Zoli tavaly panaszolta be egyik mérőóráját, hogy az valamiért mindig számol, pedig ő sose fűt, elég neki a cső. Naja. Nyilván az egész költségmegosztós rendszer alapjaiban van elbaszva, úgyhogy itt mi megragadnánk a makacs mechanikai hiba visszatérésénél, ami azért elég jó keresztmetszete az egész káosznak:
Tavaly már írtam a Techem Kft.ről, a helyzet azonban súlyosbodott. Aki nem olvasta, annak röviden elmondom miről van szó: A Techem Kft. végzi a lakásokban felszerelt fűtési költségmegosztók felszerelését, üzemeltetését és a számlázást. Nos, mi nem használjuk a radiátorokat, mert nincs rá szükségünk, a hetedik emeleten így is befűtik a csövek és a fürdőszobai, mérő nélküli radiátor a lakást. Ezért elméletileg a kiszámolt díj 60%-át kellene fizetnünk. A maradék 40%-ot pedig a költségosztók alapján osztják el a lakások között. Akinek többet mutat a mérője, az több részt fizet a 40%ból, akinek kevesebbet, az pedig kevesebbet.
Tavaly elpanaszoltam itt, hogy a hat mérőnkből öt nullát mutat, egy pedig 61 egységet, teljesen elzárt alsó és felső szelepek mellett. Akkor a napsütésre gyanakodtam. A Homárnak köszönhetően ki is küldött a Techem egy embert, aki kiolvasta a mérőből a fogyasztást havi bontásban. Ennyit csinált. És szerinte rendben van a mérő, annak ellenére, hogy szeptemberben is regisztrált már mérést, pedig a fűtés csak október közepén kezdődött. Nos, idén ez a mérő már 329 egységnél jár, ami tetemes összeget jelent. Amit ki kell fizetnem, pedig nem is használtam el a fűtést.
Februárban írásban jeleztem a Techemnek, hogy rossz a mérő. Szerintetek mi történt? Hát le se szartak. Azon kívül, hogy kaptam egy sablon levelet, a szokásos szöveggel, hogy "bla-bla te egy hülye lakó vagy, haggyámá minket békén" semmi nem történt. Március végén sikerült egy olyan emberrel beszélnem, aki valamennyi hajlandóságot mutatott a problémám megértésére, miután megígértem nekik, ha nem csinálnak valamit, akkor radiátorostól viszem be a titkárnő asztalára a mérőt. Ez az ember röpke két hét alatt el is intézte, hogy garanciában kicseréljék majd a mérőmet, mert szerinte még ha rossz is a szelep (erre hivatkoznak egyfolytában, csak azt felejtik el, hogy kettő is van a radiátoron, és kizárt, hogy a mozdulatlanságtól bánatukban elromoljanak), akkor is csak tizedannyit mutathatna. A mai napig tartott az örömöm, az alábbi levelet kaptam:
A Techem Kft. megvizsgálta a Székesfehérvár, ... számú lakásban található költségmegosztók Ön által felvetett problémáját. 2010.08.09-én a Techem Kft. szakembere a helyszínen ellenőrizte a lakásban található összes költségmegosztót, és mindent rendben talált. Erről aláírt munkalapot vett fel (csatolom a levélhez). A 2011. április 4-i levelemmel szemben a Techem Kft. határozott álláspontja, hogy mivel a költségosztók jól működnek, így azokat méltányossági alapon sem cserélhetjük le. A Techem Kft. ezzel az ügyet lezártnak tekinti.
Persze, hogy mindent rendben talált, hiszen augusztusban volt itt a szerencsétlen. Idén is elhúzták addig a dolgot, hogy megint vége van a fűtési idénynek. Hogy miért? Mert szart se érnek ezek a mérők, ezzel ők is tisztába vannak, csak eladják jó drága pénzért. Aztán a számlázással megint csak leakasztanak egy jó nagy adag pénzt. Nem tudom mit szólnátok hozzá, ha az elektromos művek is így dolgozna? Belepörög az órátokba havi több százezer forint, kiküldenek egy faszit, az leolvassa az állást és rendben találja a mérőt. Mert itt ennyi történt.
A Techem Kft. aljas, sunyi módon többszörösen is meglopja a lakókat. Mert nem csak nálam pörög a mérő, a fölöttem lakóknak is ugyan ez a problémájuk, itt nem egyedi esetről van már szó.
Így nem maradt más megoldásom, mint hogy jövő héten leszerelem a radiátort mérőstől, és elviszem valahová bevizsgáltatni. Ha valaki tudna ebben segíteni, azt megköszönném.
Az utolsó 100 komment: