Tékozló Homár

Menjen váltani, mondta a sofőr, aztán otthagyta

2010.10.26. 01:18 | szily | 296 komment

Tömegközlekedési vállalatnál járművezetőként dolgozó olvasóinknak üzenem, hogy ha a következő napokban az utasok elkezdenek idegesítő mennyiségű apróval fizetni, akkor az egy Kisalföld Volános kolléga miatti bosszúhadjárat része lesz. Endre, akivel jól kicsesztek, nem szórakozik, rögtön Facebook-csoportot alapított ugyanis. Endre a Kisalföld Volán buszával utazott volna, ha a sofőr le nem szállítja, mert nem tudott visszaadni az ötezreséből. Ha siet, megvárom, mondta a vezető, aztán gyorsan elhajtott. Na de eleve: az ötezres az igazi közepes bankjegy két nagyobb címletű papírpénz is létezik nála. Webkettes siralom alant:


Történt vala, hogy szerény személyem felkerekedett, és meglátogatta az őseit Halászin. Pestről indulék, s furcsálltam is, milyen pontosan érem el a csatlakozásokat, úgymint villamosról hetes buszra, jegyvásárlás(itt földimmel találkoztam, jól el is beszélgettünk) és kora hajnali vonat, minden stimmelt... egészen a volán buszig.
"Nem tudom felváltani az ötezresét, kérem szálljon le"
Csak néztem ki a fejemből, hogy nemár, ez valami vicc?
Közölte a kedves sofőr, hogy amennyiben gyorsan felváltom, megvár. Kértem három percet.
A második percben fordultam vissza egy ott parkoló taxistól, felváltott ötezer forinttal, mikor látom, hogy a busz elhajt előttem.
Természetesen panaszkönyvet kértem, bár sovány vigasz volt ez nekem, hisz később értem haza(+4óra), most le is írom, hogyan.
Vasúttal eljutok Mosonmagyaróvárra, ahol még sok éve fogta magát a Tesco és lezsírozta(vajon hogyan), hogy a vasúti- és buszpályaudvarokat egymástól 4-5kilométerre húzzák szét. (a buszpályaudvart telepíttették maguk mellé) Természetesen a vasút- és a buszpályaudvar közötti rendszeres átjárás nincs biztosítva, félóránként van egy városi járat összesen. Ha van. Ráadásul nincs beleszámolva az átszállási idő, ami a vasúti és a buszpályaudvar között van, így az emberek rendre 1-2órás késéssel tudnak csak továbbindulni.

Így történt, hogy egy gyökér, ruppótlan sofőr miatt négy órával később értem haza.

ui:

Csináltam is egy facebook csoportot hirtelen felindulásból. Ha netán úgy tartja kedvetek, segítsetek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brand_boy 2010.10.26. 13:53:19

A Volánbusz egy kibaszott monopólium sok utazási viszonylatban. Ha csak egy versenytársa lenne,minden megváltozna egycsapásra.
Meddig van még derogáció erre a szarra ?
Na ha lejár ünnepélyesen felülök aznap egy tetszőleges magánbuszra,ahogy jó polgárhoz illik.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.26. 13:59:05

@Walmer: "működik az online jegyvásárlás, valamint valszeg a kártyás fizetés sem akadály."

Óriásit tévedsz. Elég nagy baromság is lenne $1.25-öt kártyával fizetni.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.10.26. 14:03:17

Jól tette a buszsofőr, hogy nem várta meg!
Hülye posztoló!
Hülye posztoló!
A buszsofőr nem pénzváltó!
Minek legyen jóindulatú?!
Minek legyen másnak jobb, mint nekem, két pöcsverés közben itt kommentelgető informatikusnak?!
Dögöljön meg mindenki!

Öööö... jól mondtam, ugye?

Walmer 2010.10.26. 14:04:31

@atpijkamo: fizetni lehet 0.25-öt is kártyával. nem nehezebb, mint 3,000 usd-t. az usaban nem működik az online jegyvásárlás. ez nekem új. persze ha a "bizonyos buszjáratokon" az esetlege helyi buszokat érted, ott nyilván. de itt nem arról van szó.

Walmer 2010.10.26. 14:06:00

@Desmond77: ugye az most vicc, hogy egy szaros buszsofőr hatósági személynek számit? ki számít még annak? A bkv-s orkok? Esetleg a taxisok?

Csak Norris 2010.10.26. 14:06:09

@atpijkamo: Németeknél (csak hogy ne menjünk USA-ig) természetes dolog közepes bevásárlóközpontban is akár 50 centet is EC kártyával fizetni, és nincs plusz költsége. CSak a kisebbek (KIK, 1euros bolt) kötik ki hogy 5 EUR felett lehet kártyával fizetni. Ráadásul itt nem a kártyásokra kell várni, hanem aki centenként vakarja össze az adott összeget. Minden csak megszokás kérdése.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.26. 14:08:13

@Walmer: "helyi buszokat"

Igen, ott van ilyen, hogy nem adnak vissza, akkor szállhatsz csak föl, ha pont annyi apród van.

Surfy 2010.10.26. 14:12:57

BAZZEG ITT SENKI NEM FOGJA FEL HOGY ITT NEM A PÉNZVÁLTÁSRÓL MEG A PÁLYAUDVAR HELYÉRŐL SZÓL A POSZT, HANEM HOGY A GYÖKÉR SOFŐR AZTMONDTA MEGVÁRJA ÉS NEM VÁRTA MEG???

balra 2010.10.26. 14:17:26

wifi van, váltópénz nincs. zsír.

Teccikérteni? 2010.10.26. 14:20:07

Gondolom az volt már, hogy aki 5ezressel akar fizetni, az egyéb aljasságokra is képes.

Walmer 2010.10.26. 14:20:52

@atpijkamo: de ki a faszom beszélt itt helyi járatű buszokról?????
képzeld a kurvák sem fogadnak el kártyát és vissza sem adnak.
meg a kocsmákban sem lehet kártyával fizetni, csak bizonyos fogyasztás felett. meg a vécésnéninél sem.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.10.26. 14:21:16

@Surfy: Menj és csinálj egy faszbúk csoportot, "A hülye homározók nem fogják fel, hogy mi a lényeg" néven. Próbáld meg jól leírni.

nyúvadj meg 2010.10.26. 14:22:11

nem értem mi a porbléma. acc a sofőrnek kétszázat, annyi apród van, oszt leülsz. nem kell jeggyel szarakodni.

Yasashi Tanuki 2010.10.26. 14:23:04

@Dr Jozef Vengloš: "Bp.-n az Árpád hídnál a távolsági járatokra szintén elővételben kellett jegyet venni, anélkül a sofőr nem engedett felszállni senkit."

Ennek az intézkedés nem a sofőrök kényelmét szolgálta. Az volt az előzménye, hogy Esztergom irányába (de biztos másfele is) korábban a sofőrök rendszeresen zsebbe gyűjtötték a kedvezményes árú menetdíjat, jegyet meg nem nagyon adtak. Amikor mégis inkább jegyet kértem ők voltak legjobban felháborodva.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.26. 14:23:47

@Walmer: A nemi szervedről nem tudok nyilatkozni.

És valóban, helyes a meglátás, nem minden buszsofőr, hotdogos, vécésnéni vagy kurva tud visszaadni mindig. Erről beszéltünk.

Csak Norris 2010.10.26. 14:24:11

@Surfy:
2 dologról van szó:
1. Sofőr paraszt, mint mondtad
2. Általános probléma a fizetéssel, régi komcsi beidegződés végett, ahol nem az ügyfél pénzéből van a bevétel, hanem örüljön hogy kiszolgáljuk, elvisszük

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.26. 14:25:20

@Yasashi Tanuki: "Amikor mégis inkább jegyet kértem ők voltak legjobban felháborodva."

Ezérttartittazország.

balra 2010.10.26. 14:43:06

Tehát a sofőr kurva.

Sanyi 2010.10.26. 14:56:01

Miert nem lehet kartyaval fizetni a buszon? Csipkartya, pinkod, gyors wireless internet... Vagy legalabb elore feltoltos kartya, mint Oyster, HSL, stb?

Walmer 2010.10.26. 15:02:31

@atpijkamo: nem erről beszélünk.
néma értő olvasás. Általános iskola 2. osztály. menj vissza, ülj be az iskolapadba.

ger. duchemin 2010.10.26. 15:06:53

@Ferocious: A sofőr természetesen szemétláda tetű, és aki ezt nem ismeri el, annak ugyanolyan ócska és szar az igazságérzete, magyarul nincs olyanja.

ger. duchemin 2010.10.26. 15:10:12

@Surfy: Hogy lehetnek felnőtt emberek annyira parasztok, hogy mismásolnak, elterelik a témát, holott kizárólag annak a sofőrnek a szemétségéről szól a dolog, akit egyrészt 10 évre kéne lecsukni, másrészt erősen megkorbácsolni.

Leonine 2010.10.26. 15:10:39

@pillekosbor: Erstés vagyok, korábban K&H-s, használtam már OTP-s, K&H-s, Erstés, CIB-es és ki tudja, még milyen ATM-eket, de ha nagyobb összeget akarok kivenni, akkor is úgy szoktam, hogy levonok belőle egy ezrest, hogy legyen apróm. Így én legtöbb esetben 19 vagy 29 ezret szoktam felvenni, eddig még mindenhol sikerült.

ger. duchemin 2010.10.26. 15:11:09

@Sanyi: Nem erről van szó, hanem a sofőrről!!!!!!!!

ger. duchemin 2010.10.26. 15:12:28

@Leonine: Miért legyen az embernek aprója? Ne legyen. De ha nincs a sofőrnek sem, akkor persze le kell szállni váltani. De aki nem várja meg, nos az persze korbácsot érdemel.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.26. 15:19:18

@ger. duchemin: "a sofőrnek a szemétségéről szól a dolog, akit egyrészt 10 évre kéne lecsukni, másrészt erősen megkorbácsolni."

Aha. Aki uborkát lop, annak kézlevágás. 20e Ft kár fölött akasztás. És akkor mit csinálsz azokkal, akik millió fölött csinálnak kárt?

zoli bp 2010.10.26. 15:19:48

@Surfy: Senki, ez Magyarisztán! Mindent kimagyarázunk, mindent megindoklunk. De amúgy rengeteg ember írja,attól még, hogy a sofőrt is meg lehet érteni,ez egy etikátlan lépes volt. És a legfontosabb nem utasbarát. Az a baj,h a posztoló is hibázott,de vallja már be a sok okoskodó,h nekik még sosem volt hasonló szitu. Én simán felszálltam volna, megkérdeztem volna az utasokat,de lehet,h ez mind megtörtént előtte, és pont ezzel ment ez az idő. Én nem várom el,hogy a saját 10percében mennyen el pénzt váltani, valljuk be ez ugyanúgy etikátlan lenne, de ha 3percet mondok, minimum annyit várok. Viszont csak,hogy egy kicsit a a sofőr is meg legyen értve, "lehet" előtte a tisztelt posztoló 5percen keresztül szidta a kormányt, a mávot, a bkvét, a sofőr felmenőit, ezek után valszeg egy percet sem vártam volna a tisztelt utasra, lett volna ideje időben pénzt váltani. A posztolók írjanak, le mindig gondosan mindent, mert így sok mindent be lehet a dologba magyarázni. Igazat adni, viszont egyik félnek sem tudunk. Azért ez a facebook csoport kicsit meredek, nem kell itt kicsinyeskedni, a homár poszt pont elég volt..

Mentolosmájkrém 2010.10.26. 15:21:07

Itt nem is tudsz a buszon kp-vel fizetni csak kartyaval. Oka, hogy sok volt a megmarkecolt soför es meguntak a sok korhazi szamlat, plusz az egyik exjugo soför ugy elvert harom ilyen kicsi vázát, hogy azota is kanalazzak öket a pszichiatrian. Maradt a kartya, ill a trafikban vehetsz jegyet es azzal utazhatsz. Vehetsz a buszon 1 db. jegyet is, ill. feltöltheted a berletkent hasznalt kartyadat is. Kb. masfel perc az egesz mutet, de kp. forg nincs, igaz lopni sem tud a soför, mondjuk meglehetösen jol keresnek es nem eri meg nekik.

csibra 2010.10.26. 15:40:03

Eszem ágában nincs megvédeni a volánt, de a mosonmagyaróvári állomásról (itt lakom) mennek buszok a városba, és a tescohoz is. Viszont gyalog közelebb és hamarabb van, mint várni egy buszra. De ha már a tescoig elgyalogol, az összemérhető a halásziba gyaloglással 6 km az egész :)

orsvezer1 2010.10.26. 15:41:29

Nonszensz, hogy pénzzel dolgozó emberek ki akarják zárni életükből a visszajárót, és ezzel másoknak kényelmetlenkednek. Ha pénzzel dolgozok, akkor evidens, hogy visszajáró apróra is szükség lesz. Erre rá kell készülni, enélkül nem működik.

szekertabor · provo.blog.hu 2010.10.26. 15:49:59

Itt több szereplő is elmarasztalható. A sofőr, amiért leszállította az utast, amihez egyébként nem lett volna joga. De a Volán esetében általánosan elmarasztalható az a gyakorlat, hogy nem köteles váltópénzt tartani. Miért is? Mert helyközi közlekedésben egészen egyszerűen nem életszerű elvárás, hogy minden utasnál mindig legyen annyi aprópénz, amennyibe egy utazás kerül. Hajnali, vagy késő esti utazásnál ráadásul a pénzváltás sem kivitelezhető egy csomó állomásnál. Ezért a Volán, mint monopolhelyzetű szolgáltató, tulajdonképpen erőfölénnyel történő visszaélést követ el, amikor ilyen módon korlátozza a szolgáltatáshoz való hozzáférést.
Ha lerobban az autóm a préri közepén, és azért nem tudom folytatni az utamat, mert a legközelebbi megállóban nem tudok jegyet váltani, a vezető pedig nem hajlandó/tud felváltani egy ötezrest, akkor bizony a Volán elmarasztalható módon járt el.
A következő megoldások közül választhatna (mindegyikre láttam már példát külföldön):
- A buszokon a sofőr vagy vissza tud adni, vagy az utas akkor fizethet, amikor a sofőrnél elég visszajáró gyűlt össze.
- A buszokon a sofőr vagy vissza tud adni, vagy a visszajárót a cég saját költségén visszajuttatja.
- A buszokon van bankkártyaterminál.
- A buszokon van jegyautomata, ami vissza is tud adni, esetleg bankkártyát is elfogad.
- Minden állomáson van jegyautomata, ami vissza is tud adni, esetleg bankkártyát is elfogad.
- Minden állomáson van jegypénztár, vagy jegypénztári feladatokat is ellátó szerződött partner (újságosbódé, kocsma, stb.). A jegypénztár elérhetősége az állomáson fel van tüntetve.

További ötletek:
Üzemeltessen a Volán mobiltelefonos jegyvásárlási felületet (a jegy árát az utas mobilegyenlegéről vonják le / számlájához írják, ld. mobilparkolás). Ehhez elég kifüggeszteni az állomások kódjait, és az utasnak csak az induló és érkező állomáskódokat kell megadnia, a menetjegyét pedig SMS-ben kapja.

seik 2010.10.26. 15:52:43

Szerintem ha felajánlja a tisztelt utas, hogy 2000 forint és nem kérek jegyet, tuti visszadott volna még húszezresből is a sofőr.

Бабаяга 2010.10.26. 15:53:00

Rómában a reptérre tartó ottani volánbusz késésben volt egy baleset miatt. Erről igaz csak olaszul, de tájékoztatták és megnyugtatták a várakozókat. Amikor a busz befutott, jegyet akartam váltani, mondta, hogy nála nem lehet, de nem baj szálljak fel, majd veszek jegyet a reptéren. És nem én voltam az egyetlen ilyen utas. Inkább hagyott minket lógni, de a számára is fontos volt, hogy elérjük a gépünket és ő is tudja tartani a menetidőt.

llg 2010.10.26. 15:57:06

ez londonban szinte minden ejjel elofordul valakivel, ha nincs oystere es aproval akar fizetni. a buszsofor lekuldi az automatahoz ami a buszmegalloban van es jegyet vetet vele. mig szerencsetlen kuzd a jegyeert a buszsofor becsukja az ajtot es mar ott sincs. varhatsz a buszodra ujabb fel orat:-((

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.26. 16:03:21

@Ferocious: akkor it is meg a XVIII. szazad van a helyijaratokon, mert hogy oda csak 1 dollarossal tudsz felszallni az hetszentseg
/ 3 allam tapasztalata/

zZZz 2010.10.26. 16:04:52

A Buszsofor egy igazi magyar taho paraszt.A sok hulye posztolo meg kinyalahtja aki a buszsofornek ad igazat
Utannamentem volna es darabokra torom a szelvedot meg a sotet fejet annak a buzi sofornek ...

MEDVE1978 2010.10.26. 16:07:07

Pár hete Egerben voltunk a feleségemmel és ellátogattunk a Szépasszony völgyébe. Mivel a Szépasszony völgybe nem igazán megy az ember kocsival, azt a megoldást választottuk, hogy a buszállomásról átsétáltunk a völgybe (kb. 20-25 perc). Nem messze, a Mátrában szálltunk meg, az utolsó busz a pályaudvarról 20.50-kor ment, ha jól emlékszem.
Ki is számoltuk, ha fél körül indulunk még simán odaérünk gyalog. Node a völgyben megláttuk a szokásos, idióta kisvonatot, ami a Margitszigeten és egyéb helyeken is megy. Oldalára nagy betűkkel kiírva, hogy óránként megy és a buszpályaudvart is érinti.
Kérdezem a vezető faszit, mikor megy az utolsó? Azt mondja, hogy nyugodjak meg nyolckor megy és megvár minket, ha úgy döntünk, hogy így megyünk vissza. Mivel francnak se volt kedve részegen elténferegni a buszpályaudvarig, örültünk és elfogadtuk az ajánlatot. No, pár órával és pár üveggel később kellemes hangulatban nyolcra odaérünk a megállóba. Vonat sehol... Telik az idő...Negyed kilenc még mindig sehol. RÖvid körbekérdezés után megtudtuk, hogy: No hát a Józsi má fél órája elment, mondta, hogy szar ma úgyis a forgalom, megy haza...
Józsi édesanyját emlegetve gyalogoltunk vissza a pályaudvarhoz... Mivel még fiatal vagyok, igazából szarok erre. A probléma az, hogy mi van, ha ezt külföldiekkel is megcsinálta Józsi? Ők is megszívták este, egy ismeretlen városban?

Gyagyás Tóni (törölt) 2010.10.26. 16:16:49

Fasz voltál. A sofőrnek kötelessége visszaadni. Pont. Ha nem akar akkor hívjon rendőrt és még jól meg is basszák.

efhábé 2010.10.26. 16:20:45

@labi: De könyörgöm, miért gondolja bárki is, hogy az utazási feltételek felülírhatják a hatályos magyar törvényeket? Az nem válasz, amit itt valami jogilag rendkívül kiművelt jómunkásember mondott, hogy nem kötelező volánnal utazni, ha meg igen, akkor kuss és elfogadod a feltételeket.
Ha én holnap beleírom az utazási feltételekbe, hogy felszállás után kötelező lecidázni a sofőrt, akkor onnantól az úgy is lesz?
Térjetek már észre, a törvény szerint nem lehet visszautasítani hatályos magyar fizetőeszközt és helyette másikat követelni. Ha a szabályzat ennek ellentmond, akkor az annyit ér, mint a slozipapír.
El kell fogadni, vissza KELL adni belőle. Lehet szépen kérni az utasokat, hogy lehetőleg pontos összeget készítsenek elő, lehet szépen kérni őket, hogy a nagy címletek használatát igyekezzenek elkerülni, egy dolgot nem lehet, ezek használatát kategorikusan megtiltani...

Szarazkoro 2010.10.26. 16:26:16

Ezen a szigeten, ha nem adsz annyi aprot amennyi a buszjegy, nem koteles a sofor elvinni sehova. Rajta mulik hogy jo fej vagy sem es visszaad sajat zsebbol vagy bogaraszik neked a kasszabol ha van neki, marmint ha olyan busz h nincs kasszaja (ergo exact osszeget kell fizetni-ha tobbet adsz te bajod, miert nincs nalad pont annyi penz)szal nem reklamalhatsz.
De ha napijegyet veszel automatabol ami a buszmegallokban van akkor megvarja azt a 2 perces muveletet altalaban.

efhábé 2010.10.26. 16:31:33

@pillekosbor: No hát én olyan ATM-mel még nem találkoztam, pedig sokfélét használok. A szokásos szöveg az, hogy a beírt összegnek ezerrel oszthatónak kell lennie. Ez így van OTP, CIB, Erste, Unicredit, Volksbank, BB és MKB automatáknál. Ezeket használom több-kevesebb rendszerességgel, de az mondjuk lehet, hogy Csajágóröcsöge és térsége takarékszövetkezet automatája másképp működik...

Oli Garha 2010.10.26. 16:34:14

@Leonine: régóta várom ezt a beírást,végre megérkezett!
köszönöm

vadliba1 2010.10.26. 16:38:10

@efhábé: Igazad van, a magyar törvények értelmében - mondom TÖRVÉNY - kötelező elfogadni bármilyen címletű érvényes bankjegyet és pénzérmét. A Volánnak - és bárki másnak, aki szolgáltatást nyújt, gondoskodnia kell váltópénzről. A Volán belső szabályát "übereli" a törvény a Hitelintézetekről. Fel is lehetett volna jelenteni nem csak a sofőrt, hanem magát a társaságot is. Kedves Szárazkoro, tévedsz, ha azt hiszed, hogy a sofőrnek van igaza.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.26. 16:40:56

nalunk $ 20 a minimus es azt hiszem csak ilyen cimlet van benne
bar 100-200-nal tobbet meg sosem vettem ki, lehet felette ad 100-ast is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.26. 16:45:46

@vadliba1: a buszsofor bunko volt ez nem kerdes
en nem ismerem a pontos torvenyt, de az is teny ha aszurd esetben 40 ember szall fel es mindnel 10.000-es van es jegy 345 ft, hat nehezen lehetne betartani a torvenyt
mint mondtam itt is 1 $-os kell bar a torvenyt nem ismerem de nem tudok felszalni 5-el,egyszerueen nem visz el es nem tudok sehol jegyet venni csak a buszon
berlet mukodik de az eltelt evekben kb 10-szer vettem igenybe
/ tudom tavolsagirol van szo, de itt csak a helyit ismerem/

beebeebee 2010.10.26. 16:58:03

@llg: hát azért az csak nem ugyanaz, hogy csak a sofőrnél lehet jegyet venni, de ő nem ad vagy az automatából is lehet jegyet venni csak hülye vagyok és inkább a sofőrrel szarakszok

a volán kapja be, aki védi a volánt az is,
aki jófejnek tartja a zsebbe dolgozó köcsög sofőröket az majd nem pityogjon ha nem lesz járat egyáltalán, mert elvileg senki nem veszi igénybe
ez az utóbbi a leghülyébb kategória

efhábé 2010.10.26. 17:01:03

@atpijkamo: Ehhez azért tegyük hozzá, hogy amikor az USA-ban jártam, állandóan tele voltam apróval. Nálunk, ha bemész a boltba, veszel egy üdítőt, egy csokit meg vmi pékárut, akkor kb. egy ezrest fizetsz, esetleg visszakapsz 30-40 forintot. Kint meg állandóan nyomták a 40-50 cent visszajárót.
Ha csak azt nézed, hogy nálunk a legkisebb papírpénz 500 Ft, az USA-ban meg 5 dollár (van papír 1 dolláros, de mellette fém 1 dolláros is van), ami kb. ezer forint, máris érthető, hogy miért vagy tele állandóan centtel, míg itthon sokkal kevesebb az apród...

efhábé 2010.10.26. 17:05:55

@hagyma: oké-oké, de egy dollár az mindig akad, ahogy nálunk is általában egy százas ott figyel a legtöbb embernél. Itt viszont 245 forint a menetjegy, tehát kell, hogy legyen nálad két százas vagy egy kétszázas, plusz 4 tizes vagy 2 huszas meg egy 5 forintos. Kicsit más felállás, mint előkapni az egy darab dollárt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.26. 17:11:18

@efhábé: hat a zom kartyat hasznal ezert nincs tele aproval, aki megis kp-s az uvegben gyujti otthon es idonkent bedonti a penzvalto automataba
az 5 es 2 dollaros, foleg utottbi kifejezetten ritka, az 1-es nagyonis gyakori meg a huszas
aki nem hasznal kp-t annak bizony ha hirtelen ugy adodik es buszra kell szallni, annak problema, amugy mindenki tudja busz elott be kell szerezni 1 dollarost valahol
/ a jegy atszallasra jogosit:)/
fem 1 dollarost szinte senki nem hasznalja fizetoeszkozkent, postan lehet hozzajutni

Démonmac1 2010.10.26. 17:18:24

Megvárhatta volna a boldogtalant..
a többi 5000 ressel jövök mondat viszont bukó, mert mi van ha mindenki 5000 essel jön. (10k, 20k)
Tessék aprót is magunkkal hurcolászni.
épeszű mennyiséget, mert abból sem köteles mindent átvenni.

A fészbúkhoz meg gratula. Gondolkoznál inkább.

