Tékozló Homár

Összekarcolódott a szervizben a HP laptop

2011.06.06. 12:32 | jackyll | 89 komment

Árpádnak nincs szerencséje új HP laptopjával. A vadiúj gépben napokon belül meghibásodott a merevlemez, annak cseréje után pedig rövidesen a tápegység csatlakozója pusztult el. Amikor azt is megjavították, kiderült, hogy a képernyő összekarcolódott valamelyik munka közti fázisban, és a kijelző is két ponton törött alul. A HP szerint viszont ez már így érkezett hozzájuk (melyik alkalommal a 3 közül?), és hogy 50 ezer forintért szívesen megjavítják:

2011.03.23.-án vásároltam egy új HP G62 típusú laptopot, mivel a régi lassan 4 éves Fujitsu-Siemens laptopomnál a HDD Sentinel jelezte, hogy a merevlemezem lassan, de biztosan meg fogja adni magát. Gondoltam a mostani laptop régi is már, kopottas is mát, nem foglalkozok a winchester cserével, inkább veszek egy újat. Körbenéztem, és a HP G62 2 év garanciával jó választásnak tűnt. A problémák viszont már pár nappal a hazavitel után elkezdődtek, mikor a HDD sentinel az új pár napos gépnél is jelezte hogy a winchester nem OK. Telefont ragadtam, felhívtam a HP ügyfélszolgálatot, ahol nagyon készségesen és kedvesen segítettek, elmondták hogy milyen (a gépre alapból telepített) teszteket futtassak le, és mikor kiderült az eredmény (azaz hogy a HP házi tesztje szerint is hibás a HDD) rögtön futárt rendeltek. Futár jött, elvitte a gépet, ami 2010.04.05.-én beért a Flextronics -hoz  06.-án pedig már vissza is adták a futárcégnek  a beszerelt új HDD-vel. Örültem, minden működött, rendben volt.

Pár nap alatt sikerült a gépet újratelepítenem, a teljes winchestert jelszavas titkosítással ellátnom (ennek később még jelentősége lesz) feltelepítenem és beállítanom az általam használt programokat, és az adataim jelentős részét átköltöztettem a régi gépemről. Ez azért jópár napot idénybe vett, mivel azért van 1-2 általam használt program ami speciális beállításokat, stb… igényel.

Egyik nap aztán az tűnt fel, hogy az tápegység csatlakozójának bemeneténél a készülékház elpattant, eltört, és kifelé kandikál. Ez eléggé meglepett, mivel a készülékre tényleg vigyáztam, még fóliás volt a készülék fedlapja, és a kijelző kerete is (ez is lényeges lesz még). Hát mondom ez így mégsem állapot, felhívtam a HP ügyfélszolgálatot, ahol ismét rendesek és kedvesek voltak, elmondták hogy így bemondásra nem tudják megítélni (érthető) ezért fényképezzem le a hibát, küldjem el nekik, és majd az alapján eldöntik hogy mi is van.  2011.04.16.-án csináltam képeket a hibától, minden szögből, hogy jól látható legyen. Aztán jött  a mail, hogy vállalják a laptop ingyenes, garanciális javítását.

Megbeszéltük hogy jön a futár, jött is, és el is vitte. Flextronics 2011.05.11-én meg is kapta. Teltek múltak a napok türelmesen vártam, vártam, gondoltam csak jön majd a laptop, csak jön majd. Aztán 2011.05.23.-án meguntam a várakozást, így felvettem a kapcsolatot a HP-vel, ezek után hirtelen még aznap jelentkezett a Flextronics, és közölték, hogy nem tudják garanciában javítani a készüléket (az írásbeli HP-s ígéret ellenére). 1-2 email váltás után gondoltam OK legyen, javítsák meg, számlázzák ki. - Arról most ne is beszéljünk hogy 2 hétig semmit nem csináltak a laptoppal, szerintem ha nem kerestem volna, akkor még mindig a flex-ben lenne valahol –

Másnap jön az e-mail: „Tisztelt XY,
A javítása a törött alkatrésznek megtörtént és a számla is ki lett álítva az Ön által kért címre.
Sajnos az utolsó teszt során fellépett a rendszerrel egy kis gond. A gép újra indította magát 3 alkalommal a sterssz teszt alatt. Így a mérnökséggel való egyeztetés után a legcélszerübb, ha a gép új szoftvert kap, ami megoldja a szoftveres problémát. Sajnálatos módon a mai kiszállítási időbe nem fog beleférni, mire a szoftver felfut a gépre. “

Ugye milyen szakszerű a megfogalmazás? Milyen szoftverről is beszélünk? Mivel mint írtam a gép winchestere kódolva volt, így persze hogy nem tudták futtatni az OP rendszert. Próbáltam az ügyintéző hölgyet a megadott telefonszámon elérni, de ez többszöri próbálkozásomra sem sikerült (csak a fax jelentkezett) így e-mailben kértem hogy a “szoftverezés” előtt hívjon fel, mivel ugye nem akartam hogy a beállított rendszeremet legyalulják. Persze a telefonom nem csörrent meg, csak egy mail jött:

„Tisztelt XY, Sajnos nem tudom felhívni jelenleg. De sajnos már a szoftverezési folyamatot elkezdték.”

Szóval a nemtörődöm az ügyfél igényeivel, meg egyébként sem értek ahhoz amit csinálok  hozzáállás miatt buktam a sok órai munkámat, mert a kedves hölgy nem bírja megemelni a telefont.

Nagynehezen 2011.05.25.-én csak sikerült átadni a futárcégnek, és másnap meg is kaptam a laptopot. Mivel rohanásban voltam bekapcsoltam, még az előtelepített rendszert sem indítottam el. Aztán mikor jutott rá 1 kis időm átnéztem a gépet. Mitnemondjak, a készülék matricáit (típus, win7 key) letépték a régi készülékházról, és nem túl szép és igényes módon felragasztották az új házra, de a sokk akkor ért amikor észrevettem egy kb. 1-cm hosszú viszonylag mély karcot a kijelzőn! Szóval ismét hívtam a HP-t , és 30.-án jött is a futár.

Ma megcsörren a telefonom, és a HP ügyfélszolgálatos hölgy közli velem hogy a készülékem már a házcsere előtt is karcos volt, és hogy még a kijelző részen alul is volt 2 törés a laptopomon, és hogy a szervizben fényképezik éppen az ilyen esetek rendezése miatt készítenek képeket a készülékek sérüléseiről beérkezéskor.

Még szerencse hogy ültem, mert így is majdnem lefordultam a székről. 2 törés? És mégis mitől? Amikor meg felvetettem hogy az a furcsa hogy amikor beküldtem a laptopot a házcserére még fóliás volt a fedlap, és az lcd kerete is, most meg hogy visszakaptam a fedlapon gyári fólia volt (de nem az ami az enyémen, ennek voltak jól felismerhető jelei) de az lcd keretről hiányzott a fólia. Erre a hölgy felvilágosított hogy azt a házcsere folyamán a szereléshez kell eltávolítani. Mivel 1-2 netbookot és laptopot szedtem már szét, így éltem a gyanúperrel, hogy ahhoz miért is kellene a fóliát eltávolítani, utána néztem a neten a G62 szétszedésének, és aszerint tanulsága szerint nem kell, mert semmi köze a készülékházhoz.

HP-s hölggyel abban maradtunk, hogy várom a képeket, amik kétséget kizáróan dokumentálják hogy anno a laptopom már karcosan meg törötten érkezett meg a szervizükbe. A képek pár perce meg is jöttek, pontosabban egy dátumot nélkülöző sematikusan laptoprajzot ábrázoló kép amin kicsi piros körök hivatottak a sérülést jelölni, persze mindenféle dátumot, módosítási dátumot, és a sérülésről készített fényképet nélkülöz a „dokumentáció”. De az árajánlatot ami nettó 48975Ft mellékelték!

Azért az is elgondolkoztató, hogy 2011.03.23. óta eltelt ha jól számolom 70 naptári napból a mai nappal 24 nap volt az amíg a notebook nem volt nálam, azaz nem volt használható… Köszi HP!

Mellékeltem 2 doksit

Repairs Damage art pads - Ezt a Flexesek küldték, és úgy gondolják hogy ez igazolja hogy a készülék már sérülten érkezett hozzájuk. AZ hogy ezen se dátum, se semmi nem látszik, az nem nagyon zavarja őket. A többi képet az arról a törésről készítettem amivel beküldtem szervizbe.

Minőségi dokumentáció című doksiban pedig az a kép látható amin az általam reklamált karc látható.

Egyébként azóta még történt 1 levélváltás, amiből azért a (most már másik ügyintéző hölgy ) egykét megállapításához lenne pár érdekes kérdésem:
"Ez a rendszer a HP által elfogadott és jóváhagyott rendszer, és amennyiben további dokumentációkat szeretne kapni,  világosan kiderül, hogy milyen rögzítés mikor történt."

-lehet hogy a HP elfogadta nekik a dokumentációjukat, de én miért fogadjak el egy print printscreent amin se dátum se semmi nem látszik?

"Fényképezőgéppel pedig kizárólag olyan esetkben készülnek fotók, amikor a gépen látható fizikai behatások észlelhetők. Az Ön esetében a karc használati sérülésnek minősül, amit már rendszerünkben bevételezéskor rögzítettünk."

-Szerintem egy karcolás a kijelzőn az látható fizikai behatás, nem pedig normál használatból eredő sérülés, szóval nem értem miért is nem készítettek fényképet, főleg ha a rendszerükbe dokumentálták sérülésként?

A hölgy arról is tájékoztatott, hogy a bejegyzést nem lehet utólag módosítani. Ezt el kéne hinnem bemondásra? Illetve továbbra sem tudni hogy mikor is történt a rögzítése a sérülésnek."

Üdvözlettel: Árpád

"Repairs Damage art pads" tanulmány a Flextronicstól:

Illetve a HP szervizlapjának a személyes adatok utáni része:

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.06.06. 12:40:47

Annyit ment oda-vissza a futárral, csoda, hogy még egyben van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.06. 12:40:54

", ha a gép új szoftvert kap, ami megoldja a szoftveres problémát"

Nyilván terhelésteszt alatti újraindulás (kék halál) a winnyóztól van. Gratulálok.

Sunnyogás van itt, valaki valamit elkefélt, és valszeg nem a postoló...

DaM 2011.06.06. 12:42:48

Nekem a Lenovo szervize csinálta ezt. Igaz, 1 javítás volt, de egy alkalom is elegendő nekik arra, hogy megkarcolják 2 helyen is a képernyőt, plusz legalább 3 helyen a burkolatot.

Véleményem szerint, ha leadsz valamit, akkor kamerásmobillal full státuszjelentést veszel fel és úgy talán reménykedhetsz. Na nem abban, hogy nem lesz megkarcolva, hanem lesz, ami alapján lepofozhatod rajtuk a javítási költségét.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.06.06. 12:50:23

Mikor tanuljátok már meg, hogy Dellet kell venni? :)

vape 2011.06.06. 12:50:32

Magyarországon ez az egész futáros szállítósdi játék a szerviz és felhasználó között csak arra jó, hogy a szerviz háríthasson, ha vmi kárt tesz a gépben az állítólagos javítás során.
Hiába fotóz a user, mielőtt a futárnak átadja a gépet. Az sem ér többet, mint a szerviz által készített képet. Megkockáztatom, hogy talán még kevesebbet is ér, mint a szerviz saját állapotfelmérős hókuszpókja.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.06. 12:58:53

Nintendót kell venni, az nem karcolódik!

Bakter 2011.06.06. 12:59:40

Egy négyéves, még mindig működő Fusit meg kell becsülni, nem új notiért rohangálni.:)
Az ügyben pedig itt senki sem fog igazságot tenni.

elwood 2011.06.06. 13:10:10

ez nagyon gáz,

a 5 éve a HP-t szerettem, a Fujinál sokkal jobb volt, a Fuji melegedett és normál használat mellett is egy óra után hajszárító

most még drivereket sem tudnak szerezni a HP-hez, 64 -bites win7 driverek nem működnek jól

zsiráffff (törölt) 2011.06.06. 13:21:16

A posztolónak annyit tudok tanácsolni, hogy addig írjon az ügyfélszolgálatnak, amíg ki nem javítják a hibát. Előbb-utóbb eszelősnek fognak tartani, de rád fognak unni és megcsinálják amit akarsz. olyan 10-15 emailre saccolom amíg beadják a derekukat...

mortalwombat 2011.06.06. 13:23:28

Nem, helyesbítek, amin a futárt és/vagy a szervizest lehet megdaszni.

Kifordított kacagány 2011.06.06. 13:24:23

nem kell csodálkozni, a szerviz balekot talált és most kihoz belőle annyit amennyit csak lehet. aki képes számlára javíttatni a szerviz által eltört házat, annak igazán nem probléma a sógor karcos kijelzőjét is kifizetni.

2011.06.06. 13:25:27

Ahol éhbérért, kezdő srácokkal csináltatják a munkát nem is lehet másra számítani.
A nagyobb gáz az, hogy ekkora cégeknek az image semmit sem jelent...
Ha nálam ilyen történne, azonnal raknám be az új kijelzőt és persze elnézést kérnék.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.06.06. 13:29:28

Sosem vennék HP-t, nem túl jó a tapasztalatom velük.

Egyszer engem is megszívatott az ügyfélszolgálat és miután kicsit kezdtem bepipulni és kérdőre vontam őket annyi volt a válasz:

- Uram, van még valami szakmai kérdése amiben segíthet, mert neki nincs ideje velem vitatkozni.

Ahha, mintha nem azért telefonáltam volna többedszer, mert "szakmai" vitám volt velük.

Mindegy... Soha többet.

Azóta Packard Bell-em van, én nagyon elégedett vagyok vele. Ajánlom (bár szerencsére nem tudom, h milyen az ügyfélszolgálatuk, mert a gép jó).

Kifordított kacagány 2011.06.06. 13:31:34

@klarky: de csak addig amíg tényleg meg nem kell ismerkedned az ügyfélszolgálatukkal;)

Z-man 2011.06.06. 14:03:36

Nekem van egy 8éves Fujitsum és még mindig jó:)Van még rajta kívül 2,de az egyiket én csesztem el, a másik meg még csak 3éves.És most van egy ASUS K72JR TY285D ami 3.hónapos,remélem nem lesznek ilyen problémái, mint a HP-nek.De ha valakinek meggyűlt a baja velük akkor kérlek jelezzétek nekem megköszönném!:)

ichtus 2011.06.06. 14:11:07

@szmoker: Teljes mértékben igazad van. Dell laptopom kijelzi, hogy a merevlemez meg fog hibásodni. Szervizt hívom, hibakódot és szerviz számot megadom, másnap szerelő csenget és ott, a szemem előtt kicseréli (darabokra szedve) a merevlemezt, majd összeilleszti. A telepítő lemezzel feltelepíti a szoftvereket is, majd két óra múlva lelép. én meg használhatom tovább a laptopomat. Megfizethető áron 4 év helyszíni garancia. Kell ennél több???

Nekem is fujitsum gépem volt előtte, a garanciális idő után két nappal meghalt az alaplapja...

Tower13 2011.06.06. 14:16:55

HP-nek sörétes. Utána venni dell. Ennyi.

Egyéves Önkéntes 2011.06.06. 14:17:54

"A Dunakanyarban borsó, Fóton mogyoró nagyságú jégeső hullott."

Mit csinálnak a dunakanyariak a sok borsóval?

Jegkoko 2011.06.06. 14:18:08

Megjegyzem a hd sentinel nem ér semmit.Tavaly felraktam a gépemre, és azt irta az egyik vinyóm rövid időn belül meg fog halni.Vettem egy másikat és a nemsokára meghaló vinyó azóta is vígan üzemel. A 7 éves a kezdetek óta nyekergő maxtor vinyómra közel 100% ot irt ki.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.06. 14:22:54

@EÖ:
Eladják, és hp laptopot vesznek belőle.

Bakter 2011.06.06. 14:31:48

@EÖ:
Elcserélik mogyoróra a fótiakkal.

Egyéves Önkéntes 2011.06.06. 14:37:31

@Bakter: de ott jég esett! a kettő együtt már mondjuk mirelit borsónak jó lehet

roadrunner 2011.06.06. 14:41:10

Hp pavilion laptop.
8 honapos koraban processzor huto tonkrement, gep magatol kikapcsolt mikor 100 fok folott volt a homerseklete.
1,5 eves koraban alaplap halt meg.Hp-t tobbet nem.Ez Magyarorszagon volt.

Kulfoldon vettem es hasznalok egy samsungot.
Ennek 2 honap utan adta meg az allaplapja magat.
1 Honapig tartott amig megcsinaltak.
Allitolag nem volt egesz Uk-ben ehhez alaplap.
Ugyhogy elmehet az osszes ceg a kurva anyaba.

roadrunner 2011.06.06. 14:44:05

En teljes mertekben hiszek a poszt tolonak.
Valamelyik tehetseges szetszedte, es kozbrn szetbarmolta.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.06. 14:49:18

Ezekben a modern laptopokban elektrónika van, azé' mennek tönkre.
Bezzeg a régi bimetálosok még mindig bírják!

Bakter 2011.06.06. 14:55:37

@EÖ:
Mindegy, hazamegyek és főzök borsólevest. Víz is van hozzá bőven.

Bakter 2011.06.06. 14:59:27

@Sün‼:
Így van. A régi Toshibákban csak egy ólombetétes cipőtalp volt. Még ma is igen gyorsan lehet velük verekedni. Ezek a mostaniak még azt sem bírják, ha lehugyozza őket a macska.

ergbertegon 2011.06.06. 15:03:04

@Sün‼:
Nekem még van a pincében egy 486-os topi. Azt mondod az még bimetállos? Egyszer 10 centi vizben úszott, egyszer kirágta az egér a sarkát kicsit. De ha bedugom indul még.

Moria 2011.06.06. 15:07:36

Nekem is volt rossz tapasztalatom a HP-val. 2001-ben volt egy IPAQ 3950-es PDA-m, melynek alig egy év után elment a hangja. Ügyfélszolgálatosok közölték, hogy 78000 + Áfáért javítják. Akkor döntöttem el, hogy soha többet nem veszek HP terméket.

Moria 2011.06.06. 15:11:37

Ja igen, egy nyolc éves Toshiba notebookot használok. Nyolc év alatt költöttem rá, kb. 40000 forintot, egyszer kellett benne ventillátort cserélni, egyszer a DVD-t, mert az optikai fej tönkrement, egyszer pedig a negyven gigás merevlemezt cseréltem le egy 160-asra. Ennyi. Emellett tökéletesen működik a mai napig.

Moria 2011.06.06. 15:14:51

Ja igen, egy nyolc éves Toshiba notebookot használok. Nyolc év alatt költöttem rá, kb. 40000 forintot, egyszer kellett benne ventillátort cserélni, egyszer a DVD-t, mert az optikai fej tönkrement, egyszer pedig a negyven gigás merevlemezt cseréltem le egy 160-asra. Ennyi. Emellett tökéletesen működik a mai napig. Semmi másra nem cserélném el.

csillagház 2011.06.06. 15:21:27

Hát ez nagyon durva! Szokás leszólni és pocséknak minősíteni a kész konfigokat (asztali gép, bár kicsi) és egyes fórumokon a QWERTY-t. Néhány nap múlva lesz három éves a MINI ITX-em, ennek három év alatt sem volt semmiféle hibája. Kézzel összerakott, kis szériás, nem drága asztali gép (az igaz, hogy két magú Intel proci és alaplap van benne). SEMMI! Ha lett volna valami hibája, akkor is helyben van szervíze, nem kell futárral szállítani, beviszem, ha kell. De nem kellett.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.06. 15:31:54

@Bakter: @ergbertegon:
Az hagyján, hogy tud vízben úszni, meg verekedni is lehet vele!
De jó még erős szélben is.
Ha valami baja esetleg mégis lenne, csak beküldöd a szervizablakon, még féltéglára se kell rákötni!

AlulírottFentemlített 2011.06.06. 15:33:59

Ja igen, egy nyolc éves Toshiba notebookot használok. Nyolc év alatt költöttem rá, kb. 60000 forintot, egyszer kellett benne ventillátort cserélni, egyszer a DVD-t, mert másik filmet nétem volna meg, egyszer pedig a negyven gigás merevlemezt cseréltem le egy 160-asra. Ennyi. Emellett tökéletesen működik a mai napig. Semmi másra nem cserélném el.
Kérem kapcsojja ki!

Egyéves Önkéntes 2011.06.06. 15:35:40

@AlulírottFentemlített: nekem is a toshiba laptop bírta eddig legtovább
mondjuk én nem cserélgetem benne a dévédét, a gyári installt nézzük hat éve minden este

AlulírottFentemlített 2011.06.06. 15:41:10

@EÖ:
És tudod már hogy ki a gyilkos?

Egyéves Önkéntes 2011.06.06. 15:49:11

@AlulírottFentemlített: persze: General Failure! (vidéken: Failure genrális :D)

Egyéves Önkéntes 2011.06.06. 15:53:21

@AlulírottFentemlített: generális és nem genitális
elgépeltem :D

AlulírottFentemlített 2011.06.06. 15:58:09

@EÖ:
Nem tesz semmit, már lefestettem hibajavítóval :-)

ergbertegon 2011.06.06. 16:02:17

Villámlik vazze.
Kirakom az esőre a HP-t, hátha javul valamit.

ergbertegon 2011.06.06. 16:04:03

Van még egy LaserJet HP nyomim. 94 es
Idén adta be a kulcsot. Az még bimetállos vót szerintem.

Kzsolt 2011.06.06. 16:26:35

Posztoló vegye fel a kapcsolatot a külföldi ügyfélszolgálattal. A magyarokról már tudjuk milyenek.

Ez tetszett a legjobban: a kijelző a nem rendeltetésszerű használat miatt sérült.
LOL
Alig volt nála a gép :)

Kzsolt 2011.06.06. 16:27:34

@Kzsolt:

Lehet, hogy a szervizben nem rendeltetésszerűen használták..

SH4RK 2011.06.06. 17:08:51

@szmoker: Az 1 hónapos Dell M5010-es gépem eddig 2 hetet töltött szervizben. Dell azt mondja, hogy kicsit sok az induláskori 70 °C-os CPU, a használat közbeni égési sérülés (megjegyzem, alu álványon, ventikkel fújva az alja). Egyszerűen nem megy a venti 70 °C-ig. BIOS frissítés nem javítja a hibát. CHS szervize szerint nem sok, mert passzív gépeknél még több is lehet (lol, de ez aktív hűtéses, ehhez mi köze van???)... Lassan én is megírom a történetem, mert eddig elég érdekesen alakul.

Napalm 2011.06.06. 17:56:05

Sziasztok!

Én vagyok a szerencsétlen tulajdonos, és gondoltam ide is leírom a fejleményeket.
Még múlt hét végén hívtak a HP-től (mivel nagyságrendileg a posztot ihlető levél ment a Fogyasztóvédő alapítványnak és cc-ban a HP magyar ügyfélszolgálatának)és közölték kivizsgálják a dolgot. Ma újra hívtak (ismét rendesen kedvesen) és elmondták, hogy a szerviz azóta is ragaszkodik a saját verziójához, de a HP átvállalja a javítás költségét. Szóval talán ha visszakapom a laptopot akkor kevésbé lesz keserű a szájíz, de szerintem megy a háztól a készülék.

banpepe 2011.06.06. 18:24:58

Mivel mint írtam a gép winchestere kódolva volt, így persze hogy nem tudták futtatni az OP rendszert.

Te álomvilágba élsz, amikor azt hiszed, hogy egy jelszó gondot okoz egy gyártónak??? 1 egész perc kell hozzá, hogy kiüssék. Szervizes vagyok, nálunk is volt nem 1 gép, behozza, rossz. Fel sem hívjuk, mi a jelszó, mert amint írtam, 1 perc alatt ki lehet ütni. Szóval ennyi. A másik, hogy amikor beadtad, akkor kell neked bizonyítanod, hogy sérülésmentes volt a készüléked. Igaz, hogy gyártónál még nem dolgoztam, de hidd el, van jobb dolguk is, mint notikat karcolgatni, meg törögetni.

Ákos81 2011.06.06. 18:59:30

@banpepe: Nekünk noti használóknak meg nem gondolod, hogy van jobb dolgunk mint a képernyőt karcolgatni? Én is dolgoztam szervizben, és tudom milyen fejetlenség tud ott lenni, ha hirtelen sok minden érkezik, és bizony előfordult, hogy valaki levert az asztalról egy laptopot. Balesetek történnek, csak van ahol ezt bevallják, van ahol nem, de valóban legegyszerűbb és legolcsóbb letagadni, és ujjal mutogatni másra.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.06. 19:01:54

@Sün‼: golyós számológépet kell venni. az el se romlik :P

Napalm 2011.06.06. 19:07:30

@banpepe:

Azért megnézném hogy hogy ütsz ki 1 perc alatt egy pl. 512 bites jelszóval védett winyót, ha lenne időd pár szóban írd már le.

Tudtommal nem nekem kell bizonyítanom, és ha logikusan végiggondolod akkor annak mi is lenne a menete? Mielőtt beküldöm 200 fotóval dokumentáljam minden cm3-i felületet? Azt meg senki nem állította hogy szándékos rongálás történt volna,de ahol emberek dolgoznak ott hibáznak is, és 2 dolog, amit gondolj át:
1, beszéltem ismerősökkel akik az elektronikai gyártás területén a szervizbeérkeztetés részen ismerősök, és ők is elmondták, hogy az a bevett szokás (és ekkora gyártóknál az ilyen folyamatokat különböző eljárási és művelődési utasításokkal szabályozzák) hogy amennyiben beérkezéskor a készüléken sérülést észlelnek, akkor felveszik a kapcsolatot az ügyféllel hogy igényli-e annak is a javítását, vagy sem.
2, ha minden rendben lenne a sérülések felvétele kapcsán, akkor miért is nem kaptam meg azóta sem semmilyen formában az információt a sérülés rögzítésének időpontjáról?

serfecs (törölt) 2011.06.06. 19:20:59

@banpepe: lehet, hogy te nem olyan gyárban dolgozol, ahol délelőtti műszakban HP notebookot javítanak, délutániban pedig golyós csapágyat szerelnek :-)

Megdobbent 2011.06.06. 20:18:58

A HP puszta letezese is titokzatos. Nem tudom mit tudnak gyartani, de nagyjabol az alabbiakat nem:

- Fenykepezo
- Nyomtato
- Laptop
- Projektor

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.06. 22:15:23

Árpád! hány ideges órádban is van ez eddig?
hmmmmmmmm... birka türelmed van!

VinszentVega 2011.06.06. 22:42:21

Máskor ne légy sóher, vegyél Dell laptopot helyszíni garival.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.06.06. 23:12:45

@KárászAti:
Megnéztem a honlapodat.
Miért csak az angol menüben van árjegyzék?

Apropó, ezt a szót mindenképp javítsd ki:
boarder --> borders

Az "About us" részben pedig ennek semmi értelme: "...that we do not any problem that we can not sort out."

England win The Ashes! 2011.06.07. 01:05:22

@SH4RK: Hát igen, az Inspiron nem a legjobb választás. Az új XPS-t próbáltad már? (Esetleg még a Studio-sorozat, ahol akad pár figyelemreméltó darab.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.07. 02:37:09

ez normalis helyen ugy mukodik, hogy mikor a futar, ha ven ilyen, vagy a bolt atvesz valamit, akkor atnezi es ha hibat talal rajta , karc, stb. feljegyzi es ugy veszi at
utana nem tud pampogni
ha nem jegyzi fel, akkor a szerviz jart ugy:)
nem nekem kell bizonyitanom, hogy serulesmentes volt, az atvetelkor feljegyezni, ha volt rajta serules
ez lehet van ahol erthetetlen es bonyolult, de altalaban ha atveszek valamit megnezem mi az es milyen allapotban van

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.07. 02:39:10

amugy astzali HP-m van, tokeletes
a sony vaiom elotte sokat baszkodott
nem is veszek tobbet sony computert
tv-ben elsok

mokas_gizi 2011.06.07. 04:04:16

Én biztos hogy nem vennék HP-t:
1. Nagyon drágák...
2. Magyarországi szervízháttéröl sok jót én még nem halottam...

Amit tanácsolok neked, hívjad fel a szervizt beszéljed le velük a dolgot + személyesen is ezt tegyed, ami a lényege ennek a dolognak, hogy MINDENT vegyél fel!!!

A másik dolog, hogy utána vegyed fel a kapcsolatot az anyacéggel, ők valószínűleg nem úgy fognak a dologhoz állni, mint a magyarok...

Nekem Allianz biztosítóval volt problémám átakartak verni igen csúnyán.
Elején jött a sablon levél, utána küldtem egy elég jó levelet, kiküldtek egy szakértő féleséget, amikor átadtam a hangfelvételeket, amiket felvettem, 30 napon belül megoldódott a dolog furcsa módon!
10 emberből 7-8-nál bejön ez a csalás amit nálam alkalmaztak, és következménye nem igazán van neki!

Kobe 2011.06.07. 07:04:50

a hazai szervizek erdekes allatfajok, mikor en beadtam a telefonom samuekhoz a munkalapra ravezettek h karcos a kijelzo
ez azert volt erdekes mert 2 napos telefon volt eleg brutal karcallo foliaval (invisible shield) persze ezt nem a bolt atveteli lapjara hanem a kozponti szerviz munkalapjara vittek fel nehogy kifogasolhasd...vagyis ha rairjak h torott a kijelzo es pistanak eppen focizni van kedve a gepeddel meg az is belefer mer levedtek magukat egesz egyszeruen azzal h hazugsagot irnak a munkalapra

azt meg sem emlitem h gps vevo hiba miatt vittem be de az idiotaja meg buszken le is fenykepezte a kijelzot hogy nincs itt hiba hiszen a teflon mindig lat minimum 1 de inkabb 2 muholdat es az meg mar egyenest szuper
csak amikor elmagyaraztad neki h a helymeghatarozashoz minimum 4 db muhold kell a(iso szabvanyok szerint is) es ugyanennek a vevonek 7-8 at minimum latnia kellene na azt a magyarazatot mar persze nem sikerult agyban felfogni

2011.06.07. 07:05:07

@bikmakk: Köszi az építő jellegű kritikát, az igazság az, hogy az angol verzió lemaradt majd 1 éve a magyarhoz képest, de ez most elég lökés volt ahhoz, hogy azt is megcsináljam. :) Árak meg azért nincsenek, mert nem divat a notebook szervizek között, ahogy néztem a piacot, de ez azért is van így mert előre a legtöbb esetben nehéz még közelítőt is mondani. Persze ez a legtöbb szerviznek jó alap a lehúzásra is, de nálam ez kicsit máshogy működik.
Ezek szerint a magyar rész az rendben van szerinted?

SH4RK 2011.06.07. 08:34:41

@Dr Jozef Vengloš: Láttam őket, egész jófélék. Elkezdtem megírni a levelemet, de ahogy látom, a net tele van panaszkodós fórumbejegyzésekkel. Másrészről meg a Dell honlapján sehol nem látok egy email címet, amin lehetne velük kommunikálni... WTF?

Jegkoko 2011.06.07. 09:41:32

Érdekes gondolkodási mód, hogy azért szar a Hp mert túlmelegszik, persze arra nem gondol senki se, hogy esetleg a ventilátor adta meg magát.Nem beszélve arról, hogy az emberek nagy többsége a büdös életbe nem takarítja a számítógépét és pár éven belül megeszi a por az egészet és csodálkozik amikor elszáll az alaplap, és akkor rögtön a gyártó a szar.

Soni 2011.06.07. 10:30:58

Vicces, de én nagyobb értékű tárgyaknál körbekamerázom a cuccot, hogy nincs rajta karc és kamera előtt csomagolom be. Így talán elhiszik hogy nem te basztad el. Vagy rádfogják, hogy kicsomagoltad és kulccsal meghúztad a szélét! :D

szekertabor · provo.blog.hu 2011.06.07. 11:39:37

@Soni: Ha valakinek van ráérő ideje, hogy ilyen bizonyítékokat gyártson, akkor valóban ez a tökéletes megoldás. Viszont én aranyért sem küldeném futárral a szervizbe a gépet (megsérülhet, elveszhet, szarnak-bajnak nincs gazdája). Vagy beviszem, vagy szálljanak ki érte. Ugyanis utólag a szerviz csak akkor hivatkozhat olyan sérülésre, ami már rajta volt a gépen, ha ezt az átvételi lapra ráírták. Különben bukták.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.06.07. 15:47:00

@KárászAti:
Hát, a magyar nyelvű részben pedig Firefox alatt a bal oldali menü szöveges elemei fedésben vannak a vízszintes vonalakkal. Viszont a kritikám inkább arra vonatkozott, hogy ha már nem tüntetitek fel az árat, akkor az angol nyelvű menüben se legyen ott, mert így ez akkor nem tűnik konzisztensnek.

"Á, biztos csak a külföldiekkel törődnek" vagy "biztos van valami plusz lehúzás a magyaroknak"; hangsúlyozom, ezt nem én gondolom így, de akár így is gondolhatnám, ha olyan lennék.

Ha már Homáron vagyunk, gondoltam megosztom veled, hogy az egyszeri érdeklődő ám elővigyázatos honlapnézők bizony rákattintanak minden létező menüpontra, még az angol nyelvűre is.

mohopasi 2011.06.07. 17:41:04

Biztos ugyanazt a masinát kaptad vissza...?

Napalm 2011.06.08. 14:32:18

Egy kis status update: (amit a homárnak kicsit részletesebben is elküldtem)

Szóval ma visszakaptam a laptopot, és kitaláljátok mi van? Vajon ok-e minden? Hát persze hogy nem, a kicserélt kijelző ball felső sarkában ott virít egy vörös döglött pixel, amit nehéz nem észrevenni, mert annyira jól látható. Szóval ismételten felvettem a kapcsolatot a HP-val.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.08. 18:24:24

@Napalm: biztos hogy kell neked az a gép? :D

Napalm 2011.06.08. 18:51:56

@salapapa: Biztos hogy nem! Ma felhívott a HP ügyfélszolgálat, és vállalták hogy kérésemnek megfelelően visszavásárolják a laptopot. Bízom benne hogy az ígéretük szerint fognak eljárni, mivel már tényleg ez az egyetlen megnyugtató megoldás. A dolgok kimenetelét mindenképpen közlöm majd itt is.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.08. 18:54:56

@Napalm: helyes! ez az egyetlen és értelmes út mert ahogy látom, egyre csak bonyolódik.
sok sikert!

geesix 2011.06.09. 10:11:23

HP-ből szigorúan csak business szériás laptopokat szabad venni, a consumer kategóriájú Pavilion, Probook, Envy, stb gépekkel vigyázni kell, mivel ezekre speciális szervizfeltételek érvényesek (pl csak a HP saját maga javíthatja őket, hiba esetén csak futár viheti-hozhatja a gépet, stb), míg a business laptopjaikra sokkal szabadabb kondíciók vonatkoznak, pl. beviheted akármelyik notebook szervizbe, ha valami baja van, Pavilionokkal viszont nem foglalkoznak ilyen helyeken, pont a HP szerviz ezen termékekre vonatkozó kizárólagossága miatt. Ez persze főleg a garanciaidő lejárta után lehet érdekes.

HP-ból érdemes tanulmányozni a renew programot, ahol készleten ragadt, vagy kiállított, de teljesen újszerű állapotú gépek kerülnek újra piacra, újkori áruknál jóval olcsóbban. Én is ilyet vettem, az eredeti ár kevesebb mint feléért, gyári HP dobozban 2 év HP garanciával, teljesen karcolásmentes, új állapotban. Csupán annyi volt a kompromisszum, hogy nem én voltam az első, aki bekapcsolta.

Jegkoko 2011.06.10. 16:36:37

@geesix: Nekem egy 2 éves pavilionom van, és összesen annyi baja van, hogy 2 hét után sikerült 2 helyen leverni róla a festéket az elején, de ezt és pár apró karcot leszámítva semmi baja.

anarch 2011.06.10. 17:25:11

Pavilion itt is, kb 5 éves, winyót és memóriát magam cseréltem ahogy az idő előrehaladt (tényleg, az miért van az, hogy a laptopokba a létező leggázabb winyókat szokták tenni?). Valószínű szerencsém volt... vagy akkor még tudtak laptopot gyártani :).

2011.06.11. 07:21:44

@bikmakk:
Köszönöm a segítséged!
Egyszerűen tényleg csak időhiány miatt más az angol rész, de updatelem hamarosan.
A Firefoxot sosem szerettem, mindig van nyűgje...de befoltozom :)

@Napalm:
HA nem sikerül a HP-val visszavetetni a gépet, írj és megoldjuk
süti beállítások módosítása