Tékozló Homár

A szegedi Forrás Hotel az ingyenwifi-mozgalom magyar bajnoka

2010.11.10. 00:03 | szily | 311 komment

Igényes délutánt minden fogyasztónak, ritkán kapunk olyan higgadtan és jól megformált élménybeszámolót, mint amilyet az "A kukacos vendég, és hét társa" nevű csoportos entitás küldött nekünk. Olvasóink az őszi szünetet a szegedi Forrás Hotelben töltötték, klasszikusan magyaros szállodai körülmények között. Takarítás nem volt, megpróbálták őket pénzre is levenni, nem adtak tiszta törülközőt (négycsillagos szállóról beszélünk). De a legjobb az Ingyen Wifi Falmelléki Magyar Hotel Módra. Ezen nevettünk is: az inernetezés tényleg ingyenes, kivéve a levelezést, ami cserébe 3000 forint óránként. Történet hajtás után:

Megosztanám veletek a Hunguest Hotel Forrás Szeged által okozott élményeimet az őszi szünet idejéről.

Szeptember elején egy rövid levelezés után lefoglaltam 2 db családi szobát (2x2 összenyitható szoba) 5nap/4 éjszakára a fent megnevezett létesítményben. (Október elején jeleztük, hogy csak egy nappal később tudunk érkezni, munkahelyi átvezénylés miatt, de az öt nap így is maradna.)

Visszaigazolták, örültünk is, míg meg nem érkeztünk. Az érkezésnél jelezték, hogy a szállást előre kell fizetni. Nem egy szokványos dolog, de legyen, úgy sem szeretnénk meglépni. Rövid egyeztetés után közölték, hogy nem két családi szobát foglalt a kollegina csak egyet (ja, náluk a bonyolult mátrixban csak egy karakter az eltérés, mindenkivel előfordul), és a másik család lakjon külön szobákban (9, 6, 15 és egy 3 éves gyermekkel érkeztünk). Egy kicsit még ezen is tudtak rontani, amikor kiderült, hogy a két különálló szoba esetében egyedi árképzést alkalmaznak. A 15 éves teljes díjat fizet, a 3 éves grátisz, de mivel fizető vendégből csak egy van a szobában, így megfejelték az egyágyas pótlékkal is. Nem családi szoba, de legalább büntetünk is, ha már nálunk foglalt a parasztja. Ezt követően kb. másfél órás érdek ütköztető beszélgetés után közös nevezőre jutottunk, és beköltöztünk.

Az első éjszaka után elfelejtetek kitakarítani az általunk bitorolt négy szobában. Jeleztük, felvilágosítottak, hogy a kis papírt ki kell akasztani az ajtóra, különben nincs takarítás. Megtettük, így sem takarítottak, nem cserélték a törölközőket sem. Harmadik napon személyesen a szobaasszonnyal vettük fel a kapcsolatot, kitakarítottak. Takarítás alatt értsd, kiürítették a kukát és kicserélték a kádkilépőt. Új törölközőt továbbra sem kaptunk. Negyedik napon a kocsiról nyúltam négy darabot, és megoldottam a cserét. Mégiscsak, egy négy csillagos szállodában laktunk.

Az ajánlat korlátlan wi-fi hozzáférést ígért a teljes ott tartózkodás alatt. Ez majdnem stimt, csak épp a banki és levelező oldalakat tiltották le. Ha valaki mégis szeretné elolvasni a leveleit, az 3000.- HUF/h áron bármikor megteheti.

Szintén az ajánlat része volt a Napfényfürdő Aquapolis (mely félkész állapotában, festetlen falaival jobban hasonlít egy mélygarázsra, mint egy kulturált fürdőre), és a Csendes Wellness használata is. A Csendes Wellnesst csak 16 év felett lehet igénybe venni, így a 15 éves fiam nem jutott be (emlékeztetőül: 100% ár + egyágyas felár + fél szolgáltatás). És rajta kívül azok a vendégek, akik kiskorú gyerekekkel érkeztek és nem akartak külön „wellnesselni”. De legalább egész nap üres volt, amortizációval nem kell számolni. Az elutazás napján már csak a Csendes használható. Praktikus megoldás, míg a gyerekek bepakolnak, lehordják a böröndöket a kocsiba, esetleg  sztórnoztatják a 100%-os előleg számlát, és kifizetik a fogyasztással növelt véglegest, addig a szülők izzadhatnak a szaunában.

A szállodában modern karórás azonosító, ajtónyitó rendszer üzemel. A fürdőben ennek ellenére csak kézpénzzel lehet fizetni. A szállodában lehet használni, pl. a Snack-bárban, de ott nem szolgálják ki a 15 éves kamaszt, mert nem tudják elképzelni, hogy alá tudja írni a számlát, ha egy szendvicset és vizet venne magának (emlékeztetőül: 100% ár + egyágyas felár + fél szolgáltatás). Húzzál innen kisköcsög vagy szólj anyádnak, hozzon pénzt.

Összességében Szeged gyönyörű hely, a Klauzál téri cukrászdában vendégnek érezhettem maga, de a szállodában már az is sikerélmény volt, ha az érzéklelő nélküli liftajtó nem csukott oda, mint néhány kisgyereket az öt nap alatt. A vezetőségnek szeretném javasolni, hogy a jövőben csak APEH nullás igazolással rendelkező, gyermektelen, önszáradó, és lehetőleg diszgráfiás vendégeket fogadjanak. De eszükbe ne jusson lecserélni a személyzetet, - eltekintve néhányuktól -, akik megpróbálták ezt a szabályokkal és érthetetlen rendelkezésekkel kibélelt szállodát mégis elviselhetővé tenni. Külön köszönet az éttermi dolgozóknak!!!

Üdv.:

A kukacos vendég, és hét társa

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mics Bjukenen hadnagy 2010.11.10. 10:23:46

No hát akkor ide sem megyünk, ennyi...
A Répce gold az tényleg jó volt, meg még az Aqua Sol Hajdúszoboszlón. A legjobb ahol eddig voltunk a Spirit, na az igen, meg még a KaroSpa is jó hely.

gorillka 2010.11.10. 10:23:56

@Tibike15: ha úgy van az ajánlatban, hogy fizetős, akkor nincs is gond.
Te döntésed.

2010.11.10. 10:28:15

@hagyma: "hat a szallast altalaban mindnhol elore kell fizetni"
Ez konkrétan NEM igaz, lehet hogy a ti országotokban így van, de én még se itthon, se külföldön nem fizettem előre sehol.

2010.11.10. 10:35:50

@vuvuzela importőr: vannak a világban olyan web szerverek, amelyek mögé rejtőzve kikerülhetők az ilyen céges proxyk... egyszerűen átdobnak a megadott banki vagy levelező oldalakra, amelyek direktben tiltva vannak. lehet guglizni.

namkuzu 2010.11.10. 10:44:22

Ha végre egyszer nem egy szálloda dolgozói tennének nekem szívességet azzal, hogy elviselnek a munkahelyükön, hanem ők vennék szívességnek, hogy én őket választottam, boldog lennék és tán le sem szarnám az apróbb kellemtelenségeket.
De minden magyar recepciós úgy csinál, mintha legalábbis a saját fürdőszobájában nyitottam volna rá szarás közben akadékoskodni, és ez szerintem a teljes magyar vendéglátásra igaz, szal a hunguestes netwolfnak le kéne szakadnia a netről és átmenni hrwolfba, oszt lehet nagyot alkotni.

2010.11.10. 10:52:26

@M1rage: ááá ez kurvanagy volt ! tiéd a nap kommentje :) :) :)

elwood 2010.11.10. 10:59:37

voltam pár 4*-osban és nem ilyenek

kár "magyarszállodázni" a magyar szállodák ár/érték ben jobbak mint az osztrák vagy horvát szállodák

ez az egy fos, ide nem megyünk, kész

(pl. a Pelion is Hunguest 4*-os és tök jó)

VOGL 2010.11.10. 11:03:26

Itthon van wifi és ágy is. Sőt most vettem egy proxyt is a vitrinbe, néha fejtegetem

Xezs 2010.11.10. 11:07:47

Hülye ez a posztoló. Otthon is minden nap új törölközőt vesz elő? Mi baja lesz a törölközőnek 1 nap után? Megromlik? Vagy koszosan törli bele magát? Fürödni alaposan kell.

Másrészt, a 15 éves fiú jogilag NEM cselekvőképes, tehát nem írhat alá semmit.

Ettől függetlenül a levelezésért legombolt 3000 Ft nevetséges. Egyáltalán, hogy szabályozzák? Minden levelezőoldalt nem tilthatnak le.

VOGL 2010.11.10. 11:10:23

@Xezs: Medence sincs otthon, azért se rinyáljon. Meg szakácsuk sincs otthon, és minden nap 2 fogást vacsorázik?
Nem létszükség, de ő ezért pénzt fizetett és más ezért pénzt kap

tejcsokoládé (törölt) 2010.11.10. 11:19:06

azért kicsit magába nézhetne a posztoló, aki szerintem egy sznob barom. négycsillagos szállodában minden nap tiszta törölköző jár... a sok hülye kölködnek meg már nem lesz hol laknia, mert így vigyáztok a földre.
mosakodásról hallottál már? ha szappant is használsz, egy nap után nem lesz retkes a törölköző.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.11.10. 11:20:35

Szegediként és a környéken lakóként meg tudom erősíteni a fent leírt panaszt... Sajnos ez a fürdő a város nagyúrának elmeszüleménye lett... Ez úgy el van cseszve ahogy kell. Szerintem egy év és vége a cégnek. A régi Forrás mindig tel volt!!! Ez meg kong az ürességtől. Vajon miért.
Félek, hogy a termálkútak vízhozamának megszerzése volt a cél...

Nevem Earl 2010.11.10. 11:37:48

Kicsit off, de talán mégsem: nekem már korábban feltűnt, hogy egyes magyar hotelekben mintha pénzért vásárolták volna a negyedik csillagot. Le is írtam anno a sztorit, íme: www.fogyasztok.hu/cikk/20090121/panasz_zsori_wellnesz_hotel_nem_erdemli_meg_a_negy_csillagot
Arra nem emlékszem, hogy ez is egy Hunguest Hotel-e... nem hiszem, de kellemes pikantéria lenne :).

Tomzone 2010.11.10. 11:43:24

En egyszer beugrottam reggelizni (helyben lakom) fals szobaszamot megadva. Nem tudom ez mennyiben jarulhatott hozza a szigoritashoz. Az en reggelimbol senkinek semmilyen kara nem keletkezett, a hulye vendegre csak ravertek, en meg jol is laktam...

Bellagio 2010.11.10. 12:07:07

Gyertek a Bellagio-ba! Itt nem fog ilyesmi megtortenni, megigerhetem! OK, a wifi nem FOC :)

Szarazkoro 2010.11.10. 12:19:47

@Hunguest Hotels Netwolf (a problémamegoldó):
Ismerosom szallt meg a szegedi Forrasban, hat mit ne mondjak elegge komcsira sikerult a szoba/hotel..
Ex-Recepcios leven tudom hogy ha ingyen wi-fit hirdetunk akkor az INGYENES is! Ha a vendeg 2x csaladi szobat foglalt akkor azt adjuk, vagy hogyha a noci aki felveszi a foglalasokat elbaszta (pl tulfoglalta a hotelt az esetleges szoba visszamondasokra szamitva, vagy 2x adta el-lasd vendeg erkezik kulfoldrol es mar reggel 8kor be akar checkolni du 2 helyett es eladjak a szobat ugy h kifizettetik vele az elozo ejszakat is-pre registered-de eladjak meg1x annak aki koran tavozik) akkor nem a vendeget szopassatok hanem szanjartok buneiteket es adjatok rohadt 10-20% kedvezmenyt vagy ingyen reggelit(mert a szallodai reggeli kb az eredeti ar 200-300%a) MERT NEM A VENDEG HIBAJA HOGY PANCSEROKKAL VAN TELE AZ A SZALLODA!

Erteni tetszik? Ezt 10 ev szallodazassal kulfoldon a hatam mogott mondom!

FalóNyúl 2010.11.10. 12:24:02

@Mocoria: Nem hiszem hogy a hálóruhából hajtogattak, inkább a törölközőből mint pl. Egyiptomban is. Vagy te törölközőben aludtál? Neked is elég nehéz lehet jót tenni...

