Szabolcs nem sokáig örülhetett új iPhone-jának – hamar kiderült ugyanis, hogy készüléke telefonálásra nem alkalmas, viszont annál több lesz vele a gond, hogy a T-Mobile valami működőre cserélje ki. És bár fogyasztóvédelemből is jól felkészült, a T-seket egyelőre nem hatotta meg.
Nem igazán szoktam sehol reklamálni, különösen nem multi cégek ügyfélszolgálatán, mert mindig úgy éreztem, hogy azon kívül, hogy lefárasztom magam, nem érek el semmit sem. A mostani esetet viszont nem tudom szó nélkül hagyni. Egy csütörtöki napon bementem az Allee bevásárlóközpontban lévő a T-mobile-hoz, hogy vegyek egy iPhone 4-es készüléket 2 év hűségnyilatkozattal. 120ezer Ft-ot rögtön kifizettem készpénzben, a szerződést 2 évre aláírtam, megnyomkodtam egy kicsit a telefont, tényleg nagyon szuper volt és boldogan elindultam hazafelé. Gondoltam, itt az ideje, hogy telefonáljak is egyet az új készülékemmel. Elég hamar (kb 5 másodperc alatt) kiderült, hogy a mikrofon nem működik. Nem örültem neki, de gondoltam, másnap visszaviszem, és kapok egy újat, és az egész rendben lesz.
Másnap elmentem ugyanebbe a boltba, ahonnan átküldtek a MOM Parkban lévő T-mobile-hoz, majd vissza az Allee-ba majd onnan a Budafoki útra a központba. Ezzel elszartam egy egész napot ugyan, mert mindenhol várakoznom kellett, de gondoltam, mindegy, csak kapjak már egy működő telefont.
A központban szétszedték a készülékemet, majd közölték, hogy én kicseréltem benne valamit, mivel az alaplap szériaszáma nem egyezik valami más helyen lévő szériaszámmal, így ez az én felelősségem, a garanciát elvesztettem.
Hát ezen a ponton eléggé elvesztettem a türelmemet, és hívtam valami főnököt, aki közölte, hogy nem tudnak mit tenni, és meggyanúsított azzal, hogy én trükközni próbálok, és egy másik készüléket hoztam be. Komolyan mondom, fogalmam sincs, hogyan kell egy iPhone-t szétszedni, de ha tudnám is, nem szívesen ugranék neki az egynapos iPhone-omnak. Még néhány telefon stb, és rá kellett döbbennem, hogy a T-mobile-nál fölöslegesen próbálkozom.
Ekkor jutottam el arra a pontra, hogy írok ide, és persze írtam a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak is, de onnan még választ nem kaptam. A neten is utánanéztem, és találkoztam ugyanilyen esetekkel, és meglepő módon minden eset a T-mobile-nál történt. Szintén az internetről letöltöttem a PTK erre vonatkozó jogszályait, amiben egyértelműen le van írva, hogy ilyen esetekben NEM a fogyasztónak kell bizonyítani az igazát, hanem az eladó félnek. Ennek ellenére most nagyon úgy érzem, hogy igencsak kemény dió lesz ezeket a jogaimat érvényesíteni. Bízom benne, hogy ha kellő nyilvánosságot kapnak az ilyen esetek, az ilyen nagy cégek, mint a T-mobile jobban odafigyelnek majd a fogyasztóvédelmi törvények betartására.
Az utolsó 100 komment: