A románokat nem szipolyozza ki az OTP
2011.08.31. 16:20 | jackyll

Kivételesen nem egy naiv vagy boldog ügyfél, hanem egy megdöbbent szemlélődő sorait olvashatjuk, aki betévedt egy román OTP-be, és elképesztő számokkal találkozott. Kiderült, hogy a határ túloldalán Csányi Sándor 14,85% THM-mel szórja a személyi kölcsönt, amit itthon 32,29% THM-mel ad. A hülyének is megéri!

A következő dolog engem ugyan nem érint, de mindenesetre elgondolkodtató, hogy mit meg nem lehet tenni velünk, birka magyarokkal: akár akarom, akár nem, ömlik a tv-ből a sok bank reklámja folyamatosan, köztük Csányi Úr intézményének humorosnak szánt személyi kölcsön reklámjai. Mivel számokkal dolgozom, megragadt bennem a 32% körüli THM érték. Aztán nemrég sokk ért.

Szűrt kommentelők
Mégsem vízálló a Panasonic Lumix FT2?
2011.08.31. 15:30 | jackyll

Egy hónap alatt nem sikerült továbbküldenie a szervizbe zs2 bevizsgálásra leadott fényképezőgépét az i-way kft-nek. Az elvileg 10 méterig vízálló Lumix FT2 2 méter után beázott, bár kiszáradás után még működött. Aztán eltűnt.

Egy különös problémával fordulok hozzátok. Panasonic FT2 a prolémás dolog. Elvileg vízálló. Mégis bement pár csepp (tengerparti vízalatti fotózáskor. Max. vízmélység 2-3m volt, 10m-ig van hitelesítve, tehát bírnia kéne). (a kallantyú ami extra "lock"-ot biztosít eléggé lötyög. Sajnos nem egyedi eset, mert az összes általam csekkolt darabé lötyög) ezt úgy vettem észre, h kiírta a gép, ajtó nyitva. Erre én gyorsan kikapcsoltam megelőzve a nagyobb bajt. Kiszáradt. Működik. Infarktus elmúlt. Nosza vizsgáltassuk ki.

Szűrt kommentelők
A Wizzair-nél maradt a csomag
2011.08.31. 14:26 | juszka

Tibor szombaton utazott a Wizzairrel, de csak ő, a csomagjait valahogy Budapesten felejtette a légitársaság. Azóta hiába próbálja visszaszerezni a poggyászt, senki nem tud semmit - segíteni meg nem igazán akarnak.

Augusztus 27-én szombaton a 18:20 perces járattal utaztam Ferihegyről a London-Lutoni reptérre. Leszállás után körülbelül még húsz utastársammal együtt potyára vártuk a csomagjainkat, az ottani személyzet arra hivatkozott, hogy sajnálatos hiba történt - a csomagjaink Ferihegyen maradtak. Ezután elkérték a nevem, telefonszámom és címem, majd mosolyogva közölték, hogy felhívnak, amint tudnak valamit, a csomagomat pedig miután megérkezett, kiszállítják a megadott címre. A címem a helyszínen ugyan nem tudtam megadni, de ezt pótoltam a Wizzair panaszoldalán.

Szűrt kommentelők
Bunkóság a Hatlépcsősben
2011.08.31. 11:25 | juszka

Zsolték a Hatlépcsős Borozó híres velős pirítósát akarták megkóstolni, azzal azonban nem számoltak, hogy az ínyencség mellé bunkó pincér is jár.

Engedjék meg,hogy a hétvégi " kellemes " tapasztalatomat megosszam Önökkel. Tiszteletünket tettük a balatonfüredi 6 lépcsős nevezetű étteremben. Gondolom aki velős pirítós nevű ételt meghallja,egyből a 6lépcsős jut eszébe. Szombaton felkerekedtünk és az irnyt a 6lépcsős felé vettük. Megérkeztünk. Tömve volt tele emberrel. De a beharangozott velős pirítósért megéri várni. Pincérnő kijön kommentálhatatlan viselkedéssel felveszi a rendelést, konkrétan mi éreztük magunkat kellemetlenül, hogy mertünk rendelni. Előző csapat aki helyére leültünk még szemesztünk a maradékjaikkal, mert majdnem lelett takarítva az asztal előttünk. Türelmesen várunk, aztán egy szimpatikusabb asztalhoz átültünk. Jelezve a pincérnőnek a kellemetlenség elkerülése végett. Pincércsaj hozza a rendelést majdnem a fejébe volt, hogy átültünk. Exasztalunknál szájról olvasva: " Hol a gecibe vannak ezek, a faszom tele van...."

Szűrt kommentelők
Nem foglalkozik az idősekkel a UPC?
2011.08.30. 12:47 | juszka

Pitta nagymamája egyedül él a semmi közepén, egyetlen kapocs közte és a külvilág között a vezetékes telefon. A UPC nem igazán méri fel e tény súlyát, és nem igyekszik elhárítani a hibát.

Tisztelt UPC! 90 éves Nagymamám egyedül lakik kint a tanyavilágban, egyetlen kapcsolattartási módunk vele a vezetékes telefonja (az erdő miatt nagyon gyenge a mobil jel), valamint a segélyhívója is ide van bekötve. Ha rosszul lesz, a mentőt ezen tudná hívni, de...
Szűrt kommentelők
Hibás árut akcióznak az IKEÁ-ban
2011.08.30. 11:58 | juszka

Naiv IKEA vásárló azt gondolta, az akciós termék is ugyanúgy összerakható, mint a többi. Nagyot tévedett, a bútor alkatrészei sehogy sem akarnak úgy illeszkedni, ahogy kellene, az áruház minőségellenőre pedig állítja, a hibás termék a jó. 

Nemrég akciósan vásároltunk az örs vezér téri IKEA-ban különféle méretű Hemnes fiókos szekrényeket. A kis szekrény összerakása után, bármilyen precízen is végeztük, kiderült, hogy a fiókok nem csúsznak a helyükre, a fiókok előlapja ütközik a szekrény előlapjával (azaz a kerettel, amibe bele kellene csúszniuk). A lényeg azonban nem ez.

Szűrt kommentelők
A Nokia és a nagyker is hülyének nézi az ügyfelet
2011.08.29. 15:17 | jackyll

Tamásnak sikerült betalálnia a kultikus N900-as Nokiát, amit azonban szériahiba miatt nem javítanak, hanem megeszik dobozostul cserét vagy utalványt ajánlanak fel helyette. Igenám, de a cserekészülék kevesebbet ér, az utalványt pedig csak az eredeti boltban lehetne beváltani, ami azóta megszűnt. Indulhat a móka!

Tavaly februárban vásároltam egy N900-as készüléket, amit tökéletes munkaeszköznek találtam a laptop helyett - jó borsos áron - 179.990 forint értékben a Mammut Bevásárlóközpontban lévő Nokia mintaboltban. Ez a készülék idén nyár elején tönkrement. A főpanel részből elengedte a forrasztás az USB csatlakozót. Irány a Mammutban lévő bolt. A helyszínen szembesülök azzal, hogy a bolt már nem üzemel. Gondoltam egyet, elmegyek az V. kerületi Nokia szervizközpontba. Átvétel után három héttel jelezték, hogy sajnos típushibáról van szó, ezért a készüléket nem tudják megjavítani, cserét ajánlanak fel. Cserében N8-as készüléket vagy eredeti árú 179.990 forint értékű Nokia utalványt kínáltak. Az N8-at nem fogadtam el, mivel az értéke nagyjából a felét képviseli az N900-asnak. Szerintük az utalvánnyal amúgy is jobban járok, mert azért akár két telefont is tudok majd venni. Maradt tehát az utalvány. Ezzel viszont az a gond, hogy azt kizárólag az eredeti vásárlás helyén lehet levásárolni, tehát a Mammutban lévő megszűnt Nokia mintaboltban. A Nokia ügyfélszolgálatát felhívtam, ahol tájékoztattak, hogy a megszűnt kiskereskedő helyett menjek közvetlenül a nagykereskedőhöz mert már ők az illetékesek és náluk le tudom vásárolni az utalványt.