DavidFuxx 2010.11.10. 12:26:37

@Mocoria: Igen,a csendes wellness jó dolog, ha nem kerülne kb. 7000.-ft per nap per fő. Semmi gond nem lenne, ha adtak volna választási lehetőséget a zajos, ronda, gondozatlan, bonyolult beléptető rendszerrel elátott élményfürdő és a csendes wellness között. Az előre fizetéssel kapcsolatban pedig az a véleményem, ha nem lett volna kifizetve a szállásunk, már az első napon kiköltöztem volna a Forrásból.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.10. 13:05:07

Nem olvasom végig a kommenteket, d..

15ves gyerek hogy irhatna alá, hisz kiskorú,gyám/szülő képviselheti csak bárhol
Másfelöl tudom, vannak diák bankkártyák is

Mi van letiltva ha webes oldalra megyek, emileket olvasni?
Szinte akármelyik oldalon van webes levelezőrendszer
Akkor ez most hogy?

mostmar_kicsit_unom 2010.11.10. 13:09:42

nem kiskorú. az 14 év alatt van. ha jól tudom, ezt fiatalkorúnak hívják, és már korlátozottan cselekvőképes.

farbaki 2010.11.10. 13:13:35

Csak néhány apróság összehasonlításként:

Mi is az őszi szünetben utaztunk pihikézni, de inkább elvonultunk Tirolba (600 km).
- szálloda: 4*-os.
- családi szoba: egy közös nappaliból nyíló 2 hálószoba.
- felszereltség: uszoda sok medencével, szauna, gőz, konditerem, bowling, játékszoba, stb.
- parkoló: ingyenes

Kb. egy hónappal előre lefoglaltuk neten. Érkezésünk előtt egy héttel levelet kaptunk, miszerint várnak, milyen az idő, milyen programok lesznek, stb.

Érkezéskor minden papír előre elkészítve, csak alá kellett írni a bejelentőt.
Sem okmányokat, sem hitelkártyát nem kértek, viszont szóltak, hogy van magyarul beszélő munkatársuk is, ha bármi gond/kérés lenne, keressük őt nyugodtan, mert az mégis csak kényelmesebb.
(Megjegyzem: foglaláskor kértek egy hitelkártya-számot, de a hátoldalon lévő cv kódot nem, ami nélkül pedig nem tudnak pénzt leemelni róla)

A WiFi fizetős lett volna, de erről tájékoztattak, ugyanakkor egy gép állt a lobby-ban ingyen nettel. (Ismét egy érdekesség: Ausztriában és Németországban sokkal kevesebb ingyenes netpontot (hotspot) találtunk, mint itthon.)

A reggeli olyan osztrákos, bőséges és minőségi volt. Még a jégbehűtött pezsgőről sem feledkeztek meg, ugyanakkor a presszókávé extra pénz (1,5 EUR).

A gyerekek (16 és 11) egész idő alatt önállóan rendeltek a bárokban (üdítő, süti, stb.) csak a szobaszámot kellett bemondani.

A fizető szolgáltatások, pld. solarium, a szoba kulcskártyájával mentek.

És mielőtt valaki elkezdené, hogy mindezt mennyiért, néhány ár:
- szoba 4 fő részére, panoráma oldalon: 120 EUR/éjszaka
- reggeli felnőttnek: 8 EUR, gyermeknek: 4 EUR
- idegenforgalmi adó: 2 EUR/nap/felnőtt
- svédasztalos vacsora a szállodában: felnőtt: 14 EUR, gyermek: 7 EUR (ital nélkül)
- vacsora városi éttermekben: pizza: 4-6 EUR, bécsi szelet salátával, burgonyával: 9-12 EUR, egyéb főételek: 5-15 EUR
Minden adag óriási és finom volt!

Összességében: nagyon jó volt, nem vertek át, a végelszámolásnál szóltunk, hogy a gyerekek előző esti narancsleve lemaradt a számláról. „Nem gond, a ház ajándéka!” volt a válasz.

Hát, így is lehet(ne)

hatesz 2010.11.10. 13:45:05

Nekem valami fontos dolog hiányzik a levélböl. Volt minden este csoki a párnán????

farbaki 2010.11.10. 13:53:58

@elwood: nem szeretném pontosan elmondani (nem fizettek semmit a reklámért) de ha a Gastein-i völgyben keresgélsz, több ilyet is találsz. Ez az egyik legszebb helye Ausztriának és szezonon kívül nagyon jó ajánlatokat lehet kifogni. Kicsit messze van, de megéri!

elwood 2010.11.10. 14:05:42

@farbaki: én voltam ausztriában nyáron de a 4*-os szálloda a mi 3*-osainknak felelt meg.

a siszállások közt meg egész lepukkant is volt.

azért érdekelne pontosan melyik volt ez. fizessek én hogy megmondd ? :-)

samarel 2010.11.10. 14:13:26

@tejcsokoládé: A posztoló nem egy sznob barom, azért mert vannak elvárásai a szolgáltatásokkal szemben. Kicsire leképezve, ha a fodrász belenyír a hajadba, azt te is zokon veszed.
Magyarországon még nem alakult ki az ár/érték arány alapú szolgáltatási szféra.
A nyáron egy horvátországi családi panzióban laktunk, ahol a tulajdonos maga fözött. Gombaleves készült, amit a társaság egy tagja nem szeretett. Kb. 20 perc alatt összedobott egy helyi specialitás, és nem fanyalgott miatta.

engem gyíkká változtatott 2010.11.10. 14:16:38

@atpijkamo: édes istenem, te mekkora büdösbunkó gyökérfasz idióta vagy. :)

۝merta-X 2010.11.10. 14:21:12

Én voltam a Forrás Hotel átalakítás építésvezetője, és a Forrás+Napfényfürdő felelős műszaki vezetője.

A Forrás Hotel személyzetét nagyon korrekt, németesen személytelen, kötelességtudó embereknek ismertem meg, semmifajta posztkomcsi leszarom a vendéget mentalitással nem találkoztam.
Nem tudom, posztoló találkozott e már német szállodai probléma megoldással? Náluk pl. olyan nincs.
Mivel:
1. Minden működik.
2. Ha mégsem, akkor az első pont lép életbe.
innentől kezdve egész nagy mutatvány meggyőzni őket.

A műszaki megoldásoknál a festetlen Napfényfürdő a Hunguest műszaki igazgatójának döntése volt, véleményt nem nyilvánítok.

