Tékozló Homár

Rekordnyereség az AXA-nál, pert fontolgatnak a magyarok

2011.08.05. 13:54 | jackyll | komment

Érdekes egybeesés, hogy míg a jelek szerint a AXA nyugdíjpénztárának magyar tagjai nem kaptak 13 év befizetéséből szinte semmi hozamot, a francia cég rekordnyereséget termelt:

Négyszeresére növelte első féléves nyereségét Európa második legnagyobb biztosítótársasága, a francia AXA. A párizsi székhelyű társaság csütörtökön közzétett gyorsjelentésében 4 milliárd eurós adózott profitról számolt be, szemben az előző esztendő első hat hónapjában elért 944 milliós eredménnyel. A befektetők kitörő örömmel fogadták az AXA számait.

Eközben a magyar ügyfeleik pertársaság alakításán gondolkoznak:

Engem is megrövidített az Axa. Nem kellene perközösséget alkotva vádat emelni ellene? Sajnos azt nem tudom, hogy lehetne-e valamit találni amivel megfognánk, de egy jó ügyvéd akár találhatna is. Végül is működik tovább, mint ha mi sem történt volna? Ez a mocsok vagy hamis adatokat használt fel amikor az előző évi hozamait firtatta és elcsalt az OTP-től,vagy ennyire felelőtlenül bánt ennyi ember pénzével. Végül is vagyunk egy "páran" akik együtt valamit tehetnénk! Ha van ötleted értesíts.
Üdv: Jázmin
 

 

Olvastam közzétett cikkét, amely nagyon tetszett, teljesen egyetértek Önnel!
Sajnos én is bekerültem a becsapottak listájában, és közölték velem a 0ás reálhozam összegét az AXA banknál. 1999 óta magánynyugdíj pénztári tag voltam, az OTP-nél kezdtem, majd 2009- ben átléptem ebbe a "híres" bankba. Folyamatosan dolgozom , mint köztisztviselő, és folyamatosan utalásra is került a járulék. Ezzel az ócska indokkal próbálták megmagyarázni nekem a 0 Ft-ot, hogy lehet a munkaadó hibája...ami teljességgel kizárt. 41 éves vagyok, egyedül nevelem a lányom, tisztességesen dolgozom 18 éves korom óta. A befizetett összeg 1.178.900 Ft, melyre 377.997 Ft aktuális hozamot igazolnak, törvény által garantált hozam ( amiről fogalmam sincs h miért van, megmagyarázni a bank ügyintézője sem tudta, vagy nem akarta)387.122 Ft. " AZ Ön egyéni számláján jóváírt megtakarítás összege nem érte el a hozamgarantált tőke összegét, ezért az Ön részére nem történhet kifizetés" szöveggel vették el az életkedvemet is.

Mit tehetek? Igazságtalannak tartom, h a közel 1.600.000 Ft összeget elvették tőlem, és még egy fillér hozamot sem kaphatok a saját pénzem után. Hová fordulhatok? Nekem a megélhetésemhez kellett volna az az összeg, ami szerintem járna, nem luxusra, mint azoknak akik elvették ezt tőlem.
A Hivatalban, ahol dolgozom többen is voltunk ennél a banknál, 200.000 Ft -tal több járulékot fizetett a kolléganőm, és neki 186.000 Ft került kiutalásra..
Nagyon el vagyok keseredve, kérem ha tud segíteni szíveskedjen jelezni! Bárhová írok, vállalom a nevem is, de ezt nem tudom elfogadni és belenyugodni, h ilyen igazságtalanul járjanak el velem szemben.
Köszönöm!

 Tisztelettel: Edit


Nekem az OTP-nél volt a magánnyugdíjam, de kb. 3 éve kisebb lakáskölcsönt vettem fel az AXA-tól és ennek feltétele volt, hogy a magánnyugdíjat is át kell hozzájuk vinnem. Válság tetőzött, az OTP által átadott tőke kb. 400.000-rel volt kevesebb, mint a befizetés. Azt persze nem várom, hogy az AXA ezt a hátrányt ledolgozza, de azért tényleg meglepett, hogy a maradék idő alatt 10 év befizetését nem tudták egy kicsit is megfialtatni. Szóval gratulálhatok mindkettőnek is akár, sőt magamnak is, mert ha fél évvel később megyek bele a hitelbe, akkor az OTP már visszadolgozta volna magát. Az meg szerintem szemétség, hogy a hitelintézet csak akkor ad hitelt, ha átviszed a magánnyugdíj megtakarításodat. Szóval az, hogy nekem nincs hozamom fáj kicsit, de annyira azért nem hibáztatom a bankot. Viszont "0 forint reálhozam" Lászlóval egyetértek, 13 évnyi befizetésből azért járna már valami. Ott valami nagyon el lett síbolva.

Egyébként szerintem az AXA az egyetlen, ahol nincs hozam :]

Üdvözlettel:

Károly
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xmas 2011.08.07. 08:08:51

Az a baj, hogy pénzügyi analfabéta a post írója. Egy évre jött át az AXA-hoz, vagyis korábban az OTP-nél volt. Ha nincs reálhozama, akkor az OTP-t hibáztassa, Az utóbbi hónapokban az állam elirányította a nyugdíjpénztári befizetéseket az államkasszához, így az AXA nem igen tudott volna hosszútávon mivel gazdálkodni. (A nyugdíj célú megtakarítás pedig köztudomásúan hosszútávú befektetés.)

A reálhozam pedig nem a garantált hozam, hanem pontosan az infláció miatti garantált hozam FELETTI hozam. Ha ez 0, akkor tessék az OTP-nél panaszkodni, hogy a sok-sok év alatt nem termelt ki semmi hasznot.

Egyébként akinek annyi esze volt, hogy átment az államhoz, és várta a csodát, az meg is érdemli...

belekotty 2011.08.07. 08:11:29

@Betelgeuse-2: 30 év múlva azok a befektetési alapok sehol sem lesznek. 30 év múlva teljesen más gazdasági világrend lesz. 30 év múlva olyan energiaválság lehetséges hogy arról koldulunk, 30 év múlva Kínában rettenetes demográfiai válság lesz, ami megrengeti a teljes világgazdaságot.
12 évvel ezelőtt ha a pénzeket aranytartalékba tették volna, akkor 200 százalékos reálhozamot lehetett volna realizálni. Látta valaki ez előre? Akkor te hogy látsz előre 30 évvel?

belekotty 2011.08.07. 08:13:15

@Kalmár: "mindemellett az álami nyugdíj 25%át is elfelejthették volna."
ÁLAMI. :-)) Schmitt Pált tisztelhetjük az úrban? :-))
Különben egyetértek.

Betelgeuse-2 2011.08.07. 08:22:17

@belekotty: Persze, 30 év múlva már nem lesz az az adott alap. De lesz más alap, amibe átrakhatod a pénzed. Egyébként meg, amit a legutóbbi bejegyzésed sugall, az nem más, mint tökmindegy, mit csinálunk ma. Hát akor tökmindegy, ne fizessünk járulékot, mert mi a szarnak, carpe diem, aztán majd csak megdöglünk valahogy és valahol az utcán vagy a hajléktalanszállón 25 év múlva...

belekotty 2011.08.07. 08:23:55

@Betelgeuse-2: "Ha nem lennének bankok, még ma is feudalizmus lenne"
- Azért ez túlzás. Az illető nem tesz különbséget a befektetési alapok és a bankok között.
A bankokkal az a gond, hogy az egész világon eluralkodott a hitelfelvételi őrület. Mivel sok bank rendkívül kockázatosan hitelezett, ezért minden bank rákényszerült erre. Hiába tudom hogy mennyinek kellene lennie a normál kockázat kezelésű hitelnek lennie ha a konkurencia alacsonyabb kamatot kér, nem jön hozzám senki, tönkre megyek. Az már engem nem fog vigasztalni hogy a másik bank is bedől a kintlevőségei miatt. De ezt Marx leírta 150 éve.
Ez egy természetes folyamat, a túl kockázatos hitelezés, bedőlés, gazdasági válság, bank mentés, infláció, államcsődök, háború.
Aztán kezdődik minden újra. Reméljük a háborút elkerüljük.
De csak gondolj bele, mi lesz ha Kínában előáll egy szovjet típusú válság amit ott volt a 90-es évek elején, ez szuperponálódva egy energiaválsággal - aminek elébe nézünk 20 év múlva - plusz egy demográfiai válsággal - a Kínában a 30-as korosztály nyugdíjba kerülésével!
Tudod mi lesz ebből? Amikor 30 év múlva a befektetési alapok pénze kínai részvényekben lesznek?
Elég egy olyan esemény ami 91-ben volt Moszkvában, hogy a tőzsde összeomoljon.
Te erre bíznád a pénzed? :-))

belekotty 2011.08.07. 08:26:28

@Betelgeuse-2: "gyébként meg, amit a legutóbbi bejegyzésed sugall, az nem más, mint tökmindegy, mit csinálunk ma. "
- Akkor felületesen olvasol. A Magyar Állam lesz. Ha egyéni számla lesz bevezetve, akkor érdekelt vagyok abban hogy fizessek, mert nem szociális alapon lesz eltartva a sok naplopó. Az állam meg teherbírása szerint fizet, de azt azon az alapon felosztva hogy ki mennyit fizetett be.

belekotty 2011.08.07. 08:27:54

@Betelgeuse-2: Mindez nem zárja ki azt hogy te önkéntes pénztárba fizessél.
Tedd azt, fizess minimál bér után. Jogod van hozzá és remegj a tőzsde indexeket látva.

belekotty 2011.08.07. 08:30:02

Na most kiszálltam, mert a vizsláim szétszedik a házat sétáltatás híján.

Betelgeuse-2 2011.08.07. 08:33:18

@belekotty: Azt íros:
"A Magyar Állam lesz. Ha egyéni számla lesz bevezetve, akkor érdekelt vagyok abban hogy fizessek, mert nem szociális alapon lesz eltartva a sok naplopó. Az állam meg teherbírása szerint fizet, de azt azon az alapon felosztva hogy ki mennyit fizetett be."
Te bízol a magyar államban? Az elmúlt 80 év ismeretében? és akkor is bízni fogsz benne, ha Matolcsy Vátesz György meg Selmeczi Szenátor Gabriella meg Szíjjártó Megmondó meg a többi tökkelütött eltűnik a süllyesztőben? Te egyfelől nagyon negatívan gondolkodsz (lásd korábbi bejegyzésed a körforgásról, államcsődről, Kínáról stb-ről, másfelől meg kurvára bízol a magyar államban. Számomra ez a 2 dogol nem jön össze. Amikor te nyugdíjba mész, Orbán Megváltó Viktor már a fasorban sem lesz...
De végülis pontosan fejezted ki magad ekkor: "Az állam meg teherbírása szerint fizet, de azt azon az alapon felosztva hogy ki mennyit fizetett be."
Mésképpen: hiába van felírva neked a virtuális számládra, hogy van 80 millió Ft-od, ha az állam a teherbírása alapján fizet, persze arányosan: akkor te kapsz mondjuk 40ezret, a többiek meg 5ezret. Nem hiszem, hogy te ezzel boldog lennél.

tede 2011.08.07. 08:36:19

@Xmas: én azt nem értem, hogy miért fogadják el az emberek, mint a megvezetett tudatlan birkák a pü-i alapok veszteségeit?
És akár rövid távú veszteségeket sem szabad elfogadni. Mert attól még, hogy valaki részvényeket vesz, az nem azt jelenti, hogy rulettre teszi fel a pénzét. Mert akkor így kéne feltenni a kérdést, hogy papa, nem garantálunk semmit, veszünk a pénzedből vakon részvényeket, aztán vagy nyersz vele vagy veszítesz, az már a te bajod.

Mert ha elfogadjuk a veszteséget, akkor fel kell tennünk a második kérdést, mi a büdös franc szükség van pü profikra, akik a pénzemet kezelik? Veszteséget én is, az amatőr is tud csinálni. Arra nincs szükség profikra, hogy veszteségesre hozzanak ki egy porfóliót.

Azon is csak kevesen gondolkodtak el, hogy 20-25% részvényhányad mellett még akkor is érthetetlen a 17-25%-os bukás, ha éppen válság volt.
Érted van 100 forintod, abból mondjuk 20-al játszadoznak a tőzsdén és éppen rosszul, de a maradék 80 meg hoz még 2-4 forint hasznot is és hogy a bánatban buktak el 100 forintból 17-et mondjuk, ha a részvények azért nem teljesen nullát érnek.

Kivéve persze, ha lehmann részvényeket vettek a balhé, hatalmas profizmussal. Nem tartom akár még ezt sem elképzelhetetlennek, mert arra spekulálhattak, hogy úgysem dől be.
Tegyék, ba...ák +, de ne az én pénzemből.

Betelgeuse-2 2011.08.07. 08:36:56

@belekotty:
Így van, van önkéntesem 1998 óta, és szépen termel egy kis reálhozamot. A 2009.12.31-es nyilvántarátsom szerint (a 2010-eset elhánytam valahova) van 2,5 millió tőkém, és 1,1 millió hozamom, ami 2010.10.31-re további 0,4 millió hozammal nőtt.
Amúgy meg nem nagyon remegek, mert csak 20 év múlva megyek nyugdíjba. Ha meg holnap elüt a villamos, a 4.034e Ft lóvét megkapja a gyerekem, ami a MANYUP ellopásával már nem igaz a MANYUP-os pénzemre...

belekotty 2011.08.07. 08:38:39

@Betelgeuse-2: "ha az állam a teherbírása alapján fizet, persze arányosan: akkor te kapsz mondjuk 40ezret, a többiek meg 5ezret. Nem hiszem, hogy te ezzel boldog lennél. "
- Na még egy gyors válasz. Ha az átlag munkaviszonyt 40 évnek vesszük, az átlag nyugdíjas éveket 10-nek, az egyéni számlás rendszerben az emberek meg érdekeltek a fizetésben és számolunk reálisan egy fizetőre két nyugdíjast, a fizetők pedig pengetnek havi 40 ezer nyugdíj járulékot, akkor a minimálos fog kapni havi 40-et és meg 120-at.
Na tényleg megyek, mert a vizsláim nyugdíjkorúak lesznek mire rohangálhatnak egy jót.

belekotty 2011.08.07. 08:40:02

"40-et ÉN meg 120-at."

Betelgeuse-2 2011.08.07. 08:41:51

@tede:
Hát akkor neked tökjó megoldás, hogy minden visszamegy állambácsihoz, és tőle várhatod az égi mannát 20 év múlva, és akkor meg te a maradék megtakarításoddal tényleg csinálj magad azt, amit akarsz. Vegyél magad aranyat a keletiben az araboktól, tartsd az ágyneműtartóban, vegyél ingatlant, vegyél állampapírt - de nincs arra sem garancia, hogy az arany ára nem fog zuhanni, hogy nem fog az ingatlanpiac bedőlni, és hogy a magyar állam nem fog becsődölni...
Ja, és nyugodtan pereld be az összes magyar és nem magyar bankot és alapkezelőt és nyugdíjpénztárt.

Xmas 2011.08.07. 08:43:13

@tede: Ezért is kellene alapfokú pénzügyi képzés. A kockázat azt jelenti, hogy nem biztos, hogy annyit kapsz vissza, mint amennyit beleteszel. Neked is meg kellene tanulnod a kockázati tőkebefektetés alapfogalmait, nem írnál le ilyen sületlenségeket.

Betelgeuse-2 2011.08.07. 08:44:00

@belekotty: Hát ezt nem értem. Tényleg: "40-et ÉN meg 120-at."

Xmas 2011.08.07. 08:45:09

@tölgyes: Majd akkor is örülj, amikor úgy jársz, mint a mostani nyugdíjasok. Fizettek egy életen át, most pedig alig ér valamit az, amit az államtól kapnak. Tekintettel arra, hogy felosztó-kirovó rendszerre szavaztál, és elöregszik a társadalom, jelenértéken te még annyira se számíthatsz majd, mint a mostani nyugdíjasok...

Xmas 2011.08.07. 08:49:32

@Kalmár: Butaságokat beszélsz. Legyél szíves meghivatkozni azon állításod forrását, hogy a tőke sincs meg... Még a nyugdíjügyi szenátorasszony is elismerte legutóbbi megnyilatkozásaikor, hogy van valódi, kézzel fogható reálhozam, és a 10 éves manyup korszak valódi hasznot termelt a tagságának.

Betelgeuse-2 2011.08.07. 08:50:49

@belekotty:
"az egyéni számlás rendszerben az emberek meg érdekeltek a fizetésben és számolunk reálisan egy fizetőre két nyugdíjast"
Nagyon pozitívan gondolkodsz, ez dícséretes! "Az emberek meg érdekeltek a fizetésben"... Hát, elnézve a sok minimálbéren bejelentett Range Roverrel száguldozó pasit... Hiába lesz egéyni számla, legalább 10-15 év, amíg a magyarok gondolkodása megváltozik, tehát az első 15 év kzurvára deficites lesz, én meg 20 év múlva megyek nyugdíjba...
Ne bízz a zemberekben! Gondold el, mennyi szerencsétlen vett fel CHF hitelt! És azt hiszed, hogy 6 millió ember hirtelen megvilágosodik, és a munkáltatójuk is, és a valós borítékos pénzen lesznek bejelentve, mert Viktor kitett a Facebook-ra valami kis színeset?
Ha jóindulatú vagyok, azt mondom, te igen pozitív ember vagy. Ha rosszindulatú, akkor azt mondom, te h..lye vagy...

tede 2011.08.07. 08:52:39

@Xmas: nem érted
én tudom, mi a kockázati befektetés mert a tőzsdén is játszogattam kisebb összeggel, aztán amikor nem nagyon tudtam nyerőre kihozni, hagytam a fenébe
De az a pénz, arra volt félretéve, tulajdonképpen érdekelt a dolog és ezért beleástam magam

A bajom az, hogy amikor nyugdíjra teszek félre, akkor nem azért teszem, hogy mások az én pénzemmel tőkeáttéttel játszadozzanak és a jó ég tudja milyen részvényeket vagy egyék kockázatos befektetéseket vegyenek.

Persze, nyerhetek, de ha szerencsejátékot akarok játszani, akkor veszek lottót.

Nem fogadom el a rövid távú veszteséget sem. Mert az azt jelenti, hogy nem követték a spekulánsok aranyszabályát az alapkezelők és nem zárták azonnal a veszteséges pozíciókat.

Hosszú távú sikeres befektető meg van kb 1 tucat világban, mint a Soros, Buffet stb. De nagyon nagy valószinüséggel nem ők kezelik az én nyugdíjalapomat.
A többi pü iparoslegény meg tanulja meg a rohadt életben a tananyagot, és ne az én pénzemmel spekuláljon. Zárja a veszteséges pozíciót és fektessen jó, stabil mutatókkal rendelkező vállalatokba.

Nem fogadom el a veszteséget, se a rövid távút se a hosszú távút.

Fektessenek stabil, jó mutatókkal rendelkező részvényekbe. Nem érdekel hogy nem kecsegtet x csillió % nyereséggel és főleg ne játszanak tőkeáttéttel (ami nagyon valószínű, mert máskülönben hogyan buktak el 100 forint 17-25 forintot?????)

Betelgeuse-2 2011.08.07. 08:53:13

@Xmas: Egyetértek veled! És tényleg a Szenátor asszony ezt mondta? Na, akkor biztos kapott 1-2 sallert Orbántól, hogy így elszólta magát...

con 2011.08.07. 08:53:24

@tölgyes: ha veszel egy CNC gépet és az üzembe állítod, akkor új termelési kapacitást hozol létre, ami termel, plusz munkát ad és többlet bevételt hoz, ezért ez valóban termelő beruházás, de az hogy veszel 20% MOL részvényt, az az előbbiek egyikét sem teszi.

Versenycsiga 2011.08.07. 08:55:50

ebbe a perbe én is beszállnék. közel 13 év az akszánál, 4 millió forint után 70ezer reálhozam. Aztán az én kurva anyámat-e?

2011.08.07. 09:00:02

@belekotty: Aki húsz, harminc évig minimálbérezett, az legyen tisztában azzal, hogy az éhenhalásra sem lesz elegendő a nyugdíja.

hát igen: az állami/mi bérből plusz egynémely multi rendesen bejelentett béréből dolgozó pár százezren Kívűl az ÖSSZES többi gyakorlatilag minimálbéren van..szal akkor a kb: 3,5 milla munkavállalóból 2,7 milla koldus Biztos országa leszünk: konklúzió- elmenni ebből a kakiból

lyzyke 2011.08.07. 09:00:30

Na sikerült megnéznem a PSZÁF oldalán a besorolását a portfolioknak hát az AXA-nál a legalacsonyabb

apps.pszaf.hu/penztarfolyam/DailyList.aspx

Betelgeuse-2 2011.08.07. 09:03:44

@tede: egy bejegyzéseben is ellentmondasz önmagaddal. Nem fogadod el a rövid távú veszteséget sem ugyanakkor felszólítod az alapkezelőt, hogy zárja a veszteséges pozíciót. Ha van veszteséges pozíció, amit zár az alapkezelő, akkor van rövid távú veszteség is. meg azt is írod: "fektessenek stabil, jó mutatókkal rendelkező részvényekbe." Mutass egyet? Pl az OTP? Ő valóban stabil és jó mutatókkal rendelkezik,Közép-Eu legtőkeerősebb pénzintézete, strssztezsten lazán átmegy stb. 3 hete az ára 5900 Ft volt, tegnapelőtt meg valahol 4700 Ft-on zárt. Mit tanácsolsz az alapkezelőnek, akinek vannak OTP-i? Adja el most? Zárja a veszteséges pozíciót?
Vagy a Microsoft a jó? Year to Date: -8%, elmúlt 5 nap:-6,3%, elmúlt 1 év: +0,5%. Akkor a Microsoft jó? Vagy ez sem jó? Vagy a Volkswagen? Year to Date: -4,53%. vagy a Mercedes (Daimler AG)? Year to Date: -17%. Mutass egy "stabil, jó mutatókkal rendelkező" részvényt...

lyzyke 2011.08.07. 09:09:16

A nép-nemzeti kormány lenyúlta a befize-tésemet,a hozamomat az AXA a reálhozamot.
A közalkalmazott műszakpótlékját csökkentik vagy megszüntetik.
Ebből az országból mindenki meneküljön akinek van piac képes tudása,mert itt 20 év múlva csak nyugdíjas,cigány,mélysze-génységben élő,hazudozó sunyi politikusok és bankárok lesznek.
Persze aki marad és dolgozik annak arra lesz elegendő a nyugdíja hogy éhen ne haljon ha egyáltalán fog kapni.

Kobo82 2011.08.07. 09:28:43

A cikkben szereplő Editre és Károlyra nem érdemes sok szót vesztegetni, 2 szóval el lehet intézni: HÜLYE VAGY!
Ha valaki a válság közepén átlép egy másik pénztárba, az hatalmas veszteséget realizál. Ha a válság előtt ért 100 egységet a befektetésed, amit a pénztár el tud adni a válság közepén 60 egységért az átlépés miatt, akkor 40 egységed elszállt. Egyetlen pénztárat sem találsz, aki ebből 2 év alatt nyereséget hoz ki. Nemrég volt egy cikk, ahol valaki szaros 7000ft-ért váltott pénztárat a válság közepén, NO COMMENT. Fordulhattok bármilyen ügyvédhez, a hülyeségetekért csak ti vagytok a hibásak. Sajnos az emberek nagyobbik részénél a józan paraszti ész is hiányzik, de ezt lehet pótolni azzal, hogy elolvasol néhány pénzügyi cikket. Ha valaki nem ért valamihez, utánaolvas, utánajár, de sokan még erre is lusták, így sajna azt kell mondjam, megérdemlik a sorsukat.

tede 2011.08.07. 09:46:22

@Betelgeuse-2: nem érted a tőzsdei spekuláció lényegét.

