Másfél hónapos reakció a hasznosholmik.hu-nál
2011.09.30. 15:51 | jackyll

Interneten vásárolni kényelmes, mert ki sem kell mozdulni érte és 8 napon belül szó nélkül vissza lehet küldeni a cuccot. Kivéve, amikor nem. Naiv ügyfél a hasznosholmik.hu-ról rendelt ágyneműt, ám a kiszállított termék paraméterei nem egyeztek a rendeléssel, így saját pénzén visszaküldte. Ez már több mint 1,5 hónapja történt, azóta is várja a pénzt:

Július 29-én a nő kitalálta, hogy a fehér ágynemű, na az való hálószobába. Meg is találta egy online áruházban a leírás alapján teljesen megfelelő fehér  huzatot, ami 2 személyes, van benne kispárna, nagypárna, paplanhuzat, lepedő méghozzá 100%-os pamutból és mindezt összesen 6990 forintért. www.hasznosholmik.hu klikk, rendelés. Szabadság miatt csak kicsit később szállitják a terméket, semmi gond. Kicsit később meg is jött. Na és a csoda. A sima fehér ágyneműt, ami teljesen megfelelőnek hangzott a leírásban, nagy meglepetéssel szállították: egy elképesztően nagy és minden részére kiterjedő rózsahímzéssel. Ízlésesnek cseppet sem mondhatóan.

Szűrt kommentelők
Töltő nélkül nem javítható a telefon?
2011.09.30. 11:50 | jackyll

Eszti egy érdekes anomáliával találkozott nemtudjukhol. A nemtudjukmilyenmárkájú telefonját az üzlet csak akkor hajlandó javítani, ha beviszi a töltőjét is, ami már nincs meg. A Homár ilyenről még nem hallott. Persze meghibásodhat a töltő is, de ebben a ködös esetben valószínűbb, hogy csak el akarták hajtani:

Csak a véleményetekre lennék kíváncsi: egy 3 hónapja vett garanciális telefon javításához követelheti tőlem a márkabolt a töltőt? Elhagytam és mivel a Voda nem árul töltőt, csak egy adatkábelt vettem náluk és megoldottam laptopról a dolgot. Én nem találtam a garancián és az ÁSZF-ben semmi utalást, az ő belső szabályzatuk meg finoman szólva se érdekel.. Annyira sem voltak hajlandók, hogy beküldjék a szervizbe (de ha egy bármilyen töltőt adok, akkor már igen). Természetesen írásos nyoma van...

Szűrt kommentelők
Hamis árral számol a MÁV a neten
2011.09.30. 11:04 | jackyll

Milyen retardáltság már az, hogy a MÁV 26 éves kor alatti kedvezménye csak pénteken délelőtt 10 órától érvényes, nem egész nap? Bondist online rendelte meg a jegyét, ott pedig az összes járatra kedvezményes árat számolt a robot. Aztán nézett, amikor a kaller beszedett még 1500 forintot tőle:

26 év alatti kedvezménnyel igyekeztem élni a MÁV utazásomhoz, de ebben is csalódni kellett. Persze, üzletpolitikai kedvezmény, alakítsák, ahogy nekik megéri (vagyis hát nekem, adófizetőnek, bár ez itt mindegy is...), de azért legalább ne szívassanak. A 26 év alatt járó kedvezmény 33% (Az igen!...), de csak péntek 10.00 és vasárnap éjfél között vehető igénybe.

Szűrt kommentelők
Kevesen láthatják az Airbust Lisztferihegyen
2011.09.30. 10:38 | jackyll

Ingyen szórt ajándékért aztán tényleg felesleges rinyálni, de legalábbis érdekes, hogyan sorsolták ki, ki nézheti a Budapest Airportra érkező Airbus 380-at a reptér teraszáról:

Talán kevesen tudják, de október 2.-án hazánkba látogat a világ legnagyobb utasszálító gépe az Airbus 380. Ebből az alkalomból a BA Rt. játékot szervezett, mely szerint az első 400 ember, aki kitölti a regisztrációs lapot - név, email, telefon, cím - bejuthat a 2A teraszára, és onnan figyelheti az eseményt. Nem tudni miért, a regisztrációs lap 11.47 kor - az én órám szerint - kikerült a facebook, ill. a bud.hu oldalára.

Szűrt kommentelők
A Green Travel szerint nem verték át az utast
2011.09.29. 12:42 | jackyll

A Homár elismeri, hogy hibázott a címben, hiszen még nem pereli, csak perrel fenyegeti naiv ügyfél a Green Travel utazási irodát, amiért 5 csillagosnak foglalt török szállodájában csótány és mocsok várta. Sajnos naiv ügyfél panaszaira nem sikerült érdemben válaszolni:

A „Szakadt szálloda miatt perelik a Green Travelt” címmel közzétett írásra reagálva a Green Travel Kft. rögzíti, hogy nem megfelelő magatartás egy konkrét, folyamatban lévő panaszos, de nem peres ügy részleteinek kiragadása, csak az egyik fél megnevezése mellett arra kérni az olvasóközönséget, hogy a tények és körülmények pontos ismerete nélkül nyilatkozzanak, mi több döntsenek meghatározott témakörökben.

Szűrt kommentelők
Saját garázsa előtt büntette meg a Centrum
2011.09.29. 11:10 | jackyll

Zoli biztosan nem fogja kifizetni azokat a parkolási bírságokat, amiket a saját garázsa előtt állva gyűjtött össze. Sajnálatos módon egyikről sem kapott mikuláscsomagos értesítést, bizonyára a környezet védelme lehetett a szempont:

Tisztelt Ügyfélszolgálat! A mai napon (2011.09.27) befáradtam az Iskola utcai ügyfélszolgálatukra, de mivel panaszomat három mondatban kellett összefoglalnom, így kérem ezt a levelet is csatolják a jegyzőkönyvhöz: *A saját garázsom előtt parkolva* - amelyet az Önök által készített képek is bizonyítanak - büntettek meg az következő időpontokban:

Szűrt kommentelők
Hogyan nem költöztet Fuvar Levi
2011.09.29. 10:41 | juszka

Ha pontos és megbízható költöztetőt szeretnénk, semmiképpen se a Fuvar Levi szolgáltatásait vegyük igénybe - ajánlja Krisztina, akinek már egy ideje a bútorait kéne pakolásznia az új lakásban, és nem a Homárnak írogatni. Na persze, ha a fuvar szolgálat tartaná magát a megbeszéltekhez, és mondjuk a napi 24 órás műszakban nem kapcsolnák ki a telefont este 10 körül.

Szeretném felhívni mindenki figyelmét, aki hasonló lúzer módon, mint mi, bedől ennek a roppant eredeti logonak, hogy a „megbízhatóság és pontosság” a cég palettáján, még nyomokban sem lelhető fel. A ma délután 6 óra körülre ígért költöztetők még mindig nem érkeztek meg. És bárhogy is próbálom nézni este fél 10 van….

Szűrt kommentelők
Reklámkatolikusok gyülekezzetek!
2011.09.28. 15:44 | jackyll

Akinek volt bármilyen kétsége afelől, hogy a magyar népszámlálás ebben a formában egy értelmetlen pénzkidobás, ki kell ábrándítsam. Más módszere ugyanis nem lenne Mária műmájer kormányának, hogy bebizonyítsa: a lakosság túlnyomó többsége katolikus. Minthogy nem az. Esetleg egy regisztrációhoz kötött ingyenes pápanyalással lehetne még, de azt nehéz lemenedzselni, bár a tévében jobban mutat. Ehelyett az állam a népszámlálási papírjaival együtt kézbesítette Erdő Péter katolikus érsek üzenetét, hogy minél több támogatást kaphassanak jövőre. Csudálatos egybemosódása ez mindennek, amin fel lehet kúrni az agyat. Árpi már megírta rendesen, a Homár csak arra szeretné kérni az agymosásba belefásult jó érzésű embereket, hogy lelkiismeretük szerint bármi mást írjanak a lakossági kérdőív 38. kérdésére, semminthogy katolikus.

Szűrt kommentelők
Nem tartja ígéretét a GsmLine.hu (frissült)
2011.09.28. 14:23 | juszka

Sándor olcsóbban szerette volna megúszni a telefon vásárlást, ezért a netről rendelte meg új készülékét. Sajnos - ahogy az az ilyen esetekben gyakran előfordul -, a telefonhoz nem minden tartozék érkezett meg, és az ígért két éves garanciát sem tudja érvényesíteni a naiv ügyfél.

Úgy döntöttem, vásárolok egy Android rendszerű mobiltelefont. Hosszas keresgélés után eldöntöttem, hogy vásárolok egy Samsung Galaxy Ace telefont. Mivel nem vagyok a saját pénzem ellensége, interneten kerestem hol olcsóbb. Meg is találtam a GsmLine.hu céget. A sok bejegyzés szerint korrekt a cég, tehát gondoltam én is megpróbálkozom velük. Meg is rendeltem a webshopban, 48.364 Ft-ért. Felhívtak telefonon és elmagyarázták, hogy ez csak a telefon, a töltő és 1 év bolti garancia ára. Elmondta a fiatalember a telefonban, hogy ha a drágább 56 ezer forintosat választom, akkor jár még mellé egy adatkábel, egy 2 gigás memóriakártya és még 2 év Samsung garancia. Nyilván ezt választottam, mert jobban megéri. A telefont másnap hozta is a futár. Ahogy kibontottam - persze a futár közben el is ment -, nem találtam a memória kártyát. Fel is hívtam a céget, akik semmi meglepődés után, közölték, hogy feladják még aznap és hétfőn (pénteken kaptam meg a telefont) már meg is érkezik.

Szűrt kommentelők
Hogyan hajtsuk el a fantomtartozásokat?
2011.09.28. 12:53 | jackyll

Erzsébet a Global Faktor Zrt-nél blogbarát tömörséggel vázolja, hogyan lehet megtámadni a 10 évvel ezelőtti fantomtartozásokat:

Mi PSZÁF engedéllyel rendelkező faktor és követeléskezelő társaság vagyunk. Gyanítom, hogy az OTP követelését behajtó cég nem az, mert különben tudnia kellene az elévülésről, bizonyítania kellene NEKI, hogy milyen jogcímen, milyen követelés az, amit be akar hajtani, kell, hogy csatolja a meghatalmazását erre a követelésre, amit valakinek az OTP-nél alá kellene írnia, valamint bizonyítania kell, hogy az "ADÓS"-t felszólította az OTP tíz éven keresztül és azt az ADÓS át is vette. Ezek a kifogások, mellyel meg lehet támadni a követelést.
 

Szűrt kommentelők
Téves Vodafone-fizetés OTP hitelkártyával
2011.09.28. 10:44 | jackyll

István szülei sportosan megtették az OTP-Vodafone távot 5-6 alkalommal, miután félrenyomták az egyik számot ATM-es fizetésnél. Az ügyintézők ideoda küldözgették őket, aminek a vége az lett, hogy hamarosan kikapcsolják a telefonját, mert a befizetett pénz hetekig-hónapokig fog utazni, amire a Vodafone megkapja. De mivel a robotok irányítanak mindent, nincs mit tenni.

Szeretném megosztani veletek a Vodafone mobilszolgáltatóval történt problémánkat, mely már két hete tart. Idős szüleim vodafone előfizetéssel rendelkeznek, már 4-5 éve legalább. Eddig semmi problémánk nem adódott a szolgáltatóval, maximum a térerővel, mely nagyon alacsony arra mifelénk Fejér megyében. De jelen esetben egy számla befizetéséről lenne szó. Szüleim, két héttel ezelőtt, ahogy mindig is tették, bementek a Sárbogárdi OTP bankfiókba, hogy ATM-en keresztül rendezzék a vodafone számláikat, egy OTP-és hitelkártyáról. (Ezúton szeretném megkérni az olvasókat, hogy a hitelkártyával kapcsolatosan kerüljék a gúnyos megjegyezéseket, mert jelen esetben nem az a fő téma.)

Szűrt kommentelők
Felszámoltuk a duplázott Raiffeisen-jelzálogot
2011.09.28. 08:12 | jackyll

Újabb ügyet sikerült megoldania a Homárnak. Eszter hétfőn beküldött megmagyarázhatatlan fantomjelzálogát a Raiffeisen még aznap leszedette a Földhivatalban lakásáról:

Míg csupán a tulajdoni lapot lobogtatva jártam (jártunk) múlt héten a 2007-ben még nem ott dolgozó, ámde roppant kedves ügyintéző idejét rabolni a problémával, a bank különösebben - elnézést az alpári kifejezésért - le se szart. Miután elsírtam a bánatom itt, nyilvánosan, rögtön megoldódott a problémám, sőt, a "bank" a mai napon (09.27.) még regisztrált is ide, és privát üzenetben megkeresett a blogon keresztül is, hogy vegyem fel a kapcsolatot velük (ez utóbbit mondjuk egyenlőre nem tettem meg, mert szerintem már felesleges).

Szűrt kommentelők
Szakadt szálloda miatt perelnék a Green Travelt (frissítve)
2011.09.27. 12:22 | jackyll

B.Á. tipikusnak mondható átverés áldozata lett. A Green Travelnél több mint 1,5 millió forintért lefoglalt törökországi "ötcsillagos szállodában" 3 naponta takarították a szobákat/cserélték a törülközőket, és a bogarak sem látszottak a prospektus fotóin. Nyilván azért lehet tudni, hogy Törökországban/Egyiptomban/satöbbi az európai csillagozáshoz képest átlag -2 csillaggal értendő a besorolás. Ettől függetlenül a kártérítésként felajánlott 12600 forint a nevetséges szintet sem éri el:

UPDATE 09/29: A Green Travel szerint naiv ügyfélnek nincs igaza, bár azt nem írják, miben téved.

Szeretném megosztani Önökkel nagyon röviden családunk törökországi nyaralásának kellemetlen részét. Idén nyáron úgy döntöttünk, hogy egy nagycsaládos nyaralásra (értsd: az én családom, testvérem családja és szüleim, össz. 6 fő felnőtt + 3 fő három év alatti gyermek) fizetünk be egy Side nevezetű városban található üdülőkomplexumba (ez két 5*-os szállodát és egy 1. osztályú üdülőfalut takar). Utazásunkat a GREEN TRAVEL Nemzetközi Utazási Iroda Kft. szervezte, azonban nyaralásunkat egy közvetítőirodában választottuk ki és ott is fizettük be az összesen 1.676.306 Ft-ot. Az alábbi képeken látható szobakategóriák közül kiválasztottuk a jobb oldali képen látható szobatípust.

Szűrt kommentelők
Segítségnyújtás, panaszkönyv - nincs!
2011.09.27. 10:04 | juszka

D döbbenten tapasztalta, hogy nem csak a segítségnyújtás nem várható el egy-egy kifőzde/étterem alkalmazottaitól, később kiderült, hogy a panaszkönyv átnyújtása sem tartozik kötelességeik közé. Legalábbis a Bosnyák téri piacon egy bizonyos vendéglátó egységben.

Az alábbiak a forró kávé miatt történtek meg velem. Édesanyámat 2011. szeptember 9-én szombaton reggel 8 óra körül elkísértem a Bosnyák téri piacra, viszont a reggeli kávé forró volt, és nem tudtam otthon meginni. Így amikor édesanyám bement vásárolni, én kerestem egy helyet, ahol ihatok egy csészével. Bementem a Bosnyák téri piac épületének a Csömöri út – Mosztár utca sarkában található kifőzdébe-étterembe. Egy hölgy ült az egyik asztalnál egy kb. 12 éves kislánnyal, mellettük egy szatyor holmi, amit piacon vásároltak. Láthatóan nem voltak se részegek, se fedél nélküliek. A hölgy megszólított, hogy tudnék-e mentőt hívni, mert rosszul érzi magát, nemrég volt valami műtétje, és a vérnyomása azóta kalimpál. Mondtam, hogy persze, és felhívtam a mentőket.

