Tékozló Homár

Megeszi a gyerekek pénzét a CIB

2011.09.02. 14:55 | jackyll | 218 komment

A CIB-nél gondolnak a jővőre, legalábbis a sajátjukra. Az ügyfeleik gyermekének nyitott Szimba megtakarítási számlákról besöpörtek mindent, hiszen 14 éven keresztül most már csak 1%-ot kamatozik a nekik félretett pénz, azaz konkrétan fogy:

Néhány éve a CIB banknál nyitottunk gyerekeink részére Szia Szimba nevű megtakarítási számlát. Mert mi ugye rettentően gondoskodó szülők vagyunk, akármi is történik velünk, akkor is 14 éves korukra lesz egy nagy rahedli jó magyar forintjuk, bla-bla. A jóságos bankárok nyilván hosszú távon is megőrzik a megtakarítás értékét... A múlt havi számlalevélben lent volt egy konkrétumoktól mentes utalás, miszerint július 1-től csökken a számlák látra szóló kamata. Hoppá! Miért és mennyire? Utánajártam. Kérlek szépen, kapaszkodj meg: 1% az új kamat!

Ja, és szerintük ez egy látra szóló számla. Ehhez tudni kell, hogy max 100.000 Ft-ot lehet róla felvenni, az összes többi be van betonozva a gyerek 14 éves koráig. Megszüntetni is csak gyámhatósági (nem vicc!) engedéllyel lehet.

A levélben azt is írták, hogy amennyiben a módosítás hatálybalépése előtt jelzem, hogy nem fogadom el az új kamatot, akkor felmondhatom a szerződést. Ezzel az az apró probléma van, hogy egy hónappal a hatálybalépés után kaptam a levelet:)

Nem akarom tovább ragozni, ezt akkor is megszüntetem. Remélem, a gyámhivatal nem néz majd hülyének és megadják a hozzájárulást. A CIB meg szarjon sünt.

 Üdv:
 apu

Ui: Megtaláltam az 1% kamat definicióját a CIB weboldalán: "A Szia Szimba Számla igazi bankszámla, amely a folyószámlákhoz képest magas kamatot fizet a rajta elhelyezett összeg után."

A "magas kamat" bold az eredeti szövegben :-D

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

XCat 2011.09.02. 15:00:32

Ha nekem 3 napon belül átutalod, én fizetek rá 1,2% kamatot!

14 év múlva. Addig az enyém.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.09.02. 15:07:44

Megnéztem az oldalt, teljesen korrekt ajánlat! Még ilyen matricákat is adnak. Az 1%-os kamat meg rendkívül kiemelkedő. Rá is csörgök a bankáromra,- majd ha lesz térerőm, mert itt fent a magángépen csak telenor 4g van, térerő nincs-, hogy egy nagyobb összeget helyezzen át a svájci bankszámlámról szimba számlára.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.09.02. 15:11:17

@Pécsi bölcsész:
Csak nem többdiplomás bőőőőőőőőőőcsész vagy?

Leone_510 2011.09.02. 15:14:08

@Horváth Lajos: :DDDDDDDD

A heti termés ha jól emlékszem otp és cib, budapest bankot én rühellem. :) Akkor hova?

légvédelmi taposóakna 2011.09.02. 15:14:30

Veszteség-minimalizálás:
gyereket elgázositani oszt' Viszlát Szimba.

Antifogyaszto 2011.09.02. 15:22:45

-Honnan tudod, hogy a pénzed a CIB bankban van?
-Onnan, hogy a pénzed egyre kiCIBb.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 15:24:39

A gyerek nevére írni a lakást, megtakarítást, rizikós doolog.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.09.02. 15:26:51

14 éven aluli gyerek asse tuggya mijaza kamat, őtet által lehet baszarintani.
Szüle meg ne ugráljon, ez itt kérem Hivatal!

elwood 2011.09.02. 15:35:53

a lényeg, hogy a bankadót sehogyan sem tudják a lakosságra terhelni és nem is teszik

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.09.02. 15:37:23

Azert az nem volt gyanus, hogy Szimba apjat mar az elejen megolik, es a gyerek ket drogos allattal nol fel, mig a eleg eros nem lesz, hogy kiralysagat visszavegye a bitorlotol??

Nomen est omen.

ex-dr. vuk 2011.09.02. 15:40:51

1% folyoszamlara az nem annyira rossz.. Lekotott betetre szoktak sokat fizetni.

elwood 2011.09.02. 15:42:33

mondjuk a tájékoztatóból nem jött le, hogy miért ne lehetne ezt elkölteni, van hozzá kártya, lehet felvenni pénzt automatából, miért ne lenne látraszóló a kamatozás ?

RoopeHUN 2011.09.02. 15:49:03

ha itt sok évről van szó ("majd ha a gyerek 14 éves lesz"), akkor mi a francért nem hosszútávú, 3-5 éves fix kamatozású forint betétbe teszik a pénzt? Ott kapna évenként kb 7%-ot, és bármikor ki is lehet venni a pénzt (igaz, akkor csak feleennyi kamat számitódik)... Ja, hogy ahhoz nincsen matrica?!

XCat 2011.09.02. 15:53:23

Amúgy ezeknél mi van akkor, ha a gyereket 13,5 éves korában elüti a villanyos? A bank megtartja a pénzt?
Vagy egy koporsónyit azért kiutalnak belőle?

igazságos 2011.09.02. 16:03:52

@vazsmegyeigerdezsház: neked meg nem mondták, mi a kulcsmomentum a történetedben??? Hát az, kéremszépen, hogy VISSZAVETTE A KIRÁLYSÁGÁT. Ami jelen esetben nem biztos, hogy meg fog történni, pláne, ha a bank a trónbitorló. :)

vernarancs 2011.09.02. 16:09:46

Ennel a zoknisfiokom is tobbet kamatozik.

Taste4me 2011.09.02. 16:14:41

ismeritek a versikét?
"cib cib a leggeCIBb" :)

igazságos 2011.09.02. 16:14:42

@CatMother: koporsónyit??? Tudod te, mennyi már a koporsós temetés??? Abból az összegből nem igazán jön már össze, pláne, ha még márványsírkövet is akarsz.

2011.09.02. 16:34:03

@Horváth Lajos: amatőr vagy, az én Lear Jetemben satellite telefon van, bármikor bárhová lehet csörögni.

XCat 2011.09.02. 16:36:23

@igazságos: Nem tudom.. mennyi? Egy-másfél milla? Nem szándékszom megismerkedni a közeljövőben az árakkal, bár múltkor azt jósolták, hogy ha oda megyek nyaralni ahová terveztem, nem jövök haza élve.

De akkor remélem, eltemetnek a helyiek. :D

2011.09.02. 16:37:39

@RoopeHUN: jó a kérdés, sajnos a gyerek még nem fogta fel ezeket a banki okosságokat. A szülei se :)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.09.02. 16:42:36

Bocs, de ez nem olyan, mint a babakötvény? Mert akkor megértem, h miért kell a gyámhatóság.

Ha meg az, akkor nem megszüntetés a varázsszó, hanem a másik pénzintézetnél újranyitás. Mert akkor oda áttolják a pénzt, oda mennek az új megtakarítások ill. ha a gyerek veszélyeztetett vagy mi akkor az önkormányzat/állam is oda tol valamennyit.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.09.02. 16:46:55

@CatMother:
Koporsós, fakereszttel 800ezer (az atya elkísér, de nem méltat a ravatalozóban meg ilyesmi) nincs márványlap, csak egy helyes kis dombocska, természetes vadvirággal (

Az urnás olyan 200ezer, ha te izé: hozzátartozód viszi a köcsögöt, de szerintem 1-2hét múlva a KÖJÁL csak elvitet ingyen saját költségén... :/

XCat 2011.09.02. 16:58:24

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Ebben az esetben javasolt közvetlenül a halálod előtt összeveszni a maffiával, ők elintézik ingyen. ;)

puszt 2011.09.02. 17:21:01

Én is írtam ebben a témában, azt nem találom. Ami kimaradt, az az igazi pofátlanság. Azért nyitottuk, mert hosszú távra, gondoltuk mi is. A kamat 6% volt! (különben szóba sem álltunk volna a bankkal!) Ez csökkent le hatodára, hogy a kötelező(!) hitelkártya díját sem fizeti ki a kamat.Gyámhatóság, ha igaz ez nevetséges. Nem kellenek a kicsi Szimbák! De a gyermeket azért majd később is emlékeztetjük. Tanultunk ebből is, költsék kötélre.

puszt 2011.09.02. 17:28:40

Ja elfelejtettem...Ez igazán lopás..és ahogy a vicc mondja, ügyes... se felvenni, (csak hosszú hónapok alatt),se megszüntetni, a kártya gyakorlatilag használhatatlan,gyakorlatilag ingyen pénz, az idők végezetéig.
1 jó ötlet: vezessenek be számlavezetési díjat, kötelezzék a szülőket tisztességes befizetésekre,(kb 100-200-e forint) kamat pedig a csillagos ég:0,1-0,2%

puszt 2011.09.02. 17:36:19

Még mindig rugózom...gyermekeink pénzének ellopása nem tartozik a gyámhivatalra? Bankfelügyelet? Megszüntethetetlen hosszútávú szerződést hogy lehet így változtatni, a kárunkra?

szmoker (Homo Trollicus) 2011.09.02. 17:42:57

@puszt: Hoygyne, siman.
Vagy te mast gondoltal ebben az orszagban?

Anti Anyag (törölt) 2011.09.02. 17:48:40

Ezt nem értem.

Nyitok egy NORMÁLIS banknál egy lekötött számlát és elhelyezek rajta x Ft-ot.

18 éves korában pedig elmondom a gyerekemnek a kódot és onnantól az ő dolga.

Nincs gyámügy, nincs fineszes szerződés.

CIB-el meg a továbbiakban nem állok szóba, mert lekötött számlát látra szólóan kamatoztatni kurva gáz, tehát ez a CIB akkor más, hasonló aljasságokra is képes.

puszt 2011.09.02. 17:59:07

@Anti Anyag:
1. normális bank? (definíció?)
2. kamatváltások, bank váltások? (mennyinél)
3. tényleg nekünk kell állandóan evvel foglalkozni? (bankfelügyelet? már ha nem védenék a mundér becsületét)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 18:20:32

@puszt: "normális bank?"

Nekem bejött a Budapestbank.

"kamatváltások, bank váltások?"

Bankot az ember ritkábban vált, mint házastársat a statisztika szerint. KAmatot váltani kell a banknak, mert a gazdasági k0rnyezet is változik.

"tényleg nekünk kell állandóan evvel foglalkozni?"

Ha geci a bank, akkor igen. És soxor gecik. Vannak hosszútávú leköteések, ott nem kell csak néhány évente foglalkozni vele.

igazságos 2011.09.02. 19:02:57

@atpijkamo: Ja, most osztogatott a BudapestBank négymillát, hülye ebookokra, környezettudatos ötletek megvalósítására. Úgy látszik, van mire költeni a gyerekek, meg a hitelesek pénzét.

Egyszer voltam a Budapest Bankba befizetni lóvét egy számlára. Hát, teljesen kiakadtam, ugyanis az szerepelt a sorszámon!!!, hogy nem garantálja az érkezés szerinti sorrakerülést???? Na, gondoltam, biztos előreveszik a csókosokat, kiemelt ügyfeleket, barátokat. Kész vagyok ettől még mindig. Akkor meg mi a fenének kell sorszám????

RoopeHUN 2011.09.02. 19:21:25

@atpijkamo: "Bankot az ember ritkábban vált, mint házastársat a statisztika szerint. KAmatot váltani kell a banknak, mert a gazdasági k0rnyezet is változik."

Marha nagy tévedés. Az elmúlt 5 év alatt kb 5 banknál voltam (mindig ahol akciós a kamat, és kicsik a kezelési költségek). Hamarosan kelleni fog egy 6..

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 19:26:04

@igazságos: Ezt konkrétan meg tudom válaszolni.

Van mondjuk egy pénztár, egy hitelügyintéző, egy céges és egy magán szerződéskötő. Kapsz egy sorszámot a pénztárhoz, az utánad jövő ember meg egyet a céges számlanyitáshoz. A pénztárnál már hárman várnak előtted, a céges ügyintéző meg éppen felszabadul. Tehát neked várni kell, míg a két pénztáros kiszolgálja a három előtted jövőt, míg az utánad sorszámot kérő máris sorrakerül.

Ennél még bonyolultabb helyzetek is előállhatnak, nekem most csak ez az egyszerű példa jutott az eszembe.

igazságos 2011.09.02. 19:38:28

@atpijkamo: Pont azt nem érted, hogy én húzok mondjuk hitelfelvételt, előttem várnak négyen, és én kerülök sorra elsőként.

Ezt eljátszották többször is, ezért vártam fél órát, egy két perces tranzakciókért, mert a később jövőket előrevették, fontosabb ügyek miatt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 19:41:52

@igazságos: Ez valami tévedés lehetett. Soha ilyet nem tapasztaltam.

Azt viszont igen, hogy Micike buzgón reszeli a körmét, míg az ügyfelek várnak. Biztos erre is lett volna magyarázat, de az ügféltérben nem veszi az ilyen jól ki magát.

igazságos 2011.09.02. 19:44:36

Az legrosszabb bankok tapasztalataim szerint sorrendben OTP, K&H volt, meg ez a Budapest Bank, ahol csak ügyeket intézni voltam párszor, szerencsére. De elég volt belőlük egy életre.

K&H-nál betétem is volt, köcsögök jól lehúztak, meglepetésre. Raiffeisennél vagyok jelenleg, meg is vagyok elégedve velük, bár ott is volt lehúzás, de még elfogadható mértékben.

