Tékozló Homár

Nem sikerült megjegyezni az ügyfél nevét az Erstében

2011.07.05. 10:08 | jackyll | 136 komment

Már a Brazil című film óta tudhatjuk, hogy egy keresztnév elírása akár egy egészestés pszichohorror cselekményének elég, úgyhogy Tamás jobban teszi, ha meghúzza magát a nevetséges -4000 forintos, nem a nevére szóló bankszámlájával és kártyával, mielőtt komolyabb baja esik:

Az történt, hogy új bankszámlára és dombornyomott bankkártyára lett szükségem, mivel az előző számlámat megszüntettem egy másik banknál kihasználatlanság és egyéb okok miatt. 26 éves férfi vagyok, eddig leginkább kereskedelem és szolgáltatás területen dolgoztam, amit csak azért említek meg mert van némi rálátásom arra, hogy miként kéne kezelni egy ügyfél problémáit és eleve megfelelően kiszolgálni annak igényeit. Június 2-án betértem az Erste bank kispesti fiókjába, majd rövid tájékoztatás után úgy döntöttem ott nyitok számlát annak ellenére, hogy nem a legjobb kondíciókkal dolgoznak, viszont közel van az új munkahelyemhez és a távolabb eső lakhelyemhez is egy fiókjuk és nem volt sem időm, sem energiám további fiókokat felkeresni 30 fokban. Hiba volt.

Az ügyintéző hölgy kitöltötte a szerződéseket -  minden szolgáltatásra külön - majd mikor aláírtam észrevettem, hogy Mátyás helyett Tamást sikerült írnia keresztnévnek. Nincs második nevem, a címem se kavarhat be, szóval nem is értem honnan szedte. Mindegy, valószínűleg szerelmes lehet, nem gond.. Jeleztem is írja már át legyen oly kedves. Újranyomtat, látom az első oldalon sikerült kijavítani, aláírok mindent. Mosolygás, szép napot viszlát, majd jövök a bankkártyáért ha lehet.


Hétvégén kíváncsiságból beléptem a netbankba, milyen is ez Erstééknél. Meglepődve tapasztaltam, hogy nem a saját nevemen üdvözölnek. Előkapom a szerződést, első oldalon ügyfél neve ok, netbank, telebank, bankkártya már nem. 25%-os teljesítmény másodszorra, bravó! Ezután felhívtam a telebankot, hogy ez így még mindig nem az igazi és a kártyát le se gyártsák feleslegesen vagy ha ez megtörtént már, szeretnék egyet a saját nevemmel meg a többit is javítani kéne! Semmi gond csak fáradjak be a fiókba mert ilyesmit személyesen kell ám intézni, a kártyát most már legyártják, kiküldik és csak utána tudnak intézkedni mert ez amolyan visszafordíthatatlan folyamat, de majd javítják. Rendben, köszi! Kb. két hét múlva jött is a levél, kész van a kártya, a hibás, át lehet venni.

Be is mentem, de ezúttal egy új kolleginához szólítottak. Elmondtam a bajom, majd miután a saját szemével is megbizonyosodott a probléma létezéséről, egy úrral (lehet főnöke, lehet csak tapasztaltabb kolléga mert őt hívta segítségül) közösen elmondták, kijavítják a nevemet és az új kártyát megrendelik számomra, aminek a költségét már nem terhelik rám újból. Ezt is úgy mondták, mintha valami jófejség lenne, hogy csak egyszer fizetek majd valamiért, amit még meg sem kaptam. Ok, egy hét múlva jöhetek egy használható kártyáért. Boldogság.

Tehát egy újabb hét után, újabb ebédidő eltöltése kedvenc bankfiókomban. Most az első kolleginához kerülök. Gondoltam ő legalább majd elnézést kér vagy valami, de nem. Viszont közli, hogy nincs ám új kártya, meg se rendelték. WTF? A hibás kártya díját levonták, már 4 ezer mínuszban van a számlám és így nem lehet új kártyát rendelni. Mivel tartozásom van, fizessem ki az előzőt és akkor tudnak segíteni. Na itt kezdtem kicsit morcos lenni, mert:

1. ezt az előző héten miért nem mondták a kedves kollégák? Minek ígérték meg, ha nem is tudják teljesíteni?
2. eleve miért okoz ekkora problémát egy egyszerű név bepötyögése főleg miután jelzem, hogy nem ok?
+ arról volt szó, hogy majd az első számlára érkező fizuból levonják a fizetendő dolgokat és kész, nem kell befizetnem. Persze ha előre kérik már rég befizettem volna az első alkalommal.

Továbbá semmit nem kaptam sőt, egyelőre csak gondot okoztak nekem és még annyi sem hangzott el, bocsi. Ez egyáltalán nem szimpatikus hozzáállás semmilyen szolgáltatótól sem, ahol én vagyok az ügyfél.

Értelmes választ nem kaptam, így kértem, hogy akkor sztornózzák az egészet és ne raboljuk egymás idejét mert megoldom majd máshol, ahol jobb a hozzáállás. Igen ám, de jelenleg tartozom ezzel a 4 ezer Ft-tal a banknak, ebben az esetben pedig nem lehet csak úgy megszüntetni. Magyarul kifizetem és elválhatunk békében, vagy maradok Naiv Ügyfél, ugye:) Ekkor megköszöntem a nagy semmit és távoztam, mert nagyon mérges lettem és kulturált hangnemben nem ment volna a folytatás.

Este még felhívtam a telebankot, gondoltam lesz ott olyan aki megérti, hogy a mai világban már talán nem nekem kell könyörögni, hogy kiszolgáljanak normálisan, de nem volt. Azt a választ kaptam amit eddig is, hogy ez van. És miután itt is felvetettem, hogy felejtsük el egymást inkább ugyancsak felmerült, hogy nem úszom meg ingyen, mivel már tartozás van a számlámon ami még kamatozni is fog és egy idő után bizony találkoznunk kell. Le kellett tennem.

Jelenleg itt tartunk, egy teljes hónap után. 3 személyes találkozás és két telefon után van egy mínuszos használhatatlan számlám. Ezek után nem kívánnék többet foglalkozni a dologgal, kíváncsian várnám, hogy mit lépnek maguktól de sajnos erre nem érek rá, így újabb köröket futok még valószínűleg. És nyilván nem pár ezer Ft-ról szól ez hanem a hozzáállásról, ami számomra sértő és felfoghatatlan, ugyanakkor a jelen gazdasági körülmények és munkanélküliség mellett igen meglepő amit a fent említett alkalmazottaknál tapasztaltam. Nem hiszem, hogy kis akarással nem tudták volna megoldani de azt igen, hogy bizony akarják majd mert találkozunk még!

Üdv, Tamás:)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tourist · http://thaifoldiutazas.uw.hu 2011.07.05. 12:39:57

Nem szóban kell elintézni.
Nekem az új bankkártya kiküldésével volt problémám, végül kétszeri email-váltás után befáradtam egyik fiókjukba személyesen a kártyáért. Átvétel után emailben megint panaszt tettem, hogy lám, a bank hibázott, kérek kártérítést az 1 hónapos csúszásra, és az összesen 40 km megtett útra. Nagy bocsánatkérések közepette jóváírtak 8000 Ft-ot, nem is számítottam ennyire. Szerintem ez korrekt volt a AXA banktól. Maradok náluk.

2011.07.05. 12:42:33

javasoljatok már egy bankot, ami baró, lécci?

Citi, de nincs nekik oba.

axa?

Agyalap 2011.07.05. 12:45:21

@Jocó papa: Hát persze. Mekkora hülye, hogy az egyik oldalon Mátyást írt neki az adminisztrátor a másikon meg Tamást.
Nehogy abban merüljön már ki a hiba, hogy aláírta vagy sem...

czejp (törölt) 2011.07.05. 12:45:51

Örülj neki, hogy nem csuktak le a hamis adatok miatt.

Hank "Motherfucker" Moody 2011.07.05. 12:46:55

@lazarus: nekem az AXA bevált. Ingyenes számla, a pénz alapból, látraszólóan kamatozik...

Gastroger 2011.07.05. 12:48:07

@lazarus: Ez így nehéz, mert pld. én azért vagyok OTP-s (tudom, lúzer) mert a többi banknak a kisvárosunkban volt 1 db pénkiadó helye, az is a főutcán (Wall street), ahol 400 Ft/ HUf a parkolás/félóra.
by the way, nekem a netban is működik, illetve vannak családtagok a customer servicen. :)
De én Axa, vagy Citi lennék...

dr. Trebitsch 2011.07.05. 12:52:53

A posztoló hibás, mert:
1. Osztrák bankban kell számlát nyitni, ott is lehet forintban és ugye van online bankolás
2. Ha már elkövette a hibát, hogy magyar bankban bankol, akkor probléma esetén egyből a PSZÁF-nál kell panaszt tenni, mert a Bank magától soha nem orvosol semmilyen hibát. Nekem 4 magyar bankkal volt vitám, és mind a 4 esetben a PSZÁF nekem adott igazat. De én csak egy levelet írtam a banknak, a másodikat már a PSZÁF-nak, mellékelve a Bank válaszát, ami már biztosította, hogy el legyen marasztalva:)

Jocó papa 2011.07.05. 12:53:10

@Agyalap: hát pedig de. Pénztártól való távozás után......

ier6w7i 2011.07.05. 12:53:56

A leveled nagy részét Copy Paste küldd el a banknak és jelezd, hogy nem kívánsz velük a továbbiakban foglalkozni. A 4000-et majd leírják. Ha írogat valami behajtó stb akkor ne foglalkozz vele (csak ha véletlenül Fiz Meghagy jön a bíróságtól, arra pedig a leveledben foglaltakat leírhatod).

Ne foglalkozz azzal hogy a többi kommentelő fikázza a többi bankot - hiba sajnos mindenütt van, ahol többszázezres ügyfél- és tranzakciószámmal dolgoznak.

Ha Erstevel ezek után nem akarsz bankolni azt megértem. Nekem Cib-el, Citivel soha semmi bajom nem volt. Ja, és a Citi ingyenes bankszámlát ad és azt hiszem a kártyája is ingyenes (de a kp felvét az biztos!)

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.07.05. 12:54:49

Velem történt pár éve egy másik bankban (Raiffeisen). Át akarok utalni a bankfiókba való bemenés nélkül 5 millió forintot.

Interneten nem lehet, ott 2 millió a limit. Telefonálni kell. Telefonálok. Azonosítanak, adataimat felveszik, visszahívnak, megint azonosítanak. Kérdezik, hogy milyen legyen az utalás: azonnali, sürgős, vagy normál. Mondom, hogy normál, mert nem siettem, s az a legolcsóbb. Mondják: oké, 72 órán belül megy az utalás.

Várok 5 napot, de a másik számlán semmi híre a pénznek. A 7. napon telefonálok megint: közlik, hogy a rendszerben nincs átulási kérelem. Hogyhogy nincs? Nincs, s kész. Mondták, megnézik és visszahívnak. Vissza is hívtak 1 óra múlva, s mondják, hogy visszahallgatták a beszélgetést, a telefonos utalást, s tényleg volt egy utalás, azonban a számítógépes rendszerből eltűnt nyomtalanul az ügy. Vicces. Mondják, hogy akkor most kapcsolják a panaszosztályukat, ahol panaszt tehetek, s a panaszomat 14 napon belül alaposan ki fogják vizsgálni. Erre mondom, hogy én pénzt akarok utaltatni, nem panaszkodni.
- Tehát nem kíván panaszt tenni?
- Nem, utalást akarok tenni panasz helyett.
- Lemond panasztevési jogáról?
- Le.
Ez kissé megzavarta az ügyintéző szakembert, így a főnökét hívta a telefonhoz, akinek, gondolom, megvan a megfelelő képesítése a panaszt NEM tevő ügyfelek kezelésére.
Mondja az ember, hogy akkor mondjam el még egyszer, hogy mit akarok utalni, hová, mikor. Elmondtam. Erre ő mondta, hogy akkor most "méltányosságból" azonnali utalást fognak csinálni, s csak a normál utalás díját számítják fel. Nem hittem, de tényleg: másnap reggel a pénz a célszámlán volt.

romaniarulez! 2011.07.05. 12:55:45

@Gastroger: abszolút találó, ez sajnos tényleg így van. Ezért is kell elvileg a bankoknak mindent tökéletesre csinálni, hogy az (ostoba) ügyfél is egy aláírással biztos legyen benne, hogy nem fogják át*aszni. Jogellenesen legalábbis, mivel jogszerűen a bank már akkor is át*asz, ha kérdez.

Egyébként viszont pár dolgot (pl a nevét) tényleg illett volna elolvasnia aláírás előtt. Itt a banki alkalmazott a felelős, arra kell hajtani, hogy őt megfingassák. A pénzt meg nem fizetném ki, hanem simán panaszt tennék, panaszkönyv, fogyasztóvédelem, pszáf, FBI, CIA, KGB, stb... Az ERSTE meg sokkal inkább LETZTE sajnos...

romaniarulez! 2011.07.05. 12:58:36

@max val birca man: látod, egy JOGÁLLAMBAN ilyen is létezik... :)

LiberAll 2011.07.05. 12:59:19

Levél a PSZAF-nek, vagy ha lusta vagy akkor említsd meg valami fejesnek, hogy ha nem az lesz amit te akarsz akkor meg a levél a PSZAF-nek, a homár már megvolt, szóval elhiszik.

kiskár 2011.07.05. 13:00:55

Nincs bankkártyám és nem is szeretnék!
Lúzer vagyok e? :-)
A rádiótelefont kellene már megszüntetnem, hogy nyugodtabb lehessen az életem....

flea 2011.07.05. 13:01:20

Az Ersténél évek alatt körülbelül 40 alkalommal fordultam meg (még régen, a netbank előtti korszakban).

Ebből egyetlen alkalommal jártak el udvariasan, gyorsan és precízen: amikor megszüntettem a számlát.

:)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.07.05. 13:03:03

@Trebitsch: Az osztrák bankok nem Ausztriában vannak. Az messze van.

fda 2011.07.05. 13:05:40

Itt mindenki hülye.

A postoló is, mert saját bevallása szerint tudta, hogy nem a neki legmegfelelőbb helyre ment be szerződést kötni, azzal a magyarázattal, hogy 30 fok van. Hiába, a számlanyitás mindennapos, rohadt sürgős feladat...

Ezután - miután látta, hogy súlyos tévedés van a papíron - aláírt mindenfélét anélkül, hogy átlapozta volna.

A bank meg azért hülye, hogy egy ilyen nyilvánvaló tévedést nem tud az ügyfél minimális zavarásával házon belül elrendezni.

ier6w7i 2011.07.05. 13:07:11

@max val birca man: Átvágott a rafi! Ha tényleg azonnal utal (viber) akkor 2-3 óra múltán ott kellett volna lennie a pénznek. Csak normálisan utalta és egy bankközi oda is kell hogy érjen másnapra alapesetben!
:-)

Tapogatott Kukorica 2011.07.05. 13:12:37

Magyarországon még mindig kell fizetni a kártyákért meg a számlavezetésért? Eszem megáll :I

Rainee 2011.07.05. 13:13:53

A Kossuth tériben vagy az Üllői útiban voltál? A Kossuth tériben csak idióták dolgoznak.

Legutóbb, mikor bementem oda az alábbi eset történt meg velünk (15 perce várakoztunk):

- 6 várakozó volt előttünk.
- 10 pult közül egy db-nál sem volt ügyintéző!!!!
- 15 perc alatt kb. 5 ügyintéző ment el előttünk, természetesen egy sem köszönt, majd 2 kifáradt cigizni.
- a 16. percben kijöttünk, mert kb. másfél óra lett volna elintézni, ami azért vicces, mert 1 órát voltak még innét nyitva.
- a 15 perc alatt 1 embert hívtak be összesen, a 15. percben!

Na azóta az Üllői útiba járunk. Kb. 10 perc alatt el lehet intézni mindent. Na azóta messze kerülöm a Kossuth térit...

lerchenfelder 2011.07.05. 13:14:15

"majd mikor aláírtam észrevettem"

először ír, aztán kérdez? balfasz vagy apám, jó nagy.

2011.07.05. 13:15:19

@Gastroger: Axa jó, mert ingyé van szinte minden, a számlanyitás kártyával most 4800 ft, de nincs devizaszámlájuk.

citi szimpatikus, de ha nem megy oda fizetés, nem éppen olcsó, pénzt felvenni sem, ócska kamatokat adnak /ebből élnek /. de lehet átpártolok hozzájuk, mert a dev számlát okosan állithatjuk a kártya mögé, igy nincs váltogatási ktg, mivel náluk az árfolyamok is pocsékok... :)

romaniarulez! 2011.07.05. 13:16:10

@flea: Nekem akkor sem. Volt egy szakadt Erste számlám, amit meg akartam szüntetni, mivel fél évre külföldre mentem, és úgysem volt rajta semmi pénz, mindig csak néha tettem rá egy ezrest, hogy a számlavezetési díjat legyen miből levonni. Szóval, meg akarom szüntetni, mondom a nőnek (Árkád aluljáró ERSTE), hogy mi van. Épp mínuszban volt a számlám, mondja, hogy be kell még fizetnem kb 400 forintot és akkor megszüntetjük. OK. Befizetem, elutazom. Már kint vagyok, mikor otthonról mondják, hogy a nyavalyások még mindig írnak leveleket. Hazaérek, egyik első utam a bankba vezet, és mi derül ki: hogy valamiért az összeg, amit befizettem, pár forint híján nem volt elegendő (mibe került volna még 20 forintot befizettetni...?), ezért nem tudták/akarták lezárni a számlámat, ami a fél év alatt havi 300 forint számlavezetési díj mellett + kamatok, hiszen nem volt miből levonják a díjakat) generált kb 2000 forint tartozást. Na, akkor ordítottam velük egyet (nem a 2000 forint fájt, hanem az ostobaságuk és a nemtörődömségük), és csodák csodájára azóta kuss van, ennek már 5 éve.
ERSTE SOHA!!!!

soroseger1 2011.07.05. 13:17:32

Most még gyorsan és könnyen le tudsz lépni tőlük! Amíg nincsenek megbízások átutalások stb.
Ne gondolkozz!!
A vitát, meg majd ajánlott levélben, a pszaf folyamatos informálása mellett majd ráérsz elintézni.

tocibacsi 2011.07.05. 13:18:17

én feltenném a kérdést, hogy ugyan mien alapon terhelték rá a számlámra egy X Mátyás dolgait, mikor én X Tamás vagyok?! Amúgy pedig ofgyasztóvédelem és levél az anyacégnek angolul...

esef 2011.07.05. 13:21:07

pár hónapja volt egy csúnya sztorim, szintén bankkártya igénylős, de FHB:

be lett avatva a bank, a pszáf és a Homár. (szerencsére megoldódott és nem volt szükség a posztolásra)

a lényeg, hogy 2 hónap után kaptam meg a pótolt bankkártyát, ami nem az én nevemre szólt hanem a nejemére (akinek megvolt a számlához tartozó saját kártyája)...

szerencsére már megszabadultunk egymástól. igaz kellett hozzá némi asztalcsapkodás, fenyegetés és ordítozás :)

tocibacsi 2011.07.05. 13:23:24

@Hank "Motherfucker" Moody: ja és ráadásul nem is ő vitte be az adatokat, hanem az ügyintéző... minden bizonnyal egy igazolványról... annó alsó tagozatban volt olyan fealdat, másolás... egyetlen vesszőhiba már 1-es volt... de tényleg...

B.J 2011.07.05. 13:28:03

Az anyacégnek küldött levéllel a segged kitörölheted. Akkor már írj levelet inkább a Mikulásnak Lappföldre.

Egyszerű levél a Népfürdő utcába a panaszkezelésnek, tértivevénnyel, hogy ez és ez a problémám, és amennyiben fenntartják az igényüket a 4000 Ft-ra, nevezzék már meg a szerződésnek vagy az ÁSZF-nek azt a pontját, ami alapján szerintük jogos a követelésük.
Nem mellesleg kártérítési igényt kilátásba helyezni.
Pénzt a számlára nem fizetni. Ha nem válaszolnak, ott rohadjanak meg.
Gyakorló nagybani Erste/Raiffeisen ügyfélként mondom, hogy ez az egyetlen járható út. Eddig hat év alatt ilyen-olyan ügyekből kifolyólag kb. ötszázezer forint kártérítést kaptam ettől a két banktól, mert elkevertek átutalásokat, nem értesítettek időben, a leveleimet nem a címemre hanem valami világvége vas megyei fiókba kézbesítették... Környékén se jártam soha.
Az ügyintézőktől nagy csodát nem szabad várni. Hihetetlen rugalmatlanság, "eztmuszájmegkérdeznem", ha nekem van kérdésem, arra majd egyszer adnak választ ha adnak...
Eddig azt hittem hogy csak ott van gebasz, ha a számlavezetésen túl egyéb szolgáltatást is (muszáj) igénybe vennem, de úgy látszik van már receptjük az egyszerű munkabérátutaltatós ügyfelek szivatására is.

elwood 2011.07.05. 13:30:22

@lazarus: ha viszont oda megy a fizetés akkor minden ingyen van, ezért van nekem is citi

a rossz kamatok miatt a befektetéseket meg más bankba át kell utalni (ingyen)

tocibacsi 2011.07.05. 13:31:12

@B.J: bezony pedig működik az... nemtom h ersétnél is, de azért példát láttunk már... nyugaton nem módi az ügyfélre kennei a saját hülyeségüket...

Jossarian 2011.07.05. 13:32:59

Ecceru a megoldas, koltozz el a balkanrol. Megoldja minden problemadat es iszonyu jol fogsz szorakozni az ottmaradt szanalmas bagazson :)

almost.heaven 2011.07.05. 13:33:55

A bankos punci a fekete fenekű.
Nem végezte a dolgát rendesen.
(Úgy tűnik, ez sokak szerint elfogadható.)
Bankot felejteni, semmit ki nem fizetni.

dr. Aullah 2011.07.05. 13:35:59

Hát most erre mit lehet mondani? Így jár, aki lemondja az előző kártyáját, mert nem használta, aztán csinál egy
újat egy olyan bankban, ahol nem a legjobbak a feltételek, de legalább közel van.

Tipikus ÍGY JÁRTÁL eset.

tocibacsi 2011.07.05. 13:37:29

Amúgy sztem izgatottan várjuk a végkifejlettet... Homár! Postoló! Majd írjátok meg!

vomit 2011.07.05. 13:41:41

az mar csak mellekszal, hogy a vegig nagybetuvel irt nev igazabol nem is a hus-ver embert jelenti, hanem egy fikciot, ami helyett eppen vallalod a felelosseget.
www.youtube.com/watch?v=1vXgUBxqBQI#t=85
amikor alairsz egy vegig nagybetus nevet kiiro igazolvanyt vagy mas dokumentumot, messzire hato szerzodeseket kotsz, alaveted magad mindenfele szabalyoknak es torvenyeknek, amikkel egyebkent nem tudnanak sanyargatni.

varvizib 2011.07.05. 13:42:01

1. pont: Értelmes ember nem ír alá szerződést olvasatlanul.

2. pont: Főleg olyan papírt nem ír alá, amin a saját személyes adatai hibásan vannak feltüntetve.

3. pont: És ha mégis aláírja, akkor ott helyben áthúzza a hibásat és kér egy javítást. Miután már tapasztalta, hogy az ügyintéző is követ el hibákat, az eddiginél sokkal nagyobb alapossággal leellenőrzi hogy végre minden megfelelő-e és csak akkor írja alá ha igen.

4. pont: Ha még ekkor sem jó az, amit bead, akkor legalább legyen annyi önkritikája, hogy nem posztolja ki a homárra azt, hogy mekkora barom.

joszip 2011.07.05. 13:43:12

"Tamás jobban teszi, ha meghúzza magát"

Mármint Mátyás.

joszip 2011.07.05. 13:46:29

@varvizib: "Miután már tapasztalta, hogy az ügyintéző is követ el hibákat, az eddiginél sokkal nagyobb alapossággal leellenőrzi "

Sőt, ottmarad a bankban, és aznap az ügyintézővel ketten intéznek minden egyéb ügyet is, hogy ne legyen hiba.

Hülye vagy-e?

Inner Circle 2011.07.05. 13:51:33

@É2I: "Nem vagyok egy bankba járó, de azt tudom, hogy van több is, ahol a számlanyitás, első kártya ingyenes."

Ja, de itt már a másodikról van szó :-) Amúgy mindenütt ez van, nekem az OTP "engedett el" a múltkor kb. 8e forintot, ami szerintük valami hasonló manőverből kifolyólag járt volna nekik, de nem ment könnyen. Címváltozást meg inkább ne is próbáljon bejegyeztetni az ember; sokkal jobban teszi, ha az első címén temetteti el magát. Az AXA előadásában pedig még vicces is lett volna, ahogyan Bikfic kutya módjára a farkukat kergetik, ha nem csúszik miatta három hetet egy cégbejegyzés. Szóval a leírt esetben az ERSTE ugyan hülye volt, de nem a céggel van gond, hanem az intézménnyel; a többi sem jobb, ehhez hozzá kell szokni :-)

2011.07.05. 13:52:24

@varvizib: tény, hogy egy szerződést el kell olvasni, de fura, hogy ha egy banki alkalmazott szarul végzi a melóját, még post trolljai okoskodnak.

elwood 2011.07.05. 13:57:40

@varvizib: "1. pont: Értelmes ember nem ír alá szerződést olvasatlanul."

Akkor olvasgass ÁSZF-eket hosszasan, nekem rövidebb az életem, mint, hogy ilyesmivel töltsem

Az egyedi szerződéseket elolvasom, de az ÁSZF olyan hosszú és unalmas, hogy az egyharmadánál elaludnék és úgysem érteném.

varvizib 2011.07.05. 14:03:50

@joszip:

Kedves baromarc, a mondatban fogsz találni egy pontot, na az jelzi a végét.

Ha az értelmezéssel nem lennének problémáid, akkor hamar rájönnél, hogy az ellenőrzés arra vonatkozik hogy végre minden megfelelő-e.

A szövegkörnyezetből pedig tudnád, hogy a "minden" az a szerződés tartalmára utal. És ráadásul ahhoz, hogy idáig eljuss, még csak Grétsy Lászlónak se kell lenned, egy normál átlagos IQ és némi iskolázottság elegendő.

Ha viszont ez számodra már meghaladja az agyi kapacitásodat, akkor leszel szíves nem lehülyézni másokat, mivel van még mit söprögetned a saját házad tájékán. (Ez egy közmondás, nem szó szerint kell venni.)

Ihr habt verloren 2011.07.05. 14:07:14

Nos, Mátyás, vagy Tamás, vagy aminek a bank elnevezett!

Azt fogod csinálni, hogy addig reklamálsz, amíg a négyezres mínuszt el nem tüntetik. Mivel neked nem kell a kártya, ami hibásan lett legyártva a bank hibájából, és a számla sem kell.

Ha nem segítenek az alkalmazottak, írsz egy levelet a bank vezérigazgatójának, ajánlott levél formájában. Leírod szépen mi történt, az ügyintéző nevét (a szerződésen rajta van), és hogy mi a problémád. Nem fizetsz ki hibás kártya költséget, nem kéred az új kártya legyártását, a számlát pedig megszünteted pontosan abban a fiókban – ez fontos – ahol nyitottad.

Átmész egy másik bankba, és nyitsz egy számlát, és mielőtt bármit aláírsz, elolvasod a szerződés minden oldalát, hogy a címed, neved, számlával kapcsolatos dolgok pontosak e.

Mínuszba sose menjen amúgy senki, mert nem alacsony a negatív egyenleg kamata.

Ihr habt verloren 2011.07.05. 14:13:37

Ja, és Erste bankot nem választunk. Világos?!

varvizib 2011.07.05. 14:20:31

@lazarus: Természetesen igazad van abban, hogy a banki alkalmazott is hibázott. Ezt senki sem kérdőjelezte meg.

A rövid hozzászólásomban erre külön nem tértem ki, mert ez a posztoló égbekiáltó hibáihoz képest nem jelentős súlyú, és feltételezhetően nem is halmozottan előforduló. Az adatok aláírás előtti ellenőrzése pont azt a célt szolgálná, hogy minden rendben legyen és ne a véglegesített szerződésben kelljen módosítani.

A banki ügyintéző egy munkanap alatt többszáz adattal dolgozhat, és rengeteg mindenre kell figyelnie hogy ne hibázzon, míg az ügyfélnek, aki nem mindennap nyit számlát, csupán erre az egyre. Ha mondjuk az apróbetűs részeket nem is olvassa el (bár ez bizony manapság hiba!) akkor azért az minimum elvárható, hogy a saját személyes adatait megfelelően leellenőrzi MIELŐTT aláírná! Erre nincs mentsége akkor sem, ha 2 perccel tovább időzik emiatt!

MosoMasa 2011.07.05. 14:21:31

Ha a bank nem hajlandó megoldani a problémájukat, akkor leszarni.
A bankszámlát idővel megszüntetik.
A banktól érkező számlalevélre egyebekre ráírni: a cím ismeretlen, oszt visszadobni egy postaládába. Többet nem kapsz.
Rendes banknál új szerződést kötni - kicsit még figyelmesebben, ha már ilyen majmok.

zsiráffff (törölt) 2011.07.05. 14:25:31

@Gastroger: lol. Látom ilyen helyen dolgoztál, ezt nagyon vágod :D:D

blackbarika 2011.07.05. 14:28:00

wehehe. nekem kisebb problémám volt, átírattam a bankban a levelezési címemet, és csináltattam sms szolgáltatást, na egyik sem működött elsőre, a levelek még mindig a régi címre mentek. újra bementem, de egy másik fiókba, az esett útba. ott a nő kiirányított az előtérben lévő telefonhoz hogy hívjam fel ezt meg ezt, és telefonon keresztül megcsinálják. erre mondtam, hogy az előző erstében nem kellett telefonálni, ő azt mondta itt meg kell. :D gondolom lusta volt.
kimentem, elvileg megcsinálták. na mondom, kipróbálom. sms ugyanúgy nem jött :D akkor majdnem felrobbantam. mindegy, egy hét múlva visszamentem abba a fiókba, ahol először bénázták el a dolgaimat, és végre megcsinálták. kiderült hogy nem rögzített vmit a kiscsaj. ennyit erről.

varvizib 2011.07.05. 14:34:52

@elwood: ha nem olvasod el az ÁSZF-t akkor egy szavad nem lehet amiatt, ha esetleg átvágnak. Márpedig át fognak, ha megengeded nekik, ebben biztos lehetsz!

Ha itt élsz Magyarországon, és nem külföldről írsz, akkor tapasztalhatod, hogy ez mindennapi eset. - Persze mérlegelni kell, hogy mi éri meg jobban: egy órát olvasgatással tölteni, vagy bízni a szerencsében. Valószínűleg azért csinálják jó hosszúra az ÁSZF-eket, meg bonyolultra, apró betűsre, hogy az emberek többsége ne is akarjon belenézni.

Nekem volt úgy, hogy például a Pannonnak vissza adtam egy mobilnet előfizetést, és le akartak még húzni 1 havi előfizetési díjjal, noha azt a hónapot már nem kezdtem meg.

Na ekkor kérdeztem meg a kedves ügyintézőt, hogy az ezeroldalnyi ÁSZF-ben ugyan mutassa meg nekem azt a részt, ami ezt a kiszámlázást nekik lehetővé teszik. Mert ha nincs, és mégis ragaszkodnak a számlához, akkor panaszkönyv lesz belőle és PSZÁF.

Nos, nem találták! :-))) Hívták a főnököt, böngészték, elvoltak vele vagy 50 percig, már majdnem kikészültek emiatt, és végül a nagy arcból bőven visszavéve közölték, hogy jó, tényleg nincs ilyen szabály, úgyhogy nem számítanak fel költséget. És kaptam egy nullás számlát.

Na ezért megérte! Látnod kellett volna az arcukat!

varvizib 2011.07.05. 14:40:49

@blackbarika: Ha jól értelek, itt egyértelműen a bank hibázott, ráadásul sokszor egymás után. Ez egy önálló Homár cikket megérne szerintem.

blackbarika 2011.07.05. 14:48:09

@varvizib: áá, elég volt hogy ide beírtam. vannak ennél nagyobb problémák is szerintem :) túléltem.

hhaaaaaaaaaaaa 2011.07.05. 14:50:18

Kedves Tamás!

Ha jól értem Neked jelenleg nincs számlád a banknál, csak Mátyásnak.

Írj nekik egy levelet, hogy majd Mátyás kifizeti és azonnal mond fel a szerződést!

Grafogirl 2011.07.05. 14:51:32

Kedves Matyas v. Tamas! :)))
Meg annak idejen a posta bank nekem is keszitett 1 hibas kartyat. Az anyam keresztnevet irtak ra a sajatom helyett. Igaz ugyanazzal a betuvel kezdodik mint az enyem, de mas. Am en nem vettem eszre, de nem csak en, hanem jo 1 evig fizettem a kartyaval mindenfele. :) Amior rajottem, hogy hibas a kartya. Ezutan mar kivancsi voltam arra, hogy ugyan mikor fedezi fel valaki, hogy nem egyezik a keresztnev! De SENKI! Jo az a matyas nevre kiallitott kartya, hasznald csak nyugodtan, bizva abban, hogy a kutya sem nezi meg! majd a kovetkezo Tamas lesz :)

Grafogirl 2011.07.05. 14:53:23

@Grafogirl: Ja alairaskent a sajat nevem szerepelt :) es nyilvan az alairast ellenorzik.

varvizib 2011.07.05. 14:57:27

@elwood: Egyébként ha lenne jogbiztonság (pl. visszamenőlegesen ne lehetne törvényt alkotni, meg meglévő szerződéseket ne lehetne egyoldalúan módosítani, időközben kamatot emelni), és lenne rendes fogyasztóvédelmünk, akkor nem kellene tartani az ÁSZF-től.

Sőt, nem kellene figyelni a bolti termékek címkéjét sem, mert tudnád, hogy nem fogsz átcsomagolt húst kapni, meg lejárt szavatosságú terméket... stb.

Ettől sajnos NAGYON messze vagyunk. Mindezt jól mutatja az is, hogy valahogy nem fogynak a Homáron a témák, hanem inkább szaporodnak, ráadásul sokan megerősítik a kommentelők közül is a posztolók tapasztalatait. Értsd: jó dolog olvasni a Homár cikkeket, minden napra jut valami érdekesség, de még jobban örülnék, ha minderre nem lenne szükség.

Most jelen pillanatban nincs valós fogyasztóvédelem. Ami van, az is úgy ahogy működik. Ebben a környezetben jó hogy legalább van Homár, mert így mégis valamilyen nyomást azért lehet gyakorolni a helyzetükkel visszaélő cégekkel szemben.

^LutheR^ 2011.07.05. 14:59:38

@woodooman: A kártyabirtokosnak egyáltalán nem kell megegyeznie a számlatulajdonossal. Remélem, "programozó"-ként nem veszel részt pénzügyi projektekben...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.07.05. 15:04:48

@lazarus: Való igaz, hogy az alkalmazott figyelmetlen volt. Ellenben azért, hogy az adatai pontosak legyenek az aláírt példányon az ügyfél felel. Anyagilag is, de más értelemben is.

Igen: Az alkalmazott hibázott, bármi oka lehet rá. Ellenben nem ő állt neki utólag kiabálni azért, mert nem akarja a saját hibájának rá vonatkozó következményeit elviselni.

A panasz következtében valószínűleg rajta is csattan majd az ostor, ha írásban panaszt tesz az ügyfél. Ellenben le fogja nyelni a következményeket. Feltehetőleg hiszti, homár, stb nélkül.

Tény az, hogy a számlához van egy induló költség amit elvben be kell fizetni, hogy "éljen" a számla. Ez a jó néven lévő számlához is létező követelmény. Nem csak a kártyához.

A kártyát ennek teljesülése esetén lehet igényelni, vagy a számla megnyitásával egy időben.

Ezek közül egyik sem állt fenn.

Plusz költsége nincs.

De az, hogy se a számla minimális induló összegét, se a számlavezetési díjat (számla jó néven volt) nem akarja fizetni, se az iratokat idejében átírni nincs kedve, stb. az nem egy eseti "rosszul emlékezés".

Shinjuku 2011.07.05. 15:05:57

@Jani haverja: Aha... vagy szepen csak rateszik a BAR listara aztan probaljon menekulni...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.05. 15:10:57

@Shinjuku: 4000 forintos tartozásért BAR listára???

De levelet írni kell nekik mindenképp, hogy nyoma maradjon.

pajaro 2011.07.05. 15:24:26

Kedves Mátyás!

Én várnék a felszólításra, és ha megjött kiegyenlíteném a számlát egy hétlábú pókkal:

dorkaaa.blog.hu/2010/08/29/davidthorne

pajaro 2011.07.05. 15:25:43

Feladó: Jane Gilles
Címzett: David Thorne
Tárgy: Lejárt számlatartozás

Kedves David,
Cégünk nyilvántartása szerint önnek 233,95 dollár lejárt számlatartozása van. Ha már befizette az összeget, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot hét napon belül, és igazolja a tranzakciót.

Tisztelettel, Jane Gilles

Feladó: David Thorne
Címzett: Jane Gilles
Tárgy: Re: Lejárt számlatartozás

Kedves Jane!

Pénzem az momentán nincs, ezért küldök önöknek egy pókot ábrázoló rajzot. A grafika értékét 233,95 dollárra becsülöm. Remélem ez így megfelel önöknek.

Üdv, David

Feladó: Jane Gilles
Címzett: David Thorne
Tárgy: Lejárt számlatartozás

Kedves David,

Köszönöm, hogy felvette velünk a kapcsolatot. Sajnos nem áll módunkban rajzokat fizetőeszközként elfogadni, így a számláján továbbra is fennáll 299.95 dolláros tartozás. Kérem vegye fel a kapcsolatot velünk hét napon belül, és igazolja a tranzakciót.

Tisztelettel, Jane Gilles

Feladó: David Thorne
Címzett: Jane Gilles
Tárgy: Re: Lejárt számlatartozás

Kedves Jane,

Ez esetben a pókról készült rajzomat szolgáltassa vissza, kérem.

Üdv, David

Feladó: Jane Gilles
Címzett: David Thorne
Tárgy: Re: Re: Lejárt számlatartozás

Kedves David,

A rajzot e-mailben kaptam meg Öntől. Azt akarja, hogy küldjem vissza Önnek az e-mailt?

Tisztelettel, Jane Gilles

Feladó: David Thorne
Címzett: Jane Gilles
Tárgy: Re: Re: Re: Lejárt számlatartozás

Kedves Jane!

Igen, kérem.

Üdv, David

Feladó: Jane Gilles
Címzett: David Thorne
Tárgy: Re: Re: Re: Re: Lejárt számlatartozás
Csatolt fájl <spider.gif>

Feladó: David Thorne
Címzett: Jane Gilles
Tárgy: Kié ez a pók?

Kedves Jane,

Biztos benne, hogy ez a pókos rajz, az a pókos rajz, amit én elküldtem Önnek? Ennek a póknak csak hét lába van, és én kétlem, hogy egy ilyen alapvető hibát elkövettem volna, amikor rajzoltam.

Üdv, David

Feladó: Jane Gilles
Címzett: David Thorne
Tárgy: Re: Kié ez a pók?

Kedves David,

Igen, ez ugyanaz a rajz. Az Ön által küldött e-mailből másoltam és illesztettem be. David, az ön számlájára még mindig nem érkezett meg a 233.95 dollár. Kérem azonnal fizesse be, amint lehetséges.

Tisztelettel, Jane Gilles

Feladó: David Thorne
Címzett: Jane Gilles
Tárgy: Automatikus válaszüzenet

Jelenleg nem tartózkodom otthon. Épp időutazom, de múlt hétre hazaérek.

Üdv, David

Feladó: David Thorne
Címzett: Jane Gilles
Tárgy: Re: Re: Kié ez a pók?

Hello, visszatértem és átolvastam az Öntől kapott leveleket. Realizáltam, hogy azt a rajzot valóban én rajzoltam. Így döbbentem rá, hogy Ön valószínűleg a végtag nyilvánvaló hiánya miatt nem fogadta el a rajzomat, és pusztán udvariasságból nem szólt erről nekem. Tehát, most a kijavított - megfelelő számú lábakkal ellátott - változatot küldöm át Önnek, fizetségül a tartozásaim kiegyenlítésére. Remélem ez konkludálja az ügyet.

Üdv, David

Feladó: Jane Gilles
Címzett: David Thorne
Tárgy: Re: Re: Re: Kié ez a pók?

Kedves David!

Már korábban jeleztem, nem fogadunk el pénz helyett rajzokat a számlák kiegyenlítésére. Elfogadunk csekket, banki átutalást, pénzutalványt vagy készpénzt. Kérem, fizesse be az összeget még ezen a héten, hogy elkerülje a késedelmi kamat kiszabását.

Tisztelettel, Jane Gilles

Feladó: David Thorne
Címzett: Jane Gilles
Tárgy: Re: Re: Re: Re: Kié ez a pók?

Kedves Jane!

Ostobaság volt részemről azzal próbálkozni, hogy küldök valami teljesen értéktelen dolgot, pazarlom az idejét, és megpróbálom elhitetni, hogy ez fedezi az adósságom. Megértettem és természetesen fizetek még ezen a héten, ha nem felejtem el. Mivel Ön a második rajzomat sem fogadta el fizetségképp, kérem, juttassa vissza mihamarabb, amint módja van rá.

Üdv. David

Feladó: Jane Gilles
Címzett: David Thorne
Tárgy: Re: Re: Re: Re: Re: Kié ez a pók?
Csatolt fájl <spider2.gif>

elwood 2011.07.05. 15:55:15

@varvizib: "le akartak még húzni 1 havi előfizetési díjjal, noha azt a hónapot már nem kezdtem meg.

Na ekkor kérdeztem meg a kedves ügyintézőt, hogy az ezeroldalnyi ÁSZF-ben ugyan mutassa meg ...

Nos, nem találták! :-)))...

Na ezért megérte!"

kinek mi éri meg.
ezer oldalt átböngészni egyhavi előfizetési díjért, nekem biztos nem érné meg, nem beszélve arról, hogy havonta változik amit értelemszerűen újra és újra át kell böngészni

inkább elfogadom, úgyis ez vonatkozik mindenkire, aztán majd valaki a hozzád hasonló türelemmel megáldott emberekből felnyomja őket a pszáfnál, ha valami nem korrekt

Anti Anyag (törölt) 2011.07.05. 16:05:36

A probléma a számítógépes programban van, nem tudja kezelni a rendkívüli eseteket, vagy a dolgozók nem tudják kezelni.

Tökmindegy, fizesd ki nekik a 4 rongyot, sajnos az időtényező miatt tényleg ez a legegyszerűbb és gyorsan tűnj el onnan. És persze nagyon okos vagy, hogy ide is írtál, de meséld is el mindenkinek, más ha lehet ne járjon így. Itt a leglényegesebb hiányzik, az emberi tényező, pedig az banknál létfontosságú, rosszabbul is lehet járni, ha ez nincs.