Démonmac1 2010.10.26. 17:24:06

@zltn: "zltn 2010.10.26. 16:04:52
A Buszsofor egy igazi magyar taho paraszt.A sok hulye posztolo meg kinyalahtja aki a buszsofornek ad igazat
Utannamentem volna es darabokra torom a szelvedot meg a sotet fejet annak a buzi sofornek ... "

:D fotelhuszár...
azán garázdaságért kapsz pár évet, megéri

egerészölyv 2010.10.26. 17:24:29

Pimasz, pofátlan prolijainak 20 év kapitalizmus sem tudta megtörni a termetüket. De miért? Mert bunkóságra születni kell.

egerészölyv 2010.10.26. 17:27:51

@total eclipse: nocsak, händeli névválasztás?

egerészölyv 2010.10.26. 17:29:34

@vauvauvau: na, öreg, te típuskádárista vagy, elszóltad magad.

Erika Viking 2010.10.26. 17:37:39

Bár a poszt arról szól, hogy a sofőr azt ígért, de aztán... és nem a pénzváltásról/visszaadásról, de azért számomra is érthetetlen, hogy a volán kiírja, hogy nem adunk vissza, és kész. Tehát, ha utazni akarok, akkor előre kell tájékozódnom, hogy mennyibe kerül a jegy, aztán felváltanom, és utazhatok? Vagy vigyek magammalegy csomó aprót? Persze, ha valami váratlan helyzet adódik, akkor buktam a lehetőséget. Hiába, utasnak születni kell

Erika Viking 2010.10.26. 17:38:46

@Erika Viking: magammal egy, kimaradt a szünet, elnézést kérek minden helyesírótól

Hurri Kán 2010.10.26. 17:39:54

@Erika Viking: a poszt alapvetően a sofőr finoman fogalmazva segíteni nem akarásáról, magyarul fogalmazva bunkóságáról szól.

efhábé 2010.10.26. 17:40:17

@hagyma: te élsz ott, te tudod. Amikor én töltöttem ott pár hónapot, akkor még nem volt ennyire elterjedt a kártyahasználat, viszont sok fém egydolláros volt. A helyiek azt mondták, hogy friss a dolog, le akarják cserélni a papírdollárt, de ezek szerint nem jött be a csere.

Erika Viking 2010.10.26. 17:42:51

@gyvy: Értem én, mint azt a kommentem elején írtam, és nagyon bunkónak gondolom a sofőrt, viszont a háttere (mármint hogy -állítólag - ki van írva buszra, hogy a sofőr nem köteles visszaadni) szerintem ugyanennyire gáz. Már a taxikban is van mobil kártyalehúzó, szerintem a buszokban is elférne.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.26. 17:46:31

@efhábé:
hat nagyon nem
pedig szep:)
az 1 dollaros az legalabb akkora tradicio mint az 1 centes
@Erika Viking:
hat ha tavolsagi jarattal akarok/nek/ utazni tuti elotte megvennem a jegyet
mondjuk itt tuti egyszerubben megy
persze otthon masok a tavolsagok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.26. 17:48:01

@Erika Viking:
ez sokat segitene, ugy tudom egyre elterjedtebb a kartyahasznalat, bar ugy olvasom neha tovabb tart mint a kp-s fizetes
az azert vicces

Erika Viking 2010.10.26. 17:55:19

@hagyma: néha a készpénzes fizetés tart hosszabb ideig, mint szokott, mert az ügyfél nem találja a pénztárcát, aztán a pénzt, aztán sötét van, és nem látja a pénzt, aztán elfelejti, hogy mennyit is kell fizetni, aztán elfelejti, hogy mennyit adott már, szóval ez nem érv :)
kártyával is lehet sokat mókolni, ha valaki béna, de azért nem ez az általános. valószínűleg a volános sofőrök is képesek lennének megtanulni

johnny66 2010.10.26. 18:01:15

Esetleg a sofőr:
- megkérdezhette volna a többi utast, hogy nem tudja-e valaki felváltani
- mondhatta volna, hogy majd később ad vissza, amikor a többi felszállótól lesz aprója
- adhatott volna valami elismervény félét a visszajáróról, amit később a jegypénztárban be lehet váltani. (tudtommal ilyen létezik)
- elmehetett volna ő maga váltani
- de leginkább: megvárhatta volna az emberünket, ha már megigérte..

Erika Viking 2010.10.26. 18:07:46

Azok a sofőrök, akik nem tudják vagy akarják elsajátítani a kártyás fizetés rejtelmeit, elmehetnének portásnak

igazságos 2010.10.26. 18:08:50

Én együtt érzek a posztolóval, tudom milyen az, amikor kint vársz, és a buszsofőr szarik megállni, mert kora reggel van, és nincs kedve.

De azért nem minden sofőr szemét, csak vannak elvetemült egyedek. A posztoló forduljon az adott helyi volán társasághoz, ajánlott levélben, azt kötelezők kivizsgálni. Még akkor is, ha semmi baja nem lesz a sofőrnek, de már kapjon egy irgum-burgumot. Ha megígérte, hogy megvárja, akkor tartsa is be! Már teljesen hozzászoktam, hogy soha nem jönnek időben a buszok, mindig késnek, van, mikor 5 percet is.
És igen, itt a megvárhatta volna udvariasságból a kiemelendő dolog.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.26. 18:20:10

@Erika Viking:
hat egyertelmuen a kp-s tart tovabb
itt is
a kartyas 2 mp
4 szam beutese nem orfongosseg

Kardics 2010.10.26. 18:28:00

alba volán helyi járat buszon vett jegy 250 Ft. 500-assal fizetek a jóember morog. Ez azért nem pénzváltás basszus!
Másik helyközi jegy 220 Ft, fizetek 1 db 100, 1 db 50, 3 db 20, 1 db 10 forintossal. Azt mondja: Mi van felborult a persely? Most akkor hogyan tegyek az urak kedvére?

Blogger Géza 2010.10.26. 18:50:22

"Közölte a kedves sofőr, hogy amennyiben gyorsan felváltom, megvár. "

A sofőr mércéje alapján a posztoló lassú volt, ennyi. Ha meg ott várt volna még többet, akkor jött volna a poszt a Homárra az állandóan késő buszokról, mert a sofőr már megint egy csomót várt egy balfaszra, aki 5000-ssel akart egy 200 Ft-os jegyet kifizetni.

A posztoló lúzerségét erősíti a tény, hogy 4 óra alatt gyalog oda-vissza megjárta volna Halászit.

Közepes 2010.10.26. 18:53:00

EZ Nem pénzváltás!!!!!
Ez egyszerüen csak visszaadás lett volna az 5000-esből..
Ne keverjük már a pénzváltást a visszaadással........

Blogger Géza 2010.10.26. 18:58:49

@efhábé: Ez elméletileg igaz, gyakorlatilag ha valakinek nincs visszajárója, akkor nincs. Arra senkit nem kötelez semmiféle törvény, hogy arra készüljön fel, hogy majd mindenki 5000-sel fizet egy buszon 200Ft-os jegyet.

Persze más megoldást is felajánlhatott volna, de gondolta, ez lesz a leggyorsabb, de aztán nem úgy alakult. A posztból is kiderült, hogy várt egy ideig.

igazságos 2010.10.26. 19:01:10

Lehet, azért a sofőrnek is van igaza a témában. Én például, mielőtt megyek vonattal, vagy busszal bárhová, eltrappolok a menetrend.hu-ra, és megnézem, mennyibe kerül a jegy. Több változatot is felírok, ha netán kések, akkor hogyan is juthatok haza. És ahhoz mérten igazítom a pénzt is, ha 200 forint a jegy, akkor nem adok ezresnél, vagy ötszázasnál nagyobbat. Ehhez ész is kell már, de a posztolónak nyilvánvalóan nincsen. Ezt hívják előrelátásnak is.

Leonine 2010.10.26. 20:05:40

@ger. duchemin: "Miért legyen az embernek aprója?"

Többek között azért, mert tíz darab ezrest semmivel sem nehezebb "cipelni", mint egy darab tízezrest. Vagy azért, mert sz.r indítása a napnak, ha a pékségben rádförmednek, hogy ne fizess húszezressel a három kiflidért. Vagy azért, mert ez neked nem került sem idődbe, sem pénzedbe, mégis segítettél egy pénztárosnak, buszsofőrnek, vagy akárkinek, azzal, hogy kb. annyit adtál neki, amennyit kért. Tényleg ilyen nehéz egy picit odafigyelni?

Leonine 2010.10.26. 20:07:39

@Oli Garha: ezek szerint hozzám hasonló "UFO" vagy, aki ismeri a "más összeg" funkciót az ATM-en? :)

Vérpistike 2010.10.26. 20:11:05

Én lennék a posztoló.
Látom, sokan mondtak mindenfélét, írnék pár apróbb kiegészítést:

A jegy Móvárra Győrből vonattal: 735ft
A jegy Halászira Győrből 900forint körül(félévente megyek haza, nem tudom, mennyit változott)
Utálok mások elé furakodni, ezért megvártam, míg mind a 25-30utas felszáll előttem és jegyet vesz. (minimum extra 6-8ezer forintnak be kellene ilyenkor folyni a kasszába)
Megbíztam a sofőrben.
Ha nem tudom felváltani és így megy el, egy szavam nem lett volna...

Annak meg, aki szerint lúzer az, aki nem hajlandó 7-8km-t gyalogolni, ajánlom ugyanezt a helyzetet:)

Vérpistike 2010.10.26. 20:14:50

@Vérpistike: busszal Győrből 900ft körül, elnézést, kihagytam.
ui2:
Ha kételkedtem volna a sofőr megbízhatóságában, én arról a buszról le nem szállok.

igazságos 2010.10.26. 20:48:12

@Vérpistike: Hát igen, én sem gyalogolnék 7-8 kilométert, az biztos.

De egy kicsi előrelátás nem ártott volna, hiszen mindenki tudja, hogy MÁV vonatra sem lehet tízezressel felszállni, mondván, hogy a kalauz bácsi majd felváltja nekem az ezer forintos jegy árát levonva. Nem ártott volna előre gongolkodni, valahol felválttatni. A buszvezető meg nem köteles felváltani pénzt, ez már minden buszjáraton ki van írva! Neked kellett volna arról gondoskodni, hogy fel legyen váltva a pénz ELŐRE. De igazad van, a buszsofőr is tapló volt, ha megígérte várhatott volna kicsit, úgyis késnek a buszok sokszor.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.26. 23:17:04

@civil polip: Ja, akkor nézz szét egy kicsit errefele, a közönség nagy részéhez képest még egész jó vagyok baszod...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.10.27. 03:16:49

@Dr Jozef Vengloš: Széna térnél ilyen szempontból rugalmasak, tehát a vezető is ad jegyet ha kérsz, bár ez valszeg az ottani automaták gyakori kisebb-nagyobb hibái miatt van így.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.10.27. 03:27:34

Ez elvileg úgy működik, hogy ha nem tud visszaadni, akkor ad egy átvételi elismervényt az 5000-esről, és ezt meg a menetjegyet bemutatva bármelyik pénztárnál odaadják a visszajárót. Nem muszáj aznap menni a visszajáróért, később is odaadják.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.10.27. 03:29:46

ondjuk nekem a győri közlekedésben az a kedvencem, hogy a buszvezető csak annyi jegyet hajlandó eladni, ahányan fölszállunk. Tehát visszaútra nem ad, pedig ott is vonaljegy van, mint Pesten.

cicmen (törölt) 2010.10.27. 08:47:01

Így történt, hogy egy gyökér, ruppótlan sofőr miatt négy órával később értem haza

Mekkora szellemi toprongy vagy te Endre!

cicmen (törölt) 2010.10.27. 08:53:54

@Peti817172M: ondjuk nekem a győri közlekedésben az a kedvencem, hogy a buszvezető csak annyi jegyet hajlandó eladni, ahányan fölszállunk. Tehát visszaútra nem ad, pedig ott is vonaljegy van, mint Pesten

És cigit sem árul a rohadék mi?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.27. 09:00:29

@cicmen: Azért az sokkal egyszerűbb, ha veszel induláskor elég jegyet, így nem kell hazafele is (ha esetleg nem marad apród, vagy úgy általában pénz nálad).

Bár nemtom lehet-e Győrben mondjuk újságosnál jegyet kapni, mert itt Pécsett pl. lehet, és olcsóbb is, mint a buszon.

cicmen (törölt) 2010.10.27. 09:09:55

@ColT: Biztosan valami szabály írja elő, hogy egyet adjon. Gondolom azért, hogy műszak végéig kitartson a jegytömb.
Ez a mizéria is furcsa a nagycímlettel.
Ki van írva, hogy nem tudnak váltani, lehetőleg pontos összeggel fizess.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.27. 11:58:05

A hozzáállásod teccik, de a tények nem ilyen egyszerűek: néha baszott nehéz felváltani a nagy pénzt, hogy aztán fizethessek kicsivel a pékségben, meg - ami engem nagyon idegesít - az automaták biza nem kérdik, hogy milyen egységekben szeretnéd a zsét. Hiába "más összeg", azt is abban adja, amiben épp akarja.

Leonine 2010.10.27. 12:26:07

@mityu: azért ki lehet cselezni az automatát, hogy ha kb. 10.000 Ft-ra van szükséged, akkor a más összegnél 9000-et adsz meg. Legrosszabb esetben is 5+2+2 ezer Ft-ot fogsz kapni, rögtön nem kell a pékségben tízezressel fizetned.

mohopasi 2010.10.27. 12:47:33

Péntváltásról beszél nindenki. Pedig arról egyáltalán nincs szó. Nem kell felváltani semmit, vissza kell adni. Hogy a sofőr nem tud visszaadni? Hát bocs. Itt az érvényes magyar forintom, kérek érte jegyet, szolgáljon ki, ne küldözgessen. És ezek után otthagyni a pókot igazi paraszt megoldás. Igaz ismertem olyan buszost is, aki a busz után futókat elnézve megjegyezte: aki fut, az sportol.

Szarazkoro 2010.10.27. 15:27:48

@vadliba1: Libus, en azt irtam h itt mi van. Kapisi?

megmondomdom 2010.10.27. 19:31:50

Magyarországon szolgáltatást igénybe venni elég "veszélyes" dolog, mondjuk mint Alsó-Kambodzsában. :) Katasztrófaturistákat és mazochistákat kellene ideutaztatni jó pénzért.:)

Első mohikán 2010.10.28. 04:30:28

Az volt már, hogy a "közutálatnak örvendő" (idézet az Index-től),fillérbaszó, naplopó, rabló, akasztófára való senkiházi taxisnak volt pofája felváltani az ötezrest? Hogy rohadjon meg az összes rühes taxis!!!

spotty 2010.10.28. 12:42:35

Ennyit a szuper magyar összetartásról.

Oli Garha 2010.10.31. 21:40:16

@Leonine: igen és általában 9 végű összeget veszek ki hogy legyen apróm...
de tuti bennem van a hiba

Kifordított kacagány 2010.11.06. 09:36:49

az volt már, hogy ha érvényes fizetőeszközzel akar a páciens fizetni, amit a szolgáltató nem akar elfogadni, akkor a vásárlónak jogában áll akár ingyen is igénybe venni a szolgáltatást? és az, hogy ez akkor is igaz, ha a szolgáltató nem tud/akar pénzt váltani, meg akkor is, ha valaki ezer db ötforintos érmével akar fizetni?

epeficam 2010.11.06. 12:44:17

Hát én bizony kurvaanyáznék, ha azért késnék, mert a buszosnak váltogatnia kell.

pillekosbor (törölt) 2010.11.17. 10:01:18

Jelentem mindenkinek, aki hülye tahónak gondolt, hogy kb. 2 hete kicserélték at ATM-et, azóta már van 1000 forintos címlet is.
süti beállítások módosítása