Amíg külföldön voltam, Tigáz-előfizető lettem
2011.10.28. 12:15 | jackyll

GN egy egyéb szolgáltatóknál már jól bejáratott ügyfélszerző módszert tapasztalt a Tigáz üzletkötőinél. Egy idősebb rokona találkozott velük, akit statisztikai adatgyűjtés címen kérdeztek ki és írattattak alá vele tudta nélkül a szolgáltatóváltói szerződést augusztusban, amíg naiv ügyfél nyaralt:

A következő figyelmeztetést és történetet szeretném az olvasói figyelmébe ajánlani. Elsődleges célom az lenne, hogy lehetőleg minél kevesebb naiv ember essen ebbe a csapdába. Illetve kérem a tisztelt olvasókat, figyelmeztessék minél több, feltehetőleg időskorú, a hétköznapokat otthonukban tartózkodó és internetet nem használó ismerőseiket! A Tigáz Zrt „üzletkötői” járják az utcákat és statisztikagyűjtés címén kicsalják a gázszolgáltatói adatokat, illetve aláírásokat. Ha ez utóbbi hirtelen nem jönne össze, maguk írják a meghatalmazásra. Eddig a tény. Innentől jön a történet.

Szűrt kommentelők
Nem szeret ásni a UPC
2011.10.28. 11:22 | jackyll

A korábbi 7 hetes bekötési rekordot írja épp újra a UPC Monoron, ahol Barobertus kolléganőjénél már több mint 2 hónapja ígérik a szerelőket. Ha egyszer mégis bekötnék a házat, újra meg kell rendelnie a szolgáltatást, különben a UPC magától nem fogja aktiválni a frissen bevezetett internetet, minthogy az előző rendelést már törölték!

Nem szoktam panaszkodni, de amit a UPC Monoron művel, az kihoz a sodromból. Kolléganőm augusztusban megrendelte a vezetékes UPC Internet vonalat, lassan november lesz, és eddig még nem kapta meg. A rendelését 2011. augusztus 17.-én az UPC emailben visszaigazolta. Azóta, több mint  2 hónapja, semmi. Illetve némi drótok meg dobozok kivül a falra felkerültek, de a lakásig nem jutottak el.

Szűrt kommentelők
Marad a pina a Samsung smarttévékben
2011.10.27. 18:55 | jackyll

Tamásék nem készültek még fel a közösségi tévézésre, mert megbotránkoztak azon, hogy a leggyakrabban keresett kifejezések közül csak a Youtube tudta lenyomni a "szex-pina-3d szex" trióját. Még szebb, hogy mindez 3 kattintással elérhető, tehát a gyerekeknek sem nehéz hozzáférni, viszont kitörölni nem lehet, központilag jön. Pinát mindenkinek!

A Samsung "SMART" tévéken az alábbi képet lehet összehozni 3 gombnyomással (az első oszlop megjelenítéséhez csak 1 gombnyomás kell). A félreértések elkerülése végett: nem, ezek nem a mi tévénken végzett leggyakoribb keresések! Amiért homár szempontból is érdekes a dolog, az a Samsung ügyfélszolgálat válasza a levelemre, hogy ezeket el kellene tüntetni:

Szűrt kommentelők
Cipőket hirdet, címlistát gyűjt a Kupon Világ
2011.10.27. 12:00 | jackyll

Kata egy egészen különleges emailgyűjtő-projektet leplezett le a Kupon Világ oldalán. Nagy erőkkel hirdetik Facebookon a magassarkú cipőiket, amiből még 1 pár sem volt soha az oldal kínálatában. De ahhoz, hogy ez kiderüljön, egy emailt kell megadni (vagy, aki hatékonyan internetezik, megnézheti a korábbi akciókat). Ja, és valami párnát lehetett cipők helyett venni. A Tescót és a Baumaxot kevesebbért szokták 10 millió forintokra megbüntetni, ha kamu árakat írnak a prospektusba, ez ugyanis fantomakció+adatgyűjtés:

