Tékozló Homár

Magyar termék fail

2011.01.20. 14:11 | jackyll | 216 komment

Előbb-utóbb minden magyar termékről kiderül, hogy az alapanyagok, a szakács, a varrónő, vagy a csomagolás mégiscsak inkább külföldi. Persze, ha ráírják a hátuljára, könnyen lebuknak, mint Asti fotóin látható:

Csatolnék két fényképet, mely egy echte magyar termékről készült, ha érdemes, osszák meg a nagyérdeművel. Ja igen, Kanadát 2011-re hozzánk csatolták. :)

Az alábbi zokni vélhetően még az Osztrák-Magyar Monarchia kínai állampolgárainak leszármazottjaitól ered, innét a zavaros felirat:

Nem is tudtam, hogy Magyarország már Kínához lett csatolva ?! Más nem is lehet a mögöttes indok az alábbi kép szerint ....  Köszönjük Klapka úr =)  Ez az ember mindent el tud intézni .... csak szét ne szedjék ....

Orcsi74

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazságos 2011.01.20. 21:30:14

@hagyma: Minden vágyam egy MADE IN AMERICA feliratos toll volt, de sajnos benéztem. :D

Azt még megértem, hogy Sony ebook olvasón Made in China van, de hogy HOLLYWOODBAN? Durva. Azért az nem Magyarország szint.

Shinjuku 2011.01.20. 21:31:41

@csillagszemű juhász: nekunk rokon csinalja Makon is es Faddon is... neki terem a kertben a fuszerpaprika, otthon szaritja es a szomszed faluban orolteti meg... na attol olyan pirosak lesznek az ujjaid ha elmorzsolod hogy jo sokaig nem tudod utana lemosni :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 21:32:25

@Shinjuku:
en ertem mmit akarsz mondani, hogy ez csaka fuszer neve es igy kerulik ki, nade
ez piros-feher-zold, amagyar nemzeti cimerrel, rairva szeged buszkesege, vagy ilyesmi, magyar varosok felsorolva, a magyar terkep, a szegedi dom,/imported/ nahat nem hiszem, hogy ezert nem lehet oket megbaszni

ez nagyobb gaz mint a komeny
./az igaz sokkal jobban meg van daralva, de azert szine van, de teny amit anyam, kuld az negyszer sotetvorosebb
pedig azt hittem a magyar exportot tamogatom
bruhuhu

Shinjuku 2011.01.20. 21:33:30

@igazságos: made in americabol egyre kevesebb van... mar a Levis-t is Mexikoban gyartjak... vegyel mondjuk Oakley napszemuveget... azt meg itt gyartjak... vagy Chevrolet Corvette-t... :)

Shinjuku 2011.01.20. 21:35:23

@hagyma: :) valoszinuleg csak ket ugyes magyart akik a hatvanas evekben dobbantottak es lattak hogy nincs itt olyan.. aztan csinaltak egy daralot... :) fogjunk ossze es fozzunk magyar palinkat itt... olyan sincs... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 21:36:50

@Shinjuku:
sejted, hogy paprikavasarlasnal ha meglatok egy ilyen dobozt akkor nem megyek rogotn a weboldalukra
nem mondom, hogy kiugro minoseg , de en hasznalom, hasznaltam
na ezert megteveszto a doboz
az szo szerint nincs rajta, hogy magyar termek, de mindem arra uta
egyaltalan hasznalhatjak ok a magyar cimert?
megha a paprika magyar is lenne?

igazságos 2011.01.20. 21:37:33

@Shinjuku: Szomorúan gyászoltam, hogy nem sikerült beszereznem valami igazi Amerikaisat. :D

Kaja tekintetében viszont mindenben ugyanaz a tartósítószer volt, majonéznek, meg az ételeknek is volt egyfajta ízük.
Amit nem tudtam megszokni, az a pulykamell -, meg csirkemellfilé volt, inak voltak benne, az nálunk nincs.

Shinjuku 2011.01.20. 21:44:18

@hagyma: szerintem is... en csak a megkostolas utan kerestem meg a weboldalt... (egyebkent Mexikot fel sem soroljak az orszagok kozott ahonnan beszereznek)... de aztan kiduhongtem magam a nekik kuldott emilben :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 21:44:24

@Shinjuku:
nem vagyok benne biztos, lehet -e itt szeszt fozni engedely nelkul, meg osem neztem utana
de ha lehet egyaltalan nem rossz otlet
gyumolcs itt is van
@igazságos:
hat made in america-s tollam tuti, hogy van:)
jaja az enyem is onnan van, de ra is van irva
made in mexiko
pedig amerikai, ott csak varrjak meg ilyenek
minden mas innen van
tecsnologia dizajn stb
/azert a kajak jo resze meg amerikai, bar boven van import is nagy a kereslet a fogyasztasra/
meg a cigit meg a sort es a kentucky viszkit is itt csinljak

Shinjuku 2011.01.20. 21:46:00

@igazságos: Igen.. raadasul szeretik az edes dolgokat ugyhogy nem is nagyon tudsz a hamburgeren kivul olyasmit rendelni amiben ne lenne valami edes.. valoszinuleg a kukoricakemenyito miatt (high fructose corn syrup... azzal higitanak mindent hogy olcsobb legyen)

Gabeszkam 2011.01.20. 21:48:04

Manapság szerintem inkább az a hamisítvány amire nincs ráírva, hogy: MADE IN CHINA! :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 21:50:46

@Shinjuku: hat nem tudomk nekem a kaja tokeletesen bejon
mondjuk mindi olyan helyen meloztam ahol minosegi kaja volt
a meki meg meki
a steakhausok jok, a jobbak/ tezzasroadhaus stb./ meg Mary is jol foz

majonezt meg egyaltalan nem eszek

Napkutya 2011.01.20. 22:00:45

Ez nem tudom meg volt-e már nektek:

Nagy méretű matrica így: HAZAI csomagolású (ez csupa kisbetű, szinte olvashatatlan) TERMÉK.

Ezt tegnap láttam egy csomag babon az xxxx-ben.

Bakker! Nem elég, hogy át akarnak b.szni, még hülyének is néznek....

Shinjuku 2011.01.20. 22:06:58

@hagyma: mmmgen... pontosan errol beszelek... nem veletlen kuldtem el oket a zannyukba

Shinjuku 2011.01.20. 22:08:35

@hagyma: sajnos engedely nelkul meg sajat hasznalatra sem szabad egetett szeszt fozni... de mindjart utananezek az engedelyeknek :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 22:10:30

@Shinjuku:
na
nemzetkozive tettuk a homart
senki nem akar feljelenteni, pereskedni?
ezx a magyar paprika es cimer meggyalazasa
jottok itt a szaros komenymaggal....
a magyar paprikatermeszto meg nem tud exportalni, mert mexikoit adnak el magyarnak
nem en mondtam
shinjuku
en nem tudom
egyelore ketelkedem, mert ehhez mar igazan nagy pofatlansag kell + ilyenkor hol vannak a hatosagok?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 22:12:34

@Shinjuku:
en is igy tudom
de engedellyel lehet bejonne, jo kis hazipalesz

a tobbi szegedi fuszerkeverek rendben van, hivhatjak szegedinek, miert ne
de ez a paprika ez nem fer a fejemben az osszes magyar jelkepet hasznalja, szerintem jogtalanul es meg felre is vezet
mondjuk en leszarom magasrol, de furcsa

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 22:14:29

valaki irhatna egy posztot belole
hatha akkor masik valaki felfigyelne ra

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 22:17:08

mar mindenki alszik
pedig ez nem rossz tema

Shinjuku 2011.01.20. 22:22:08

@hagyma: megkeresem a valaszemailt, talan nem toroltem le annak idejen idegessegemben... :)

igazságos 2011.01.20. 22:24:47

@hagyma: nem az ÉTTERMI kajára céloztam. Hanem a TARTÓSÍTOTT kajákra, majonéz, mustár, konzervek, satöbbi.

igazságos 2011.01.20. 22:26:11

Úgyhogy örüljünk a csirkemellnek, pulykamellnek, mert az nálunk ezerszer szuperek, mint amit kint az amcsik esznek! Van pár dolog azért, ami jó nálunk. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 22:32:29

@igazságos: 1000 fele mustar van
34 ezer fele konzerv
a csirkemell meg a pulykamell meg egyaltalan nem rosszabb itt, sot inkabb jobb
vagyis gondolom nagyon hasonlo, azutan kerdes ki hogyan kesziti el
pulykaban tuti jobbak vagyunk

@Shinjuku:
annyit nem er, nekem csak a z a furcsa, hogy erre senki nem ugrik
vagy senki nem olvas homart
vedjuk a magyar szalamit, a tokajit, egy ekkora orszagot meg beteritenek magyarnak mondott pirospaprikaval

blasiusii 2011.01.20. 22:33:52

...foglaljuk el Mexikót, és akkor magyar lesz! XD - Kína szintúgy.