Budapest Bank, Magnet bank. Ezekkel nekem igen jók a tapasztalataim.

tuono 2011.07.05. 16:19:15

Tamás, ha keresik rajtad a 4.000 Forintot, akkor irányítsd őket a Mátyáshoz.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.07.05. 16:20:38

na ja, van(nak) a számlabirtokos (ok), van(nak) a kártya birtokos(ok), valamint a kártyán szereplő név is egy (valójában 2) külön mező. tehát ennyi helyre kell beírni a nevet. leprogramozva meg úgy van, h kitölti az ügyintéző első helyen a nevet (számlabirtokos), ezután a progi felajánlja az összes többi helyre is ugyanezt a nevet, azaz vszínű kitölti magától. ez az automatikus kitöltés viszont csak addig működik amíg a rubrikák üresek, tehát mikor az első helyen javított a többi helyen már nem változott meg magától.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.05. 16:26:48

@atpijkamo: valamelyik nap szuksegem volt 100 dollar cashre,egy cimletben ezt hogy netbankolom?
egyaltalan nem voltam boldogtalan, hogy a bankomig 5 percet kell vezetni nem 45-ot
nem mondom, hogy fo szempont volt, de szempont, hogy minden nap elvezetek a bank elott

Bambano 2011.07.05. 16:33:59

@woodooman: nekem meg az lenne a furcsa, ha átírná. A bankkártyára olyan nevet ír, amilyet kérek. Nekem, akinek két keresztneve van és a másodikat használja, rohadtul rosszul jönne, ha nem az én használt nevemre szólna a kártya.

egyébként pedig (más téma): ha úgy istenigazából de atom módon ki akarsz baszarintani a gyerekeddel, adj neki két keresztnevet. Komolyan mondom, a születéskori közvetlen fejbelövés sokkal humánusabb eljárás, mint két keresztnevet adni neki.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.05. 16:35:21

ja, az naturlich, hogy BoA-nal a kartya es a szamla ingyenes
orultek, hogy naluk nyitom es ott van a penzem
1 ve kellett bankot valtanom, mikor idekoltoztunk
villamgyorsdan elinteztek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.05. 16:36:34

@Bambano: itt az a furcsabb ha valakinek nincs "kozepso" neve
neha meg szegyellem is magam miatta:)

Kritikájj Mást! 2011.07.05. 16:55:08

Örüjjé, hogy nem lőttek le. Móron is így kezdődött....

Mr Garrison 2011.07.05. 16:58:49

Azonnal odahivatni a bank vezetőjét és a pofájába mondani hogy a pénzügyi felügyelet majd jön vizsgálódni... kb 3 percen belül megoldódott volna a probléma. Jah...ezeket a "szerződéseket" Én a legtöbb esetben le szoktam fényképezni (mostani mobilok már szép tiszta képet készítenek), mert van amikor sunyin elkérik egy ilyen helyzetnél és soha nem kerül vissza hozzád.

Te kinél bankolsz? a válasz: A jó édes anyukádnál!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.05. 17:02:55

@Bambano: "ki akarsz baszarintani a gyerekeddel, adj neki két keresztnevet"

Ez a te egyéni nyomorod. Az én gyerekeim örülnek a két keresztnevüknek. Ha nem tetszik nekik az első, használhatják a másodikat, vagy mindkettőt. Kettő mindenképpen több, mint egy.

Nehéz keresztnevet adni. Nagyon kevés ember van megelégedve a sajátjával.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.05. 17:07:39

@Mr Garrison: "Azonnal odahivatni a bank vezetőjét és a pofájába mondani hogy a pénzügyi felügyelet majd jön vizsgálódni..."

Te nagyon el vagy tévedve. Melyik bolygóról jöttél?

flea 2011.07.05. 17:15:37

@Mr Garrison: "mert van amikor sunyin elkérik egy ilyen helyzetnél és soha nem kerül vissza hozzád"

Meg még ilyen is van:

Internetbank-hozzáférést kértem a meglevő folyószámlámhoz. Ügyintéző hozott egy 1 oldalas szerződést az adataimmal kitöltve.

- Mielőtt aláírom, szeretném elolvasni a netbank ÁSZF-et.
- Olyan nincs.
- De van.
- Nincs.
- Kell lennie, mert ide van írva, hogy elfogadom.
- Marikaaa! Van olyan, hogy netbank ÁSZF?
- Nemtom, nézd meg a mappában!

Mappa előás, első ÁSZF nevű dokumentum diadalittasan kihalász, odarak.

- Elnézést, ez a hitelkártya ÁSZF, engem nem ez érdekel.
- Jó, tudja mit, akkor keresse meg. (mappa odab@sz)

Némi keresgélés, de "a mappában" nem volt a netbank ÁSZF.

- Sajnos nincs ebben a mappában.
- Látja, mondtam, hogy nincs!
- De ugye ön meg azt látja, hogy ide van írva, hogy azt fogadom el.
- (dühös tekintet)
- Esetleg megnézné az interneten?
- Miiii??
- Tudja, erstebank pont hu.

Becsületére legyen mondva, egy perc alatt megtalálta, kinyomtatta. Átolvastam.

- Akkor még egy netbank hirdetményt kérnék, mert az meg ennek elválaszthatatlan része.

(Már nem emlékszem, hogyan, de az is került. Nem könnyen. Viszont legalább rövidebb volt.)

Na ezek után jött az, hogy mikor adtam az aláírt 1 oldalast, és tettem volna el a többit, akkor azt mondja, szó szerint:
- Azt adja ide.
- Dehogy adom.
- Nem viheti el!
- Ugye nem gondolja komolyan, hogy aláírok egy szerződést, de saját példányt nem tartok meg belőle?

Szegény elfáradt, tovább nem vitatkozott. Pedig nyilván azt sikerült ezzel megakadályoznom, hogy legközelebb legyen példány "a" mappában :)

lima31 2011.07.05. 17:16:44

Be kell hajtatni a Matyitól :) Vagy nem? :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.05. 17:19:46

@flea: Helyes, így kell! Végre egy pozitív történet!

Bambano 2011.07.05. 17:21:15

@atpijkamo: ja, én is örültem a két keresztnevemnek addig, amíg el nem jött az okmányok kiállításának ideje. majd láttam, hogy *minden* papíromra más verzióban sikerült a nevemet felírni, akkor elegem lett belőle.

Nekem az első keresztnevem ugyanaz, mint apámé, következésképpen a másodikon hívott mindenki otthon. Később suliban is. Ezt próbáltuk jelezni a papírokon. Az ügyintézők 95%-ának ez bonyolult. A személyimen, bankkártyáimon, közüzemi számláimon annyiféle név van, hogy meg sem próbálom fejben tartani.

Az ügyfélszolgálaton meg mindig kiröhögnek, mikor elém raknak egy papírt és meg kell néznem rajta, hogy hogy hívnak.

Hát nem. Az én gyerekemnek már egy keresztneve van, könnyen lebetűzhető fajtából.

@Mr Garrison: tudod mit csinál a felügyelet, ha feljelented a bankot? az egész pakkot, amit a felügyeletnek írsz, az összes személyes adatoddal a tetején, átküldi a banknak, aki majd kivizsgálja és hoz róla egy döntést.

lehet megtenni a fogadásokat, hogy a bank ügyvédje szerint ki a hibás és ki fog fizetni.

ezt én egyszer elkövettem, többet nem fogom.

egerészölyv 2011.07.05. 17:33:53

Az ügyintézőnő is, a főnöke is felelősek, hiszen eltérő mértékben, de mindketten tapírok voltak.
Azonban baromságot követünk el, ha bennük keressük az igazi felelősöket.
A fő felelős aa banknak az a vezető munkatársa, aki a szoftverre kiadta a megrendelést, rosszul specifikált, rosszul tesztelt és fizetett egy kalap túróért. Az alfelelős a szoftver írója, akitől elvárható, hogy a megrendelő inkonzekvens akaratában felismerje a végiggondolatlanságokat. Mindketten igen szép pénzeket keresnek, mindkettejüket süvítő kontraszelekció tette a posztjukra.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.05. 17:36:16

@Bambano: Látom, te is örülnél nagyon, ha csak az első keresztneved lenne meg.

Bemegy a nyolcgyerekes cigányasszony az önkormányzathoz, hogy segélyt kérjen. Az írnok megkérdezi tőle a gyerekei nevét. Azt mondja az asszony:
- Laji, Laji, Laji, Laji, Laji, Laji, Laji és Laji.
- Hogy lehet nyolc srácnak egyforma nevet adni? - álmélkodik a tisztviselő. - Mit csinál például, ha ebédelni hívja őket?
- Csak elkiáltom magam, hogy Laji, és akkor mind odajön.
- Na jó, de mit csinál, ha azt akarja,hogy csak az egyikük jöjjön?
- Akkor csak a vezetéknevüket mondom.

egerészölyv 2011.07.05. 17:36:37

@flea: helyesen jártál el.
A hülye szoftverekkel megvert pénzvilágot még a "női logika" is sújtja... Katasztrófa.

egerészölyv 2011.07.05. 17:38:36

@tuono: és ha feketeistára teszik? Barátilag?

egerészölyv 2011.07.05. 17:40:30

@^LutheR^: miért, akik "részt vesznek", azok jobbak?... :(

egerészölyv 2011.07.05. 17:41:49

@^LutheR^: miért, akik "részt vesznek", azok jobbak?... :(

MethYou 2011.07.05. 18:55:08

annyival egészíteném ki a sztorit, hogy délután felhívtak a fiókból és megoldódni látszik a dolog úgy, ahogy azt eddig is elvártam volna. nyilván eljutott hozzájuk is ez a levél valahogy:)
és nem tamásnak hívnak! egy smile kevés volt úgy néz ki a végére, ha a levelet olvasva nem egyértelmű.. písz

Ugyandehogy (törölt) 2011.07.05. 19:49:16

@Bambano: a pszáf egy kalap szar, rá kellett jönnöm.
a bankom a kölcsönöm lejártával még egy hónapot követel, és elegánsan elsiklik (mindahányszor) afelett, hogy szerződést módosítottunk a lejárat előtt egy évvel, amikor is aláírtam, mennyi tőkét és mennyi kamatot kell az egy év alatt kipengetnem. amit be is fizettem szépen. sokadszorra sem foglalkoznak vele, csak hajtogatják, hogy de-de-de.
írtam a pszáfnak is emiatt és beleírtam azt IS, hogy egyébként a bank mindig késve válaszol.
a pszáf válasza a problémára: erre az ügyre nem vonatkozik a 30 napos válaszolási határidő!
vagyis figyelmet sem vetettek az alapproblémára.

ha legközelebb kénytelen leszek nekik írni, akkor majd csak egy dolgot írok bele, nehogy megzavarodjanak szegények.

dilettáns banda.

A Tyne folyó déli partja 2011.07.05. 20:11:58

csak én nem értek valamit? bevezető szöveg: "úgyhogy Tamás jobban teszi"

utána, a levélben: "Mátyás helyett Tamást sikerült írnia keresztnévnek."
most akkor Mátyásnak hívják? ha ahelyett írt az ügyintéző Tamást? de akkor ki a "Tamás jobban teszi"?

MethYou 2011.07.05. 20:23:31

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):

örülök,hogy végre feltűnt valakinek, valóban Mátyásnak hívnak.

A Tyne folyó déli partja 2011.07.05. 20:28:22

@MethYou: nekem ez volt az első, amit szemet szúrt...most akkor a homár is büszke lehet magára, ugyanígy összekeverte....

Mylady 2011.07.05. 21:52:39

@varvizib: És nem röhögték magukat halálra a Pannonnál amikor megfenyegetted őket a pénzügyi felügyelettel??? (mi köze a PSZÁF-nak a Pannonhoz???)

Mylady 2011.07.05. 22:09:04

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): Szerintem azért keverték össze sokan, mert Mátyás huncut módon "Tamás" aláírást használt - és ezen nem segített a szmájli sem :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.07.05. 22:09:20

És akkor mi van? Legfeljebb használja a hibás névvel. Ha alá kell írni, akkor a hibás nevet írja alá. És nem vásárol 30000 Ft fölött, és akkor a személyit se fogják elkérni.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.05. 23:37:18

kinek a nevére szól a kártya?

fizesse ki az, vagy aki elqrta az adatok bevitelét!
téged semmi nem terhel. ha fizetsz, luzer vagy!

Megdobbent 2011.07.06. 03:53:49

A huje poszter tutira nem XY-nak hivjak, igy aztan nem csoda, ha elkeveredik, elvegre minden bankos sztoriban XY van. Ugyhogy innentol az o bulija, en nem irok neki semmi mast, esetleg csak annyit, hogy

HAAAAAAA - HAAAAA!

Tomasz_a_gozmozdony 2011.07.06. 11:26:49

Megoldas: nyiss mashol egy szamlat, a felszolito leveleket meg egesd el vagy torold ki a segged vele vagy akarmi. A te neveden van? Nem. Tudnak ezekutan csinalni valamit? NEM. Ha esetleg per lesz belole, te eloadod a hattersztorit, ok meg benyelik a bekat. Mancikat aki elkurta valszeg ki fogjak rugni az ugyfelkezelesi policy miatt (van am nekik olyan is, de csak akkor latod ha van bent legalabb harom fonok a bankfiokban), de attol gondolom te nyugodtan alszol. Ja, bonusz adalekkent tobbet nem mesz a postabank kozelebe se.

anarch 2011.07.08. 09:48:38

@Mylady: Szerintem a Homáros posztot írta alá így, mert már felhagyott minden reménnyel és inkább nevet változtat, csak hogy tudja használni azt a kártyát :P.

Ja, aki meg a "külföldön se jobb"-al példálózott... Ehheh, errefele egy lakossági bankszámlanyitás így néz ki: weboldalra fel, netes személyivel azonosít, számlatípust kiválaszt, jóváhagy... Számla kész, hamarost be lehet lépni (ld. netes személyi, mint azonosító) és igényelni mindenféle egyebeket mint bankkártya, telebank, egyéb csatolt számlák, stb. Első számlához extra biztonságként az aktiváláshoz előbb kiküldenek postán (a személyidhez regisztrált címre) egy kódot amit bepöntyögve lehet aktiválni a cuccot, ezt már bankja válogatja hogy csinálják, de amit hallottam ez a tipikus eljárás.

Mondjuk a villanyóra regisztrálás is így ment, naív módon kikerestem a legközelebbi "elmü" irodaházát és felkerestem őket személyesen. Ügyfélszolgálatot nem találtam, a portás először nem is igen értette mit akarok, majd kedvesen leültetett maga mellé, a számítógépén felmentünk a weboldalukra és kitöltöttük azt a pár mezőt együtt ami ehhez kell.

Egyszerűen kölcsönös hozzáállás kérdése az egész: ha nem szopatás a cél, akkor nagyon gördülékenyen és olcsón meg lehet oldani a dolgokat.

mohopasi 2011.07.08. 11:35:35

A bibi ugye ott kezdődött, hogy a csajszi elrontotta. Ott folytatódott, hogy a kedves ügyfél nem nézte meg mit ír alá... A többi ezek egyenes következménye.

Mylady 2011.07.08. 18:13:41

@anarch: És ehhez melyik szomszédos bolygóra kellett költöznöd?

varvizib 2011.07.12. 18:20:16

@Mylady: Olyan hangsúllyal mondtam, hogy komolyan vegyenek.

Esztre 2011.07.29. 22:59:51

javaslom az emberi tényezők figyelembe vételét is, nem csak bankokról lehet beszélni, hanem bank fiókokról, és az emberi tényezők meghatározzák, szóval nézd meg a fiókvezetőt, vedd el a szolgáltatást :) ez a magyar virtus
süti beállítások módosítása