Egy érdekességre szeretném felhívni a figyelmeteket. Pár nappal ezelőtt felkerült a Kuponvilágra egy párna, nevezetesen: "Felejtsd el az álmos reggeleket! Bondormo memória párna 7990 Ft helyett 3490 Ft-ért a Trygroupbuy.com jóvoltából". Ezzel egy időben folyik egy hatalmas kampánysorozat a Facebookon, mely szerint tűsarkú cipők 90%-os kedvezménnyel a Kuponvilágon. "Siess, hamar elkapkodják", stb. szöveggel. A képeket mellékeltem, szinte minden női Facebook adatlapon ezek jelennek meg folyamatosan. Frissítés után is. A gyanútlan felhasználók (száz)ezrei kattintanak rá, és erre az oldalra jutnak. Itt feliratkoztatják őket gyakorlatilag a saját spamjükre, utána enged csak továbblépni. Ezt követően átirányítódnak a kuponvilág oldalára, melyen tűsarkú cipőt nem lehet kapni, de még lapos sarkút sem. De még a "Korábbi ajánlatok" menüpontban sem szerepelnek a cipők.

Szűrt kommentelők
Hagyják az influenzaoltást a gyógyszergyárakra!
2011.10.26. 22:36 | jackyll

Érdekes tanulmány röppent fel a minap, ami megerősítette a Homárt abban a hitében, hogy az influenza elleni vakcinákat a hajunkra kenhetjük:

Az influenza elleni oltás egészséges felnőttek esetében alig csökkenti a tüneteket, és nem mutatható ki, hogy fékezné a szövődményeket, vagy csökkentené a vírus terjedését. A rendelkezésre álló kutatás nem nyilatkozik a 65 évesnél idősebbek esetében sem arról, hogy hatásos lenne az influenza megelőzésében, sem arról, hogy csökkentené a kórházi kezelések gyakoriságát, a szövődmények előfordulását vagy az elhalálozások számát. Arra sincs meggyőző bizonyíték, hogy az egészségügyben dolgozók beoltása mérsékelné a páciensek, gondozottak megbetegedésének esélyét. A krónikus betegségekben szenvedőknél (szívelégtelenség, asztma, cisztás fibriózis, HIV, gyermekrák) sincs bizonyíték arra, hogy volna értelme a vakcinának. Egyedül a krónikus obstruktív légúti megbetegedés (COPD) esetében tapasztalták az oltást követően a tünetek jelentős csökkenését.

Aki még nem olvasta, pótolja most és adja tovább minél több ismerősének! Ideje bedönteni a kamuvakcinabizniszt. A madárinfluenza és a h1n1 óta legalább mindenkinek tiszta, hogy a gyógyszergyártók bármire képesek, hogy eladják a rajtuk rothadó készleteket.

Szűrt kommentelők
Drága a Telenor ügyfélszolgálata
2011.10.26. 12:47 | jackyll

József Hipernet-előfizető, de telenoros telefonnal nem rendelkezik, így aztán se a forgalmi adatokat nem tudta megnézni, se az ingyenes ügyfélszolgálati számot nem tudta hívni, amiről kiderült, hogy egyéb mobil hálózatokból drágább hívni, mint egy mezei számot:

A Telenor Hipernet nevű cucca klasszikusan az a termék, aminek a fejlesztését egyelőre csak a marketing ügyosztály fejezte be, a többi, műszaki jellegű ügyosztály meg csak próbálja utolérni a marketingeseket, hogy az agyonreklámozott terméket egyáltalán működőképessé tegye. Így gondolom, sok sztorit küldtek már be nektek a hipernetes áldozatok. Nekem is voltak érdekes tapasztalataim, azonban a legabszurdabb a következő volt:

Szűrt kommentelők
Tunézia a Kartago Tours-szal
2011.10.26. 11:49 | jackyll

RG bizonyára nem akarja az arab forradalmat is a Kartago Tours nyakába varrni, ezt leszámítva állítása szerint több kategóriával leminősíthetnék a 4 csillagos szállodát és az "ultra all inclusive" ellátást. Ezúttal nincs fotónk azoníthatatlan összetaposott bogarakról:

Hadd osszam meg Veletek, kedves aktív Homár Olvasók, mire számíthattok, amikor a Kartago Tours-szal Tunéziába szeretnétek utazni:

- ha „ultra all inclusive” ellátást rendeltek meg, és fizettek ki, az a fizetés után ledegradálódik „all inclusive” ellátásra – és erre apró betűs megjegyzésben hívják fel a figyelmet, az utazás előtt 4-5 nappal...

- a meghírdetett 4 csillagos szálloda – tapasztalatok alapján – sem európai sem Magyar szabványok szerint még csak meg sem közelít egy 2 csillagos szállodát, a higiénia és a személyzet hozzáállása szempontjából...

Szűrt kommentelők
Elnézést kér a Kupon Világ
2011.10.25. 22:28 | jackyll

A múltkori felárazásos leárazás felderítése után a Kupon Világ úgy döntött, hogy visszafizeti az olajdsütő árát azoknak, akik azt nem érzik eléggé kedvezményesnek:

A Kupon Világ Kft. tájékoztatja vásárlóit a kuponvilag.hu oldalon 2011. október 13-án megjelentetett ajánlattal kapcsolatosan: A Kupon Világ Kft. elismeri felelősségét, amiért nem tett előzetes még részletesebb vizsgálatot az Audio Szi-Ti Kft. olajsütő ajánlatával kapcsolatosan. Mivel partnereinkkel körültekintő szűrés után kötünk szerződést, a korábbi gyakorlatot követtük, s ezáltal elkerülte figyelmünket, hogy partnerünk termékének valós ára az ajánlat kikerülését megelőzően 9990 Ft volt. A korábbi árra vásárlóink hívták fel figyelmünket, az ajánlat alatt található fórumban, amelyet ezúton megköszönünk nekik.

Szűrt kommentelők
A legcsavarosabb reálhozambukta
2011.10.25. 13:19 | jackyll

Beni fennakadt az átszervezett APEH fogaskerekein, miután kiderült, hogy 3 éve áttételesen nem a munkáltatója, hanem az OTP-ból a NAV-ba visszapattanó összegekkel fizették a nyugdíját. A labda több mint 2 hónapja a NAV-nál van, akik látják ugyan, hogy van jogviszonya, de sajnos nem érnek rá kivizsgálni a dolgot:

Egy szép kis többszálú nyugdíjpénztáras sztorit szeretnék megosztani veletek: 2008 óta dolgozom jelenlegi munkáltatómnál mint kölcsönzött munkaerő. Mivel visszaléptem az állami nyugdíjrendszerbe, kaptam a nyugdíjpénztáramtól (ING) egy egyenlegértesítőt, melyen megdöbbenve tapasztaltam, hogy a jelenlegi munkáltatómtól 3 év alatt semmilyen befizetés nem érkezett. Tehát a lehetséges reálhozamomtól is elestem. Nagyot hibáztam én is, hogy ezt korábban nem vettem észre, de már mindegy. Ekkor elkezdődött a kálvária.

Szűrt kommentelők
Retardáltakat alkalmaz a Whirlpool
2011.10.25. 11:51 | jackyll

Az esélyegyenlőség és a költséghatékonyság jegyében a Whirlpool csökkent értelmi képességű munkatársakat alkalmaz az ügyfélszolgálaton, hiszen az úgysem olyan fontos. Ha például kérdeznek tőlük valamit 3x, egyszer sem sikerül feldolgozni a két mondatos információinputot. A lényeg, hogy az ügyfél érezze a törődést, mindig gyorsan kapjon valami választ a panaszára:

Szia Homár, sajnos ez csak egy átlagos levelezés egy átlagos ügyfélszolgálatossal. (ugyfelszolgalat_whirlpool@esense.hu) Először el sem olvassa rendesen a levelemet, majd arra hivatkozik, hogy sok szerviz van Fejér megyében, adjam meg (a már megadott) település nevét, ahol a hűtő található, s végül mégis egy budapesti szerviz elérhetőségét adja meg. WTF?
Üdv, K

Szűrt kommentelők
Véletlenszerűen irányítja át a hívást a T-Mobile?
2011.10.25. 10:32 | juszka

Vajon mi abban az üzlet a Telekomnak, hogy egy céges, flottás számot átirányítson véletlenszerűen egy másik, szintén céges telefonra (azonkívül, hogy elég bosszantó, ha az ember nem azt éri el, akit akar)? Gergővel ez történt, és miután panaszát a T-s ügyintézők eltussolni próbálják, összeesküvésre gyanakszik.

A történet ott kezdődik, hogy cégünk az egész flottáját átvitte a T-mobilhoz.
1 hónapos bénázás után végre augusztus 25-én megkaptam az új T-mobilos SIM kártyát. Pár napig látszólag minden jól működött, amikoris 28-án este a párom a flotta egy másik telefonjáról próbált hívni és megdöbbenésére MÁS VETTE FEL.
Újratárcsáz, megint máshova cseng ki és ismét egy idegen személy veszi fel, pedig a telefonom sim kártyával együtt gyanútlanul ott lapult a zsebemben.

Szűrt kommentelők
A CIB sem rajong a végtörlesztésért
2011.10.25. 08:53 | jackyll

Feledkezzünk meg egy pillanatra arról a tényről, hogy az ország minden adózója fizetni fogja a végtörlesztést az alkotmányt/EU-t sértő jogellenes törvény bírságai miatt, és helyezkedjünk naiv ügyfél helyzetébe, aki az IEB alkalmazottjaként vett fel devizahitelt, és most hogy már a CIB-hez tartozik, kiderült, hogy arra nem vonatkozik a kedvezményes végtörlesztés:

Korábban az Inter-Európa Bank dolgozója voltam, amely bank azóta beolvadt a CIB-be (sajnos). Az IEB-s munkaviszonyom idején felvettem egy bizonyos összegű CHF hitelt, amelyet azóta is rendszeresen törlesztek. A kamatot már bőven megfizettem, sőt már a tőkének is kb. az 1/3-át. Soha semmilyen mértékű elmaradásom sem volt és most sincs. A hitel fedezeteként belföldi ingatlanra bejegyzett jelzálogjog szerepel.  A végtörlesztésről szóló törvény alapján jeleztem a CIB-nek, hogy szeretnék élni a törvényi lehetőségemmel, miszerint a meglévő hitelt a 180 Ft-os árfolyammal számolva, egy összegben visszafizetném minden ezzel kapcsolatos tartozásomat. Nagy meglepetésemre a CIB-nél azt közölték velem, hogy ezeket a dolgozói devizahiteleket annak idején nem a hitelintézeti tevékenység keretében folyósították a dolgozóknak, hanem mint munkáltató, ezért ez a végtörlesztés lehetőség nem érvényes ezekre a szerződésekre.

Szűrt kommentelők
Fkalap lett a júzerneve az Office Depotban újratelepített Windowsban
2011.10.24. 14:26 | jackyll

Egy igen tanulságos történetet küldött Eszter az Office Deponál meghosszabbított notebook-garancia érvényesítéséről. Olvasni is fájdalmas, ahogy terhesen hónpokon keresztül küzdött, először, csak hogy megnézzék a gépét, aztán hogy kicseréljék a merevlemezt, aztán hogy rakjanak rá Windowst, aztán hogy cseréljék magyarra a belerakott német billentyűzetet, aztán hogy cseréljék az egészet.

2008-ban vásároltam egy HP-notebookot a szombathelyi Office Depotban (OD). Alapból 2 év gyári jótállás volt a készüléken. Akkoriban még teljes újdonságnak számított a garanciabővítés lehetősége.Mindenesetre én éltem vele.Az eladó lelkes ösztökélésére ("még ha kakaóval is leönti akkor is ingyen javítják") megvásároltam a 2 éven túl még 3-ra, tehát összesen 5 évre az Office Depot Teljes Garanciát. Ez a hivatalos neve. Ez szerepel a tájékotató füzeten melyet beledobtak a csomagba vásárláskor. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy semmiféle külön szerződéskötésre nem került sor ezzel kapcsolatban. Csak a számlán szerepelt a "termék" megnevezése és ára: 13990Ft. Garancia a nyugalomra. Ez áll a füzet elején.

Szűrt kommentelők
Egyszerre húz le az Invitel és a T-Home
2011.10.24. 12:56 | juszka

Naiv ügyfél bízott benne, kedvezőbb áron tud netezni és telefonálni, ha a T-sek helyett az Invitel csapatának fizet, ezért januárban vett egy nagy levegőt, és váltott. Azonban csak azt sikerült elérnie, hogy most már két cégtől kapja a számlákat ugyanazért a szolgáltatásért. 

Az Invitel jött, látott és győzött nálunk januárban. Szégyenemre mondom, be tudtak palizni. Internet és telefonszolgáltatást nyújtottak volna kedvezményesen. Mivel előbbi az én, utóbbi a nagyanyám nevén van, át kellett volna vinnem mindkettőt az én nevemre. Erről szándéknyilatkozatot alá is írtam, mondták intézkednek a T-Com-nál. Nagyon jó. Első számla után felhívott a T-Com egyik ügyintézője, hogy ez bizony nem sikerült, így a szolgáltatás sem került át az Invitelhez. Ezután semmilyen más megkeresés nem történt az új szolgáltatótól, de a csekkek rendületlenül jöttek.

Szűrt kommentelők
Pénz helyett inkább kikapcsolna a Tigáz
2011.10.24. 09:13 | jackyll

Érdekes megoldást választott a Tigáz. Ahelyett, hogy július óta csoportosan beszednék NÁ fogyasztásának díját, októberben kikapcsolási eljárást kezdeményeztek:

Kérem a fentiek tudomásul vételét, és levelemről olvasási visszaigazolást küldjenek, valamint visszaigazoló e-mailt, levelet várok haladéktalanul címemre, melyben felelős munkatársuk megerősíti, hogy a kikapcsolási eljárást megszűntették, amint  a pénz megérkezett számlájukra. Kérem továbbá, hogy PR igaztatójukat és az ügyfélszolgálati osztály alkalmazottait vigyék el tanulmányi kirándulásra. Javaslom az olasz Canossa várát, ahol szőrcsuhába öltözvén közösen magukba fordulhatnak, és elgondolkodhatnak azon a nyílvánvaló alkalmatlanságon, amivel 4 telefonbeszélgetés és 2 e-mailváltás, valamint egy érvényes csoportos beszedési megbízás ismeretében július és október között egyszer sem sikerült bankszámlámról leemelni 45,000 magyar forintot, 70,000 Ft-os limit mellett, hanem kikapcsolási eljárást kezdeményeztek, ahelyett, hogy a dolgukat végezték volna.
Néma gyereknek az anyja sem érti...
 
A tisztelet teljes mellőzésével

Szűrt kommentelők
Fantomtartozás a Gábor Dénes Főiskolán?
2011.10.21. 13:36 | jackyll

Zoltán nem emlékszik kristálytisztán be nem fizetett utóvizsgadíjakra, így nem érti, hogyan merült most fel 100 ezer forintnyi tartozás az államvizsga előtt. Természetesen ha nem fizet, nem vizsgázhat.

Továbbítanám a felsőoktatási intézménytől kapott levelemet. Számomra elfogadhatatlan, hogy az intézmény államvizsga közelében lévő hallgatóktól jogszerűtelnül követel pénzt. A fenti levél alapján kértem információkat, hogy pontosan miért, mikre és milyen szabály szerint kell befizetnem 100.000 FT-ot, mely a NEPTUN-ban megjelent? Az intézmény szóbeli válasza, fizessem be, és fogjam be a számat, örüljek, hogy még nem rúgtak ki. Ha nem fizetem ki, kirúgnak.

Szűrt kommentelők
Csak Ferencvárosban késnek a parkolóórák?
2011.10.21. 12:32 | jackyll

Játék! Vajon csak a ferencvárosi parkolóórák szenvednek krónikus időeltolódásban vagy máshol is hamarabb lejárnak a jegyek? A helyes megfejtők nem kapnak két mikuláscsomagot fél órán belül.

A parkolóautomatákat hétfőn és szerdán is megnéztünk: a téren található mind a négy parkolóóra mindkét nap vagy késett, vagy sietett: a Lenhossék utcai csak egyet, a Tűzoltó utcai kilencet, a Márton utcai pedig 10 percet késett, míg a Vendel utcai parkolóóra 6 percet sietett. Szerdán ugyancsak ennyit késtek az előbb említett órák, kivéve a Márton utcait, ami most nem tízet, hanem 8 percet késett.

Szűrt kommentelők
A telefonon véletlenül megrendelt cégjegyzék
2011.10.21. 11:28 | jackyll

Miklósék ugyan szeretik az adatbázisokat, egy telefonos félreértés során nem óhajtanak a bizalomgerjesztő nevű Központi Adatszolgáltató Kft. ügyfélkörébe kerülni:

Inkább figyelmeztető jelleggel írnám le az alábbi esetet. Mindenki hallott már azokról a cégekről, akik abból élnek, hogy telefonon felhívja a leendő ügyfelet az ügyintéző, lyukat beszél a hasába, majd pár nap múlva jön a számla valamilyen szolgáltatásról, amit mi telefonon keresztül rendeltünk. Ezúton óvok mindenkit a hivatalosnak hangzó nevű Központi Adatszolgáltató Kft.-től, akivel hasonlóan jártunk.

Szűrt kommentelők
A Homár miatt alázta meg a buszvezető
2011.10.20. 19:59 | jackyll

Fokozódik a helyzet a marcalvárosi állomáson. Tegnapi levelünk nyomán az egyik buszvezető meggyanúsította naiv ügyfelet, hogy ő a szerző, Ádám, mikor pedig nemis. Spicliskedéssel és szarkeveréssel vádolta, illetvehogy kollégája sírva fakadt a lebaszás után. Kérjük őrizzék meg hidegvérüket, nincs itt semmi látnivaló, kicsit mindenki ideges.

Elképesztő eset történt meg velem ma. Reggel kissé késve indultam el otthonról és negyed kilenc körül futva érkeztem meg a buszmegállóba Győrben a marcalvárosi állomáson ahol épp csak elértem a 14-s buszt. Felszálltam felmutattam a bérletemet elindultunk majd kinyitotta a sofőr a fülkéjének ajtaját és hátraszólt hogy én vagyok-e az Ádám?

Szűrt kommentelők
Feljelentették a frissen telepített megállni tilos tábla mögött parkolókat
2011.10.20. 12:42 | jackyll

Jobb lesz, ha összekapják magukat az összevissza tilosban parkoló autósok, vagykülönben jövőre mehetnek majd az ócsai telepet építeni köz/börtönmunkában. Ja, hogy előző nap rakták ki a megállni tilos táblát, és másnap mentek körbe megbüntetni az ottfelejtett autókat? Ha sokat ugrálnak bevisszük magukat terrorizmusért!

Rendőreink néha direkt szívatnak minket. Néha olyan dolgokkal kapcsolatban, amivel igazán elég lenne egy figyelmeztetés is, mivel van lehetőségük ilyet is kiosztani, ha valaki pl. tilosban áll. Főleg ha a következő helyzet áll fent.

Szűrt kommentelők