2011.01.20. 22:34:19

Íme egy videónyilatkozat a cikkhez kapcsolódó témából.

penztv.hu/kisokos/2011_01_18/mi_minosul_magyar_termeknek

2011.01.20. 22:42:32

@TheElf: „Sok múlik azon, összefogsz-e pályázol-e, van-e életképes üzleti terved.„

Barátom amiről te beszélsz, az nem mezőgazdasági munka, hanem kereskedelem, piackutatás, management, üzleti projekt kategória, fehérgallérosoknak.
Nos az én barátnőmnek a szülei mezőgazdasági (családi) vállalkozók. Van sok földjük, állataik, mezőgazdasági gépeik, és külső szemlélő azt mondaná, hűűű az istállóját itt aztán biztos sok a lé. Hát elmondom, minden évben a szar élén egyensúlyoznak, ha kijön a bolt nullára, boldogok…. Úgy, hogy közben hülyére dolgozzák magukat, és ezt értsd szó szerint! Amig te jóízűen a másik oldaladra fordulsz hajnalban, ők már állatot etetnek, mikor győzike show-t bámulod este a tévében, a kombájn alatt fekszenek és generálozzák. Minden családtagnak megvan a rendes hivatali munkahelye, utána jöhet a mezőgazdaság, kifulladásig. A gépeket maguk tartják karban, a vállalkozással kapcsolatos dolgokat maguk intézik. Ünnepnap, hétvége nincs.

Emellé márkabolt, falusi turizmus, miegymás mi ? Hogyan és miből ember? Álomvilág. Mintha azt mondanád a trafikos Joli néninek, „bazdmeg ha nem lennél ilyen buta lusta, már saját bevásárlóközpontod is lehetne”.

Ja és a pályázásról: Számos (profi) pályázatot beadtak, némelyik elég kemény dohány, de tudod ez Magyarország. Kell hozzá csók is. Anélkül minden próbálkozás csak ablakon kidobott pénz… Addig a zsírúj John Deere helyett marad az MTZ.

igazságos 2011.01.20. 22:52:31

@hagyma: Mivel te kint élsz, nem tudod megítélni, hogy itthon milyenek ezek a dolgok.

Mindenesetre én itthon is rosszul vagyok pár dologtól, a tartósítószerek miatt, erre érzékeny a gyomrom.

A csirke és pulykamellekben szálak futottak, vagy mik, pödörve volt benne valami, most hogy fogalmazzam meg, hogy értsed. Hálaadási pulykát nem ettem, úgyhogy arról nem nyilatkozok. :D

csillagszemű juhász 2011.01.20. 23:10:01

@igazságos: "Úgyhogy örüljünk a csirkemellnek, pulykamellnek, ... Van pár dolog azért, ami jó nálunk"
Hát ezek pont nem azok :) Jön be tonna szám a sok fagyasztott csirkemell, import az is, bár a hazai se kutya :(. Ha egyszer az ember látná milyen az a csirke élőben, lehet meggondolná a csirkeevést. Trollok, Quasimodok...szörnyűek. A baj, hogy a kapirgálós egy év alatt se nő annyit, ha szaladgál, mint az ólas tömegcsirke 3 hónap alatt.

csillagszemű juhász 2011.01.20. 23:11:48

@hagyma: pulykában nagyhatalom lettünk :) Olyannyira, hogy itt "termeljük" az angol pulykát is, amit ők vesznek igazi angol húsként. Zsiványság van itt :(

csillagszemű juhász 2011.01.20. 23:16:22

@Jankove: hát, hogy ez mennyire így van sajnos.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 23:20:21

@igazságos: mivel otthon elsz nem tudd megitelni az itteni dolgokat
elvetve eszek csirke vagy pulykamellet az teny, nem a kedvenceim
tartosito tuti van indenholmindenben
de nincs csak amerikai mustar, meg majonez
2000 fele van
import

csomag megjott dec 11-en lett feladva, fel volt bontva de benne van inden
a vicc hogy pirospaprika is van benne

2011.01.20. 23:22:11

@hagyma: még nem ettem jó mustárt Magyarországon. Én importálok feketén, amikor tudok. :)

igazságos 2011.01.20. 23:24:59

@hagyma: Szuper, akkor megvan a tormád és az unikumod?

Amúgy én utálom, keserű nagyon. De mások szerint pont ez a jó benne. Látod, nem vagyunk egy hullámhosszon. :D

Nálunk a csirkemellekben az a rossz, hogy a csirkéket úgy nevelik, hogy minél nagyobb legyen a melle, viszont, mikor főzöd, akkor összemegy.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.20. 23:55:47

@randomgenerator:
en mindig varialom a mustart, attol is fugg mihez kell, mast teszek a lencsebe, mas a disznovirslihez, mas a marhavirslihez stb.

@igazságos:
ja meg van minden
megvilmoskorteel toltott szaloncukor is:)
ANYA CSAK EGY VAN JO LESZ mARYNEK
unicumot kizarolag ilyenkor iszok, nem tudom van-e 2 deci:)

csirket nem fozunk csak sutunk vagy rantunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.21. 00:16:13

@Shinjuku:
nagy igazsagod van
gyorstestet keszitettem az otthonrol kuldott paprikavale s az itteni magyarnak mondottal
hat koszonoviszonyban nincsenek
es ehhez en sem kellettm, Mary is levagta
szinre, izre
szoval fel vagyok hborodva
@igazságos:
a tormat most tesztelem
ne rossz de nincs kulonbseg

a nagy levin 2011.01.21. 00:40:05

@manmachine:
"Sokkal drágább, de egy gerezd magyar fokhagyma felér egy teljes fej kínaival."

