Tékozló Homár

Eltűnt a 400 ezres Nikon a DHL-raktárban (frissítve)

2011.05.16. 11:39 | jackyll | komment

Sándor szerencsétlenségére pontek 13.-án adta fel kalibrálásra Nikon D7000-es fényképezőgépét, amit azóta sem találnak a DHL raktárában:

Amit most leírok az nem vicc, tényleg megtörtént péntek 13.-án, pedig egyáltalán nem vagyok babonás. A történet azzal kezdődik hogy van egy Nikon d7000 tükörreflexes vázam Nikor16-85 objektívvel ami egy kicsit fókuszhibás (volt)(A szett értéke 389120Ft ami a későbbiekben kiemelt fontossággal fog bírni.) Nem volt nagy probléma, tele állásban egy picit a téma mögé fókuszált. És mivel jótállásos a termék, gondoltam bekalibráltatom a Nikonnal, ha már lehet. Mivel győri vagyok, ezért hatványozottan problémás megoldani egy ilyen oda-vissza szállítást, üzemanyag költség, pályamatrica, szabadság, és ha aznap nincsenek kész vele akkor szorozva kettővel. Ebből kifolyólag azt javasolta a Nikon hogy semmi gond, küldjem DHL-el mert az biztonságos. Mondom rendben, nekem is jó a dolog.

 

 

Hétfőn meglátogattam egy felvevőpontot, és feladtam a vázat és az objektívet is, mivel a szervíz kérte minkettőt. A fiatalember a pultnál nagyon rendes volt, szépen becsomagolta a termékeket, és berakta egy DHL-es dobozba, majd utjára inditottuk. Mivel hétfőn már nem tudták elvinni, ezért kedden vették fel a csomagot, ezt a fuvarlevél számmal le is ellenőriztem. Majd teltek multak a napok, és én még mindig azt láttam hogy a csomagom mindig nem érkezett be. Pénteken elszakadt a cérna, felhívtam a Nikont megkérdezni hogy megkapták-e a vázat/objektívet. Mondják, náluk nincs semmi az én nevemmel! Itt egy picit kiakadtam, montam nekik akkor hívon a DHL-t hogy mi van.
Gyors telefon, ügyfélszolgálatos fiatalember veszi fel, kérdem: van egy csomagom kedden adtam fel, még nem érkezett meg a címre most mi van?

Mondja fiatalember (innentől DHL): Kérek egy számot, megnézzük, hopp, ez a csomag kettes számu hiány!
Én: Az meg mit jelent magyarra fordítva?
DHL: Hát azt hogy nincs meg.
Én: Nem mondja komolyan? És mikor és hol tünt el?
DHL: Azt nem tudjuk, a központba beérkezett, de onnan már nem ment ki, de sebaj van biztosítás fizetnek harmincezer!!!! forintot

Na itt kapott el a gépszíj: mondtam neki hogy egy picivel többet ér az a csomag mint 3 tízezres. Kérdi a DHL hogy volt-e biztositás kötve rá? Kérdezem vissza hogy a DHL név nem elég biztosítás arra hogy a csomagom megérkezzen? Ennyi erővel adhattam volna a Bécsből Győrön átutazó kelet-európai vendégmunkásoknak, hogy ha mennek haza dobják már be a Nikonhoz, ha meg nem akkor sincs gond! Erre intézkedés, persze ami nem lett meg két nap alatt az nem kerül elő fél óra alatt sem. A történet azzal zárult hogy visszahívtak, és azt mondták hogy még egyszer szétnéznek a raktárban, de azt is csak hétfőn, mivel szombat fél öt után nem dolgoznak.

A történet két okból is bosszantó:
 
1, A világ talán vezető szállítmányozó cége ennyire laza ellenőrzéssel dolgozik. Ott ahol kitudja hány milliárd Eur/Usd árumozgás van, ilyen nem történhet meg, nem beszélve arról hogy ez csak egy durván 130km-es távolság volt, beiktatva két ellenőrzési ponttal.
 
2, Szintén visszatérve a forgalomra, ahol akkora bevétel van mint náluk, ott mit jelenthet egy ekkora összeg? Ez presztízskérdésnek kellene lenni a részükről. Ők elhagytak egy csomagot amit én rájuk bíztam, és képesek annyival lezárni a történetet, hogy bedobnak egy semmitérő összeget?? (389120Ft helyett 30000Ft) Hol van az erkölcsösség?
 
Mindenesetre igazamat akár tanukkal és videofelvétellel is tudom bizonyítani. Ahol feladtam a csomagot szerencsére van kamera, illetve a számlák megvannak a termékekről, és ha nem változik semmi akkor nemsokára kezemben lesz a rendőrségi feljelentés is amit a DHL ellen teszek meg.

UPDATE 5/17: A félreértések elkerülése végett Sándor az alábbi pontosításokat szeretné közölni a T. kommentelőkkel:

Nem vitatom a felelősségemet a történetben. Köthettem volna biztosítást, elolvashattam volna az ászf-et, sőt bújhattam volna a net-et a szállítási feltételekről. Sajnos nem tettem meg, megjegyeztem a leckét. Viszont semmilyen kifüggesztett információt nem találtam az üzletben, az átvevő hobbyfotós egy Nikon tükrös géppel, talán nem volt nehéz megsaccolni hogy mennyit érhet a felszerelés. Ettől függetlenül nem is említette hogy kössek biztosítást. Nem sajnáltam volna rá a pénzt, sajnos jóhiszeműen azt gondoltam hogy be van biztosítva.

A többszöri megkeresésemre sem voltak hajlandóak visszahívni és tisztázni hogy mi történt a csomagommal. Ezt ma (2011. 05. 16.) sem tették meg, bár megígérték hogy hívnak 2011 05. 16. 17.00-ig. Erről szintén van hangfelvételem, mindent rögzítettem. Csak operátorral tudok beszélni mást lehetetlen elérni.

Nem szándékom lehúzni a DHL-t, csak azt követelek rajtuk ami az enyém, vagy az ellenértékét. És itt van egy szintén fontos dolog:

Tanukkal aláírt nyilatkozattal tudom bizonyítani (amit a felvevő fiatalember írt alá, persze önként) hogy a termékek be kerültek a DHL rendszeresített dobozába, tehát:
- nem én raktam bele, hanem a DHL megbízottja
- számlával és gyári számmal tudom a termék valódiságát és értékét bizonyítani
- van ipari kamerafelvétel az ominózus esetről

Nem csak a lopás maga a veszteség, hanem az hogy még semmibe sem vesznek fel sem hívnak, én pitizzek nekik!

Tehát a történet tanulsága: Lopj, csalj, hazudj, megteheted hiszen a törvény melletted áll, nem kell kideríteni hogy ki a bűnös, aprópénzen minden elintézhető.

Sándor

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lobelt_ledfold 2011.05.17. 08:49:20

@IMO: Érthető mire gondolsz, de el kell fogadni, hogí a világ úgy működik ahogy. Szomorú az eset de naponta előfordul, önmagában nem nagyon éri el az ingerküszöböt. Akinek egy kevés fogalma van a szállítmányozásról az tudja, hogy a posztoló alapvető hibát vétett. Maga a csomag vagy éppen nagyobb szállítmányok szállítása is ugyanúgy működik a világ nagyobbik részén, az USA-ban vagy éppen Neémetországban úgyanúgy kiemelhetik a cuccot a halomból. Nem véletlen az sem, hogy repülőgépeken sem nagyon javasolják értékes cuccok feladását, azokat javasolják a kézipoggyászban cipelni. A raktárakban dolgozó munkások általában nincsenek túlfizetve, kísértésbe eshetnek. Lehetnének megbízható és jól fizetett arcok is, de akkor meg mindenki azért sírna, hogy mennyire drága (hisz végső soron az extra "megbízhatósági" bért is a vevőknek kell kifizetni, mindig mindent a fogyasztó fizet). A szolgáltatások mai arculatát illetve tartalmukat a piac alakítja ki, és úgy alakult, hogy a szállítmányozásban biztosítást kell kötni, ha kritikus a küldemény. Tehát a posztoló hibázott, mint ahogy a bankokkal póruljárt százezrek is benéztek ezt-azt. Még 20-30 év és itthon is megtanuljuk, hogy hogyan működnek a nyugatról importált módszerek és rendszerek.

Deneware. 2011.05.17. 08:57:38

Bukta... Persze az esetet tisztázandó a DHL majd biztosan kiadja az őrá terhelő bizonyítékot jelentő videót... Egyébként meg az ilyen videókon sokszor még az arcokat se lehet jól kivenni, nehogy már a gép/obi típusa leolvasható legyen.

samot 2011.05.17. 08:58:28

@Er: Csak azért irom,hogy tudd!A DHL csak a csomaggyüjtö központig létezik!
Akik a DHL kocsikkal rohangàlnak azok alvàlalkozok,tehàt nem allkalmazottai direkt a DHL-nek!Kizàrolag csak vàllalkozoi szerzödésük van velük!Innentöl kezdve érthetö,hogy bàrmi lehetséges!

Bartos Cs. István 2011.05.17. 09:00:47

@samot:

Van ügyféltájékoztatás méghozzá a neten!
Nem fognak felvenni 5 telefonos kisasszonyt amikor mindent el lehet olvasni az áfsz-ben. Ráadásul nézd csak meg a honlapjukat csomag nyomonkövetés stb-től kezdve minden sz*rt meg lehet találni.

Én csak azt nem értem, hogy a tisztelt tulajdonos miért van ennyire felháborodva nem az ügyfélszolgáltalásra tájáékoztatásra, hanem arra értem hogy 30.000 Ft-al akarták kiszűrni a szemét.

lásd:

"Na itt kapott el a gépszíj: mondtam neki hogy egy picivel többet ér az a csomag mint 3 tízezres. Kérdi a DHL hogy volt-e biztositás kötve rá? Kérdezem vissza hogy a DHL név nem elég biztosítás arra hogy a csomagom megérkezzen? Ennyi erővel adhattam volna a Bécsből Győrön átutazó kelet-európai vendégmunkásoknak, hogy ha mennek haza dobják már be a Nikonhoz, ha meg nem akkor sincs gond!

2, Szintén visszatérve a forgalomra, ahol akkora bevétel van mint náluk, ott mit jelenthet egy ekkora összeg? Ez presztízskérdésnek kellene lenni a részükről. Ők elhagytak egy csomagot amit én rájuk bíztam, és képesek annyival lezárni a történetet, hogy bedobnak egy semmitérő összeget?? (389120Ft helyett 30000Ft) Hol van az erkölcsösség? "

Kérdem én milyen erkölcsösség? A banki hitelek törlesztőrészletei az egekben ott hol az erkölcsösség? És a kilakoltatásoknál? A szerződés az nem egy cafat papír ami csak formaság, meg az aláírás sem. Ezt meg kellene tanulni.

Johnny Tinenbalm 2011.05.17. 09:12:41

@Eugéne Tribulet: oké, ismételjük el:

"Eugéne Tribulet 2011.05.16. 12:12:24
DHL? Dolgozik ott egy régi ismerősöm. Minden hónapban "leesik" neki egy-két újdonság, pl olyan Sony kamera, amit még nem is dobtak piacra (jött bemutatóra). Van neki LED tévé, CD-DVD lejátszók, fényképezők, és nem a fizetéséből....És már kb 10 éve a DHL-nél van.
A kínai piacon is nagyobb biztonságban van egy nylon póló, mint a DHL-nél egy többszázezres műszaki cikk."

tehát ismersz egy, a dhl-nél lopás bűntettével (316. § 5/b, egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés) gyanúsítható elkövetőt, még azt is tudjuk hogy több mint 10 éve ott dolgozik, ez szűkíti a kört - pedig valószínűleg amúgy sincs a híváslistádban sok dhl-es dolgozó. köszönjük az információt!

samot 2011.05.17. 09:13:17

@Bartos Cs. István: Gondolom nem a neten adta fel a csomagot!
Azért van felhàborodva,mert a csomagfelvételnél nem lett tàjékoztatva!
Ugyan is fentebb irtam,hogy alvàlalkozok a csomagkihordok és azért màr nem vàllal felelöséget a DHL!Na ezt kellett volna közölni a csomagfelvételnél!
Az elosztoig tudja követni az àrut a DHL.Amint kiment az elosztobol esélyük sincs és ezt tudjàk a tolvajok is!

kanaszbajusz 2011.05.17. 09:16:56

Az lenne a normális, ha a szállítási költség a csomag értékének megfelelően (amit természetesen az ügyfél határoz meg) automatikusan tartalmazná a biztosítás díját.
Amúgy meg Bartos Cs. István úrnak van igaza!
Aki szerint meg normális dolog,hogy csak úgy "eltűnik" egy csomag, és ráadásul a károsult a hibás annak.... most van egy eladó sorban lévő Nikon d7000 váza egy kicsit fókuszhibás objektivvel.

Kicknick 2011.05.17. 09:25:52

Hogy szépen fejezzem ki magam csak annyit írok hogy a büdös kurva annyát ezeknek a szállítócégeknek.
Van egy díjszabás, amit elvileg úgy kell(ene) megállapítani, hogy ennyiért garantáltan, problémamentesen elviszik egyik helyről a másikra a szaros csaomagot, legyen az akármi.
Ha meg nem sikerül akkor kártérítenek.
Ehelyett meg tejelsz nekik valamennyit (gondolom nem keveset), de az nem ám ennek a díja. Az a profitjuk. Aztán ha nem akarod besz@pni akkor még te köss rá biztosítást, mi? F@sza. A sok marha meg okoskodik hogy ez így van rendben. Gratulálok.

samot 2011.05.17. 09:32:22

@kanaszbajusz: Hol tartalmaz valami ingyen biztositàsi dijat?Kivàncsi lennék a vàlaszodra!
Az kivan talàlva:a posta csak suly utàn tarifàzhat!
1:)A csomagfelvevönek kellene az érték felöl tàjékozodni,illetve nagy érték esetén egy plusz bitositàst felajànlani!
2:)Az ügyfél meg naiv volt,vagy johiszemü!
Egyébként meg nem normàlis,hogy eltünik egy csomag!
Viszont a biztositàsnàl meg alà kell irni,hogy a csomagot ki vette àt!(akàr tovàbbi közvetités céljàbol)!Ilyen egyszerü!

Egyedinick 2011.05.17. 09:35:26

Napnál világosabb, hogy nem adok fel egy 400ezres gépet biztosítás nélkül.
A DHL honnan szopja ki,mennyit ér a géped? Az enyém kijönne a 30-ból, amit adnak :)

lobelt_ledfold 2011.05.17. 09:38:12

@Kicknick: Ilyen szállító cég valamiért nincs :-) Alapíts egyet, hisz éppen most fedezted fel az elképesztő, ordító, hatalmas lehetőségeket kínáló üres piaci niche-t :-) Ha igazad van, nagyon hamar iszonyú gazdag leszel!

Eugéne Tribulet 2011.05.17. 09:49:52

@Johnny Tinenbalm: A híváslistámat kifejezetten meg lehet nézni, akár 10 évre visszamenőleg :-D
De azt is meg lehet nézni, hogy van-e egyáltalán olyan ismerősöm, aki DHL-nél dolgozik.
Sok krimit nézel barátom. Ne mondd, hogy egy ügyészi végzéssel ki fogják kérni olyan telefonok híváslistáit visszamenőleg 10 évre, ráadásul amik különböző cégek nevén futottak...mindezt Mo-n? :-D

És különben is, ez csak egy fanzátia volt részemről, csak fel akartam kicsit dobni a hozzászólásomat azzal, hogy "nagyokat" mondok/írok, nem is igaz az egész, megijedtem, visszavonok mindent, amit írtam, vicc volt, nagyon félek...Javaslom ezt mindenkinek, aki a kommentek között a DHL-t becsmérelte és leírta, hogyan lopnak a cégnél, és hogyan nem tett ellene semmit, holott munkavállalója volt, vagy tudomása volt ilyen esetekről.

Máté89 2011.05.17. 09:50:45

Én csak azt nem értem hogy miért csesztet téged mindenki hogy te vagy az ostoba és naív amiért nem kötöttél biztosítást, mindenki olyan baromi okos tud lenni így a klaviatúrán keresztül.
Szerintem ha a Nikon ajánlja fel neked a DHL szállító céget, akkor gondolja az ember hogy vagy szerződésben állnak, vagy egyszerűen az egy megbízható szállítmányozó cég.
Ahogy telik az idő, kezdek rájönni hogy a becsületes embert sokkal hamarabb érik utol mint a hazug embert, sánta kutyáról meg már nem is beszélve....

Kicknick 2011.05.17. 10:01:34

@lobelt_ledfold: Felfedeztem? Csak lemodelleztem amit látok...

Máté89 2011.05.17. 10:01:46

@Er: igen, postai oldalról a kedvencem az ajánlott levél. Az apeh, meg minden ilyen hivatalos levelet ajánlott ajánlottan feladni! WTF?!?!?!?! Simán felbélyegezve nem az volna a dolga a postának hogy oda érjen az a levél??
Egy jó nagy Lájk neked (Y)

gyertek trollok :D

Bartos Cs. István 2011.05.17. 10:05:44

Még annyit fűznék hozzá, hogy NEM azért vagy nem csak kizárólag azért kell fizetni mert ellophatják "elkallódhat" a csomag, hanem azért mert közúti baleset, a raktározás során felmerülő sérülés pl "leejtik" stb miatt is használhatatlanná válik a készülék.

AZ meg hogy mindenkinek külön kell megfizetni a szállítás díját, hát erre azt tudom mondani, hogy verseny van és azért, hogy az alap szállítás minél olcsóbban kijöjjön ezt kihagyták az alapszolgáltatásból. Legyen az Fedex, Road Parcel, vagy DHL mindnehol így van.

Héttörpe (törölt) 2011.05.17. 10:10:03

@Eugéne Tribulet: Magyarázhatsz amit akarsz, neked már mindegy. Ebből minimum tanúmeghallgatás lesz. Nem lennék a helyedben! :)

Héttörpe (törölt) 2011.05.17. 10:12:46

@Johnny Tinenbalm: Nem voltam tisztában vele, mikor van bejelentési kötelezettsége egy állampolgárnak. Azért Eugéne Tribulet adatait kikérhetik kihallgatás céljából, nem igaz?

Gera 2011.05.17. 10:22:44

@IMO: Nem normális, ha ellopják, de mindenki tudja, hogy lopnak csomagokat. Sajnálom, de ha valaki azt írja, hogy borítékban feladott százezret a postán 50 Ftos levélként és eltűnt, akkor az első dolog, ami eszembe jut, hogy jó nagy barom volt és tényleg csak röhögni lehet rajta. Vagy ha közli valaki, hogy csak fél órára hagyta ott a kétszázezres biciklijét a falnak támasztva és ellopták, szintén. Vagy csak öt percre hagyta a ház előtt az autót járó motorral, amíg beszaladt valamiért... És ha valaki a porig égett háza mellett siránkozik, hogy elvesztette mindenét, akkor is rögtön adódik, hogy talán pont annak kéne leginkább mindenáron kiköhögni azt a pár ezret biztosításra, akit ennyire súlyosan érint.

A lopások, balesetek nem jók és nem természetesek, de _reális kockázatot_ jelentenek. Ezt minden épeszű ember tudja és jogosan tartja hülyének azt, aki a szokásos minimálisan elvárható mértékben sem tesz a kár megelőzéséért, utána viszont össze-vissza óbégat.

Eugéne Tribulet 2011.05.17. 10:24:23

@Héttörpe: Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj,Jaj, nemá, én tisztességes állampolgár vagyok, ma be is fizettem az adómat!

IMO 2011.05.17. 10:25:28

@lobelt_ledfold: @Gera: Teljesen igazatok van, egy pillanatig sem állítottam mást, de ettől még elég szörnyű, hogy így van, nemde?:)

Teszt.Elek 2011.05.17. 10:30:05

@IMO:
"Tejóég, a kommenteket olvasva elszállt a maradék emberiségbe vetett hitem. Itt tényleg az a normális, ha ellopják, és a feladó a retardált, amiért nem számít rá alapból. Tejóég..."

Senki nem mondta, hogy normális, de ez a valóság, miszerint a csomagok X százaléka el fog tűnni útközben, még akkor is, ha ez téged és engem is bosszant. Csomagküldője/Postája válogatja, hogy mennyi ez az X, de mindenképpen nagyobb mint nulla. Ezek után az emberek földhözragadtabb fele igenis azon fog csodálkozni, hogy vannak még olyan idealisták, akik képesek ilyen nagy értéket biztosítás nélkül feladni és nem azon, hogy jéé ellopták, a szemetek, mert az, hogy ellopják mindig benne van a játékban.

@Er:
1) Fánkevő Fáncsi tökéletesen elmagyarázta miért nem a csomagszállító cég köt biztosítást a nagy értékű csomagokra.

+) "Lesznek most is trollok akik majd az írásomra „elmagyarázzák miért is annyi amennyi”, de remélem ők lesznek az ilyen tolvajok örök célpontjai és az én csomagom meg nem."

No persze, mert aki nem ért egyet veled, az troll. Amatőr hozzáállás. Mellesleg ha ez boldoggá tesz, elárulom, hogy én a magyar postán keresztül külföldről rendelt csomagjaimnak kb csak az 60%-át kaptam meg, szóval ebből a szempontból meglehetősen balszerencsés vagyok. Nem, nem nagy értékű dolgokról beszélünk, pár 10e forintos tételek, nagyobb értéket már csak azért se bíznék semmilyen csomagküldőre biztosítás nélkül.

@Máté89:
"Én csak azt nem értem hogy miért csesztet téged mindenki hogy te vagy az ostoba és naív amiért nem kötöttél biztosítást, mindenki olyan baromi okos tud lenni így a klaviatúrán keresztül."
Nagy a különbség a csesztetés és aközött, hogy megállapítjuk nem volt teljesen észnél a csomagfeladás pillanatában. Ezek után garantált, hogy ő is biztosítani fogja a csomagjait, akár előkerül végül a cucc, akár nem. Ezt hívják úgy, hogy tanulópénz. Kinek kevesebbe fáj, kinek többe.

