, hogy az Offerbrigád fedőnevű "Offenzíva Alá Tartozó Lelki Terror És Posztszétbaszó Cég Alá Jelölt Multikulturális Bizottság Állandó Választmányi Tagjainak Kinevezett Névsorából Kikerülő Funkcionárius Tisztviselőket Támogató Hivatalokat Felügyelő Bizottsági Tag Hivatalos Érdemrendje Által Alapított Baráti Kör Tag"-ja lehessek?

drowmage 2010.10.05. 20:23:50

@Gastroger: Ha megérem a holnapot, én is szeretném felvetetni magam e nagytiszteletű társaságba. Esetleg posztumusz?

drowmage 2010.10.05. 20:33:07

@enamel:
"Meg még egy csomóan, de őket nem merem leírni, nehogy kiderüljön, hogy nem is akartak benne lenni.
"
:)
Ez egy nagyon előrelátó megfogalmazás. Ki tudja, mi lehet?

Gastroger 2010.10.05. 20:35:28

@drowmage: jut eszembe, én sokáig abban a tévhitben éltem, hogy az nem posztumusz, hanem poszthumusz. Gondoltam poszt-humusz. Mivel elföldelték, így legalább utólag valami hasznos címet adtak neki.
ON:
Nem, nem az átlag júzer balfasságaira gondoltam, mert a "rosszat írt be a gép" című dumát, már én is hallottam, hanem, ha valami riport, popup, stb kontrollálja az egészet, akkor talán, ha nem is megelőzhető, de némileg kiszűrhető, az ilyen baki.

Bemegy az Apeh elnök az irodába. NA nézzük a mai bevallásokat. Kirakja grafikonra, és egy faszom nagy (ez nem dicsekvés, hanem vulgarítás) kiúgró csúcsot lát a "Nevenincseddig Kft" mellett.
- Öööö.. (idegesen babrálja a készüléket)- ööö.. (behívja a szakértőt).
- Mancika, mi ez a kiugrás?
- A liftszerelőre gondol a tizedikről?
- Nem, hanem itten ez itten! A héccencségit neki, Manciak ! ( nyomja neki ujját az LCD-nek, min halvány lila foltokban kezd a kijelző kontrasztosodni... )
- Utánanézek Igazgató úr.
- Nekem??
- Neeem, hanem a csúcsnak.
- Ja, és igen jut eszembe, a Katika presszóból egy párizsi csúcsot hozasson már nekem. De ne három marcipán fülecske legyen rajta hanem négy, mondja meg Katikának, hogy puszilom.

drowmage 2010.10.05. 20:40:49

@Gastroger: A legtöbb rencerben vannak ilyenek. A jobbakban még működik is. De egyszerűen nem lehet felkészíteni az összes hülyeségre. Ez egy verseny a pogromozók (informatikusok) és a felhasználók között, amiben mindig a felhasználók vezetnek. Olykor több lóhossznyival.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.05. 20:41:49

Szia enamel!

Azt tudjátok, hogy a 0-t anno direkt "fel kellett találni" ? Egy ideig nem szerették Ejrópában, azt csak kiderült róla, hogy köll.

Római számokkal mindenesetre nem került volna ilyen helyzetbe a poszt-toló.

Gastroger 2010.10.05. 20:44:03

@enamel: milyen címre lehet küldeni a posztot? :)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.05. 20:45:52

Pff, 600 nettót keresni, erre nem mentség, hogy diploma meg 2 nyelv....

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 20:46:35

@Gastroger: Perszehogy, még jó. :D

Posztot írjad PÜ-ben, ott is lehet. ;)

@mityu: Szia!

drowmage 2010.10.05. 20:47:13

@Gastroger: Egyszer én (szándékosan) használtam a posztumusz képzés szókapcsolatot. Aki értette, röhögött, aki nem, nagyon csúnyán nézett rám. Ekkor jöttem rá a következőre. Habár a humor veszélyes fegyver, igazán az a veszélyes, akinek nincs.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 20:47:56

@drowmage: Gondoltam diplomatikus leszek. Csak kicsit lassan fogok reagálni, mert mászkálok.

cicmen (törölt) 2010.10.05. 20:48:01

@Gastroger: Mindegy mit írsz, csak apeh ne legyen benne!

