Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
Samsung mosógép a Tescóból, mi baj lehet? (frissítve)
2011.12.12. 12:49 | jackyll

Naiv ügyfélnek karácsonyra sikerült bevásárolnia egy olyan Samsung mosógépet, amit nem a Samsung forgalmaz. Nyilván a szerviz és a garancia sem hasonlít a Samsungéra. Most azt fontolgatja, hogy visszaviszi az egészet, ahogy van, mielőtt valami baja esik.

UPDATE: 12/13: Naiv ügyfél személyes panaszára kapott egy másik garancialevelet, egy másik mosogép dobozából. Hepiend az oldal alján.

Már sokszor megfogadtam, hogy nem veszek semmilyen elektronikai készüléket a TESCO hipermarketekben, mivel azonban a kiszemelt mosógéptípus (Samsung WF0600NXW) több általam megkeresett Győri üzletben sem volt elérhető, és nem ígérték karácsony előtt, ezért mégis a ráfanyalodtam a TESCOra. Hatalmas roham volt az ünnepek előtt, de mivel többség az akció Indesit mosógépeket vette, így simának tűnt a vásárlás. A gép korrektnek tűnt, mivel nem volt kiírva, megkérdeztem az eladótól a jótállást, hogy mindenütt 2 év, ugye náluk is? - nyilván! Az információs pultnál azt mondták, hogy mivel a garanciajegy a becsomagolt gép dobjában van, ha nem akarom kicsomagolva szállítani, hozzam vissza a papírt később a blokkal együtt. Csak itthon kibontva vettem észre, hogy amit mellékeltek papírt, az semmit sem ér!

A gyári Samsung garanciajegy lengyel nyelvű, és arról tanúskodik, hogy az importőr a Samsung Electronics Polska Ltd. Egy fölé ragasztott komolytalan cetli tanúskodik a szürke importról, miszerint a származási hely EU, forgalmazó egy Budapesti címre bejegyzett biztonságtechnikai cég (Cardiff Solutions Kft.) Kis nyomozás után az interneten 3 ilyen nevű cég is található más-más címeke, ami azt mutatja, hogy 2x alakult újjá a kft. A garanciajegy helyett egy kis A/5 méretű apró betűs fecni van, mi szerint a jótállás 12 hónap, amit egy Árvai Szerviz nevű cégnél lehet érvényesíteni. A cég honlapja szerint fő profiljuk szépséghibás, csomagolássérült vagy felújított háztartási gépek forgalmazása 30-50% kedvezménnyel. Szerviz szolgáltatásuk is van, a honlap szerint Budapesten és Pest megyében vállalják a kiszállásos szervizelést.

Tehát nem kis átverés! 2 év helyett csak 1 év jótállás, amit hivatalos szerviz helyett egy sufni szerviz végez, ha csak addig meg nem szűnik az erre a nagybani importbizniszre szakosodott cég, ami évente újjászervezi magát. Kíváncsi leszek, ha meghibásodik a mosógépem, akkor ki és hogyan fogja megjavítani, vagy honnan szereznek hozzá adott esetben pl. eredeti vezérlőpanelt vagy bármi más gyári tartozékot? Lehet jobban járok, ha a későbbi cirkuszt megelőzve holnap visszaviszem az egész pakkot, és elállok a vásárlástól!

 

UPDATE 12/13:

Mielőtt visszavittem volna a mosógépet, bementem a blokkal, mellékelt garanciapapírokkal és egy akciós újsággal amin a TESCO ezt a típust ezen az áron 2 év garanciával hirdeti!

A vevőszolgálaton a végtelen hosszú sor ellenére aránylag gyors volt a kiszolgálás, és nagyon kedves az ügyintéző hölgy. Jelezvén a problémát kiszedtek egy másik Samsung mosógépből egy garanciajegyet, azt lefénymásolták, hogy legyen nekik tartalék, majd kitöltötték és átadták nekem az eredetit, a fénymásoltat pedig visszarakták a polcon lévő gép dobozába (mondván tökmindegy, mert így is úgy is fekete-fehér és nincs rajta egyedi azonosító). Így két év lett a garancia, amivel regisztráltam a terméket a Samsung oldalán - ami további 2 hónapot jelent, így 2014. február 11-ig biztosan nem lesz gond a mosógéppel!

Fontosnak tartom kiemelni, hogy nem csupán a plusz egy év az ami számít, hanem hogy meghibásodás esetén a Samsung Magyarország zöld számát felhívva a Győri szervízpont szakemberei a helyszínre jönnek, szükség esetén elviszik-visszahozzák térítésmentesen a gépet, és nem nekem kell a budapesti szervizcéggel innét Győrből veszekednem, vagy a TESCO-ba visszahurcolni az egészet.

Ráadásul kiderült, hogy van egy akció is, minden új mosógéphez adnak egy 3L-es folttisztítót, amit utólag adtak nekem is (előző nap ilyenről nem volt szó).

Számomra ez a történet hapy end, de azért nem kevés tanulsággal is szolgál, hogy mi mindenre érdemes odafigyelni, ha nem akarunk tékozló homár módjára vásárolni!

Homárfaktor:(4/5)
Ön dönt:(4,5/5)
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

megamen 2011.12.12. 12:55:30

KÉTségtelen: átbaszás

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.12. 12:55:53

A szerviz miatt ne aggódj, a jótállás az eladü gondja.

Plusz pirospont a poszt tolónak, hogy úgy tűnik, tud magyarul írni.

pengusz 2011.12.12. 12:57:00

Én egyszer akkumulátort vettem a Tescoban, és az ügyfélszolgálaton azt mondták, hogy nem pecsételik le a papírt, hátha mégsem jó a kocsimba. És tényleg igazuk lett, mert ugyanolyan típusú akkuk között is van eltérés. Szó nélkül cserélték, még1 kör, papírral be, lepecsétel.

Infomaker 2011.12.12. 13:00:26

3 éve vettem egy akkor 12 éves kipucolt Miele mosógépet 30ezerért (1300as centri), azóta is zsír.
Ha baja lesz, olyan könnyen szerelhető, mint egy lego, és németHbe' :) a ebay tele olcsó alkatrészekkel.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.12.12. 13:06:28

Ja, ez a kamugarancia jó dolog. Mi Mp4 lejátszóval szívtuk be.

Szerintem a Zügyfél is be fogja, ha nem áll el a vásárlástól, már ha lehet olyat.

Sokorai_Atala 2011.12.12. 13:06:51

Reménykedjünk, hogy nem romlikel 2 éven belül.
Nekem Samsung telefonom van, 4 éves, és nagyon jól működik, mondjuk még mosni nem próbáltam vele.

Szarazkoro 2011.12.12. 13:07:42

Az mar volt h mosogepet csak az ALDIbol? Vagy Moso Masatol...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.12. 13:08:06

Teszkóból csak teszkós narancslevet veszünk bazze!

PsychoCicus · http://elmondhatom.blog.hu 2011.12.12. 13:08:43

De tényleg, mi baj lehet? A samsung a tescoban is samsung, a tesco meg egy forgalmazó.
A mediamarkt meg a saturn is elhajt a rákba, ha bármi gond van a termékükkel, menj a garanciális szervizbe.
Ezt a tesco is meg tudja tenni.

qwerty01 2011.12.12. 13:15:40

Szerintem először fel kellene hívni a Samsung vevőszolgálatát, mielőtt megpróbálja visszacígölni a mosógépet. Nagyon kedvesek egyébként.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.12. 13:51:44

@Infomaker: en meg most vettem whirpolt ~ 80 ezerert zsiruj, 1 eves garancia, a fodarabokra /motor, dob 10/

Prof. azsiráf.PhD. 2011.12.12. 13:53:21

mosógépet javítani még garancijába se érdemes.

vidra84 2011.12.12. 13:54:11

@atpijkamo: így van, a posztoló a TESCO-val került jogviszonyba, joga van vele szemben érvényesíteni garanciális igényeit, az már az eladó dolga, hogy kivel végezteti el a szükséges javításokat, nem bújhat ki a kötelezettsége alól azzal, hogy egy bucimaci bt-t jelöl meg, mint szervíz. Ha a vevő kívánja, visszaviheti a TESCO-ba, onnan nekik kell intézkedniük

XCat 2011.12.12. 13:55:45

@hagyma: Amerikában már forintért árulják a mosógépet????
VÁLSÁGVAN bakker. :D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.12. 13:58:42

@vidra84: A szervíz míndíg rővíd í.

A többi stimmel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.12. 14:06:19

latod-e' ezt a kis jelecsket, hogy
~?
de irhattam volna ugy is
~ $ 400 es
~ $ 400 a szarito
hasonlo garanciaval

megamen 2011.12.12. 14:14:59

@hagyma: Ki szervizel gariba? Nem egy srác? :)

Zirowe 2011.12.12. 14:15:33

Ideje lenne elfelejteni ezt a hazai hivatalos importőrök által kitalált, jogilag nem létező fogalmat, hogy szürkeimport (amit csak azért mondanak, hogy mindenképpen a drágábbat sózzák rád) szépen elfelejteni!

Nem hiába létezik az EU: ha egy tagországban jogszerűen forgalomba helyezett termékhez hivatalos gyártói garancia van, azt az Unión belül a hivatalos márkaszervizek kötelesek az eredeti feltételek szerint javítani.

Ha szürkeimportra hivatkoznak, akkor tessék megkérdezni tőlük, hogy ez a fogalom pontosan melyik jogszabályban található, illetve ilyenkor idézni a megfelelő közösségi szabályozást.

Én két éve vettem egy sony terméket Olaszországban, itthon meghibásodott, húzták a szájukat a szervizesek, de megjavították, mert kötelességük.

A posztolónak az a szerencséje, hogy adták a cucchoz a lengyel samsung papírokat, ezekkel a samsung hivatalos szerelő nem hajthatja el, és az azon a papíron szereplő ideig és feltételek mellett van garanciája a terméknek.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.12.12. 16:03:35

Korábban házilag javíthatónak tartott 7 éves olasz mosógépünk centrifugáláskor Zetorban részegen dünnyögve fűrészelő manók hangját adja (csapágyas).

Sajnos a dobbal egybe van öntve azaz ha kiveszem, akkor roncsolás nélkül nem lehet, ami erősen csökkenti a visszaépítés sikerességét.

A csapágy amúgy 3-7ezer forint (helyettesítő vs. eredeti), de dobbal együtt már 30ezer + mosógépszerelő díja.

Azaz most érdemes félretenni és használni amíg leég a motor valamint megbizonyosodni, hogy a ház biztosítása esetleges eláztatásra fizet-e (kigyulladt mosógépre nem fog, de erre kicsi is az esély).

Most olyan típust keresek ami ECO annyira, hogy a meleg vizet külön csatlakozón fogadja...

epeficam 2011.12.12. 16:23:51

"Az információs pultnál azt mondták, hogy mivel a garanciajegy a becsomagolt gép dobjában van, ha nem akarom kicsomagolva szállítani, hozzam vissza a papírt később a blokkal együtt."
Az információs pult bekaphatja a faszomat, kicsomagol, megnéz, visszacsomagol.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.12.12. 16:32:36

Műszaki cikket? Tescoból??!!!!
No, akkor álljon itt ismerős példája (pedig ő még olcsón megúszta)
Vett csudamikrohullámút. Főz, grillez, süt, órának is használható, köszön, digikijelzős. Hiába, koreaiak értik a módját. Tescoban. Garijegyért visszaszaladt a kedves a raktárba, ahol szépen egy másik dobozából kiszedte, mert a kintiében nem volt. No, akkor kezdték végignézni a listát, hogy mi nincs még benne (kb. mint én fondü-készlet vásárláskor kétségbeesetten a sok kibontott doboz felett) Kiderült, hogy a grillezéshez szükséges fémrács detto hiányzik. Raktár retour. Na, abból ott se volt. Egy se. Mindegy, a 30ért árult 70-et érő gépet nem fogják otthagyni. Elhozták. 3 hét volt, mire Tuskóék kerítettek egy olyan krómozott tálcát. Node hepiend, a cájg azóta is úgy működik, mint a kisangyal.

Hogy CDs magnót hogy kerítettem multiból úgy, hogy közben hifivé változott, majd máskor mesélem el. ;)

NyilasMisi 2011.12.12. 16:45:45

" amit egy Árvai Szerviz nevű cégnél lehet érvényesíteni" Ahol a szerződést kötötted, vagyis a terméket vásároltad, ott lehet érvényesíteni a jótállást. Nem áll jogukban mindenféle szervizbe küldeni s ha ezt teszik tagadd meg.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.12. 17:39:33

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Talán azzal kellene foglalkozni az EU-nak, hogy egy filléres alkatrész cseréje ne kerüljön vállalhatatlan összegbe, és nem pediglen azzal, hogy mennyire egyenes az uborka, vagy hogy csillagászati ráfordítások árán alig mérhetően kevésbé környezetszennyezővé tegyük az autókat.

SpéCica 2011.12.12. 17:44:41

@estrella negra: Igen, és gyurcsánynak meg epret kéne kapálnia! Igenis őrá tartozik, ő a hibás!!!
Összemosod itt a sezlonyt a faszommal. :)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.12. 17:50:48

@SpéCica: Na, figyejjé! A köcsög EU minden baromságra szabványt, előírást hoz. Ennyi erővel erre is lehetne.
Különben is, azt mosok össze, amit akarok.:-p

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.12.12. 18:10:21

Még szerencse, hogy az Aldiban ilyen nem fordulhat elő.

Anti Anyag (törölt) 2011.12.12. 18:10:37

Nem csak olcsó, de szar is. Sokan ezt még mindig nem képesek felfogni.

Műszaki cikket csak erre szakosodott helyekről szabad venni (pld. MediaMarkt), se teszkó, se Auchan és egyebek.

Persze, párezerrel több, de nyilván nem véletlenül.

England win The Ashes! 2011.12.12. 18:43:38

@Anti Anyag:

"Műszaki cikket csak erre szakosodott helyekről szabad venni (pld. MediaMarkt)..."

HAHAHAHA!

Pár éve, az óbudai boltjukban láttam:
éppen átrendeztek pár polcot. Csávó levette a bedobozolt multifunkciós nyomtatót a legfelső polcról, lerakta a földre, arrébrugdosta kb. 10 méterre (nem csúszatta, rugdalta!), ott felvette és felbaszta a polcra.

Pávor Jál 2011.12.12. 19:27:51

Nekem leszakadt egyszer a samsung mosógépem dobja és szó nélkül vitték-hozták javítva gariban. Azóta tökéletesen működik, sok sok éve.

venszivar 2011.12.12. 19:58:26

Nekem egyszer leszakadt a redőny, de sem a Samsung TV-nek, sem a Samsung DVD-nek, sem a Samsung monitornak SEMMI baja NEM LETT !:)

Megdobbent · http://madar.jungleheart.com 2011.12.12. 22:15:05

De ugye samsung-nal regisztraltatni a termeket az ilyen kinos dolog? Ajmar, egyszer valaki magyarazza mar el a jonepnek, hogy a gyartoi garanciat a legritkabb esetben pecsetelik be a forgalmazonal frissiben, mert az nehezkes.

A vasarlo meg, ha jol ertem azert panaszkodik, mert vett egy jol mukodo mosogepet, olcsobban, mint mashol es konnyen ki is fizette. Nabazdmeg, ezt a terhet barmikor atvallalom :)

Troppauer_Hümér · http://forum.f1vilag.hu/ 2011.12.12. 23:17:05

Ugyanez a sztori magyar gyártású Hajdú villanybojlerrel.
Gyártó honlapján mindenhol két év teljeskörű garanciát vállal, míg a tartályra öt évet. Nem így gazdaságoséknál. Akcijós volt a bojler, nekem kellett, gondoltam egy próbát megér.
Tescós picsa odahív, tanácstalanul hümmög, és kiböki: egy év. Mondom az úgy nem jó, esetleg nézzen utána. Kelletlenül elcsattog, öt perc múlva vissza, és újra közli: egy év, tartálygarancia nuku.

Mondtam, akkor csókolom, megveszem máshol. Baumaxxban megkaptam a 2+5 éves garanciát, és ugyanannyiba került a cucc, akcijó nélkül öröm, bódottá.

hpapagaj 2011.12.13. 00:20:34

Az Eu-ban nem mindenre 2 év van? Mo.n miért csak 1?

genyó kapitány 2011.12.13. 07:38:23

@hpapagaj: A magyar jogszabályok miatt.

genyó kapitány 2011.12.13. 07:39:58

A vásárlástól elállni csak és KIZÁRÓLAG INTERNETES VÁSÁRLÁS ESETÉN lehetséges.
:(
Képes voltam és megnéztem a jogszabályt.

parapali 2011.12.13. 08:04:40

Az Árvai szervizzel nincs baj!
én kihívtam a fix áras hűtőgépest tőlük!
Időben érkezett! 5500 ft helyett 8000 ft!
ja semmit nem kellett csinálni a hűtővel mert betojt véglegessen!
Valószinű hogy az Árvai több vállalkozóval dolgozik??:-):-)

nyuszicska 2011.12.13. 08:37:45

A Tescóból először egy akciós laptopot vettünk (gyorsan kellett, máshová nem tudtunk menni). Járt hozzá Windows és egyéb más program is ajándékba. A vevőszolgálatnál kibontva, egy darab cetli volt a dobozban: Szállítási hiba miatt a hiányzó tartalmakat (jó sok) ezen meg ezen telefonszám felhívása után postázzák címemre. Nos ez azóta sem történt meg.
A Karácsonyra ajándékba vett kávéfőző volt a csúcs! A gőz kivezető csöve tele volt fém forgáccsal (magyarul ha használták volna, felrobbant volna...).
az egyik ismerősöm kombi hűtője is jó vétel volt. Otthon derült ki, hogy nincs benne a kompresszor.....
Műszaki cikket soha többet a Tescóból! Még ha ingyen adják se!

vszolis 2011.12.13. 17:44:22

Többek között a tömegközlekedéssel nem szállítható termékek esetén a jótállási idő alatt a forgalmazó intézi a javítást, ott, ahol a terméket használják. Azaz a Tesco intézi a gyártóval, vagy annak szerződött szervízeivel a javítást, a helyszínen.

venszivar 2011.12.13. 17:51:58

@vszolis: "a Tesco intézi a gyártóval, vagy annak szerződött szervizeivel a javítást, a helyszínen." A tescóóóban ? :):D

mohopasi 2011.12.15. 16:04:25

Én azért ezt a történetet elküldeném a Samsung Magyarországnak is...

LL73 2012.01.16. 13:38:31

Csak az a "hapy" nem kellett volna.

Hajnus001 2013.03.13. 20:33:32

Sziasztok! Nem tudom él-e még ezen blog, én ráakadtam, mert totálisan hasonló problémám van, mint a történetet írónak, annyi kis különbséggel, hogy nekem nem lett happy end. A 2012.03.03-án vásárolt mosógép 1 héttel az egy év lejárta után csapágyas lett. Épp most próbálom kideríteni, hogy ki szervizeli, garanciás-e...Mi a Zalaegerszegi Tesco-ban vettük, dettó a fent leírtak érvényesültek, csak annyi, hogy a forgalmazó a PC COMP-GÉP Kft, azonban szintén Árvai-féle jótállást kaptam, Samsungot nem. Én felhívtam a Samsungot, azt mondták 24 hó garancia van a termékre, de csak eredeti garancialevéllel. Ezután felhívtam a Tesco-t (miután egy másik nagyvárosban lakom, nem Zeg-en), hogy állítsanak már ki egy eredeti garancialevelet. A válasz az volt, hogy két széria érkezett, az egyikhez volt, a másikhoz nem (természetesen az enyémhez nem), keresnek, de aztán nem találtak. De ha BESZERZEK a gyártótól, akkor természetesen kitöltik, leigazolják. De nyugodtan keresem meg az Árvai Szervizt, ők ugyanúgy megjavítják a gépem, egyébként is ők vannak szervizként megjelölve a jótállásomon. Ezek után felhívtam az Árvai Szervizt, ott azt mondták, hogy egy év a garancia, mert a Tesconak két cég szállít, egy kátai és a Samsung Mo. Zrt, és a Samsung valóban 2 évet vállal, de a másik cég csak 1-et, és ha nekem Árvais jótállási jegyem van, 99% a kátai forgalmazótól származó gépet vettem, amire 1 év a garancia. Erre naívan mondtam, hogy a Tescoban kerestek volna Samsung garanciajegyet - a válasz az volt, hogy gratulálunk, és mikor kimegy a Samsung szerelője laptoppal és vonalkód leolvasóval...majd a szériaszám alapján megállapítja egy perc alatt, hogy nem az ő termékük, nem oda tartozik, és viszont látásra. Az Árvai Szerviz egyébként 15.000 Ft-os árat mondott kb-re a javításra. Az imént írtam a Samsungnak, hogy segítsenek már tisztán látni ebben az ügyben, mert tényleg nem mindegy hogy 1 év vagy 2 év a garancia, főleg jelen esetben, hogy a gépem meghibásodott, és egy héttel a "garancia" utánfizetnem kellene a javításért.
De most komolyan, úgy kell menni egy üzletbe vásárolni, hogy megkérdezem vásárlás előtt, hogy ki a forgalmazója a terméknek???!!! Nem hiszem el, hogy ilyen megtörténhet!!!
Kíváncsi leszek, mit ír a Samsung, mer ez egy agyrém...

Hajnus001 2013.03.13. 21:14:58

Ja és az slussz poén...az Árvai Szervizzel mikor beszéltem, hogy ha mégis velük kellene megjavíttatnom a gépet, az miként történik, mert mi zalaiak vagyunk, a szerviz meg budapesti? Azt mondta, hogy hát keressem meg a legközelebbi szervizt!!!mondom neki, ember, nekem csak a bp-i Árvai Szerviz van a jótállásomon, a honlapjukon egyéb partner óne, akkor mi lesz. Válasz erre, hogy ha jól tudja Zalaegerszegen van legközelebb hozzánk...de hogy ki,vagy valami... Szóval tényleg totálisan nem tudom kivel javíttathatom meg a gépemet :(
Mellesleg a jótállási jegyen az szerepel, hogy 1+1 év garancia - szóval azt sem értem, hogy az Árvai Szerviz is miért egy évet mondott.