Tékozló Homár

Tudta nélkül mondta fel a kötelezőjét az Allianz

2011.06.16. 12:20 | jackyll | 91 komment

Gyönyörű dolog a kötelező biztosítás. Gyakorlati haszna nem sok van, hiszen ebből aztán a legritkább esetben rendeznek bármilyen kárt, viszont visszamenőlegesen be lehet hajtani. Gergelynek az Allianz úgy mondta fel a biztosítását, hogy nem is tudott róla. Jóhiszeműen gondolhatjuk azt, hogy a postán kavarodtak el a leveleik, és a telefon/email használatát sem ismerik:

Nagyon fel vagyok háborodva, és ezzel igazán ki sem fejeztem, hogy mit érzek.  Egészen a múlt hétig meg voltam róla győződve, hogy az Allianz Biztosítónál van biztosítva az autóm. Ehhez képest a papírokat nézegetve rádöbbentem, hogy nem kaptam meg a cégtől az aktuális kötelezőről szóló kis bizonylatot, amit mindig a kocsipapír mellé szoktam tenni. Így hát - rendes autóshos mérten - felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy miért nem küldték ki a papírt. Erre a hölgy, akivel beszéltem közölte, ez a biztosítás díjfizetés miatt megszűnt.

Teljesen döbbenten hallgattam, majd megkérdeztem, hogy de miért szűnt volna meg, én nem szüntettem meg, és nem is tudok róla, hogy megszűnt! Erre közölte, (egyébként a hölgy kedves volt és nyilván nem az ő hibája ez az egész) hogy ők küldtek felszólítást, de nem fizettem be a díjat.

Sajnos én nem kaptam semmilyen levelet tőlük - a magyar Posta működését ismerve, és tudva, hogy hányszor dobnak be hozzánk másnak szóló leveleket én ezen nem is csodálkozom. Mondtam is a hölgynek, hogy sajnos nem kaptam semmilyen levelet, vajon tértivevénnyel küldték-e? Erre elmondta, hogy nem, a törvény őket nem kötelezi arra, hogy tértivevénnyel küldjék ki a levelet. Hát remek.

A továbbiakban azt is közölte, hogy a törvény (na erre viszont kötelezi őket - jó mi?) szerint, nem tudok új biztosítást kötni anélkül, hogy a nem biztosított időszakra napidíjjal (!!) számolva ki nem fizetném a büntetést! Szép... Arra nem kötelezi őket a törvény, hogy úgy értesítsenek, hogy tudjak róla, ellenben mikor észreveszem, hogy valami nem stimmel és erről én rendes autós lévén értesítem őket, sőt kérem a biztosítást, még meg is büntetnek.

Felháborító! Kérdeztem, hogy vajon nincs-e valamilyen belső utasításuk arra való tekintettel, hogy méltányolják a régi ügyfeleiket, elvégre mindig rendesen fizettem a kötelező díját 10 (!!) éven keresztül, és mindig nekik az Allianznak! Abszolút nem érzem az én hibámnak, hogy nem kaptam meg a leveleket. És bevallom, a sok számla között igazán nem vettem észre, hogy eggyel kevesebbet kell fizetni (vajon én vagyok ezzel egyedül csak így?). Közölte a hölgy, hogy a törvény nem ad módot a méltánylásra. Micsoda ügyféllel való bánásmód az ilyen? Nem volt balesetem 10 éven keresztül, Bonus 5-ös besorolásom van. Ráadásul micsoda törvény és micsoda biztosítás az olyan, hogy bár nem okoztam semmilyen kárt az elmúlt időszakban senkinek, mégis VISSZAMENŐLEG is kell biztosítást fizetnem? És a bizosító csak jól jár, mi meg rosszul - itt is és már megint...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazságos 2011.06.16. 12:26:19

Hát igen, napidíjjal én is megszívtam, négy napért fizettem ezerháromszáz forintot. Ezek ebből élnek?

Biztosítás kötelező, ha más biztosítóhoz megy az illető, az jár jól.

De itt a biztosító duplán volt hülye, ők hajtották el a fizetni akaró ügyfelet. Amatőrök csinálnak ilyet.

norbert79 2011.06.16. 12:29:12

Jelen álláspont szerint, amennyiben a szerződésben nem áll másképp, ez szerződésszegés, melyet akár peres úton is érdemes kezelni. Első körben mondjuk elég ajánlott, tértivevényes levélen számon kérni rajtuk, illetve megfelelő, szerződésben foglaltak szerint követeléseket szabni. Az a lényeg, hogy ők írásban írják le, hogy egyoldalúan szegtek szerződést, mert ezt későbbiekben akár egy bírósági perben mint bizonyíték hamar az ügyfél oldalára döntheti el az ügy sorsát.
Tény, hogy senki nem kötelezi őket arra, hogy tértivevényesen küldjenek levelet, de akkor jogilag semmi sem lesz a kezükben, így az ügyfélnek fog igazat adni a bíróság, miután sem megfelelő eljárásban nem részesült az ügyfél, sem tájékoztatták őt, vagy voltak Allianz részéről szerződés-követőek.

trónkövetelő 2011.06.16. 12:29:56

Kedves okoskodó!

Tudatában voltál annak hogy van havi / negyedéves fizetési kötelezettséged? Igen. Vállaltad szerződésben? Igen.

Akkor mi fáj? felhívnám a figyelmedet arra hogy egy értesítő / díjbekérő elmaradása nem mentesít arról hogy az általad vállalt szerződést teljesítsd. Elutalod szépen időre és UTÁNA vered az asztalt hogy küldjenek befizetési igazolást. Nem tudsz arra hivatkozni JOGILAG hogy nem küldtek papírt. Egy egy folyamatosan teljesítendő szerződés mindkét oldalról.

Sajnos a jog és igazság nem ugyanaz, de én emiatt szívtam meg 170.000 Ft (!!!) MABISZ díjat, hidd el tudom miről beszélek, jártam végig ezügyben jogi utat.

Úgyhogy húzd be füled farkad és nyeld be a MABISZ díjat, főleg hogy kötelező nélkül közlekedtél és remélhetőleg nem okoztál kárt. Mert ha ilyen szöveggel belém jönnél bizti nélkül nem tudom jót állnék e magamért.

A másik oldalról meg tökre' megértelek.

Layosh 2011.06.16. 12:35:30

Másik biztosító mit mond?

zsiráffff (törölt) 2011.06.16. 12:38:30

He??

-autóshos
-díjfizetés miatt megszűnt

Mivan-e??

parapali 2011.06.16. 12:41:27

Javasolnám az allianznál müködő e.gfb vagy mi a csodát!sok pénzt takaríthattál volna meg vele és ott akár minden nap megnézheted mivel tartozol nekik!Nem kekeckedni akarok ez egy jó tanács a jövőre nézve!!!persze ez csak akkor müxik ha ott maradsz az allianznál!Én idén csináltam meg ezt és nekem müxik!UFFF!:-)

labi 2011.06.16. 12:48:46

"Gyakorlati haszna nem sok van, hiszen ebből aztán a legritkább esetben rendeznek bármilyen kárt"

Hö?

2011.06.16. 12:49:11

_TELJESEN_ ugyanigy jartam az allianzal! egy nappal kesobb erkezett meg a csekk hozzajuk, szo nelkul felmondtak a szerzodesemet, semmit nem kuldtek.

az egyetlen pozitiv dolog az volt, hogy legalabb a penz nem tunt el.

szabeee 2011.06.16. 12:50:26

válassz éves díjat és akkor nincs ilyen gond ;)

labi 2011.06.16. 12:53:44

Összefoglalva:

Nem fizettem, ezért felmondták a szerződést.

Hát ez tényleg homárra való. :)

labi 2011.06.16. 12:57:05

@Rick Astley: "_TELJESEN_ ugyanigy jartam az allianzal! egy nappal kesobb erkezett meg a csekk hozzajuk"

Azért az az "egy nappal" az valójában "hatvanegy nappal", ugye?

esef 2011.06.16. 13:00:35

komolyan nem tűnt fel június elejéig, hogy nem jött csekk a kötelezőről?

ma "idióta ügyfél" napot tart a Homár?

ezek szerint az én bankos sztorim csak holnap lesz posztolva?

Nanga (törölt) 2011.06.16. 13:00:45

OTP-Garancia, két éve: csekk jön, befizetem. Decemberben nem jött a következő csekk, bementem, személyesen befizettem január első munkanapján, minden további nélkül el is fogadták a pénzt. Majd két hét múlva jött a levél, hogy októberben díjnemfizetés miatt megszűnt a kötelezőnk. Persze, nyilván én voltam a hülye, aznap, amikor a csekket kaptam, be is fizettem, Ja, hogy később érkezett meg egy hónappal, mint kellett volna? Igen, nyilván nekem is eszembe juthatott volna, hogy ilyenkor már fizetni szoktam. De érdekes, hogy januárban még fel se tűnt, hogy nem létező biztosítás díját akarom befizetni... persze B10 helyett A0 kategóriára fizethettem, és nem mehettem más biztosítóhoz, mert ilyen esetben nem lehet váltani.

pingpong 2011.06.16. 13:02:09

nekem is volt már olyan, hogy nem jött meg a csekk. és a felszólítás sem. de tudtam, hogy ettől még fizetnem kell, így bementem a biztosítómhoz, rendszám alapján kikerestek, ott befizettem, kaptam egy igazolást és azt kellett a forgalmiba tennem.
senki felett nem szeretnék ítélkezni, de itt a homáron néhányan azt gondolják, hogy ha nem jön meg valamilyen csekk, akkor nincsen fizetési kötelezettség. de van.

É2I 2011.06.16. 13:03:08

Na most az van, hogy ez a törvény. Ettől az évtől érvényes, ez van.
Ugyanakkor örülhetsz hogy a bónuszod így nem veszted el.
A még tavaly érvényben lévő tv. alapján nem kellett volna fizetned, ellenben visszasorolnak A0-ba, már ha bónuszod van. Ez mondjuk már egy B05-nél nagyobb szaksz lehet, mint a mostani napi díj.

zsiráffff (törölt) 2011.06.16. 13:05:30

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Nem-e mi-e van-e, hanem végre van avatarom :) atpijkamo szíves közrehatásával.

pingpong 2011.06.16. 13:07:34

@szabeee: bárcsak ki tudnának az emberek fizetni 1 évet előre, legyen szó bármilyen biztosításról...sajnos ezt kevesen tudják bevállalni, habár úgy valóban nem kell a határidőkkel lavírozni

.lll. 2011.06.16. 13:09:38

b5 kategóriával fizesd be év elején az egészet és kezicsókolom

andand 2011.06.16. 13:11:46

Szerencsére felénk (vadkelet) ilyen gond nincs: vagy félévre, vagy egy évre köthetsz kötelező biztosítást. Én általában az utóbbit választom. Semmi csekk, vagy ilyesmi, bemegyek a biztosítóhoz és kifizetem. Ha akarod, neten is megkötheted és kifizetheted.
Mielőtt lejárna, figyelmeztetnek levélben, telefonon. Ez is Allianz.
Ha van lehetőség éves dijat egyben fizetni, akkor ajánlom, évi egy dátumot könnyebb megjegyezni, mint négyet.
Nem beszélek akkor, hogy ha lejárt, akkor sincs gond, csak ne menj az autóval. Pihentetheted otthon akár egy évig is, aztán mész ahhoz a biztosítóhoz, amelyikhez akarsz.

Nanga (törölt) 2011.06.16. 13:12:59

@pingpong: egyszer szívtam meg, azóta egy évet fizetek. Igaz, azóta másik biztosítónál.

konigjanos 2011.06.16. 13:15:48

Ja, és a poszter a bónusz 5-ét is felejtse el, mer' a nemfizetésnél bontott szerződéssel az is ugrik...Majd 10 év alatt újra összeszedi...

igazságos 2011.06.16. 13:15:56

@pingpong: ez így van, egy életre megtanultam, hogy biztosítás kötéssel nem fogok késni.

igazságos 2011.06.16. 13:17:17

@pingpong: nekem megjött a fizetési kötelezettségem, holott nem is volt olyan. Minden előfordulhat.

labi 2011.06.16. 13:18:06

@pingpong: "bárcsak ki tudnának az emberek fizetni 1 évet előre"

Hát, ha engem a jelenlegi 14.000,- éves díj egyben befizetése falhoz csapna, akkor gyorsan el is adnám az autót, mert egy tankolás több...

pingpong 2011.06.16. 13:19:43

@LadyNessy: és az otp-garanciánál visszakaptad a feleslegesen befizetett összeget?

pingpong 2011.06.16. 13:22:21

@labi: igen, a 14.000 Ft tényleg nem nagy összeg, viszont sokaknak 10 körül van a negyedévük és úgy már lehet megterhelőbb. erre gondoltam :)

pingpong 2011.06.16. 13:25:22

@igazságos: hm? hogyan keletkezett akkor a fizetési kötelezettséged?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.16. 13:31:01

@Aki a zsiráfotszereti: "Papír, ami elérhető"?
Voltál már a Kőbányai úti Kis-Kínában? Nincs is olyan papír, amit ott be ne lehetne szerezni.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.16. 13:36:08

Oszt az vót-e mán gyerekök, hogy elkő adni az ótómobilt oszt járni békávéval, mer akkó nem köll fizetni a biztosíntást!

"Gyönyörű dolog a kötelező biztosítás. Gyakorlati haszna nem sok van" Sok haszna nincs, de mit lehet tenni, hiszen KÖTELEZŐ!

Xmas 2011.06.16. 13:39:25

Az Allianzról csak annyit, hogy nekem lakásbiztosításom volt náluk. Minden évben kiküldték előbb a felszólítást, majd rá egy hétre az eredetileg küldendő csekket.

Több évben is bementem, jeleztem, hogy nem normális dolog, hogy hamarabb jön a felszólítás, mint a fizetésre való kötelezés. Folyamatosan leszarták.

Ezt követően szépen felmondtam náluk mindent, és jeleztem, hogy ez bizony pontosan ezért történt.

movhu 2011.06.16. 13:41:21

Most nem értem mi a gond. A post szereplője nem fizette a kötelezőt, és felmondták neki. Tételezzük fel, hogy tényleg nem kapta meg a csekket. De mit tehet arról a biztosító, hogy a Posta elkavarja a leveleket?
A mai világban igenis tessék számon tartani a fizetési kötelezettségeket, és utána menni, ha nem jön meg a csekk. Aki erre képtelen, annak ne legyen autója, vagy rakja át csoportos beszedésre. Ráadásul a biztosítási díj több biztosítónál online is rendezhető.

zsiráffff (törölt) 2011.06.16. 13:42:35

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

nem esik útba, de ha egyszer arra tévedek, veszek majd ilyen papírokat. diplomát,érettségit, ukrán jogsit, harvardi degree-t meg ilyesmit.

t'od, falusi vok...:)

@LadyNessy: hát most nem mindegy hogy melyikkel szívsz??

movhu 2011.06.16. 13:43:50

"yönyörű dolog a kötelező biztosítás. Gyakorlati haszna nem sok van"

Majd egyszer netán ha lezúzol egy bármilyen újabb autót, és csinálsz benne 1-2 milliós kárt(ehhez még nem is kell olyan nagyot ütni rajta), akkor rájössz, hogy milyen jó, hogy nem neked kell kifizetni a számlát.
Okosabbak mindezt előre is átgondolhatják...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.16. 13:44:08

@Horváth Lajos: Ha nem lopsz (azaz nem "bliccelsz"), akkor még ugyan jelentős biztosítási összegeket fizetsz a tömeg-nyomor-közlekedés használatáért.

igazságos 2011.06.16. 13:46:25

@pingpong: látod, az ügyfélszolgálaton hazudtak, pedig csekkem is van róla, hogy tartozok.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.16. 13:51:48

A csakket be kell fújni WD40-nel, akkor időben odaér!

É2I 2011.06.16. 13:54:26

@konigjanos:
Nem léptetik vissza! Írtam fentebb. Saját tapasztalat is :S
Én csak azt dasztam el, hogy a "régi" biztosítómnak utaltam el a díjat és nyugodt voltam még akkor is amikor felszólítót kaptam. Aztán nekem is görbült a szám, hogy fizethetek napi díjat.
De örömként az ürömben a bónuszom _maradt_. Ráadásul még a téves utalásomat is visszakaptam a régi biztosítómtól, amire már lélekben keresztet vetettem. (Biztosítótól pénz visszakapni :O. Persze a bankom segített egy hivatalos levéllel. Ezúton is köszönöm nekik! )

igazságos 2011.06.16. 13:54:34

@Sün‼: meg a galambot is fújd be, amivel küldöd. Garantáltan megkapja a címzett.

Secnir 2011.06.16. 13:55:03

" Nem volt balesetem 10 éven keresztül, Bonus 5-ös besorolásom van."

...ööö...
akkor a legrosszabb esetben is B8. ugye a friss jogsis a0-val indul kettő évig, utána lesz B1, B2, stb.
ha valakit baleset miatt sorolnak vissza A0-ba, akkor utána nincs kettő év, hanem egyből B1, B2 stb.
tehát ha most B5-ben van, akkor vagy kamuzik, vagy volt balesete, vagy (és velem is előfordult ilyen) éves kötelező kötésnél a biztosító "elfelejti" megváltoztatni a besorolást. Azét viszont lehet perelni keményen...

esef 2011.06.16. 14:01:58

@movhu:
tegyük hozzá, hogy az amúgy félmilliós kárérték "hirtelen" felmegy 1-2 millióra ha a szakszerviz megtudja, hogy kötelezőre megy...
(közben meg lehet, hogy elemcsere helyett kalapálnak és úgy fényeznek)

esef 2011.06.16. 14:04:02

@Secnir:
anyám is azért veszített két bónusz fokozatot, mert a kedves MÁV-ÁBE olyan volt amilyen.
ő nem figyelte a bónusz fokozatát, bízott a biztosítókban, olcsóbb volt minden évben. aztán a nagy csőd környékén átnéztem a kötelezős papírjait, ott derült ki.

Willie 2011.06.16. 14:06:08

@Secnir: vagy csak egyszeruen nem volt kocsija es igy biztositasa sot bonusza sem egy ideig. En pl. A0-as vagyok, pedig 13 eve van jogsim es meg koccanasom sem volt. Csak Mo-on meg nem volt a nevemen kocsi...

Secnir 2011.06.16. 14:09:05

@Willie:
" vagy csak egyszeruen nem volt kocsija es igy biztositasa sot bonusza sem egy ideig"

azt írja a poszt toló. hogy 10 évig folyamatosan az alliancnál volt...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.06.16. 14:11:36

Tíz év alatt B5? Ha balesetmentesen közlekedik, ezt hogy sikerült...? Esetleg kétévente új autót vett, és két autó között eltelt több, mint fél év?

Lesz még a posztolónak meglepetése, amikor szembesül azzal, hogy A0-ba pakolják.

Másrészt ismét egy poszt, ahol nem értem, min akadékoskodik a posztoló, amikor az ő saját felelőssége tudni, hogy mikor milyen fizetendő dolgai vannak. De persze, szemét biztosító, még szemetebb posta.

Létezik csoportos beszedési megbízás, létezik elektronikus ügyintézés stb.

Willie 2011.06.16. 14:16:12

Egyebkent, ha mar allianz, akkor nekem egy sokkal kacifantosabb sztorim van veluk. Ev elejen annak rendje es modja szerint befizettem egesz evre a kotelezot, ugy gondoltam, hogy ezzel most ez a dolog letudva nem kell vele tobbet foglalkozni. Osszel azonban kaptam egy levelt a helyi onkormanyzattol, hogy visszautaljak a masodik felvre szolo sulyadomat. Kerdem, hogy most WTF. Valasz: az autot kivontuk a forgalombol mert a biztositotol kapott tajekoztatas szerint nincs rajta kotelezo. Azert egy kicsit elultem mikor megtudtam, hogy kb. 3 honapig forgalombol kivont autoval kozlekedtem. Szoval irany az Allianz, ahol szo nelkul kiadtak az igazolast, hogy van az auton kotelezo, majd az okmanyirodaban 11000Ft-ert ujra forgalomba helyeztek a kocsit. Mondjuk annyit meg kell jegyeznem az Allianz mellett, hogy elismertek a hibat es a forgaloba helyezes dijat beszamitottak a kovetkezo evi kotelezombe...

HK 2011.06.16. 14:17:09

Generáli nekem rátett egy lapáttal, késve fizettem 30 nappal, (ez a következő fizubol befizetem kategória) megszüntették... nem értettem , ugy tudtam hogy 60 nap után jön a "bünti" . Telefonáltam: Kiderült hogy amikor kötöttem elszámolták !magukat! 1200 Ft-al és ez folyamatos tartozásként volt nyilvántartva. Nem is számított amíg néhány év mulva nem késtem egyet mert igy rögvest 60 nap lett a késés (az 1200 miatt ugyebár) . Megnéztem , valóban rajta volt a lábjegyzetben a nyilvántartott tartozás amit a tököm se nézett... Ami kiverte a biztosítékot: kijelentette a Generali hogy sosem küldött csekket a külömbözetről mert ilyen esetben nekem kell intézkedni bárki részéről történt az elszámolás , igy nem tudnak tenni semmit, a szerződést korábban megszüntették így minden dijal együtt (napidij stb..) fizessek be 62000 Ft-ot (20k-volt a tartozás egyébként) , lerövidítve a történetet befizettem , majd 2 hónap mulva visszaküldtek 3200 Ft-ot hogy túlfizetésem van!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.16. 14:18:16

@igazságos:
Csak arra kell vigyázni, hogy pirolízis utan fújható be igazán hatásosan!

mrzigi 2011.06.16. 14:50:13

Nem azért, de valaki számolja már össze, hogy egy évben összesen hány csekket kap, különböző időpontokban össze-vissza (havi, negyedév, félév, éves), hónapon belül is kezdete-vége szórásban ... és hogy mennyi helyről?
Csoda ha észreveszi, ha pl egy negyedéves kimaradt (mint mások is írták, inkább megérzés alapon megy ez)
Nekem a tököm tele van ezzel. De a másik megoldás sem alternatíva, mert nem fogom hagyni a szolgáltatónak nevezett behajtócégeknek, hogy random darab random összegekkel kurtítsa meg a számlámat, amikor elkúrt rendszerének kénye-kedve van hozzá ... majd kapjak egy totál érthetetlen számlapapírt, amin külön tétel a Józsi hereműtéti táppénze.
Nem lehetne-e ezt valahogy normálisan, civilizáltabban és rendezettebben csinálni ????

LallR 2011.06.16. 15:15:21

okostóni blogíró! A kötelezőt egyszerűen be kell fizetni, a szerződö felelőssége! Ráadásul az idén a törlési határidöt is meghosszabbították 30 nappal, tehát 60 napod volt a határidö lejárta után észrevenni h nincs kötelezöd! Persze nem tünt fel...

TiZ 2011.06.16. 15:27:55

@mrzigi: Csak a gazdag ember nem veszi észre, ha nem érkezik meg egy csekk. Mert aki nem gazdag, az először befizeti a csekkeket, és a maradékból próbál megélni a család. Ezért aztán jobban odafigyel az ilyenekre, mert ha egy csekket nem fizet be, és elkölti a pénzt, a következő hónapban egy kissé éhezni fognak a gyerekek. Régi kínai közmondás: Aki hülye, haljon meg, vagy fizessen napidíjat.

daniferi 2011.06.16. 15:43:40

@mrzigi: Az egy dolog, de hiába van megbízás, hogy szedjék le a számláról, ha elfelejtik megtenni vagy valami miatt nem megy, akkor nem szólnak, hanem ugyanúgy, mintha nem kapnál csekket, te vagy a hibás. Magyarán neked ugyanúgy figyelned kell, hogy sikerült-e levonniuk. Akkor már inkább utalok. Kivétel teljesítményadó, mert a múltkor a rendőr azon baszakodott, hogy miért nincs nálam a csekk, meg mi az, hogy utaltam.

Sátán meg a Jocó 2011.06.16. 15:50:08

Már elnézést kérek, de ha valami törvényileg KÖTELEZŐ, akkor már tessék mind a két oldalra nézvést KÖTELEZŐ biztosítékokat betenni, hogy a KÖTELEZŐ (gy.k.: kgfb) mindig érvényes legyen ama ótóra.
Merhogy' ez a célja a jogalkotónak, nem-é-e.
Az milyen már, hogy a pógár KÖTELEZŐen rendelkezzen egy bizonyos papírral, de az ezt biztosító cég le se sz@rja ama lehetőséget, hogy a pógár ezt a KÖTELEZŐ dolgát rendben letudja?
Ha nincs tértivevnéy, akkor semmi nincs, irány a bíróság.

papirzsepi14 2011.06.16. 15:59:35

Nem teljesen a témába vágó, de Allianzos köt biztosítással kapcsolatos sztori:
Teherautó előzése közben kavicsot kaptunk a szélvédőnkre. Sofőr normális volt, megállt, felhívta a főnökét, aki persze rögtön letiltotta minden beismerésről. Mivel nem tudtuk, mi a teendő, felhívtuk a rendőrséget. Kijött egy járőrautó, körbenézett a rendőr, és megállapította, hogy a kavicsot szállító thg.-ra szabálytalanul volt a rakomány felrakva, még az alváz is tele volt kővel. Jegyzőkönyvet vett fel, mondta a srácnak, hogy ezt sajnos be kell nyelnie.
Megkaptuk a rendőrségi határozatot, amiben feketén-fehéren szerepelt, hogy a mi autónk (rendszám feltüntetve) miért sérült meg, szab. bírság a tgk. sofőrjének, stb.. Tgk. kötelezője Allianzos volt. Csípőből elutasították a kárigényünket. Nem hagytuk annyiban, ügyvéd, fizetési felszólítás, ezt elutasították, így bíróságra adtuk az ügyet.
És lássatok csodát, hirtelen peren kívül megegyeztek velünk, még az ügyvédi költséget is kifizették!
Tanulság: SOHA ne hagyjuk magunkat, ha biztosak vagyunk az igazunkban!

PepeXVI 2011.06.16. 16:09:09

Tölts le a netről üzembentartói szerződést, battyogj be az ocsmányirodába, és jegyeztesd be az új üzembentartót. Ez kb 10e-be fog fájni. Az új üzembentartóra megköthető a KGFB büntetés nélkül.

Nem tudom meddig voltál KGFB nélkül, de ha sokáig, akkor a húzós büntetés helyett még mindig jobb ez a megoldás.

Sok sikert!

mrzigi 2011.06.16. 16:14:43

@daniferi:
Jaja, ahogy mondod.
Szóval kissé már tele van a t.köm velük, hogy le van adva nekik cím, email, telefonszám, de se egy INGYENES mailt, se egy hívást nem tudnak indítani, Se egy SMS-t nem tudnak küldeni, hogy 20 napja be kellett volna fizetnie ezt és ezt, ekkora összegben, megkapta-e a csekket ... illetve ha nem, akkor azonos csatornán küldje vissza az ELVESZETT szót, és újra kapja.
Büntetnék minden szolgáltatót, aki az ügyfelet akarja büntetni SAJÁT felelőtlensége miatt (csekk postán is elveszIK!)
Ha kell a pénze, tegyen meg érte minden emberileg elvárhatót ... ha nem, akkor bukja el (egy tetemes részét).

movhu 2011.06.16. 16:16:39

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Nem, de sajnos fordítva volt már, miszerint nekem okoztak 1 millió feletti kárt azt autóban.

2011.06.16. 16:21:15

@norbert79: tévedésben vagy, a posztolónak van fizetési kötelezettsége, amit nem teljesített. Innen indul a történet. Marhaságokat meg ne írkáljál.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.16. 16:21:33

@papirzsepi14: Az Allianznál 10eFt felett soha nem fizetnek, csak ha legalább ügyvédi felszólító levelet kapnak. pár száz eFt felett meg csak akkor, ha perbe hívják őket. Ha valamelyik fiókvezető mégis utal, kirúgják.
@movhu: Csak valamelyik nap volt itt valaki, akin közel 2 milliós kárt követeltek, mert kissé rakoncátlanul parkolt.

asdf 2011.06.16. 16:45:56

"A pénzügyi felügyelet egyetért az ombudsmannal: a biztosítótársaságoknak igazolható módon kell elküldeniük az ügyfeleknek a gépjármű-felelősségbiztosítás díjfizetésére felszólító leveleket. A postakönyvi bejegyzés nem bizonyíték – figyelmeztetett Szabó Máté és ezt az álláspontját a PSZÁF elnöke megerősítette."

gazdasagiradio.hu/cikk/62383/

1stperson 2011.06.16. 17:04:19

Nem t'om, az ember csak észreveszi, ha sem csekk nem jött, sem a bankszámláról nem vonják negyedévente a pénzt. Nekem ez úgy tűnik, hogy arra számított, hogy ingyér is lesz biztosítás, osz' nem lett.

lorenzo von matterhorn 2011.06.16. 21:24:28

@1stperson: nem feltétlenül,én is így jártam ezzel a gyökér bandával...lehívással kiegyenlítve a díj,március végén levél ,hogy felmondták január elsejével a kötelezőmet...addig hívogattam boldog boldogtalant amíg vissza nem állították

Grimmpeace 2011.06.16. 22:48:01

Egy felnőtt ember ha hibázik,ne másra kenje szerintem.Az allianznak ő csak egy a sok ügyfélből,szerintem simán faszság azt várni,hogy térítvénnyel értesítsen valakit,hogy heló öreg,a köteleződet bekéne fizetni.Ja,nekem is volt,hogy elfelejtettem befizetni a részletem.Kötbér+az összes részlet.És csak magamat szidhattam.Megesik.De nem kéne sírni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.16. 23:43:44

hat felenk mindent elkovetnek, hogy ne szunjon meg a kotelezo
a csekk ugye jon havonta
altalaban/mindig/ ide is er
ha megsem fizetek, akkor jon egy felszolitas szeruseg
az is altalaban ide er
ha akkor sem akkor telefonalnak + a vegen egy sms- hogy ha legkesobb eddig es eddig nem fizetek, akkor vege
/ezt pontosan tudom, mert egy kocsimra mar nem akartam fizetni es hagytam a francba, mivel romokban volt/
sms utani hatarido utan meg is szuntettek
de attol meh visszamehetek amasik kocsival barmikor ugyanahhoz a biztositohos
masikhoz meg barmikor, kutyat nem erdekli miv volt a biztositos multam
a baleseti multamat nezik, az alapjan adnak arajanlatot, meg persze milyen a kocsi stb.
szoval inkabb igyekeznek megtartani
az osszeg nagyon allam es varosfuggo
itt fele annyit fizetek mint Louisvillebe ugyanarra a kocsira
raadasul mikor koltoztunk veletlenul fel evig biztositas nelkul jartam
ez nagy baj ha balesetet okoztam volna. de a rendor is elkeri, mert kell

/szoval csak azt akartam mondani a biztosito mindent megtesz, hogy ha tenyleg csak elfelejtenem, ne felejtsem el.../

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.16. 23:46:06

ebben az esetben is nem lett volna egyszerubb egy sms vagy egy telefon, hogy figyejje haver van egy heted, ha nem fizetsz akkor felbontjuk a szerzodest....

Napalm 2011.06.17. 02:09:40

Akkor most mint hülyegyerek, had kérdezzem meg hogy negyedéves fizetés esetén mikor lenne (lett volna) aktuális a csekk? Keressem a biztosítóm ha még nem kaptam levelet?

Napalm 2011.06.17. 02:22:16

@Willie:

Ha 5 rendőr igazoltatott volna egy sötét sikátorba, és a gumibotot nem csak rendeltetésszerűen használták volna, azt is bevállalta volna helyetted az alianzos ügyintéző? :P

Napalm 2011.06.17. 02:45:34

Naszóval akkor a sok okoskodónak aki szerint minden csekket nyilván kéne tartani:
Én azt fizetem be mindig ami kijön csekkben,mert nem vagyok hajlandó szabad kezet adni a bankszámlám fölött a beszedőknek, és ha nem küldik akkor nem fizetem, eddig az egyetlen problémás cég az e-on volt, mert hiába van az elektronikus diktálás (asszony intézi) akkor sem tudták kiküldeni időben a csekket. Jahh meg persze a vodafone akik a szerződés megszűnése után jópár hónappal csekk meg felszólítás nélkül (és nem a posta tüntette el, hanem a v oda rendszerében sem szerepelt kiküldöttként) beszedőcég által követelt.
A lényeg az, hogy akinek van 1 víz, 1 gáz, 1 áram számlája az könnyen észben tudja tartani a csekket, de szerintem sokan vagyunk úgy hogy vannak a magán csekkek, meg plusszban a céges csekkek, és a számtalan utalás az üzleti partnerek felé, és ezt nem lehet fejben tartani, hanem sorba vannak rendezve a számlák fizetési esedékesség szerint, és ha nincs számla nem lesz elutalva...

Balint Gyuri bacsi 2011.06.17. 03:11:57

Csipom, h MO-n mindig korbacsolni akar minden hivatal es minden magat hivatalnak erzo szolgaltato. Nem azt nezik, h hogyan lehetne valamit elintezni hanem bunti egybol es a kedvenc hozzaallasuk a "mit hogyan nem lehet elintezni".

Peldul van olyan hely ahol kijon a gazszamla vagy barmi egyeb ilyen csekkesdi. Bemesz a postara es befizetsz amennyit epp be tudsz, (meg keshetsz is) aztan majd a tobbit amikor van penzed vagy arra jarsz. Latjak rajtad az akaratot. Nyilvan nem lehet a vegtelensegig huzni de a partneri hozzaallas a lenyeg. Teccikerteni? Mennyivel masabb mentalitas! Vajon mennyi ev kellett hozza, h ok idaig eljussanak?

Meg mielott jonnetek a hulyeseggel, h ezt Mo-n nem lehetne mert bla-bla-bla... De. Lehetne.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.17. 04:28:37

@hagyma: b+ ... nem kérdem hol élsz te, mert tudom. De ez abszurdisztán vaze! Itt ez nem dívik.
Mondok jobbat.
Ismerős megcsúszott az axa -nál, nem fizette be időben. Ok. irány az axa, befizetjük helyben. NEM LEHET! Mondom ok, akkor nézzük a csekket. Van rajta bankszámlaszám. Kérdem a iqbetyár pénztárost,
- ez axa-s számlaszám?
- igen
- jó, akkor befizetjük arra a számlaszámra, közleménynek meg tüntessük fel a kötvényszámot, rendszámot
- azt sem lehet
Varjál rá gombot. Az axa -nál (aki bank is 1ben!) nem lehet a számlájukra a saját bankjukban befizetni! Mi a megoldás? Nyiss náluk folyószámlát, arra fizess be pénzt, és utald el.
Megoldottuk másképp. Az axa-t meg elfelejtettük :P

más.
nem türemetlenkedés, csak kérdem. írtam PM-et, nem kaptad meg?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.17. 07:38:36

@donfuligjimmy: az egesz cuccom egy nagy dzsuva mostansag
tedd at a tivadar2001@yahoo.com-ra
ott tuti megjelenek es elolvasok mindent

mohopasi 2011.06.17. 08:21:00

És nem tűnt fel gondolom, hogy pont a biztosítási díjjal több lé maradt a zsebben....

papugaja 2011.06.17. 09:51:12

A Generalinal decemberben megkötött kgfb-ről áprilisban derült ki, hogy "elfelejtették berögzíteni".

A Netrisken megkötött Aegon-os kgfb-ről duplaárú kötvényt küldtek ki. Azonnal telefon, hogy miért. Öt perc keresgélés után kiderült: előző évre rögzítettek nekem egy káreseményt. Pedig nem is volt.
Sűrű elnézés, és egy elejtett megjegyzés, hogy többen jártak így. Ők vajon tudnak róla, vagy csak fizetnek, mint a pinty?
Az eredeti, netriskes ajánlatban szereplő összeget fizettem, egy hónap elteltével meg is kaptam a javított kötvényt.

(f)ordítógép 2011.06.17. 10:24:25

Mellettem ülő kollégám most jött vissza az Allianz-tól, pontosan ugyanezzel a sztorival...lehet hogy tömeges elk..ás az Allianz részéről?

Metal_Storm 2011.06.17. 13:34:49

@trónkövetelő: tudod nehéz ám úgy bármit befizetned, ha nincsen számla róla...

Én így az E-on-nal jártam. Nem kaptam tartozásról csekket, és eladták behajtónak. Ha befizetem számla nélkül rózsaszínű csekken, akkor azt az elszámoláskor visszaküldik, mert hivatkozás nélküli túlfizetés.

Ha ennyire nagylelkű vagy akkor adok számlaszámot, számla nélkül fizethetsz oda, tudod válság van.

HA nincs számla, akkor nehéz befizetni. 10-12 sárga csekk mellett elnézhet egyet az ember úgy, hogy nem fizeti be, főleg, ha meg sem kapta.

Digi szokott szólni, hogy figyelj te nyomorult... ez a számla nincs kifizetve. (persze küld másikat, ha, épp nem lenne meg, hogy BE TUDD FIZETNI!)

Grimmpeace 2011.06.17. 17:21:31

Már nem azért, de itt olyan csekkekről van szó, amik havi, vagy negyedéves ciklusban megjönnek. Ha az ember nem könyveli le Í.J. Nem olyan csekkről van szó, amit egyszer az életben egyszer csak kiküldtek. Ha valakinek az a hozzá állása ,hogy "nem jön csekk, ergo nem is fizetem be a kötelezőt" akkor az van olyan trehány meg hülye,mint a posta meg a nem felszólítós,csekknemküldős cég. Az a különbség,hogy utóbbinak nem baszcsizzák meg a száját ha gőgösködik, annak meg aki nem fizeti be a csekket, annak igen.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2011.06.17. 18:13:25

szóról szóra így jártam mint a poszt toló, annyi külömbséggel, hogy MKB biztosító, egy nagyon jóindulatú ügyintézőt kaptam telefonon, segített tisztázni a dolgot. A régi biztosításomat újraindították, nem kellett befizetnem a fedezetlenségi díjat sem. Csak az ügyintéző hölgyön múlt, már készültem befizetni a "sarcot"...

2011.06.19. 11:51:47

A kötelező biztositásnak gyakorlatileg semmi haszna. Hacsak az nem hogy a biztositók benyelik a pénzt és ha fizetni kell, akkor sok nem fizet. Ilyen a GROUPAMA-GARANCIA. Ha nekik fizetni kell, akkor lehazudják a csillagos eget.Aki teheti a GROUPAMA-GARANCIÁT kerülje el nagy ivbe, mert hazudik és nem hajlandó semmilyen kárt megtériteni!

dani27bpbp 2011.06.19. 18:27:36

grupama-garancia tényleg egy okádék, nekem lakásbiztosításom van náluk, folyamatban van az új biztosító keresése...

2011.06.20. 08:02:36

Kontraszt: nekem a gázszámla veszett el, nem baj, gondoltam, majd kijön a jövő havival. Ki is jött, fenyegetőzés nélkül (!) sajnálkozva emlékeztettek rá, hogy tartozásom van, és gondolván, hogy talán pénzzavarba kerültem, mindjárt mellékeltek valami szociális rászorultsági űrlapot, és az űrlaphoz egy kitöltési tájékoztatót is! Ja ésa semmi büntetés, késedelmi díj vay más efféle lehúzás, még csak a jegybanki alapkamat sem! Fővárosi Gázművek. Jófejség a köbön!
süti beállítások módosítása