A Forrás szép, a Forrás jó, a Forrás négy csillagos, ezért drága. Viszont nem véletlenül négy csillag.

samarel 2010.11.10. 14:23:57

@۝merta-X: "De eszükbe ne jusson lecserélni a személyzetet, - eltekintve néhányuktól -, akik megpróbálták ezt a szabályokkal és érthetetlen rendelkezésekkel kibélelt szállodát mégis elviselhetővé tenni. Külön köszönet az éttermi dolgozóknak!!!"

Xezs 2010.11.10. 14:24:36

@۝merta-X: Én meg holnap Obamával vacsorázok, 2 hét múlva meg megyek űrutazni.

Egyéves Önkéntes 2010.11.10. 14:25:43

Nekem is volt már olyan, hogy a számlán megjelent a fizetős szextévé. Szólok a recepciósnak, hogy ilyen nem volt. Mire a főnököm mellettem, dehogyisnem.
A rohadék az enyémre íratta. :D

Szaracén 2010.11.10. 14:29:59

Mi öten két éjszakát töltöttünk a Forrásban, kukacos vendég egy-két állítását meg tudom erősíteni, de azért nem ilyen tragikus a helyzet:
- Valóban előre kellett fizetni, szerintem túl sokan léptek le fizetés nélkül, ezért ez a gyakorlat.
- Takarítás nálunk furcsa módon az első éjszakát követő délután (!) négy körül volt.
- Nekem az Aquapolis nem tűnt félkésznek, mi nagyon jól éreztük magunkat benne. A két óriáscsúszda a toronyból tébolyítóan csúcs.
- A csendes wellnesst legkisebb lányunk nálunk sem vehette igénybe, de "eltolt műszakkal" meg tudtuk oldani a dolgot, kényeztető masszázzsal kiegészítve.
- A wifi-t én csak a telefonommal használtam, és nekem is feltűnt, hogy bizonyos szolgáltatások nem működnek. Szerencsére levelezni, banki ügyet intézni nem akartam, de azt meg tudtam nézni, miért van zárva még mindig a Virág cukrászda.
Összegezve inkább kellemes élményeink voltak, azt kaptuk, amire számítottunk.

Egyéves Önkéntes 2010.11.10. 14:30:52

Én szándékosan nem kérek wifit a szállodában, mert tudom, hogy még a szaunában is neteznék.

Egyéves Önkéntes 2010.11.10. 14:38:55

Amikor a Domolykó-szigeteken üdültem a shell smart pontjaimból, akkor a Hotel Proxy recepciósa ingyen adott minden vendégnek egy tekercs wifikábelt.

victor vacendak 2010.11.10. 14:43:21

A net kérdése érzékeny pont gondolom. A St. Julian's-i 5*-os Hilton-ban ha jól emlékszem napi 10 ájró lett volna a wi-fi. Sőt a minibár kinyitása is pénzbe került (mert volt benne egy érzékelő, ami az üveg megmoccanásakor már küldi is a TV-n megjelenő 3.99-es cehet). Sőt, ha mondjuk a kurva drága (20 euró per nap) hotel reggeli helyett a magam szalámiját és üdítőjét akarnám tárolni a minibárban, akkor az megtehetem a kipakolás utáni 30 euró befizetése után. Azért majd 200 eró per éj után ez elég vastag bőr. És még Paris se jött jó éjt cumira.

۝merta-X 2010.11.10. 14:50:45

@Xezs: Tovább megyek, az Pelionnak meg a Hajdúszoboszlón üzemelő Béke Hotelnek is én voltam a felelős műszaki vezetője, valamint jelenleg is egy fullos Wellness Hotelt építünk Bánkon.

Itt Bánkon annyi a pozitivum a többihez képest, hogy nem egy régi rakás fost kell átalakítani, hanem egy hihetetlenül profi és hangulatos Hotel mellé egy még egyszer akkora bővítést építünk, három medencével, úgy hogy jövő júniustól belőheti mindenki nyaralásra, kurva jó lesz, na.

elwood 2010.11.10. 14:51:40

@EÖ: a kint hagyott használt óvszerből nem hajtogatnak lufballon kiskutyákat ?

(elnézést)

falena 2010.11.10. 15:27:07

en csak annyit szeretnek hozzatenni a poszthoz, hogy mi is kb 2-3 eve "wellnesselni" szerettunk volna a baratommal...ok, legyen szeged es a forras szalloda. te atyavilag!!! ezt a lepukkant, komcsi helyet! konkretan rosszul ereztunk magunkat a szobankban es az eltervezett 2 ejszaka helyett csak egyet maradtunk. szerencsere csak az ott toltott egy ejszakat kellett kifizetnunk, de annyit elmondhatok, hogy soha tobbe. a wellness reszleg is elegge lepukkant volt, bar gondolom azota valtozott 1-2 dolog. a szemelyzetre mar nem emlekszem, de az biztos, hogy az etel sem volt tul egetrengeto es az etterem dekoracioja is hagy nemi kivetnivalot maga utan: 80'as evek, csak ennyit mondok.

۝merta-X 2010.11.10. 15:42:42

@falena: Most áprilisban adtuk át teljesen felújítva, átalakítva! A réggi lepukkant dolgok már a múlté, ezt most nagyon komolyan mondom. Csak a Hotelra, a Wellness nélkül, 2 milliárd forintot költött a Hunguest.

Der Beste 2010.11.10. 15:51:18

Nem vagyok nagy szállodázós, az utóbbi 4 évben 4 magyar város 4 4 csillagos szállodájában töltöttem 4 nap 3 éjszakát.
Egyik helyen sem fizettem egy petákot sem előre. Egyik helyen akartak fizettetni előleget, de amikor közöltem, hogy mindent üdülési csekkel fizetek, ott sem kérték.

mószer aranka brigád 2010.11.10. 15:55:55

Remélem, nem szokás szerint a kicsiken verik le a balhét, hanem el lehetne gondolkodni azon, hogy a vezetés megfelelő számú személyzetet tud-e biztosítani. Mert úgy tudom, iszonyú kevesen vannak szegények, és a belüket is kidolgozzák.
@falena: a dizájn helyenként tényleg iszonyú.

FDToth 2010.11.10. 16:00:49

A kedves posztíró tipikus tudatlan magyar ember. Ajánlatos a szobában levő információs dokumentumokat elolvasni első alkalommal. abban minden benne van.

Xezs 2010.11.10. 16:52:34

@۝merta-X: Akkor én is továbbmegyek: én szartam a Napot.

Shinjuku 2010.11.10. 16:59:49

@kalapácstollú: Reg jartal mar szallodaban...

