Tékozló Homár

Duplán fizetett tankolás az Auchannál

2011.05.05. 13:38 | jackyll | 147 komment

Annának sikerült megtalálnia az automata Auchan kutak közül azt a kísérleti példányt, amelyik minden digitálisan vagy manuálisan beütött összeget levon az ügyfél kártyájáról. Egyszer ugye meg kell adni a keretet, aztán pedig kialakul a tényleges tankolás ára. Az összesen:

2011.03.21.-én automata Auchan kúton tankoltam a Dunakeszi Auchan töltőállomásán. Az automata kúton a bankkártyát kell előre használni, megad a vásárló egy keretet ami foglalásba kerül és maximálisan annyiért tud tankolni. Én 18000 Ft-os keretet határoztam meg, a tényleges tankolás értéke 14720Ft volt, itt még úgy tűnt rendben van a tranzakció, levonásra került a 14720 Ft. A meglepetés akkor ért amikor később beterhelte a számlámra  a 18000 Ft is, aminek az összege 32720 Ft, tehát ennyit fizettem 14720 Ft-os tankolásért.

Én ezt jóhiszeműen jeleztem az Auchan felé több ízben is, személyesen, illetve telefonon. Az Auchan szerint a tranzakció rendben van (naná!), az összeg foglalásban van de majd fel lesz oldva. Állította ezt annak ellenére is, hogy a bankom többször megerősítette, hogy az összeg nem foglalásban van, hanem átutalásra került az Auchan felé. Ami azért is kellemetlen mert én maximum 18000 Ft tranzakciót engedélyeztem, tehát nem értem a bankom milyen jogon utalta át a követelést.

Hab a tortán, hogy a számlám 0-s volt kimerített hitelkerettel, tehát ezzel a tranzakcióval még a mínuszos számlám is mínuszba került nem kevés kamat vonzattal. Sajnos az ügyben továbbra sem történt előrelépés, én fizetem a kamatot arra az összegre amit az Auchan használ. A bankomnál is megtettem a bejelentést az ügy kivizsgálását kérve 2011.03.25.-én, ezeddig hiába. Mai napon bejelentést tettem a Fogyasztóvédelem felé, remélem ők kivizsgálják az ügyet.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.05. 18:12:00

@klarky: igazán megkapó az a kedvesség, ahogy a bankok pénzét félted. Köszönjük, a dzsídípí nevében is.

@ColT: gázos autó nem trendy, nem engedik be a plázaparkolókba, csak a sok prolee közibe a tecsóba.

esef 2011.05.05. 18:14:31

@KecskeDotyi:
érdekes, nekem kimondottan jobban megy az autó az auchanos benzinnel, mint egyes "nagynevű" kúton árult folyadékkal. meg nem kopog a motor és 1-1,5 literrel kevesebbet is fogyaszt

KecskeDotyi 2011.05.05. 18:26:48

@ColT: Gázosítani nem is mit kell, hanem kiket XD

Naszóval, gondolom te is tudod, h mekkora a benzin és a gázolaj égési hője. És mennyi az LPG-nek. Na a kocsik a benzin/gázolajra vannak tervezve. Eredmény?

Anna_0217 2011.05.05. 18:43:59

@klarky: nem nevezném eszetlennek. a kocsi benzinnel megy és meg kell tankolni. Szerintem ez nem eszetlen kategória. Nem sok közöd van hozzá, de nem plazmát vettem házimozi rendszerrel, de ha azt vettem volna akkor sem. Ebből kiindulva aki hitelkeretből vásárol azt húzza le nyugodtan a multi, fizettesse duplán, úgyis hitelkeretből vásárol nem az övé. Csakhogy visszafizetni neki kell. És általában az embernek nem azért van hitelkerete, mert az menő vagy buli. Mennyivel jobb 3-szor ötezerért tankolni, mint egyszer 15-ért? Az ára ugyanannyi.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.05. 18:45:01

@Rosszindulatú Vászka: Nem a bankok pénzét féltem!