Félre ne értsd, sajnálom én szegény levélírót még akkor is, ha szerintem minden lehetséges hibát elkövetett amit el lehetett követni és ennek fényében részben ő maga a potenciális (mert hát ugye még nem garantált, hogy nem kerül elő a cucc) veszteségének az okozója.

KecskeDotyi 2011.05.17. 10:37:25

Kössön rá biztosítást az, akinek hét anyja van!
Vállalta a DHL hogy A pontból B pontba elszállítja a cuccot az adott árért? Igen! Akkor hol itt a kérdés? Nem azt vállalta, hogy esetleg ellopják vagy megsérül, hanem hogy elviszi!

lobelt_ledfold 2011.05.17. 10:44:55

@IMO: Szörnyű, ez igaz. Csakhogy, ez a poszt a DHL nevű cégre van kihegyezve, miszerint ugyan nem akarja ő besározni a nyomorult német - amerikai szupermultit (a Deutsche Post a világ ötödik legnagyobb munkaadója), nade mégis, ezek a rohadékok. Amúgy tényleg azok, rohadékok, pont annyira, mint akármelyik profitorientált vállalat. Ez szörnyű? Lehet. A realitás sajnos szopás. Ideje lassan LSD-re kattanni és inkább Jamie csodalámpás világában nyomni :-)

Johnny Tinenbalm 2011.05.17. 11:04:04

@Eugéne Tribulet: ne aggódj, más adatforrás is van, de van egy huszasom, hogy a híváslisták összevetése eredményes lesz.

a jog világában tanácsos lesz kicsit pallérozni a tudásodat, lesz rá szükséegd; pld. viccnek jó az "ügyészi végzés", majd meséld el az ügyvédednek is.

én nem láttam olyat a kommentek között, aki konkrét személyt ismerne aki lopott a dhl-nél, de segíts ki, ha te igen. az pedig, h más is van, aki falaz bűnözőknek, erkölcsileg nem ment fel téged. a rendelkezésre álló adatok szerint amúgy egyelőre te nem követtél el bcs-t (a kommented és az abban foglaltak letagadásáról szóló kommented megírásával sem). majd ha a rendőrök vagy a bíróság előtt támad kedved hamisan tanúzni (pld. ott előadva a legutóbbi változatot, azaz azt állítva, h csak kitaláltad a sztorit), na az majd bűntett lesz... (Btk. 238. § 1 és 4, öt évig terjedő szabadságvesztés) de csak hogy megnyugtassalak, a hamis tanúzás büntetése korlátlanul enyhíthető, ha időben bevallod (Btk. 241. § 2). de félned nem kell: ha elővesznek, és szépen elmondod az igazságot, csak tanú leszel az ügyben (feltéve ha nem vettél a tolvajtól lopott cuccot, mert akkor kezdhetsz izzadni).

Johnny Tinenbalm 2011.05.17. 11:18:56

@Héttörpe:

"Nem voltam tisztában vele, mikor van bejelentési kötelezettsége egy állampolgárnak."

nem csoda, mert ez sajnos csak indirekt módon van meghatározva: akkor kötelező, ha az elmulasztása bűncselekmény (köszönjük emese, 1998. évi XIX. tv. 171. § 1). ilyen esetek főleg a hatóság és a hivatalos szervek dolgozóira vonatkoznak (rendőr, bíró stb.), az egyszerű állampolgárnak csak a legsúlyosabb bcs-ek esetén van feljelentési kötelezettsége (terrorcselekmény, zendülés stb.).

"Azért Eugéne Tribulet adatait kikérhetik kihallgatás céljából, nem igaz?"

természetesen. szerencsére a bloghu magyar cég, így ez elég gyorsan megvan; az IP címekből pikk-pakk meglesz a hatósági eljárást adatokkal segíteni tudó (köteles) kedves kommentelő.

IMO 2011.05.17. 11:23:19

@Johnny Tinenbalm: én nem akarok rosszat senkinek, csak kíváncsiság: megtetted a szükséges lépéseket?:)

Eugéne Tribulet 2011.05.17. 11:28:56

@Johnny Tinenbalm: visszatérve a lényegre, ami engem jobban foglalkoztat: ha valahol valami eltűnik a DHL rendszeren belül, tök mindegy, hogy ezt most alvállalkozó vagy DHL-es ember kezén megy keresztül, miért nem tudnak ott utánajárni? Hogy lehet egy komoly rendszert így kijátszani? Van vonalkód, csomagazonosító, átadás-átvétel, gondolom van a csomagkezeléskor kamera is. Miért nem tudják elkapni a szarkákat?

Johnny Tinenbalm 2011.05.17. 11:47:16

@IMO: nem; a posztoló írta, hogy úgyis feljelentést fog tenni, így célszerű ha ő jelenti be h a nyomozást segítő adatok megtalálhatók ebben a posztban.

@Eugéne Tribulet: mert a dhl nem hatóság, a már megtörtént bcs kinyomozása a rendőrség dolga. a dhl majd segíti a rendőrség munkáját, ahogy azok a tanúk is, akik a bcs elkövetőjének azonosításában az eljárást segíteni tudják (kötelesek).

amúgy valószínűleg kapnak el szarkákat, csak sajnos nem terjedt még el a bírói gyakorlatban a közbizalmat aláásó bcs-ek esetében az azonnali letöltendő kiszabása (még - de már nagyon várjuk).

Eugéne Tribulet 2011.05.17. 11:54:17

@Johnny Tinenbalm: nem tudom mennyire hiányzik a DHL-nek a rendőrség....inkább bent kéne maguknak rendet tenni. Vagy ha eltűnik valami, legalább kártalanítani az ügyfelet. Vagy azt az elvet alkalmazni, hogy a feladott csomag szállítási díjában legyen benne a biztosítás is, ahogy a BKV jegyben is benne van :-)

Johnny Tinenbalm 2011.05.17. 12:37:17

@Eugéne Tribulet: a dhl nem tud letöltendőt adni és erkölcsi bizonyítványba belerondítani a tolvajok valamint a bűnsegédeik részére, így jobban járunk, ha a rendőrség intézkedik.

j311 2011.05.17. 13:45:09

Drop it.
Hide it.
Lose it.
DHL

romesz 2011.05.17. 14:35:56

@Gera: en is ezt magyarazom,
Ha csomagot ad fel valaki akkor vegyen ra biztositast is, mert akar a villam is belecsaphat es bizony akkor a szallitmanyozo csak a minimum osszeggel fogja rendezni a kart.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.05.17. 15:12:15

@romesz: A biztosítás a villám, a baleset miatt van és nem a szállító hanyagsága miatt.

Papundekli 2011.05.17. 15:35:03

Azt hiszem elég sokan írtak róla, hogy mit és hogyan kellett volna csinálni. Én is küldtem ki németbe 3000 ójrós órát DHL-lel értékbiztosítva, mivel csak így tudtam szavatolni a dolgokat. Egyébként meg mindegyik céggel vannak rossz tapasztalatok, nekem a Fedex szállított elég sokat, velük nem volt rossz tapasztalatom. GLS országon belül korrekt, eddig nem hagytak el semmimet, pedig heti 2-3x hoznak cuccot.

kamurádió 2011.05.17. 15:36:57

Ha minden igaz ma elkészülök a német levéllel, amit az anyacégnek fogok elküldeni, sérelmezve a magyarországi részlegük hozzáállását a problémához. A választ igyekszem betetetni a posztba.

mohopasi 2011.05.17. 17:07:26

@kamurádió: Kíváncsian várom a fejleményeket.

Fánkevő Fáncsi 2011.05.17. 19:34:09

@kamurádió: Most olvastam az UPDATE részt, de még mindig egy rejtély vagy számomra. Még ezek után sem olvastad el az üzletszabályzatot? Nem érted, hogy egy szerződés jön létre közted és a szállító cég között a feladáskor, amelyben pontosan rögzítve van a szállító cég anyagi felelőssége? Te most ezen szerződésbeli felelősségen túl jársz.

"Tanúkkal aláírt nyilatkozattal tudom bizonyítani, hogy a termékek be kerültek a DHL rendszeresített dobozába"

Csakhogy a dolog nem erről szól, hanem arról amit fentebb írtam. Hidd el, ha nekem elveszne egy csomagom a postán, akkor akár 4 tanú igazolná a bíróságon ha kell, hogy saját szemével látta hogy 2 karátos VVS2 tiszaságú fehér gyémánt volt benne 24 millió Ft értékben.(aztán persze a tárgyalás után risztelnék a srácokkal, de az már más tészta) Ez nem így működik.

Életedben most adtál fel csomagot először? Ha igen akkor soha semmikor nem merült fel benned az a kérdés, hogy mi van akkor, ha a 400e Ft-os fényképezőgéped szállítás közben eltűnik, összetörik, elég, szétfagy, tengerbe esik, felrobban...? Soha senkinek nem tetted fel ezt a kérdést?
Ne haragudj, de ez az a rész ami necces egy kicsit számomra. Ezt értsd úgy, hogy hihetetlen.

Úgy tűnik nekem, hogy nagyon is intelligensen fogalmazod a mondataidat, helyesírási hibákat sem látok, németül írsz levelet...stb., tehát nem egy mónikasó szereplő vagy 35-ös IQ-val. Akkor, hogy-hogy nem esik le a tantusz ?
Egyébként amit itt csinálsz az is csak az intelligenciádat támasztja alá.
Szerintem tudod te pontosan mi az állás, tudod hogy veszett fejsze, csak morális-erkölcsi nyomással próbálsz kicsikarni egy jogilag nem járó kártérítést. Végülis nagy cég, megengedheti magának ezt a veszteséget, méltányosságból, vagy reklámból, ha úgy tartja kedve. Hát igen, 400 rugó nagy bukta, megér egy misét.

Sok sikert hozzá, de a tanulság nekünk olvasóknak mégiscsak az, hogy ne spórolj az értékbiztosításon csomagfeladáskor mert arra nagyon rá lehet baszni.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.17. 19:55:25

@Fánkevő Fáncsi: Azért az is vicc, hogy egyszer fizetek azért, hogy elszállítsanak egy csomagot A-ból B-be, és még külön fizethetek azért is, hogy ne lopják el/törjék össze.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.17. 20:02:21

@Papundekli: Tapasztalatból mondom neked : no para, majd fogják. Csak idő kérdése ;)

Fánkevő Fáncsi 2011.05.17. 20:03:14

@donfuligjimmy: Ez nem igaz. Nem azért fizetsz külön a szállításon felül, hogy ne lopják el, ne törjék össze, ne legyen baja. Ezt neked nem tudja garantálni senki.

Ellenben azért fizetsz, hogy te magad eldönthesd azt, hogy amennyiben mégis elveszik, összetörik, megsemmisül a csomag, akkor mekkora kártérítési felelősséggel tartozzon a csomagszállító. Feladhatsz akár egy közönséges 100Ft-os golyóstollat is 500ezerre biztosítva, és ki is fizetik neked a félmilliót, ha elveszik a tollad, kutyát sem érdekli mi volt a csomagban.

Csak fizesd ki az értékbiztosítás költségét és kész, ennyi. Mi ebben az inkorrekt dolog a posta részéről?

kamurádió 2011.05.17. 20:07:23

@Fánkevő Fáncsi:
Ha olvastad a kiegészítésemet akkor biztos láttad hogy elismerem a hülyeségemet. Nem kötöttem biztosítást, balfasz vagyok.
No de akkor haladjunk lépésről-lépésre:
Nem egy ismerős bizonyítja hogy mi került bele a dobozba, hanem kamera és az ott dolgozók. Ezt szerintem jobban megállná a helyét egy tárgyaláson mint a te felvetésed.
Nem, nem ez volt az első csomagom, de szerintem lehet hogy az utolsó. A termék annyira be volt csomagolva hogy csak szándékosan lehetett volna kárt tenni benne: Saját doboz, levegős fólia minimum négy rétegben- és abból is az extra vastag, alul-felül és oldalt papír galacsinok hihetetlen mennyiségben, és mindez megfejelve még egy karton dobozzal, mely nagyságrendekkel nagyobb volt mint a termék maga.
Mint írtam sajnos nem fordult meg a fejemben az "extra biztosítás" talán tudat alatt éreztem valamit, de az hogy már legalább 30 csomagot kaptam és még tényleg nem volt probléma, elvette a józanlátásomat.
A kommunikációt nem tartom az inteligencia velejárójának, sok gyakorlással mint mindent, ezt is el lehet sajátítani. Egyébként megtisztelsz azzal hogy többet nézel ki belőlem mint Fekete Pákóból
És jól látod, tényelg erkölcsi kérdést csináltam az ügyből. És csak azért mert a DHL-nél ez a természetes hogy eltűnik valami. De az én értékrendem szerint nem. Keressék meg, találják meg a tettest/tetteseket és rúgják ki őt/őket ugyanakkor ítéljék el lopásért, kár okozásáért és a cég hírnevének besározásáért. Na akkor megnyugszom, még ha a gépem nem is kerül elő. De ez vicc hogy semmit nem tesznek.

romesz 2011.05.17. 20:27:39

@TheElf: a biztositas a szallito hibaira is van.
A szallito azt igerte, hogy leszallit valamit es nem tette meg. Ezert hajlandok 30ezer karteritest fizetni. A biztositas viszont a gep ertekere szolt volna fuggetlenul attol, hogy mi tortent vele.

kamurádió 2011.05.17. 20:36:02

Nem értem, nagyon sokára (min 3 perc) jelenik meg a posztom, és ráadásul nem úgy tördeli ahogyan szeretném. Mod. lehet a dologban?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.17. 22:25:36

@samot: Ede?
bár kevés a felkiáltójel...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.17. 22:31:35

tegnapelőtt szokásomhoz híven rendeltem árut. vidékről adták fel, a Magyar Posta szállította ki itt BP-en.
hiánytalanul megvolt benne minden, nem volt leütve a sarka, nem volt elrepedve...
és még cask bubiszacskó sem volt rajta, cak simán nylonba csomagolva, papírdobozban lett feladva.
érdekes eset...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.17. 22:37:45

@kamurádió: a "tördelést" ne az írásra alkalmazott (42karakteres) ablakban nézd, mert a hozzászólás 62karakteres. használj
entert
az új sorhoz. így nem lesz gondod. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.17. 22:54:59

@Fánkevő Fáncsi: hogy mi ebben az inkorrekt?
ahogy fentebb már olvastam valakitől:
MPL, DHL, Anyámkínnya Szállító Társaság elvállalja, hogy cuccot X összegért "A"ból "B" pontba elszállítja.
az az összeg amennyiért elvállalják a sok csomagot figyelembevéve több mint az üzemanyagktsg, a logisztika, az összes ezzel foglalkozó személy bére, költsége.
vagyis haszna van.
ha nincs, akkor szállítsa drágábban és majd eldönti a Kedves Üffél, hogy igénybevszi-e a szolgáltatást.
de azzal, hogy a csomagot átvette és elvállalta annak kézbesítését ugyanolyan kutya kötelessége azt a címzettnek átadni, mint ahogy nekem ha behoznak egy autót a műhelyembe, azt elkészülvén átadni az ügyfelemnek, nem pedig ár alatt eladnom.
ki mit dolgozik, klassz lenne ha mindenki úgy dönthetne naponta/hetente/havonta/évente, hogy neki is jár abból a dologból amit gyárt, értékesít, vagy csak átmegy a keze alatt.

ezért felháborító, hogy lopás ellen (?!?) kell biztosítani a feladott küldeményt.

véleményem szerint az a cég lenne a szállítmányozásban az éllovas, akinél max a szállítójármű sérülése esetén történt sérülésre kellene külön biztosítást kötni.
lopás, esetleges hanyag csomagkezelésből származó sérüléseket minden teketória nélkül kifizetnének.
egyből csak olyan alkalmazottak lennének, akik úgy vigyáznának a küldeményekre, mint a szemük fényére mert a munkáltató az első hibánál levonná a béréből, nagyobb érték esetén beperelné az alkalmazottját.

amikor a műhelyemben bent áll egy autó és a betérő érdeklődő nem megfelelő távolságban, óvatossággal közelít felé, bősz oroszlánként védem a más tulajdonát.
mert rám bízta az ügyfelem.
ennyit és nem többet várnék el én is a szállítóktól.

Bartos Cs. István 2011.05.17. 23:10:23

@salapapa:

Szerintem te feltaláltad a spanyol viaszt! Ezzel az üzletpolitikával nagyon hamar gazdag ember lennél :D

1 kérdés, tegyük fel az ablakon berepül egy 30 kilós acélgolyó/felrobban egy gázpalack az autó mellett/becsapódik egy kamion a műhelyedbe/rázuhan egy repülő az behozott autóra stb...

Szó nélkül kifizeted a tulajdonost, azaz a zsebébe raksz x százezret vagy y milliót? Mondván hogy én hibáztam sajnálom?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.18. 00:04:39

@Bartos Cs. István: drága egyetlen barátom, valóban felfedeztem. úgy hívják, hogy biztosítás a bent lévő eszközökre (1MFt), autó(k)ra (20MFt), szerszámokra (2MFt), magamra balesetre és halálra, stb.
vagyis csak a biztosító fizet (önrész nélkül!), nem én. én csak a negyedévest fizetem.
mégsem vagyok gazdag, csak a biztosítóm mert káreseményem nuku.

noch etwas?

bizonyára te nem vagy ennyire előrelátó mint én, különben eleve így gondolkodnál és sem stílusban, sem mondandóban nem így tetted volna fel a kérdésedet. :)

Fánkevő Fáncsi 2011.05.18. 01:14:13

@salapapa: "MPL, DHL, Anyámkínnya Szállító Társaság elvállalja, hogy cuccot X összegért "A"ból "B" pontba elszállítja..."

Ugyanmár salapapa, itt tucatnyian vannak akik ezt ismételgetik. Valaki kitalálta, és aki nem szeret gondolkodni az ráharap erre a logikára. Olvasd el @donfuligjimmy-nek írt válaszomat, nem ismétlem el mégegyszer.

Már az alapmondat is hülyeség különben, hiszen nem csak annyi a vállalás hogy A-ból B-be szállít, hanem az is hogy a szerződsében leírt feltételek mellett. Abban pedig pontosan le va írva, hogy mi a szállító felelőssége.

"ezért felháborító, hogy lopás ellen (?!?) kell biztosítani a feladott küldeményt."

Mi a fene? Éppen te magyarázod @Bartos Cs. Istvánnak, hogy biztosításod van a műhelyedre, és az ott álló kocsikra! Azért ez felháborító, hogy biztosítást kell kötnöd a műhelyedben álló kocsikra !(na ennyit a logikádról okostóni)
A különbség pedig csupán annyi, hogy te beépíted az árba a műhelyed összes költségét, többek közt a biztosítást is. Mindenki árába. A DHL pedig mindenkinek egyedileg teszi ezt lehetővé.
Ez a második mód sokkal korrektebb mint a te módszered, hiszen ez miatt lehet elküldeni a kevésbe értékes cuccokat olcsón.
A másik hatalmas különbség, hogy a biztosítási díj nagysága összemérhető lehet, sőt nem egyszer nagyobb is mint a szállítás díja. Most olvastam a DHL oldalon, maximálisan 12.5 milliós cucc biztosítható, aminek a biztosíási díja 62500Ft, mig a szállítási díj csak mindössze 2-3 ezer forint lehet !

Úgyhogy nagyon is helyes szétválasztani a szállítás és biztosítás díját, és az is helyes, hogy a feladóra van bízva, hogy mekkora értékre biztosít, nem pedig a szolgáltató ró ki egy általány biztosítási költséget mindenkire, megszívatva ezzel mindenkit.

Fánkevő Fáncsi 2011.05.18. 01:55:03

@kamurádió: "Ezt szerintem jobban megállná a helyét egy tárgyaláson mint a te felvetésed..."
Félreérted már megint. Egyrészt nem állja meg jobban a helyét a te tanúd, mint az enyém, a bíróság nem elfogult az irányodban. A kamera felvétele pedig nem marad meg a tárgyalásig, mert ha nem történik biztonsági "esemény" akkor egy rövid idő után törlik, nem tárolják évekig.
A lényeg pedig nem ez, hanem az, hogy ez nem így működik, nem kell bizonygatnod azt, hogy mi volt a csomagban, mert nem számít. Az számít, hogy mekkora értékre volt biztosítva.
Egy tollpihét is biztosíthatsz 10 millióra, és egy 5 milliós kamerádat feladhatod biztosítás nélkül. Te döntöd el.

"De ez vicc hogy semmit nem tesznek..."
Ez viszont genyó dolog ebben egyetértünk. Sajnos a multik nagyon nagy parasztok tudnak lenni, valószínű a DHL is beletartozik ebbe a sorba. Örülj, hogy leereszkednek hozzád, és egyáltalán felveszik a telefont, ha hívod őket az ellopott cuccod ügyében.

Én azt mondom, még egy picit reménykedj, hátha meglesz (1%), aztán meg tegyél rendőrségi feljelentést. Végülis nekik a DHL-nek halál pontosan dokumentálni kell a csomagok útját, hátha kiderül valami, hol tűnt el.
Sok sikert a harcodban, és tényleg sajnállak ezért ami történt. Én is fényképezek héba hóba, a D7000 egy szuper gép, bárcsak nekem lenne olyan klassz.
Máskor meg ne legyél ilyen kis buta.

Bartos Cs. István 2011.05.18. 02:38:51

@salapapa:

A kérdésem első része arra irányult hogy nyithatsz egy olyan futárszolgálatot ahol alapdíjért kiszállítják a csomagot az alapdíjban benne van az értékbiztosítás is, tehát ha elkallódik akkor te szépen kifizeted a 400 rugót.Hogy honnan? Hát a semmiből gondolom, mivel te alapdíjért vállaltad az elszállítást. Hol itt a fedezet? Szerinted?

Mondj már egy olyan céget ami ezt bevállalja a mai árverseny mellet?

Most azt sem vágom hogy ha NEM LENNE BIZTOSÍTÁSOD (szóval ha úgy csináltad volna mint a tisztelt felháborodott Nikonos úr ) és mégis megsérülne az autó tőled független (vagy akár függő) körülmények miatt akkor te kifizetnéd azt az x százezer forintot vagy akár milliós összeget? Hiszen az autót rád bízták!

Egy lakásnál, autónál is végülis azért fizetjük be ezt a díjat hogyha 1000 házból párat viharkár, vízkár stb ér akkor legyen miből kifizetni. amit te befizetsz abból fizetik ki a károsultakat. Ugyanez van a futárszolgálatnál is. Te az értékbiztosítást azért fizeted ki, hogy legyen miből kifizetni az elkallódott/megsérült csomag értékét. Vagyis tegyük fel 100 ember kifizeti a csomagja után az értékbiztosítást 3-4 csomag megsérül, ezek kárát a 100 ember által befizetett értékbiztosításból fizetik ki. Az alap szállításba a fuvar van benne csomagátvétel stb...

Er 2011.05.18. 08:20:56

@Teszt.Elek:
+) No persze, mert aki nem ért egyet veled, az troll. Amatőr hozzáállás. Mellesleg ha ez boldoggá tesz, elárulom, hogy én a magyar postán keresztül külföldről rendelt csomagjaimnak kb csak az 60%-át kaptam meg, szóval ebből a szempontból meglehetősen balszerencsés vagyok. Nem, nem nagy értékű dolgokról beszélünk, pár 10e forintos tételek, nagyobb értéket már csak azért se bíznék semmilyen csomagküldőre biztosítás nélkül.
A trollkodást arra értettem, hogy majd elmagyarázzák hogy miért is kell PLUSZBAN fizetnem azért amiért fizetek (ha nem akartam volna hogy reagáljanak az írásomra megtartottam volna magamnak). Szóval miért is kell PLUSZBA fizetnem ha létrejött kettőnk között a szerződés? Végtelen számú példát lehetne erre mondani. Csak hogy ne unatkozzam: amikor fizetsz majd a pénztárosnál, ha nem fizetsz majd biztosítást lehet hogy nem adja oda a kiflidet amit most fizetsz ki. Jaj és ne jöjjetek a összetörik, belecsap a villám stb (Vis Major keret esetleg?) ez jogos, de a lopás, elhagyás nem!
Sajnálom, hogy ennyi csomagod elveszett. Itt talán megérted az hogy miért is dühít amikor nem a biztosítási pénz érdekel mennyit is fogok kapni, hanem például egy pótolhatatlan egyedi tárgy tűnik el hogy aztán a kukában kössön ki mert azt hitte kaszál majd rajta erre kiderült hogy eszmei értéke van. Gondolom más szobáját díszíti a tárgyad vagy éppen hordja valaki, ennyiszer csak nem süllyedt el a hajó vagy zuhant le a gép amivel hozták.
Ja és örülök hogy egy naiv amatőr vagyok. :) Mert hiszek abban hogy lehetne másképpen is. Én csak azt kívánom mindenki azt kapja ami mellett kardoskodik. Nekem érkezzen meg a csomagom ha feladtam, rendesen épen. Aki meg biztosítgatni akar fizessen. Anno amikor egy kevesebb mint 10e forintos tételt 200.000re akartam biztosítani nehogy valakinek „megtetszen” akkor a posta nem engedte. Pedig kifizettem volna, komolyan gondoltam. De itt lép be az hogy tudják mi megy a színfalak mögött. Csak tudnám miért hiszik azok aki a biztosítás mellet állna ki hogy a plusz költség jó nekik. Hiába biztosítottam a kofferemet amikor összetörték a válasz a képembe nyomott nyomtatvány hogy kerék, kosz, zúzódás, szakadás stb. stb. nem felelnek. De ez már egy másik történet.

Nem tudtatok meggyőzni, hogy miért is kellene plusz pénzt fizetnem azért hogy a cég ellássa amire felbéreltem. Remélem Ti is köttök biztosítást, amikor pizzát rendeltek, mert 100-ból 2x megeszi majd a pizzás fiú mert éppen a kedvencét rendelted és éhes.

OFF
Akár az apró betűs rész. Elnézzük nekik, pedig tudjuk hogy azért van ott mert nem teljesen úgy igaz az ami le van írva. Szóval az apró betűs rész MINDIG ROSSZ neked. Valaki szóljon ha olyat talált már ott hogy pl. sokkal nagyobb kamatot kapsz, vagy jobb autót nyersz mint a képen stb stb. De hát ha hagyjuk az ilyen dolgokat akkor le kell nyelni a békát ami egyre nagyobb lesz…

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.18. 08:25:09

@Fánkevő Fáncsi:
ha egy linket adnál hozzá örülnék, mert ami nem sárga azt nehéz visszakeresni és csak pár percem van ide a meló mellett.

belementél egy olyanba ami azt feltételezteti velem, hogy akarva-akaratlanul de nem figyelsz és fent felejtetted a szemellenződ nicem láttán!

így igaz, beleépítem az árakba. az, hogy havonta közel 300eFt kiadás van (és ebben bennevan az elektromos áramtól a járulékokon keresztül még a slózira, kézmosásra, esetleges tusolásra költött vízdíj is!), azt gondolom te sem gondolod komolyan, hogy majd zsebből, ajándékként fogom kicsengetni. így vannak kalkulálva az áraim, ahogy ez mindenhol így van. annyi kis különbséggel, hogy míg egy szaxervizben ezt kifizeted az irodistalányra is, nálam nem kell kitermelni 50-100 fő fizetésének az állam felé eső részét, repiKV, ügyfélváró és egyéb költségeket is.

a vállalásom pedig arról szól hogy kitalálom, megtervezem, elkészítem és beszerelem az ügyfél kitalációját.
ez a rész a futárcégnél a szállítás "A"-ból "B"-be.

a biztosításom pedig azért van, hogyha rajtam kívülálló (hogy idézzem a szélsőséget: beeső acélgolyó, befutó kamion...) okból történne valami sérülése a járgánynak.
ez gondolom egyértelmű.

bizony, ez a fene és ezért magyarázok. ha nem érthető, hát..... boccs.

jelzőzhetsz, de nem engem degradálsz vele. :)

@Bartos Cs. István: értem.
hogy kérdésedre válaszoljak igen, kifizetem, kifizettem. emberből vagyok, én is hibázhatok. ebben a szakmában a 21 évem alatt összesen 4 alkalommal ez sajnos össze is jött.
ez nem úgy történik, hogy megtörténik a baj és a biztosító még aznap délután fizet.
pl amikor cca 8-10 éve eldurrantottam egy kormánylégzsákot szépen kivettem, elvittem márkakaereskedőhöz, színre vettem egyet (közel 170ezer volt akkoriban), beszereltem, légzsákindítót újrainstalláltam és mire jött ügyfél az autóért már a megrendelt dolgokkal kiegészített, sértetlen járművet kaphatta meg.
természetesen elmondtam neki a malőrt, de merthogy a jármű tökéletesen működött egy rossz szava sem volt, ahogy a másik háromnak sem akik járművénél az én hibámból történt a káresemény.
ezért nem tértem ki arra, hogy mi van ha én hibázom. azért 21 év alatt 4 hiba talán nemis rossz átlag pláne ha azt veszem, hogy senkinek nem származott belőle kár.

én értem miről beszélsz, hidd el!
akkor nemis úgy fogalmazom hogy "nem értem miért...", mert félreérthető. fogalmazom úgy, hogy "számomra elfogadhatatlan, hogy..."
emberek vagyunk, hibázhatunk. de teljesen más egy véletlen hiba (sérült csomag), mint egy szinte készakarva, figyelmetlenségből sérült (dobálja, belerúg...) küldemény.
ezért mondom, hogy az ilyen alkalmazottakat rögtön szűrni kell pl az elsőnél úgy hogy ő fizeti meg a kárt, a következőnél (most fog valaki belekötni, hogyha 5 évig hibátlan akkoris? :D) sipirc olyan ajánlólevéllel, hogy hasonló környezetbe soha többé ne kerülhessen dolgozni. (a részleteket ne nekem kelljen már kitalálnom, az erre irányuló kötözködésekre nem válaszolok)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.18. 08:30:01

@Bartos Cs. István: amúgy csak magamat tudom ismételni. kérlek ne csak átfusd, hanem értelmezd is amit írtam!

"az az összeg amennyiért elvállalják a sok csomagot figyelembevéve több mint az üzemanyagktsg, a logisztika, az összes ezzel foglalkozó személy bére, költsége.
vagyis haszna van.
ha nincs, akkor szállítsa drágábban és majd eldönti a Kedves Üffél, hogy igénybevszi-e a szolgáltatást.
de azzal, hogy a csomagot átvette és elvállalta annak kézbesítését ugyanolyan kutya kötelessége azt a címzettnek átadni, mint ahogy nekem ha behoznak egy autót a műhelyembe, azt elkészülvén átadni az ügyfelemnek, nem pedig ár alatt eladnom."

ahogy mindig, mostis részleteiben a lényeg.

az a baj, hogy az emberek többsége nem így gondolkodik mint én. a futárhoz hasonlatosan hasonlóan flegma, érdektelen, fásult... aztán amikor vele történik valami tré, akkor jön a soánkodás.

először adni, aztán lehet kérni de még mindig nem követelni!

Er 2011.05.18. 08:34:44

Ja és ha egyszer majd beleépítik a szállítási díjba a biztosítást is akkor majd az jön hogy ez csak ALAP díj és ha kötsz egy nagyobb biztosítást akkor BIZTOSAN megkapod meg SÉRÜLÉS MENTESEN stb. Régen nem kellett elsőbbségi, sürgősségi akkor is megkapta a cimbi 1 max 2 nap alatt az ország másik végén a levelet. Most helyben is volt hogy körözött 3+ napot, hiába volt rajta papok áldása is. :) Szóval csak annyit a végére, hogy (Sárkányszív): - Szabad az út amíg meg nem adóztatják. - Útadó, nagyuram, útadó!

Fánkevő Fáncsi 2011.05.18. 10:12:58

@salapapa: Hát tényleg nem érthető túlzottan a locsogásod, egy kicsit összezavarodtál. Miről beszélsz, milyen linket akarsz?

A futárcég vállalása pedig nem "Szállítás A-ból B-be", ezt te állítod önkényesen, hogy aztán bírálni tudd a kijelentést. Ócska elavult vita-trükk.

A futárcég vállalása "Szállítás A-ból B-be a szolgáltatási szerződésben foglalt feltételek mellett!"

Ezt vagy elfogadod, vagy másik postaszolgálatot keresel meg, hogy vigyék el a csomagodat, vagy elviszed te magad biciklivel.

De nicsak !!!
Nincs olyan szállító cég a világon, amely a szállítási alapárban korlátlan értékű csomagért korlátlan felelősséget vállalna ! Egy sem ! Hát ez meg hogy lehet Salapapa? A szállítás költsége MINDENHOL a világon erősen függ a csomag értékétől, és egy felső értékplafon MINDENHOL a világon meg van húzva.
Nem lehet véletlen, hogy te vagy az idióta, nem pedig a szállítmányozó vállalatok?

Pedig az ok egyszerűen kitalálható. Mindenki 100,000,000 Ft-ra taksálná a csomagját, amikor feladja a kisunokának a játékautót. Aztán hazamenne és imádkozna, hogy bárcsak elveszne vagy megsérülne csomag. Az emberek azt akarnák, hogy valaki lopja el, törje össze, égesse el a csomagjukat az úton, és kapnának 100 millát egy játék kisautóért !!! Egy újfajta Lottót találtál fel Salapapa, te egy zseni vagy !!
Mivel a szállító vesztesége magas lenne, ezt nagyon magas alapdíjakkal tudná csak kompenzálni. A csomagfeladás alapára kb. 50-100 ezer Ft-ra felkúszna, természetesen senki nem adna fel többé csomagot, akkor már inkább gyalog elviszik, ha kell. Az iparág így aztán gyorsan kihalna. Egy zseni vagy mondom én.

Vagy talán csak egy szimpla troll vagy Salapapa, aki csak a vita és az okoskodás kedvéért nekiáll a dolognak, de agyilag nem igazán fogja, hogy milyen érvek védhetetlenek. Mindegy na, te bennlakó vagy a homáron, ez a hely jelenti a szociális életedet, úgyhogy nincs harag.

D.S.K. 2011.05.18. 11:02:28

Többen javasolták a feljelentést. Nem vagyok szakmabéli, sosem tettem feljelentést, de az nem lehet, hogy szinte azonnal elutasítják a bűncselekmény hiányára vonatkozóan? Szinte bizonyíthatatlan. Eltűnt, de az nem jelenti azt, hogy ellopták. Ráadásul a cég fel is ajánlott némi kártérítést, habár igen nevetségeset. De gondolom ilyenkor nem veszik figyelembe, hogy egy 2000 Ft-os pólót, vagy egy 400 ezres gépet adtak fel, ennyi az elveszett csomag után járó kártérítés.
Másik: nekem egyszer a Magyar Posta tüntetett el egy csomagomat, 3 hétig vártam, volt beadava tudakozvány is. Semmi eredmény, de érdekes módon, egyszer csak meghozta a postás. Azóta sem tudom, vajon hogyan került elő. Ezzel csak azt akarom mondani, nem kizárt, ez is előkerülhet még (0,01%), esetleg ha pedig ellopták, talán a nagy hírverésre visszavik (ez volt a mesébe illő rész).

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.18. 11:47:18

@Fánkevő Fáncsi: arról kedvesem, amit te írtál valahol, valakinek. vagy már erre SEM emléxel? sajnállak.

úgylátom te is a kötöccködék típusába tartozol, így ezennel megvonom magamtól a további lehetőséget, hogy társalogjak Nagyságoddal.

élvezd jól magad és legyen pontosan olyan a napod, amilyet te kívánnál nekem! :)

Fánkevő Fáncsi 2011.05.18. 12:19:31

@salapapa: "arról kedvesem, amit te írtál valahol valakinek..."

Ahhoz nem kell link te buta. Megnyomod a Ctrl-F -et és beírod a keresni kívánt szót: donfuligjimmy
Kb. 5 találat lesz az oldalon, és ahogy a nyilat nyomkodod, folyamatosan nyomon tudod követni az eszmecserét. Ami igazán rövid és egyszerű volt egyébként. Fél percbe sem telik megtalálni és elolvasni.

kamurádió 2011.05.18. 12:42:59

Ma kaptam egy választ a kérdéseimre.

Ez volt a kérdés: (a neveket illemből vettem ki)

Tisztelt M. Gy!

Köszönöm a levelét, és azt hogy foglalkoznak a problémámmal.
Viszont szeretnék Öntől tájékoztatást kérni hogy milyen lépéseket tettek az ügyben hogy az "elveszett" csomagom előkerüljön? Laikus ember lévén azt gondolnám, hogy a csomag két, esetleg három ember kezén mehetett keresztül. Sikerült kikérdezniük az ebben érintett munkatársaikat? Sikerült visszanézni a kamerák által rögzített képeket? Szívből remélem hogy sikerült pozitív irányban elmozdulni a keresést illetőleg.

Minél hamarabb várom az Ön válaszát a feltett kérdéseimre.

Üdvözlettel:

Erre jött ez a válasz:

Tisztelt Sz. S.!

Az eset kivizsgálása folyamatban van. Az Ön küldeményének útja a győri futáron és raktáron át gyűjtőkamionnal vezet Budapestre, ahol az aznapi több tonna áruval együtt gépi szortirozáson esik át majd ezután kerülhet futárhoz.

Fentiek figyelembevételével biztonsági szolgálatunk a több órányi videófelvétel vizsgálatánál tart, hogy a csomag hol keveredhetett el.

Remélhetőleg rövid időn belül választ kapok tőlük a csomaggal kapcsolatban.

Tisztelettel

M. Gy.

Ez mind szép és jó, na de 5 munkanap alatt talán már meg lehetne oldani azt a visszanézést.

Fánkevő Fáncsi:

Ha jól emlékszem te mondtad azt hogy a felvétel eltünik mire lesz valami. Jelentem alássan a felvétel itt van az én birtokomban pendrájv formájában!

kamurádió 2011.05.18. 12:47:08

@kamurádió:
Mindenesetre pozitív(abb)an értékelem a hozzáállásukat (egyelőre) mint pár nappal ezelőtt.
Lehet hogy mégis történik valami?- Én kis naív............

Fánkevő Fáncsi 2011.05.18. 13:24:12

@kamurádió: "Ha jól emlékszem te mondtad azt hogy a felvétel eltünik mire lesz valami. Jelentem alássan a felvétel itt van az én birtokomban pendrájv formájában!"

Ez remek, ügyes vagy, hogy megszerezted, de továbbra sem értem mi a célod ezzel. A DHL a veled kötött szállítási szerződésben 30e Ft összegre vállalt garanciát. Szerintem ők sem vitatják, hogy a géped drágább, vagy olcsóbb. Ez egyszerűen indifferens, az ügy szemponjából, nem számít, mert a szerződés számít. Ha a szerződés azt tartalmazza, hogy értékbiztosítás nélkül 30e forintig felel a DHL a csomagért, akkor mi következik abból, hogy egy egyébként (akár bizonyíthatóan) 400e Ft értékű dolgot értékbiztosítás nélkül adtál fel?

Meg akarod támadni a szerződést bíróságon? Még mindig nem értem teljesen a logikádat. De azt javaslom, ne is velem vitázz, és pazarold az energiát, mert a szimpátiám (sajnálatom) melletted van, hanem a DHL-el bírkózz, az a lényegesebb dolog.

Nagyon remélem, hogy komolyan vesznek, és tényleg ki akarják nyomozni.
Kérdéses, hogy mekkora a fegyelem, és az adminisztráció náluk, attól is nagyon sok függ, a jószándék mellett.

"biztonsági szolgálatunk a több órányi videófelvétel vizsgálatánál tart, hogy a csomag hol keveredhetett el."

Na meg itt van ez is. Bizakodj, hogy a tolvaj benga volt és valamelyik kamera elcsípte a mozzanatot.

Er 2011.05.18. 13:30:40

@Fánkevő Fáncsi:
"A futárcég vállalása pedig nem "Szállítás A-ból B-be", ezt te állítod önkényesen, hogy aztán bírálni tudd a kijelentést. Ócska elavult vita-trükk."

Hm.. Azt hittem egy szállító cég fő profilja a szállítás (A-ból B-be). A többi csak plusz költség, hogy az ügyfél még elégedettebb legyen a szolgáltatással.

kamurádió 2011.05.18. 15:01:15

@Fánkevő Fáncsi:
Nem vitatkozni szeretnék. A célom csupán annyi hogy választ kapjak és a felelősöket megtalálják.
Tehát nagyjából három dolgot szeretnék azon felül hogy a feladott árum hiánytalanul meg érkezzen:

1, Mi történt konkrétan? Nem elégít ki az a válasz hogy "eltünt a csomag"

2, Mit tesznek annak érdekében hogy meglegyen a poszt tárgya?

3, Ha megtalálják a hibázót (bűnöst) mit tesznek annak érdekében hogy ez többé lehetőleg be történjen meg.

És most nem a vis major-ról beszélgetünk. Természeti katasztrófára, balesetre nem lehet felkészülni, az egyszer csak jön, és kész. Én az emberi mulasztásról, hanyagságról, (lopási vágyról?) beszélek, amit, magunk közt szólva lehet minimalizálni. Na de erre törekedni is kellene, nem? Jön itt mindenki azzal hogy mi lenne ha a villám csapott volna bele, vagy balesetet szenvedett volna a futár. Hát basszus akkor nincs szerencsém mert van ilyen, de azért azt lássuk már be hogy arról nem a t(etves)isztelt Dhl tehet. Viszont ha törötten érkezik valami, ha eltünik, netalántán ellopják akkor mi van? Vonatkoztassatok már el attól hogy nem kötöttem biztosítást! Már elmondam hogy az én hibám, hülye voltam. Nézzetek már a dolgok mögé, és csodálkozzatok rá Aliz (rém)csodaországára. van egy, mit egy több- cég aki ezt megengedheti magának. Nem tudom ki hol melózik, de nálunk nem díjazzák ha a hibáidat nem igyekszel megoldani, a problémákat elsimítani. Mindenki hibázhat, de törekedni kell rá hogy ne más kárára, de ha mégis, akkor tegyük már oda magunkat hogy minél hamarabb megoldjuk azt a gubancot.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.18. 15:10:35

@kamurádió: Én elfogadom, ebben igazad van! Ne legyen má' elég a DHL-nek azt mondani, hogy "Bocs, elvesztettük!", kapsz 30 rugót. Nézzék meg, hogy hol tűnt el. Ha egy féreglyuk kvantum fluktuációja miatt tűnt el, akkor jogos a 30 rugó. Ha viszont K. Lajos nyúlta le, akkor tessék szépen leverni rajta.

kamurádió 2011.05.18. 15:25:45

De hogy mondjak konkrét dolgot:

Múlt héten egy kiszállítást rossz helyre küldtem ki, felcseréltem két terméket. Ez nekem ma 11.000Ft-ba és két bocsánatkérésembe került. De nem is kellett baszogatni érte hogy megoldjam. Utána néztünk a kollégámmal hogy hova ment ki az a termék aminek a raktárban kellene csücsülni, gyors telefon, két hét várakozás mivel az egyik ügyfél külföldön volt, majd az első alkalommal küldtem a szállítót hogy oldja meg a cserét. Ez volt ma.

kamurádió 2011.05.18. 15:27:20

@kamurádió:
Azaz két hete volt az első kiszállítás nem a múlt héten.

Bartos Cs. István 2011.05.18. 17:26:56

@kamurádió:

Hogyha törötten érkezik valami és nincs értékbiztosítás rajta akkor szépen a kezedbe adják a darabjait és azt kezdhetsz vele amit akarsz. Ezért is érthetetlen, hogy miért adtad fel úgy, hisz mi van hogyha a szállítás során mondjuk ráesik egy 40 kilós Teljesítmény erősítő doboza.

kamurádió 2011.05.18. 18:41:32

@Bartos Cs. István:
De az már emberi mulasztás kat.ba esik szerintem. Az áru megfelelő rögzítése a sofőr felelőssége. Mondjuk erre jobb cégeknél alapból van biztosítás. A haverom a Hödlmayer-nek fuvaroz saját céggel és autóval, érdekes neki is van biztosítása. Na még ott történnek érdekes dolgok. De az már egy másik történet.

Bartos Cs. István 2011.05.18. 19:13:20

@kamurádió:

Értem, de a hibalehetőség mindig bennevan. Nem ellened beszélek az előző hozzászólásaim sem ellened irányultak, csak reálisan próbálok gondolkodni.

Remélem meg fog oldódni az ügyed, és esetleg tévesen máshova vitték ki, vagy ott pihen a raktárban. Esetleg ennek a "lobbynak" a segítségével kapsz valami kárpótlást.

AndOr 2011.05.18. 19:30:35

@Máté89: "Az apeh, meg minden ilyen hivatalos levelet ajánlott ajánlottan feladni! WTF?!?!?!?!"
Itt valami félreértés van.
Az ajánlott levél kézbesítése se nem gyorsabb, se nem pontosabb, talán kicsit biztosabb (hiszen nyoma van). A lényeg az, hogy "Könyvelt levélpostai küldemény". Vagyis pl. az apehnál tudod igazolni, hogy május 20. éjfél előtt feladtál egy levelet a címükre. Ha nem kapták meg, nem a Te sarad. Ha ez valakinek nem éri meg, feladhatja simán...

Fánkevő Fáncsi 2011.05.18. 20:05:53

@Er: "Hm.. Azt hittem egy szállító cég fő profilja a szállítás (A-ból B-be). A többi csak plusz költség, hogy az ügyfél még elégedettebb legyen a szolgáltatással."

Nem jól hitted. A futárcég olyan feltételek mellett vállalja csak az A-ból B-be szállítást, ami számára üzletileg megfelel. Ha te azt hitted, hogy úgy fog szállítani, ahogy azt te elképzeled, akkor elég butuskán gondolod a világot. "Plussz költség" ??? Mi abban a plussz költség pl., hogy benne van a szerződésben, hogy az alapdíj belföldön csak 30e Ft vállal felelősséget a csomag értékéért ?

Ezért irtam oda:

"A futárcég vállalása Szállítás A-ból B-be a szolgáltatási szerződésben foglalt feltételek mellett!"

A szolgáltatási szerződés elválaszthatatalan része a dolognak, el kell hogy fogadjad, amikor feladod a csomagot.

Ha nem tetszik, akkor kapitalizmus van:

A - Keresel egy másik csomagfeladó céget. Sajnos nem találsz olyat amely az alapdíjban belefoglalva korlátlan felelősséget vállalna a feladott csomagokért. Az egész világon sehol, nem csak Magyarországon.

B - Alapítasz egy csomagfeladó céget. Te már természetesen korlátlan felelősséget tudsz vállalni mmindenki csomagjáért, ha az a véleményed, hogy ez a szemlélet hiányzik a piacon.

Fánkevő Fáncsi 2011.05.18. 20:57:53

@kamurádió: "Tehát nagyjából három dolgot szeretnék azon felül hogy a feladott árum hiánytalanul meg érkezzen:"

1, Márpedig ki kell, hogy elégítsen. Ha nem találják meg a bűnöst a felvételeken, akkor szerintem nem kapsz mást, a 30e Ft-on k1vül. Szerintem nem fogják használni az "ellopták" kifejezést, saját magukkal kapcsolatban.

2, Hogy mit tesznek, azt már megírták: nézik a papírokat, meg a videókat.

3, Ezt nem valószínű, hogy közlik, bár nem is hiszem, hogy téged annyira nagyon érdekel, hogy mivel próbálják ők minimalizálni a veszteségeiket. Mert azt elfelejted, hogy nekik még az a 30e Ft is veszteség, hiszen te csak néhány ezer Ft-ot fizettél a feladáskor. Ráadásul rossz hírnevet is hoz, ha szarkák dolgozank a cégnél. Nekik éppúgy elemi érdekük felszámolni a jelenséget.

Egyébként meg valószínű, hogy kirúgják és feljelentik az ilyen lebukott alkalmazottakat.

A továbbiakban visszatérsz ahhoz a szemlélethez, hogy ahol emberi mulasztás van ott a felelősség is teljes és egyetemleges. Ez így van, kivéve, ha ezt a köztetek megkötött szállítási szerződés kizárja. Kamurádió te azt a szerződést támadod folyamatosan! A szerződés szerint mindegy, hogy milyen módon nem jut célba a csomagod, mindegy mi történik vele, mindegy ki a hibás/nem hibás, akkor is csak 30e az alapdíjban foglalt közvetlen kártérítési kötelezettség. A közvetett károkért meg semmi, zérus.

Utólag már azon morfondírozni, hogy micsoda szemét dolog egy ilyen szerződés, eső után köpönyeg. Elfogadtad amikor feladtad a csomagot.

És a legnagyobb "furcsaság", amit már többször megemlítettem, hogy minden fuvarozó cég hasonló szabályokkal dolgozik. Nincs egy sem, amelytől jelen esetben visszavárhatnád a teljes 400e Ft-ot. Az egyik 20e, a másik 30e, a harmadik esetleg 50e-ig fizet, de az alapdíj mindenhol erősen limitált. Mindenhol rá kell fizetni az értékbiztosításra. Ez annyira evidens, hogy gyakorlatilag köztudomású ténynek tekinthető.

A DHL ügyfélszolgálatos részéhez megintcsak nem tudok hozzászólni. Ha te úgy érzed parasztok, akkor biztos azok is, én még soha nem leveleztem velük.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.05.18. 22:10:22

@romesz: Ez esetben viszont a DHL semmivel sem nyújt többet mint bármelyik konkurense megbízhatóságban. Biztosítva bárhol feladhatod.

Posta, szolgáltatók, stb.

A DHL brand értékét 0ra húztuk. Mert semmivel sem jobb mint bármelyik vetélytársa. Ha van biztosítási fedezet, akkor a "mopedes jóska bt-je" is éppen annyit ér mint a DHL.

Innen ugye a DHL a Magyar Postával azonos megítélésű, 0 brand értékű, az ügyfelet leszaró, ahol lehet tisztességtelen cég. Ergo felejtős.

Mert ugye a konzekvenciához ez is hozzá tartozik. És az is, hogy e dolog kapcsán viszont a DHL is szopó ágon van. És ugye a saját hülyeségük miatt.

Tetszettek volna odafigyelni a csomagokra, tetszettek volna szólni a biztosításról, stb. vagy ne tessék sírni, ha oda a cég hírneve.

Ja, hogy ez a DHL marketing osztály kommentelőinek nem tetszik? Semmi baj, ez esetben a történetben kb. ők a legnagyobb hülyék.

Ugye ezt a felét is érted a történetnek?

romesz 2011.05.18. 22:52:26

@TheElf: A ceg hirnevenek semmit nem art az, hogy a homaron nehanyan sopankodnak.
Legkozelebb ugyis elfelejtik adolgot, vagy mennek mas ceghez. Nem erdekes mert a masik cegektol az elegedetlenek pedig a DHL-hez mennek.

666E 2011.05.18. 23:01:53

ha van videó felvétel akkor annak elégnek kell lennie. nem tudom már ki írta azt a baromságot, hogy azon nem jól kivehetők az arcok, jó vicc.
amellett, hogy manapság halál komolyan olyan olcsón lehet HD minőségű kamerákat venni, hogy konkrétan már a régi rosszabb minőségű a drágább. DE FŐLEG:
senkit nem érdekel, hogy nem lehet kivenni az arcokat, MIKOR KÉSZÜLT FELVÉTEL? KIK DOLGOZTAK AKKOR ITT ÉS ITT?
ennyi.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.05.19. 00:34:04

@romesz: Azért elég sokan odafigyelnek mit mivel küldenek, és tudod nem minden cégnél szarnak az ügyfélre, így sok esetben bizony a brand értéke megmarad, és kevesebb az elégedetlen ügyfél.

romesz 2011.05.19. 00:39:22

En arra figyelek oda, hogy feladjam a cuccot es vegyek ra biztositast, fuggetlenul attol, hogy melyik ceg viszi.
Eddig meg egyetlen cuccom sem tunt el.

kamurádió 2011.05.19. 10:52:21

FIÚK-LÁNYOK, HÖLGYEK ÉS URAK!

ÖRÖMMEL TUDATOK MINDENKIT HOGY MEG LETT A CSOMAGOM!

Este jövök a részletekkel. Elöljáróban annyit, hogy egy pár ember biztosan van a DHL-nél aki tényleg lelkiismeretesen végzi a munkáját. Sajnos nevet nem mondhatok, de most beszéltem az egyikükkel és maximális tiszteletem felé.

És igen, ebben nagy szerepe volt a homárnak is, mivel itt figyeltek fel igazán a dolgokra.

KÖSZÖNÖM NÉVTELEN BIZTONSÁGI IGAZGATÓ, KÖSZÖNÖM HOMÁR!

Este megírom a frissítést, remélem mihamarább javítják a posztot.

Giraffa 2011.05.19. 13:49:20

a témához kapcsolódva: már a második magyar webshopba "botlom", amelyik a SAJÁT kitöltött űrlapja átvétele után (webes beküldés) összekeveri a szállítási és a számlázási címet. Valami diszlexiást alkalmazhatnak a postázójukban? :)

slowmotion 2011.05.19. 15:16:39

@kamurádió: igen, a biztonsági igazgató jó arc, egyike a régi motorosoknak. csak az a baj, hogy egyre kevesebben vannak, mert elég sok az olyan ember, aki nagyon kevés szakmai tudással nagyon magas pozícióba került, de önmagában ez már a cég problémája.

@mindenki #1: tessék elfelejteni, hogy azért kell biztosítást kötni, hogy ne lopják el a cuccot. a kamerádat akkor is ellopják, ha be van biztosítva, legfeljebb Te az egész összeget visszakapod. (amivel esetleg ugye jól is jársz, mert amint kibontod a dobozt és elkattintod az első fényképet, a masinád már nem ér 389.120 forintot. csak szóltam.)
szóval a biztosítás azért van, hogy majd a biztosító kifizeti az értéket, ez a szektor úgyis mindenfajta válság között is képes teljesen változatos módon pénzt húzni ki az emberekből.