Szűrt kommentelők
Tíz évvel ezelőtti fantomtartozás az OTP-től
2011.09.26. 16:39 | jackyll

Rekordgyanús behajtási kísérlet: az OTP mintegy 10 évig kamatoztatta a naiv ügyfél felszámolt számláján "fennmaradt" összeget, majd egyszercsak kiadta egy behajtónak. A legszebb, hogy se telefonon, se személyesen nem találták a tartozást, csak a nagyonsokadik ügyintéző volt képes visszahívni naiv ügyfelet a nyomozás eredményével:

Egy elég misztikus történetet szeretnék megosztani veled. A napokban érkezett egy levelem az Alpha Financial Services Kft-től (továbbiakban: behajtó cég), mely szerint egy OTP-s tartozás kapcsán 41.874 F-tot követelnek tőlem. Értetlenül álltam a dolog előtt, mivel tíz éve semmilyen számlám nincs az OTP-nél, az utolsót én magam szüntettem meg kifizetéssel, tehát hátralék nem lehetett rajta; kezes, adóstárs soha nem voltam náluk.

Szűrt kommentelők
Pogácsát aranyárban
2011.09.26. 12:34 | juszka

Pitius megtalálta a legdrágább pogácsát az országban - természetesen a Tesco jóvoltából.

Újabb gyöngyszem a fehérvári nagy Tescoból. 25 ezerért pogácsát? Teljesen jó vétel. Támogassuk a Tescot, na meg az így befizetett Áfa-val a jó magyar államot.

Szűrt kommentelők
Álnorvég egyetemista Budapesten, avagy nigériai banki átutalásos lenyúlás
2011.09.26. 11:08 | jackyll

Loretta egy már-már néphagyománynak számító lehúzást szopott be. A "kéne még X pénz, hogy hazajussak" metódus mára odáig fejlődött, hogy valódinak tűnő bankszámlakivonatot is photoshoppolnak az áldozatnak (hogy vissszautalták a kölcsönt), amin már csak a SWIFT-kód ellenrőzésével lehet lebuktatni a trükköt.

Régi és lelkes olvasója vagyok a Homárnak, és most nagyon szégyellem magam, hogy ilyen naiv voltam, beleestem egy nigériai banki átutalásos csapdába, angolul SCAM, amikor is az elkövető nyílt utcán pénzt kér valami sürgős esetre és hamis átutalással igazolja hogy a készpénzt amit kér tőled, azt az ő apukája már valójában elutalta neked. Az esetet azért írom meg Nektek, mert a férfi valószínűleg még Budapesten tartózkodik (szept 25-én este még itt volt) és én a sokadik hülye vagyok, akiből pénzt szedett ki. A nagyon részletes és nagyon meggyőző történetét kis változtatásokkal megtaláltam néhány angol nyelvű honlapon.

Szűrt kommentelők
Újabb jelzálog a Raiffeisentől
2011.09.26. 10:26 | juszka

Eszter már hat éve visszafizette minden tartozását a Raiffeisennek, sőt, még a folyószámláját is megszüntette náluk, amint lehetett. A bank azonban nem hagyja ennyiben a szakítást: két évvel később újabb jelzálogot rakott volt ügyfelük ingatlanjára. Hogy miért, az újoncnak számító ügyintéző nem tudja, és nyilván ő az egyetlen alkalmazott a banknál, szóval még egy kis időbe és levelezgetésbe telik, mire kiderül a turpisság.

2004-ben jelzáloghitelt vettem fel a Raiffeisen Banktól, amit – a bank által is elismerten – 2005-ben maradéktalanul, kamattal, minden vacakkal együtt visszafizettem, ezt követően még a folyószámlámat is megszüntettem náluk.
Idén tulajdoni lapra lett szükségem, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a Raiffeisen Bank 2007-ben, tehát két évvel a visszafizetés után(!!!), ugyanannak a hitelnek a kapcsán ismét jelzálogot rakatott az ingatlanra!

Szűrt kommentelők
Kényszerköltözés UPC-vel
2011.09.23. 13:45 | jackyll

Mária nem tudta magával vinni UPC-előfizetését új lakásába, ezért megpróbálta szüleihez átrakni. Természetesen az egy héttel későbbre kért költöztetés helyett a szerelő még aznap levágta a dobozról.

Költözés előtt az ember végiggondolja, hogy a tv és internet is vele tud-e költözni. Az újonnan kiszemelt településen nem szolgáltat a UPC, tehát a szüleimhez szándékoztam átköltöztetni a szolgáltatásokat, ami azért nem olyan egyszerű. A honlapon nagyon hosszas keresgélés után sem sikerült információt találni, hogy mi is ennek a menete, tehát marad a telefonos ügyfélszolgálat. Röpke tizennéhány perc „zene és reklámhallgatás” után sikerült ügyintézőhöz kerülni, aki elképesztően kedvesen közölte, hogy „ja, mától 5000 forint a szolgáltatás” (persze erről sehol, semmiféle tájékoztatás! nem villog a honlapon felugró ablakban nagy piros betűkkel, hogy mától fizetni kell érte, nem küldtek róla e-mail vagy szerződésmódosítást. DE hát a nagy UPC mindent megtehet…) Az A szolgáltatás,  ami abból áll, hogy az egyik szolgáltatási helyen kikötik, majd ÉN! átszállíthatom a modemet és a médiaboxot az új szolgáltatási címre, ahol majd méltóztatnak bekötni. „de hogy ezt el tudjam intézni, újabb kapcsolás, várakozás….

Szűrt kommentelők
A Telenor szerint normális az automatikus szipolynet, ha lemondják a fizetős mobilnetet
2011.09.23. 10:40 | jackyll

Bár a NMHH a T-Mobile-nak már megtiltotta, hogy automatikusan 10Kb-onként fizetett, "előfizetés nélküli" mobilnetet "szolgáltasson" új előfizetőinek (vigyázat! a régieknek azonban még mindig lehet!), a Telenorig még nem jutott el a hatóság. Így szerintük teljesen rendben van, hogy ha az előfizető nem kíván pénzt adni havonta a mobilnetért, akkor megkapja a szemkilopós csomagot, hátha mégis internetezne a telefonja. László kapta a kimerítő választ:

T. Fogyasztóvédelem! T. NMHH! Mellékelem Önöknek, a Telenorhoz küldött levelet, az internetes kezelő felületüket, valamint az utolsó előtti számlájukat. Ide copyzom a Telenor válaszát. Ezekből jól kiolvasható, hogy mit sérelmezek.

”Tisztelt ! Köszönjük, hogy levelével hozzánk fordult, és ezzel lehetőséget biztosított, hogy tájékoztatással szolgáljunk. Nyilvántartásunk szerint a +3620/-es GSM számú számlás előfizetésen 2011. április 24-től 2011. július 19-ig aktív volt a Klikk szolgáltatás, melyet három hónapig díjmentesen tudott használni, havi 100 MB-os adatforgalom keretéig. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben lemond egy havidíjas internetes szolgáltatást – melynek 990 Ft-os havidíja lett volna a 4. hónaptól, előtte a promóciós időszakon belül biztosítottuk havidíjmentesen– úgy a Szolgáltató a havidíjmentes Mobil Online Start szolgáltatást biztosítja az Előfizető részére, mely a lemondást követő számlázási ciklus kezdetétől válik érvényessé (ÁSZF: 1/A sz. melléklet, III. fejezet 3.3.1. 108. oldal).

Szűrt kommentelők