Úgy tűnik te nem ebben az országban éltél az elmúlt közel 2 év alatt. Nyugi a bank nem fog elveszteni egyetlen fillért sem, azaz minimum két dolog történhet:

- Mivel a bankot nem érdekli honnan van a pénze, a fő, hogy a tervezett bevétele meglegyen, majd megemeli a te számlavezetési díjadat, vagy egyéb járulékos költségedet. Esetleg nem csökkenti majd a kamatot, ami lehet, h amúgy már beleférne. Nem gondoljuk, de kollektíven tartjuk el a bankot nem egyénenként.

- Kifizeti az állam (eszement ötleteket hallani, miket akarnak csinálni hitelesek megsegítése érdekében) amit valójában a te adódból, vagy hogy demagóg legyek az ellopott nyugdíjpénztáros pénzből fognak megtenni.

Szóval vegyétek csak a hitelt, szórjátok a pénzt én szívesen fizetek, mert még tudok. De ha majd többen nem tudnak, mint akik képesek rá... Na akkor jön a cumi.

Anna_0217 2011.05.05. 18:51:21

@klarky: amúgy nem arról szól a panasz, hogy nincs pénzem. És ha millióim lennének akkor is utánamennék ha lehúznak 18 ezerre. Kicsit elkanyarodtunk a témától.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.05. 18:55:28

@klarky: Bölcs Vezétünk mondá nem is oj rég, hogy két Magyarország van :P

Jelzem módfelett hálás vagyok, hogy így érthetően elmagyaráztad nekem a dolgok velőjét. Köszönöm. Eddig homájban éltem, de most úgy érzem, kiértem a fényre!

Bölcs szavaid megfontolás tárgyává teszem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.05. 19:01:11

@Rosszindulatú Vászka: Akkor megnyugodtam, hogy ha véletlenül egy trendy plázába állnék be a TRENDY 20 éves kocsimmal, akkor nem fogok tudni bemenni, és keveredni a társadalom szennyével :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.05. 19:04:14

@KecskeDotyi: Ahhoz képest elég sokaknak szuperál jól az autó gázzal.

Rosszindulatú Vászka 2011.05.05. 19:04:32

@ColT: ne kesereggy, még simán békávézhacc is cselből :)

Csak vegyél jegyet, mert posztra leszel itten feszíttetve...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.05. 20:49:55

@Rosszindulatú Vászka: BKV-zok évente 1, max. 2-szer... Ennyit járok Pestre.

Zatik · http://www.jogitanacsok.com 2011.05.05. 21:38:43

Egyszerű jogalap nélküli gazdagodás történt az Auchan részéről.
Kérje írásban az összeg Ön számlájára történő visszautalását.

Col.Maybourne 2011.05.05. 21:59:01

@Reveng3r: Ha ma egyutt vacsoraztam a vicepresident of Citibankkal akkor levonjak-e ketszer? (Nagyon jo srac jokat dumaltunk, csak az a baj, hogy Jihannesburgban...)
Lenyeg, hogy a Citibankosak sikeres emberek :)

Oli Garha 2011.05.06. 00:00:02

köszönöm az infót holnap épp ott fogok tankolni de nem a kártyásnál ezek után
egyébként 6 éve ott tankolok a benzin kifogástalan
és 12 óra múlva dél

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.06. 02:10:05

@atpijkamo: meg sexet. 8-)

@Anna_0217: szerintem mindenki vette a fáradtségot, csak addig azt sehol nem említetted, mekkora is a hitelkereted és hol tartasz vele.
amúgy édesnyóc. én épp az ilyen zrikák miatt szüntettettem meg a hitelkeretemet, mert óhatatlan hogy mínuszba menjen az ember és van, hogy még és még és még és.... sosenincs vége és jönnek a kamatok amik nem 10%osak.

