Naiv ügyfélnek karácsonyra sikerült bevásárolnia egy olyan Samsung mosógépet, amit nem a Samsung forgalmaz. Nyilván a szerviz és a garancia sem hasonlít a Samsungéra. Most azt fontolgatja, hogy visszaviszi az egészet, ahogy van, mielőtt valami baja esik.
UPDATE: 12/13: Naiv ügyfél személyes panaszára kapott egy másik garancialevelet, egy másik mosogép dobozából. Hepiend az oldal alján.
Már sokszor megfogadtam, hogy nem veszek semmilyen elektronikai készüléket a TESCO hipermarketekben, mivel azonban a kiszemelt mosógéptípus (Samsung WF0600NXW) több általam megkeresett Győri üzletben sem volt elérhető, és nem ígérték karácsony előtt, ezért mégis a ráfanyalodtam a TESCOra. Hatalmas roham volt az ünnepek előtt, de mivel többség az akció Indesit mosógépeket vette, így simának tűnt a vásárlás. A gép korrektnek tűnt, mivel nem volt kiírva, megkérdeztem az eladótól a jótállást, hogy mindenütt 2 év, ugye náluk is? - nyilván! Az információs pultnál azt mondták, hogy mivel a garanciajegy a becsomagolt gép dobjában van, ha nem akarom kicsomagolva szállítani, hozzam vissza a papírt később a blokkal együtt. Csak itthon kibontva vettem észre, hogy amit mellékeltek papírt, az semmit sem ér!
A gyári Samsung garanciajegy lengyel nyelvű, és arról tanúskodik, hogy az importőr a Samsung Electronics Polska Ltd. Egy fölé ragasztott komolytalan cetli tanúskodik a szürke importról, miszerint a származási hely EU, forgalmazó egy Budapesti címre bejegyzett biztonságtechnikai cég (Cardiff Solutions Kft.) Kis nyomozás után az interneten 3 ilyen nevű cég is található más-más címeke, ami azt mutatja, hogy 2x alakult újjá a kft. A garanciajegy helyett egy kis A/5 méretű apró betűs fecni van, mi szerint a jótállás 12 hónap, amit egy Árvai Szerviz nevű cégnél lehet érvényesíteni. A cég honlapja szerint fő profiljuk szépséghibás, csomagolássérült vagy felújított háztartási gépek forgalmazása 30-50% kedvezménnyel. Szerviz szolgáltatásuk is van, a honlap szerint Budapesten és Pest megyében vállalják a kiszállásos szervizelést.
Tehát nem kis átverés! 2 év helyett csak 1 év jótállás, amit hivatalos szerviz helyett egy sufni szerviz végez, ha csak addig meg nem szűnik az erre a nagybani importbizniszre szakosodott cég, ami évente újjászervezi magát. Kíváncsi leszek, ha meghibásodik a mosógépem, akkor ki és hogyan fogja megjavítani, vagy honnan szereznek hozzá adott esetben pl. eredeti vezérlőpanelt vagy bármi más gyári tartozékot? Lehet jobban járok, ha a későbbi cirkuszt megelőzve holnap visszaviszem az egész pakkot, és elállok a vásárlástól!
UPDATE 12/13:
Mielőtt visszavittem volna a mosógépet, bementem a blokkal, mellékelt garanciapapírokkal és egy akciós újsággal amin a TESCO ezt a típust ezen az áron 2 év garanciával hirdeti!
A vevőszolgálaton a végtelen hosszú sor ellenére aránylag gyors volt a kiszolgálás, és nagyon kedves az ügyintéző hölgy. Jelezvén a problémát kiszedtek egy másik Samsung mosógépből egy garanciajegyet, azt lefénymásolták, hogy legyen nekik tartalék, majd kitöltötték és átadták nekem az eredetit, a fénymásoltat pedig visszarakták a polcon lévő gép dobozába (mondván tökmindegy, mert így is úgy is fekete-fehér és nincs rajta egyedi azonosító). Így két év lett a garancia, amivel regisztráltam a terméket a Samsung oldalán - ami további 2 hónapot jelent, így 2014. február 11-ig biztosan nem lesz gond a mosógéppel!
Fontosnak tartom kiemelni, hogy nem csupán a plusz egy év az ami számít, hanem hogy meghibásodás esetén a Samsung Magyarország zöld számát felhívva a Győri szervízpont szakemberei a helyszínre jönnek, szükség esetén elviszik-visszahozzák térítésmentesen a gépet, és nem nekem kell a budapesti szervizcéggel innét Győrből veszekednem, vagy a TESCO-ba visszahurcolni az egészet.
Ráadásul kiderült, hogy van egy akció is, minden új mosógéphez adnak egy 3L-es folttisztítót, amit utólag adtak nekem is (előző nap ilyenről nem volt szó).
Számomra ez a történet hapy end, de azért nem kevés tanulsággal is szolgál, hogy mi mindenre érdemes odafigyelni, ha nem akarunk tékozló homár módjára vásárolni!
pengusz 2011.12.12. 12:53:21
megamenn 2011.12.12. 12:55:30
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.12. 12:55:53
Plusz pirospont a poszt tolónak, hogy úgy tűnik, tud magyarul írni.
pengusz 2011.12.12. 12:57:00
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.12. 12:58:04
Infomaker 2011.12.12. 13:00:26
Ha baja lesz, olyan könnyen szerelhető, mint egy lego, és németHbe' :) a ebay tele olcsó alkatrészekkel.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.12. 13:06:28
Szerintem a Zügyfél is be fogja, ha nem áll el a vásárlástól, már ha lehet olyat.
Sokorai_Atala 2011.12.12. 13:06:51
Nekem Samsung telefonom van, 4 éves, és nagyon jól működik, mondjuk még mosni nem próbáltam vele.
Szarazkoro 2011.12.12. 13:07:42
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.12. 13:08:06
PsychoCicus · http://elmondhatom.blog.hu 2011.12.12. 13:08:43
A mediamarkt meg a saturn is elhajt a rákba, ha bármi gond van a termékükkel, menj a garanciális szervizbe.
Ezt a tesco is meg tudja tenni.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.12. 13:09:14
próbáld meg egyszer kimosni!
qwerty01 2011.12.12. 13:15:40
Sokorai_Atala 2011.12.12. 13:28:26
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.12.12. 13:32:02
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.12. 13:51:44
Prof. azsiráf.PhD. 2011.12.12. 13:53:21
vidra84 2011.12.12. 13:54:11
XCat 2011.12.12. 13:55:45
VÁLSÁGVAN bakker. :D
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.12. 13:58:42
A többi stimmel.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.12. 14:06:19
~?
de irhattam volna ugy is
~ $ 400 es
~ $ 400 a szarito
hasonlo garanciaval
megamenn 2011.12.12. 14:14:59
Zirowe 2011.12.12. 14:15:33
Nem hiába létezik az EU: ha egy tagországban jogszerűen forgalomba helyezett termékhez hivatalos gyártói garancia van, azt az Unión belül a hivatalos márkaszervizek kötelesek az eredeti feltételek szerint javítani.
Ha szürkeimportra hivatkoznak, akkor tessék megkérdezni tőlük, hogy ez a fogalom pontosan melyik jogszabályban található, illetve ilyenkor idézni a megfelelő közösségi szabályozást.
Én két éve vettem egy sony terméket Olaszországban, itthon meghibásodott, húzták a szájukat a szervizesek, de megjavították, mert kötelességük.
A posztolónak az a szerencséje, hogy adták a cucchoz a lengyel samsung papírokat, ezekkel a samsung hivatalos szerelő nem hajthatja el, és az azon a papíron szereplő ideig és feltételek mellett van garanciája a terméknek.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.12. 14:50:04
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.12.12. 16:03:35
Sajnos a dobbal egybe van öntve azaz ha kiveszem, akkor roncsolás nélkül nem lehet, ami erősen csökkenti a visszaépítés sikerességét.
A csapágy amúgy 3-7ezer forint (helyettesítő vs. eredeti), de dobbal együtt már 30ezer + mosógépszerelő díja.
Azaz most érdemes félretenni és használni amíg leég a motor valamint megbizonyosodni, hogy a ház biztosítása esetleges eláztatásra fizet-e (kigyulladt mosógépre nem fog, de erre kicsi is az esély).
Most olyan típust keresek ami ECO annyira, hogy a meleg vizet külön csatlakozón fogadja...
epeficam 2011.12.12. 16:23:51
Az információs pult bekaphatja a faszomat, kicsomagol, megnéz, visszacsomagol.
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.12.12. 16:32:36
No, akkor álljon itt ismerős példája (pedig ő még olcsón megúszta)
Vett csudamikrohullámút. Főz, grillez, süt, órának is használható, köszön, digikijelzős. Hiába, koreaiak értik a módját. Tescoban. Garijegyért visszaszaladt a kedves a raktárba, ahol szépen egy másik dobozából kiszedte, mert a kintiében nem volt. No, akkor kezdték végignézni a listát, hogy mi nincs még benne (kb. mint én fondü-készlet vásárláskor kétségbeesetten a sok kibontott doboz felett) Kiderült, hogy a grillezéshez szükséges fémrács detto hiányzik. Raktár retour. Na, abból ott se volt. Egy se. Mindegy, a 30ért árult 70-et érő gépet nem fogják otthagyni. Elhozták. 3 hét volt, mire Tuskóék kerítettek egy olyan krómozott tálcát. Node hepiend, a cájg azóta is úgy működik, mint a kisangyal.
