Tékozló Homár

El sem kezdődött, máris túl hangos a Balaton Sound

2011.07.07. 13:16 | jackyll | 595 komment

A Sziget-rendezvények letompított hangereje miatt már többször kiakadt a Homár, de most felcsillant a remény. Ma kezdődik ugyanis a Balaton Sound, aminek a hangereje állítólag akkora, hogy a tó másik oldalán is felsírnak miatta a kisdedek. Némileg árnyalja a képet, hogy a fesztivál csak ma kezdődik, azaz kicsi a valószínűsége, hogy a büfések befoglalták volna a nagyszínpad hangtechnikáját. József levele Zamárdi önkormányzatának:

Tisztelt Önkormányzat! A paloznaki Vöröspart Egyesület elnökeként és jogi képviselőjeként az alábbi panasszal fordulok Önökhöz: A tegnap kezdődött Balaton Sound Fesztivál által éjjel-nappal folyamatosan keltett monoton, dübörgésszerű zaj a Balaton-parti ingatlanok pihenési célú használatát gyakorlatilag lehetetlenné teszi. Az Önök felől érkező hang hangereje jelentősen meghaladja a közelben (ideértve az alig néhány száz méterre megrendezésre kerülő HOG Open Road fesztivál koncertjeit) tartott rendezvények zajának hangerejét, ráadásul gyakorlatilag egész nap folyamatosan hallható.

Kisgyermekekkel gyakorlatilag el kellett menekülni a parti területről, mivel a zaj hatására megnyugtathatatlanul sírnak, de a felnőttek számára is elviselhetetlen a helyzet. Több szobakiadással foglalkozó ingatlantulajdonos is jelezte, hogy vendégei a jelzett körülmények miatt távozni készülnek.

A fentiek alapján kérem, hogy a rendezvény hatósági zajmérését a Balaton irányában is haladéktalanul elvégezni, és a rendezőket a hatályos jogszabályok betartására kötelezni szíveskedjenek.

Üdvözlettel: József

Hamar megjött a válasz is:

2011.07.07. 11:57 keltezéssel, Zamárdi Polgármesteri Hivatal írta:
Tisztelt Cím! A Balaton Sound rendezvény a mai napon, azaz 2011.07.07-én kezdődik, pontosan 12.00. órakor engedik majd be az embereket! A koncertek meg később- délután- kezdődnek. Amit tegnap hallottak, az kizárt, hogy a B.Sound zenéje legyen. Jó magam is kinn voltam a területen, egyszer 15.00, és egyszer 18.00 órakor állították be a hangerőt, ami 5-5 percig tartott. A rendezvényterületet, most nyitják meg. A zajszintmérést, mint mindig, ismét elvégezzük és végeznek még függ.iü-i szakértők is zajszintmérést. Nemcsak a déli parton, hanem Füredre és Tihanyba is áthajózva az éjszaka közepén.

Megértésüket köszönve:
Minden jót!
 jegyző

József nem adja fel:

Tisztelt Jegyző Asszony! Sorait meglepetéssel olvastam. Bár jelenleg éppen csönd van, de 11 és 12 óra között egyértelműen az Önök területéről jött a dübörgés, amit több zamárdi polgár is megerősített. Az éjszakai zenével kapcsolatban ilyen helyi megerősítést nem kaptunk, de minket első sorban nem is az elmúlt időszak, hanem a következő napok érdekelnek, aggasztanak. (Az elmúlt évekből sajnos bőséges tapasztalattal rendelkezünk.)

Ezért kérem, hogy a a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló 23/2011. kormányrendelet 12. §-ában és a rendezvények engedélyezéséről és működtetéséről szóló egyéb jogszabályokban foglalt jogköre alapján a fesztivál ellenőrzéséről (főleg a Balaton irányába terjedő zajterhelés vonatkozásában) gondoskodni szíveskedjen, különös tekintettel az Önök illetékességi területéről származó, azon kívül okozott zajterheléses birtokháborításra.

Támogatását előre is köszönve: József

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cicmen (törölt) 2011.07.08. 10:57:08

@Metamorfi: Végre valakinek van humora! :)

tom318 2011.07.08. 10:57:50

nem vagyok egy sound rajongó, de fesztivál úgyhogy mdellette vagyok...szarfaszú hülye ráér az ilyen baromságokra...

MaCS_70 2011.07.08. 10:59:39

@zoldmanoka2:

Halihó!

Igazad van, de a BS védelmében annyit azért hozzátennék, hogy könnyen lehet, hogy a szervezők be is tartották a szabályokat — csak azok egyszerűen nem vonatkoznak a távolabbi területek védelmére.
Nem ismerem a részletes rendelkezéseket.

Ezért irogatom ciklikusan (WRITE ONLY KOMMENTELŐK FIGYELEM!!!), hogy nem vagyunk mi a Balaton Sound ellen. Összesen annyit szeretnénk, hogy legyen valamennyivel kíméletesebb a zajterhelés. annyit, hogy ne legyen rosszabb tőle a helyzet, mint a szomszédban tartott szintén nagyszabású koncertek esetén. (Vagy lehet, hogy azoktól meg Zamárdiban mennek a falnak? Különben nem, nem is tudtak róluk.)

Éppen most beszéltem egyébként egy hozzáértővel, aki szerint teljesen reális lehet (bár a távolból nem akart biztosabbat mondani), hogy úgy lehessen megoldani a problémánkat, hogy a fesztiválon szórakozók ne is érezzenek belőle semmi élvezetcsökkentő hatást.
Nem megszüntetést akarunk, nem gyökkettes hangerőt, éjféli üzemzárást, csak egy kevés engedményt és első sorban párbeszédet — mert a problémák megoldása azzal kezdődik.

Üdv: MaCS

UI: Egyébként hajnali fél ötkor még meg-megrezzentek a teraszajtó üvegei. Amint írni bátorkodtam, valamiért kellemetlenebb itt a helyzet, mint a helyszínen.

tocibacsi 2011.07.08. 11:02:21

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: szóval mi az a csontvezetéses?! Mesélj róla lécci... Csak mert én nem használok iPod-ot, így nem láttam, milyen is az Apple koponyacsonton keresztüli vibráció útján a dobhártyát stimuláló fülese...
Egy diszkó tipikus zajszintje 110 dB
Egy sugárhajtómű 130 dB
A 110 dB napi félóra rendszeres zajártalom mellett okozHAT károsodást...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.08. 11:02:39

@Rosszindulatú Vászka: Már van olyan. Válogass egy kicsit a legközelebbi Szkítia-bolt nem népzenei cd-i közül...

bebíró 2011.07.08. 11:04:19

Kedveseim, akik a toleranciáról szónokoltok!
Nem tom mit szólnátok, ha a kerítésetek elé odaszarna valaki és arra kérne benneteket, hogy viseljétek el (esetleg csak négy nap egy évben, meg erre van igény). Az, meg hogy az itt lakók ebből élnek? Hát nem tudom. Egy szálloda, vendéglátóhelység is a vendégeiből él, de aki zavar másokat, egész egyszerűen kirakják. Legalábbis normális helyeken. BB

tocibacsi 2011.07.08. 11:08:59

@MaCS_70: teljesen egyetértek Veled... biztos, hogy a szabályozás sem teljesen fedi a problémát, és a terület is egyedi sajátosságokkal bír... és igen, biztos lenne egy elfogadható kompromisszum, de az is fix, hogy mindíg lenne épp elég zúgolódó... Ha az önkori BETILTOTTA volna a BS-t, most azon menne a rinyálás, hogy szegény helyi vendéglátósok... a magyarnak sose jó...

tocibacsi 2011.07.08. 11:11:26

@bebíró: mindenhol vannak zenei fesztiválok... soha nem voltam egyen se, illetve egyszer belebotlottam egy budapestparádéba, menekültem is elfele... de attólmég van ilyen... Valszeg a riói karneválon is van pár nyugdíjas szakszervezet, aki háborog, ahogy ezt az elmúlt 100 évben is biztosan megtette...

Démonmac1 2011.07.08. 11:12:38

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "és átszivattyúzni bele a Balaton vizét... "
nem?:)
szélmalomharc.

egy atlag 2011.07.08. 11:15:29

egyébkét hatalmas ötlet ez a BS. vegyél egy laptopot meg egy ócsó kázió szintetizátort, tegyél be egy majmot mögéjük. tölts rá a laptopra valami ultragagyi, primitív, herélt diszkózenét és erősítsd ki. a sok hülye drogos hülyegyerek meg tíz-százezreket hagy a zsebedben. az a baj, hogy nem nekem jutott eszembe.

Coyote82 2011.07.08. 11:17:45

De, a magyarnak jó :-)
Tegnap este voltam, és nagyon jó a fesztivál, ma este folytatom...

Talán a sok őstulok véleménye kicsit változna, ha látná, hogy milyen kulturált rendezvény ez pl. a Szigethez képest. Folyamatos takarítás, színvonalas zenék, rengeteg magyar előadő (kis ország, nagy pénz), és jó látni a rengeteg elégedett külföldi arcot. A környező országokon kívül hollandok, belgák, angolok, de amerikaiak is érkeztek - és láthatóan nagyon tetszik nekik a színvonalas rendezvény.
Ha utána maradnak egy hétig, és itt költik el a százezreket, az bezzeg senkit sem fog zavarni, igaz?

Szerencsétlen maradi hülye panaszkodók.

gálgaszton 2011.07.08. 11:19:02

@egy atlag: te nem egy átlag, hanem egy ritka nagy fasz vagy:)

tocibacsi 2011.07.08. 11:19:15

@egy atlag: azért túl sok rálátásod nem lehet a műfajra... ez is egyfajta szegénységi bizonyítvány... nem az, hogy nem hallgatod, hanem az, hogy nem hallgatod és közben van egy ilyen sztereotípiád amit aztán le is írsz...

gálgaszton 2011.07.08. 11:21:05

@MaCS_70: ezért mondtam, hogy gipszkartonoztasd be erre a pár napra:)

gyepetto baggio 2011.07.08. 11:22:18

elég alacsonyan, felettünk szállnak el azok a repcsik, amik délről közelítik meg ferihegyet. persze nem is csendesek, de leszarom. szeretem nézni a medencémből, gumimatracon, háton fetrengbe, sörrel a kezemben. éjjel meg becsukom az ablakot.

Metamorfi 2011.07.08. 11:25:13

@egy atlag: Bármennyire is nehéz muszáj elfogadnod, hogy manapság már nem csak húros /vonós / ütős hangszerekkel lehet zenét csiholni. A gépzene is zene, nem kell együtt élned vele, azt hallgatsz otthon vagy a füledben a metrón, amit szeretnél.

Egyébként nem tudom miért azonosítja mindenki konkrétan ezt a fesztivált a droggal. A techno party-k azok, ahol a legtöbb tudatmódosított egyént megtalálod. Meg aztán én azt a 20-as évek elején járó célközönséget kitolnám 30-ig, és akkor már reális lesz a dolog.

A mobil zajvédő falak jó ötletnek tűnnek, illetve a szárazföld felé fordított színpad sem egy rossz variáció.

Egyébként itt is képviseltetik magukat azon egyének, akik egy szomszédban zajló hangos házibuli alkalmával először nem bekopognak, és kulturáltan csendesebb szórakozást kérnek a bulizoktól a környezetre való tekintettel, hanem a rendőrséget hívják és azok kiérkeztekor sunyin az ajtónyíláson vagy az ablak sarkában figyelik az eseményeket.

Rui Blaaz 2011.07.08. 11:29:33

@MaCS_70: valahol nagyra becsülöm azt, hogy folyamatosan emberi hangon, logikusan levezetve kommunikálsz és érvelsz, függetleníted magad attól, hogy az alfabéta kis szarcsimbókok (átlagos wannabe-yuppiek) a szórakozás=hangerő egyenletig jutnak - ha rámüvöltesz, megbaszhatsz? -, és ezenkívül még elégedetten... néznek. Hiszen megvan a hangerő, mi kell más?

átlátó 2011.07.08. 11:31:45

@aha, persze: Nem vagyok észnél, hogy észreveszlek, de csak szólok, mert nagyon városi parízerjampinak nézlek, hogy a tyúknak több esze van, mint neked... árnyékba megy, ha előtte a Nap zavarta.

mirandamama 2011.07.08. 11:33:08

@Professzor A: Hát elég sötét paraszt vagy!

Kenedy1 2011.07.08. 11:37:26

József menny a picsába

Picsasereghajtó 2011.07.08. 11:48:29

@Coyote82: Te még mindig ott tartasz, hogy a Sziget a sárban (és saját/egymás hányásában) fetrengő koszos punkok bulija? Kicsit le vagy maradva...

Szerintem ma már az összes fesztiválon bizonyos szűrést jelent a belépőjegy ára. Tízezreket már egy punk se fog összetarhálni a Filatorigát HÉV megállóban vagy a soproni vasútállomáson.

2011.07.08. 11:53:10

Tisztelt Monakói Önkormányzat!

A Monakói Csendetszeretők Egyesülete elnökeként, főpénztárosaként és jogi
képviselőjeként az alábbi panasszal fordulok Önökhöz:

A tegnap kezdődött Forma-1-es futam által éjjel-nappal folyamatosan keltett monoton, dübörgésszerű zaj, a gumik visítása, az elviselhetetlen kipufogógáz és a Alsó és Felső Montacarlói parti ingatlanok pihenési célú használatát gyakorlatilag lehetetlenné teszi. Az Önök felől érkező hang hangereje jelentősen meghaladja a normálisan elviselhető mértéket.

Kisgyermekekkel gyakorlatilag el kellett menekülni a yachkikötő melletti, parti területről, mivel a zaj hatására megnyugtathatatlanul sírnak, de a felnőttek számára is elviselhetetlen a helyzet.
Több szobakiadással foglalkozó ingatlantulajdonos is jelezte, hogy vendégei a jelzett körülmények miatt távozni készülnek.
Kérem a jövőben tilcsákbe a formaegyes futamot. Sőt követelem !

MaCS_70 2011.07.08. 11:54:20

@Metamorfi:

Halihó!

A szárazföld felé fordított színpad valószínűleg még rosszabb lenne -- konkrétan a helyiek őrülnének meg tőle.
A Balaton felé sugárzott hang sokkal kezelhetőbbnek tűnik -- bár mondjuk érdekes lenne a helyzet egy a part közelében csordogáló hajón. De legalább abban a sávban nem kellene szél...

Üdv: MaCS

2011.07.08. 11:55:02

A posztoló mennyenapicsába - ez volt már ?

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2011.07.08. 11:59:56

Engem is zavar az asszony, aztán mégsem jelentem fel:)

Joindulat SC 2011.07.08. 12:00:58

@Ungárische Spráche Alkohol:

Meg tudom erősíteni amit mondtál.
Viszont a gördeszkázó/rollerező kölköket kihagytad :)

Józsefnek meg üzenem, hogy annyi pénzt elköltenek a B. Soundon, hogy ha 100 levelet ír a T. jegyzőnek akkor sem fogják lehalkítani... :)

Megoldás:
Tolerancia

Rui Blaaz 2011.07.08. 12:25:17

@Joindulat SC:
- ha a szomszéd kölök átjön, hogy szülinapja van, buli lesz, nemebaj, akkor megmondom neki, hogy letekeri a basszust és nem, nembaj.
- ha a szomszéd kölök macskát nyúz, az baj, még akkor is, ha a szőrével a bocskaiját téliesíti
- ha a szomszéd kölök a felhajtómon deszkázik, az nembaj, mert tudja, hogy ha letöri a szegélyt, a kukában végzi a deszkája (már megint), ezért inkább nem tör le/össze semmit - learning by doing
- ha viszont "sportkipufogót" applikál a Rometjére (nyilván nem az, inkább Aprilia, mindenesetre valami szar), akkor tudja, hogy kipróbálni max. a teszkó parkolójában fogja

Tolerancia: ezekben az esetekben mindenki tudja, hol a helye, meddig mehet el, mit enged meg magának és a másiknak, boldogan élünk. Sőt [a kölök] még át is jön és (szépen) lenyírja a füvet, megnyesi a sövényt, ha kell neki a Wii vagy a koktélkocsi, hogy imponáljon a csajának

ugyanakkor nem vagyok meggyőződve, hogy csordába verődve nem válik-e ő is hülye kis basszusmániás szarcsimbókká.

mindenesetre nem a környezetemben, mert kirúgom az apját a picsába

ó, jessz :-)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.08. 12:25:46

@Metamorfi: "Egyébként nem tudom miért azonosítja mindenki konkrétan ezt a fesztivált a droggal."
Szerinted?

huppa 2011.07.08. 12:29:28

Reggel fél ötkor Balatonfűzfőn, 20 km légvonalban, a víztől 70 m-es magasságban a hegyen, iszonyatos infrahang-szerű, alig hallható, de mégis hihetetlenül zavaró morgásra és ablakremegésre ébredt az egész család. Akkor még nem tudtam, hogy miaf@sz lehet ez...
Szerintem legalább tízszer több embert zavar, mint aki élvezi. Sőt, aki élvezi, nem élvezné kevésbé 10 - 15 dB-lel halkabban, és 30 Hz alatti összetevők nélkül sem.
Dehát, bazmeg, az ágyúzást sem élvezték '44 telén, mégis hallgatta, aki csak tehette. Ilyen az élet. (Bár most béke van, de ki tudja még meddig...)
Ilyenkor kész szerencse, hogy nincs a garázsban egy elfekvő aknavető, mert félálomban, morcosan az ember nem mindig cselekszik helyesen...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.08. 12:31:59

@MaCS_70:"A szárazföld felé fordított színpad valószínűleg még rosszabb lenne -- konkrétan a helyiek őrülnének meg tőle."
Miért? Ottani a jegyző, vagy legalábbis az önkormányzat, és az ottani cégek teszik el a pénzt (kivéve amit védelmi pénznek kifizetnek)...
@Dönekszt sztop iz nyugati rélvély sztésön: Te meg még ott tartasz, hogy a módosabb szülők hülye gyereke nem válik undorító állattá a tudatmódosító szerektől, ellentétben a csórókkal?

MaCS_70 2011.07.08. 12:37:02

@Joindulat SC:

Komolyan kérdem: szerinted meddig kell, hogy kiterjedjen a tolerancia? Ha Te kerülnél a családoddal olyan helyzetbe, mint most itt a környéábeliek, szerinted Nálad mikor szakadna el a cérna?

Üdv: MaCS

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.08. 12:37:25

@huppa: 20 km-re aknavetővel? Noooormális? A 82 mm-essel ~100-3000 m közötti távra lehet lőni, de a 120 mm-es sem visz sokkal messzebb. Az adott feladat megoldásához tarackra van szükség. Tudod, olyan önjáróra, amilyen Béla bácsinak, a volt munkásőrnek van beásva a szomszéd utcában...

a távoli rokon 2011.07.08. 12:38:46

nna.
betiltottam nektek ezt a szart, sőt a turisták is ki lettek rugdalva a Balaton parti területeiről és 100 km-es vonzáskörzetéből. nincs több gyerekzsúros házaspártali, lángosszagú hekkesbüfé, zimmerfrei panzió, meg nincs több csúszda sem. halidéjező-környékfelfedező autósok, motorosok, bringások tömlöcbe zárva, vasútállomások elbontva, sínek felszedve. a teljes terület lokálpatrióta átengedő védőpajzs rendszerrel ellátva.

ps.:
nagy mennyiségű lefoglalt partidrog és búvárszivattyú olcsón eladó

Demis Castro 2011.07.08. 12:42:17

értem én, hogy József mennyen a picsába, mer komenista, de azért arra adjon már választ valaki, hogy ha a zemberek jól akarják érezni magukat, miért azzal kezdik minden esetben, hogy felcsavarják a hangerőt?

házibuli, sziget, balatonszaund, kisfröccs bícs ól, kertvendéglő, nyitott ajtajú kocsi a kertben, stb.

erre kérnék egy szocikulturálissan alátámasztott érvelést, ha lehetne :)

MaCS_70 2011.07.08. 12:43:41

@huppa:

Halihó!

Nem mondom, hogy örülök, de így talán azok, akiket érdemben érdekel a téma, és eddig minket csak hiperérzékeny picsogóknak tartottak, is láthatják, hogy ez nem csak egy szűk kör luxusnyavalygása.

Az ingerküszöbkörnyéki zavaró tényezők egyébként baromi idegesítőek tudnak lenni.

Üdv: MaCS

ap · http://premiumlivesets.hu 2011.07.08. 12:45:26

@MaCS_70: a személyed körül nem óhajtok vitát nyitni, vagy aki vagy. ha az vagy akinek kiadod magad akkor a soraim hozzád szóltak. ennyi.

ami pedig a többit illeti. nagyon mellényúltál mert végigolvastam az össze kommentet mielőtt írtam Neked azt amire reagáltál. és a soraimat továbbra is fenntartom.

ellenben nekem úgy tűnik, hogy Te nem emlékszel a saját szavaidra, és a véleményed úgy változik mint a négy évszak. nem én csúsztatok a fizikális fájdalomról, Te írtad ezt, így az hogy most letagadod elég érdekes színben tüntet fel. idézlek.. jó?:

"rossz közérzetet, ingerlékenységet, fejfájást okoz."
fejfájás -> fizikai fájdalom
"Ezzel a zajjal komolyan fiziológiás problémáink vannak. Nem az a baj hogy zavar a zaj, és az kellemetlen, hanem az hogy egész konkrétan megfájdul a fejünk"
fiziológiás problémák, fejfájás -> fizikai fájdalom
"Nem csendet akarunk, csak fejfájást nem okozó zajterhelést"
fejfájás -> fizikai fájdalom
"Egy kilenc kilométerre zajló esemény hangja fejfájást okoz"
fejfájás -> fizikai fájdalom

szerintem ne magyarázd tovább a bizonyítványod. a kezdő levélben sehol nem szerepel hogy fizikai panaszokat okoz a hang, csak azt közlöd hogy kellemetlen nyaralni a zaj mellett, majd 200 komment múlva jönnek a fizikai panaszok amiket utána meg nemes egyszerűséggel letagadsz, és engem vádolsz meg "nettó csúsztatással"??

a legbölcsebb lenne részedről belátni, hogy ezt elvesztetted mert már saját magadnak is ellent mondasz.

részemről az érvelésem alapuló beszélgetésnek lőttek partner hiányában, így a továbbiakban nem kívánok semmit sem hozzáfűzni ahhoz amiket össze vissza irkálsz. végszóként pedig csak annyit, hogy ha már hozod itt a kompromisszumos megoldásokat és kifogásolod a másik fél hozzáállását, akkor emlékeztetnélek hogy a levelekben sehol nem volt megoldási javaslat, vagy egyeztetésre való hívás, csupán egy beidézett törvényre való hivatkozás és egy kérés/elvárás hogy ennek feleljenek meg. nos ők bemérték a hangot, a törvénynek megfeleltek, a zajszint alacsonyabb mint a törvényben meghatározott szint, reklamációnak nincs helye. igaz egy jogi képviselőnek a jog útvesztőiben otthon kéne lennie ha már törvényi szabályozásra hivatkozik. vagy alternatív megoldásként talán nem csak elvárni kéne, hanem lépéseket tenni az ügy megoldására ahelyett hogy kicsapni az egészet egy blogra..

namindegy, részemről ennyi. jelen felállás szerint nincs igazad, a szavaid nehezen hihetőek, de ha még igazak is akkor is rossz utat választottál.

bye

huppa 2011.07.08. 12:49:13

@Demis Castro: Ezek valahogy eredményesebben szaporodnak, mint a kamarazene-kedvelők. (vö: Darwin) De a miértről nekem sincs fogalamam. Ösztrogén és tersztoszteron képződés 30 Hz alatti frekvanciájú intenzív hangrezgések hatására?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.08. 12:51:16

@MaCS_70: Haggyad Imre! Úgysem érti. Ezekbe a sörösüvegvállú tückóros rángatózó szájbergyerekekbe elfelejtettek empátiát betölteni.
Igazán összedobhatnátok valami pofás hangágyút, és amikor a túlparton elül a zaj, beindíthatnátok valami Bartók rádiót vagy valami ilyet: www.slipstreamradio.com/channels/index.php.
Kocsiban, a zöldhullámban hangoskodó tüctüccigányok ellen amíg megvolt a Hiace (két pótkeréknyi, de "sajnos" kifelé nem csillapított hangszóróval hátul) elég volt ráadnom a Bartókot, elhúztak a k. anyjuk irányába...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.08. 12:52:52

@huppa: Kár, hogy Béla bácsi már süket, és már csak az zavarja, hogy nem tud rendesen pisilni...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.08. 12:57:20

@Demis Castro: Akkor én nem is vagyok ember?

Egyébiránt alighanem azért, mert már nem is emberek, hanem fogyasztók. Az emberek, régen, ha jól érezték magukat, pláne,, ha némi tudatmódosító szerrel (3P) is feldobták magukat (ill. az egyik elérhető közelségbe került) önmaguk hangosodtak fel, hangosabban beszéltek, hangosabban énekeltek. Ehelyett van a potméter.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.08. 13:01:50

@Metamorfi: Ó, az részemről megvan, én is voltam már részeg. De az másnapra elmúlt...

Az érintettek részéről már az is az empátia jele, hogy eddig nem dobtak láncot a villanyvezetékre, vagy ha szigetelt már ott is (nem hinném, a francia szolgáltatók hamarabb feleszik a kutyaszart a parkokból, minthogy olyanra költsenek, ami nem muszáj) nem döntötték még ki a fesztivál környékének villanyoszlopait...

Demis Castro 2011.07.08. 13:02:01

@huppa: a kamarazenekedvelők ugyanaz a csapat. tökmindegy, hogy csembalón vagy tejeskannán megy a tuctuc... a kérdés az, hogy miért a hang és miért hangosan???

ha az emberek jól akarják érezni magukat, akkor miért nem nézegetnek képeket, vagy szagolgatnak különböző büdös dolgokat??? miért nem lehetne házibuliban a fullra feltekert médiamarktos hifitorony helyett egy kupac trágyát a középpontba állítani?

végülis a szem és az orr is egy érzékszerv... vagy lehetne tapogatni... azzal legalább nem zavarnák a pár kilométerre élőket... vagy pont ez a lényeg: hogy az egész falu megtudja, hogy az illetők jól érzik magukat???

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.08. 13:14:06

@Demis Castro: Régen csak a cigányok szórakoztak így, hogy "leszarom a gádzsók pofáját, megjött a segély, kiszabadult a Zsiga is", de sajnos ez is olyan általános lett, mint a hazudozás meg a lopás...
Büdöset ugyancsak szagolnak-szívnak, akik amúgy nem is éreznének jól magukat, nekem legalábbis az égő kender is büdös, a kezdők által szívott ópium meg kifejezetten undorító, valahol a dög- és a csontenyv-szag között van, ahhoz képest a lószar rózsaszirom.

Azon kívül, én, ha már jól érzem magam, és mégjobban szeretném, elkezdem az asszonyt tapogatni, simogatni (bár még emlékszem, amikor e célra ugyancsak megfeleltek a "helyben talált" kezek, karok, vállak, térdek, derekak, hasak, combok, cicik, popsik stb. is, amelyeket nyilvánosan és legálisan tánc közben lehetett felmérni...). Viszont a sikoltozó nőktől is elmenekültem, olyan egoista vagyok, hogy nem szeretem az egész világ tudtára adni, hogy mikor és meddig szeretkezek.

aha, persze 2011.07.08. 13:21:52

@átlátó: Köszönöm a javítást parasztfiúk legokosabbika.

Joindulat SC 2011.07.08. 13:30:46

@MaCS_70:
Komolyan? Nem tudom, ezt embere válogatja. Van akit az is zavar ha gyerekek játszanak a környéken. Engem pl csak a ház előtti "széttuningolt" szakadt kocsikkal nagyzoló hülyegyerekek zavarnak, meg a kidobott ajtón rollerezők.

Az utóbbinál konkrétan azt hittem valami koncert lesz a téren (csak az időpont tűnt furcsának, Hétfő este) de túltettem magam rajta.

Viszont nincs se kicsi se nagy gyerekem még. Így nem tudok a kisgyerekesek nevében nyilatkozni.
Biztos vagyok benne ,hogy ha lenne nekem is sokkal hamarabb elszakadna a cérna.
Ahogy olvasom Te ott élsz/nyaralsz/akármi. Ezért Te reálisabban látod a dolgokat mint én 100 km-ről.

De továbbra is csak annyit tudok javasolni, hogy próbálj meg nem foglalkozni a dologgal. Esetleg menj át a családoddal együtt és csápoljatok Ti is valami koncerten. Lehet úgy elviselhetőbb.

Üdv
És további szép és zajterheléstől mentes napot!

aha, persze 2011.07.08. 13:33:39

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
"sörösüvegvállú tückóros rángatózó szájbergyerekek", "tüctüccigány", kurvaanyázás, cigányozás.

Menj oda, mondd nekik, ne itt játszd a Janit, a hátuk mögött.

Metamorfi 2011.07.08. 13:41:38

EGyébként, ha kicsit belegondoltok ez a poszt a hírértékén túl csak arra jó, hogy hergelje a somogy és veszprém megyei lakosokat, akik eddig talán csak vállat vontak, vagy enyhe kesernyés ízt éreztek a szájukban a BS miatt. Na ők most vérszemet kaptak (ki milyen hangnemben)és ide járnak.....

Alikam 2011.07.08. 14:04:06

Igazából minden ilyen dolognak két problémája van.

Egy: távolabb a tüc-tüc szar, de amúgy is mindenféle zene sokkal rosszabbak. Mert minél mélyebb a frekvencia annyival hallod ki jobban, tehát jó távol már csak a dübörgést lehet hallani amitől egy idő után becsavarodsz. Akkor inkább lenne jó közel mert akkor nem csak a monoton basszust lehet hallani ami garantáltan mindenkit ledönt a lábáról x óra után. Ezt fontos megérteni, sokan még ezt sem tudják felfogni.

Kettő: tapasztalataim szerint két féle rendezés létezik: az egyik amelyik szarik a szabályokra a másik amelyik eleve úgy mutyizik, hogy számára kedvező engedélyt adjanak ki.

Érdekes, hogy ilyen kollektív szarság is csak ebben az országban megy. Mert ki mondja, hogy nem lehet szórakozni? Senki, lehet venni irányított hangrendszert, vagy bérbe venni, vagy adni és akkor az fogja élvezni aki akarja, aki meg amúgy sem kíváncsi mert miért is lennék kíváncsi rá? Nem is váltottam rá jegyet, rám meg ne erőszakolják már a szart, az meg nyugodtan lehet más elfoglaltsággal.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.07.08. 15:25:45

@Professzor A: "Enjoy Your self" azt jelenti hogy angolul sem megy a helyesírás.

_Zsoo 2011.07.08. 15:57:10

Jajj hogy megy a sírás-rívás. Én most örülnék, ha lent lehetnék a balatonon akár a fesztiválon, akár máshol. Nem tudom tényleg miért gyöpösödnek így be a felnőttek. Kicsit lazítani kéne és nem mindenen idegeskedni meg mindenben a negatívumot keresni. Örüljetek a 30 foknak is, Londonban épp 18 van, nemrég még zuhogott az eső.

Alikam 2011.07.08. 16:13:20

@_Zsoo: Minek mentél oda? Pfff

zoldmanoka2 2011.07.08. 16:47:07

@MaCS_70:

Szia, kösz az emberi választ.
Én nem lakom a környéken, de támogatok minden olyan "megmozdulást", amely arra
irányul, hogy emberi korlátok közé szorítsa és szabályozza a sajnos korlátlanná és szabadossá vált bulizást és "fesztiválozást". Sajnos ma a "pénz beszél", illetve a "haver elintézi" alapon sok olyan rendezvényt engedélyeznek, amelyek megszervezése,
helyszíne min. nem megfelelő. Azt tudom mondani - saját tapasztalatból, mert magam is érintett voltam ilyen rendezvényekkel korábban - hogy keményen kell fellépni : 1. bizonyítékokat kell szerezni ( pl. hang- és videofelvételek készítése a koncert helyszínén, illetve otthon ) 2. hatósági eljárásokat kell indítani ( birtokvédelem, szabálysértés ) 3. a helyi politikusok figyelmét nyomatékosan fel kell hívni a problémára, tiltakozni kell náluk.
Ez nálunk eredményre vezetett és nem is kívánom vissza magamnak és másnak sem kívánom azt, hogy a mélynyomó basszusára, ütemére ébredjen az éjszaka közepén, illetve el se tudjon aludni, és akkor még a környéken "szórakozó" fesztiválozók éjjeli - hajnali dorbézolásáról nem is beszéltem.

May the force be with you !

MaCS_70 2011.07.08. 17:36:36

@ap:

Nos, gratulálok, most nyiván elégedett vagy magaddal.

Nagyon röviden csak annyit, hogy az, hogy a zajtól megfájdul a fejem, és az, hogy a zaj fizikai fájdalmat okoz, az két nagyon különböző fogalom.

Én nem látom az ellentmodást az általam leírtakban, még szíves útmutatásod alapján se.

Szerintem következetes az álláspontom:
1. Az önkormányzat vegye észre, hogy a túlparton is zavaró a rendezvényük. Írtam fejfájásról, ingerültségről, kiavtlanságró -- a fizikailag fájdalmas hangerőt te próbálod a számba adni.
2. Tegyen valamit a zavarás ellen, bár sokak fantazmagórái ellenére sehol nem utaltam arra, hogy bármit is be akarnánk tiltatni.
3. Szerintem zajárnyékolás, hangerőcsökkentés vagy más beállítások használata megoldás lehet.
4. Pontosítottam is az Önkormányzatnak írt levelet, amit be is másoltam ide.

Hol tértem el ettől? Hol írtam önamgamnak ellentmondó állításokat???

MaCS

MaCS_70 2011.07.08. 17:58:06

@Joindulat SC:

Halihó!

Megint ismételni fogom magamat:

A miénk egy alapvetően csendes környék lenne, tehát a közvetlen közelben nincsenek hangos üzemek.
Ettől függetlenül van a Harley-fesztivál — a nagyszínpad tőlem kb. 150 méterre lehet, de a köztem és a színpad közti lakók sem panaszkodtak még —, amikoris öt napig mennek az éjszakai koncertek. (Ami akkor zavaró, az mondjuk az a qrva sétahelikopter, ami mélyrepülésben riogat minket — szó szerint féltem tőle a tetőantennámat, de ez sem akkora nagy gond.)
Vannak továbbá a csopaki rendezvények — a főutcai koncertek, utcabálok, a strandszínpadi menetek, beleértve a jellemacélozó kakarokeámokfutásokat és az ifjúsági tábor nem halk, de annál kitartóbb bulijait.
Ezek általában zavarnak, jobb lenne nélkülük, de meg nem fordulna a fejemben, hogy panaszkodjak rájuk. Nem rontják a hangulatomat, nem idegesítenek, hibátlanul tudok tőlük aludni, és nem utolsó sorban a fülemben hallom a hangjukat.

Ezzel szemben a BS robaja ingerültté tesz, nem tudok aludni mellette, és legfőképpen beköltözik az agyamba, mert a frekvenciája nagyon lent van. Mindezt még akár csukott ablakok mellett is.

És ami szerintem a legfontosabb: mindezzel nem vagyok egyedül. A különböző vérmérsékletű szomszédok különböző véleménnyel vannak a helyi és a csopaki rendezvényekről, de konkrétan panaszkodni még senkit sem hallottam.
A BS viszont egységesen mindenkinek a bögyében van, általános a fejfájás, ingerültség, hiszti a kisgyerekeknél.
És ez itt ugyan csak tucatnyi ember, azért mégiscsak jelenthet valamit a 100%-os egyetértés abban, hogy csak a BS-dal van mindenkinek problémája.

Üdv: MaCS

Ungárische Spráche Alkohol 2011.07.08. 21:54:16

@MaCS_70: Mondjuk az elektronikus zene lehet, hogy tényleg rosszabb zajszennyezés szempontjából... majd utánajárok:)

nyarifesztivalok.blog.hu/

átlátó 2011.07.08. 22:09:57

@aha, persze: Semmi baj, örömmel tettem. Gyere máskor is, ha elbizonytalanodsz olyasmiben, amit egyébként alapon még egy tyúk is tud.

csrt 2011.07.08. 23:35:22

@tocibacsi: Kedves tocibacsi!Ezeket az adatokat nem én találtam ki..ezek le vannak írva..én csak bemásoltam különböző szakmai oldalakról.Ha bármi kifogásod van keresd meg a szerkesztőket..és kérlek, hogy ezt a hangnemet mellőzd..mivel én se illettelek téged hasonlókkal..sajnos nehezen tolerálom az olyan embereket akik ilyen nagyszájúak a képernyő túloldaláról..

buvarpocok 2011.07.09. 08:23:21

Két éve mi is pont akkor voltunk nyaralni Zamárdiban amikor a sound volt. Bár ez nekünk akkor esett le, mikor a hét vége felé egyre több hátizsákos-sátras embert láttunk :D
Kb 2 km-re volt a szállásunk a parttól, de az a fos zene még ott is tényleg idegesítő volt.

Kivy90 2011.07.09. 13:38:16

Ezzel az egésszel annyi a probléma, hogy tőlünk fiataloktól mindenki elvárja, hogy tekintettel legyünk az idősebbekre, amivel nincs is gond, mert miért ne. Na de azért ne essünk már át a ló túlsó oldalára... undorító, hogy képesek verni a nyálukat azért, mert 4 napig megy egy fesztivál...Adjon neki valaki egy bérletet, hogy elmehessen, had' élvezze testközelből :-))))))))

Kivy90 2011.07.09. 13:40:33

Ez minimum olyan, mintha itt Bp-n feljelentenék a Sportaréna üzemben tartóit és a koncertszervező irodákat, mert merészelnek koncertet szervezni, és az Arénában megtartani, pedig az hangos, és tele lesz a környék kocsikkal...könyörgöm...ki lehet ezt bírni..tolerancia. Bár sok-sok magyar nem ismeri ezt a szót és csak a saját maga hülyeségét fújja. Akkor nem húzzák a szájukat a Balatonon sem, amikor megvesznek ezt-azt jóval az ésszerű áron felül, ebből van bevételetek, úgyhogy szerintem kibírható...ennyi.

MaCS_70 2011.07.09. 14:00:12

@Kivy90:

Halihó!

Írod, hogy szerinted kibírható.
Szerinted pontosam mi a kibírható? Honnan tudod, hogy miről beszélsz?

Csak mert még számomra, aki pontosan közvetlenül tapasztalja, sem teljesen homogén a helyzet.

Tegnapelőtt például kiejezetten borzalmas volt.
Tegnap simán hallatszott, igazán halknak sem volt nevezhető, de valahogy nem volt benne a sokat szidott agybahatoló komponens -- ha mindig olyan lenne, nem lenne panasz. Csakhogy valamivel éjfél után volt egy éles váltás, és onnantól jó sokáig megint agyrepesztő volt.

Jó lene tudni, hogy pontosan mi történt akkor, jó segítség lenne a megoldáshoz.
A szél akkor nem változott.

Egyébként nem tudjátok, hogy ma éjjel negyed egy körül milyen koncert indult?

Üdv: MaCS

Kivy90 2011.07.09. 14:04:04

Az év 365 napjából 4 nap a kibírható. Én a zenéből élek tehát nekem kibírható, de nem csak nekem, 4 nap miatt évente nem kell egyből a kerítést zörgetni az önkormányzatnál-rendőrségnél-bíróságon-Jóistennél... Mindenki írja, hogy mert a gyerekek nem tudnak aludni. Engem az zavar, amikor a buszon utazok és bömböl a gyerek, konkrétan túlüvölti a fülemben max. hangerővel szóló zenét. Az sem élvezetesebb...de nem szólok egy rohadt szót se. Akkor szerintem 4 nap nem a világ vége. A gyerekek egész évben sírnak. Ha ilyen zenére van igény, nem fognak jazzet játszani nagyzenekarral. Bár lehet az is zavaró lenne....Mi is had' szórakozzunk néhanapján ott ahol akarunk. Ennyi.

MaCS_70 2011.07.09. 14:04:55

@Kivy90:

Halihó!

Nem igazán tartom szerencsésnek, amikor generációs problémát látunk bele az ilyen helyzetekbe.
Én már sajnos nem vagyok fiatal, de igazán idősnek sem nevezném még magamat. Szeretek bulizni, nincs gondom azzal, hogy mások nálam intenzívebb szórakozással érzik jól magukat.

De tudod mit -- legyen! Határozzunk meg két csoportot: bulizók és buliellenesek.

Nem az lenne a szerencsés, hogy mindkét tábor tekintettel van a másikra?
Hol olvastál olyan olyan "nyálverést", ami szerint nem szadabna bulizni? Nem csak arról van szó szerinted is, hogy csupán enyhíteni kellene a zajterhelésen?

Üdv: MaCS

Kivy90 2011.07.09. 14:08:34

@MaCS_70: de a határérték alatt van a zajterhelés, ez az egész mint ahogy a postból is kiderül arra megy ki mindösszesen, hogy valamibe bele lehessen kötni. Mert a magyar ember kötekedés nélkül nem él. Ennyiből Budapesten a Sportaréna környékén lakók is feljelenthetnék az üzemeltetőt, a koncertszervezőt mert merészelnek koncertet szervezni az Arénába, és az hangos, tele lesz a környék autókkal. Kint voltam tavaly a Lady Gaga koncerten, 21 évesen poénból reggel 9től ott álltunk, és képzeld mi történt..egy idős 80 év körüli nénike jött oda hozzánk aki az Arénával szemben lakott, és megkérdezte, milyen koncertre várunk. Mondtuk, hogy Lady Gaga lesz este, és tudod mi volt a válasza? "Ez kell a fiataloknak, had' szórakozzanak ők is" Majd koncert után amikor capflattunk hazafele, azt kellett hallgatni az 50-es paliktól, hogy "a sok görény még fizet is azért, hogy megsüketüljön, nem is keveset, én beszüntetném az egészet itt Budapesten".... ennyit az emberekről.

MaCS_70 2011.07.09. 14:29:30

@Kivy90:

Bocs, de ezt kikérem magamnak!
Nagyon nem vagyok belekötögetős alkat és most sincs szó semmilyen öncélú piszkálódásról.

Szerinted nem utal valamilyen lényeges tényezőre az, hogy a konkrétan a szomszédban rendezett koncertekbe nálunk nem kötött bele senki, pedig ott még a látszólagos alapunk is jóval erősebb lett volna. Ez nem egy furcsa perverzió részünkről, hogy a sokkal távolabbi rendezvénybe "kötünk bele" -- hiszen mégiscsak az a kihívás, ugye?

Egyébként meg a határértékeken belül is pokollát lehet tenni bárki életét. Nem csak annyira kellemetlenkedni, mint ami nálunk történik, hanem kifejezetten durván.

Üdv: MaCS

KékÁrnyék 2011.07.09. 20:59:13

Sziasztok!

Iszonyat...
Nyilván majd nekem ugrik jó pár ember, ahogy itt a kommenteket látom. Én MaCS-csal értenék egyet. Ma 18 óra körül értem az északi partra (Csopak) és megdöbbenten azon a dübörgésen, ami egyszercsak felhangzott. Nem viccelek a ház ablakai, falai remegtek (nem valami gagyi darab - eddig a kőfallal nem volt ilyen problémám, pedig a vonat is itt jár nem messze). Ez egyszerűen hihetetlen. Semmi bajom, hogy buliznak egyesek, de szerintem azért az egész környéknek - amennyiben a 8-10 km-es körzet belefér "környék" fogalmába, nem kéne élvezze ezt a rettenetet. Nem hiszem, hogy bármivel meg lehet ezt indokolni. Azóta csendesedett a dolog valamit mostmár a házban csukott ajtónál elviselhető. Úgyhogy köszönet azoknak, akik telefonáltak, vagy tettek valamit a dologért!

megamenn 2011.07.09. 22:17:12

A nyuggerezőknek: remélem, idősebb ( nyugger )korotokban a legjobb eledel amit a mocskos kis szátokba tömhettek, egy adag tehénszar lesz ! Már most sem érdemeltek többet.

_Zsoo 2011.07.10. 00:29:05

@Alikam: itt élek még egyelőre :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.10. 22:31:35

@Alikam:
Távolról éppen inkább a normális zenék sokkal szarabbak, mint közelről, a tücc-tücc ugyanolyan szar közelről és messzebbről is, mert nem is nagyon van nem monoton összetevője, illetve ha van benne valami dallam, az már igénytelen popzene a rajongók szerint.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.10. 22:38:01

Amúgy ez szerintem sem generációs probléma. Van aki jobban, van aki kevésbé tűri a zajt. Nem vagyunk egyformák. Valahol meg kell kötni a kompromisszumokat. Speciel engem rettenetesen zavarna a Balaton Sound zaja, mert zenének azt se közelről, se távolról nem nevezném, ami ott megy, de nem is megyek a közelébe nyaralni, sőt figyelembe venném a nyaralás eldöntésekor, hogy ne ott és akkor legyek. Mondjuk ezt meg nehezen hiszem, hogy az északi parton nagyon zavaró lehet, de ha mégis, akkor betennék valami jó kis dallamos rockzenét.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.10. 22:41:42

Akik meg a gyerekzsivaj miatt sírnak, inkább csapta volna őket valaki agyon, amikor anno ők zajongtak!

@Kivy90:
Én évekig azt hittem, Lady Gagát csak poénból van, aki hallgatja, úgy mint a Bikicsunájt, Fekete Pákót vagy Uhrin Benedeket.

Kivy90 2011.07.10. 22:43:36

@Zabalint: Engem szó szerint elrángattak a koncertjére a haverjaim, de amilyen személyisége van, az lehengerlő. Megszerettem. Felvállalom, nem ciki. pont.

Balint Gyuri bacsi 2011.07.11. 01:28:54

Ha ez az ize ilyen hangos akkor az miert jo?
Aki ott van az nem hiszem, h elvezi a "koncertet". Nekem oncelu zajongasnak tunik az ilyen. Par tucat embernek zsiros bevetel a tobbieknek meg szivas.

Koncertezni csak 100GW-al lehet?
Ha igen akkor miert pont viz mellett?

controll 2011.07.11. 11:27:53

Nem akarok ünneprontó lenni! De én viszont a Balaton Sound mellett állok, munkaköröm miatt elég kóbor emberekkel találkozok aki már 2 perc hangos zenétől hatóságom értesítik. Persze az nem baj, hogy a környékbeli büfék, boltok sza..á keresik magukat, meg, hogy ilyen rendezvényekért nem kevés pénzt kaszál a település, és az állam is, aki azt állítja nem az néze a Barátok Közt című sorozatot és ragadjon le azon a szinten.
Hadd szóljon a koncert, a környékre meg nem megyek nyaralni akkor amikor fesztivál vban ha zavar a zene! Ennyi a vvéleményem. Mert már lassan az ember new figjon hangosan mert rendzavarás??? Totál hangerőt a dolognak!

controll 2011.07.11. 11:31:25

Ja és még egy zenének se közelről se távolról sem nevezhető az ott fellépők hada, a rock zene szerintem 100 éves múlttal rendelkezik, a techno az kb. 1 millió évvel, de mioről is beszélünk.
Ez nem akartam bántóan írni de totál öregapám stílusban van a magyarországi emberek 3/4-e, ami arra írható , hogy evvel törődik , de hogy összefogjon az EU ellen, meg a kormányszo....ás ellen az nem megy! Majd lesz EU, USAU, AsiaU, Africa unio már most is van azt is egybe olvasszák és majd létre jön az egységes világuralom a bankszektor embereiből. Nem bej de a Balaton Soun hangos!

controll 2011.07.11. 11:33:52

Továbbiakban ha a Balatonon nem 100 meg 200 ezer forint lenne egy hetes bérlés akkor a fiatalok sem sátoroznának hanem mennének nyaralóba bár ehhez megint gondolkodni kellene! Egy nyaralóban elvan 10-15 featal, adjuk oda fejenként egy 10-esér arra a négy bnapra ossz gondolkodjunk, de adjuk oda 5-ér és akkor nem húztz el az agyon tartott meg vagyont lopkodó pihenni vágyó szegény judea onnan!

controll 2011.07.11. 11:38:45

@KékÁrnyék: Erre a válaszom, hogy fizikából tanulni kell van a légköri visszaverődés, amásik az álló hullám felhalmozódás, és az alsó frekvenciák!
Nos a dolog lényege eddig szar minőségű hangosítások volta, viszont napjainkban ez kifinomult és teljesen illetve majdnem teljesen képes visszadni a hangokat, minél jobb a minőség kevesebb hangerőn is jobb a hatzás, továbbá máshol láttam a 100Gw-os beírást, a hangosságot nem a watt hanem, a db/1w érzékenység határozzaa meg. Ezért vagyok ennyire a Balaton Soundot ellenező emberek ellen! Nekem is van gyerekem, aki mellett ha laludt átlehetett bulizni egy egész éjszakát a házban, hozzá szokott, nem csak egyszerűen fáradt volt és ha valaki fáradt akkor lesza...ja hogy dübörög vagy nem!

controll 2011.07.11. 11:42:54

@Alikam: Tévedés, osztrákban rock fesztivál, 145 db-el, nem síránkozik érte senki, Amerikában UMF, ARizona show, német országban a LOveparade volt, megszivatták lett Consionus fest, inkább az a zavaró, hogy csak magyarországon vannak ilyen emberek, de ha a traktor dübög az nem baj.
Továbbá ahol én dolgozok azért kimegyünk, mert a panelban a másik porszívózik és az amúgy siket bejelentőnvel ordibálva kell közölni, hogy kikapcsoltattuk a porszívót. Gratula magyar társadalom!

zoo05 2011.07.11. 12:26:57

Kíváncsi lennék, hogy aki szerint el kell viselni máshol is a BS-t, nem csak ott, ahol van, és szidja a zaj ellen kikelőket, jártak-e a Sound időszakában a kérdéses helyeken. Ma éjszaka egyébként már csak olyan hangos volt, mint amikor 200 méterre tőlünk a diszkóhajó a part felé fordul. De mennyivel jobb volt így!

controll 2011.07.11. 12:43:53

igen jártam a környéken és idén sajnos nem tudtam elmenni rá, mer az asszony máshova összpontosította a pénzt. Zenekedvelő és hifi kedvelő sőt anno dj és producerként müködő egyén vagyok!

MaCS_70 2011.07.11. 14:15:40

@controll:

Halihó!

Én is a Balaton Sound mellett vagyok, bár nem igazán szeretem ezt a fajta zenét. Örülök neki, hogy van eg yilyen kaliberű fesztiválunk, örülök, hogy az emberek ott jól érzik magukat, örülök, hogy a Balaton és Magyarország is jól jár vele.

Annak viszont kifejezetten ellene vagyok, hogy a kívülállókra tekintet nélkül ilyen hangerőn szóljon a robaj.

Nagyon sokadszorra: kizártnak tartom, hogy a fesztiválozók élvezeti szintjét megtartva ne lehetne mérsékelni az alacsony frekvenciájú zajt.

Üdv: MaCS

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 05:16:50

@controll: az UMF ugy remlik egyejszakas kaland minden varosban
altalaban a belvarosnban, ahol nem lakik senki es 2-kor legkesobb vege
az arizonait nem ismerem, de gondolom kint van a suvatagban

controll 2011.07.12. 13:40:51

Bocsánat , de az alsófrekvenciás zajok mérséklése elvesz a hangminőségből. A többi mérséklésben igazán egy zajfogó szintű kerítés lehetne de az sem lenne megoldás mivel legutóbbi apasztalatom szerint, mindenhol manapság ilyen rendezvényeken line-array rendszerekkel dolgoznak ami az egységes szórás, tehát az egységes hangminőség lesugárzásában valósul vagy inkább szeretne megvalósulni! Nos ami a hangerőt illeti nem biztos , hogy bent ez ilyen hangos mint ahogy sokan hiszik, sőt, szintén legutóbbi tapasztalatim alkalmával nem kellett ordibálni a mellettem lévővel kivéve a nagyszínpadnál csak. Ez azért van mert a nagyszínpad a legnagyobb és oda több kakaó kell. A tó vize tükörként illetve az állóhullámoknak megfelelő közvetítő a lesugárzott területen kivül. Gondoljunk csak bele ez olyan mint amikor, a kocsmából még ajazz zenekarnak csak a nagybőgője hallatszik ki, mivel a mélyhang kevésbé irányított mint a felsőbb tartományok.
Tudom erre az jön minek ott rendezik, meg azért mert marketing buli,. tó , víz lehülés. Továbbá, meg eladtuk már az egész országot a monumentarisák kezébe, nem hiszem, hogy ennek kellene a központba helyeződni, bár ez is monumentarista rendezvény, de a világon nincs olyan dolog ami ma napság ne a profitról szólna!
fontosabb dolgok a www.zeitgeistmovement.com
www.zeitgeisthungary.com
meg a zeitgeist dokumentum filmjeiben!
Balaton soundal zárásképp, 4 napot kilehet bírni. Ha már engem van amikor folyamatos 72 órára igénybe vesznek!

controll 2011.07.12. 13:44:39

Jaj kihagytam az UMF az ultra music festival és Májámi maiami belvárosában van!
Továbbá kitalátornak válaszolva, nem fejtem ki a mondandóm, de hamarabb lesz süket aki minőségtelen eszközökön hallgat zenét vagy akármit, mint aki minőségi dolgokon és kicsit hangosabban. Hangtechnikai lexikon is leírta már 1975-ben!

controll 2011.07.12. 13:47:19

UMF-el kapcsolatban nem tudom mikor van vége de több napos, de sorolhatnám ide a Dance At Walley-t is, meg sok dolgot, és mindegy hol van valami megrendezve annak mindig lesz ellenzője is. Én speciel szeretem a Balaton Soundot mert a közhiedelemmel ellentétben, hogy ott nem zene szól, megfordulnak ill. fordultak igazán nagy nevek is. Zagar, Moby, Underwolrd, Kasabian...stb.

Sziszi113 2011.07.12. 14:39:33

Sziasztok!
Én is a fesztiválpártiak közé tartozom, mi több, végig ott voltam. Nem értem, miért ne lehetne egy évből 4 napot kibírnia a környékbelieknek. A mi szállásunk a fesztivál területétől pár km-re volt, és ott már nem hallottam semmit... persze mondhatjátok, hogy a fesztiválzene miatt romlott a hallásom. :P Egyébként pedig szombat és vasárnap este érezhetően halkabb volt a zene a fesztiválon, mi a színpadok között legalábbis úgy vettük észre. Csak az a baj, ha halkabb a zene, a fesztivál kis területe miatt a szomszédos színpadok zenéi összemosódnak, és valóban kevésbé élvezhetők.

Szisz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 14:57:50

@controll: igen, de a belvarosban nem lekik senki:)
es ejfelkor van vege a tobbnaposnak
meg a nem tobbnaposnak is , mert van tour is
de mindegy
a zenei izles is mindegy
en sem vagyok fesztival ellenes, bar a helyszinnel es az idotartammal nem mindig ertek egyet
dehat ez igy helyes

vegulis a varos, vagy a hatosag, vagy mit tudom en kinek a joga eldonteni, mit engedelyez es milyen feltetelekkel
onnantol , ha betartjak, akkor mindenkinek kuss van:)
ez a demokracia

controll 2011.07.12. 15:32:53

nincs demokrácia a világ egyetlen országában sem, csak elhitetik velünk!
Hozzátenném, hogy ha zamárdiban két nyaralóm lenne, (és nem egysem sehol magyarországon) akkor a környékbeliekkel ellentétben kiadnám olcsóbban a fiataloknak, csak több fiatalnak és akkor már nem is lenne olyan hangos az a fesztivál!
Füleltem, hogy áthalatszott Tihanyba a dolog! Semmi köze a hangerőnek hozzá, mint már feljebb is írtam csak szimplán fizika. Továbbá meg értesüléseim szerint aki nyávogott Tihanyban, hogy hangos a zene, egy nem kicsit hívő/szektás kinek , hogy. Isten meg nem parancsolta meg, hogy nem szóljon hangosan az ének! Amellett, hogy az egész egyház nem is egyház mivel a keresztény hitvallásnak is kb. 34ezer fajtája van, akkor hol az egyház????
Továbbá technológiai fejlődések az ördög szüleménye ??? szerintem okosabb emberekké, leleményes feltalálóké tudósoké, tehát jobb a hangminőség, akkor gyengébb hangerőn is hatásosabb. 2 évvel ezelőtt nem volt ekkora hírverés ez ügyben, idén már országos hírverés van belőle. De kérdem én tehát én aki nem nyugdíjas, meg fegyverrel az oldalamon, dolgozok 65 éves koromig, meg betöröm az ajtót, rám lövöldöznek ...stb. Az a nyugdíjas aki zsírosan él, mert komcsiból jó volt, szerintem az legyen shutup, továbbá a szegény nyugdíjas meg örülhetne neki, hogy egy ilyen rendezvény tejjel az államnak, meg a településnek szerintem nem gyengén, és addig is abból van nyugdíja nem belőlem, aki már a cigikre is dolgozok, meg a segélyükre.
igaz lehet, az is, hogy máshol hamarabb abba hagyják a bulit, nem is ott vannak a legtöbben, hanem kis hazánkban, világszerte népszerüek vagyunk fesztiválokban valamint bulizásban, szerintem bőven Ibiza előtt járunk!

controll 2011.07.13. 08:18:34

OKés! köszönöm , hogy szóltál, nemes lélekre valasz, ezért nem szeretném magam égetni tovább. Köszönöm a lehetőséget. Bocsánat, hogy nem olyan táglátókörű és igazából nem idióta állásfoglalásaim vannak mint neked. Bocsáss meg kérlek , legközelebb ígérem mindenről írásban tőled fogok engedély kérni, hogy véletlenül se tudjam magam leégetni!KIVÁNCSI LENNÉK HÁNY KAMU VÉGZETTSÉGETLENNE AZÉRT ARCOD FELSOROLNI! Ez költői kérdés volt, nem válasz köteles!

controll 2011.07.13. 08:26:32

Bocsánat kéréssel tartozom hagymának! Elnézést blogodból kiindulva(pedig nem vagyok mindenféle blog olvasója, sőt nem gyengén marhaságnak tartom) nem lehetsz teolyan buta, csak vagy nem látsz, vagy pedig sok iskola hasztalanul. Kifinomult írásaid, nem lennének rosszak, ha nem idejét múlt filozófiai és prózai, v. r. regény formájában jelenének meg, témájukat tekintve szólhatznának modernebb társadalmi problémákról...itt tudnák neked írni akár 100-200 oldalt tömörített verzióban, de majd egyszer.
Nem értem mégsem leplezendő de inkább saját önző stílusod, továbbiakban az agyon erőltetett műveltség érzetének keltését, értelmetlen elmerengő témákról. Valószínű nem gyengén költőnek, írónak nyomai találhatóak meg bhenned, de a komoly és nem lágy hangvételű modern tudományokban, ami igazán kellene az embereknek, nem hiszem ,hogy a váci úti elgondolkozásra van szüksége, de fenti írásaid már értem, blogod gyors végig böngészése során.

2011.07.13. 12:38:46

Sziasztok!

Bevallom őszintén nem olvastam végig az összes hozzászólást, úgyhogy előre is elnézést kérek, ha valaki írt már hasonlót.
Én Füreden nyaralok és itt voltam a fesztivál időtartama alatt is. Nem hazugság, hogy már 12:00 előtt lehetett hallani a dübörgést. Strandon voltam,és nagyon jól lehetett hallani mindent, még a zenék dallamát is, nemcsak a mélyet. A mellettem lévő párocskának a fiú tagja még telefonált is valakinek, és ujjongva mesélte a barátnőjének, hogy ez nem tudom melyik ismerősük és már nyomják Zamárdiban. Ebből merem feltételezni, hogy a 12:00 előtti dübörgés már Zamárdi volt.
Estére a dübörgés még jobban fokozódott. Nem vagyok gyerekes, de voltak családok, akik nem tudtak a gyerekkel mit kezdeni, mert a porontyok rosszul voltak. (A mélyek nagyon megviselik a belső szerveket, ezért volt hányingerük.)
Mérnök lévén azért van némi képem arról, hogyha valami így szól, akkor az nem pusztán a víz hangvezető képességének köszönhető. Csodálom, hogy ilyen zajszennyezés mellett a fák nem rohadtak ki. A fényárról nem is beszélve.
Ha valaki ismerős kicsit Füreden az nagyjából tudja, hogy a parthoz képest hol van a vasútállomás. Amikor telefonáltam a vonal másik végén is hallották a folyamatos dübörgést, már pedig a telefonoknál jelentős a hangveszteség.
Fesztivál ellenes én sem vagyok. Jómagam is járok fesztiválokra, és voltam már pár zúzós koncerten. De amit idén csináltak az túlzás volt. Közben persze voltak halkabb napok, de nem csodálom, hogy több város is feljelentést tett, mert ez így nem állapot. Viszont nem is a BS beszüntetése a megoldás, mivel turisztikailag jelentős. De azt hiszem a megoldás keresése egyelőre nem az én feladatom.

Üdvözlettel: Zoli

Gyűjtőjegyes 2011.07.13. 13:50:34

@controll:
Kb. 1 millió éves technozene? Igaz, hogy az első valamire is adó ősember kb 300 000 éve "jelent meg" a Földön. Tehát a techno zene alsó hangon is háromszor idősebb, mint a Homo Sapiens. Akkor nyugodtan állíthatjuk, hogyha a dzsungelben megszólalnak a bőgőmajmok, akkor az egy minőségi technozenekar ingyenes elóadása? :)
süti beállítások módosítása