100holdas 2011.05.06. 03:27:27

Lehet, hogy nem az Auchan FELÉ, a bank FELÉ, a fogyasztóvédelem FELÉ kellett volna jelezned, hogy nincs rendben valami...küldted te feléjük, de valószínűleg nem ért oda a panaszod:-) Legközelebb NEKIK szólj. Bocsi:-)

megamenn 2011.05.06. 08:12:18

Jajj! Végre egy benzinkutas-lehúzós poszt !
Köszikösziköszi !!! Csak....hiányolom a sunyi tekintetű gonosz kútmestert, az anyázást, ablakbeverést. Na mindegy, lehetne rosszabb is, bár az se semmi, hogy a kommentek felét Anna írta. Óriási szerencse, hogy az én autóm fogyasztása 0,3 liter/naprendszer, így elég ritkán tankolok.

gergo1000 2011.05.06. 08:47:49

@Anna_0217:
Feljeletést kell tenni. Persze a rendőr majd néz rád bután és nem fogja érteni, hogy mi a bajod..de legalább jót szórakozol majd rajtuk.. Meg a lelkiismereted is megnyugszik, hogy megtetted amit a haza megkövetelt.

pingpong 2011.05.06. 09:19:43

nem lepődöm meg, hogy egyesek azonnal a hitelkeretet, meg a posztoló pénztárcájának tartalmát feszegetik. az ő döntése, mire költi a rendelkezésére álló összegeket, nekünk semmi közünk hozzá. sikeres ügyintézést kívánok, ja és persze kitartást.

PITTA 2011.05.06. 09:27:03

@KecskeDotyi: Nincs ezzel semmi gond. Pár japán autóba, illetve a kerámia betétes hengerfejű Ford motorba nem ajánlják, de ez utóbbit idehaza nem is forgalmazták.

Nekem Fábiám van 182e Km van eddig benne, gond nélkül...

Nem kell félni a gáztól, a technika már rég túlhaladta a Zsiguli/gázpalack rendszert. Ma már külön computer és hengerenkéni gázinjektorok vezérlik a gázbefecskendezést, így gyakorlatilag tökéletesebb az égés mint benzin üzemmel. Nem beszélve arról hogy olcsóbb és sokkal környezetbarátabb is. Nincs pl. szilárd égéstermék a kipufogógázban...

ace911 2011.05.06. 10:10:48

"Ami azért is kellemetlen mert én maximum 18000 Ft tranzakciót engedélyeztem"

Nem 18k-s tranzakciót engedélyeztél, hanem 18k-s próba terheléssel tesztelik le, hogy van-e annyi kereted és adjon-e addig a limitig benzint. Aztán a pin kód és a kártya infók alapján terhelik rád a tankolásod. Ez azért egyenlő azzal, hogy Te mit "engedélyeztél"..

gergo1000 2011.05.06. 10:23:20

@PITTA:
Nem kell ezt reklámozni...Így is folyamatosan emelkedik a gáz is, az hiányzik, hogy még több legyen...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.06. 10:40:47

Még mindig ez a szar van fent, amikor pedig a TESCO kinyilatkoztatta ( index.hu/bulvar/2011/05/06/egerek_leptek_el_a_tesco_tobb_aruhazat/ ), hogy nincs is náluk egér? Akkor én mit láttam a csipszes raklapok alatt? Mogyorós pelét? Törpe oposszumot?

.lll. 2011.05.06. 10:48:34

az ótómatáról jut eszembe

János bátyám el van keseredve,hogy a székelyek is magyar állampolgárok lesznek,meg is jegyezte:
-hogy leszünk ezután ótómata magyarok?

Tedat 2011.05.06. 11:53:56

@Anna_0217:
Chargeback (reklamációs) eljárást kellene indíts a bankodnál, hogy a jogtalanul levont összeget adják vissza.

Nem nagyon kell az Auchannal foglalkozni a továbbiakban, azt már intézze el a bank.

mohopasi 2011.05.06. 12:28:29

Eddig azon ment a nyavajgás, hogy a benzinkutas lehúz, ha nem figyelsz. Látod, a technológia a XXI. században megoldja ezt ember nélkül is :)

Matajsz 2011.05.06. 12:43:48

@KecskeDotyi:
Elárulom, hogy az autógáz sokkal környezetbarátabb, mint a benzin vagy a dízel, és ahogy már említették szinte minden benzines autót át lehet alakíttatni.
Valószínűleg hamarosan már mélygarázsokban is lehet majd vele parkolni, mint egyes Ny-európai országokban. Egyáltalán nem veszélyes!
A benzinkutakon meg mindenhol ugyanazt a benzint tankolod, akármelyik forgalmazóhoz mégy ugyanaz a MOL üzemanyag kerül az autódba, amit Százhalombattán gyártottak.
Ki tudok akadni az ilyen okostojásoktól...

Sokorai_Atala 2011.05.06. 13:13:12

Nagyon nagy szerencsém, hogy nem tudok automatikusan tankolni, amúgy is a csomagtartót nyitom ki mindig a kutas embernek, ráadásul tanksapkát még életemben nem csavartam le, így én szerencsére nem tudok ilyen szituációba keveredni, igaz kimerített hitelkártyám sincs:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.06. 13:31:54

Jó hétvégét mindenkinek!
Hétfőn veletek ugyanitt!

KecskeDotyi 2011.05.06. 14:21:33

@Matajsz: Nem mindenhol MOL olaj van. Kicsit utána kéne olvasni kedves barátocskám.

A gáz többet fogyaszt. Szétcseszi az autót. Drága a beszerelés. Speciális vizsga kell hozzá, ami nem mindenhol van. Nem szerelheti sufniszerelő, mert felrobbansz a picsbe (ha valaki hátulról belédmegy, akkor meg kezdhetsz imádkozni is). Nincs kiépített kúthálózat. Általában egy kúton se tudják megmondani annak a gáznak az oktánszámát, amit betankolsz. Folytassam még?
Ha gondolod kérek neked róla részletes magyarázatot egy több, mint 10 éve a szakma élén járó embertől. Majd ő elmagyarázza neked.

Én kb. 2 hónapja tettem fel neki a kérdést, mert megállt mellettünk egy gázos kocsi. Megkérdeztem, h ha olyan jó a gáz, akkor miért nem váltanak tömegesen az emberek? 3/4-ed órát beszélt róla, elnézést ha nem emlékszem minden infóra.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.06. 15:50:20

@mohopasi: "Eddig azon ment a nyavajgás, hogy a benzinkutas lehúz, ha nem figyelsz. Látod, a technológia a XXI. században megoldja ezt ember nélkül is"

:)))) A nap kommentje.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.06. 15:51:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "nincs is náluk egér? Akkor én mit láttam a csipszes raklapok alatt? Mogyorós pelét? Törpe oposszumot?"

Patkányt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.06. 18:26:02

@gergo1000: Pénzt meg ugyanúgy nem kap :S

@atpijkamo: Különben mire való lenne a technikai fejlődés :D

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Egérnek látszó raktáros, jóó?! :D

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.05.06. 23:36:31

Én csak azt nem értem, hogy minek kell előre tudnom, hogy mennyiért akarok tankolni? A tényleges tranzakciónál úgyis kéri a PIN kódot, tehát nem tud a jóváhagyásom nélkül levonni. Már persze ha jól működik a rendszer.

élesztő 2011.05.07. 06:28:45

legközelebb gyújtsál rá,mikor üres minden

cicmen (törölt) 2011.05.07. 12:13:28

@atpijkamo: "nincs is náluk egér? Akkor én mit láttam a csipszes raklapok alatt? Mogyorós pelét? Törpe oposszumot?"

Patkányt.

Valami kisgyerek elveszti a plüssjátékát a polcok között és ti egyből keltitek a pánikot!

Clearvoyance 2011.05.07. 15:41:34

Írj egy levelet az Ósannak.
Nem szükséges visszautalniuk a pénzt, ráér.
Csak a tankolás napjától számítva az érvényes napi banki kamat kétszerese ketyeg.

2011.05.07. 16:26:18

Jogalap nélküli gazadagodás: nem tudom a rendőrséggel boldogulsz-e, de ha rászánod a pénzt egy fizetési meghagyásra akkor az Auchannak tuti fizetni kell+ költség és kamat. @Clearvoyance: a levél ettől még elmehet, hozzátéve, amennyiben nem válaszolnak, úgy követleésemet elfogadottnak tekintem. (erre mindig válaszolnak)

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.05.07. 19:50:03

Izlandon jártam nemrég, ott szinte minden kút automata. mert az emberek képesek megállapítani, kb hány literre van szükségük, azt előre perkálják kártyán, azt kész. egy a bökkenő: ott nincs madarasteszkó!

igazságos 2011.05.07. 20:44:43

A jó öreg zöldhasú. Béke poraira. :(

@deneron: én meg benzinőstermelőtől veszem a benzint. Na, erre varrjál gombot. :)

England win The Ashes! 2011.05.08. 00:20:15

Egyszer láttam ilyen kutat, a haver, akié volt a kocsi, berakta a kártyáját a gépbe, mire az kiírta, hogy ha nem bánja, leemel róla 70 fontot, három napon belül visszakapja a különbözetet (akkoriban 70 font kb. 70 liternyi benga árát fedezte).

2011.05.08. 10:42:41

@igazságos: benzint sajna nem tudok. de gázolajőstermelő ismerősöm több is van :)

garai 2011.05.08. 14:24:19

Hát így jár aki nem ismeri a bankja rendszerét.
Igen a sajátodét. Amúgy OTP terminálok az Auchannál.
Ha annyit adsz meg az automatának, mint amennyit bele is töltesz a tankolás folyamán akkor a zárolt ősszeg automatikusan feloldódik, és kiterhelődik.
Ha más ősszegért engedsz bele, /itt ugye csak kevesebb lehet/ mint amennyit zárolt akkor az egy kővetkező tranzakciónak minősül /más értékű vásárlás/ tehát azt is zárolja-feloldja-kiterheli, egy lépésben.
Kb 2 hét és a nem terhelt pénzt feloldja a bankod, Igen a sajátod!. De ezt akár azonnal is megteheti, ha elég intelligens akinek telefonálsz, és látja hogy milyen mozgás történt a kártyádon on-line.

Tehát ha el akarod kerülni az ilyeneket, mert nincs elég tartalékod a számlán akkor óvatosan, kevesebbet engedélyez, inkább 2 szer tankolj.
Ha meg nem tudod megbecsülni mennyi fér a tankodba, menj vissza az iskolapadba, matekórára.

Balint Gyuri bacsi 2011.05.08. 17:44:26

k.p. a kiraly. a tobbi csak gyenge utanerzes.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.08. 20:32:02

en meg bedugom a kartyam
gyorsan kihuzom
beutom a kodom
es tankolok

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 08:56:55

Nem tankolunk az auchannál. Egyszer egy ötliteres benzin kannába, sikerült 6,5 liter benzint tankolni ott. Amikor csodálkoztam, a hölgy közölte, hogy azok a kannák nem hitelesek. Ja, auchan kanna volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.09. 09:09:39

@batgirl: Avagy rajta volt egy jel, ami az 5L-t jelöli, ami kb. annyi, hiába nem hiteles.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.09. 09:24:52

@batgirl: De amúgy ha csak 5L árát fizetted ki, az teljesen korrekt :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.09. 09:32:11

@batgirl: A 20 literes "hiteles" acéllemez marmonkannába is belefér 22 liter folyadék. A 20 liter fölötti rész egyfajta "tágulási tartály", mert a benzinnek elég nagy a hőtágulási együtthatója, és kevesen örülnének annak, ha a kannájuk szétrobbanna.

Ezért lehet egy 45 literes tankú kocsiba ~60 l-t tankolni, főleg, ha Ukrajnában rá is áll az ember egy mobil rámpára, és a kutasnál kéznél van az a speciális célszerszám (=darab drót), amellyel külsérelmi nyom nélkül ki tudja iktatni (le tudja nyomni) a tankolás idejére a beépített túltöltésgátlót.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 09:37:00

@Sün‼: Kannában azok tankolnak, akik a benzinkúttól 800 méterre megálltak, mert elfogyott a benzinjük. Tankolás előtt még berohannak az auchanba egy 5 literes, de 6,5 literes belsőméretű kannáért. kannába tankolnak, majd szépen elsétálnak a kocsiig, addig pont lehűlnek a 6,5 liter miatta dühtől.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.09. 10:03:29

