Tékozló Homár

Telefoncsere Magyarországon

2011.07.29. 14:37 | jackyll | 214 komment

Makákó általános érvényű okostelefoncserés kálváriájának alapvető tanulsága, hogy az azonnal elromló telefonokat mindig a vásárlás helyén kell cseréltetni:

Megosztanám veletek, hogyan jártam nemrégiben okostelefon-vásárlás ügyében. Előre kell bocsátanom, hogy szándékosan nem említek cég- illetve márkaneveket írásomban, mert véleményem szerint - sajnos - bármelyik szolgáltatónál, illetve bármelyik telefongyártó termékével kapcsolatban járhat úgy a júzer, ahogyan mi jártunk.

Olvasson tovább!

Fantomtartozások a Tigáznál és az Émásznál

2011.07.29. 13:06 | juszka | 50 komment

A Tigáz és az Émász zaklatja sárga csekkjeivel Igazságost, hogy fizessen, akkor is, ha már teljesítette az összes követelt, befizetni való forintot. Ráadásul mintha a telefonos ügyfélszolgálat és a személyes ügyintézés sem ugyanannak a szolgáltatónak dolgozna, egymásnak ellentmondó információkkal zavarják össze a már amúgy is ideges ügyfelet. 

A Tigáz és az Émász folyamatosan zaklat, sárga csekkeket küldözget, amin nem létező követelések vannak. Kezdjük az elején. Egyik rokonomnak, aki kórházban van, ezért intézkedni képtelen, én intézem az ügyeit, mind az Émásznál, mind a Tigáznál. Az Émásznál át kellett íratni a mérőórát, ami meghalt anyukája nevén volt, valamint feltöltőkártyás órát szerettünk volna felszerelni. Annak rendje és módja szerint elintéztem mindent (habár az ügyfélszolgálaton ültem két órát, mivel a rendszerük folyton lefagyott, közben az ügyintézők nevetgéltek, mindent megtárgyaltak, még a nő másik két ügyben is besegített a másik ügyintézőnek, míg az ügyfeleknek már vörös volt a fejük (nem csak én voltam). Na, de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy minden költséget felszámoltak, kamatokkal együtt.
Erre, két hónap múlva, jön a 20.000 forintos csekk, hogy fizessem be a mérőóra díját. Ezt mégis hogy, mikor mindent kifizettem, minden költséget elszámoltak!

Olvasson tovább!

Földön hagyta az ételt a Cityfood futárja

2011.07.29. 11:41 | jackyll | 121 komment

Attila nem hajlandó a földről enni. A Cityfood futárja még azelőtt hozta ki a rendelését, hogy megérkeztek volna a "gyárba", és ahelyett, hogy máshova becsengetett volna és az ajtóra akasztja a kaját, átdobta a palánkon, azt csá.

Azért írok, hogy megosszam kellemes tapasztalatomat a Cityfood ételkihordó kollégák hozzáállásával. Azt leszögezem, hogy a kajájuk hibátlan! VOLT! Mi mint cég 10.00-kor nyitunk és sok ételrendeléssel a hátam mögött, ismételten vártam a kajámat. Többen dolgozunk bent és mindenki megérkezett aztán kezdődhet a munka. 11.40 körül gondoltam felhívom őket, hogy mégis mikorra számítsak a kajámra, mert lassan nem lesz senki aki átvegye ha hagynak éhenhalni. Nagyon kedves kolléganő aranyosan informált, hogy beszélt a futárral aki azt mondja, hogy odakötötte a kerítésre belülre, hiszen korábban érkezett és miért is jönne vissza máskor, hogy a kifizetett ételt a kezembe adja? De ezzel annyira nem foglalkozva, megkértem, hogy várjon és megnézem.... A következő kép fogadott ... (csatolmányban)... Megdöbbenve konstatáltam, hogy ez a földes zacskó lesz az amit ma jóízűen el fogok fogyasztani...

Olvasson tovább!

Utalványt akart adni kárpótlásul az Auchan a fogvatartott vásárlóknak

2011.07.29. 09:59 | jackyll | 131 komment

Múlt héten kaptuk a megrázó történetet Yvestől, akit párjával több mint 2 órán keresztül fogvatartottak az Auchanban a pénztáros és a biztonságiak hibája miatt. Az Auchan kompenzációt ajánlott fel, ami, mint ahogy most kiderült egy 10000 forintos Auchan vásárlási utalvány lett volna. Ezt természetesen nem fogadták el. Külön tragikus, hogy mielőtt a Homáron megjelent volna a történet, az áruház igazgatója szerint "a lopás törvényi tényállása megvalósult", utána pedig "téves információk alapján írták" az első levelet, "tekintse tárgytalannak".

Mellékelten küldöm az Auchan két válaszát az ügyben, (ugyanis panaszkönyvi bejegyzést is tettem rögtön az eset után), a hozzáállásuk - úgymond - jelentősen javult, miután a Homáron a sztori június 21-én megjelent (köszi Homár!).

Olvasson tovább!

A T-Home azt se tudja, hogy táblagépet árul

2011.07.28. 16:08 | jackyll | 108 komment

Múlt héten elméláztunk, milyen rossz az IPTV-s ügyfeleknek, hogy csak a többieknél drágábban vehetnek akciós táblagépet a T-Home-tól. Eheti naiv ügyfelünk egyáltalán nem kapott táblagépet, pedig kétszer is megrendelte. Persze mind a két alkalommal hibázott, mert először egy T-Pontban próbálkozott, ahol azt sem tudták, miről beszél, másodszor pedig telefonon, aminek nem marad nyoma:

Néhány kedvező kritika és teszt olvasása után arra az elhatározásra jutottam, hogy vásárolok egy Huawei Ideos S7 Slim tabletet. Mivel az otthoni internet szolgáltató a T-Home (más lehetőség nem lévén a házban) gondoltam rajtuk keresztül venném meg a gépet, hiszen az előző szerződéshez tartozó hűségidő már régebben lejárt. Irány a Corvin Bevásárlóközpont T-pont üzlete. Ügyfélszolgálatos Hölgynek előadom, hogy mit szeretnék. Egyeztetjük az adatokat és indítja a megrendelést, illetve indítaná, mert jó 15 perc elteltével sem tudja, hogy ezt hogyan tegye meg... Másik kolleganő érkezik, immáron ketten próbálnak felülkerekedni a feladaton, de eredménytelenül. Telefonos segítség a központba, úgy tűnik talán megoldódik a „probléma”.

Olvasson tovább!

Hamis tízdolláros a pénzváltóból (frissítve)

2011.07.28. 14:47 | jackyll | 160 komment

Csaba a pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el tipikus esetével találkozott a XXX -n. Csak otthon vette észre, hogy a XXX pénzváltóban feldarabolt 50 dollárosa helyett csak 4 db tízdollárost kapott, az ötödik ugyanis így nézett ki. Természetesen őt gyanúsították a csalással:

UPDATE 2012/01/27: Tekintettel arra, hogy "semmiféle módon nem igazoltuk a cikkben leírt eset megtörténtét", bár a tulajdonosnak továbbra is a birtokában van egy preparált tízdolláros, amit bizonyára fondorlatosan ő kreált, hogy ezzel vigye csődbe a pénzváltót, és nem kaphatta véletlenül sem egy figyelmetlen pénztárostól, naiv ügyfél nem kíván 2000 forint miatt bíróságra járni, ezért az eredeti bejegyzést módosítottuk.

Rendszeres olvasótok lévén mindig rácsodálkozom, a hétköznapi életünket átölelő lehúzós és átverős dolgokra, de ami ma történt velem, az számomra eddig elképzelhetetlen volt és még a Homáron se láttam hasonlót. Történt ugyanis, hogy egy általam, már korábban is többször felkeresett XXX pénzváltót ismét meglátogattam, ugyanis holnap indulunk nyaralni és a szükséges valuta mennyiséget a jól megszokott helyen akartam beszerezni. Nem is volt kérdés, hol szeretnék váltani. Korábban mindig gond nélkül, jó árfolyamon megkaptam a valutákat. Magával a tervezett euro-beszerzéssel nem is volt semmi gond, megmondtam mennyit szeretnék, Forintban odaadtam az értéket, megkaptam az eurót. Volt nálam korábbi váltásból 50 dollár is, amit megkérdeztem, fel tudna-e váltani apróbbra. A pénztáros válasza természetesen igen volt. Egy 50 dolláros helyett kaptam 5 db 10 dollárost (akkor még azt hittem, hogy így van). Hazaérve, szokásomhoz híven átnéztem a frissen váltott valutákat. Ekkor jött a meglepetés, ugyanis egy különös „10 dolláros” bankót vettem észre. Alaposabb szemrevételezés után, döbbenten láttam, hogy meg van preparálva a bankjegy. (lsd. mellékelt kép)

Olvasson tovább!

Élő tetveket szolgáltak fel a Tequila Tavernában

2011.07.28. 13:55 | jackyll | 150 komment

Csabáék csapata eléggé ledöbbent, amikor a siófoki Tequila Tavernában még mozgó, zöld levéltetveket találtak a salátában. Legalább friss volt, nemigaz? A személyzet végül 10% kedvezményt adott a speciális fogásra:

A történet úgy kezdődött, hogy lejöttünk Siófokra, hogy kipihenjük az egész éves fáradalmakat, amik a mindennapok okoznak. Mivel már több napja nagyon rossz volt az idő, már alig vártuk, hogy kisüssön a nap és kiruccanhassunk egy kis sétára stb. a bérelt apartmanból. Magamhoz vettem a fotómasinát és megkezdtük utunkat a Petőfi sétány felé. Készültek a képek sorra, de a lényeg hogy kezdett éhes lenni a banda. Ígyhát kerestünk egy színpatikus helyet ahol elfogyaszthatjuk a rendelt ételt. Az hozzá tartozik a dologhoz, hogy végül arra a helyre mentünk be, amit Siófokra érkezésünk napján a házibácsink nagyon ajánlgatott. Mert rendes a kiszolgálás és minőségi kaját csinálnak és nem verik át a kedves ott fogyasztót. De biztos vagyok benne, hogy a házibácsinak semmi köze nincs a dologhoz. A hely neve pedig a Tequila Taverna! Na de térjünk is vissza az alap történethez. Mondták, hogy kicsit várni kell a kajára, utólag már tudom, hogy miért kellett. :) Megérkezett asztalunkra az étek. Mivel még soha nem történt velünk ilyen eset, teljes bizalommal megkezdtük a falatozást. Pár lépésnyire csupán a vacsora teljes elpusztításától, hölgy ismerősöm aki már majdnem a sógornőm rátalált még néhány saláta darabra a tányérján. De elhűlve látta, hogy valami még mozog rajtuk.

Olvasson tovább!

Nem is olyan fix a Vodafone Üzleti Fix

2011.07.27. 13:48 | juszka | 337 komment

Vodás ügyfélként sem szopatásmentes az élet, ezt támasztja alá Péter története is. Bár rendes állampolgárként folyamatosan fizeti az egyre növekvő összegeket, kezdi nem érteni, miért is nem telefonálhat.

Idén májusban igényeltem a Vodafonetól Üzleti Fix 15900 osztható csomagot,
4 kártyával, és telefonnal. Nagyon jónak tűnt az ajánlat, most mindent nem írok (mert nem szeretnék reklámot), ezért beneveztem, mert az induló vállalkozásomnak egyik fő eszköze a telefon. Telt-múlt az idő számla jött, fizettem. Nem volt semmi probléma. Aztán most júliusban kijött egy számla:
26115 Forint szerepelt rajta. Gondoltam: -Ok! Persze, befizetem! - mint egy tisztességes polgár. A határidő: július 25.-e. De aztán szerdán (július 20-án) felhívott egy hölgy a Vodafone ügyfélszolgálattól, hogy bizony túlléptük a "megengedett" keretet: 31250 Ft-al, és ez "hóköziszámla" fizessem be! Mondom: -Rendben! - ilyen elő is fordulhat nálunk, mert állandóan beszélünk, de kérdeztem hogy erről valami számlát küldenek ki, vagy csak fáradjak be a legközelebbi Vodába, és uzsgyi?! A nő flegmán lerázott, hogy hívjam a 1750-et és kérdezzem meg! Aztán minden telefonra jött az sms, hogy fizessek be ennyit, és ATM-el gyorsabb blablabla. Gondoltam, úgyis 25-e a határidő majd akkor lerendezem, bemegyek a Vodába.

Olvasson tovább!

Szériahibás Suzuki Swift?

2011.07.27. 12:12 | jackyll | 117 komment

Nem teljesen világos, hogy Zrubi mit szeretne a Suzuki Pesttől, azon kívül, hogy nem szeretne 150 ezer forintot fizetni 50 ezer kilométerenként nyelestengely csapágy cseréje miatt.

Közel 4 évvel ezelőtt, megvettük első saját autónkat. A választás - főként anyagi korlátok miatt - a "mi autónkra" esett, konkrétan az egyik (1,3 benzines 5MT 2WD) Suzuki Swift (2005-2010) modellre. Egészen mostanáig meg is voltunk vele elégedve, még annak ellenére is, hogy párszor visszahívták ilyen-olyan kisebb hibajavításra, alkatrészcserére. Persze van az a bizonyos Suzuki váltó-betegség - ami a fejlemények után már szintén megérne egy pár mondatot... A kocsit a Suzuki Pest (ma már Auto-Fort) márkaképviseletnél vettük, és oda is hordtuk kötelező a szervizelésekre. Nem volt velük különösebb gond vagy probléma, ha leszámítjuk azt, hogy mindig lényegesen drágábban csinálták, mint máshol - de előnyükre szól, hogy hamar megcsinálták, és közel vannak :) Egy nap aztán felfigyeltem, hogy a kocsi furán morog menet közben...

Olvasson tovább!

A T-Mobile régi ügyfeleinél maradt a szipolynet

2011.07.27. 01:36 | jackyll | 497 komment

Bepánikolt ügyfél leveléből ki kellett szedni a rengeteg felkiáltójelet és nagybetűt, mert különben úgymaradunk, de így sem sokkal derűsebb a helyzet. A szokásos mobilinternetes trükk, azzal a csavarral, hogy ugyan nyár óta a T-Mobile új ügyfeleknél már nem aktiválja automatikusan a szipolynetet, a régi csomagok esetében megmaradhattak a Net Start-aknák. Julianna párja új telefont vett, ami 2 nap alatt bedarált ötvenezer forintot:

Férjemnek tönkrement a régi telója, spóroltunk és vett egy újat. Eco-csomag volt a régi, és az is maradt, és a száma is maradt. Csak telefont vett. Rá 2 napra jött egy sms, hogy túllépte a keretet és nincs kimenő hívás. Áfával együtt 50 ezer forint!

Olvasson tovább!