Szűrt kommentelők
A 45000 forintos parkolás
2011.08.29. 14:15 | jackyll

Szerencsére nincs egységesítve a Közterület-felügyelet és a rendőrség semmilyen rendszere, így egy tilosban parkolást két helyről is díjazhatnak:

Tisztelt Homár, olyasmi esett meg velem ami mindenképp az Önök oldalára kívánkozik, a hatósági lehúzás esete, avagy hogyan büntetett meg fél óra alatt ugyanazon szabálysértésért a Közterület-felügyelet és a rendőrség is. Mivel papíron egy jogállamban élek, ahol 1 cselekményért egyszer vagyok büntethető nem igazán értem a dolgot.

Szűrt kommentelők
Felszívódott a számítógép a Generali szervizében
2011.08.29. 12:57 | juszka

Sándor lányának gépét a Generali vitte szervizbe, azóta a számítógépről ellentmondásos hírek érkeznek, visszaadni azonban nem akarják a tulajnak a hibás kütyüt. Naiv ügyfél a biztosító hosszúra nyúló kezét sejti a dologban.

Két hónappal ezelőtt lányom számítógépe beadta a kulcsot. A család úgy döntött, hogy a felesleges javítgatás helyett az amúgy is elavult gépet lecserélendő veszünk egy új, nagyobb teljesítményű számítógépet. Hogy a költségeket egy kicsit csökkentsük, a gép alkatrészeit külön-külön vásároltuk meg egy üzletben, igyekezve a legnagyobb teljesítményűt megvenni. A fiam rakta össze a gépet, mivel ez a szakmája. A gép tökéletesen működött 4 héttel ezelőttig, amikor is villám csapott be a házba. A gép ugyan ki volt kapcsolva, de - valószínűleg az alaplapra integrált hálózati kártya sérülése miatt - az internet megszűnt működni. Ezt a kihívott szerelő is megerősítette. A gép ettől függetlenül tökéletesen működött, minden program rendesen futott rajta, csak az internet szállt el. Semmi baj, van villámcsapásra is jó biztosítás a Generalinál.

Szűrt kommentelők
Áram, gáz és meleg víz nélkül Pomázon (frissítve)
2011.08.29. 11:38 | juszka

Nem túl rózsás a helyzet Pomázon az újonnan épített bérlakások terén - három év alatt sem készültek el a lakások teljesen, ami pedig megvan, esik szét. Plusz az építő cég nem szereti fizetni a villanyt meg a gázt, így huszonnégy lakás maradt meleg víz nélkül. Bővebben naiv ügyfél írta le a kilátástalannak tűnő helyzetet.

UPDATE 08/29 13:45: Alighogy kikerült a poszt ajánlója az Index címlapjára, kétségbeesett emaileket és faxot(!) kaptunk naiv ügyféltől, hogy vegyük le a levelét:

Kérésének kénytelenek vagyunk eleget tenni.

Szűrt kommentelők
Elnézést kér a Palatinus
2011.08.26. 16:36 | jackyll

A tegnapi lopással kapcsolatban tisztáz néhány dolgot a Palatinus strand vezetősége, egyúttal kárpótlásjegyeket ajánlott fel naiv ügyfél csapatának.

Tisztelt Tékozló Homár! Az internet nagyon jó dolog, de a használatánál figyeljünk arra, hogy ne sértsünk meg másokat ok nélkül. Lehet ítéletet mondani emberekről, hivatalokról úgy, hogy a másik fél véleményére nem vagyunk kíváncsiak. Ezúton szeretném leírni az események sorozatát a Palatinus strand vezetősége nevében.

Szűrt kommentelők
Az E.on rendszere nem ismer 0 fogyasztást
2011.08.26. 13:22 | jackyll

Nyilván nem arra lett kitalálva az E.on mérőállásbejelentője, hogy 0-át jelentsenek le, de azért ilyet hibával visszadobni, legalábbis furcsa:

Az eon-nál lassan fél éve nem tudom lejelenteni semmilyen automatikus (és ingyenes) módon a 0-ás mérőállást. Minden alkalommal, mikor felhívom őket ezzel, akkor elmondom, hogy ez gond, azt mondják megoldják, de a következő hónapban ismét szembesülök a problémával. Most már annyira pipa lettem, hogy írtam nekik egy nemkedves emailt, amire azt a választ kaptam, hogy nem is lesz ez megoldva "kéremszépen", ha nem fogyaszt náluk a kedves ügyfél, akkor vagy telefonra, vagy bélyegre, vagy benzinre márpedig költeni fog.

Szűrt kommentelők
Tömegnyomor a Budavári Sörfesztiválon
2011.08.26. 12:23 | jackyll

Naiv várlakó úgy gondolta, hogy a fülledt éjszakában majd biztos szellősre korlátozzák a Budavári Sörfesztiválra beengedett vendégek számát. Nem ez történt. Egy óra után feladták az izzadt embertömegben szörfölést a pultokig, aztán viccből megpróbálták visszaszerezni a belépő árát, ami nyilván nem sikerült:

Event van a várban, sörfesztivál. Budavári lakosként gondoltuk nejemmel ellátogatunk oda. Tettük ezt olyan megfontolásból, mert régóta látogatjuk a Borfesztivált, biztos ez is ilyen rendezvény lesz. Iszunk pár jófajta sört, hiszen olvastam a hivatalos szövegben, hogy "A négynapos rendezvényen közel 100 féle hazai és nemzetközi, ismert és kevésbé ismert különleges sör mutatkozik be.". Ki kell próbálnunk, az ilyesminek jónak kell lennie. A százfajta sör negyedének a végigkóstolására nem elég a négy nap, de tegyünk egy próbát.

Szűrt kommentelők
Légyhúsos perec a Reálból
2011.08.26. 11:27 | jackyll

Naiv ügyfél örülhetne, hogy vannak még rendes helyek, ahol megfogják helyette a legyeket. Milyen jók lesznek majd, ha elfogynak a patkányok!

Mellékeltem egy képet a reggelimről - tizedmilliméteren múlt, hogy a lény (teteme) megmenekült. A perecet egy Reál üzletben vettem: nem szívesen mondanám meg, konkrétan melyikben, mert az eladók jó fejek - de a pékáru siralmas (meg a hentesáru nagy része is). A perec eddig nem volt rossz, de most már attól is elment a kedvem :)  Hogy mégis miért írtam? Csak egy újbóli figyelmeztetés mindenkinek, hogy fogyasztás előtt még álmos fejjel is érdemes lecsekkolni az árut.

Üdv.: István

Szűrt kommentelők
Tömeges lopás a Palatinuson (frissítve)
2011.08.25. 14:15 | jackyll

Andráséknak sikerült elcsípniük a nyár egyik utolsó legmelegebb napját, amit nyilván a strandtolvajok sem hagytak ki. A Palatinusban egy sor öltözőszekrényt kipucoltak tegnap, de egyéb helyeken sem tétlenkedtek. A ruhák és az iratok végül meglettek, de a strand személyzete legalább fél órán át blokkolta a jegyzőkönyv felvételét és a bankkártyák/telefonok letiltását:

UPDATE 08/26: A strand vezetősége némileg árnyalt a képen, illetve elnézést kért és kárpótlásjegyeket ajánlott fel.

Még most, hogy tart a kánikula, úgy véltem, jeleznem kell a strandfürdőzésre indíttatást érző olvasóknak, hogy melyik az a hely, ahova semmiképpen se menjenek. Tegnap késő délután két barátommal kimentünk a Palatinus strandra, a Margitszigetre. A ruhákat és a nálunk lévő egyéb tárgyakat - pénztárcát, telefont, karórát, stb. - egy csomagban az öltözőszekrénybe tettük. A szekrényt a Palatinusban csak a személyzet nyithatja-zárhatja, miután a látogató megad egy tetszőleges számokból álló jeligét. Megadtuk, bezárattuk. Később többször visszanéztünk ezért-azért a szekrénybe, de mindig megvártuk, amíg a kabinos visszazárja.

Szűrt kommentelők
Malév járattörlés - vagy mégsem?
2011.08.25. 11:47 | juszka

Attila rutinos Malév-ügyfél, tudja, hogy mindig többször kell csekkolni a járat indulást, ha azzal a géppel akar menni, amivel előre eltervezte. Nem is szopathatja olyan könnyedén a légitársaság, bosszankodhat viszont eleget a "csúsztassuk a járatot, vagy inkább mégse?" című, malévosok körében kedvelt társasjáték miatt.

Régebben viszonylag sokat repültem, de azért manapság is havonta egyszer biztosan. Jó kis Malév, közvetlen járat Helsinkibe. Ma is megyek kifele, de mikor is? Online vettem a jegyet egy utazási irodán keresztül. Tegnap egyszer csak kapom az emailt tőlük, hogy ma nem 18:50-kor, hanem 23:00-kor megy a gép. Gondoltam, még jó hogy ránéztem az emailjeimre. No mindegy, biztos ami biztos, hívjuk fel a Malév ügyfélszolgálatot, ők biztos tudják pontosan. A jegy azonosítószáma alapján meg is tudta mondani a hölgy, hogy igen, tényleg 23:00-kor megyek. Jól van, akkor beszéljünk a kompenzációról, ugyanis több mint 4 órával később fogok megérkezni, és csak 1 nappal előtte szóltak. Szerinte nem jár semmilyen kompenzáció, de írjak a claims@malev.hu-ra. Jól van, meg is írtam, hogy mi az ábra és hogy hogyan kaphatom meg a kompezációt. Erre eddig nem jöt válasz, de csak tegnap írtam, mire odaér annyi bit...

Szűrt kommentelők
Gazdaságos gázszerelés
2011.08.25. 10:43 | juszka

Mézengúzék még ebben a hőségben is előrelátók, gondolnak a fűtésszezonra, ezért kaptak az alkalmon, amikor a Lakásszerviz Szövetkezet vissza nem térő akcióval kecsegtette őket. Sajnos a karbantartó másképp értelmezte az "összes gázkészülék" fogalmát - vagy nem tudott számolni.

A történetem rövid, amolyan tipikus magyar parasztvakításról szól. Néhány hete anyukám a Lakásszerviz Szövetkezet szórólapját találta a postaládájában. Ezen nyári gázkészülék karbantartási akciót hírdettek, a következő szöveggel:

"Nyári Gázkészülékszerelési AKCIÓ! Ne csak Ősszel gondoljon gázkészülékeire, a fűtési szezon kezdetekor! Most egész nyáron FIX 9900Ft-os Áron kitisztítjuk és karbantartjuk az összes készülékét, 6 hónap garanciával. Hívja bizalommal mestervizsgás szerelőinket és ön őszre már rengeteget spórolt is!"

Anyukám megörült a lehetőségnek, mert aktuális volt már a szervíz nála, de azért kételkedett a hirdetés valóságtartalmában. Ezért felhívta a megadott telefonszámot, ahol úgy tájékoztatták, hogy valóban az otthona összes (5 db) készülékének karbantartása benne foglaltatik ebben az árban. Megbeszéltük családilag, hogy ez valóban jó lehetőség, vágjon bele, kérjen időpontot. Így is tett, és ekkor még egyszer megerősítették, hogy az árban benne van mindegyik készülék.

Szűrt kommentelők
Óvatosan a 30 napig ingyenes mobilnettel!
2011.08.24. 14:37 | juszka

P. nem volt elég szemfüles, mikor szerződést kötött/módosított a Telekomnál, minthogy egy viszonteladóhoz ugrott be, amiből egyértelműen következik, hogy sikeres fogyasztó már nem lehet. Csak fél évvel később tudatosult benne, hogy a 30 napig ingyenes mobilnet egy év hűségidővé változik, ha nem mondja le. Hogy enyhítse valahogy a kialakult helyzetet, levelet írt a T-nek:

Tisztelt Magyar Telekom! 2009. augusztus óta vagyok az előfizetőjük. Akkor DSL Happy + DSL Telefon Alap + IPTV családi csomagot rendeltem meg önöktől, 1 éves hűségnyilatkozattal. Miután lejárt a hűségidő, 2010. novemberben szerettem volna újabb 1 év hűségidőt, illetve DSL Happy díjcsomag helyett DSL Alapot megrendelni. (Ez 2 Mbit/s helyett 5 Mbit/s letöltési sebességet jelentene.) Ekkor kezdődtek a problémák.

Szűrt kommentelők
Mit lehet tenni a nemzetközi garanciával?
2011.08.24. 13:03 | juszka

Megjött a válasz a Toshibától Balázs garancia problémájára:

Tisztelt Homár! A fenti című posztjukra reagálok az alábbiakban. Alapvetően két dolgot kell különválasztani.

A Toshiba az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban ún. EMEA garanciával értékesíti notebookjait. Ez azt jelenti, hogy minimum 2 évig (modellfüggő) az ebben a régióban lévő valamennyi márkaszerviz a hibás notebookot (amennyiben garanciás eseményről van szó) díjmentesen kijavítja a garanciás feltételeknek megfelelően.

Szűrt kommentelők
Fizetni csak aktuális csekkel
2011.08.24. 12:10 | juszka

The Good Boy - mint azt neve is sejteti - mindig időben fizeti be az E.ON-nak a csekket, még akkor is, ha épp nem kapja meg az aktuálisat: fizet egy későbbi hónapra vonatkozóval. Azt azonban nem tudta, hogy két ugyanazon összeg mégsem ugyanaz, ha más-más hónapról van szó. Így, bár fizetett, mégis késett, kapja is a zaklató leveleket az áramszolgáltatótól.

Régóta, hűséges fogyasztója vagyon az e-onnak, mint áramszolgáltatónak. Soha egy perc csúszásom nem volt, sem feléjük sem más szolgáltató irányába. Mivel falun élek, ezért általány díjas ügyfél vagyok, ami azt jelenti, hogy évente egyszer leolvassák a mérőórát, majd 3-4 havonta küldik a következő 3-4 hónap csekkjeit. Ez eddig jól is működött, egészen idén júliusig, amikor a július végén küldött csekkek között csak az augusztus és szeptember végén feladásra kerülők voltak a levélben, míg az éppen aktuális július végi kimaradt belőle (logikus, pont azt nem küldik, amit éppen fel kellene adni). Ezt az on-line ügyfélszolgálaton jeleztem is, kérve, hogy pótolják részemre a csekket, mert így egy hónappal kevesebbet tudok feladni. Majd mivel nyaralni mentem két hétre, ezért vettem a bátorságot, és feladtam a júliusi csekk helyett az ugyanolyan összegre szóló augusztusit (hiszen az összeg azonos, és így az idővel sem csúsztam meg). Na itt követtem el a hibát először.

Szűrt kommentelők