Pihenésre alkalmatlan hinta
2011.06.30. 15:46 | jackyll

Megkérjük Tiszelt Vásárlóinkat, hogy a szalonnázást azonnal helyezzék az üzlet területén kívülre! És vigyék a majmokat is! Kövér seggel ne közelítsenek a kiállított bútorok felé! És ne maszatoljanak mindent össze a zsíros ujjaikkal!

Mai fárasztó. Gondoltam, megosztom. Semmi különös, csak egy igen béna "azáruraleülnitilos" megoldás az óbudai Flórián egy lakberendezési boltjában... Mick

Szűrt kommentelők
Vissza Kínába: elhagyta a posta a faxolt vámpapírokat
2011.06.30. 14:41 | jackyll

ED a korábbi postás Homár-posztok ismeretében sem gyanakodott, vajon megkapták-e a faxot (2011 and counting!) elvámolandó csomagjáról, miután nem sikerült az egyetlen operátorukat felhívni, majd ennek megnyugtató tudatában nem is kereste őket a következő hónapban. Hát nem visszaküldték Kínába a cuccot? A hivatalos válasz szerint "Az Ön által beküldött FAX sorsát sajnálatosan kimutatni nem tudtuk." Isten szeme nem minden faxot lát? Twitteren mikor lehet üzenni a postának?

Gyakran rendelek az Ebay-ről, erősítem a magyar-kínai kapcsolatokat. Nem is szokott gond lenni, eddig a posta csak apukám karácsonyi ajándékát nyúlta le. 3 hónapja fotózáshoz világítási eszközöket rendeltem, a postai szállítás volt 16 dolcsiért az alapértelmezett. Egy hónap elteltével levelet kaptam a Magyar Posta Nemzetközi Csomagkicserélő Osztályától, hogy vámolandó árut kaptam, távbeszélőn (!) vegyem fel velük a kapcsolatot és küldjem el a vámoláshoz szükséges papírokat (átutalásról igazolás). Miután 2 napig hiába hívtam a megadott számot még a neten is rákerestem, hátha van másik szám is; hát nem egy Homár posztot találtam erről az osztályról?!

Szűrt kommentelők
A Nokia E72 okostelefon se magától okos
2011.06.30. 13:09 | jackyll

Naiv ügyfélnek nem sikerült emailt varázsolnia okostelefonjába, az Aréna Pláza T-Mobile butikjában sem bírta ezt neki senki megoldani, de még a hivatalos T-Pontban sem. A Homár emlékei szerint már a régi Nokia-telefonokban is lehetett IMAP-szerverrel szinkronizálni, bár tény, hogy másoknak se egyszerű az E72 kezelése:

64 éves édesapám tegnap az alábbi történettel fogadott. Mivel igen csalódottnak láttam, kértem, hogy gépelje le sikertelen okostelefon-vásárlásának részleteit. Kérdésem, hogy az alábbiakban leírtak alapján mi a tanulság? Nyugdíjasok ne vásároljanak okostelefont? Vagy vegyék meg, kínlódjanak vele, majd ezután próbálják meg visszaadni? Kinek a dolga segíteni beüzemelni egy telefont? Valódi kíváncsisággal várom mielőbbi válaszukat!

Szűrt kommentelők
Ünnepnapi kárpótlás a Trófea Grilltől
2011.06.29. 13:50 | jackyll

Ugyan nem most volt húsvét, de a kéthetetne támadó katolikus ünnepek miatt szinte bármelyik kilőtt vasárnap történhetett volna. A Trófea Grill egy pezsgővel és egy kétszemélyes meghívással kárpótolta Zolit, miután hiába rendelt tőlük Netpincéren, hiszen aznap zárva voltak:

A Sztori a következő bár húsvétkor történt, de mivel láttam egy két pozitív bejegyzést így gondoltam megosztom veletek. Húsvét vasárnap (Ünnepnap) Rendeltem a Netpincéren keresztül a Szerémi úti Trófea grillből de egy informatikai hiba miatt tévesen mutatta a netpincér.hu a nyitva rendelek opciót. Egy laza másfél óra várakozás után hívtam a megadott számukat, de azt senki nem vette fel így hívtam a netpincért mire ők közölték hogy tévesen mutatták hogy nyitva vannak. Gondoltam akkor ennyi és kutattam tovább, hogy honnan és mit egyek. Majd kedden érdekes meglepetés ért.

 

Szűrt kommentelők
Drávanet: 2,5Mbit-es net 11400 forintért (2x frissítve)
2011.06.29. 12:02 | jackyll

Az az alapszabály, hogy mindig van rosszabb, Roland viszont a jelek szerint elérte a 21. századi vezetékes internetszolgáltatás mélypontját. Tavaly ősszel a Fraktál helyét a Drávanet vette át, akik - bár egy évre előre ki volt fizetve az internete - visszamenőleg másodszor is kiszámlázták a létező legrosszabb árfolyamon azt a pár hónapot:

UPDATE 15:53 Csudagyorsan megjött a válasz a Drávanettől, egyenesen a vezérigazgatótól, ezt az eredeti levél alatt olvashatják:

A történet egy internetszolgáltatás vásárlásával kezdődött amelyet, egy meztelen internetszolgáltatást a FRAKTÁL internetszolgáltatótól vásároltam 1 éves előre fizetéssel, már 2 éve. Az elején kiküldték a számlát egy évre, én befizettem, és utána nincs fejfájás - gondoltam én. Ez jól is működött kétszer. Tavaly ősszel meglepve tapasztaltam, hpgy a FRAKTÁL ügyfélszolgálatra való telefonáláskor a DRÁVANET jelentkezett be. Kiderült, hogy a FRAKTÁL nincs, de vanb DRÁVANET. Gondoltam az internet jön, ezzel nincs gond, számlát is biztosan küldik a következő évvel kapcsolatban, bár értesíthettek volna, hogy szolgáltatóváltás volt.

Szűrt kommentelők
Amikor az olcsóbb drágább
2011.06.29. 11:11 | juszka

Újabb kihagyhatatlan ajánlat a Spar-tól. Ezúttal Blondpearl volt a szemfüles, aki megörökítette eme napindító szépséget.

 

Szűrt kommentelők
A legdrágább pattogatott kukoricás tasak
2011.06.29. 00:19 | juszka

Azt az egyszeri mozilátogató is tudja, hogy jó magyar szokás szerint a költekezés nem áll meg a jegyvásárlásnál, a filmhez elengedhetetlen a csámcsogás és a szürcsölés, aminek borsos árát a multiplex előszeretettel be is hajtja. Azt azonban sem a Homár, sem Erika nem tudta, hogy az üres pohárért és popcorn-os zacskóért is ugyanannyit gombolnak le az emberről, mintha tele kérte volna mindenféle tápláló finomsággal. 

Húgom 2 gyerkőccel rendelkező anyuka, jómagam nagynéniként igyekszem helytállni időnként. Amikor csak tehetem bringázni, játszótérre, Margitszigetre, Csodák Palotájába, olykor csak a Duna partra kavicsokat dobálni cipelem őket (5 és 2,5 évesek) - pénztárcámtól és időmtől függően igyekszem minél több időt tölteni velük.

Szűrt kommentelők
Egy probléma, négy (nem) megoldás a Telenortól
2011.06.28. 11:20 | juszka

Stevie optimista előfizetőként azon már meg sem lepődik, hogy egy tízezer lelkes településen nem tud telefonálni a XXI. században, az ügyfélszolgálatosok különböző álláspontú válaszait azonban már nem tudja összerakni. De legalább megtudtuk, hogy legalább négy különböző ember dolgozik a Telenor Műszaki Információ és Támogató Csoportjánál. Vagy csak egy, de ő nagyon unatkozik.

2004-ben költöztünk Halásztelekre, a Budapest közvetlen szomszédságában található, 10 ezeres lakosságú elővárosba. Csaknem hét évig problémamentesen tudtunk telefonálni otthonunkból, ami egyébként ennek a kedves kisvárosnak a fő utcáján, annak is a kellős közepén található. Pár hónapja azonban problémák léptek fel, a hívások sorra megszakadtak, vagy éppen el sem kezdődtek. Előfordul az ilyen – azért van az ügyfélszolgálat, hogy a műszaki hibát az ember bejelentse.