@mindenki #2: nem hiszem, hogy lényegi különbség lenne a szállítmányozók között. és igen, nagyon könnyen eltűnhet küldemény még raktáron belül is. mondjuk a nagyképernyős tv tényleg durva, de egy akkora dobozt, amiben ez a gép lehetett, simán meg lehet fújni. amíg nincs olyan rendszer, ami emberi beavatkozás nélkül futárkörökre leválogatja és még kiszállítási sorrendben az autóba is rakja a küldeményeket, plusz tételes listát nyomtat ki (ilyen még filmek szintjén sem létezik), addig kis dolgok eltulajdonítását csak szúrópróbaszerűen lehet megakadályozni, és óriási szerencse árán, és még az ellen is ki lehet találni valami mentődumát (nem hallottam a szkenner hibajelző hangját stb). a megoldás az len(het)ne, ha kétszer annyi ember dolgozna a raktárban, hogy mindenkinek legyen egy ellenőrző párja. ja, hogy akkor nem egy, hanem másfél vagyonba kerülne a feladás? hát ez az...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.19. 17:10:50

@kamurádió: :) nnnavégre. ez igazán örömteli és várjuk az ápgrédet!

kamurádió 2011.05.19. 22:19:23

Elküldtem, kértem hogy egy új posztban adják le, mivel elég terjedelmes lett.

takacsgabor (törölt) 2011.05.20. 03:19:18

A tények:

- a DHL NEM TÁJÉKOZTATTA a feladót megfelelően
- a DHL elkeverte vagy egy alkalmazottja (akinek a munkájáért a DHL teljes felelősséggel tartozik) ELLOPTA a csomagot
- a DHL ügyfélszolgálata egy NULLA.

Innen kezdve akár előkerül, akár nem, a DHL egy nulla. Én a büdös életben semmit sem fogok velük szállíttatni, és minden ismerősömet is lebeszélem róla. És ez magánvélemény, bekaphatják.

Mi az, hogy vissza se hívják az ügyfelet???

Vállalkozásom van, hibáztam már én is, de NEM ÍGY OLDOTTAM MEG. Talán ezért nincs is rólam poszt a homáron, és máshol sem?

A DHL teljes mértékben megérdemli a presztízsvesztést, annak minden anyagi vonzatával együtt. Űberkirály biztonsági igazgató ide vagy oda, tökmindegy!

Teszt.Elek 2011.05.20. 12:37:37

@Er: Akkor másképp kérdezem:
Tegyük föl, hogy azt reklámozod, 1000 forintért elviszed bárkinek a csomagját budapesten belül X pontból Y pontba.

Ha valaki odaállít hozzád, és azt mondja, hogy itt ez a 10 millió forint értékű gyémánt ékszer, kérlek vidd át a város másik felére.

Te melyiket tennéd?
a) Vállalnál garanciát 1000 forintért a szállított árú teljes értékére?
b) Nem vállalnád el a szállítást?
c) Azt mondanád, hogy a szállítás árában csak X ezer forint értékig van garancia arra az esetre, ha két rosszarcú bűnöző leüt és elviszik a motyót, szóval szívesen elviszed a 10 milliós darabot, de nem vállalsz rá garanciát, hogy ha történik vele valami, akkor visszatéríted az árát.

Amit te elvárnál (a pont), az teljes mértékben életszerűtlen.

Er 2011.05.22. 14:28:13

@Teszt.Elek:

Még mindig nem érted. Nem leütötték a csomagszállítót és elrabolták a gépet. Ezért értelmetlen azon vitázni, hogy mennyit fizetne/fizessen a DHL. Amint mondasz az FELTÉTELEZÉS, "mi lenne ha". Amikor feladsz valamit annak van mérete és súlya ebből mondanak neked egy árat amiért ELSZÁLLÍTJÁK. Pont. Ha lezuhanna a repülő, meg elsüllyedne a hajó, kirabolnák a kocsit akkor lép be a BIZTOSÍTÁS. Mivel itt egyik se áll fent értelmetlen erről beszélni. Itt belső lopás történt.
salapapa az aki próbálta hosszabban, értelmesebben elmagyarázni, de Ő is hiába koptatta a billentyűt. Sajnos.
Kívánom, hogy a gép meglegyen a tettes(eke)t meg vonják felelősségre. Ennyi amit szeretnék mondani. Jobbra el...

Teszt.Elek 2011.05.22. 19:44:50

@Er:

Ha elolvasod a frissített bejegyzést, akkor majd beszélgethetünk arról, hogy ki is feltételezget kettőnk közül az ellopás kapcsán.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.23. 08:02:58

@Teszt.Elek: nemtoom fel e tűnt e, de mindenki lopásról (BELSŐ ESEMÉNY) beszél és nem elemi kárról, műszaki hibából eredő balesetről, stb, ami külső behatás.
a rablás ami a gyámántbogyós példádat illeti a szállító cég belső problémája, vagy egy külső esemény?

vagy csúsztatni jobb?

különben igen, kiderült hogy el sem veszett csak átirányították máshová és már a "helyén" van. akkor most miről is beszélsz? odavitték a gyémántrabolóid? LOL!

Teszt.Elek 2011.05.24. 10:17:36

@salapapa:

Nem történt rablás, hozzáteszem ezt már az első nap lehetett sejteni. Az egész rablás teória 1-2 habzó szájú vérpistike rikácsolásának a hatására vált ennyire elterjedté és elfogadottá.

Ha kicsit visszaolvasnál, akkor láthatnád, hogy személy szerint soha nem osztottam azt a nézetet. Szóval nem tudom milyen gyémántrablóimról beszélsz.

A gyémántos példa azt próbálta illusztrálni, hogy miért nem fog párszáz forintért garanciát vállalni több száz ezer forintra a szállító.

Amúgy már ER-t sem értettem miért érezte szükségét napokkal a téma "elévülése" után feleleveníteni a vitánkat, de hogy te miért folytál bele az végképp érhetetlen a számomra.

Semmi gond, ha flamelhetnéked van, én partner vagyok, ezt a bejegyzést amúgy se olvassa már kutya se, de azért kérlek, ha már flamelni akarsz, akkor legalább arra vedd a fáradtságot, hogy elolvasod előbb amire reagálsz, és akkor nem fogsz akkora katasztrofális hülyeségeket írni.

A legjobb azonban talán az lenne, ha kiszállnál a vitából amiben semmi keresnivalód és hagynád végre te is meghalni azt a témát, aminek már egy hete vége.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.24. 10:38:59

@Teszt.Elek: drága arany kommentelőtársam! :)
1) a rablás és a lopás fogalma két különböző dolog. én már csak tudom... sajnos.
2) a gyémántbogyókat nem én hoztam fel.
3) annyira nem érdekel a téma, de ha hülyeségeket látok leírva -és bocsánat de ezt láttam tőled-, nem hagyom szó nélkül.
4) mielőtt bármit, bárkinek írnék én vagyok az az elvetemült aki végigelőzményezi a beszélgetést, majd az egész témát átolvassa ha valaki csak egy megjegyzést is fűzött a beszélgetéshez, ne én legyek a láma aki ismétel.
5) évtizedek óta a magam ura vagyok és felvettem azt a rossz szokást, hogy csak a magam parancsait veszem készpénznek. más esetleg szépen megkérhet és ha úgylátom megfelelő hangnemben tette, talán tiplizek.

ennyi az össz amit elmondani kívántam. ha gondolod elbeszélgethetünk még bár felesleges, mert vannak frisebb témák. :)

Teszt.Elek 2011.05.24. 16:16:48

@salapapa:

1) senkit nem érdekel a vita szempontjából. Az, hogy egy hibásan használt kifejezésen nyavajogsz a tartalom helyett már önmagában sokat elmond arról mennyi értelme is van az okoskodásodnak. Megértetted amit mondani akartam, nem? Minden más csak kifogás keresése, az állításod megcáfolásának ténye előli menekülés.

1+) Ráadásul a rablás és a lopás jelen esetben a biztosítás szempontjából teljesen egyenértékű, mert egyikre sincs kihatása a szállítást vállaló cégnek. Értsd: ha neked van egy alkalmazottad és az ellop valamit, azért pont annyira nem te vagy a felelős, mint ha az utcán rabolnák el tőled személyesen. Mindkettő rajtad kívül álló esemény amire nincs kihatásod.

A rablásos példa amúgy is a felelősségvállalásról szólt, az ár/érték arányt próbáltam szemléltetni vele. Tehát azt, hogy mennyire életszerű párszáz forintért milliós garanciákat elvárni.

Annak idején még iskolás koromban történt, hogy a tanár egy adó számításos példával próbált szemléltetni egy problémát. Az egyik osztálytársam, nevezzük okoskának, fennakadt azon, hogy a tanár nem a megfelelő adókulcsokkal számol (az adókulcsoknak a tárgyalt problémára semmilyen kihatásuk nem volt). Negyed órán keresztül kellett magyarázni szegénynek, hogy tudja mindenki, azok nem az igazi adókulcsok, ám a példa szempontjából pont olyan jók, mint az igaziak.

Nos a hozzászólásodat olvasva ezen nem annyira kedvelt ex-osztálytársam jutott az eszembe.

2) Nem te hoztad fel, de te vetted elő újra, ráadásul láthatóan nem értetted meg a példa lényegét és leálltál okoskát játszani.

3) Nem érdekel a téma, de azért beleszólsz. Jobb helyeken ez a troll definíciója. Persze ezt is ki tudod magyarázni azzal, hogy szerinted én hülyeséget írtam és kötelességednek érezted kijavítani. Nevetséges.

5) Az, hogy bevágtad a durcás "nekem te ne parancsolj" pózt önmagában vicces, figyelembe véve, hogy senki nem "parancsolt". A kedvedért akkor leírom, mi lett volna a "sérelmezett" mondat lényege: "Belepofáztál egy vitába Er és köztem, amihez semmi közöd nem volt, tetted ezt ráadásul azután, miután a vitát már látszólag lezártuk. Persze ez egy nyilvános blog nyilvános kommentje, szóval szíved joga beleszólni, ám attól mert valamihez jogod van még nem feltételnül kell élned is vele.".

Elnézést, ha a fenti "tanácsomat" esetleg tanácsnak, urambocsá' parancsnak értetted. Pusztán elküldtelek a búsba amiért olyanba folysz bele, amihez közöd semmi (és még csak nem is érdekel).

A fentiek fényében nem hiszem, hogy a kettőnk közötti "beszélgetésnek" sok értelme lenne, ráadásul már kifejtetted, hogy téged az egész téma nem is érdekel.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.24. 19:31:05

@Teszt.Elek: rendben Okoska, leülhetsz! :)
szia!

Tyto Alba 2018.12.28. 21:10:50

@Fánkevő Fáncsi: Pontosan erről kéne beszélni. Alapból 50 ezerre van biztosítva minden küldemény, de a kiegészítő biztosítás 3800 forint, és nehogy már a DHL anyját szidják, amikor a posztoló felad 300 ezer forintos értéket, akkor azt rendesen kell biztosítani IS. Itt nem az a kérdés, hogy mire hány tanú van, nem a feladás tényét tagadja a DHL, hanem azt, hogy ő 30 vagy 50 ezernél a nem biztosított küldeményre nem fizet többet és mellesleg jogosan nem.
süti beállítások módosítása