Tékozló Homár

Érthetetlenül kicsinyes átverés a British Airways jegyrendelő rendszerében

2011.02.21. 01:04 | szily | 82 komment

"Egy egyszeri british airways utas" nevű felhasználónk fel van háborodva, mert 150600 forintért foglalt repülőjegyet a British Airways weboldalán, ám végül 155311 forintot vontak le tőle. A kimutatást megnézve kiderült, hogy euróban terhelték meg a számláját és ügyeskedtek az árfolyamokkal. Hosszú nevű olvasónk azon dühöng leginkább, hogy végig következetesen forintban számoltak, minden online felületen, csak pont a lényeges pillanatban nem.



Megnéztem a BA oldalát. Olvasónknak nemhogy igaza van, de igazi sunyi ügyeskedére bukkant. A jegyrendelő felületen kifejezetten az szerepel, amint az a screenshoton is látható, hogy "Az árak pénzneme Hungarian Forint (HUF)". A "valutaváltó" linkre való kattintás után pattan föl a szintén lefényképezett ablak, ahol két lényegi információt olvashatunk. Az első ugyan hibás magyarsággal íródott, de értelme teljesen egyértelmű: "foglalását Hungarian Forint (HUF) pénznemben jelenítjük és terheljük meg számláját." Ehhez képest a sárga alapon megjelenő figyelmeztetés arról szól, hogy ha mégsem forintban terhelnék meg a számlánkat, akkor az itt szereplőtől eltérő árfolyamot is használhatnak. Ha az első állítás igaz volt, akkor ugye nem lehetséges olyan eset, hogy ne forintban terhelnének. Úgy néz ki, hogy a BA szándékosan zavarosan megfogalmazott, egymással ellentétes tartalmú üzeneteket helyezett el a megrendelő felületén. Ez egyre jó: az árfolyamok bármerre mozogjanak, ők jól fognak járni. G. levele alant olvasható.


Érdekes és igen aktuális történetet írok meg Önöknek, amennyiben közlésre érdemesnek tartják, kérem tegyék ki, érdekelne az olvasók véleménye, hátha valaki tud konkrét tanáccsal szolgálni, merre is mehetnék tovább, illetve más is tud belőle okulni, ne csaphassa be hasonlóan a British Airways.

2011.02.15-én repjegyet foglaltam a BA internetes oldalán keresztül. A kalkulációk, az előfoglalás és a végleges foglalás során is mindvégig magyar forintos (HUF) ár szerepelt. Konkrétan 150.600 HUF. Ez megbontva is szerepel adók, illetékek és jegyár osztásban, minden tétel HUF-os. A vásárláskor egyből beterhelték a számlámat, 150.600 Ft-tal (ugye ennyi is a jegy, forint bankszámláról fizettem). A konkrét összeg levonása tegnap jelent meg a számlámon (2011.02.18.), ami 155.311,39 HUF volt. Megnézve a tételt látható, hogy természetesen EUR-ban terhelték meg a számlámat, az ő árfolyamuk, amivel kalkuláltak 268,85 HUF/EUR volt, a tényleges, amiben fizettem pedig 277,26 HUF/EUR volt. Innen a tetemes, bő 3%-os áreltérés.

Kérdések: ha EUR-ban kell fizetnem, miért nem szerepel ez sehol a foglalás során (direkt végig néztem újra az összes foglalási dokumentumomat, honlap felületeit, mindent! Csak HUF-ban szerepel minden tétel, mindenhol!), szabályos-e ez az eljárás (gyanítom, hogy nem), ha igen, hol vannak a határai (elvileg bármilyen devizában terhelhetné a számlámat és bármilyen árfolyammal kalkulálhatna magának)? Fogyasztóvédelmen kívül kihez lehet ezzel az esettel kapcsolatban panasszal fordulni?

Az már csak a hab a tortán, hogy természetesen EUR-ban korábban a kereséseim során találtam kedvezőbb ajánlatot ennél, direkt a HUF fizetés miatt választottam végül ezt, elkerülendő ezeket az átváltásokat, amikbe végül így is beleszaladtam...

Üdv.:
egy egyszeri british airways utas

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2011.02.21. 01:09:03

Mintha egy hete hallottam volna a rádióban, hogy BA utazók panaszkodnak, mert a cég árfolyammal játszadozik. Akkor mondták azt is, hogy a légitársaság kikéri magának a gyanúsítgatást, mert ez nem így van. Nos... mégis így van.