Vannak a hosszú távú befeketetők, akik tényleg nem foglalkoznak a részvények hullámzásával, ráülnek a részvényre, mint a kotlós. De maradjunk annyiban, hogy ilyen emberből ha van pár tucat a világban, már nem befektetőből, hanem akik tényleg sikeresen csinálják :)

A pü-i iparoslegények, akiket általában megbíznak egy-egy alap menedzselésével nem is tartoznak általában ebbe a kategóriába. Arról nem is beszélve, hogy aki ezt sikeresen csinálja, az nem fog havi fixért meg cafetáriáért, üdülési csekk vagy melegutalvány elmenni dolgozni :) ugyebár, ezzel jobb ha tisztában vagyunk, hogy a mi alapunk, aki az átlagember pénzét kezel, az inkább egy pü-i iparoslegény kezében van

Úgyhogy maradjunk csak abban, hogy a pü-i iparoslegények tanulják meg a tananyagot és alkalmazzák is, ha a tőzsdék spekulatív világában tevékenykednek.

Ez pedi nem szól másról, mint a veszteség és kockázat minimalizálásról.

Bármilyen meglepő, de az alapvető ökölszabály, hogy ne engedd a veszteségeidet elszállni, ne várd a csodát, mert az ritkán fog bekövetkezni és te nem vagy Warren Buffet, nagy valószínüséggel nem jól választottad ki a részvényt.

Ha 10 pozícióból 6 nyereséges, akkor már nagyon jó és ügyes tőzsdei befektető vagy, komoly tudással és gyakorlással elérhető ez a szint. De akkor még mindig ott van az a probléma, hogy nem veszíthetsz sokat a rossz pozícióidon, különben elszáll a nyereséged. Ezért azokat könyörtelenül zárni kell, amikor elérte a portfólió menedzsmentedben meghatározott szintet. nincs mese, ne várd a csodát, hanem zárd.

Láthatóan a manyupok nem ezt az elvet követik, vagy lustaságból vagy azért, mert a szükséges x pü-i iparoslegény helyett alkalmazank x/2-t és nem marad idejük a gondos, napi portfólió menedzsmentre vagy egészen egyszerüen mindegyik közgazdász diplomás alapkezelő buffet-nek hiszi magát és hagyja szépen kifutni a veszteséget.
Amúgy sem az ő pénze, mit érekelje, ő leveszi az alapkezelői jutalékot bármit is csinál, a hülye ügyfél meg kifizeti a "szakértelmét" és benyeli a veszteséget szó nélkül, ha mégsem jól menedzselték a portfólióját.

pixie1 2011.08.07. 09:59:50

Nem olvastam végig a kommenteket, de csak nekem tűnik fel, hogy a rekordnyereség a BIZTOSÍTÓra vonatkozik???
Nem vagyok pénzügyi szakember, csak értelmezem a szavakat, de szerintem a biztosító nem egyenlő a nyugdíjpénztárral.
Egy újabb nem átgondolt, csak a fröcsögésre apelláló, nem szubjektív postot olvashattunk.

Netuddki. 2011.08.07. 10:00:52

Ezek szerint szar az axa és átbssza az ügyfeleket. Ha a magánnyugdíj pénztártagokkal ezt teszi akkor mindenkivel ezt teszi akinek köze van hozzájuk.
Tegnap a Tv-ben volt, hogy valami devizahitelest vertek át amikor visszafizette a hitelét. Nem kell az axa ügyfelének lenni oszt majd elhúz innen a véresbe...

málnásmaci 2011.08.07. 10:15:17

@kovi, valóban nem egyenlő, azt azonban érdemes tudni, hogy a (magán)nyugdíjpénztárak voltak a különböző pü multik (értsd biztosítók) fejőstehenei 13 éven keresztül.

Etniez 2011.08.07. 10:54:55

@tede: SZia!

Az állam kötelezte a pénztárakat 2009-ig. Otp pl hülye volt, rosszkor vezették be.

A növekedési se hozta vissza, vagy minimálisan. Láttam olyan esetet, hogy valaki fél millió hozamtól esett el, mert valaki rábeszélte a váltásra. Aki visszarakta C alapba, max annyit ért el, hogy ne negatív reálhozama legyen. Vagy minimális. Ők sírnak, hogy több millióra kapnak tízezret, holott a munkatársa....

Etniez 2011.08.07. 11:00:09

@Betelgeuse-2: Nem vagyok kemény. Inkább azon röhögök, hogy itt van előttük az internet és ahelyett, hogy utána néznének, mit rontottak el.. pertársaság.... persze... Ami nem reálhozam, az az állam pénze... tehát amit kiperelnének, azt Orbán zsebéből tennék.. :DD Sok sikert nekik!
A pénztáraknak nem érdeke az alacsony reálhozam, mert úgy nem tudnak önkéntesbe toborozni. Ezt nem érti a sok buta...

high up! 2011.08.07. 11:26:45

@Betelgeuse-2:
Saját magad adod meg a cáfolatot a saját magad állítására, miszerint a manyup modell életképes lett volna. Tényleg úgy van, ahogy írod, hogy ha a jelenben az állami bevételeket elemelik és nem kapja meg az állam, akkor a Felosztó/kirovó rendszer összedöl, a jelenbeli nyugdíjasokat nincs miböl kifizetni. Ez volt a manyup.

Nem ismétlem meg a tegnap leírt dolgaimat, de a 13:39:22-es hsz-ban benne van, hogy a manyup konstrukció matematikailag az életben nem jelentett volna megtakarítást az államnak, ellenkezöleg, csak kiadást és kiadást.
A nyugati országok be se vezették ezt a torzszülött modellt, amely a jelenben deficitet termel, a jövöben meg semmi megtakarítás nincs rajta.
Ld még: 13:28:47 illetve 14:36:46

Amúgy a virtuális számla nem sokban különbözik a mai rendszertöl, hiszen ma is mindenki a ledolgozott évek és a befizetések arányában kapja a nyugdíját. És ennek is ugyanaz az lényege: ha a demográfiai helyzet rendben van, akkor biztosítva van a nyugdijnívó, ha nincs, akkor az életszínvonal általánosan csökkenni fog.

Még annak is akinek megtakarítása van, ugyanis az állam minden jövedelmet megcsapol, hogy tudja fizetni a kötelezettségiet. AFA, kamatadó, extra adók, támogatások megvonása stb., mind olyan újraelosztási eszközök, amelyek a jövedelemtulajdonosoktól elvesznek és azt átrakják a szociális kiadásokba. Úgy hogy az is csak egy illúzió, hogy a manyup jövedelem annyit érne 40 év múlva, mint most. Francot, ha nem javul a demográfia (ergo aktív dolgozók) mutatója, akkor minden veszíteni fog a vásárló értékéböl.

pircsi21 2011.08.07. 11:30:52

én is 1999 óta voltam befizetője ennek a szemét társaságnak, 2 millióra elértek 500ezer hozamot, abból kaptam 38ezret, azóta sem tértem magamhoz.. tényleg SEMMIT de SEMMIT nem lehet csinálni ellenük megint?? most átadják az államnak, ahonnan még ez is eltűnik..

Etniez 2011.08.07. 11:36:07

@dávid76: Megmondom. A vagy B alap. Valamikor volt porfólió váltás. Vagy a pénzed nem utalta a munkáltató és nem lett időben befektetve.

Linkeld be a szla kivonataidat 2006-tól és megmondom mikor rontottad el.

high up! 2011.08.07. 11:39:31

@Etniez:
Az önkéntes pénztár is egy nagy lopás, és illúzió a jelenlegi formájában.

Lopás azért, mert az állam adókedvezményt ad annak aki csinálja. Hát b+, mi ebben az önkéntes (=saját zsebböl), ahol megint csak az állami csöcsön lóg az ember?
Itt is, a manyup mintájára teljesen ki kell vonni az állami csapot a rendszerböl. Azután leszel csak önkéntes.

Illúzió meg azért, mert a tagok legnagyobb része nem maga lép be a saját megtakarításából, hanem a cég fizeti a díját (vagy egy részét).

Ez az egész cirkusz megint csak arra jó, hogy az állam kiad egy halom pénzt a szociálisan nem rászorulóknak, amiböl megint csak a bankokat és a brókereket tarja el.

Gyerekvállalásra kellene inkább a halom pénzt kiadni, mert amíg a demográfiai válság nem oldódik meg, addig mind a GDP, mind az egész szociális rendszer (benne a nyugdíjrendszer) évtizedeken át tartós válságban marad!
Ha rajtam múlna, annyi segélyt adnék, hogy a gyerekvállalás 6 éves korig szinte ingyenes lenne. Végülis akkora a válság ezen atéren, hogy egészen radikális lépések kellenek.
A libsi út, amely le se szarta a közösség fennmaradási törvényeit teljesen félrevitte az embereket. Csak az egyén anyagi gyarapodásra koncentráltak, ráadásul észre sem vették, hogy ezt a tempót már 5 éves távon sem tudják fenntartani a lúzerek. Ettöl van ma több mint 1 millió adós.

Etniez 2011.08.07. 11:41:29

@Kalmár: A tőke hiánytalanul megvan mindenhol, látszik hogy nem értesz semmit. A veszteséget akkor realizálod, ha el kell adni a részvényeket.. Tőke nem lehet negatív, max a hozam. De köszönjük, hogy hozzá szóltál.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.07. 11:52:56

Isteniek a ma reggeli kommnetek,néhány embernek fogalma sincs se a MNYP -ról,sem a befektetésekről,sem a reálhozamról

a legszebb az egészben ,hogy még van aki pénzt is kapott ajándékba,mert ezzel etetik meg s még kevesli is:))

emberek az AXA MNYP a tagoké a befizetőké,az AXA csak kezelte és befektette a pénzt(lehet egyeseknek rossz portfóliókba) de a nemzetközi AXA nak ebből nincs nyeresége a fő poszt csak egy zagyvaság Jackylltől,a két dolognak semmi köze egymáshoz!!

amig el nem vette a kormány 3000 milliárdot senkit nem érdekelt hova fizet,mennyi a hozam,s van e egyáltalán reálhozam,most hogy mannát csepegtetnek azért,hogy a nagy lóvét lenyulták,mindenki hisztériába csapott érte,"nekem is kell egy kis lóvé"
ha belegondolna valaki abba,ha a MNYP anno nem jön létre,ezek a pénzek szépen elfolytak volna a mai nyugdijasok 13- 14 havi nyugdijaira,s NEM lenne itt semmi féle reálhozam!!

Etniez 2011.08.07. 11:54:29

@tede: Te mit tennél akkor, ha törvény kötelez arra, hogy részvénybe, kötvénybe tedd a pénzed akkor amikor minden esik?

Tudod, ha megfogjuk Uwe kezét és lábát, majd összekötjük, akkor ő sem fogja lefutni a 100 métert 10 alatt, hiába profi.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.07. 11:56:15

tegnap bemásoltam az AXA közleményét,senki nem olvasta el!!
senki nem tud 5 napot arra várni,hogy megkapja a részletes elszámolását, kielemezze ,majd utána hőbörögjön !!

Etniez 2011.08.07. 12:04:43

@pircsi21: Már május 31.-én átadták a pénzed. Érdekes, hogy a millióid elvesztése nem zavar, de pár tízezerét sírsz. Te B alapos voltál vagy váltottál pénztárat/portfóliót 2008-2010 között.
Vagy 98 óta A alapos vagy.. Számok alapján erre tippelek, rakd fel 2006 óta a kivonatodat, megmondom hol rontottad el.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.07. 12:05:01

@pircsi21: tipikus példája a mai helyzetnek
"én is 1999 óta voltam befizetője ennek a szemét társaságnak, 2 millióra elértek 500ezer hozamot, abból kaptam 38ezret, azóta sem tértem magamhoz.. tényleg SEMMIT de SEMMIT nem lehet csinálni ellenük megint?? most átadják az államnak, ahonnan még ez is eltűnik.."
azzal sincs tisztában milyen jól járt,azzal sem, hogy Ő maga nem tett semmit,hogy a pénze megmaradjon,arról sem tud mit csinált a politika
de hőbőrögni azt igen,mert más -máshol többet kapott,siralmas:))

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.07. 12:25:36

valaki azt irta nekem tegnap,milyen jók a kilátások,hát pár szó a jövőröl, ez az AXA hisztéri egy porszem ahhoz képest ami most jön:
"Egekben a csődkockázatok, Dél-Európa lélegeztetőn, leminősítették az USA-t. A tőzsdéken a magyar GDP több mint tízszerese veszett el, 270 forint lehet egy frank. 217%-on a magyar hiány!!!"

biztos,hogy a reálhozam olyan fontos!!

atila68 (törölt) 2011.08.07. 12:26:43

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
Aranyos vagy, hogy eldöntöd helyettem mivel vagyok tisztában.
Köszönöm.
Jó volt veled beszélgetni.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.07. 12:40:08

@atila68: nem állt szándékomban megsérteni,csak arra szerettem volna rámutatni hogy aki egy nyugdijbefizetést ,össze tud hozni látra szóló kamattal,az keveri a szezont a fazonnal:)

Betelgeuse-2 2011.08.07. 12:51:39

@tede: A 09:46-os beírásodban szépen felmondtad a tankönyvet, ez OK is. Az utolsó bekezdésed, azaz a következtetésed az, ami hibádzik. Először is a "láthatóan a manyupok nem ezt az elvet követik..." Mi az a láthatóan? Ha a pénztártagok 81%-a realizált REÁLhozamot, akkor ez egy jó pénzügyi termék. Ha az arány fordított lenne, akkor lenne igazad. Ne az egyes ember szintjén mérj, hanem 3 milliós mintavételből.

Betelgeuse-2 2011.08.07. 13:06:32

@high up!: 11:26-os bejegyzésedre.
Ha ez ilyen egyszerű lenne, ahogy leírtad, akkor a Világbank is tök hülye barmok gyülekezete, hogy ezt javasolta a keleti országoknak. A Nyugatiak meg (akik ugye most haldokolnak, ahogy Rákosi, akarom mondani Orbán mondja) nagyon okosak voltak. Szóval ez ilyen egyszerű. Hát akkor ez szuper.
A magyar állam meg tökhülye 20 év óta, hogy az állami csöcsökön támogatta-támogatja az öngondoskodást (életbizt, unit-linked, önkéntes, egészségpénztár, manyup) A gaz ballibsik megvilágosodtak, amikor megvonták az életbiztosítások adókedvezményét (nem is értem, ez hogy lehet, miért nem hagyták meg ezt az észkombájn Matolcsynak), megvonták az Orbánék 2002-es lakáshitelének állami támogatását (nem a kamat, hanem az adókedvezmény részén), ezt sem értem, hogyan merészelték ezek a tökkelütött hülye ballibsik, miért nem hagyták meg Viktornak, hogy maga korrigálja a kapitális baklövését, de szrencsére meghagyták az önkéntes és az egészségpénztár támogatását, amit majd a nagyokos Matolcsy Vátesz György elvehet majd 2012-ben meg 13-ban, amikor már végképp nem tudja mivel tömködni a maga által ütött lyukat.
Egyébként meg mi az istenek fizetnek most reálhozamot? Miért nem vették el azt is, mondván, hogy AZ is a nyugdíjrendszert illette volna? Ennyi erővel... A kétharmad az kétharmad!

Betelgeuse-2 2011.08.07. 13:08:44

@high up!: Amúgy az önkéntesnél a többségnek szerintem nem a munkáltatója fizet. Én 1998 óta 4 munkahelyen dolgoztam, 3 pénzintézet, de sehol sem fizettek az önkéntesbe. Én magam nyitottam, magam fizetek be oda minden évben.

Betelgeuse-2 2011.08.07. 13:10:24

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Tök igaz a 11:52-es beírásod! A fától nem látjuk az erdőt.

Betelgeuse-2 2011.08.07. 13:15:34

@dönit: Te dönit, melyik az a Nagymagyarország? Ahol a magyarok aránya (1910-es népszámlálás) 47% volt?
47%-kal még a Fidesz sem tudna választást nyerni egyedül, pedig ők aztán igazán trükkös fiúk!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.07. 13:30:37

Nem fog itt bedőlni semmi.

A zemberek nem azért féltik a nyugdíjjukat, mert a pénz kell nekik, hanem hogy a pénzen megvehessék majd a javakat, amire vágynak. Csakhogy az nem a befektetésből, meg reálhozamból, meg töktudja miből jön majd létre.

Azt az aktív dolgozó réteg állítja elő.

Ha elöregszik a társadalom, azaz szűkül a dolgozó réteg, akkor majd 1) beérjük kevesebbel 2) szépen az idősebbek is kiveszik a részüket a javak előállításból. Ja hogy akkor emelkedik a nyugdíkorhatár? Tetszettek volna gyereket csinálni.

Felőlem aztán besöpörhették volna a reálhozamot is mindenkitől. Nem is értem, miért akar mindenki most nyerészkedni azon a pénzen, amit öregkorára tett félre kötelezően.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.07. 13:33:21

tegnap olvastam ,hogy van egy előterjesztés 20% lesz a nyugdij járulék , hát érdekes lesz :)

tede 2011.08.07. 13:59:48

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: ez valóban nettó kibaszás lenne és szembeköpnék saját magukat, mert semmivel nem járnának rosszabul azok akik maradtak manyupban. Ha és feltételezve, hogy ezt tényleg meglépik.
Persze politikusokról beszélünk, tehát bármit el lehet róluk képzelni. Ennek ellenére nem látom be, hogy az egyenleg szemptonjából miért lenne fontos a munkavállalóval fizettetni plusz 10%-ot, mert ha ezt nem kompeznzálják bruttó bér emeléssel, akkor az keményen odabaxna a zembereknek és abból lenne akkor palotaforradalom, hogy repülnének a francba a hatalomból a fideszesek. Így is nagyon sok ember haragszik már rájuk, ha még kibaxnak azokkal is, akik valamennyire jól jártak az egykulcsos adóval, akkor azt már nem lenne lehetséges értelmesen kommunikálni, belebuknának a nagy reformokba még mielőtt elkezdték volna igazán.

Szerintem ez így ilyen formában nem megy keresztül, valószinű csináltak ilyen tanulmányt is, mi lenne ha alapon, aztán kiszivárgott a botrányra éhes sajtó meg fújja. Az internet korában meg terjed minden hír, mint a futótűz.

Ősszel meglátjuk, de az biztos, ha 10%-ot odavernek a munkavállókra, teljes kompenzáció nélkül, abból palotaforradalom lesz, amúgy is idegesek a zemberek a svéjci frank miatt, már csak a kormány hülyeségei hiányoznának nekik.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.07. 14:12:23

@tede: erre jó a 2/3-d,aki megszavazta már tagadja,de mindegy,egy másik cikkben az szerepel jövőre a közszférát szoritják meg. minden 4. munkahely közmunka lesz(gondolom rendőri felügyelettel)
hát nekem nem a szép jövő képe rémlik:)))

Xezs 2011.08.07. 14:17:08

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: "2/3-d" kifejtve: kétharmadd

Nem kell az a d :)

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.07. 14:26:39

Az a baj, hogy a Zemberek megcsömörlöttek, elég a politikából,ugyis az van amit megszavaznak,nincs szakszervezet,nincs nagy sztrájk,nem tudom mi kellene ,hogy felébredjenek :((
Mindenki lehajtott fejjel sétál,beletörődve -ez van-, de legfeljebb egy öngyilkosság a bankhitel miatt rebbent fényt a szemükbe,azonkivül üres tekintetek:))

pircsi21 2011.08.07. 14:56:27

@Etniez: de, zavar a millióim elvesztése is, zavar, hogy az utolsó bőrt is lehúzzák rólam.. egyébként nem léptem át sehonnan sehova, de TERMÉSZETES, hogy megint ÉN rontottam el.. már azzal,hogy ide születtem, ebbe az országba

pircsi21 2011.08.07. 15:01:07

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: az a siralmas, hogy ilyen emberek vannak mint te.. mit tudtam volna csinálni?? lefogadom, hogy te az axa-nál dolgozol, kapod a céges autót, korlátlan benzin használattal, céges telefont.. tudom, hogy én vagyok a hibás, mert fizettem..hogy mások jól éljenek

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.07. 15:09:25

@pircsi21: ne fogadj,mert nem dolgozom ott,sőt évek óta el is jöttem,jóó messzire:))
az a baj,hogy nem töltötted ki azt a papirt amivel maradhattál volna,de nem tetted,igy most könnyű a pénztárat hibáztatni,mert rosszul fektette be a pénzed,de az államiban most jó helyen van,ha már neked nem kellett a 2,5 millio:))
a reálhozam .nem sok lett volna, de a pénztáradnak te is tulajdonosa voltál,miért nem figyeltél a befektetésekre évekig,most jött ez a hirtelen váltás,egy kis alamizsna a nagy pénzért,erre már mindenki oda akarna figyelni,de a kicsitől nem látja a nagyobb veszteséget,ez az óriási hiba :))

dönit 2011.08.07. 15:14:19

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Úgy járnak mint 1941 ben a mocsadékok .

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.07. 15:26:40

@pircsi21: azt szeretem a kommentelőkben, ha nem tudnak magyarázatot adni rögtön jön a támadás,ott dolgozik,szoci stb:)) az hogy esetleg igazat is irhat fel sem merül :))

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.07. 15:50:23

@dönit: stílusos, ahogy a Buddha-képpel az avatarodban dől belőled a harag és a gyűlölet. om mani peme hung

dönit 2011.08.07. 17:42:03

@droid_: Akkor nézd meg alaposabban az a fotót,a nyaka alatt !

Xezs 2011.08.07. 17:44:11

@pircsi21: Nana, csak ne vádold őt, mert én dolgozom az AXAnál! Most vettem egy második lakást, és egy új kocsit (nem túl drágát, 6 millióból kijött).

Na meg minden nyáron csak háromszor megyek nyaralni külföldre, szóval nehogy azt hidd, hogy olyan jól megy most nekünk, kifejezetten alul vagyunk fizetve.

Jobb helyeken az egész nyarat külföldön töltik, a kocsi meg minimum 15 milliót ér.

Csóró vagyok, érted?

pircsi21 2011.08.07. 17:54:17

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: de, biztosan igazat ír, és tudom, hogy én vagyok a hibás.. tudom, hogy náci vagyok, rasszista, cigánygyűlölő, adó-és járulékcsaló... miért ne én tehetnék arról is, hogy csak ennyi a reálhozamom?

pircsi21 2011.08.07. 17:57:52

@Xezs: a volt sógornőm ott dolgozott - középvezetői szinten.. 10 évvel ezelőtt kb. bruttó 1millió volt a jövedelme, céges autója volt, korlátlan benzin használattal, céges telefonja, korlátlan használattal.. mert hogy olyan nagyon jól dolgoztak a pénztárnál. És igenis ezért vagyok most nagyon nagyon meglepődve - bár tudom, ÉN vagyok a hibás

dönit 2011.08.07. 18:59:27

@Xezs: Te is egy köcsög zsidó lehetsz !

Xezs 2011.08.07. 19:28:12

@pircsi21: Áh, ő még keveset keresett, 10 évvel ezelőtt én már 3 millát kerestem.

@dönit: És mi a baj ezzel? Egész nap otthon ülök és azon gondolkodok, hogy hogyan taszíthatnám nyomorba a gójokat. Ja és persze rejtegetem a titkos zsidóaranyamat a lakás különböző pontjain.

Nehéz munka ez!

kazamatazamata 2011.08.08. 07:49:21

@Etniez: Figyelj. Én nem léptem át sehonnan sehova, 1998.01.01-től fizettem folyamatosan, összesen majdnem 3,5 millát, s nekem is nulla az Axánál. Akkor ez hogy van? Magyarázza meg valaki, mert én nem értem.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.08.08. 09:03:06

Ez a reálhozam kifizetéses buli hatalmas ötlet volt! Aki kapott, örül, mint majom a farkának, jött egy kis nem várt pénz, aki nem, utálja a nyugdíjpénztárat.
De az senkinek még csak fel se tűnik, hogy a reálhozam sokszorosát kitevő nyugdíjforintokat "államosították" egyik pillanatról a másikra.
Ezzel a reálhozam kifizetéses dologgal kapott egy csontot a magyar, legyen min rágódni!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.08.08. 09:36:08

@Josephine B.: "Ezzel a reálhozam kifizetéses dologgal kapott egy csontot a magyar, legyen min rágódni! "

ugye, hogy lassan ideje lenne ezt a szartelepet valami mentalisan fejlettebb orszaghoz - szlovakia? romania? - csatolni..?

eloszor eladositja magat a sok sultparaszt chfben, aztan ingyen atadja a kis megsporoltjat a viktorkiralynak, most meg picsognak bazdmeg...

seggfejek. hagytatok magatokat kifosztani, sot, onkent szedtetek le magatokrol az utolso ertekeiteket. mi a szart nyavajogtok? egyszeruen ezt tettetek magatokkal.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.08.08. 10:29:15

@kazamatazamata: olvass vissza kommenteket,ha lehet mind:))

ez a bűntetése annak aki 3,5 millát odaadott az államnak :))) az nem érdekel??

2011.08.08. 15:46:49

Na ma keptam meg én is az egyenleget az axa-tól.
Az átutalt 2,4 millió forint után a reálhozamom 1 azaz NULLA forint.

Az igazság része hogy a kezdetektől fogva tagja vagyok a nyugdíjpénztárnak, igen az AXA-nak, akkor még winterthur volt a neve, folyamatosan dolgoztam rendes, (nem minimálbéres) fizetéssel és biztonságos csomagban voltam mindvégig.

dönit 2011.08.08. 17:08:31

@Xezs: Köszönöm,hogy ilyen őszintén bevallottad a talmudista zsidók hétköznapi megélhetéséhre fordított energia befektetést.Köszönöm,hogy elárultad kiket akarsz nyomorba taszítani.Akkor a te picinyke famíliád is megúszta Dachau t /Becsületes Munkára Nevelő Tábor/.Hamarosan eljön az a jóslat,amiben az áll:hollókauszt,nem volt, hanem lesz !Ha te hívő zsidó vagy,akkor Isten parancsára húzzál haza kánaánba ott kisebb baj fog érni mint Európában.Nem csodálkozom azon a tényen,hogy a zsidók soha nem szerették a munkát,ahogyan napjainkban sem ! Talmudista tolvajok !

Xezs 2011.08.08. 22:12:02

@dönit: Dehogynem szeretjük mi a munkát, tegnap is áthívtam Kohn barátomat zsidóaranyat számolni, tudod milyen nehéz munka volt mindet megszámolni? Ráadásul kétszer számoltuk meg, mert nem tudtunk betelni vele.

xc90kesi 2011.08.08. 22:35:06

olvastam a hozzászólásaitokat és szerintem nem csak a pénzt akarjuk,hanem a világos elszámolást. Akik okoskodtak azok rovására, hogy nem kell átlépni és egyebek, azoknak ajánlom kowee hozzászólását. Én is hasonló cipőben járok, csak egy millával többet fizettem be infláció követő betétbe a kezdetektől fogva. (nem váltottam sem csomagot sem biztosítót) 13 év után 0 forintot produkált a bank. A kollégám aki kevesebb összeget fizetett be több mint százezert kapott. Akkor hogy is van ez?
Valóban most ezt a csontot rágjuk de az oszd meg és uralkodj még ma is működik

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.08.09. 08:26:24

@Xezs: ha legkozelebb segiteni kell szamolni, szolj, jo penzert barmit;-)
en ugyan goj vagyok, de elado:-DDDD

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.08.09. 08:28:04

@xc90kesi: "13 év után 0 forintot produkált a bank."

nem igaz.
nem produkalt 0 forintot, csak odaadtad viktornak.

13 ev utan a bank annyit produkalt egy valsagidoszak utan, hogy a befektetesed kovette az inflaciot, tehat _gyarapodott_
az, hoguy te lemondtal rola es beontotted a tobbi idiotaval kozosen a penzedet viktorek zsebebe, az nem a bank es a biztosito hulyesege, hanem a tied.

budospillango 2011.08.09. 10:51:15

A megoldas egyszerű fiuk s lanyok ...A karositott összeget el kell csalni adóban ,s feketemunkában..... ennyi.Lopjuk meg az államot. Ja s a kromofág minden hónapban szepen letisztitja a penztarigazgatók magyarországi kepviselőik autóit ,jo 5let kis vizipisztolyba tölteni ,vagy a fékolaj is kafa. Csináljatok ,hogy ők is bosszankodjanak ,nektek parezer forintos kiadás nekik többszázezer. Dobjuk vissza kővel kicsiben ha már a nagyok közé nem tudunk felnőni. :D :D Tudom kicsinyes ,de jó móka ha legalább kicsit vigasztalódni akarsz ,olcsó megoldás :D s ha sokan csinálják ,akkor talán kocsija sem marad.

Xezs 2011.08.09. 20:44:03

@budospillango: Már ne is haragudj, de ezzel az alja felfogással én nem tudok azonosulni. Volt lehetőséged nemet mondani? Volt. Akkor meg mit rinyálsz? Pont azért van szarban az állam, mert mindenki lop, kibúvót keres, és feketemunkázik.

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Lehet amúgy, hogy hülyének fogsz nézni de én végül visszamentem állami nyugdíjba (mint az emberek 80%-a). Az ok egyszerű: úgy ítéltem meg, hogy nekem még nincs olyan szintű felhalmozott megtakarításom (értsd: <2 millió Ft) amiért megérné ellenkezni. Elvileg te pl. elesel az állami nyugdíjad 70%-ától, legalábbis ez a hivatalos mondás. A kérdés ugye itt az, hogy lesz-e az államnak pénze kifizetni az én nyugdíjamat, vagy sem. Ha lesz, akkor én jártam jól. Egyébként ettől függetlenül van önkéntes nyp-i tagságom, mert jó több lábon állni, meg hát nem bízok túlságosan az állami nyugdíjban.

De mondom mégegyszer azért léptem, mert nem volt számottevő a mnyp-i megtakarításom. Hogy kinek lesz igaza (neked vagy nekem) azt csakis az idő fogja tudni eldönteni. Családomban is van aki maradt mnyp-i tag, meglátjuk ki jár jobban.

CsakMintTe 2011.08.10. 12:27:35

Gyanítom, ezt itt a legvégén már a kutya sem fogja elolvasni, de azért mégis, mert valamit nem értek.

Én is az AXA-nál voltam, nem egészen 4 éven át, ebből 2 év középsz@r fizu, 1 év minimálbér, kb. 1 év meg 6 órás minimálbér (=ultrakevés manyup-befizetés). Azt hittem, egy kanyit nem látok viszont, erre majdnem 12.000 HUF-ot utaltak a múlt héten.

Most akkor ezt így hogy? 13 év után nulla, nekem meg nem egészen 4 év után jön a lóvé?

Nem vagyok egy pénzügyi tálentum (sőt), úgyhogy ha még véletlenül erre jár valaki, aki érti is, az magyarázza már meg nekem! Köszi!

Xezs 2011.08.10. 21:29:34

@Blue23: Az emberek ott basszák el, hogy úgy gondolják, minél tovább fizetnek, annál több pénz jár vissza. Pedig ez rohadtul nem így van.

A reálhozamot kapta vissza mindenki, ami az infláció feletti hozamot jelenti. Szinte biztos, hogy volt a 13 év alatt jópár szarabb év, ahol nem ért el infláció feletti hozamot a pakett, sőt, még kevesebbet is hozott.

Ez az egyik válasz, a másik pedig szimplán az, hogy a pénztár elbaszta a számolást. Járjon utána, akinek két anyja van, én nem fogok.

Egy dolgot megismételnék: a minél régebb óta történő befizetés NEM vonja automatikusan magával azt, hogy több pénz is jár vissza. Tudom hogy ez sok embernek logikusnak hangzana, de alapvető okok miatt (amiket fentebb írtam) nem feltétlenül így van.

LDor 2011.08.12. 09:39:56

7 fontos dolgot szeretnék megemlíteni, mert sokan nincsenek vele tisztában.

1.)A pénz nem tűnt el. A sok éves sok milliós befizetés megvan, sőt minden bizonnyal több is van. Ez át is lett utalva az államnak.
DE a reálhozam azt jelenti, hogy az infláció feletti rész. Tehát ha befizettél 2 milliót, és minden évben hozott 5%-ot, akkor gyarapodott a pénzed, de nincs reálhozam. (a 3000 milliárd attól még megvan). A hírekben hallott több milliós kifizetések azért becsapósak, mert azok nem igazán realhozamok, hanem tagdíjkiegészítések. Olyan amit az ember a fizetéséből vont 6-8-10% (attól függ melyik évet nézzük) felett saját, vagy cége pénzéből fizetett. Ugyanis a kötelezően levont nyugdíjjáruléknak plafonja van,így nagyon max 13 év alatt 8-10 millát fizetett be valaki, azon tuti nem volt 5 millás reálhozam.

2.) Gazdasági válság volt, van. Ha olyan portfoliót választottál, amiben részvényekbe fektetik a pénzt, mert hosszú távra fektetsz (ergo még sok időd van a nyugdíjig), akkor a nagyobb hozam reményében, nagyobb kockázatot vállaltál, amit aláírásoddal igazoltál, hogy elolvastad, felfogtad, megértetted. A tőzsde fel és le meny, minden az időzítésen múlik. Ha Te 40 évre választottad ezt a portfóliót, majd a kormánynak hála 13 év után éppen egy gazdasági válság közepén ugrasz ki, akkor NEM ÉRTETTED meg a lényeget, nagyobb hozam reményében nagyobb kockázat a HOSSZÚ TÁVÚ befektetőnek.

3.) Ha egy másik pénztártól léptél át, mert ott elégedetlen voltál, akkor ott realizáltad a veszteséget. És ha rosszkor tetted, akkor a kevesebb pénzed vitted át az AXA-ba, és lentről feljönni nehezebb. Pl ha 100 ft-on buksz 20%-ot, akkor 80 Ft-od lesz. Ezen nem 20, hanem 25%-ot kell keresni,hogy újra 100 Ft-od legyen. Tehát ne feledkezzetek meg a régi pénztáratokról sem

4.) A statisztikák szerint, az AXA semmivel sem volt rosszabb, mint a többi pénztár. Nézz utána!! A különbség az, hogy az AXA került a média kereszttüzébe, a kormányzati kampány céltáblájává. És miért??? Azért, mert a Stabilitás Pénztárszövetség elnöke, dr Bába Júlianna az AXA-nál dolgozik, és mindent megtett minden fronton, hogy a hazug kormánnyal szembeszállva a tagok érdekeit képviselje (hazug, hiszen mégsem lesz örökölhető az állami nyugdíj, mégsem fog beleszámítani a céged által befizetett járulék és mégis csak papíron lesz külön számlád, hisz a jövöbeni befizetésédet ugyanúgy elkölti majd az állam, mint az átvett vagyont).
Megjegyzem, hogy a nyugdíj balhé kitörése előtt a Stabilitásnak OTP-s elnöke volt, csak az erősen FIDESZ közeli Csányi lemondatta. És Bába Júlia volt az egyetlen, akinek volt bátorsága nyilvánosan kiállni az emberekért, a kormánnyal szemben.

5.) Az AXA a világ egyik legnagyobb pénzintézete, a Magyar AXA egy csepp a tengerben, így semmi köze a cég nyereségéhez ennek a hercehurcához. Ha tényleg úgy gondolog, hogy a nyugdíjpénztárak megszűntetése, a 260-as CHF miatt bedőlő hitelek, és a bankadó mellett az AXA itt egyetlen forintot is keresett, akkor elárulom,hogy biztos forrásból tudom, hogy nagyon tévedsz.

6.)Selmeczi számítása, hogy mennyi pénz lenne, ha államkötvénybe rakták volna, azért baromság, mert ha nem a pénztáraknál van a pénz, hanem az államnál, akkor úgy ahogyan eddig is, most is mind elherdálták volna, az utolsó fillérig.

7.) Warren Buffet (a világ 2.leggazdagabb embere) híres mondása: " ne vegyél olyan pénzügyi terméket, amit nem értesz". Ha le van írva,hogy a növekedési portfólió kockázatos és nem érted mit jelent a kockázat szó, akkor a nyugodt jövő portfoliót kellett volna választanod. Ugyanúgy,mint a CHF hitelnél is le volt írva, hogy árfolyamkockázat van. Ha nem érted, ne szerződj, ha meg érted, akkor felnőtt módra vállald a következményeket. S bár én tudom,hogy a kormánynak kvázi semmi ráhatása nincs a CHF árfolyamára, azért felhívom a Fidesz rajongók figyelmét, hogy kormányváltáskor 186 Ft volt a CHF (pusztán azért említem meg, mert a Fidesz hülyére zrikálta anno a Bajnaiékat. Akkor meg most miért nem olyan okosak?).

dönit 2011.08.15. 16:59:43

@Xezs: A zsidók más pénzét elbasszák, a sajátjukat megnégyszerezik.Rohadjanak meg !

dönit 2011.08.15. 17:04:28

@LDor: Rohadjon meg az összes zsidó !

Xezs 2011.08.15. 20:56:48

@dönit: Én az enyémet megnyolcszoroztam, szóval én a zsidók májerja vagyok!

dönit 2011.08.24. 20:10:49

@Xezs: Köcsög vagy baszd meg !

Peda 2011.08.25. 07:02:20

Én is AXA-s voltam. A múlt héten olyan kimutatást kaptam a 0 ft-ról, hogy csak na! A kezdetektől MNYP tag voltam. Lenyúlták a pénzem, egy nagy szar ez a cég, úgy ahogy van! A munkahelyemen hárman voltunk ennek a pénztárnak a tagjai, senki nem kapott lóvét. Aki 4 éve dolgozik-más pénztár tagja volt, az meg 30-40 ezreket kapott. Akkor most mi van? Még a bankszámlaszámomat is megszüntetem náluk. A környékünkön nincs egy irodájuk, hogy az ember be tudjon menni ügyet intézni. Ha bajod van, utazz 100 kilómétereket. Na ennyit az AXA-ról. Vannak ott furcsaságok. Tudom, mert dolgoztam náluk, még az irodánkat is bezárták egyik napról a másikra.

Xezs 2011.08.25. 19:52:54

@dönit: Egyébként tudod miért vagyunk ilyen gazdagok? Mert minden bankban van egy G betű a nemzsidó ügyfelek neve mellett a nyilvántartásban. A G azt jelenti, hogy gój, és aki ilyen betűvel van, annak kétszer akkora díjat számol fel a bank. Persze ez a csalás nem látszik, mert a G akkora, hogy betölti az egész képernyőt. Mikor jön a revizor, akkor meg azt mondják neki, hogy a G azt jelenti, hogy gazdag, és a revizor megnyugszik, hogy akkor ezt az ügyfelet nem sanyargatja a bank, hiszen meggazdagodott.

A zsidók (vagyis mi) meg annyira örülünk ennek a kis trükkünknek, hogy az egész városban G betűket írunk a falakra. Majd nézd meg, hogy mennyi G van mindenütt.
süti beállítások módosítása