Lehet, hogy igaz. De a fokhagyma egyébként Kínában őshonos. Onnan került ide is...

Shinjuku 2011.01.21. 02:08:36

@hagyma: Hat igy van ez... vannak jo meg nem annyira jo dolgok... en mar egesz otthonihoz hasonlo izu cuccokat tudok csinalni... bar a szekelykaposztahoz az a szaros nemet savanyukaposzta eleg gyengus... de peldaul mivel utaljak a belsosegeket bazi olcson lehet majat vagy epp csirkezuzat venni... en azzal etetem a kutyat :) 90c/lb :) de isteni zuzaporkoltet is csinaltam a mult heten (az otthoni paprikabol)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.21. 02:20:25

@Shinjuku: meg kell mondjam/ majd sokan itt lebasznak stb./ evrol evre es naprol napra kisebb az igenyem a tipikus magyar kajak utan
zuzat 3 eve csinaltaqm, itt is olcso, Mary meg nem enne, majat plane nem es mar nekem se kell
mindenfele belsosegporkolt
nem kell
csirkeporkolt megmaradt
szivesebben eszek amerikait
ez van
neha azert ram jon
es ugyue meg a paprikaval is at lettem baszva
es majdnem annyi

magyar bucó 2011.01.21. 03:40:41

A köménymagot a csomagolás "honosította".
A zoknira meg egyszerűen szar cimkét ragasztottak a boltban. "Anyagösszetétel: Lásd a bevarrt cimkén" Látott már valaki zoknin bevarrt cimkét?

Megdobbent 2011.01.21. 03:59:26

Es mindig. Minden egyes kibaszott alkalommal ugrik egymasnak a ket oldal, hogy MAGYAR, NEM MAGYAR meg faszom ostermelo, meg hubazdmeg, dekimondom a tutit.

Provokaciora ugrani egymas utan x alkalommal mindket reszrol szanalmas, ilyen szar postot kizarolag szetoffolni erdemes, mert masra nem jo.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.01.21. 05:43:31

@TheElf:
Tök mindegy mit csinál, mennyit dolgozik a magyar paraszt, semmiféleképpen nem lehet versenyképes pl. Nyugat-Európával, mert az ottaniak 7-10-szer annyi állami támogatást kapnak, mint a magyar. Lehet akármekkora birtok, dolgozhat bármennyit, akkor sem lesz versenyképes.

Viszont nem szabad hagyni, hogy a mezőgazdaság tönkremenjen, mert valami azt súgja, hogy jól fog az még jönni a jövőben.

escéhá 2011.01.21. 06:10:34

@Napkutya: Ja, ilyet én is láttam! Sőt apró betűkkel a csomagolás hátuljára az is rá volt írva, hogy a termék megvásárlásával támogatom a magyar munkahelyteremtést. :-) Vagy inkább: :-(

Egyéves Önkéntes 2011.01.21. 07:09:54

Anyámmal élek,
Babettával járok,
macskám van
és ne is legyek kömény?

Nzoltan 2011.01.21. 07:31:20

Nos, aki azt gondolja, hogy milyen jó manapság gazdának lenni, mert támogatás, adókedvezmény stb..., az miért nem próbálja meg? Könnyű úgy pofázni, hogy nem is értünk hozzá.
Az a baj, hogy nagyon sokan leszolják azokat, akik lehajolnak azért a gyűrűért, amiért mások már nem. Le kéne szállni már a magas lóról.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.01.21. 07:51:22

És, Kanadában nem készülhet magyar termék, vagy mi? Magyar termék az, ami magyarnak vallja magát, készüljön bárhol a világon! Szégyeld magad homár, Te biztos ilyen liberálbolsevik ízeltlábú vagy!
;)

t0thl 2011.01.21. 08:17:31

Hungarian paprikát meg vidéken kell venni olyan ismerőstől, akiről tudod, hogy a saját paprikáját dolgozza fel, nincs belekeverve semmi, még a tavalyi maradék sem.
Igaz ezek általában kis tételben csinálják, van nekik kb. 30 kg. egy évben amit eladnak gondolom feketén, kilója kb. 3000 Ft körül van, de ezzel lehet főzni.

