Tékozló Homár

Nem szeretik a nyelvtanulókat a kávéházban

2011.02.11. 16:09 | jackyll | 203 komment

Naiv ügyfél meglepődött, hogy többet nem mehet nyelvtanárjával délelőtt a Mandragórába, pedig a hely kihasználtságán drasztikusan ront majd a hiányuk:

Délelőtt 11órakor érkezem meg a II. kerületeben lévő, Kacsa utcai Mandragóra kávézó és étterembe - ahogyan ez lassan már szokásom csütörtökönként. A kávézó teljesen üres, két asztalnál ülnek, ebből az egyiknél az én nyelvtanárom, ott dolgozóból több van, mint vendégből. Kedvesen előreköszön az egyik pincér, már tudják, hogy én leszek az aki 11 és fél 1 közt franciául próbál nyekegni a sarokban. Leülök, rendelek egy teát, majd vakmerően elkezdünk idegen nyelven társalogni a tanárommal, aztán kis idő múlva arra vetemedek, hogy kinyissak egy nyelvtan könyvet, végül teljesen elszemtelenedem és illemet nem ismerve egy szótárt is előrántok az ott töltött idő alatt. Közben elfogy az innivaló, így hát jó fogyasztó módjára újabb italt rendelek.

Eközben egy óra leforgása alatt négy újabb vendég érkezik, hozzánk hasonlóan szintén kávéznak teáznak, négy-öt asztal ezt követően is szabadon marad, így az én lelkiismeretem is nyugodt, nem vesszük el a helyet a közelgő ebédidőben érkező éhhalál szélén álló az étlapot végigevő kedves vendégektől. Egy hölgy eszik csupán, akinek a dolgozók földig hajolnak és felváltva kedveskednek. Hamar egyértelművé válik, hogy ő a hely Madame-ja. Sokszor ránk néz, fura fintort is vág, dehát istenem, annyi félék vagyunk, nem lehet mindenki mindenkinek szimpatikus ( vagy csak az étel nem ízlik neki)!

Telik múlik az idő a nő hátra slattyog - gondolom az irodajába, de ez mindegy is - és lassan a francia óra is a végéhez ér. Nyújtogatom a nyakam, hogy fizetnénk. Három pincér van, egy nő és két férfi. Igyekszem az egyik pasival fölvenni a szemkontaktust, mert a szőke pincérlány annyira savanyú és ellenszenves, hogy az embernek még fizetni sincs kedve nála. Murphy, végül mégis a csaj ballag oda hozzánk. Kérem a számlá, bólint. Eltelik 5 perc, a csaj sehol. Már 10 perce várunk, amikor egy másik pincért igyekszem lekapcsolni, hogy otthagyhassam a pénzem. Végül észrevesz az egyik, el is indul felénk, amikor megjelenik a pincérlány, kikapva a számlát kollégája kezéből, jelentőségtelejesen és hangosan megjegyezve, hogy ezt neki kell elintézni. Hirtelen az fut át az agymon, hogy milyen felelőgteljes munka az övé, mi lenne ha az országot kéne irányítanija. Ekkor megáll az asztalunknál és miközben átnyújtja a számlát SzörnyEllás kedvességgel - lehetőleg mások számára is jól hallhatóan - átadja főnökke nekünk címzett elbocsátó szép üzenetét, amely szerint nem jöhetünk ide többet "üzleti tevékenységet folytatni, azaz nyelvórát tartani", majd megjegyzi, hogy nyugodtan nézhetünk rá csúnyán és be is szólhatunk, ő a rossz hír hozója, de ez van és egyebként 1750 Ft lesz.

Én annyira meglepődöm, hogy hirtelen sajnos szóhoz sem jutok, anyanyelvű tanárom előtt pedig szégyenkezem, aki még annyira sem érti a történteket, mint én és őszinte kíváncsisággal kérdezi tőlem, miután sarkon fordul a pincérnő, hogy ez ilyen magyar dolog-e...??? Kénytelen vagyok konstatálni, hogy igen. Fizetünk, majd ezt a kávezót is abba a Folderbe helyezem, ahol azok a vendéglátó egységek vannak, amelyekre soha többé nem teszem be a lábam.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sapher 2011.02.13. 20:08:45

Nos, az órákat kizárólag miattam tartottuk a kávézóban, nem a tanár bevett óraadó törzshelye. Azért esett a választás erre a helyre, mert a 6 hónapos kisfiamra a francia órák alatt az anyósom vigyáz, aki pont a Mandragóra mellett lakik. Hát ennyi.

M. Péter 2011.02.13. 20:41:50

@hagyma: Az egyik kozeli kocsmaban ingyen lehet termet berelni videoprojektorral es vetitovaszonnal uzleti targyalasokra, eloadasokra, kisebb konferenciakra is. A kocsma nyilvan azt remeli, hogyha ott van 20-30 ember, akkor azok fogyasztanak is, es ebbol mar van eleg haszna. Persze ez nem Magyarorszagon van.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.13. 21:14:46

@hagyma: Abban maradhatunk, hogy bemegyek, kedvesen, kulturáltan, illedelmesen, jól öltözve, rendelek, és amíg ott vagyok, azt csinálok amit akarok, amennyiben nem teszem tönkre a berendezést, nem zavarom a többi vendéget, és fogyasztok. A pincért pedig simán seggbe rúgom, ha belehallgat abba, amiről szó van köztem, és aközött, akivel ott vagyok.

Villont nem kell már fordítani, Faludy felülmúlhatatlan.

tab4 2011.02.13. 21:16:16

Ha a "franciaóra" tényleg nyelvtanulást jelent, akkor minden ok...:)
Többször előfordult, hogy egy üzletfelemmel kávézóban találkozom, akkor az munkavégzésnek minősül.
Eddig mindenhol örültek, hogy náluk költöm a pénzem.
Menj máshova...

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.13. 21:17:31

@sapher: Na nehogymár te magyarázkodj. A kávézó tahó volt. Keress egy másikat, a többség boldog lesz, hogy nem áll üresen.

@vassmiklos: Miért van az, hogyha valakinek nem tetszenek a másik érvei, egyből elkezd picsogni, hogy azok nem is érvek? :))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.02.13. 21:20:57

Én úgy jártam, hogy haverommal beültünk egy kávézóba, volt nálunk egy noti és azt szerettük volna bedugni a konnektorba - nem üzletszerű tevékenység miatt, csupán meg akart mutatni egy szoftvert - a pincércsaj rohant, hogy azt nem szabad, merthogy 'zavarjuk a hálózatot'. Nota bene, nem atomreaktort akartunk üzemeltetni a kávézójukban, hanem egy hordozható számítógépet. Persze amikor megírtam, én is megkaptam, hogy milyen drága a tulajnak, ha mindenki ott akar ücsörögni a géppel... az emberek nem változnak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.13. 21:50:20

@M. Péter:
felenk a lagetbb helyen kernek plusz penzt, de ha nem, nem 2 ember adjak ki
@enamel:
nem csinalsz azt
peldaul az en uzletemben nem keresel penzta nnelkul, hogy reszesulnek,
magyaran nem tartassz nyelvorat, nem tartassz fenn ingatlankozvetitot vagy ugyvedi irodat
tetszik vagy nem ez van

@Réka ‎:
a notit nem hogy nem tilos bedugni, de pl a mi hotelunkben a reggeli kv-zoban meg ilyen gorgos noti is van es odataopljak ha kered, mert a tied nincs keznel
a sajatodat meg bedugod, ha szerencses helyen ulsz, ha tudod

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.13. 22:09:09

@hagyma: Neked nincs közöd ahhoz, hogy én mit csinálok a te üzletedben. Neked egy dolgod van a te üzletedben, amikor én ott vagyok; gondoskodsz arról, hogy finom legyen a kávé, vagy amit rendelek, és hogy gyorsan kihozd. A többiről normális esetben tudomást sem szerzel. Annyit látsz, hogy két öltönyös fószer ül egy laptoppal, és magyaráznak egymásnak. :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.13. 22:10:12

@Réka ‎: Pluszakksi. Én hordok magammal, hátha kell, meg mobilnetet is. A kávézós meg szopjon le. :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.02.13. 22:13:34

jó hát ha telik a burzsujoknak :) amikor megláttam, mennyit kérnek egy (eredeti) akksiért, majdnem infarktust kaptam, inkább cipelem a tápkábelt. A legtöbb helyen azért nem bunkók (ez az Árkád olasz fagyizója volt az emeleten amúgy).

Vajon milyen 'rendszer' üzemel a fagyipultok álcája mögött, amit egy noti bedugása ennyire megzavarhat? Ott van a CERN backup, vagy mi?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.13. 22:18:38

@enamel:
ha eszreveszem, hogy rendszeresen uzletelsz az uzletemben akkor kiruglak es kesz:)
ne eloskodjel rajtam
tenyleg azt mondtam mar, hogy felenk tilos aludni kocsmaban, tehat ha ugy elbolintassz felraznak es ha nem megy ki kihivjak a rendort
/otthon lattam meg ilyen elbolinto pasit, itt kibasznak/
lehet mar otthon is

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.13. 22:27:08

@hagyma: Akkor otthagyom másnál a pénzem, te meg örülsz az üres kávézódnak. Majd ha hazajössz, meglátod mennyit változott itt a világ, kicsit megnőtt a konkurencia. Nem nagyon engedheti meg magának senki, hogy a homáron reklámozzák.:)

England win The Ashes! 2011.02.13. 22:37:00

Ha majd egyszer kávézót nyitok Bécsben, oda még kávézni sem járhatnak majd az emberek! Főzessen magának anyjával a kisköcsög! Nehogy már jól érezze magát a burzsuj fajtája, miközben én dolgozom, vazze! :)

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.13. 22:45:05

@Dr Jozef Vengloš: Ámerikában nyissál inkább, ott le is lőheted őket!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.13. 22:45:46

@enamel: az en idomben is mindens arkon kocsma volt mar
ha egy ettermet a franciaul tanulok tartanak fent, annak fuccs
szoval ez nem volt az etteremnek nagy veszteseg, meg itt is megoszlanak a velemenyek
/amugy aludni azert nem lehet, mert a torveny tiltja, nem a kocsmaros joga eldonteni/
mindentol fuggetlenul felenk mas celbol jarnak kocsmaba, nem nyelvtanorara
mint ahogy altalaban nem isznak nyelvtanoran
ez kb olyan a kocsmaban nem adnak hitelt, a bankban meg palinkat
@Dr Jozef Vengloš:
miert pont az anyjaval?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.13. 22:53:50

mert peldaul fozhetne a baratja, vagy a parja
a franciatanar
ilyesmi

England win The Ashes! 2011.02.13. 23:26:41

@enamel: Ott veszélyes! Neked is mellékelek egy videót, hogy miért:

www.youtube.com/watch?v=lwusCDRiDwE

:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.13. 23:39:12

@Dr Jozef Vengloš: uvegtigris nekem eroltetett szar
alig jobb a cimmerferinel
azertis nem remlett

Shinjuku 2011.02.14. 01:02:36

Fura velemenyek fogalmazodtak meg itt... Hagyma, szerintem abban igazad van hogy a tulaj donti el hogy mit szeretne a sajat ettermeben... ha akarja akkor csak szmokingban enged be, o hatarozza meg a viselkedesi szabalyokat. Az mar egy szemelyes preferencia hogy en ennel azert rugalmasabb lennek... egy kavezo eseteben talan meg el is gondolkodnek azon, hogy csinalok mondjuk egy szeparalt reszt azoknak, akik uzleti megbeszelest vagy eppen nyelvorat akarnak tartani... aztan a bevetelol (vagy a remelt plusz beveteltol) fuggoen eldontenem hogy fizettetek veluk kulon valamit vagy esetleg minimalis fogyasztashoz kotom a dolgot... esetleg ingyen van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.14. 01:08:54

@Shinjuku: ja , akar dresszkod is lehet
voltam mar etteremben ahol kellet zako
mivel nem volt adtak egyet, volt a keszleten
de en inkabb a tulaj szemszogebol nezem, tehat mint uzletember,
-ez itt csinalja az en sorozomben a penzkereso tevekenyseget, es nem jarul hozza a sorozom fenntartasahoz
ez nem OK, adjon nekem is belole vagy huzzon el
ez emberi normalis tulajdonsag
es ez nem a dogoljon meg a szomszed tehene is felfogas, hanem ne, ne dogoljon meg de ne az en retemen legeljen ingyen

cicmen (törölt) 2011.02.14. 01:50:23

@vassmiklos: Megtudhattuk, hogy a 72-es szobában Deák, a haza bölcse rigót tartott (faszom se tudta) ingyen! (biztosan "kiegyezett" a portással) Aztán valami Kornai János Engelsi értekezését ismertetted meg velünk. Akkor játszottam a gondolattal, hogy felkérlek, oszd meg velünk valami ókori filozófus gondolatait is, de visszafogtam magam! Sejtettem valamit? Figyu! Arisztotelészestől együtt menj a sunyiba! A dagadt nő a tulaj! Ha nem tetszik neki, hogy nem kávézásra használják a kávézót az szíve joga!

cicmen (törölt) 2011.02.14. 02:00:58

@Dr Jozef Vengloš: Hát ma az idézetek napja van! (biztosan elfogytak a saját gondolatok) De ez egy jó film! Már el is kezdem nézni!

cicmen (törölt) 2011.02.14. 02:09:38

@Réka ‎: Nota bene, nem atomreaktort akartunk üzemeltetni a kávézójukban, hanem egy hordozható számítógépet.
Nota bene az egyik fogyasztja az áramot, a másik termeli! Én mondjuk a széketeket is konnektorba dugtam volna!

England win The Ashes! 2011.02.14. 03:44:53

@cicmen: 'sztán már miért baj? Akaratomon kívül elértem, hogy egy filmklasszikust nézz mondjuk a VV helyett. ;-)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.02.14. 06:10:10

Akinek anyagi gondot okoz egy darab, akár teljes nyitvatartási időben bedugott laptop, az sürgősen jelentsen csődöt, mert nyilvánvalóan alkalmatlan az üzleti tevékenység folytatására.
Akinek pedig elvi gondot okoz, az vonuljon uránbányába dolgozni a vendéglátóipar helyett.
És ugyanez érvényes a tanár-diák társaságot kidobókra is.

Egyéves Önkéntes 2011.02.14. 08:02:24

A nyáron, amíg mosták a kocsimat ettem egy fagyit a mekiben és a mellettem lévő asztalnál egy hölgy üdvözölt két faszit és nekiállt angolórát tartani.
Ez akkor nekem elég nagy pofátlanságnak tűnt.

Egyéves Önkéntes 2011.02.14. 08:04:18

Kár volt megépíteni azt a sok iskolát, ha a kávázóban is ugyanúgy meg lehet tartani az órákat.

elwood 2011.02.14. 08:39:43

én a mútkor trombitaórát vettem a tanáromtól a kávézóban.

végig volt üres asztal, tehát nem zavartam senkit.

aztán három órát gyakoroltam. ekkor már egyre több üres asztal volt.

megittam egy kávét, ettem egy pozsonyi kiflit (a mák eltömte a cisz sípot), és ittam három ásványvizet.

mikor fizettem, azt mondták inkább ne jöjjek többet, nohát be se teszem oda a lábam ahonnan így kinéznek.

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.02.14. 08:44:34

Alapból baromság egy kávéházban tanulni. Nyugodt körülmények között kellene. Más kérdés viszont, hogy ha velem közli ezt a nyomorult kávéházas akkor jobban jár ha agyvérzést kapok és megbénulok különben hazavágom a kurva anyjába!

Egyéves Önkéntes 2011.02.14. 08:51:24

@elwood: az én angol tanárom férje háziorvos, de eladta a rendelőjét, mert rájött, hogy a kávézóban sokkal egyszerűbb a betegeket fogadni.

elwood 2011.02.14. 08:59:12

@EÖ: mikor az asztalos jött a konyhaszekrényt méretre vágni, mondtam, inkább menjünk át szembe, igyunk egy kávét és közben leszabja a munkalapot

jól is jött mert a kerítésemhez éppen ott keverték a betont a szomszéd asztalnál, és meg tudtam velük beszélni milyen magas legyen a lábazat

Egyéves Önkéntes 2011.02.14. 09:04:11

@elwood: kicsit pofátlanságnak tartom, hogy a kőművesek bámulták a feleségem (aki azelőtt a párom volt) szülését a szomszéd asztaltól.
de az elsőt is ott szülte, mert zárva volt a starbucks.

elwood 2011.02.14. 09:17:06

@EÖ: elszemtelenedtek ezek a mesteremberek

rájuk szólok és majd legközelebb ha disznóölést tartunk nem adok nekik komatálat

ott szoktuk a jobb hármas hátsó boxban. bár a múltkor nem tudtak paprikát hozni a kávém mellé, így a kolbászba kevés lett. meg relamáltak, hogy a mosott bél átlóg a másik vendég tanyérjába, pedig nem volt szándékos, ennyit csak el kell viselni aki társasági életre vágyik

Egyéves Önkéntes 2011.02.14. 09:24:51

@elwood: nálam az verte ki a biztosítékot, hogy amikor uszkárbemutatót szerveztem a kávéházba, akkor az egyik intoleráns barom vadászsólyom versenyt szervezett ugyanoda. és az egyik madár megette a Fifikémet.

elwood 2011.02.14. 09:37:41

@EÖ: így van, mindent azért nem lehet egy kávéházban

mikor a múltkor hógolyózni mentünk be és csak egy-egy presszókávét kértünk, a mellettünk lévő asztalnál géppuska lőgyakorlatot tartottak és az eltévedt hógolyó miatt a savanyú pincérlányt kaszálták le.

mondjuk amúgy sem volt szimpatikus, de aztán ránk kenik, hogy miattunk. egyszerűen nem tudják, hogy hogy kell egy kávéházban viselkedni.

helianthus 2011.02.14. 10:15:54

@EÖ: @elwood: ti teljesen lükék vagytok.
Én a múltkor az Astoria bárjában védtem a szakdogámat, alig voltak, minden második szék üres volt, csak a hülye pincér zavart, mert a bárpolc tükrére ragasztottam a prezentációimat és ahogy mosogatott, mindig takarta.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.14. 10:18:04

Kiváncsi lennék, lehet-e ott diszkréten szoptatni?

cicmen (törölt) 2011.02.14. 10:20:14

@Dr Jozef Vengloš: Te csak ne alakítgasd az én izlésemet! A fél ország nézi a VV-t. Ennyi ember nem tévedhet. Különben honnan tudhatnám meg, mi a trendi viselkedésforma.

Hozzá Szóló 2011.02.14. 10:20:47

Ugyanezeknek a helyeknek a dolgozói és a tulaja a tönkremenetelkor egy mélyinterjú során kisírt szemekkel keres mindenféle okot arra, hogy miért jutottak ide (gazdasági válság, a zemberek rossz hozzáállása, stb) de majd akkor eszükbe se fog jutni ez az egész...

cicmen (törölt) 2011.02.14. 10:31:52

@Sün‼: Mi az hogy diszkréten! Ha én a jelenlétemmel emelem a helyiség színvonalát, akkor az a legkevesebb, hogy azt csinálhassak amit jól esik. Örüljenek, hogy ott töltöm fel a mobilomat és amíg nyelvórát veszek, még a gyereket is tisztába tehetem az asztalon. Hiszen rendeltem egy szénsavmentes ásványvizet.

elwood 2011.02.14. 10:34:10

@helianthus: én is ott védtem, pechemre más szakmabeliek is kávéztak ott, és olyan hibákat is észrevettek amiket a profok nem.

rájuk uszítottam a savanyú arcú pincérlányt

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.14. 10:42:31

@cicmen:
Na jó, akkor nem diszkréten.
Bár szerintem ha franciázni lehet, akkor ez is megengedett.

cicmen (törölt) 2011.02.14. 10:48:56

@elwood: A pincérlánynak savanyú volt az arca? Én amikor régen dolgom volt pincérlányokkal akkor azok mindenhol elég jóízűek voltak. Pl. a bögyös Móni a Pedróból eper ízű.

helianthus 2011.02.14. 10:54:08

@elwood: ja, hát erre figyelni kell. Én direkt a kismama klub és a bikram-jóga klub alatt védtem, az előbbiek azon vitatkoztak, hogy anyatej vs. tápszer, a jógások meg a bal oldalán fekvő és jobb szárnyát a nyakában hajtó döglődő sas pózzal voltak elfoglalva.

2011.02.14. 11:00:40

@anarch: ááá ez óriási :)
Stirlitz meg leszalad teáért :)
---
A nyelvtanár megspórolja az adót és a terembérletet is. Ezt hívják fillérbaszásnak.

cicmen (törölt) 2011.02.14. 11:10:24

Mi a kávézó neve?
Egy kis ismertető a mandragóráról!

Gyökere alkaloidtartalmú; gyökere és levele is nyersen mérgező, idegrohamokat kiváltó hatású.
Mindegy! Legközelebb keress franciaóra nevű kávézót!

2011.02.14. 11:13:34

@elwood: áááá ez kész :) :) :) leköptem a monitorom kávéval... vagyhogyismondják

Egyéves Önkéntes 2011.02.14. 11:29:13

@helianthus: én a kék osztrigában védtem meg a szakdolgozatomat, nem volt könnyű. a rendőrnek öltözött majdnem elvette.

cicmen (törölt) 2011.02.14. 11:34:47

Én is akartam kupálódni, úgyhogy kerestem is egy hirdetést. Így szólt: 26 éves franciatanárnő várja kedves vendégeit. Jól hangzott, fel is hívtam.Ugyanis jövő héten provanceba utazom három napra egy konferenciára, fel kell frissíteni hozzá a tudásomat. Mondta, hogy fél óra 10000. Sokallottam egy kicsit. Hozzátette, hogy ha akarom mozgósítja 19 éves barátnőjét is. Ez tetszett mert a szituációs gyakorlatok gyümölcsözőek. Meg is egyeztünk. Gyanús akkor lett amikor mondta, hogy a gumit ő adja, mondtam minek, hiszen a jegyzeteimet laptopba tárolom. Utaltam rá, hogy kell majd lehetőség hogy feldughassam ha merülni kezd. Erre azt mondta, hogy felárért minden megoldható. Mondjuk ő házhoz is jön de azt nem akartam, mert a szomszéd néni mindig kukkol, hogy ki jön hozzánk és nem szeretném, ha beköpne az asszonynak, ugyanis meglepetést akarok neki szerezni. Hogy fog majd nézni, ha este franciául szólok hozzá.

isti77 2011.02.14. 11:49:30

És mennyi jattot kapott a hölgy ezek után? :)

Egyébként ha hiába vársz, hogy fizethess, egyszerűen szedd össze a cuccodat, és indulj el a kijárat felé. Biztos, hogy azonnal "sorra kerülsz".

England win The Ashes! 2011.02.14. 11:50:37

@elwood: Engem az érdekel, hogy a pincérlány rusztikus volt-e, a főnökasszony pedig konyabajszú?

cicmen (törölt) 2011.02.14. 11:52:35

@Dr Jozef Vengloš: Nem a fekete mosogatós volt mondén! Figyelj jobban! :))))

cicmen (törölt) 2011.02.14. 11:54:46

@Dr Jozef Vengloš: Valamint volt egy vak zongorista és egy sánta dizőz!

keramia53-1 2011.02.14. 11:57:48

A múltkor én is lementem az alattunk lévő krimóba - már az ellenszenves volt, amikor a kocsmáros nem kellő alázattal, csak ímmel-ámmal nyalta ki a seggem, pedig én voltam a vendég!!, akinek sok itt kommentelő szerint mindent szabad - de amikor már azt sem engedte, hogy a konnektorba bedughassam az ívhegesztőm és egy aprócska kis plazmavágót (hiszen kávéházban dolgozni jó, arről meg nem tehetek, hogy nem írással és dumálással keresem a kenyerem!), akkor végképp elszakadt a cérnám és kértem a panaszkönyvet. Erre kidobott - de sebaj, majd jól csődbe megy, meret nem fizettem ki a pohár szódavizem!

helianthus 2011.02.14. 12:04:03

@EÖ: majdnem elvette? Nem úgy volt, hogy elvette, elolvasta a címét ..dolgozat, és visszaadta, hogy nem készültem, írja be az egyest?

cicmen (törölt) 2011.02.14. 12:10:19

@EÖ: A bőrtangással nézesd át a szakdolgozatodat! Azt hallottam ő tanárseggéd valami kúrzuson!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.02.14. 12:25:14

Ma, a virágkötők és gagyiárusok nemzetközi napján még senkit sem szoptattak meg?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.14. 14:46:05

@Sün‼: hu bazmeg venni kell Marynek valami csokiszivet

aztan elviszem egy kavehazba
megmutatom neki Rejto JEnot es gyuttal belekezdek a regenyembe

tenyleg azt mondtam, hogy ahol MAry dolgozik,, ott volt vendeg Bartok Bela is meg Obama?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.14. 15:31:48

Érdekes. Régen azért szólták meg az embert, mert az ingyen netjüket használta és szerintük kevés volt a fogyasztás. Változnak az idők...

Pár teáért és kávéért 1700-at elkérni sztem fedezi a ház költségeit.

Amikor mi vendéglátóztunk akkor azokra voltunk mérgesek akik elhozták a kaját hűtőtáskában, majd bejöttek, leültek a székre és szétdobálták a szemetüket, összekenték az asztalt.

Azok sztem nem nyelvet tanultak csak bunkók voltak.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.14. 15:35:48

Amúgy beszélik, hogy a Zserbóban ha kávét kértél 5 cukorral és kanállal megkocogtattad a kávéspoharat akkor gazdag öreg 3,14csák jöttek oda hozzád akik jól fizettek némi ellenszolgáltatásért :)

De lehet urban legend.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.14. 15:37:56

@Van_mikrohullámú_sütőtök?:
valoszinu
egerben a Szamovarban 7 cukorral kellett kerni es akkor GYES-es anyukak alltakk rendelkezesedre

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.02.14. 15:57:02

@hagyma:
Inkább GYES-es anyuka, mert az diszkréten tud szoptatni.

Amúgy 7 cukorral csak vendégségben szabad inni kávét mer' ingyen van. Tulajdonképpen az cukorbetegséghez sok, pálinkához meg pont kevés mennyiség.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.14. 16:19:06

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: én mindig cukor nélkül iszom, és ellopom a cukrot. Meg ha van kirakva, akkor még lopok hozzája. Mondéne vagyok?

Mozaik · http://mozaik.tumblr.com 2011.02.14. 18:16:19

Kedves posztoló, hozzánk nyugodtan jöhettek! Király u. 18.

lordjim 2011.02.14. 18:58:48

@hagyma: a kocsmárosnét megtölteném mandragórával,aztán lenyeletnék vele egy kibiztosított kukoricagránátot,és azt mondanám:"happening!!!"

lordjim 2011.02.14. 19:14:53

@vassmiklos: élvezet volt olvasni,tartalmas-szellemes írásodat

lordjim 2011.02.14. 19:31:38

@hagyma: Erről jut eszembe,eccer Vegaszban bementem Sands-be franciázni,hát ki akartak b@szni.Erre micsnáltam?!Megvettem azt a kurva lebujt frenkszinátrástul,mindenestül oszt franciáztam tovább.Nem most vót...

2011.02.14. 19:36:02

@vassmiklos: azért a költség csökkentése olyan anomáliákhoz vezetett, mint a gyermekmunka vagy a természet totális kipusztítása, a környezetvédelem megspórolása: lásd BP katasztrófa a mexikói öbölben.
Szóval nagyon óvatosan azzal a hatékonyságosdival. Vannak a gazdaságinál, kapzsisodásnál magasabb szempontok is melyeket magasról leszarva tönkretettsük a bolygónkat.

lordjim 2011.02.14. 19:38:57

@keramia53-1: én a minap a Hungáriában nagyflekszel levágtam ötven darab collos csövet,nem szólt senki,vagy ha szólt is nem hallottam

lordjim 2011.02.14. 19:42:17

@hagyma: peeersze!hiszi a piszi,az én apukám meg bokszolóó!

blasiusii 2011.02.14. 20:04:18

Ez egész "nehéz" téma, mert egyrészt, nem hiszem, hogy alapvetően nyelvóratartásra találták ki a kávézókat, de lehet, hogy csak én nem tudnék ott normálisan koncentrálni, főleg a pincér-szemek kereszttüzében, meg a folytonos zaj és járkálás miatt, DE ha rendesen úgy fogyasztanak, mintha csak beszélgetni ültek volna le (bár a kávé biztos olcsóbb a sörnél..), akkor meg abban sem találok kivetni valót... Van erre vmi törvény??

A Tyne folyó déli partja 2011.02.14. 20:27:24

@enamel: " én mit csinálok a te üzletedben. "

azért ne essünk túlzásba. a berendezést is szétverheti? esetleg letolt gatyával táncolhat az asztalon? hogy egyebeket ne is említsek...

A Tyne folyó déli partja 2011.02.14. 20:29:34

@hagyma: anno, mikor még gimiben jártam néha diszkóba, én is elbólintottam (ugyanis, másik városban volt,és vártam a hajnali buszt. és az elég sokára jött, a buszvégállomás meg nem túl jó, és hideg is hajnalban.) na, engem is folyton felzavartak, hogy ne aludjak. ez volt kb. 93 környékén.

Gastroger 2011.02.15. 12:27:50

Baráti körömmel mi is gyakran jártunk a Fillinger kávéházba, ott szoktuk megbeszélni az élet nagy dolgait. Egy szép márciusi nap, miután Sanyi barátom bedobott két unicomot, elővett egy papírt, és nekiállt dolgozni, valami itimert vagy napirendi pontokat vázolt fel magának. Sanyi már csak ilyen volt, ha jött egy hirtelen ötlet, egyből nekiállt irogatni. Több-kevesebb sikerrel. A társaság jól ismerte ezen szokását, meg a kávéház unott arcú dolgozói is, volt is aki nem nézte jó szemmel. Így történhetett meg, hogy egy mondén pincér figyelmeztetett minket, hogy "Uraim, itt nem lehet üzleti tevékenységet folytatni, meg bármit össze vissza irogatni, nekem ebből még bajom is lehet". Pali barátom, aki Sanyi mellett folyamatosan figyelte mi kerül a lapra, akkor rámutatott a 12. napirendi pontra, és azt mondta Sanyinak: - Basszák meg, tudod, tedd ezt a sajtóizés pontot elsőnek, hogy rohadjanak meg!.
Én nagyon akkor már nem voltam képben, kicsit kezdtem illuminált állapotba kerülni, így én is nekiálltam hőbörögni a pincérrel, hogy azt csinálunk amit akarunk, meg, a törvény előtt ugyanolyan egyenlőek vagyunk mint a másik asztalnál fogyasztó vendégek! (Erre Sanyinak felcsillant a szeme, rámnézett, majd hirtelen mozdulatokkal átsatírozta a negyedik pontot, és beírt valami újat oda, közben fél szemmel rám kacsintott). Még kicsit vitatkoztunk, hogy ha nincs szervízdíj a számlán, akkor jár-e automatikusan a borravaló, aztán kimentünk az utcára, én még kicsit piáltam, aztán már nem nagyon emlékszem a történtekre, még annyi maradt meg, hogy elindultunk valami Landerer nyomdába, meg valakinek valamilyen Táncsics nevű haverja volt szobafogságon, de nekem onnan filmszakadás. Másnap mondták a haverok, hogy egész jó kis buli lett az estéből...

Gastroger 2011.02.15. 12:44:39

@deneron:
"ha nekem lenne kávézóm, nem zavarnám el. de ha így tanulnék nyelvet, azt nem egy kávézóban tenném."

Kb. én is így foglalnám össze a véleményemet, ott a pont.

Azért egy üzleti vacsora, vagy megbeszélés belefér, de mondjuk komplett nyelviskolát nem kellene berendezni. Jó, hogy nem visznek legközelebb CD lejátszót, és hallás utáni gyakorlatokat csinálnak..

Vendégként lehet, hogy engem is zavarna, ha mindig oda járnék, hogy a szomszéd asztaltől azt hallanám folyamatosan, hogy "non, non bégott, non bigott, tandis bagett, madam, bagett!".

2011.02.15. 13:19:19

@Gastroger: ez jóóóó, az megvan, hogy márc.16-án megy be Petőfi a Pilvaxba és kér egy unicumot... a pincér elhárítja: - nem volt elég Sanyikám, tegnap is mekkora balhét csináltatok :)

MacskaÖsszeZavaróKft 2011.02.15. 14:28:01

"Hirtelen az fut át az agymon, hogy milyen felelőgteljes munka az övé, mi lenne ha az országot kéne irányítanija."

Eloszor magyarul tanulj meg! Iranyicccsad a felelos-segg-teljes figyelmed arrafele! :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.15. 18:29:28

@Gastroger: várhattál volna még 28 napot ezzel! ;)
különben hibátlan! :)

@Kulics: :D ez nekem még hiányzott. de mostmár jó! :D

@MacskaÖsszeZavaróKft: ha a nevedben vannak ékezetek, az írásodban méénemvannak?! :O
ne zavarj össze... nem vagyok nyivák.

vassmiklos 2011.02.15. 21:55:46

@Kulics:
igen, a piacgazdaság árnyoldalainak könyvtárnyi irodalma van (ahogy a tervutasításos gazdaságnak is), amik miatt mindenhol van állami szabályozás. Ez (elvben) csökkenthetné egy BP vagy egy vörösiszap katasztrófa valószínűségét Valójában az államot képviselő hivatalnokok a világ minden táján a havi zsíros fixükért, teljesítménykényszer nélkül belefosnak mindenbe, ezért az állami szabályozás nem sokat ér sehol sem. De itt nem ez volt a lényeg, hanem hogy a piacgazdaság alapvető összefüggéseiről fogalmuk sincs egyeseknek, de azért megmondják, hogyan kell(ene) egy kávézót üzemeltetni, vagy magántanítani.

Pár teáért 1750 Ft vajon nem tartalmazza a felhánytorgatott "infrastruktúra" költségeket? Ilyen drága lenne a filter?

Az egész az irigységről és a másik zsebében turkálásról szól. Ha 2 francia turista beszélgetett volna ugyanannál az asztalnál, ugyanannyi ideig, ugyanolyan hangerővel, ugyanannyit fogyasztva, az nem zavart volna senkit, mert ők eközben "nem folytattak volna üzleti tevékenységet", így "nem tollasodtak volna meg".

2011.02.16. 08:55:35

@vassmiklos: egyetértek, az irigység faktor maximálisan benne van. Az én részemről is :)
És látod itt siklik ki a technokrata szemlélet, hogy hiába érné meg 1750 ért egy tea mellett ücsörögni a vendéglősnek, az ő személyisége mélyen meghatároz mindent. Az egész világunk szubjektív, a technokrata és vulgárközgazdasági irányzat eleve kudarcra van ítélve, mert nem számol az emberrel, mint ösztönlénnyel.

MacskaÖsszeZavaróKft 2011.02.17. 08:44:18

@salapapa: nagyon nehezen hoztam ossze a nickemben levo ekezeteket... :)

szekertabor · provo.blog.hu 2011.02.17. 10:18:18

@sannya: Biztosan vendéglátóipari végzettséged van, mert a kávéház-kultúrához nem értesz. A régi szép időkben bizonyos emberek szinte ott laktak a kávéházban. Nem irodában ültek, hanem a kávéházi törzsasztaluknál fogadták az ügyfeleiket. És bár üzleti szempontból egy kávézóban is annak örülnek, ha gyorséttermi sebességgel cserélődnek a vendégek, de ha éppen félig üresek a székek, akkor egy asztalnál órákig csendesen üldögélő vendég jobb reklám a helynek, mint amekkora gond. Meg kellene végre érteni, hogy a vendég azt csinál a vendéglátó helyen, amit akar, feltéve, hogy ezzel nem zavarja a többi vendéget. Miért csak a bűnözők tarthatják a fogadóórájukat bárokban? Sebaj, előbb-utóbb kihullanak ezek a műkedvelő vendéglátóhelyek, és megmaradnak azok, ahol vagy nincsen szabad hely, mert olyan jó a szolgáltatás, vagy családias és meghitt hely, ahol még egy kisnyugdíjas is békésen elüldögélhet egy pohár víz mellett.

tejcsokoládé (törölt) 2011.02.17. 13:03:12

ha beülök egy kávézóba egy barátommal beszélgetni, vagy egy könyvvel olvasgatni, és a szomszéd asztalnál valaki franciaórát vesz, és negyedszer ismétli el, mert nem tudja, engem is zavar.
ha mindemellett rendel 2 üveg szénsavmentes csapvizet, mert az a legolcsóbb, nyilván az éttermet is zavarja.
a nyelvtanár nem fizet adót, nem fizet bérleti díjat... azt mi fizettjük helyette... szóval menjen a búsba a panaszkodásával. a kávézó nem nyelviskola.

Cipollina 2011.02.17. 14:08:18

A Kosztolányin a Tranzitban kifejezetten várják az ilyen vendégeket. Ismerős gyereke jár oda egy tanárhoz, egyszerre kb. 6-8 gyereknek van foglalkozás. Rendelnek sütit, vagy szendvicset és innivalót.
A tulaj meg nem kekeckedik, hanem örül. Hogy hetente 2x ilyen fix vendégei vannak.

Cipollina 2011.02.17. 14:11:44

szekertabor 2011.02.17. 10:18:18

" A régi szép időkben bizonyos emberek szinte ott laktak a kávéházban."

Biztosan ismered Karinthy elhíresült mondását, hogy "a kávéház azért jó, mert az ember nincs otthon, de mégsem kell a friss levegőn lenni".

:-DDD

Anti Anyag (törölt) 2011.02.17. 20:44:17

Persze, ma már nem kell magyarázkodnod.

Leírtad ide, te sem mész, sőt én sem megyek és még gondolom egy páran.

Egyszer csak tönkremegy a hely "madamja" és visszamegy a saját szakmájába, takarítónőnek.

buffybot 2011.02.18. 14:14:23

A kereskedelemnek és a vendéglátásnak megvan a maga kultúrája amivel sajnos a magyarok nem rendelkeznek...
De szerencsére tanulható.
Csak nehéz megtalálni azt az 5%-ot, ahol európai színvonalon mennek a dolgok.

dr. trafik nomac 2011.02.19. 00:12:22

El sem hiszme, itt meg a posztolo lesz a hulye ? Milyen embereknek van manapsag uzelte. Felenk tok normalis, hogy lehet nem veszek semmit, merr ha csak beugrok egy haveromhoz dumalni, nehogy mar kotelezo fogyasztas legyen, neha meg fogyastok jo boven, ennyi. Ha jo a hely megy is nekik, ha nem akkor becsodol.
Az itt beszolok nem nagyon jarnak tarsas helyekre ezexerint.

Dr. Eher 2011.02.19. 20:27:14

hagyma:
"ha valaki, megha fogyaszt is, a Te altal uzemeltetett helyen a Te infrastrukturaddal, a Te koltsegeiden penzt csinal maganak, amibol nem reszesulsz/ cska fogyasztas hasznabol, amibol reszesulsz a normal vendegektol is/ az nem fair"

Te talán adsz a vendégnek részesedést a kávé árából, amiért hozott neked vendégeket, növelte a forgalmadat? NEM? Ingyen használod az ő kapcsolati tőkéjét? Ez nem fair.

buffybot 2011.02.19. 23:19:45

Dr. Eherhet csatlakozom én is. Gyönyörű mentalitás, hogy ha pénzt is keresel miközben iszod a kávémat akkor inkább takarodj is el kávézómhoz.
A tulaj abból él, hogy emberek bemennek és vesznek egy kávét. Azon felül semmi köze nincs hozzá, hogy ők ott éppen pénzt csinálnak-e.
A kávézók mindig is a szellemiség megtestesítői voltak, költők, írók törzshelyéül szolgáltak, párokat hoztak össze. Szépen néznénk ki, hogy ha Rowling ajtaján elkezdenének kopogtatni, hogy az én kávéházamban írtad a Harry Pottert, úgyhogy várom a százalékomat! Ugyanmár! Hagyma annyira szépen példázza a magyar mentalitást. Inkább csődbe menne, de nehogymár más is keressen pénzt.
Ezt olyan mint a vicc miszerint a pokolban minden országnak megvan a maga forró üstje amiben főnek az emberek. Mindegyik országét őrzik kivéve a magyarokét. Hogy az övékét miért nem? Mert úgyis visszahúzzák egymást...

tris 2011.02.20. 15:40:48

az a baj, hogy annyira alulfizetett mindenki, hogy hozzá kellett szoknunk még a szolgáltatóiparban is a kelletlen köcsög arcokhoz.

de utálom őket - ilyen szar ez az ország, ahol még a köcsög pincér is pofákat vág, nehogy már egyszer normálisan kikapcsolódhass a pénzedért..

Donka 2011.02.21. 15:00:57

Magam is angoltanár vagyok, és 3 éve egyszer sem jutott eszembe, hogy kávéházban tartsam a magánóráimat. Valahogy nem érezném profinak, ha nem hallanám a tanítványt, vagy ha ki kellene ragasztanom egy flipchartot a falra, hogy el tudjam rendesen magyarázni a present perfectet. Két irányba sem érezném fair-nek a dolgot: a tanítványommal szemben sem, aki megfizet és nem tudok neki egy nyugodt helyet biztosítani (és itt most részletkérdés, hogy kinek az ötlete volt), és a kávézóval szemben sem, mert egyszerűen tudom, hogy amit fogyasztunk, csak alibi, és ha csak úgy beszélgetni ülnénk be másfél órára, többet ennénk-innánk.
De a legnagyobb ellenérzésemet tényleg az váltaná ki, ha ordibálnom kéne, vagy a füstöt nyelnem, vagy bárkivel is megosztanom a magánóráim intimitását.

lefolyos 00 · http://www.lefolyo.com 2011.03.04. 13:01:35

Hát igen a szolgáltató iparban mindenki kelletlen unott úgy ahogy mondod a nők úgy viselkednek mintha nem jutott volna neki kenyér otthon

Szmájli / Trollrühellő 2011.03.08. 20:16:21

@Flugos furgonos:

király, hogy a lányodnak erre van ideje, hogy egy felettébb "egyszerű" nyelvet tanulgasson, a tanára meg szintén szívesen oktat ingyé' két éven keresztül :DDD hagyjuk már ezt a dumát ember:) kismillióan vállalnak nyelvoktatást sufni módszerrel, és kíváncsi lennék, melyik fizeti be az adót az 1000 Ft/óra díjából.. és most természetesen nem az adón van a hangsúly, csak ez a kamu duma, hogy "ingyen"...
mondjuk fölösleges a hiszti, mert amúgy gondolom 75 méterrel odébb van egy másik kávézó, ahol viszont leszarják, ha valaki ott "franciázik" :) igazából mindenkinek igaza van, és senkinek sem :)
süti beállítások módosítása