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.05. 20:48:26

@enamel: Na de az off-hoz képest mi lenne az offolás? Valami tényleges tartalom? Na de akkor aszinnénk, hogy az az offolás, ami pedig a tartalom.
Nem, várj, elrontottam. Az offolásra hinnénk, hogy tartalom, ezért azt offolnánk... így.... khm... és boldogan éltek, amíg meg nem haltak.

drowmage 2010.10.05. 20:50:45

@mityu: Elgurult a gyógyszered?? :))

cicmen (törölt) 2010.10.05. 20:51:43

@mityu: Eltérsz az adott témától, ami nincs!
Egyébként van új poszt. Persze apehos.
Tök jó! :(

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 20:52:05

@mityu: Lesz tényleges tartalom, és ahhoz képest azt írsz, amit akarsz. :D

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.05. 20:53:45

@drowmage: nekem sosem volt gyógyszerem.
(Viszont tudok egy rakás gyógyszeres viccet, ha szretnétek, éjfél után írom...).

A romlott tejet enamel mászkálására értettem (hogy az-e az oka).

drowmage 2010.10.05. 21:01:45

@mityu: Engem az offolással kapcsolatos okfejtésed ragadott meg.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 21:01:49

@mityu: Nem, nem. Élőlények a légtérben (vendégem van).

odeenHD 2010.10.05. 21:25:44

Lehet, hogy kamu a sztori, de sajnos előfordulhat ilyen.
Elmondom hogyan:
- Az ingatlant áfamentesen értékesítették. Attól még bekerül a bevallásba, így az áfafizetéskor nem bukott ki, hogy itt milliárdokat kellene állambácsinak begurítani.
- A negyedéves áfabevallásban ment el az 50 milliárd, hiszen ahogy a szerző írta, a revíziónál negyedévet vizsgáltak.
- A társasági adó bevallásba már az 50 milla került, így a cég könyveiben, valamitn a mérlegben is a helyes szám szerepel.
Így simán lehet, hogy a cégvezető nem vette észre az elbaszást, mivel így az adófolyószámlán sem jelenik meg semmi, ő pedig nem fogja nézegetni a bevallásokat, mivel azt neki NEM KELL ALÁÍRNIA, hiszen elektronikus.

A két és fél év akkor is übergáz. Főleg, ha beleszámolták a GDP-be, akkor én is gratulálok a rendszert üzemeltetőknek :-)

nemezisazis 2010.10.05. 22:11:32

hát ennek se eleje se vége de még tárgyalás is épphogy csak van.

probléma, hogy az ember foglalkozásától függetlenül 10ből 9 esetben alkalmatlan a feladatai ellátására egyszerűen mert selejt, és nem veszi észre, nem hajlandó elhinni vagy akár csak eljátszani a gondolattal, hogy kevesebbre született.
a könyvelőd egy balfasz volt na.

az apeh meg nem ellenőriz mindent minden évben folyamatosan.. sokan vannak de nem erre.. mondjuk az állományt simán meg lehetne tizedelni, egy újraszervezéssel egybekötve.. az egész államháztartási ellenőrzési rendszerünk egy szar..

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.05. 22:19:22

@enamel: Á, értjük, értjük... ;)

Na, én meg elmosogattam meg kiteregettem.
Van valami fejlemény?

talendon 2010.10.05. 22:51:23

"Na de kérem tisztelettel, ezt az adóhivatalban csont nélkül
felkönyvelték." És hova könyvelték fel a folyószámládra? Mert akkor őszintén gratulálok, ha 2,5 év alatt ez nem tűnt fel a cégnél.

"Két és fél év kellett ahhoz,
hogy valaki észrevegye, hogy itt kibaszott sok nulla van. Úristen!!!
Visszaolvasva, "KÉT ÉS FÉL ÉV" a hátam borsózik! A kurva anyátok" Honnan veszed, hogy 2,5 évig nem tűnt fel senkinek és miért kurvaanyázol?

"Az egészben az a legszomorúbb, hogy tudomásom szerint az APEH
a számokat elküldi a Pénzügyminisztériumba meg a KSH-ba, ahol a
nagyokos közgazdászok ez alapján számolják a nemzetgazdasági
matematikát." Az egészben az a legszomorúbb, hogy fingod sincs az egészről, de valamilyen számok valahova bekerülnek...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.05. 23:02:06

@talendon: Pénzt akarnak elvenni tőle sokat, szerinte jogtalanul. Ez néha beszűkíti az emberek gondolkodásját.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.06. 09:12:23

@enamel: Mindegyik a nyelést választotta. Aki köpött a kommunistáknak, az meg előbb-utóbb beállt közéjük, de addig sem beszélt róla...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.06. 12:47:27

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Néha az az érzésem, hogy valami nagyon mély értelműt akarsz mondani, de olyan ügyesen virágnyelvezed, hogy nem jövök rá, hogy mit....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.06. 13:28:29

@enamel: Akkor azt sem érted, hogy miért voltak a szocialista Románia címerállatai a pingvin és a légy?

A pinvin bírja a hideget és jól megél halon, a légy meg minden szart megeszik és mindent beköp.

A 'köp" "beköp" nem a back up tájnyelvi alakja, hanem többek között auzt is jelenti, hogy (be)vall, (be)súg, feljelent.
A mélyértelmű meg egy szó, mert csak.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.06. 13:33:36

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Romániának csak az újkori lakosságát ismerem (nem, nem az az "újkor"), azok sem hiányoztak különösebben, méghozzá sőt.

lesz még itt is árpádsávos pingvin, ha így haladunk... a légy egy ekkora országnál felesleges, nincs mit beköpni, kinek sincs. A mélyértelmű szerintem mást jelent, amikor egy szó.... de ebben nem vagyok biztos, lehet hogy igazad van.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.06. 14:32:37

@enamel: Itt nincs kinek mit beköpni, amikor a nyilasávós házmesterek zabigyerekei formálják a közvéleményt?

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.06. 14:36:56

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Hát szerintem pedig nincs. Nyilasávós alatt nem tudom, kire gondolsz... valamelyik celeb megint?

Karel79 2010.10.06. 17:44:59

Én,mint 5 éve adóhivatalban dolgozó revizor, most megpróbálom eloszlatni a homályokat.
31 éves vagyok, nem mondhatni,h.a komcsi rendszer embere.
Ezt az egészet a könyvelő cseszte el a bevallásban, nem kellett volna ehhez nagy ész,h. ki tudjon tölteni normálisan egy áfa adóbevallást. Ami adózó bevall, az bizony felkerül a folyószámlára. Nem olyan nagy tétel ez az 50 milliárd, elhihető, amúgy sem kételkedhetünk az önbevalláson alapuló adatszolgáltatásban. Szóval nem "Mancika" rontotta ezt el,bár aláírom, előfordulnak nálunk "mancikák", de már egyre kevesebben vannak, a többség már nyugdíjba vonult, nagyrészt a jelen generáció tevékenykedik, udvariasan, előre szólva,h. ellenőrzés lesz, időpontot egyeztetve, felhívva a figyelmet a hiányzó bevallások pótlására (!!!),ennél többet nem tehet egy revizor.
Amúgy az APEH évente küld folyószámla kivonatot és a könyvelő is bármikor online meg tudja nézni, tehát a 2 és fél év szintén a könyvelő hibája, mert baszott ránézni a folyószámlára, csak hogy a levélíróhoz hasonlóan szépen, választékosan fogalmazzak.
A keresetekről csak annyit,h.napról napra élünk, nettó 128 ezer 2 diplomával a zsebben és nincs napközbeni léhűtés, annyi a meló,h. mindennapos a túlóra, napi 10 óra munka.
Sokan 70 ezret visznek haza, szóval eloszlatom azt a qrva nagy tévhitet is,h. ott degeszre keresik magukat az emberek.
Szóval keress egy jó könyvelőt és néha bontsd ki évente 1x azt a rohadt folyószámla kivonatot, akkor nem kellene 2 és fél év ahhoz,h. kiderüljön, mekkora barom a könyvelőd!!!

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.06. 20:13:29

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Te néha olyan negatív vagy. Küldj inkább egy posztot nekem.

@Karel79: Te nem tudnál esetleg néhány alulfizetett mancikát leszervezni cicmennek+nekem? Ha szép, és fiatal, meg még esze is van, az nem annyira áthidalhatatlan akadálj. Ha nagyon szép, lecserélem az asszonyt. Ha csak átlagosan gyönyörű, akkor nem tudom, a többitől függ.

blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.07. 15:27:38

ApehLand: A nagy számok törvénye bekavart nekik.

gorcsev54 2010.10.07. 17:48:58

@Karel79: Amit leírsz azzal (mármint a könyveléssel folyószámlával) egyetértek, csak az a fránya 128 nettó ne lenne( 2 diplomával)akkor el kell menni a versenyszférába hiszen mindenki azt hiszi ott kurva jól lehet keresni(már mint a kis vállalkozásokra gondoltam)van aki 70- et visz haza ? Akkor miért nem lehet elhinni,hogy máshol is csak annyi van ?És nem volt hozzá soha 13.havi meg 16 milliárd kiosztva.(jó munkáért) az egyéb juttatásokat nem említem ne akard ,hogy fel soroljam.50 milliárd nem pénz? A te költségvetésedben 10.000 Ft nem pénz?

gorcsev54 2010.10.07. 17:54:31

@Gastroger: Jó ez mind szép!De a posztot miért írják?Nem azért ,hogy hozzászóljanak?Véleményt mondjanak?Otthon nem beszélgetsz nem mondasz véleményt?-Nem kötekedésből írtam mert az összefoglaló amúgy jó!

Karel79 2010.10.07. 20:45:21

@gorcsev54: A keresetet azért írtam le, mert utalás volt rá,h. milliókat keresnek az APEH-ban. Nincs 13.havi, nincs ruhapénz, stb.,prémium sincs, minden korábbi kiváltság megszűnt, amivel ide vonzották a népet.Ugyanolyan hús-vér emberek dolgoznak ott, mint pl. egy Tescoban, ugyanazokkal a filléres, napi gondkkal, ugyanúgy stresszben és túlterhelve, mint pl. a versenyszférában. Van összehasonlítási alapom, onnan jöttem.
A fentiektől kivételek a nagy főnökök, ott valóban milliók szállnak a zsebbe.
A fejétől bűzlik a hal, inkább a Minisztériumokban kellene szétnézni, ott vannak mancikák bőven.
Adóügyileg nem tétel 50 milliárd, pontosabban nem kirívó tétel, rengeteg cégnél forog ilyen összeg a havi bevallásokban. Nekem sajna 2 ezer HUF is tétel. Félreértés ne essék nem sajnálni kell minket, örülünk,h. legalább van munkánk, csak el akartam oszlatni a tévhiteket,h. mennyire jó nekünk, mint azt hiszi a külső szemlélő.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.07. 21:04:57

@Karel79: Hogy a picsába kaptok havi 70-et, amikor 73500 a minimálbér? Necsúsztassál, haver.

igazságos 2010.10.07. 22:01:32

@Karel79: Ne is haragudj, de hülyeséget írtál.

Az APEH-ban is van ruhapénz, meg a többi, mivel ők is közalkalmazottak. Bértábla van, előírások, korábban minden évben júliusban és karácsonykor százezres vásárlási utalványok. Igaz, ez tavaly júliustól megszűnt. Nem kell a kamu szöveg, nehogy már sajnáljalak. A Tesco-t meg ne keverd ide, az a különbség, hogy ti be vagytok jelentve, meg ha később elhelyezkedtek a közszférában, akkor beleszámít a lehúzott idő.

De abban igazad van, hogy a lóvét az osztályvezetők, nagyfőnökök nyúlják le. De nem is jó közéjük tartozni, mivel ha választások lesznek, ezek repülnek. Most a Fidesz mindenhová berakta az embereit, de még a csoportvezetőket is leváltotta. Négy év múlva ugyanez lesz, ha a másik párt nyer.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.07. 22:03:03

@igazságos: Te, én lassan annak is örülni fogok, ha 4 év múlva lesz még apeh.

igazságos 2010.10.07. 22:05:33

@enamel: Az biztos.

Arról bezzeg nem szól, hogy MENNYIT KAPTAK ZSEBBE, mert biztos, hogy kaptak. Ezeket már felsoroltam a félévente kapható utalványok és egyéb juttatások formájában. Ezeket most szüntették be, egy éve, addig minden évben kaptak, 13. havi fizetést is kaptak, amíg meg nem szüntették. APEH-osnak is csak úgy lehet bekerülni, ha VAN OTT ROKONOD, ISMERŐSÖD. Ezek nélkül lehetetlen. Ott is bértábla van, ugyanúgy, mint a tanárnőknek, más közalkalmazottaknak, köztisztviselőknek.

neet 2010.10.08. 21:42:51

@igazságos: Szia, pár tévhitet eloszlathatok? Én lenni tanár, nem is a lepukkantabb iskolában, de a havi 7000 Ft kajajegyen túl semmi extra nincs, sose(csillag) volt. Nincs ruhapénz, nincs utazási hozzájárulás (azaz a BKV-bérletet senki sem fizeti, bár a MÁV 50%, de azzal egy ideje valamiért nem utazom...)

(csillag): lehet, h egyszer régen volt, én 2003 óta tanítok, azóta biztos nincs. A szeptemberi túlórát majd dec.ben fizetik ki. Nincs utalvány, nincs üdülési csekk, nincs egyéb juttatás. Miért hiszed, hogy van? Persze ettől még lehet, h az apehban van, de alapból nem érint minden közalkalmazottat. Köszi, hogy elolvastad.

gorcsev54 2010.10.09. 10:09:35

@Karel79:Így van Igazságos igazat írt a diplomás minimál bér az 73.500 nettó, és ha többnyire valóban azt kapják az Apeh dolgozók akkor felteszem a kérdést még egyszer miért hihetetlen a számukra ,hogy egyes döglődő kisvállalkozásoknál csak annyi vagy még kevesebb jövedelem van. Ha jól tudom az Apeh dolgozói a költségvetésből kapják a fizetést, fizetik a járulékokat az Szja vissza a kasszába a vállalkozások megtermelik a bevételt és mellette fizetnek Áfát társasági adót ipar űzési adót szakképzési hozzájárulást járulékot szja- át soroljam ? El lehet képzelni mi marad. És nálunk soha nem volt 13. bér utalvány vásárlási kedvezmény gk. hitelre biztosításra lakáshitelre, bérletre stb.Sőt a kisebb szar hitelre is mindenféle igazolás kell,bármikor bedőlhet a vállalkozás amíg tulajdonos vagy nem kapsz munkanélkülit ,hiába fizettél éveken keresztül munkadóit munkavállalói járulékot.A Tescóban vagy nem jelentenek be vagy kirúgnak három havonta erről ennyit.(azt elhiszem ,hogy a főnökök kapják a nagyobb lóvét.De azt is láttam amikor tüntettetek a 16 milliárdért és azt mondtátok ha kell be is hajtsátok csak azért ,hogy kaphassatok. Hát ilyen emberek dolgoznak ott.És biztos nem a magyar alumínium zrt. milliárdosaihoz,vagy vállalkozónak nevezett nem írom le kikhez mentetek behajtani.Van rá tippem ,hogy hová

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.09. 19:27:17

@neet: Azért a fizetett nyáriszünet még megvan? Vagy az sem? Szomorú. Akkor kérnénk egy bankárt is, mesélje el, hogy őneki miért kibaszott rossz. Köszi.

Alikam 2010.10.11. 15:00:58

Most mi baja is van a posztírónak? Önrevízió, téma lezárva. Az tényleg kicsit furcsa, hogy ennyi idő alatt, miért nem derült ki, főleg miután 50 milliárdra "kicsit" többet kellett volna adózni, de mindegy, részletkérdés.

Aki dolgozik, hibázik.

Amúgy egyébként még a cucilizmusban, amikor a számítógép csak egy bazi nagy robotron formájában létezett, már akkor voltak homemade alapkönyvelési szoftverek - század annyit udással mint a maiak -, amik pl. kugróan magas számláknál bejeleztek.

Hogy az APEH-nál miért nincs ilyen, ki tudja, de lehet, hogy azóta egy 17 éves számtech szakos gimnazista már feature-ként beletette 10 perc alatt, mert ez kb. ennyi.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2010.10.13. 15:06:08

@ehja: azért kisfiam, mert baromságot is írtál. attól függetlenül a könyvelő cseszte el, ezt senki nem vitatta. olvasás/értelmezés/válaszolás hármasból a közepe mindenképp kimaradt nálad :P

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2010.10.13. 15:08:06

@Karel79: a leírtakkal maximálisan egyetértek, pedig közöm nincs az apeh-hoz.

menyus_z 2010.10.15. 13:20:56

Néhány kisebb hiba, amit olvastam:
1. APEH-nál köztisztviselők dolgoznak, most hirtelen nem tudom, hogy ők is kormánytisztviselők lettek-e? Attól még, hogy köztisztviselők, nem alkotmányos joguk, hogy természetbeni ellátásokban is részesüljenek.
2. bruttó 73500Ft a minimálbér, de például a gyakornok (pályakezdő) köztisztviselőnek a kjt. törvény szerint 1,79 a szorzója, és az illetményalap 38.650Ft, tehát 69184 Ft a bruttó bére. De a minimálbért meg kell kapnia. A minimálbér nettója a bérkalkulátor szerint 60.236Ft.
3. A könyvelő egyezteti a bevallás végösszegét a 466-467 számlák egyenlegével. Ha ezt nem tette meg, akkor az ő hibája az elírás.
4. Könyvelő év végén egyezteti a rövid lejáratú kötelezettségeit az analitikával és a bekért dokumentumokkal, mint például az APEH egyenlegértesítőjével. Ha nem tette meg, számviteli törvényt sértett.
5. APEH inkasszálja a bevallott összeget, vagy értesíti a céget a tartozásról. Ha ezt nem vették észre, akkor az a cég hibája.
6. Ha korábban Kiss Béla volt az cégvezető (?), és ő írta alá a bevallásokat, majd kilépett, vagy leváltották, akkor a könyvelő kötelessége a változásbejelentőn az eljáró személyének változását bejelenteni. Ha ezt nem tette meg, akkor hibát követett el, és ezért hívták volna be Kiss Bélát az APEH-hez. Csakhogy az APEH nem Kiss Bélát, hanem az xy cég vezetőjét hívja be legfeljebb, a cég címére küldött levéllel. Honnan tudta Kiss Béla, hogy küldtek neki levelet, ha a cég kapta meg? Talán továbbküldte a cég, hogy nem nekik szól a felszólítás, hanem Kiss Bélának? Akkor viszont már tényleg nagyon hülyék ülnek a cégnél. És akkor Kiss Béla is nagyon hülye volt, hogy nem küldte vissza a cégnek, hogy esetleg már nem ő a cég vezetője, nem neki szól a levél, hanem erre fel még be is ment az APEH-be, jogosultság nélkül. Még ráadásul törvénysértést is követett el, így jobb is ha inkognitóban marad, mert elégé megbüntetnék dokumentum hamisítás miatt!

menyus_z 2010.10.15. 13:33:47

Bocsánat, kjt helyett ktv-t kellett volna írnom, az a Köztisztviselők Jogállásáról szóló törvény. De ha már elkezdtem, akkor ott meg is lehet nézni pontosan az köztisztviselők illetményét.
Szóval diplomásként kereshetsz:
kezdőként: 38650Ft * 3,1 = 119815Ft
37 év munka után: 38650Ft * 6 = 231900Ft
Középfokú végzettséggel:
kezdőként: 38650Ft * 1,79 = 69184Ft helyett 73500Ft.
37 év munka után: 38650Ft * 4,4 = 170060Ft.
Ettől a szerv vezetője -20 +30%-kal térhet el, bár a központi szerveknél 50-80% a bérkiegészítés. APEH kirendeltségeknél +30%, ha nem csökkentették.
Erre még jöhetnek pótlékok, mint a nyelvpótlék, vagy vezetői, de bővebben a törvényben lehet róla olvasni.

Tier Nan G 2010.10.15. 14:22:17

középvállalat cégvezető, na persze....
Nem csodálom, hogy 5-ször átnevezték, meg eladták, megvették.....
ilyen ember ne vezessen céget, de még az áramot is sajnálnám tőle.
A börtönben különbül beszélnek az emberek, pedig ott aztán van mit/kitől tanulni.
süti beállítások módosítása