Naiv nyaraló és rokonsága ezidáig rendíthetetlen bizalommal látogatták a Kartágó Tours tunéziai csótányneveldéit és egyiptomi légkondiszerelőit. A legutóbbi afférjuk után azonban betelt a pohár, és kisírtak egy 10%-os kedvezményt az idei évre, amit azonban sajnos semmilyen egyéb kedvezménnyel nem lehet összevonni:
Az ember néha utazni vágyik. Természetesen az ember felkészül, pénzt gyűjt, lélekben összeszedi magát stb. A Kartágó Tours mellett szóltak érvek, pl. nincs túl sok desztináció, elég régen vannak a piacon, elfogadható árakon üzemelnek. Úgyhogy néhány éve Tunéziába utaztak rokonaim. Kint a 3 csillagos szállodában csótányok fogadták őket, de megnyugtatták őket, hogy ezt ne tekintsék olyan probléménak, amivel érdemes foglalkozni. Nem tekintették. A légkondicionáló elromlásakor rutinosan keresték a menedzsert, aki ki is javíttatta, pár óráig működött is. Utána nem, így a művelet ismétlődött: menedzser, javíttatás, elromlás, menedzser stb. Itthon kerestük a cég vezetőjét, de ilyen személy nem létezik, ellenben van jogi osztály, aki írásban kéri az adatokat és aki egy eléggé törődött és ellenséges jogászból áll. Mást elérni nem lehet, csak a betanított szövegeket mondó, ettől eléggé szerencsétlen kisasszonyokat.
A másik évben azzal örvendeztették meg az utasokat, hogy nem egyszerű, hanem amerikai csótányok voltak a szoba tartozékai. Ezt elég büszkén mondták is a szállodában, hogy azért ilyen nagyok. A továbbiakban menedzser, légkondi, ismerős.
Mindebből tanulva az ember négycsilagos hotelt választ, ahol nincs csótány, csak a menedzser, légkondi stb., mert ezért ez ott is előfordult.
Ezek után felmerült, hogy Egyiptommal kéne próbálkozni, ki tudja, hátha oda már nem úsznak át a csótányok, meg egyébként is, valami újat is kell látni. Ez már édesebb történet volt. Csótányok nem jelentkeztek be a szobába. De a szobáig el is kellett volna érni. A ferihegyi indulásnál lézengett egy ritter az irodától, de tüstént eltűnt, amikor a hajnali sok órás késés kiderült. Azért csak odaért a repülőgép és még a busz is előkerült. A busz idegenvezetője egy arab úr volt, aki az iroda tepelített idegenvezetőjlnek a férje volt. Üdvözlés után el is aludt, így a sofőr némiképpen el és túlhaladt az úticélon, ami csak akkor derült ki, amikor már a transszibériai expressz útvonalának hosszára kezdett a rövid transzfer emlékeztetni.Viszont megérezhettük -ha csak a férjen keresztül is- a telepített idegenvezető auráját, mert őt testi valójában látni nem sikerült. Volt egy kifejlesztett technikája, amivel az esti, éjszakai órákban valószínűleg arab szőnyegkészítőnek öltözve átsuhant a hallon és odaiktatott néhány utasítást. Holnap ez, ennyiért, ma ez, ennyiért stb. Így nehézségekkel és kérdésekkel sem lehetett hozzá fordulni, dehát mindent nem várhat el az ember. Szoba nem került, illetve nem került volna órákig, de a kikövetelt, nem kevés baksis hatására máris tárultak a kissé kopár szezám kapui. Idegenvezető nem volt jelen, de nem is lehet ott egyszerre mindenütt, valószínűleg dolga akadt, strandolás stb.
A légkondi itt is elromlott, de itt hatékonyan meg is javították, bár a javítást néhány ingerült munkás végezte, viszont mindennap, így ez a colour locale szempontjából egyfajta ingyenes folklórbemutatónak is betudható volt, elvégre Allah segedelmét ingerülten kérő, helyi emberek küzdelme a technikával és mindez egy négycsillagos szállodában nem mindennapi élmény.