ELSŐŐŐŐ!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.21. 01:11:00

nem nyuxanak, míg megint partra nem szállnak náluk.

second

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.02.21. 01:13:05

Nagyon helyes, egyébként sem tétel. Hajrá!
Egyébként meg angol hülyék.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.02.21. 01:15:39

@salapapa: A Császár Gyuszi óta járt oott valaki?

dr. Aullah 2011.02.21. 01:19:39

Olyan régen voltam mér első. Annyira jó érzés, egyszer majd ti is megtapasztaljátok.

cicmen (törölt) 2011.02.21. 01:27:53

@salapapa: Partra szállunk? Dehogyis! A svájci, forint alapon eladósodott polgárokat fogadjuk fel zsoldosnak!

2011.02.21. 01:33:44

A postban leirtak magukban is eleg sunyinak tunnek, de igazan az a duhito, hogy szerintem nem is az euroban terheles okozta a magasabb arat. vagyis nem magaban ez a teny, hogy eurora valtottak.
Nekem ugy tunik, hogy sokkal inkabb a valtasnal hasznalt arfolyam nonszensz.
268 mar a veteli arfolyamot karcolja.
Szerintem valtsanak 1:1-hez, az is total etikus, ugye?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.21. 01:34:23

@Panther_V: talán most nem lesz olyan szemfüles a RAF. 8-)

@cicmen: :D ez napi10!
akkor asszem elkönyvelhetjük, hogy nyertünk, mert túlerőben vagyunk.

England win The Ashes! 2011.02.21. 01:59:41

Szívás. Én januárban foglaltam náluk, azt írták, fontban terhelik meg a számlámat. Így is történt, nagy megelégedésemre.

Severus Tobias Snape (törölt) 2011.02.21. 02:56:07

A kártyatársaságok és vélhetően a BA is EUR alapon számol el, így az autorizált HUF összeget a kártyatársaság EUR/HUF árfolyama szerint átváltják EUR-ra, és ezt az EUR összeget számolják el a tényleges terheléskor a bank aznapi árfolyama alapján.

Ügyfélbarát bankoknál (pl. Raiffeisen) meg van oldva, hogy HUF tranzakciókat az elszámolás devizanemétől függetlenül az eredeti HUF összegben terhelik csak be.

Szóval a BA-nál is lehet reklamálni, hogy nyisson HUF számlát, ha már HUF összegeket autorizál, de a számlavezető bankodnál is érdemes reklamálni, hogy a HUF tranzakciók esetén ne vegye figyelembe az elszámolás devizanemét és a korrekt összeget terheljék.

Togez 2011.02.21. 03:14:18

Sokat repülök és a BA az egyik legproblémásabb társaság. Kerülendő...

PannonBoy 2011.02.21. 03:46:04

Szerintem hogyha a weblapon végig forintban számol, akkor illik forintban terhelni a számlát.
Ellenkező esetben egy ilyen mondat szükséges:

" XXX.XXX HUF-nak megfelelő EUR-ban (vagy más deviza)kerül a számla terhelésre."

Csak, hogy számítson az ügyfél, hogy nem biztos, hogy a tényleges összeg is annyi lesz.

Nekem eddig a PayPal-lal volt dolgom, de az teljesen korrekt volt:
"400HUF vagy annak megfelelő USD."

[megmondoember] 2011.02.21. 03:54:29

Közvetlenül hitelkártyával fizetett delikvens, vagy valami közvetítő beiktatásával (PayPal)? Utóbbiak ugyanis szintén pofátlanul nyúlnak (igen, PayPal is), ugyanis amikor fizetésnél átirányít az oldal, akkor a PayPal azt az összeget írja ki, amit a fogadó oldal kap majd - de valójában annál 5%-kal magasabb váltási árfolyamon + egyéb kezelési költségekkel megnövelt összeggel terheli meg a számlát.

Ezen kívül az is lehet, hogy delikvens éjszaka és/vagy bankközi zárás után foglalt ill. vett jegyet, és már csak másnap terhelték meg a számláját, akkor azonban már értelemszerűen egy másik árfolyamon.

Persze az is lehet, hogy tényleg a BA verte át. De ennek eldöntéséhez marha kevés az infó amit biztosított.