Nem mindegy, hol, milyen mértékben húz le a bank. De mióta 6% körüli a kamat, azóta nem vagyok hajlandó betétbe fektetni a pénzem, pedig régen igen. Cibnél sem bántak velem rosszul, a költséglevonás mindenhol megvolt azért, kamatadó mellett is. Egyedül az Erste bankot nem ismerem.

A hitelesek triplán fizetik vissza a hitelt, míg a betéteseknek meg azt a keveset is lenyúlják, amit kamat címén megkapnak.

igazságos 2011.09.02. 19:46:15

@atpijkamo: életre szóló élmény volt, így két év múlva is megmaradt az emlékezetemben.

Nem semmi volt az, amit akkor lejátszottak. Hogy ez most is így van-e, arról nem nyilatkozok, de azóta igyekszem kerülni a helyet.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 20:03:37

@RoopeHUN: "Marha nagy tévedés. Az elmúlt 5 év alatt kb 5 banknál voltam"

Tehát több mint ötször váltál és házasodtál újra. Gratulálok a tejesítményedhez!

Ha meg nem akkor meg csak a statisztikát rontottad (javítottad). Ugye tudod, hogy mi az a statisztika?

Mylady 2011.09.02. 21:12:55

@igazságos: @atpijkamo:
Nemrég voltam egy FHB fiókban. Nyitás után picivel. Én voltam az egyetlen várakozó ügyfél. Kb 4 ügyintéző volt, ebből három dolgozott, a negyedik előző esti élményeit ecsetelgette telefonon valakinek. Kb 10 percig nyomta full hangerőn a cseverészést, utána teljes lelki nyugalommal szólított. Azt hittem, pofán csapom.

e7444 2011.09.02. 21:29:21

Hülyeség ami a levélben áll, a Szimba bármikor megszüntethető. Semmiféle gyámhivatali engedély nem kell hozzá. Viszont naponta a nyugdíj minimum 7-szeresét (199500 Ft-ot ) lehet róla felvenni (ezt gondolom nem a Bank találta ki). Senki nem milliókat tart rajta, arra azért vannak más formák. A gyerekek a matricák és ajándékok miatt szeretik ahhoz pedig elég havi 1000Ft befizetése, annál pedig igazán mindegy a kamat.A kártya pedig szintén nem kötelező hozzá, hogy a valóságnál maradjunk.

Megdobbent 2011.09.02. 22:00:33

A gonosz multija. Szittyabankot, nyeregalatti takarekszamlat, kiskonyvvel!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 22:19:17

@Mylady: "Azt hittem, pofán csapom."

Miért? Miért nem csaptad pofán? Sokkal jobb lett volna a történet.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 22:45:11

Mikor elértem a nyugdíjkorhatárt, bementem a TB-be. Az abalak mögött ülő ügyintéző hölgy megkérdezte az életkoromat, bólintott, és ellenőrzésképpen elkérte a személyimet. Végigkutattam a zsebeimet, és rájöttem, hogy a tárcám otthon maradt.
- Sajnálom, haza kell érte mennem, majd később megint eljövök.
- Gombolja ki az ingét!
Kigomboltam, és előtüntek a mellkasomat borító göndör, ősz szőrszálak.
- Az az ősz szőr a mellén nekem elég bizonyíték - mondta a hölgy és
átvette tőlem a kitöltött ürlapot.

Mikor hazaértem, elmeséltem a nejemnek a TB-ben történteket. Erre ő:
- Te idióta, miért nem toltad le a gatyádat? Még rokkantságit is kaphattál volna.

ancsams 2011.09.02. 22:47:07

Én is megszívtam a Szimba számlát. Nagyon jó megtakaritás volt a gyerekek nevére, tisztességes kamattal.Amikor megláttam májusban a CIB honlapján a közleményt, hogy július elsejétől 1% a korábbi 6%-os kamat, én is elkezdtem agyalni, hogy megszüntetem.
A bankban azt mondták, hogy gyámhivatali engedély kell, mert több van rajta mint 198500, a napi felvehető limit. Nosza felhivtam a gyámhivatalt, ahol elhajtottak a franca, nekik semmi közük hozzá. Újra CIB, de nekik akkor is kell az engedély és közölték, hogy hivjam fel a gyámhivatalt és mondjam meg, hogy a gyámhivatal hivja fel a bankfiókot, ahol majd egyeztetnek. Ugye ez nevetséges, egy hivatal nem hiv fel egy bankot, szóval ujra telefon a gyámhivatalhoz, hogy kellene az engedély a pénz felvéthez. A gyámhivatal újra elhajt, azzal, hogy nem ök nyittatták a számlát (öröklés, vagy gyámsági üy miatt), tehát semmi közük hozzá, de lenne itt egy megoldás... Milyen rendesek voltak...Adnak engedélyt a pénzfelvéthez, de csak akkor, ha a felvett összeget gyámhivatali számlára teszem és a gyerekek, majd 18 éves korukban felvehetik. Kérdésem, hogy mi az a gyámhivatali számla? Válaszuk: a helyi OTP-ben 2%-os kiemelkedően jó kamatra beengedik tenni a pénzt a hátralévő tiz egynéhány évre, amit a továbbiakban a gyámhivatal kezel.
Ezt kihagytam, és beismertem, hogy a bank megszivatott, négyszer fordultam, mig mindkét gyerek számlájáról kivettem a pénzt, külön-külön egymást követő napokon, mert egy nap csak egyet lehetett (ugyebár a limit, melyet a gyámtörvény ir elő), minden alkalommal 800 Ft kezelési ktg levonása, majd a kártyák leadása és a számla megszüntetés kb 30eFt bukta, mert nálunk nincs CIB fiók, csak a szomszéd városban. Kiszámoltam! A bank nyert, mint mindig!
Most már büszkén mondhatom, hogy eltakaritottam mindent a CIB bankból (folyószámla megszüntetve, betét- és hitelkártya leadva, internetszámla megszüntetve, 2 db szimba számla megszüntetve), végül is válság van, nem kell nekem bankban tartani a pénzem.

úgyiselfelejtem 2011.09.02. 22:52:28

Azért a posztoló átgondolhatta volna, hogy ez nem a felnôtt korra való megtakarítási forma, hanem inkább a zsebbpénz modernebb formája.

Ezzel tényleg tanulhat valamit a gyerek a péznügyekbôl, pl. azt, hogy a pénzintézmények (meg az állam) lenyúlják a pénzét, és hogy megtakarítást ne folyószámlán tartson...

Viktus 2011.09.02. 23:01:05

Magyarországon ilyen hosszú távra tervezni necces ... anno volt a CSÉB anyám lelkesen fizette, hogy majd 18 éves koromra nagyon fasza lesz 100 ezer forint aztán mire eljött a nagy nap adtak rajta egy mosógépet.

Viktus 2011.09.02. 23:03:09

@igazságos:

Raiffeisen a legalja ...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 23:07:34

@ancsams: "A gyámhivatal újra elhajt, azzal, hogy nem ök nyittatták a számlát (öröklés, vagy gyámsági üy miatt), tehát semmi közük hozzá"

És ha ingatlant veszel/ajándékozol a gyereknek? Rögtön lesz közük hozzá, pedig azt sem ők csinálták. Hülyék. Illetve szemetek. Illetve nem szemetek. Mert úgyse adtak volna engedélyt. Nyilván. Miért adtak volna? Maradjon csak a gyereké, ami a gyereké! Logikus.

Egyébként, ha simán napi 200e-rel ki lehet venni, akkor nem értem, mit kell rugózni a gyámosokon.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 23:11:33

@Viktus: @úgyiselfelejtem: Igen. Igen. Igen.

Pedig milyen fasza volna. A bank is örül, hogy évtizedekre belé rakják a pénzt, és napra előre tudja, mikor veszik fel, a szülő is örül, hogy viszonylag magas kamatra apránként félretehet a gyereknek pénzt, a gyerek is örül, hogy az önálló élethez kap egy kezdőlöketet...

captain morgan 2011.09.02. 23:13:04

Ujjé, már megint a lenyúlós bankoknál tartunk.
Az én gyerekemnek is van Szia Szimba számlája. Kb. 5 éve. Mivel min. 1000,-Ft-ot kell rajta elhelyezni, hogy matricát kapjon, így most tart az egyenleg kb. 70 ezernél. A matricákból eddig lett pl. görkori, Concorde walkie-talkie 2 db, pókerszett, ilyesmik.
Szarom le az 1% kamatot.
Eleve a számla célja nem az, hogy ezen rakd össze a gyerek egyetemi tandíját, hanem hogy a csemete lássa, hogy érdemes takarékoskodnia, mert akkor jópofa ajándékokat kap. Ennyi.
Az alacsony betéti vs. magas hitelkamat problémáján pedig kevésbé akadnátok fenn, ha végre elfogadnátok, hogy a bank egy pénzzel kereskedő vállalkozás. A betéti kamat a nagyker ár, a hitel kamata pedig a kisker ár. A sarki zöldésgest nyektetitek-e, hogy mibe van neki az alma kilója?
Inkább a járulékos banki költségekre figyeljetek oda.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 23:14:57

@Viktus: "Raiffeisen a legalja ... "

hibabejelentő: Forint vagy deviza alapú hitel érdekelné?
ügyfél: A forint alakú, az milyen?

hb: Raiffeisen Direkt, jó napot kívánok, xy vagyok, miben segíthetek?
üf: (Mondja a párjának) Te ez egy automata már megint.
hb: Nem vagyok automata, miben segíthetek?
üf: Kérdezett az automata, most mit csináljak?

hb: Kérem betűzze le a nevét úgy, hogy keresztneveket rendel hozzá.
üf: Jó, akkor “p”, mint postás.



üf: Meg tudná nekem mondani, hogy mennyi a ph értéke a hitelnek?

üf: Egy előzetes hitelbírságolást szeretnék kérni

üf: Voltam itt a Ráfázán banknál és azt mondták a báró listán vagyok, vagy micsoda.

hb: Raiffeisen Direkt, jó napot kívánok xy vagyok, miben segíthetek?
üf: Jó napot kívánok! Vida József, ööööööö Vida János vagyok.
Sosem tudom a nevem.

hb: Melyik banknál vezeti folyószámláját?
üf: Azt hiszem a Media Marktnál van, ha van ilyen bank…

üf: Ezen a házon holtig tartó élvezet van!

hb: Állandó lakhelyének tulajdonosa, résztulajdonosa, bérlője, vagy családtagja?
üf: Hát az az igazság, hogy én ilyen megtűrt személy vagyok.

üf: Érdekelne az a reklámból, az a kölcsön… a Tipi-topi.

üf: Svájci bank alapon szeretnék kölcsönt

hb: Ön választhat, hogy HUF, EUR vagy CHF alapon…
üf: Azt a franciásat kérném

üf: Én svájci bankban kértem a kölcsönt, ez azt jelenti, hogy svájci bankban kell majd befizetni is?

üf: A Ráfáz bankos kártyámat elnyelte a terminátor!!!!
(később visszatelefonál)
hb: Raiffeisen Direkt, jó napot kívánok…
üf: Halló! Én vagyok megint, már működik a terminátor!

hb: Segíthetek még esetleg Önnek valamiben?
üf: Igen szeretnék majd Önökhöz átköltözködni, ha ez lehetséges….de mindegy ezt majd odabent megbeszéljük.

Viktus 2011.09.02. 23:15:55

@captain morgan:

Nem akarlak kiábrándítani, de a gyerek annyit lát aputól v. anyutól kapott " pl. görkori, Concorde walkie-talkie 2 db, pókerszett, ilyesmik." bár a pókerszett nem tudom mennyire szolgálja a gyermek fejlődését. Fingja sem lesz sem kamatról, sem bankszámlákról, sem CIB-ről ...

fofoka · http://adobevallas-konyveles.hu 2011.09.02. 23:16:27

Eddig 6% volt a kamat, most az 1% miatt szerintem sokan megszüntetik. Nem érdemes így ott semmilyen pénzt tartani :( A matrica csak az első pár hónapban újdonság, egy 10-11 éves gyereknek már kevésbé érdekes. Az ajándékok, pedig... na hagyjuk...
Nálunk 4-5eFt lakik a számlán most gyerekenként, mert használták, mint zsebpénz, de inkább a kezükbe adom, rakják perselybe, amit meg félre rakunk nekik, az úgysem itt van...

Viktus 2011.09.02. 23:17:44

@atpijkamo:

Netbankon - vállalati - még mindig nem tudtak olyan alapvető szolgáltatást elintézni, hogy lekérje a paraszt a kivonatait, arra sok ezerért igényelhet egy rex-et, és még sorolhatnám ...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 23:19:40

@Viktus: A CIB-nél a fél évnél régebbi kivonatot nem lehet elérni. Időben ki kell nyomtatni, ha kell.

ancsams 2011.09.02. 23:20:34

@atpijkamo: úgyse adtak volna engedélyt

Miután kivertem a palávert, és elegem lett, hogy a bank és a hivatal között én voltam a labda, akkor ajánlották fel azt, hogy ök veszik kezelésbe a pénzt, hiszen én kvázi lemondtam róla, a gyerekeknek ajándékoztam, csak ezt nem jelentettem be, tehát, akkor majd most, hogy engedélyt kérek a felvételhez, ezáltal tudomást szerezve a gyerekek vagyonáról, most már átveszik tölem a felügyeletet a pénzem felett.
Ekkor számoltam, és nyeltem le a békát, hogy beszoptam, gyerekek nevére nem teszünk semmit sem fére.
Tudom én vagyok a pancser, tetszett a konstrukció, tényleg ugy voltunk, hogy nem nyúlunk a gyerekeknek havonta félretett pénzéhez, és jó a kamat, mint egy hosszú távú (3-5 éves) betét, de nem egy összegben kell elhelyezni a pénzt, hanem havonta gyüjtögetve, ami 3-4 év alatt már meghaladta (havi 10eFt gyüjtés) a felvehetőségi limitet.
Azt is beismerem, ha 6-ról 4%-ra veszik vissza a kamatot, akkor még szipogva, de hagytam volna a pénzt a gyerekeknek, de 1% olyan vérlázitó volt, hogy inkább minden buktával megszüntettem.
Egyébként a bank közleményében azzal indokolta a kamat csökkentést, hogy érdekmúlás miatt már nem ösztönzi a megtakaritás ezen formáját. Én meg a CIB bankot "érdekmúlás miatt" már nem használom.