Shinjuku 2010.11.10. 17:13:38

@onlame: Ez csupan annyit jelent hogy a bankod akkor konyvelte. Ezek a szaros bankkozi cuccok nem direktben mennek hanem vannak "kozvetito" bankok... Ezert kell egy rahedli kezelesi koltseget fizetned... Hidd el, hogy a fizetesi meghagyas atment abban a pillanatban hogy tankoltal. Debit kartyat pedig csak azzal a feltetellel fogadnak el autoberleshez (kulfoldi is) hogy a teljes osszeget elore zaroljak plusz meg valamennyit (ez berlo cegtol fugg.) Ha elkoltod a fedezetet, mielott a fizetesi meghagyas megerkezik a bankodba, akkor behajtatjak... De persze, ahogy hagyma is irta, ez esetben ne csodalkozz ha legkozelebb amerikaba jossz es a beengedos bacsi egy kihallgatoszobaba invital ahol megkerdezik hogy miert loptal penzt adott cegtol adott idopontban... es feltesznek az elso gepre kifele az orszagbol...

mohopasi 2010.11.10. 17:15:35

Én nemrég jártam ott, és van pár dolog, amiben igaza van a postolónak. Pl a csendes wellness dolgot én sem értettem. Viszont: a fürdő belső falai nem félkészség miatt olyanok amilyenek. Ez a design.. Ezt persze lehet szeretni/utálni, de kész van. A takarítás meg.... bammeg mér nem olvasod el azt az 1 papírt, amit kiraknak az orrod elé, hogy hogy jelezd a takarítást, törölközőcserét, stb. 5 mondat. Nálunk takarítottak, törölközőt cseréltek. Ennyi.

Shinjuku 2010.11.10. 17:17:18

@Hunguest Hotels Netwolf (a problémamegoldó): Kedves Hunguest Hotel Netwolf... Nem tudom mit szedett be a reggeli melle, de en is kerek belole... :)

Shinjuku 2010.11.10. 17:22:28

@Nevem Earl: A harom es a negy csillag kozott minosegi kovetelmenyekben sajnos nincs sok kulonbseg... aprosagok vannak csak (pl: minden szobaba hajszarito kell)... ezt sokan tudjak es minimalis raforditassal negycsillagost tudnak csinalni egy osztalyon aluli szarbol...

Xezs 2010.11.10. 18:26:29

@Shinjuku: A csillag amúgy semmit sem jelent. Minden országban mások a kritériumok, magyarul úgy osztják ahogy akarják.

Xezs 2010.11.10. 18:43:27

Bár lehet hogy nálunk tényleg vannak kritériumok, nem tudom.

costiglione 2010.11.10. 19:33:33

@farbaki:
(Megjegyzem: foglaláskor kértek egy hitelkártya-számot, de a hátoldalon lévő cv kódot nem, ami nélkül pedig nem tudnak pénzt leemelni róla) Na számomra akkor is itt a lényeg, mert igen is felirták az adatokat, tehát biztositották magukat. És ne aggódj nem kell mindig a cvv kód.

Mi se akarunk előre fizetteni, de aki nem adja meg a hitelkártya adatait ami ugye sokkal egyszerűbb lenne, azt sajnos meg kell kérnünk hogy adjon előleget vagy vmi biztositékot, mert a mai világban egy igazolvány már nagyon kevés.

Sokan mondogatják, hogy nem fizettek előre stb. de arról mélyen hallgatnak hogy amikor lefoglalták a szállást akkor megadták a hitelkártya adatokat.

gande 2010.11.10. 23:14:32

@hagyma:

én nem azt mondtam, hogy mindenhol utólag kell fizetni, hanem azt, hogy nem kell mindenhol előre fizetni...... nagy különbség.

gande 2010.11.10. 23:22:34

@hagyma:

aki ennyire nagyképű és hülyének tekinti a vendéget, az inkább menjen gyárba csavarokat szortírozni és ne a szolgáltatás területén próbálkozzon.

gande 2010.11.10. 23:44:52

@Bandi a halas:

neked nem voltak még problémáid, de sorolod őket..... ezt most nem értem.

feltehetőleg én vagyok a túl igényes, ha a felsorolt "apróságok" nem csak egyszer fordulnak elő, akkor számomra az a szálloda meghalt.

gande 2010.11.11. 00:15:01

@Szarazkoro:

a vendég a középpontban áll és ezáltal mindenkinek az útjában....

gande 2010.11.11. 00:26:30

@elwood:

LOL

te kész vagy ..........könnyesre röhögtem magam :DDDDDDDDD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.11. 00:31:29

@Mocoria: @enamel: hat felenk is csak torolkozobol csinalnak
ilyet nem is hallottam eletemben hogy a pizsamabol vagy haloingbol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.11. 00:35:37

@csokiájsz: az teljesen a Te dontesed mivel fizetsz
ez nem kerdes

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.11. 00:43:31

@Kulics: hat igen nalunk igy van
othon meg nem jartam szalodakba
bar felettem mar 3 hoteles is mondta elore kerik
es meg mindig szeretnek tudni egy konkret budapesti min4 csillagos szallodat ahol se kartyaszam nem kell se semmi csak az utlevelem oszt jonapot

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.11. 00:51:18

@Shinjuku: jobbik esetben
rosszabbik esetben beengedik es birosag ele is vihetik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.11. 00:56:55

@farbaki:
igen valoszinusithetoen azert kertek el a hitelkartyad szamat, mert meg akartak jatszani az osztrak lotton

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.11. 01:01:04

@gande:
ha arra gondoltal, hogy en vagyok a negykepu, akkor nagyon melle
en te;jesen kritikus szemmel nezem a zsenialitasomat
a vendegekkel meg tenyleg nagyon kedves vagyok, mint mindenki itt, 4 csillagtol felfele 100%

Franzi 2010.11.11. 01:07:59

@Hunguest Hotels Netwolf (a problémamegoldó):

gratulálok a cinizmushoz, hisz ez a reklamációkezelés kézikönyvének az első pontja. :)

úgy tűnik, még mindig nem sikerült a régi komcsi szellemet elűzni a vállalatból.

a fenti hozzáállással és a személyzetnek a "szolgáltatás" fogalmának értelmezésével nem véletlen, hogy megbukott a német iroda, hogy sikertelen volt megnyerni a német piacot.

a danubiusnak ez valahogy megy. több danubius szállodát is megjártam már az évek során, mindenhol kifogástalan volt a szolgáltatás.

"...mindenütt erről hallani, hogy támogassuk a hazai termékeket. Hát hajrá "

miért támogassam én a hazai termékeket, ha azok gyengébbek és drágábbak, mint a külföldi? ha hasonló az ár/érték arány, akkor a magyar mellett fogok dönteni, különben nem.

UI:
a hatékony reklamációkezelésre avagy "hogy szerezzünk elégedett vendégeket úgy, hogy a személyzet is jól érzi magát" című tréningre szívesen állok rendelkezésre.

farbaki 2010.11.11. 11:23:19

@hagyma: Nem hiszem, mert lottószámnak túl hosszú.

Észrevehetnéd már végre, hogy a nagytöbbség miről beszél:

- Azt mindenki tudomásul veszi, hogy a szállodának is szüksége van biztosítékra, különben az ámerikás magyarok lelépnének fizetés nélkül.

- A különbségek a módszerben vannak. Én speciel nem szeretem, ha előre fizettetnek, illetve zárolják az összeget, mert ez szerintem nagyfokú bizalmatlanságot feltételez. A megadott (bekért) adatok alapján utólag is behajtható az esetleg ki nem fizetett szolgáltatás, csak az egy kicsit nehezebb és hosszadalmasabb. Ennek ellenére – szerintem – egy magára valamit is adó szálloda(lánc) inkább felvállalja ezt a rizikót, mint hogy bizalmatlannak tűnjön.

- Amerikában sem egységes az elbírálás: San Franciscoban a Four Seasons Hotel-ben utólag kellett fizetni és nem zárolták a várható összeget a kártyámon. Ugyanakkor New Yorkban, szintén a Four Seasons Hotel-ben zároltak pénzt a számlámon.

- Európában – csekély tapasztalatom szerint – a 4¬-5* -os szállodákban a lehető legnagyobb diszkrécióval kezelik a fizetési biztosítékokat. Nagyon vigyáznak arra, hogy ne tűnjenek bizalmatlannak.

- Szintén tapasztalat, hogy Nyugat-Európában (a határt és Bécset elhagyva legalább 200 km-rel) szeretik és bíznak a magyar vendégekben. Tőlem, mint magyartól a legritkább esetben kértek előre pénzt, még a 2-3*-os szállodákban, motelekben sem.

Véleményem szerint a jó szállodai szolgáltatás csak a kölcsönös bizalomra épülhet. Én, mint vendég, bízom abban, hogy a lehető legjobb és legkörültekintőbb ellátást, szolgáltatást kapom, a szállodás pedig bízik abban, hogy a vendég nem egy tolvaj, garázda tuskó. Az esetek 99%-ban ez így is van, a fennmaradó néhány eset miatt pedig nem kellene különleges szankciókat alkalmazni.

Még egy apró megjegyzés: én tudok olyan 3-4-5*-os budapesti szállodákról, ahová nyugodtan bemehetsz, és elég, ha a megfelelő okmányokkal igazolod magad. Nem fogják előre elkérni a szoba árát. (Persze ez nagymértékben függ attól, hogy az éppen szolgálatos - általában sok éves tapasztalattal bíró - recepciós, front officer hogyan ítél meg.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.11. 12:19:55

a fizetokepesseg nem bizalom kerdese
az amerikas magyarok is magyarok es legkevesbe sem lepnek le fizetes nelkul, bar ezek szerint megtehetnek, mert otthon nagy a bizalom
a bizalom itt is meg van, talan pont a sok rossz tapasztalat az europas magyarok miatt kellett bevezetni
nekem a vilag legtermeszetesebb dolga, hogy kocsiberlesnel, szallodaszoba foglalasnal es stb. creditkartyat kernek
es meg ezer mas dolgot fizethetnek utolag, amit elore szokas, de ha meg van a bizalom, miert ne fizetnem utolag
azt meg kulonosen utalnam, ha a recepcios ranezesre dontene el, hogyan fizessek
egy szallodanak meg van a mukodese
ha pesten egy 5 csillagos szallodaban a
sok eves tapasztalattal rendelkezo recepcios donti ela dolgot
hat abban a szallodaban nekem nincs bizalmam
legkozelebb a bellman vagy a akarito mondja meg
hat maga fizessen elore kp, mert borostas az arca
maganak ojjan szep makkos cipoje van, raer hovegen behozni
ugyanmar
egy szallodanak prfi menedzsmentje van profi szabalyokkal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.11. 12:31:57

ja ezt a hukye vonalat haggyuk mar, hogy a gonosz amerikaiak bizalmatlanok, bezzeg europaban fizetsz amikor akarsz
amugy en kezseggel elhiszem, otthon maskeppen van, nincsenek otthoni szallodai tapasztalataim, talan ha 2-3-szor voltam szallodaban otthon, akkor is egy ejszakas alvas vegett
de
akkor ha Te tudod, legalabb 1 db 4 vagy 5 csillagos hotel nevet ha leirnad, ahol eleg utolag fizetni es nem kell a kartyam szama sem
ha lesz kedvem es idom kiprobalok egy foglalast

juhaszcs 2010.11.11. 14:25:42

@juljim:
Bi bajod a gyerekekkel?
Talán csak nem impotens vagy és zavar,hogy mások vidámak körülötted?:-)
Áztatod a valagadat mint az öregasszonyok a buzifürdőkben?.-))

juhaszcs 2010.11.11. 14:27:16

@Xezs:
Nem égett szét a segged?:-)

atila68 (törölt) 2010.11.11. 17:41:02

@samarel: Úgy kilencven másodperccel nehezebb.

lordjim 2010.11.11. 19:08:35

@hagyma: akkó te délamerikáról beszész mer itt Oklahomában csak utólag de keményen,aknavetővel

lordjim 2010.11.11. 19:16:03

@Janiszta: de csak újraválasztottátok azt a genyót hüjefaszbunkómunkásőrminimálbéresmondénvelnesszköcsögök

lordjim 2010.11.11. 19:26:49

@farbaki: igazad van ezektől a tapló labancoktól biz ezt el kéne tanulni,szintén Tirol :Flirsch élmény mindegyik panzió ahogy írtad

lordjim 2010.11.11. 19:35:51

@victor vacendak: ijen lepukkatt dzsumbujba soha...

lordjim 2010.11.11. 19:51:30

@hagyma: világos,itten nálunk Oklahomában én tehénszarral fizetek,na jó azér a magnum is otvót

megmondomdom 2010.11.11. 22:38:42

Ez régóta így működik ebben az országban. Okos ember nem nyaral-őszöl-telel-tavaszol magyar szállodában. Ha társasággal akarsz "bulizni" Mo-n olcsón, akkor házat kell kivenni. Amúgy meg irány külföld. A fapados repülőjegyek olcsók, Szlovénia, Horvátország autóval pár óra. Minek itthon maradni? Aki kap üdülési csekket, az passzolja el, aztán hagyja itt ezt a szemétdomb országot!

Xezs 2010.11.11. 22:56:12

@megmondomdom: Jaj mert külföldön nem húznak le, ugyan már. Ezt te sem gondolod komolyan.

Arányaiban is hasonló, semmi különbség.

ági anyu 2010.11.12. 14:50:25

@hagyma: Én még sosem voltam olyan szállodában, ahol előre kellett volna fizetni a szállást

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.11.12. 15:35:12

Mi egy balatoni szállodában voltunk (az apartman részén) legutóbb(4*), ott 100EUR volt a kaució. Ami nem volt vészes, de amint felmentünk a szobába hiányoltuk a kádkilépőt, WC körüli szőnyeget, asztalterítőt, 1 db kanalat, távirányítót az LCD TVhez.

Mindezt a bejelentkezés után kb. 10 percen belül jeleztük, kiderült, hogy jól tettük, levonták volna a kaucióból. Mondjuk az ifjúsági szállásokon 20-30 éve megszokott leltár az ajtóra ragasztva hiányzott, azt mi találtuk ki, hogy ezek berendezési tárgyak kellenének oda - kiderült, hogy egy fali kép is hiányzott...

Szóval a kauciózás is lehet bizalmatlanság, de erősen átveréses a jelleg, ha nem közlik, hogy mi a szoba felszerelése, mi is az amit leellenőriznek. Mert utólag magyarázhatod, hagy nem loptad el a WC "puNpát"

Továbbá az is alap, hogy ha a "Takarítást kérek" tábla van kint, akkor ki kell takarítani, nem csak a szemetet elvinni, a "Kérem ne zavarjanak" táblánál meg éppen szekszelek az asszonnyal, véletlenül se nyissanak be/kopogjanak. Jobb helyen a recepción italokkal kínálják az érkezőt, vagy elegánsabbaknál vouchert adnak a bárba: egyrészt jól esik, másrészt nem kerül sokba, harmadrészt meg reklám a bárnak.

Ahol voltunk szálloda ott a bárban volt csak ingyen wifi. Titkosítatlan... ahogy atpijkamo mondta az otthon/szerverfarmon intézett ssh tunneling az tényleg alap, de még jobb VPN tokennel. Aki meg spúr a telefonján emailezni meg mobilnetezni az fizessen vagy menjen gyorsétterembe :)

atila68 (törölt) 2010.11.12. 17:38:43

@megmondomdom: Ahol te laksz, az a szemétdomb. El lehet menni.

atila68 (törölt) 2010.11.12. 17:46:08

Még egy apróság (lehet van akinek az újdonság varázsával hat) ha azt akarod, hogy (három csillag felett) kicseréljék a törölköződ, hagyd reggel a fürdőszobában a földön.
Ennyi.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.12. 18:14:54

@megmondomdom: "Minek itthon maradni? Aki kap üdülési csekket, az passzolja el, aztán hagyja itt ezt a szemétdomb országot!"

Petőfi Sándor - AZ ALFÖLD

Mit nekem te zordon Kárpátoknak
Fenyvesekkel vadregényes tája!
Tán csodállak, ámde nem szeretlek,
S képzetem hegyvölgyedet nem járja.

Lenn az alföld tengersík vidékin
Ott vagyok honn, ott az én világom;
Börtönéből szabadúlt sas lelkem,
Ha a rónák végtelenjét látom.

Felröpűlök ekkor gondolatban
Túl a földön felhők közelébe,
S mosolyogva néz rám a Dunától
A Tiszáig nyúló róna képe.

Délibábos ég alatt kolompol
Kis-Kunságnak száz kövér gulyája;
Deleléskor hosszu gémü kútnál
Széles vályu kettős ága várja.

Méneseknek nyargaló futása
Zúg a szélben, körmeik dobognak,
S a csikósok kurjantása hallik
S pattogása hangos ostoroknak.

A tanyáknál szellők lágy ölében
Ringatózik a kalászos búza,
S a smaragdnak eleven szinével
A környéket vígan koszorúzza.

Idejárnak szomszéd nádasokból
A vadlúdak esti szürkületben,
És ijedve kelnek légi útra,
Hogyha a nád a széltől meglebben.

A tanyákon túl a puszta mélyén
Áll magányos, dőlt kéményü csárda;
Látogatják a szomjas betyárok,
Kecskemétre menvén a vásárra.

A csárdánál törpe nyárfaerdő
Sárgul a királydinnyés homokban;
Odafészkel a visító vércse,
Gyermekektől nem háborgatottan.

Ott tenyészik a bús árvalyányhaj
S kék virága a szamárkenyérnek;
Hűs tövéhez déli nap hevében
Megpihenni tarka gyíkok térnek.

Messze, hol az ég a földet éri,
A homályból kék gyümölcsfák orma
Néz, s megettök, mint halvány ködoszlop,
Egy-egy város templomának tornya. –

Szép vagy, alföld, legalább nekem szép!
Itt ringatták bölcsőm, itt születtem.
Itt borúljon rám a szemfödél, itt
Domborodjék a sir is fölöttem.

(Pest, 1844. július.)

További magyar hang 2010.11.12. 19:41:53

/off

"Kint a benzinkutaknál előre lehúzod a kártyádat, vagy ha kp-vel fizetnél, akkor előre kifizetsz annyit, amennyit tankolni akarsz."

Ezt a rendszert én képtelen felfogni.
Honnan tudhatnám előre, hogy mennyit fogok tankolni? Az üzemanyagszint-jelző az autókban nem pontos értékeket ír ki, ami alapján tudni lehetne, hogy 50 v. 52 v. 55 liter fér-e majd bele.
Valaki aki tankolt már ilyen rendszerben magyarázza már el légyszi, hogy is megy ez pontosan!

/on
Én már ott léptem volna le, amikor megmondták, hogy nem azt szobát fogják kapni, amit lefoglaltak. Ez már eleve nonszensz egy olyan szolgáltatónál, aki ebből él.

ez is lehetne... 2010.11.12. 21:36:42

@Franzi: Franzikám akár a konkurenciája is lehetnél a cégnek! A komcsizás különösen pikáns, de ha jól emlékszem a Danubius is a komcsi időszakban épült fel.

Én meg azt tapasztaltam, tapasztalom, hogy már simán verik a Hunguest szállodák a Danubiust. Talán érdekes, de a legjobb szakembereik is átmennek a Hunguesthez.

Ami meg a hazai és a külföldi "termékek" ár/érték arányát illeti, könnyű beállni a fikázók sorába, de komoly szakemberek tudják, hogy ebben jók vagyunk, már ha azonos kategóriákat hasonlítanak össze.

Az "UI:" meg kivételesen gusztustalan, persze mondhatnám azt is, köszi de én inkább az "Első az ember"-t ajánlanám!

Ui: Persze cinizmusból tarthatnál tréninget, de arra csak a feltűnésmániás kommentelőknek, újságíróknak, s persze a konkurenciának van szüksége.

Franzi 2010.11.13. 02:14:40

@ez is lehetne...:

köszi a bókot, de nem vagyok konkurencia :)))

a komcsizás miért is pikáns? a danubius nagyon hamar túllépett a kommunizmus szellemén és egy ügyfélközpontú szolgáltatóvá vállt.

a hunguest megtartotta a régi diktatórikus rendszerból az emberekéket, a ahol a vezérnek kinevezett vki mondja a tutit, ahol akár apróságokkal próbálják átverni a vendéget.... sorry, ez személyes tapasztalat. és akkor ott van a danubius, ahol mindig megvoltam elégedve, még akkor is, ha hiba történt, mert megfelelően kezelték.

tudatosan nem egy ibis-t hoztam példának, mert a danubius és a hunguest a 2 nagy régi magyar szállodalánc.

hiába állapítják meg a "komoly szakemberek" hogy jók vagytok, ha a vendég ezt másképp érzékeli.

gondolom, a "komoly szakemberek" nem fizetnek 3000 forintot az ingyenes wifi-ért. a szakembereknek nem szól be a személyzet a palota szállodába, nem próbálják lehúzni és nem nyitja rá a takarító kopogás nélkül az ajtót miközben a kedves vendég éppen a hormonháztartását hozza egyensúlyba.

egy profin működő és gondolkodó szolgáltató nem érzékeli gusztustalannak, ha vki felajánlja a segítségét.

egy profin működő és gondolkodó szolgáltató nem nevezi fikázásnak a reklamációt, a vendég vagy az ügyfél véleményét.

aki a szocialista szellemben gondolkodik, annak persze nehezebb kezelni ezeket a helyzeteket.

ez is lehetne... 2010.11.14. 21:41:04

@Franzi: "a hunguest megtartotta a régi diktatórikus rendszerból az emberekéket, a ahol a vezérnek kinevezett vki mondja a tutit,"

Ahogy az ország is megtartotta az embereket.

"mert a danubius és a hunguest a 2 nagy régi magyar szállodalánc. "

Ez meglehetősen nagy távolságról vall a szállodaipartól.

Szerintem téged elhajtottak egy tolakodó ajánlatoddal,s innen a sértettség.

Franzi 2010.11.15. 02:15:08

@ez is lehetne...:

basszus.... te nagyon el vagy tévedve. mikor állítottam, hogy a szállodaiparból vagyok? és csupán vendég szoktam lenni a szállodákban - és igen, megfordultam néhányban a legkülönbözőbb országokban.

sorry, ha nem egyértelműen fogalmaztam. a danubius nagyon hamar túltett a régi kommunista SZELLEMEN. saját, személyes tapasztalataim és ez az egész poszt azt támasztja alá, hogy ez a hunguestnak nem vagy csak részben sikerült.
hogy az ez mondatom mennyire igaz, az a válaszod utolsó pontjából kiderül. ha egy vendég vmit kritizál, akkor ő a hülye, biztos valamilyen sérelme van...... gratulálok....

ha megsúgom neked, hogy a hunguest német nyelvű honlapja - a tartalmától függetlenül - lektorálásra szorul, akkor is nyilván én vagyok hülye irigy és nem az, aki nem vizsgáltatta felül, miközben a cégen belül osztrák érdekeltségek is vannak. (ez tipp ingyen volt, a többi fizetős) :)))

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.12.01. 15:39:18

Én is voltam ott, bár az átépítés előtt 2007-ben. Teljesen korrektek voltak. Még a 200 forintomat is visszaadták amit egy automata nyelt el. Persze ezzel nem akarok ellentmondani a posztolónak, csak a saját tapasztalatomat mondom. Azóta voltam még Hunguest Hotelben és ott is profizmust és vendégközpontúságot tapasztaltam.

takeda 2010.12.10. 10:38:29

Tavaly nyáron voltunk a Forrásban összességében teljesen rendben volt.
A foglalásnál szólt a recis, h a 4éves gyerek legyen inkább 3 uccse ellenőrzi senki. Ezzel 37500 Ft spóroltam.
Az előre fizetésen mi is meglepődtünk, de végülis tökmindegy.
Mindeki picsaudvariasvolt de télleg.A hordár, a portás, a pincér mindneki.
A türcsiket nemtom cserélték-e, mert leszarom, de takarítani takarítottak.
A gmail ment az outlook nem. Ezt meg is szívtam mert senki nem mondta és nem ment el egy levelem amire asszittem elfog, de ebben én is balfasz voltam.
Az télleg vicces hogy nem lehet fizetni a karszalaggal a fürdőben. Viszont a fürdő nagyon ott van és új.Jók a csúszdák stb. Nem féligkész hanem ilyen "ambivalens a design":-). Ez télleg izlés kérdése....
Át lehet sétálni köntösben és ha a napijegy árát nézzük, ami benne van a szoba árában akkor az elég rendben van.
A konyha, a feltálalt 10 vagy tökömtugyja hányféle fogásos reggeli ebéd vacsora pedig eccerűen csak parádés volt.Az italok ára viszont az egekben...azzal finoman.
Pont azon gondlkodtam hogy vissza kéne menni azért kerestem rá a forrásra és ezt a bolgizét találtam. Szerintem nem szar hely. Én ajánlom,aránylag drága de jó.
süti beállítások módosítása