Tékozló Homár

Nem a TicketPro nem utalt, hanem a CIB

2011.06.02. 11:27 | jackyll | 52 komment

Tegnapi jegyvisszaváltós panaszunkra reagált a TicketPro. Ők május 9-én kérték először a CIB Bankot, hogy utalja vissza a lemondott koncertre vásárolt jegyek árát, és azóta is többször, hiába. Lehet, hogy ideje lenne bankot váltani?

Vegyes érzelmekkel olvastuk vásárlónk posztját, és első körben szeretnénk leszögezni, hogy megértjük a vásárló problémáját. Őszinte és jogos elvárás a részéről, hogy a pénzét, amit egy meg nem valósult szolgáltatásért cserébe fizetett be hozzánk, haladéktalanul visszakapja, amint világossá válik, hogy a szolgáltatás nem jön létre. Ez az információ május 6-án érkezett meg hozzánk, és mi minden internetes vásárlónkat értesítettük is a rá következő munkanap, május 9-én. Sajnos előfordul, hogy ezek az emailek spam folderekben landolnak, bármennyire is igyekszünk azt olyan formátumban kiküldeni, hogy azt a fogadó szerverek ne értelmezzék bulk emailnek, tenni sokat nem tehetünk ellene. Jogos a vásárló panasza, amelyben nehezményezi, hogy külön az emailjére csak késéssel válaszoltunk, hiszen úgy éreztük az általános tájékoztató email elegendő lesz a számára, az minden lényeges információt tartalmazott, ami a visszaváltással kapcsolatos.

A visszautalás tekintetében csak megerősíteni tudom kollegáim válaszát, mi május 9-én kértük először a számlavezető bankunkat, a CIB Bankot, hogy fordítsa vissza az internetes vásárlásokat. Tisztában vagyunk vele, hogy a mai napig vannak olyanok, aki ennek a többszörös kérésnek ellenére sem kapta vissza a pénzét, és erre a bank -természetesen csak szóban- a mai napig a legkülönbözőbb magyarázatokkal szolgált. Mi magunk is tisztában vagyunk vele, hogy ez a késlekedés alapjaiban rengeti meg a vásárlók cégünkbe vetett bizalmát, és ennek ismeretében próbálunk minden követ megmozgatni, hogy a bank vigye végbe vállalt kötelezettségét, és fordítsa vissza a kért tranzakciókat. Sajnos ez a késlekedés nem csak a mi, hanem a saját üzletüket is rontja, hiszen aki ilyen helyzetben hetekig vár a pénzére, legközelebb kétszer is meggondolja, mielőtt a kártyáját használja. Fontos kihangsúlyozni, hogy a készpénzes vásárlók az első naptól kezdve problémamentesen tudják visszaváltani a jegyeiket.

Összefoglalva mindenkinek adott joga, hogy kételkedjen a helyzetben, mi viszont tényleg nem tudunk mást mondani, minthogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy a vásárlóink a lehető leghamarabb visszakapják a pénzüket, és valahogy helyreállítsuk azt a hitelrontást, amit ez a kényszeredett helyzet jelent a számunkra. Arra kérünk mindenkit, aki ezidáig nem kapta vissza a pénzét, legyen egy kicsit türelmes, a pénz záros határidőn belül egészen biztosan meg fog érkezni.

Köszönettel és üdvözlettel
Járdány Barna

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2011.06.02. 11:44:30

Mivan, mindenki ebédel?

Dr. Kix 2011.06.02. 11:46:11

Hát akkor: Charles!

2011.06.02. 11:54:30

CIB szarjon sünt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.02. 11:57:47

Jóvanna, a CIB is megkapta az elszámoló villanyszámlát, kifizette, és nem maradt elég pénze ezekre. Most már ráutalta a MÁK a fizetést, holnapra szinte mindenki megkapja...

cicmen (törölt) 2011.06.02. 11:58:24

A bankárok nem csak a szobalányokat szopatják?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.02. 12:06:48

Én se tudok mást tenni, mint azt, hogy mindent megteszek azért, hogy megtehessek mindent.

É2I 2011.06.02. 12:21:18

Barna, meg kell mondjam ilyen korrekt levelet ritkán látni a homáron.

Viner Spicli 2011.06.02. 13:00:02

Barna korrekt ember!

Amúgy amióta a CIB-nek új vezérigazgatója van MO-n, azóta a legszarabb bank lett. 4céges és 2magánszámlát hoztam el onnan, de különösebben nem tettek ellene semmit, sőt a "kisasszony" volt megsértődve, amikor felmondtam a számlákat... persze próbáltak mindenféle büntető költséggel sújtani, de nem nyertek lufit, mert ott lobogtattam nekik a szerződésüket, meg mindent írásban kértem tőlük. na azt nem szerették...

Leone_510 2011.06.02. 13:10:28

"Arra kérünk mindenkit, aki ezidáig nem kapta vissza a pénzét, legyen egy kicsit türelmes, a pénz záros határidőn belül egészen biztosan meg fog érkezni."

Tök jó, végül is ez a lényeg, a többi maszlagot leszarja a károsult! És ez mit is jelent kedves Barna? Szerintem semmit. Várjál paraszt kb. ennyit. Így egy hónap várakozás után felhívják a figyelmét, hogy ne pattogjon hanem legyen türelmes a bankkal. :)

Tomasz_a_gozmozdony 2011.06.02. 13:10:41

PSZAF, rendorsegi feljelentes lopasert, stb.

Dr. Kix 2011.06.02. 13:18:57

@Sün‼: Köszönöm! Így egyből vidámabban indul a 7vége! :)

economister 2011.06.02. 13:25:01

Oké, hogy itt a CIB a ludas, de mi van a part fesztiválos jegyárammal?

Viner Spicli 2011.06.02. 13:26:43

@Leone_510: Te nagyon okos. Ha egy cég a bankon keresztül kapta meg a pénzt és utasította a bankot, hogy fordítsa vissza az utalásokat, kártyás kifizetéseket, akkor szerinted mi a vasporos anyja picsáját kellene ide írnia????
Ha végigolvastad volna a választ, akkor azt is olvastad volna, hogy időben tájékoztatták a vásárlókat.

Ha kocsit bérelsz külföldön, vagy normális szállodába mész és ott blokkolnak a kártyádon egy összeget, akkor az kb. 3hét mire visszakapod. Addig természetesen használja a pénzedet a kajmán bank... abból a kamatból Te nem látsz semmit...

Artie 2011.06.02. 13:33:30

@Viner Spicli: A végén tévedsz, a zárolt pénz még a tiéd, kamatot is hoz. Mint ahogy ha hitelkártyán zárolják, nem kell rá kamatot fizetni.

Giraffa 2011.06.02. 13:34:34

@Viner Spicli: "vagy normális szállodába mész és ott blokkolnak a kártyádon egy összeget, akkor az kb. 3hét mire visszakapod. Addig természetesen használja a pénzedet a kajmán bank... abból a kamatból Te nem látsz semmit"

SZVSZ: A számládon zárolják, TE nem férsz hozzá, DE a kamatot a te számládon írják jóvá.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.06.02. 13:41:17

Sajnos Barnának igaza van: a bankok a lassúak. Nem csak a CIB...

Mentségükre szolgáljon, hogy vigyáznak a pénzedre.

Mármint ami náluk van. Mert addig az övék. Tehát vigyáznak a ... :-)

Viner Spicli 2011.06.02. 13:42:46

@Artie, Giraffa: lehet, hogy igazatok van, de hogy nem normális a rendszer az biztos. Lehet, hogy hoz kamatot, de hogy a bank sokkal többet kap az is tuti. De amit soha nem értettem, hogy miért a 3hét?
Ez kb. ugyanakkora lehúzás, mint az utalásnál az 1-2nap váratás. A SWIFT rendszer képes arra, hogy azonnal megjelenjen a másik oldalon a pénz.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.06.02. 13:42:53

@Giraffa: @Viner Spicli:
Ennek a pénzblokknak a leánykori neve kaució...

Hogy a karcokra, törésekre, telehányt jakuzzira ill. helyreállítására legyen pénz...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.06.02. 13:44:20

@Viner Spicli:
Lesz is egy napon belüli utalás, úgy 2013 körül.
Naná, hogy jó nekik ha tovább van ott a pénz.

Artie 2011.06.02. 13:50:00

@Viner Spicli: A zárolás normál ideje 15 nap, és lehet kérni korábbi feloldást is, ha a kereskedő nyilatkozik arról, hogy már nem akarja fenntartani a zárolást. Ehhez a banknak semmi, de tényleg semmi köze. Az mondjuk tény, hogy jó érzés beléjük rúgni, ugye? Semmi köze SWIFT-hez, giróhoz. Ez a kereskedő kérésére egy biztonsági elkülönítés.

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Pontosan. Ha kp-t kellene adnod mondjuk autóbérlésnél, az mennyivel lenne jobb? Amit aztán ha leadsz, visszakapsz, ha minden rendben.