[megmondoember] 2011.02.21. 03:56:54

Közvetlenül hitelkártyával fizetett delikvens, vagy valami közvetítő beiktatásával (PayPal)? Utóbbiak ugyanis szintén pofátlanul nyúlnak (igen, PayPal is), ugyanis amikor fizetésnél átirányít az oldal, akkor a PayPal azt az összeget írja ki, amit a fogadó oldal kap majd - de valójában annál 5%-kal magasabb váltási árfolyamon + egyéb kezelési költségekkel megnövelt összeggel terheli meg a számlát.

Ezen kívül az is lehet, hogy delikvens éjszaka és/vagy bankközi zárás után foglalt ill. vett jegyet, és már csak másnap terhelték meg a számláját, akkor azonban már értelemszerűen egy másik árfolyamon.

Harmadik lehetőség, hogy az utazás úgymond valóban ennyibe kerül, de pl. delikvensünk a rendelés végén kinyomtatott papírjegyet (is) kért a sima virtuális jegykód helyett, amelyért szintén felszámolnak párezret a légitársaságok.

Persze az is lehet, hogy tényleg a BA verte át. De ennek eldöntéséhez marha kevés az infó amit biztosított.

funfun 2011.02.21. 05:15:34

Nem csak a BA ilyen, fapadosoknál sem stimmel soha. Pl. easyjet - pedig náluk is Ft-ban jelennek meg az árak.
Az a baj, nem minden társaságról egyértelmű, milyen devizanemben történik az elszámolás, plusz bekavar a bank- és hitelkártyák EUR vagy USD alapúak...
Marad a Malév? Hajnali indulással, nagyon késői érkezéssel egy csomó desztináción, így a jegyárhoz automatikusan hozzá lehet adni a taxiköltséget. Napközben a Malév pilótái békésen pipázgatnak?

phoenixe 2011.02.21. 05:16:38

Ez mostanaban a megszokott "atveres". Stockholm-Arlanda-n talalkoztam vele, eleinte nem ertettem, hogy miert nyaggatnak azzal, hogy minden fizetes elott dontsem el, hogy milyen penznemben akarok fizetni a kartyammal. Valtasi arfolyamot persze nem mutattak. Nnana, hogy az utazok tobbsege a "sajat" valutajat fogja valasztani, a tarsasag, meg nyer 2-3%ot az atvaltason.

Ebbol egyreszu a megoldas: ne akarjon senki semmire atvaltani, terhelje meg kozvetlenul a kartyat amiben csak akarja, a sajat banknal senki sem valt olcsobban....

pruntyike 2011.02.21. 05:52:00

Az a baj, hogy a "Gyurcsányi szemkilövetés, lopás és hazudozás helyett bevezethette volna az eurót.

exter69 · http://sexopoly.tarhely.biz 2011.02.21. 07:05:37

Nagyon sokan szórakoznak az árfolyamokkal, ideje lenne már hogy lépjenek ez ellen.

TaZ (törölt) 2011.02.21. 07:06:27

@pruntyike: leulhetsz, egyes

sz_ 2011.02.21. 07:18:07

Ugyanígy jártam néhány éve az Air Canadával és a Raiffeisennel.

Előkerestem a mailt, 418.400 Ft helyett 425.041,06 forintot terheltek. Csak a Rafinál reklamáltam, először bepróbálkoztak az ilyen-olyan elszámolási rendszerekkel, aztán végül visszautalták a különbözetet.

Tegyél panaszt te is és ne hagyd magad lerázni.

Egyéves Önkéntes 2011.02.21. 07:19:14

A BA AMS desztinációnál EUR, LAX-nál USD és LHR-nél GBP-ben konvertál előbb CHF-re, majd bubor korrigált viberrel HUF-ra, kivéve amikor nem.

Egyéves Önkéntes 2011.02.21. 07:21:15

Aki teljesen biztosra akar menni, az egy nigériai Western Union-ba küldi ki a jegy árát.