Az iroda netes és nyomtatott katalógusában rendkívül előnyös és izgalmas fakultatív kirándulásokat hirdet, ilyen pl. a 20 méter mélységbe lemerülő és ott úszkáló tengeralattjáró, amely valóban létezik. Igaz ugyan, hogy legfeljebb a tengelye körül forog, nem megy sehová és nem merül le, de a felszín is szép. Persze a hirdetésben a víz alatt látható élményeket ígérik azoknak az utasoknak, akik nem rendelkeznek kopoltyúval, ez mondjuk nem teljesült. Mondják már, hogy ezért utaztunk oda, hadd lásson a gyerek egyszer ilyet is életében. Az idegenvezető ezalatt vélhetően tengervízben mosta kezeit, legalábbis abból következtetni erre, hogy ebben az ügyben sem lehetett megtalálni. Fel lehetett azonban hívni, helyi tarifért és drágán. Zsebből.
Ilyen és ehhez hasonló apró bosszúságok okán megpróbáltuk elérni az irodát és kit találtunk? A „jogi osztály nevű hölgyet”. Persze a várható rizsázás kezdődött, aminek a lényege, hogy ők semmiről és ők mindent és egyáltalán. Nem húzva az időt: végül írásba adták, hogy a következő évben (ez volna most) 10% kedvezményt adnak az útjaikból sőt át is utaltak 10%-ot. Az írás szép papíron érkezett, pecséttel.
Erre is gondolva az idén kiválasztódott egy utazás, amelynek előkészületei során közölték, hogy igaz, hogy azt írták, hogy a kedvezmény minden létező egyéb kedvezménnyel összevonható, de nem az. Ezt hosszabban is el akarták magyarázni, de megunván a jogi osztály nevű hölgy trilláit, aki nem hagyta magát zavartatni a tényektől és az általa aláírt előző évi írástól, a Homárhoz fordultunk.
Azért, mert szerintünk nem volna muszáj a Karthágóval utazni.
UPDATE 2016. ápr. 14.
Olvasónk a múlt ködéből előlépve küldött beszámolót az eset folytatásáról.
Homárka, bár azt írjátok, hogy bizonyos határok közt lehet kommentelni, azért néhányat átfutva eléggé magasan van a küszöbötök. Node a lényeg nem is ez.
Mint írva vagyon, azt a bizonyos 10% kedvezményt meg méltóztatott adni az iroda és mivel ez nem egészen figyelmen kívül hagyható szempont, 2013-ban még bevállaltunk egy Egyiptomot velük. Ami 23 órás késéssel indult, mert az azóta meg is szűnt charter társaság gépe a ferihegyi leszállás után megadta magát. Ekkor a crew várt egy keveset, majd elmentek pihenőre. A reptéren megjelent Kartágós 13 ezer HUF visszafizetését ígérte, az elvesztett nap miatt.
Említettük az irodának, hogy ez nem gilt. Ekkor azt mondták, hogy a 13 csak 10 és kérés nélkül meg is küldték, amit persze nem vettünk át. Ellenben EU szabály van az ilyesmire, ki-ki megtekintheti, hova, milyen mértékű késésért mennyi jár. Ezt persze vitatták. Ebből fizetési meghagyás lett és az perré alakult. Előtte még elmagyarázták írásban, hogy az eset vis maior, de persze nem az, annak feltételei vannak. Azt is, hogy ők nem légitársaság és nem felelnek és ez benne is van a szerződésben.
A gépen vélhetően vagy 180 ember volt. Ennek a későbbiekben jelentősége lesz. A folytatás utolsó részét igen hamar megosztom veletek, addig se feledjétek: velük sehová.
Üdv:
RI
Az utolsó 100 komment: