Tékozló Homár

A hibás telefont is ki kell fizetni Voda-hűséggel

2011.07.01. 11:27 | jackyll | 57 komment

Gondolom az összes szolgáltatónál hasonló a helyzet, de Cirrmurr a Vodafone-nál vár már 3 hónapja vagy egy hasonló kategóriájú cseretelefonra, vagy az eredeti megjavított telefonjára, vagy a pénzére:

A történet rövid de agresszív. Januárban vettem egy telefont a Vodafonnál ami márciusban elromlott. Érintőképernyő 2MP kamera stb. az érintőképernyő kakukkolt be, nem volt kezelhető a telefon. Bevittem a győri ügyfélszolgálatra, ahol átvették, majd hónapok óta "anyagravárnak" (vajon milyenre? :-)) cimszóval se telefon se pénz.

Kértem vissza a pénzem, nemadták, kértem egy ugyanolyan telefont azt se adtak, egy lestrapált szart akartak "cserekészülékként" adni amit nem fogadtam el. Köteles vagyok a havi előfizetési díjat fizetni ha nem tubom használni a telefonom? A hab a tortán hogy a kedves ügyfélszolgálatostól megkérdeztem hogy ha 2 évig nem lesz "anyag" akkor két évig használják a pénzem a semmiért? A válasz igen.

Soha senki ne menjen a vodásokhoz.

Üdv Cirrmurr a kandurr

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hegyirablo 2011.07.01. 11:31:40

Itt még lehet kommentelni? Mert akkor mindjárt olyat írok Schmitt Pálra!

elwood 2011.07.01. 11:35:10

valami 30 nap volt régen, ami alatt, ha nem javítják meg akkor vissza a pénzt

PSZÁF-t, ÁNTSZ-t, NMHH-t, APEH-t, NeNyi-t nekik

kenshikun 2011.07.01. 11:36:15

Jogszabály szerint a javításra maximum 30 nap áll rendelkezésre. Ha ezt nem tudják teljesíteni akkor pénzvisszafizetés, de ezt neked kell elindítani.
A jogszabályt ne kérdezd melyik...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.01. 11:36:31

A fogyasztóvédelem megkeresésére sztem simán beindulna a gépezet.
Ismét egy kedves kis sztori a "Magyarországon leszarják az ügyfelet" c. kis füzetbe.

Vajmaci 2011.07.01. 11:36:45

@elwood: Meg csillámfaszlámát..:D

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.01. 11:40:48

A havidítat kell pengetni,mert ugyan a teló beszart, de a szám él,elméletileg tudsz telefonálni.
A Vodafon tényleg egy nagy szar!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.01. 11:48:31

@elwood:
Én azért jelezném a ptoblémát az erkölcsrendészetnek is!

@Hegyirablo:
Még lehet, de csak óvatosan, fehér betűkkel!

Brrrrrrrrrrrrr 2011.07.01. 11:50:54

A cikk a t-mobile eszközeivel készűlt. :D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.01. 11:52:11

@Hegyirablo: "Mert akkor mindjárt olyat írok Schmitt Pálra!"

Várjuk...

England win The Ashes! 2011.07.01. 11:59:06

"...az érintőképernyő kakukkolt be, nem volt kezelhető a telefon."

Védénegyven vagy pirolízis a megoldás. De előtte ki kell venni a sínt (akarom mondani SIM-t).

@Sün‼: És a forradalmi tanácsnak.

@elwood: Valami ilyesmi rémlik nekem is, kivéve pénzvisszafizetést. :)
Nekem is adta már meg magát vodás készülék. Elvittem a szervizbe, két nap múlva adtak egy ugyanolyan, de vadiúj készüléket, mert nem volt javítható a régi.

dr. _mmm_ 2011.07.01. 11:59:36

@kenshikun: Ez a jogszabály már NEM létezik. Az van hogy TÖREKEDNI kell a minél gyorsabb javításra. Az ügyfél Az eltelt időre hivatkozva elállhat a szerződéstől. Ilyenkor kötelesek vagy pénzt visszaadni, vagy egy ÚJ készüléket biztosítani.
Kicsit kiabálós a történet de nekem volt pár sikerélményem.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.07.01. 12:18:24

@woodooman: Igazad van. Az ügyfél már a hiba bejelentésekor választhat, hogy javítást vagy cserét kér:

Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági
igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva
aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

kunfirmenbuchnummer 2011.07.01. 12:19:53

most megint a T-vel fogok jönni, de velem az alábbi történt:
fél éve az s5230-as telefonom érintőképernyője megmacskult, így aztán elvittem a T szervízbe. telefont elvették, papírokat kitölttük, kaptam egy egyel későbbi szériájú samsungot, majd mondták, hogy a hét végére meg is lesz (ez volt hétfőn vagy kedden). be is néztem csütörtökön, aztán közölték, hogy az alkatrész nem érkezett meg, de a jövőhét elején meglesz. és kész is lett az ígértek szerint! 1 hét alatt lebonyolítva. happy end. :) telenorvoda potyogtasson sünt

elwood 2011.07.01. 12:22:49

151/2003 úgy tűnik érvényben van

érdekes, hogy a 3 nap még mindig érvényben van, a javításra pedig nincs korlát

zsiráffff (törölt) 2011.07.01. 12:38:07

@Sün‼: ???? Bezavart a napkitörés? :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.01. 12:41:19

@woodooman: "Kicsit kiabálós a történet de nekem volt pár sikerélményem."

Mesélj!

dr. _mmm_ 2011.07.01. 12:47:40

@atpijkamo: Számgép tápegység.. elromlott.. visszavittem... 2,5 hónap után szóltam hogy akkor kérnék vagy egy vadi újat, vagy a pénzt vissza. Próbáltak adni másikat(gyengébbet, javítottat)..
Ekkor szóltam hogy vennék 1 drágábbat.. kifizetem a különbözetet. Ez sem tettszett nekik.. aztán 1-2 email + telefon után ok menjek be és visszafizetik a full összeget.
Egyből vettem egy másikat.. persze nem náluk.. és többé oda be nem teszem a lábam.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.01. 12:49:19

@Aki a zsiráfotszereti:
Nem annyira, csak a moderáció miatt ma előbb szóltam.
Ki tudja, megjelenhet-e egyáltalán alapon.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.01. 12:50:48

@woodooman: Aha, jó. De végül is visszaadták a apénzt.

dr. _mmm_ 2011.07.01. 12:53:41

@atpijkamo: igen.. de mondom kellet a kicsit erőteljesebb fellépés.

KecskeDotyi 2011.07.01. 13:00:16

@kunfirmenbuchnummer: Nekem is ugyanolyan teló kijelzője bemondta az unalmast. Telenorhoz vissza, teló elvesz, papír kitölt, cseretelefon (igaz, egy trágya volt) megkap, 3 hét után volt kész. Semmi problémám nem volt, korrektek voltak.

kunfirmenbuchnummer 2011.07.01. 13:02:36

@KecskeDotyi: :) mondták is nekem, hogy nagyüzemben cserélik, szériahiba. a következő héten el is adtam, még mielőtt újra megreccsen, aztán vettem egy minőségibb ketyerét.

kissandor 2011.07.01. 13:11:18

@kunfirmenbuchnummer: Nekem meg valahányszor bevittem egy T-pontba azt modták vigyem el a Nokia shopok valamelyikébe. Egyébként meg lekezlő, kioktató majmok ültek a tré mobil üzletekben. A vodánál meg hetente vittem a szar sonyericssont hónapokra bent volt mindig ugyanazzal a hibával, nem fizettek, nem cseréltek. A telenor hálózatának meg egy kalap szar a minősége. Szóval az összes szolgáltató építsen kerékpárutat az m7-es belső sávjába.

bekbórd! 2011.07.01. 13:16:45

Cirrmurr kandurr máskor meggondolja, hol vesz tapicskatávbeszélőt.

KecskeDotyi 2011.07.01. 13:17:22

@kunfirmenbuchnummer: Nekem azóta nincs bajom vele. A páromé bekrepált, szintén kijelző, de ő kivágta a kukába és vett egy dualsimest. Amúgy is azt akart már egy ideje, mert 3 telefonnal rohangálni nem menő :)

kunfirmenbuchnummer 2011.07.01. 13:48:46

@KecskeDotyi: hát... igazából elég menő. :D de amúgy normális emberi igény lenne a dualsim, hogy az ember egyszerre tudja magával hurcolni a melós és személyes telefonját, mégis csak kínában gyártanak többnyire ilyeneket. a párodé is kínai?

soroseger1 2011.07.01. 13:48:49

Anno mobilnet miatt vettem egy R600-as GPRS készüléket a vodától, előfizetéssel internetcsomaggal hűséggel,úgy ahogy kell.
Akkor még nem volt internetlehetőség ott ahol laktam.
Működött is egy darabig, aztán lelassult 2-3!! bit/sec-ra. Próbáltam én reklamálni, de eredményt nem értem el.
Azt mondták, hogy ha nem tetszik lemondhatom az internetet, de felmondani a szerződést a hűség miatt, csak 50000-ft ellenében tudom.
A kártyát meg használhatom tovább telefonálásra. Csakhogy mivel internetre vettem, így felmondtam a szerződést.
Az 50 rugót meg kicsengettem.
Ezek után,valamilyen okból a világon csak egy szolgáltató lesz, a vodafon, én postagalambokat fogok venni.

para_noir 2011.07.01. 13:57:29

-törölt hozzászólás-

KecskeDotyi 2011.07.01. 14:05:59

@kunfirmenbuchnummer: Samsung. 12ezerért vette, vadiúj.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.07.01. 14:14:39

A cserekkészüléket minden bizonnyal már a javítás megkezdésekor felajánlották, amit szerintem te nem voltál hajlandó elfogadni.

Továbbá abban is biztos vagyok, hogy a ügyfélszolgálatos szájából nem hangzott el úgy, ahogy előadtad.

RedWing 2011.07.01. 14:45:09

@Darren79: HA vennék egy okostelefont, beszarna és a szervizben egy fapados cserekészüléket ajánlanának, én sem fogadnám el, mert nem tudom a másik helyett használni arra, amire vettem.

KecskeDotyi 2011.07.01. 15:13:23

@RedWing: Kellemtlen, de a cserekészüléknek kurtára nem kell azonosnak lennie a beadottal. Annyi, h tudj rajta telefonálni meg sms-t küldeni. A többi extra.

elwood 2011.07.01. 15:25:31

vettem egy plazmatévét aztán elromlott, hat hónapja javítják, várják az alkatrészt,
csereként addig adtak egy poszter amit a tv helyére ragasztottam, azt is lehet nézni, én türelmesen várok, csak nem leszek köcsög ügyfél hogy hepciáskodjak velük

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.07.01. 15:31:18

@RedWing:

Szerintem nem várható el, hogy a szervíz minden készüléktípusból tartson két darabot csak azért, hogy az ügyfeleket ilyen kár ne érje. Nyilván nem egy 5110-es Nokia-t kell adni, de azért vannak határok.

Ha az autód szervízben van, adott esetben csereautóként sem valószínű, hogy ugyanolyat kapsz, mint amilyen neked van. Olyat adnak, amilyen van.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.01. 15:51:19

Az volt már, hogy megbízható készüléket csak az Aldiból! Akkor nem romlik el, nincs probléma. Egyébként ha a telefont egy megfelelő méretű HÜTTŐBE tesszük, és nem használjuk, akkor sem romlik el.

tocibacsi 2011.07.01. 16:44:36

@Darren79: mutass má 1 szervizt, ahol tényleg adnak csereautót ;)

tocibacsi 2011.07.01. 16:45:36

@Darren79: mármint téleg érdekelne...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.07.01. 16:57:47

@tocibacsi:

Nem a reklám helye. Márkaszervíz nekem is adott, amikor lökhárítót cseréltek az enyémen.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.07.01. 16:59:33

@tocibacsi:

Ja, egyébként amikor Németországban dolgoztam, a garis autóm megállt alattam. Kaptam egy közel sem olyan verdát, mint nekem volt. De adtak. :)

A kettővel fentebbi eset meg itthon volt (a lökhárítócserés).

ergbertegon 2011.07.01. 17:11:07

Egyszer volt, hol nem volt...
96 tájékán talán?
Első szerződésem pannon-nál. Kaptam olyan körbeforgatható antennás Ericsson-t. Már nem tudom hányas volt. 2 napig ment majd kampec. Pannon központba be, majd közölték ilyen épp nincs. Pénz vissza vagy adhatnak beszámítással másikat. Emellett döntöttem mivel akkor még nem lehetett dominózni a fiókomban lévő telefon mennyiséggel. Leperkáltam még 11 ezret /96!/ és kijöttem egy 2010 -es féltégla Nokiával.
Mai napig megy és állítom minden idők egyik legjobb telefonja. / Azt láttátok volna amikor a Levelek-i tó gátjáról kihúzott antennával 1 es vétellel én tudtam csak telefonálni. /
Szóval azt mondjátok ne is vegyek új telefont vodkánál, inkább használjam a 2010 est tovább?? ... :-)

asdf 2011.07.01. 18:18:12

"honapok ota anyagra varnak"

49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről

4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, ___a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.___

A jelentos kenyelmetlenseg megall, emiatt a keszulekvasarlasra kotott adasveteli (nem a mobilelofizetoi!!!) szerzodestol el lehet allni (tertivevenyes levelben termeszetesen). A szolgaltatonak 30 napon belul viszza kell tolni a zsetont. Ezt persze nem fogja, igy birosagon fizetesi meghagyast nyujtasz be (a perertek x%-a illetek elleneben), ellenevetes hianyaban kapod a penzt, ellenvetes eseten automatikusan perre alakul a dolog, majd egyszercsakvalamikor talalkoztok a birosagon, es 1-2 ev mulva esetleg visszakapod a penzedet.

Karkent jelentkezik, hogy a keteves husegszerzodes fennalta alatt ujabb keszuleket nem tudsz kedvezmenyesen vasarolni, valahogy ezt is ervenyesiteni kellene.

Anti Anyag (törölt) 2011.07.01. 18:29:26

@Darren79: Na ezért ilyen gagyi cég a Vodafone, én sem véletlenül nem vagyok ebben a hálózatban.

Egy telefon, az nem autó, de te azért megmagyarázod. Ilyenkor vissza kell adni a pénzt, ha nem tudtok cseretelefont adni. Ki a lófaszt érdekel az, hogy ti nem tartotok kettőt. Magánügy.

Ha egy ekkora cég nem képes normálisan kereskedni telefonokkal, termeljen répát.

Egyébként jobb helyeken garanciális időn belül van csereautó.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.07.01. 18:42:34

@Anti Anyag:

Mi az, hogy "mi"? Nem vagyok se vodánál dolgozó, se szervizes, se semmi ilyesmi.

Senki se mondta, hogy az autó = mobiltelefon. Úgyhogy nem tudom, mit magyaráztam meg.

Mással kötözködj, köszi!

josip 2011.07.01. 23:25:38

-törölt hozzászólás-

Paddy 2011.07.02. 02:29:30

Tájékoztatlak, hogy a garancia, jótállása és szavatosság ideje alatt a kereskedő, szerviz köteles 30 NAPON Bellül javítani vagy cserélni a készüléket, ha ez lehetetlen a pénzt visszafizetni. Amennyiben ezen időn Bellül nem válaszol te bejelentheted őket a fogyvédnél, vagy egyéb hatóságnál.

kéjenc 2011.07.02. 06:21:35

A bécsi úti opel maxabó ad csereautót,ha cascos javíttatást náluk csináltatod.

sparkerw 2011.07.02. 06:42:29

@Paddy: Végre valaki aki észérvekkel és értelmeset ír!

1. Mindent írásban is küldj el a Vodafone-nak. Postán is és ajánlott levélben is.

2. Naponta hívogatni őket a 1270-en és bacogatni mindenkit mert téged átqtak!

Ezek után, mindig az új ügyintéző olyan komolyan akarja elintézni, hogy a nagy számok törvénye alapján sikerül is valamelyiknek! :)

Ez a VODAFO(S)!

vtec 2011.07.02. 07:20:17

Anno a tesomnak ericsson T10-es teloja volt, T-Mobileos. Garanciaidő lejárta előtt pár nappal bedöglött, viszont addigra már nem gyártották azt a készüléket, ezért kapott cserébe egy T20-ast :) nemtom manapság, hogy menne ez, de akkor jó volt

parade 2011.07.02. 16:40:45

Ne csak a vodát szidjátok. A tetves Telemax egy nagy rakás trágyadomb. Az én telómat sem voltak képesek megcsinálni, pedig 6-szor vittem ugyanazzal a hibával. Addig javítgatják, amíg akarják. Csere nincs, csak ha ők úgy gondolják, hogy már nem érdemes javítani. Kókler banda az egész. Szívják ki az orromat!

mohopasi 2011.07.05. 10:21:00

@kenshikun: Az a jogszabály már a múlté. Most nincs idő megszabva, csak valami zagyva szöveg, miszerint a méltányosnál több idő, meg ilyenek. Nem tudom pontosan.

/tno+DA= 2011.07.12. 09:57:58

Az a szopás, hogy ha a telefon nem a 3 napos cseregarin belül makkant meg akkor tényleg szopni fogsz.
Saját tapasztalat.
Telót megvettem 2 hét használat után kezdett fura lefagyásokat produkálni egyre gyakrabban. Na mondom ez OP-rendszer hiba telepítsék újra és ömmebódottá.
Hát nem, mert utána is ugyanezt csinálta. Na gondolom akkor valamelyik alkatrész a panelon difis.
Panel csere és OK.
Ezt nem hajlandóak megcsinálni a szervizben. Mondom HE? Miért?
Mert nem költséghatékony.
Jó, akkor kérek egy új telefont.
Azt nem lehet, mert a szerviznek kell kimondani az áment. Azaz 3x ugyanazzal a javíthatatlan hibával kell, hogy hozzájuk forduljak (ha elsőre javíthatatlan akkor az nem elég???), és akkor a voda kicseréli. Majdnem szó szerint többet feküdt a szervizben a telefonom (nem egy hú de bonyolult Motorola U9) és soha nem ugyanazzal a javítási tétellel adták vissza. A kedvencem, hogy egyszer azt kaptam a munkanaplón, hogy az oprendszert újratelepítették. Ilyenkor bukta minden fent hagyott adatnak. Telefonkönyv, képek zenék stb. Érdekes módon, minden adatom érintetlen volt. Nem hinném, hogy "ezek" szívességből lementették és visszarakták volna, hanem simán csak behazudták az újra flashelést. :S Szóval még simlis is a szerviz.
Mikor 3 hónap működés után a telefon egy hívást eldobott beszélgetés közben felszívtam magam és elmentem a NOKIA-hoz és vettem egy független telefont. Azt legalább a NOKIA szervizeli, és egy gyártónak fontos a jó híre, és ha szar egy terméke hát ad egy újat, csak hogy boldog légy és ne keltsd rossz hírüket. A szolgáltató meg a szakszervizzel megb@xhatja. :S
Tanulság, ha okostelefont veszel (amik hajlamosak mindenféle rejtélyes fura működési hibákra) akármilyen drága is inkább függetlenül a gyártótól vedd meg, mert jobban jársz! Csak fizetsz egy vagyont. :S
süti beállítások módosítása