@batgirl:
Akik kannában tankolnak, azok dobozban élnek!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.09. 10:24:31

@batgirl: Most akkor sohasem tudhatjuk meg, hogy:
- Valójában mennyi benzin is volt a kannában?
- Miért jelentett problémát, hogy így 1,5 literrel több benzint vettetek?
- Miért nem vettetek egy 2 literes "akciós" ásványvizet (abba csak 2,3 l folyadék fér) meg egy tölcsért, pedig az együtt olcsóbb lett volna, mint a kanna, még ha a víz nagyját ki is locsoljátok?
- Milyen autó az, amelyik 800 m-en közel 5 liter benzint fogyaszt?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.09. 10:38:33

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
"- Milyen autó az, amelyik 800 m-en közel 5 liter benzint fogyaszt? "
Én egy T72 típusúra tippelek!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 10:41:10

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá!!!!!!!!!! Nagyon hétfő van!!!!!!! 1. nem mértem le a kannában lévő benzint, de 6,5 litert fizettem. A kanna 5 literes volt.
2. nem, nem volt probléma, hogy többet vettem, ha tényleg 6,5 liter volt.
3. egyedül voltam
4.Eddig azt hittem, hogy én vagyok ennyire fáradt hétfő reggel...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.09. 10:56:02

@Sün‼: Az teljességgel kizárható, kedves Kolléga Úr! A T-72-es ugyanis dízel-üzemű. Gázolajjal, növényi olajjal, kerozinnal, tafóolajjal elmegy, de a benzin csak akkor jó bele, ha hígítani kell a pakurát, és nincs kerozin kéznél...

@batgirl: "3. egyedül voltam" A világon, vagy csak a hipermarkecben?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.09. 10:58:51

@Sün‼: Na ezt kellene valahogy némi félkemény cigányozásba átkötni, hogy legyen egy új poszt.
Az osanos benzineskanna autentikus népzenéhez is használható hangyszerként?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.09. 11:00:17

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Ez esetben nem tudom!

@batgirl:
"3. egyedül voltam"
Na ez volt a hiba!
Több szem többet lát.
Lehet, hogy nem is 6,5 l volt, hanem 8!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.09. 11:19:00

@batgirl:
Az viszont nem derült ki, hogy a végén elindult-e a batmobil a 6,5 l benzintől?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 11:29:44

@Sün‼: sajnos a batmobilt a batman használta akkor.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.09. 11:33:53

@batgirl:
Ezt most nem értem.
Benzin nélkül röpködött vele?
Vagy ez így most hogy?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 11:38:15

@Sün‼: persze, hogy benzin nélkül. Ginnel üzemel és málna szörppel. Még ennek a keveréke is szóba jöhet, de ha ezt használja, akkor túl alacsonyan repül, és hörögve.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.09. 11:44:41

@batgirl:
Váááázzzz, akkor mindenképpen ki kell próbálni a medve málnapáleszát!
Szárnyakat ad!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 12:02:26

@batgirl: elromlott az uzemanyagjelzo meromuszered?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 12:03:18

@hagyma: sajna nem:) azt hittem, hogy még a kútig eltudok menni, de a kocsi nem hitte:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.09. 12:10:53

@batgirl: Vot még abban épp elég benzin, csak nem ráztad össze! Fogadjunk, hogy még gyufával sem nézted meg!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.09. 12:15:39

Kannás bort, benzint, békességet csak az ALDI-ból!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.09. 12:26:43

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: majd legközelebb belenézek és lehet hogy beledobok egy égő gyufa szálat, csak hogy tudjam, van e benne még valami.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.09. 12:33:13

A hittel működő autót még nem is találták fel!
Vagy rosszul tudom?

Harlequin 2011.05.09. 13:04:40

No, ott voltam hétvégén, semmi gond nem volt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.09. 13:09:57

@batgirl: Úgy a szagszerű! Utána legalább spórolhatsz egy tankra valót a fodrásznál...
@hagyma: 100pont! (A 10-ből)
@Sün‼: És Illés szekere? (Nem, nem Illés Zoltánról van szó - egyenlőre.)