Szűrt kommentelők
Válasz az éttermi fogyatékosoktól
2011.06.28. 09:32 | juszka

A futárok becsületét Leadfoot védi meg:

A június 27-én megjelent Nyílt levél az éttermi fogyatékosok c. vicces(nek szánt) posztról eszembe jutott valami. Talán érdekesek lehetnek a másik oldal tapasztalatai is. Annyit kell tudni hozzá, hogy jómagam 2,5 évig pizzafutárként dolgoztam egyetem mellett. Nos, nézzük, milyen vásárlókkal, milyen helyzetekkel találkozik az átlag pizzafutár:

Szűrt kommentelők
Szabotálta a lakodalmat a Kemencés Kertcafé
2011.06.28. 00:07 | juszka

Aki már próbált esküvőt szervezni, az nyilván tisztában van vele, hogy a nagy napot megelőző hónapok, hetek nem a nyugodt pihenésről szólnak. Annyi baj legyen, legalább emlékezetes lesz az esküvő és a lakodalom, az meg minden nyűgöt megér. Sajnos azonban a problémák esetenként anyagi kárral is járnak - ami nem jön túl jól az amúgy is költséges ünnepség előtt. Brigittáék ötvenezer forint árán tanulják meg, hogy soha ne bízzanak olyan vendéglátósban, aki a becsületre hivatkozik.

Sok sztorit lehet hallani, hogy milyen "félreértések" lehetnek egy esküvő esetén másnap reggel a vendéglátó és a megrendelő között, de azt hiszem ez egy gyöngyszem. Mi el se jutottunk a lakodalomig és már így is egy min. fél százezres kárt okozott nekünk a Kemencés Kertcafé Óbudán. Valóban Óbuda egyik leghangulatosabb étterme, pontosan ezért választottuk lakodalmunk helyszínéül. Bár ne tettük volna...

Szűrt kommentelők
Kína már a minisztériumban van
2011.06.27. 17:01 | jackyll

Mint ahogy azt megtudtuk, Kína az elmúlt 60 kommunista évében és a jövőben is hasonlóan gondolkozik, mint a magyar nép. Most viszont lassan eljön az idő, amikor nem elég, ha kínai gyártmányú a billentyűzetünk, a karakterkészletet is frissíteni kellene. Hundertwasser legalábbis fennakadt az ingyenes céginfó oldalán:

Igazából Kína már a KIM (www.kim.gov.hu, vagy kormany.hu) oldalán jár. Kínai biztonság a magyar e-kormányzati rendszerben. A feltörhetetlen captcha. Van valakinek kínai billentyűzete? Mert átállnék, ha ez a trend ...

Szűrt kommentelők
Előre kifizettetik a nem kapható gyógyszert
2011.06.27. 13:30 | jackyll

José Eduardo dos Santosnak majdnem felment a vérnyomása, amikor előre kifizetett gyógyszere másnapra sem érkezett meg:

Bemegy az ember a lakóhelye közeli, elegáns, rózsadombi gyógyszertárba, hogy a szokásos, közepes árfekvésű vérnyomáscsökkentőjét kiváltsa. A főasszisztens kisasszony közli, hogy ebből a szerből éppen kifogytak. Ezt követően megkérdezésem nélkül azonnal beárazza a készítményt a komputerben, elveszi a receptet, és közli a fizetendő árat, azzal, hogy tessék most fizetni, és holnap visszajönni érte. Így a patika hitelezője lettem.

