Tékozló Homár

A T-Mobile nem támogatja a Linuxot

2010.10.14. 14:19 | jackyll | 267 komment

A Homár sajnos nem elég járatos ilyen körökben, de a kommentelők között biztos lesz, aki tud segíteni T-Mobile Stick telepítésében, ha kiderül, milyen Linuxot használ naiv ügyfél:

Tegnap vásárolt gyermekem anyja egyik barátnőnkkel egy "Mobile Broadband Stick V" nevű mobil internet eszközt az Alleban található T-Mobile üzletben. Mivel az ember igyekszik jogtiszta szoftvereket használni jogkövető állampolgárként, és sokallja a  Windows árát, ezért Ubuntut használ a laptopján. Ezért a lányok megkérdezik az eladó hölgyet, hogy lehetséges-e az üzletben forgalmazott sticket Linux alatt használni. A válasz szerint csak a drágábbikat, amelyet annak rendje és módja szerint meg is vásárolnak. Eddig rendben is volna. Lányok hazahozzák, bedugják az USB portba, de a rendszer csak nem ismeri fel.

Ezek után felhívom a T-Mobile ügyfélszolgálatát, ahol azt az általam felháborítóan cinikusnak minősített választ kaptam a problémafelvetésemre, hogy "a T-Mobile nem támogatja a Linuxot". Amely magyarra lefordítva a következőt jelenti:
Az eladó arra a kérdésre, hogy működik-e a termék Linux alatt, megveteti veled a drágábbikat, amely valóban működik Linux alatt, csak épp nem plug&play módon, hanem nem csak felhasználói szinten kell értened a géphez, hogy belenyúlj a kütyü szoftverébe a használhatóság érdekében. Tehát az eladónk igazat mondott, hiszen lehet használni Linux alatt!
 
Köszönjük T-Mobile, ez az igazi vevőbarát tájékoztatás!
 
Hozzáteszem, a doboz hátulján valóban csak Windows és Macintosh rendszerkövetelményekkel kapcsolatos tájékoztatás szerepel. Miért nincs rajta a Linux-al kapcsolatos, ha lehet abban a környezetben is használni? Vagy miért mondja azt a hölgy, hogy lehet használni, ha nincs a dobozon feltüntetve?
 
Mielőtt olvashatnám a kommenteket arról, hogy minek használ Linuxot, aki nem programozó matematikus, de minimum rendszergazda, hangsúlyozom, hogy a probléma nem az, hogy a T-Mobile mit támogat és mit nem, hanem a félrevezető tájékoztatás, vagy a tájékoztatás hiánya, mindegy, hogy minek nevezzük.

K

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drowmage 2010.10.14. 22:19:00

@Gastroger: És aki életben marad, azt a végén lelövöd. OK, nem rossz terv.
@enamel: Én is nagyon sok fajtáját negligálom az embereknek. De nem bőr- vagy hajszín alapján döntök. Csakis a viselkedése szerint. Még a vallást is igyekszem kerülni, mer'hogy az érzékeny téma.

Rosszindulatú Vászka 2010.10.14. 22:20:24

@drowmage: ox. Csak, hogy tudd, én kinézetre fúlos árja vagyok, amúgy meg episzkopális hasszid ateista. Ja, meg leszbikus.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 22:23:55

@drowmage: De sokszor fogsz te még pofára esni hallod. :)) Azért cuki módon viszonyulsz, csak hosszú távon nem tűnik életképesnek.

drowmage 2010.10.14. 22:24:06

@Rosszindulatú Vászka: És bocs, de hüle is... :DDDD Már megbocsáss.

Gastroger 2010.10.14. 22:24:56

ehhh finnyás népek... Szóval akkor a pácolt lócomb, vagy a szamárragu sem játszik?
Akkó csak egyétek a falafelt, meg a saslikot.
Amúgy ez a saslik. Ez egy világnagy átbaszás. Mert kúrva jól néz ki, hogy a pálcikán ottan van minden színes, hajlamos vagy a megvételére. Mikor eszed, akkor meg:
hús-paprika-hagyma-szalonna-hagyam- paradicsom- padlizsán- paprika- hagyma- hús- paprika- hagyma- kalbász- paprika- zeller- lófasz- paradicsom- cukkini- szalonna.
MInd külön jó, de se nem laksz jól, vagy a hús nyers, vagy a zöldség szénnésütött, meg csöpög róla a kolbász-szalonnazsír.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 22:25:02

@Rosszindulatú Vászka: Tényleg? esküdni mertem volna pedig, hogy fundamentalista zoroasztrista vagy. Nem térsz át? Most akciós az aranybika.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 22:28:45

@Gastroger: Saslikot csíkban kell rágni, mint a főtt kukoricát, és kenyérrel. Akkor jó.

drowmage 2010.10.14. 22:29:29

@enamel: Harmincnyóc betöltve. Életképes a viszonyulásom? :) És nagyon sokszor pofára estem. Viszont, aki belém rúgott volt roma, fehér, okos, elmebeteg, férfi, nő, harmadiknemű. Most mi alapján gyűlöljek? Mondjuk én már döntöttem. Utálok mindenkit, Viszont próbálok tisztességesen viselkedni. :(

drowmage 2010.10.14. 22:32:02

Na jó, lassan eltávozok.

Kmeto 2010.10.14. 22:32:03

Bevallom nem olvastam végig az összes kommentet, így lehet már feleslegesen írok:

Nem kell telepíteni semmit, nem kell a kis rózsaszín program!
Bedugod aztán fent rámész a kis antennás ikonra, "VPN Beállítása" majd "Mobil szélessáv" és "Hozzáadás". Ennyi.
Nem kell várni a programra minden egyes indítás után, amint felállt a rendszer már használható is.

Még egyszer bocs ha már volt.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 22:32:25

@drowmage: Nem tudom. Nekem az vált be, hogy mindegyiket szeretem, viszont amelyik hülye, azt úgy vágom pofán, hogy a fal adja neki a másik maflást. Azóta egészen boldog az életem.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 22:33:42

@enamel: Pontosítok: amelyik VELEM hülye. Egymást úgy kínozzák, ahogy kedvük tartja.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 22:34:58

@Kmeto: Még nem volt. Viszont Ludmilla melleiről beszélgettünk elég sokat. Szólj hozzá Te is!

Rosszindulatú Vászka 2010.10.14. 22:37:40

@enamel: monnyuk a Zoroaszter pont a kedvenc Rámó operám. Szal kicsit elbizonytalanottam. Ja meg lájtosan Napimádó is vagyok. De leginkább Krumplihívő. Amikor csak tudok, áldozok a Hatalmas és Kegyelmes Krumpliistennek.

drowmage 2010.10.14. 22:38:14

@Kmeto: Az a baj, hogy nem tudjuk, melyik verzió van fent neki. Merthogy ez csak az újabbaknál igaz.
@enamel: Máshonnan közelítjük meg a témát. Nincs ezzel semmi gond.
Na, bye for everyone.

Kmeto 2010.10.14. 22:41:09

@enamel: Akkor lehet mégis végolvasom.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 22:47:33

@Rosszindulatú Vászka: Te Vászka, benned megbízok, a többiek meg úgyis alszanak már. Amikor én hülyézek le másokat, akkor én is annyira baromnak tűnök, mint amikor mások hülyéznek le másokat?

Rosszindulatú Vászka 2010.10.14. 22:54:41

@enamel: pogi jöhet, kösz :)
És á, dehogyis, mink mások vagyunk. No nem úgy, hanem :P

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 23:04:43

@Rosszindulatú Vászka: Akkor jólvan. Éppen egy filmet nézek, ilyen áldoksi, arról szól hogy mai fogyasztói társadalom hogy tette tökre a bolygót, és hogy hogy lehetettünk olyan hülyék, hogy nem hagytuk abba.
Tökérdekes.

Rosszindulatú Vászka 2010.10.14. 23:15:37

@enamel: az tökre homérkomform. Amúgy meg fles, hogy az üzleti célú fizetős csatornák aggitálnak a globalizáció meg a konzumterror ellen.

Jelzem, sok júzer döbbenne, ha időutazással visszarepülne az általa képzelt aranykorba. Bűz, mocsok, gödörbe szarás, még a mainál is gyengébb jogbisztonság, ésatöbbi. Egész a huszadik század végéig. Sztem.

Persze tökre divatos picsogni, hogy bezzeg a természeti népek meg minden. Osztán megdögleni csak úgy, egy tál ételtől zsenánt. Meg eleink bölcsessége. Na ja. 25 éves átlagéletkor. Meg pártíz kilóméteres élettér. A sok fotelbölcsész méjkeresztény polgári júzer megkattanna egy rendes németalföldi hétvégi reggeli misétől, az tutfiksz: hajnalba kezdődött vasárnap és vagy 4-5 órás volt :)

Don Bolesz 2010.10.14. 23:16:33

lóbalzsamos busafej nincs?

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.14. 23:30:30

Jó estét!

Már másodszor sütök pulykamellet hibátlanul a héten - csak hogy a poszthoz is hozzászóljak.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.14. 23:31:51

Ó... csessze meg, ez nem a Malackaraj, most látom. Na mindegy.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 23:32:52

@Rosszindulatú Vászka: Igen, ez mind igaz. Azzal együtt én látok néhány olyan értéket az úgynevezett sötét középkorban, amit mostanság hiányolok (tudom, hogy te nem arról írtál, de én ott láttam utoljára).. de tény, hogy a kényelmi szempontokra eléggé szartak.

Az antiglobalizáció manapság meg hatalmas üzlet, és tényleg azok nyomják a legjobban, akik az egészet feltalálták, meg csinálják. Biztos ők is röhögnek rajta sokat. :)
Viszont innentől 1. nem érdekes túl komolyan venni, 2. el kéne gondolkodni, mi ebben nekik a biznic. Én néha majdnem rájövök, de nem teccik, szal le is rúgdosom a gondolatot.

Meg a többit is, semmi kedvem gondolkodni. Szükségem sincs rá. Meg az nem is trendcsi.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.14. 23:42:21

@enamel: a globalizációnak azért elég sok oldala van, nem mind szól a fogyasztói piacgazdaságról. Van, ami nekem teccik benne.
Szvsz hatótávtól függetlenül kicsit túl sok dologra gondoljuk azt manapság, hogy "de ez kell egy normál élethez". Én sem tudok felszabadulni sokminden alól (pl. meleg víz nélkül meg lennék baszva), de van sok, ami nélül még jobb.
Na de okos vagyok, iszom is egy kortyot az előregyártott, előrecsomagolt (üveg!) seremből. Proszit!

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.14. 23:43:42

@enamel: nincs heréje, átbaszás. (Vagy női pulyka volt.)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 23:44:35

@mityu: www.youtube.com/watch?v=S4DZQhfrl5Y&feature=related

Nézegesd ezeket, nagyon kemény. Mondjuk Ludmilla amit akar, a felét bevállalnám.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.14. 23:48:29

@mityu: Jó ez. Sok ökör inkább örülne neki, hogy ő pont oda meg akkor született, hogy van. Egy csomó helyen nincs most sem.
Szerintem a mai emberek fő baja, hogy túl jól élnek, és túl sok energiájuk marad egymást baszkodni.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.14. 23:52:15

@enamel: Ja, valami olyasmi. Amúgy azt hiszem, minden (történelmi) korban lehet annak örülni, hogy pont oda született az ember.

Aranyosak ezek a sorminta-lányok, de miért is küldted? :)

Don Bolesz 2010.10.15. 00:00:11

dél van! vagy éjfél?

Don Bolesz 2010.10.15. 00:04:17

@enamel: jó a surranójuk csak terepre ne menjenek vele :DD

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.15. 00:04:17

@mityu: Megcsodálás, illetőleg cekcujális (avagy másféle) fantáziálás céljából. És hogy te hátha megtalálod rajta a hellokittyis zászlót. Én nem látom, de biztos van, mert csak az hiányzik az összképhez.

Egyébként meg legiones astartes videókat kerestem, és kidobta ezt is. :D

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.15. 00:07:10

@bolesz: Lehet hogy ezeknél az a stratégija, hogy elkezdenek vetkőzni, és az ellenség fele legyilkolja egymást értük. A maradékkal meg végkimerülésig dugnak.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.15. 00:17:31

@enamel: Mér, ez Hellokitty-országban van? :)

Megdobbent 2010.10.15. 00:19:02

A viragokkal is baj van.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.15. 07:42:18

@enamel:
Sick glória mundér"
Na +int egy okoskodó

STick gloria mundér, helyesen ill. a poszthoz igazítva

Jóhajnalt!

Eric_Cartman 2010.10.15. 08:11:46

Most jövök a Parlamentből. Az új médiahatóság elfogadta, hogy a Homár is előfizetési díjat szedhessen, mint az RTL. (havi 490, nem sok) Viszont jó hír, hogy a 3 támogatott média közé is bekerült, tehát 2010-től az alapcsomag: HírTV, Pax TV és a Homár.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.15. 08:24:27

@Eric_Cartman:
És akkor reklámok nem lesznek?

Én nem fizetek érte, inkább kimegyek egy sörért a reklámidő alatt

DeeJay(HUN) 2010.10.15. 09:21:33

T-Mobilenak igaza van, nem tudja felvállalni, hogy a kétmillió féle linux disztribúciót használó ügyfeleknek supportot nyújtson, ami nem egyszerű és még az IT szakemberek közül is csak kevés ért hozzá. Ha különcködsz, és nem felel meg az, ami jó az emberek 99%-ának, akkor tanuld meg megoldani a saját prolémáidat.

Egyébként az emlegetett Broadband V sticket lehet használni Linux alatt, nekem is megy, wvdial és usmmodeswitch kell hozzá.

igazságos 2010.10.15. 09:55:00

@enamel: Ugye? Már fejlődök. Ebből is látszik, hogy Múzsa vagyok, hogy már a kedvemért is regelnek. Megihletem az embereket, nem mennek el szó nélkül mellettem. Na, ilyenre csak kevesek képesek.

De amúgy vigyáznom kell, hogy ne szálljak el magamtól, mert Rosszindulatú Vászkához, hagymához, meg SÜN-höz képest még mindig csak nagyon-nagyon kevés vagyok. Talán Eric Cartman áll hozzám közelebb, de ő is még leköröz itt. Na, de legalább nő létére tudom, hol a helyem. :D

Mondtam már, hogy még soha nem voltam eddig igazán berúgva?

Secnir 2010.10.15. 10:09:40

csak egy megjegyzés a linux vs. windows vitához:

jelenleg az egyik ügyfélnél kb 150 windows szerver és 200 xp fut.
mindez 3 db linux szerveren.
köszönöm.

Secnir 2010.10.15. 10:11:59

"T-Mobilenak igaza van, nem tudja felvállalni, hogy a kétmillió féle linux disztribúciót használó ügyfeleknek supportot nyújtson,"

khm.
ez sem igaz. kernel csak egy van (2.6), ahogy a vers is mondja:
egy kernel mind felett
egy kernel kegyetlen
a windowsé sötétbe zár
bilincs a kernelem...

DeeJay(HUN) 2010.10.15. 10:23:24

@Secnir: Tökmindegy, hogy egyféle kernel van, ha minden disztribúciónak saját package managere van, saját kernelfordítási módja, stb. Egyébként még azt sem zárom ki, hogy futnak 2.4-es kernellel is gépek, például az összes broadcom router.

drowmage 2010.10.15. 10:40:30

@DeeJay(HUN): Ha azok a kütyük a szabványok szerint működnének, akkor a linux tudná kezelni mindet. De nem ez a valóság, ezért kell mindenféle illesztőprogram. Amúgy lehet kismillió linux disztribúció, azok azért néhány irányvonal mentén csoportosulnak, mely azért már kezelhető szám. Ammeg már tényleg csak a hab a torán, hogy az első 5 (ubi, süsü, debian, stb.) lefedik a felhasználók 99.9%-át, imigyen könnyítve tovább a dolgot. S ha tmocsok nagyívben tesz a Mo-n is már százezres nagyságrendű linux közösségre, akkor az csak róla alkot véleményt.

DeeJay(HUN) 2010.10.15. 10:51:58

@drowmage: Az a 99.9% Ubuntu,Debian,Suse felhasználó meg a számítógép használóknak csak 0.01 százaléka, mert a maradék 99.9 meg windózt használ. Szóval akkor most a felhasználók 0.01%-ára költsek arányosan sokkal több pénzt, mint a többire, csak azért mert ők sznobok, és különcködni akarnak? Nem, akinek nem jó a windóz, oldja meg a saját problémáit. Viszontlátásra.

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.15. 11:45:25

@drowmage: A telefonos supportot el is felejtheted, de ha van pénzed, a premier support biztosan megold mindent. Az a lényeg, hogy ingyenes linuxokkal csak kispályások játszanak, a nagy rendszerekben csak olyan oprendszer, és alkalmazás képzelhető el, amihez adott a gyári támogatás! Azt már a feladat jellege dönti el, hogy ez MS termék lesz, vagy egy Unix rendszer, esetleg fizetős linux.

Én lennék terrorista! 2010.10.15. 11:52:34

@DeeJay(HUN): nem egészen 0.01 százalék, ha jól emlékszem globálisan 7-8% (ennél több a Mac), itthon olyan 10% környéke (itthon meg túl sok $ Mac, ezért kevés van belőle) használ valamilyen Linuxot.

"Nem, akinek nem jó a windóz, oldja meg a saját problémáit. Viszontlátásra."

Hallgass a marketingre, egyél szart, 10 milliárd légy nem tévedhet.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.15. 12:16:01

@Eric_Cartman: Nebazz, előfizetéses lesz az rtl? :DDD Akkor nem lesz olyanom, épp tegnap gondolkodtam azon, hogy ezért a szarért még fizetek is.

@igazságos: Nem mondtad még, Ludmillám. Há' rúgjál bé.

ArnoldBácsi 2010.10.15. 12:48:51

fasznak linuxozik az aki nem ért hozzá.

DeeJay(HUN) 2010.10.15. 12:51:20

@Én lennék terrorista!: "Hallgass a marketingre, egyél szart, 10 milliárd légy nem tévedhet. "

Ha nem szereted a szart, akkor főzzél magadnak, de ha elbaszod, akkor is megeszed.

igazságos 2010.10.15. 13:00:33

@enamel: Úgy van. Nehogy már fizessek az amúgy is szar RTL-ért, van még azon kívül 51 csatorna, amik között még pornó is van. Még, hogy fizessek RTL-ért, de ki volt az a hülye, akinek ez eszébe jutott. Remélem, a TV2 is fizetős lesz a jövőben.

Viszont csináljunk már HOMÁRTV-t. Azt hiszem, lenne neki támogatottsága, mint a tévé ügyvédjének. :D

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.15. 13:17:10

@igazságos: Szerintem nem lesz. Aki nem akar fizetni az rtl-ért, majd mind őket nézi.
Különben ez nem egészen világos, miből gondolja az rtl, hogy ő annyira minőségi műsorokat nyújt, hogy ezért még pluszban fizet akárki.

igazságos 2010.10.15. 13:18:43

@enamel: Itt nem a minőségi műsorokról van szó, hanem arról, hogy ez az első csatorna, aki mindenben megelőzi a többieket, ezért elszállt magától a Kolosi, és majd ő megmondja a frankót.

drowmage 2010.10.15. 13:19:48

@igazságos: Ööö. Tudtommal a tv2 is fizetős lesz. :DDD
@metal: A vitát veled is szeretném lezárni. Mint mondtam, nem kívánok győzködni senkit. Féligazságokkal bombázol, anélkül, hogy különösebben utánanéznél. Csak egy példa. A linux szerverek sorrendjéről:
www.szerver.com/index.php/2010/09/a-top-10-linux-szerver-disztribucio/
Ahol azért kiderül, hogy nagyon nagy számban használják cégek pl. a teljesen ingyenes Debian-t. Supportot pediglen a közösség nyújt free.
Még egyszer, nem vitázok. Kérlek, ne is válaszolj, mert nem fogok vele foglalkozni. Azért maradok tisztelettel őszinte híved. :)

igazságos 2010.10.15. 13:23:49

@drowmage: Hála égnek, akkor egy újabb csatorna, amit bojkottálok.

Nem baj, még mindig maradt 50 csatornám, amiből 2 pornó. :D

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.15. 13:26:02

@igazságos: Én arra tippeltem, hogy így akarják trendivé tenni a győzikét. Hogy ha már fizetős, akkor biztos csak jó lehet. :DD
Egyébként szerintem semmiben nem előzi meg, reklámszpotok nélkül sosem tudnám, melyiket nézném. Azt a pár nem teljesen szar műsort (pl showderklub) meg meg lehet nézni neten is.

Ki az a Kolosi? Olyan mint a hajdú péter?

drowmage 2010.10.15. 13:27:06

@igazságos: Nagyon hangsúlyozod a pornó csatornák meglétét. Nem vagy Te egy kicsit szexmániás? Csak egy nagyon kicsit...

igazságos 2010.10.15. 13:29:21

@drowmage: Dehogy, az enamel. Én rasszista vagyok. Meg nagymellű is. De részeges, na az nem. :D

drowmage 2010.10.15. 13:30:35

@enamel: Azt nem tudhatom, de mint hímnemű egyed, egen valószínű, hogy rendelkezel eme "nemes" tulajdonsággal. :DDD

papucsbojt 2010.10.15. 13:30:56

(eddig csak sejtettem, de most mar biztos: a torzskozonseg nagy resze feltunoen jol ert a szmitogepekhez, tehat nem feltetlen programozó matematikus, de minimum rendszergazda.)

igazságos 2010.10.15. 13:31:22

@enamel: Eddig én sem mondtam volna soha olyat, hogy visszasírom a Győzikét, de hát láttad a TV2-ben a nagymamit, meg előtte a nagypapit, a párkereső sóban, már más lenne a véleményed.

A Kolosi meg tényleg olyan, mint a Hajdú péter, csak Hajdú nélkül. Mellesleg ő a programigazgató, meg a góré ott.

drowmage 2010.10.15. 13:33:47

@igazságos: S miért zárná ki rasszizmusod azt, hogy mellette szexmániás legyél? Nagyon a szívedre vetted a rasszizmusodra utaló hszmet? Bocsánatodért esedezem. :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.15. 13:36:11

@drowmage: Nem volt semmilyen vitánk, csak elmélkedtünk:) És ebben nem egyezett a véleményünk.

igazságos 2010.10.15. 13:37:54

@drowmage: Dehogy, nem sértődtem meg, hát lehet rád haragudni, na. De nem hagyhattam ki a dolgot.

Igazad van, a kettő egymás mellett is jól megvan. :D

drowmage 2010.10.15. 13:42:39

@igazságos: És akkor most mi a válasz? Egen, nem? Reménykedhetünk???

drowmage 2010.10.15. 13:50:20

@papucsbojt: A többiek rálátásáról nem nyilatkozhatok, de én több, mint egy évtizede rendszergizdáskodok. Mind M$, mind linux környezetben. Bár az elsőt mélyen szégyellem. :) Ezek után úgy érzem, véleményem megfogalmazhatom.

drowmage 2010.10.15. 13:56:27

Megen egyedül maradtam?

Secnir 2010.10.15. 14:38:51

@drowmage:
"Ahol azért kiderül, hogy nagyon nagy számban használják cégek pl. a teljesen ingyenes Debian-t. Supportot pediglen a közösség nyújt free"

erről pofázék vala.

fentebb írtam, hogy pölö 3 VMWare ESX-en (ami linux) fut nálunk kb. 150 windows server és kb 200 XP.
ok, akkor mellik a megbízhatóbb és népszerűbb? vajh miért nem MS virtual serveren futnak? :-)

drowmage 2010.10.15. 14:41:26

@Secnir: Ugyanazt pofázzuk vala. Bár én finomabban fogalmaztam volna. :)))