England win The Ashes! 2011.05.09. 13:12:07

@Sün‼: Májklnájt autója is kittel működött.

Matajsz 2011.05.09. 13:23:22

@KecskeDotyi:
Kicsi barátocskám!
Azt mondod nem mindenhol a MOL-tól származik az alapüzemanyag. Ok, akkor mondj néhány kutat, ahol nem MOL alapüzemanyag van (a prémium üzemanyagokat kivéve esetleg), kíváncsi vagyok! Légy szíves támaszd is alá!

A gáz nem cseszi szét az autódat! A motor oktánszámszáma 95 feletti (http://hu.wikipedia.org/wiki/Oktánszám), ez függ az évszaktól, mivel változik a propán és a bután keverési aránya évszakonként. Van többletfogyasztás, viszont az ára majdnem fele a benzinének a kúthálózat már elég jól kiépített (a holtankoljak.hu oldalon megnézheted, hogy a közeledben hol van).
Nem robbansz fel tőle a picsába, a benzintől előbb fogsz felrobbanni, mint a gáztól. Gondolom volt már a kezedben hajtógázas dezodor, abban is PB van. Nem fog felrobbanni az LPG-s kocsid, mert autógáz van benne és hátulról belédrohannak Figyelmedbe a jánlom a következő ADAC tesztet: (www.youtube.com/watch?v=yDc7iZa5IKo&feature=related). Hátulról belerohantak egy LPG-s autóba, nem robbant fel, alágyújtottak, így sem robbant fel. Ilyen szempontból a benzin sokkal veszélyesebb. Műanyag tartály, ha kifolyik ottmarad a kocsid alatt. A gáztartály több mm vastag acéllemez, nehezebben sérül meg.

Azért nem építik be az emberek, mert csak több 10000km után térül meg az ára és nem fektetnek bele. A másik meg, hogy valótlan dolgokat hallottak róla és emiatt veszélyesnek tartják (az autójukra és magukra). Tárasadalomfüggő, hogy milyen a kocsik aránya egy országban (Európában Lengyelországban, Olaszországban az Otto-motoros kocsik nagy része LPG üzemű, de Németországban és a Benelux államokban is, Japánban a taxik 90%-a). Remélhetőleg ez a szemlétet hamarosan erre is változni fog és erre is elfogadottabb lesz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.09. 13:30:59

@Matajsz: "Remélhetőleg ez a szemlétet hamarosan erre is változni fog és erre is elfogadottabb lesz."+ - és akkor majd a gáznak az ára is fel fog zárkózni kb. a bioetanol szintjéig...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.09. 13:32:14

@Dr Jozef Vengloš:
Az más!
A Dudikopf az az órájával vezetett!
Meg tudott énekelni is!

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Kb 8 Internál Server Error-szor.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.09. 13:37:31

@Sün‼: Igazán udvarolhatnál a blogmotoron kívül a homároknak is! Sőt, meg is dughatnád mindet! Igen, a női hölgyeket is.
(Tőlem...)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.09. 14:01:04

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Mé' van olyan?
A gábriseszti szoptat, ha minden igaz.
A többi közül melyik a női hölgy?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.09. 14:04:20

@Sün‼: Tapasztalatból tudom, hogy az nem akadály. Mármint a diszkrét szoptatás. Van még valami új maca is, ha dolgozik, az kész posztcunami, de általában nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 14:12:44

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
lusta mind, mint a dog
ugy latszik igy is meg van a lovejuk
dehat mi vagyunk a hulyek, hogy rajarunk
a 4 napos koncra

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.05.09. 15:08:25

Héé blogmotor,csak szólok HÉTFŐ délután 15:08, nem kéne már kicsit dolgozni ??? :))

movhu 2011.05.09. 16:22:31

Akkor még jól jártál. Én egyszer háromszor raktam foglalásba az összeget náluk, és egyszer sem tankoltam belőle. Igaz 14 nap múlva megszűnt a foglalás.

DW73 2011.05.12. 13:09:49

@klarky: soha ne pusztultok ki ezzel az ostoba szövegetekkel?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.12. 14:09:01

@DW73: Mi nem tetszik kicsi rigó? Mondd, mi fáj?

Kurvasok Villamos 2011.05.12. 15:43:09

A gázzal semmi baj, ha arra való gázmotorba megy!

(Mellesleg: a "benzinmotor" az tulajdonképpen gázmotor, a háborúban pl. "fagázzal" is mentek a teherautók...).

Tessék egy pozitív példa: Az egész bécsi tömegközlekedés (mármint az autóbuszok, nem a kurvasok villamos :-) gázmotorral megy. Jól. Tisztán.

A motorból elméletben szódavíz jön ki (azaz vízgöz meg széndioxid), gyakorlatban természetesen egyéb is, kapaszkodj, esetenként akár szilárd mikroanyag (korom) is lehet az égéstermékben, föleg jéghidegen indított motornál, de aztatatot kiszüri a részecskecsapdás katpatron, mert az is van benne.

Ami a csövön kijön, azt akár be is lélegezheted, nem mérgezö egy cseppet sem, még csak nem is büdös (persze meg nem élnél benne, mert oxigén az nuku).

Sok a fél- és félreinformáció a gázzal kapcsolatban, és sok a rossz példa is (gagyibarkács-rendszertöl szargázig), de ha rendesen van megcsinálva, akkor jó. Pláne, ha helyböl arra tervezték, mint ezeket a fekvö, szürke hathengereseket, és nem utólag alakítják át - de utólag is lehet jól csinálni.

(Elárulok egy titkot: majdenm mindent meg lehet jól csinálni! Ja, de fikázni mindent lehet, nemcsak majdnem mindent :-)

Csak sok helyen nem jól csinálják, nem jól kezelik, ellenzik, szidják - ezért sok a negatív elöítélet. Akinek nem elö-, hanem utóítélete van, az nem fikázza.

Nem is terjedt még el eléggé, új is a technológia (legalábbis sokaknak, inkluzíve egyes gyártók), sokan ezért is idegenkednek töle.

Nyilván sokat segít egy hatalmas infrastruktúra, a BKV-nak azonban van ilyen (Bécsi Közlekedési Vállalat, félreértések elkerülése végett), de anélkül is teljesen használható, ha szerencsés vagy olyan helyen mászkálni vele, ahol a lefedettség megfelelö, és ez egyre nö. Szóval nem köll fikázni azt a gázt.

protoplanetáris korong 2011.05.18. 15:21:16

kedves posztíró!
én totál nem értelek. minek beírni 18 ezret, nem tudod előre kiszámolni, hogy kb mennyi benzin fér még bele a tankba (ha nem tök üres)?
Én mindig egy kicsit kevesebbet adok meg, így nem ér meglepetés.
Ha nem megy, lehet kerekítve is számolni, 400 Ft= 1 liter.

kawa72 2012.03.22. 13:23:20

Az én esetem is kapcsolódik ide.

Tisztelt Auchan!

Azzal a reklamációval fordulok önökhöz, hogy 2012.03.20. 19 óra 15 körül tankolni szerettem volna a Soroksári benzinkútjukon 10.000 Ft-ért, ami meghiúsult a kút meghibásodása miatt. De önök ennek ellenére beterhelték a számlámat a fent említett összeggel. Ami a mai napon levonásra is került a számlámról. Ezt elfogadhatatlannak tartom, hogy egy nem igénybevett szolgáltatásért fizessek. Illetve én telefonálgassak és bizonygassam igazamat, míg önök használják a pénzemet. A bankom természetesen felveszi az önök bankjával a kapcsolatot hivatalos formában, ami a leírtakon nem változtat valamint több hetet vesz igénybe. Számomra ez az eset elfogadhatatlan és felháborító. Amennyiben nem orvosolják a leírt problémámat, abban az esetben jogorvoslattal fogok élni.

kawa72 2012.03.24. 07:51:25

@kawa72: Megoldódott. Visszakaptam a pénzem.
süti beállítások módosítása