Viner Spicli 2011.06.02. 14:00:41

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: ha kocsit bérelsz, akkor, amikor visszaadod, van egy átadás-átvétel. utána már nem reklamálhat a kölcsönzős.

A szállodai szobákat standardtól függően, vagy azonnal ellenőrzik, vagy 1-2 órán belül és akkor minden kiderül. Tudom, mert dolgoztam szállodában.

Szóval a 15-21nap pofátlan.

Viner Spicli 2011.06.02. 14:02:56

@Artie: Lehet, hogy semmi köze, csak azt ne mondd, hogy nem használja addig a pénzt...
És elhiheted, hogy nem a kereskedő két szép szeméért asszisztál ehhez az elkülönítéshez!

Nem azt írtam, hogy van köze a SWIFT-hez, giróhoz, hanem azt, hogy ott is feleslegesen tartják a pénzt. Az iszlám bankrendszerben ilyen nincs...

Artie 2011.06.02. 14:07:02

@Viner Spicli: Basszus...:S Persze, hogy használja a pénzt, hiszen az nála van, de tök mindegy, hogy zárolva van-e vagy nincs!

dr. _mmm_ 2011.06.02. 14:26:33

Lehet a bank a lassú.. a de a posztoló nem a banktól vette a jegyet hanem a tiketpró-tól. Tehát a tiketpró ne mutogasson senkire (mégha igaza is van) hanem térdeljen le és szeresse az ügyfeleit..

budahazyj 2011.06.02. 14:55:35

Nem ismerem a Ticket-esek hozzaallasat a dolgokhoz altalaban, de a level teljesen normalis, korrekt. A CIB valoban elmegy a picsaba. En is megszuntettem a szamlamat naluk, miutan megkerdeztem, hogy megis mennyi penzt kellene tartanom a szamlamon, hogy a kamat kiegyenlitse a szamlaval jaro koltsegeket. A valasz 3 meter volt. Az utobbi idoben elszoktam a magyar banki mentalitastol. Ahol elek ingyen van a bankartya, nincs havidij. Ha ma 4 euro van a szamlamon egy ev mulva pont ugyanennyi lesz rajta, ha nem nyulok hozza. Farzsebben hordom a kartyaim, kb. 6 havonta kerek ujat. Ingyen kapom, postan, mosolyogva megkoszonik, hogy szoltam, hogy tonkrement. Talan a CIB a T-sek ugyfele, s eppen routert cserelnek a CIB-nel, azert nem tudnak utalni. (A meter az millio mielott...)

Artie 2011.06.02. 14:58:01

@budahazyj: Mivel nem reklámozni akarok, nem nevezem meg a bankot, de azért Magyarország sem reménytelen.

Nekem kb. 300-400 lehet az "éves átlagegyenlegem" a folyószámlán, fizetek összesen havi 460 forintot, ebben benne van a hozamfokozó szolgáltatás (jó, ebből már tudható a bank). Így a banki költségeim (bankártyákkal, utazási biztosításokkal) legalább dupláját "termeli meg" a számlám.

Oké, prémium ügyfélként. Amíg "mezei júzer" voltam, addig ugyanez a pénz nagyjából a költségeket fedezte.

Így is lehet...

budahazyj 2011.06.02. 15:18:25

@Artie: Oke, szerencsefia, de nem a Te helyzeted az altalanos a magyar bankrendszerben, sajnos. Mig az altalam leirtak minden banknal igy mukodnek itt. (itt = Irorszag)

off: 6-an es 7-en jon a vizilabda csapatunk Dublin-ba elverni az angolokat.

Artie 2011.06.02. 15:27:30

@budahazyj: Nem vagyok szerencsefia, csak jó bankhoz mentem.:)

Persze minden relatív, de a magyar viszonyok közt nem hiszem, hogy lehet jobbat találni.

ClearWater 2011.06.02. 19:47:43

Egybként
@Artie:
@Van_mikrohullámú_sütőtök?:
és mindenki más... nem tudom látjátok-e, hogy nem témába vágó dologról vitatkoztok. Egyrészt itt nincs depozit, amit fel kéne szabadítani, nincs kereskedő aki blokkolja a pénzt, és nincs senki, aki ülne a pénzen. Ember fizetett a Ticketpronak, Ticketpro nyilván fizetett a zenekarnak. Amikor a zenekar szólt hogy bocs de nekem nem pálya a magyar koncert, gondolom lóvét visszadta a Ticketpronak (nyilván nem a CIB a zenekar számlavezetője, mert akkor még most se lenne náluk a pénz), a Ticketpro meg kérte a bankot hogy ugyan legyen már olyan jó hogy visszaküldi az embereknek. Nekem a sztoriból az cseng le, hogy ez nem történik meg, a bank nem indítja el az utalásokat. Tehát nem az a baj hogy kérésre egyből elindult, és majd 3 hét múlva oda is ér, hanem egyszerűen szarnak bele és nem indítják el. A sztori úgy szól, hogy a bank erre a legkülönbözőbb magyarázatokat adja... nyilván ők is ki tudnának találni ilyet hogy kuss 3 hét mert csak, de itt nem erről van szó. Szóval ha majd egyszer a bank elindítja, majd onnantól kezdve 3 hét. Ha jól értem. Esetleg valaki aki ért a bankokhoz elmondhatná, hogy miért erőlködik a ticketpro a bankkal és nem adja vissza a pénzt pikk pakk az embereknek kápé vagy utalás.

Artie 2011.06.02. 20:22:22

@ClearWater: Én pontosan tudom, hogy miről megy a vita, én sem értettem, hogy jött ide a zárolás, egyrészt nem vág a témába, másrészt nem igaz, amit írt a kedves kommenttárs.

A végén meg igazad van, én sem értem, miért nem lőtte vissza saját pénzből a ticketpro, de azért nem írtam, mert nem tudom, mekkora összegről van szó, lehet, hogy az ő nagyságrendjükben jelentősről.

Layosh 2011.06.02. 20:56:12

És ezzel miért kellett a Homár megjelenést megvárni???
Nálatok is le vannak szarva az ügyfelek, csak próbáltok szépíteni.

Megdobbent 2011.06.02. 22:19:52

Ugyes vagy Barna, de talan egy kozlemeny a sajat lapotokra, esetleg hirbe/rss-be, hogy MA MEGBIZTUK BANKUNKAT...

Erted.

Kaelon 2011.06.03. 06:24:17

Én akkor szabadultam meg az OTP-től, amikor az "ingyenes diákszámlámról" mindenféle díjakat emeltek le... Persze a nő a bankban mentegetőzött, és ígérgette, hogy beállítják a számlám, mert félreértés történt... de akkor már mindegy volt.
Előtte az SMS értesítéseket kaptam meg 1-2 nap késéssel, azt is ígérték, hogy beállítják rendesen, de már nem kellett..
Nem azt várom, hogy ingyen legyen, hanem hogy legyenek korrektek. Ha azt mondja, hogy ennyi, akkor annyi legyen, és ne több. Most a BudapestBanknál vagyok. Amit ígértek, azt betartották. (eddig)

Magyarán... Ekkora hiba után én megszabadulnék a CIB-től...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.06.03. 10:27:00

@Artie:
Én a készpénzes kauciót jobban szeretem. Ha valami nem megfelelő a szállodai szobában (pl. hiányzik a törölköző mert elloptam szuvenírként) vonják le és tiszta sor. Az, hogy 10,20,30 nappal később szüntetik meg a kártyán a zárolást nem hogy bizalmatlanság (akár a bank részéről van akár a kereskedő részéről) hanem akár kifejezetten rablás is lehet.

Hiszen 30 nap múlva nem hogy törölköző, de nyílászáró, burkolólap is hiányozhatna... Szóval egyetértek veled, hogy akármennyivel több 1-2 napnál az pofátlanság

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.06.03. 10:30:38

@ClearWater:
Pont ezt mondom. De ha elkezdenék utalgatni és majd 30 nap múlva odaér az is sok. Itt nem kell pénzt egyik helyről a másikra vinni 1-2 katt és ott van. Ehhez képest sok.

Tower13 2011.06.03. 12:36:55

Jelentem, mint volt bankos, hogy internetes kártyás vásárlásokkal mindig gond volt, ha visszakellett szerezni a pénzt. Sajnos nem a banknál kezdődnek a problémák. (nem azt mondtam, hogy ott nincsenek... mondom voltam bankos, tehát ilyet inkáb nem mondok:S) Sajnos a kártyacégek is igen furákat képesek alkotni. A banki mehanika meg sajnos most igen fura az említett banknál. Ilyen visszautalósdi esetén elmegy az infó a fejig. (értsd vezér) Ő dönt. Viszont ez úgy átlag 2 hét alapból. Ha meg a kártyatársoság is belekerül, rögtön 30 nappá válik a dolog. És sajnos valamiért nagyon lassú a kommunikáció, így a visszaigazolás is lassú. El lehet gondolkodni, hogy mennyi ebből a kártya társoság, mennyi a bank, és mennyi a PSZÁF hibálya, amely hihetetlen mennyiségű regisztrációt és papírmunkát kér ilyesmihez is. Igen, papírmunkát, melynek tartalmazniak kell a visszautalás pontos okát, az erre történő megkeresést, jóváhagyást, számlaszámot és még sorolhatnám. A tiketpro jobban járt volna, ha az összeget egyszerűen utaltatja, nem pedig visszautaltat. Ugyanis az utalás azonnali. (na jó t+2 munkanap legrosszabb esetben országon belül)Plusz ha esetleg (itt nem igen áll fenn), a beérkezett pénzek előtt negatív volt a számlaegyenleg, akkor a visszautalást további gondok nehezítik, nem csak a bank pénsóvárásga, de egyéb idióta szabályok.

ringer 2011.06.03. 13:20:44

Mi CIB kártyaelfogadó hely vagyunk. Jó ha tudjátok, ha a kártyatranzakciót sztornózni kell, akkor jó kis papírmunkát kell végezni az összeg visszautalásához (azaz náluk valamiért ez nem megy automatikusan). A legnagyobb gáz viszont az egészben az, hogy ha a sztornózásra az ügyfél bármilyen kérése esetén kerül sor, beterhelik az ügyfél számláját adminisztrációs díjjal.
(Viszont nekünk a CIB adta a terminál üzemeltetéséhez a legjobb ajánlatot, ráadásul a kártyaelfogadó rendszerük marha gyors (1-2 másodperc az ellenőrzés).)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2011.06.04. 17:32:13

Azt bírom a Homárban, hogy hiába derül ki kb. 3 naponta, hogy árnyékra vetődtek, mégis minden egyes új posztban tökéletes magabiztossággal írják el a vádakat cégekről.

(Addig jó, amíg nem rólam írnak ilyet, mert én ütök, nem érvelek.)

mokas_gizi 2011.06.07. 04:11:38

CIB az egy szánalom, csak én nem tudok elmenni mert hitelem van náluk!
Volt Inter Európa Bank-os ügyfél vagyok, tökéletes volt minden és mikor a CIB felvásárolta szar lett az egész, ügyintézők többsége buta túl sok mindenhez nem ért, tényleg ha valamit érdemben is akarok intézni szabadságtérre megyek, szerintem ott csak azért értelmesebbek, mert többségük még előző bank volt alkalmazottai.

De a vicc maga a netbank, informatikus vagyok, nem vagyok teljesen hülye, de nekem csak és kizárólag Avant böngészővel ment a netbank, de az is csak úgy ha egy teljesen egyedi javat felteszek, minden javas oldal megy nélküle kivéve a CIB (Bár az egy másik dolog, hogy most meg csak belépni nem enged...)
Ha lenne időm már régen feljelentettem volna őket a PSZAF-nál , mert vicc az egész, a szánalomaz volt, amikor egyszer magánál a CIB-nél sem működött a netbank...

Artie 2011.06.07. 20:55:14

@mokas_gizi: Nekem (sajnos ex-IEB-s hitel miatt mi is maradtunk ott egy számlával) simán megy a netbank, win alatt is, linux alatt is, bármilyen javával. Nekem más bajom van vele: a múltkor írtam egy határidős utalást (APEH...), még jó, hogy valami isteni szikra miatt megnéztem, hogy elment-e, mert nem. Hiába volt lekönyvelve már, kétszer megnéztem, nem ment el... Persze aztán eltűnt, nyoma sem maradt, hogy volt egy ilyen, nehogy reklamálni tudjak.

Vicc.

mokas_gizi 2011.06.09. 05:13:33

@Artie:

Értem nálam nem megy...
Alaphelyzetben felteszek javat- mert kell működik az összes oldal kivéve a CIB oldala...
Mivel hogy minden oldal működik kivéve ez gondolom nem én vagyok a hülye...
Ismerőstől kaptam egy javat, ha azt felteszem akkor jó,de csak Avant böngészővel mással nem...
De most meg nem engedi beírni a jelszót és a felhasználói nevet...

Artie 2011.06.09. 09:48:28

@mokas_gizi: Linux alatt sima sunos java van fent nekem, mindig az aktuális, most épp a 25-ös, operával, firefox 3-mal, 4-gyel sosem volt gondom, sőt még konquerorral sem (oS 11.3). Win alatt meg wxp alatt, w7 alatt is firefox 3, firefox 4, aktuális java, és mindig ment.

Szóval akkor azért lehet ott valami hiba nálad.

2012.03.28. 11:13:59

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a
süti beállítások módosítása