Balage76 2011.02.21. 07:25:42

Én kb 3 éve a Delta magyar weboldalán keresztül vettem jegyet. Ott is ugyanez volt. Direkt felhívtam a magyar irodát, hogy lesz-e különbség aközött, hogy bemegyek a belvárosi irodába lés kp fizetek, vagy hogy kártyázom. Többször állították semmi különbség, így a kártyás megoldást választottam. Ezzel két repjegynél kb 10 000 forintot buktam. Sajnos még az említett raiffeisen-es példáa sem állja meg a helyét, mert Visa kártyával fizetve, először a forintról (weboldali ár) euróra (európai Delta közpot elszámolási ár) majd dollárra (kártyatársaság elszámolási ár) konvertálják a jegyárat, így mindenhol buktam...

hurmazs 2011.02.21. 07:58:01

A Ryanair se semmi ,januárban vettem jegyet a következő árfolyamot számolták:
*******223.96 EUR Total Paid

FX rate : 294.01215 HUF
Így 6000-et buktam,fogalmam sincs honnan vesznek 294-es árfolyamot.

Miron 2011.02.21. 08:02:53

Én a cseh légitársaságnál (CSA)vettem többször jegyet, mindig annyit vontak le forintban, amennyit kiírtak a foglalás során a honlapon.

Szűcslaci 2011.02.21. 08:02:59

Ne várjátok el a BA-tól ( sem), hogy magára vállalja a forint árfolyamkockázatát. Aki az ilyesmit el akarja kerülni, az nyisson deviza vagy valutaszámlát és utaljon onnan.

Szűcslaci 2011.02.21. 08:05:38

@hurmazs: onnan, hogy a hozzájuk befolyó HUF összeget át kell konvertálják EUR-ba, ami kezelési költséggel és árfolyamveszteséggel jár. Menj már ki Angliába egy zsebnyi forinttal és váltsd be egy bankban - utána referálj, hogy milyen árfolyamon sikerült.

hurmazs 2011.02.21. 08:10:30

@Szűcslaci: a bankkártyával fizetett összeget?
Már millió dolgot fizettem külföldi weboldalakon vele normális árfolyamon.

sleepy 2011.02.21. 08:31:53

A Ferihegyi repteri illeteket es adokat a BA-nak milyen penznemben kell megfizetni?

Mert ha forintban, akkor igencsak erdekes, hogy meg a jegyar kozteher reszen is arfolyamnyereszkednek...

Niro 2011.02.21. 08:32:07

Micsoda átverés...

gabest1 2011.02.21. 08:33:21

Na ezért utálom a lokalizációt és a kihelyezett idiótákat, már az imdb is magyarul jön be, nem találok semmit.

pecs2010 2011.02.21. 08:47:32

Nagy geciség!
Igazi fapados módszer.

Megjegyzem az ELAL és a Lufthansa amit HUF-ban egjelenít azt is vonja le az egyenlegről.

Eugéne Tribulet 2011.02.21. 08:49:19

Végre egy olyan posztoló, aki nem így kezdi és nem is részletezi, mit, miért, hogyan, kivel.

doncarlos30 2011.02.21. 08:56:37

A Ryanair kettős árfolyamrendszerrel szokott trükközni. Azaz EUR-ban adja meg a jegyárat, ugyanakkor egy igen (10%os) magasabb USD árfolyamon számolja át. Így míg végul a hitelkártyatársasághoz kerül az elszámolás mondjuk 4 jegyért oda-vissza 92 EUR 28 ezer forint lesz. Persze ettől még kedvező áron lehet kifogni jegyeket, ugyanakkor bosszantó, hogy erről nem tájékoztatnak és rossz szájíze van a dolognak.

standup 2011.02.21. 08:58:43

@pecs2010: Az ELAL-t meg tudom erősíteni, pár napja vettem repjegyeket tőlük - és lehet, hogy én néztem el valamit az árfolyamokkal (USD-ben volt megadva, de forint számláról fizettem), de néhány ezerrel kevesebbet terheltek rá, mint amit kiszámoltam.

Hol van náluk egyébként olyan opció, hogy forintban mutatják végig az árat?

Én csak egy egyértelmű kiírást láttam folyamatosan az oldal alján, hogy USD-ben van megadva és abban is terhelik a számlát (átváltva a szóban forgó valutára).

driopios 2011.02.21. 08:59:35

Hülye angolok, angol hülyék!

Yoss 2011.02.21. 09:13:13

@[megmondoember]: Ez konkrétan így nem igaz, rendszeresen fizetek paypallal és ott a hátulütő ott van, ha hagyod, hogy a saját váltási rátáját használja, akkor rosszul jársz, de ha azt kéred, hogy az eladó által használt pénznemben terhelje a számládat, akkor teljesen korrekt és semmilyen további díjat nem számít fel. Ezt nagyon sok ilyen fizetés után határozottan állítom. Sőt, ha nem kapod meg a cuccot határidőre, akkor még a pénzedet is visszaszerzik. Szóval nem mondanám a paypal-t inkorrektnek.

loggoll 2011.02.21. 09:14:39

Repülős átverésekhez (meg úgy általában a repüléshez, jegyvásárláshoz) ajánlott irodalom jogi tanácsokkal:

Ács Gábor: Fapados forradalom

alinea.hu/fapados.php

Cinizmusprofesszor 2011.02.21. 09:17:12

Rendszeresen utazom BA-vel, és mindig angol oldalon rendelek, így nem is vernek át soha, de még a magyar oldalon sem. Illetve bizonyos kártyatípusoknál többet von le a rendszer a végére, ez egyértelmű...nézzen jobban meg mindent, mielőtt kifizeti, ennyi! Az angolok amúgy sem arról híresek, hogy átverjenek, ez inkább egy pocsék magyar hagyomány, amiben tuti, hogy magyarok keze van és nem angoloké.

KopaszMercis 2011.02.21. 09:24:32

Mindegyik brigad lehuzo budos geci

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.02.21. 09:31:35

Az miért nem volt még, hogy "ezért tart ott az az ország"?

elwood 2011.02.21. 09:31:46

örülök, hogy itt is kiderült, hogy gyurcsány a hibás

Rókakígyó 2011.02.21. 09:34:28

@Aullah: ez azért van, mert nem jó helyeken kommentelsz. Van egy csomó blog, ahol sosincs hozzászólás:)

KopaszMercis 2011.02.21. 09:43:32

@pruntyike:
jo lenne ha megint ki lehetne lovetni par szemet.. amugy van ember, akit ez tenyleg zavar? Marmint ferfi ember, nem ilyen melegbuszkeseg napjara jaro ilyen tesze tosza lelkem viragoskertje fele buzerans?

mp1526 2011.02.21. 09:43:39

Jó reggelt mindenkinek! Én vagyok az "átvert" utas. Bank hárít, mondván ők csak egy terhelést látnak, semmi közük hozzá. BA semmiről se akar tudni, írjak reklamációt. Ez megtörtént... Mindazonáltal sokan nem értik a problémát a kommentelők közül, pedig nagyon egyszerű. Minden foglaláson, minden felületen HUF-ban szerepel a fizetendő összeg, fizetek egy HUF kártyával, mégse annyit, mert EUR-ban terhel, amire sehol semmi utalást nem tesz semmi.

Slusszpoén: a banki terhelőn, ahol levonták a 155.311,39 HUF-ot szerepel a megjegyzésben, hogy 150.600 HUF... :)

t.bal 2011.02.21. 09:55:02

én ezt egyszer már végigjártam, szinte pont két évvel ezelőtt: akkor engem 7000 forinttal húzott le a BA. első körben próbáltam kideríteni a bankomnál és a BA-nál hogy miért az extra terhelés a számlámon - természetesen egymásra mutogattak, meg a kártyatársaságra (ECMC). akkor fordultam a PSZÁF-hoz, akik nem találtak semmit az elszámolás során, ami az ő hatáskörük volna, de legalább továbbították a fogyasztóvédelemnek, ahol szintén eredmény nélkül zárták az ügyet.
én két hónapig szkenneltem, küldtem, forwardoltam mindent, 13 levélforduló, zéró eredménnyel: nem derült ki, hogy ki a hibás a túlszámlázásért (bank, kártyatársaság, BA).
de azért sok sikert, ha tényleg ennyi a panasz, talán most már komolyabban vesznek egy vizsgálatot.

különvélemény 2011.02.21. 10:00:41

Fel kell jelenteni őket a megfelelő helyen csalásért, a másikon meg azért, mert nem volt benne minden költség a végárban, pedig kötelező.

mp1526 2011.02.21. 10:01:05

@t.bal: nem akarom elhinni, hogy ebben az országban tényleg semminek nincs felelőse és mindenki azt csinál következmények nélkül, amit csak akar?! Ez tényleg olyan fura, hogy ha egy HUF összeget fizetek HUF-ban akkor annyit vonnak le a számlámról? Ennyi erővel bármelyik boltban eljátszhatnák, hogy kiír a kassza egy HUF összeget, azt kifizetem HUF kártyával és végül mégis EUR-ban vonja le, vagy éppen bármilyen devizában, amiben csak akarja... vicc

mp1526 2011.02.21. 10:03:22

@különvélemény: ez a kérdés, hogy mi a megfelelő hely? A BA-t most befenyegettem Fogyasztóvédelem+Versenyhivatallal, a bankot még pluszban PSZAF-fel is... De az a baj, hogy a PSZAF-nel van még 2 hasonló, tisztán bankos ügyem, az egyik 1,5 éve kivizsgálás alatt, semmi se történik... Szóval csak időfecsérlés megírni a levelet nekik. Azok is érdekes sztorik lennének, csak nincs időm mindig mindent megírni ide...

KopaszMercis 2011.02.21. 10:23:08

@mp1526:
jol at lettel csurve... ez nem szep a BA-tol!

Cinizmusprofesszor 2011.02.21. 10:32:53

@mp1526:

Már volt nálam is hasonló bankos próbálkozás, nem a BA hibája. Írtam és visszatérítették az összeget, that's all...

mp1526 2011.02.21. 10:33:20

@KopaszMercis: kösz a biztatást, jól hangzik... :)) Kedves ország, tiszta játékszabályok... Abszurdisztán én (még egy darabig) így is szeretlek! :D

mp1526 2011.02.21. 10:36:22

@Cinizmusprofesszor: ok, értem, írtam én is meg előtte már 2x telefonáltam is... De kérdés, hogy akkor ezt bármelyik tescos nagybevásárlásomnál is eljátszhatják, tehát állandóan csekkolni kell a bankszámlámat, hogy mit miben vonnak?

KopaszMercis 2011.02.21. 10:44:27

@mp1526:
En mindig is nagyon nagyon szeretni fogom.. velhetoleg elobb utobb jo messzirol, de szeretni :)

M. Péter 2011.02.21. 10:46:15

@Szűcslaci: Miert ne? Mas cegek kibirjak. Itt egyebkent is csak arrol van szo, hogy ne vezesse felre a fogyasztot, ha a vegen ugyis euroban terhelik meg a kartyat, akkor jelezze, hogy a Ft-ban kiirt arak csak tajekoztato jelleguek, es irja ki a pontos arat euroban.

mp1526 2011.02.21. 10:56:21

@M. Péter: ennyi... HUF-ban számláz, HUF-ban fizetek. EUR-ban száláz és HUF-ban fizetek, akkor meg tudok az árfolyamkockázatról. És dönthetek úgy, hogy EUR-ban fizetek, vagy nézek mást...

Cinizmusprofesszor 2011.02.21. 11:19:17

@mp1526:

Igen, pontosan. Főleg ha ilyen összegekről van szó, pláne jobban nézz utána az "apróbetűs" résznek...

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.02.21. 11:31:17

Megint van pár barom, aki elkezdi magyarázni, hogy ez miért korrekt így, mert ugye az árfolyamok stb. És hogy legyen devizaszámlád, különben mindig így jársz majd.

Vazze: ha Magyarországon forintban megadsz egy árat, és nincs kiírva, hogy ez ilyen-olyan (a fogyasztó számára tökéletesen érdektelen) egyéni szoc probléma miatt nem is mindig annyi... AKKOR AZ ANNYIBA KERÜL.

Én kérek elnézést, amiért Magyarországon magyar forinttal akarok fizetni.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2011.02.21. 11:32:14

naes akkor mivan ha levontak 5e forintal tobbet? majd a 10oras ut alatt bazisok bort megiszol :D ember kifizetsz 150e-t repjegyre es 5e forint a bajod? kb annyit fizetsz majd parkolasra ferihegyen amig kidobalad a csomagodat a kocsibol es mar gurulsz is tovabb es bent meg iszol egy asvanyvizet csak a legolcsobbat, tessek az lassan 5e :D Gondolom tengeren tulra lesz, nemreg utaztam veluk es hibatlan a szolgaltatas inkabb orulj neki inkabb hogy rendes legitarsosaggal mesz.

Es BIZTOS rajtad es a masik mondjuk 250utason akarnak fejenkent 5e forintot behajtani ami kozel 1millo forint ugye? A bizniszre a jegy darabja lesz kb 1m felett, vagy az csak a komfort class? Valami ilyesmi, a lenyeg hogy egeszbiztos lehetsz benen a legitarsosag is tudja, hogy nem nyamvadt 10dollaron fog mulni. A sok idiota hulyeseg helyett felkellett volna oket hivni es elmondani hogy hibasan mukodik a rendszeruk mas valutakkal es teves uzenetek vannak kiirva. De ha angol nem megy a magyarugyfelszolgalatot is felhivhatod.

Ha eleg kemeny hisztit levagsz biztos kapsz 'ellenszolgaltatast' a penzedert, ingyen ujsagot vagy valamit.

Hihetetlen ez az orszag komolyan :D Mellesleg az eur szamlamrol eurban pontos osszeget vonnak le :) amugy is expedia.com, az is mindig a vegosszeget irja ki ;)

heliox 2011.02.21. 11:36:00

@Panther_V: Normannok. Ma is ott vannak.

mohopasi 2011.02.21. 11:40:23

És ráadásul mint tudjuk a britek nem is tartoznak eu zónához. Legközelebb lehet yenben számolnak, mert az hoz még vagy 17 Ft-nyi pluszt. :)

mp1526 2011.02.21. 11:43:40

@Cinizmusprofesszor: de milyen apróbetűs résznek nézzek utána???? Van egy ajánlat HUF-ban, van egy terhelés EUR-ban és még 1x mondom, nincs sehol semmi apróbetű vagy utalás arra, hogy nem ennyibe fog kerülni a jegy, mert végül EUR-ban vonják le az árát!

mp1526 2011.02.21. 11:46:23

@kiskutyuska: nem a 4,7e HUF-ról van szó, hanem az elvről! És EUR számláról tényleg pontos összeget vontak volna le, csak a számla HUF-os és sehol nem jelezték, hogy EUR lesz levonva...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.02.21. 11:49:24

Hatalmas erőfeszítéssel átszámolják neki forintra, és még elégedetlenkedik.

mp1526 2011.02.21. 11:51:44

Amúgy a hivatalos banki válasz a problémára az, hogy a BA ugyan HUF követelést nyújtott be, de a MasterCard szabályzat szerint, amit persze aláírtam, az európai terhelések EUR-ban kerülnek levonásra, és bizony a BA bankja, akin keresztül levonták az összeget angol országkódú, tehát senki semmit nem tehet, tök természetes, hogy átvágnak... Kérdésem volt, hogy honnan tudhatom, hogy egy Mo.-on HUF számlát kiállító szolgáltató mögött milyen bank áll és miben lesz levonva a számláról? Erre nagy hallgatás volt a vonal végén... Aztán kitalálta a hölgy, hogy meg kellett volna előre kérdeznem a BA-t... Hát, ha tudtam volna... De mivel fel se merül, mert HUF a számla. Kövi kérdés: ki a felelős ezért? Senki, ilyen a rendszer... Kör bezárult, de azért a PSZAF, Fogyasztóvédelem, GVH hármasnak fog menni a levél, hátha nem ennyi a sztori.

Pedro79 2011.02.21. 13:02:10

Sziasztok!

Én 1,5 éve jártam hasonlóan a Delta Air Lines-el.Ott is HUF-ban jelent meg az ár, aztán dollárban 60.000 HUF-al többet vontak le.Végül bő fél éves levelezés után kiderült, hogy nem a légitársaság volt a hunyó, hanem az OTP. A náluk nyitott AMEX-es kártya egy fos és már többen panaszkodtak erre..
Persze az OTP hárított, hogy ők nem hibások, de amikor ügyvéddel mentünk tárgyalni két napon belül rendeztek mindent!

2011.02.21. 13:03:58

Múlt héten foglaltam a BA oldalán. Forintban számoltak, és a tényleges banki terhelés pontosan megegyezik a foglaláskor kalkuláltal. Persze a terhelés USD, de a devizaértékből lett valami torz tizedes, a forint terhelés maradt ugyanaz a kerek szám, mint amin foglaltam.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2011.02.21. 14:54:22

Az eszébe jutott valakinek, hogy megveszem az eurót olyan árfolyamon, amilyenen nekem tetszik, rárakom a számlámra, és az ilyeneket abból fizetem ki?...

mp1526 2011.02.21. 15:02:29

@enamel: persze! Ha nem HUF a számla és tudom, hogy EUR-ban vonják majd le... De erről szól az egész, hogy nem lehetett tudni!

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.21. 16:45:39

@mp1526: na pont ezt akartam mondani. egy időben a citibank csinálta ezt a usd alapú kártyákkal.

a BA-nál is reklamálj. ha ugyanis x forintért ajánlották a jegyet, akkor annyiért is kell adniuk. mindentől függetlenül. ezen túl pedig fogyasztóvédelem.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.21. 16:47:31

a sárga alapon levő szöveg meg arra vonatkozik, hogy vannak nem forint alapú kártyák, és ott a bank egyéb árfolyamot használhat, amire a ba-nak nincsen ráhatása.

mp1526 2011.02.21. 17:00:26

@Babette_: na de kérem?! csak van felelőse annak, ha valamit valaki hirdet X HUF-ért, megveszem, kapok róla egy számlát és végül levonnak a számlámról X+Y HUF-ot!!! vagy itt tényleg semminek, semmikor, semmi körülmények közt...??!! Már az is egy kis örömmel töltené el a szívecskémet, ha valaki tudna adni egy számlát arról az összegről, amit fizettem! De nem tud, mert még a megjegyzés mezőben is az eredeti összeg szerepel, nem az, amit fizettem! Ha cég lennék, le se tudnám könyvelni így ezt a történetet...

tixar 2011.02.21. 17:36:34

@mp1526: Ez nem hivatalos információ, ez csak a magyarázat/lerázás oldala. Minden alkalommal próbálj beszélni a menedzserével annak, aki szerint ez normális, és kérdezd meg, mi a módja a hivatalos panasztételnek.

Ugyanilyen cikk volt 2008 június 6-án a Raiffeisen-ről, ott annyival tisztább az ügy, hogy egy magyar bolt kavart külföldi kártyaelfogadócéggel, amit végképp nem lehetett tudni előre.

Amit leírtál, hogy x Ft-ot láttál a számlázásnál, és még annyit is von le a BA, de a bankod meg csak mert úgy gondolta, mégis euróban könyveli, az sehova se fér bele.

Néhány magyar banknál még nem találták fel, de külföldön divat, hogy a folyószámlától különböző pénznemű tranzakciónál plusz jutalékot számolnak.

Pl. 1 euró most 270.9 Ft, ha 1 EUR-t számláznának, ez 270.9*1.0275 Ft lesz. Ilyenkor már érdemes meggondolni, hogy a paypal-t gazdagítsa-e az ember, ha ott nem 2.75% a jutalék, csak 1.5%, akkor miért kapjon belőle a bank?

Ha euróban küldték a tranzakciót, az már más tészta, akkor meg a BA a ludas, ha ezt nem láttad. De tudtommal náluk úgy megy, hogy ahonnan indítod az utazást, olyan pénznemben számolnak el. Budapest-London-Budapest oda-visszaút az HUF lesz, de ha külön veszel két jegyet, akkor az egyik HUF, a másik GBP. Ha Pozsonyból, akkor meg az EUR is bejátszik.

enamel meg nem tudom hogy akart befizetni eurót a forintszámlára, hogy euró is maradjon, és ne járjon háromszor olyan rosszul az befizetés miatti átváltás miatt...

Xezs 2011.02.21. 19:41:36

Több helyen is van ilyen (pl. a Ticket Express), elvileg megvan a lehetősége annak is, hogy jobban járj. Én sem szeretem egyébként, de ez van.

3aTi3 2011.02.21. 23:29:17

jé. én simán lenyeltem volna, csak az egyszerűség kedvéért. de jó látni hogy vki komolyan veszi, mert ebből vkinek nagyon sok jogosulatlan haszna van.

vmelyik superman filmben volt, h richard pryor rájött hogy a cégénél a fizetéseket mittudomén pár centtel lefelé kerekítik, és ő ezeket utalta át magának -rögtön meggazdagodott :)

Xezs 2011.02.22. 20:10:44

@3aTi3: Az a salami attack amiről beszélsz, de a legtöbb bankban már van az ilyen csalások megelőzésére irányuló védelem.

Juzer 2011.02.23. 22:33:21

Én 2011.02.18 -án vettem a BA oldalán 2 repjegyet NY-ba és forintban és pontosan annyit vontak le mint ami a weboldalon a rendelés során kiszámoltak és visszaigazoltak.

Nem lehetséges, hogy a felhasználó hibázott esetleg a kártyája nem volt alapvetően Forintban terhelhető?

Lassie 2011.04.03. 22:59:00

@Pók: nem magyarorszagon akart fizetni forintban hanem az interneten. ez lenyeges kulonbseg.
süti beállítások módosítása