Hogy CDs magnót hogy kerítettem multiból úgy, hogy közben hifivé változott, majd máskor mesélem el. ;)
NyilasMisi 2011.12.12. 16:45:45
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.12. 17:39:33
SpéCica 2011.12.12. 17:44:41
Összemosod itt a sezlonyt a faszommal. :)
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.12.12. 17:50:48
Különben is, azt mosok össze, amit akarok.:-p
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.12.12. 18:10:21
Anti Anyag (törölt) 2011.12.12. 18:10:37
Műszaki cikket csak erre szakosodott helyekről szabad venni (pld. MediaMarkt), se teszkó, se Auchan és egyebek.
Persze, párezerrel több, de nyilván nem véletlenül.
England win The Ashes! 2011.12.12. 18:43:38
"Műszaki cikket csak erre szakosodott helyekről szabad venni (pld. MediaMarkt)..."
HAHAHAHA!
Pár éve, az óbudai boltjukban láttam:
éppen átrendeztek pár polcot. Csávó levette a bedobozolt multifunkciós nyomtatót a legfelső polcról, lerakta a földre, arrébrugdosta kb. 10 méterre (nem csúszatta, rugdalta!), ott felvette és felbaszta a polcra.
Pávor Jál 2011.12.12. 19:27:51
venszivar 2011.12.12. 19:58:26
Megdobbent 2011.12.12. 22:15:05
A vasarlo meg, ha jol ertem azert panaszkodik, mert vett egy jol mukodo mosogepet, olcsobban, mint mashol es konnyen ki is fizette. Nabazdmeg, ezt a terhet barmikor atvallalom :)
Troppauer_Hümér 2011.12.12. 23:17:05
Gyártó honlapján mindenhol két év teljeskörű garanciát vállal, míg a tartályra öt évet. Nem így gazdaságoséknál. Akcijós volt a bojler, nekem kellett, gondoltam egy próbát megér.
Tescós picsa odahív, tanácstalanul hümmög, és kiböki: egy év. Mondom az úgy nem jó, esetleg nézzen utána. Kelletlenül elcsattog, öt perc múlva vissza, és újra közli: egy év, tartálygarancia nuku.
Mondtam, akkor csókolom, megveszem máshol. Baumaxxban megkaptam a 2+5 éves garanciát, és ugyanannyiba került a cucc, akcijó nélkül öröm, bódottá.
hpapagaj 2011.12.13. 00:20:34
genyó kapitány 2011.12.13. 07:38:23
genyó kapitány 2011.12.13. 07:39:58
:(
Képes voltam és megnéztem a jogszabályt.
parapali 2011.12.13. 08:04:40
én kihívtam a fix áras hűtőgépest tőlük!
Időben érkezett! 5500 ft helyett 8000 ft!
ja semmit nem kellett csinálni a hűtővel mert betojt véglegessen!
Valószinű hogy az Árvai több vállalkozóval dolgozik??:-):-)
nyuszicska 2011.12.13. 08:37:45
A Karácsonyra ajándékba vett kávéfőző volt a csúcs! A gőz kivezető csöve tele volt fém forgáccsal (magyarul ha használták volna, felrobbant volna...).
az egyik ismerősöm kombi hűtője is jó vétel volt. Otthon derült ki, hogy nincs benne a kompresszor.....
Műszaki cikket soha többet a Tescóból! Még ha ingyen adják se!
vszolis 2011.12.13. 17:44:22
venszivar 2011.12.13. 17:51:58
pmdel4 2011.12.13. 23:26:31
mohopasi 2011.12.15. 16:04:25
LL73 2012.01.16. 13:38:31
Hajnus001 2013.03.13. 20:33:32
De most komolyan, úgy kell menni egy üzletbe vásárolni, hogy megkérdezem vásárlás előtt, hogy ki a forgalmazója a terméknek???!!! Nem hiszem el, hogy ilyen megtörténhet!!!
Kíváncsi leszek, mit ír a Samsung, mer ez egy agyrém...
Hajnus001 2013.03.13. 21:14:58
Mellesleg a jótállási jegyen az szerepel, hogy 1+1 év garancia - szóval azt sem értem, hogy az Árvai Szerviz is miért egy évet mondott.