Jól kicsinálja az Eletromos Művek azokat a családokat, amelyek átalánydíjas részszámlákkal fizetnek az áramért. Ez annyit tesz, hogy az aktuális havi fogyasztástól függetlenül egy évig havonta ugyanakkora összeget kell befizetniük, majd egy év elteltével, márciusban, megnézik a valódi fogyasztást, és vagy pótbefizetés vagy kompenzálás következik. Idén viszont nagyszerű karácsonyi ajándékot kaptak az ügyfelek: az Elmű közölte velük, hogy bár a 2010-ben kiküldött számlák mindegyikán a szokásos, márciusi leolvasási idő szerepelt, hét befizetett hónap után most hirtelen ki kell csengetniük a maradék éves összeget. A cég szerint ez a változás 2009-ben egy darab hírlevélben szerepelt. Azt azért ők sem gondolják komolyan, hogy a számlafizetés rendszeréről elegendő egy hírleveles tájékoztatás. Én például még életemben nem olvastam Elmű-hírlevelet, pedig álló nap mást se csinálok, csak olvasok. Karácsonyi szemétkedés alant:
Tudd meg, hogy a magasságos áramszolgáltató (ELMŰ) úgy döntött, nincs elég bevétele 2010-ben, így valószínűleg nem lehetne jogalapja annak, hogy milliós jutalmakat fizessen ki még decemberben. Ezért aztán huszáros hajrával előfizetők tízezreit örvendeztette meg azzal, hogy iszonyú számlákat küldött ki nekik, Karácsonyi ajándék gyanánt. Elmondom a részleteket.
Egyforma részszámlákat fizetünk, ami annyit tesz, hogy nyáron is, télen is ugyanazt az összeget számlázzák minden hónapban, majd az egy év letelte után kiszámítják, többet vagy kevesebbet fizettünk-e az év során, és annak megfelelően fizetünk egy kompenzációs számlát, vagy írják jóvá a túlfizetést. Mindkettő megtörtént már, a rendszer eddig egészen jól működött. Szerintünk. Kiszámítható volt a havi rezsi, a fordulóponthoz érkezve tudtuk, mire kell majd számítanunk.
Az idén már megkaptunk hét darab részszámlát, ám 2011 márciusa, azaz az éves fordulópont helyett alig egy hete egy éves elszámoló számlát is kézbesítettek. A hangsúly, kérem megfigyelni, az "éves"-en van. Elvben tizenkét hónapra elosztva kellett volna megfizetnünk az áramszolgáltatás díját, most azonban hét hónap eltelte után a teljes maradványösszeget a nyakunkba sózták, háromszor akkora összegben, mint az szokásos. Az ügyfélszolgálat tájékoztatása alapján egy 2009 decemberi (!!) hírlevelükben már adtak tájékoztatást a változásról, mellesleg valamennyi vonatkozó utasítás egy éve megtekinthető a helyi hivatalban az Alfa Centaurin, úgyhogy bőven lett volna rá időnk, hogy hivatalos panaszt jelentsünk be. :/ Arra a kérdésünre, hogy egészen októberig miért a 2011-es várható leolvasási idő szerepelt (bizonyára nem októberben pattant ki az ötlet a managerek fejéből), és év elején miért nem alakították át az ügyfeleik átalányát automatikusan magasabb összegre, hogy esetleg ne év végén kelljen egy összegben kifizetni a különbözetet, a válasz annyi volt: kérhetünk két (!!) részletben történő részletfizetést, de a számlákat mindenképpen fizessük be, mert ha nem, akkor kikapcsolják az áramot. Még a mosolyt is hallani lehetett bájos
szavaikban... :( Mi meg érezzük magunkat rosszul, és folyamodjunk a magát hivatalnak tekintő céghez engedélyért, holott mulasztást nem követtünk el. Az a privát véleményem, hogy az áramszolgáltatónak eleve ajánlatot kellett volna tennie a részletfizetésre, csak hát monopol helyzetben lévő szolgáltatónál nem az ügyfél - aki fizet - a király, nem kell őt kiszolgálni, hiszen úgyse nagyon tud ugrálni, ha meg igen, majd jól rákoppintunk a fejére.
Most aztán frankón kifosztották a családi kasszákat, mi meg nézhetjük a meghatottságtól könnyes szemmel a tévében a Karácsonyi jókívánságaikat. A következő életemben bankár, biztosító, telkó, vagy közmű tulajdonos akarok lenni. Maximum Zen bölcs.
Maradok tisztelettel:
X Gyula
bádogos és vízvezeték-szerelő
Az utolsó 100 komment: