Tékozló Homár

Az út szélén, fagyban váratta utasait az Orangeways

2011.01.03. 09:10 | szily | komment

A következő történetben a Dezsoeke levelének vége felé feltett kérdés a legérdekesebb, miszerint mit tesz egy profi buszos cég, ha a járműve egyszer csak lerobban a főúton. Dezsoeke lányát és utastársait 6 órán át várakoztatták a hidegben, információk nélkül. Jöjjenek az életből vett példák, hogy a hasonló szituációt hogyan oldja meg egy dán, thai vagy román társaság. Tényleg kíváncsiak vagyunk, hogy mi a gyakorlat vis maior esetén egy jól működő társaságnál.


Ma a leányom Krakkóba utazott az Orange Ways-el. A szlovák/cseh határ közelében lévő Dolny Kubin-ig minden rendben ment, majd ott egy kék füst kíséretében megadta magát a busz motorja.
Ez persze előfordulhat.
De az azért már nem annyira szokványos, hogy az utasokat 6 órán keresztül váratták a forgalmas út szélén, távol lakott helytől, infomációk nélkül a januári fagyban, semmilyen módon sem gondoskodva róluk.
Remélem, hogy ez egy egyedi eset, de ha mégse, és valakinek volt már hasonló rémálma, akkor biztosan szívesen eleveníti fel, miként is kezeli a minimális szolgáltatási felelősségét egyik/másik vállalkozás.
Nálam ez Homár Faktorban a -2-es, hiszen fagyos időket élünk!

Üdvözlettel

Dezsoeke

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juhaszcs 2011.01.03. 09:29:05

Boldog vagyok a bronzéremmel!:-))

juhaszcs 2011.01.03. 09:30:16

Amúgy miért nem vitte el kocsival a lányát a kommentelő?
Spórolni akart igaz?:-))

Leadfoot 2011.01.03. 09:30:52

Arra vagyok kíváncsi, vajon mit kellett volna csinálniuk. Vagy minden busz után menjen konvojban egy tartalék busz?

juhaszcs 2011.01.03. 09:31:19

@Eugéne Tribulet: Dehogy,a románok azt sem tudják mi az az első!:-)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.01.03. 09:31:54

Miért kell bántani ezt a narancssárga buszt:) Inkább egy jó NMHH-s cikket kellett volna ide kitenni:)
Nekem azt javasolta valaki, hogy nézzem meg ezt a honlapot:
http://www.szalaiannamária.net
Szerintetek megnézhetem? Nem vírusos? DDD

juhaszcs 2011.01.03. 09:32:42

@Leadfoot: vagy kettő,hogy dezsoeke vagy ki a franc lánya egyből átszálhasson ha baj van!
Azt a kényelmes úristenit neki!

É2I 2011.01.03. 09:33:46

Most akkor a senkiföldjén lerobbant busztól mit is vártatok? A csere busznak /szerelőnek is oda kell valahogy érni.

Eugéne Tribulet 2011.01.03. 09:36:52

@Jani haverja: az NMHH honlapjára van irányítva.

juhaszcs 2011.01.03. 09:43:25

Azt várta a kommentelő,hogy vigyenek oda a kislánykájának egy házat amiben van fűtés szauna és egyéb tartozék.:-))
Szarjon sünt aki nem tud várni!:-))

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.01.03. 09:46:52

A megoldás egyszerű lett volna: Egy mp3 lejátszóból, vagy a busz magnójából valami trágár számot kellett volna lejátszani, azonnal ott termett volna az NMHH, és legalább a kiskorúakat elvitte volna onnan. Így legalább a kiskorúak nem fagyoskodtak volna 6 órán keresztül.
Mindig meg kell találni a lehető legegyszerűbb megoldást:)

cicmen (törölt) 2011.01.03. 09:49:26

@Jani haverja: Most ha elküldelek a picsába a szalaiannamáriáddal akkor megsértődsz?

Mokrivtsák Pónika (törölt) 2011.01.03. 10:06:19

Nem nagyon kerek ez a történet. Mi lett a vége?
Meg aztán. Kipurcan a buszmotor és nem egy fűtött vendéglő mellett. Van ez így bár az Orangewaysnak nem tragacsai vannak. Ha leáll a motor nincs töltés meg fűtés. Van egy állófűtés minden buszban, az üzemel addig amíg van áram az aksiban. Ha a motorból elfolyt a víz, akkor az sem. A hat óra reális akármennyire is kellemetlen, ugyanis két eset van. Vagy küldenek egy másik buszt, ez sofőrfogás, buszindítás stb. 300 km megtétele. Vagy keresnek egy helyi céget, ami el képes fuvarozni az utasokat. Az sem fél perc.

CID 2011.01.03. 10:11:05

Na kérem, ezért kell Tisza Volánnal utazni. Ha minden igaz, fél órán belül, mentesítő járatot küldenek :)

CID 2011.01.03. 10:13:46

De nézzük a dolog jó oldalát. Mennyivel szarabb let volna ha repzivel megy, és annak a motorja húz, kék csíkot :)

cicmen (törölt) 2011.01.03. 10:17:53

@CID: Vagy libegővel! Ott 5 méterre követi a másik járat!

Nivea 2011.01.03. 10:28:21

Mit várt volna el a kedves apuka leányzója? azonnali szállást, meleg ételt, forralt bort? A semmi közepén lerohadni busszal evvel jár sajnos. A kislány még nincs megedződve, biztos sosem ült még buszon.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.01.03. 10:38:43

Jobban jártak így, mintha a repülőjük robban le a cseh/szlovák határ közelében.

elwood 2011.01.03. 10:39:00

én is kíváncsi vagyok mit lehetett volna tenni ilyenkor ? mennyi idő amíg egy pótbusz érkezik.

addig tippelek

dán:

az utasoknak taxit hívnak, a kellemetlenségért ajándékcsomagot kapnak

thai:

az utasoknak riksát hívák, kapnak egy tál rizst, thaijellegű borokkal

román:

nem várakoztatják őket 6 órán át, hanem 26 órán át amikor is rendőr érkezik, "maguk mit csinálnak itt, tűnjenek haza"

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.01.03. 10:44:47

@elwood:
És akkor még nem is említettük a svéd példát...

Andrew J Sully 2011.01.03. 10:56:27

tipikus szarrágó magyar írta ezt a posztot is...

olyan szigorú előírások vannak ilyen szituációkra, hogy nem is gondolnád. a buszvezetőnek kötelessége leszállítani ilyenkor az utasokat, majd ha a hibát felismerte és biztonságos a helyzet, akkor visszatérhetnek a buszra. jelen esetben a motor meghalt, így tökmindegy volt, hogy a buszon fagyoskodnak vagy az út szélén. arról nem beszélve, hogy a sofőr felelős ilyenkor, tehát nem foghatja meg a 60 utas kis kezét, hogy gyertek elvezetlek titeket a legközelebbi panzióba. Neki ott a busz, tele csomagokkal, és várja a segítséget.

Mégis mit vártál, hogy fog gondoskodni róluk a cég? Van a buszban egy mobil kinyitható és fűthető sörsátor ilyen esetekre, vagy mi a fasz? Arról nem beszélve, hogy ha technikai probléma van, akkor az adott ország hatóságai is kötelezettek a mentésre. Mind technikailag, mind pedig az emberek biztonságba helyezésére.

Azt meg nem írtad le mi lett a vége, mert elkattant az agyad, hogy na ezt most felteszem a homárra, nézze meg a világ, hogy mekkora fos ez az orangeways... Közben még meg sem érkezett a mentesítő busz gondolom, de te már megírtad az e-mailt a homárnak. lehet, hogy a lányodat azóta kárpótolták, felajánlottak neki ingyen jegyet (vagy fognak).

ggaborx 2011.01.03. 11:00:39

Ezért kell olajkályha minden buszba! Meg kertipartibútor és milyen fasza kis bulit lehetett volna csapni!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.01.03. 11:03:37

Meg is mit vart a panaszos?

Lerobban a busz az isten hata mogott.
Egyertelmu, hogy a busznak annyi, aki ezt nem fogja fel az jobb ha elassa magat.
Az, hogy ropke 6 ora alatt jott a mentes szerintem dicseretes.

Mérgező Hulladék 2011.01.03. 11:19:43

"így tökmindegy volt, hogy a buszon fagyoskodnak vagy az út szélén" - Józan ésszel átgondolva ez biztos nem igaz. Egyébként ki sem derül, hogy a buszon kellett várniuk vagy a busz mellett.
Amúgy a hely 250 km-re sincs Budapesttől, feleannyira Krakkótól, szóval a hat óra elég nehezen elfogadható. Ne az utas készüljön fel alaposan az ilyen esetekre, hanem a buszcég!

Ács Ferenc 2011.01.03. 11:26:56

Az orangeways az ftc szponzora, mégis mi várható tőlük?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.03. 11:30:37

amerikaban ez nem tortenhetne meg:)

AlulírottFentemlített 2011.01.03. 11:35:31

Még szerencse, hogy a posztoló lánya nem ivott meg pár üveg sört, mert akkor elgyötört arccal várhatta volna a pótlóbuszt.

helianthus 2011.01.03. 11:40:36

@Jani haverja: ezt lájkolom, ma nálad a pont. :)

helianthus 2011.01.03. 11:42:20

@AlulírottFentemlített: ááá, ha elég hideg van, simán belefagy, így belsőleg elérzéstelenedik, aztán nincs gond. Csak ha melegbe ér és azt veszi észre, hogy sárga csíkot húz maga után. Bár akkor még mindig Dorothynak tettetheti magát az Ózból és énekelheti, hogy mindig a sárga úton.

Peetee 2011.01.03. 11:49:12

A történetből sokminden nem derül ki.
Kaptak-e tájékoztatást, meleg teát, egy pokrócot, vagy bármit? Lehet, hogy kaptak ,lehet, hogy nem.

Az viszont tény: Az esemény főhőse a levelet küldő alany pici lánykája volt.

Feltételezem, ha alaposan átbeszélik a történetet akkor nem 2 sort küldött volna róla. Feltételezem, hogy a kisaasszony részéről : "lerobbant a busz, 6 órát késtünk, jólvagyok Apa, most mennem kell, puszi." - lett lerendezve a történet.

Jó lenne többet tudni, akkor reális képet kaphatnánk a balhéról. Ez így kevés...

mohopasi 2011.01.03. 11:53:10

@Leadfoot: Ez itt a kérdés... Levélíró csak hőzöng, de van-e megoldási javaslata?

Bellagio 2011.01.03. 11:54:35

@hagyma:

A Greyhound ilyen esetben mit csinal?

elwood 2011.01.03. 11:54:52

kaphattak volna egy meleg sofőrt is

Von Schwartz, ha kérhetem 2011.01.03. 11:57:32

Az Eurolines az nagy, sikeres, nemzetközi? Mert akkor 2008 novemberében nyilván véletlenül váratott hat és fél órát Prágában a 0 fok körüli friss levegőn. Szép lassan bezárt az összes iroda, leoltották a villanyokat a váróteremben és bezárták azt, mi a szabadban vártunk négy koreai turistával, és mi angolul (meg magyarul és koreaiul) tudtunk, a pályaudvar egyetlen fős személyzete meg pont úgy nem, mindössze a negyedik órában már sikerült is kinyitnia nekünk egy fűtött helyiséget. Kicsit hasonló a helyzet, bár a busz ott nem lerobbant, hanem elakadt valahol a hóban. És az Eurolines/Volán semmit nem tett, nem volt kárpótlás. Bár hazahoztak végül. Már azt is annak éltük meg. Ja, amikor felhívtam a magyar központot infóért, akkor azért sajnáltak minket. Az is valami. Régen volt, már biztos másképp történne. Biztos.

cicmen (törölt) 2011.01.03. 12:12:13

@Von Schwartz, ha kérhetem: Mr. Schwartz! Az EUROLINES egy szövetség! Van benne magyar román szlovák meg a görcs tudja még kik! Pl. itthon a volánbusz volt eurolines tag, és most a Weekendbus is az! Ja! És télen te várod a járatot, az meg kicsit arrébb áll a hófúvásban, vagy az árokban, vagy a határon. Nem kocsmában töltötték az időt!

Xeon 2011.01.03. 12:13:12

Az, hogy 6 óra alatt már kaptak mentesítőt, nagyon dicséretes az Orange Ways tarifáihoz képest. Ami a szolgáltatásuk színvonalát illeti/tarifa én az eddigi legjobbak közé sorolnám őket. Személyesen is volt szerencsém kipróbálni őket és más szolgáltatókhoz képest jó benyomásom volt róluk.

cicmen (törölt) 2011.01.03. 12:15:59

@hagyma: amerikaban ez nem tortenhetne meg:)
Az, hogy lerohad a busz közel a lengyel határhoz? Szerintem sem! :)

Von Schwartz, ha kérhetem 2011.01.03. 12:18:06

@cicmen: nem is bántom emiatt a Volánbuszt, mert nem az ő hibájuk volt a késés. Inkább csak a helyzet hasonló, hogy más cég "miatt" is állatsz órákat a hidegben.
Amúgy meg mindig azt mondom, nyissa ki az ember a száját ott helyben, ne utólag okoskodjon, ehhez képest most egy két évnél is régebbi sztorit hoztam elő. Ejnye, én buta.

igazságos 2011.01.03. 12:25:50

@juhaszcs: Azért megnéztelek volna titeket, hogy 6 órán át fagyoskodtok a mínuszokban.

Én jól ismerem az érzést, az első óra után már átfagy a lábad. Pláne, ha buszozol, azért nem úgy öltözködsz, mintha tudnád, hogy öt órán át fogsz állni a hidegben.

@hagyma: Persze, hogy nem, ott magánrepülőgép jönne értük, vészhelyzet esetére. :D

GOLAZ 2011.01.03. 12:27:26

Alsókubin a falu neve.

Ilyen jó kis céget, mint az OW. Olcsó is, trendybendy is, hát ez csodás. Ezzel utazni kell.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.03. 12:30:33

@Bellagio: eletemben egyszer utaztam grayhunddal
miamibol-tampara de nem rohadt le es a minusz is kizart volt
@cicmen: hat erre gondoltam
@igazságos: naturlich

Cuppanj a végére! (törölt) 2011.01.03. 12:34:42

Minden utasnál legyen tartalék alkatrész.Motor,főtengely etc.
Nem hőbörögni kell,hanem megjavítani a buszt. :)

cicmen (törölt) 2011.01.03. 12:35:05

@Von Schwartz, ha kérhetem: Amúgy meg mindig azt mondom, nyissa ki az ember a száját ott helyben, ne utólag okoskodjon, ehhez képest most egy két évnél is régebbi sztorit hoztam elő. Ejnye, én buta.

Ja! Akkor kellett volna megverni az információsat!:)

cicmen (törölt) 2011.01.03. 12:47:05

@igazságos: Én jól ismerem az érzést, az első óra után már átfagy a lábad. Pláne, ha buszozol, azért nem úgy öltözködsz, mintha tudnád, hogy öt órán át fogsz állni a hidegben
Kedvesem!
Egy természetes hölgy nem fázhat soha!
videa.hu/videok/felnott/szoros-mosas-slaggal-amator-KgDx4R6RkYFlrHPF

Jokerpofa 2011.01.03. 12:47:33

Erdekes, egyszer a teljes krakkoi OW jarat kimaradt, de szoltak elotte 1 nappal, fizettek az eurolineos buszjegyet, hogy hazatudjak jutni es meg 1 ingyenjegyet is kaptam OW-re
Ilyet MAV, BKV, Volanbusz csinal e?

Karcsika_Szemüveges 2011.01.03. 12:49:34

hagyni kell a picsába ezeket a simlis, fapados társaságokat. Ezek nem kiszolgálni, hanem csak lehúzni akarnak.

szekertabor · provo.blog.hu 2011.01.03. 12:52:26

@Andrew J Sully: Megmondom neked. Az utaskísérő (nem a sofőr) azért van, hogy gondoskodjon az utasokról. Tehát hív egy buszt a környékről (ha nem talál, akkor taxit hív), beszállíttatja az utasokat a legközelebbi fogadóba, pihenőhelyre, stb., ahol melegben várakozhatnak, pisilhetnek, ehetnek, ihatnak. Ha estig nem jön értük a busz, akkor szállást keres nekik, megeteti, megitatja az utasait (és mindezt a cég kontójára). Akinek pedig sürgős az útja, annak segít mentesítő járatot keresni. Semmiképpen nem szarrágás elvárni egy busztársaságtól, hogy a társaság által üzemeltetett busz hibája miatt az utasoknak ne kelljen lemondani a kényelemről (vagy akár az alapfokú életfeltételekről) és ne engedjék őket meghűlni az út szélén.
Jó hogy azt nem javaslod, hogy a javítás költségeit is az utasoknak kelljen összedobni ilyenkor. A busz lerobbanása nem vis maior, hanem a szolgáltató által üzemeltetett busz műszaki állapotából eredő probléma, ami megnehezíti a szerződésben foglalt kötelezettségek teljesítését, de nem mentesíti ez alól a szolgáltatót.

Petya22 2011.01.03. 12:54:03

1. Elég ronda csúsztatás ez az út szélén várakoztatás! Nyilván a buszban ültek, és a busz állt az út szélén. Egyébként is, hol állt volna, a közepén?

2. Nincs motor = nincs fűtés. Kicsi leányka vegye vissza a kabátját.

3. Ebben a télben az a csoda, hogy ilyen ritkán hallani problémás buszutakról. Annál többet a leálló repülőkről.

Ez egy sz*r poszt, amit valószínűleg az Orangeways konkurenciája fizetett.

mellékvágány 2011.01.03. 12:55:33

Azt mondjuk én sem értem, hogy egy nemzetközi fuvarozó cég, miért nem köt olyan biztosítást, ill. megállapodást partnercégekkel ilyen esetek mielőbbi megoldására?

-Flatley- 2011.01.03. 13:03:59

Kb egy hónapja én is lerobbantam OrangeWays buszon.

Bécsből tartottunk Budapestre, és Budapest határában beszart a váltó.
A pilótának volt annyi esze, hogy nem a sztrádán állt félre, hanem gurult még párszáz métert és egy benzinkút közelében kötöttünk ki. (Ott tudtam vásárolni)

Mókás volt, hogy kb fél perc múlva elhúzott mellettünk a Berlinből haza tartó OW járat, és kedvesen integetett a sofőr.

Fűtés volt, aki akart az leszállt, volt aki taxit hívott, mások kerestek egy közeli buszmegállót. Kb egy órát vártunk, és értünk jöttek.
A pihenő közben beszélgettem a sofőrrel, mert tudni akartam, hogy mi történik, ha többszáz km.-re történik mindez.
Azt mondta, hogy külföldön minden útba eső buszpályaudvarral szerződésük van, és azonnal tudnak bárhonnan buszt küldeni az utasokért.

A másik mókás jelenet az volt, hogy miután átszálltunk a tartalék buszba, elindult utánunk a lerobbant busz is, de pár száz méter után ismét feladta.

Szerintem korrekt szolgáltató, ár-érték aránnyal maximálisan elégedett vagyok, évek óta havonta többször utazom velük.

FAQlyás Menyét 2011.01.03. 13:04:28

Golaznak igaza van, Alsókubin a magyar neve, nem tótul kellett volna írni a levélben!

Karcsika_Szemüveges 2011.01.03. 13:07:11

"Miért jár jól ha minket választ?
Magyarország legfiatalabb és legmodernebb flottájával rendelkezünk!
A törvényi előírásoknak megfelelően foglalkoztatott, elit gépjárművezetőicsapatunk a legbiztonságosabb utazást biztosítja
Alacsony áraink és magas színvonalú szolgáltatásunk is egyedülálló
Köszönjük a bizalmat!"
www.orangeways.com/hu/buszberles

Ringlósztár 2011.01.03. 13:10:26

Szeretem az empatikus magyar társadalmat: a hozzászólások 3/4-e szerint a poszttoló a hibás, mert 6 órát kellett a lányának a fagyban állnia. LOL

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.03. 13:13:55

@Ringlósztár: a posztolo nem hibas, de bizony az elet nem habostorta, ha egy busz lerohad telen a pusztaban, raadasul kulfoldon, ott nem 2 perc a segitseg
szar ugy, de ez van

cicmen (törölt) 2011.01.03. 13:14:44

@Szőke Barna: a társaság által üzemeltetett busz hibája miatt az utasoknak ne kelljen lemondani a kényelemről (vagy akár az alapfokú életfeltételekről)
Te haver! Ha valaki a csajához utazik ki és úgy tervezi, hogy 16.30-kor érkezik, 17.15-kor meg már dugnak az elég alapvető életfeltétel. Akkor az Orange mit csináljon? Te jössz, meg a PTK!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.03. 13:15:39

Amikor majd valaki nyáron panaszkodik, hogy várakoztatja őket a társaság órákig, ezt a posztot kell osztogatni nekik, hogy boldogabbak legyenek.

Karón Varjú 2011.01.03. 13:17:06

A busztársaság nem csak azért nem önköltségi áron szállít, hogy a tulajdonosok zsebét tömködje, hanem azért, hogy az ilyen problémákat megoldja. Nyilván az OW-nek is van erre az esetre követendő eljárása, de az, ha 300 km-ről küldenek mentesítő buszt, az azért elég "fapados".

Más. A múltkor láttam, hogy az OW busz műszerfalán időnként hosszasan ég a nagy piros STOP lámpa, aztán elalszik. Ez üzemszerű a Bova buszokon?

cicmen (törölt) 2011.01.03. 13:17:15

@A KDNP most miért nem böfög, Semjén jó ez így?: Ez nem a veterán ávósok és munkásőrök blogja! Takarodj!

-Flatley- 2011.01.03. 13:18:38

@Ringlósztár: nem a poszttoló a hibás...
de az ow a kevés magyarországi színvonalból kiemelkedő korrekt cégek egyike. Kár lenne pálcát törni felettük egy előre nem látható műszaki akadály miatt!

Kezdetben valóban megesett, hogy több jegyet adtak el, mint amennyi ülésük volt, és otthagyták a jónépet, de ez abban az időszakban volt, amikor 500 (nem tévedés ötszáz) forint volt egy buszjegy Bécsig. Mára szépen kiküszöbölték az ilyen bakikat, és a késések is elég ritkák.

Szerintem teljesen korrektek, semmi baj velük, és ezt úgy mondhatom, hogy havonta 3-4 utazásra is befizetek náluk.

-Flatley- 2011.01.03. 13:20:50

Személyautóval, repcsivel vagy ne adj isten államvasúttal is előfordul ilyesmi.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.01.03. 13:24:04

nem kell velük utazni, amúgy is parasztok, mert még ölebet sem szállítanak a gazdival. semmilyen állatot. parasztok

cicmen (törölt) 2011.01.03. 13:26:39

@Karón Varjú: Ezek az új szarok tele vannak elektronikával pl.kiírja ha kopott a fékbetét vagy hasonló dolgokat. Már bagatell szarságoknál kijelez! Kíváncsi lennék, hogy amikor elfüstölt a motor mit írt ki! Game over?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.03. 13:29:52

@-Flatley-: nameghogy
karacsony elott 1-2 napot siman toltotte az utasok pl a New Yorki repteren
a fiam is csak eppen atcsuszott charlotte-on
idojaras es muszaki hiba a XXI-ik szazadban is letezik
jo reggelt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.03. 13:31:32

@cicmen: nem
azt irta ki
Krakkoi dugas 6 orat kesik

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.03. 13:38:00

@cicmen: "Kíváncsi lennék, hogy amikor elfüstölt a motor mit írt ki! Game over?"

:))))))

Talán alacsony olajnyomásra panaszkodott.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.01.03. 14:03:48

Ja, most olvastam a zugügyvéden, hogy a www.szalaiannamaria.net TÁROLT változatát kell keresni a gugliban!!!

igazságos 2011.01.03. 14:10:28

@hagyma: na, de ott legalább meleg volt, meg fedél alatt voltak, nem az út szélén a hidegbe. Úgyhogy mindig csak azt kell nézni, hogy lehetne rosszabb is. :)

cicmen (törölt) 2011.01.03. 14:34:12

@atpijkamo: BUÉK cicu!
"Kielégítő" hozzászólás!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.03. 14:42:20

@igazságos:
kibaszott jo dolog 200 ezer ember kozott eltolteni 20-30 orat tabori agyakon, mikor varnak valahol
/en eppen a fiamat vartam, az utolso gep volt amit engedtek leszallni ashevillbe/
de az idojaras nem kerdez

kalandlövész · http://kalandloveszet.hu 2011.01.03. 14:44:32

Ez a karácsonyi őrület mindig evvel jár.

igazságos 2011.01.03. 14:50:09

@hagyma: pedig szeretnék én is Thaiföldre utazni egyszer, karácsonyt, újévet ünnepelni. :) Majd eszek sok lencsét újév napján jövőre.

Mária 2011.01.03. 14:53:16

@Andrew J Sully:

Dolny Kubin nem csak a cseh és a szlovák határhoz, hanem a lengyel határhoz is nagyon közel van.

Krakkó 140 km, Nowy Targ 80 km, nyilván nem Pestről kellett volna cserebuszt küldeni, hanem a célállomás közeléből.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2011.01.03. 14:53:29

Mit vannak úgy oda, én karácsony előtt 9 órát ültem a hőn áhított Deutschebahn LCE-jén, a puszta közepén áramszünet miatt. Mit nem adtam volna, ha leszállhatok a sinek mellé cigizni.

Hurri Kán 2011.01.03. 14:57:48

Hiába mondom én hogy négyökrös szekéren kell utazni. Az nem romlik el, be lehet jól burkolózni bundába feltenni a platóra egy cigányzenekart is aztán hajrá. Egyszer csak odaér az ember hová ez az állandó rohanás?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.03. 15:01:11

@igazságos: en nem
kulonosen ev vegen
szeretek a feszkemben ulni

Andrew J Sully 2011.01.03. 15:13:10

@szekertabor: nyilvan nincs fogalmad az utaskiserok feladatkorerol, ha azt gondolod, hogy az o feladatuk lett volna kezelni a helyzetet. ez a szolgaltato feladata az teny, de kozpontbol kezeli minden epelmeju szolgaltato, egy hulye picsa utaskiserot nem is lehet ilyesmire megtanitani..

@Mária: nezd, biztos jobban ismered a januar eleji szabad buszok allomanyat, de en azert annyit elmondanek neked, hogy ez a 6 ora, amit varakozniuk kellett a szerencsetlen utasoknak, JONAK SZAMIT. es tokmindegy, hogy 150 km-re voltak, vagy 15-re, nem az ut megtetele szamit, hanem a busz leszervezese.

tovabbra is tartom, hogy egy szarrago felfujt puffogas az egesz.

phaszfej 2011.01.03. 15:47:18

Jogos a felháborodás. Nem közszolgáltatást vett igénybe, hanem befizetett egy ígéretre, miszerint elviszik buszon valahová valamennyiért. A busz lerobbanása nincs benne az alkuban.

England win The Ashes! 2011.01.03. 15:51:43

Na, tegyük tisztába a fogalmakat:

1. Dolný Kubín (Alsókubin) nem éppen falu, egy kellemes kisváros (Kb. 20 ezer lakos), kb. 50 km-re a cseh és nagyjából ugyanannyira a lengyel határtól.

2. Szerintem ez az eset nem meríti ki a "vis major" fogalmát. Mostanában a légitársaságok késései miatt jelent meg pár cikk ebben a témában. A vis majorhoz olyan esetek tartoznak, mint az időjárás (hurrikán, hóvihar, ónos eső stb.), valamilyen természeti (földrengés, cunami stb.) vagy más jellegű katasztrófa (gátszakadás, iszapömlés, atomreaktor-robbanás stb.), esetleg egyéb (mint polgárháború) okok miatti késés, csúszás, járattörlés. Az, hogy a repülőgép, vagy ez esetben a busz lerobban, mert műszakilag szar állapotban van, az nem vis major, ergó ebben az esetben akár kártérítést is fizethet a cég. Persze gondolom az "Utazási feltételek" c. pamflet a perdöntő.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.03. 16:35:58

@Dr Jozef Vengloš:
nemm vis major
de megtortenhet a sajat kocsiddal, taxival, busszal repulovel stb
muszakilag tokeletesen elinditott jarmuvel is
akar karteritest is fizethet nem kerdes
de 6 ora varakozasert
nem hiszem
meg ha szar ugy is

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.01.03. 17:01:56

Errol a posztrol Kristof jutott eszembe:
steinerkristof.com/?s=angyal

Nem fuznek kommentet hozza:(

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.01.03. 21:24:50

@szekertabor: sajnos nem úgy van az, hogy a cég kontójára taxival stb. utaztatom az utasokat, bármennyire szeretném - a cégnek minden extra kiadást előzőleg jóvá kell hagynia és ha nem teszi, akkor könnyen megeshet, hogy a saját zsebemből voltam gavallér. Az én idegenvezetői éveim alatt is akadt pár meredek dolog, pl. amikor a német autópálya közepén derült ki, hogy a két sofőröm megengedett munkaideje lejárt, váltósofőr nem volt, a két sofőr pedig szépen rágyújtott a vesztegelő busz mellett... aztán az lett, hogy a sofőrök hívtak valami havert, aki elvitt a kompig, nem volt olcsó, de valahogy muszáj volt hazajutni. Vagy amikor Ausztriában éjjel kigyulladt alattunk a busz :D az is vicces volt, ott is volt pár óra várakozás, amíg küldtek egy buszt, azt én kerítettem hosszas telefonálás árán a szállodán keresztül.
Egyébként a buszban általában van kávéfőző, teavíz, ilyenek, na azt nyugodtan be lehet vetni ilyenkor.

Megdobbent 2011.01.03. 22:09:57

Nekem egyertelmu a helyzet: EDE-t kell vinnie magaval minden utasnak, ugyanis neki van egy kis faszenese, amivel ugyan bogracsozast nem vallal, de ha nem vagytok muemleki utszelen, akkor begyujt, es amig jon a mentesito, addig kekszalag kalandjairol mesel, es mindenki kap kedvezmenyt a kis szobajaba, ha PONTOSan erkezik. Kisasztal (uvegteteju - dohanyzo) mar nincs, arra ne is ahitozzek senki!

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.01.04. 11:06:43

Mivel rendszeresen járok ezen az úton,tudom milyenek az útviszonyok és milyen messze van Budapest. Dezsőke TE egy Szerencsés ember vagy!!! a legrövidebb idő volt a 6 óra, tuti a pótbusz túllépte a sebességet mikor hajtott kifelé érted, KÖSZÖND MEG A BUSZTÁRSASÁGNAK a gyors segitséget,másnál ez kb 10-12 óra lett volna.

S még egy Jó tanács a busztársaságnak: ilyen busszal ne mássza meg Donovalit, menjen Cadca felé sima z út, igaz kicsit hosszabb de nem erőlteti meg a motort!!!

BeKaVe 2011.01.04. 14:10:08

Tisztelt utasaim.

Van önnöknek egy rossz hírem.
Elromlott a busz.
Viszont van egy jóhírem is.
Nem repülőgépen ülünk.xD

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.06. 06:53:43

@Karón Varjú:
Valaki le akart szállni
Ha nem áll meg a busz mégsem, egy idő után kialszik

Caprica99 2011.01.06. 09:31:53

@Peetee:

"...az utasokat 6 órán keresztül váratták a forgalmas út szélén, távol lakott helytől, infomációk nélkül a januári fagyban, semmilyen módon sem gondoskodva róluk...."

Akkor olvasd már el a beidézett részt mégegyszer és mielőtt a megmondóembert alakítod, ÉRTELMEZD!!! ba+!

Caprica99 2011.01.06. 09:34:59

@Andrew J Sully: azért érdekelne, ha neked kéne 6 órát ácsorognod az országúton minusz 10 fokban, mennyire röpködnél örömödben?

Te netán a narancsbusz beépített bérkommentelője vagy, hogy így véded őket?

szekertabor · provo.blog.hu 2011.01.07. 10:57:57

@Andrew J Sully:
@Réka:
Félreértettetek. Csupán arra a felvetésre reagáltam, hogy a buszvezető köteles mindenkit leszállítani a buszról. Az utaskísérő viszont azért van a buszon, hogy az utasokkal törődjön. Feladata nem szűnik meg egy meghibásodás miatt. Természetesen a központban kell döntést hozni, és utasítani az utaskísérőt, hogy hogyan minimalizálja az utasokat ért károkat. Viszont ez - fogyasztóvédelmi szempontból - a szolgáltató kutya kötelessége. Teljesen érdektelen, hogy az ő üzletszabályzata mit ír elő, vagy hogy az ÁSZF mit tartalmaz, vagy hogy mi a bevett gyakorlat. Teljesen érdektelen az is, hogy a többség elégedett-e az adott szolgáltatóval (én pl. szeretem az Orangeways-t). Ez elvi kérdés. Ha az ő hibájából kerülnek az utasok kellemetlen helyzetbe, az ő feladata gondoskodni róluk, mivel az utazás közben az utas cselekvési szabadsága korlátozottabb. Akár busztársaságról, akár légitársaságról, akár hajózási társaságról van szó.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.01.07. 13:04:50

@Mokrivtsák Pónika: Az állófűtés gázolajjal működik külön tartályból, okoska.

Én azt nem értem, hogy ha Krakkóba mentek, akkor mit kerestek a Szlovák-Cseh határon? Csehország felé baromi nagy kerülő, és sok-sok gázolaj.
süti beállítások módosítása