Sándor szerencsétlenségére pontek 13.-án adta fel kalibrálásra Nikon D7000-es fényképezőgépét, amit azóta sem találnak a DHL raktárában:
Amit most leírok az nem vicc, tényleg megtörtént péntek 13.-án, pedig egyáltalán nem vagyok babonás. A történet azzal kezdődik hogy van egy Nikon d7000 tükörreflexes vázam Nikor16-85 objektívvel ami egy kicsit fókuszhibás (volt)(A szett értéke 389120Ft ami a későbbiekben kiemelt fontossággal fog bírni.) Nem volt nagy probléma, tele állásban egy picit a téma mögé fókuszált. És mivel jótállásos a termék, gondoltam bekalibráltatom a Nikonnal, ha már lehet. Mivel győri vagyok, ezért hatványozottan problémás megoldani egy ilyen oda-vissza szállítást, üzemanyag költség, pályamatrica, szabadság, és ha aznap nincsenek kész vele akkor szorozva kettővel. Ebből kifolyólag azt javasolta a Nikon hogy semmi gond, küldjem DHL-el mert az biztonságos. Mondom rendben, nekem is jó a dolog.
Hétfőn meglátogattam egy felvevőpontot, és feladtam a vázat és az objektívet is, mivel a szervíz kérte minkettőt. A fiatalember a pultnál nagyon rendes volt, szépen becsomagolta a termékeket, és berakta egy DHL-es dobozba, majd utjára inditottuk. Mivel hétfőn már nem tudták elvinni, ezért kedden vették fel a csomagot, ezt a fuvarlevél számmal le is ellenőriztem. Majd teltek multak a napok, és én még mindig azt láttam hogy a csomagom mindig nem érkezett be. Pénteken elszakadt a cérna, felhívtam a Nikont megkérdezni hogy megkapták-e a vázat/objektívet. Mondják, náluk nincs semmi az én nevemmel! Itt egy picit kiakadtam, montam nekik akkor hívon a DHL-t hogy mi van.
Gyors telefon, ügyfélszolgálatos fiatalember veszi fel, kérdem: van egy csomagom kedden adtam fel, még nem érkezett meg a címre most mi van?Mondja fiatalember (innentől DHL): Kérek egy számot, megnézzük, hopp, ez a csomag kettes számu hiány!
Én: Az meg mit jelent magyarra fordítva?
DHL: Hát azt hogy nincs meg.
Én: Nem mondja komolyan? És mikor és hol tünt el?
DHL: Azt nem tudjuk, a központba beérkezett, de onnan már nem ment ki, de sebaj van biztosítás fizetnek harmincezer!!!! forintotNa itt kapott el a gépszíj: mondtam neki hogy egy picivel többet ér az a csomag mint 3 tízezres. Kérdi a DHL hogy volt-e biztositás kötve rá? Kérdezem vissza hogy a DHL név nem elég biztosítás arra hogy a csomagom megérkezzen? Ennyi erővel adhattam volna a Bécsből Győrön átutazó kelet-európai vendégmunkásoknak, hogy ha mennek haza dobják már be a Nikonhoz, ha meg nem akkor sincs gond! Erre intézkedés, persze ami nem lett meg két nap alatt az nem kerül elő fél óra alatt sem. A történet azzal zárult hogy visszahívtak, és azt mondták hogy még egyszer szétnéznek a raktárban, de azt is csak hétfőn, mivel szombat fél öt után nem dolgoznak.
A történet két okból is bosszantó:
1, A világ talán vezető szállítmányozó cége ennyire laza ellenőrzéssel dolgozik. Ott ahol kitudja hány milliárd Eur/Usd árumozgás van, ilyen nem történhet meg, nem beszélve arról hogy ez csak egy durván 130km-es távolság volt, beiktatva két ellenőrzési ponttal.
2, Szintén visszatérve a forgalomra, ahol akkora bevétel van mint náluk, ott mit jelenthet egy ekkora összeg? Ez presztízskérdésnek kellene lenni a részükről. Ők elhagytak egy csomagot amit én rájuk bíztam, és képesek annyival lezárni a történetet, hogy bedobnak egy semmitérő összeget?? (389120Ft helyett 30000Ft) Hol van az erkölcsösség?
Mindenesetre igazamat akár tanukkal és videofelvétellel is tudom bizonyítani. Ahol feladtam a csomagot szerencsére van kamera, illetve a számlák megvannak a termékekről, és ha nem változik semmi akkor nemsokára kezemben lesz a rendőrségi feljelentés is amit a DHL ellen teszek meg.
UPDATE 5/17: A félreértések elkerülése végett Sándor az alábbi pontosításokat szeretné közölni a T. kommentelőkkel:
Nem vitatom a felelősségemet a történetben. Köthettem volna biztosítást, elolvashattam volna az ászf-et, sőt bújhattam volna a net-et a szállítási feltételekről. Sajnos nem tettem meg, megjegyeztem a leckét. Viszont semmilyen kifüggesztett információt nem találtam az üzletben, az átvevő hobbyfotós egy Nikon tükrös géppel, talán nem volt nehéz megsaccolni hogy mennyit érhet a felszerelés. Ettől függetlenül nem is említette hogy kössek biztosítást. Nem sajnáltam volna rá a pénzt, sajnos jóhiszeműen azt gondoltam hogy be van biztosítva.
A többszöri megkeresésemre sem voltak hajlandóak visszahívni és tisztázni hogy mi történt a csomagommal. Ezt ma (2011. 05. 16.) sem tették meg, bár megígérték hogy hívnak 2011 05. 16. 17.00-ig. Erről szintén van hangfelvételem, mindent rögzítettem. Csak operátorral tudok beszélni mást lehetetlen elérni.
Nem szándékom lehúzni a DHL-t, csak azt követelek rajtuk ami az enyém, vagy az ellenértékét. És itt van egy szintén fontos dolog:
Tanukkal aláírt nyilatkozattal tudom bizonyítani (amit a felvevő fiatalember írt alá, persze önként) hogy a termékek be kerültek a DHL rendszeresített dobozába, tehát:
- nem én raktam bele, hanem a DHL megbízottja
- számlával és gyári számmal tudom a termék valódiságát és értékét bizonyítani
- van ipari kamerafelvétel az ominózus esetről
Nem csak a lopás maga a veszteség, hanem az hogy még semmibe sem vesznek fel sem hívnak, én pitizzek nekik!
Tehát a történet tanulsága: Lopj, csalj, hazudj, megteheted hiszen a törvény melletted áll, nem kell kideríteni hogy ki a bűnös, aprópénzen minden elintézhető.
Sándor
Az utolsó 100 komment: