Tékozló Homár

Ki fizesse a távhőtartozást?

2010.10.19. 09:32 | szily | komment

Mercsi a kommentelőktől kér tanácsot. Olvasónk eladta a lakását, a vételár meg is érkezett, de az ügyvédjük csak pár hónappal később jelentette be ezt a Földhivatalnál, arra hivatkozva, hogy a bank csak ekkor értesítette őt. A dolog azért lett érdekes, mert utóbb kiderült, a vevő nem fizette a távhőt, ezért Mercsitől most 5 havi távhődíjat követel a DHK. Ki fizessen: az ügyvéd, a bank, az eladó vagy a vevő? Ezer kérdés alant:

Korábban csak a backdoor kommunikáció műfajban írtam Neked néha, de eljött a pillanat, amikor más ügyben ragadok billentyűzetet.

Ugyanis az történt, hogy 2007. decemberében tulajdonjog-fenntartással eladtuk a lakásunkat úgy, hogy a vevő vállalta, hogy legkésőbb 2008. februárban kifizeti a teljes vételárat. Ez meg is történt, megkaptuk az összeget, és azt gondoltuk, minden a legnagyobb rendben van. Vevő beköltözött, írtunk egy papírt, hogy a közüzem felé nincs tartozásunk, bejelentettük a közüzemi szolgáltatóknál a tulajdonosváltás tényét (akik át is írták a fogyasztó nevét).

Erre most jött egy bírósági idézés, mivel az új lakó (új tulajdonos) 2008 április óta nem fizeti a Főtávnak a távhő díját. Kiderült, hogy annak ellenére, hogy a vevő átutalta a pénzt a számlánkra, az ügyvéd nem jelentette be a Földhivatalnál ezt a tényt, csak 2008 szeptemberben, amikor - az ügyvéd állítása szerint - a banktól az értesítést megkapta. Ezért most rajtunk akarják behajtani a 2008 áprilistól 2008 szeptemberig kiállított számlákat, mondván, hogy a tulajdonjog a Földhivatali bejegyzéssel száll át a vevőre. A vevő nyilatkozott, hogy a Földhivatali bejegyzéstől függetlenül 2008 február óta ő a "tulajdonos", és ő kívánja fizetni a távhő díját. Ezt a nyilatkozatot elvittük a DHK-nak, akik elhajtottak, merthogy őket ez nem érdekli, a Földhivatali állapot a szentírás.
A vevőnek kellett volna értesítenie az ügyvédet? Vagy az ügyvédnek kellett volna keresni a megadott határidő után az ügyfelét (vevőt), hogy megtörtént-e az átutalás? Joggal követeli tőlünk a DHK az új tulajdonos tartozását?

Kérdem én, mit lehet ilyenkor tenni? Miért azon akarják behajtani a tartozást, akinek köze nincs hozzá? Peren kívüli megállapodásról (az új lakó fog fizetni egyszer...) hallani sem akar a "tisztelt" DHK...

Kérlek, posztold a blogon, hátha a lelkes kommentelők közül valaki került már hasonló helyzetbe és tud tanácsot adni.

Segítséged előre is köszönöm!

Üdv,
mercsi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Félre Beszélő 2010.10.19. 09:35:11

Na ne, ezt nem hiszem el.

Peremartoni Krisztina (törölt) 2010.10.19. 09:36:40

Az órák / óraállások nem lettek rögzítve.?

Gőzhenger 2010.10.19. 09:37:10

A szerződés- ha jól van megírva - egyértelműen meghatározza, hogy meddig "viseli a terheket és húzza a hasznokat' az előző és mikortól az új tulajdonos. De alapesetben ez a szerződés teljesülésének napj - általában az a nap, amikor a vételárak teljesen kifizetik. Ekkor kerül birtokba az új tulaj.
Amúgy elég elöl..

Félre Beszélő 2010.10.19. 09:37:21

Szerintem a tulajdonjog a szerződéssel száll át, a Földhivatal csak egy formai lépés, különben is be lett jelentve a tulajdonos-váltás, gondolom az új tualj le is szerződött a távhő-szolgáltatóval. Legalábbis így lenne normális.

HochenTroll 2010.10.19. 09:38:48

"A vevő nyilatkozott, hogy a Földhivatali bejegyzéstől függetlenül 2008 február óta ő a "tulajdonos", és ő kívánja fizetni a távhő díját."

akkor játssz futárt, kérd el tőle a díjat meg annyi kamatot, amennyit követelnek tőled, aztán fizesd be.
gond letudva.

?

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2010.10.19. 09:39:32

A szolgáltatókkal ha megtörtént az előfizető váltás akkor egyértelmű, hogy a vevő, de ha továbbra is te vagy a szerződő fél, akkor így jártál.:(

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.10.19. 09:46:34

@Don Bandi: hát ebből csak ötöDiCK lett, de legalább nem elsőzött előttem senki :)

igazságos 2010.10.19. 09:52:53

Unom már ezeket. Felmerül a kérdés, hogy akkor most már ki fizeti egyáltalán a távhőt, ha mindig ezekről hallok, hogy nem fizetnek?

Szerintem itt az ügyvéd volt a ludas. Azért a honoráruimot biztos zsebre vágta.

Dr. Kix 2010.10.19. 09:55:31

Inkább a zügügyvédre kellett volna ezt kirakni.

GZoli 2010.10.19. 10:04:05

Én felhívnám az energia hivatalt.

Koholmány 2010.10.19. 10:05:21

Az fizessen, aki hibázott. Ennyi. A bíróság azt fogja kötelezni, aki a hibát vétette.

Dr. Körömlakk ® 2010.10.19. 10:05:33

@HochenTroll: ez hülyeség... épp emiatt megy minden ligikátlanul, mert ráhaggyuk az idióta szolgáltatókra a hülyeségeiket.
jó ideje ha logikátlansággal, vagy "nem tudja a jobb kéz mit csinál a bal", vagy puszta ostobaságból, felesleges bürokráciából stb. fakadó ügymenettel találkozok, ragaszkodok a normális, logikus ügyintézési menetre, ami nyilván a legegyszerűbb, és szabályos.
faszt a sok idióta hivatalba, szolgáltatóba, aki össze vissza futkostat, nem érdekli semmi, ugyanazt a három mondatot szajkózza, és arra sem veszi a fáradságot, hogy logikusan, jógazda módjára kezelje az ügyet... béna szarok...
a poszttoló igenis menjen be, ne egy ügyintézővel, hanem legalább egy osztályvezetőig jusson be, üljön le, és roppant udvariasan mondja el a tényállást, és mondja meg, hogy Ő nem lesz ennek a trágyadombnak a játékszere, tessék szépen logikusan gondolkodni, és az ügyfelet ügyfélként kezelni, és márpedig innen addig el nem megy, míg megnyugtatóan le nincs írva, hogy a követelés nem Őt terheli. másképp nem megy.
szard le Kedves Poszttoló a barom fasz ügyvédet, az új tulajt, ha van ez a papírod (és nem csak egy sajtpapír), akkor menj be, és eképp tégy. Esetleg a Férjeddel/Pároddal menj, akkor nem fognak kihajítani. Persze a higgadt hűvösség, és a pont annyit beszélés, amennyire feltétlenül szükség van, alapfeltétele az akció sikerességének.

Át kell nevelni ezt a sok szarrágó lopós bandát, mindenkinek a maga lehetőségeihez mérten, a saját érdekei szem előtt tartásával, az adott ügy megnyugtató elintézésével.

Koholmány 2010.10.19. 10:08:13

Ja és nem mellesleg, minek kell ezt így bonyolítani??? De most tényleg, kell neked a baj kedves posztoló? Kérd el a lóvét az új tulajtól és fizesd be.

helianthus 2010.10.19. 10:10:37

Szerintem itt van a kutya elásva: bejelentettük a közüzemi szolgáltatóknál a tulajdonosváltás tényét (akik át is írták a fogyasztó nevét).
Innentől kezdve tök mindegy kié a lakás. El kell menni szépen a bírósági tárgyalásra, elvinni minden papírt, főleg az új tulaj nyilatkozatát, hogy ő fog fizetni.

Dr. Körömlakk ® 2010.10.19. 10:11:03

Hochen Troll:

ezzel a hozzáállással még az is probléma, hogy ha ebbe így belemegy, gyakorlatilag elismeri, hogy az azóta keletkezett költség Őt terheli, aztán ha egy hét múlva más akárki akarja az akármilyen - ezen időszak alatt keletkezett - díját/költségét behajtani, joggal hivatkozhat arra, hogy ezzel a kifizetéssel elismerte, hogy az ezen időszak alatt keletkezett tartozások Őt terhelik.
hát egy francot...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 10:12:40

@Dr. Körömlakk ®:
a poszttoló igenis menjen be, ne egy ügyintézővel, hanem legalább egy osztályvezetőig jusson be"

Ne menjen sehova, csak a postáig egy tértivevényest adjon fel a hőszolgáltatónak, leirva mi a helyzet
Ha ez nem tetszik majd megy a szolga a biróságra a saját pénzén és valszeg bukja
Idáig asehol nem volt szukség szolgáltatónákl, a földh. bejegyzésére a tulajdoni lapra
Adásvételi szerződés bemutatva,0ás igazolás kiállitva, fogy.mérők névröl leiratva
Itt a vége, ennyi.

helianthus 2010.10.19. 10:13:58

@Koholmány: valószínűleg nem nagyon fog fizetni, gondolom a per előtt már kapott több papírt, hogy fizessen, a szolgáltatóknak sem hiányzik a háta közepére sem a per (nem olcsó mulatság az senkinek sem, behajtási eljárás is indulhatott már, bár erről nem ír a posztoló), ha már ide jutott a dolog, max azzal lehetne elsimítani, ha azonnal kifizeti valaki egy összegben.

VIC20 2010.10.19. 10:14:23

Egyszerű.

Szerződésben mi van kikötve?
Ha szabályozva van, hogy a birtokba adástól a vevő viseli a közterheket, akkor egyértelmű a dolog.

Ha nincs, akkor is.

Egy biztos: az eladónak ki kell fizetnie a számlát.

Aztán a szerződéstől függően megtérítést kérhet (követelhet) a vevőtől - avagy kártérítést az ügyvédtől.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 10:14:50

A poszt toló kitölti a csekket, elviszi az új tulajhoz, elsétálnak a postára, feladja az új tulaj a pénzt, elmennek egy közjegyzőhöz, és kérnek 4-5 db. hiteles másolatot a feladóvevényről. Az új tulaj meg eldönti, hogy indít-e pert az ügyvéd ellen a kamatok miatt. Én nem tenném, mert nem életszerű, hogy ne vette volna észre az új tulaj, hogy fűtik a lakását, és hogy ezt nem a Nap biztosítja a mi égövünkön.
A szerződő felek ezek után még megkérhetik az ügyvédet, hogy zacskóba szarjon, és azt szopogassa.

@Koholmány: Mindhárman hibáztak.

Dr. Körömlakk ® 2010.10.19. 10:16:09

@horex: ja, jó a levél is. de mivel azt leszarják, és a poszttolónak valszeg önérzeteskedés miatt utána nincs kedve bíróságra pazarékolni a szabijait, én mégis az egyszeri személyes látogatás híve vagyok.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 10:18:03

@Dr. Körömlakk ®:
Igazad van
Eladta a kéglit,minden papir rwendben
Nem szabad rohangálni az ügyben

Biróság előéllitással fenyegette egy ismerősömet, mert nem jelent meg
Kitünt, hogy a régi lakcimére küldték az idézést
Ő bejelentette az okmányirodában, megkapta az uj okmányokat
Okm.iroda persze valahogy nem rendezte az államigazgatásban
Biróság kapott egy levelet erröl és kuss lett

Az sem értem, nyomkodja a komputert az okm.irodás, beviszi az uj adatokat
Az nem jelenik meg rögtön a népességnyilvántartóban??

Tron65 2010.10.19. 10:18:40

Ezexerint, amikor a lakást megvettem, nem kellett volna VELE EGYÜTT elmennem a szolgáltatókhoz és átiratni mindent?
Amúgy szerződés és kész.
Abban bennevan minden, az ügyvég meg a födhivatal ebbe ne szóljon bele.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 10:19:05

@Koholmány: A bíróság azt fogja kötelezni, aki az általa kiválasztott és figyelembe vett bizonyítékok alapján a hibát vétette. Ha az ügyvéd úr(?) meg/átkúrta korábban a bíró(nő?)t (és otthagyta, mint a szart), akkor első fokon az ügyvéd lesz kötelezve, ha nem, akkor bármelyik a három közül.

Koholmány 2010.10.19. 10:19:15

@helianthus:
A vevő nyilatkozott, hogy a Földhivatali bejegyzéstől függetlenül 2008 február óta ő a "tulajdonos", és ő kívánja fizetni a távhő díját

VIC20 2010.10.19. 10:19:44

horex:

Ez hülyeség. Nem lehet arra hivatkozni, hogy "Idáig asehol nem volt szukség szolgáltatónákl, a földh. bejegyzésére a tulajdoni lapra
Adásvételi szerződés bemutatva,0ás igazolás kiállitva, fogy.mérők névröl leiratva
Itt a vége, ennyi."

Mindenki jóhiszeműen bízhat az ingatlan-nyilvántartás adataiban. Sőt és azért mert: az ingatlantulajdon átruházásához is szükséges az ingatlannyilvántartási bejegyzés. Amíg ez nem történik meg, addig az eladó a tulajdonos, adásvételi szerződés ide vagy oda.

A közüzemi szerződést is ő kötötte a szolgáltatóval.

Ki mástól követelhetné a szolgáltató a díjat? Milyen alapon?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 10:23:19

@horex: A népességnyilvántartó rendszerben megjelenik, de a többi állami szerv nincs azzal összekapcsolva, tehát külön-külön független adatbázisa van az APEH-nek, a Földhivatalnak stb., és a bíróságoknak. Le is lehetne kérni az adatokat hivatalosan is, de inkább szexuális jelleggel állnak hozzá, senki nem azért kap jutalmat, mert meg is kapják a címzettek a leveleit.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 10:23:54

@Dr. Körömlakk ®:
Levelet nem szarhattya le,hisz tértivevény és mindig lehet rá hivatkozni

Én akkor megyek csak a bürökrácia hivatalába, ha akarom látni a "pofáraesésüket" miután kekeckedtek
Most van egy ügyem éppen
Eluasitottak, törvény szerint jogosan.
Viszont a törvény megenged más utat is mint amit ők előirtak
Persze a másik utat fogom követni, csak a "pofáraejtés" miatt, mellékelve a törvény szövegét
:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 10:26:44

@Koholmány: Ha a jóhiszemű a könnyelmű szinonimája, akkor igen. Tudhatta volna, hogy jogászban és bankárban megbízni nem szabad, kérnie kellett volna többször is a földhivatali eljárás megindításáról a papírt legalább.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 10:28:16

@VIC20:
Ki mástól követelhetné a szolgáltató a díjat? Milyen alapon?"

pl. ELMŰ-Fögáz, adásvételi bemutatva, fogymérő leiratva
Gondolom az ugyintéző bepötyögi az uj tulaj nevét az adatbázisba tartozó eladott lakás ciméhez
Innen a szogáltató tudja,milyen óraállástol kinek számlázzon

Fűtőművek hogy csinálta vajon, amikor
a posztolo ott járt,nem igy?

Koholmány 2010.10.19. 10:30:28

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
:D azért jogállamban a jogászban csak lehet bízni. Ha meg nem, akkor arra van az ügyvédi kamara.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.10.19. 10:30:55

Ha van papir is hogy a bentlako fizeti a dijat, akkor miert nem lehet elkerni a stexet es befizetni? Megusztal volna egy homar-posztot meg megannyi barom kommentet. Tulbonyolitod...

ex-dr. vuk 2010.10.19. 10:31:09

Na ez azert baromsag, mert az atadas-atvetel napja szamit ilyen esetben (amin az oraallasok is szerepelnek). EKKOR tortent meg a lako-valtas.
Ezt bevinni es kenjek a hajukra. A pert el fogjak vesziteni.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.19. 10:34:09

@TwoSheds:

FŐTÁV. Milyen óraállást kellett volna rögzíteni?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 10:34:51

@VIC20: Ha az ügyvéd tisztességes szerződést csinál, amelyben a tulajdonba adás és a birtokba adás aktusa megfelelő módon elkülönül, akkor az alapja lehet egy szolgáltató szerződés átírásának - ha a szolgáltató jogásza nem úgy formálja a cég szabályzatát, hogy ilyen ne lehessen. Mivel a tartozás és sallangjai összegét a lakásra történő jelzálog-bejegyzéssel is megszerezheti a szolgáltató, ezért nem fog a kvázi bérlővel szaroskodni.
Adásvételi szerződést csak őstermelőtől!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.19. 10:38:48

@Koholmány: A jogállam csak egy idea, nálunk valójában azt jelenti, hogy a jog asztalánál a jogászok marják egymást, és mást nem engednek oda. A kamara meg egy érdekes mutációja egy védelmi pénzszerzéssel foglalkozó maffia és egy nyilvánossághülyítő médium basztardjának...

É2I 2010.10.19. 10:42:49

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
"A szerződő felek ezek után még megkérhetik az ügyvédet, hogy zacskóba szarjon, és azt szopogassa."

Ez a nap mondása! :D De már nekem is jutott ilyen eszembe ügyvédek jóvoltából, de ilyen korrekten nem tudtam volna megfogalmazni.
Miért van az, hogy a leg kutyaütőbb banda? (Tisztelet a ritka kivételnek!)

Ez a DHK vadparaszt egy cég lehet, ha a vevő kifizetné, de nekik az a pénz nem kell.
Nem az van, hogy a vevő részletet kért rá és attól zárkózott el a cég? Mert ez lenne életszerűbb.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 10:47:58

@É2I:
Részletre is van valami irányelv, hogy adható , de erősen javallt
Jellemzően megadják

Neménvótam 2010.10.19. 10:55:47

Látni kellene a papírokat, főleg a szerződést. Úgy tűnik, hogy februárban került a vevő birtokába a lakás, és csak szeptemberben a tulajdonába. Tulajdonjog csak a Földhivatal bejegyzésével keletkezik. Tehát a vevő február-szeptember között használta az ingatlant, ki is fizette a vételárat, de a tulajdonos szeptemberig az eladó volt. Ezért ha a vevő nem akarja fizetni a fűtést, akkor azt a tulajdonoson hajtják be.

tüstényke 2010.10.19. 10:57:24

Szerintem, mint az eladó, mint a vevő menjen el az ill. hivatalba s együtt fizessék be a hátralékot.

VIC20 2010.10.19. 10:58:43

Horex: Az első kérdésre válaszoltál. A másodikra (a lényegire) nem.

É2I 2010.10.19. 11:00:37

@horex: Csak gondolom a kamatot már nem szerette volna fizetni a vevő. Már pedig az aktuális banki kamat kétszerese szokott lenni.
És nyilván igyekszenek minél rövidebbre adni, szeretnének mihamarabb pénzüknél lenni. Mondjuk ki nem?
Akkor adnak több időre, ha egyértelműen bizonyítható, hogy az ő hibájukból történt az elmaradás.

j311 2010.10.19. 11:05:17

@igazságos: Én vagyok az egyik balek, aki fizeti a távhőt, meg az összes többi közüzemi számlát. Gyakran elgondolkodom rajta, hogy minek... :)

Ugyanez van a közös költséggel is, én fizetem. Van olyan lakó, akinek már 3M HUF tartozása van a ház felé. Még néhány év, aztán kiköltöztetjük a lakásából. Lehet már most rá kéne terheltetni bíróságon ezt a 3 misit is?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:06:12

E l
k e l l
o l v a s n i
a
s z o l g á l t a t ó i
s z e r z ő d é s t .

Különben valszeg az a nyerő, mint már írták, hogy akinek a nevén van az óra, az van a szolgáltatóval szerződésben, az fizet.

Ha bérelek egy lakást, akkor a földhivatalban a nevemre írják???

igazságos 2010.10.19. 11:07:53

@j311: Ja, ezt én se értem. Azokét is fizessük, akik nem fizetnek, meg akik lopnak.

Ha egyesek megtehetik, hogy nem fizetnek, akkor én miért ne csinálnám ugyanezt? Miért a lakóknak kell fizetni más ingyenélését? Ha három milliót felhalmozott, miért nem lépnek már a cégnél, valami behajtást csinálni, vagy legalább cseszegetnék meg egy kicsit a nem fizető adóst? Miért a társasházat kell szívatni, mikor a többiek befizettek mindent, bizonyítani is tudják?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 11:25:06

@VIC20:
kattincs má a "válasz erre" feliratra

Az ugyvéd a hunyó,nem jelentette be a földhiv-ba
Tessék az ugyvédet felszólitani, kérdezni, miért késett és vele fizettetni a késedelemért előállt pénzt
Ebben az esetben lehet , a szolgáltatónak igaza van.
Viszont ekkor sem a volt tulajnak kell fizetni

balogrobertf 2010.10.19. 11:26:21

Tisztelt Kommentelők!

A Főtáv részéről szeretném tisztázni a helyzetet. A problémát az okozza, hogy a Főtáv a tartozó ügyfelek követeléseit 120 nap után eladja a DHK-nak, amely egy díjbeszedéssel foglalkozó cég. Eddig a pillanatig minimum 3 felszólítást kapott a nem fizető új tulajdonos. Ezt követően A DHK kezdi meg a behajtást, aminek legfontosabb része a jogi út, vagyis az, hogy fizetési meghagyástbocsát ki, majd jelzálogjogot jegyeztet be a tulajdonosra a behajtást végző DHK. A földhivatalnál azonban a késlekedő ügyvéd miatt - még az eladó a tulajdonos.
A földhivatal nyilvántartása szerint tehát az ingatlannak ebben az időszakban nincs "új" tulajdonosa, ezért a behajtást végző cég csak az elődóval szemben tud bármit is tenni.
A hibás tehát elsősorban az a vevő, aki nem fizetett.
Ha kifizeti a tartozását, akkor az egész ügy megszűnik.

A Főtáv és a behajtást végző cég ebben az ügyben annyiban hibás, hogy az eladónak nem mondták el megfelelően, hogy mi is az ügyintézés menete, például azt, hogy a DHK egy másik cég, amelynek az az érdeke, hogy behajtsa a követelést a földhivatali nyilvántartásban szereplő adatok alapján.
Nyilván csak némileg megnyugtató az eladó számára, hogy a már eladott lakására tudnak csak jelzálogjogot bejegyezni, amiben persze nem lakik már.
b.r.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 11:27:45

@É2I:
Nem nem
A szolg. hiba elévul bizonyos idő mulva
Ha még nem évult el, nyilván szó nélkul adják kamatmentesen a részletet

Aki tartozik valósan,nyilván választania kell hogy egyösszegben,vagy kamattal növelve fizet

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 11:31:08

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Nanehogymá' és fizessem a te erdőgazdálkodási kltségeid!
:)

@j311:
Nekem 600,000-nél birósággal fenyegettek, oszt' fizettem azonnal/szerencsére volt aki adott kölcsön/
Bizony menni kell felszólitani elöször ugyvéddel, ha arra nem reagál elfogadhatóan, lehet biroságra adni a fizetési felszólitást

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.19. 11:32:57

@Comandante en Jefe: Mérőóra, előfizetés, mittomén mi alapján fizetik ott a szolgáltatást.

helianthus 2010.10.19. 11:44:21

@Koholmány: én ezt megértettem elsőre is köszi, de ezt a nyilatkozatot nagy ívben lepottyantják, mivel nem fizet. És itt a válasz, hogy miért: @balogrobertf:
Én a posztoló helyében semmit nem tennék, valóban max annyi történhet, hogy jelzálogot jegyeznek be a lakásra, ami már nem az övé, innentől kezdve a vevő perkálhat, ha nem akarja elveszteni a lakást.

Secnir 2010.10.19. 11:46:41

ez zugügyvéd
minimum
ámde

"írtunk egy papírt, hogy a közüzem felé nincs tartozásunk, bejelentettük a közüzemi szolgáltatóknál a tulajdonosváltás tényét (akik át is írták a fogyasztó nevét)."

innentől kezdve a DHK-t figyelmen kívül kell hagyni. ügyvéd ellen eljárást kezdeményeni, mert azért kapta a pénzét, hogy lejelentse, banknak nincs köze hozzá.

kedves @balogrobertf:
tisztázzunk valamit.
ha az eladó (T. poszt toló) lejelentette önöknél az ügyfélváltozás tényét, akkor önök az ÚJ ügyfél adatait és a vele szembenálló követelést adták el a DHK-nak, nem pedig az 123123 helyrajziszámú ingatlan aktuális tulajdonosa elleni követelést.

Előfordulhat az is (tájékoztatásul, van ilyen a XXI. században), hogy valaki pl. lakást bérel, és ő tartozik, nem a tulajdonos. akkor sem a tulajdonos nem fizet, meg az, akinek a nevén van a ház, hanem akinek a nevén van a szerződés.

mondok cifrábbat: valaki köt egy mobiltelefonszreződést, majd 3 év múlva nem fizet, és nincs állandó bejelentett lakcíme, mert albérletben lakik. akkor a főbérlőn fogják behajtani a tartozást?

ez az önök sara, kérem javítsák a DHK felé átadott adatokat. ennyi.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 11:48:18

@horex:
De pedig de!

Akinek nincs órája az is fizessen!
Óradíjat.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.19. 12:01:47

Az ügyvéd.