A többi hulladék.

magyar bucó 2011.01.21. 08:23:22

@t0thl:
Nincs nagynéném Tel Avivban.
Nincs nagybátyám Kalocsán.
Most akkor kössem fel magam?

győzike2009 2011.01.21. 08:26:27

@phylloceras: A mostani sertésfelvásárlási ár, pofátlanul alacsony. Természetesen az emeleten élő embereknek mindegy mit evett az a sertés, csak hús legyen. Igy jó a holland, dán, német, stb életében kukoricát sem látott - élvezeti értékében is semmilyen, vizes- "akciós, takarékos" sertéshús. A mai takarmányárak mellett legalább 350 Ft kellene legyen a felvásárlási árnak. Ennyiért ehetnének a tisztelt "lengemagyart rázó zemberek" kitűnő minőségű húst. Ha nem fizetik meg hát mérgezzék magukat külföldi szarral, de minden falattal rövidül a levegővételi idejük.

győzike2009 2011.01.21. 08:29:44

@hagyma: Postaköltség vállalása esetén 5 kilóig küldhetek tormát, van a kertemben!

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2011.01.21. 08:43:35

A híres kalocsai paprikáról is kiderült már (amikor épp fertőzött), hogy Brazíliából jön.

A tibi csoki is elkezdett más ízű lenni, ahogy külföldi kézbe került, ahogy a Dréher sör sem ugyanaz a magyar sör. A MOL sem magyar cég, eladták már majdnem száz százalékát, ne gondolja senki, hogy magyar céget támogat - kiviszik a nyereséget

Az Orion termékek is mind egy török cégnél készülnek, egyszerűen megvették a márkanevet. Valamelyik magyar mosógépről is kiderült, hogy kínai állami vállalat, szintén csak a bejáratott brandet vásárolták fel

Kis idő múlva talán azt olvassuk nemzetünk büszkeségén, a téliszalámin, hogy MADE IN CHINA!
Talán finomabb lesz kutyahúsból?

magyar bucó 2011.01.21. 08:44:41

@győzike2009: Az a baj, hogy hiába fizetem meg a reális árat, jó eséllyel ugyanazt a szart kapom, csak szebben csomagolva. A hetediken meg mégsem gazdálkodhatok...

Dubito 2011.01.21. 09:36:04

Magyar narancsot akarok!

elwood 2011.01.21. 09:40:44

@Mango11: "Én szeretek hazafias maradni.
...
Tej és tejtermék a szomszédoktól, mert ott fejnek és készitenek finomságot. "

Hát ilyen egyszerű hazafiasnak maradni.
Mindenki költözzön egy tehenészet mellé !

phylloceras 2011.01.21. 09:53:36

@győzike2009: Én 350 HUF/kg-ért vettem decemberben egy mangalicát és egy húsdisznót itt a faluban. Tényleg más az íze. Viszont tudom, hogy éttermi moslékkal is etetik, amiben - többek közt - bőven van rákkeltő étolaj maradék is.

staropramen 2011.01.21. 10:16:52

Sztrovacsekek!
Rugózhatunk ezen a témán jövő ilyenkorig, a lényeg úgyis változatlan.
Az EU nem fog a mg.támogatási rendszerén egyhamar változtatni,tehát a magyar termelőknek kell lépniük, hogy gazdaságosan, azonos jó minőségben nagy tömegű árut állítsanak elő.
Ehhez pedig először a gazdaságosan művelhető nagyságú birtokszerkezetet kellene kialakítani.Persze akkor szakítani kéne az árvalányhajas kertmagyarország, kicsi tanya, legelésző birka, dagonyázó mangalica lázálommal.Most ugyanis éppen ez a hivatalos divat.
Csak olyanoknak szabadna mezőgazdasággal foglalkozni akiknek földjük van, értenek a termeléshez és elegendő tőkéjük is van hozzá.Különben csak a szegénységet és a támogatás átutalását várást termeljük újjá meg a gazdálkodók bankhitele növekszik.
Uff én beszéltem!

Egyéves Önkéntes 2011.01.21. 10:25:01

@staropramen: Mindig azon csodálkozom, hogy a szír földművesnek miért éri meg a sziklát kihordani kézzel a földje szélére és abban a szar földben termelni, nálunk meg miért nem éri meg.
Ő még annyi EU-s támogatást se kap, mint mi.

elwood 2011.01.21. 10:31:31

@EÖ: ami biztos, hogy ő nem kap támogatást ha beülteti szőlővel a földjét, aztán támogatást ha kivágja a szőlőjét meg ilyesmi.

ha nem termel éhenhal

magyar bucó 2011.01.21. 10:37:14

@staropramen:
"Csak olyanoknak szabadna mezőgazdasággal foglalkozni akiknek földjük van, értenek a termeléshez és elegendő tőkéjük is van hozzá."

Ilyen ember max. három van az országban.

naat2 2011.01.21. 10:42:00

Nyáron, az F1 hétvégéjén Skicc Pali villogott Ecclestone-nak egy koronamásolattal.
- Made in China? (E)
- No! No! (Skicc)
Szerintem meg a háttérben a fejek:
- De igen, Pali.

staropramen 2011.01.21. 10:54:39

@EÖ:
Mert a termelők egy része önellátásra és a felesleg közvetlen környezetben való értékesítésére-cseréjére -van berendekedve.A környezeti viszonyok miatt csak korlátozottak a komoly méretű nagyüzemek lehetőségei.Az igazán nagy tömeget ott is ilyen nagyobb gazdaságok állítják elő ahol öntözni tudnak.A követ cipelő szír paraszt is máról-holnapra él, legfeljebb a májusi fagytól nem kell tartania.

Egyéves Önkéntes 2011.01.21. 11:00:48

@staropramen: @elwood:

arra szerettem volna rávilágítani, hogy az osztrák paraszt olyan helyen szánt, hogy akkor is szédülök, ha csak ránézek
a szír küzd a homokkal vagy a sziklával és alig van víz
nálunk a lehető legjobb adottságok vannak a mezőgazdasághoz és nem tudunk vele mit kezdeni
és ez független az EU-tól, ha nem lenne EU, akkor másra fognák, hogy miért nem tud termelni.

staropramen 2011.01.21. 11:05:24

@magyar bucó:
Lehet, de ez azok hibája akik 30 éve erőltetik és támogatják a kis gazdaságok vergődését. Az összes eddigi kormányformáció dilettáns módon a maradékelv alapján pusztán a támogatásokra alapozva tartja infúzión a jelenlegi agrárrendszert.
30 év lett volna már arra, hogy kinevelődjön az a mg vállalkozói réteg és vele párhuzamosan az a szövetkezeti rendszer amelyben a magyar mg.életképes lehetne.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.21. 11:09:04

@staropramen: A köveket cipelő szír paraszt családja lehet, hogy háromezer éve él ott, napról napra...

magyar bucó 2011.01.21. 11:10:23

@EÖ: "ez független az EU-tól, ha nem lenne EU, akkor másra fognák, hogy miért nem tud termelni"

Nem független, mert a vetélytársakat támogatják. Tudod, indulhatsz a futóversenyen, de e többieket autóval viszik.

elwood 2011.01.21. 11:14:45

@EÖ: nem hiszem, hogy az összes magyar földműves alapból lustább lenne mint az osztrák
nyilván van köze a dologhoz birtokszerkezetnek, és a különböző támogatási struktúráknak

ami biztosnak tűnik az az, hogy nem mindig más a hibás, és nem nagyon hallok olyat, hogy min kéne itthon változtatni

Egyéves Önkéntes 2011.01.21. 11:21:20

@elwood: miért pont a földművesek nem lustábbak?
a buszsofőrök lustábbak, a benzinkutasok lustábbak, a rendőrök lustábbak, stb.

@magyar bucó: mert mi mindenkinek lefekszünk, amikor EU tagok lettünk, akkor az összes zöld táblát kékre kellett cserélni az autópályákon, mert az EU-ban csak kék lehet a tábla. Olaszországban bezzeg még mindig zöld.
De mi szolgai módon elkúrtunk rá tök fölöslegesen pár milliárdot.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.21. 11:27:22

@staropramen: Nem a méret a lényeg ebben sem. Egy "bolgárkertész" jól megél pár száz négyzetméterből is - ha ért hozzá, és ha van értékesítési csatornája is. A klasszikus nagyüzemi mezőgazdasági termelés a hatalmas, homogén parcellákon életképes, mígy a változékony terep- és talajviszonyok között pontosan a kis, családi gazdaságok a legeredményesebbek. A nagyüzemeknél - a tulajdoni formájuktól függetlenül - nagymértékű lehet az alkalmazotti lopás (legtöbbet a vagyon őrzésével megbízottak szoktak lopni), és minden termőhelyi adottságtól jobban meghatározza egy agrárgazdaság hatékonyságát a környezetében élő emberek szocio-etnikai meghatározottsága. Ahol máris nagy az "új többség" létszámaránya, és ők integrálják a helyi lakosság egy részét is, ott nem szabad nagy egyedi vagy fajlagos értékű, darabos, kézimunka-igényes termékekkel foglalkozni, csak szűk felvásárlói monopóliumok számára értékesíthető, kézzel betakaríthatatlan ipari növényeket érdemes termelni. Ezzel valósul meg az igazi szegregáció: ahol lenne kézi munkaerő, ott azért nem szabad nagy hozzáadott értékű termékeket termelni, ahol meg nincs kézi munkaerő, ott azért. A nagyüzemi, monokultúrás (egyébként talajromboló és jövőpusztító) termelési rendszerekkel (USA, Dél-Amerika, Franciaország és Németország egy része, Új-Zéland, Ausztrália, rövidesen Ukrajna, Kazahsztán, Oroszország és Kína) viszont nem lehetünk versenyképesek vízrajzi, úthálózati és településszerkezeti okok miatt.
Ha bárkinek a Szent László-féle vagyonvédelmi szabályozásnál van jobb ötlete a megoldásra, terjessze!