Szűrt kommentelők
Hogyan lehet 3850 10%-a 1080?
2011.06.27. 11:23 | jackyll

Érdekes matematikai anomáliát fedezett fel Bucekpapa a MÁV-nál, amikor 90%-os kedvezményű jegyeket vett a minap. 2. osztályra sikerült

Ez év június 17-én másodmagammal utaztam Bp. Déli pályaudvarról Balatonmáriafürdőre. Mivel a velem utazó hölgy vak, ezért mindkettőnknek 90%-os kedvezményt tartalmazó, menettérti jegyet váltottam 1. kocsiosztályra. Ezért fizettem 4320 forintot. Már úton voltunk, amikor elkezdtem utána számolni a jegy árának, és igen meglepett amikor azt az eredményt kaptam, hogy a teljes árú jegyekért 43200 forintot fizettem volna, ami a szolgáltatás színvonalát illetően horribilis összeg lenne!

Szűrt kommentelők
Nyílt levél az éttermi fogyatékosoknak
2011.06.27. 08:48 | jackyll

Csigafattyú bátor fogyasztó, hiszen rendszeresen szállíttat magának ételt, pedig tudhatná, hogy sok jóra nem számíthat. Optimizmusa becsülendő, hiszen vette a fáradtságot és sorsjobbító szándékkal összeírt 10 dolgot, amivel boldogabbá lehetne tenni a hozzá hasonló fogyasztókat. A Homár egész várost behálózó csőpostarendszerről szokott álmodni, ahol futárok sincsenek és a kaja is meleg marad a súrlódástól:

Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki rendszeresen tapasztalja, hogy a különféle pizzériák és más ételkiszállítással foglalkozó cégek munkatársai enyhén szólva nincsenek a felfogóképesség csúcsán. Kivel ne fordult volna elő, hogy nem az volt a pizzán, amit kért, meleg üdítőt, de hideg csirkét kapott, szétfolyt trutymó érkezett desszert helyett, és így tovább. Anélkül, hogy felsorolnám, az utóbbi időben hány társasággal jártam így, összeállítottam egy nagyon egyszerű útmutatót mindenkinek, aki kihívásokkal küzd vendéglátóipari egysége üzemeltetése terén. Javaslom, függesszék ki a konyhában, kevéssé értelmes munkatársaikkal pedig írassák le százszor azokat a pontokat, amit nem képesek megérteni.

Szűrt kommentelők
Nem engedték be a Sziklakórházba a Múzeumok Éjszakáján (frissítve)
2011.06.27. 00:39 | jackyll

Barbarának nem sikerült bejutnia pénteken a Múzeumok Éjszakáján a Sziklakórházba, hiába utazott emiatt Veszprémből. Bár elvileg hajnali fél 3-ig tartott a heppening, a személyzet 1 órakor elálmosodott és bezárt. UPDATE 16:00 A többi múzeummal szemben, ahol fél 3-ig tartott a heppening, a Sziklakórházban hivatalosan csak éjfélig engedtek be látogatókat. Ettől függetlenül a múzeum igazgatója felajánlott egy jegyet kárpótlásul:

Elnézést kérek az email tárgy mezője miatt, de ennél találóbb kifejezés nem jutott eszembe. Tegnap volt ugyebár a Múzeumok Éjszakája, ahol tényleg szó szerint kibasztak az egyik résztvevő múzeumból, a Sziklakórházból.

Szűrt kommentelők
Vége az automatikus internecsomagnak a T-Mobile-nál
2011.06.24. 19:37 | jackyll

Még csak évek óta gyűjti a Homár a történeteket, amelyekben naiv ügyfelek első okostelefonos internetszámlájukon megdöbbenve veszik észre a kilobájtonként fizetett súlyos ezreket. Az NMHH elsőként a T-Mobile-ra csapott le, de várható, hogy a Telenor és a Vodafone hasonló megoldásait is elkaszálják.

2011-ben egyre több panasz érkezett a hatósághoz amiatt, hogy az okos telefont vásárló T- Mobile előfizetőknek több tízezer forintos számlájuk keletkezett, jóllehet mobilinternetre nem fizettek elő a cégnél. A szolgáltató azzal magyarázta a sokkoló számlákat, hogy minden előfizetője részére Net Start néven külön megrendelés nélkül is biztosítja a mobilinternet szolgáltatást, amelynek ugyan havi díja nincsen, ugyanakkor a forgalmazott adatmennyiség után fizetni kell. Mivel ez a szolgáltatás az előfizetői szerződésekben nem megfelelően volt feltüntetve, ezért létezéséről az előfizetők csak akkor értesültek, amikor kézhez kapták több tízezres, egyes esetekben akár százezres számláikat.

Szűrt kommentelők
Selejtes kínai bringa a Profitól
2011.06.24. 13:39 | jackyll

Pali remélhetőleg egy életre megtanulta, hogy közértben/hipermarketben nem vesz többet kínai biciklit. Ráadásul ahelyett, hogy azonnal visszavitték volna, hogy ez szar, a Profival szerződött szerelőre bízták, hogy adja el 10000 forintért:

Páromnak éppen biciklit szerettünk volna venni, mikor megjelent a Profi áruházban egy akció, melyben egész jól kinéző, és jól felszerelt (sárvédő, első, hátsó csomagtartó, világítás...) felnőtt méretű (26-os) női kerékpárt lehetett kapni elég kedvező áron 23 000 Ft-ért. Az üzletben sem kipróbálni nem lehetett, sőt még a pedált sem tudták rászerelni, de azért hazatoltuk. Pár nap alatt, mikor másokkal is kipróbáltattuk, nyilvánvalóvá vált, hogy sokkal nehezebb tekerni, mint a többi biciklit.

Szűrt kommentelők
Másfél hónapig hitegetett a webshop
2011.06.24. 12:19 | jackyll

Az odáig rendben van, hogy internetes vásárlást 8 napon belül le lehet mondani, de mi van akkor, ha a kereskedő egy hónap múlva válaszol legközelebb? És akkor is a nagykerre próbálja kenni, ahelyett, hogy azt mondaná, hogy nincs és nem tudja mikor lesz, vegyen a kedves vevő valahol máshol. A MasterMind webfantomáruháza nincs a helyzet magaslatán az alábbi levelezés szerint:

Vezeték nélküli fülhallgatót szerettem volna a számítógéphez. Vatera helyett árgép.hu, hurrá, van! Emailes megrendelés - ahogy a boltos kéri, illetve csak utólagos fizetéssel lehet kiszállításkor. Szinte rögtön jött a válaszlevél, hogy oké. Azóta semmi. Többször írtam, nagyjából minden harmadikra válaszol valami semmitmondót. Korrektebb lenne, ha azt mondaná, "nem fog lenni soha már". Én meg hülye várok, hogy egy honfitársamnál költhessem el a pénzemet. Mert úgy látszik mégis hülye vagyok...
SENKI NE VEGYEN SEMMIT TŐLÜK!

Szűrt kommentelők
Elromlott garanciális aksi, megszűnt forgalmazó
2011.06.24. 11:21 | jackyll

Laci kitörölheti a seggét a másfél év garanciájával, ugyanis akkumlátora forgalmazója/gyártója kivonult Magyarországról:

Kb. másfél éve vettem egy 56Ah-s akkumlátort 21e Ft körüli összegért, az azóta megszűnt FOTA nevű autóalkatrész-forgalmazónál. A garancia 3 évig érvényes, tehát kb a felénél tartunk, de a cég kivonult, és a honlapon található elérhetőségeken senkit nem lehet megtalálni. A helyzetet bonyolítja, hogy az aksi saját márkás (KAGER) termék!

Szűrt kommentelők
OTP-hitelkönnyítés életbiztosítással
2011.06.23. 12:42 | jackyll

Gábor ismerőse egy személyre szabott akció keretén belül hosszabb futamidőre variálta hitelét, viszont ezért aláírattak vele egy életbiztosítást is:

Az egyik ismerősöm, bement az OTP-be Tatabányára, hogy nem tudja fizetni a hitelét, könnyítést szeretne. Erre azt mondta az idősebb hölgy, hogy akkor intézi el neki, hogy kevesebbet keljen fizetni, ha köt egy életbiztosítást. Először nem ment bele, mivel nem volt rá szüksége. Aztán visszament és megkötötte, cserébe kevesebbet kellett neki fizetni, de hosszabb lett a futamidő.

Szűrt kommentelők