Következő kérdés?

igazságos 2010.10.19. 12:02:07

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):

Mondjuk már van területfoglalási díj, erdőgazdálkodási, amit már említettek, vízhasználati díj. Azoknak, akik az erdőben laknak. Persze, a svédeknél nem tudom, hogy megy ez.

pjotr007 2010.10.19. 12:06:22

Így van, ha van egy adott névre szóló közműszerződés akkor mégis milyen alapon próbál meg a szolgáltató behajtani egy másik emberen?
Ha még az eladó nevén van a lakás, akkor mégis hogy akarnak jelzálogot bejegyezni rá?
Bemennek a földhivatalba, hogy itt van egy tartozás és egy jelzálog bejegyzési kérelem Gipsz Jakab nevére kérem terheljék meg velem Kis Elemér lakását???
Egy vicc, hogy itt a szolgáltatók mit meg nem engednek maguknak.
Kíváncsi lennék, hogy ezek a külföldi állami cégek a saját országukban is ilyen stílusban működnek-e...

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.10.19. 12:39:17

"Erre most jött egy bírósági idézés, mivel az új lakó (új tulajdonos) 2008 április óta nem fizeti a Főtávnak a távhő díját.
[...]
A vevő nyilatkozott, hogy a Földhivatali bejegyzéstől függetlenül 2008 február óta ő a "tulajdonos", és ő kívánja fizetni a távhő díját."

Nem tudom, miért a DHK-t kell csesztetni, amikor a vevőt kellene agyonverni egy szeneslapáttal. Merthogy akkor most fizeti vagy sem?

É2I 2010.10.19. 12:47:29

@horex: Öt év az elévülés mindkét részről. A szolgáltató öt évre visszamenőleg készíthet sztornó, pót, vagy jóváíró számlát. Ennek a kiváltó oka határozza meg, hogy mennyi időre ad, illetve adhat részletet.
Visszautalásnál azt hiszem ez tizenöt nap, de ebben nem vagyok már napra kész, már nem abban dolgozom.

É2I 2010.10.19. 12:50:27

@Lesből Támadó Szárítókötél: Hát kívánni éppen kívánja (vidékieknek: akarja, pestieknek: le van szarva), csak éppen nem teszi.

balazst 2010.10.19. 14:03:04

A távhőnél (is) ritka nagy idióták vannak (átíráskor kérik az átadási jegyzőkönyvet, mikor nincs is mérőóra).

Szerintem semmi közük a Földhivatali bejegyzéshez. Ha van papír, hogy átírták, akkor azt dugd az orruk alá. (Vagy vidd magaddal a vevőt és az ő pénzéből fizessétek be, az a legegyszerűbb.)

Caprica99 2010.10.19. 14:05:33

@horex:
"Idáig asehol nem volt szukség szolgáltatónákl, a földh. bejegyzésére a tulajdoni lapra...."

Hát nem tudom, te melyik városban élsz, de Budapesten a főtáv, a gázművek és az ELMÜ is kéri a névátíráshoz a 30 napnál nem régebbi földhivatali papírt!
Tudom, mert mostanság estem át ezen a procedúrán!

(Ha minden igaz, a gázműveknél és az elmü-nél még az automata ügyfélszolgálat egyik menüpontjában is benne van, hogy mi kell a névátíráshoz)

É2I 2010.10.19. 14:13:59

@Caprica99: Nem tudom, errefele sem kérik, elég az adás-vételi szerződés.

Gondolom a sok visszaélés miatt kérik már Bp-n. Nem egy ügyvéd bukott már ilyen fiktív ügyes lakás vásárral.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.19. 14:21:26

@É2I: Megnéztem a filmet. Tényleg nem mesekategória. Érdekes.
Miért pont a gyerekzabálót választottad? :D

_Vezo_ 2010.10.19. 14:24:39

Több sebből vérzik és komolytalan a követelés.
Szerintem dőlj hátra és ne foglalkozz ezzel.

Egyrészt hiába követelnek rajtatok olyan dolgot, amit nem nektek szolgáltattak, hiszen, ahogy írod is "bejelentettük a közüzemi szolgáltatóknál a tulajdonosváltás tényét (akik át is írták a fogyasztó nevét)."

Innentől nincs vita.

Másrészt általában a birtokbaadás pillanatáig viseled a terheket és onnantól más szedi a hasznot, szóval, ha ez a szerződésben rögzítve van, akkor megint egyértelmű.

Egyébként a földhivatalnál az adás-vételi eljárás hitel esetén, amikor tulajdojog fenntartással értékesít valaki, széljeggyel indul, tehát az dokumentálva van!

É2I 2010.10.19. 14:33:54

@enamel: Érdekes a története, teljesen máshol, egy ilyen közösségi biszbaszon rágta a fülem egy rokon csaj, hogy tegyek fel avatart, mert az milyen cool, meg édibédi. Megkapta. Azóta valamiért nem nyaggat ;P
Ide meg úgy került át, hogy ment az off, hogy kipottyantak és elgurultak a szemeim. Aztán amikor már lehetett avart is betteni, rögtön ez ugrott be :D

É2I 2010.10.19. 14:35:48

@É2I: Ja meg akkoriban mentek a pocaklakós posztok, arra is passzol egy gyerekfaló.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 14:57:55

@É2I:
Az édi-bébi tündi-bündi szoptatósokra gondolsz?
Be szép idők voltak...

É2I 2010.10.19. 15:03:14

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): Jaja, mennyit lehetett rá offolni. Be szép is volt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.10.19. 15:10:53

@É2I:
Jaja.
Igaz, akkor még nem sejtettük, hogy a gábrisesztit vissza fogjuk sírni emiatt.
Meg azt se, hogy szily a K. Tündivel domolykózni megy posztírás helyett.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.19. 15:53:34

Fizesd ki, mint tanuló pénzt! A távhő számlát nem kell átíratni?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.19. 16:08:35

"A dolog azért lett érdekes, mert utóbb kiderült, a vevő nem fizette a távhőt"

Az extulaj és az ügyvéd milyen kapcsolatban áll egymással?

A számlát a vételkor átírattátok?
Adásvételi alá lett írva, dátumozva?
Mert ha a távhősöknél át lett írva a számla, akkor ne nagyon ugráljanak... Mert akkor tudható, hogy ki nem fizette be.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.19. 16:10:00

@Caprica99: Nekem nem kérték a földhivatalit, elég volt az adásvételi.

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.10.19. 16:33:49

Én elmentem átiratni a közműveket, de mivel az egész procedúra túl bonyolultnak tűnt, hagytam az egészet ahogy van. Úgyis jön a számla, mindegy kinek a nevére.

drowmage 2010.10.19. 16:41:47

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Igazad van tüskés! Te például a déli harangszó-helyettesítési adót. :DDD

drowmage 2010.10.19. 16:43:08

@drowmage:
Merthogy ha sokáig delezel, lesz iljen is.

janikahhh (törölt) 2010.10.19. 16:53:43

Phossad telibe, ha beperelnek, akkor is te vagy a nyerő pozícióban. Még csak válaszra sem méltatnám őket.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 17:08:14

@Birca Maxval:
egész procedúra túl bonyolultnak tűnt,"

És? Szülőket kellett volna vinned, ha kiskoru vagy. Csak a szülő/gyám irathattya át ugyis, annak meg nem bonyolult az ilyen
:)

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.10.19. 17:36:22

@horex:

Végülis minek átiratni?

Szüleim házára a 20 éve halott előző tulajdonos nevére érkezik most is az összes helyi adóügyi papír. Ott a csekk, befizetem, nem mindegy, hogy kinek a neve van a csekken?

agostonl 2010.10.19. 18:03:32

Nah mi éppen ezért letalpaltunk minden szolgáltatót az adás-vételivel, hogy írják le a nevünkről a számlákat.

Az új vevő még 4 hónap után se iratta magára a közüzemi számlákat, de ez már legyen az ő baja :P

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 18:12:34

@Birca Maxval:
és ha eladnátok? Nyilván leiratnátok a nevetekröl, mert nehogymá' titeket zaklassanak,mint a posztolot

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.10.19. 18:20:44

@horex:

Eladtunk egy lakást, közben - míg a miénk volt - egy percig sem voltak a közművek a mi nevünkön. Új tulaj mit csinált, nem tudom.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 18:22:22

@Birca Maxval:
Valami kivételes eset lehettek, hogy a vevő átvette tőletek igy

Léptem, további jókat!

maxval bircaman balcán · http://www.bircahang.org 2010.10.19. 18:27:23

@horex:

Miért ne vette volna át? Az óraállások fel lette írva.

mercsi 2010.10.19. 19:08:16

Nagyon köszönöm, hogy kitetted, Homár! :)
Köszönöm a hozzászólásokat is!
Szóval ha nem fizetünk (márpedig nem fogjuk más számláját kifizetni...), akkor legvégső esetben a DHK jelzálogjogot jegyez be az eladott ingatlanra? Ami ugyebár már nem a mi tulajdonunkban van, tehát az új lakó fogja kifizetni, ha majd lesz pénze? Biztos nem a jelenlegi lakásomra akarják majd bejegyezni?

Teccikérteni? 2010.10.19. 21:53:09

Az volt már, hogy "a kommentelőktől kér tanácsot. - én eddig olvastam." ? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.19. 22:06:13

@Birca Maxval: Nekem 5 perc alatt megvolt. Eon, Pétáv. Víz még közös, majd ha jön a vízmű, akkor mindenki maga fizet.

Rohadék Pétávot ma fel akartam hívni. Fél óra "Kérem várjon!" után bementem magam, elintéztem amit kell, majd még bent fehívtam az ügyfélszolit.
Jött a "Minden ügyintézőnk foglalt, kérem várjon"... ...a 3 mancikából pedig 2 nagyban malmozott a gépe mögött!
Ennyire foglaltak, hogy rohadjanak meg a 20 ezres csekkjükkel együtt...

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.19. 23:00:04

@mercsi: Biztos, nyugodj meg. :)

Én csak olyanról hallottam, hogy az előző tulajt kiherélték... de ez téged nem fenyeget ugye.
Ja, meg vot valami, hogy fejjel belelógatták egy vöröshangya-bolyba, miután megskalpolták... de az régebben volt.

Na, az viszont simán lehet, hogy leállíttatják az ÖSSZES közművet az új kérótokban. Jaja. Jobb, ha mindig zárva tartod az ajtót. És amikor hazamész, nézz hátra, mielőtt kinyitod az ajtót. Van, hogy már vár az emberre egy ügynök, és elég erőszakosak. Engem megütött egyszer az egyik.
Bizony, aztán ha leállítottak mindent - fűtés, víz, gáz, villany, telo -, utána az ember ugye kétségbe esik. Jön a depresszió. Munkanélküliség. Szegénység. Betegségek. Kilátástalanság. Pornográfia. Gyerekmunka. Cigánybűnözés. Éghajlatáltozás... nyomor.... sötétség... Isten eltakarja az arcát.... pusztulás, özönvíz...

Van még kérdésed? Segítünk szívesen.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.10.19. 23:10:27

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Hát, pedig nyáron nem szokás fűteni, olyankor még ami égövünkön is a nap bizotsítja a meleget :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.20. 08:55:03

@Birca Maxval: Ne légy akkor meglepődve, ha az adótartozást kamatostul, jelentős adóbírsággal súlyosbítva kifizettetik veled, viszont ha tudod bizonyítani, hogy Te fizetted be az utóbbi évek adóját, akkor azt - bizonyos költségek levonása után - elvileg visszakapod, pontosabban beleszámítják az adóbírságba. Kivéve, ha van elég rokonod...

balogrobertf 2010.10.20. 11:15:50

@Secnir:
Kedves Secnir,

Megértem, hogy úgy gondolja, hogy ilyen egyszerű az ügy, de sajnos nem így van. Jelzálogjogot nem a közműszolgáltatók adati alapján szoktak bejegyezni, haenm a földhivatal alapján. Ez pedig álltalában jól is van így. Gondolja csak meg, ha a szolgáltatók adatait venné át földhivatal és nem fordítva.
A Főtávb nyilvántartása jó volt, ezért nem is kapott a veveő egyetlen felszólító levelet sem - ami itt baj, mert nem értesült időben a problémáról. A jelzálogot azonban a földhivatali adatok alapján jegyzik be.
Üdv: b.r.

balogrobertf 2010.10.20. 11:21:38

@mercsi:
Tisztelt Mercsi,
Sok minden elhangzott ezen az oldalon. Kérem, ha igényli, keressen meg a szovivo@fotav.hu címen.
Üdv: B.R.

VaTi 2010.10.20. 17:50:17

Hi! Én is hasonló közüzemi szolgáltatónál melózok. A fogyasztásmérő átírásához tulajdonképpen elég 1 db papír: egy nyilatkozat, amelyben rögzítve vannak az átadó és az átvevő adatai, illetve hogy az adott fogyasztásmérőt ilyen-olyan állással átveszi az átvevő. Két aláírás + 2 tanú. Ennyi. Tulajdonjoghoz NINCS KÖZE a szolgáltatónak. Ugyanis mi van akkor, ha pl bérlő költözik be és az ő nevére íratják a mérőket? Neki sincs tulajdonjoga. Ha a leveledből jól értettem, ilyen birtokbaadási jkv készült, le is adtátok. Szal elvileg ti mindent megtettetek, a szolgáltató a fax. Tértivevényes levél, mint fent is javasolták. Leírni mindent, kérni a marhaságuk felülvizsgálatát.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.10.21. 18:42:27

Nah, ezt elmesélem, mert ide kívánkozik (nehogy a poszter is így járjon):

Anyós (60, szívbeteg) osztott telken lakik (a szomszéd az ő telkéről megy be a házába) de saját villanyórája van.
Ma csengetett 2 jóember, hogy jöttek a villanyórát megnézni. Háát eldugja rokkantnyugdíját, aranyait, beengedi. Azok megnézik az óra számát oszt' mondják
-nem ez kell, hol a másik?
-Nincs másik, egy van.
-De, ott van az, nyissa ki a kaput.
-Nem lehet az a szomszédomé, nincsenek itthon
-Nyissa ki maga szemét ingyenélő barom, a durva anyját!
-Hogy képzeli ezt, menjenek innen, hívom a rendőrséget!
-Azt hívhatja maga ribancz ##&##@##&>&@#&>^˘°˘˛˘°¤˘đĐ#@[ !!!!
(lökdösődés, taszigálás)
Anyós beszalad a házába, hívja a rendőröket. Emberek betörik az ablakát.

5 perc alatt kiér 3 rendőr autó!!!
Elkapják a két fickót, kiderült, hogy az ELMÜ emberei és a szomszéd nem fizeti az áramot és le akarták venni az óráját. Simán azt gondolta, hogy rablók...

Jegyzőkönyvet vettek fel rongálásért, becsületsértésért, de saját lábukon távoztak, még bocsánatot sem kértek... A rendőr szerint polgári per lehet belőle, akor esetleg kifizetik a betört ablakot.

mercsi 2010.10.26. 17:55:48

Homárnak megírtam az ügy végét, de nem posztolta.

Ezért most kommentben is megírom:
A Főtáv szóvivője, Balog Róbert úr a poszt megjelenése után minden követ megmozgatott, és rábírta a hátralékkezelő DHK-t (akik rajtunk követelték a tartozást), hogy álljon el a pertől.
Ezúton is nagyon szépen köszönöm a szóvivő úr közbenjárását!
süti beállítások módosítása