staropramen 2011.01.21. 11:27:31

@EÖ:
Ezért nem is írtam le az EU -kifejezést.
A mg piacra termel és a kereskedelem erősen koncentrálódott.A vevő folyamatos ellátást igényel nagy tömegű árut vásárol egységes minőséget akar.
Nem tárgyal minden 50 almafás törpebirtokossal, fél holdas paprikatermesztővel.
Tárgyalási pozíciója lehet viszont egy sokszáz gazdából összeállt szövetkezetnek, vagy egy nagybirtoknak, amiknek megfelelő tároló, válogató, csomagoló kapacitása van,tehát tőkeerős.
A jelenlegi birtokszerkezet mellett kikerülhetetlen a lánckereskedelem és az őstermelés álnéven futó adóelkerülés.
A mezőgazdaságot nem lehet szociális kérdésként kezelni és idióta álom az, hogy a városi-falusi munkanélküliek tömegei kis földecskéjükön pénz és szakértelem nélkül virágzó mezőgazdaságot teremtenek.
Uff én beszéltem!

Egyéves Önkéntes 2011.01.21. 11:34:36

@staropramen: ezekkel én egyetértek, nem is erre reagáltam, csak továbbszőttem a gondolatmenetedet

staropramen 2011.01.21. 11:51:00

@magyar bucó:
Bocs elírás-helyesen 20 év.A többit fenntartom.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.21. 11:55:45

@elwood: Vagy pont ő lopja el a javát, vagy retteg, hogy mikor vágják el a torkát havi 78 ezerért. Neki, vagy a kislányának...

magyar bucó 2011.01.21. 11:57:40

@staropramen: Az elmúlt húsz év során senki sem tudott mezőgazdaságból annyi tőkét felhalmozni, hogy saját, nagy kiterjedésű földjén hitel nélkül, gazdaságosan tudjon termelnii.

a) mindenki hülye
b) a rendszer volt rá nem alkalmas

Szerinted?

magyar bucó 2011.01.21. 11:58:54

@elwood: Nem. Az új többségnek alkotmányos joga van lopni. Legalábbis úgy tűnik.

staropramen 2011.01.21. 12:01:46

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Egy bolgárkertész sem él meg párszáz négyzetméterből.
A gazdaságosan művelhető területnagyság a szántóföldi növényeket kivéve nem jelent és nem is jelenthet monokultúrás termelést.Egy gazdaságnak több lábon lell állnia és nem nagyon engedheti meg magának, hogy egy növény termésmennyiségi vagy piaci ingadozása tönkretegye.
A nagygazdaság szakemberei is pontosan tudják, hogy az eltérő talaj vagy mikroklimatikus adottságú területeiken mást kell termelni és hogy hol mit.

A lakosság származási összetétele és a termeszthető növények közti összefüggés pedig nem kertészeti-agronómiai szakmai kérdés, tehát nem értek hozzá, mint Dávid Ibolya a focihoz.

staropramen 2011.01.21. 12:05:54

@magyar bucó:
Pontosan ezt írtam le 11.05.24-kor
Válaszom: B
Pontosításul csak annyit, hogy én a hitelt nem tekintem ördögtől valónak.

magyar bucó 2011.01.21. 12:06:17

@staropramen:
"A lakosság származási összetétele és a termeszthető növények közti összefüggés pedig nem kertészeti-agronómiai szakmai kérdés"

Amennyiben valaki nem csak akadémikusan akar értekezni a dologról, hanem meg is akarja valósítani, akkor ez egy megkerülhetetlen kérdés.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.21. 12:09:47

@magyar bucó: V. János középkorú, középtermetű, középszerű agrármérnök, (korábban átmenetileg pénzügyminiszter) állítólag több ezer hektár földet szerzett gyakorlatilag szinte ingyen a fiai nevére. Az állami gazdaságok földjének rablóprivatizálása mezőgazdaságból származó tőkefelhalmozás-e?
(Mondjuk a fenti okok miatt a szendrői földjeikből ők sem profitálnak annyit, amennyit lehetne.)

magyar bucó 2011.01.21. 12:10:17

@staropramen:
"Csak olyanoknak szabadna mezőgazdasággal foglalkozni akiknek földjük van, értenek a termeléshez és elegendő tőkéjük is van hozzá." (10.16.52)

magyar bucó 2011.01.21. 12:11:57

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Szerintem ő sem ért hozzá, csak végzettsége van. A földet és a tőkét pedig egyértelműen nem mezőgazdasági tevékenységből szerezte. (Magyarul lopta.)