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.15. 16:24:09

@Secnir: Azért mert nálatok ez ESX-en fut, az még nem jelenti azt, hogy az a jobb (Hyper-V alatt egy csomó licence költség megspórolható lenne, és most már teljesen megbízhatóan működik, két 6 és 7 nodeos cluster üzemeltetek Hyper-V alatt, kb. 60 virtuál géppel, és probléma nélkül üzemelnek 2 éve. Egyetlen hátrányt tudok mondani, amit nem tud az ESX-hez képest, hogy nem képes USB-t virtualizálni, tehát kicsit nehézkes adatot másolni a virtuális gépekre)! Úgy látom, hogy itt a hozzászólók nagyrésze teljesen elvakultan egyik fél mellett van! Kár, mert a kép nem ilyen egyszerű, egyértelműen nem jelenthető ki, hogy minden körülmények között a Linux jobb, mint az MS termékei, és akkor még ne is beszéljünk arról, hogy ugye van még egy szegmens, a különböző Unix rendszerek (ugye a Linux is erre a platformra épül). Az igazság valahol ott van, hogy bizonyos alkalmazásokra a Linux/Unix a megfelelő, míg másokra az MS, és van sok olyan, amire mindkettő jó, értelemszerűen itt az ingyenes termék a nyerő. Hogy példákat hozzak, egy DNS szervernek elképzelhetetlen, hogy Windows servert használjunk, és egy PHP-t futtató webszervernek is, de például, egy normális nagyvállalati levelezőszervernek (csoportmunka támogatással), a Linuxra írt alkalmazások nem megfelelőek, talán a SUN szoftvere kis kompromiszumokkal (csak vékony kliens) használható, de az meg Solarist szeret.

Ja és ez a közösség adja a supportot duma, ez csak kis cégeknél működik, komoly nagy cégeknél elképzelhetetlen, hogy gyártói támogatás nélküli szoftvert használjanak. Nekik marad az Ms, a különböző Unixok (solaris, AIX,...), és a fizetős Linuxok (Red Hat, Suse, ...).

A fentebb idézett listán is az első 3-ból kettő fizetős.

epeficam 2010.10.15. 19:00:38

Az ember Ubuntut használ.
A hörcsögeim Dos 6.22-őt.

xclusiv 2010.10.15. 19:09:55

A post-tolónak: ha csak (jogos) anyázás a cél, akkor elég ennyi, ha segítséget szeretne akkor kicsit több infó nem ártana.

Javaslataim:
1. google! a t-mobile stick ubuntu szavakra rákeresve az első pár link magyar
2. ubuntu 10.04 alatt Nokia-val (ami nem stick hanem telefon de 3g, evvan) úgy működött, hogy rádugtam a nokiát, aztán a hálózati "ikonon" (notification area? jobb felül) jobb gomb, edit connections, itt mobile (vagy broadband vagy 3g) fül, add gomb, felajánlja a használható eszközöket (nálam abból az egy telefonból kellett választani), aztán szolgáltató választás, aztán simán next-next... Aztán még az említett ikonon asszem kell egy bal gomb is, ott pedig a 3g (mobile? broadband) sorra kell kattintani, mert alapban inaktív. Mindez emlékezetből, mert nincs előttem az a gép.

Smacika 2010.10.16. 09:34:19

Az ok, hogy a google ereje, de, hogy a picsába googlézzon amíg nem megy a sztikk?

2010.10.16. 10:41:29

Szerintem ez szántszándékkal van így, hogy az ingyenes Ubuntu helyett a méregdrága windowst legyél kénytelen használni...

banpepe 2010.10.16. 15:14:34

Mentél volna telenorhoz, ott nincs ilyen. Gond nélkül, bármelyik usb sticket lehet használni linux alatt, főleg ubuntut. T részéről nem ez az első átverés.

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.16. 20:52:25

@banpepe: Miért a T, és a telenor nem ugyan azt a sticket adja?

HomarFan (törölt) 2010.10.16. 22:45:55

@igazságos: Hát igen, akinek van speckó hozzáférése MS cuccokhoz annak nagy mázlija van :) De ha jól tudom, azt nem osztogatják minden utcasarkon. Így marad az ebay-es verzió.

@Rosszindulatú Vászka

Ebay-en szoktak árulni ilyen Windows7 termékkulcsokat egyesek. Mostanában is láttam, de kicsit drágábban mint amikor én vettem a Win7 indulásának kezdetén. Tartottam én is tőle, de bevállaltam akkor 1000 HUf-ért egyet. De bevált, mert aktiválta a Widows 7-et. Nem tudom miféle termékkulcsok ezek. Lehet, hogy MSDN-es kulcsok. Lényeg, hogy nekem működött. Pár napja raktam újra a Windowst kb egy év futás után, most is simán elfogadta a termékkulcsot amit vettem anno.

2010.10.17. 06:32:26

Mennyivel volt könnyebb megírni a posztot, mint előtte googlizni egyet és keresni egy lefordított meghajtót?

A poszttoló egyértelműen hülye.

HomarFan (törölt) 2010.10.17. 09:59:56

Te meg szánalmas. És ha nem ért úgy hozzá ahogy te?
Ha olyan okos vagy, linkeld már be ide neki azt a weboldalt, ahol ingyen és bérmentve le lehet tölteni azt a drivert.

Annyíra bírom, hogy beszólni azt be tudnak egyesek, de konkrétan segíteni már nem.

Secnir 2010.10.17. 10:13:01

@metal:
"Egyetlen hátrányt tudok mondani, amit nem tud az ESX-hez képest, hogy nem képes USB-t virtualizálni"

és tedd hozzá azt is, hogy adott esetben az ESX szerverbe bedugott teszemazt videodigitalizáló kártyát (amit az ESX csak egy plusz devicenek ismer fel) ki lehet ajánlani exclusive egy db virtuális szervernek. az majd felismeri és lekezeli (kicsit macerás, mert adott PCI bust kell kiírni, de megoldható, és legalább 4.x-es verzijó köll)
hyper-v? tuggya-é?

Secnir 2010.10.17. 10:38:34

@Secnir:
de ez már csak kötözködés...

metal · http://electric.blog.hu 2010.10.17. 15:20:54

@Secnir: Nem próbáltam még, de abból kiindulva, hogy az USB-t sem tudja kiajánlani, szerintem nem tudja. Ettől függetlenül, átlag használatra mindent tud, amit az ESX, és bizony ha Windows serverek futnak virtualként, akkor komoly költséget lehet a licence politikán spórolni (már, ha fontos a jogtiszta szoftver). Viszont hátrányaként lehet felhozni, hogy clusterben nem szereti a linuxokat futtatni (vagyis a linuxokhoz nincs hálókártya driver), egyes gépen még bele lehet drótozni, de költözés után nem emlékszik rá sajnos.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.10.18. 09:05:19

Nekem anno még a vodánál mondták azt hogy linyux alatt nem ménhet a hüvely modem. bevittem a laptopot nekik é megmutattam hogy mén, a netről szedett infóval sikerült belőni. (még akkor parancssorból kellett konfigurálni)
aztat mondta okos szervizes, hogy ez nem lehetséges fizikailag

Megdobbent 2010.10.19. 04:52:41

Az apple a legjobb, mert az egyben telefon is!

qqcqqc 2010.10.19. 07:04:45

én win7 64 bites rendszerrel szoptam.
a kékeknél, amikor bementem, épp egy vevő balhézott, hogy nem megy 64 bites rendszeren a mobilnet. ajtón ki át a piroshoz. kérdezem mükszik az általam használt rendszeren? eladó: persze.
hazavisz, próbál telepíteni nem megy. neten körbenéz, a világon mindenhol anyázzák a vodát, mert NEM működik win7 64 biten. telefon ügyfélszolgálatra, technikus kolléga kibalhézva. tanács: vigyem vissza, ez nem fog menni. másnap vissza, az eladó húzza a száját, miért nem jó ez nekem?
mondom nem működik win7 64 biten, válasz: miért kell nekem ilyen extrém rendszer?
a mamutban voltunk, mondtam neki, ha már extrém, menjen át a szomszéd üzletbe, azt így hívják és kérdezze meg hány laposon van ilyen rendszer és csodálkozzon.

SLacc 2010.10.20. 17:43:02

Egy biztos. A másik kettővel nekem ment, minden külön irkálás-telepítés nélkül. Dugtam, oszt élveztem. :) Visszavisz, másikat vesz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.10.23. 02:41:36

@DeeJay(HUN): Tévedés:D:D
Jönnek fel a macesek is.
süti beállítások módosítása