Zöld.Hullám 2011.09.02. 23:24:25

@Viktus: rafi tényleg a legalja. Nálam az tette be kaput, amikor a párommal egyik este egy ótómatából pénzt akartunk volna felvenni, de épp hogy betette volna a kártyát az ótómata kiírta: "kérjük türelmét a számítógép újraindul..." és lám, újraindult a winfos (!) xp az ótómatán (!). Ha nem magam látom el se hiszem...

Viktus 2011.09.02. 23:28:19

@Zöld.Hullám:

Mondjuk ez kivételesen nem raffi sajátosság a bankautomaták működnek ilyen fincsi xp alatt ... ezt más banknál is tapasztalhatod, ha éppen elkapsz egy kék halált.

Zöld.Hullám 2011.09.02. 23:32:58

@Viktus: ótómatázok már vagy 20 éve rendesen de ilyet még nem tapasztaltam, csak náluk. De lehet más banknál szerencsém volt?

igazságos 2011.09.02. 23:34:02

@Viktus: hát nem tudom, én meg vagyok elégedve velük úgy, ahogy. Habár az új kártyájuk, az a sárga már kezd kopni.

Fix kp felvét, ami nagyon bejött náluk. Ahol csak lehet, kártyával fizetek, kp nagyon kevés van nálam.

Eurós betétre is adtak szép kamatot, bár ott is vonogattak le 20 eurót. De itt legalább kaptam valamit, nem úgy, mint a K&H-nál, ahol majdnem még én fizettem a betétem után.

Sajnos, régen még lehetett bankba tenni a lóvét, de ma már jobban jársz, ha itthon gyűjtögeted.

dragonhunter 2011.09.02. 23:34:34

Ön előtt várakozók sorszáma:1
úgyféltér űres
na így volt 45! perc az ügyintézés.
felmondani mentem,mert 10 euróra 2 euró volt az ügyintézés,amit én csináltam neten.
rájFÁJzen....

azután cib...
mondjam?...
de hát hováááá??

igazságos 2011.09.02. 23:35:39

De a legeslegdurvább, legszemetebb, legaljasabb, egyszerűen, amire nincs már szó, na melyik bank? Hát persze, hogy a csányis OTP. Van olyan ügyfél, aki elégedett velük????

Zöld.Hullám 2011.09.02. 23:38:26

@dragonhunter: mindegy, csak lépd át az országhatárt

Viktus 2011.09.02. 23:40:17

@dragonhunter:

Mondjuk ebből a szempontból nincsen gondom a raffival vállalati ügyfélként azonnal fogadnak bármi gondom van ...

@Zöld.Hullám:

Jah láttam már K&H automatánál is közvetlenül, hogy beterhelte a pénzt kék halál , és XP reboot ... mondjuk egy telefon, és még aznap jóváírták.

@igazságos:

Magánszemélynek lehet jó, ha a pénz elhelyezésekről van csak szó.

Az OTP az tényleg gyenge ...

Akvyr 2011.09.02. 23:43:51

Haha, próbálna csak meg a kedves ügyfél így egyoldalúan szerződést módosítani, az alsógatyáját is leCIBálná róla a bankszövetség. Komolyan, ez mi a fasz? Tetvek.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 23:44:44

@Viktus: "más banknál is tapasztalhatod, ha éppen elkapsz egy kék halált."

És milyen már az egy óriáskivetítőn, hogy "Nem találom a billenytyúzetet, nyomja meg az F1 gombot!"?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.02. 23:46:52

@ancsams: >>Én meg a CIB bankot "érdekmúlás miatt" már nem használom.<<

:)))

Viktus 2011.09.02. 23:51:02

@atpijkamo:

Nem tudsz nyomogatni semmit ... lazán rebootol az XP, és helyből betölti újra a terminál progit :P Egyszer régen végig felvettem, mert meglepődtem mi a f*sz ne legyen probléma a jóváírás körül biztos ami biztos ... de nem kellett közzétenni gond nélkül elfogadták a panaszom.

Zöld.Hullám 2011.09.02. 23:53:23

@Monsanto: Ha a pszáf komolyan foglalkozna ezekkel nem kéne költségvetési pénzekből tengődnie, komoly profitot termelhetne mint a traffipax

salamander 2011.09.03. 00:01:31

Döbbenetes mit meg nem tehetnek a bankok ma Magyarországon.
Tehetik, mert a jó PSZÁF eleve ellenőrizetlenül hagyja őket. Ráadásul a PSZÁF-nál egy egyszerű ügy (pl.: 3 oldalas kérdés, melyben határidők betartásának elmulasztását kifogásolta ügyfél) kivizsgálása másfél évig tartott... (csak megjegyzem a kérelemre indult eljárás esetén az ügyintézési határidő 45 munkanap. Az ügyintézési határidő indokolt esetben, egy alkalommal 22 munkanappal meghosszabbítható.)

Képzelhetitek meddig tart egy bonyolultabb jogkérdés, feldolgozása amiben számítások is vannak (mondjuk egy 40 oldalas panasz) gondolom 10 év minimum. S mivel a PSZÁF önálló rendeletalkotással bíró hatóság lett, valójában nincs felettes szerve, ezért ha késik a döntéshozatallal azaz a PSZÁF maga jogsértést követ el írhatsz az ombudsmannak... villával borsót a falra...

Továbbá a kereskedelmi bankoknál dolgozó közgazdászok időről időre "ledolgoznak" néhány évet a PSZÁF-nál, és a MNB-nél, amit a kereskedelmi bankok később komoly fizetésemeléssel honorálnak.

Ez szimpla összeférhetetlenség. Csoda hogy itt tartunk? Nagyobb itt a kupleráj mint bárhol Közép-Európában.

...

XCat 2011.09.03. 00:03:21

@atpijkamo: Ilyeneket lécci ne kommenteljél amikor iszok, majdnem belefulladtam a kakaómba.

Mylady 2011.09.03. 00:14:04

@atpijkamo: Mert egy igazi lady nem csinál ilyet :P

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.03. 00:15:23

@CatMother: Akkor most lécci tedd le szépen a bögrédet az asztalra!

- Három ido alatt szeretném visszafizetni.

- És ez a hitelkérelem mennyi ido alatt folyósul meg?

- És hol lenne ez a hitel?

- Hétfon Debrecenben hol van kirendeltségük?

- Hatvanezer forint? Hú, annyi nincs! Messze meg se haladja.

- Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e olyan hitelük, ami engem érdekel.

- Asztán majd izennek, vagy érdeklodni kell?

- A vezetékes telefont mobil formájában elfogadják?

- Nem tudom, jogosult lennék-e erre a hitelre, mert hát elég messze lakom.

- Van egy kis beteg gyerek, erre lehetne kölcsönt kapni?

- A hitellel szeretnék kapcsolatban érdeklodni.

- Érdeklodenék, milyen leheccséggel lehet hitelhez jutni?

- És ha faxon kuddik el, azt hun vehetem át?

- Ha nem fizetem a törlesztorészleteket, mennyi ido múlva árverezik el a fejem fölül az ingatlant?

Üi.: És mennyi a havi nettó jövedelme?
Üf.: Tippeljen, jó? Mert nem vagyok egyedül!

Üi.: Véglegesített az ön rokkantnyugdíja?
Üf: Igen, de 1 év múlva vissza kell mennem.

Üi.: Egyedül, vagy adóstárssal igényelné?
Üf.: Egyedül a férjemmel.

Üi.: A legkisebb felveheto összeg háromszázezer forint.
Üf.: Nem baj, én úgyis csak százötvenezret szeretnék.

Üi.: Ingatlanfedezetes hitelnél a felveheto minimális hitelösszeg ötszázezer forint.
Üf.: Ennél nagyobb összeget nem is lehet igényelni??

Üf.: És milyen dokumentumokat kell elküldeni?
Üi.: A személyi igazolvány elso négy oldalát.
Üf.: Tépjem ki a személyimbol az elso négy oldalt?

Üf.: Meg tudná mondani, hogy egymillió forintnak 5 évre mennyi a havi törlesztorészlete?
Üi.: Persze. 28.400 forint.
Üf.: Á, ez teljesen jó! De ugye ehhez nincs szükség jövedelemre meg munkahelyre?

Üf.: Szeretnék hitelt felvenni.
Üi.: Milyen célra?
Üf.: Hát, vásárlásra.
Üi.: Mit vásárolna?
Üf.: Hát megmondom én oszintén. Van egy vállalkozásom, ami veszteséges és táppénzen vagyok már három éve, tudja sok mutétem volt.
Üi.: Akkor most pontosan mit is vásárolna?
Üf.: Ruhát.

Üf.: Hol van fiókjuk itt Tatabányán?
Üi.: Sajnos Tatabányán még nincs fiókunk. Melyik nagyobb város lenne jó önnek a közelben?
Üf.: Hát, Tatabánya?

Üi.: Rendelkezik hitelkerettel?
Üf.: Má milyen téren?

Üf.: Lakásvásárlásra szeretnénk hitelt.
Üi.: Mekkora összeget szeretnének?
Üf.: Hárommillió forintot.
Üi.: És mekkora értéku lenne a megvásárolni kívánt ingatlan?
Üf.: Kb. kétmillió forint.

Üf.: Nekem százezer forintra lenne szükségem.
Üi.: A felveheto minimális hitelösszeg háromszázezer forint.
Üf.: Akkor nézzünk mondjuk négymillió forintot.

Üf.: De hát a hirdetésben az van, hogy fedezet nélküli hitel!
Üi.: Igen, nem is szükséges ingatlanfedezet a személyi kölcsönhöz.
Üf.: De hát most mondta, hogy kell telefon!

Üf.: Milyen hitel, amit reklámolnak?
Üi.: Legalább nettó hatvanezer jövedelem kell.
Üf.: Akkor akinek kevesebb van, az nem is kap?

Üi.: Ha a férje igényli az összeget, Önt is be kell vonni, mint adóstárs.
Üf.: Na! Miért?
Üi.: Mert Önök vagyonközösséget alkotnak, és jogilag így van eloírva.

Üf.: Nahát! Amikor én kocsit vettem hitelbe másfélmillióért, azt se kérdezték, van-e kutyám, macskám!
Üi.: Ezt mi sem kérdeztük.

Üi.: Minimum nettó hatvanezer kell.
Üf.: Úúú, tudtam, hogy itt bukok el!

Üi.: Van valami fennálló hitelkerete, illetve hiteltörlesztése?
Üf.: Ez most magnóra megy?

Üf.: És ha az élettársam egyedül igényelne?
Üi.: De sajnos az o jövedelme nem elegendo.
Üf.: De hát az enyémmel együtt elég!

Üi.: Ezenkívül személyi igazolvány és egy másik arcképes igazolvány szükséges.
Üf.: Forgalmi jó lesz?

Zöld.Hullám 2011.09.03. 00:16:06

@Viktus: Lehet hogy a banki informatikusoknak ez hétköznapi, de nekem így elsőre a pofámba.... biztonságos pénzkezelés+víndóz... hát...
álmosság ellen, régi, de idevág:
Amikor Bill Gates piacra dobta a Win '98-at, a következőket jelentette ki egy sajtótájékoztatón:
"Ha a General Motors is úgy fejlesztette volna a technológiáját, mint a számítógépipar, akkor ma 25 dolláros autókkal járnánk, és 1000 mérföldenként tankolnánk egy gallon benzint."
A fentiekre maga Mr. Welch, a GM csúcsmenedzsere válaszolt fizetett hirdetés formájában:
"Ha a GM a Microsoft technológiáját használta volna autói fejlesztése során, akkor azok a következő tulajdonságokkal rendelkeznének:
1. Az Ön autója ismeretlen okokból naponta kétszer leáll.
2. Az útburkolati jelek újrafestése esetén Önnek új autót kell vásárolnia.
3. Az autó rendszeresen lehajt az autópályáról. Ez egyszerűen megoldható probléma: le kell állni, újraindítani és továbbmenni.
4. Balkanyart az autó nem hajlandó végrehajtani és a leállításra sem reagál. Ilyenkor a motort újra kell installálni.
5. Car98 esetén az autóban kizárólag egy ember ülhet, CarNT esetén viszont minden ülés extrának számit, és külön meg kell fizetni.
6. A Macintosh olyan autókat állít elő, amelyek napenergiával működnek, sohasem romlanak el. De ezek csak az utak 5 %-át használhatják.
7. Az autója minden külső ok nélkül kizárja Önt. Csak egy különleges trükk segítségével lehet újra hozzáférni az autóhoz: egyszerre kell fordítani az indítókulcsot, fogni az antennát, húzni a kilincset és megnyalni a rendszámtáblát.
8. Az autó megvétele esetén Ön köteles egy GM által forgalmazott Delux térképcsomagot is megvásárolni. Ha ennek a feltételnek nem tesz eleget, akkor az autója 50 %-kal lassabban megy.
9. Az olajszint-ellenőrző, a vízhőmérséklet mutató és töltésellenőrző műszerek helyett csak egy 'Általános autóhiba' jelzőlámpa van beépítve.
10. A légzsák rendszer kioldás előtt megkérdezi: "Biztos benne?"
11. A motor leállítása kizárólag a 'Start' gombbal lehetséges."

postakocsi 2011.09.03. 00:27:24

@salamander:
Már állítólag felgyorsultak, mert még az átalakítás előtt sok olyan ügyet is befogadtak, ami nem az hatáskörük volt. Bár az is igaz, tényleg nevetséges, hogy a legfőbb felügyeleti szerv nem képes betartani azokat a határidőket, amelyek be nem tartásáért súlyos bírságokat osztogat a bankoknak.
Ha meg valaki igazán ki akar cseszni a bankkal, hívja fel az ügyfélszolgálatot és a beszélgetés elején kérje írásban a jegyzőkönyvet a beszélgetésről. Ha nem küldik el neki postán, akkor már lehet is panaszt tenni a PSZÁF-nél, lazán 100 ezer a limit a banknak... :)
Mondjuk, ha ezt a VÉSZ megneszeli... :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.03. 00:41:53

@Zöld.Hullám: "A motor leállítása kizárólag a 'Start' gombbal lehetséges."

Ez speciel beteljesült. :)

Zöld.Hullám 2011.09.03. 00:50:39

@atpijkamo: ezért nem kell drága gép...nekem elég ha kihúzom a kulcsot... :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.03. 00:59:03

@Zöld.Hullám: Már ha olyan kocsid van, ami kulccsal indul. De van ahol egy gomb van, amivel indítasz. Leállítani ugyanzzal a gobbal kell, 3 másodpercig kell nyomva tartani, hogy leálljon. Ez fontos!

Ha elcsúszott a lábszőnyeg, és benyomta a delikvens a gázpedált, az beakadt a szőnyegbe, és csak gyorsult a kocsi. Egy rendőrrel is ez történt. Üresbe tehette volna a motort. De csak fékezett, végül leégette a féket. Nyomogatta az indítógombot, de nem állt le a kocsi, mert nem nyomta folyamatosan 3 másodpercig. Hívta mobilon a 911-et. Aztán meghalt.

Vkat118 2011.09.03. 01:13:34

@vuk_: 1% nem rossz?:D DZSÍZÖSZ! Axánál 5,38%:P (Az infláció meg 3-4% körül....)

Vkat118 2011.09.03. 01:16:21

OTP-be, ERSTÉ-be, CIB-be nem szabad pénzt vinni ha csak nem nagyon muszáj.

bazs21 2011.09.03. 01:32:40

@salamander: Az a baj, hogy ez közigazgatási eljárás és a 45 munkanap nem azt jelenti, hogy legkésőbb 45 munkanap múlva döntés van a kezedben hanem, hogy 45 munkanapot foglalkozhat vele... Ha foglalkozik vele 1-t és utána egy évig semmit, akkor is maradt neki még 44... Ez a magyar közig. eljárás!

Jozeph Pelikahn 2011.09.03. 01:42:02

Na ilyen lúzer szülőkkel se néz túl fényes jövő elé szegény Szimba-számla tulajdonos. :-)

Nyers Fa 2011.09.03. 02:08:29

A fejlett nyugaton ezt azért nem merik megcsinálni a bankok, mert akkor a gondolkodó, tudatos, kapitalista piacgazdaságban felnőtt betétesek kiveszik a pénzüket és azt mondják, inkább rakom a párnába, veszek rajta aranyat, svájci frankot vagy befektetek a sarki zöldségesbe. Ezért a bankok ilyet ott nem csinálnak, ugyanis, ha nincs betét, akkor nincs hitel sem és akkor nincs profit. A bank bezárhat.

Szittyakürt 2011.09.03. 02:09:09

Ez a baromság megér egy posztot? Csökkentképességű szülő elballag a CIB-be és kiveszi a gyerek pézét onnan. Ezzel meg is oldotta az 1% kamat minden problémáját. Remélem, nem volt túl gyors és lehetett követni.

Zöld.Hullám 2011.09.03. 02:12:33

@atpijkamo: Ja hogy usankáról beszélsz...ott olyan is volt hogy a faszi saját magán (felvéve) vasalta ki az inget, mert nem volt ráírva a vasalóra, hogy a használat alatt ne legyen a delikvensen a ruha (perelte is érte a gyártót, ha jól tévedek meg is nyeret)...dilisek ezek a rómaiak... no de ne offoljunk.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2011.09.03. 03:10:56

A kedves posztoló tényleg azzal a szándékkal adott kölcsön (nyitott takarékszámlát) a cibnél/nek/hez/suk, hogy ezzel móccerrel pénzt keressen utóda számára? Részére?

De hiszen ez antiszemitizmus.

kalandfereg 2011.09.03. 04:53:37

Régebben egész jó volt a CIB, de egyre kurvulnak, én is így látom. Sztem nemsokár elérik nálam a számlabeszüntetési határértéket.
Asszem a Magnetbankba megyek, arról tudtok valamit? Szimpinek tűnik a filozófiájuk, meg a 0 forintos alapszolgáltatások. Bár ez utóbbi Ny-Eu-ban mindennapos, csak nálunk különleges.

vakka-makka 2011.09.03. 05:19:02

netbank.hu

Semmilyen címen semmit nem kell fizetni. Sem a számlavezetésért, sem a pénzkivételért, semmiért. Én másfél éve egy forint költséget nem kellet, hogy viseljek. Hét százalék feletti a lekötött betét kamata. De a folyószámlabetét is kb 3%. És neten intézhetek mindent, ami rettentően kényelmes. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Budapesten szinte minden kerületben van fiókjuk. Ráadásul mikor átmentem hozzájuk, nagyon rugalmasak voltak.

Chimorin 2011.09.03. 05:22:11

Sajnos az jut erről is eszembe, hogy "Ha egy ember is elolvasná a használati útmutatót, éhen halnának az ügyfélszolgálatok."

Több tárgyi tévedés is van a levélben:
1. A Szia Szimba Progam nem megtakarítási számla. Egyszerű folyószámla, amire a szülő fizethet be pénzt, de a kölök kaphat kártyát, és azt csinál, amit akar. Plusz szolgáltatás, hogy a szülő kap értesítést minden tranzakcióról.
A CIB-es folyószámlák alap kamata 0,1%, így az 1,01%-os látra szóló kamat valóban kiemelkedő a többihez képest. Lekötött betétre (ahogy többen is mondták már előttem) szokás magasabb kamatot fizetni. Illetve ha hosszú távú megtakarítás, akkor esetleg érdemes lenne az életbiztosítások között szétnézni. Vagy házon belül a CIB-nél a Malacpersely való hasonlóra.
2. Ha szétnézett rendesen a hivatkozott oldalon, akkor Szerződési feltételekben benne van, hogy a szülő teljes körűen rendelkezhet a számla felett (igen, meg is szüntetheti). Csak akkor kell gyámhatósági igazolás, ha egyéb felügyeleti joga van a gyerek képviselőjének.

És amúgy gondolom, a levélíró felhívta, ne adj isten, személyesen fel is kereste a CIB bank egyik ügyfélszolgálatát, hogy részletes felvilágosítást adjanak neki...

tede 2011.09.03. 05:46:18

@Chimorin: "Lekötött betétre (ahogy többen is mondták már előttem) szokás magasabb kamatot fizetni. Illetve ha hosszú távú megtakarítás, akkor esetleg érdemes lenne az életbiztosítások között szétnézni."

Szent ég, ember, az ilyen életbiztosításos megtakarításoknak borsos köotségei vannak. Ilyent ma már csak a nagyon lusták kötnek.

Chimorin 2011.09.03. 05:59:04

@tede: Az lehet, de még mindig beljebb van, mint most, mert azt legalább tényleg megtakarításra találták ki, nem úgy mint ezt a Szimbát.

kpityu2 2011.09.03. 06:18:46

Na, nekem lekötött betétem van a helyi takarékszövetkezetnél. Két hetes ciklusban, 5 % kamatra. Kéthetente pintyeg az SMS a jóváírásról. Havi számlaköltség forgalom nélkül 220 Ft + 50 Ft az SMS. Multik kinyalhatjátok.

cool 2011.09.03. 06:47:05

Tényleg 1% a kamat?
Az kiemelkedő! Brutális!
Nekem az OTP Banknál levő pénzemre van pofája "az ország legnagyobb bankjának" 0,25%-ot fizetni.
Én szégyellném ezt még csak leírni is, nemhogy alkalmazni.
De hát egy OTP ugyebár? Az éves kártyaköltséget meg a számlavezetési díjat bezzeg tudják emelgetni elég sűrűn. Azok az emelések sose úgy kezdődnek hogy 0, .. %-kal.
Tényleg világgá kéne zavarni az összes szemét bankot.

muffalo_bill 2011.09.03. 07:06:29

Ha a kommentelőktől nem is, de a posztolótól elvárható lenne, hogy ismeri a konstrukciót, amibe a szegény gyereke pénzét teszi... A matricagyűjtés lényege: min. 1000 Ft befizetés havonta -> egy matrica havonta. Ajándék választható: 9 matricáért például egy 3000 Ft-os mobil feltöltőkártya. Házi feladat: 9 hónap alatt 9000 Ft betétre 3000, az mekkora "kamat". Több-e, mint 1%?

cool 2011.09.03. 07:15:20

@igazságos:

Én néhány évvel ezelőtt átnéztem a bankok sorát a költségek, a százalékok és a betéti kamatok tekintetében. Nemcsak a belföldiekét, hanem a környező országokét is. Ehhez azért még tudni kell azt, az EU-ban bárki bárhol elhelyezheti a pénzét, megtakarítását, tehát nem kötelező csakis a hazai rablóbankok ajánlataival, lehetőségeivel élni.
A hazai bankok külföldi megfelelői sokkal de sokkal kisebb költségekkel üzemelnek, mert ott rögtön rájuk szólna az ottani PSZÁF-nak megfelelő intézmény és az ottani bankfelügyelet. Csak nálunk van ezeknek a haramiáknak annyira megengedve minden szemétség. Átnéztem tehát a neten a horvát, a szlovák és a román lehetőségeket, majdnem mindegyik bank kedvezőbb képet ad mint az itteniek. Még a leghirhedtebb OTP Bank is jóval lejjebb adja kinn a szipolyozó-mércéjét, mint idehaza.
Tehát minden szép és minden jó lett volna, hisz elvileg a munkáltatóm abba a bankba utalja a fizetésemet, amelynél én a folyószámlámat megnyitom,
és attól fogva a folyószámlámhoz járó bankkártyámmal ott vásárolok a világban, ahol csak akarok. DE!
A munkáltatóm nem vállalja át a jövedelmem "külföldre" utalásának valamivel magasabb banki költségeit.
Ez már csak azért is érdekes, mert ha egyszer az unióban vagyunk, /ami ugyebár - állítólag - egy teljes szervezeti egységet képezne itt Európában/,
akkor ahhoz képest a külföld megnevezés csakis az unión kivüli országok kellene hogy legyenek - az én béna felfogásom szerint.
Nem tudom, mert annak még sajna nem néztem utána, hogy a bankok mennyire vágják meg a pénzeiket átutalókat, ha azt netán "belföldre" avagy éppenséggel "külföldre" utaltatják. Nagy eltérés talán nem lehet, de indoknak nagyon jó.

A pofátlanság határairól pedig még annyit,
az az OTP Bank, amelyik idehaza nem szégyell egy csomó pénzt elkérni a mindenféle banki szolgáltatásaiért, ugyanez a bank Romániában, Szlovákiába vagy éppenséggel Horvátországban vagy Szerbiában sokkal de sokkal kisebb kezelési díjakért, összegekért megteszi - ottani ügyfeleinek.
....és én azért nem lehetek "ottani" ügyfél, mert a munkáltatóm keze pénzügyileg meg van kötve.
(Feltehető, hogy ez valami susmusos háttéregyezmény a hazai bankokkal.)

kpityu2 2011.09.03. 07:41:19

@muffalo_bill: Milyen ajándék az, amiért fizetni kell?

lobster thermidor 2011.09.03. 07:43:52

Valamiből azért mégiscsak ki kell fizetni a bankoknak a rájuk kivetett különadót.
Persze volt az a duma a nagyfiúk részéről, hogy nem engedik meg a plusz költségek ügyfélre terhelését. És mi történt, megengedték! Ha így folytatódik, akkor hamarosan az is bekövetkezhet, hogy a megtakarításaitok egy részét is fújhatjátok.
Hát valahogy így állunk elvtikék!

Egyébként akinek valami problémája van a magyar bankokkal, az nyithat számlát Ausztriában, vagy bármelyik szomszédos országban.
Én már rég megtettem, ezért csendesen elnéző mosollyal olvasom az ilyen, és ehhez hasonló írásokat.

sklajos · http://www.youtube.com/watch?v=-pVrOUyuiTA 2011.09.03. 07:46:38

@cool: (Feltehető, hogy ez valami susmusos háttéregyezmény a hazai bankokkal.)
Dehogy.
Kb.15€ a dija az utalásnak!!
Ugyanez pl. Szlovákiában: 0,13€ !!!

ancsams 2011.09.03. 07:55:46

@Chimorin: A Szia Szimba Progam nem megtakarítási számla. Egyszerű folyószámla, amire a szülő fizethet be pénzt

A szimba megtakaritási számla, ugyanugy müködik, mint a malacpersely megtakaritási számla, ha teszel rá pénzt akkor kiemelkedő kamat van, megtakaritásra ösztönöz, ha veszel ki pénzt, akkor adott hónapban semmit nem kapsz, tehát csak megtakaritani érdemes (akkor van matrica és kamat).
A gyerek is tudja, ha kivesz pénzt ugrik a matrica abban a hónapban.

sédi 2011.09.03. 07:56:43

Azért pontosítsunk! Ezt első sorban PUSZT tegnapi bejegyzéséhez fűzném.
1. a Szimba számlához NEM hitelkártya tartozik, hanem egy betéti kártya.
2. Ennek a kártyának az igénylése NEM kötelező, ha mégis kéri a szülő az első évben díjmentes és a 2. évtől is csak 490,- Ft/ év kártyaköltsége van. Ezzel a kártyával napi max. 10.000,- Ft-ot lehet felvenni és erről a tranzakcióról a szülő kap egy biztonsági sms értesítést.
3. Ugyancsak díjmentesen igényelhető hozzá CIB24 és internetbanki szolgáltatás.
4. A számla a kis lurkókat tanítja meg a bankolás alapjaira, NEM vagyon felhalmozására szolgál. A megtakarítás ösztönzéséül kapnak a gyerekek havonta - min.1.000,- Ft netto növekmény esetén - 1-1 db matricát, amit aztán értékes ajándékokra (USB pendrive, MP3 lejátszó, Ravensburger puzzle, Solo kártya, telefon feltöltőkártya) válthatnak be, díjmentesen.
5. a napi 100.000,- Ft készpénz felvételi limit és a gyámhatósági hozzájárulás jogszabályi háttér miatt korlátozza a számlához való hozzáférést.

ancsams 2011.09.03. 07:59:21

@lobster thermidor: Egyébként akinek valami problémája van a magyar bankokkal, az nyithat számlát Ausztriában, vagy bármelyik szomszédos országban.

Aki közel lakik az osztrák vagy szlovák határhoz, az könnyen megteheti, hogy nyit számlát náluk, de csak megtakaritás esetleg betéti kártyás költés jöhet szóba. Más szolgáltatás (átutalás, közüzemi számlák stb,) kizárt, mert nem müködnek külföldi számláról, vagy nagyon drága költség mellett.

úgyiselfelejtem 2011.09.03. 08:00:05

@atpijkamo: "Üi.: Véglegesített az ön rokkantnyugdíja?
Üf: Igen, de 1 év múlva vissza kell mennem."

Ez régen poén volt, de manapság (idéntôl? már nem is emlékszem) valóság a hirtelen gyógyulás.
Egyik ismerôsömnek (azthiszem) gyermekbénulástól rövidebb az egyik lába, merev, rendszertelen idônként annyira fáj, hogy nem bír felkelni.
Ennek ellenére Dr. Orbán Viktor, és becses konzíliuma szerint hirtelen meggyógyult...

ancsams 2011.09.03. 08:02:04

@cool: A munkáltatóm nem vállalja át a jövedelmem "külföldre" utalásának valamivel magasabb banki költségeit.

Ez a "valamivel magasabb" költség a belföldi forint átutalás dijaihoz (100-400 Ft/db) képest minimum 3000 Ft/db plusz egyéb nyalámságok külföldi bankszámlára.
Na ezért nem vállalja.

ancsams 2011.09.03. 08:08:15

@sédi: Ugyancsak díjmentesen igényelhető hozzá CIB24 és internetbanki szolgáltatás.

Ezek egyike sem használható, csak arra, hogy megnézd/megkérdezd az egyenleget.
A szimba számláról semmilyen utalási tranzakció nem kezdeményezhető, csak kp felvét kártyával (minimális összeg), vagy fióki kp felvét (a normálhoz képest dupla költséggel. Sőt a gyerek 14 éves kora után átalakul a szimba számla cibezz (ifjúsági) számlává, de 18 éves korig onnan se tudsz semmit utalni.
Akkor most milyen folyószámla? Ez keményen megtakaritási számla, melyen gyüjtheted a pénzt a gyereknek, kivenni meg körülményes és rendkivül drága.
Én már csak tudom, hisz megtapasztaltam!

AutosVilli 2011.09.03. 08:15:26

Most akkor a posztoló a hülye?

vakka-makka 2011.09.03. 08:20:41

@lobster thermidor: A különadó előtt is így volt.

Ma meg ott a netbank, ha nem akarsz fizetni a semmire. Annak semmit sem kell fizetni és mégis kezeli a folyószámládat tisztességesen, nagyságrendekkel jobb kamatot adva, mint at OTP.

énsemértekhozzá 2011.09.03. 08:30:29

A Szimba számla szerintem is egy megtakarítási számla volt inkább, a nagyon korlátozott pénzfelvételi és utalási lehetőségek miatt. Ezért annak idején az induló 6% kamat plusz ajándékok nagyon vonzóak voltak. Ha betettél havonta ezer forintot, akkor kilenc hónap múlva kaphattál egy 4000 Ft-os könyvutalványt. Ez azért kamatnak szuper, persze csak ebben a játékpénz tartományban. Csak most majd apucikák állhatnak oda a gyerek elé elmagyarázni. Ez benne az igazi disznóság.

kpityu2 2011.09.03. 08:30:49

@Mr.Senki: "Kibocsájtjuk a semmilyen más devizára nem váltható saját pénzünket (kamat nélkül) saját magunknak. Ennek a pénznek egy egysége egy óra (legalja) munka értékét jelenti."

Milyen az a legalja munka?

Éder mester 2011.09.03. 08:34:41

Posztoló akkor most tulajdonképpen miért is picsog?

különvélemény 2011.09.03. 08:40:43

Nem a bank határozza meg a 30 nap kezdetét.

Nyugodtan fel lehet mondani a levéltől számított 30 napon belül.

különvélemény 2011.09.03. 08:43:33

Mellesleg a PSZÁF-hoz is mehet a bejelentés az indokolatlan egyoldalú szerződésmódosítás miatt.

lobster thermidor 2011.09.03. 08:46:39

@vakka-makka:

Az igaz hogy így volt, de most még ígyebbül van....

2011.09.03. 08:49:39

Abszurdisztánban banki ügyfélként Sikeres eleve nem lehetsz ezt az elmúlt x esztendőben Minden olyan ember tudta aki nem álomvilágban élt és tanult történelmet és matekot.

2011.09.03. 08:52:34

@Uninstall: ki van a faxom az "ésekkel":)))))))))))

popocatepetl 2011.09.03. 08:59:28

Szerintem nyiss náluk magánnyugdíjpénztári számlát is! :)

Egyébként veszélyes itt az indexen bankot szidó topikot nyitni, mindjárt megjelennek a korcsok (sipi és társai) és kiosztanak téged, hogy bántod az isteneik egyikét.

popocatepetl 2011.09.03. 09:00:29

@Éder mester: És te tulajdonképpen miért is picsogsz arról, hogy a posztoló miért is picsog?

Éder mester 2011.09.03. 09:12:15

Nem szeretnék végtelen ciklust generálni a segédleteddel, szóval csitt.

Csupáncsak nem értem, hogy ennek a fizetett műrinyának mi is lenne a mondanivalója.

sédi 2011.09.03. 09:17:40

@ancsams: Valóban csak arra való, hogy lekérdezd/megnézd és nem teljesíthető róla utalás. Ez - ahogy írtam - a bankolás tanítására szolgál a gyerekeknek. DE! Ez nem egy pénzforgalmi folyószámla, mint a "felnőtteknek szóló". A neve is Szia Szimba Megtakarítási program.
Az pedig, hogy átalakul CIBEZZ számlává, nem teljesen így igaz.
a Szimba Számla 18 éves korig fenntartható, de csak 14 éves korig "játszik" a gyerek a matrica-programban. Illetve a kp.felvét díja is ugyanannyi, mint az egyéb más számláknál és nem duplikált. Az is pontosításra szorul, hogy a CIEZZ-ről nem lehetne utalást teljesíteni. Ez pontosítva: A számlatulajdonos (gyermek) kapja a teljes jogosultságot (utalhat is akár), a szülő-törvényes képviselő pedig a lekérdezési jogosultságot a számla fölött. Minden módosítás és új kapcsolódó termék igénylése a fiókban történhet a gyermek és a törvényes képviselő együttes jelenlétében, hiszen mégis csak egy kiskorúról beszélünk, ez a törvényi szabályozás, mint háttér. Aminek ugye meg kell felelni minden pénzintézetnek.

lobster thermidor 2011.09.03. 09:18:22

@ancsams:

Ez nem így van, vagy legalábbis nem minden banknál van így.
Annál a banknál ahol én bankolok, az eseti átutalás költsége nem függ az átutalt összeg nagyságától, hanem minden esetben 0,10 Eurocent. Tehát teljesen mindegy, hogy 10, vagy 1000000 Eurót utalok, mai árfolyamon 27 forintot fizetek.
Hát ha ez nem jobb, mint az összeg nagyságától függő 0,15 esetleg 0,20 százalék, akkor nem tudom mi a jó...!
De maga a készpénzkivétel sem százalékos díjú, a számlavezetési, vagy a számla megszüntetésének díja is jóval olcsóbb.
Tessék megcáfolni!

lobster thermidor 2011.09.03. 09:21:30

@ancsams:

Ez valami békekölcsön, vagy "pénz helyett matricát" program...? :)

Vahakomb 2011.09.03. 09:38:13

Azt kérdezni, hogy melyik a normális bank, olyan hiábavaló hülyeség, mint azt kérdezni, hogy melyik szar ízletes!

Tomasz_a_gozmozdony 2011.09.03. 09:39:41

Gondolom van kezelesi ktg is meg miegymas, tehat also hangon ugyanannyi lesz rajta forintban mint amennyit befizetett a posztolo. Ha otthon a parna alatt tartja, akkor is. Akkor megis mi a faszert tartana a cib-nel? Hogy a cibnek jo legyen? Meg a faszt...

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2011.09.03. 09:42:28

Magnet Bank! Csak ajánlani tudom mindenkinek, igaz, hogy fapados és csak Pesten kényelmes, de a korrekt banki magatartást akkor is ki kell emelni. És jelenleg 9% azaz kilenc százalékos kamat is elérhető, ami pillanatnyilag egyedül álló ezekben a nehéz időkben.
Próbáljátok ki, nem kerül semmibe.

Tóth Ágas 2011.09.03. 09:49:47

sejtettem, hogy megpróbálja majd valamelyik bértollnok kimagyarázni a lehetetlent, hogy ez egy milyen korrekt megtakarítási forma.

elfogulatlan olvasóként jelentem nem sikerült, továbbra is azt gondolom, hogy ez egy elég aljas lehúzási forma.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.09.03. 09:52:30

Be kell hozni a bankoknak az idióta bankadó veszteségeit. Ez van.

SLacc 2011.09.03. 09:59:25

Asszem megint lesz új szállóEDE, vagy ige, vagy mi. :D

külföldi bankszámla · http://www.kulfoldibankszamla.info/ 2011.09.03. 10:06:11

Csak finoman merem sugallani, hogy ugyan nézetek már körül a nagy magyar valóságon kívül eső bankokban. Ahová nem ér el a politikusok keze, ahol fontos az ügyfél. Ha ezt (és a hasonló) hozzászólás-rengeteget megmutatnám egy jobb osztrák pénzintézetben vagy svájci magánbankban, akkor nem hinnék el.
-Mondd csak vadász...

2011.09.03. 10:06:52

@cool:

lehet amerikában online számlát nyitni, kiküldik a papirokat.

van erről valakinek tapasztalata?

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2011.09.03. 10:12:21

@lobster thermidor: számtan-troll vagyok. :) a 0,1 eurocent mióta 27 Ft? 1 cent 2,7 ft, ennek a tizede meg 0,27 ft, nem? ;)

moncayo 2011.09.03. 10:35:16

Ki az a hülye aki magyar bankban (Pláne a CIB-nel) gyűjt a gyereknek? Váltsd át havonta és vidd ki 2-3 havonta az első határmenti osztrák bankba.

ancsams 2011.09.03. 10:41:29

@moncayo: vidd ki 2-3 havonta az első határmenti osztrák bankba.

Kisvárdáról?

nemhibatlan 2011.09.03. 10:42:03

@captain morgan: Talán igazad is lehetne, ha nem néznénk a kisker (kb.12%) és nagyker (1%) közötti százalékban mért 1200%-os különbséget, ami megítélésem szerint több, mint kimagyarázható pofitorientáltság, mutass még egy vállalkozást, ahol ez elérhető.

ökörpöröly 2011.09.03. 10:44:44

Trágyaország trágyabankjai. Európában sehol nem szívatják annyira a zembereket, mint nálunk. Itt van a nagy nemzeti bankok, Cigány Rákosi kebelbarátja, a nemzetáruló, nemzeti vagyonból sokszoros milliárdos Csányi bűnöző bankja is. Románoknak, horvátoknak töredék kamatért ad hitelt az OTP. Nem nagyon hiszem, hoyg van még egy olyan ország, ahol ekkora tisztességtelen haszonnal működnének a bankok. Európában a nálunk felmerülő banki költségek töredékét sem ismerik.
Szar, szemét jellemtelen, alsóbbrendű nemzet a magyar, egész Európában nálunk van a legjellemtelenebb, leggátlástalanabb gazdasági, politikai és kulturális elit. Szar nemzet, szar elit, szar ország, szar jövő.
Közben meg álmodozunk, ,hogy milyen okosak vagyunk, milyen dicsőséges az összehazudott történelmünk.
Most kiharcoltuk magunknak Cigány Rákosit, a Bölcs Vezért, aki a magyar történelem leggátlástalanabb, legsilányabb alakja. Ami azért "dicsérendő" Kun Béla, Rákosi, Kádár, Gyurcsány és a többiek mellett.
Egy remény maradt, kivándorolni, aztán elfelejteni ezt a selejtes, halálra ítélt szemétdombot.

nemhibatlan 2011.09.03. 10:48:55

@e7444: Az elvekkel van a gond, ha neked pici emberkének tök mindegy az 1.000 ft-ra fizetett kamat, akkor a gazdag bank miért nem adhat egy megtakarítási számához méltányos, mondjuk 4-5%-os kamatot? Mert ők úgy keresnek, hogy először ígérnek 6%-ot, utána indok nélkül megváltoztatják, mert látják pontosan a magyar ember ilyetén belenyugvását, kukaságát.

werno 2011.09.03. 10:49:30

A legújabb hírek szerint egyesültek a General Electric-szel és az új nevük

GE CIB lesz

külföldi bankszámla · http://www.kulfoldibankszamla.info/ 2011.09.03. 10:52:42

@lazarus: Ebben a formában biztos nem működik. Ugyanis mindenképpen kell a banknak személyes azonosítás. Mivel amerikaiak nem nagyon keresik az ilyen kiskapukat, ezért vagy átverés vagy nem bankszámláról van szó. A svájciak úgy csinálják, hogy közjegyzővel hitelesíted a papírjaidat és mehet a bankszámla nyitás, de vagy
átlagos bankban vagy
ha jó a bank(magánbank), akkor általában három hónapon belül elmegy hozzád a bankár. Mondjuk tudok olyan helyet, ahol elfogadják (a hitelesítés mellett), hogy belemosolyogsz a skype-ba útlevéllel a kézben.

svgh1 2011.09.03. 10:52:56

OTP-nél voltam. Tavaly kiszámoltam, hogy évente közel 38.000 Ft -ot vettek ki a zsebemből ilyen-olyan költségekre. nem egyszerre csak erre 200 Ft arra 300 Ft stb.
Jelenleg Citibank 0 Ft-os bankszámlám van és tényleg 0 Ft minden amire nekem szükségem van Bankártya, átutalás, pénzfelvét, vásárlás. Először nem akartam elhinni, de tényleg működik. 150.000 Ft beérkező pénz kell havonta max két részletben. Szerződés megkötése előtt kérdeztem az ügyintézőt, hogy mi benne a trükk. Azt mondta, hogy kicsivel magasabbak a hitelkamataik és abból kompenzálják a folyószámlákat. Kamatot nem ad a folyószámlán lévő pénzem, de az OTP sem adott többet soha 100 Ft-nál havonta.

külföldi bankszámla · http://www.kulfoldibankszamla.info/ 2011.09.03. 10:55:09

@ancsams: Nem rossz az osztrák bank, de ennyi erővel bárhol nyithatsz számlát. A nagy magyar bankok többségének van itthoni úgynevezett offshore-ügyek irodája, ez az a hely, ahová bemész és felrakod a pénzt svájci, amerikai, kanadai, szingapúri vagy akár osztrák bankszámládra. Csak nem reklámozzák.

cicmen (törölt) 2011.09.03. 10:56:09

@Mylady: Nemrég voltam egy FHB fiókban. Nyitás után picivel. Én voltam az egyetlen várakozó ügyfél. Kb 4 ügyintéző volt, ebből három dolgozott, a negyedik előző esti élményeit ecsetelgette telefonon valakinek

Te meg csak álltál ott azzal a dög nehéz géppisztollyal és csorgott rólad a víz a símaszk miatt!

Dr. Körömlakk ® 2011.09.03. 11:12:10

kurva anyátokat, mondom fel a picsába

Pinabajusz 2011.09.03. 11:19:43

A cib ugy 6-8 eve az egyik legkorrektebb bank volt a dijaival, bankszamla csomagjaval, azonnali eloszavas ugyfelszolgalattal stb.

Majd jott Thomas Spurny es honapok alatt egy tipikus j****o bankot csinalt az egeszbol. Aki teheti az kezdjen neki a menekulesnek ettol a banktol, mert ha igy haladnak OTP 2 lesz belole.

Pinabajusz 2011.09.03. 11:23:02

Hogy a nyitoszoveghez is reagaljak levelben kell a gyamhatosaghoz fordulni. Majd ha elhajtjak az illetot levelben a cibhez. Ha onnan is elhajtjak a pszaf-hez.

vakka-makka 2011.09.03. 11:24:08

@svgh1: A netbanknál nincs kötelező havi befizetés és jobb kamatot ad látraszólóan, mint az OTP. Sokkal jobbat.

nemhibatlan 2011.09.03. 11:28:45

Konkrétan a CIB egy igazi tetű bank lett az utóbbi időben. Küldött a drága olaszhoni tulaj egy igazi büdösbunkót csehországból főnöknek kimondva-kimondatlanul azért, hogy krízist kezeljen. Namármost ez drága emberünk a kimondhatatlanul magas fizetéséért bármit megtesz itt, mindenen átgázolegy idegen országban, hogy a tulaj boldog legyen. Kirugja az alkalmazottakat, menjenek nyugodtan a munkaügyi bíróságra, szarja le.
Az ügyfél panaszát szintén szarja le, nem megy el a békéltető tárgyalásra, ő megteheti, pereljék be, ha nem tetszik.
Megváltoztatja egyoldalúan a kamatokat és banki költségeket emel, újakat hoz, akinek nem tetszik kapja be.
Kuka alkalmazottakat alkalmaz a telefonos CIB szolgáltatáson, akik csak a betanult vagy leírt szöveget tudják szajkózni, értelmesen válaszolni csak legritkábban, de ez nem is elvárás.
Sajnos a többi bank sem különbözik sokban, hiszen a profiljuk a PÉNZ csinálás.
Szimba csomag: biztos jó nekünk, ha a gyermekeink is ebbe az ideológiába szocializálódnak? Mert nekik, a bankoknak biztos, hogy jó, mi pedig egyre többen tudjuk már talán, hogy ami nekik jó, az nem lehet jó nekünk.

acsa77 2011.09.03. 11:30:27

@Kirándulás: a fapados azt jelenit, hogy még mindig nincs dombornyomott? Nekem a vállalkozói és magán számlára is egy csomó apró-cseprő költség lenne (pár hónapja néztem), ami összességében már sok. Ettől függetlenül érdekes ötletnek tartom az "etikus bank" módszert, betétesként megválasztva a hitelezendő vállalkozást és a kamatokat is. De még nagyon kicsi a dolog. Németeknél jobban megy, de korábban is kezdték.

Egyébként Fidesz-rajongóknak ajánlom a Gránitbankot, most érdekes beetető akcióik vannak, 1-2 évig biztos megmarad.

@svgh1: vagy eldugták a költségeket a kondíciós listában, vagy rossz díjcsomagot választottál. Kicsi és nagy forgalomra is találtam tűrhető csomagokat, engem inkább a katasztrofális betét-politikájuk zavar. Persze igaz, hogy mindig ahhoz a bankhoz kell menni, mely éppen bővülni akar. De mondjuk évi 5000-10000 Ft megtakarításért nem biztos, hogy megéri áthurcolkodni.

ökörpöröly 2011.09.03. 11:35:12

@vakka-makka: Majd Cigány Rákosi, Bölcs Vezérünk kimondja, hogy kiírtad magad a nemzetből, mert nem a nemzetközileg ismert hazaáruló, tolvaj és főbűnöző, Csányi "magyar" bankját gazdagítod! :)
Semmit sem sajnálok annyira, mint azt, hoyg egy ilyen utolsó, szar balkáni "nemzetbe" születtem. A magyar lakosság 75%-nak nem Európában, hanem Dagesztánban, Türkmenisztánban kellene élnie, mert odavalók.
Ennek az országnak a függetlenség a legnagyobb csapás, alsóbbrendű nemzet képtelen normális államot létrehozni.
A sok barom, Kossuth, meg a nacionalista faszfejek nem gondoltak bele, hogy ebből a szemétdombból a német kultúra csinált valamit. Hogy nem élünk jurtában, nem kumiszt iszunk, nem a földbe ássuk el a szart, azt nekik köszönhetjük. :) Számunkra nem Trianon volt a legnagyobb csapás, hanem az Ausztriától való elszakadás. Azóta folyamatosan és megállíthatatlanul épül le az ország.
Az igazán sajnálatos az, hogy a szláv, német bevándorlók többségét is elhülyítette a beteg nacionalizmus, a torz "magyar lélek", értékrend, aztán lesüllyedtek az ázsiai szintre. Bekebelezhetne már minket Ausztria vagy Németország! :)

prolee 2011.09.03. 11:35:15

Kedves szülő! Nyiss egy széfet (a legolcsóbbat, kb 700ft/hó)! Fogj egy nejlonzacskót és mindig tedd bele azt a pénzt forintban, amit a gyerekednek félreteszel. A zacskót tedd a széfbe és figyeld, hogy a valutaváltóban mikor adják olcsón az ausztrál dollárt (NOK, SEK, USD, CAD is játszhat). Hisztis valuta pl. CHF, euro nem jó.
Amikor a legolcsóbb, a széfben lévő forintot valutára cseréled és beteszed a széfbe. Figyeled a valutaváltót, amikor a legmagasabb áron veszik, visszacseréled a pénzt forintra, vagy más olcsó valutára. Az árfolyamnyereség felét visszaforgatod a zacsiba, a másik felén befektetési aranyat veszel és bedugod a széfbe a zacsival együtt.
Ezt csinálod egy évig és meg fogsz lepődni. Soha többé bankra nem bízod a pénzed.
Előnye: nem látják a hatóságok a pénzmozgásodat, mindig szabadon rendelkezel a pénzeddel.
Hátránya: csak olyan városban lehet megcsinálni, ahol közel van a széf és a valutaváltó a szokásos tartózkodási helyhez (otthon, vagy munkahely), mert sokszor rá kell ugrani a jó árra.

svgh1 2011.09.03. 11:46:45

@acsa77: Nem volt nagy hurcolkodás, megnyitottam a folyószámlát, majd ott helyben kitöltöttem egy papírt, hogy az összes átutalást átkérem az OTP-től. Amikor értesítettek, hogy már náluk van minden megszüntettem az OTP számlát. Munkáltatóval közöltem, hogy a következő fizetést már erre utalja. Ennyi. Nyolc hónapja van meg és fillérre annyi hiányzik csak a számláról amennyit költök. Ja és bármelyik automatából költségmentesen veszek ki pénzt. Állítólag külföldön is havi kettő ingyenes bár ezt még nem próbáltam.

Alasse 2011.09.03. 11:53:13

@nemhibatlan: "Kuka alkalmazottakat alkalmaz a telefonos CIB szolgáltatáson, akik csak a betanult vagy leírt szöveget tudják szajkózni, értelmesen válaszolni csak legritkábban, de ez nem is elvárás."
A "telefonos CIB szolgáltatás"-nak CIB24 telefonos ügyfélszolgálat a neve - de 'nem elvárás', hogy tudd. 24, azaz 24 órában elérhető. Vasránap és karácsonykor is. Valóban elég szar. "csak a betanult vagy leírt szöveget tudják szajkózni" Tájékoztatlak, hogy nincs leírt szöveg, maximum téged lep meg, ha valaki tud foglamazni. Az nem az én szegénységem, ha te ezt nem érted meg.Ezt meg én nem várom el tőled.

Mylady 2011.09.03. 11:55:46

@cicmen: Így van.
Tudod, pont pénzszállítás volt, így gondoltam, kihasználom az alkalmat...

nemhibatlan 2011.09.03. 12:03:45

@Alasse: A neve tökéletesen mindegy, mert szarúl működik. Ha a tud fogalmazni egy korábban feltett kérdésre a te értelmezésedben azt jelenti, hogy:
ŐŐŐŐŐ, pillanat türelmet kérek, meg kell kérdeznem
vagy ŐŐŐŐŐ, ez sajnos nem az én szakterületem stb-stb.
akkor egyet is értünk. Ne várj el tőlem semmit, mert nem ígértem a banknk számlanyitáskor semmit, hanem fordítva történt. Azért szép napot neked és élvezd büszkén a beletartozom én is a team-be feelinget.

_lol_ 2011.09.03. 12:08:50

Lol ülj le 1-es. De szép is a világ mennyi ostobaságot össze lehet hordani és az internet segítségével jó sokan el is érik majd a hülyeséget. Lehet szidni a bankokat sok mindenért de a Szimba konkrétan nem tartozik a sok minden közé. Nézd már meg hogy mit is kapsz valójában? Csak hogy könnyű legyen számolni: Gyűjtesz a gyereknek 6 hónapig havi 1000 forintot, kapsz érte egy 2500 HUF értékű könyvutalványt. Na akkor most mennyi is a 'kamat' 40%? Ja hogy százezreket akarsz félretenni? Tény hogy arra nem ez a legjobb megoldás, kíváncsi lennék mondtak-e olyat hogy a szimba számlájuk a tuti ha ennyit akarsz gyűjtögetni. "Ja, és szerintük ez egy látra szóló számla. Ehhez tudni kell, hogy max 100.000 Ft-ot lehet róla felvenni," Lol buta vagy. Nézd már meg a tényleges infókat milyelőtt hülyeséget írsz. Nem kell messzire menni csak meg kell nyitni a kondíciós listát: A Törvényes Képviselı a Szia Szimba Megtakarítási Számla felett a Szia Szimba Megtakarítási
Számla pozitív egyenlege erejéig, maximum a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és
gyámügyi eljárásról szóló 149/1997 (IX./10) Kormányrendelet 25.§ (1) bekezdés i) pontjában meghatározott, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének hétszeresét meghaladó
összeg, mely pontosan 199 500 Ft, erejéig rendelkezhet. Ja anúgy elárulom, ha a helyett hogy a homárnak írsz megkérdezed a bankot, akkor biztos elárulják hogy ez egy tranzakciós limit. Azaz 5 tranzakcióval már majdnem 1 millát tudsz felvenni. A többi be van betonozva mi? Amúgy meg tényleg mekkora suttyó a bank hogy betartja a jogszabályokat... Gondolom ha nem tartaná be akkor arról írnál, nem? Amúgy az 1% épp a tízszerese a folyószámla kamatnak, így ahoz képest valóban magas, de nyilván nem ez a számla lényege, ez csak a marketingszöveg. "A CIB meg szarjon sünt." Na a végére kiderült hogy mennyire is vagy intelligens lol... apu...

anarch 2011.09.03. 12:14:05

@Nyers Fa: Nekem van ilyen modern nyugati folyószámlám. Egész konkrétan 0% kamatot ad :). Viszont semminek nincs költsége (felvét, utalás, ingyen bankkártya, netbank, elektronyikus számlák, stb.) Ha megtakarítani kell akkor egyéb konstrukciók vannak.

nemhibatlan 2011.09.03. 12:18:59

@_lol_: Mennyire szubjektív tud lenne a megítélése az 1%-nak. 10-szeresen magasabb, mint a majdnem semmi, ez igen! A bank szempontjából egy ilyen típusú számlákon elhelyezett pénzek kb. 70-80%-a igenis lekötöttként értelmezhető, mert nem nyúlnak hozzá az emberek, tehát a rá fizetett kamat az így is, úgy is kaki.

maim 2011.09.03. 12:46:12

@_lol_: Kamat helyett könyvutalvány?
Ennél a kerámia malacpersely-konstrukció is jobb.Össze lehet törni
a gyámügy beavatkozása nélkül is.Könyvet
meg évi 2000-ért a könyvtárból.Egyoldalúan módosítani csak a szülő tud.

Dzsok 2011.09.03. 12:47:30

OTP start:
www.otpbank.hu/portal/hu/Bankszamla/Startszamla
A kamat mértéke a havi befizetés összegétől függ:

1.000 és 5.000 Ft közötti havi befizetés esetén a jegybanki kamat mínusz 1%,
5.000 Ft feletti havi befizetés esetén a jegybanki kamat mínusz 0,5%.

MKB Gondoskodó Szolgáltatáscsomag
www.mkb.hu/lakossagi/napi_penzugyek/szamlavezetes/gondoskodo_szolgaltatascsomag/index.html
Mindkét számlára kiemelkedő, jelenleg évi 4,11%-os (EBKM: 4,25%) kamat

K&H trambulin
www.kh.hu/publish/kh/hu/lakossag/termekek_szolgaltatasok/szamlavezetes/bankszamlak/trambulin_bankszamlak/trambulin_start_szamla.html
EBKM 5%

Hirtelen ezeket találtam. Mondjuk én az összes állami támogatású előtakarékossági programra sokkal szigorúbb szabályokat vezetnék be. A magyar állam egyszerűen túl hülye ahhoz, hogy megfelelő módon képviselje a magyar megtakarítók érdekeit. Jó példa erre a lakáselőtakarékosság is, ahol a hozam nagy részét az állami támogatás adja, a 4-8 évig a bankban levő pénzre cserébe csak jelképes kamatot számolnak el, így tulajdonképpen az állam pénzén ér el extraprofitot a bank. Ugyanakkor ha állami támogatás nélkül mint magánügyfél megyek a bankhoz, 3-5 éves lekötéssel simán adnak 6-7%-os kamatot.

Az összes ilyen megtakarításnál elő kéne írni egy jegybanki alapkamathoz kötött minimum hozamot, hogy ne csak az államot és az ügyfeleket húzzák le.

Starlark 2011.09.03. 12:49:10

Ha egy mód van rá ne a gyerek nevére csináld a neki szánt megtakarítást. A gyám hatóság csúnyán bele tud szólni ha pl válságba kerül a család, nem tudod felhasználni.

Mi is teszünk félre a gyereknek de nem a nevére szól.
ha 18 lesz nem tudja marhaságra költeni. Ha sulihoz, lakáshoz stb normális célra kell neki ott a keret amiből lehet segíteni.

acsa77 2011.09.03. 12:58:33

@_lol_: ez csak akkor éri meg, ha utána kivéve a pénzt csak egy hónapban nem jár a pont. De ez sehogy sem bankolásra nevelés, hanem mértéktelen fogyasztásra, óriási kamatelvárásra és trükközésre, hozzáadott érték nélkül. Ráadásul ha már komolyan vesszük, és már jelentősebb idő berakni az 1000Ft-ot, akkor meg időveszteség=pénzveszteség. Ha a gyerek otthon látja a szülei pénzügyeit, és bevonják valahogy, az bőven elég nevelés - mármint ha a szülei jól csinálják.

Egy kicsit kapcsolódik a pénzügyekre neveléshez: No.ban az élelmiszer fele szinte hibátlan állapotban (kivéve a friss húst/halat) kukába kerül. Már mozgalmak indultak kukázásra jómódú körökben és a termelők is kitaláltak egy programot. Egyszerűen rémisztő pazarlás, ottani életszínvonal mellett is.

acsa77 2011.09.03. 13:00:11

@svgh1: elhiszem, hogy az OTP-től hosszú távon megéri eljönni, és nagyon jó, hogy ilyen könnyen megy, de a 38000-et normál használat mellett sokallom.

_lol_ 2011.09.03. 13:02:33

@nemhibatlan: Igen egyeértek az 1% nem sok, és ezért mondom hogy csak marketingblabla. De ettől függetlenül áll az hogy az 1%-os kamat csak a kép egy része mellette elég jó promó az ajándék lehetőség, és nyilván a banknak ez a termék baromira nem éri meg rövid távon, mert ha kicsit elkezdesz számolni csúnyán ráfizetéses. Persze gondolom ők is abban bíznak hogy hosszú távon meg hasznos, hogy ha már gyerekkorban ot vannak és később is őket választják a fiatalok... Csak a levélíró nagyon egysíkúan írta meg a történetet anélkül hogy használta volna a szürkeállományát

_lol_ 2011.09.03. 13:04:58

@maim: Hajrá akkor válaszd a kerámia malacperselyt. Megint az egysíkú 'gondolkozás'. A könyvutalvány csak 1 kiragadott példa volt, mert kézzel fogható forintális értéke van. De mondjuk MP3 lejátszót, meg 3000-es vagy 3500-as feltöltőkártyát gondolom nem adnak a könyvtárban évi 2000-ért? Vagy ha igen írd meg légyszi hogy melyik könyvtár, elmennék beiratkozni...

_lol_ 2011.09.03. 13:12:21

@acsa77: Természetesen a szülő nevelehti okosan a gyereket. Ettől függetlenül egy 6-8-10-stb éves gyerek még nem fog kamatokat számolgatni. Szerintem egy gyerek fejével ha mondjuk azt mondod hogy kap 5000 zsebpénzt, és megmondod neki hogy ha ebből csak 4-et költ el havonta, akkor a bank ad ajándékot azt jobban meg fogja érteni mint az hogy fiam nem X bankba megyünk mert ott 0,5 vagy 1, vagy akárhány %-kal alacsonyabb a kamat. Persze ez nem fogja még megtanítani a gyereket arra hogy kell bánni a pénzzel, de kegalább megtakarításra ösztönöz. Amúgy ettől a gyereknek nem lesz óriási kamatelvárása mivel még nem tudja mi az. Csak egyszerűsítve jlenik meg a képlet a fejében szvsz.

Phrascarica 2011.09.03. 13:14:52

Akkor mondok egy érdekeset, a Raiffeisen 7.5%-os rugalmas betétjéről. Egy nap csak egy lekötés lehetséges, tehát ha valaki gondol a jövöre és berak mondjuk kedden 10 millát és 1 millás adagokban szeretné lekötni akkor az utolsó 1 millát 14 nap múlva tudja lekötni, addig meg a banknak kamatozik. Szerintem ez is ügyes :)

Netuddki. 2011.09.03. 13:16:09

Kinek nem világos, hogy a CIB a legszemetebb bank az OTP ELŐTT!

Egyedül a CIB nem fizetett a magánnyugdíjpénztárak után egy vasat sem.
A devizahiteleseket is ezek szívatják a legjobban. Menjenek a véres csába innen...

Phrascarica 2011.09.03. 13:18:41

Egyébként nálunk PAPA Bank van, én vezetem a számláját a gyerekeknek excelben és havi 10%-ot kamatozik, hogy megérje a PAPA Bankban tartani, meg aztán ingyenes számlavezetés és KP felvétel, majd ha ezt übereli valamelyik bank akkor odamegyünk :)

Phrascarica 2011.09.03. 13:20:54

@kovi1970: "Egyedül a CIB nem fizetett a magánnyugdíjpénztárak után egy vasat sem."
Úgy tudom hogy az AXA sem nagyon fizetett, de a leggeCIBB az mindenképpen a Raiffeisen mindenki előtt aztán az Unicredit, majd OTP a CIB, majd az ERSTE nálam ez a geciségi sorrend.

svgh1 2011.09.03. 13:26:39

@acsa77:
Valóban sok, de hidd el igaz. Ez az összeg havi bontásban kb. 3000 Ft
két bankkártya éves díja 8000 Ft havi bontásban kb. 666 Ft számlavezetési díj kb. 300 Ft netbank 100 Ft Csak ez több mint 1000 Ft havonta,. Hozzájön még a pénzfelvét automatából, átutalások, csoportos beszedés stb.

nemhibatlan 2011.09.03. 13:33:44

@_lol_: Azt gondolom nem vitatkozunk semmin, a bank az a része a társadalomnak, amely kizsákmányol, a többi pedig tűri ezt, pont a végére. Tudod a bank a legitkábban fizet ezekért a promós ajándékokért azoknak a multiknak, akik szintén reklámként és a jövőbe vetett hitként dobálják a fiatalokra a vackaikat, sokszorosan térül meg mindannyiójuknak.

Netuddki. 2011.09.03. 13:45:20

Na megnéztem a levélíró által megadott linket.

1. Matricát csak hülye droidok gyűjtögetnek.

2. 1% magas kamat. Muhaha! Igaz nincs lekötve.

3. Bankkártya Akkor van bankkártyadíj is, gondolom nem kevés.

4. SMS. Az se ingyen van.

5. Vajon ezt az egészet mennyivel támogatja az állam? Az adónkból?

De hát hadd tanuljon a gyerek...

Martian (törölt) 2011.09.03. 14:21:56

Ha utánaszámol, remek lecke lesz ez a gyereknek egy életre, hogy inkább higgyen a mesékben és a télapóban, mint a bankok ügyfeleiknek szóló jószándékában.

cicmen (törölt) 2011.09.03. 14:27:03

@atpijkamo: A gyerek nevére írni a lakást, megtakarítást, rizikós doolog.

Az télleg rizikós! Kocsit kell a nevére íratni! Hagy fizessen ő a tilosban parkolásért! Óvodás kis kötsög! Tanulja meg milyen az élet!

cicmen (törölt) 2011.09.03. 14:31:28

@Dr. Körömlakk ®: kurva anyátokat, mondom fel a picsába

A kurva szádat! Hogy a retkes getzibe lehet ilyen kibaszott csúnyán beszélni?

cicmen (törölt) 2011.09.03. 14:33:16

@atpijkamo: Már ha olyan kocsid van, ami kulccsal indul.

Vagy összeérinted a megfelelő drótokat! :)

cicmen (törölt) 2011.09.03. 14:44:35

@atpijkamo: üf: Meg tudná nekem mondani, hogy mennyi a ph értéke a hitelnek?

Az semleges az első törlesztőcsekk kézhezvételéig. Aztán kezd savasodni. Nem kell majd sorszámot sem tépned a bankban. A biztonsági őr egyből a lakossági hiteleshez kísér, ha belépsz a savanyú pofáddal!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.03. 14:53:39

@Dr. Körömlakk ®: a masik blogbol kitiltottak, csak azert hogy tudd
szia
meg azt hiszed bunko vagyok hogy nem koszontem vissza

cicmen (törölt) 2011.09.03. 15:01:43

@hagyma: a masik blogbol kitiltottak,

Büdös voltál nekik? :)

athenee 2011.09.03. 15:10:23

A banki és társadalmi szakértőknek elmondanám, hogy a magyar bankokkal nem az alacsony kamat a probléma. Mielőtt kikiáltjátok a bankokat a társadalom kullancsának, el kéne azon gondolkodni, hogy (1) miért alacsonyak a kamatszintek - világpiaci trendek (2) miért veszel fel sokkal magasabb kamaton hitelt, mint Nyugat-Európában? - a magyar bank a sok mutyizó magyar bizniszen, csalón és dodgy politikai helyzeten kénytelen beárazni a kockázati felárakat, hogy a jó hitelesen tartsa életben a bizniszt, különben vonulhatnának ki, és maradhatna kedvünkre a Sanyi-bank OTP, na akkor szálnának csak el a hitelkamatlábak igazán verseny hiányában.
A magyar banknak a betegsége, hogy nincs rendes szabályozás, aki védje a jó hiteles érdekeit, nincs bíróság, ahol érvényesíteni lehetne a biztosítékokat stb.
Aki meg juzlesznek titulálja a bankokat, ajánlom a Hitel című művet az nagy magyar öregeinktől, meg egy két tanulmányt hogy mivel is fejlesszen a termelő, aki neked a munkát is adja, ha nincs hitel. 2009ben sem azért volt válság, mert a bank mint olyan haszontalan, hanem mert volt pár nyomorult az amerikai szenátusban, aki tudatosan közreműködött a deregulációban. A bank csak működik, ami neki racionális, mi vagyunk, akik felelünk a szabályozási környezetért, meg a kiszámíthatóságért, ahol jól lehet működni. Ennyi.

szintetikus 2011.09.03. 15:36:39

jobb lett volna ha a kocsmába viszed

nemhibatlan 2011.09.03. 15:40:40

@ariadne: Valóban nem csak ez a gond velük, hanem az, hogy Magyarországon vertikális a kapcsolat bank és ügyfele között. Igazi verseny pedig már nincs, ügyesen egyeztetik a kondíciókat hosszú távra, nem érdemes ugra-bugrálni havonta közöttük, végül úgyis ugyanoda jutsz.
Továbbá hazudnak, azon a gondolatmeneten haladva, hogy perelj csak be, majd meglátjuk 2-3 múlva. A hazugság pedig nem kizárólag az Ő privilégiumuk, ezt látod minden hírdetésben, a TV-ben, a politikában stb. Akinek pénze, hatalma van, az hazudhat, lophat, csalhat, a bankok is ide tartoznak erősen.

_lol_ 2011.09.03. 15:55:23

@nemhibatlan: Azt nem tudom hogy fizet-e érte a Bank, és ha fizet mennyit, ez igaz. De ettől függetlenül végfelhasználóként a gyerkőc megkapja az ajándékot :-)

athenee 2011.09.03. 15:56:05

@nemhibatlan: Igen de ez is miért van? Mert olyanok ülnek a szabályozó szervekben akik egyrészt nem értenek a bankszakmához, másrészt érdekeket képviselnek. Csak ez ugye globális gond, mindenhol így van, csak minél rosszabb a lokális környezet, annáé jobban terhelődik az ügyfél.

Nem tudom, hogy a kondíciókat mennyire tudják egyeztetni, végülis a verseny lényege hogy nagyjából egy szintre beáll, kb mint a piacon, miért adjam olcsóbban, ha más adhatja drágábban és fordítva. A poereléssel egyet értek, itt is viszsakanyarodunk az ócska bírósági rendszerünkhöz, ahol max pár százezres bírságogat szabnak ki, amit a bank vagy kiröhög, vagy eleve már beáraz a profitba. És megintcsak a lanyha lefizetett szabályozási rendszer meg a korrupt politikai körökhöz értünk vissza.

neoncowboy 2011.09.03. 16:08:01

Sziasztok!

Miért van az, hogy itthon még mindig a bankban tartják az emberek a pénzüket, ami nem hoz semmit? Pénzügyi kultúra zéró. BANKBAN TARTANI PÉNZT BUTASÁG! Aki hosszuú távon akar pl gyereknek félretenni, miért nem vesz életbiztosításhoz kötött befektetési alapokat? ha évi 15% alatt hoz akkor nagyon rossz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.03. 16:47:13

@neoncowboy: es az eletbiztositashoz kotott befektetesi alap az hol van?
befottes uvegben?
en buta vagyok, en bankban tartom 0 szazalek kamattal, barmikor hozzaferhetoen, szamlavezetesi dij es minden egyeb dij nelkul korlatlan kartyahasznalattal, debit es credit
mondjuk tozsdezhetnek is...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.03. 16:51:27

@cicmen: ah ez a magyarosi/mint minden indexes/ azt hiszi nagy kiraly es totrolget meg tiltogat, azutan elmegy tuntetni szalay annamaria ellen
muhhaha
luzerek
de ezert szeretek idejarni:)

2011.09.03. 17:08:36

@hagyma: valami unit linked életbiztositásról beszél a varangy...

ugye nem axa számlád van?

engem érdekelne külföldi, havidij mentes szla, nem érdekel a kamat, csak ne itt legyen a zsé.

germany?

Diopapa_sok 2011.09.03. 17:12:30

@Jani haverja: Az a baj barátom, hogy ezek a Mo-on működő bankok ugyan ilyen lehúzós módon működtek már a bankadó elött is. Nyilván a plusz adó ezen már nem segített. "Ez van"

2011.09.03. 17:16:32

@hagyma: jöhetne tipp, számlanyitási ügyben.... mail is.

sédi 2011.09.03. 18:02:44

@kovi1970: Pontosítsunk! A CIB Banknak NINCS magán-nyugdíjpénztári ágazata.

sédi 2011.09.03. 18:08:01

Jól elmentetek a tárgytól! Talán előbb informálódni kellene a tutiról, pontosan; utána írni mindenféléket. Fél információ, egy kihagyott vagy éppen beillesztett szó nagyban megváltoztatja a mondat jelentését.
Vonatkozik ez banki költségekre, számlavezetésre, stb.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.09.03. 18:16:25

@Mr.Senki: fenomenális! :D
azt hiszem szinte bárki nevében mondhatom, hogy többen kigondoltunk már valami hasonlót.
sajnos csak a 4 fal közt...
de akkor egy talán újdonság. én is most kaptam az infót a feleségemtől:

www.halas.net/component/content/article/5580

neoncowboy 2011.09.03. 19:00:45

@hagyma: nekem egy magyar biztositonal van. CIG pannonia a neve. Magasan veri az osszes tobbi multi biztositot a hazai piacon a rugalmassaga miatt. van éves alapdíj amihez nem jó hozzányúlni hosszutavon illetve van eseti befizetési lehetoseg amikor akkor veszel ki és raksz hozza amikor szeretnel de a hozama ugyan akkora. stb..... nem reklamot akarok, de erdemes ezen a vonalon elgondolkozni.

XCat 2011.09.03. 21:17:58

@salapapa: Szerintem tiltsuk be a pénzt.

Egyébként ezek a Hofi-féle újmagyarok?

salaxx 2011.09.04. 07:59:46

Azert a külföldi bankszamlaknak lehet 1 itt nem emlitett arnyoldala is. Az alabbiakban leirtak, az "igy szabalyos a dolog, de nem tudom ki figyel erre/ ki ellenörzi". Letezik egy kettös adozast kizaro egyezmeny, ami kimondja, hogy ugyanazert 2 orszagban nem adozol. Valamint az egyertelmü, hogy ott kell adoznod, ahol eletvitelszerüen fel evnel többet tartozkodsz...magyar munkavallaloknal tegyük fel, hogy ez Mo.. Ez azt jelenti, hogy a kamatadot is Magyarorszagon, a magyar szabalyok szerint kell megfizetned. Ha van egy külföldi bankszamlad, akkor be kell nyujtanod a hiteles masolatat egy dokumentumnak, amit a munkaado allit ki, hogy te a munkadnak hala, melyik orszagban tartozkodsz eletvitelszerüen. A hiteles forditas eleve költseg, plusz jön ra a hercehurca, meg hogy ki mennyire van nyelvileg kepben ilyen eseteket idegen nyelven szervezni.
Szoval vagy a hercehurca es a forditasi költseg es megbeszelni a kinti bankkal, hogy ne vonjon töled kamatadot, mert Mo-n adozod le. Ekkor Mo-n pedig az adobevallasodba vmi modon bele kell csempeszned ezt a kinti kamatot es az itteni szabalyok szerint leadozni belöle.
Persze lehet szlovak rendszammal is jarni, bevallom nem tudom mennyire ellenörzik ezt, csak en is külföldi munkavallalokent es magyar bankszamlaval (is) epp egy ilyen procedura közepen tartok.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.04. 17:01:42

@salaxx: "Letezik egy kettös adozast kizaro egyezmeny"

Van sok ország, amivel Mo. kötött ilyen egyezményt.

"ahol eletvitelszerüen fel evnel többet tartozkodsz"

Nem biztos, hogy van olyan ország, ahol egy adott évben összesen fél évnél többet tartózkodik valaki.

Tovább nem javítom. A sok hülyeséget nem kéne terjeszteni, mert a gyanútlan olvasók elhiszik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.05. 02:30:27

most komolyan ez a hetvegi?
holnap itt unnep, azert lesz poszt?

dél van 2011.09.05. 03:40:04

@salaxx: Kicsit megzavartál.Egy évtizede van párhuzamosan magyar és német bankszámlám.A magyar fizetésemet,pontosabban jövedelmemet Magyarországon adózom le.A németet Németországban.Az utóbbiból valamennyit visszaigényelhetek.Még nem találkoztam itt Németországban kamatadóval.Persze nem is foglalkoztam vele.Délelőtt megvizsgálom a dolgot.

Egyéves Önkéntes 2011.09.05. 07:23:39

Mit sír a posztoló, legalább pozitív a kamat.
Svájcban már -0,2 % a kamat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.05. 07:28:25

@EÖ: persze mert svajcban minuszba is lehet menni

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.09.05. 07:29:25

Minden bank megeszik minden pénzt, csak másképpen. Nem tűnt még fel? :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.09.05. 07:32:20

ezt most hogy?
kiszol a csanyi
kerek 10000 svajci frankot felig atsutve sultrubellel

Csigorin 2011.09.05. 13:37:36

Fszom szorakozik itten bankkal... hukk... majd ha a kolok 18 lesz visszavisszuk a zuvegeket oszt lesz neki kocsi.. hukk...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.09.05. 17:58:19

@CatMother: megmondom őszintén, nem tudom kik követték el az írást.
Nomen Nescioról ezt találtam, bár gondolom már te is túl vagy ezen a linken:
hu.novumpro.com/szerzok.html?tx_mdautoren_pi1%5BshowUid%5D=4359&cHash=67e63ec6f9

amúgy én sosem értettem, mire is jó a pénz. ha az én munkám a magam nemében ér napi 10 egységet, miért ér többet egy ügyvédé aki lényegesen kevesebb időt/energiát feccől a munkájába, vagy kevesebbet egy péké aki majdnem akkor ébred amikor én fexem és átgürizik 8-10-12órát nehéz fizikai melóval?
1 óra meló (nem lébecolás!) 1 egység. aki munka helyett manikűrözik meg golfozik, annak ne legyen bevétele......
egyből helyreállna a gazdaság! 8-)

anarch 2011.09.06. 15:26:42

@salaxx: Adót nem a bankszámládon levő pénzmennyiség után fizetsz, hanem a munkavállalód fizeti be az általuk kifizetett jövedelem alapján, függetlenül attól hogy milyen országban vezeted a bankszámláid.

Kamatadót pedig a bankod fizet automatikusan amint jelentkezik a rajta levő pénzmennyiség után. Erről nem is szoktak értesíteni, hanem eleve a csökkentett összeget fizetik mint kamat.
Függetlenül attól, hogy milyen jogcímen, milyen országból kaptál rá pénzt. Már ha fizetnek kamatot egyáltalán.

salaxx 2011.09.07. 15:25:54

@anarch: Azt kihagytam persze (mert felteleztem, hogy magatol ertetödik), hogy termeszetesen nem a bankszamlan pihenö penz utan fizetsz adot, hanem pl ha lekötesed van akkor annak a kamatai utan (bar minimälisat siman a szamlan hagyott penz is kamatozik)....es pedig igen...te adozol abbol a penzböl amit neked a bank kamatkent jovair. Mas kerdes, hogy a bank ezt automatikusan kezeli, es nem kell feltüntetni az adobevallasban, de nem a bank fizeti, hanem a te penzed (ami a bank altal garantalt kamatösszeg lenne) lesz ennyivel kevesebb. Aki pedig egy orszagban (beszeljünk vmi europai orszagokrol, mert valoban nem tudom bangladessel milyen egyezmenyeink vannak, de gyanitom nem is ott akar a magyar ember szamlat nyitni) nem tartozkodik fel evnel tovabb, akkor is kell sztem lennie egy "allando lakcimenek" es egy let"központjanak" es adoügyi szempontbol kell, hogy tartozz egyetlenegy orszaghoz. Amit fentiek irtak, hogy megy pl megy parhuzamosan 2 orszagban es egy nyilvanvaloan adoszakertöi hozzaszolas, miszerint minden amit irtam hülyeseg...
A lenyeg, hogy odairtam, hogy fogalmam sincs mennyire ellenörzik es tartatjak be, ezt....azt irtam le, ahogy en tudom, hogy lenne helyes. Az hogy külföldi rendszamos autoval ingyen parkolsz/gyorshajtasz az sem szabalyos csak eppen nem tudjak betartatni a szabalyt

Alpannonia.at 2011.09.08. 13:15:18

BÁRMI TELJESÜLHET !!

Mi az a Szia Szimba Program?

A Szia Szimba Program biztonságos tanulópálya pénzügyekhez. A Szia Szimba Program révén gyermeke könnyed, játékos formában ismerkedhet a pénzügyek világával. Elsajátíthatja a pénzzel kapcsolatos felelősségteljes magatartásformákat, megtapasztalhatja, mit jelent havonta rendszeresen megtakarítani, kipróbálhatja a bankkártyák és ATM-ek működését, Ön pedig mindezt folyamatosan ellenőrizheti.

A Szia Szimba Program elemei:
Matricagyűjtés
Szia Szimba Megtakarítási Számla
Szia Szimba Bankkártya
CIB Mobilbank Kártyafigyelő szolgáltatás
Ezzel a tudástárral rögtön felkerülhet a tékozló homárra :D

Végülis minden benne van ebben a pár sorban ami igaz is :D

"A Szia Szimba Program biztonságos tanulópálya pénzügyekhez" <<<< :D

pirimogyoró 2011.10.22. 23:24:55

@ökörpöröly: Semmi kivetnivalót nem találtam a kommentedben. Sajnos egyetértek.

JohnyGold 2011.12.06. 21:16:11

Kedves Szülők!
Sajnálattal olvasom a hisztiket, a NAV elől elsundámbundált pénzt eddig jó volt gondolom a gyerek nevén kamatoztatni?! Ideje adózni átlagmagyar! A gyerek számláját nem használjuk adócsalásra!
süti beállítások módosítása