mohopasi 2011.01.21. 12:19:22

Mindig az apró betűs részt kell olvasni! MINDIG! Na majd a nagymagyarorbánkormány változtat a szabályozáson (ezúttal helyesen), és csak arra lehet ráírni hogy magyar, ami legalább x (mondjuk 50) %-ban magyar.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.21. 12:27:23

@staropramen: De igen, több bolgárkertész és még több virágkertész - persze intenzív termesztőházakkal - megél néhány száz négyzetméterből - ha nem lopják szét a fűtő/öntöző berendezéseit vagy a terményét. Gazdaságaink jelentős része gyakorlatilag a monokultúra felé halad, ugyanis jobb híján szinte csak gabonaféléket termelnek, meg repcét, különösen a település- és közút-közeli táblákon. A többi termést ellopják.
A nagygazdaságok táblamérete legtöbbször a tulajdonviszonyokhoz igazodik, nem az adottságokhoz. Valóban úgy kellene lennie, ahogy írod, de nem áll elegendő piacképes növényfaj rendelkezésre a köztermesztésben.
A lakosság nem is annyira származási-, mint inkább szociológiai összetétele és a termeszthető növények közötti összefüggés itt és most a legszakmaibb kérdés. Ugyanolyan, mint a kártevők, kórokozók feldúsulása, vagy az eketalp-réteg kialakítása, csak itt más, még nem tanított szempontokat is figyelembe kell venni.

magyar bucó 2011.01.21. 12:31:11

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "sak itt más, még nem tanított szempontokat is figyelembe kell venni"

Pl. nem szabad őket gyéríteni.

Tetsu 2011.01.21. 12:51:43

Kanadai magyarokról hallottatok-e? Azoknak is csinálni kell vmit.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.21. 12:58:59

@magyar bucó: Azt mondjuk tanítják (legalábbis tanították), hogy napraforgót lakott területtől legalább egy km-re érdemes vetni, mert közelebb a verebek (akkor még nem voltak kihalóban) kicsépelik a tányérokat. Azt viszont nem, hogy a verebeknek nincs utánfutós Zsigulija, amivel zsákszámra hordják el a magot, nem vernek tanyát a tábla közepén, hogy kicsépeljék a magokat és nem jelentik fel a pilótát és a tulajt, ha véletlenül leérésgyorsítózzák őket...

elwood 2011.01.21. 13:10:45

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
"A többi termést ellopják. "

Ácsika. Úgy vagyok informálva, hogy ez már majdnem egy éve nem probléma.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.21. 13:19:19

@elwood: Pesten nem is...
Ha ez nem lenne probléma, az nagy probléma lenne.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.01.21. 17:05:05

Nem tudom srácok de nekem a mini bio (szendvics) paradicsom termelése jött be tavaly. Komolyan mondom 2-2,5m magas sövényt ültettem belőle 30m hosszan a kerítés tövébe, előtte szarvasmarhatrágyával kezeltem a talajt. Kézzel gazoltam, csalános-csikkes vízzel és katicák telepítésével irtottam a tetveket. Esővizet gyűjtöttem a hordóba.

Kb. 60kg paradicsom lett, gyakorlatilag teljes családi használatra.

Aztán elkeserített a szomszéd, hogy feleslegesen töröm magam, mert a levegő kerozintól, a föld fáradt olajtól szennyezett (reptér mellett lakom) az esővíz meg savas.

BeKaVe 2011.01.24. 08:36:33

@BKV reszelő: Közöd? ÉS hamár nem magyar vagy mi a faszt piszkitod ezt az oldalt. Huzz el horgas órúkám, de ha tudsz posztot olvasni akkor nem írnál ordenáré baromságot.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.24. 10:14:37

@BeKaVe: Aki nem tud írni magyarul, az írjon csehszlovákul!

dcshoecousa 2011.01.31. 22:36:21

Nincsenek magyar termékek. Ez egy marketing fogás, persze sokan elhiszik és megveszik. Mindent ráírnak a csomagolásra csak éppen azt nem mennyi sz*r van benne.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.01. 00:23:42

@dcshoecousa: hidd el, vannak magyar termékek.
csak nem bótba' köll venni hanem a piacon, megbízható forrásból.

dcshoecousa 2011.02.01. 14:00:08

@salapapa: ezt kihagytam, igaz! pár dolgot be tudsz szerezni a piacon öreg nénikéktől főleg. Gáz , hogy idáig jutottunk, hogy a boltba semmi normálisat nem tud venni az ember.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.03. 23:30:26

@dcshoecousa: :) ezért nem játrok évek óta boltba. a Zasszony megy csak oda a pipere, takarító és egyéb vegyiárukért, élelmiszert én vásárolok piacon jól bejáratott, megbízható forrásból.
egy kicsit ugyan zavar hogy többet fizetek, de enyit megér a családom és a magam egészsége.
ezt a módszert ajánlanám mindenkinek! :)
süti beállítások módosítása